• 62.

    אין חדש תחת השמש

    הביצה, 11/05/09 01:52

    הביצה הירושלמית היתה קיימת כבר לפני עשור שנים ויותר. היא לא השתנתה במהותה. יש כאלו שבאים וכאלה שיוצאים.
    הנקודה המרכזית היא שסוגית מציאת בן/בת הזוג היא סוגיה לא פשוטה, אבל אסור שתהפוך למרכיב העיקרי בחיים. כן, זה אפשרי לצאת ולבלות שלא על מנת למצוא חתן/כלה. עדיף בקבוצות. כי מה לעשות ואהבה היא עניין זוגי. צריך שניים שרוצים לחיות ביחד לאורך כל החיים, והם לא בהכרח שניים שבמקרה נפגשו באמצע הרחוב והתאהבו עד כלות. הם גם לא בהכרח שניים שמצאו זה את זו בפגישה עיוורת שסידר להם מישהו/ מישהי.
    אין כאן מתכון פלאים והביצה איננה פתרון של קסם. צריך לדעת לגוון במקומות הבילוי ובחוג החברתי.
    ובקיצור, צאו לבלות, בין אם במסגרת הביצה ובין אם לא. גוונו את מקומות הבילוי גם לאזורים ולקבוצות בעלי גוון דתי אחר (קצת יותר דוסים או קצת פחות), השתדלו להנות מכל רגע, ובסייעתא דשמיא יגיע/תגיע גם הזוגיות המתאימה (ולא פעם, גם בלי שתתכוונו לכך מלכתחילה. זה פשוט קורה).
    זה המעט שאני יכול לומר מניסיוני הדל ומנסיונם הדל של חבריי/ חברותיי.

  • 61.

    הכל בגללכם!!!

    חיה, 16/04/09 17:11

    כאחת שמכירה את המצב מקרוב (אחות של רווקה 30+) אני מאשימה אתכם הבנים!!!! אתם קטנוניים בצורה שלא תאמן, מחפשים בחורה בזמן שאתם בעצמכם לא יודעים מה אתם רוצים. אם באמת הייתם רוצים להתחתן, הייתם כבר מזמן נשואים. הבעיה שאתם לא יודעים להחליט ומורחים את הבחורה על זמן ארוך כ''כ עד שאתם יוצאים לה מכל החורים.......
    לכו כולכם ליעוץ ואולי תושעו!!!

  • 60.

    שי דורון היטיב להגדיר את הביצה באלף מילים

    יואל, 04/04/09 21:59

    יותר מכל התוכניות של סרוגים הצליחו לדמיין אותו. למעשה הביצה היא אכן ביצה-מקום שאפשר לטבוע בו אך קשה מאוד לצאת ממנו ללא עזרה איתנה מבחוץ.חבל שיש שעושים רומנטיזציה מחיים כל כך משונים. אגב, החיפוש העצמי לא מפסיק אחרי נישואין ולא סותר את הצורך לחוות גם חוויה זו פעם בחיים!

  • 59.

    בגבעת שמואל זה עוד הרבה יותר עלוב (ל''ת)

    נעמה, 30/03/09 12:06

  • 58.

    כל כך נכון

    שירה, 29/03/09 19:58

    הפעם כתבת לענין. כל כך נכון... אבל איך יוצאים מזה?

  • 57.

    וכל קרניי....

    הרב נתי, 28/03/09 20:12

    שלח איזה אות חיים אני על אותו מספר

  • 56.

    שיחזרו בשאלה ויתחילו לזיין במקום לבכות... (ל''ת)

    הצדיק , 26/03/09 07:29

  • 55.

    where is your guys problem?

    benedla , 18/03/09 10:59

    of course there is no point living with out(a) partner(s), but why do you have to get married for this?!

  • 54.

    שי אתה כותב טוב מאוד, המלך כמעט עירום עוד קצת וזה ממש שם! (ל''ת)

    יעל, 16/03/09 19:42

  • 53.

    לסלק את המחשבות הטורדניות?

    ביצתית ונשואה, 16/03/09 19:12

    ''לסלק את המחשבות הטורדניות של 'איזה מן דתי אני', 'איך אני מגדיר את עצמי', 'מה אלוהים רוצה ממני' וכל העיסה הדביקה הזו...''

    לשאול איזו מן דתיה אני או מה אלוהים רוצה ממני זו עיסה דביקה? הגדרה מעניינת

    אני נשואה באושר ומקווה שעד זיקנה ושיבה לא אפסיק לשאול את עצמי את השאלות האלה.

  • 52.

    הרווקות הדתיות הן בררניות. עדיף להכיר חילונית ולהתחתן

    שרון המיואש, 16/03/09 18:11

    לצערי הרב גם שאתה פוגש רווקה דתייה היא תמיד תמצא סיבה שאתה לא לומד מספיק תורה, או לא נראה לי כרגע, זה לא אני זה אתה, אני עכשיו באמצע התזה, כול מיניי סיבות שונות ומשונות הן חושבות שאחרי גיל 30 יילך להן יותר טוב.
    עדיף כבר למצוא חילונית אמנם לא כשרה לפי ההגדרות ולבנות בית בישראל

    • אל תתיאש

      לשרון, 17/03/09 17:49

      שרון, אל תכליל ותתיאש
      אתה מקסים כמו שאתה
      אני רווקה דתייה ולא חושבת עיך דברים כאלה!

      • אני מציע שתשמע את הסיפורים של הבנות...

        ברני, 22/03/09 13:16

        יש להם סיפורים מאוד ''מעניינים'' על גברברי המגזר, אני אתן לך כמה דוגמאות ששמעתי מחברות של אישתי:
        1. בדייט ראשון הבחור מציע לבחורה ליסוע איתו להודו ולעשות שם 2 ילדים
        2.בחור מספר לבחורה לאחר היכרות ושיחה של חצי שעה על חבר שלו שגר בדירה קטנטונת עם שלוש ילדים, שרוצה לעשות סקס עם אישתו הוא מבקש מהילדים להסתובב (מצחיק, אבל זה השיח בדיט ראשון?)
        3. בחור מספר לבחורה בדייט השני שהוא מתלבט בינה לבין בחורה נוספת שהוא יוצא איתה ...
        רוצה עוד? בקיצר - עזוב אותך מהכללות...

  • 51.

    הצצתי ונפגעתי

    נסיכה נשואה, 16/03/09 09:45

    לביצה צריך להגיע כדי להתחתן- עברה שנה ולא התחתנתם, מי שנשאר שם כבר לא יתחתן שם. ישנם כבר בני ארבעים ומעלה שכבר מתייחסים לשאר כמו אל אחים ואחיות. אין סיכוי להתחתן ככה.

  • 50.

    וזו העגלה המלאה

    רות מאור , 15/03/09 20:10

    מניסיון - העגלה ה(עאלק)ריקה, נראית שונה לגמרי.

  • 49.

    הקטמון בנות ה30 חושבות שהן בנות 18 (ל''ת)

    ירון, 15/03/09 19:59

  • 48.

    אבל בשורה התחתונה -

    ירון, 15/03/09 14:59

    צריך תמיד למצות את החיים ותמיד להיות בשמחה.

    ועד שמתחתנים אפשר וכדאי לשאוף להנות מחיי חברה תוססים, במיוחד אם זה גם עוזר למציאת בן/ת זוג לחיים.

    אני לא מבין את הגישה של הכותב. אף אחד לא רוצה להשאר רווק/ה. והסטיגמה הידועה שהביצה באה במקום חיי הנישואים היא מטופשת לחלוטין.

  • 47.

    הביצה מחפשת מחפשת לגייס עוד חברים כדי להגדיל סיכויים (ל''ת)

    ישורון, 15/03/09 09:28

  • 46.

    היטבת לתאר את המציאות כאן.

    מזדהה, 14/03/09 20:24

    תודה על חוסר ההתיפיפות ועל הסרת המסכות.

  • 45.

    העיסוק הבלתי פוסק בנושא

    hjkl , 14/03/09 20:14

    מעצים אותו מעבר לפרופורציה המתאימה. די חלאס. כנראה שמי שהולך לשם מבין את צעדיו. מי שלא . לא נמצא שם. לכל מקום יש את הטוב והרע שלו. די לעסוק בזה. אנחנו כבר טובעים בסירחון....

  • 44.

    לא ברור לי מה לא בסדר בלהיות מוקף חברים

    אחת מהביצה, 14/03/09 19:46

    אחרי שמתחתנים, לרוב מחפשים מקום מגורים עם אוכלוסיה שתתאים לנו לחיות איתה.

    עובדה היא שזוגות דתיים בדרך כלל מחפשים איזור עם עוד משפחות צעירות דתיות, גנים ובתי ספר דתיים לילדים וכו'.

    הגיוני נכון?
    הרי כולנו רוצים שיהיו חברים שאפשר יהיה להפגש איתם,שהילדים ישחקו ביחד, אפילו להזמין משפחה לארוחת שבת...
    אז למה כשרווקים מחפשים את אותו הדבר זה לא בסדר?
    למה זה נקרא ''רייקנות''?
    למה זה נקרא ''טובעני''?

    למה אתם לא יכולים להבין שלחזור לדירה ריקה אחרי העבודה,שאין למי לבשל, שאין עם מי לדבר זה לא מתוך בחירה?

    ''כל דבר בעתו ובזמנו''.

  • 43.

    נמאס..ממש..

    יאיר, 14/03/09 19:16

    תפסיקו כבר עם זה..אין שום ביצה, אין שום בועה
    אתם כולה כמה דוסים שחיים באותו איזור
    שום דבר לא מיוחד בכם. אתם מנפחים כל שטות כאילו אתם איזשהי ציפור נדירה. אז אנשים, צאו מזה, אתם לא.

  • 42.

    תהרגו אותי לא יכולתי להתאפק מלהגיב (ויש מתכון בפנים)

    Drusilla, 14/03/09 17:18

    קודם כל בנות מתכון לפשטידת גזר אלוקית: (מתאים לתבנית סטנדרטית של טוסטר אובן)
    חצי כוס קמח, 3-4 גזרים בינוניים קלופים ומגורדים, שתי ביצים קטנות, חבילת רסק קטנה, כפית אבקת אפייה, שתי כפות מיונז גדושות, לערבב הכול 200 מעלות 40 דקות (לכוון את הטוסטר על אפייה- הברזלים מלמטה ולמעלה עובדים) לחכות שיתקרר ולזלול.
    המתיקות של הרסק והנמסות של המיונז פשוט עושים את זה. אלוקי כבר אמרתי?

    כעת לעניין. תגובה 40-41 מומלצות ומוצלחות ביחס ישר לטור העגמומי.
    אידאליזציה של נישואים לא הופכת אותם להגונים עבור שני הצדדים. הצעה לרווקי/ות עירנו: דעו מהי זוגיות ואז בנו סטנדרטים. כאשר אין ידע בסיסי לא ניתן לדעת האם זוגיות הרסנית או בונה (ואם הכותב מאכיל אתכן לוקשים).
    יש דבר גרוע מלהיות עם עיניים כבויות: להיות בורים כבויים, ולחכות לעתיד שכשמגיע מתברר שהוא ההפך מאידאלי.

    • תודה על המתכון

      יעל, 17/03/09 17:39

      רשמתי. אנסה
      תודה!

      • אין בעד מה. תמיד לשרותכם. שיצא משהו חיובי משהותי כאן, לפחות (ל''ת)

        Drusilla, 17/03/09 21:51

  • 41.

    ולך בטח כיף לבלות את השבת עם ההורים של אשתך.עושה חיים,מה?

    די, נו, 13/03/09 19:08

    איזה אידיאליזציה של נישואין לעומת חיי הרווקות העצובים.אפשר לחשוב איזה חיים זה להיות נשוי.מה פשר הכתבה הטפשית הזו אם לא לדכא רווקים שלא מבחירה.מה העניין? זה שנחמד להם בצוותא??? תירה בהם ודי

    • מאחל לך חתונה עוד השנה, שתסבול אתה והאחת והיחידה בטוב וברע באש ובמים, (ל''ת)

      בעושר ובעוני, כי זה מה שנשאר!, 16/03/09 19:44

  • 40.

    עוד התנייה פסיכולוגית --עוד סבל, חיו ושתו כי מחר תמותו

    בוריס ילצין, 13/03/09 16:33

    מגיל אפס מתכנתים לכם את המוח לחשוב כך, סיבה ותוצאה - הרובוטים הנשואים לא שונים מהרובוטים הרווקים הם פשוט בחלק אחר של הפונקציה.

    דרך אגב גם אלוהים רווק.
    אולי שווה לרדת עליו גם, נו קדימה רובוטים, קדימה...

  • 39.

    מה שאין לי....זה מה שאני לא צריך

    זימרילים, 13/03/09 14:58

    if it doesn't come naturally....leave it

    • מת על הניק שלך (ל''ת)

      יחדונלים, 15/03/09 15:35

  • 38.

    עזרו לילדה אולגה!

    saveolga , 13/03/09 14:43

    גולשים יקרים!

    אולגה בת ה- 9 תושבת אוקראינה זקוקה לעזרתכם!
    אולגה צריכה לעבור ניתוח להשתלת מוח עצם. המחיר להצלת חייה - 100 אלף יורו.
    תרומת מוח עצם מתאימה כבר נמצאה.

    לאתר של אולגה www.saveolga.tk
    למאמר ברוסית שפורסם בחסות ערוץ "ישראל פלוס" בפורטל החדשות ברוסית "זמן"
    http://www.zman.com/news/article.aspx?ArticleId=36491&CategoryId=17

  • 37.

    אפשר לצאת מזה - גם מהעצבות וגם, כמובן, מהרווקות!!! (ל''ת)

    efshari.com, 13/03/09 09:38

  • 36.

    מי שיצר את הביצה הטובענית,זה החינוך של הדתים הלאומיים, (ל''ת)

    ישורון, 13/03/09 05:06

  • 35.

    רק כאשר התחתנתי הבנתי את הכלומיות של חיי הרווקות

    שמוליק, 13/03/09 03:51

    בליל החתונה על הערמות של המתנות (שאשתי הטריה מגרדת את הארבעים ואני ארבעים ושש) ישבנו ובכינו על כל הרווקים והרווקות ובעצם על הטפשות והריקנות המתמשכת של עצמנו...

    • הצלחת לרגש אותי. אכן לא טוב היות האדם לבדו. (ל''ת)

      נשואה ותיקה בטוב וברע, בבריאות ובחולי וכו..., 17/03/09 12:04

  • 34.

    שי - הגזמת!!

    מאיה, 13/03/09 03:28

    או שאתה לא גר פה, או שאתה לא יודע על מה אתה מדבר!!
    במקום לראות את חצי הכוס המלאה אתה מרשה לעצמך לעלות בכתב רק את הדברים השלילים...
    מה עם זה שהחברות בקטמון מאפשרת להתרחק מהבדידות האופינית לרווקים?
    מה עם הכבוד ההדדי שחברה פה רוכשים האחד לשני?
    ומה עם הפיתרון האידאלי למפגשים או לשידוכים (לא חסרים זוגות שהכירו פה בביצה..)
    ותודה על האיחולי בריאות לחברה שהחליטו שלא מתחשק להם גם השנה לבלות עם המשפחה... ואיזה כיף.. הם לא לבד...
    בפעם הבאה שאתה כותב על חיים של אנשים אחרים ומרגיש בנוח.. אל תשכח שאולי אנחנו גרים בביצה,אולי לא התחתנו בגיל המתאים ולמדנו לשתות רק בגיל 23 (מאיפה הבאת אתזה??)
    אבל לפחות אחרי דייטים כושלים יש לנו אחד את השני להתנחם ולשתות קצת אלכוהול (לרוב זה לא רק ביגון..)
    לאכול יחד ארוחות שבת ולדאוג אחד לשני בליל הסדר...
    הספיק לנו שעשו עלינו סדרה והפכו את החיים שלנו לסרט.. אנחנו לא צריכים כל יומים כתבה בnrg יהדות שמבליטה את חוסר ההבנה והרגישות ל- ''נושאי הפשתידות''
    לפחות בפעם הבאה- תשתדל קצת פחות להעליב..
    לשמחתנו .. אומנם עוד לא התחתתנו, ואנחנו חיים - חיים תוססים ועשירים...
    אבל מכתבים כמוך- אנחנו כבר מחוסנים...

    דרך אגב- אנחנו גם יודעים לבשל ולאכול עוד כמה דברים .. חוץ מפשתידות!!!!

    • ימימה

      למאיה, 13/03/09 11:23

      מאיה יקרה,

      כוונת הכותב היא לא לזרות מלח על הפצעים, להיפך. דורון מטיח ביקורת חריפה על התדמית הנוצצת כביכול של החיים בקטמון, ומביא את הדברים כקונטרה לטור של אלון גולדשטיין על 'הביצה כמקום נפלא' שפורסם לפני שבועיים.
      נוצרה בשכונה מן מלכודת דבש וקונפטי מלוקקת, כאילו החיים פה סוכר (-במלעיל) כשבפועל המצב עלוב ונבוב.
      הטור לא בא ממקום של זלזול אלא של פכחון, וקריאה להבנת המצב ללא פיקציזם ופקאציזם.
      שבת שלום,
      ימימה

      • ימימה

        מאיה, 15/03/09 10:50

        ימימה
        את מתוקה.. ותמימה!
        ממתי אכפת לאנשים מה אחרים חושבים..
        הכתבה של שי מיותרת לחלוטין
        אף אחד לא חושב שהחיים פה סוכר
        אף אחד לא רוצה להיות במקומנו.. וכולם יודעים שלא קל להיות רווק בגיל מאוחר או לחפש את עצמך בכל שבת, כל שנה כשהחוזה בדירה נגמר וכל ערב ללכת לישון לבד.
        אבל גם העיסוק הזה מזלזל..
        שכל אחד יחיה את החיים שלו בשקט. בלי להתעסק, להעלות כתבות כל יומים
        אם באמת חשוב לו.. שיפעל לשינוי העניין.
        כל הסיפור של רווקות מאוחרת- בעיה חברתית שנוצרה בשנים האחרונות...
        בכל אופן- את מקסימה.. הלוואי שאחרים היו נוהגים וחושבים כמוך.

      • הכל פיקציה...

        דג בבל, 15/03/09 15:05

        וגם הטור הזה. קראתי את שני הטורים בהם מדובר ושניהם מנסים לייצר תופעות, מגמות, הכללות. הכותב מנסה לייצר מעין שלבי התפתחות של הצפרדע הממוצע:
        1. הגעה לביצה אחרי צבא/שירות לאומי.
        2. טיול בין הנרקיסים הפורחים בסדנאות.
        3. תחילת שתיה מתונה בגיל 23.
        4. הילד בן 30, חום גבוה, וגו'.
        יש לציין שהתהליך יכול להפסק בכל שלב, עם החתונה.

        בפועל המצב (כמו תמיד) מורכב בהרבה. לכל דוגמה יש דוגמה נגדית, לכל כלל - יוצא מהכלל.
        הפסקה התחתונה שלי היא שלכל אחד קצב אחר, רגעי שמחה ורגעי משבר (סליחה על החרוז, לא בכוונה). לכל אחד יש איזה חלל קטן בבטן, בלב. אני לא חושבת שהביצה היא טובה או רעה ליהודים. אני חושבת שרווקות מאוחרת (שלא מבחירה) היא עניין עמוק בהרבה מהביצה ואין קשר בין השניים ולראיה - הרווקות המאוחרת נפוצה גם בחלקים מהציבור החילוני, הלא ביצתי בעליל.
        שבוע טוב.

    • גיל תחילת השתיה

      יעל, 17/03/09 17:44

      אני למדתי לשתות בגיל 27 ונהנית מזה.
      מה רע בזה?
      באיזה ספר חוקים פורמליים או בלתי פורמליים כתוב באיזה טווח גילאים בד''כ רצוי לשתות?
      שי אתה כותב יפה וקטונתי מלבקר, אך נראה לי שלא התאמצת מספיק במציאת הדוגמא
      בהצלחה בפעם הבאה!

    • עברי, דבר עברית!

      שלומית, 07/04/09 18:06

      יקירתי, רק לידע כללי, נכון יותר לכתוב ''פשטידות''...

  • 33.

    מכרה זהב

    אחד שנבחש לו המוח, 13/03/09 01:07

    אז מה שי,מצאת נושא ואתה עושה עליו קריירה?
    קודם כתבה על המחתרות שכל מילה שניה שם זה ''דייט'', עכשיו הכתבה הזאת, אולי תחפש נושאים קצת פחות בחושים? תן לאנשים לחיות בשקט, אם לאילון גולדשטיין כיף, אז יאללה, שירוויח.מה כואב לך? אם לשתי אחיותינו בסלואו לא כיף ואפילו עצוב וקשה, בבקשה אל תדרוך להן על היבלות. אם לך טוב או לא טוב, אנא, תחסוך את זה מאיתנו, זה לא מעניין אותנו ובעיקר נדוש. באמת שלא הבנתי מה אתה מנסה להוכיח.רגע, אולי אתה בסוג של חיפוש פנימי ''איזה מן כתב אני'', אם ככה אז ברוך הבא לנחלאות. אתה במקום הנכון. ניפגש בסלואו.

    • WHAT THE F__K R U TALKING ABOUT ?

      EMW, 13/03/09 06:05

      IF U DO NOT HAVE SOMETHING GOOD TO SAY SHUT THE F___k up

      SHABBAT SHALOM

      • What the ''__'' stands for?

        Q, 13/03/09 11:54

        What is ''F_K''? could u explaine pls

  • 32.

    לא נמאס לכם לטחון את המח על הביצה הזאת? (ל''ת)

    לא קראתי כבר א''א לשמוע את זה, 13/03/09 00:37

    • מסכים, באמת בילבולי ביצים, או שמא בילבולי ביצות?! (ל''ת)

      נמאס כבר לשמוע על הביצה, 13/03/09 13:31

  • 31.

    איכס רווקים זה מגעיל אותי

    נרקיס מלך הביצה, 13/03/09 00:25

    גועל נפש כל הרווקים האלו, מסתובבים כל היום עם פשטידה ביד, מניחים אותה בבית הכנסת ליד המעילים עד לסוף התפילה כדי שתספוג כמה שיותר בקטריות ועובש, שלא לדבר על פקל''י קפה רומנטיים לאור ירח עם שאריות של קפה בפינג'אן ממלחמת השחרור, פוייקה עם תבשיל תפוחי אדמה בטעם חלודה, טבילה במעיינות ירושלים הירקרקים, ולקינוח אתם מוזמנים לבוא למחתרות בשבת בבוקר, ולראות אנשים עומדים כפיות (כן מסתבר שיש דבר כזה!). בקיצור אנשים תתחתנו וזהו, לא תהיו מאושרים מזה, אבל לפחות תפסיקו לכתוב גבב של הבלים במדור הזה, הביצה בעד ונגד, האם זה בסדר שרווקות יטבלו ביסקוויט בתה, האם בחורה פתח תקוואית שלמדה בעותניאל יכולה לצאת עם בחור שלמד במגדל עוז ויוצא עם רכבת מחיפה במהירות 9 קמ''ש.

    • ג-ד-ו-ל (ל''ת)

      הו פשוט מצחיק, 15/03/09 02:16

  • 30.

    לא נמאס לכם לטחון את המח על הביצה הזאת? (ל''ת)

    לא קראתי כבר א''א לשמוע את זה, 13/03/09 00:17

  • 29.

    מזמן לא קראתי כתבה כל כך אמיתית - לשקר אין רגליים וסופו

    שירהw , 12/03/09 22:44

    להיעלם, אבל למה לא מתחתנים?? מה מרוויחים מבדידות כל כך איומה? - זה רק בגלל המתירנות וסדום ועמורה שנהייה במדינה הזאת ולכן אבד הערך של התא המשפחתי.

    • ת צודקת ,אבל זו תוצאה של החינוך הדתי לאומי המתירני (ל''ת)

      ישורון, 13/03/09 05:05

      • ישורון. או שיש לך בעיות נפשיות או שאתה לא מחובר למציאות---

        ירון, 15/03/09 15:03

        אתה בכלל לא מבין על מה אתה מדבר.
        ובלי קשר, החינוך הלאומי דתי טוב הרבה יותר מהחינוך החרדי.

    • הצהרה כוללנית מדי שירה

      שרון, 13/03/09 16:21

      לא כל הרווקים חיים חיי מתירנות. ולא כולם רווקים מבחירה.

  • 28.

    למה הדרך היחידה להסתכל על הסיטואיציה היא

    מבט אחר, 12/03/09 20:23

    דרך הפריזמה של הרווקות? מדובר באנשים צעירים, משכילים ונהנתניים, שחיים חיי חברה עשירים, חיי קהילה שרבים מתקנאים בהם. נכון, הם גם רווקים. וההיבט הזה וודאי כרוך בכאב, כמו עבור כל אדם בעולם שמשתוקק לזוגיות, ולא זוכה בה. אבל- יחד עם זאת, חייהם מספקים מבחינה חברתית, ובד''כ גם מקצועית. זהו עושר שרבים מבני גילם הנשואים לא זוכים בו. עבור הנשואים הצעירים, זוהי החמצה שאינה ברת תיקון. לעומת זאת, בעוד 10 שנים מהיום, כשרוב יושבי הביצה דהיום יהיו נשואים עם ילדים, הם יסתכלו אחורה בנוסטלגיה וירגישו שהם חיו וחוו כפי שצעירים צריכים לחיות ולחוות. גם אם זה כרוך ברגעי עצבות לא מעטים- גם זה חלק מהחיים, לא?

  • 27.

    kelv maiac mizdayen (ל''ת)

    dany, 12/03/09 20:14

    • למה לא מסירים את התגובה הזו? קללות נטו.... (ל''ת)

      קורא, גם אותיות לטיניות., 13/03/09 05:02

  • 26.

    זה כלום לעומת מבטי הצער של הנשואים... (ל''ת)

    מתגעגעים לביצה, 12/03/09 19:09

    • אכן נוגות הן העיניים הכבויות שלא מייחלות עוד למחר (ל''ת)

      ורק עוגבות על האתמול, 13/03/09 04:58

  • 25.

    יצאתי שם עם חמש בנות כולן אחרי דייט אחד לא רצו הם בררניות

    גיל, 12/03/09 18:02

    לא משתלם להכיר בקטמון בנות כי בדרך כלל הן אומרות לך בסוף הפגישה לא נראה לי, חבל על הזמן לחפש שם בחורה מי שמעוניין להכיר שיחפש בשאר הארץ. חייבים לומר את האמת הבנות בקטמון במיוחד האשכנזיות מאוד בררנייות

    • עם מי יצאת?

      נתנאל, נחלאות, 13/03/09 00:24

      ספר פרטים, שנדע להיזהר

      • באזור של משגב לדך בכיכר (ל''ת)

        גיל, 13/03/09 08:29

        • אבל אתה לא רצית להמשיך - אמרת שאתה מחפש מישהי פחות שקטה (ל''ת)

          שפרה, 17/03/09 07:10

    • ואתה חושב שלא צריך להיות בררן בבחירת בן זוגך לחיים??

      הודיה, 13/03/09 11:26

      נו, אז לא נותר לי אלא לאחל לך הצלחה בחייך הזוגיים כי מסתמן שתזדקק לכך.

      • לא מקבלים הכול בחיים מה לעשות לא כול הגברים נסיכים (ל''ת)

        גיל, 13/03/09 17:03

      • הודיה הבנות בקטמון ממש מגזימות אין לך סיכוי אפילו לדייט שני (ל''ת)

        אלעד, 13/03/09 17:07

        • חפש ביהודה ושומרון שם הבנות לא אומרות לך לא נראה לי (ל''ת)

          מאור, 14/03/09 22:21

      • כל אחד זקוק להצלחה בחייו הזוגיים

        איילת, 18/03/09 14:10

        וחוצמזה - מאמר אמיתי ונכון. למה אני לא כתבתי את זה קודם?

  • 24.

    מזדהה עם כל מילה-

    א, 12/03/09 17:32

    חבל שהתובנות האילו לא מקדמות אותנו אל העזיבה הנכספת של הביצה ...

  • 23.

    מספיק להתבחבש בנושא!!!

    אסתר, 12/03/09 15:49

    זה מתחיל להיות מעיק!!!!

  • 22.

    איזו ראיה חד מימדית

    ירדן, 12/03/09 15:35

    אפשר היה להניח, שנישואים יפתרו את כל בעיותיהם של הרווקים. ברגע שימצאו מי שיניח טבעת על אצבעם, יבוא הקץ על סבלותיהם, המבט הנוגע בעיניים יעלם, וכל יום ישובו הביתה כדי להישען על בן הזוג האוהב אשר יקל על כל מכאוביהם.
    האם אתם הנשואים מזדהים עם כל מילה?
    אה... לא?!?!
    היכול להיות שגם אחרי הנשיואים לא קל? היכול להיות שיש דברים קשים וכואבים יותר מהכנת פשטידות לארוחת שבת?
    די!!!!

    • הכותב כותב מנקודת המבט שלו

      סוקי, 12/03/09 16:11

      המצוקה שלו היא אמיתית לגמרי. אף אחד לא טוען שהחיים הופכים קלים אחרי או עם הנישואין, אבל לפחות יש אז עם מי לחלוק את הקושי ולהמשיך הלאה.

      • יש עם מי לחלוק את הקושי?

        אפרתה, 12/03/09 17:17

        לא תמיד. ''מה אלוהים רוצה ממני'' מציק בכל גיל ביחד ולחוד.
        חיי הרווקות הם הכנה לקראת חיי הנישואין שהם עבודה קשה. לא''גאולה''. בעיות אופי, אישיות, חוסר החלטיות בחיים משברים ושאלות באמונה ימשיכו עוד.. ולפעמים יתעצמו ולפעמים יוחלשו.

        המון בהצלחה. לא הייתי מתחלפת במקומכם.

        • יש כל מיני סוגים של קושי

          סוקי, 12/03/09 17:48

          בעצמך אמרת: לא הייתי מתחלפת. אולי הגישה שלך זה שאחרים צריכים לראות את חצי הכוס המלאה, אבל קל להשיא עצה כזו לאחרים.

    • אפילו אם יהיה יותר קשה לאחר הנישואין- זה לא יהיה ריק ומכוסה בשטויות (ל''ת)

      שמוליק, 13/03/09 03:53

  • 21.

    תוקם ועדת חקירה לאלתר!!

    יבחוש ביצה עול ימים, 12/03/09 15:19

    עד מתי כל בר בי רב יחלוק איתנו את התובנות הדלוחות שלו שבימי חלדי כבר שמעתי לא פעם ולא פעמיים?
    כבר ריבוא מקלדות נשתברו במכתמים מרגשים ורצופי הבנות ''חדשניות''. אלה מקלסים ומהללים ואלה מהרסים ומקללים. יאללה!! מעבר להיותה תופעה אנתרופולוגית מרתקת (עיין ערך: דפוסי הרבייה של הפינגווינים בקוטב), גרים ב''ביצה'' אנשים שמנסים לחיות את חייהם. לא כל דבר הוא בהכרח מניפסט לחיוב או לשלילה. בקצרה, ניסחו זאת טוב ממני: בירושלים ''הייאוש נעשה יותר נוח'' - ודוק! לא הכי נוח רק יותר נוח - זה בטוח עדיף מלהזדקן אצל ההורים.. ואם זה לא מוצא חן בעיני מישהו שיילך לחפש לעצמו חיים.

    • אמן ואמן!!

      ., 13/03/09 10:08

      הם מקנאים בנו שיש לנו זמן לכל מה שהם רק חולמים עלין....

  • 20.

    כמה נכון..

    יעל, 12/03/09 14:13

    כל הח'ברה האלה שמגדירים את עצמם כחלק מה''ביצה'' פשוט מסכנים שנהנים לשחק אותה אבל מבפנים הם פשוט סובלים..
    מהיכרות מעמיקה עם שוכני הביצה..

  • 19.

    צודק לחלוטין (ל''ת)

    רווקה לשעבר, 12/03/09 14:02

  • 18.

    מתי הסדרה ''סרוגים'' חוזרת לעונה חדשה? (ל''ת)

    שי כהן, 12/03/09 13:52

  • 17.

    מצאו סוף סוף את התרופה לתחלואות!

    אלעד י-ם, 12/03/09 13:26

    לסרטן עוד לא מצאו תרופה אבל לבעיות בחיי היומ-יום מצאו אף מצאו. חתונה!

    נו באמת?! בן אדם נשוי הוא בן אדם המאושר?
    אפשר להיות נשוי ולהיות כל היום בדיכי, אפשר להיות רווק ולהיות המאושר באדם!
    הכל ענין של אינדיבדואל.

    • כנראה שאתה לא נשוי....

      שמוליק, 13/03/09 03:56

      הנושא הוא לא האושר או הדיכי אלא הריקנות!!!

    • משחקים

      לתושבי הביצה, 15/03/09 01:31

      צריך ךשחק איתכם הבנים כדי שתרצו אותנו ונמאס כבר למה אא ליצור מערכת יחסים רצינית בלי לפחד שירד לכם ממנו אם לא נשחק

  • 16.

    צ''ל: ''העניין ממצה את עצמו'' ולא ''ממצא'' (ל''ת)

    שולגי, 12/03/09 12:40

  • 15.

    אבל, להיות רווק מחוץ לביצה מבאס שבעתיים (ל''ת)

    דודו, 12/03/09 12:27

    • מחוץ לביצה יש יותר מוטיבציה להתחתן

      בירושלים, 13/03/09 11:01

      כשנמצאים עם רווקים ורווקות רבים יותר קל לפסול אנשים ולהגיד שלא מתאים ולהיות סופר בררניים יותר קל להניח לפחדי ההתחייבות להשתלט מחוץ לביצה לא נוח להיות רווק כולם מסביבך מתחתנים וכך התירוצים מועטים המוטיבציה גדולה ומוצאים את בן הזוג המתאים
      גרתי בניו יורק וכשביקרתי בביצה המקומית מהר מאוד הבנתי מה קורה והתרחקתי אני נשואה ברוך השם ומה עם אלו מהביצה שם ???

  • 14.

    תודה שי! הגיע הזמן שמישהו יגיד

    שרון, 12/03/09 12:11

    אנחנו אולי חיים את החיים שלנו, וכן יש לנו עיסוקים מרובים ואולי גם עצמאות ורמת חיים גבוהה.
    אבל הכמיהה והציפייה להתמסד מתקיימות להן במקביל וזה לא סותר.זה אולי קצת כוללני, אבל באופן עקרוני זה נכון. ולכל מספקי הקלישאות:
    לא! זה לא כי אנחנו לא רוצים!
    ןלא, זה לא כי זה הכל בגללנו!
    ולא, זה לא כי אנחנו בררנים!
    זה פשוט כי זה בינתיים לא קרה.

  • 13.

    דבריך נכונים עד כאב אך אינך מציע פתרון

    רווק שהתפכח, 12/03/09 12:00

    הולם למצב.לטעמי,החכמה היא לדעת לקחת את החיים החברתיים בביצה (כמובן שבמינון מסוים ולא לקפץ מערב שירה לסלואו ומשם לסרט בדירה באותו הערב) אך עם זאת לא לטבוע ולמצוא בביצה את הנחמה למצבינו.

    • התפכח ממה? מהיין של פורים?

      אחת שלא התפכחה עדיין, 15/03/09 13:37

      תגובה קצת מוזרה מבחור שהיה בשני בערב שירה המוני, בשלישי בבוגי המוני ברביעי במסיבת רחוב המונית וביצתית ובחמישי בערב שירה ביצתי...

  • 12.

    אפשר לצאת מזה - גם מהעצבות וגם, כמובן, מהרווקות !!! (ל''ת)

    efshari.com, 12/03/09 11:50

  • 11.

    אני חושב שאתה חושף פה משהו מורכב וכל אחד שיעשה את חשבון הנפש של עצמו (ל''ת)

    צפוני, 12/03/09 11:42

  • 10.

    יופי של מאמר !! קלעת בול !!! (ל''ת)

    איתי, 12/03/09 11:31

  • 9.

    זה רק נשים וגברים רכיכות חושבים שחיי זוגיות ונישואין זה טוב

    א, 12/03/09 11:27

    מה טוב בזוגיות ונישואין ללכת לעבודה כל בוקר ולחזור בערב לאותה אשה ולגדל ילדים ושלא יהיה לך יותר זמן לעצמך ושהחלומות שלך נעלמים לנגד עינייך!? לא תודה מעדיף להישאר רווק עם החלומות שלי והעצמאות שלי בלי ילדים ובלי אשה נודניקית

    • אתה רוצה להיות רווק עם החלומות והעצמאות שלך, עד מתי?

      דבורה ש. , 12/03/09 11:44

      הרי בשלב מסויים אתה תתחיל להצטער שאתה בודד וכמעט ללא משפחה וחברים, ומה יעזרו לך אז החלומות והעצמאות?
      כך שכמו שאומרים "לא טוב היות אדם לבדו" עם כל הקשור בזוגיות, בכל זאת מחקרים הוכיחו אנשים נשואים הרבה יותר מאושרים מאנשים רווקים וכדו'.

    • א' היקר, מי שאוכל לבד, מת לבד. (ל''ת)

      מנשה, 12/03/09 12:13

      • כולם מתים לבד,אף אחד לא מת ביחד עם מישהו

        מני, 12/03/09 13:12

        אוקיי אני מבין את כוונתך,ועם זאת אני לא צריך שמישהו יחזיק לי את היד כשאמות.

    • לא'

      יעל, 17/03/09 17:59

      הי, אתה צודק, לא חשבתי על זה
      בא נקים קומונה!

  • 8.

    הגיע הזמן שהפנויים יעזרו לעצמם ולחברים שלהם!!!! כנסו לכאן--

    שמואל, 12/03/09 11:22

    יש הלכה שאין חובה לעזור לבעל החמור שנפל אם הוא לא עוזר לעצמו!

    מכיוון שכך גם יש לפתור את כולנו אם הפנויים והפנויות לא עוזרים לעצמם!

    לא מספיק להרשם לאתרי היכרויות זה טוב בשביל הפאן אבל לא מספיק.

    צריך ללכת לשדכניות! וצריך גם לבקש מהמשפחה והקרובים להציע הצעות ואפשר גם לעזור להם לעזור לנו דרך אתר כולנו שדכנים

    • שמואל יקר

      שרון, 12/03/09 12:05

      לא תמיד גם ההשתדלות עוזרת. בעולם מושלם, אני מסכימה איתך שזה היה יכול להיות כך, אבל ''יגעת ומצאת'' זה לא תמיד נכון בכל הנוגע לרווקות. לפעמים זה פשוט מזל של בן אדם, בלי קשר כמה הוא מנסה. ואם כבר דיברת על ''עזרה'' מבחוץ: למשפחה מורחבת לא תמיד אכפת, יש המון שדכניות קיקיוניות והמון חבר'ה נשואים (או יותר נכון נשואות), שלא מתות להדביק לחברה שלהן בחור.והמבין יבין.

  • 7.

    ומה עם העניניים השחוקות והעייפות של הנשואים עם הילד על הידיים?

    אחד שיודע, 12/03/09 11:20

    גם בחיי משפחה אין אין רוחניות גדולה. יש בעיקר חור בבנק, מחסור בשעות שינה והרבה ילדים על הידיים. מהצד השני של הביצה אפילו מים איןף רק חולות טובעניים

    • הלוואי עליך ועלנו (ל''ת)

      יקיר, 12/03/09 11:32

    • תסתכל עליהן לעומק,

      שיר, 12/03/09 14:24

      יש שם גם אושר גדול.

  • 6.

    בחרת להוריד את המסכות אחרי פורים, הא?

    חיית ביצה פרועה, 12/03/09 11:19

    סופסוף משהו מעז לומר את האמת. קומץ המאמרים הדלוחים בהם נראה כי הביצה היא שדרוג של בני עקביא, ובניה נהנים מהטלות רפש הדדיות על אופיים של המינים, מורידים לנו את המסכות ואנו מתגלים במערומנו- קבוצת של צעירים שחיים ביחד אבל בודדים. מאוד.

  • 5.

    קדימה חתונה!!!

    פרנץ פאנון, 12/03/09 11:13

    אז מה, אם נתחתן נהפוך להיות אנשים שמחים ומאושרים נטולי כל תסבוכת נפשית?

    • סיכוי טוב שכן

      gilberet , 12/03/09 14:13

      לא 100% אבל יש סיכוי

    • לא.. אבל בעיה מרכזית ומאד

      א.., 12/03/09 16:35

      משמעותית תגיע לפתרונה. ובמצב שלזוגיות טובה אפשר להצליח להתגבר על מכשולים רבים ותסבוכים רבים. היציבות מחוללת פלאים.

  • 4.

    תפילין/יונה וולך

    כנסו כנסו, 12/03/09 11:12

    תפילין / יונה וולך

    הנח אתה גם את התפילין עבורי
    כרוך אותם על ידי
    שחק אותם בי
    העבר אותם מעדנות על גופי
    חכך אותם בי היטב
    בכל מקום גרה אותי
    עלף אותי בתחושות
    העבר אותם על הדגדגן שלי
    קשור בהם את מותני
    כדי שאגמור מהר.

    • שיר טוב! (ל''ת)

      אלי, 12/03/09 12:01

    • גועל וולך

      לא רוצה להיכנס, 14/03/09 13:41

      נו באמת?

  • 3.

    אף אחד לא ניסה לצייר את החיים בביצה כזוהרים

    הילה, 12/03/09 11:05

    פשוט כשהאלטרנטיבה השנייה היא להמשיך לגור אצל ההורים ולרחם על עצמינו 100% מהזמן, אז ברור שעדיפה הביצה, על קבוצת התמיכה שהיא מציעה. אבל עוד לא פגשתי אף אחד שעשה מזה אידאליזציה. מה לעשות שלא כולם מצאו עדיין את בחיר ליבם?

    • מסכימה עם כל מילה

      חילונית אמפאטית, 13/03/09 11:07

      זה נכון שזו לא האופציה המועדפת אבל החיים מזמנים לנו מהלכים שרק לפעמים הם בשליטתנו (ואני לא מתכוונת בשום אופן שלא צריך להמשיך לנסות)
      והחברה הדתית באמת לא משאירה שום מקום של תמיכה באוכלוסייה הזו שקיימת במספר לא מבוטל ונמצאת במצוקה.

      ולמה לא בעצם לחזק אותם על היוזמה הספונטנית שיצרו כדי למלא את החלל. מה גם שפונקציונלית היא בהחלט יכולה לעזור בפתרון המצוקה בהפגשת אנשים שנמצאים במצב דומה.

      אני בעד.

  • 2.

    מה הוא מתנפל ככה על רווקים? הוא בעצמו מבין שהם סובלים, אז מה ההכפשות?

    המום, 12/03/09 11:02

    מה רוצה הפסיכופט הזה להוכיח?
    שהרווקים הם חבורה של עלובים ריקים בפנים?
    מה הם אשמים ומה רע הם עשו לו?
    חתיכת דביל השי דורון הזה.

    • הוא לא מתנפל!!

      אפרת, 12/03/09 16:33

      הוא כואב את כאבינו. ומנסה להסביר כפי ראות עיניו את מה שבאמת הולך שם. פה.

      • כואב את כאבינו? הכתבה מתובלת בשמחה לאיד. (ל''ת)

        דביר, 15/03/09 15:10

    • די....

      להמום, 17/03/09 17:57

      המום, אל תרד כ''כ על שי דורון!
      הוא לא מבין, הוא באמת לא התכוון
      הוא נשוי, איך הוא יבין?!
      הוא לא יודע מה זה לשון כל לילה לבד, אחרי שהחברים הולכים, להחנק, פיזית ממש, מבדידות, לא להרדם, להקרע ממחשבות וספקות, לנסות להיות באמונה שהנה עוד מעט זה בא..אבל בכ''ז לא להצליח להרדם.
      כל אחד רואה רק את הזווית שלו, והזווית שלך ושלי היא לא הזווית של שי דורון.
      אז בא נשמח בשבילו על המקום שלו, נאחל לו כל טוב, ושימשיך לכתוב כתבות שמדי פעם יציצו לנו בnrg ויצבטו לנו את הלב הצבוט גם ככה.
      נו באמת, קטן עלינו.

  • 1.

    תמשיך לזרוע מלח על הפצעים!

    צפרדע, 12/03/09 10:54

    זה מספיק כואב גם בלי שירדו עלינו!
    תודה לך

    • לזרוע מלח???

      חקלאי, 12/03/09 11:27

      באמת מספיק לזרוע מלח. לך תדע מה יצמח אחרי כמה שנים...

      • גדול! (ל''ת)

        וואעח, 12/03/09 11:52

      • מצחיק! (ל''ת)

        חנדלה, 13/03/09 04:59

    • צ''ל לזרות מלח. די לציניות! (ל''ת)

      ד''ר קור, 16/03/09 22:00