• 12.

    חחחחחח קומיקאי ענק. (ל''ת)

    גדי, 03/04/09 19:40

  • 11.

    עם שם כזה ''אבוקסיס,'' הכל ברור !! (ל''ת)

    ביאליק, 15/03/09 18:24

  • 10.

    הוא היה ירעם עטיה והפך לנתניהו כמו שאני אליף את שם משפחתי ללבני (ל''ת)

    הכתב מצחיק אותי, 10/03/09 22:49

  • 9.

    עזרו לילדה אולגה!

    saveolga , 10/03/09 21:37

    גולשים יקרים!

    אולגה בת ה- 9 תושבת אוקראינה זקוקה לעזרתכם!
    אולגה צריכה לעבור ניתוח להשתלת מוח עצם. המחיר להצלת חייה - 100 אלף יורו.
    תרומת מוח עצם מתאימה כבר נמצאה.

    לאתר של אולגה www.saveolga.tk
    למאמר ברוסית שפורסם בחסות ערוץ "ישראל פלוס" בפורטל החדשות ברוסית "זמן"
    http://www.zman.com/news/article.aspx?ArticleId=36491&CategoryId=17

  • 8.

    מי ששמע אותו ביום שישי שעבר ב (ל''ת)

    רועי, 10/03/09 18:51

  • 7.

    לך, לך על הקו, יש לך את זה!

    רוני לוי, 10/03/09 18:49

    חריף, כריזמטי, חקיין מעולה, בדרן ''עממי'' שעושה טוב לנשמה.

    המשך לצחקק ולהצחיק - בהצלחה!

  • 6.

    לא רק התפילין בארון (ל''ת)

    ..., 10/03/09 17:47

  • 5.

    מחכה כל שבוע (ל''ת)

    זה הטור המעניין ביותר באתר הזה., 10/03/09 16:58

  • 4.

    שוב אחד חף משכל

    ע.מ, 10/03/09 16:31

    אבוקסיס הוא תופעה של כסילות והומור רדוד,למזלו יש לנו ב''עם הנבחר'' די והותר כסילים לשמש לו קהל. במבחן האינטילגנציה
    נראה אין לו מספיק כשרון להגיע לפסגה או
    לחילופין להראות לנו שהוא לא סתם קשקשן שאסף בדיחות קרש עבור דידי הררי מורו ורבו,
    אלאלפחות משתדל קצת להתרומם מעלה.

    • ע.מ. עושה רושם שאתה מאוד חכם, ששופט בדין ישפט בדין (ל''ת)

      hasson72 , 18/03/09 08:19

  • 3.

    אין על אבוקסיס!!

    רועי פרימן, 10/03/09 15:31

    מצחיק אותי בטירוף!!!

  • 2.

    יציאה מהארון ... (ל''ת)

    עוד שאלה ..., 10/03/09 12:37

    • כמה רוע יכול להכיל מוח נבוב משכל של אדם [זכר, נקבה] אחד/ת?

      שלום לב, 10/03/09 14:24

      כאילו מה, מכל הצרות שיש לך, דווקא זה מה שמטריד אותך? ונניח שהוא הומו... נו, אז מה?... הוא עשה רע למישהו?...

      תתבייש/י לך!

  • 1.

    תוצאה די עצובה צפויה ורווחת של מי שלמד בישיבה תיכונית ! (ל''ת)

    אין תחליף לעולם החרדי-היחיד שמחנך בדרך ישראל סבא, 10/03/09 09:00

    • ישראל סבא (יעקוב אבינו) עבד לפרנסתו וגם נלחם באויביו כשהיה צורך ...

      ליאור, 10/03/09 11:05

      החרדיות בקונפיגורציה הנוכחית שלה היא תוצר של הסתגרות קהילות אשכנז עוד בימי תנועת ההשכלה. הספרדים שלא סבלו מרדיפות תרבותיות פחות או יותר משמרים את הרוח המקורית של היהדות (..לא ש''ס שזה גם חיקוי מודרני של החרדיות האשכנזית). אצלם לא היו תופעות של אנטי-ציוניות וביטול עולם המעשה.

      • מסכים ועוד.

        אלעזר, 10/03/09 11:28

        לא מפתיע שדווקא בחברה הספרדית-מזרחית, קיימת תופעה של ''מסורתיות''- קרי: אנשים שבחרו לא לקיים תורה ומצוות אך עדיין שייכים לקהילה.

        אצל האשכנזים נדיר למצוא אדם שנוסע בשבת אך משתייך לקהילה.

        כאשכנזי שהתחנך בישיבות ליטאיות תמיד זילזלתי בתופעה של אנשים שערב שבת הולכים לבית כנסת ובבוקר שבת נוסעים לים.

        בחלוף השנים (והאמונה) למדתי להעריך את היכולת של הקהילה הספרדית להכיל אנשים כאלה, ולא לדחוק אותם החוצה מהקהילה.

        חבל שהיהדות המזרחית המודרנית מחכה יותר ויותר את היהדות החרדית האשכנזית (החולה).

        • אמת דיברת! (ל''ת)

          מיטל, 10/03/09 17:18

      • ליאור תחזור למכור דירות (ל''ת)

        תומר, 10/03/09 13:46

      • ממש תשובה של כסיל ! המדובר כאן הוא על כך שהחברה הדתית מתפוררת ולא

        שומרת מצוות בסיסיות מן התורה-כמו תפילין.בעוד, 10/03/09 21:16

        שהחרדים שומרים על כל המצוות (כך לפחות מתחנכים,וכך גם מה שרווח).אמנם עקב המשבר האידאולוגי מתחזקים רבים מן הדתיים והופכים חרדלי''ם,אך במקביל יש התפוררות נוראית אצל החלשים או הבנוניים שבניהם.ולגבי הערותך:
        אם היית לומד תורה היית מגלה כי גם אבותינו בתקופות הזהר הרוחני התחלקו לאלה שעבדו ותמכו בלומדי התורה לבין אלה שמסרו נפשם על התורה-זה נקרא שותפות יששכר וזבולון.כך גם היום רוב החרדים עובדים (כמעט כל הנשים ורוב הגברים) וחלקם המסור לתורה נתמך ע''י המעשרות שמפרישים אלה שעובדים.ההבדל בין אחוז העובדים החרדי לחילוני הנו מצומצם ביותר,בפועל מכפי שמנסה התקשורת להציג..
        היהדות (בניגוד לדתות אחרות) אינה מתעלמת מן המציאות כלל,אלא דורשת שילוב רוחניות בחיים,תוך שימת דגש על הרוח.מי שתומך בבני תורה,נחשב לו כאילו למד תורה בעצמו.
        לגבי מלחמות-אתה צודק,אך חשוב לציין כי עיקר המלחמה היה מבוסס שוב על רוחניות,שכן מי שהיו בידו עברות היה פטור מן המלחמה.
        צה''ל עם כל הכבוד בנוי על כוחי ועוצם ידי,ואינו מאפשר לאדם חרדי להשתלב בו באמת.
        הצבא באופן לא מוצהר אף מתנגד לגיוס חרדים,ולכן גם לא מתגמש בתנאי השרות שיתאימו לחרדי,מלבד הנח''ל החרדי וכו'' שמופרדים משאר החיילים.לידיעתך-ש''ס הינה תנועה מתקדמת ביותר בעולם החרדי ושומרת על ערכי יהדות המזרח.ישנה חוקרת קיבוצניקית
        ישרה,שמודה כי ש''ס עשתה רבות בעולם החרדי למען הקמת מוסדות לימוד טכנולוגיים מתקדמים המותאמים לציבור זה-לדבריה אין להשוות את ש''ס לציבור האשכנזי כלל,ואני מניח כי דעתך שטופת המוח עם כל הכבוד (ואני לא מלגלג),אינה יכולה לסתור אישה חילונית ונייטרלית זו.ברור לי כי אינך מכיר מקרוב את הדברים עליהם אתה דן,וחבל שכך..

        • מס' הערות

          ליאור, 10/03/09 23:20

          א. ''החרדים שומרים על כל המצוות'' - לא זוכר שחינכו אותי בישיבה התיכונית לא לשמור על כל המצוות.

          ב. הדתיים לאומיים שמתחזקים לא פוטרים את עצמם מהחובות הבסיסיות של כל אזרח במדינה מתוך הבנה עמוקה שזה מביא לחילול ה' ושנאת חינם כך שזה די מגוחך לומר שהם מתקרבים לחרדים, ההבדל הוא תהומי.

          ג. עד כמה שזכור לי הרמב''ם פוסק שזה ביזוי התורה וחילול ה' להתפרנס מהתורה ללא מלאכה הגם שהב''י חולק עליו בדין של מלמדי תורה מצד ''עת לעשות לה'''- לגבי לומדי תורה הנתמכים מוסכם על רוב הראשונים שזה בדיעבד גמור.

          ד.החרדים לא מתפרנסים רק מעצמם (..מתוך היכרות קרובה ).

          ה. כל שירות לאומי המשמעות שלו היא יציאה מהגיטו התרבותי, חיבור לעם ישראל -מבורך וגם ישפיע על לימוד התורה שבהמשך.

          ו. החרדיות במקורה משמעותה התכחשות לציונות.רובם המוחלט של רבני ספרד ראו בהקמת המדינה נס גדול והזדמנות חשובה למרות שמעורבת בכך תרבות חילונית עדיין האור רב מהחושך. (עיין ספר ''אתחלתא היא'' ליצחק דדון). גישה זו מקורה בתפיסה שונה של התורה ורוחה ויש לכך לא מעט נפקא מינות (עיין תגובה של אלעזר). בכל אופן אין מחלוקת שש''ס פועלת באופן מסויים ליציאה מהחומות הגיטו אלא שהחרדיות הספרדית בעצמה היא בעצם חיקוי לא מוצלח לזו האשכנזיה ונוגד את הטבע הספרדי (עיין תגובתי לעיל). התוצאה היא לא מעט שבבניק''ים, לא מעט עסקנים חסרי השכלה, ורגשי נחיתות איומים כלפי האליטה הליטאית ברוח ימי הביניים.

          ו. הסגנון המתנשא של התגובה שלך (''כסיל''''..אם היית לומד תורה'' ועוד) + גיבובי השקרים על ההיסטוריה של עם ישראל זה בעצם דמגוגיה צרופה ומהווה עדות נאמנה על המטמורפזה שהחברה שלך צריכה לעבור.

          • ליאור-אשתדל לענות לך בקצרה אחת לאחת למרות הקושי שבמסגרת זו.

            כל הכבוד על הנסיון להתמודד!, 12/03/09 09:50

            א.לא טענתי כי אינכם מתחנכים למצוות,אלא על אופן ותוצאות החינוך ו ה ה ש ק פ ה-ונדב הינו רק דוגמא אחת למי שלמד בישיבה תיכונית ולא מקיים מצוות תפילין (מדאורייתא)בקביעות.

            ב.נושא השרות בצבא הנו מורכב ובעייתי .נפלא בעניי מאין לכם התעוזה והחוצפה לחלוק על כל גדולי ישראל?-האם כולם חברו יחדיו כנגד האמת והמוסר? לידיעתך:הרב קוק טען (אגרות הראי''ה חלק ג' אגרת תתי') כי השרות בצבא הינו חיובי אך לימוד התורה קודם לכך למי שתורתו אומנותו.כנ''ל הייתה דעתו של הרב צבי פסח גדול תלמידי הרב קוק ואצטט מדבריו:
            ''תלמידי חכמים בעסקם בתדירות בתורה ועבודת ה' בשעת מלחמה, משרתים בזה את העם יותר מהשתתפותם בקרב. וכך מצינו במדבר רבה פרשה כ''ב שבמלחמת מדיין ייחדו שני עשר אלף לתפילה, כי התורה והתפילה הם כלי המלחמה של העם ההולכים לפניהם בקרב, ומפיל שונאיהם כדברי התרגום אונקלוס. וכל אלה אשר תורתם אומנתם, חלילה להוציאם ולנתקם מאהלי התורה, ולשעבדם לצבא המלחמה ואימונים ושאר עבודות. וידעו נאמנה שכל מי שמסר נפשו וחייו לשקידת התורה, הינו איש צבא מלגיונו של מלכו של עולם להגנת עמנו וארצנו, וכל אלה העומדים במערכת הקרב עם האויב מוגנים בזכות לומדי התורה. וכל בעל נפש שהוא מסור ללימוד התורה, איננו ח''ו בכלל משתמט, אלא נהפוך הוא, עבודה גדולה הוא עושה לניצחוננו המלא שאנו מקווים לו... וכדאי הוא קול התורה להגן גנון והצל לכל היורדים לשדה המלחמה שיחזרו בחיים ושלום לביתם''.

            הרב משה צבי נריה ז''ל טען כי גם שבט יששכר לא לחם.הרב שפירא טען כי התורה לא סובלת שותפות,ותלמיד ישיבה זה 24 שעות.ועוד ועוד רבנים מהזרם שלכם ששותפים לדעת התורה החרדית בנושא.

            מבטיח המשך תגובה בקרוב..

          • המשך תגובה לליאור.

            י, 12/03/09 09:55

            ב.להזכירך-החרדים לא פוטרים את עצמם מן השרות בצבא אלא זה נובע מכוח החוק (שלשיטתכם הוא לפחות משתווה למצווה מן התורה).בעניין הטענה של שנאת חינם-פלא בעיני כי עדיין לא התפקחתם,האם לא ברור לכם כי שורש הרדיפה היא על רקע שנאת הדת?-דווקא אתה כדתי צריך להבין את חשיבות הלימוד התמידי של בני התורה במניעת מלחמות באופן רוחני,האם בשל שנאה או בורות נוותר על כך?-ואיך אתה מכנה קידוש השם כחילולו ח''ו?-עובדה כי היחס לחילונים שמשתמטים מן הצבא מסיבות אחרות כמו:אומנים,דוגמנים,ספורטאים,יפי נפש,וכו',שונה מאוד,והם לא נרדפים כמו החרדים למרות ההבדל העצום.הרי אתם משרתים,ומה היחס שגילו כלפיכם בהתנתקות?-ועל איזה התקרבות אתה מדבר,אפילו חברתית לא הצלחתם להשתלב באמת,להבדיל מן החרדים שקרבו למעלה ממיליון חוזרים בתשובה! אם ישנה התקרובות היא בירידה הרוחנית שלכם ולא להפך.אתם מקורבים ומעדיפים את הציבור החילוני על החרדי,אמנם זה נובע מהפחד מן האמת והרצון לדרוך על מי שהנו גבוהה מכם רוחנית.האם לא ידוע לך על גורמים בצבא שפועלים למנוע התחזקות מעמד הדתיים בצבא משקולים של פחד ולא על רקע ענייני?- הצבא הרי ''סובל'' מעודף כ''א,ותוספת מספר שולי של חיילים רק יעמיס עליו,גם אם יתגייסו חרדים לא ימותו פחות חיילים,וזה לא יגרום להפחתת העומס על החייל הקרבי-שכן הכשרתו הארוכה אינה מצדיקה את קיצור השרות.גם הטענה על דמם של החרדים,שכביכול חשוב יותר שגויה,שכן אל כל חייל שאינו קרבי (שזה הרוב) אפשר להפנות טענה דמגוגית כזו.הרמב''ם בסוף הלכות שמיטה ויובל קובע: ''לוי הובדל לעבוד את השם לשרתו . . . לפיכך הובדלו מדרכי העולם, לא עורכין מלחמה כשאר ישראל, ולא נוחלין ולא זוכין לעצמן בכח גופן אלא הן חיל השם . . . ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו להבדל לעמוד לפני השם לשרתו ולעבדו . . . הרי זה נתקדש..''. הגמרא במסכת בבא בתרא קובעת כי תלמידי חכמים אינם חייבים בתשלום עבור הוצאות ביטחוניות. וכך נהגו במשך דורות. אגב-מנתוני דו''ח ועדת ישראלי עלה כי רק-33% מן הציבור החרדי אינו משרת כלל בצבא עקב לימודיו!

            ג.החברה החרדית אינה מתנגדת לעבודה או ללימודים אקדמאים למי שבוחר בכך,וכפי שציינתי ש''ס פעלה רבות להקמת מוסדות אקדמאים המותאמים לחרדים.לפי סקר גיאוקרטוגרפיה ישנו הבדל של כ-18% בין מספר המועסקים החרדי לציבור הכללי.ולעניין-מלבד הסכם יששכר וזבולון,שבט לוי שהיה מובדל,לא קיבל נחלה בארץ לפרנסתו,שכן כל ייעודו היה השרות בקודש,ואף פרנסתו הייתה מן הציבור.רבים מגדולי הפוסקים וממפרשי הרמב''ם כולל מר''ן בכסף משנה,והרמ''א חולקים על דבריו.ואביא רק ציטוט מספר התשב''ץ:''והוי יודע שכל זה היו עושים מדרך חסידות לקיים מה שנאמר ''יגיע כפך כי תאכל אשריך...'' והיה אפשר להם לעסוק בתורה ולעשות מלאכתן, אבל אין כל הדורות שווים בזה, וכבר אמרו ''בא וראה מה בין דורות הראשונים לדורות האחרונים: דורות הראשונים עשו תורתן קבע ומלאכתן ארעי, זה וזה נתקיים בידם. והאחרונים עשו תורתן עראי ומלאכם קבע, לא נתקיים בידם לא זה ולא זה... מתוך שהיו חסידים תורתן משתמרת ומלאכתן מתברכת, ולפי שדורות הראשונים היה לבם פתוח כפתחו של אולם... אם מתבטלים מתורתם בשביל מלאכתם, היו חוזרים אליה (=אל תורתם) בקלות... אבל האידנא דשכיח שר שכחה ואנו כמלוא נקב מחט סדקית, ואם יתעסק אדם במלאכה אינו רואה סימן ברכה במשנתו. הילכך מצאו היתר חכמי הזמן להגות יומם ולילה בתורה ולספק הוראות בישראל ולהיות ניזונין מהצבור''.ראה בערוך השולחן שגם הרמב''ם מודה שכאשר התמיכה היא מרצון,זו רק חסידות לא ליהנות מאחרים.וכך נהג והתפרנס מאחיו עד שנפטר ואז התפרנס מעצמו.בימינו אין בכוח בני התורה למנות גבאים ולכפות על הציבור צדקה.

            ד.לא הבנתי את הטענה..

          • המשך תגובה לליאור.

            י, 12/03/09 09:58

            ה.חיי התורה אינם תרבות או אידיאולוגיה ח''ו כפי שיש הסוברים בטעות אצלכם,והביטוי יציאה מן הגטו,וכן רוח ימי הביניים לגבי הליטאים,רק מעיד על מצבך הרוחני הקשה.לפי התורה יש ירידת הדורות ולא להפך כפי שחושבים בציבור שלך-אני מניח כי למדת זאת,אך הבעיה היא הבנת והפנמת הדברים.

            ו.הציונות כולה מיוסדת על כפירה,ומה ציפית מאנשים יראי שמים לחבק דרך חדשה זו בעם ישראל?-את זה רק דתילוני יכול לקיים. הגדיל הרצל אף בכך שהתכוון לנצר את כל תושבי המדינה (ב''ה הוא הצליח רק במשפחתו שאין לה זכר יהודי).ברור כי מאז הקמת המדינה חלה התדרדרות רוחנית נוראית,שכן קודם לכן המושג חילוני היה זר לספרדים.אם ישנו שינוי מה שאתה מגדיר-חיקוי של האשכנזים,זה עקב המצב החדש אליו נקלענו בארץ,וכך נכון לנהוג בימינו.החרדים,למעט ציבור שולי ביותר המונה מספר קטן ביותר של אנשים,לא מתנגד למדינה אלא לאופי הנהגתה.הגדרתך למצב היום שרב האור על החושך די תמוהה לעניות דעתי גם לחילוני.ש''ס נוהגת בחום כלפי המסורתיים,ורבים מהם מצביעים עבורה.יחד עם זאת הקימה מערכת חינוך תורני המשלב לימודי חול עם קודש,ומותאם למי שרוצה להתחזק,תוך הקפדה על כיבוד הורים וחינוך לסובלנות כלפי ההורים שאינם חרדים.אמנם יש בעיה של התנשאות מצד האשכנזים,אך מי שסובל מרגש נחיתות זו בעיה פסיכולוגית אישית שלו,אין לזה עניין עם דרך התורה.תופעת השבבניקי''ם אכן קיימת בשולי החברה החרדית.לכל אדם בחירה אישית ואין החינוך החרדי מתיימר לכפות יראת שמיים,אלא לתת כלים רוחניים למי שמעוניין בכך.אין גם ניסיון לטעון לחברה מושלמת,אלא ניסיון לתת חינוך מושלם.בשנים האחרונות הוקמו מוסדות מיוחדים עבור נערים אלו.

            ז.כסיל זה לא טיפש כך שאין כאן שום התנשאות. תגובתך הראשונה לא הייתה קשורה לנושא שהעליתי-הנחת תפילין.טענתך על כך שהחרדים הספרדים מבטלים את עולם המעשה גם היא נובעת מכסילות,שהרי רוב המצוות הנן מעשיות.באם התכוונת לעבודה היא לא מצווה אלא קללה שחז''ל לימדו שאינה חלה על מי שמוסר נפשו על התורה.מדברי חז''ל:

            ''אמר להם ירמיה לישראל מפני מה אי אתם עוסקים בתורה, אמרו לו אם אנו עוסקים בתורה במה נרויח במה נתפרנס, באותה שעה הוציא להם צנצנת המן ואמר להם ראו אבותיכם היו במדבר ועוסקים בתורה מאין היו מתפרנסים אף אתם אם תעסקו בתורה הקב''ה מפרנס אתכם''.

            היכן מצאת בדברי גיבובי שקרים על ההיסטוריה של עם ישראל?-ואם לא למדת על כך ששבט זבולון פרנס את שבט יששכר שלמד תורה-זה עדיין לא מאוחר.. חשוב לי לציין כי איני דן אותך כלל,יתכן כי אתה אדם טוב,וניכר שאתה אדם איכפתי.הביקורת היא על החינוך וההשקפה שעוותו עם הקמת המדינה וסילוף דברי הרב קוק ז''ל.

            • תגובה לדיון הארוך..

              א''ש, 12/03/09 21:52

              ההבדל בין הציונות הדתית לחרדים הוא בסיסי ביותר, מדובר בהבדל אידאולוגי. שאר ההבדלים הם יותר שוליים. הדתיים מאמינים בציונות ובזה שהמדינה היא 'אתחלתא דגאולה' ולכן צריך וחובה להתגייס וכו' והחרדים נמצאים עדיין בגישה (שלדעתי היא מאוד גלותית) שבא לא צריך לעשות כלום כדי לקרב את בואה של הגאולה (צריך כמובן ללמוד תורה אבל התכוונתי לעשות פיזית דברים. לדוגמא:לכבוש את הארץ). מהצד הדתי מדובר הרבה פעמים פשוט בהחמרות שהחרדים לקחו על עצמם.

              • הנחת תפילין,כיסוי ראש,איסור נגיעה,כיבוד תלמידי חכמים,ועוד..

                הם לא חומרות אלא מצוות בסיסיות מן התורה., 12/03/09 23:42

                לגבי הגאולה-רבים הזיקו לעם ישראל מתוך כוונות טובות לזרז אותה ללא מספיק זכויות רוחניות.כשתגיע העת מובטח לך כי תדע ללא כל ספק.אמנם הזוהר כותב כי לפני בוא משיח תוקם מדינה שבראשה יעמדו כופרים,אך זה החושך שלפי האור,ולא האור עצמו.הקליפה תמיד קודמת לפרי (כמו שמאברהם יצא ישמעאל קודם,וכן מיצחק יצא עשיו)ואין עניין לחבק את הקליפה ולדבוק בה.אף עפ''י שלאחריה תבוא הגאולה.
                אם לשים דגש על הצד הרוחני זה גלותי בענייך
                אני בהחלט מחבק את הכינוי..

            • י' גם אות , לא מבין למה אתה בתגובה ומצדיק, ומצוטטאין לימוד בחיוב זה בא (ל''ת)

              hasson72 , 18/03/09 08:32

      • ''ישראל סבא''?? מה זה, הגרסה היהודית לסנטה קלאוס? (ל''ת)

        כולכם יהודים עובדי אלילים, 11/03/09 16:07