• 49.

    רבים שומרים נגיעה, למרות שמקובל לחשוב שלא. מהיכרות אישית.. (ל''ת)

    הראל, 23/06/09 19:02

  • 48.

    רבים שומרים נגיעה, למרות שמקובל לחשוב שלא. מהיכרות אישית.. (ל''ת)

    הראל, 23/06/09 19:02

  • 47.

    רבים שומרים נגיעה, למרות שמקובל לחשוב שלא. מהיכרות אישית.. (ל''ת)

    הראל, 23/06/09 19:01

  • 46.

    עזרו לילדה אולגה!

    saveolga , 13/03/09 16:51

    גולשים יקרים!

    אולגה בת ה- 9 תושבת אוקראינה זקוקה לעזרתכם!
    אולגה צריכה לעבור ניתוח להשתלת מוח עצם. המחיר להצלת חייה - 100 אלף יורו.
    תרומת מוח עצם מתאימה כבר נמצאה.

    לאתר של אולגה www.saveolga.tk
    למאמר ברוסית שפורסם בחסות ערוץ "ישראל פלוס" בפורטל החדשות ברוסית "זמן"
    http://www.zman.com/news/article.aspx?ArticleId=36491&CategoryId=17

  • 45.

    שמירת נגיעה

    שומרת נגיעה, 09/03/09 11:49

    אילון- אתה יכול לדבר על עצמך, ואולי גם על הסביבה הקרובה שלך, אבל תפסיק להכליל. יש לא מעט חברה שגרים ב''ביצות'' השונות, וכן שומרים נגיעה, ומשתדלים להקפיד במצוות, לשמור , וללמוד, ולא רק לחפש ולבדוק. זה נכון שזה קשה, במיוחד שיש קשר קצת יותר ארוך, ובכל זאת הגיל , והמשיכה והרצון, אבל אנחנו מנסים ומשתדלים, וצריך מאוד להיזהר מההכללות שאתה עושה שעושים כתם על הרבה אנשים שמנסים ומתאמצים מאוד לא להיות כאלה.

  • 44.

    תפסיק להתעסק בחינוך.... בקשה! (ל''ת)

    בבקשהה, 05/03/09 00:17

  • 43.

    במנהטן הם גם נהנים ושכחו שצריך להתחתן

    מניו יורק לירושלים, 03/03/09 18:28

    יש מקומות במנהטן שהם בדיוק כמו הביצה כאן כולם מבלים תמיד יש מה לעשות גם חילונים גם דתיים זה כל כך נהדר למי שאין בכוונתו להתחתן ולהתחייב שם כבר יש אנשים- במיוחד בחורים- בני 40-50 שמעולם לא התחתנו כן כן גם דתיים לא גרתי באיזורים האלו וכשבאתי לשם במטרה רצינת הבנתי שלא משם תבוא הישועה (חתן שלי בא בעקבות תפילות רבות דרך פרומסטר) במיוחד הבעיה היא של הנשים שהשעון הביולוגי שלהן מתקתק יותר מהר
    מי שלא רוצה להתחתן לשמור על ההלכה וגם להרגיש טוב ביחס לכך מוזמן לביצות ברחבי העולם רק על תנסו לומר שזה מקום טוב

  • 42.

    די לדבר על הביצה יא צפרדעים מוגבלים!! (ל''ת)

    גלעד הקרפד, 01/03/09 11:57

  • 41.

    לתגובה 27

    פורע ומוצץ, 28/02/09 23:41

    - וואי זה כזה פאסה. אתם יודעים התל-אביביות הזו. כאילו מה? אופניים,ירוקים,חד''ש,סמים(בעיקר מהפיצוציות)אסקפיזם... ככה בדיוק נשמע הטיעון שלך שי מתגובה 27, כשאתה מכיל אותו על הביצה הירושלמית. הסצנה התל אביבית הרי היתה קיימת גם לפני 20 שנה, אז מה זה אומר שמי שגר עכשיו בת''א ממחזר עצמו לדעת?!

    - אגב, אין דבר כזה ביצה.זו קהילה מדומיינת פר-אקסלנס, יש בחורות ובחורים שחיים את חייהם. יש כאלו שאוכלים ארוחות ער''ש עם 3 חברים לזה בטח לא התכווין המשורר

    - לעצם גופה של נגיעה,נדמיין אדם שתשוקתו ללימוד גבוהה לא פחות מתשוקתו לאשה(ושלא במסגרת הלכתית).האם הוא דתי או לא? אדם שבדר''כ מניח תפילין,בדר''כ מאונן,בדר''כ אוהב ללמוד תורה,בדר''כ לא שומר נגיעה. איך היית מגדיר אותו?
    לכן התיאור שלך הוא אנכרוניסטי, כיוון שאין לרב ממוצע שום מושג איך להתמודד עם בחור או בחורה כזו בלי לפול למלכודת ההלכתית של תיוגם כעוברי עבירה.שולחן ערוך הוא קודקס הלכתי-תרבותי. שגלגוליו שונים ומשונים.אחד מהם הוא היום כפי שהוא משתקף באנשים אלו.

    • לא הבנתי אותך

      שי, 01/03/09 18:43

      או שאתה לא הבנת אותי.
      לא טענתי שום דבר מהסוג שאמרת כנגד הביצה הירושלמית (נעזוב לרגע את הדיון קיימת-לא קיימת) ואני ממש לא חושב שיש עניין בהגדרות של פאסה ולא פאסה. ביקשתי להעיר את איילון מחלום המהפכנות הנעים שלו כי מהפכנות כזו לא קיימת היום אצל החבר'ה שעליהם הוא מדבר.
      מלבד זאת, מישהו טען שהתל-אביביות של היום היא מקורית או חדשנית? אני בטח שלא אמרתי את זה.

      אני לא מגדיר אף אחד כדתי או לא דתי ומשתדל להימנע מעצם הכניסה להגדרה המלאכותית הזו. ישמור נגיעה, לא ישמור נגיעה, ישמור על חתירה למגע או על חדירה ללא מגע, שילמד תורה, שילמד קבלה, וואט סו אבר, זה לא ענייני. בשום מקום לא ניסיתי להגדיר את יושבי הביצה כדתיים/ חילוניים/ דתל''שים/ דתלשל''שים/ דתלשלשל''שים וכו' והם גם בטח לא כוססים ציפורניים ומחכים לראות איך ''שי מתגובה 27'' יגדיר אותם.

      מה זה ''רב ממוצע''? רב חרדי? דתי? קונסרבטיבי? הרב זלמן מלמד או הרב בני לאו? הרב לבנון או הרב ביגמן? הרבנים שאני מכיר יודעים יפה מאוד להתמודד גם עם בחור שאומר להם שהוא לא שומר נגיעה בלי להגדיר אותו כבועל שפנים ואוכל נידות.

      אין כזה תיוג ''עוברי עבירה''. לא במובן שאתה מתכוון אליו. לפי ההלכה שמקובלת עלינו היום נגיעה של חיבה במישהי שאסורה לך - אסורה. לא מסובך. אם מישהו לא מקפיד על זה, הוא לא ''מתויג כעובר עבירה'', לא מומר, לא משומד, לא אפיקורס ולא נעליים.
      הבקשה היחידה שלי מאיילון הייתה שלא יציג מצג שווא כאילו ענייני נגיעה הם פיקציה של מורות באולפנה ומדריכות כלה (כותבים כמו דרוסילה מאוד אוהבים להתנפל על המוסד הזה של הדרכת כלות) כי הם לא. אין לי בעיה שאיילון יגע וימשמש איפה שבא לו, אני רק מבקש שלא ינסה לשכנע אותי שעל פי ''מה שהתורה התכוונה'' (כותבים דתיים עכשויים אוהבים את הביטוי המופרך הזה, כמו גם השאלה שמתחילה ב: ''באמת נראה לך שאלוהים התכוון ש...'', לא, לא נראה לי, לא נראה לי כלום כי הוא לא התייעץ איתי, למה איתך כן?) יש היתרים לעניין.

      התחלתי ללמוד שולחן-ערוך ועל השולחן ערוך לפני יותר מעשר שנים. אין לי מושג על אלו ''גלגולים שונים ומשונים'' אתה מדבר. באופן יחסי השולחן ערוך התקבל במהירות שיא (אתה בטח לא תעשה את זה, אבל אם אתה ממש רוצה להיווכח שמה שאני אומר מבוסס, אתה יכול לפתוח את ''שם הגדולים'' לחיד''א או את ''חיים ביד'' של הרב חיים פלאג'י) . אם בעיניך הוא אנכרוניסטי - סבבה. בעיני ובעיני עוד מאות אלפים הוא רלוונטי היום כמו ביום שנסתיימה כתיבתו.

      • רק אל תכתוב לאחד מעלוני השבת.. :-( (ל''ת)

        אהבתי את הליצנות שבאה כדי להשתחרר מהמוסכמות, 03/03/09 23:20

      • מתויגת כעוברת על דבר עבירה

        Drusilla, 07/03/09 12:58

        מערכת אנרג'י דאגה לצנזר את התגובה הקודמת שלי, כנראה משום שהזכרתי אתרים מתחרים, ולא בגלל תוכן תגובתי.

        בכנות שי אני ממש לא מבינה למה כולם מתלהבים ממך (גם עלי אומרים את זה). חזרה למציאות: אתה נבלא בשטף הביצתיות, מעולם לא עלה בדעתך שיש עוד תחומים בחיים שצריך לדאוג להם? כל החיים סובבים סביב דיכאון לא התחתנתי? מה טעם יש לחיים אם כך?

        אנשים חלשי אופי מושפעים מסביבתם, כלל לא משנה אם הסביבה הזו היא תל אביב שם הכול בא בקלות והולך בקלות, או י-ם שפה הכול הולך בקשה.

        איני אוהבת להתנפל על מאום, מוסד הדרכת הנשים בתחום הזוגי ומה שקשור בו דורש שינוי תאורטי. נקודת מוצא: אני מקבלת שאיסור על קשר מיני מחוץ לנישואים (ולא רק לפניו, וילדים, שמירת חדירה נכלל בתוכו) זו דרך ההלכה. מקובל עלי ממש. מכאן ועד התיאוריות האיומות שמלמדים דורי דורות, הדרך ארוכה.

        ואז מה מקבלים, מלא ביצתיות שלא מבינות למה החיים שלהן לא הלכו בתלם. עוברים גיל מסוים וזהו, התיאוריות נכונות גג עד גיל 23 (הגיל פתוח לדיונים ולויכוחים). אז שיפרסמו ברבים ויאמרו שעבור איסור אנושי או הילכתי אתם נדרשים להקריב את כל החיים שלכם. שיפרסמו. שנדע כולנו מה התוצאות, כי יש תוצאות ואין דבר כזה שלרשעות אין תוצאות. הביצה היא סך הכול תוצאה של אנשים שמחזיקים רשעים מעצמם. לא אנכרוניזם ולא מרדנות. פשוט רשעות.
        ד''א סקרנות באיזה ישיבה דוסית למדת? הר עציון?

        • מגניב

          שי, 09/03/09 10:16

          החלטתי להגיב בתגובה 27 ולכן אין צורך שאני ארחיב כאן. רק כמה עניינים קטנים.

          הקרבת החיים שאת מדברת עליה היא המצאה. לא ראיתי שום דבר שאפילו קרוב לזה אצל אף אחד מחברי וחברותי הדתיים. לא הרווקים הצעירים, לא הרווקים הקשישים, לא הנשואים ואפילו לא הגרושים.

          לא למדתי בישיבת ''הר עציון'' (אם כי אני מכיר אותה טוב ובחלק מהדברים אני גם ממש לא מתפעל ממנה) מהסיבה הפשוטה שבגילאים 17-25 הגילאים שבהם צעירי הצאן הדתי נמצאים בישיבות הסדר הייתי חילוני לכל דבר ועניין. את הידע שלי קיבלתי מהרבה מקומות ואנשים ואני לא חושב שאני חניך של שיטה מסוימת דווקא. זה יתרון ששמור למי שעשו את המסלול המוזר שאני עשיתי.

          אני מתאר לעצמי שאני לא אקבל תשובה ברורה אבל אולי תספרי את מאיפה הידע שלך על היהדות ובפרט, מאיפה התובנות מרחיקות הלכת על החברה הדתית?

          בעניין הרשעות, כבר שנינו, ''אין אדם משים עצמו רשע''. ועכשיו, רוצי לגגל.

          • שלום שי

            Drusilla, 14/03/09 16:44

            הציטוט המקורי 'אל יחזיק אדם רשע מעצמו' מתייחס לנתינת עדות בחוקי המשפט העברי וזה ההקשר המוכר לי מהמקור, הגמרא (יתכן שיש הקשרים שאיני מכירה). הכוונה היא שאדם לא יכול להעיד על עצמו שחטא (רצח), בניגוד גמור לחוקי המשפט המוכרים לנו. לא הייתי צריכה לרוץ לגוגל כי למדתי בבית המדרש האוניברסיטאי בהר הצופים תוכנית חברותא (כפי שסיפרתי בתגובות קודמות) וזה דבר שאני לא גאה בו בכלל. ועם זאת אם זה המקום להמליץ עליו אז אני ממליצה.
            טוב אז כעת מתברר שאתה חוזר בתשובה (האומנם?).
            הידע התיאורתי הוא דבר אחד, והיישום הוא התוצאות בשטח.

            ההקרבה חייבת להיות עבור גברים ונשים, מאחר שההלכה היא כמו עקידה שיש לעשותה על מזבחה (של ההלכה) גם ע''פ המיינסטרים הנשי הביצתי, שהאידיליות התנפצו על ראשו.

            מי שאינו מקריב עושה הפרדה מוחלטת בין עשיית מצוות בכל תחומי החיים-לבין התנהגות מינית. ההפרדה לא תתכן בגישה ההילכתית. אבל היא תתכן בגישה אנושית.

            מה גבר מחפש בתכתובות שלי? אני מתחילה לחשוד בך בסטיות. דבריי, כפי שאמרתי פעמים רבות, מיועדים לבנות/נשים. אני לא ממש מתכוונת להתנצח עם גברים ואין טעם.

            נוסטלגיה: כשנחתתי פה בשלהי 2005 נתקלתי ב'שרץ בידי' המיתולוגית, שכעת היא בת 37. דמותה הקטמונית, כלקח לבנות ישראל: הזהרנה פן תפולנה מיאוש ובדידות לידיו של גבר נשוי, או סוטה, או אולי שניהם. לא משמח אותי שהפכתי לדמות מיתולוגית. תמרור אזהרה, לקח מר: היזהרנה בנות ישראל. לא מחכה לכן עתיד מזהיר והפוך מחייכן כעת, חייכן יראו כפי שהם נראים כעת וגרוע מכך, אם תמשיכו לדרוך במקום.
            לא יבוא גואל אם לא תשתנו בעצמכן.
            ביי שי.

            • לפעמים כדאי לגגל

              שי, 15/03/09 19:00

              אין ציטוט מקורי כמו שהבאת (אפילו גיגלתי בעצמי כדי לוודא שלא שכחתי את תלמודי...).
              על כל פנים, לא ציטטתי את הביטוי הזה בהקשר התלמודי שלו אלא בהקשר קבלי או חסידי. אין לי מושג אם את ההקשרים הללו לומדים ב''חברותא''.
              אם יורשה לי להסתמך על חברים ולא על התרשמות אישית, לימוד ב''חברותא'' הוא לא הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות כדי להרחיב ידע ביהדות, עם זאת ממה שהגיע לאוזני זו עדיין מסגרת שנגועה בחפיפניקיות משמעותית.

              אני אכן חוזר בתשובה. היות ונגעת בעניין בתגובה נוספת שלך כאן אני רוצה להזכיר שלא אצתי להזכיר את עברי החילוני מיוזמתי אלא זה היה חלק מתשובה לשאלה שלך. עם זאת, העבר שלי כן עוזר לי להבין כל מיני דברים כשאני קורא את תגובותייך.

              לעניין ההקרבה אני רוצה לענות, ברשותך, בתגובה למטה (עם מערכת הצנזור הבריונית שיש כאן זה לא קל).

              את אומרת: ''ההפרדה לא תתכן בגישה ההילכתית. אבל היא תתכן בגישה אנושית.'' ובכן, חבר טוב, שעובד כפסיכולוג כבר הרבה שנים אמר לי פעם על משפט בסגנון הזה שהוא ממליץ שאני אשלח את הדובר אליו על מנת לבדוק האם הוא איננו סובל מהפרעת אישיות גבולית. לדעתי, המלצה הרסנית הרבה פחות תהיה פשוט לחזור בשאלה. השאלה רק האם זה אפשרי...

              בעניין האחרון אין לי אלא לומר: ''נו באמת...'' ראשית, להזכירך, גם את קוראת, כך מסתבר תכתובות של אחרים. בנים, ר''ל. לדוגמא שלי.
              שנית, את לא כותבת בשום אתר של בנות הביצה/ רווקות מבוגרות וכיוצא בהללו. את כותבת בnrg. את התגובות שלך (אם ישנן כאלו) באתר של ''קולך'' או בפורום של בוגרות ''פלך'', שאותן ניסית לגאול ממשהו, אני מבטיח שמעולם לא קראתי.
              לא הזמנתי אותך להתנצח איתי. הזכרתי עוד כותבים דגולים בתגובה 27 והם לא אצו רצו לענות לי.

              • התרשמתי התרשמתי

                Drusilla, 15/03/09 22:14

                אכן התרשמתי, וזה לא קורה בקלות באתר הזה.
                כל הנושאים תארו במדויק על ידך, ויש להבהיר נושא אחד, שרומז בכתבה המקורית.

                אני סבורה שהצנזורה שמופעלת עליך היא פנימית ולא חיצונית. מזכיר מעט את הסגנון של גברברי הביצה (המעטים). אבל אם אתה מבוגר יחסית לסטודנטים (מעל 35?) או נשוי זה מובן. ההתלהבות הילדותית מהאסור פגה.

                באשר להפרדה בין התנהגות כללית להתנהגות מינית, מסתבר שהיא אפשרית בביצה, או מעל גיל מסוים, או מעבר להתפקחות מסוימת, ולא תמיד, ולא על ידי כולם. אבל זה הרי לא ממש משנה ''פיזית'' עבור גברים לא? ואז מתגלה איזה אדם עם הפרדה נפשית ועם תרוצים סותרים, ומס שפתיים אפשר לשלם לא-לוקים (אלו שמודים בקיומו) והיסוד הנפשי-התחמקות, קיים בנפרד מהיסוד התיאולוגי (התירוץ).
                אולי שמועה לא מבוססת, גברי הביצה רודפים בתולות ונירדפים על ידיהן. באמת, מישהו צריך לתת את הדין על בנות האלפים הללו בגיל 21-22 בהר הצופים ועל הביזיון.ומה זה אומר על היסודות הנפשיים של גברים אלו? מי שתכיר גברים תדע, ותשחק באש, או תתרחק ממנה, אבל הבורות היא אינה ברכה. לא בגיל 30. לא ממש.

                אגב ג'וני קדחת היה אחת ההברקות הגדולות של האתר הזה. לא נותר לנו אלא לקונן על לכתו.

                אני עדיין המומה מכך שהפכתי לאייקון תרבותי. תודתי נתונה לנצח לשי מתגובה 27.

              • שי

                מציץ מן החרכים, 01/06/09 18:03

                זה לא קורה לי לעיתים קרובות במידה כזו, אבל אני חייב להודות שאני מצדיע לדרך בה הצגת את פני הדברים, ואם כי לא אתה ולא אני המצאנו דבר, האופן שבו כל אחד מאיתנו - ובמקרה זה אתה - מגבש את הדברים לכלל משנה סדורה, היא-היא החידוש האישי-אנושי שלנו.
                אשמח מאד ליצור איתך קשר, אם מתאים לך. איך אפשר?...

  • 40.

    אנא לקרוא את תגובה 27 (ל''ת)

    סיסו, 26/02/09 09:25

  • 39.

    מהכתבה עולה כי חיי הביצה דומים להפליא לחיי צעירים רבים אחרים במקומות

    חילונית שלא מבינה, 26/02/09 09:09

    שונים בעולם כולו. לומדים, עובדים, נפגשים בסופי שבוע. מחפשים את זהותם מבקשים למרוד בסדר הקיים. תודה לאל. כך צריך להיות. נו, אז מה נהיה עם הביצה הזאת אני לא מבינה.
    יכול להיות שיש איזו בעיה של תזמון. לא יודעים מתי להפסיק ונשארים תקועים. אבל גם מזה יש בכל מקום.שיהיה לבריאות. רובנו בסוף מתבגרים ומודים כי החיים רק משתבחים עם הגיל.

  • 38.

    ברור שנחמד לכם בביצה..אבל יהיה יותר נחמד להתחתן.. (ל''ת)

    מרב, 26/02/09 01:23

    • מרב היקרה מתי סידרת בפעם האחרונה מישהו לחברה שלך? (ל''ת)

      ש., 13/03/09 09:57

  • 37.

    חשוב שתקרא

    ישי, 26/02/09 01:08

    מה אתה בדיוק מנסה להגיד לא הבנתי
    מרגישים בכתיבה שלך איך בכוח אתה מנסה לחשוב על תירוצים למה כן לגור בביצה
    אתה לא חייב להתנצל - תגור שם ותשתוק - למה אתה חושב בכלל שמדברים עליכם, שמתעניינים בכם - אל תנסה לקדם את החבורה הזאת שלך כאן ביאינטרנט ולפרסם ולעשות מזה עליהום כאילו אתם סוג של איזה כת שמצאה את נוסחה לדרך חיים , אתם לא באמת מעניינים מישהו- נראה כאילו אתה עוסק בזה יותר מלחיות את חייך הרגילים שם

  • 36.

    שי מתגובה 27 כתב יותר טוב מהטור הרדוד הזה (ל''ת)

    רפי קרנפי, 24/02/09 22:15

    • נכון!!! (ל''ת)

      אסי לגאסי, 26/02/09 09:25

  • 35.

    תגובות 8 של אוסקר ו-27 של שי לוקחות פה בענק.ממליץ לקרוא את שתיהן. (ל''ת)

    רסקולניקוב, 24/02/09 21:52

  • 34.

    כמה זה נכון...

    זקן מופלג, 24/02/09 17:57

    וכמה דתיים כמוני, שעשו כמצוות הרבנים היום מרגישים שפספסו משהו חשוב בחייהם.

  • 33.

    זה לא ממש בוגר

    בחור בגיל 26 שעוד מדבר במושגים של ''שומר נגיעה'', 24/02/09 17:46

    וממש השתדלתי להיות עדינה בניסוח...

    • אפה אתה יניבי?

      Drusilla, 26/02/09 22:10

      אני חושבת שעלית על הנקודה. הביצה מקום לאנשים שלא התבגרו.
      גם בחורה בת 20 שמדברת במונחים של שמירת נגיעה זה מאוד לא בוגר.

      ציפי תתבגרי. את כבר חברת כנסת.

  • 32.

    אילון, נגמרו הנושאים לכתוב עליהם או שמא עוד לא החלו?

    נשואה +, 24/02/09 13:59

    אין עוד בעיות בעולם , דברים שיש למחות עליהם או ליידע את הציבור כעיתונאי???
    רק כתבות על הביצה והביציות המסתובבות בה? תעבור הלאה... תשנה קצת...

    • אני רוצה לדעת על הרפש של המגזר שלך לשעבר (ל''ת)

      ישורון, 25/02/09 11:36

  • 31.

    אפשר למצוא כלה,אבל לא כלה כלולה,החל משקל 1 (ל''ת)

    המכרז הפתוח, 23/02/09 23:35

  • 30.

    אשליה שכל האפשרויות פתוחות יוצרת תחושה של ריבוי אינסופי ומובילה לחוסר

    מירב, 23/02/09 22:41

    יכולם להצטמצם ולהחליט. להחליט על בת זוג, להתחייב על עול מצוות. זו תודעה בעייתית שקשה להשתחרר ממנה כי תמיד אפשר למצוא משהו יותר טוב ממה שיש לך. העניין בלהתחתן הוא לא למצוא את המציאה הכי טובה כמו בחלון ראווה אלא למצוא מה נכון לך ולהסכים להצטמצם לבחירה הזו ולתת לדברים להתרחש לא כפי הציפיה והתוכנית. בעיניין יראת שמיים, קשה לי להבין איך אפשר לבחון את הדברים מבחוץ. העניין הוא להכנס פנימה ועוד יתר פנימה. בחינת הדברים מבחוץ היא כמו לנסות להרגיש איך זה להתחתן מבלי להתמסר ולהתחייב. אלו לא תכונות שמומלץ לפתח כי אפשר להתמכר לזה...

    • נו, כן. להתחתן בגיל 18, ובגיל 25 לגלות שאת\\אתה עם אדם זר, אבל יש לכם

      זקן מופלג, 24/02/09 18:00

      כבר 4 ילדים וחבל לפרק את החבילה. אולי עדיף להתחתן בגיל 28, או אפילו 38, אבל עם האדם הנכון? אגב, מבחינה הלכתית אין בכך בעיה, כך אמרו לי פעם.

      • דווקא התחתנתי בגיל 27. זה לא עניין הגיל אלא העמדה הנפשית והמוכנות

        מירב, 24/02/09 18:57

        לצאת מהמצב שאני המרכז והעולם סובב סביבי. אם אדם מתאהב בחיי האפשרויות הבלתי מוגבלות יהיה לו קשה פתאום להתמסר ולהטות כתף בחיי משפחה, להסכים לסריטות של השני וכו'. אם אדם כבר שבע מלהסתובב סביב עצמו ומתגעגע למשפחה ולקשר אמיתי רק אז הוא באמת יוכל להצטמצם ולבחור בבן זוג מתוך בשלות אמיתית, ולא רק כי החברה לוחצת...

        • ואם האדם מעולם לא טעם מן האפשרויות הבלתי מוגבלות, ואינו מרוצה מחייו

          זקן מופלג, 25/02/09 12:41

          אז הוא מבין, שעשה משהו לא נכון בחייו. אז עדיף ביצה מאשר זה, תאמיני לי.

          • הענין הוא

            זקן אחר - שולי הביצה, 25/02/09 21:39

            שהביצה ובכלל חיי העוה''ז מציעים אפשרויות מאוד מוגבלות, רק באלף וריאציות שונות. השוטים רואים וסבורים שכיון שיש 1000 ציפורים על העץ זה עדיף על אחת ביד, והחכמים מבינים שעדיף אחת ביד מאשר 100 על העץ.

          • אתה טועה

            מופלג בלי זקן, 16/03/09 12:27

            ואם היית טועם מהאפשרויות האחרות כדבריך היית מרוצה היום?

            אתה לא, אלא היית מתוסכל ומתלונן על זה שהחיים שלך ריקים ושאתה מת להתחתן.

            יש אנשים שהם אף פעם לא מרוצים, שהם תמיד מסתכלים רק על חצי הכוס הריקה ובטוחים שהדשא של השכן ירוק יותר.אנשים כאלה תמיד מרגישים שהם מפסידים משהו, ולכן מרוב התקשקשויות בסוף הם באמת מפסידים את ההנאה ממה שכן יש להם.

            תאמין לי

        • וואלה? בגיל 27? בעזרת השם תתגרשי עוד שלוש שנים

          Drusilla, 26/02/09 22:13

          נראה אותך מתחרה עם הבתולות בנות ה-30 פלוס...
          ואז תביני מזה להיות טפשה...

          • זה היה סתם מגעיל

            החוצצת, 01/03/09 17:16

            את יכולה להסביר בשביל מה זה היה טוב?
            זה נראה כאילו משהו בחברה הדתית ממש ממש מציק לך (וזה נהיה עוד יותר מוזר כשאת מצהירה שאת חילונית, או איך שאת קוראת לזה ח-י-ל-ו-נ-י-ת) . עד כדי כך מציק, שאת מתבהמת ברגע שאיזשהו טוקבק מזכיר לך את זה.

            • חוצצת זה מתחרז עם מוצצת?

              Drusilla, 07/03/09 12:41

              אם קראת טוב את מה שכתבתי בתגובה 27 לא נותר לי אלא להסיק שאת חיה בתוך הגדרות מקובעות, מאיפה נובע הצורך שלך לתייג אנשים חברתית? תבדקי את עצמך מותק. לא נתתי הגדרה עצמית אלא רקע חברתי כללי (לא עושים הפסקה בין חבר לחבר וכו'). תגובתך מעידה עליך ולא עלי.

              האחריות על אידאל הנישואים היהודים, או מיתוס, מוטל על מי שהמציא את זה וזה לא היה ב-50 השנים האחרונות אלא הרבה אחורה אז מי שהמציא שיקח אחריות, ומה שמציק לי זה חוסר האחריות במסווה של הלכה ורמאות ושקרים, ובטח שאלוהים לא אשם בזה נכון?

              חוץ מזה התכוונתי ברצינות תהומית למה שכתבתי, הלחץ ''להתחתן בגיל מסוים'' מקורו באובססיה ופרנויה, שמשליכה על כל תחומי החיים. אם האידאל הזה היה מציאותי, מדוע יש אלפי יושבות ביצה שהמדור מקונן עליהן?
              וכן, מי שהבתולים בעינה זה ערך עליון חייבת להתמודד עם כישלון הערך שלה, שהרי אדם אחראי למעשיו לא? מה שהוביל שכמותה לנישואים יוביל לחוסר יכולת להשתקם בחיים לאחר מעבר למצב של 'לא נשואה לא בתולה'. פרט לכך זו הדרך היחידה לגלות מה הדבר הכי חשוב בחיים ובאישה, מה שהחוצצת לא מבינה כי בינתה קצרה עליה.

              • רק דבר אחד יש לך בראש, הא? (ל''ת)

                נאור, 09/03/09 12:37

              • אשתדל לא להיגרר לרמה הזו

                החוצצת, 09/03/09 13:48

                נדמה לי שאת זו שלא קראה טוב את מה שכתבת. גם החילוק המאולץ שכתבת בתגובה אלי לא ממש משנה את הנכונות של מה שכתבתי, שאגב, לא נסמך רק על תגובה 27 והתגובה האחרונה, זו הרי לא הפעם הראשונה שאת מלכלכת בפורום הזה נכון?

                התגית היחידה שאני הצמדתי לך היא 'בהמה' ומאחוריה אני עומדת. הנסיונות שלך לעדן את מה שכתבת בהתחלה לא משנים את העובדה שהתגובה הראשונה שלך הייתה דוחה וזה ממש לא משנה איזו ונדטה הזויה את מנהלת על ידי התגובות שלך.

                לטענות הדתיות אין לי מה להגיב היות ואני עצמי חילונית (את עצמי מותר לי לתייג?) והידע שלי מגיע בעיקר מהמדור הזה. מה שכן, הידע שלי מספיק טוב כדי לזהות מרמור ילדותי מרושע ששם על עצמו מסווה של חוכמת חיים עם שנינות של מקומון תלביבי מסוף הניינטיז.

                • המותר האדם מן הבהמה?

                  דרוסילה הפרה, 14/03/09 16:23

                  לא ברור לי מה האג'נדה שלך (נראה לי שזה ממש נהיה טרנדי להזדהות במדור הזה כחילונים, או לשעבר, ע''ע שי) מה שמעולם לא עשיתי ולא אעשה, אם חילוניות מזוהה עם אט
                  אתאיזם...) ומשום שכך, זה כמו לירות חצים באפלה.
                  אגב בסוף הניינטיז (אם תעשי חישוב מהיר אני כמעט בת 28 משמע סיימתי תיכון אז) ממש לא הייתי במצב צבירה ירושלמי או במצב לכתוב במדור הזה. חוץ מזה את הניינטיז שנאתי אז טוב שהתקופה האיומה הזו נגמרה. גם את תל אביב אני שונאת.
                  מה שכן, לא מותר לך לתייג אנשים כממורמרים מאחר שהאמת היא נר לרגלם, גם אם אני מציגה אותה בצורה מאוד בוטה לעיתים.

                  בחזרה לזו שהתחתנה בת 27 ויום ופיפס, אם היתה קמה אזו אישה, בתולה או לא, מספיק חזקה ועצמאית במשך האיקס השנים האחרונות של העם היהודי ואומרת את מה שאני אומרת, המדור הזה כלל לא היה קיים. אז הביצה לא היתה קיימת. אז דרוסילה לא היתה קיימת (נו רק רע יצא מזה...)

                  גירושים קלים ונעימים לכל הבתולות לשעבר שהולכות להתחרות בבתולות עירנו החסודות, נראה מי ינצח במלחמה הזו, אם זה בכלל היה שווה את התוצאה אי פעם.
                  טוב חוצצת נמאס לי ממך.

                  • במקרה שלך התשובה ברורה

                    החוצצת, 19/03/09 19:36

                    לא.

    • מילים כדורבנות! (ל''ת)

      חנה, 24/02/09 22:09

    • וואלה צודקת..

      ישי, 28/02/09 21:20

      את יודעת להתנסח
      אהבתי את הגישה
      צרי קשר

    • צודקת (ל''ת)

      אורן, 16/03/09 12:28

  • 29.

    מתעסק בעיקר ב(סטונדטיות ל)חינוך (ל''ת)

    סטודנט למשפטים, 23/02/09 16:08

  • 28.

    והעיקר - לשמור נגיעה גם לאחר הנישואין. (ל''ת)

    הבלנית זלמן מלמד , מדריכת כלות, 23/02/09 15:23

    • מה אתה רוצה? לא נמאס לך? (ל''ת)

      יניב, 23/02/09 19:49

  • 27.

    כמה הערות לסדר

    שי, 23/02/09 14:19

    א. שמירת נגיעה אינה פיקציה. כנראה שהידע שלך בהלכה הוא הפיקטיבי במקרה הזה. האיסור לגעת נגיעה של חיבה במי שאסורה לך הוא איסור מפורש ומעולם לא היה מי מחכמי ישראל (אלא אם כן אתה כולל את עצמך בתוכם) שהתיר אותו. אתה מוזמן לבדוק.
    אפילו מרבנים שגם בעיניך לא יחשבו לשמרנים, מקובעים וכו' וכו' לא תצליח לחלץ היתר.

    ב. מדד הדתיות הוא בראש שלך. הספקתי גם להתחנך בחיי (אם כי עוד לא סיימתי, כמובן) וגם קצת לחנך. את סיפורי הזוועה על שעות של שטיפת מוח בישיבה התיכונית תשמור לקוראי אתר ''חופש''. בישיבה (הדוסית למדי) שלמדתי בה לא שמעתי על שמירת נגיעה יותר משעה במהלך כל התיכון. גם ככה בסופו של דבר כל אחד עושה מה בראש שלו. הרי רוב החברים שלך ב''ביצה'', על פי עדותך חותרים למגע, נוגעים, לוחצים, ממששים, מסובבים, מפשפשים, מלטפים, מגרים, מתגרים, מתגוררים (ביחד), רק לא חודרים, אנחנו הרי דתיים. אז מי בדיוק רודף אחריך עם דתומטר? גם אם יש כזה, לפי המצב שאתה מתאר הוא לא ממש מאיים, אז על מה אתה בוכה?

    ג. הפתיחות המחשבתית שאתה מדבר עליה היא אשליה מתעתעת. אתם אמנם חושבים שונה מההורים שלכם ומהר''מים שלכם אבל אתם מאוד דומים אחד לשני, על אף שבעיניכם זה העלבון הכי גדול.
    אפשר לראות את זה במישור הפוליטי, איך שבכל מערכת בחירות יש תנועה אחת, לרוב איזוטרית, שנהנית מתמיכה עצבנית בביצה. פעם זה עוזי דיין או הגימלאים ופעם התנועה הירוקה-מימד. אולי בעיניך זה חתרני אבל כשמקבוצה של תריסר אנשים בארוחת שבת שמונה(!) מצביעים נלהבים של תנועה אחת, זו לא ממש חשיבה עצמאית. כולכם שפוטים של אותן מגמות. תנסה לבוא לחבר'ה שלך בארוחת שבת ולומר שהצבעת לש''ס ואם תחזור - נדבר.
    אגב, אני ניסיתי את זה כניסוי חובבני בפסיכולוגיה חברתית. אפילו הגעתי עם נימוקים מצוינים. היה דיסקו. עם כדור מראות.

    אפשר כמובן לראות את זה גם ברבדים עמוקים יותר. לימוד תורה, לדוגמא. כולם השאירו מאחוריהם את הגמרא, לימוד ההלכה (הרגיל, לא הלכות פמיניזם) וספרי המחשבה המוכרים ביום שעזבו את הישיבה/ המכינה.
    אם לומדים משהו זה בסדנא של ''קריאה אישית שונה (שונה ממה? זה רק אני או שהן ממש דומות?) בסוגיית תנורו של עכנאי/ מעשה דברוריא/ ריש לקיש ורבי יוחנן''.
    אם לומדים מחשבה לומדים איז'ביצא, ר' צדוק או ר' נחמן או לוקחים קורס קריאה בזוהר. הרב קוק נזנח ביום שנגמר שיעור ו'. אולי נסכים לזרוק איזו מילה מחמיאה ל''אורות הקודש'' ולרב סולובייצ'יק עוד איכשהו סולחים.

    בקיצור, אתה בטוח שאתה חלק ממהפכה. צ'ה גווארה שהולך עם קיש כרישה בתבנית אלומיניום ל''אוהל נחמה'' או למחתרות. האמת היא שאתה בסך הכל מדשדש בשוליים של משהו שלפני שבע-שמונה שנים היה קצת (גם אז, רק קצת) חדשני.
    עכשיו נשארו רק שאריות. סטודנטים שנה ג' למשהו במדעי הרוח שבטוחים שרק בזכותם סוף-סוף קירקגור יקבל רס''ן (סליחה, הייתי מוכרח, זה ממש מצחיק אותי).

    • איזה כתיבה!

      סטודנט,ירושלים, 23/02/09 15:10

      אחי, אין לי מושג מי אתה אבל אתה כותב מעולה! כתבת בשבילי את מה שאני רוצה לכתוב אך אין לי כזו יכולת ביטוי בכתב.
      קיצר, מברוק! כל מילה בסלע!
      רק תזכור שבסך הכל מדובר באנשים טובים, שלא עושים רע לאף אחד.

      • תודה

        שי, 23/02/09 15:37

        מי אני? סטודנט ירושלמי כמוך. אולי אפילו באותו קמפוס.

        כמובן שאין לי ביקורת על אופי של ציבור שלם. כל ניסיון למתוח ביקורת כזו הוא מופרך.

        לא עושים רע? בגדול נכון אבל יש כמה נזקים שציבור יושבי הביצה מחוללים, רובם אני מניח עם הרבה כוונה טובה מאחוריהם. כמובן שבאופן פרטי כל אחד חי את חייו אבל כציבור, יש כמה דברים שאנשי הביצה הביאו לנו שלא נכחו קודם בחיינו.

        • שי -אתה פשוט צודק!!!

          צודק לגמרי, 24/02/09 10:28

          מסכים לגמרי

          • לתת לשי טור קבוע!!

            לתשומת לב העורך, 24/02/09 13:55

            איזה מלך!

            • האמת היא

              שי, 24/02/09 15:43

              שפעם היו כאן כותבים באמת מוצלחים. כאלה שהעובדה שהם לא קיבלו טור היא באמת פדיחה.

              ''חיים, ירושלים'' ו''חשוך ימי בינימי'' היו ידענים ומנומקים. ''ג'וני קדחת, אור יודה'' המהולל היה קורע.
              ולקינוח, ''Drusilla''. על אף שאני חולק עליה כמעט בכל דבר, כך נראה, והיא גם מצליחה, באופן מעורר כבוד, לעצבן אותי, על אף אופיי הנוח בדרך כלל, אי אפשר לערער על העובדה שהכתיבה שלה מרעננת כמעט בכל טוקבק.

              אך באין ציפור שיר גם כונפה היא זמיר וכך אני הקטן מגיב כאן בהעדר הכותבים המהוללים של פעם.

              • אני הכי אוהב את אלה שכותבים תגובות לעצמם בכל מיני שמות...

                asy , 26/02/09 16:02

                עשו טובה nrg, פרסמו כתובת ip, יהיה קטעים...

                • למערכת, אני מצטרף לבקשה

                  שי, 26/02/09 18:24

                  פרסמו כתובת ip. אם אפשר, אח''כ פרסמו את הפרצוף של asy.
                  בדבר אחד אני מסכים, חמוד, יהיה קטעים...

              • מה? מישהו צלצל בפעמון???

                Drusilla, 26/02/09 22:31

                אני לא מאמינה.
                איך מסטודנטית זבת חותם, מאכילת החתולים הגדולה בקמפוסים בי-ם, הפכתי לאייקון תרבותי באנרג'י.ואני חשבתי שאף אחד לא מתייחס איליי בכלל.
                כל תקוותי היתה שאיזה נערה כפי שהייתי אז תקרא את דבריי ותצא מהמערבולת האכזרית של תסכול ויאוש מנת חלקן של בתולות עירנו האהובה.
                תודתי נתונה לנצח לדמויות שהחריבו את עולמי והבהירו לי שבתולין לא יביא לחתונה אלא לחיי בדידות מתמשכים, כמה חוסר אחריות, כמה רגשות אשם: כל ההיסטריות, הנוירוטיות, האגואיסטיות, הפילגשים, הרווקות במקוואות הביצה, ציפי חוטובלי, אפרת ליבמן ונערות פלך י-ם שהפרויקט הפמיניסטי הבא שלהן הוא ''מקווה לנערות בנות 15-18'' ויתר ירקות אפויים ומבושלים.

                שי היקר. אינך זכור לי. גם לא ברור לי איך יש לך זכות בכלל לחלוק עלי, סבורה אני שהחוצפה הרבה ביותר שלך היא שאתה, בתור גבר, לעולם לא תבכה מכאבים כאשר הדוקטור ידחוף את המכשיר לפאפ, שהרי, מדריכת הכלות מעולם לא הסבירה, שזה כואב לבתולה, אבל מה לא עושים בשביל הריון?
                ...
                ואם אתה לא יודע מהו פאפ ומהו מכשיר תבדוק בגוגל. אה בעצם לא, תבדוק באנרג'י.
                חברים, חיים רק פעם אחת. עזבו אתכם מביצה. עזבו אתכם מטרנדים. הינה סוף סוף משהו ישיר, מאז שדרוסילה נולדה לה אי שם בשנת 2005 והחלה לכתוב באתר, פעם נדירה. טבע האדם הוא לחיות בזוגיות. לא להיות נשואים. זה לא הכרחי. תראו כמה רווקות בהריון. מלא. הן לא פספסו את ההזדמנות שלהן ללדת מאדם מוכר. בחייאת בנות. רק צאנה מזה. השנים הללו אבודות. אתן תביטו לאחור ותחשבו על מה בזבזתי את עלומיי? תשמידו את הביצה.
                זה בידיים שלכם.

              • אוי שכחתי

                דרוסילה הגונחת, 26/02/09 22:54

                מאחר ששי חולק עלי כמעט בכל דבר מחד גיסא, מאידך גיסא טוען שאני מרעננת כל פעם מחדש, הינה לי הצעה בשבילו:
                נוסחאות מתמטיות לא יתקבלו להצעת המחקר שלי.
                רק האינטואיציה המלומדת של אנשי הר הצופים: האם קיים יחס ישר בין חוסר תפקוד מיני נשי ששם לעצמו כתרים של קדושה וטהרה לבין חוסר תפקוד מיני כל החיים?
                אני מזהירה אותך שי בסוף המחקר אתה תעזוב את אנרג'י...

                גילוי נאות. אני לא דתיה. לא גדלתי במחוזות שלכם ולא גדלתי ברעיונות שלכם.גדלתי בצד השני, אלה שאתם מפחדים מהם ומקנאים בהם מאוד. אני לא מתכוונת לבני דודנו מהצד הדרומי של רזניק. אני מתכוונת ל ח-י-ל-ו-נ-ים. הבנות האלה שלא בטוחות שיש אלוהים (הבנות שלכם אגב ממש בדרך, כשהן לא מתחתנות הן מבינות שסובבו אותן בכחש, והחיים-לא רק חיי ההלכה, לא שווים דבר אם את לא נשואה, מעין הצדקה שכזו לחוסר יכולת לפתח אישיות) הבנות שלא עושות הפסקה בין חבר לחבר, לא שתבינו מה זה. (רמז: זה קשור לגלולות).

                אגב שי ''רחל'' זו קפיטריה בהר הצופים ליד מדעי הרוח, מוסד של ממש, האגדה מספרת שכל מדעי הרוח מתנקזים לשם ויוצרים אגמים של דתלשיות שעולים על גדותיהם.

                חברים יקרים אני מזדקנת. כן באמת. כולם באונ' נראים לי כמו ילדים פה. ביאייניקים, ילדים קטנים ומתלהבים. שנה הבאה אני בת 28. אם אני אמשיך לכתוב באתר הזה במקום לעשות קורסים אני לעולם לא אסיים את התואר.אבל יש לזה יתרון. ככל שהגיל עולה כך חוסר הבגרות יוצר רגרסיה באישיות, זה לא קיבעון במקום. זאת רגרסיה אבולוציונית. אתם כולכם תקועים בזה.דנים בכן שמירת נגיעה לא שמירת נגיעה. תשלחו את הבנות שלכם ליעוץ מיני, יותר טוב. עשו עוד טובה, תמשיכו לכתוב כדי שעוברי אורח כמוני יראו לאן מובילים חיי הזוהר והגבורה של לא-רוצה-חדירה-לפני-החתונה מובילים.
                הצילו.
                אגב שמתם לב שכל אלה שנעלמו מהאתר מצאו להם חיים יותר טובים? ואני לא מתכוונת לחתונה.בקרוב אצל כולם.

                דרוסילה, משנה גישה לחיים, מאכילת חתולי קמפוסים, כותבת מכתבי נאצה, סטודנטית שלא גומרת (את התואר) ועורכת מחקרי פתע על יכולת בנות המגזר השומר חדירה לגמור (את התואר) תוך חיים שלמים.
                נשיקות חברים. עשיתם לי את היום.

    • מתוכן תגובתך

      נץ, 23/02/09 16:10

      נראה שאתה עמוק עמוק בביצה ובו זמנית סולד מחלק מאנשיה. מן פיצול אישיות שכזה?

      • הימור נחמד אבל לא

        שי, 23/02/09 17:10

        אולי יש לי פיצולי אישיות שונים אך זה איננו אחד מהם.
        מעולם לא גרתי בקטמון הישנה/ נחלאות/ רחביה. בשלוש ומשהו השנים שאני בי-ם התפללתי פעמיים ב''אוהל נחמה'', הספיק לי ומאז לא חזרתי.
        ברוב מוחלט של ארוחות השבת שלי כרווק ירושלמי נכחו בין אדם אחד לשלושה.

        אני מכיר את אנשי הביצה די טוב אבל בשביל זה לא צריך להיות חלק מהם.

        אגב, המצב שתיארת לא נקרא פיצול אישיות. אולי סתם 'אישיות לא חד-מימדית' היה מתאים יותר.

        שאלה לסיום, למה אתה צריך לשער השערות על הכותב כדי להגיב למה שהוא כתב? לא ביססתי את מה שכתבתי על 'חברות' בביצה (יש דבר כזה? יש טקסי קבלה? לחיצת יד סודית? האם האדמו''ריה, היואביה והפרקשיה, כולן ז''ל, היו סוג של לשכות בונים חופשיים?).
        נסה ותיהנה.

        • חייבים לשנות !!

          חנה- בקריאה מלרעית בבקשה, 24/02/09 23:01

          ראשית ארצה לציין את התפעמותי הרבה מהישירות הנוקבת של דבריך וכן מהניסוח התוסס והמרענן של אמרות השפר הנאורות שהיו כשמן בעצמותיי לעומת דברי העיקצוצים של כותב הטור ..
          גם אני לומדת בקמפוס הצפוני של העברית, וקרוב לוודאי נפגשת עם אותה אוכלוסייה דתית שאתה נפגש עימה, במדרגות לבית הכנסת או על כבש העלייה הצפוף עד חיכוך (רחמנא לצלן) בדרך למנחה, או בהפסקות על המדשאות, תוהה על אותו הבחור\\ה טוב\\ת המראה כששוב נתקלות העיניים בין לגימת קפה ויטמין אחת לחברתה..
          בדבריך שי, מצאתי נחמה רבה אך גם עלה בי חשש גדול, מכיוון שמלבד ביקורת חוצבת להבות ורושפת רשפי אש של צדקת הדרך, לא עלה בידי למצוא רוח חדשה של שינוי, הוקעת הע''ז הזו מקירבנו..
          מחד גיסא אנחנו מתעבים את ההוייה ''הביצתית'' משהו שמאיימת להטביע את כל חברינו לאולמות טבע ואולם 300 ורבין, ומצד שני לא מתקוממים, מורדים או משנים, והעולם כמנהגו נוהג בקמפוס.. לא רצינו ביצה קיבלנו ביצונת-בזעיר אנפין- שלולית דביקה, צעירה ושוקקת חיים בצפון העיר...
          וכן בזאת אני פונה אליכם.. בני המין החזק:
          זה נראה אולי ''מגניב'' לנסות לרקוד בכל החתונות או לחילופין לטעום מכל טעמי הגלידה בו זמנית, גם יחד? כי פשוט לנו, בנות המין היפה והחלש (כן, כי כבר לא נותרה בנו שום טיפה של פמיניזם מלחמתי- סליחה על האכזה לא תהייה כאן שריפת חזיות קדושות..)
          כבר אין כח למשחקים.. עזבו אותכם שטויות, לא עוד ליציאות בלתי מוגדרות\\ אפלטוניות לערבי שירה ופיוט אנדלוסיים סטייל ''בית הלל''
          לא עוד ערבי סושי עם חברה מהחוג, או שיחות מנופחות ומעייפות על המאמר של שלגל ב'רחל'
          אני אומרת שזה הזמן ידידיי החזקים, לקום ולשנות. תחזרו להיות גברים שובניסטים! היוזמה מוטלת על כתפיכם החסונות והשעירות
          כי זה פשוט לא יכול לעבוד אחרת. תאמינו לי זה לא שלא ניסינו.. פשוט לא שמעתם.. כנראה שזה בגלל הבוץ הטובעני פה, שאולי מקשה על השמיעה..

          בברכת בשורות משמחות וחודש טוב:)

          • אני מסכים להצגת הדברים אך לא למסקנה

            שי, 25/02/09 12:04

            אכלנו ושבענו מקדירת הפמניזם אך הפתרון איננו בחזרה למה שהורגלנו אליו. על אף חלק מהפירות הבאושים שהצמיח הפמניזם, במגמות שהצמיחו אותו הייתה אמת עמוקה, לדעתי לפחות. בואי לא נשכח שהמשמעות המקורית של שובניזם היא 'לאומנות' (אני כמעט בטוח שככה היה רשום במילון של הפסיכו ואין לי ממש כח לבדוק) וכנראה שלא בכדי.

            אולי הפמניזם היה עליית מדרגה וכעת מה שצריך זה פשוט לעלות עוד אחת?

            אגב, בעוונותי, אני מתמטיקאי כך שאת ההווי שאת מתארת אני מכיר באופן חלקי בלבד, כי לא יוצא לי לבלות הרבה בהר הצופים.

            שיהיה חודש שמח, שניקח נקם מאוייבינו, ודווקא אלו שבתוך כל אחד מאיתנו ולא החיצוניים.

            ומה זה 'רחל' ומי זה 'שלגל'?

    • לכן אני מרגישה חדשנית: בביצה שומרת נגיעה, מתפללת, לומדת! (ל''ת)

      לא סתם אחת, 24/02/09 11:52

    • יפה יפה , מסכימה!! (ל''ת)

      אפרתוש, 26/02/09 00:05

    • הרחבות והכללות

      דינה, 26/02/09 11:38

      א. דתומטרים למיניהם, כגון שמירת נגיעה או תכונותיה הפיזיקליות (החזר אור, מסה, נפח) של הכיפה קיימים גם קיימים - ולא רק בראשו של הכותב. זה נובע משתי נטיות בסיסיות של המין האנושי - האחת היא לדחוף את האף והשניה לחרוץ משפט על כל דבר. כך, למשל, דתי שיצא ואולי אפילו יתחתן (שומו שמים!) עם חילונית יתוייג אוטומטית כ''דתי לייט'' (מה שזה לא יהיה), ללא כל קשר לעומק האמונה והידע שלו.

      ב. מנסיוני, פתיחות מחשבתית אינה מאפיינת התקבצויות, ללא קשר למידת החדשנות שלהן בעיני עצמן. בבסיסה של כל השתייכות קבוצתית נמצא קונפורמיזם מחשבתי והתנהגותי, שהוא הדבק שיוצר את הקבוצה. לכן הניסוי החביב שלך בפסיכולוגיה חברתית עלה כפי שעלה. בשלב כלשהו במהלך החיים כל אדם נדרש לבחור מה חשוב לו יותר: החמימות הדביקה של ביחד קבוצתי כלשהו, או האילוץ ליצור את סדנאות הקריאה האישית שלך בעצמך.

      אדם שיעדיף את ההשתייכות לקבוצה ילין על כך שהקבוצה שופטת את החריגות שלו מהמוסכמות וינסה לפתור זאת בבניית קבוצה חדשה עם מוסכמות אחרות, חדשניות וטובות יותר כמובן, ועם קישים מוצלחים יותר. אדם המעדיף את האופציה השניה יחיה, לדעתי, חיים מספקים ומעניינים יותר.

      ג. נכשלת בטעות נפוצה. קירקגור השתחרר מזמן בדרגת סמ''ר, לאחר שירות ארוך ומספק תחת פיקודם של סרן סרנסון ומייג'ור מייג'ור מייג'ור מייג'ור.

      • אחי, שנה סגנון...

        asy , 26/02/09 16:04

        שלא ידעו שאתה אותו הכותב...

        דרך אגב, אתה כותב גרוע!

        • אתה יודע מה?

          שי, 26/02/09 18:23

          אין לי בעיה שיפרסמו כתובת ip (למרות שאם הייתי רוצה, אין שום בעיה לייצר כתובת ip פיקטבית אבל נדלג על זה עכשיו). נראה לי שתצטרך לאכול את הכובע.

          אגב, אם לא שמת לב, דינה לא מסכימה איתי בכמה עניינים עקרוניים. אז אולי אתה מאבחן אצלי גם פיצול אישיות בנוסף לצורך שלי להחמיא לעצמי?

        • תיקון לשי

          דינה, 26/02/09 19:02

          כיוון שאני לא מסכימה גם עם אילון בכמה עניינים עקרוניים, זה אומר שאני כבר האישיות השלישית...

  • 26.

    סרוגים?! זה מה זה שנה שעברה...

    משה זוכמיר, 23/02/09 14:17

    או בקיצור,
    די לטרחן על הביצה ביצה ביצה.
    זה מעניין בערך את השלושה וחצי אנשים שגרים שם ואת החברות המתוסכלות שלהם שהתחתנו ולא זכו, אבוי, שבעליהן ישתתפו בסדנאות תנועה לגברים לפני החתונה.
    או בקיצור, אילון. טוב לך? חם לך ונעים? מצוין.
    למה זה מעניין יותר ''מאלו הם חייך בגבעת שמואל\\ איתמר\\ הגרעין בלוד''?
    הניחו לנו כבר!

  • 25.

    שמח בחור בילדותך ויטיבך לבך בימי בחורותך

    שלמה המלך, 23/02/09 13:37

    והלך בדרכי לבך ובמראה עיניך
    ודע כי על כל אלה יביאך האלהים במשפט

  • 24.

    צילינדר מצוי

    בבה מציאה, 23/02/09 12:18

    גלילי מבפנים וקריר מבחוץ

  • 23.

    למערכת

    אורנה, 23/02/09 10:31

    הרבה טעויות עריכה. הרבה מילים שחוזרות על עצמן. חבל. אחלה כתבה

  • 22.

    זה הדור שיציל אותנו מחשכת החרד''ליות המטורללת (ל''ת)

    יואש הנואש, 23/02/09 08:49

  • 21.

    הביצה מוכיחה שהחינוך הדת''ל כשל,וטיבע את בניו ובנותיו בביצה (ל''ת)

    דתן ואיברם, 23/02/09 05:57

  • 20.

    הן כבר לא בתולות,הן כבר יד שנייה ושלישית,תוצר המפד''ל

    ישורון, 23/02/09 00:33

    קראתי ושמעתי מזמן על הביצה הירושלמית.
    זהו הזבל שיצאו מהתאוריה שאין מה למהר,כדאי קודם להיות משכיל,ואז להנשא,והתוצאה למנצח מסכיל למפד''ל,שבנות זבלות יצאו ממנו.
    גם נשות קולך,צדק חברתי, ויתר השמטס המפדל''י אפילו שהן בעלי תארי ד''ר הן סתם כופרות ,נשים מפוצלות באישיותן,חצי חילוניות,והחצי השני,דתילוני.
    פשוט רוקדות בשתי חתונות.

    • נכון. עדיף ש''סניקית בת 28 עם בעל פרזיט , 8 ילדים ומשקל 200 ק''ג (ל''ת)

      צד''רניק אקדמאי, חכם, משכיל ויפה, 23/02/09 08:48

      • בעיני התורה פרזיט זה אתה,כי לומד תורה אהוב למקום

        משלי שלמה, 23/02/09 23:31

        אתה כנראה בעל אמונה השווה את הכיפה שגודלה כגודל קליפת קלמנטינה.
        אתה תמשיך להדמות לחילוניים שעם כל התורה שאם כבר למדת,אתה מקנה בחומריותם,ואתה קונה את מרכולתם .
        מהדרך שלכם יצאו רק אובדי עיצות,שליש יורידו כיפות,שליש יניחו קליפות,ושליש כיפות שברחו לחרדלו''ת.

    • לפחות הן מםרנסות את עצמן

      כועסת, 25/02/09 11:02

      ולא יושבות ללמוד תורה כל היום ולחיות על חשבון המדינה....

    • מה שכתבת פשוט לא נכון. אתה עושה הכללות. ההפך הוא הנכון (ל''ת)

      ירון, 23/06/09 18:59

  • 19.

    אם זה לא היה ברור, אני נהניתי מהקריאה. (ל''ת)

    נגה, 23/02/09 00:22

  • 18.

    אין עליך אילון. (ל''ת)

    נגה, 23/02/09 00:21

  • 17.

    עוד קשקשן (ל''ת)

    צביקה, 23/02/09 00:00

  • 16.

    בלבלן מח

    משה מקטמון, 22/02/09 20:06

    איפה הימים שבמדור הזה היו כתבות חשובות? איפה רויטל שתכתוב לנו מה עובר בראש של הבחורה הממוצעת כשהיא יושבת מולך בדייט? איפה הימים שבמדור הזה היו מתפרסמות רשימות של הרווקות ? ובכלל , למה לא לפרסם פה רשימות של רווקות? במקום זה יש את כל המלל הזה וניתוחים מטומטמים עם פילוסופיהבגרוש של אנשים ששוכרים פה בקטמון

  • 15.

    די לביקורת על הרווקים

    להיות רווק זה קשה, 22/02/09 18:53

    תבינו שלא בחרנו בזה ואין לנו כוח כל היום לשמוע את הביקורות שלכם שאנחנו לא מתפללים ולא שומרים נגיעה.
    אין לנו אישה שתזרוק אותנו מהמיטה וכואבות לנו הביצים- מה לעשות!

  • 14.

    האמת כיף פה. זו משפחה אלטרנטיבית זמנית מנחמת ומשמחת (ל''ת)

    ואל תגידו הם לא רוצים להתחתן!!!, 22/02/09 18:50

  • 13.

    נקודה חשובה

    איתמר, 22/02/09 18:13

    מה שלא הרבה יודעים, זה שמעבר לענני הקוליות והשופוני מסתתרים הרבה כאב של אובדן דרך ובלבול. עושה רושם שברוב המקרים זה לא שווה את זה. אני מניח שבדיעבד רוב האנשים לא מאחלים לעצמם לגור בביצה במשך תקופה יותר מידי ארוכה. החויה ממצה את עצמה מהר.

  • 12.

    דתייה שהתחתנה עם משיחי - כנסו וצפו

    yeshua4everyone , 22/02/09 17:57

    http://www.sidroth.org/site/PageServer?pagename=tv_supernaturalclips_inspiring

    • קיבוצניקית שהפכה להיות דתייה - כנסו וצפו -

      yeshua4everyone , 22/02/09 17:58

      http://www.soundwaves2000.com/rammaker.asp?id=129&d=5-8-06

      • נוצרי שרצח יהודים בשואה - כנסו!!!

        yimachShemoVezichro, 23/02/09 10:23

        www.leaveUsAlone.com

        • ניצולת שואה מצאה את הכח לסלוח לנאצים- קיראו באנגלית:

          yeshua4everyone , 23/02/09 16:09

          http://www.sidroth.org/site/News2?abbr=art_&page=NewsArticle&id=5498&news_iv_ctrl=1055

    • וואי משיחי שקר ברשת. לא להיכנס !!!!

      אין דברים כאלו, 22/02/09 18:18

      בימים האחרונים יש פה ניסיון להכניס תוכן מסיונרי לאתר הזה.

      פשוט לא להגיב ולא להכינס לקישורים שלהם.

    • כאן לא מדור נצרות (ל''ת)

      לידיעתך, 22/02/09 18:22

      • נוצרים פטאתים (ל''ת)

        מטי, 23/02/09 00:18

    • 12את דתיה נוצרית,טוב להיות נוצרי טוב מיהודי רע. (ל''ת)

      AAA, 23/02/09 02:48

  • 11.

    איזה כיף!

    שלמה, 22/02/09 17:48

    נהניתי לקרוא.
    ד''ש לחבר'ה בדירה!

  • 10.

    סה''כ טינאייג'רס שעושים עאלק מרד נעורים קצת מאוחר

    רמה דתית גבוהה- לא מילה גסה, 22/02/09 16:21

    יאללה יאלללה, חלאס. כל המילים היפות האלו במסווה של משכילים ניאו- פוסט- דתיים- חדשניים, יצאה מהאף.
    אילו היית מציע מאמר עומק רציני, ניחא. אבל עזוב, בחייאת, כדי להתיר את העריות לא צריך את ההילה של הביצה. בשביל כוס בירה וערב רוקנרול בפאב, לא היה צריך להמציא את סרוגים.
    את העצלות הרוחנית הזאת, שמכנים ''אפשרות פז'', אתם יכולים להאכיל חילונים או חרדים, שרואים מרחוק את הציבור הסרוג. הציבור הדתי, אבוי, גם זה הקונפורמיסטי-סובייטי-חתונה בגיל בר מצווה- יודע לזהות שיש לכם משבר נעורים, מן ''הודיה'' מתוחכם ומתחכם. כל הרבנים הם כובלים, כולנו חשוכים חוץ מכם.
    תתבגרו, ויאללה, תתחתנו.

    • אשכרה נכון.כולם שם זה הילדי כאפות מהתיכון שניזכרו ''למרוד'' בגיל 28 .... (ל''ת)

      אבירם, 22/02/09 23:15

    • כל מילה. כמה פשוט ככה נכון. (ל''ת)

      יהודי, 26/02/09 00:09

  • 9.

    את מי מעניינים הרבנים?

    סרוג27, 22/02/09 15:47

    אתה חוזר שוב ושוב על הביצה כאויב הגדול של הרבנים.

    כיושב נחלאות אני יכול לומר לך שלא הרבנים מעניינים אותנו.

    אלא השקט והשלווה של רחובות ירושלים השקטים בלילות הארוכים ללא כתף חמה ובת זוג ליד.

    רבני הסמסים בעולם קטן - כבר מזמן לא in !!!

    • לא רק הם לא in

      יקי, 22/02/09 19:38

      גם הרב קוק, ה''חפץ חיים'', ר' עקיבא איגר, הרבי מקוצק, הגאון מוילנה, הרמ''א, ה''בית יוסף'', הרא''ש, רס''ג, רב האי גאון, רבינא, רב אשי, אביי, רב הונא, רבי יוחנן, רבי ישמעאל, רבי עקיבא, רבי יהודה הנשיא, שמעון הצדיק, חזקיה ובית דינו, שמואל הנביא ובית דינו, יהושע, משה.

      אבל אל תגידו ''רדודים, לייט, חפיפניקים...''! יש לי בארון ספר של יונה וולך! אה, כן! מתחת למיטה יש גם איזה פנחס שדה.

  • 8.

    מפקפק מעט

    רצוא ושוב, 22/02/09 15:46

    חשבתי על תגובה צינית ועוקצת, אך אשתדל להימנע מכך.
    לצערי אני לא משתכנע מהצגת הדברים, כאילו כל מה שמנחה את אנשי הביצה הוא חיפוש האותנטיות בלתי מתפשר, מה שמוביל לדברים שנראים על גול האורתודוקסיה, ואף יותר מכך. באופן לא מפתיע, בצבא ראינו הרבה חבר'ה שנהיו חילוניים, ורבים מאיתם אמרו שהם רק בודקים גבולות, מנסים לחוות דברים אחרים, והכל נובע רצון להיות כן וישר עם העצמי שלי וכו' וכו'. כל מי שמסתכל מן הצד מבין שפשוט קשה להיות דתי בצבא, והחברה משפיעה מאד, כך שהאותנטיות נתפס לרוב כתירוץ עלוב.
    ברור שבגילאים בוגרים יותר, ואחרי שהספיקו, מי יותר ומי פחות, ללמוד תורה ולחשוב הרבה יותר על הקשר עם א-לוהים, הדברים באים באופן בוגר יותר וישר יותר, ועדיין לדעתי הגורם החברתי משפיע הרבה יותר ממה שטוענים האנשים שנמצאים שם.
    פתאום גיליתם שיש קושיות על הדת שלא ידעתם עליהם? אולי חלקכם, אבל לרבים לא נפתחו העיניים באופן קיצוני, אחרי שרבניהם סימאו אותם עד יציאתם מהישיבה. פשוט רוב החבר'ה לא שומרים נגיעה, אז פתאום זה נראה קשה יותר, ואז גם מתחילים התירוצים. אמנם דבר זה מעורר הרבה חשיבה, גם על הסיבה בגללה כן שמרתם בזמן שהייתם בישיבה...

    • רצוא ושוב,שחיקה זו המילה המתאימה,פשוט מתישהו נגמר הדלק וזהו....

      אוסקר, 22/02/09 23:37

      אחרי שיוצאים מהמסגרת הדתית ובמיוחד אחרי שגומרים את האוניברסיטה ונכנסים לשיגרה של החיים(עבודה,דירה מסודרת,בדידות..)קשה מאוד לשמור על רמה דתית גבוהה.האמת שגם על הרמה המינימלית קשה לשמור.
      הדלק הרוחני פשוט נגמר מתישהו וצריך איכשהו למצוא לו תחליפים.
      זה כל הסיפור.לא פתיחות ולא נעליים.אנחנו רק מחפשים תחביבים רוחניים לא מחייבים,כאלה שיעשו לנו טוב על הלב עם כל הבעסה והבדידות שקיימת בביצה(מאחורי מסך החיוכים והקשרים החברתיים).
      היינו מתים לא להיות כאן אלא באיזה ישוב שנמצא ''רק 25 דקות מפתח תקווה'' וללדת מיליון ילדים ...אבל זה מה יש...
      אל תשים לב למתקפות של איילון.זה נובע מרגשי נחיתות.כדי לא להשתגע מזה שאנחנו עדיין במצב הזה,אנחנו חייבים לשכנע את עצמנו שאנחנו בעצם חיים במקום הכי מדליק בעולם.

    • אז השאלה המתבקשת היא מדוע האנשים האלה מחפשים איך לצאת

      זקן מופלג, 25/02/09 12:39

      ולהשתחרר מהחברה שבה צמחו. ואלה לא החבר'ה בצבא, אלא אנשים בוגרים בכמה וכמה שנים מהם, רובם אחרי הסדר וכו'. אז למה? מה העניין החברתי כאן?

  • 7.

    לפני משפטים,כדאי ללמוד מילים:''טפיחות שכם'' ;''תפיחות'' זה משהו אחר שמזכיר

    אבשלום,קיבלתי חום, 22/02/09 15:36

    משהו עוד יותר אחר...

  • 6.

    ההערה על החשיבה העצמאית נכונה מאד. (ל''ת)

    יואב , 22/02/09 15:20

  • 5.

    צודק הכותב.

    יעל, 22/02/09 14:51

    כך באמת נראה הציבור,המתקרא דתי לאומי,או סרוג.צבוע,נהנתני,אך עם זאת,יותר אמיתי מהציבור המתקרא חרדי.

  • 4.

    יש לא מעט חפיפניקים ברמה מפחידה (ל''ת)

    עכ, 22/02/09 13:52

  • 3.

    נו באמת...עוד לא ראיתי ערב רוק אלטרנטיבי בביצה

    מיכל, 22/02/09 13:48

    ממש מחדשים .. ביג דיל.. עוד פעם לשיר שירי א''י במתנ''ס בירושלים? וזה לא הרגיש לך כמו שבת ארגון לפני 10 שנים?
    אם היתה בביצה חדשנות אמיתית אני הייתי הראשונה להצטרף..

    • צודקת לגמרי.

      HaRavant-garde, 22/02/09 15:51

      הביצה היא בליל של קונפורמיזם ובורגנות. לא מצאתי שם אנשים שעוסקים/מבינים/מעריכים אמנות אוונגרדית, לא מצאתי דעות פוליטיות חתרניות (לא, אין שום דבר חתרני במימד), ולא מצאתי השקפות עולם עמוקות ומורכבות. מורכבות היא תוצאה של אנשים עמוקים כמו שפינוזה, שהקונפליקט הדתי גרם להם לחשוב ולצאת נגד הזרם בצורה מהפכנית. החבר'ה בביצה אינם מורכבים, הם סתם דתיים שמתים להיות חילונים, אבל אין להם אומץ ללכת עם זה עד הסוף.

      • דווקא יש כאלה,

        קלקל , 23/02/09 08:21

        אבל כמו בכל חברה, הם די בקצוות של עקומת הפעמון.
        הרוב הם במיינסטרים.
        אולי פשוט צריך להתחבר עם האנשים הנכונים...

      • מנוסח היטב.

        יהודי, 24/02/09 11:59

        אם כי ראוי לציין שגם במקומות אחרים במרחבי מדינת ישראל, קשה (מאוד) למצוא כאלו.

        • ובכן.. בתל אביב לא חסר מקומות אבל אתה יודע מה..

          מיכל, 26/02/09 12:32

          מספיק שמישהו יקשיב לוולווט אנדרגראונד- אני הייתי מסתפקת.

          • מי שישמע

            יהודי, 26/02/09 17:08

            הולוט אנדרגרואנד מכרו את האלבום שלהם במאות אלפי עותקים, והם לא ממש חתרנים. (בטח שלא במושגים של היום) לכל היותר הלכו עוד צעד או שניים אחרי הפינק פלויד ודומיהם. (שהם אבי אבות המיינסטרים, ולא שזה בהכרח שלילי) בשביל מורכבות אמיתית צריך אנשים חושבים, לא די בהרואין ובמגפי עור בוהקים. :-)

            • חבל שלא ידעתי שהדיון המשיך

              מיכל, 05/03/09 15:42

              סליחה, סליחה אבל לו ריד בטקסטים שלו בהחלט
              הפגין מחשבה.
              אגב, ליודעי ח''ן כמובן ןכדי לא לחרוג מהדיון אפשר להגיד שבמונחים של לו ריד וסצינת ניו יורק האלטרנטיבית VERSUS סצינת קליפורניה הקלילה של ילדי הפרחים , הביצה הרבה יותר מכירה את זו האחרונה.

              לזה התכוונתי כשאמרתי שאין אלטרנטיבה ומי שמכיר את ההבדלים יבין למה אני מתכוונת.

      • כל הארץ מיינסטרים

        IA, 01/03/09 15:32

        גם במסדרונות של מדעי הרוח והחברה באונ' ת''א הרוב הגדול רואים שטויות כמו האח הגדול וכוכב נולד, וחשובים velvet underground זה סוג של שטיח לבייסמנט...

        גם בת''א ובי-ם יש מקומות לא מוכרים שסוטים מהנורמות המשעממות של החברה פשוט צריך להכיר אותם. לצערי אין הרבה (או יותר נכון לא מורגשים) אנשים בארץ שמבינים במוסיקה שהיא לא גלגלצ, קולנוע אלטרנטיבי, או מתעניננים באומנות. הם בהחלט קיימים רק צריך למצוא אותם.

        ודא לגבי הוולוט- הם לא הצליחו מסחרית בהתחלה פשוט מה שתמיד אמרו לגביהם שכל מי ששמע אותם הקים להקה ולכן הם חשובים.

        • הכל נכון,

          HaRavant-garde, 01/03/09 23:31

          אבל הדיון הנוכחי עוסק בביצה, שמתיימרת להציג את עצמה כחברה חתרנית, למרות שכל קשר בינה לבין חתרנות הינו מקרי בהחלט.
          העובדה כי חברי הביצה לא נצפים במקומות כמו ה''אוגנדה'' או ''הגדה השמאלית'', אלא בעיקר בערבי שירה בציבור, מוכיחה כי מהות ה''מרד'' של הביצה בממסד הדתי היא השאיפה לחיי בורגנות חילונים.

  • 2.

    נקודה למחשבה

    חרד''לניק, לא עלינו..., 22/02/09 12:47

    אני נוטה לשייך את עצמי יותר לכיוון ''הנוער הסובייטי'' עליו אתה כותב ולהישמע לרבנים שאתה מזלזל בהם. איני מסכים עם צורת החיים שמוצגת בתכנית סרוגים( לא מכליל את כל קטמון ככאלה) אבל בכל זאת אני משתדל מאוד לא לבקר אותה ולשפוט אותה. זה יכל להיות מאמר נחמד( אין פה איזה חידוש מעניין, אבל בכל זאת) אם היית רק מציג את דעתך ומסביר את אורח חייך. חבל שאתה נגרר להקנטות ילדותיות ורדודות. ההקנטות האלה רק פוגעות בשמך ובאיכות המאמר, כי בטח שאני וכל מי שכלפיו מופנות ה''האשמות'', לא ניפגע מביקורת כה רדודה ולא עניינית. אני מבין שזה אולי נובע מהזלזול שאתה מרגיש שמופנה כלפיך, אבל אני מאמין שרוב החולקים על צורת חייכם לא חושבים אתכם ליצורים חסרי עומק וטיפת רוחניות. ברור לנו שזה לא ככה. ואפילו אם היה כך, הייתי מצפה ליותר מ''להחזיר לנו''...
    מה שנותר לי לקוות הוא שאתה לא מחנך את חניכיך ברוח המאמר, שמנסה להסביר ולהצדיק אבל רק מוסיף פילוג וחוסר הערכה.

  • 1.

    חזק

    איילת, 22/02/09 12:03

    נכון ואמיתי. סופסןף העלית נקודה מרעננת וחשובה בהקשר לנושא הזה!
    אשריך.
    ובעז''ה - בקרוב אצלך.