• 113.

    אם זהבה גלאון תעמוד בראש מרצ אצביע לה (ל''ת)

    שמאלני אחד, 27/02/09 09:41

  • 112.

    לו זהבה עמדה בראשות מרצ לא היינו עוברים את אחוז החסימה

    גילוי נאות לא יזיק: רועי ילין היה הקמפיינר של זהבה, 23/02/09 10:06

    הקמפיין של מרצ היה רע.
    קדימה גנבה לנו קולות ואנו נתנו במה לביבי וליברמן.

  • 111.

    הכל בגלל שרן כהן הועזב

    ענבל, 22/02/09 23:03

    מרצ הוקמה משלוש מפלגות חשובות, שכל אחת מהן הביאה את הייחודיות שלה. אני הייתי חברת מרצ כאשר זכינו ב 12 מנדטים וכבר אז חברי והנהגת מפם לשעבר, ערכו מפגשים משלהם ואנטריגות למיניהם, כדי להיות דומיננטים.

    ואכן, עם הזמן, מפם בלעה את שינוי ועכשיו נפטרה גם מרצ (רן כהן, זהבה גלאון). וזו התוצאה - שלושה מנדטים עלובים שמאוישים כולם על ידי גברים.

    לפי דעתי, לו נבחר רן כהן לראשות המפלגה במקום ביילין בזמנו, היא היתה היום במקום אחר - מפלגה חברתית, סוציאליסטית, שיוויונית ובעיקר - רעננה. לרן היו תמיד שפע של רעיונות מקוריים, אבל מה לעשות והוא מזרחי, אז בוחרי מפם שהובאו, כרגיל, באוטובוסים מהקיבוצים, לא בחרו בו.
    סיפור עצוב, כי פשוט אין לנו מרצ אחרת.

  • 110.

    זהבה גלאון - מנהיגה אמיתית! אנחנו חייבות אותה בכנסת (ל''ת)

    גילה הפמיניסטית, 22/02/09 20:49

  • 109.

    מסקנות הכתבה נבחרו על פי האנשים שנבחרו לראיון

    יובל, 22/02/09 20:45

    עוד בטרם נשאלו השאלות

  • 108.

    אילן גילאון מבריח מצביעים ממרצ עם השטויות שלו

    רובי, 22/02/09 19:13

    שיעוף כבר מהמפלגה הזו, אז אולי יהיה אפשר להצביע להם

  • 107.

    חנטריש!

    צפרא, 22/02/09 17:27

    אם אנשי מרצ היו נגד ''עופרת יצוקה'' מדוע הצביעו ללבני?
    טרם פגשתי מישהו שלא אמר'' אוי הזהבה הזו..!''
    ג'ומס- מנהיג אדם חכם וישר ונקי כפיים ! אין לזלזל בו. הכלבים ינבחו ומרצ קום תקום!! תפסיקו להתבכיין ולהכות על חטא שלה היה... אמשיך להצביע למרצ- כהרגלי בקודש !

  • 106.

    לא הצבעתי מרצ כי זהבה גלאון לא עומדת בראשה

    וכמוני עוד הרבה, 22/02/09 17:03

    לקשקש ולגמגם יש לי גם בעבודה ובקדימה, תודה.

  • 105.

    עצוב

    gidi1 , 22/02/09 14:33

    כדאחיל זכור כי אם הקו של התנגדות למלחמה היה הקובע
    מרצ לא הייתה עוברת את אחוז החסימה

  • 104.

    כל עוד לא יפנימו

    אחד ששמח, 22/02/09 10:56

    שזהבה גלאון היא נטל, והתנערותם ממה ששולמית אלוני חרטה על הדגל לשמו הוקמה רצ הדרך למטה סלולה

  • 103.

    הטעות בנטישת השמאלנות הציונית

    יחזקאל, 22/02/09 10:41

    העבודה וגם מר''צ לדעתי כבר מזמן לא שמאל ציוני אמיתי. מה שמודגש במפלגות אלו שנים רבות כעיקר, זו חבירה לדרך ימנית כלכלית,ליבראליות חברתית ו''שאלת השטחים והשלום'' מחד במקביל לשנאת הליכוד ושנאת המתנחלים מאידך.
    יחד עם זאת חלק מהשמאל הפך בחוסר מחשבה לעומק, לתומך נלהב במטרות הגזעניות והפשיסטיות של הערבים בארץ ישראל.
    במקום להתמקד בהישרדות של המפעל הציוני . במקום לשים בראש המטרה פעולות:ליצור ולחזק לחברה הזדהותית, השואפת לערכי מוסר, כבוד וסיוע הדדי .
    במקום לשאוף להקטנת וריסון הפערים הכלכליים וההשכלתיים יחד עם מאבק בניצול החלש בחברה, עסקו כל אלו בעיקר במאבקים בשאלת ה''שטחים'' כשאלה וחשיבות העומדים בראש הפרק.
    מנגד שמנו וכשתו האמורים להיות מנהיגים, בלקיחת משכורות ענק וחשבון הוצאות נפוח על חשבון העמלים – ממש חוות החיות האם ארתור בליר (גורג' אורוול) היה מתענג .
    זה כולל את ראשי ההסתדרות וחברי הכנסת , נבחרים ברשויות מוניציפליות ותאגידים ממשלתיים .
    אחרי שרוקנתם את המפלגות שלכם מהדרך החברתית נשארו רק הסיסמאות.
    מפלגת קדימה הריקה והשדופה עשתה את זה יותר טוב - סיסמאות ריקות, נוצצות ומזויפות , אך יותר מוצלחות.
    העבודה ומר''צ נפלו בבור שהן כרו בעצמם.
    chezzki@walla.com

  • 102.

    אורית כמו רוב המשפטנים והשופטים עיוורים לעובדות ופוסקים על רחשי לב

    יחזקאל מרמת גן, 22/02/09 10:39

    פסק דעתה של אורית קמיר הוא מהדגם של רוב משפטני הארץ שופטים עו''ד ואחרים המביעים רדידות דעתית.
    ניתוח ההצבעות בקלפיות מראה כי מר''צ ננטשה בעיקר ע''י המגזר הערבי שהחסיר ממר''צ מנדש שנתן לה בעבר.
    מאידך יוסי יונה האנטי ציוני (התותחן בצוות הטנק שהיינו יחד) מביא דעה סבירה הנגזרת מעובדות.
    ודעתי היא:
    הטעות בנטישת השמאלנות הציונית.
    העבודה וגם מר''צ לדעתי כבר מזמן לא שמאל ציוני אמיתי. מה שמודגש במפלגות אלו שנים רבות כעיקר, זו חבירה לדרך ימנית כלכלית,ליבראליות חברתית ו''שאלת השטחים והשלום'' מחד במקביל לשנאת הליכוד ושנאת המתנחלים מאידך.
    יחד עם זאת חלק מהשמאל הפך בחוסר מחשבה לעומק, לתומך נלהב במטרות הגזעניות והפשיסטיות של הערבים בארץ ישראל.
    במקום להתמקד בהישרדות של המפעל הציוני . במקום לשים בראש המטרה פעולות:ליצור ולחזק לחברה הזדהותית, השואפת לערכי מוסר, כבוד וסיוע הדדי .
    במקום לשאוף להקטנת וריסון הפערים הכלכליים וההשכלתיים יחד עם מאבק בניצול החלש בחברה, עסקו כל אלו בעיקר במאבקים בשאלת ה''שטחים'' כשאלה וחשיבות העומדים בראש הפרק.
    מנגד שמנו וכשתו האמורים להיות מנהיגים, בלקיחת משכורות ענק וחשבון הוצאות נפוח על חשבון העמלים – ממש חוות החיות האם ארתור בליר (גורג' אורוול) היה מתענג .
    זה כולל את ראשי ההסתדרות וחברי הכנסת , נבחרים ברשויות מוניציפליות ותאגידים ממשלתיים .
    אחרי שרוקנתם את המפלגות שלכם מהדרך החברתית נשארו רק הסיסמאות.
    מפלגת קדימה הריקה והשדופה עשתה את זה יותר טוב - סיסמאות ריקות, נוצצות ומזויפות , אך יותר מוצלחות.
    העבודה ומר''צ נפלו בבור שהן כרו בעצמם.

  • 101.

    העם אמר את שלו לגבי הא"גנדה של השמאל הישראלי

    פקק תנועה , 22/02/09 10:01

    לצרות שהוא עבר למיפלגת קדימה מיפלגת קדימה הייתה בתחילת דרכה מיפלגת מרכז אבל לאט לאט הפכה למיפלגת שמאל קוצני או לא או קיצוני אבל מה שקובע אם אלו העובדות שבשטח והיתנהגתו של השכן הפלסטינאי ורצונותיו מאיתנו אן דבר כזה יותר .. קיצוני במצבנו הנוכחי

    • אם מה שקרה בשטח אי אפשר להתווכח (ל''ת)

      פקק תנועה , 22/02/09 10:02

  • 100.

    כדאי למרץ לקבל תיק חברתי בממשלת נתניהו כדי לשמר את המפלגה

    המרכבה , 22/02/09 08:23

    עדיף לצרף את העבודה ואפילו את מרץ ואולי חצי מקדימה שיתכן ויקימו סיעת אומץ ובהם הבכירים מופז שיטרית ודליה איציק שיהיה להם האומץ להצטרף לממשלת נתניהו במלחמה בהתחמשות איראן בגרעין וסוריה חיזבאללה והחמאס בטרור.
    לציפי ליבני שאיפות אישיות והיא תכשיל את ממשלת נתניהו מתוך הממשלה ותזיק כך לאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל ואזרחיה.
    זהירות מונעת אסון.

  • 99.

    המפלגה שנשארה מאחור

    השני מהאמצע, 22/02/09 06:39

    ולא למדה שום לקח מכשלונות הוויתורים שתמכה בהם. על ראשה עמדה אשה שנואה שעשתה הכל כדי להרגיז את הציבור.
    לא מפלגה שמסוגלת, היום, לקדם את השלום.

  • 98.

    מר''צ זו מיפלגה פרו ערבית!!!אבל שום ערבי לא בחר בה הגיע הזמן לתמוך ביהו (ל''ת)

    יובל ארהב, 22/02/09 02:49

  • 97.

    בילי מוסקונה: שמאלנית הזויה. למזלה של מרצ, היא תמכה במלחמה בתחילתה.

    בן דוד, 22/02/09 01:07

    אם מרצ לא היתה תומכת במלחמה, היתה הופכת לשנואה ביותר על הציבור היהודי בישראל.
    הרוב היהודי ציוני בישראל עדיין מתייחס למרצ בכבוד מסוים. אך אם מרצ היתה תוקעת סכין בלב חיילינו, כפי שמציעה הכותבת (השנואה עלי מאד), היתה מוקעת לעולמי עד בקרב העם היהודי.

  • 96.

    הקמפיין של מר"צ היה ילדותי ותלוש -..וחבל מאוד.

    סבזי , 22/02/09 00:55

    מעולם לא ראיתי כזה קמפיין תינוקי ולא מקצועי .
    כדי שהם לא יעבדו לעולם עם אותו משרד פרסום.

    כי מר"צ דווקא מפלגה ראויה וטובה .

  • 95.

    הקמפיין של מר"צ היה ילדותי ותלוש -..וחבל מאוד.

    סבזי , 22/02/09 00:42

    מעולם לא ראיתי כזה קמפיין תינוקי ולא מקצועי .
    כדי שהם לא יעבדו לעולם עם אותו משרד פרסום.

    כי מר"צ דווקא מפלגה ראויה וטובה .

  • 94.

    מרצ התרסקה בגלל זהבה גלאון ובגלל חוסר עמוד שידרה (ל''ת)

    badi12 , 22/02/09 00:06

  • 93.

    מצביע מרצ לשעבר, כיום הצבעתי לחד''ש

    אודי_ר''ג, 21/02/09 22:23

    מאותו מקום ומאותה נקודה הכואבים לפרופ' יוסי יונה.

    • נו, וכמה מנדטים קיבלה חדש מיהודים כמוכם?

      תענה ברצינות, 21/02/09 22:39

      הרי גם בבחירות הקודמות היו לה 4 מנדטים. כמה מנדטים לטענתכם הם על חשבון מרץ?
      ועכשיו לעובדות: פחות ממנדט הגיע מהמגזר היהודי, וזה לא שונה מהותית מהבחירות הקודמות.
      אז למה מרץ לא הצליחה? פשוט מאוד. המערכת הפוליטית כולה פנתה שמאלה. לבני מקדמת את האג'נדה של מרץ מלפני 10 שנים. זאת האמת. בתגובה, מרץ צריכה לזוז עוד יותר שמאלה, ובשלב מסוים זה פשוט הופך להיות פתטי וקיצוני מדי, במיוחד על רקע מבצע עופרת יצוקה.

    • איזו הגזמה... למה לא רע"מ תע"ל? אני פניתי לקדימה. (ל''ת)

      badi12 , 22/02/09 00:07

  • 92.

    ילין וחבריו מ-רצ

    מעין, 21/02/09 21:09

    כן , אני ממפם ממאבקים עם עובדי אתא,ומספנות ישראל.
    אני מהמאבקים על החקלאות, אני מהמאבקים על זכויות נשים וסכר בנשים ומתנדבת שם, אני ממתנגדי פשעי מלחמה, ואני מצהירה בזאת שאם אחד מהשלושה הראשונים פורשים אני בחוץ. זהבה מעוררת אנטיגוניזם ואני בעד נשים- ענת מאור, שולמית אלוני ועוד. רועי אני מכירה אותך. עד ל-10 בחודש היית איתנו פתאום חברתך זהבה לא זכתה אז מתחילים להכפיש? לא זו הדרך לא כך היה במפם ועכשיו אתם מנסים להכניס זאת למפלגה. די להפיץ שמועות בשביל כסא לזהבה. בואו לעבוד לכל מה שאנו מאמינים בהם. על הכשלון אחראים כולם וגם זהבה.
    חזק ואמץ

  • 91.

    לעם היהודי יצא משהו טוב מהבחירות האלה, מרצ התרסקה!! מפלגה אנטישמית

    ג'ינג'י -- ת. אביב , 21/02/09 21:05

    ששתתה בצימאון את דם היהודים וכעת היא מרוסקת ומפולגת, דם היהודים עלה להם לראש עד כדי כך שהם לא חשו את ההתרסקות שלהם שמתקרבת!! יש אלוהים למעלה!!!
    מרצ היא מפלגה אנטישמית סייענית לטרור מערכת המשפט של מדינת ישראל פועלת
    כסניפים של הארורים האלה ולכן היא מרשה לעצמה יותר מידי במדינה מתוקנת את מרצ ואת בצלם מזמן היו מוציאים מחוץ לחוק ומעמידים אותם לדין בגין סיוע לטרוריסטים!!
    ליברמן דואג לעם היהודי ולאדמותיה בניגוד לסייעני הטרור הארורים האלה שהם רוצים להשמיד את מדינת ישראל ואת העם היהודי על מנת לבנות לבני הבליעל הארורים האלה מדינת טרור!!!
    מרצ ובצלם רודפים אחרי חיילים ויהודים חובשי כיפות כמו שהגרמנים הנאצים רדפו אחרי היהודים!!!
    מרצ וצלם הארורים רק הרס וחורבן הביאו על העם היהודי ועל מדינת ישראל!! מרצ ובצלם הארורים שהם שומרים על המחבלים ועל בני המשפחות הארורים שלהם!! הם רודפים אחרי החיילים ואחרי יהודים חובשי כיפות כמו גרמניה הנאצית!! במדינה מתוקנת ובממשלה נורמאלית היו מוציאים את מרצ ובצלם מחוץ לחוק מאחר והשמאלנים האנטישמיים סייעני הטרור שולטים בכל המערכות ומערכת המשפט פועלת כסניפים של הארורים האלה אזי הם ראש ונותנים גיבוי לטרוריסטים הארורים!!!

    • אתה ג'ינג'י מלא שנאה ...ומיטיב לשקר ולהתלהם...

      סבזי , 22/02/09 00:48

      אתה אולי מתנחבל עבדקן ורעשן .. דברי ההסתה שלך מעוררים קבס .

      • לך תחליף את השם שלך לקוקו סבזי זה יהיה יותר מתאים לשמאלנים סייעני

        ג'ינג'י -- ת. אביב , 22/02/09 10:14

        טרור כמוך!!!

    • מסכים עם כל מילה שלך. מרצ (והכותבת השפלה) חותרים תחת יסודות קיומנו. (ל''ת)

      בן דוד, 22/02/09 01:09

    • מרץ זה לא בצלם (ל''ת)

      gidi1 , 22/02/09 15:10

      • מרצ הקימו את בצלם, אפילו גלאון מודה בזה יחד עם שלום עכשיו!! (ל''ת)

        ג'ינג'י -- ת. אביב , 22/02/09 19:57

    • אמא שלך אנטישמית (ל''ת)

      אמא-אמא, 22/02/09 17:11

  • 90.

    מצביעים למקור בל''ד רע''מ לא לחיקוי מר''צ

    m-16, 21/02/09 20:49

    מר''צ יכולה למשוך מאלקטוראט הטבעיח שלה רק עם תזדהה עם מטרות הפלסטינאים בלי למצמץ ובלי ליפות ובשילוב כמובן של נציגי הפלסטינאים ברשימה.

    • אז היא לא תעבור את אחוז החסימה (ל''ת)

      gidi1 , 22/02/09 15:09

  • 89.

    מר''צ מחפשת שעיר לעזזל=כל חברי המפלגה חייבים להסיק מסקנות שאין לכם עתיד (ל''ת)

    נ.כהן כל כך הרבה סימנים=ואתם תקועים=עלק אינטלגנטים, 21/02/09 20:27

  • 88.

    הציבור דחה את מרץ בגלל המסר הכפול

    קורא, 21/02/09 17:14

    חברי מרץ הם שייכים לשכבה השבעה,
    השכבה שיהה מה שיהיה, הקיום שלהם מובטח לאורך כל חייהם וחיי ילדיהם.
    חברי הכנסת שלהם מתעסקים עם חקיקה של nice to have.
    מנגד יש בארץ מליוני אנשים שחיים בעירפול, בטחונם הכלכלי מובטח בקושי לחודש הקרוב.
    הם לא מסוגלים להבין בעיות סוציאליות מה הן.

  • 87.

    שיסביר לי פעם אחת ולתמיד, פרופ'יונה: למה הספרדים לא מצביעים למרצ ?

    יונה אש, 21/02/09 17:01

    הלוא היא מפלגת מרכז! בראש מעייניה זכויות האזרח ! היא תמכה במבצע בעזה !
    מה צריך לעשות על מנת שיונה וחבריו (למה בן-זקן נטש?) יסחפו איתם את הסקטור הספרדי, שש''ס מקצינה אותו ?

    • כי רוב המזרחיים עדיין בחושך .. זו התשובה . (ל''ת)

      סבזי , 22/02/09 00:49

  • 86.

    זהבה ושלושת הדובים

    איסמעיל הנייה, 21/02/09 16:57

    מי אכל מהדייסה שלי לא השאירו לי דייסה מה אני אעשה עכשיו אני לא יכולה לאכול דייסה במשכן הכנסת יותר.
    בוא נראה מי אכל לי את הדייסה:
    ליברמן הזה שקיבל 15 צלחות דייסה
    ומרץ השובניסטים האלו שגנבו לי את הצלחת השלישית של הדייסה.
    אוי אולי זה בגלל שאני שמאלנית לא מוצלחת כמו שאר השמאל ההזוי ועכשיו אנחנו רבים כמו ילדים קטנים.
    טוב עכשיו אני אלך לאכול חומס אצל אחמד הבוגד, אצלו הדייסה נקראת חומס ואנחנו מאוד אוהבים את אחמד בגלל זה קיבלנו גם 3מנדטים.
    שמאל קיצוני והזוי צאו מהסרט שלכם אתם בוגדים ואוהבי פלשתינאים.

    • מרצ לא קשורה לפלסתינאים, פה הפספוס בהבהרת עמדות של מרצ! (ל''ת)

      badi12 , 22/02/09 00:07

      • תגובה ל badi

        איסמעיל הנייה, 22/02/09 00:50

        אם הייתם באמת שמאל כמו השמאל האמיתי בעולם אז הייתם מזמן מפלגה מובילה אבל בגלל שאתם הזויים ומתעסקים בהגנה על רבי מרצחים ערבים אז זה מה שקרה לכם.

  • 85.

    מרצ צריכה במקום גלאון להכניס ברשימה ח''כ ערביה 9 מנדטים (ל''ת)

    חמיד, 21/02/09 16:32

  • 84.

    הסיבה להעלמות מרץ ובכלל לפלונטר הפוליטי

    סימבה, 21/02/09 16:30

    לדעתי הסיבה היא בהתפצלות יתר, מדוע עזבו יוסי שריד ושולה את מפלגת העבודה במקום להלחם מבפנים. דבר דומה קרה גם בימין קדימה קמה במקום שמיסדיה ילחמו על דרכם מתוך הליכוד ואפשר להמשיך. כבר צ'רצ'יל אמר כי בעיתו של העם היהודי בפיצול היתר שלו שתמיד הביאה עליו אסונות.

  • 83.

    לין

    קשקוש, 21/02/09 14:56

    לפני שנים רבות הצבעתי עבורכם כי היה לכם דרך מיוחדת. היום אתם חד''ש, אם אני ארצה מפלגה אנטיציונית אצביע חד''ש ולא גלאון,

  • 82.

    קשקשנית, ראי לאן נדדו קולות מרץ ותביני כמה את קשקשנית. (ל''ת)

    שפתי כהן , 21/02/09 14:02

    • מאוד פשוט, או חד"ש או קדימה. היא לא קשקשנית. אבל זהבה גלאון בכיינית (ל''ת)

      badi12 , 22/02/09 00:08

  • 81.

    ה''גאונות'' של ג'ומס הביאה את מר''צ ל3 מנדטים

    טל, 21/02/09 13:57

    להביא שחקני חיזוק כמו רשף (אפשר לחשוב איזה הפתעה הביאו לנו כאילו לא מדובר באיש של המחנה הזה וכאילו לא מדובר בפרצוף שרגילים לראות במרצ).

    מבחינת הדעות של מר''צ היא שווה לפחות 20 מנדטים אבל הבעיה שמביאים אנשים מאליטה שמנוקרים לעם ולא מביאים אנשים שהם חלק מהעם

  • 80.

    השמאל יכול להציל עצמו- אבל עליו לאמץ עמדות מדיניות תואמות מציאות! (ל''ת)

    רן, 21/02/09 13:52

    • נראה לך שהבינו במרצ על מה אתה מדבר? אני עזבתי את המפלגה הזו. (ל''ת)

      badi12 , 22/02/09 00:09

  • 79.

    סביה לכשלון של מר"צ

    זאב:-) , 21/02/09 13:51

    כי הפוליטיקה של מר"צ נכשלה לחלוטין.
    אנשי מר"צ הביאו עלינו את אוסלו, הסכמים שכולם (כולל שולמית אלוני) מודים שהיו כישלון.

    הם תמכו בהתנתקות מלבנון, שהביאו לנו את מלחמת לבנון השנייה.

    הם תמכו בהפסקת האש של מלחמת לבנון השנייה, דבר, שכפי שמסתמן, יביא עלינו מלחמה יותר גרועה.

    הם תמכו בהתנתקות מעזה, דבר שהביא לנו את החמס בפאתי אשדוד.

    לכן הציבור נטש אותם בהמוניו.
    כי הם פשוט לא יודעים איך לנהל מדיניות חוץ וביטחון.

  • 78.

    מר''צ תיעלם אם לא תתחיל לעבוד

    אלכס לוין, 21/02/09 13:44

    מר''צ נכשלה בהסברה,
    הססמאות היו ריקות מתוכן
    הם וויתרו מראש על מגזרי אוכלוסיה רבים בינהם כל יוצאי חבר העמים, דבר שגרע מהם כ 7000 קולות של מצביעים, הם לא נראו בשטח עד חודש לפני הבחירות, הם לא פעלו נכון, אם מר''צ לא תחזור לשטח היום ותתחיל לטפל במה שהיא צריכה לטפל בבחירות הבאות אולי בקושי תעבור את אחוז החסימה,

  • 77.

    יש להרים את אחוז החסימה למינימום 5 מנדטים. (ל''ת)

    וכך לנקות את הכנסת ממפלגות לא רלבנטיות ללא תומכים, 21/02/09 13:09

  • 76.

    בגלל תוצאות הדרך ולא בגלל אובדן הדרך.

    מלחמת טרור שמתמשכת כבר 8 שנים רצוף, 21/02/09 13:05

    אלה הם תוצאות הדרך שהובילו להתפרקות המפלגה.כמו עסק שטעה בדרך ובשל כך פשט את הרגל.

  • 75.

    הראש אצלכם תמיד מבין הפוך.

    בגלל התמיכה בערבים שהם האוייב ולאבגלל התמיכהבמלחמה, 21/02/09 13:02

    אתם הבאתם עלינו את אוסלו,אתם תמכתם בערפאת,מלחמת אוסלו היא התוצאה של מה שהבאתם עלינו.מלחמת ההתנתקות היא ההמשך של התוצאה של הסכם אוסלו.היו מספר אנשים מה5 מנדטים שלכם שפקחו את עיניהם וכך זה הפך מ5 ל3 מנדטים.זה לא הפרש גדול כל כך,כמות קטנה של אנשים שעברו להצביע למפלגה אחרת.

  • 74.

    השמאל הישראלי שונה פה הם שולטים בתקשורת מתחזים ליפי נפש אוהבים

    דולפין סגול , 21/02/09 12:55

    מקופחים ערבים -אבל לא מקופחים יהודים-פה הם עוסקים בפוליטקה מידינית במקום פולטיקה חברתית זכויות האדם רווחה.
    אז מה הפלא שהציבור שזקוק לתנועה שכזאת לא מצביע עבורם .

  • 73.

    לשמאל אין חוט שידרה

    shimon morali , 21/02/09 12:47

    בד"כ מי שתומך בשמאל הם אנשים צעירים שעדין בלי ניסיון בחיים והם משכבות מבוססות שמוכנים לקחת את החתול שלהם ב-2 בלילה לרופא שינים, החברה האלו שחושבים שהם יכולים לשנות את העולם עם דיבורים יפים מתאכזבים לאחר כמה שנים טובות ומשנים את האידולגיה ,

  • 72.

    בכל העולם מפלגות שמאל נושאות את הדגל החברתי כלכלי!

    איציק מ, 21/02/09 12:12

    ורק פה מפלגת שמאל כמו מרץ,משחקות אותה חברתיות,אבל בעצם תומכות באויב הפלסטיני.בכל מקום בעולם חברת כנסת כמו גלאון הייתה ניזרקת מהבמה הציבורית בבושה,רק ליצווח ולצעוק היא יודעת.
    כל הזמן רק אנטי ואנטי שלא לדבר אל שנאתה לגברים.

  • 71.

    איזה אנשים מנותקים!

    איציק מ, 21/02/09 11:57

    הסיבה היחידה שמרץ התרסקה היא העובדה שמרץ במקום להרגיז את הציבור כל הזמן בתמיכה שלהם בפלסטינים ולהיתרכז בנושאים הכלכליים החברתיים,הפכה עצמה מרץ לתאומה של חד''ש.
    להזכיר לשלושת הכותבים ההזויים שמרץ היא שמאל ציוני.
    למה להתעסק בדבר שלמרץ אין שום סיכוי בו ,בנושא הפלסטיני.את זה צריכה מרץ להשאיר למפלגת העבודה ולגנרלים שלה.
    שלושת הכותבים הנ''ל מנסים להסביר את מפלתה של מרץ,אבל מונים את הסיבות המדויקות לנפילתה.
    ואת זה אני אומר כמצביע מרץ לשעבר.
    למרץ יש הרבה מה למכור בתחום הכלכלי חברתי שם היא חזקה,וזהבה גלאון שמייצגת את השמאל הרדיקלי ,מתאימה יותר לח''דש.רק נזק היא גרמה,מי צריך את הפמניסטיות ההזויות כשמרץ יכולה להביא קהלים מהפרייפריה ,כשתדבר אליהם בגובה העייניים ולא תייצג את מי שמפציץ אותם בטילים,כדוגמת זהבה גלאון.

  • 70.

    שלושה שמאלנים מדברים על מפלגת שמאל

    אוהד, 21/02/09 11:54

    אולי הגיע הזמן לשלב בחשבון הנפש הזה גם מישהו שיסביר להם שלא מדובר בפוליטיקה קטנה אלא באידיאולוגיה משיחית פנטזיונרית שהוכחה כחסרת תכלית וגם ככה מיוצגת ע''י העבודה

  • 69.

    איזה אנשים מנותקים!

    איציק מ, 21/02/09 11:52

    הסיבה היחידה שמרץ התרסקה היא העובדה שמרץ במקום להרגיז את הציבור כל הזמן בתמיכה שלהם בפלסטינים ולהיתרכז בנושאים הכלכליים החברתיים,הפכה עצמה מרץ לתאומה של חד''ש.
    להזכיר לשלושת הכותבים ההזויים שמרץ היא שמאל ציוני.
    למה להתעסק בדבר שלמרץ אין שום סיכוי בו ,בנושא הפלסטיני.את זה צריכה מרץ להשאיר למפלגת העבודה ולגנרלים שלה.
    שלושת הכותבים הנ''ל מנסים להסביר את מפלתה של מרץ,אבל מונים את הסיבות המדויקות לנפילתה.
    ואת זה אני אומר כמצביע מרץ לשעבר.
    למרץ יש הרבה מה למכור בתחום הכלכלי חברתי שם היא חזקה,וזהבה גלאון שמייצגת את השמאל הרדיקלי ,מתאימה יותר לח''דש.רק נזק היא גרמה,מי צריך את הפמניסטיות ההזויות כשמרץ יכולה להביא קהלים מהפרייפריה ,כשתדבר אליהם בגובה העייניים ולא תייצג את מי שמפציץ אותם בטילים,כדוגמת זהבה גלאון.

  • 68.

    אל תחפשו מתחת לפנס

    amir, 21/02/09 11:51

    הציבור היהודי השפוי מקיא שהוא רואה או שומע אתכם. מרץ פשוט מגעילים בתמיכתם האוטומטית באויב

  • 67.

    כותבת המאמר רק מוכיחה כמה היא נגועה בדעות קדומות ולא חכמות במיוחד

    גבר ליברל, 21/02/09 11:49

    רק מהצד השני של המתרס. במקום שובניזם גברי, שובניזם נשי, במקום פשיזם יהודי מתלהם, פשיזם פלשתינאי מתלהם. והיא עוד מכנה את עצמה ליברלית. טוב, גם לרוצח המונים מהשמאל כמו סטלין היא היתה מצביעה, אם הוא היה אשה ולעזאזל המדינה.

  • 66.

    מדוע אינכם מפרסמים את תגובתי ?

    אלי קורן, 21/02/09 11:47

    האם תגובתי שלילית בעינכם ואם כן מה הסיבה

  • 65.

    איזה אנשים מנותקים!

    איציק מ, 21/02/09 11:39

    הסיבה היחידה שמרץ התרסקה היא העובדה שמרץ במקום להרגיז את הציבור כל הזמן בתמיכה שלהם בפלסטינים ולהיתרכז בנושאים הכלכליים החברתיים,הפכה עצמה מרץ לתאומה של חד''ש.
    להזכיר לשלושת הכותבים ההזויים שמרץ היא שמאל ציוני.
    למה להתעסק בדבר שלמרץ אין שום סיכוי בו ,בנושא הפלסטיני.את זה צריכה מרץ להשאיר למפלגת העבודה ולגנרלים שלה.
    שלושת הכותבים הנ''ל מנסים להסביר את מפלתה של מרץ,אבל מונים את הסיבות המדויקות לנפילתה.
    ואת זה אני אומר כמצביע מרץ לשעבר.
    למרץ יש הרבה מה למכור בתחום הכלכלי חברתי שם היא חזקה,וזהבה גלאון שמייצגת את השמאל הרדיקלי ,מתאימה יותר לח''דש.רק נזק היא גרמה,מי צריך את הפמניסטיות ההזויות כשמרץ יכולה להביא קהלים מהפרייפריה ,כשתדבר אליהם בגובה העייניים ולא תייצג את מי שמפציץ אותם בטילים,כדוגמת זהבה גלאון.

  • 64.

    הייתי איש מר"צ-עד שהתפכחתי-ההסבר בפנים-כנסו

    הסמוראי הציוני , 21/02/09 11:30

    !ראשית אני רוצה לציין-שכאיש שנאמן למציאות ולאמת בלבד,
    אני שיניתי עמדותיי ללא בושה-ומודה- טעיתי!.
    עד לפני 10 שנים הייתי איש שמאל פעיל,-משתתף בהפגנות-עורך מפגשי דו קיום כותב מאמרים וכולי!.
    התמוטטות הסכמי אוסלו,-האינתיפאדות,- כולל של פלסטיני(ערביי)ישראל,-עליית החמא,ס-והקצנתם של פלסטיני (ערביי)ישראל עד כדי תמיכה בחמאס!, וחוסר הכרתם במדינת ישראל ורצונם בהפסקת קיומה ,(ואני מדבר על שיחות עם מנהיגים ערביים פלסטיניים תושבי ישראל!.
    הביאו אותי-להכרה בהכרח הבלתי נמנע להפריד בין שתי האוכלוסיות-עד כמה שזה נשמע לא טוב-ולא מתקדם ואופנתי-אין מה לעשות!.
    הפלסטינים תושבי ישראל-לעולם יתמכו ויעזרו לבני עמם שמעבר לגבול-ברצונם לשלוט בכל פלסטין הגדולה לשיטתם.
    לאומיותם-חזקה אפילו יותר משלנו. ולעולם ליבם יהיה עם הצד שכנגד-זה פשוט טבעי-גם אתם הייתם נוהגים כך!.
    הפתרון היחידי שיציל אותנו את מדינת ישראל מהיכחדותה,-הוא גבול איתן-שמפריד בין פלסטין הפלסטינית(מוסלמית בעיקר) לבין ישראל היהודית ציונית!.
    הפרדה מוחלטת,-זה אומר גם חילופי שטחים! ואוכלוסין!, כן כן-זה קשה לעיכול .אבל אין פתרון אחר-מקרים דומים בהיסטוריה נפתרו רק כך (הודו-פקיסטן.גרמניה-צ"כיה חלוקת קפריסין למוסלמים ויוונים-כולל טרנספר!. ועוד.).
    כל עוד מיעוט מורד בשלטון הרוב ורוצה בהשמדתו,-עתידו גמור באותה מדינה-ועתידו במדינה משלו עם בני עמו ולאומיותו!.
    אין עתיד לאוכלוסייה שחיה בתוך מדינה שאותה היא רוצה להשמיד!.
    לא היה אף פעם דבר כזה שהצליח!, וככל הנראה גם לא יהיה!
    בכל המקרים הפרדה משמעותית הייתה נחוצה!.
    חשבנו (גם אני) אולי אצלנו זה יצליח!, לא!, זה לא הצליח!. עשרות אלפי הגופות משני הצדדים יעידו על כך!.
    ואחרי חשבון נפש מעמיק וקשה,!-הכרתי בעובדה הזו!.
    -גם במקרה הזה,-הפעולה תגרום לזעזוע עמוק אצלנו-ובעולם כולו!.
    -אם בגלל אנשי שמאל, שחפצים במדינת כל אזרחיה,(כלומר מדינה פלסטינית במקום ישראל!).
    אם בגלל הפלסטינים תושבי ישראל, שינקטו בטרור סטייל חמאס- כדי לעצור זאת!.
    אם זאת אנשי ימין,-שלא ירצו להתכנס לגבולות בטוחים,-וחזון ישראל השלמה עוד יבער בדמם!.
    וכמובן העולם מבחוץ,-שגם ככה חלק גדול ממנו שונא את ישראל!.
    אבל זה יקרה, אין פתרון אחר!, אין!.
    כל אפשרות אחרת ,תוביל-להכחדתה של ישראל כמדינה יהודית ועצמאית!.
    במוקדם או במאוחר,-ישראל תחדל להתקיים אם לא נעשה זאת!.
    וככל שנתעלם,-נטמון את הראש בחול-לא נרצה להבין,-זה רק ילך ויחמיר!.
    למי שראה את הסדרה- "התרחיש" בערוץ 10-יוכל אולי יותר להבין על מה אני מדבר!.
    זו המציאות חברים!, זו האמת שלי!, אני הכרתי בה! ,ואני פועל לפיה!,
    ואתם?

    • תגובה נבונה (ל''ת)

      תודה, 21/02/09 12:42

    • אכן,אתה משקף את המציאות נחוכה.קשה לי להבין מה עובר במוחם

      ד, 21/02/09 13:00

      של אנשי השמאל.נראה לי שזה לא תלוי בהם , כמו שאר התופעות שלאנשים אין שליטה עליהם.
      קלפטומניה, עבירות מין , הומוסקסואליות ואובססיות שונות ומשונות.

      הפתרון בתחום הרפואי , אני לא ציני בכלל.
      אנשים שרואים את השמש במלוא הדרה ומתעקשים שיש לילה הם אנשים לוקים בנפשם.

      אין הסבר אחר.

  • 63.

    מרצ נפלה כי גלאון חטפה את המפלגה לטיפול בערבים ובזונות

    אלי קורן, 21/02/09 11:30

    גם בניתוח הסיבות השמאל צבוע אולי כי האמת לא נעימה. אז הנה האמת בפנים !!!!
    מרצ נפלה כי גלאון צורחת מעל כל מרזב או עמוד רחוב את צידקת הערבים ומתעלמת באופן עקבי מהמלחמה והטירור הבלתי אנושי שהערבים כופים עלינו. נרצחי האוטובוסים הקניונים המסעדות נשים זקנים וטף לא מענינים אותה.
    כמעט 1500 נרצחים רובם יהודים שטווחו ונטבחו באופן מכוון ומוצהר על ידי הטירור הערבי - לא מעניינים אותה !
    אותה מעניין הסבל הערבי.בשביל זה ורק זה היא קיימת .
    אה כן וגם בעיות של זונות ממזרח אירופה.
    חוץ מזה כלום זאת האג'נדה של מרצ בזמן שהיתה שבויה בידיים של גלאון
    וזה חברי שווה 2 עד 3 מנדטים . לא יותר

    • שכחת להוסיף גם הומואים-שמאמינים שהמר'צ היא תנועה הומואית (ל''ת)

      יפי נפש, 21/02/09 11:54

      • מה זה קשור להומואים או לסביות? אתה בטח הצבעת ביבי. (ל''ת)

        badi12 , 22/02/09 00:10

  • 62.

    השמאל - זן נכחד

    סטאס, 21/02/09 11:28

    נגמרו הזיות השלום, רצינו, קיווינו, התבדינו, הבנו שאין שלום, אין ביטחון, אין פתרון סכסוך, אלא ניהול סכסןך, זה מה יש ועם זה ננצח, ואף על פי כן מדינת ישראל תמשיך להתקיים ולהתחזק

  • 61.

    מספיק עם הסמים

    הMפצח , 21/02/09 11:22

    לא רוצים יותר את כדורי המרצ האלה.
    המדינה עוברת תהליך גמילה.

  • 60.

    תרומתה של זהבה גלאון לכשלון מרץ בבחירות

    אוי זהבה, 21/02/09 11:15

    כל הדוברים משום מה מציגים באופן דיכוטומי את האיש הטוב/ה והאיש הרע שבעקבותיו מרצ היא מה שהיא. יש פה יותר מזלזול בתבונתו של הקורא שבנקל ניתן להבין כי זו עוד כתבה מגויסת לרצונה הנואש של זהבה גלאון להיות חברת כנסת. הכשלון הוא של כולנו ומצופה שתפעלי יחד עם שותפיך להחזיר את החברה הישראלית לחשיבה המקבלת תפיסות הומניסטיות ודמוקראטיות. הבכי של זהבה על אובדן מקומה בכנסת לא יסייע לאף אחד כרגע. חוץ מזה יוסי יונה רצה שיבטיחו לו מקום בכנסת ומשלו הובטח לו המקום נטש את התנועה. שהוא לא יטיף מוסר על התחנפות לציבור.

  • 59.

    שלי - כבר את עוסקת בהפניית אצבע מאאשימה?

    רוברט פלנט, 21/02/09 11:12

    לא מכובד. האחריות למצב מפלגת העבודה היא של מפלגת העבודה כלומר שלך. תפסיקי להתבכיין בסגנון הבובלילי ''(''זה לא פייר'') ותקחי אחריות! אין לשמאל את הלוקסוס לנהל 2 מפלגות שמתחרות האחת בשנייה. תתאחדו ויפה שעתיים קודם..

  • 58.

    גלאון, קחי את כל הגרופיס שלך ותעזבו אותנו

    אוסישקין, 21/02/09 11:11

    די כבר, די כבר, די כבר! לכי הביתה עם כל החונטה שלך. את בחוץ - סופי. תתחילו לחפש עבודה אמיתית. הקריירה שלך היא היסטוריה.

  • 57.

    גם אם נדמה לכם שהשמיים נופלים עליכם,

    דולפין סגול , 21/02/09 11:03

    אל תוותרו לעולם - משום שבכל בוקר נולד יום חדש

    • אצלם השמיים נפלו לפני הרבה שנים והם לא למדו -הם מזוכיסיטים (ל''ת)

      רונן, 21/02/09 11:59

  • 56.

    טיפשים נבונים, מרבים לדבר (ל''ת)

    דולפין סגול , 21/02/09 11:00

  • 55.

    קראתע בזמנו את הרשימה של קמיר

    עמנואל גולדשטיין, 21/02/09 10:54

    בבלוץ שלה, והדבר הבולט לעין ביותר הוא שהיא הסתירה את מה שהיה צריך להיות ההוכחה הטובה ביותר לדבריה- כלומר היא לא הביאה לא את הרשימה של אותם ''מועצת חכמי תורה'' שעל טהרת המין הגברי, לא לינק אליה, לא היכן ניתן למצוא אותה- לא כלום.
    את רשימת אנשי הרוח הנ''ל לא הצלחתי למצוא גם באמצעות גוגל ובאתר מרצ.
    האם היא קיימת בכלל, או שקמיר בדתה אותה מליבה?
    טורים שקמיר כתבה ב-Ynet מצביעים על נטייתה לסלף את דבריהם של אחרים, ולכן אין סיבה להניח שהפעם טענותיה כלפי מרצ נכונות.

  • 54.

    פרופ' יונה - תפסיק לבכות. בגלל ששכמותך הצביעו חדש - מרצ קיבלה 3 ! (ל''ת)

    יש לכם תירוצים מהתחת!, 21/02/09 10:54

  • 53.

    כרגיל היפי נפש תמיד מחפשים תמיד אשמים אפילו בתוכם -אופי פחדני (ל''ת)

    דולפין סגול , 21/02/09 10:53

  • 52.

    אין מקום לשמאל במדינת ישראל

    ימין ימיני, 21/02/09 10:51

    אנחנו חיים במזרח התיכון.שמאל כאן פירושו התאבדות אין כאן מקום לשמאל רק ימין. שמאל רק באירופה..

    • לפחות אתה יודע שאת לא מבין את הרעיון בכלל. בזכות השמאל יש לך חופש ביטו (ל''ת)

      badi12 , 22/02/09 00:10

    • לו לפחות היית מבדיל בין ימנך לשמאלך ..

      סבזי , 22/02/09 00:52

      אתה רוצה להיות ברברי נכון?
      תודה בזה .

    • יש מקום רק לימניים מתלהמים ?? אולי בכלא. (ל''ת)

      סבזי , 22/02/09 00:53

  • 51.

    כולם דואגים לזהבה גלאון רוצים את ראש של גומס

    בני מלהבים, 21/02/09 10:48

    חברים שלום גומס לא אחראי למצב , מי שאחראי אילו חברי הכנסת שלא הבעו דיעה
    נחרצת , על מה שקרה בשדרות ועוטף עזה ,
    במקום לעטוף את האחים שלנו , כולם הזמן הסתכלו מה קורה בצד שני קרי עזה , הרי את עזה עזבנו עם כל הכאב של מפונים ,
    היינו אמורים לקבל שקט למשך דורות ,

  • 50.

    ולא בגלל התמיכה. למה לא תצטרפו לחד''ש, בל''ד ודומיהם?

    בגלל אי התמיכה, 21/02/09 10:45

    שם מקומכם.

  • 49.

    מרץ נפלה כי חינכו את הבוחרות לבחור - על פי האבר במכנסיים

    יופיטר, 21/02/09 10:42

    אז במקום לאורון הן הצביעו לליבני - וחוץ מזה - צריך פעם אחת לבדוק - למה הרצליה פיתוח - צפון תל אביב - כפר שמריהו - מעוז הקפיטליזמים - בוחרים סוציאליזם כביכול - נראה לי שבבחירות הבאות גלאון תקח מליבני את הבנות חזרה אליה - לפי בית המשפט של העם - או של העמה

  • 48.

    YOU LOST BECAUSE YOU ARE PRO PALESTINIAN AND WE WANT YOU TZYONIT ALSO (ל''ת)

    TZIPI, 21/02/09 10:36

  • 47.

    אוי תמימים שכמותכם- נכשלתם כי איבדתם את דרך הציונות וחברתם לפלסטינים

    קיבוצניק מהדרום, 21/02/09 10:21

    במאבקם להקמת מדינה ערבית בשטחים ומדינה דו- לאומית בישראל. כשתחזרו להיות ציונים אז יהיה לכם סיכוי.

  • 46.

    מר''ץ לא למדה דבר- נפלתם כי אתם תומכים בערבים יותר מאשר בעמכם שלכם. (ל''ת)

    רעמסס, 21/02/09 10:19

  • 45.

    כעת הצביע עבורכם - ללא זהבהלה (ל''ת)

    זין, 21/02/09 10:09

  • 44.

    טעות

    razefi , 21/02/09 10:01

    זה בכלל לא נכון אתם נפלתם בגלל חוסר פירגון לצה"ל במלחמה ביחוד בגלל זהבה גלרון והקמפיין בת"א בעזרת כלי התחבורה שכל אחד עולה בסביבות 30.000 שקל זה מנקר עינים.

  • 43.

    ''כל המפלגות הפוליטיות מתות לבסוף מבליעת השקרים שלהם''!(ג'ואן ארבטנוט) (ל''ת)

    קורן נאוה טבריה!אמת מארץ תצמח וצדק משמיים נשקף!, 21/02/09 09:57

  • 42.

    מרצ היא לא תנועת נישה למען נשים - תנועות הנישה התרסקו

    דניאלה, 21/02/09 09:51

    מרצ צריכה לייצג את כל המגזרים - בניגוד לטענה כי מרצ לא הציגה תפיסה עקרונית, אני מוחה על דבריו של יוסי יונה.

    מרצ הציגה תפיסה עקרונית ברורה בראש ובראשונה בעד ישראל כי בסופו של דבר מרצ, בניגוד לדבריו של יונה, אינה פציפיסטית. מרצ התנגדה למלחמה כאשר היא איבדה את הפרופורציות שלה.

    ובילי - יכול להיות שמרוב דאגה למעמד האישה גם פגעת במעמד זה? מרצ, כמפלגת נישה של נשים, תקרוס ותהיה במעמד אחד עם מפלגת ''בוגרי עלה ירוק וניצולי השואה''. לא חבל????

  • 41.

    לא יעזור כלום. ציבור הבוחרים של מר''צ לא רואה את הדו''חות שג'ומס ראה

    יהודי, 21/02/09 09:47

    ולא רואה את המציאות הבטחונית כמו שהיא.
    אני בטוח שגם אורון היה כזה עד שהגיע לכנסת.

    ציבור הבוחרים של מר''צ מנותק מהמציאות. כשאורון (כמו כל אדם אחר בעל אחריות) הבין שאין ברירה ושהמציאות דוקרת ושצריך לתקוף, הוא חרץ את גורלו וכעת מותקף ע''י שלל ההזויים מהמחנה שלו.

    ככה גם מנהיגי אירופה. הם בניגוד לבני עמם בקיאים מאוד בממצאים המודיעיניים, לכן הם תמכו בנו.

    אבל ציבור הבוחרים של מר''צ תמי יאשים רק את ישראל.

  • 40.

    הכל תירוצים

    נדב, 21/02/09 09:46

    בלה בלה בלה בשורה התחתונה זנחתם את האידיאולוגיה בעקבות שנאה לבנימין נתניהו. אל תנסו לחבר הסבר רציונלי לנטישה של מרצ.
    אתם מונעים משנאה

  • 39.

    2 גברים בלי איזון נשי? מסתבר גלאון טעתה שויתרה על מקומה (ל''ת)

    ארויין, 21/02/09 09:45

  • 38.

    אולי קהל הבוחרים התחלף - אני דווקא חזרתי למרצ

    גל, 21/02/09 09:44

    יכול להיות שקהל הבוחרים של מרצ התחלף - אולי הדרך הזו היא הנדרך הנכונה והדרך הקודמת מיצתה את עצמה.

    עכשיו צריך להציג מדיניות המתבססת על שלושה גורמים:
    א. שמאל כלכלי-חברתי מודרני - מאבק של סוציאליזם במשק מודרני, הכולל חיזוק תפקידה של המדינה, חלוקה נכונה יותר של משאבי המדינה, צמצום פערים.
    ב. מאבק למען השלום - למען ישראל ומתוך תפיסה כי בראש ובראשונה אנו ציונים.
    ג. זהות יהודית אלטרנטיבית - לא וויתור על היהדות, כפי שהיה במרצ הקודמת, אלא שיח הוגן ושווה עם זרמים נוספים ביהדות ושם מצוי העתיד של מרצ.
    ד. להתחיל דיאלוג בגובה העיניים עם הערבים, הדתיים ואפילו עם הימין - לא בשביל להגיע להסכמה, אלא להבין טוב יותר.

    מרצ הקודמת דחקה ויצרה כל כך הרבה אנטגוניזם ובמקום להציג אלטרנטיבה היא הייתה אנטי לכל דבר. ועל כן, הדרך של אורון היא הדרך ליצירת אלטרנטיבה שלטונית לבחירות הבאות. בדרך הזו, יהיה אפשר להוריד מהגדר את אלפי הבוחרים שמסכימים עם מרצ אבל לא מזדהים עם הדרך השלילית.

    • מסכימה עם כל מילה! (ל''ת)

      מיכל, 21/02/09 12:47

  • 37.

    יוסי יונה, המשפחה העיראקית שלך יודעת שהצבעת חד''ש? תתביש לך!

    ציונית עיראקית מ ת''א, 21/02/09 09:43

    תשאל את ההורים שלך איך התנהגו המוסלמים ליהודים בבגדד. האם אפשר היה להיכנס לשכונות המוסלמיות? האם אפשר היה ללמוד באונ' בכל הפקולטאות? האם היה אפשר לעבוד בכל עבודה? האם לא רצחו 300 יהודים ביום אחד בפרעות ''הפרהוד'' האם אתה סומך על הערבים שלא ישחטו אותו ביום אחד? רק אם יהיה להם את הכוח לזה? אתה לא פחות מבוגד.
    האם אתה אוהב את ה''דמוקרטיה'' ושויוון הזכויות והנאורות והליברליזם הערבי? אם לא, אז מה משמעות ההצבעה לחדש? דב חנין הוא חסר משמעות במפלגה.

    • היהודים חיו יפה עם הערבים! למה לספר סיפורים?

      רן, 21/02/09 13:49

      היו פרצי אלימות פה ושם, אבל בסה''כ מאות שנים היהודים חיו יפה עם הערבים!

    • אז את רוצה שנהיה כמו עיראק? גברת ציונית?

      סבזי , 22/02/09 00:46

      כי עיראק זה שם .....לא פה.

      נראה שאת רוצה לאמץ את הנורמות הגזעניות

      הפסולות שהפעילו הלאומנים בעיראק נגד יהודים.
      ופשוט להפעיל אותן נגד ערבים
      מה ההבדל בינך לביניהם.?

  • 36.

    זהבה גלאון נתנה את ידה למוות בגסיסה..................

    חולת דיאליזה, 21/02/09 09:41

    של חולי הדיאליה בתמיכתה בחוק ההשתלות האכזרי שחסם את ביצוע ההשתלות בחול.

  • 35.

    הבעיה היא פרסונלית יותר מהכל

    מצביעת מרץ לשעבר, 21/02/09 09:39

    איפה יוסי שריד ושולמית אלוני ואיפה זהבה וג'ומס?
    רמז עבר כפיל - הייתם משכילים לצרף את דב חנין תחת שם חדש והייתם מקבלים לפחות כפליים.

    • צדקת, עד דב חנין. לא חסרים אחרים. חנין היה עושה יותר נזק (ל''ת)

      badi12 , 22/02/09 00:11

    • דב חנין?

      gidi1 , 22/02/09 14:52

      הוא לא יכול להועיל
      עליו להיות ציוני ו
      לא קומינסט.

  • 34.

    מרצ היתה איחוד של 3 מפלגות, לא של שתיים

    קרן, 21/02/09 09:37

    אורית קמיר הזכירה שמרצ היא איחוד של שתי מפלגות. האמת היא שמרצ היא איחוד של שלוש:
    רצ (שולמית אלוני, יוסי שריד, וירשובסקי, רן כהן, דדי צוקר)
    מפמ (מפלגת פועלים מאוחדת, יאיר צבן, חיים אורון)
    ושינוי (אמנון רובינשטיין, וירשובסקי-לפני שעבר לרצ, פורז)

    :)

    • את לא צודקת: לאיחוד היו שותפות רק רצ ומפ''ם

      אחד שווקא יודע, 21/02/09 21:21

      שינוי של אמנון רובינשטיין התנגדה לאיחוד, עזבה ואח''כ רצה באופן עצמאי תחת טומי לפיד.
      שינוי רצה עם מרצ רק ב-1992

      • כדאי שתדייק

        gidi1 , 22/02/09 14:45

        שינוי התפלגה , חלק נשאר עם אמנון רובינשטייןצ וחלק משינוןי נשאר בחוץ ואמץ לו את השם שינוי

  • 33.

    נמנאס כבר מהקמפיין המאורגן להכנסת זהבה לכנסת!

    שרון, 21/02/09 09:36

    די כבר נמאסתם! תבינו, זהבה מחוץ לכנסת וכך זה ישאר. אז נכון שבילי מוסקונה לרמן היא חברה של זהבה, אבל להיכן נעלמה האתיקה המקצועית? את הכל זורקים לפח כי זהבה מחוץ לכנסת?

    • כנראה שזורקים...

      עוד אחת, 21/02/09 11:02

      בילי - תסתכלי גם בציציות...

  • 32.

    זה גודלו האמיתי של השמאל ההזוי ושלום אכשיו! הציבור אמר זאת בברור! (ל''ת)

    לאה - חיפה, 21/02/09 09:36

  • 31.

    ו...חדש תחדש ימינו כקדם ...עליק

    ארלה, 21/02/09 09:34

    הפארסה הפרסונלית של החינוך רחמנא ליצלן

  • 30.

    במוקדם או במאוחר, חיים אורון יתפטר

    אלון ה, 21/02/09 09:34

    הכוא באמת גלולת שינה.

  • 29.

    בדק בית במרצ

    עופר, 21/02/09 09:34

    זמן השמאל כנראה חלף לו
    אולי בדק הבית והחרבות השלופות יצאו נגד מה שצריך באמת ולא כנגד היהודים ,המתנחלים .אולי הגיע הזמן שעניי עירך קודמים ובגדול....במקום לרוץ למגזר... ולחפש קולות מהבני דודים תחזרו להיות ציונים כמו פעם מפם מפאי יסודות העם שראשיתו בפלמח בעליה לארץ ההתישבות ובניית הבית היהודי לעם ישראל

  • 28.

    התעלמות מהסיבה העיקרית לכשלון- האנטגוניזם שיצרה זהבה גלאון

    גיל אזולאי, 21/02/09 09:33

    פוטנציאל המצביעים של מרצ עשוי להגיע ל 12 מנדטים. קיצוניים הזויים כמו גלאון וקמיר גרמו למעבר לקדימה ולעבודה. גלאון היא נטל אלקטורלי על מרצ (הרבה יותר מאשר רוחמה אגרקסקו בלילא על קדימה

  • 27.

    תפנימו כבר - מרצ התרסקה בגלל זהבה גלאון בלבד !!!

    אסף, 21/02/09 09:33

    האישה הזאת היא בלתי נסבלת ומאוסה שגרמה למרצ נזק בלתי הפיך. תראו את ההתנהגות הנבזית שלה אחרי הבחירות, קודם הריצה קמפיין (לא היא כמובן....) נגד ניצן הורביץ ןכשזה לא הצליח מריצה קמפיין נגד ג'ומס (שוב לא היא.....) והנה גילינו פוליטיקאית קטנה שיודעת להטיף מוסר ולרדת על כל העולם - חוץ מאשר על עצמה.

  • 26.

    הפעם לא

    מצביע מרץ לשעבר, 21/02/09 09:32

    בגלל ''מועצת חכמי מרץ'' שנדחפו: עמוס עוז? אברום בורג? למה להצביע להם?
    בסוף כל מה שהשיגו זה ''הומו ירוק'' למקום 3.
    מרץ לא נקטה שום עמדה עקרונית, והבטיחה לא להכנס לשום ממשלה שתוקם.

  • 25.

    מרצ היא Post-mortem (ל''ת)

    חן, 21/02/09 09:29

  • 24.

    על מרצ להתאחד עם מפלגת בל''ד! זה שמאל אמיתי והקו הפוליטי כמעט זהה! (ל''ת)

    רחל - מרצ, 21/02/09 09:27

  • 23.

    הפתרון המתבקש הוא...

    דניאלה, 21/02/09 09:24

    עבודה ומרץ עכשיו להלן העובדים שימותו המגחכים , אם לא כך נהיה אבודים.
    עוד לא אבדה תקוותינו.

  • 22.

    גברת מוסקונה

    יוסי, 21/02/09 09:23

    תפתחי מילון ותחפשי את ההגדרה של גזענות וצדק.
    כך תחכימי

  • 21.

    אם אורית קמיר הצביעה ''קדימה'' רק בגלל שציפי לבני אשה...

    איציק, 21/02/09 09:21

    אז זו הטפשות בהתגלמותה!
    א. הספינולוגים של ''קדימה'' הצליחו להסתיר את המושחתים שמרכיבים את המפלגה ולמכור לפתיות כמו אורית קמיר את ציפי ''פוליטיקה אחרת'' (בוא, איווט, נקים קואליציה).
    ב. על הדובר לשעבר חבל לבזבז מילים. אולי ה''פציפיסטים'' יסבירו מה היה על ישראל לעשות נגד ירי הטילים מעזה? אולי לתת לחמאס נ.צ. כדי שיוכלו לכוון יותר טוב? מזל שהציבור חכם יותר מההזויים האלה, ועזב את מר''צ.

  • 20.

    איך מצליחים לחמוק מהכשלון

    תמי, 21/02/09 09:19

    אותם הוגי דעות גדולים השותפים החיצוניים שעשו ממרץ כאלה קטנים.
    הם זורקים בדקה התשעים סיסמאות אש התלויות על סרנדות זמניות ומצפים לריקודי עם המוניים
    הדרך של תמיכה מבחוץ אינה מובילה לשום מקום.
    הישועה תבוא מאנשים דעתנים ולא הוגי דעות שהציבור אינו סופר אותם תרתי משמע.

  • 19.

    פשוט עבר זמנה

    ארי, 21/02/09 09:16

    כמו מק''י (האם של מפ''ם זצוק''ל), הפרוגרסיבים (המפלגה ה''הגונה''), ד''ש , שינוי ובקרוב גם ה''עבודה'', זמנה של מרץ פשוט עבר. ועוד עם זהב'לה המצייצת וג'ומס איש ההסתדרות (מיל) , בודאי שלא היה להם סיכוי מראש. גם ההנהגה ההיסטורית (יערי - חזן) כבר מזמן בעולם הבא.

  • 18.

    אין אידאולוגיה- אין מצביעים.

    פעיל לשעבר., 21/02/09 09:15

    לפני שנים הייתי פעיל נמרץ במר''צ. אנשים כמו שולמית אלוני, יוסי שריד ורן כהן הובילו את המפלגה. היה לה כיוון ברור.
    זכויות לפלשתינים, זכויות נשים וזכויות האזרח...יום אחד , חל מרד ושולמית אלוני הוצאה ...בבושת פנים , מאותו רגע , האדמה החלה לרעוד.מפלגה שנלחמה על ניקיון כפיים, נכנסה למשחק הפוליטי. תהליך הנפילה החל מזמן.
    כול פעם שהייתה צריכה המפלגה לנקוט עמדה ברורה , מצאה עצמה מגמגמת ועל חשבון מי?
    על חשבון המיעוטים, על חשבון האידאולוגיות שעליהן נבנתה המפלגה.
    באוקטובר 2000 , גמגמה..
    במלחמת לבנון השניה , גמגמה...
    בעופרת יצוקה גמגמה גימגום גדול מאוד...
    וכשליברמן השמיע את קולו...גימגמה שוב. נשארה במקומה ולא יצאה לרחובות...
    אז מי רוצה מפלגה כזאת שברגע האמת , תתקפל?
    לא אני ולא אחרים.

    • ומה עם פעילות בכנסת? הם לא עשו כלום, רק נזק. (ל''ת)

      badi12 , 22/02/09 00:12

  • 17.

    מה היתה האלטרנטיבה רועי ילין לעצום עין, לקבל טילים ולשתוק (ל''ת)

    או לצאת נגד צהל במלחמתו?, 21/02/09 09:06

  • 16.

    בגלל התמיכה הגורפת בנרטיב הערבי - נקודה. (ל''ת)

    ציונית תמיד, 21/02/09 09:03

  • 15.

    פרופסור יונה מזדהה פומבית עם בוגדים - יהודון נוסף המלקק לערבים

    ברוך, 21/02/09 08:58

    אין הרבה מזרחיים כאלה אבל היה ביטון. בטח יקבל פרסים מאירופאים.

    • אתה מתבטא כמו פשיסט ..אולי אתה כזה ...מר ברוך. (ל''ת)

      סבזי , 22/02/09 00:51

  • 14.

    הנה לכם תמצית ההבדלים בין בית למאהל הנסחף ברוח

    שוקה, 21/02/09 08:53

    מרץ שהפכה להיות טרנד צפונבוני אופורטוניסטי
    מאז ימי מפ'ם היציבים של פעם.
    נכון שההגדרה ''בית לא עוזבים'' השגורה בימין היא פטתית אבל יש בה כח של התמדה ומשיכה מה שכ'כ חסר ב''מאהל הארעי'' של השיינקיניאדה כזה כאילו סבבה ,לחבוט לבעוט ולהשליך את הרעיונות הבסיסיים והטובים לכל הרוחות ועם טיפהל'ה של לחץ אז...קדימה כאילו מה.
    בטוח שמרץ לקתה בהיעדר שמירת ערכים מקודשים אבל זו היתה מסגרת חשובה במשך עשרות בשנים שיכולה היתה להתמלא בתוכן משמעותי ואילו עכשיו הפכוה למזכרת עמומה שתיעלם לה בתהומות הנשייה וההיסטוריה שאינה עושה חסד לעובדות האמיתיות תהיה היתד האחרונה באוהלה של מרץ. לכו להצביע בקלפי ולא במציאת דופי.

  • 13.

    כולם לזכור. בילי מוסקונה לרמן הצביעה חד''ש. (ל''ת)

    י, 21/02/09 08:52

  • 12.

    מרצ נכשלה בגלל שהפכה ממחנה שמאל ישראלי למפלגת לאומנית פלשתינית

    אסי, 21/02/09 08:52

    ומי שרוצה את זה צריך לרוץ לפרלמנט הפלשתיני.

  • 11.

    הסיבה לקריסת מרצ והשמאל - כנסו

    נועם, 21/02/09 08:51

    בתחילת שנות ה90 השמאל פרח והימין קרס, כי לשמאל הייתה אלטרנטיבה, ונראה שהימין מבטיח רק מלחמות. בינתיים מאז הסכמי אוסלו (וגם ההתנתקות), הביאו ישראלים רבים לחשוב שאין עם מי לנהל מו''מ לשלום ולכן האלטרנטיבה השמאלית קרסה. מנגד חתרנותם של רבים מערביי ישראל(שאגב תמיד ראו עצמם פלסטינאים ולא ישראלים) מטרידה ישראלים רבים, ולכן פתרונות ליברמניים כגון: חילופי שטחים, הצהרת נאמנות וכו...שבתחילה נראו הזויים, זוכים לתמיכה בקרב חלק מהשמאל המתון.
    אפשר לומר שהסכמי אוסלו, חסלו את השמאל בישראל, ולא בגלל שהרעיון היה רע, הביצוע היה מתחת לכל ביקורת. אם היו דואגים להסכמים יותר ראליים, עם פיקוח יותר טוב, וחשיבה קדימה קצת, אולי המצב היה יותר טוב היום. אבל השמאל תמיד היה פנטזיונר(אוהב לחלום) וכשנתנו כבר המושכות, הם רק קלקלו (אי אפשר לשוח למו''מ לא משנה על מה, מישהו שלא ממש אכפת לו על מה הוא מוותר, כי כך יוצא שתאה מוותר על הכל תמורת הבטחות בלבד, ולא בגלל מבחן התוצאה.).

  • 10.

    שטויות, מרץ נפלה בגלל הפלסטינים

    קרטר, 21/02/09 08:43

    אם היא הייתה מחליטה להוות אלטרנטיבה סוציאל-דמוקרטית כלכלית חברתית במקום לעסוק בהקמת מדינה פלסטינית היום היו לה לפחות 15 מנדטים.
    העם תקוע בין רצונו בגישה כלכלית-חברתית סוציאל דמוקרטית ובין אי רצונו לתמוך בהקמת יישות פלסטינית מוסלמית הומגנטית (סטרילית מיהודים) לצד מדינת כל אזרחיה (מחיקת ''יהודית'' ממגילת העצמאות)...

  • 9.

    מר"צ אינה מפלגה ציונית -אין לקיבוץ הארצי מה לחפש שם. (ל''ת)

    אריה , 21/02/09 08:38

  • 8.

    מר"צ והשמאל קרסו בגלל הטילים של החמאס

    מחשבות , 21/02/09 08:37

    לא בגלל זהבה ולא בגלל ג'ומס, פואד או ברק ובן עמי. השמאל קרס כי דרכו התגלתה כמוטעית ומביאה מלחמות.

    הם היהודי רוצה שלום וחפץ חיים. וברגע שהחזבאללה הוכיח עם הקטיושות מה קורה כאשר נסוגים ובורחים בצפון, וברגע שהחמאס הוכיח עם הסקאדים מה קורה כאשר מגרשים יהודים בדרום, היה ברור שבשמאל ישארו רק מתאבדים הזויים או בעלי דרכון זר.

    כל המאבקים הפנימיים בתוך השמאל הם חסרי חשיבות, השמאל לא איבד את דרכו, ומנהיגיו לא כיזבו, אלא דרך השמאל היא מטומטמת ומתאבדת והעם היהודי בחלקו הגדול - חפץ חיים.

  • 7.

    מרצ עשתה קמפיין בתל אביב כאילו שמדובר במכירת חולצות ולא הנהגת מדינה (ל''ת)

    patish4 , 21/02/09 08:34

  • 6.

    אין שום דבר חברתי אמיתי במר''צ, מפלגה של אשכנזים שבעים,אז עדיף חד''ש!

    מזרחי, 21/02/09 07:59

    לכל אורך שנותיה מר''צ הצבועה רק שיחקה את המפלגה החברתית, שום מועמד לא מייצג את הבעיות החברתיות שרב המצביעים הפוטנציאליים צריכים, אם מר''צ הייתה מניחה בצד את הרעיונות השמאלניים המדיניים שלה בצד והייתה מתמקדת בעניין החברתי בלבד(דבר שהוא יותר חשוב מלנסות לפתור סכסוך לא פתיר) היא הייתה סוחפת אחריה מאות אלפי מצביעים שרק מחכים שייגמלו אותם מההתמכרות לביבי נתניהו, אם המלפגה הייתה מעמידה אנשים אמיתיים שמייצגים נאמנה את האוכלוסייה החברתית בישראל, אזי היה לא היכולת להשפיע, אבל במקום זה הביאו לנו את גומ'ס-הקיבוצניק השבע, והביאו לנו עיתונאי בורגני שמרוויח עשרות אלפי שקלים ומקשקש לנן על סביבה, אם מר''צ חפצה חיים עליה להעמיד מנהגים שמייצגים נאמנה את דרכה, אולי אז יהיה לה תקומה!!
    הכותב הוא מזרחי שפעם האמין במר''צ והיום מעדיף מפלגה ערבית חברתית אמיתית לשינוי כל עוולות החברה!!

  • 5.

    אורון הוא בחור טוב במובן הרע של המילה. ובנוסף מאובן פוליטי.

    חסר מרץ., 21/02/09 07:35

    כלל ראשון וחשוב- קיבוצניק קשיש אינו יכול להוביל תנועה חברתית.
    כלל שני - לא מבזבזים אנרגיה על מלחמות לא שלך. את המאבק בליברמן היה צריך להשאיר לביבי,הוא הנפגע הראשון מעלייתו של ליברמן,ואילו מרץ לא הבינה ש ''האויב'' שלה היא ליבני.

  • 4.

    זה לא משנה, הם את הרעל שלהם כבר החדירו............ (ל''ת)

    yoji , 21/02/09 07:16

  • 3.

    מרצ קרסה היא מפלגה של בוגדים שהביאה את אסון אוסלו והעם התפכח קצת (ל''ת)

    mnementh , 21/02/09 06:08

  • 2.

    מתבכיינים

    אריק, 21/02/09 05:26

    מר''צ קיבלה שלושה מנדטים מהציבור כי זה בדיוק מה שמגיע לה ולזה היא שווה, יתכן מאוד שבלי הנזקים של זהבה היו יותר מנדטים אבל זה מה שיש ועם זה צריך כעת לעשות עבודה טובה בכנסת ולא להתחיל מלחמות פנימיות אחרת גם שלושה מנדטים לא יהיו בפעם הבאה.

  • 1.

    מזל של זהבה שהיא לא בראש מרצ, אם היא הייתה, לא (ל''ת)

    היה את מי להעיף כשמרת הייתה מקבלת אולי מנדט 1, 21/02/09 04:59