• 52.

    אורבך צודק לחלוטין. רק זו הדרך להחזיר את הרצינות למוסדות הדת של המדינה (ל''ת)

    ירון, 16/03/09 16:54

  • 51.

    באמת מעניין

    יוסי, 23/02/09 08:49

    גישה חדשה ומעניינת
    באמת עדיף לעשות מה שנכון ולא מה שחושבים עליך
    רעיון מקורי יהונתן, אם יש לך עוד תכתוב אותם ואולי הכנסת תראה אחרת

  • 50.

    כל הכבוד יוני בלום

    נח יבעכה, 22/02/09 20:08

    יוני בלום לכדורעף...

  • 49.

    אורי אורבך - אני בעדך - למרות שאני חילונית (ל''ת)

    יופיטר יופיטר , 22/02/09 12:12

  • 48.

    זבל

    צבי בת ים, 22/02/09 11:24

    ראיתי בישיבות, לומדים תורה ,תוך שהם מתנדנדים,עד פירוק עצמות.את מי מעניין מה הגובה של המישכן. ומה רוחבו ,לימוד זה מה שיביא לנו ישוע?שמעתי גם כל מני זבלים מעוררי צחוק, בשביל זה צריך תקציב?מיליונים נשפכים לחירייה.עם הכסף הזה, אפשר לקדם את המדע,ולעזור לנזקקים.את הדת המציא האדם, כל רבי שחשב שהוא חכם, כתב וחסידיו אמרו אמן.
    בימינו מי צריך את זה, למה זה טוב! אני יודע שאקבל תגובות, יבוא איזה חכם חלם ויגיד שאני מטומטם--שיגיד.

  • 47.

    באמת הגיע הזמן למעשים ולא רק לדיבורים (ל''ת)

    הדתי הנורמלי, 22/02/09 09:09

  • 46.

    להחזיר את הציבור הדתי לאומי שלושים שנה אחורה

    נבו, 22/02/09 00:54

    בזיון!!!
    אנשים כמוך לוקחים את הציבור שלנו שלושים שנה אחורה לימים של עסקנות אפורה ובחישות פולטיות.
    על הבית היהודי להתרכז במשרד השיכון ובבנית עוד ועוד ישובים בארץ ישראל!!

  • 45.

    עדיף חינוך על דתות

    אסף, 22/02/09 00:52

    לבית היהודי אין צורך במשרד הדתות מכיון שאין לו אפשרות לשנות את מה שקורה בבתי הדין הרבניים ולכןעדיף לו להתמקד בתיקים אחרים כגון חינוך ופנים

  • 44.

    על הבית היהודי..

    השכן הזועם, 21/02/09 22:44

    הבית היהודי הינה מפלגה ללא שיניים,אין זה משנה איזה תיק תיקח על עצמה המפלגה ''הקיקיונית'' הזו,בעיניי היא תמשיך לאכזב את בוחריה כשם שעשתה בעקביות לאורך כל דרכה הפוליטית-שינוי שמה שקול לשינוי שמלתה בלבד -הגברת היא אותה גברת בלה ומקומטת..

  • 43.

    למה? כדי לגרום להתבוללות יותר מהר, תוך גיור חרטה ברטה? זו השאיפה שלך?

    אילנהלוי , 21/02/09 22:22

    כמה שטויות אפשר להגיד על החרדים שדואגים על השמירה של היהדות?

    מה אתה רוצה גיור חפיפי שגויה תתגייר תינשא ליהודי ותמשיך לחיות כמו גויה ותחשב ליהודיה?

    הרי משמים ילדיה כבר לא יהיו יהודים!

    באמת יש מי שחושב שאפשר לעבוד על בורא עולם, ורק נחליף שר שיחפף בגיור וסך הכל תהיה לנו פה התבוללות לתפארת.

    גם ככה 6 מליון יהודים התבוללו בעשור האחרון בגלל הרפורמים בשואה השקטה בארץ ובעולם ונכרתו מקהל ישראל!

    זה תיק חשוב מידי ולא יתכן שהבית היהודי יצטרף למקהלה של כל אלה שרוצים להשמיד את דת ישראל ויהדות.

    מצפה מהם ליותר!

    זה אינטרס שלנו שש"ס תשמור על היהדות עם כל אלה המריעים מסביב להעביר את ישראל לכל אזרחיה הגויים וחלק להעביר את ישראל לערבים בעזה.

  • 42.

    לדעתי יונתס צריך להיות שר הדתות

    יהוידע, 21/02/09 20:58

    יוני את תתבייש בדעות שלך, תן ליונתס את התפקיד

  • 41.

    לקריעת כבלי הדת (כל הדתות) - חובה חובה לצפייה - כנסו -

    yeshua4everyone , 21/02/09 16:37

    http://www.soundwaves2000.com/rammaker.asp?id=129&d=5-8-06

    עוד דוגמה:
    http://www.sidroth.org/site/PageServer?pagename=tv_supernaturalclips_inspiring

    יש עוד:
    http://www.sidroth.org/site/News2?news_iv_ctrl=-1&abbr=tv_&page=NewsArticle&id=7909&security=1041

    עוד אחד:
    http://www.sidroth.org/site/News2?abbr=tv_&page=NewsArticle&id=7611&security=1041&news_iv_ctrl=1194

    וגם:
    http://www.sidroth.org/site/News2?page=NewsArticle&id=7073&news_iv_ctrl=0&abbr=tv_

    ניצולת שואה- מאמר לקריאה:
    http://www.sidroth.org/site/News2?abbr=art_&page=NewsArticle&id=5498&news_iv_ctrl=1055

    • גם מוסלמים קורעים את כבלי הדת- צפו -

      yeshua4everyone , 21/02/09 16:41

      http://mediadownload.soundwaves2000.com:8080/mv/sn7-18-05.wmv

      http://www.soundwaves2000.com/rammaker.asp?id=129&d=8-30-04

      אירני:
      http://www.sidroth.org/site/News2?page=NewsArticle&id=7007&news_iv_ctrl=0&abbr=tv_

      פלסטיני שהיה נהגו של ערפאת:
      http://www.youtube.com/watch?v=v7OdVHJ-dCo

  • 40.

    לא צריך משרד דתות.

    יעקב, 21/02/09 08:46

    חייבים מדינה יהודית ללא משרד דתות !

    חייבים לנתק את הדת מהכסף !

    חייבים לנתק את הדת מהפוליטיקה !

    אחרת נשאר דת ללא מדינה ויותר גרוע - דת עם מעט מאמינים !

  • 39.

    בהמה תחליט אם אתה דתי או ציוני (ל''ת)

    פינוקיו, 21/02/09 08:45

  • 38.

    דתות לבית, שיכון וחינוך לאיחוד, פנים וביטחון לליברמן, חוץ ואוצר לליכוד (ל''ת)

    mnementh , 21/02/09 07:20

    • וש"ס צריכה להסתפק בתיק התקשורת (ל''ת)

      mnementh , 21/02/09 07:23

  • 37.

    שיהיה ציוני וחילוני

    לוג, 20/02/09 20:02

    רוב מקבלי השירותים הם חילונים= שר דתות חילוני.גם רב ראשי חילוני. דיי נימאס מהפרימיטיבים.רק ככה תהיה רפורמה.

  • 36.

    Q!

    אשר, 20/02/09 16:53

    המורה אורי למשרד החינוך !

  • 35.

    אין שום ערכיות בדתות

    החבר'ה מהבניין, 20/02/09 16:28

    משרד הדתות אינו טומן בחובו שום אמירה ערכית , כל ההתעסקות במשרד זה הינה תקציבית -לאן יילך הכסף?לאיזה סקטור?
    בשורה אמיתית עלינו לחפש במשרד השיכון-שם ייתכן וניתן להביע את ערכי אהבת הארץ שעליהן אמון -כך עפ''י טענתו- הבית היהודי.

  • 34.

    יצחק לוי היה שר דתות רע.

    הרב פואפי., 20/02/09 15:27

    עדיף לנו לא להתעסק במשרד הזה.יצחק לוי עשה עוולות ושטויות במשרד הדתות.

  • 33.

    רק רציתי להזכיר שרוב המצביעים למפלגות הימין הדתי (54%) בחרו באיחוד (ל''ת)

    נץ כתום , 20/02/09 14:14

  • 32.

    להעביר את משרד הדתות לאיראן ולהשתמש בכסף לתרופות וחינוך (ל''ת)

    אורן, 20/02/09 11:04

    • שוב?

      אלכס, 20/02/09 14:19

      הנה זה מתחיל שוב... הכל בגלל הדתיים/מתנחלים/מי שזה לא יהיה הפעם.

      בוא נבהיר זאת (שוב): אף אחד לא עומד בדרכה של הממשלה להקצות כספים למטרות שונות. כשם שההתנתקות (''להפסיק לשפוך כסף להתנחלויות ולהפנות אותו לדברים אחרים!'') לא גרמה להגדלת סל התרופות ו/או להורדת האבטלה, כך גם סגירת משרד הדתות לא תוביל להפניית הכספים לתחומים אחרים.

      מצד שני, אם כל מה שאתה רוצה זה ללבות שנאה, מי אני שאפריע לך.

  • 31.

    סוף סוף מישהו חושב נכון (ל''ת)

    דתי ''לא נורמלי'', 19/02/09 23:51

  • 30.

    הוא היה כבר 40 שנה בידיים ציוניות,כעת ישאר בידים הציונית של ש''ס

    ישורון, 19/02/09 23:32

    שר דתות צריך להיות לפי כמות הרבנים בארץ שיש לכל מגזר.
    לעת עתה החרדים הם רוב רובה של הרבנים עד רבנים ראשיים,ועד דיינים.

    • מי ישורנו מישורון ? עפ''י התיזה הזו : שר הבריאות יהיה זה שלמגזר...

      גדעון, 20/02/09 06:10

      שלו יש הכי הרבה חולים. השר לבטחון פנים יהיה זה שבמגזר שלו יש הכי הרבה פושעים וכך הלאה והלאה...
      כך רגיעון חביבי.

  • 29.

    מסכים

    אמתי, 19/02/09 23:20

    באופן כללי באמת נראה לי חשוב שעניני הדת במדינה לא יהיו נחלתם הבלעדית של המפלגות החרדיות, יש לנו אמירה וחשוב שהיא תשמע ולא רק בשביל הציבור ''שלנו'' כביכול. יוני, תודה על הדברים.

  • 28.

    מעניין מאוד

    אוריה, 19/02/09 22:58

    נושא הכתבה בהחלט חדשני והראה תמונה מעניינת,משרד הדתות אשר נראה תמיד בעיני המפלגות כפחות אטרקטיבי וחבל,
    יהונתן,הצלחת להביא את הנושא בצורה מקצועית ןרהוטה,המשך להביא לנו כתבות מעניינות כמו זו.

  • 27.

    מה הקשר לאורבך? הוא רק מקום 3

    תוהה, 19/02/09 21:40

    למה הוא מופיע בכותרת?

  • 26.

    כ''כ נכון. והרב שרלו צריך להיות שם בתפקיד בכיר!! (ל''ת)

    דליה, 19/02/09 21:31

  • 25.

    תיקון המחנה הלאומני ולא המחנה הלאומי (ל''ת)

    אור, 19/02/09 21:27

  • 24.

    לאחי הכתומים אנא זכרו שאנשי הבית היהודי הם דתיים נורמליים

    שרוליק, 19/02/09 20:55

    ואנחנו לא. אז אנא תנו להם להתבטא כרצונם כמו שנאמר ה.... נובחים והשיירה עוברת.
    שרוליק

    • תגובה מכוערת (ל''ת)

      ספי, 20/02/09 00:20

  • 23.

    רק משרד המשפטים

    חיים- סטודנט למשפטים., 19/02/09 18:01

    היום ללא משרד המשפטים אם יכולת למנות פרקליטים שופטים וכו. אין השפעה.
    יכול להיות שר שיכון , שופל שבונה עם המון רצון,
    ללא משרד המשפטים אין סיכוי לקיום.

  • 22.

    את אורלב ואורבך אפשר למנות לועדה פרלמנטרית חדשה: הוועדה לגינוי החרד"ל (ל''ת)

    נץ כתום , 19/02/09 17:30

  • 21.

    האנשים הללו לא יועילו שם כמעט מאומה. כמו שמעולם לא הועילו הרבה. למען ח

    נץ כתום , 19/02/09 17:29

    עבור חופן שקלים ללכת לכנסת? שיקחו שר בלי תיק לפחות לא יפגעו בכלום.

    • מדוע יש התלהמות בקרב תומכי האיחוד הלאומי? למה זה מועיל בדיוק? (ל''ת)

      יהודה ב. , 19/02/09 17:44

      • מכירים אותך ואת שטויותך על אודות רבנים ותורה לך ושב באשפתות (ל''ת)

        נץ כתום , 19/02/09 21:53

        • אנא צטט עבורי "משטויותי". לך תדע - אולי אני רב? (ל''ת)

          יהודה ב. , 20/02/09 12:19

          • אם אתה רב הייתי ממליץ לך להתפטר. לך תדע - אולי אני נביא?

            נץ כתום , 20/02/09 14:07

            ציטוטים כנראה אחרי שבת

  • 20.

    הבית היהודי זו מפלגה רפורמית של אוטו-אנטישמים עם שפמפמים

    אסטריקס , 19/02/09 17:26

    מזל שהיא קיבלה רק 3 מנדטים, בדיוק כמו חבריהם במרצ

    • איזה יופי. כמה אהבת חינם אצל תומכי האיחוד הלאומי (ל''ת)

      יהודה ב. , 19/02/09 17:43

  • 19.

    משרד הדתות? עוד יש כאן חיה כזו?

    לא מעודכנת, 19/02/09 17:21

    חשבתי שבוטל כבר מזמן....
    ו- מה קשור דארווין? אולי תפסיקו להיות דבילים, באמת.

  • 18.

    במקום לסגור את המשרד הזה אתה מציע שהכסף ימשיך להתבזבז. הבנו... (ל''ת)

    דן, 19/02/09 17:07

  • 17.

    יפה, מתאים ונכון. (ל''ת)

    אהרון דאוני, 19/02/09 17:06

  • 16.

    שר דתות צריך להיות דתי...

    נמר מקרטון , 19/02/09 17:01

    גם ציוני אבל גם דתי.
    אורבך פרש מרדיו קול חי כי הם פעלו לפי התחייבותם לרבנים ולא הסכימו לשדר זָמרות. יש מספיק תחנות בהן ניתן לשמוע שירים של זמרות.
    לא כולם דתיים במידה שווה אבל שר הדתות צריך להיות שומר מצוות...

  • 15.

    שמתם לב שהוא הזכיר את כל המפלגות חוץ מ....

    צחי, 19/02/09 16:34

    חוץ מהאיחוד הלאומי??

    השנאה של היפיופים לאנשי האמת גוברת מיום ליום!

    • מי מתאים יותר להיות שר במשרד הדתות- רב או איש "שטח"?

      ישראלית , 19/02/09 18:08

      ולכן- הרב הרשקוביץ (והוא רב שכונה גדול ורב ניסיון ,גם אם אינך מסכים עם דעותיו) מתאים יותר למשרד זה מאשר כצ'לה. כצ'לה צריך להיות שר השיכון ! זה התיק שהכי מתאים לו ויש לו בתחום ניסיון וידע. גם הדתיים-לאומים ישמחו וגם החרדים כי ב2 המגזרים יש מצוקת בנייה חריפה...

  • 14.

    סחטיין על הכותב

    ליאור לוסטיג , 19/02/09 16:18

    למדתי בבין תחומי לוסטיג אחלה מקום
    ליאור

  • 13.

    הוא דווקא טוב לוסטיג ליאור

    ליאור לוסטיג , 19/02/09 16:17

    אני והב אותו לוסטיג ברדיו
    ליאור

  • 12.

    יהונתן, אתה צודק!!! כל הכבוד...

    עידוס, 19/02/09 16:08

    די להתייפיף. זה הזמן להתעסק במה שמתאים לציונות הדתית. גם השיכון וההתיישבות חשובים , אך משרד הדתות, נמצא במשבר. גם בנושא תקציבים וגם בשירותי הד במדינת ישראל. יש עוד דגלים להניף....

    ולכותב - כתבת יפה מאד. המשך להעשיר אותנו בפנינים שלך....

  • 11.

    אסור שש''ס תהיה בדתות!!!

    אלחנן סגל, 19/02/09 16:08

    צודק כותב המאמר בדבריו ש''הבית-יהודי'' חייב להשתלט חזרה על תיק משרד הדתות..
    מזה ששנים ''אנחנו'' בני במגזר הדתי לאומי מתאוננים על סחיטת החרדים וישיבתם ב-כ-ל ממשלה, בין אם היא בעלת אופי שמאלני או ימני.. החרדים ובראשם ש''ס דואגים ''לצ'פר'' את המגזר שלהם בתקציבי עתק ובסחיטה של הממשלה בעניינהם בעוד אנחנו נותרים ללא תקציבים ובסכנת הכחדה של המקד''צ, ובהורדת תקני השרות לאומי, בעוד שאנחנו החלוצים של היום הן בצבא והן בתחומים רבים במגזר הציבורי!!!
    פרופ' דניאל הרשקוביץ, אורי אורבך, והח''כ הותיק זבולון אורלב, הגיע הזמן לשינוי דפוסי החשיבה ולהתחיל להילחם על עקרונותינו!!!!
    מכינות קדם-צבאיות!!
    שרות-לאומי!!
    נושאי הגיור, ושמירה על צביון דתי-לאומי שלא מתלהם מכל שטות וחושב בהגיון!!
    ובכך חבריי תוכלו לחזק את מעמדכם בבחירות הבאות!!

  • 10.

    מי שבאמת ציוני מבין שהמשרד מיותר וצריך לסגור אותו. (ל''ת)

    עמית, 19/02/09 16:06

  • 9.

    מסכים! (ל''ת)

    יצחק, 19/02/09 16:03

  • 8.

    הרשקוביץ לתיק החינוך!! (ל''ת)

    יוסי, 19/02/09 15:58

  • 7.

    מלבד זאת, אני מקוה שש"ס תקבל את תיק החינוך, צריך שינוי ברקבון החילוני

    אילנהלוי , 19/02/09 15:52

    בהמשך לתגובתי הקודמת (4), הייתי מעדיפה שש"ס תקבל את תיק החינוך, זה הזמן לשינוי עמוק ברקבון העמוק שיש במערכת החילונית שכורתת נשמות ילדי ישראל מאבא שבמשים בלימודי הבל גם על הבבון דארווין וכפירה בשם, וגם לא מבינים את חשיבות התפילה ולימוד התורה על ידי חכמים ורבנים בלבד ולא כמו שאמרתי מורים ומורות בלי אמונה מחבלים בנפש ילדי ישראל בכפירה שלהם באמת.

  • 6.

    פרופ' הרשקוביץ בהחלט דמות ראויה. אבל מה הקשר לאורבך? (ל''ת)

    יהודה ב. , 19/02/09 15:51

  • 5.

    ''נסיון ניהולי''? (ל''ת)

    מאיפה זה, 19/02/09 15:45

  • 4.

    דבר ראשון אורבך, תוציא את הבבון דארווין הגוי מחוץ לחוק הלימודים בישראל

    אילנהלוי , 19/02/09 15:31

    באמריקה כבר הוא מחוץ לחוק בכמה מקומות, אז בישראל שעדיין ילמדו את ילדי ישראל שמוצאיו מהקוף ולא שהאדם בצלם אלוקים נברא?

    מה זה?

    דבר שני כל ילד יהודי ילמד להניח תפילין כראוי ולהגיד את ברכות השחר מהסידור.

    דבר שלישי רק מורים דתיים ילמדו תורה ותנ"ך ולא כמו היום מורים בלי אמונה מלמדים תורה ופוגמים בנפשם של ילדי ישראל, כי לימוד תורה הוא התיקון שלנו להביא את הגאולה ואלה מחבלים לנו בלימודי התורה הקדושה, כי הם בטוחים שהם בבונים ולא השם ברא את האדם אלא האדם ברא את השם והפלוטניום ברא את האדם. נו? לצחוק או לבכות? אז מתפלאים למה הילדים אלימים?

    מספיק המפד"ל היו בחינוך ולא הביאו את התיקון הרצוי. ילדי ישראל נשארו אלימים בגלל שמלמדים אותם שהגויים הם אור לנו ולא שאנחנו אור לגויים.

    אז אני מקווה אורבך שש"ס תקבל את תיק החינוך, אבל אם אתה תקבל, אז יש לך תפקיד חשוב לעשות בלי פחד ובלי חשש מכל הבבונים בלי אמונה שגורמים לנו למלחמות ולחורבן בלי סוף כי הם זמניים בעולם הזה אבדו את הנצח המוכן לעם היהודי בגלל הכפירה שלהם בדת משה וישראל.

    וזה לא חינוכי שכאלה יהיו מחנכים של ילדי ישראל.

    • אני מאד מקווה שזאתי לא מצביעת ''הבית יהודי'' טיפוסית! (ל''ת)

      אלוהים(מותר לי לכתוב את שמי ללא מקפים,רק לכם אסור), 19/02/09 16:44

  • 3.

    צודק

    אפי, 19/02/09 14:17

    כל מילה נכונה אם רומים רבנים ציונים דתיים בערים ודינים משלנו אז ככה באמת אולי נוכל לתת למדינה צביון דתי לאומי ולא חרדי

  • 2.

    , לשמור על הסטטוס קוו שקבע בן גוריון בנושא דת יהודית ומדינה

    בשם בן גוריון, 19/02/09 12:31

    זאת בנוסף לדברי בעניין הנהגה,אקדמיה ומשרדי ממשלה בידים ציוניות.
    ואם בעל הכתבה מתעלם מכל העיקר הזה, הוא אינו אלא פוסט ציוני במסווה- כרוב המשתלטים על הגופים שהזכרתי.

  • 1.

    להחזיר לידים ציוניות גם את הנהגת המדינה,האקדמיה והתקשורת הממלכתית

    בשם בן גוריון, 19/02/09 12:26

    וכל משרדי הממשלה!