• 100.

    הוא היה צריך להתאפק

    amitka , 25/02/09 18:32

    מתווך צריך להישאר איש צללים.

    • שטויות

      amonbaz , 25/02/09 18:36

      אם היה לו מה להגיד, הוא היה צריך להגיד אותו!

  • 99.

    גנרל הוא לא מדינאי

    shmalka , 25/02/09 10:05

    למה חושבים שגנרלים יכולים להיות מדינאים מר גלעד אינך מדינאי ולא תהיה -מורך לב שאתה מגלה במו"מ הזה מעיד אולי על על היותך גנרל פחות טוב אינך לויאלי ואולי הקדשת את רוב זמנך במטה הכללי לתיכמונים כדי להתקדם -אני לא מאמין בגנרלים שעסוקים תמיד בלהראות טוב בציבור ויש להם מערכת יחסי ציבור משומנת

    • התרשמתי שאדם מדבר מלבו דברים שכואבים לו, שיפסיקו לרדם.

      borisdo , 02/03/09 20:32

      לא להגזים בבקשה, גנרל שלנו, הוא לא רק לוחם, טוב שיש לו ראש פתוח וטוב שאכפת לו. יש מצבים קריטיים שחייבים להגיד את האמת לציבור ולראש הממשלה ולכל שיכול להשפיעה.
      לא פלה לשמור סוברדינציה כלפי ראש הממשלה.
      אסור לנו לשכוח, שאף על פי יחסי שלום, את הדרך של חימוש אויבנו עוברת דרך מיצריים.
      אם זה אוניית נשק, או זה מנהרות ברפיח.
      וכנראה גלעד ש' גם הוברח למצריים.
      הרבה בלופים אוכל עם ישראל. מרמים את הציבור ומסכנים את המדינה.
      מתנהגים כך שכביכול מוברק עובד אצלנו.

  • 98.

    אולמרט אפיזודה חולפת-עמוס גלעד ימשיך לשרת את המדינה.

    אתנחתא קומית ושמה אולמרט, 24/02/09 02:40

    קשה להאמין שראש ממשלה יכול להתנהל בצורה בזיונית יותר ממה שמציג אולמרט.מזלנו שהוא בדרך החוצה.

  • 97.

    אולמרט גורם לזילות מוסד ראש הממשלה,בדומה למה שעשה קצב למוסד הנשיאות. (ל''ת)

    אולמרט עסקן קטן- היה ונשאר, 24/02/09 02:36

  • 96.

    אתה מתנהג כאילו אתה עובד בשביל החמס,.. (ל''ת)

    ספינר, 23/02/09 19:23

  • 95.

    הבנאדם התפטר וממשיך לעשות נזקים

    אהוד, לך כבר!!!!!, 23/02/09 11:35

    די!!!
    לך!!!!!!!!!!!
    לא רוצים לראות אותך, לא רוצים לשמוע אותך!!!!
    שבתי המשפט יטפלו בך!!!!!!!

  • 94.

    למה הוא צריך לפתוח את הפה, ולדבר דברים שהשתיקה יפה להם? (ל''ת)

    רוני, 23/02/09 11:11

  • 93.

    עמוס גילעד יחזור לתפקיד

    schlommi, 23/02/09 09:54

    עוד זמן מה אולרמרט ילשים את ההדחה שלו עצמו ויפנה את משכן ראש הממשלה ואז יחזור עמוס גלעד לתפקידו.

  • 92.

    אני לא בעד אולמרט אבל עמוס גלעד קצת מסנגר יותר מדי על מצרים (ל''ת)

    גדי, 19/02/09 07:10

  • 91.

    מעניין מי אחראי לכך שישראל השמיטה את ההזדמנות לקבוע ולהכתיב תנאים?

    Surfers Logic, 19/02/09 02:35

    מעניין של מי הקונספציה להימנע מחיסול החמאס כדי לא ליצור ''ואקום'' ?

    מעניין מי אחראי לואקום שנוצר אצלנו?

    מעניין מי האחראים להמנעות ישראל ממבצע לבה רותחת אם מחר הצלב האדום לא יבקר
    את גלעד שליט.

    מסתבר שהרוצחים האסורים בישראל הפכו
    ''מקלפי מיקוח'' לנטל המגביל את יכולת
    קבלת ההחלטות של ישראל.

    השלומיאליות בניהול המערכה נגד הטרור
    גררה את הציבור למעורבות שבסופה הוא חוצה קוים אדומים שציבור עצמו קבע כמו ''ההתגמשות'' הערכית לגבי שחרור מחבלים
    שדם על ידיהם.

    המציאות הבלתי נסבלת הזו מחייבת שידוד
    מערכות ועידכון העקרונות לכאלה שציבור המכבד את עצמו יוכל לחיות עימם.

    הדרך היחידה להביא לשחרורו המיידי של גלעד
    שליט היא תיקון הטעות שנעשתה בשמוש בשרותיה
    של מצרים כמתווך.

    אסור לישראל להכיר בחמאס, בשום מצב ובשום תנאי.

    תיווך לחיסול החמאס הוא משימה בלתי אפשרית
    עבור מצרים.

    יש לשחרר את כל האסירים הפלסתינים כצעד
    חד צדדי, ממש כמו ההתנתקות.

    לתקן הוראת שעה שמשמעותה שישראל לא לוקחת שבויים, ולחדש את עונש המוות בחוק מיוחד כמו החוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם.

    על בסיס כזה לחדש את ההפצצות על עזה
    שיהיה ברור מעל לכל ספק שהתנאי להפסקת
    ההפצצות הוא שיחרורו של גלעד שליט.

    העובדה שהציבור בעזה לא דורש מהחמאס
    להפסיק את סבלו של הציבור מעידה שמבצע עופרת יצוקה לא ריסק מספיק את החמאס ואת תומכיו ואת המלאכה הזו חובה להשלים
    לפני פתיחת המעברים.

    הרעיון להגלות את הרוצחים לארצות אחרות
    הוא רעיון נואל. מדוע להפיץ את המחלה
    הזו על פני הגלובוס.
    ישראל צריכה לעמוד על כך שהרוצחים האלה
    ישוחרוו רק לעזה ושאסור יהיה להם לצאת משם.

    חיוני שיהיה להם ברור שעם יציאתם מהכלא הישראלי הם מצורפים לבנק המטרות של חיל האויר. זו הדרך היחידה לשכנע שטרור נגד
    ישראל לא משתלם.

    אם ישראל תדאג שרצועת עזה לא תהיה שלוחה של איראן המצרים יודו בשתיקה, אם ישראל
    חושבת שמצרים תעשה את העבודה הזו היא לא רק טועה אלא מזמינה תוצאה הפוכה, כי מצרים
    חייבת להיראות מתווך הוגן למוסלמים שעזר להם לדפוק א ישראל.

  • 90.

    תתפטר

    יוסי, 19/02/09 02:16

    מר עמוס גלעד, אם הדברים כל כך חמורים והממשלה לדידך טועה אולי הגיע הזמן ותתפטר. אתה לא בעל הבית של המדינה ובוודאי לא היחיד שמבין מה צריך לעשות. תפסיק להפחיד אותנו ולחשוב שרק אתה מבין מה קורה כאן. רק לידיעתך, במצרים יש 74 מיליון, קטאר עברה לצידה של איראן מסיבות פנימיות והיא מזגזגת עם כולם, התורכים עסוקים בבעיות פנימיות והירדנים אף פעם לא היו יציבים. די להפחדות.
    פשוט תהיה גבר ותתפטר אל תהיה לנו עוד אורי לובראני.

  • 89.

    מה אתה פותח את הפה נגד הבוסים שלך, לא טוב לך הביתה,

    שפוי, 19/02/09 00:30

    בכיין צפצפן, עם דעות שמאלניות העלולות להמיט שואה על האנטרס הבטחוני של ישראל
    לא עושים מה הוא רוצה אז הוא פותח את הפה הגדול שלו
    יאללה עוד עלוב מהקצונה הבכירה של הצבא

  • 88.

    מר גילעד: כמה שנים אתה בעיסקי ערב?

    BMX, 18/02/09 23:39

    ועוד לא הבנת את השפה שלהם? אז לידיעתך שפתם זה כח ועוד כח , וכשהם עוד קצת מתרברבים עם הראש מעל לחרה, לתת להם מסובבות,ורק אז הם יתחילו להקשיב לך.

  • 87.

    מר גלעד היקר

    אני, 18/02/09 23:33

    א) אתה תמיד משוחח עם מקורבים שזוכרים אחרי זה מילה במילה את מה שאמרת ונותנים ציטוט באורך של טור לעיתון? או עם מקורבים שמקליטים את שיחתך עמם ואחרי זה מוסרים אותה לעיתון?

    ב) אם אתה לא פועל על דעת עצמך, אז למה ראית לנכון לומר את דעתך (''מי יביא את הסחורה במקום המצרים? קטאר כבר עברה לצד השני, לאיראן. טורקיה מתנדנדת. תראה מה קורה בירדן. אנחנו לא מבינים שאנחנו צריכים את היחסים עם המדינות האלה יותר מכל דבר אחר? זה הביטחון הלאומי באזור הזה.'')? לא זכור לי שאתה חבר ממשלה או משהו - כך שלגבי ''אילו קשרים אנחנו צריכים'', ובטח ''יותר מכל דבר אחר'', לא נראה לי שאתה אמור להיות זה שמחליט.

  • 86.

    קראתם בדבקה הערב? חמור מאד, מה שהמצרים מכינים לנו....

    כוכבית, 18/02/09 23:23

    ברור שהם משחקים איתנו משחק הטעיה.

  • 85.

    כל ההסכמים שעמוס גלעד הביא לא אינם מיושמים ודומים יותר להסכמי כניעה . (ל''ת)

    זאת עובדה !, 18/02/09 23:05

  • 84.

    עמוס גלעד כמה שאתה טועה.

    מעופף:, 18/02/09 22:33

    ''ככה זה אצל הערבים. זו המנטליות. תכבוש את עזה כולה ולא תקבל אותו''

    הערבים הם פחדנים ואנוכיים מבינים אך ורק ואני חוזר אך ורק כח. לפי התאוריה שלך כבר היפסדנו בכל המובנים ומוטב ונארוז ונצא את הארץ. כי אם זאת המנטליות שלהם אחת היא הרי והפסדנו וחבל על הזמן הכבשנים מחכים. לכן מוטב שאנשים כמוך שלא מבינים מנטליות ערבית מה היא יתעסקו בביטחון ולא יתעסקו בנושאים שאין לכם כל מוסג בהם. ויתנו לאנשים יוצאי עדות המזרח לנהל את המשא ומתן, וכדי לתת לך מוסג להבין עם מי יש לך עסק מוטב שתחזור להיסטוריה ותלמד עם מי יש לך עסק. ולתת לך להבין מי הם הערבים הם יחייכו אליך וברגע שתסובב את הגב הם ישחטו אותך.

  • 83.

    הוא לא עובד אצלנו הוא אחד התומכים של חמאס ואם את זה אלוף בצבא עוד לא

    ג'ינג'י -- ת. אביב , 18/02/09 21:59

    מבין אז מה הוא עושה בצבא??

  • 82.

    איש מוזר מאד העמוס גלעד הזה... (ל''ת)

    סימה, 18/02/09 19:40

  • 81.

    אולמרט כבר לא מרגיש מחוייב למצרים,לאמריקאים.לקראת הסוף הוא כבר ניתק

    את הלשון מהתחת של מובאראכ, 18/02/09 19:31

    את הלשון מהישבן של מובאראכ(כולנו זוכרים את ההתנצלות בשידור חי במסיבת עיתונאים משותפת על אדמת מצרים של אולמרט ומובאראכ,בה בחר אולמרט להתנצל live,על מבצע של צה''ל לאיתור מבוקשים בשכם),מתחיל לקשור את עניין גלעד שליט לעניין פתיחת המעברים(איפה היית שלוש שנים-יא ליצן?!...).
    אכן אווירת סיום קורס.

  • 80.

    אלוקים שמור אותי ממנהיגי!!!

    דן, 18/02/09 19:10

    אפשר להתפלץ מהתמונה שמציג עמוס גלעד. מנהיגים שפוגעים בנו יותר מהאויבים הקשים ביותר שלנו.

  • 79.

    עמוס גלעד רד מעץ המגלומניה דיקטטור. סוף סוף סותמים לך את הפה! (ל''ת)

    מכירים אותך, 18/02/09 18:59

  • 78.

    לא נראה שהדגנרל הלא-יעיל הזה סגור על איזה צד הוא משרת. (ל''ת)

    אזרח מודאג, 18/02/09 18:26

  • 77.

    גלעד נדמה לי שאתה מתאר מצב אמיתי לאוזניים סתומות.

    מקס, 18/02/09 18:14

    הממשלה הזאת סיימה את תפקידה ומחפשת יציאה בכבוד מכהונה כושלת בכל המובנים, לכן ביודעין מקשה על ההסכם המתגבש על רקע קונסנסוס בדעת הקהל: שחרורו של גלעד שליט תחילה .אבל גם הממשלה שתבוא לא תהיה טובה יותר בכל מה שקשור לבניית גשרים עם מדינות האזור וחיפוש אחר הסכם שלום. אני צופה שהמבצע בעזה עדיין לא הסתיימה ויכולה להתרחב בעתיד גם לצפון

  • 76.

    גלעד לא מבין שמצרים היא הבעיה לא הפתרון. מובאראק משת''פ של החמאס (ל''ת)

    ע. נאצר, 18/02/09 17:07

  • 75.

    מאמין לכל מילה

    PF, 18/02/09 17:01

    אני מאמין לך שהפוליטיקאים מזגזגים לפי האינטרסים האישיים שלהם.
    כולי תקווה שהם לא יהרסו את הסיכוי להחזיר בכל זאת את שליט.

    • אם לא הבנת, עמוס גלעד נגד החזרת שליט בסיבוב הנוכחי (ל''ת)

      פנדה, 18/02/09 18:17

  • 74.

    כן עמוס, תמשיך להתרפס למצרים

    ישראלי, 18/02/09 16:42

    אם חשבת שהם עושים לנו טובה שמעבר רפיח סגור אז אתה טועה, הם עושים זאת למען עצמם בלבד כדי שעזה והאחריות עליה תיפול עלינו.
    הגיע הזמן להתנתק סופית מהרצועה ולדרוש ממצרים להתחבר אליה. אנחנו לא צריכים להזין את אויבינו. אם זאת ההבנה שלו במזרח התיכון, לא פלא ששום דבר לא מתקדם.

    • זה מדהים שאדם שאמור לתווך אפילו לא מכיר את האינטרסים של הצדדים

      פנדה, 18/02/09 18:23

      גלעד מציג את זה כאילו זה אינטרס שלנו, כשברור היום לכל ילד שהמצרים מפחדים פחד מוות מהחמאס ולכן שמחים שגלעד שליט בשבי ומעבר רפיח סגור. גלעד לא יודע את זה? אז הוא אידיוט וצריך לעבור מתפקידו. או שהוא יודע, אבל לא אכפת לו? זה כבר חמור יותר. בכל אופן, האיש שרף את עצמו, אולי כבר נשבר לו הסוס - תחליפו אותו במישהו אחר. אני ממליץ על גיא בכור, שחזה מראש את כל התנהלות העניינים במו''מ הזה.

      • זה לא אותו גלעד שפורסם במעריב שטען שהוא נכה נפשית?

        גיגי, 18/02/09 23:26

        חפשו בגוגל את הפרשה.
        והוא מסנגר על המצרים אצלנו...
        קיראו בדבקה הלילה את הידיעה הראשית ותיראו מה המצרים מכינים לנו.

      • צודק. לפעמים אני מתפלא על כושר החיזוי שלו.

        ישראלי, 18/02/09 23:30

        עדיף על כל העיתונאים בארץ.

  • 73.

    עמוס, אני מאמינה בכל לבי לכל מילה שאתה אומר.

    שרון, 18/02/09 16:05

    אני מאמינה לך שהפוליטיקאים מזגזגים לפי האינטרסים האישיים שלהם.
    כולי תקווה שהם לא יהרסו את הסיכוי להחזיר בכל זאת את שליט.

    • אופס, מטקבקת מטעם נתפסה בקלקלתה :))

      פנדה, 18/02/09 18:19

      תמיד נחמד לראות את זה.. יקירתי, משלמים לך 21 ש''ח לשעה כדי שתכתבי טוקבקים בשמות שונים (רצוי שמות פרטיים כמו ''דפנה'', ''שרון'', ''עמית'' וכו') , אבל גם תשני את הנוסח מעט, כדי שחדי העין בינינו לא יבחינו שמדובר באותו כותב... ברגע שחזרת על הנוסח אחד-לאחד אבל בשם אחר בעצם עשית שירות דב לעמוס גלעד, שכולם עכשיו יודעים שהוא שוכר מטקבקים.

  • 72.

    NO Mr. Gilaad

    JKR, 18/02/09 15:55

    U act like u work for Mubarek and the Egyptians

  • 71.

    תמיכה בעמוס גלעד

    ישקה, 18/02/09 15:52

    1. ''נער הייתי וגם זקנתי'', אך תגובות מרבית המגיבים בנושא עד כה, עדיין חוזרות ומדהימות אותי. תקשה לי להחליט האם מדובר מדובר בהתלהמות של ''מוסתים'' או של ''מוסטים''.
    אמות המידה של בחינתי את התנהגות הגורמים המעורבים הן מנהל תקין מחד, והתנהגות נורמטיבית מאידך.
    מבחינה מנהלתית, את נזיפת רוה''מ האלוף גלעד ''הרוויח ביושר''.
    מבחינה נורמטיבית התנהגות רוה''מ או לשכתו בנושא, נראות לי ''בוגדניות'',ואחת היא האם מניעי רוה''מ ולשכתו, הם ''לדפוק את ברק'' (באמצעות הכפשת שלוחו) או,שהתנהגותם נובעת מ''תכונת העקרב'' במשל העקרב והצפרדע? שהעבירה אותו את הנהר.
    בפרשיה זו שוב נחשף הקושי האינהרנטי של אנשי הצבא ב''שדה הקרב הפוליטי''. אולמרט, הנגבי, רמון , בר-און ודוגמתם,תמיד ''ינצחו'' את ברק וברוב המקרים גם את נתניהו, כי ''פליעסקנים'' מסוגם ניחנו ב 2 תכונות החסרות הן לברק והן לנתניהו: זדון ורשעות.
    .
    ביחידות המיוחדות של צה''ל הערך העליון הוא ''אמון עיוור'' בחבריך לצוות, אשר מבוסס יותר על אמינותם האישית מאשר על יכולתם המקצועית.
    קל להניח כי במסגרת של פעילות צבאית אהוד ברק היה נותן ''אמון עיוור'' בנתניהו, איש צוותו לשעבר, ולהפך. ולהבין מאידך מדוע במסגרת החיים הציבוריים שניהם כאחד הנם חשדנים קיצוניים. בהכללה , גם לקצין מקצועי, ישר, הגון ונאמן, דוגמת האלוף גלעד תהיה תמיד בעיה להפנים את הבוגדנות של הפוליטיקאים אותם הוא משרת. זה עניין של הבדלי נורמות.

  • 70.

    ל-62 אתה כ''כ צודק,ונוסף להשאיר כאב ראש לבא אחריו (ל''ת)

    חן שרוני, 18/02/09 15:34

  • 69.

    סחה ,כספית, הבאת סיפור (ל''ת)

    מנחם, 18/02/09 15:25

  • 68.

    אתה קצת היסטרי לא?

    בני צ , 18/02/09 15:18

    יש תחושה של היסטריה, תרגיע חבר תרגיע.

  • 67.

    אדוני הנכבד, אם אלה דברייך אני חוזר בי מדעה קדומה שהיתה לי עליך

    גיא, 18/02/09 14:57

    אתה נשמע כמו אחד השפויים, הריאלייים והפרגמטיים היחידים מכל הברברנים המסתובבים במחוזותינו

  • 66.

    כמו ילדים

    לאה, 18/02/09 14:38

    אנו (הישראלים כמו ילדים הכל מסביב לפופו שלנו כולם צריכים להיות קשובים רק לדרישות שלנו ולשרת אותנו. יש פה חייל שצריך לחזות הביתה.שכחתם. אמא של חייל לוחם מודאגת!!

  • 65.

    גלעד שליט

    צביקה, 18/02/09 14:05

    על ממשלת ישראל לשחרר את כל האסירים ע''מ שגלעד שליט יחזור במהרה.
    חבל על כל יום שעובר והחייל לא פה איתנו.

  • 64.

    סוף סוף התגלתה האמת- אולמרט באמת לא עסק בגלעד שליט עד עכשיו!

    מאוכזבת, 18/02/09 13:56

    אם היה מתעסק בעניינו ברצינות כמו שפתאום עכשיו- גלעד כבר היה בבית וזו האמת!

    וגמו שעמוס גלעד אומר- צריך לעשות עסקת שבויים- אפשר לעשות כבר מחר ולקבל את גלעד בחזרה! למה אנחנו מחכים?

  • 63.

    עמוס גלעד חזק ואמץ !!! ותודה מקרב לב לך (ל''ת)

    שקמה, 18/02/09 13:55

  • 62.

    המטרה של אולמרט, זה להשאיר בלגן במדינה (ל''ת)

    רון בן ישי, 18/02/09 13:48

  • 61.

    עמוס גלעד

    ציון, 18/02/09 13:18

    האמן לי אני מאמין לכל מה שאמרת עד כה,אני לא מאמין לשום פוליטקאי,הם רמאים, גזלני דעת , מדליפנים ,וכו'', הרי אם בסוף לא יצא מזה כלום יטפלו הכל עליך, אבל אתה תהיה חזק ואתה עושה עבודת קודש , כל מה שאומרים עליך זה כסת''ח.

  • 60.

    עמוס גלעד עובד אצל מובארק עבור החמס! להעיף אותו לכל הרוחות! (ל''ת)

    נעמי שחור , 18/02/09 12:55

    • 100%

      JKR, 18/02/09 16:01

      and what he said means he is not nutral any more, he is favouring the ARABS BUT he should work for US!is'n't it? we pay him his salary? BUT WHO KNOWS MAYBEA LITTLE BAKSHISH

  • 59.

    מר גלעד לא ידעת שפוליטיקאים ערמומיים ?

    סבזי , 18/02/09 12:46

    האם לא ידעת שפוליטיקאי משופשף כמו אולמרט אלוף בתעלולים אינסופיים?


    נכון לעכשיו
    אלו הדמויות ששולטות בחיינו.

  • 58.

    מר גלעד לא ידעת שפוליטיקאים ערמומיים ?

    סבזי , 18/02/09 12:37

    האם לא ידעת שפוליטיקאי משופשף כמו אולמרט אלוף בתעלולים אינסופיים?


    נכון לעכשיו
    אלו הדמויות ששולטות בחיינו.

  • 57.

    הממשלה המכהנת הורסת את היחסים עם תורכיה ומצרים ומפחידה אותנו מביבי

    Surfers Logic, 18/02/09 12:36

    דקה אחרי שתושבע הממשלה החדשה, אם ביבי יעמוד בראש הממשלה, לא יתביישו השלומיאלים
    אולמרט ושות' להאשים את ביבי בפאשלות שהם
    משאירים לטיפול הממשלה הבאה.

    בהתחשב בגל הפיטורים העובר על המשק הישראלי
    והתחזיות הקודרות לשיא במספר המובטלים יש
    להקפיד ששרות התעסוקה יעמוד על עיקרון
    פיפ''ו שבו אחרון שנרשם כבלתי מועסק יהיה אחרון שתוצע לו תעסוקה.

    אם המזיקים שמעונשם נפטרנו בזכות הבוחרים
    ידרשו דמי אבטלה, אזרחי המדינה מצפים
    משרות התעסוקה לחייב את אולמרט ושות'
    לעבור הסבה מקצועית ובשום אופן לא לשבצם
    לעבודות מהסוג שממנה פוטרו לאחר שנמצאו
    כלא מתאימים.

  • 56.

    עמוס גלעד שב בבית לא צריך תווך מזוייף.....

    שאול קאופמן , 18/02/09 12:15

    עמוס גלעד,אנחנו רוצים את גלעד שליט בלי להחזיר רוצחים ,מחבלים,בלי התווך המזוייף של המצרים. אל תתאמץ לשווא ,ברק הוא לא התוחלת של שליט ואתה מייצג רק אותו.

    את גלעד צריך להציל בעוצמה ישראלית לא שלך,לא של ברק ולא של מובארך.

    את שליט צריך להחזיר רק עם אולטימטום לחמאס ,בלי להחזיר דבר.

    צריך להעמיד אולטימטום לחמאס ולכל העולם שאם שליט לא יוחזר לאתלתר ,על הרצועה יפלו מכות מצרים חדשות,אפלה,רעב,צמאון וכו' .רק כך מדברים עם רוצחים.

    ברק כמו דיין כמו שרון נכשלו במלחמות ישראל,עם האויב לא הובס הנצחון הובס

  • 55.

    בבקשה אל תדאג למובארק . הוא עושה את המאמץ לקבל נקודות אצל האמריקאים

    קובי, 18/02/09 11:44

    תדאג לנו ועל תחשוב אל מובארק . כי הוא חושב רק על העם שלו והאינטרס של המיצרים בלבד .

  • 54.

    הדלפה מסוכנת בנושאים רגישים

    samc49 , 18/02/09 11:02

    לישראל ומצריים יש אינטרסים משותפים
    אז זהירות גם שהיחסים מתוחים
    וגם שאר הנושאים רגישים מאד

  • 53.

    בואו נבין את הסכם הרגיעה המוצע לנו. שנה וחצי שהחמאס יתעצם,

    טילים עד לדימונה., 18/02/09 10:55

    טילים על ישראל פעמיים בשבוע ולישראל אסור להגיב. עוד שנה וחצי, נחטוף טילים על כל ישראל. גלעד נשאר אצל החמאס. המצרים לא מונעים הברחות נשק לעזה. החמאס מקבל טונות של כסף ונשק מאיראן. מה טוב בהסכם הזה לישראל..מה???

  • 52.

    כמו שרמת הגולן נשאר אצלנו ואנו חיים עם זה טוב מאד, גם סיני היתה צריכה

    להישאר, כל הצרות עם עזה מקורם בהחזרת סיני,, 18/02/09 10:51

    לא מקנא בישראל לאחר שיחזירו את הגולן....

  • 51.

    כללים בניהול מו''מ

    אוונטי-פופולו, 18/02/09 10:37

    א. כל מי שיושב סביב השולחן - כולל המצרים שהם ''רק'' מתווכים - הוא בעל אינטרס ברור לשבת שם. אם לא היה אינטרס לא היו מושקעים אנרגיות וזמן.

    ב. המו''מ הנוכחי מול החמאס צריך היה להתנהל כהכתבת תנאים של מנצחים (ישראל) למפסידים (חמאס) - כאשר המצרים להם אינטרס מובהק - משמשים כמנוף לחץ על החמאס. למצער - אין זה כך.

    ג. צריך היה להנתן אולטימטים ברור לחמאס בידיעת המצרים - יש לכם 10 ימים להפסיק את הירי לחלוטין ולדאוג שגלעד שליט שב לישראל. בתום 10 ימים - אם החמאס נענה בחיוב - ישראל תפתח את המעברים בשלבים ותפסיק את ההפגזות בפילדלפי. אם החמאס נענה בשלילה - או לא עמד בתנאי האולטימטום - ישראל מחדשת את עופרת יצוקה ביתר שאת למשך כחודש - ושוב מציבה אולטימטום לחמאס. הפעם בתנאים יותר קשים. וחוזר חלילה.

    ד. דפוס החשיבה כאילו אין להם מה להפסיד הוא שגוי ואף מסוכן. יש להם מה להפסיד. מעבר לכך - הם יצורים חיים שבשורה התחתונה מונעים מאינסטינקטים כמו כולנו. אינסטינקט ההישרדות הפרטני והקולקטיבי - בהנתן לחץ צבאי מאסיבי גובר של ישראל - יעשה לבסוף את העבודה. ההכרעה/הכנעה צריכה להיות ברורה. אל לנו לטשטש אותה.

    ה. עמוס גלעד הוא רק השליח. הוא איש חכם ובעל נסיון שממלא את ההוראות שניתנו לו. מה שמפתיע אותי - הוא מדוע עמוס לא התפטר מתפקידו והציג חלופה להתרפסות מול החמאס - המכונה בתקשורת מו''מ בתיווך המצרים.

    • לגבי סעיף ג.

      סופרנטו, 18/02/09 11:54

      אתה כותב: חוזר חלילה...
      ושאלתי: עד מתי?

      ואם נגלה שנקודת השבירה שלהם הרבה יותר רחוקה ממה ששיערנו?

      לא הכל כוח. כוח יכול לקחת אותך עד לנקודה מסויימת ולא מעבר לה.

      • לגבי סעיף ג. לא אולטימטום ולא בטיח לגמור אותם עד הסוף (ל''ת)

        מעופף:, 18/02/09 22:43

    • ''עופרת יצוקה''אחת לא הספיקה לך????..

      g.l, 25/02/09 11:14

      מדינת ישראל נמצאת במקום הכי מחורבן שלה-מכל הבחינות-מה תיתן לך עוד מלחמה,איזו מחשבה מטורפת והזויה????????ועוד ביבי הולך להיות ראש ממשלה----זה פחד אמיתי!!!כשמדברים אני רגועה יותר.

  • 50.

    גלעד אדם לא אמין בעליל

    אדם פשוט, 18/02/09 10:35

    לא אשכח לו את נבואות הזעם על הנשק הלא קונוונציונלי שאמור היה להיות לסדאם? איך עוד אפשר להקשיב לאדם כזה?

    • ב 1991 האו''מ השמיד 30 טק''ק כימי בעראק

      ישראל ישראלי, 18/02/09 10:48

      אם טיל אחד כזה היה נופל באיזור לא מיושב הרי היית עומד בראש אלו הקוראים למצות את הדין עם האלוף (אז אל''מ) גלעד..
      ומכיוון שאינך יודע את העובדות אתה מעיז להטיל בו סרה.
      תתבייש ותשתוק

  • 49.

    גלעד מתנהג כאילו הוא עובד בשביל מוברק (ל''ת)

    בממשלה החדשה לזרוק אותו, 18/02/09 10:27

  • 48.

    מוברק עובד בעקר בשביל מיצרים, ולנו יש דרישות עיניניות בהחלט!!

    קודם גילעד וביקור הצלב האדום!!! אולי אין גילעד?, 18/02/09 10:26

    זה הזמן להפעיל לחץ לא אנושי בעזה, אין לחם ואין מים עד ש/ניראה שעילעד בסדר והוא בדרך הביתה!!

    מעניין תתחת מוברק, ובשביל מי הוא עובד!!!

    מוברק הוא האשם הראשי בהברחות נשק שהורג יהודים ממיצרים לעזה, שיעבוד הכלב!

    סוף הדרך

  • 47.

    אוי אוי אוי המתרומם מפחד להרגיז את הערבים. (ל''ת)

    שגיב, 18/02/09 10:25

  • 46.

    יבורך רה''מ בדרישתו,קודם כל החזרתו הבייתה של גלעד שליט.

    נתן.ש מעלות., 18/02/09 09:58

    עמוס גלעד עושה דברו של שר הביטחון.

    • הנה, יש נושא אחד שאנחנו מסכימים עליו

      פנדה, 18/02/09 16:33

      אני נוטה להאמין לאולמרט דווקא

  • 45.

    הכל בגלל האופי של שר הביטחון (ל''ת)

    אזרח, 18/02/09 09:51

  • 44.

    עמוס גלעד הביא הסכם

    ע, 18/02/09 09:49

    קודם שחייב את המצרים להלחם בהברחות,זה לא קרה והוא רוצה למכור לנו שוב לוקשים,פקיד קטן ולא חשוב שצריך ללכת הביתה

  • 43.

    לאור התמיכה המצרית בטרור הפלסתינאצית, ברור שמוברק לא עובד אצלנו

    ש, 18/02/09 09:49

    חתיכת מטומטם, נראה לך שאפשר היה להבריח גראדים במנהרות ללא הסכמת המצרים ?
    מצרים מפרה את הסכם השלום על בסיס יומיומי, לא ברור למה מחשיבים אותם כמתווכים ''הוגנים'' וסומכים עליהם בעניינים כאלה

  • 42.

    במדינה מתוקנת היו מפטרים אותו מיידית !!!

    אלן, 18/02/09 09:44

    משהו התבלבל !!
    זה לא משנה מה העמדה הפוליטת שלנו...
    במיוחד כשכולנו אחרי בחירות וממשלה חדשה בפתח הדלת של המדינה...
    אבל ברור שיש פה חציית קווים של פקיד ממשלתי שהתבלבל.
    גם אם יש צדק בדבריו, ואכן קיימת בעיה בהנהגה הישאלית, אסור היה לו להוציא את הליכלוך שלנו החוצה - זה כלל ברזל שעובד ציבור חייב לדעת.
    חייבים לפטר אותו !!!

    • ולא רק בגלל האמירות אלא במיוחד בגלל חוסר היכולת הביצועי בתחום הזה.

      מדינת הקומבינות ומינוי המקורבים, 18/02/09 10:20

      איזה מיומנות של יכולת מיסחר וביצוע משא ומתן מקבלים בתור איש צבע?הצבא הוא ההפך מהדברים אלה,מורידים פקודות וממלאים פקודות במשך 30 שנה.אלה אנשים שבחיים כבר לא יוכלו יותר לפתח את המיומנויות של אומנות המשא ומתן.

  • 41.

    לא מובן: מי שינה את הגישה? את מי מייצג עמוס גלעד? אין תאום עמדות? (ל''ת)

    ככה פועלים?, 18/02/09 09:37

  • 40.

    מוברק לא עובד אצלנו מוברק עובד עליינו (ל''ת)

    ממשלה אימפוןטנטית, 18/02/09 09:31

    • אתה צודק ב100%. (ל''ת)

      מישי, 18/02/09 23:29

  • 39.

    זה בדיוק מה שקורה כשנותנים (ל''ת)

    פקק תנועה , 18/02/09 09:30

    • לחתול לאכול את הזנב של עצמו או של הדג שבו החתול מתעניין (ל''ת)

      פקק תנועה , 18/02/09 09:31

  • 38.

    ברק משתמש בגלעד בצורה בזויה נגד אולמרט ובן כספית חוגג

    jo_l , 18/02/09 09:27

    בן כספית בעד שיחרור רוצחי יהודים בסיטונות
    עבור חייל צה"ל שנחטף ע"י חמאס,והוא עושה הכל כדי שזה מה שיהיה.
    גם לי כואב מאוד על גלעד,אבל אני מבין שאסור
    לשחרר רוצחי יהודים,שיביאו להמון מקרי רצח נוספים,והיות ואני לא איש תקשורת אלא רוב רובו של העם השפוי אז קולנו לא נשמע בתקשורת.

    • אתה צודק! בן כספית מש"תפ של החמס חיזבללה ושאר שונאי ישראל! (ל''ת)

      נעמי שחור , 18/02/09 12:58

  • 37.

    עמוס גלעד התגלה בדבריו בכל מערומיו

    חושם התימני, 18/02/09 09:10

    ברור לכול שאינו מתאים לנהל משא ומתן בשם ישראל עם המצרים ועם הערבים בכללותם.מי אמר שבהיותו אלוף בצה''ל הוא מוכשר לתפקיד זה אלא שר הביטחון הגאון הוא המכשלה שמינה אותו.אני בטוח שאם אני אנהל עניין זה מה שידרכיני בהידברות עם המצרים מעל הכול היא טובת ישראל.כל הקלפים ביידינו ורק אנו חייבים להחליט מה טוב לנו ולא המיצרים או הטירוריסטים העזתים.החמאס תלוי בנו ולחסדנו ולא היפוכו של עניין

  • 36.

    ניהול מו''מ כושל

    מני, 18/02/09 09:06

    ניצחנו במבצע עופרת יצוקה,והמ''ומ מתנהל כאילו הפסדנו אותה.
    עכשיו צריך להיענות לדרישות החמאס

  • 35.

    צריך לתקוף את חמאס בהפצצות חזקות, ולא לשחרר רוצחי יהודים

    jo_l , 18/02/09 09:05

    ישראל צריכה להכות בחמאס עד שיבין שאסור לו להחזיק בגלעד,ובשום פנים ואופן לא לשחרר רוצחי יהודים,שירצחו עוד רבים מאיתנו.

  • 34.

    הכותרת היא: גלעד שליט לא מענין את אולמרט

    אבישי מתיה, 18/02/09 08:52

    לו אני נועם שליט, לפני שעה הייתי מתיישב מול בית ראש הממשלה ופותח בשביתת רעב. לא זז משם עד שאולמרט נוסע בעצמו למצרים, סוגר בעצמו הסכם מול חאלד משעל, ומביא את גלעד שליט הביתה. המשפט הזה - ''אנחנו פשוט לא עושים כלום. עד עכשיו ראש הממשלה בכלל לא עסק בזה'' - חמור ביותר. הוא מעלה את הסברה שאהוד אולמרט הוא שקרן פתולוגי (אני כבר לא מדבר על מעשי השחיתות הרבים שבהם הוא מעורב), שמנצל בציניות, בסיועם האדיב של כתבי החצר שלו, כאב של משפחה לעשיית הון פוליטי וליצירת מצג שווא כאילו הוא עושה ''הכל'' להחזרת גלעד. אבל אנחנו אשמים. אנחנו, שלא גירשנו את האולמרט הזה מתפקידו כבר בקיץ 2006, אשמים.

  • 33.

    שתן עלה לו לראש

    אריק הויקינג, 18/02/09 08:51

    מה קרה?! אתה כ''כ דואג לערבים.
    כמו שהמצרים לארעובדים אצלנו, כך גם אנחנו לא עובדים בשביל אף אחד!!
    לגבי התורכים, צריך לקרוע להם ת'תחת ולעעשות עליהם חרם.
    נראה אותם בלי חצי מליון תיירים שלנו בקיץ.
    הגיע הזמן לקצת כבוד עצמי.
    אם לא נכבד עצמנו, אף אחד לא יכבד אותנו.

    • אתה ילד לא חכם

      ישראל ישראלי, 18/02/09 09:35

      תורכיה היא מעצמה איזורית עם אוכלוסיה של למעלה מ 70 מליון נפש - שחקן מרכזי באסטרטגיה האמריקנית והאירופית - ואתה מציע לאיים עליהם בחצי מליון תיירים לשנה? בדקת בכלל כמה תיירים מגיעים כל שנה לתורכיה מכל העולם לפני שפלטת את השטות הזאת

  • 32.

    צריך להחליף אותך . אתה לא מקבל מרות בזה שאתה מדבר כך (ל''ת)

    קובי, 18/02/09 08:43

  • 31.

    האם אתה שוכח למה אתה בתפקיד שלך?

    gmh , 18/02/09 08:42

    מר גלעד אם אתה והבוס שלך(שר הביטחון ברק) הייתם מביניים כבר לפני מבצע עופרת יצוקה. שרוב הציבור בישראל יודע שבמזרח-התיכון כאשר חותמים על הסכם, כול צד ממש אותו במקביל. ולא מצב שהצד הישראלינגיד פתח מעברים ורק אחר כך אנחנו מקבלים את שליט כאבור כמה שבעות או חודשים.כי המצב באיזור הוא לא יציב שאתה בעצם לא יודע האם מחר אתה לא תהיה בעימות מזיון חדש אם אותו גוף שחתמתה הסכם.ולכן אתה הייתה חייב לבוא למצרים,ולהגיד להם אם החמאס רוצה פתיחת מעברים התנאי שלנו זה גלעד שליט חזרה בישראל. ואין שום פשרה של בזר מזרח תיכוני בנושא.ולכן מר גלעד המצרים יכולים קצת להעליב אם זה יעזור לכך שגלעד שליט יבוא הביתה יותר מקדם.

    • מה בין שכחה לבין מציאות איזורית?

      ישראל ישראלי, 18/02/09 09:41

      החמאס אומר שאין קשר בין פתיחת המעברים לסוגיית שליט.
      אתה ועוד כמה טוענים שיש - אז אפשר להתעקש על הסוגייה הזאת, ואפשר לא אבל בינתיים גלעד שליט בשבי - והשאלות הן אם ניתן לשחרר אותו קודם להתעקשות זו: האם אנו מוכנים לשלם את המחיר; ומה הפער הריאלי בין המחיר שנשלם בסופו של דבר לבין המחיר שאנו כביכול מוכנים לשלם כעת, ולא כל הקביעות הכוחניות הלעומתיות והמיותרות שלך

      • אנחנו מחליטים את ההקשרים שלנו ולא צריכים אישור של החמס.

        אתה הבנת את זה ברוך, 18/02/09 10:14

        החמס יחליט את ההקשרים שלו ובשביל זה תפקידנו להפעיל עליו לחץ,מעברים סגורים,מצור,תקיפות אויריות,חיסול ראשי חמס,חטיפת בניהם של ראשי החמס כדי להחליף עם שליט ולזרז אותם לרצות לבצע את המהלך ע''י זה,הפסקות חשמל יזומות שטווחם יתרחב עם הזמן.יש לישראל הרבה אפשרויות כדי ללחוץ על החמס ולהכות בו בשביל שיגמיש את דרישותיו.כשיכאב לו מאוד הוא ינסה להפיג את הכאב וכאשר הפגת הכאב היא ע''י החזרת שליט אז הדרישות נחלשות.החמס לא מחליט לנו את הקשר בדרישות שלנו.אנחנו מחליטים.אנחנו החלטנו שקודם כל יחזיר את שליט ולא,אנחנו לא פותחים מעברים.החמס גם לא מחליט לנו את כמות האסירים שנשחרר,הןא יכול להחליט את זה לעצמו.ואנחנו,תפקידנו להוריד את הדרישות שלו.איך?יש דרכים.נותנים מכות כואבות ללא הפסקה בחמס עד שהוא יבין שהוא רק מפסיד מההתעקשות.אה-זהאר לא מוותר בדרישות?אה-זהאר עולה לשמיים.הנייה לא מוותר בדרישות?הנייה עולה לשמיים.כל מי שמנהל את המשא ומתן ולא מוותר בדרישות עולה לשמיים.עד שיבוא אחד שירצה להמשיך לחיות ויוותר.לנו יש את הכוח,וזה נותן לנו אפשרויות להכתיב ולהשתמש ביכולות שלנו להוציא את הדרישות שלנו לפועל.זה שלא עושים את זה זה מחדל,אבל בדיוק בגלל הדברים האלה העם הצביע לדרך חדשה.

  • 30.

    הטעות הגדולה שהובלת להסכמים מדומים,בשם מפלגת גנבים ומושחתים(הירשזון,או (ל''ת)

    gadii , 18/02/09 08:41

  • 29.

    עכשיו יגידו לך אין נאמנות איו אזרחות.אסור לעשות טובה אפילו עם כסף (ל''ת)

    צ.ט. כולם חיים בכאלו ונדמה לי. אידיוטים עם דגל, 18/02/09 08:39

    • רק שיש במדינה מלא רדודים ומדקלמים למינהם ללא חוט שידרה וללא דגל(משמאל) (ל''ת)

      gadii , 18/02/09 08:43

  • 28.

    לעצור את עמוס גלעד על בגידה מייד

    אל תבליגו יותר - עת לבעוט אותם לכל הרוחות היום, 18/02/09 08:38

    לנוכח החשיפה המדהימה שגם טדי קולק היה בוגד אשר פעל מתוככי צמרת השלטון בישראל (היה מנהל לשכת ראש הממשלה, שליח המדינה בוושינגטון וראש עיר נצחי בירושלים, אשר מחליפו הוא, הממ... אולמרט) מתעוררת החובה הביטחונית והקיומית לטהר את כל מוסדות השלטון ומוקדי ההשפעה בישראל ממרגלים, סוכנים זרים ובוגדים.

    על-מנת שלא להחשיד חלילה כשרים לשווא, אין הכוונה לנקוב כאן בשמות, על אף הראיות והסימנים למכביר, לקיומם של מרגלים וסוכנים מטעם המודיעין הסעודי (האם מישהו שיתף פעם פעולה עם עדנאן חשוגי?), המודיעין הצרפתי (מישהו עקב אחרי מי שגזר קופונים פרטיים מהנדבן הידוע הברון דה רוטשילד?), המודיעין האירני (מישהו זוכר מי עבד עם מר גורבניפאר?), המודיעין הפלשתיני (מרטין, אתה שומע?), המודיעין המצרי (מישהו אמר גז טבעי ולא קיבל?), המודיעין הבריטי (היריעה קצרה מלהכיל, אז נסתפק בטדי קולק ויתר חבריו למיזם המודיעין הבריטי, רפ''י) וממילא האמריקני (סנוב, במכון הגיוס של הוסט פוינט כבר היית, או שאתה סתם מתפרנס על-ידי הקרן החדשה לישראל או כ''עמית'' במכוני המחקר והדמוקרטיה, לכאורה? ובכלל - האם יש מישהו שמסוגל לקבל החלטות במדינה שאין לו בעברו הליך מועמדות, בחינה, קבלה והכשרה באחד מהמוסדות ה''חצי אזרחיים'' של ארה''ב?).

    אבל במאמר הזה יש בהחלט כוונה לא להניח למסקנות המתחייבות לגווע בתוך מבול הזעזועים והפרשיות המציפות את מדינת ישראל ומאימות להטביע אותה.

    התקשורת המעיזה עוד איכשהו להתעסק בזה, מתעקשת לספר רק את החלק הזניח בפרשת הבגידה במדינה של מנכ''ל משרד ראש הממשלה וראש עיריית ירושלים טדי קולק, כשהיה מלשין ומשתף פעולה של המודיעין הבריטי ועסק בהסגרת לוחמים יהודים למען ארץ ישראל לידי האויב, כאשר חלקם מצאו את מותם וחלקם עונו ואף התאבדו.

    אבל זה היה רק הפשע הקטן והפחות חמור בכל הפרשה הזו. העסקות עם הנאצים, הרבה לפני כן, להשמיד את מי שאיננו תומך המחנה שלהם ולאפשר להציל רק את התומכים שבהם, זהו פשע הרבה יותר חמור מהבגידה במולדת.

    הבריטים מנועים מלחשוף את תיקי המודיעין של אנשים שעדיין בחיים ופעילים בחיים הציבוריים, ולכן. אבל מדוע מדינת ישראל אינה עושה מעשה המעביר מסר ברור לכל בוגד ומלשין ומשתף פעולה עם שלטון זר, וברור לכולם שיש כאלה מסביב, הן בפוליטיקה הן בתקשורת והן במערכות השלטון המשפטי ובכלל (ולא כולם של בריטניה וארה''ב או צרפת, אלא יש גם טביעות אצבע רוסיות, אירניות וסעודיות ומצריות).

    יש לאפשר מנגנון וידוי וחשיפה שלפיו כל משתף פעולה שיודה ועוזב, ירוחם. כי חשיפת השיטה בדחיפות ויעילות ומהימנות חשובה יותר מהצורך בנקמה.

    אבל גם מנגנון הרתע שלפיו כל מי שלא יודה יידע, כי הוא יירדף, גם ארבעים שנה אחרי מנוחתו בקבר.

    • פרנואיד את התרופות לא לקחת בזמן-יצאת מאיזון!!!!!!!!! (ל''ת)

      g.l, 25/02/09 11:07

  • 27.

    לא ראוי שאיש כזה ייצג את מדינת ישראל אפילו במשא ומתן על משחקי טניס

    גיל אזולאי, 18/02/09 08:38

    נראה שסובל קצת מתסמונת שטוקלהום.
    צריך לפרוש מתפקידו עוד הבוקר.
    בחירה אומללה של האיש הלא מתאים לתפקיד

  • 26.

    תמורת עמלות גז נעשה הכל

    אל תבליגו יותר - עת לבעוט אותם לכל הרוחות היום, 18/02/09 08:37

    לנוכח החשיפה המדהימה שגם טדי קולק היה בוגד אשר פעל מתוככי צמרת השלטון בישראל (היה מנהל לשכת ראש הממשלה, שליח המדינה בוושינגטון וראש עיר נצחי בירושלים, אשר מחליפו הוא, הממ... אולמרט) מתעוררת החובה הביטחונית והקיומית לטהר את כל מוסדות השלטון ומוקדי ההשפעה בישראל ממרגלים, סוכנים זרים ובוגדים.

    על-מנת שלא להחשיד חלילה כשרים לשווא, אין הכוונה לנקוב כאן בשמות, על אף הראיות והסימנים למכביר, לקיומם של מרגלים וסוכנים מטעם המודיעין הסעודי (האם מישהו שיתף פעם פעולה עם עדנאן חשוגי?), המודיעין הצרפתי (מישהו עקב אחרי מי שגזר קופונים פרטיים מהנדבן הידוע הברון דה רוטשילד?), המודיעין האירני (מישהו זוכר מי עבד עם מר גורבניפאר?), המודיעין הפלשתיני (מרטין, אתה שומע?), המודיעין המצרי (מישהו אמר גז טבעי ולא קיבל?), המודיעין הבריטי (היריעה קצרה מלהכיל, אז נסתפק בטדי קולק ויתר חבריו למיזם המודיעין הבריטי, רפ''י) וממילא האמריקני (סנוב, במכון הגיוס של הוסט פוינט כבר היית, או שאתה סתם מתפרנס על-ידי הקרן החדשה לישראל או כ''עמית'' במכוני המחקר והדמוקרטיה, לכאורה? ובכלל - האם יש מישהו שמסוגל לקבל החלטות במדינה שאין לו בעברו הליך מועמדות, בחינה, קבלה והכשרה באחד מהמוסדות ה''חצי אזרחיים'' של ארה''ב?).

    אבל במאמר הזה יש בהחלט כוונה לא להניח למסקנות המתחייבות לגווע בתוך מבול הזעזועים והפרשיות המציפות את מדינת ישראל ומאימות להטביע אותה.

    התקשורת המעיזה עוד איכשהו להתעסק בזה, מתעקשת לספר רק את החלק הזניח בפרשת הבגידה במדינה של מנכ''ל משרד ראש הממשלה וראש עיריית ירושלים טדי קולק, כשהיה מלשין ומשתף פעולה של המודיעין הבריטי ועסק בהסגרת לוחמים יהודים למען ארץ ישראל לידי האויב, כאשר חלקם מצאו את מותם וחלקם עונו ואף התאבדו.

    אבל זה היה רק הפשע הקטן והפחות חמור בכל הפרשה הזו. העסקות עם הנאצים, הרבה לפני כן, להשמיד את מי שאיננו תומך המחנה שלהם ולאפשר להציל רק את התומכים שבהם, זהו פשע הרבה יותר חמור מהבגידה במולדת.

    הבריטים מנועים מלחשוף את תיקי המודיעין של אנשים שעדיין בחיים ופעילים בחיים הציבוריים, ולכן. אבל מדוע מדינת ישראל אינה עושה מעשה המעביר מסר ברור לכל בוגד ומלשין ומשתף פעולה עם שלטון זר, וברור לכולם שיש כאלה מסביב, הן בפוליטיקה הן בתקשורת והן במערכות השלטון המשפטי ובכלל (ולא כולם של בריטניה וארה''ב או צרפת, אלא יש גם טביעות אצבע רוסיות, אירניות וסעודיות ומצריות).

    יש לאפשר מנגנון וידוי וחשיפה שלפיו כל משתף פעולה שיודה ועוזב, ירוחם. כי חשיפת השיטה בדחיפות ויעילות ומהימנות חשובה יותר מהצורך בנקמה.

    אבל גם מנגנון הרתע שלפיו כל מי שלא יודה יידע, כי הוא יירדף, גם ארבעים שנה אחרי מנוחתו בקבר.

    • נשכך-השותפים במלט לערפאת (ל''ת)

      קורא ומבין, 18/02/09 09:48

    • נשכח האיש ש''עסק'' במלט וברזל אצל ערפאת (ל''ת)

      רמה''ג, 18/02/09 10:15

  • 25.

    עמוס לך הביתה ומהר אתה מדבר הרבה שטויות ומזיק למדינה (ל''ת)

    jo_l , 18/02/09 08:35

  • 24.

    החמאס צריך היה להתחנן לרגיעה ולא אנחנו

    לא רוצים רגיעה כמו הקודמת שהבאת לנו, 18/02/09 08:31

    אין רגיעה בלי ששליט יהיה בבית קודם. זה האינטרס הישראלי... ומבלי לשחרר את האסירים הכבדים ורבי המרצחים. החלאות בחמאס צריכים להבין שאנחנו משוגעים ושהמנהיגים שלהם יתחילו לחשוש לחיים אז תבוא ההתקדמות בשחרור שליט

  • 23.

    מר עמוס גלעד להזכירך שאתה עובד אצל ראש הממשלה.

    קפרוביץ זאב , 18/02/09 08:26

    כמו כן אה מייצג את ישראל ולא את מובארק וגם
    לא את החמאס.

    • גלעד השיג עסקאות טובות למצרים וגרועות לישראל (ל''ת)

      צודק. גלעד לא עובד אצל מובארק, 18/02/09 08:37

    • תיקון הוא עובד אצל לבני ושליט ''יקנה'' לה את ראשות הממשלה (ל''ת)

      פרשן מדיני מ-ח'ייריה, 18/02/09 08:37

  • 22.

    עמוס גלעד ''אני יודע מה טוב לישראל ואתם פגנים פרימיטיבים'' (ל''ת)

    תופעת ה-''סמוך'' עפ''י רבין ז''ל, 18/02/09 08:23

  • 21.

    שהשב'כ ייבדור עבור מי עובד גלעד !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    בטח לא עבור היהודים, 18/02/09 08:23

  • 20.

    תראה איך כל הימין שחיי בכאלו ונדמה לי איך יתקופו אותך ותצא בסוף שאתה (ל''ת)

    שקרן.ביבי יתקוף באירן וליברמן בסואס.צ.ט., 18/02/09 08:22

  • 19.

    לא היה ספק מר גלעד עבור מי עובד מובארק לפי הזרמת הנשק לחמאס (ל''ת)

    גם אלום במיל' וגם חי בסרט, 18/02/09 08:21

  • 18.

    המחברת של ליבני !!! חובה לקרוא לכל ישראלי הרוצה להנצל מהקטסטרופה

    יצחק וינוגרד, 18/02/09 08:20

    במקום אחד, בעדותה בפני וועדת וינוגרד, שהתפרסמה ביום א' 3.6, טוענת ליבני כי מה-12 ביולי עד ה-23 ביולי לא הייתה לה הזמנות להביא את דעתה בפני ראש הממשלה.

    הפרופ' יחזקאל דרור: 'מה עם מכתב אליו?'

    ציפי ליבני: 'לא חשבתי על כך'. הנקודה העיקרית כאן, התגלה לאורך כל העדות, כי לרוב דבריה-טענותיה של ציפי ליבני, אין רישומים מסודרים, לפי תאריכים, ואין עדים, אשר יאמתו או יכחישו את דבריה. בעדות מופיע פעמים רבות המושג 'מחברת'. מסתבר שלליבני יש איזה 'מחברת' שם היא רושמת לעצמה את הערותיה, מחשבותיה, ותוכניותיה.

    אולם בחלק מהמקרים, כפי שהיא בעצמה אומרת, היא איננה מבינה את כתב היד של עצמה, ומה היא כתבה במחברת הזו. בחלק אחר של המקרים בטכסט לא מופיעים תאריכים.

    עד כדי כך הדברים מביכים, אם לא למעלה מזה, כי הם נוגעים להתנהלותה של ממשלה בזמן מלחמה, עד אשר בוועדה מתחולל הדו-שיח הבא:

    ליבני: 'ב-16 לחודש (יולי) אני נכנסת לראש הממשלה'. 'אני לא יודעת אם להגיש לכם את זה, (דף מהמחברת.) זה פשוט נייר שאני צילמתי מהמחברת שלי. אם אתם רוצים לראות שזה אכן המקום במחברת, (היכן שהדף היה.) כי על זה לא כתוב תאריך'. במילים אחרות, הגב' לבני מוכנה להביא את המחברת כדי שחברי הוועדה יראו מהיכן בא הדף שנתלש ממנה. בסופו של דבר ליבני לא מביאה לא המחברת ולא את הדף המקורי, אלא רק את הצילום שלו. ככה מופיעה ומדברת שר החוץ של מדינת ישראל? כפי שאיש איננו יודע מה ומתי בדיוק נרשם 'במחברת', כך אין רישום, תאריך, עדות, לשיחותיה עם ראש הממשלה אהוד אולמרט.

    הדבר המדהים ביותר הבולט לאורך כל העדות של ליבני הוא, כי כבר מתחילת המלחמה ולכל אורכה, ליבני לא חשבה אף פעם אחת במושג, כי צה''ל, או מדינת ישראל צריכים לנצח בה. 'ברור לי מתחילה שהפעולה הזו לא תסתיים, זאת אומרת, אין נקודת הכרעה, אין נקודת ניצחון צבאית'. ללבני גם ברור כי הלילה הראשון של המלחמה, הייתה הצלחה גדולה של צה''ל. לפי הגדרתה של ליבני, 'המצב הטוב ביותר בו היינו'. הערה זו של שרת החוץ, אשר איננה עומדת במבחן העובדות הצבאיות שהתרחשו בשטח, מבליטה עוד יותר את טענתה, כי היא הייתה בטוחה שהמדובר בפעולה שתימשך רק לילה אחד, ומכסימום תימשך עוד כמה שעות למחרת בבוקר. אולם ליבני, איננה אומרת, כפי שאף אחד מהעדים שהופיעו בפני הוועדה, איננו אומר מה קרה באותו לילה ובוקר של ה-13 ביולי, שהמלחמה לפתע התמשכה? על נקודה זו תיקדבקה עמד ודיווח עוד בתקופת המלחמה. הפיכת הפעולה הצבאית למלחמה, הייתה החלטה של וושינגטון, ולא של הצמרת הפוליטית והצבאית הישראלית בירושלים, שנגררה אליה, 'בחוסר אחריות ופזיזות', כפי שוועדת וינוגרד כבר קבעה.

    אי אפשר לסיים את העדות הזאת מבלי שחברי הוועדה ישאלו אותה איך זה קרה שגם היא לא אמרה דבר על המשך הפגזות העורף בטילים.

    אלוף במיל. חיים נאדל: 'אבל את אף פעם לא אמרת דבר כאשר הפצצות ממשיכות ליפול?'

    ליבני: 'באיזה שהוא מקום חשבתי שהתפקיד של הצבא הוא לנסות ולהפחית את הירי'.

    'באיזה שהוא מקום', אזרחי ישראל, וחיילי צה''ל, חשבו שיש להם מנהיגה ושרת חוץ היודעת מה היא עושה, ודואגת להם. לכל מי שקורא את העדות הזו בפני וועדת ווינוגרד, מתברר כי מדובר באשליה, ובאדם המהלך בארץ הפלאות של עצמו.

    • כל הכבוד!!! חיזקת את מחשבותי (ל''ת)

      יוסי דינור, 18/02/09 08:41

    • חבל שהדברים לא הובלטו לפני הבחירות. (ל''ת)

      גילי, 18/02/09 09:08

  • 17.

    עמוס הנכבד,ראינו עד היום את טיב ההסכמים שהבאת,תודה לך ותן לאחרים לנסות (ל''ת)

    gadii , 18/02/09 08:19

  • 16.

    גלעד עובד עבור מובארק לר מובארק אצלנו !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    אל תבליגו יותר - עת לבעוט אותם לכל הרוחות היום, 18/02/09 08:18

  • 15.

    והוא מתנהג כאילו הוא עובד אצל מובארק. (ל''ת)

    ועוד ללא תוצאות., 18/02/09 08:18

  • 14.

    עמוס גלעד הוא היחידי שמאמין באפקטיביות של ההסכמים שהוא מייצר

    סקופידון, 18/02/09 08:18

    מאיפה נחת עלינו העמוס גלעד הזה?... הוא לא רואה שלמצרים אין שליטה על ההברחות דרך המנהרות שעוברות בשטח המצרי?... הוא לא רואה שהמצרים לא הצליחו לקדם את עיניינו של גלעד שליט אפילו לא במיל?...

    יאללה שיעוף לנו מהעיניים... הזיק מספיק לתושבי הדרום ולמדינת ישראל... עוד פוץ שתקוע למדינה כמו קוץ בתחת...

  • 13.

    מתיי תלמד שכל המדינה מתנהלת בכאלו.וכאלו העולם לא קיים.??? (ל''ת)

    צ.ט., 18/02/09 08:17

  • 12.

    מתיי תלמד שכל המדינה מתנהלת בכאלו.וכאלו העולם לא קיים.??? (ל''ת)

    צ.ט., 18/02/09 08:17

  • 11.

    כול הכבוד עמוס גילעד

    אמיר,מרכז., 18/02/09 08:16

    כבר חשבתי אתמול להוציא הודעה לאהוד שזורקים על עצמנו את כול פצצות האטום ועוברים לגלקסיה השכנה אנדרומדה,יש לי חוש הומור מוזר אתה יודע,יום טוב ודרישת שלום למובארק.

  • 10.

    לציבור בארץ אומרים אל תדברו בנושא שליט. זה פוגע בסיכויים להחזירו.

    רודפי כבוד., 18/02/09 08:12

    זה מעלה את המחיר, וכד' וכו'. אך המסקנה הנחרצת מתנהגות האנשים העוסקים בנושא היא אחת.מה שמעסיק אותם יום וליל הוא כיצד לקטוף את פירות החזרתו,למי תיחס ההיסטוריה את החזרת שליט.

  • 9.

    איש חסר אחריות: "כבר העלבנו את המצרים", הוא מטפח משבר עם מצריים

    דה-דה , 18/02/09 08:12

    יש להעיפו מניהול משא ומתן. איש רציני לא היה מפיץ דברים כאלה בתקשורת גם אם נעלב.

  • 8.

    נו, וקדימה עדיין רוצה את ראשות הממשלה. מאיפה עזות המצח הזו? (ל''ת)

    **עופר**, 18/02/09 08:10

  • 7.

    המעברים יפתחו רק אם גלעד יהיה הראשון לעבור דרכם!!! (ל''ת)

    יהודה בן-ישראל , 18/02/09 08:04

  • 6.

    ''הם ימותו ברעב, ולא יביאו אותו.''

    Yossi, 18/02/09 08:04

    הכל צפוי והרשות נתונה. אם הערבים מעדיפים למות ברעב ולא לשחרר ישראלי אחד אז תנו להם לרעוב. בהצלחה.

  • 5.

    טעית שלא ביקשת מהם כל דבר בכתב - ככה זה פוליטיקאים - אומרים כך - עושים

    יופיטר יופיטר , 18/02/09 08:02

    אחרת - אומרים כך לך - ואומרים לו אחרת - והתיקשורת - גם לא מדוייקת בלשון המעטה

    • להמתין ,שיתרגלו בחמס שמעכשיו צריך להזיע,ותנו לממשל החדש לאמר את דברו (ל''ת)

      gadii , 18/02/09 08:21

  • 4.

    איך לקח עמוס גלעד את הישגי "עופרת יצוקה" ומיסמס אותם לגמרי?

    ראובןט , 18/02/09 08:02

    איך הגענו מניצחון במלחמה לניהול משא ומתן מתוך נחיתות?

    לאיש יש את החוצפה לומר שרק כניעה לתנאי החמאס תחזיר את גלעד. נושא ונותן שמדבר כך ראוי להחליף אותו מייד. אין ספק שהוא לא יכול לעמוד על המקח בגישה כזו.

    • ראובן, אולי באמת אתה מתאים יותר לתפקיד (ל''ת)

      יוני, 18/02/09 08:12

  • 3.

    האם עמוס גלעד מייצג את ישראל או את מצרים ? (ל''ת)

    מי עובד אצל מי, 18/02/09 07:58

    • להחליף גם את הממשלה וגם את עמוס גלעד, שמזדהה מדי עם המצרים

      רוני, 18/02/09 08:39

      המצרים אינם עושים לנו שום טובה. הם נזכרו, מאוחר מדי, שהחמס מסוכן להם לא פחות - ואולי יותר - מאשר לישראל.
      ועדיין הם מאפשרים העברת אמל''ח לעזה במנהרות. הם אינם שוכבים על הגדר עבור ישראל. ואין שום סיבה להתרגש.
      אם עמוס גלעד מתרגש - סימן שהגיע הזמן להחליפו - עם כל ההערכה אליו.

  • 2.

    נועם שליט חבל שלא רצת לכנסת (ל''ת)

    הגשש, 18/02/09 07:58

  • 1.

    עמוס גלעד הוא אולי איש טוב עם כוונות טובות, אבל הביא לרגיעה של חצי שנה

    אר, 18/02/09 07:56

    שעלתה לנו ביוקר רב, הוא להבדיל מפוליטיקאים לא משלם אף פעם את מחיר הכשלונות, בנוסף לכך זה מסוכן ביותר שאדם אחד במערכת הבטחון צובר כח רב כל כך כפי שצבר עמוס גלעד בשנים האחרונות.

    • חכמים

      עופר, 18/02/09 09:36

      מרוב חוכמה כבר אין שכל
      אם גלעד הגיע למצב שהוא אומר דברים כאלו אבוי לנו הוא לא שכח אצל מי הוא עובד ומשום זאת זה מדאיג.