• 21.

    ואם האלוף היה מלקק לטורקים כמו ממשלות ישראל?אין מה להשוות בין שואת היה

    קורן נאוה טבריה-, 19/02/09 05:29

    היהודים לשואת הארמנים שנילחמו בטורקים -יחד עם זאת מחובתה של מדינת היהודים בלי שום קשר לשואה שאין דומה לה בעולם-להכיר בפשע הטורקי איסלאמי -ולהפסיק להתרפס בפני מוסלמים-עובדה שההתרפסות והחנפנות מעולם לא הועילו לנו- נהפוך הוא -המוסלמים מפרשים את רצונינו לשלום כחולשה והזדמנות להשפיל ולהכות בנו!

    IP: 85.250.9.10דווח על תגובה זו

  • 20.

    -------- מבחינה מוסרית צריכים - מכל בחינה אחרת, אסור.

    ציוני, 18/02/09 22:47

    לצערי, אי ההכרה הזו זה לא מנת חלקה של ישראל בלבד..
    אפילו ארצות הברית לא מכירה ברצח העם הזה.

    אבל אצל יראל זה על כמה וכמה, היחסים עם טורקיה הם חיוניים - וישראל כמדינה שנלחמת על הישרדותה..
    אין את הפריבילגיה לעשות פעולות על בסיס מוסרי כשאין בניגוד גמור לאינטרס המדיני, הצבאי והכלכלי החיוני.

    IP: 79.176.104.83דווח על תגובה זו

  • 19.

    הגיע הזמן שתירוש ואנחנו ננמיך פרופיל ( ולא קומה חס ושלום )

    mraric , 18/02/09 12:48

    ונקרא באתר הזה ובמקביליו עד כמה יהודים החיים בגולה ( כמוני ) סובלים מגל גואה של אנטישמיות עד כדי סיכון חיים .משפחתי ואני כבר סובלים ואיני רוצה ויכול להוסיף . נורא חכם להיות גיבור בחדר מערכת ממוזג במרכז ת"א בשעה זו.
    מה עוד שהכותרת המתלהמת ממש לא מקבילה לגוף הכתבה .
    שקול מילים אברהם תירוש . שואת הארמנים נושא חשוב , אבל יותר חשוב שאתה וחבריך לא תגרמו לשואת יהודים נוספת .

    IP: 85.105.212.63דווח על תגובה זו

    • עלה!

      צור, 18/02/09 14:00

      עלה לישראל, ואל תתן עצות מהגולה. בחרת לחיות שם - הסיכונים עליך.

      IP: 62.0.159.253 דווח על תגובה זו

    • זו צביעות לשמה לא להכיר בשואה של אחר כאשר אנו זועמים

      socrates37 , 18/02/09 19:45

      ובצדק כנגד מכחישי השואה של העם היהודי.
      לא יכול להיות מצב שבו למען האינטרס שלנו נהייה צבועיים ובלתי אנושיים כלפי עם אחר.למה מפלגה כמו מרץ שהיא מתיימרת להיות הומנית וחמלתית לא מדברת על שואת העם הארמני בידי טורקיה.
      יש להכריז כעת על הכרה בשואת העם הארמני ע"י טורקיה.היות וטורקיה מעיזה למתוח עלינו ביקורת מוסרית וערכית.ראש ממשלתה פועל למען הכפשתנו והעמדתנו לדין בינלאומי.יש למצות איתם את הדין בהד התקשורתי ולהעמידם על חרפתם.

      IP: 89.139.63.177 דווח על תגובה זו

  • 18.

    שואת הערבים,: צריך לנקוט עמדה. (ל''ת)

    Vox Ami, 18/02/09 12:42


    IP: 79.88.25.18דווח על תגובה זו

    • עדיף שתשב בשקט.העולם הערבי טובח ביהודים ובנוצרים

      socrates37 , 18/02/09 20:08

      העם הערבי הוא טרוריסט ועוד מתבכיין.אין לזה אח ורע.

      IP: 89.139.63.177 דווח על תגובה זו

    • הפלסטינים בסה''כ קיבלו את המגיע להם

      זוהר פרייברג, 19/02/09 06:14

      אם הם לא היו יורים עלינו רקטות, הם לא היו סובלים.

      IP: 84.228.177.238 דווח על תגובה זו

  • 17.

    חשוב מאוד, כל מילה בסלע (ל''ת)

    פרובוקטור, 18/02/09 11:55


    IP: 132.68.246.81דווח על תגובה זו

  • 16.

    מסכימה עם כל מילה

    מוריאל, 18/02/09 10:49

    אני דווקא חושבת שזה די יוצא דופן ומדהים שאלוף בישראל מצליח לראות מעבר לשיקולים בטחוניים צרים ולהכיר בסוגיות מוסריות כאלו. צריך להכיר בשואה הארמנית וצריך לעשות זאת מיד. בושה שעד היום נמנענו מלעשות זאת. מזמינה את כולם לצפות בסרט הנפלא ''אררט'' של הבמאי הארמני אטום אגויאן על הנושא.

    IP: 132.66.169.36דווח על תגובה זו

  • 15.

    הלא תבוש..... מר תירוש ....?..

    סבזי , 18/02/09 10:35

    לפתע פתאום אתה נזכר בדמם השפוך של הארמנים ..
    דם שעמדנו עליו.. למרות .."לא תעמוד על דם רעך" ..בגלל האינטרס ביחסים עם טורקיה.
    ..
    ועכשיו מר תירוש ..איש ימין מובהק . רוצה להעניש את מר ארדואן שמתח ביקורת ..
    והנה הנה נזכר לו מר תירוש
    בדמם הנשכח של הארמנים .
    כמה צביעות .

    IP: 217.132.6.139דווח על תגובה זו

  • 14.

    עצוב לי שהכרה בנושא כזה חמור כרוך בשיקולים פוליטיים!! (ל''ת)

    אליקבליקבום , 18/02/09 10:29


    IP: 77.127.224.45דווח על תגובה זו

  • 13.

    הלא תבוש..... מר תירוש ....?..

    סבזי , 18/02/09 10:23

    לפתע פתאום אתה נזכר בדמם השפוך של הארמנים ..
    דם שעמדנו עליו.. למרות .."לא תעמוד על דם רעך" ..בגלל האינטרס ביחסים עם טורקיה.
    ..
    ועכשיו מר תירוש ..איש ימין מובהק . רוצה להעניש את מר ארדואן שמתח ביקורת ..
    והנה הנה נזכר לו מר תירוש
    בדמם הנשכח של הארמנים .
    כמה צביעות .

    IP: 217.132.6.139דווח על תגובה זו

    • סבזי מוטב מאוחר מאשר אף פעם לא.

      socrates37 , 18/02/09 19:52

      אז מה עדיף לעצום עיניים ולהחריש כדי לשמור על יחסים עם טורקיה שממילא הפרה את האיזון בברית עימם.מדברים שם על פתיחת הליכי חקירה נגד מר פרס וראשי מדינת ישראל.
      התקפות חזיתיות חסרות רסן כלפינו.מודעות גזעניות בחנויות נגדנו.
      על כן אנו חייבים לפעול ולהכות בהם מכה מתחת לחגורה.להעמיד מראה מול פרצופם ולהטיח בהם את אשמתם ולא לטאטא דבר נורא כזה מתחת לשטיח.
      לדעתי זה היה צריך להיות מזמן ועל כך אני מסכים עימך.

      IP: 89.139.63.177 דווח על תגובה זו

  • 12.

    קרא לזה רצח עם בבקשה. ולא שואה. להכיר ברצח העם הארמני. (ל''ת)

    תקן את עצמך, 18/02/09 09:41


    IP: 217.132.206.155דווח על תגובה זו

    • נכתב

      צור, 18/02/09 14:03

      קשה להבין מה אתה רוצה. המונח רצח-עם וג'נוסייד נכתב כמה פעמים במאמר.

      IP: 62.0.159.253 דווח על תגובה זו

  • 11.

    10 צודק. גם השימוש במילה שואה עושה עוול גדול למושג

    היסטוריון, 18/02/09 09:35

    האם ארמנים בירושלים נרדפו ונרצחו? האם ארמנים באיסטנבול נרדפו?
    בהחלט היה טבח בגבול בין המדינות, אגב גם טבח של הארמנים בעות'מאנים. לכן צודקת ישראל כשהיא אומרת שזה עניין להיסטוריונים ולא ל''הכרה'' פוליטית.

    IP: 81.215.14.92דווח על תגובה זו

  • 10.

    אלא שלא היתה כלל שואה ארמנית

    ארז, 18/02/09 09:11

    לא היתה שואה, במובן של רצח עם כולל ומתוכנן, כמו שחווה העם היהודי במלחמת העולם השנייה. היתה תגובת יתר חריפה של מדינה למרד של מיעוט אתני, שעודד לפתוח במרד ע''י מעצמה יריבה. הטבח התרכז באיזורי הגבול - כלומר, ארמנים שחיו במקומות אחרים, רחוקים מאזורי הגבול, לא נרדפו ולא נרצחו. יש להציג את מה שעוללו העותמאנים לארמנים כפי שהיה, ולא להפוך אותו למה שלא היה.

    IP: 82.166.29.227דווח על תגובה זו

    • כשרוצחים למעלה ממליון וחצי איש זוהי שואה

      socrates37 , 18/02/09 19:58

      הדרך לא מעניינת.כשהחזקמכה בחלש ללא רחם ובברוטליות קשה.זוהי שואה.
      שואה אינה מושג קדוש רק כלפי היהודים.
      שואות מתרחשות בכל יום ע"י רודנים באפריקה ובאסיה.מטורקים ניסו למחות את זכר הארמנים כמו שמנסים למחות את זכר העם הכורדי.
      וכתגובה להשתלחותם בנו מותר גם לנו להשתמש במילים קשות שהם מעדיפים לשכוח.
      לא יכול להיות מצב שבו אדם שפל משפיל אותך ותוקף אותך על מה שאתה עושה בעוד קילוגרמים של חמאה על ראשו והוא עוד מסתובב תחת השמש.

      IP: 89.139.63.177 דווח על תגובה זו

    • תגובה

      גיא, 13/09/13 09:02

      זה נכון אך הארמנים רואים את המאורעות כשואה ועל זה לא ניתן להתווכח.גם לא ניתן להתווכח על כך שלא ניתן להאשים את תורכיה המודרנית.אך אחוז גדול מהעם הארמני נרצח ומבחינתם זו שואה והסמנטיקה פחות חשובה.

      IP: 37.142.112.24 דווח על תגובה זו

  • 9.

    כרגיל תירוש כותב דברי טעם

    יהושע ביצור, 18/02/09 09:04

    תענוג לקרוא

    IP: 85.65.10.213דווח על תגובה זו

  • 8.

    המוסר מחייב אותנו להכיר בשואה הארמנית לפני כולם-אע''פ אינטרסים מדיניים (ל''ת)

    תרבות השקר המוסלמית בלתי תאמן., 18/02/09 08:39


    IP: 85.64.8.188דווח על תגובה זו

    • 60 שנה שתקנו .. והשתקנו

      סבזי , 18/02/09 10:26

      אף לא הרשינו לקהילה הארמנית כאן לערוך עצרות או כל אירוע פומבי אחר לזכר
      קרבנות הטבח שערכו בהם הטורקים.

      IP: 217.132.6.139 דווח על תגובה זו

      • המדינאים אצלנו לא בסדר וצריכים להיחקר.הם מכחישי שואה

        socrates37 , 18/02/09 20:03

        הכיצד ייתכן הדבר שאנו זועמים על מכחישי שואה ואנו במו ידינו שותפים בשתיקתנו לפשע שביצעה טורקיה.

        IP: 89.139.63.177 דווח על תגובה זו

  • 7.

    המוסר מחייב אותנו להכיר בשואה הארמנית לפני כולם-אע''פ אינטרסים מדיניים (ל''ת)

    תרבות השקר המוסלמית בלתי תאמן., 18/02/09 08:39


    IP: 85.64.8.188דווח על תגובה זו

  • 6.

    צריך לא רק להכיר אלא להקים ברית עם ארמנים, כורדים ויוונים נגד טורקיה (ל''ת)

    mnementh , 18/02/09 08:08


    IP: 216.165.3.222דווח על תגובה זו

  • 5.

    לא רק אמניה ומה עם כיבוש חצי מקפריסין (ל''ת)

    תומר, 18/02/09 07:43


    IP: 200.200.200.28דווח על תגובה זו

  • 4.

    חובתו של כל אזרח יהודי להיות מוסרי ולא להתעלם מרצח עמים, (ל''ת)

    השני מהאמצע, 18/02/09 06:40


    IP: 79.182.19.188דווח על תגובה זו

  • 3.

    כופר

    יוסריאן, 18/02/09 06:32

    לפני שנים רבות, קראתי על אדם, שנהג
    להעלים הכנסות ולא לכלול אותם בדוחו''ת
    המסים שלו.

    השיטה כפי שקראתי היתה, קומבינה בקופות
    הרושמות, בעסקיו.

    הוא נתפס, והוכרח לשלם כופר גבוה.

    כמי שהוא שכיר זוטר כל ימיו, מאד חרה לי.
    שהרי אנוכי הקטן, בקושי ''גומר'' את
    החודש, וגם אם ארצה (אינני רוצה)
    לא אוכל לרמות את שלטונות המס.

    אז התענינתי בכופר.

    כופר, מטהר את העבריין.
    הכופר נהוג גם בממסד.

    לפני שנים קראתי ספר על הכנסיה
    שטיהרה עברינים תמורת כופר, ועל
    היותו של הכופר מעוגן ברוב מדינות העולם,
    והוא יכול לטהר כמעט כל שרץ.

    על פי ספרי ההסטוריה, אכן נעשתה
    שואה לארמנים. גם ליהודים.
    אבל גרמניה הודתה באחריותה ושלמה פיצויים
    (כופר ?) בעיקר לממשלת ישראל.

    טורקיה, מעולם לא הכירה באחריותה
    וכנראה גם לא שילמה פיצויים.

    כופר איננו חייב להיות בכסף.
    אם טורקיה, תסייע לישראל במאבקה
    בטרור, האם ישראל ''תשכח'' את השואה האמורה ??

    אין לי תשובות. רק פיקפוק בחוקי האדם.

    IP: 77.127.116.79דווח על תגובה זו

    • ישראל במלכוד 22? (ל''ת)

      יום טוב , 18/02/09 08:25


      IP: 134.191.233.98 דווח על תגובה זו

  • 2.

    בתגובה לגינויי ארדואן על הפרת זכויות האדם של ישראל בעזה

    אסי, 18/02/09 06:24

    ישראל חייבת להצהיר על הכרתה המלאה בשואת הארמנים והכורדים תחת הכיבוש התורכי. כי על זה נאמר:
    TWO CAN PLAY THIS GAME.

    הגיע הזמן למדיניות חוץ פרו-אקטיבית, ולא מבוהלת ונרפית. בדיוק כמו שהיה צורך במדיניות בטחונית פרו-אקטיבית כבר עם הקסאם הראשון, ולא רק אחרי שמונה שנים של מתקפה.

    הגיע הזמן ל''בעל הבית השתגע''.

    IP: 62.0.159.57דווח על תגובה זו

  • 1.

    עם תשובה כזו

    שמעון הצדיק, 18/02/09 06:15

    אין פלא שהמדינה נראית כמו שהיא נראית בנונית ,עצלה והפשע גואה בה.

    IP: 89.139.216.223דווח על תגובה זו