• 54.

    רק ג'ומס מבין רוסית.........

    idan1986 , 10/02/09 03:02

    סתם... אני רוצה בנימין נתניהו ראש ממשלה וכל מי שאומר שהוא שקרן יכול לקפוץ לי! ביבי היחיד שיציל את המדינה הזאת מקריסה טוטאלית.

    הגב לתגובה זו

  • 53.

    נתניהו אוהבים אותך!מחל!מחל!מחל! (ל''ת)

    בני, 09/02/09 21:57

    הגב לתגובה זו

  • 52.

    בחזר

    tomker , 09/02/09 21:33

    המגמה שהתפתחה עם קדימה היא מבהילה, עם הרעיון על פיו אפשר למכור מפלגה כמו אבקת כביסה. אם פעם היו יועצי סתרים, היום הכל נעשה מעל המקפצה. התוצאה: עבריין כבד עולה לשלטון וממנה את שותפיו לפשע לתפקידים בכירים, יורשתו מיתממת ומדברת על עתיד חדש כאילו היא נפלה אתמול מהירח, בריון שונא ערבים הופך לאיום על היציבות השלטונית. כלומר: עשה מה שהיועצים מורים לך- ושום דבר אחר- ותזכה למשהו כמו 20 מנדטים.
    צריך לשים סוף לעניין הזה ולחזור לעצמנו: ליכוד, עבודה, חרדים (הלוואי שמפלגה מאוחדת בלבד), עוד מפלגה או שניים סקטוריאליים וא-י-ד-א-ו-ל-ו-ג-י-ם וזהו.
    אני מצביע לליכוד, אבל חושב שגם הקולות לעבודה ולחרדים הם לגיטימיים. שום דבר אחר.

    הגב לתגובה זו

  • 51.

    לעם נמאס מהממשלה והמצב במדינה, ולכן יבחר בנתניהו ונבחרת הליכוד.

    N1NE , 09/02/09 19:52

    שהיא הנבחרת הטובה מאי פעם.
    תבדקו לבד מי יושב בכל מפלגה, מה הרקע שלו, מה העבר שלו, אם הוא בחקירות או היה, אם הוא נאמן לדרכו ולא מזגזג, אם הוא אוהב ארצו, אם הוא שירת את מדינתו כל חייו, אם הוא יציב, אם הוא מוצלח באמת???
    ותחליטו מי היא הנבחרת הטובה ביותר לעתיד ישראל.
    כמו שזה נראה הסוף של מדינת ישראל יותר קרוב מהעתיד ההזוי, אם העם חלילה יבחר שוב באותם הפושעים שגנבו לנו ומכרו את מדינתנו.
    אתם מחליטים אם אתם רוצים לסבול, או לא!

    הגב לתגובה זו

  • 50.

    ארד ואדלר רוצים לראות את נתניהנו כמו כריש מדמם. מחר שניהם יהיו כמו.. (ל''ת)

    שני סרדינים צלויים. . דלית, 09/02/09 19:07

    הגב לתגובה זו

  • 49.

    אומרים שחלק מחברי קדימה יעברו לליכוד, לכן אני מעדיפה עבודה (ל''ת)

    שמאל אמיתי ויציב זה עבודה, 09/02/09 19:03

    הגב לתגובה זו

  • 48.

    על דבר אחד אני חולק עליך.

    נתימ , 09/02/09 18:43

    "הוא רק יכול להתעודד מכך שמחנה הימין גדול יותר, בעיקר בגלל המלחמה בעזה"
    ממש ממש לא, לא בגלל המלחמה בעזה. אלא בגלל.
    1. הבעיה הדמוגרפית.
    2. חוסר הנאמנות של ערביי ישראל.
    3. המצב הביטחוני.
    4. המצב הכלכלי.
    5. המצב של החינוך.
    6. השחיתות של קדימה.
    7. הספיק לנו שלוש שנים של קדימה!! באמת שהספיק!!!.

    עם ישראל לא מפגר ולא מטומטם.

    הגב לתגובה זו

  • 47.

    אתה מחדש לנו, שמצביעי ביבי הם אדומי תחת ? (ל''ת)

    שפתי כהן , 09/02/09 18:34

    הגב לתגובה זו

    • גם אתה לא מחדש לי שהשפתים שלך יותר אדומות כשאתה מוצץ "סוכריה". (ל''ת)

      N1NE , 09/02/09 19:43

      הגב לתגובה זו

  • 46.

    ליברמן, הטרנד ושברו

    שלמה החכם באדם, 09/02/09 16:57

    לכל מי שעוד חושב ללכת אחרי הטרנד ולהצביע לליברמן יש לי בשבילכם כמה דברים לספר עליו:

    בבחירות הקודמות ליברמן הבטיח 3 דברים מרכזיים - את שלושתם הוא לא קיים.
    1. לטפל בפשע - הבטיח ולא קיים.
    2. לשנות שיטת ממשל - הבטיח ולא קיים.
    3. לאפשר נישואים אזרחיים - הבטיח ולא קיים.

    אבל מה, אתם יודעים למי ליברמן מבטיח ותמיד מקיים -
    למרטין שלאף - החבר האוסטרי של ליברמן - זה שהפעיל את הקזינו ביריחו, למיכאל צ'רנוי - המאפיונר הרוסי, לחברים שאיתם הוא עושה עסקים ברוסיה ובמדינות אירופה.

    והנה קטע שהתפרסם בידיעות אחרונות על ליברמן:
    ''כמה חודשים בשנה ליברמן עובד בישראל וכמה חודשים הוא מבלה ועושה ביזנס במולדובה, בביילרוס, באוקראינה, באוסטריה, בשוויץ ובקפריסין. הרבה בקפריסין. למי הוא נאמן יותר? למיכאל צ'רנוי או לחוק הישראלי? למרטין שלאף או לבוחרים?''

    עכשיו באמת תחשבו אם ליברמן טוב לנו או לא.
    אוהבי המדינה וארץ ישראל הפעם אני מדגיש הפעם יש להצביע למפלגת הימין הגדולה והיום זה הליכוד.

    הגב לתגובה זו

  • 45.

    חיברה מחר כולם להסתכל על הפרצופים של התשקורת אחראי תבוסה של ציפורה (ל''ת)

    יאל התותך, 09/02/09 16:23

    הגב לתגובה זו

  • 44.

    מצביע ליברמן

    ציקו, 09/02/09 15:30

    אני הצבעתי בחירות אחרונות קדימה .
    כעת ליברמן ואסביר למה:
    קודם נצא מנקודת הנחה שאין לי דבר נגד הערבים.יש כי התנגדות עזה לאלה מהערבים שמחבלים במדינה, או מפירים דברים בסיסים בקשר למדינה ותמיד לא ניתן לבצע דבר נגדם.
    מי שרוצה לחיות כאן , אין בעיה. יחיה , יתקדם, יעבוד ואןלי יחולל מהפך בזה שהוא יבחר לראשות הממשלה כפי שעשה אובמה באה''ב.
    אבל מי שמעז לתקוף או לחבל במדינה , יש לטפל בו ביד קשה מאוד. זאת לא עשו הממשלות הקודמות.אולי ליברמן כן יעשה זאת.
    הדוגמה הקלאסית ההפרות בעכו ביום כיפור.
    יצא שם שהיהודים אשמים.....
    כמו כן נמאס מהבגצים למינהם שתמיד מדברים
    בשם חרות האדם,וזכויות האדם.
    כמו כן איני מוכן להחזיר את רמת הגולן ,מה שהליכוד כן מוכן.
    ולבסוף- חברי כנסת הערבים שפשוט במדינה אחרת במיוחד במדינה ערבית היו נתלים בככר ציבורית
    בחרתי ליברמן כי בשבילי הוא מהווה את הקו הנוקשה שיש להפעיל נגד נחשים ארסים שצצים כאן. רוב העם הערבי , הוא בסדר, ומוכנים לחיות בשלום אבל המציאות מראה כי המובילים הם תמיד המיעוט ההרסני.ולגבי מיעוט זה הממשלות הקודמות נכשלו. אם ח''כ הערבי בשרא שברח מכאן עדין מקבל כספים בגלל ....אז זה אבסורד שאין לעבור עליו בשקט.
    אני תקווה רק שליברמן יישם לפחות חלקית את מה שהוא אומר.

    הגב לתגובה זו

  • 43.

    עצותיי למתלבטים:

    יוליוס קיסר, 09/02/09 15:14

    בחוג ידידיי אני פוגש בימים אל כמה סוגי מתלבטים:

    ליכוד-ישראל ביתנו: חבר'ה, מה ההתלבטות?! יש לכם מושג מי מאכלס את המקום העשירי ומעלה אצל ליברמן? גם לי לא, ואין לי שום כוונה להכניס לכנסת כמה אנשים שהוא שלף מדפי זהב. חוץ מזה, אנשים בדעותיכם צריכים להיות מודאגים יותר מהאפשרות שלבני תעבור את ביבי מהאפשרות שלליברמן יהיו 13 מנדטים ולא 17. אגב, לשם השוואה, במקומות 16-17 בליכוד מופיעים מיכאל איתן ודן מרידור.

    קדימה-עבודה: אחרי המבצע בעזה אני לא מבין את ההתלבטות. שיעור הקומה של ברק מאפיל על זה של לבני. חוץ מזה, תסתכלו על העשיריה הראשונה של העבודה מול זו של קדימה ופערי האיכות יקפצו לכם לעיניים. ברוורמן,יחימוביץ',פינס ועוד מול רוחמה אברהם, רמון (המורשע) וצחי הנגבי (החשוד שוב). תעשו לעצמכם טובה, תסתכלו ברשימות לפני שאתם הולכים להצביע.

    הבית היהודי-האיחוד הלאומי: שתי המפלגות המתחרות על קולותיה של הציונות הדתית. לבית היהודי פרלמנטרים מוכחים מהשורה הראשונה בכנסת (אורלב אולי הח''כ שלוקח את עבודתו ברצינות הרבה ביותר, סלומיאנסקי הציל בקדנציה האחרונה את השירות הלאומי מציפורניה של יולי תמיר), דעות ימיניות שיוכלו להשפיע מבפנים ולא לצווח מבחוץ, ונשים ברשימה. האיחוד הלאומי לצערי הפכה למפלגה מעין חרדית ללא נשים ובשליטה של חצר רבנית (כבוד הרב מלמד). חוץ מזה, ספק אם כמה מהגורמים שהצטרפו לאיחוד עונים להגדרה ציונים..

    מר''צ-חד''ש: מר''צ היא מפלגת שמאל ציונית, שמכירה בזכותה של ישראל להגן על עצמה ולכן תמכה עקרונית (עם הסתייגויות) במבצע האחרון בעזה. יש לה קאדר רציני ומגוון, ומנהיג ראוי.יש לה גב רעיוני חזק להישען עליו של אנשי הגות שמאלנים רציניים. לחד''ש תשדירי בחירות מעולים, אבל זה לא מספיק. חנין פרלמנטר טוב, אבל הוא לא נותן את הטון במפלגה. בתור פעיל חברתי (שנגע בשנים האחרונות בתחומים הבאים-נוער בסיכון,פיגור שכלי,משפחות עניות) לא יצא לי להיתקל בהם כלל וזה מפריע לי. הם ממלאים את הכיכרות בעיקר כשזה נוגע לסבל שמעבר לגבול. הפעילים והמתנדבים הבולטים שאני פוגש הם חבר'ה של כיפות סרוגות ובוגרי תנועות נוער וארגונים שאפשר לזהות עם העבודה ומרצ.

    הגב לתגובה זו

    • אין לך מושג על מה אתה מדבר-הנבחרת של קדימה ובמיוחד ציפי עדיפים בהרבה

      רק קדימה יכולה להביא שלום, 09/02/09 17:02

      גם אני אמנם לא ההיתי מכניס את רוחמה אברהם,
      אך רמון למרות תקרית הנשיקה הטיפשית -שלדעתי היא חסרת חשיבות ומעולם לא היה אדם אחר שהועמד לדין על שטות כזאת, רמון הוא פוליטיקאי מבריק עם נסיון רב וידע רב בתחום.
      אבי דיכטר ומופז הם אנשי בטחון מהשורה הראשונה, מאיר שטרית תרם הרבה מאוד לציבור והוא איש מאוד מוכשר. אז את מי יש לך ממול? יחימוביץ? היא עוד תקועה עמוק בסוציאליזם הכושל.פואד יותר טוב? מה הוא כבר עשה כל השנים האלה?איתן כבל הקשקשן?
      ואם נדבר על ברק הוא הקטסטרופה שבחבורה,
      הבן אדם הזה יודע רק להתלהם,ולקחת החלטות שגויות ממש לא יודע לנהל מדינה ולא יודע לעבוד בצוות וראינו איך הוא הועף מראשות המדינה בפעם הקודמת.
      למפלגת העבודה אין סיכוי לנצח עדיף לחזק את קדימה שביבי הקטסטרופה הגדולה יותר לא יעלה לשלטון.

      הגב לתגובה זו

      • ידידי, דווקא הקיסר צודק ואתה טועה בגדול

        חנן, 09/02/09 18:01

        הנבחרת של העבודה טובה בהרבה משל קדימה, מה גם שיש סיכוי גבוה לעריקה של אנשי קדימה לליכוד, מה שלא סביר שיקרה בעבודה. את מי ציינת, את דיכטר, מופז ושטרית? מופז ושטרית ליכודניקים שיש סיכוי לא רע שיחזרו לשם. ברק לא נופל ממופז מבחינה בטחונית, ובתוספת וילנאי ופואד הם עולים על כל מה שיש לקדימה להציע בתחום זה. מבחינה חברתית וכלכלית יחימוביץ' וברוורמן עולים לאין שיעור על הכלום שיש לקדימה בתחום (אגב, לבני המועמדת היחידה שלא הציגה בקמפיין תוכנית כלכלית. אפשר להתווכח עם נתניהו וברק, אבל לפחות הם אומרים מה בכוונתם לעשות..). מבחינה פרלמנטרית פינס לא נופל מרמון ואף עולה עליו במידות האישיות.
        בנוסף לבחינת הרשימות, העבודה היא מפלגה אידיאולוגית שורשית שלא נבנתה סביב אופורטוניזם. קדימה היא אוטובוס מאסף שעצר בתחנה של הליכוד והעלה את רוחמה אברהם, מופז וחבריהם, המשיך לתחנה של העבודה ואסף את רמון, דליה איציק וחבריהם.

        עם כל הכבוד ללבני, הצל שלה לא מסתיר את שנות השלטון הכושל בתולדות המדינה - כשלונות מהדהדים בחינוך (שביתות ממושכות בביה''ס ובהשכלה הגבוהה), מלחמת לבנון השניה, שחיתות ציבורית שלא היתה כמוה (הירשזון,אולמרט,הנגבי,רמון ועוד).
        בקיצור, בעיניי כל מפלגה ציונית עדיפה על קדימה שמייצגת את המכוער בפוליטיקה שלנו.

        אגב, לגבי מרצ-חד''ש אני גם מסכים לגמרי עם הבחור.

        הגב לתגובה זו

        • עיקר המתלבטים הם בין קדימה(אשה טובה במפלגה רעה)-ומר''צ(טובה אבל קטנה..) (ל''ת)

          Ehad Haam-Zionist, 09/02/09 19:15

          הגב לתגובה זו

      • זכותך להערכותיך-אבל כמה מקדימה יערקו לממשלת נתניהו/ליברמן/ברק/ישי/אלדד

        Ehad Haam-Zionist, 09/02/09 19:09

        כל מי שרוצה ממשלה בראשות ציפי לבני צריך להצביע למר''צ שהתחייבה לתמוך בלבני ולהתנגד לנתניהו וליברמן.

        האם לא חבל שנשים בעלות עמוד שידרה ערכי ואומץ לב ציבורי כמו טליה ששון או צביה גרינפילד יהיו מחוץ לכנסת, כדי להכניס את המועמדים סביב המקום ה20 בקדימה???

        הגב לתגובה זו

  • 42.

    החברה הישראלית סובלת מאוטיזים חברתי וציבורי בצורה קשה ביותר

    פקק תנועה , 09/02/09 14:48

    החברההזו ייה עולם אחר סגור ומנוכר לסביבתו האישית והכוללת אם לא יקום מישהו רציני ויעשה סדר בדבר הזה כולנו נגיע בסופו של דבר למחוזות אחרים בדרכנו הצודקת .והיא כבר לא תהייה יותר צודקת

    הגב לתגובה זו

  • 41.

    ליברמן החזיק את ממשלת אולמרט שנה וחצי. לא יכול לסמוך עליו

    אורן גלמן, 09/02/09 14:30

    כדי להחליף ממשלה צריך להצביע לליכוד זה הכל. אחרת יש סיכוי, אולי קטן אולי גדול, שנמצא את עצמנו עם הדחלילה של ראובן אדלר בתור ראש ממשלה. פחד אלוהים.

    הגב לתגובה זו

  • 40.

    זה סיפן של ביבי כדי שלא תצביעו ליברמן

    אושרי, 09/02/09 14:06

    הוא מנסה להפחיד אתכם שאם תצביעו לישראל ביתנו, הוא לא יהיה ראש ממשלה.
    אבל זה לא נכון כי ביבי יהיה ראש ממשלה גם אם לא יהיה לו כל המנדטים כי כולם ימליצו על ביבי

    אז להיפך, צריך ישראל ביתנו חזקה וליברמן חזק

    הגב לתגובה זו

    • אולי תעני ל-41 - הוא מציג את הרמה הממוצעת של מצביעי ליברמן (ל''ת)

      אחיסמך, 09/02/09 14:24

      הגב לתגובה זו

  • 39.

    אדון ליברמן, איך קוראים לכלומניק במקום ה-15 או ה-12

    אפס בהתנהגות, 09/02/09 14:06

    או ה-6 שלך? מי מתומכי ליברמן יכול להגיד לי שאדע בעד מי אני מצביע....

    הגב לתגובה זו

    • מה זה משנה?דיקטטור מחליף אנשים כמו גרבים-ראה מה כתב הרצל על ליברמן....

      Ehad Haam-Zionist, 09/02/09 15:47

      הוא גזען כפי שכבר הרצל תיאר בראיה ריאליסטית מזעזעת (ושלמה אבינרי כתב על כך היום)

      בשנת 1902 פירסם תיאודור הרצל את הרומן האוטופי שלו ''אלטנוילנד'', ובו הוא מתאר כיצד תיראה מדינה יהודית שתקום בארץ ישראל ב-1923. בכך הציב הרצל לפני התנועה הציונית לא רק תיאור אידיאלי של מחוז חפצה; בדיעבד הוא גם סיפק למדינת ישראל - תוצרה של הציונות - אספקלריה שבה היא יכולה לבחון את עצמה לאור החזון שהביא אותה לאוויר העולם. אין הרבה תנועות לאומיות שיש באמתחתן כלי כל כך יעיל לבחינה עצמית.

      אחד ההיבטים המרתקים ביותר בספר הוא תיאור מערכת בחירות - שאמורה להיערך בארץ בשנת 1923 - המתמקד בזכויות תושביה הלא-יהודים. בניגוד למה שנטען לפעמים כנגד הציונות כאילו התעלמה מקיומם של ערבים בארץ, הרי בספר יש לא רק מודעות לקיומה של אוכלוסייה ערבית; המדינה היהודית מבוססת על כך שכל תושביה - ללא הבדל דת, גזע ומין - נהנים משוויון זכויות ומזכות בחירה. מדובר לא רק בערבים, אלא גם בנשים, שכן בזמן כתיבת הספר בשום מדינה מערבית דמוקרטית לא היתה זכות בחירה לנשים.

      לא זו בלבד שלערבים בארץ יש זכות בחירה, אלא שאחדים מהם גם מכהנים בתפקידי מפתח בחברה: בהם אחד מגיבורי הרומאן - מהנדס ערבי מחיפה בשם ראשיד ביי. אם לנקוט את לשון זמננו, הרצל חזה מדינה שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית, גם מדינת הלאום היהודי וגם מדינת כל אזרחיה.

      במערכת הבחירות של 1923 מופיעה מפלגה חדשה: היא נוסדה על ידי אדם שעלה ארצה באחרונה והקים מפלגה התובעת לבטל את זכות האזרחות - ואת זכות הבחירה - של כל מי שאינו יהודי. את מייסד המפלגה הגזענית היהודית מכנה הרצל בשם הרב ד''ר גאייער (משמעות המלה בגרמנית: עוף האוכל נבלות), והוא משרטט אותו ואת האידיאולוגיה הגזענית שלו כתמונת-ראי של המנהיג הווינאי האנטישמי ד''ר קארל לואגר.

      טענתו של גאייער פשוטה: זו מדינה יהודית, ורק ליהודים צריכה להיות מוקנית זכות האזרחות. האחרים יכולים להישאר כתושבים נסבלים, אך זכויות פוליטיות שוות אינן מגיעות להם.

      תיאור מערכת הבחירות ב''אלטנוילנד'' מרתק: מתברר, כי מפלגתו הגזענית של גאייער זוכה לתהודה לא מעטה, ובאחד הרגעים הדרמטיים בספר מתחולל עימות באסיפת בחירות בין תומכי גאייער לכמה ממנהיגיה הליברלים של החברה החדשה. בעת שגאייער טוען לבלעדיות זכויות האזרח של היהודים, הליברלים מצדיקים את הענקת שוויון הזכויות לתושבים הערבים באמצעות הסתמכות הן על עקרונות ליברליים אוניוורסליים והן על מקורות היהדות (''חוקה אחת תהיה לכם ולגר'').

      לאחר מאבק עיקש, מנצחים הליברלים וגאייער המובס עוזב את הארץ בבושת פנים.

      יש משהו מיוחד במינו בתיאור זה: באוטופיות הקלסיות ששימשו נר לרגלי הרצל - מ''האוטופיה'' של תומאס מורוס ועד לאוטופיות הסוציאליות של המאה ה-19 - מתוארת תמיד חברה אידיאלית, שאין בה פגם. הרצל, לעומת זאת, שילב ב''אלטנוילנד'' חברה אידיאלית יחד עם ריאליזם פוליטי: כמי שחזה את הגזענות האירופית האנטי יהודית, הוא תיאר לעצמו, כי גם יהודים מסוגלים להיות גזענים והכניס לתיאור האוטופי שלו דמות חריגה וצורמת של גזען יהודי. אך בניגוד לאירופה, שם ניצחה הגזענות, בציון ובירושלים היא תנוצח ועקרונות השוויון והליברליזם ינצחו.

      רומן אוטופי? מציאות עכשווית? הנמשל הרי ברור כשמש בצהריים. כדאי לזכור, כי המוטו של ''אלטנוילנד'' הוא: ''אם תרצו, אין זו אגדה''. בידינו הדבר.

      הגב לתגובה זו

      • מסכים איתך, באופן לא שכיח..

        ציוני שפוי, 09/02/09 18:12

        קראתי את הספר מזמן ולא חשבתי על הרלוונטיות של העניין. תודה על התזכורת.

        הגב לתגובה זו

  • 38.

    שלום ירושלמי שבור,נתניהו חוזר לשלטון והקוראים לא סופריםאותו

    שאבי מהעיריה , 09/02/09 13:40

    החיים קשים לשמאל

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    כל קול נוסף לקדימה, מגדיל את האגף שיעבור לליכוד

    מחשבות , 09/02/09 13:24

    לפי שמות המועמדים במקומות 18 ואילך בקדימה, הרי הגדלת התמיכה בה תביא להגדלת האגף שיפרוש ויצטרף לליכוד.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    החלטתי סופית לעבור מליברמן לבנימין נתניהו אני חושש מלבני וקדימה (ל''ת)

    רק לא לבני וקדימה, 09/02/09 13:24

    הגב לתגובה זו

    • החלטתי סופית להצביע לליברמן ולא לנתניהו. כי לנתניהו אני כבר לא מאמין

      מצביע ליכוד שהתפכח., 09/02/09 16:56

      ליברמן אומר את מה שהוא חושב. ונתניהו אומר הפוך על הפוך ואין שום כסוי להצהרותיו.

      הגב לתגובה זו

      • החלטתי סופית להצביע נתניהו ולא ליברמן כי ליברמן לא ימני

        נתימ , 09/02/09 18:51

        ליברמן איש עסקים ממולח שאת רוב עסקיו עושה בחו"ל, כי ליברמן החזיק את ממשלת אולמרט, כי ליברמן יחלק את ירושלים, כי ליברמן רק מדבר באוויר מה הוא עשה עשר שנים בכנסת? כלום (כמו ליבני), כי בניגוד לליכוד אף אחד לא מכיר את הרשימה שלו ממספר 2 ואילך.

        הגב לתגובה זו

        • החלטתי סופית להצביע מרצ. כי ממש לא חגגתי כש-300 ילדים פלסטינים נהרגו (ל''ת)

          ג'ומס, 09/02/09 19:19

          הגב לתגובה זו

          • החלטתי סופית שזה או ביבי או ג'ומס. כי ציפי ואיווט עשו נייט! (ל''ת)

            idan1986 , 10/02/09 03:04

            הגב לתגובה זו

  • 35.

    ליברמן,אני מצטער,מחשש שלא יהיה מהפך אני מצביע ליכוד!

    יצחק, 09/02/09 13:21

    אני מצביע מ-ח-ל.

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    גמלאים. נקודה. צריך יצוג קבוע בכנסת לרבע מהציבור הישראלי - ציבור שבנה

    צעיר ברוחו, 09/02/09 13:19

    כל מה שיש כאן
    ציבור שאחוז מזעזע ממנו רעב, קופא בקור, מת מחום, וגווע ממחלות שמנכ''לים מרושעים של משרדי ממשלה והאוצר בראשם - קיצצו את התרופות מסל הבריאות שלו.
    בעיקר למתלבטים שמסיבות מובנות מסוייגים מהמפלגות הגדולות - הצביעו גמלאים לפני שגם אתם תיבעטו על ידי הנכדים של השכנים...

    הגב לתגובה זו

    • כן ראינו מה הם עשו בקדנציה הקודמת (ל''ת)

      נתימ , 09/02/09 18:54

      הגב לתגובה זו

      • אני מסכים אתך אבל - בקדנציה הבאה רובם (או כולם ) ישארו בחוץ, אלא

        צעיר ברוחו, 09/02/09 19:29

        שהחשוב הוא הרעיון והמטרה.
        האנשים מתחלפים ויתחלפו אבל חובה שתהיה נציגות לרבע מהציבור שהוא המקופח הגדול מכולם, - אשר זורקים אותו לכלבים אחרי עשרות שנות עבודה.גם את ש''ס להבדיל מעטים זוכרים מי הקים אבל עם קייס פחות טוב יש להם מפלגה מגזרית שאיש לא יכול להתעלם ממנה.
        ואם הם כך - הרי שלבני 50+ יש כוח גדול בהרבה והגיע הזמן שידאגו לעצמם.

        הגב לתגובה זו

  • 33.

    VOTE LIKUD,OBAMA WILL RUN OVER ZIPPY (ל''ת)

    ZIPPY, 09/02/09 13:18

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    היזהרו - לליברמן יש הסכם סודי עם קדימה

    שרון, 09/02/09 13:15

    לקדימה וליברמן יש הסכם שמטרתו לחסום את הליכוד והימין וליברמן יהיה שר בכיר, הרי בממשלה הנוכחית קדימה והעבודה כבר ישבו ביחד עם ליברמן. ואז ליברמן יסמן את עצמו כימני היחידי בממשלה עד לבחירות הבאות. ומה הוא עשה בקדנציה שלו כשר לעניינים אסטרטגים בממשלת אולמרט כבר ראינו כלום ושום דבר .
    אבל עכשיו הוא פתאום גיבור על הערבים ושיהיה לכם ברור בגלל הקמפן המטופש של ליברמן הערבים יביאו ביחד יותר מעשר מנטדים אבל את ליברמן זה לא מעניין .
    אוהבי המדינה וארץ ישראל הפעם אני מדגיש הפעם יש להצביע למפלגת הימין הגדולה והיום זה הליכוד.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    היזהרו - לליברמן יש הסכם סודי עם קדימה

    רוני, 09/02/09 13:11

    לקדימה וליברמן יש הסכם שמטרתו לחסום את הליכוד והימין וליברמן יהיה שר בכיר, הרי בממשלה הנוכחית קדימה והעבודה כבר ישבו ביחד עם ליברמן. ואז ליברמן יסמן את עצמו כימני היחידי בממשלה עד לבחירות הבאות. ומה הוא עשה בקדנציה שלו כשר לעניינים אסטרטגים בממשלת אולמרט כבר ראינו כלום ושום דבר .
    אבל עכשיו הוא פתאום גיבור על הערבים ושיהיה לכם ברור בגלל הקמפן המטופש של ליברמן הערבים יביאו ביחד יותר מעשר מנטדים אבל את ליברמן זה לא מעניין .
    אוהבי המדינה וארץ ישראל הפעם אני מדגיש הפעם יש להצביע למפלגת הימין הגדולה והיום זה הליכוד.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    אם לליכוד לא יהיו יותר מ-30 מנדטים - בחירות עוד שנתיים !

    יעל, 09/02/09 13:10

    ימנים - אל תלכו שבי אחר מפלגת הטרנד של ליברמן !
    הוא לא מתחייב לליכוד ובפירוש מוכן לשבת עם ליבני, כפי שכבר עשה לפני שנה כשישב בממשלת שמאל של אולמרט - אחרי מלחמת לבנון ותמך בה במקום להחליף אותה ...

    הקול הימני שלכם ימצא את עצמו בקדימה !!
    אסור להצביע למפלגות לווין.
    רק ליכוד גדול יכול לנהל ממשלה יציבה!

    הגב לתגובה זו

    • עדיף בחירות עוד שנתיים ממדיניות השמאל

      אורן, 09/02/09 15:59

      אם נתניהו יבצע את מדיניות מרץ עבודה קדימה, עדיף ללכת לבחירות בעוד שבועיים לא שנתיים. אנחנו רוצים נתניהו שמבצע מדיניותשל נתניהו. האיש הוא לא העניין אלא המדיניות, ולכן רק איחוד לאומי חזק יבטיח זאת.
      חייבים איחוד לאומי חזק. מצביעים ט

      הגב לתגובה זו

  • 29.

    הציבור הסקטוריאלי של ליברמן יצביע לו(בהצלחה).ואנו נצביע ליכוד גדול!!!! (ל''ת)

    gadii , 09/02/09 12:51

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    האפשרות שליברמן ירכיב את הממשלה, אינה דימיונית.

    אזרח קטן, 09/02/09 12:51

    עוד פוש קטן!!

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    אכן נכון.היפנמנו את דבריך,ונחזק בצורה הברורה ביותר את הליכוד !!!!!!!!! (ל''ת)

    gadii , 09/02/09 12:47

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    רק ליכוד,רק מחלללללללללללל!!!

    כולנו ליכודדדדדדדדדדדדדדדדד!!!, 09/02/09 12:43

    מחר בועטים בקדימה!!!

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    ימנים אם לא תצביעו ליכוד עוד שנה בחירות מחדש,שימו לב.

    אנטוני הופקינס, 09/02/09 12:42

    לא מת על הליכוד אבל בוגי יעלון מתאים בבחירות הבאות.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    עזבו אותכם משקרנים, מצביעים איחוד לאומי! (ל''ת)

    החוסם הלאומי , 09/02/09 12:36

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    מה ירושלמי מנסה לומר לנו?

    פרומקין, 09/02/09 12:17

    שהאנשים הבאים יבלמו את המשבר הכלכלי?
    שהאנשים הבאים יבלמו ה''שלום'' החד-צדדי?
    שהאנשים הבאים ישקמו את החינוך?
    שהאנשים הבאים יתנו לנו דוגמא אישית?

    1.אורלי לוי - דוגמנית
    2.רוני בראון - (ההצבעות הכפולות)
    3.רוחמה בלילה - ( פרשת אגרסקו,מבריחת ווסקי שבוע לפני הבחירות)
    4.חיים רמון - עבריין מין מורשע
    5.צחי הנגבי - פרשת דרך
    6.דליה איציק - ''פוטנציאל לא ידוע''
    7.אייל ארד - הספינולוג הלאומי
    8.ליברמן - בלה,בלה,בלה
    9.אנסטסיה - נראית טוב מאוד

    כפי שאמר ידידי ''שפתי כהן'' על הספינולוג הראשי. '' שוטה משטה בכם שוטים''

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    מצביעי קדימה כנסו רגע

    רועי, 09/02/09 12:13

    ציפי ליבני תביא אותנו לאבדון
    היא מנהיגה חלשה .
    רק ראש ממשלה חזק מסוגל לייצב את המדינה
    ישראל בוחרת נתניהו

    הגב לתגובה זו

    • אמן! (ל''ת)

      בהצלחה לליכוד!, 09/02/09 13:25

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    ואף על פי כן- אני מאחלת לו הצלחה. ממצביעת האיחוד הלאומי

    יעל, 09/02/09 12:10

    הגיע הזמן שיבינו מדוע יש כל כך הרבה אנשים [הפעם] בעד ליברמן. ולמה הם נגד הערבים. אולי תזיזו הצידה את כל ענייני ה''גזענות'' וה''פאשיזם'' ותנסו להבין מה קרה כאן? הוא אומר את מה שלא נהוג לומר כיון שזה לא פוליטקלי קורקט. אבל אנשים רבים חושבים כך: הערבים הם גיס חמישי. רצינו להיות חברים, קרובים, בני דודים-יו ניים איט. אבל הם לא רצו. הושטנו יד ברוב איולתינו והם הושיטו חרב. אין מקום לשני עמים כאן. אין! תפנימו כבר לפני שיהיה מאוחר.!

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    לכל משמיצי ציפי ליבני :להלן רשימת ההישגים שלה

    זאב, 09/02/09 11:51

    אני ציפי ליבני

    •רצתי לפוליטיקה לפני עשר שנים אך מעולם לא הגשתי שום הצעת חוק משמעותית.
    •אח''כ הייתי שרת משפטים חסרת משמעות.
    •אח''כ הגעתי למשרד החוץ. בתקופת המלחמה בלבנון הקפדתי תמיד לשתוק ולא תרמתי כלום למאבק הבין לאומי וההסברתי (האמת היא שסמכתי על נתניהו שהקפיד להתראיין ברשתות הזרות ולייצג את עמדת ישראל - גם את זה הוא עושה הרבה יותר טוב ממני)
    •בסוף המלחמה גרמתי לקבלתה של החלטת האו''ם 1701 שכובלת את ידיה של ישראל. זו החלטה שערורייתית, אך אייל ארד אמר לי להציג אותה כסיפור הצלחה וכך אני עושה.
    •לאחר המלחמה, כשהבנתי שהעם מאס באולמרט - קפצתי על הטרנד, כינסתי מסיבת עיתונאים וקראתי לו להתפטר. ברור שאני לא פראיירית ושנשארתי בממשלה - על הג'וב לא מוותרים.
    •בבחירות המוקדמות לקדימה זכיתי לתמיכה מלאה של התקשורת ושל בית הדין המגוייס של התנועה, ולמרות נתוני פתיחה מעולים כמעט הפסדתי.
    •במו''מ להרכבת הממשלה נכשלתי למרות האינטרס המשותף של כולם להישאר בממשלה.
    •נבחרתי לכנסת על בסיס עמדות הליכוד, אך כיום אני עוקפת את ברק משמאל. לדעתי הגדה המערבית והגולן שייכים לחלוטין לערבים, אין לנו מה לחפש בירושלים המזרחית, ולמעשה אין לנו שום דרישות מהערבים - הם צודקים ואנחנו טועים.
    •לטרור יש להתייחס באיפוק ובסבלנות
    .לא נלחמתי למען זכויות הנשים בכלל, בכל ההצבעות החוק בכנסת למען הנשים הצבעתי נגד, אבל אדלר אמר לי להדגיש שאני אישה.
    .בזמן המבצע בעזה לא טרחתי להגיע למועצת הביטחון ולהגן על עמדתנו וחטפנו החלטה רעה בהימנעות ארה''ב, כמו כן נכשלתי לגמרי בהסברה של עמדתנו הצודקת.
    •כעת אני מצפה שתבחרו בי לראשות הממשלה..............
    •נשמע הזוי? גם לי זה נשמע כך בהתחלה, אך אייל ארד וראובן אדלר מקבלים כסף טוב כדי לשווק אותי לציבור כסיפור הצלחה.
    •בבחירות הקודמות הם הצליחו לעבוד עליכם, נקווה שגם הפעם.

    שלכם, ציפורה,אני אני, ציפי ליבני

    הגב לתגובה זו

    • אני רק לא מבין איך יש לטאפט 23 מנדטים בסקרים...

      מצביע, 09/02/09 12:44

      מחר בועטים בקדימה!!!

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    חלק מחברי קדימה יעברו לליכוד, לכן אני מעדיפה עבודה (ל''ת)

    אור, 09/02/09 11:48

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    אל תלכו שולל אחרי הסקרים

    יצחק, 09/02/09 11:48

    הציבור בבואו להצביע בקלפי צריך בבחירות אלה
    להפסיק להצביע למפלגות אווירה כמו קדימה וליברמן.
    מפלגות אווירה שעולות ויורדות עושות נזק בל ישוער למדינה מרוטה זאת.הנזק נגרם לתהליכים קצרי מועד וארוכי טווח.
    הציבור לא יוכל להגיד לא ראינו,לא שמענו, ולא ידענו.

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    הפקט שפרה

    haidotan , 09/02/09 11:31

    כמו באח בגדול
    כולם חשבו שההוא ינצח
    ובסוף העם הרים את הכפפה
    ונתן למי שמגיע את הקולות
    העם לא טיפש בסוף התוצאה היא שקובעת
    לא יתנו לימין כל כך הרבה כוח
    השמאל יתעורר בזמן

    הגב לתגובה זו

    • ב''אח הגדול'' נעשתה קומבינה. פיקוח עו''ד והכל - ובכ''ז קומבינה.

      כי התוצאה היתה מנוגדת להגיון., 09/02/09 11:37

      מישהו או מישהם כנראה ''קנה'' ושילם תמורת כמה מאות אלפי סמסים. זו האפשרות המציאותית היחידה. הכשרת השרץ בקומבינה.

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    ציפי לבני המנהיגה הראויה והמתאימה לראשות ממשלת ישראל

    benzi. a, 09/02/09 11:30

    הערב רב שרוצה להחזיר את הביבי הזה לשלטון עוד מצפה להם את אכזבת חייהם כבר במוצאי יום הבחירות. ציפי היא ראש הממשלה הבא...

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    אפקט שיפרה (ל''ת)

    haidotan , 09/02/09 11:27

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    הפעם לא מהמרים! רק נתניהו בוגי ארדן סער ובני בגין! (ל''ת)

    רונן, 09/02/09 11:00

    הגב לתגובה זו

    • ומה עם מדידור? אין לא דמי אבטלה (ל''ת)

      זקן, 09/02/09 12:34

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    קול לליברמן - הצבעה לציפי (ל''ת)

    הבועה, 09/02/09 10:35

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    רק! אבל רק בזכות שינאה רווייה רשע הצלחת להאדיר את הליכוד (ל''ת)

    מה לעשות שזה ''עובד'' הפוך, 09/02/09 10:03

    הגב לתגובה זו

    • התכוונת שינאתו התהומית והחולנית של אייל ארד לנתניהו? (ל''ת)

      השינאה אוכלת את בעליה מבפנים., 09/02/09 11:39

      הגב לתגובה זו

    • אתה לא מתאר לעצמך איך אני מ-ת-ע-ב את האייל ארד החולני הזה!

      מחר בערב הוא יישב ויחנק עם השדירים השקריים שלו!, 09/02/09 12:46

      מחר בועטים בקדימה!

      הגב לתגובה זו

      • מצטרף לאיחולים

        tomker , 09/02/09 21:03

        מדובר ברשע מרושע, איש מלוכלך, בלי אלוהים. ואסור לשכוח שליבני עם יונת השלום שלה היא המריונטה שלו. איפה הזמנים בהם היתה רק אידאולוגיה? ואיך קורה שאנשים כמו ליברמן וליבני נבנים על שינאה והולך להם? בואו נשים לזה סוף ונבחר רק במפלגות אמיתיות, ולא בכאלה שמנותבות על ידי בריונים כמו ארד.

        הגב לתגובה זו

  • 11.

    יהיה שמייח... (ל''ת)

    מפוכח, 09/02/09 09:43

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    תתעוררו זה לא ריאליטי!!!

    דור, 09/02/09 09:37

    באמת חשבתם להצביע לאנשים כגון אלי אפללו, צחי הנגבי, רוחמה אברהם ודליה איציק?
    מה לגבי שאול מופז? האיש שהפך את משרד התחבורה למטה בחירות וכל מעשיו במשרד הזה מסתכמים בגורנישט?
    מה לגבי אבי דיכטר? האיש שיוצא מגדרו לפטר קצין משטרה מצטיין רק כי המפכ''ל האנמי שמינה לא מסתדר איתו?
    מה לגבי חיים רמון? לא נמאס כבר מהפארסה הזאת? הבן אדם בהפסקה שבין שתי ישיבות גורליות ערב מלחמת לבנון השנייה תחב את לשונו לתוך פיה של קצינה ומתבטא כמו אחרון העבריינים וכמו אריה דרעי ''אני חף מפשע'', ''רודפים אותי''?
    באמת חשבתם להצביע לרוני בר-און, הידוע לשימצה מפרשת ההצבעות הכפולות?
    מה לגבי ישראל חסון? כמה קיללתם אותו כשהוא היה בישראל ביתנו והציע את חוק הטוקבקים.
    פרופסור בן ישראל שיצא נגד אולמרט עף אחורה למקום ספק ריאלי,
    פרופסור בן ששון שעבד קשה כל הכנסת על שינויים בשיטת המשטר במקום לא ריאלי.
    ומי כן בעשיריה הראשונה ?פרופסור רוחמה אברהם בלילא....

    לא חסרות מפלגות ימין.
    לא חסרות מפלגות שמאל.
    לא חסרות גם מפלגות סקטוריאליות.
    בבחירות הקרובות אני מציע שכל אחד יצביע לפי דיעותיו ומצפונו, אבל דעו זאת:
    מי שמצביע קדימה כאילו אומר:
    ''אני רוצה שהמדינה הזאת תמשיך להיות מושחתת מהיסוד''.
    אי אפשר לברוח מזה...

    הגב לתגובה זו

    • מסכים

      מני, 09/02/09 11:40

      ליבני סבבה הבעיה היא רמון שבמקום לחשוב על המלחמה העדיף לחשוב על נשיקה. חטא שעליו אין כפרה

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    ירושלמי שיטחי ורדוד

    רק ליכוד, 09/02/09 09:25

    הפרשנות של שלום ירושלמי משמימה,
    האם כל אחד יכול להיות ''פרשן פוליטי'' ???
    עלאק פרשן...

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    הצביעו מרצ ותבלמו את הפאשיסט והגזען ליברמן! מרצ בעד דו-קיום עם החמס! (ל''ת)

    רחל - מרצ, 09/02/09 09:21

    הגב לתגובה זו

    • ברור שאת טוקבקיסטית בשכר של הימין (ל''ת)

      דני אשדוד, 09/02/09 10:29

      הגב לתגובה זו

  • 7.

    הרוסים על ליברמן

    ריב''ן, 09/02/09 09:14

    בחירות 2009: ''הרוסים על ליברמן''.
    תוצאות בחירות 2009: ''עיוות, ליברמן''.
    אחרי תוצאות הבחירות: ליברמן יהיה שר עם ''תיק''.
    תחזית אישית: ליברמן ''יישב'' (לא ברור עדיין עם מי והיכן).
    בוחר אחראי הרוצה בשלטון אחראי ויציב, צריך לחזק על (פי אמונתו בדרך ובהנהגה) את אחת משתי המפלגות השורשיות המרכזיות שהיו ויהיו העוגן המרכזי לשילטון בישראל: ,עבודה'' או ''ליכוד''. (''קדימה'' ה ''ליכודעבודה'' מלאכותי אופורטוניסטי ללא אידאולוגיה או דרך ברורה או תוחלת לדעתי)
    אני אישית בוחר ב''עבודה'' בגלל המנהיגות הנבחרת והדרך המועדפת עלי.
    להזכירנו, זכות הבחירה שלנו היא אחריות כבדה. אין לנו המותרות לקיים כנסת שהיא את הכנסת קירקס. מקומן הטבעי של ''חיות פוליטיות'' הוא גן חיות (חלק אולי גן החיות התנכי).
    הצביעו ובאחריות.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    בדיחה- איך מכניסים 5 חברי כנסת לניידת?

    עידן, שינקיניסטן , 09/02/09 08:44

    2 מקדימה, ועוד 3 מקדימה.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אתמול אולמרט הביע תמיכתו בלבני וכנראה צולם בתור לקופת חולים עם כאב בטן (ל''ת)

    פניו נראו חיוורות ומיוסרות ודיבורו נשמע רפה, 09/02/09 07:52

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    ירושלמי אתה מוטה קדימה וזה פוסל אותך מלדווח

    כלכלן, 09/02/09 07:50

    ואותנו מלהאמין לכתבותיך

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    זהו משאל עם על חלוקת ירושלים

    שמעון, 09/02/09 05:55

    ידע כל מי שמצביע לקדימה שהוא נותן את ידו לחלוקת ירושלים - ושלא יבכה אחר כך כשהטילים יגיעו עד אליו!

    הגב לתגובה זו

    • צודק-שהרי בית לח ורמאללה הם במרחק מאות ק''מ מירושלים...בחירה בין סרבנות

      Ehad Haam-Zionist, 09/02/09 06:49

      למשא ומתן אזורי לשלום ובטחון בין ישראל לשכנותיה ולעולם הערבי שיוביל אובמה בנחישות-ובין בחירה במדינה ציונית הומנית, ההוגנת חברתית וכלכלית, המקפידה על דמוקרטיה מלאה לכלל האזרחים ושומרת כבבת עינה על שלטון החוק בישראל ובשטחים. מדינה המקדישה ממשאביה לשמירה על הסביבה לנו ולדורות הבאים, והמכבדת את האמונה הדתית מבלי להכנע לסחטנות וכפיית המפלגות הדתיות.

      ומכל מרכיביה של ''ממשלת קמע'' זאת (קדימה-מרצ-עבודה)-המרכיב הטהור ביותר בכל הפרמטרים של נורמליות היא מר''צ בראשות ג'ומס אורון.

      הגב לתגובה זו

      • למסית הפו"צ האנטישמי, אהה, כבר ירו מבית לחם משך שבועות על ירושלים בעקב

        איציק המרכז , 09/02/09 11:10

        בעקבות הזיות אוסלו שלכם וממשלת השמאל לא עשתה דבר...

        וג'ומס? ג'ומס בדוק "מבוגר" ישב ליד ציפי באופוזציה ויעשה יחד עימה את הדבר הכי טוב שביכולתם לעשות, כלום...

        ויום טוב לך.

        הגב לתגובה זו

  • 2.

    שמועה ש-7 מעשיריה השניה בקדימה ו-2 מהראשונה עוברים לליכוד אחר הבחירות (ל''ת)

    עבודה זה שמאל ואידיאולוגיה . קדימה זה רק כסאולוגיה, 09/02/09 05:54

    הגב לתגובה זו

    • עוד שמועה - כל שרי מפלגת העבודה עוזבים כדי להיות שרים אצל ביבי

      מושון,חולון, 09/02/09 07:02

      אל תבלבל במוח.
      חוץ מצחי הנגבי ,שאול מופז ואלי אפללו, כל יתר פורשי הליכוד בקדימה שרופים במפלגת האם שלהם ואין שום סיכוי שהם יכולים לחזור. הם לא תחזקו בעורמה (כמו השלושה הנ''ל) אנשים בשני המחנות.
      התסריט היותר סביר הוא שהאנשים הישרים במפלגת העבודה פינס ויחימוביץ ינסו לכפות על ברק לא לשבת עם ליברמן, ואז יהיה פילוג אצלכם במפלגה - כי הרי ''לטובת המדינה'' חשוב שאהוד ברק יהיה שר בטחון, לא?

      הגב לתגובה זו

      • שניכם צודקים-כשליש מקדימה יתפלג-וברק ירוץ להיות שר של נתניהו/ליברמן... (ל''ת)

        Ehad Haam-Zionist, 09/02/09 07:20

        הגב לתגובה זו

      • אתה מודה רק ב-3 הבכירים, אבל יתר הזוטרים לא פחות אופורטוניסטים (ל''ת)

        עבודה זה שמאל ואידיאולוגיה . קדימה זה רק כסאולוגיה, 09/02/09 07:34

        הגב לתגובה זו

      • ומידע עדכני נוסף: מחלקת ההסברה של החמאס השתלטה על התקשורת הישראלית (ל''ת)

        אנתיקשורת, 09/02/09 08:12

        הגב לתגובה זו

  • 1.

    ואז ליבני תצטרף כמו כ-ו-ל-ם לממשלה של נתניהו וליברמן-שלמה אבינרי מזכיר

    Ehad Haam-Zionist, 09/02/09 05:25

    בשנת 1902 פירסם תיאודור הרצל את הרומן האוטופי שלו ''אלטנוילנד'' (''ארץ ישנה-חדשה''), ובו הוא מתאר כיצד תיראה מדינה יהודית שתקום בארץ ישראל ב-1923. בכך הציב הרצל לפני התנועה הציונית לא רק תיאור אידיאלי של מחוז חפצה; בדיעבד הוא גם סיפק למדינת ישראל - תוצרה של הציונות - אספקלריה שבה היא יכולה לבחון את עצמה לאור החזון שהביא אותה לאוויר העולם. אין הרבה תנועות לאומיות שיש באמתחתן כלי כל כך יעיל לבחינה עצמית.

    אחד ההיבטים המרתקים ביותר בספר הוא תיאור מערכת בחירות - שאמורה להיערך בארץ בשנת 1923 - המתמקד בזכויות תושביה הלא-יהודים. בניגוד למה שנטען לפעמים כנגד הציונות כאילו התעלמה מקיומם של ערבים בארץ, הרי בספר יש לא רק מודעות לקיומה של אוכלוסייה ערבית; המדינה היהודית מבוססת על כך שכל תושביה - ללא הבדל דת, גזע ומין - נהנים משוויון זכויות ומזכות בחירה. מדובר לא רק בערבים, אלא גם בנשים, שכן בזמן כתיבת הספר בשום מדינה מערבית דמוקרטית לא היתה זכות בחירה לנשים.

    לא זו בלבד שלערבים בארץ יש זכות בחירה, אלא שאחדים מהם גם מכהנים בתפקידי מפתח בחברה: בהם אחד מגיבורי הרומאן - מהנדס ערבי מחיפה בשם ראשיד ביי. אם לנקוט את לשון זמננו, הרצל חזה מדינה שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית, גם מדינת הלאום היהודי וגם מדינת כל אזרחיה.

    במערכת הבחירות של 1923 מופיעה מפלגה חדשה: היא נוסדה על ידי אדם שעלה ארצה באחרונה והקים מפלגה התובעת לבטל את זכות האזרחות - ואת זכות הבחירה - של כל מי שאינו יהודי. את מייסד המפלגה הגזענית היהודית מכנה הרצל בשם הרב ד''ר גאייער (משמעות המלה בגרמנית: עוף האוכל נבלות), והוא משרטט אותו ואת האידיאולוגיה הגזענית שלו כתמונת-ראי של המנהיג הווינאי האנטישמי ד''ר קארל לואגר.

    טענתו של גאייער פשוטה: זו מדינה יהודית, ורק ליהודים צריכה להיות מוקנית זכות האזרחות. האחרים יכולים להישאר כתושבים נסבלים, אך זכויות פוליטיות שוות אינן מגיעות להם.

    תיאור מערכת הבחירות ב''אלטנוילנד'' מרתק: מתברר, כי מפלגתו הגזענית של גאייער זוכה לתהודה לא מעטה, ובאחד הרגעים הדרמטיים בספר מתחולל עימות באסיפת בחירות בין תומכי גאייער לכמה ממנהיגיה הליברלים של החברה החדשה. בעת שגאייער טוען לבלעדיות זכויות האזרח של היהודים, הליברלים מצדיקים את הענקת שוויון הזכויות לתושבים הערבים באמצעות הסתמכות הן על עקרונות ליברליים אוניוורסליים והן על מקורות היהדות (''חוקה אחת תהיה לכם ולגר'').

    לאחר מאבק עיקש, מנצחים הליברלים וגאייער המובס עוזב את הארץ בבושת פנים.

    יש משהו מיוחד במינו בתיאור זה: באוטופיות הקלסיות ששימשו נר לרגלי הרצל - מ''האוטופיה'' של תומאס מורוס ועד לאוטופיות הסוציאליות של המאה ה-19 - מתוארת תמיד חברה אידיאלית, שאין בה פגם. הרצל, לעומת זאת, שילב ב''אלטנוילנד'' חברה אידיאלית יחד עם ריאליזם פוליטי: כמי שחזה את הגזענות האירופית האנטי יהודית, הוא תיאר לעצמו, כי גם יהודים מסוגלים להיות גזענים והכניס לתיאור האוטופי שלו דמות חריגה וצורמת של גזען יהודי. אך בניגוד לאירופה, שם ניצחה הגזענות, בציון ובירושלים היא תנוצח ועקרונות השוויון והליברליזם ינצחו.

    רומן אוטופי? מציאות עכשווית? הנמשל הרי ברור כשמש בצהריים. כדאי לזכור, כי המוטו של ''אלטנוילנד'' הוא: ''אם תרצו, אין זו אגדה''. בידינו הדבר.

    הגב לתגובה זו

    • מי שקורא את כל האשפה שהמסבירן הקבוע של ארגוני הטרור - שיקום! (ל''ת)

      אנתישקורת, 09/02/09 09:49

      הגב לתגובה זו

    • תגיד לא נמאס לך עם הטוקבקים?

      גקאס, 09/02/09 10:02

      תבין המציאות שלך מתרסקת פעם אחר פעם על אבני המציאות המזרח התיכונית, אדם שמצביע למרצ הוא אדם הזוי עם בעיה קשה ביותר של הבנת המציאות

      הגב לתגובה זו

    • רק דבר אחד הרצל לא חזה......

      ריאלי, 09/02/09 10:18

      הרצל לא הצליח לחזות את הבוגדנות של הערבים (ע''ע עזמי בשארה), את חלקם בפיגועים (כבר מזמן לא עשבים שוטים) , את רמיסת שלטון החוק על ידם (ראה את הבניה הבלתי חוקית , הנהיגה הפרועה ,גביית דמי חסות בדרום , שיעור הפשיעה הגבוה) , את חוסר הרצון לתרום למדינה (השתמטות מתשלום מיסים , השתמטות משרות לאומי כלשהו).

      הגב לתגובה זו

    • גאייער (Geier) הוא עוף דורס, וגם פרס (שימון) הוא גאייער (ל''ת)

      אפרים, 09/02/09 12:04

      הגב לתגובה זו