• 60.

    אסתר שטרייט-וורצל

    יצחק בן דוד, 12/01/11 16:37

    אביה של אסתר 'דגל' שהדמיון חשוב בשביל יצירה. איינשטין אמר 'דמיון חשוב מידע'.
    ש'י עגנון היה פעמים רבות אורח בבית ההורים של אסתר. הוא דגל שהסופר זקוק לדמיון ולתמימות. למשל בתמול שלשום כשמציעים לו לקחת את המפתח של בית הכנסת וגומ'. בשורות אלו עם התאור 'הדרמה' אפשר לראות את הגרעין שלו שהינו יסוד לסיפורי עגנון, שהיה אדוק באמנותו וענו מאוד. אותו איש ישב בשולחן עם הורי עם אסתר ואני עימם.

    IP: 84.148.247.183דווח על תגובה זו

  • 59.

    כל הכבוד לה! (ל''ת)

    חיים, 17/02/09 21:23


    IP: 217.132.138.112דווח על תגובה זו

  • 58.

    אסתר - חמדנות שטחים, בורות ושינאת אחים היא מורשתך?

    gibenz , 06/02/09 12:03

    ואת את עוד תוהה למה אנחנו לא "עם סגולה" ??

    IP: 217.132.231.55דווח על תגובה זו

  • 57.

    אסתר שטרייט

    רינה לב-עמי (כלב), 05/02/09 14:14

    כל הכבוד למורתי ומחנכתי אסתר.תמיד אהבתי את אישיותך, אסתר, ואת חלק חשוב מאוד בעיצוב אישיותי וידיעותי בספרות עברית. לשמחתי הרבה אני מזדהה באופן מוחלט עם דעותייך הפוליטיות. כשקראתי את דברייך, כאילו יצאו המילים מתוך קרביי.
    אני מאחלת לך בריאות טובה ואריכות ימים בשמי ובשם חבריי לכיתה שאותם חינכת בשנת 1959,כיתה י''ב ספרותית, תיכון ברנר-אחד-העם.
    בברכה ובהוקרה, רינה (כלב) לב-עמי.

    IP: 89.0.19.77דווח על תגובה זו

  • 56.

    כן ירבו כמותיך כמחשבותיך

    איציק, 04/02/09 21:22

    חבל שדעותיך נמצאות במעוט בין כותבי העט אלו שקוראים את עצמם סופרים ישראלים שחומלים על אויביהם יותר מאשר הם חסים על בני עמם. אלו הסופרים שמכנים עצמם ישראלים ומטשטשים ככול שניתן את הלאום היהודי אלו שחושבים שהם ילודי הגלובליזציה בלי דת ובלי לאום ובלי אדמה הם מוכנים לותר על ביתם העיקר לא לצאת לקרב לשיטתם הם מובילים את העם לשואה שנייה כאשר הפעם הרייך התגייס לחמאס
    לצערי רוב כותבי העט נמצאים מהצד הזה של המתרס
    חזקי ואמצי

    IP: 87.68.117.126דווח על תגובה זו

  • 55.

    ההתיישבות בעזה מתחלתכילה- פשע בל ישוער. כחו ולבן- הצבע שלי

    רוני, 04/02/09 11:58

    שלום עכשיו- היחידים ששפויים במדינה הזאת ומונעים ממנה להגיע לאבדן, המתנחלים לעומתם- יביאו אותנו למצב של מדינה אחת עם רוב ערבי ולבסוף מדינה אזרחית במקום מדינה יהודית, היציאה מעזה- התחלת ההתנתקות וההימנעות ממצב של מדינה דו לאומית עם הפלשתינים ומהלך נבון ביותר, נוער גבעות- נזק בל יתואר לחברה שבעתיד יובילו להפיכה צבאית.

    IP: 84.108.224.202דווח על תגובה זו

    • הצבע שלך הוא הירוק של החמאס. דרך שלום עכשיו פשטה את הרגל. (ל''ת)

      mnementh , 18/02/09 09:28


      IP: 216.165.3.222 דווח על תגובה זו

  • 54.

    סופרת דגולה שהשמאל הנאור הליברלי מחרים בגלל דעותיה. (ל''ת)

    אורי, 04/02/09 11:30


    IP: 62.0.34.136דווח על תגובה זו

  • 53.

    סופרת דגולה ואשה חכמה. כל הכבוד!! כל מילה זהב! (ל''ת)

    מיכל, 04/02/09 11:26


    IP: 62.0.34.136דווח על תגובה זו

  • 52.

    זה שכל הגוש של שלום עכשיו הם נגד המדינה ומלשינים ראו צלם לדוגמא

    רחלי, 04/02/09 10:47

    ראו את צלם וכל יפי הנפש שכאשר יהודי נרצח בידי רוצח ערבי הם לא נוסעים לנחם את המשפחה אבל שרוצח ערבי נהרג הם עוזרים להקים סוכת אבלים ומיד תומכים במעשה

    IP: 89.139.227.209דווח על תגובה זו

  • 51.

    דתיות הופכת את המאמין לאדם הכלוא בתוך עולם מחשבתי מאובן וצר עולמו

    מוגבלות מחשבתית, 04/02/09 06:18

    כעולם ההלכה.......

    IP: 79.183.250.165דווח על תגובה זו

  • 50.

    אסתר שטרייט וורצל בנה היה חבר שלי

    איתי1960 , 04/02/09 03:02

    הבובה מן הבית הקטן ספר ילדותי אורי ספר בחרותי אסתר אשה נפלאה האיש שלה אדם משכמו ומעלה אסתר עד 100 כמו עשרים עלי והצליחי בכל מעשי ידייך להיתפאר

    IP: 85.250.189.52דווח על תגובה זו

  • 49.

    אין לי מספיק מילים בשביל להודות לאישה הזאת (ל''ת)

    שלומי, 04/02/09 00:36


    IP: 77.127.0.108דווח על תגובה זו

  • 48.

    אמיתית , מוכשרת, ישרה וחכמה

    תלמיד לשעבר בכיתתה, 04/02/09 00:21

    היתה מורה שלנו לספרות בבית הספר התיכון אחד העם בפתח-תקווה בעת שהיה במקומו הראשון ברח' יואל משה סלומון .
    הלוואי שירבו כמוה .
    איחולים להרבה בריאות ואושר .

    מ.ש .

    IP: 84.109.201.27דווח על תגובה זו

  • 47.

    האם את ממחנה הדתיים המתועבים והשפלים שתומכים ברצח רבין הי''ד וברוצח

    שאלה לי אליך....., 04/02/09 00:05

    הדתי בשם הדת (אסור להזכיר או לכתוב את שמו של זרע העמלקי הזה) או שאת מהמתנגדים הנחרצים לרצח(זוכרת לא תרצח).כל מי שתמך ברצח בכף הקלע תהי נשמתו צרורה...........

    IP: 79.176.96.50דווח על תגובה זו

  • 46.

    שבענו מרורים מהמתנחלים ותומכים הרושפים אלימות,הסתה ושנאת חינם כתומה (ל''ת)

    שנאת חינם כתומה..., 04/02/09 00:02


    IP: 79.176.96.50דווח על תגובה זו

  • 45.

    Esther

    Your student, 04/02/09 00:00

    I admired you as a high-school teacher Forty years ago. My children admired your writing and I admire your political views. Thank you

    IP: 89.139.160.77דווח על תגובה זו

  • 44.

    אסתר את מוזמנת לקרוא את המאמר על מעמד האשה בהלכה באתר דעת אמת

    אסתר את מוזמנת....., 03/02/09 22:27

    נשמח לקבל ממך ומהקוראות תגובות.

    IP: 79.176.96.50דווח על תגובה זו

  • 43.

    דייייייי...please ,נמאסתם כבר עם ההתנתקות הזאת -אגב מה קרה למליונים

    גרינבוים ,גבעתיים, 03/02/09 22:12

    שהמדינה נתנה להם לקנות בתים חלופיים ? על זה הם אף פעם לא עונים. מעניין. הם פשוט בזבזו את הכסף ועכשין מושיטים את ידם שוב לכיוון הקופה הציבורית,לעוד כמה מליונים.ממש אזרחים למופת...

    IP: 82.80.144.71דווח על תגובה זו

    • המליונים

      הצחקתני., 04/02/09 00:04

      על הבית ברחוב כרמיה שמעת, על הירשזון שמעת, מה מליונים?!? זרקו אותם כמו כלבים אתה מוזמן לבקר בעין צורים ובניצן, ובשאר מחנות הפליטים.

      IP: 212.76.115.23 דווח על תגובה זו

    • דיי PLEASE עם השקרים

      יעקב, 04/02/09 04:06

      המדינה לא נתנה מיליונים לאף אחד.
      מי שהסכים לקבל מיד קיבל 50 אלף ש''ח (כדי לשקם את חייו) שזה בדיחה גרועה.
      חלק שוכנו ב''קראווילות'' שזה קראוון עם גג יפה. הרוב ללא עבודה עם בעיות קשות.

      אם תחלק מיליונים ל 10,000 ! שזה מספר המגורשים, תקבל שכל אחד קיבל קצת מאוד.

      אם לך נמאס אז אל תקרא את הטוקבקים האלו.
      למי שסובל לא נמאס כי הוא עדיין סובל

      IP: 150.101.123.197 דווח על תגובה זו

      • גם להורים החילונים שלי המדינה אף פעם לא בנתה בית.

        רוני, 04/02/09 12:06

        ההורים שלי עבדו וחסכו ואחרי 13 שנות נישואים קנו לעצמם בית. ככה זה. בשביל בית צריך לעבוד. הבעיה עם המתנחלים זה שהם רגילים לקבל הכל בחינם. הם הילד המפונק של המדינה.אז עכשיו, כשחזרתם לגבולות 67 אתם אזרחים רגילים כמו כולם ולא מלכים כמו שנהגנו בכם קודם עם ההקלות שקיבלתם. ברוכים הבאים לישראל. פה קשה מאוד להתקיים כיוון שהמדינה מעדיפה להשקיע את כספה בהתנחלויות ובמלחמות מיותרות על פני להשקיע ברווחה, חינוך, בריאות ודיור. בהצלחה!

        IP: 84.108.224.202 דווח על תגובה זו

  • 42.

    ''לשמחתי, לא נזקקתי למאבק הפמיניסטי''.

    חבל שנשים מכחישות, 03/02/09 22:08

    פשוט עצוב שהיא אשכרה מאמינה בזה, וכל זאת כדי שחו''ח לא יחשבו שהיא ''פמיניסטית עם שפם''. כאילו מאבק פמיניסטי הוא איזה כפתור שלוחצים עליו ולא השפעות היסטוריות מתמשכות. היא באמת לא קושרת את זה שזכויותיה נשמרו, בעבודה למשל, לפמיניזם. טוב, אז כנראה היה לה סתם מזל. חבל ששאר הנשים בגילה לא יכלו לסמוך על זה.

    IP: 212.179.61.202דווח על תגובה זו

    • הספרים שלה יפים ומחכימים, אך מאוד לא פמיניסטיים

      , 26/08/14 23:38

      הגיבורים שלה תמיד גברים. גם גיבורי המשנה. גם כל הדמויות המשמעותיות בספרים שלה עם גברים. דמויות הנשים בספרותה מסתכמות במי, שאין ברירה אלא, שיהיה אישה. כל דמות שרק יכולה להיות גבר, היא גבר.
      וגם רבות מדמויות הנשים עסוקות מדי במטבח.
      אני כן ממליץ לקרוא את הספרים, אבל הנקודה הזו מציקה.

      IP: 109.160.166.246 דווח על תגובה זו

  • 41.

    אין דעה לאשה אלא בפלך אמרו חז''ל והם צודקים אחרת איך אפשר להסביר שאשה

    אשה נחותה עפ''י....., 03/02/09 22:06

    ממשיכה להיות דתיה..... כי עפ''י ההלכה היהודית ה''נאורה'' נשים פסולות,נחותות,אין זכויותהן שוות לזכויות הגבר,מוגבלות ומושפלות ובכל זאת אשה ממשיכה להיות בדת....אולי זה סוג של הזדהות עם המקרבן....

    IP: 79.176.96.50דווח על תגובה זו

  • 40.

    כל הכבוד לה (ל''ת)

    הסרוג, 03/02/09 20:27


    IP: 82.166.129.183דווח על תגובה זו

  • 39.

    סופרת מדהימה

    טובה, 03/02/09 19:27

    מאחלים לך שתמשיכי לכתוב ספרים.מכולם נהננו מאוד ונרכש גם את הכתום לנכדינו

    IP: 79.180.54.94דווח על תגובה זו

  • 38.

    הילדים שלי ממש גדלו עליה (ל''ת)

    אלון, 03/02/09 14:28


    IP: 10.213.32.173דווח על תגובה זו

  • 37.

    הכיבוש המשחית

    שי, 03/02/09 13:50

    אני לא מסכים עם אלו המשייכים את דעותיה של הסופרת לגילה הגבוה, מאחר ואני מכיר לא מעט צעירים החושבים כמוה! מה שכן מפתיע אותי זו העובדה שסופרים שנכונו בראייה רחבה וגלובלית ובפרספקטיבות שאין בדרך כלל לאדם מין הישוב, דעותיהם שונות מאלו של הגברת שלצערי, אכזבתי ותדהמתי לא היתה מסוגלת להבין שהכיבוש משחית!!! את הצבא שלנו דרדרו כשהפכו אותו לבייבי סיטר של המתנחלים בשטחים הכבושים, במקום להשקיע במדע, בפיתוח בתשתיות ובתעשייה, בנו גשרים מינהרות ואוטוסטראדות לכמה אלפי מתנחלים בשטחים. לא סתם הדרדרנו בכל התחומים, בהישגי התלמידים
    שנאלצים להצטופף בכיתות וללמוד אצל מורים חסרי מוטיבציה המקבלים משכורות רעב כדי שהממשלה תוכל לממן מאות מתנחלים העובדים ברשויות המקומיות בשטחים ומשכירים על חשבוננו אוטובוסים שיקחו אותם להפגין בתל אביב. אם את כל אלו, ואחרים, לא השכילה הסופרת לראות ולהבין, אצלי, היא לא ראוייה לתואר סופרת...

    IP: 62.219.226.30דווח על תגובה זו

    • שי,על אוטו-אנטישמיות שמעת?זאת ההגדרה לדבריך!

      רסקולניקוב, 03/02/09 22:21

      פעם האשימו בכל דבר את היהודים.
      היום מאשימים בהכל את המתנחלים.
      איזה יופי.איזה מזל שיש אותם אחרת היינו צריכים ממש להמציא אותם כדי להאשים מישהו בכל הכשלונות שלנו.
      את כל זה אני אומר לך בתור יהודי חילוני למהדרין אבל גאה ביהדותו.
      גשרים ומנהרות בשטחים?!!מה לקחת סמי הזיה לפני שכתבת את זה?(וכן אני מכיר את כביש המנהרות,אבל מדבריך נראה כאילו לכל מתנחל יש גשר ומנהרה מתחת לבית או משהו כזה..) וכל יתר הטענות המופרכות שלך שאפילו לא שווה לחזור עליהן כאן.
      בחיי,בנאדם אתה אכול שנאה.
      את כל זה אני כותב לך בתור אחד שעד לפני כמה שנים גם חשב כמוך שאין לנו מה לחפש שם.
      מאלה שהיו מתנדבים בשבתות לנסוע לחברון סתם כדי להרגיז ת'מתנחלים.
      אנשים משנים את דעתם.גם אני יותר קרוב היום לדעותיה של הסופרת הנ''ל מאשר לדעותיו של ג'ומס(ואצלי היא כן ראויה לתואר סופרת כי הספרים שלה הם נכסי צאן ברזל עוד מתקופת הילדות שלי.כן שי,תאמין לי שאנשים מהימין מעניקים את התואר סופר גם לס.יזהר למרות שדעותיו הפוליטיות לא חביבות עליהם.אבל כנראה שבשמאל ה''נאור'' שלנו זה אחרת).
      אחרי המבצע האחרון בעזה הבנתי שזה שאני יכול לשבת בביתי בשקט ובשלווה(כפר יונה,תודה ששאלת..)ולא להסתכל לשמים ולחכות מתי יפול לי טיל על הראש זה בגלל שכמה קילומטרים מביתי יושב צה''ל על הרי השומרון שאני רואה ממרפסת ביתי.
      המרחק מטול כרם לישובי האיזור אינו רחוק מהמרחק בין עזה לשדרות. אבל פה שקט.
      ועוד שאלה שי.אתה יודע מה גורם לצה''ל לשבת באותם מקומות שמהם הוא מגן על ביתי??(ואולי גם על ביתך)
      ניחשת נכון שי,אלה המתנחלים שנואי נפשך שיושבים שם למעלה על ההרים ובעצם די שומרים עלינו.
      אם הם לא היו שם גם צה''ל לא היה שם ואז...שמחה וששון..
      אבל אתה יכול להיות רגוע שי.בתור אחד שבעברו השמאלני התעמת הרבה עם מתנחלים אני יכול להעיד שהחבר'ה האלה עקשנים כמו חבורת פרדות והם הולכים להישאר שם עוד הרבה הרבה זמן ככה שאפשר לחיות בשקט.
      אלא אם כן...
      אלא אם כן אנשים כמוך שי(וכמוני בעבר) יחשבו עוד פעם שהם עוזרים למדינת ישראל בזה שהם הורסים את בתיהם של האנשים האלה ומגרשים אותם מאדמתם..
      את המחיר על השטות הזאת אנחנו משלמים יום יום.
      פיכחון נעים.

      IP: 213.151.63.170 דווח על תגובה זו

  • 36.

    לא להתביש לחזור בתשובה להגיד אשמנו ולחזור לאמת היחידה שזה התורה (ל''ת)

    יהודי זהשומר תורה ומצוות, 03/02/09 13:47


    IP: 89.139.50.15דווח על תגובה זו

  • 35.

    סופרת מעולה!!!

    יפה, 03/02/09 13:21

    הספרים שלה מאוד טובים ותמיד מענינים אני עדיין קוראת את ספריה והספר שלה שהכי אהבתי הוא אליפים.כל הכבוד!!!

    IP: 87.68.68.123דווח על תגובה זו

  • 34.

    בדוק ומנוסה

    יענקל האשכנזי, 03/02/09 12:57

    כל גוי עדיף על כל כתום.

    IP: 195.200.205.22דווח על תגובה זו

  • 33.

    מתי תחזרי בתשובה עוד מעט יהיה מדינת הלכה (ל''ת)

    כולם צריכים לחזור, 03/02/09 12:55


    IP: 89.139.50.15דווח על תגובה זו

  • 32.

    שלוש תודות לסופרת מדהימה

    ישי, 03/02/09 12:40

    תודה על העונג שגרמת לי בילדותי - כשקראתי את ספרייך.
    תודה על העונג שאת גורמת לבני, שלאחרונה גמר לקרוא את ''אורי'' (''אבא, בחיים שלי לא קראתי ספר כל כך עבה...'').
    ותודה על החיבור המיוחד שיש לי עכשיו עם בני...

    IP: 147.237.73.201דווח על תגובה זו

  • 31.

    מחקרים הוכיחו כי לעת זקנה נוטים קשישים להזות חזיונות-שוא וללקות בשטיון

    נעמן,שפוי , 03/02/09 12:34

    שטרייט וורצל היא כזו. זקנתה המטופשת מבזה את צעירותה הציונית. מי שתומך בצבע הכתום אינו ציוני! ציונות היא חד-נס, דקל אחד, לא סוציאליזם, לא קפיטליזם ולא כתומיזם - כחול לבן. אנחנו במפלגת קדימה משיבים את החזון הציוני האמיתי, אבל הכתומים גוררים את המדינה לטרור, שנאה ואבדון. חבל שהסופרת נגררת אחריהם, אך מצד שני אני בהחלט מבין את ההשפעות הפסיכולוגיות שיש לזיקנה על קשישים.

    IP: 212.179.159.167דווח על תגובה זו

    • גם שרון לקה בשטיון, עוד לפני המכה האחרונה שהפילה אותו

      תמה, 03/02/09 12:57

      גם בפסיכולוגיה אתם מבינים שם בקדימה. ממש סופר-בני אדם.
      אם כך, גם שרון לקה בשטיון כאשר החליט על ההתנתקות שעליה אתה כל כך מברך.
      בקדימה אין כלום - לא ציונות ולא אהבת הארץ ולא אהבת האדם, אלא אך ורק אהבת הכסא, אהבת הבצע ואהבת הנוכלות.

      IP: 84.228.91.96 דווח על תגובה זו

    • גם זקנתו של שרון ביישה את צעירותו

      יובלית , 03/02/09 13:21

      גם בפסיכולוגיה מבינים בקדימה? ממש סופר אנשים.
      ומאחר שאתה בהחלט מבין את ההשפעות הפסיכולוגיות שיש לזיקנה על קשישים, אתה יכול להכליל פה גם את שרון שבזקנתו עשה דברים מביישים שלא עשה לא בצעירותו ולא בבגרותו.

      IP: 84.228.91.96 דווח על תגובה זו

    • עיניים להם ולא יראו , אוזניים להם ולא ישמעו (ל''ת)

      קדימה=עיורון, 04/02/09 00:51


      IP: 83.130.165.228 דווח על תגובה זו

    • אתה טיפש חסר תקנה

      איתי1960 , 04/02/09 03:04

      בושה לאנושות שלא תגיע לגיל שלה אידיוט

      IP: 85.250.189.52 דווח על תגובה זו

  • 30.

    איך נהנתי לקרוא את הספרים שלך כשהייתי קטנה... (ל''ת)

    tal, 03/02/09 12:12


    IP: 212.149.169.221דווח על תגובה זו

  • 29.

    מעוררת כבוד..דעותיה ציוניות יהודיות אמתיות,תודה לך אישה יקרה (ל''ת)

    גלעד, 03/02/09 12:08


    IP: 85.250.166.25דווח על תגובה זו

  • 28.

    מתגעגע לאורי ובטוח כי הוא חי... (ל''ת)

    אך תגידי: איפה הוא היום?, 03/02/09 11:59


    IP: 217.132.70.210דווח על תגובה זו

  • 27.

    ''הסופר שאני הכי מעריצה, ובצדק''

    בן השכנים, 03/02/09 11:59

    מה אני אגיד, משפט המאה. קובע קביעה ואז מחזקת אותה על ידי זה שהיא מעידה על עצמה שהיא צודקת.

    סופרת בינונית לבני הנעורים. יודעת לפנות אל ררגשות הבוסר וההורמונים שלהם על ידי כתיבה חד מימדית ושטוחה.

    קראתי אותה ונהניתי ממנה בילדותי, מסתבר מהראיון כאן שגם בשאר הוויתה היא חד מימדית ושטוחה. כנראה זו תכונה נדרשת מסופר ילדים.

    IP: 212.150.73.89דווח על תגובה זו

    • בלי קשר אליה - עגנון הוא באמת ענק. אבל...

      גל אורן, 14/05/09 20:55

      כל זאת רק בספרות העברית. בהשוואה לכל שאר סופרי העולם הגדולים זה קצת מסובך לומר שהוא הכי ענק. אחרי הכל, גם הוא בעצמו אמר שבאלזאק הוא הכי גדול. וגם בלי אמרתו עדיין יש את טולסטוי, צ'כוב, דוסטוייבסקי, המסון, תומאס מאן (שמות אקראיים חוץ מהאחרון) שהםעולים עליו בהרבה. אך אין להכחיש כי בקריאה בעניים ''יהודיות'' הוא מהגדולים ביותר.

      IP: 147.161.36.168 דווח על תגובה זו

  • 26.

    אסתר תודה על ספרים נפלאים!!! (ל''ת)

    שרית, 03/02/09 11:58


    IP: 84.109.221.82דווח על תגובה זו

  • 25.

    כלת עולם. אין עליך. (ל''ת)

    יעל, 03/02/09 11:36


    IP: 77.126.236.204דווח על תגובה זו

  • 24.

    לצערך ולצערי האשליה היא נחלת רבים

    יפה, 03/02/09 11:29

    גם אבי רצה לעלות ארצה בגיל 18 אך המלחמה עיכבה את חלומו בשש שנים. היתה להורי את האפשרות לאחר המלחמה לנסוע לארה''ב אך אבי העדיף לחיות ולבנות את חייו בישראל.

    היום בגילו המופלג 90 אבי מבטא ביתר שאת את האכזבה מהחלום הארץ ישראלי והציוני שלא היתגשם.

    IP: 87.69.83.57דווח על תגובה זו

  • 23.

    היופם שבו פינו את עזה היה יום מצחיק

    יעעי, 03/02/09 11:09

    לראות מתנחלים ושוטרים חוטפים מכות ביחד.
    PRICELESS

    IP: 217.132.149.25דווח על תגובה זו

    • הימים בהם הפציצו את חמאס עזה נחרתו בלב כל פושע גראד

      נעמן שפוי, 03/02/09 11:46

      הימים בהם הפציצו את חמאס עזה נחרתו בלב כל פושע גראד

      IP: 79.179.11.151 דווח על תגובה זו

    • עוד אידיוט (ל''ת)

      איתי1960 , 04/02/09 03:05


      IP: 85.250.189.52 דווח על תגובה זו

  • 22.

    אסתר, יישר כוח. עזרת לעצב את דמותי עוד בנעוריי כשקראתי את ספריך

    דפנה, 03/02/09 11:06

    שחר, מכתבים לצופיה, בני דניאל, אליפים ועוד רבים וטובים. טובים מאוד, היו חלק מעצב ואיכותי בי, ביכולת ההבעה שלי, ובדמותי כאדם. תודה לך, אסתר

    IP: 212.235.23.206דווח על תגובה זו

  • 21.

    ''אורי צא מן הכיתה'' - משפט המאה!!! (ל''ת)

    כל כך אוהבת את הספרים שלך, 03/02/09 10:48


    IP: 84.228.243.168דווח על תגובה זו

  • 20.

    ההבנה תגיע לכולם בסוף,גם אם באיחור מה.הימין צודק! (ל''ת)

    ווילסון , 03/02/09 10:40


    IP: 212.76.99.168דווח על תגובה זו

  • 19.

    נראית כמו סבתא של ורדה רזיאל ז'קונט (ל''ת)

    פחחח, 03/02/09 10:23


    IP: 213.151.46.3דווח על תגובה זו

    • כמות הדבילים פה מרקיע שחקים (ל''ת)

      איתי1960 , 04/02/09 03:06


      IP: 85.250.189.52 דווח על תגובה זו

  • 18.

    נפלא! המשיכי כך (ל''ת)

    מעריצה, 03/02/09 10:18


    IP: 84.228.139.21דווח על תגובה זו

  • 17.

    אישה מקסימה,מוכשרת,אמיתית ואמיצה... (ל''ת)

    כן ירבו כמותה, 03/02/09 10:17


    IP: 212.76.106.101דווח על תגובה זו

  • 16.

    בושה שאת כסופרת לא מבינה את פרוש הפסוק התנ"כי

    אורן האתאיסט , 03/02/09 10:06

    "מהרסייך ומחרבייך ממך יצא" - פרושו בדיוק ההפך. המשמעות היא שאלה שרוצים להשמידך יעזבו את ארצך. יצאו מלשון יעזבו, לא מלשון יבואו משם. בושה שכסופרת את לא יודעת זאת.

    IP: 213.16.106.130דווח על תגובה זו

    • לאורן האתאיסט

      משה , ירושלים, 03/02/09 10:31

      אנחנו ממש מצטערים שלא הזכרנו את שמך בנשימה אחת עם רש''י הרמב''ן והאור החיים הקדוש.
      הפרוש שלך פשוט מאלף ממש חדשני פרוש שכמותו לא שוזפה אוזן מעולם.
      אתה פשוט משהו תגיד מאיפה יכולת הניתוח המעמיק הזה שלך קשה לי להאמין שיש עוד מישהו שמתקרב ליכולות שלך.

      IP: 94.159.128.190 דווח על תגובה זו

    • מה חשוב הפירוש המקורי

      לא אתאיסט אבל, 03/02/09 10:32

      אפשר לתת לאותו משפט משמעיות נוספות
      שזה בסך הכל ניסוח יפהפה של מציאות קשה

      IP: 10.236.2.19 דווח על תגובה זו

    • שני הפרושים לגיטימיים, ואתה חסר נימוס

      ישר ולענין , 03/02/09 10:35

      כמעט כל האנשים המצטטים פסוק זה מתכוונים לפרוש שהסופרת התכוונה: באים מבפנים. הפרשנות שלך מתקבלת גם כן, אך אין זה אומר שהפרשנות המקובלת אינה נכונה.
      כדאי שתתנצל על גסות הרוח שבתגובתך.

      IP: 77.127.187.225 דווח על תגובה זו

    • למבקרים את אורן

      עמיוסף , 03/02/09 11:50

      אכן אפשר לתת לכל משפט שני משמעויות אך לא במקרה הזה. במקרה הזה התכוון הנביא בצורה שאינה משתמעת לשני פנים שהאויבים יצאו מהארץ.אתאיסט אך יודע לקרוא תנ"ך. עיינו בישעיהו ותבינו שמדובר בפרק נחמה ולא חורבן.

      IP: 89.139.214.222 דווח על תגובה זו

    • פירוש

      יובלית , 03/02/09 13:24

      הפסוק "מְהָרְסַיִךְ וּמַחֲרִיבַיִךְ, מִמֵּךְ יֵצֵאוּ", לקוח מתוך נבואת נחמה של ישעיהו (מט יז). הנביא מדבר בו בשם ה', ואומר לציון הנטושה, שהממלכות הזרות שהחריבו אותה עתידות לצאת ממנה, ובניה עתידים לשוב אליה. היום נעשה בביטוי הזה שימוש פוליטי במשמעות הפוכה מהמקור – כטענה כלפי בני העם עצמו, שהם מחריבים את האומה.

      IP: 84.228.91.96 דווח על תגובה זו

      • לאורן ושאר האתאיסטים...מחילוני שדווקא לא אתאיסט ואפילו די חובב יהדות.

        רסקולניקוב, 03/02/09 22:35

        בתנ''ך ישנם הרבה פסוקים שנותנים להם כמה פרשנויות.מה שקרוי בעגה הלמדנית פשט ודרש.
        הפשט(הפירוש הפשוט) של הפסוק הוא כמו שכתבת.
        אבל במשך הדורות דרשו את הפסוק הזה בהטיה נוספת,בתור הפיתגם שאליו התכוונה הסופרת.
        לכן כמובן שמה שאמרה אינו בורות אלא מסורת של מאות שנים.
        דרך אגב גם הפסוק ''ונשמרתם מאוד לנפשותיכם''
        נדרש בצורה דומה. בפשט שלו הוא אזהרה חמורה להשמר לא לעבוד עבודת אלילים אבל הוא נדרש בתור פיתגם שמשמעותו היא להיזהר מסכנות(תאונות דרכים למשל).
        הרבה פנים לתנ''ך.זה מה שמדהים בו.

        IP: 213.151.63.170 דווח על תגובה זו

    • פרושי ראשי מפי אידיוט (ל''ת)

      איתי1960 , 04/02/09 03:06


      IP: 85.250.189.52 דווח על תגובה זו

  • 15.

    ילדותי רצופה בספריה הנהדרים

    דנה 27 הרצליה, 03/02/09 09:57

    סופרת נפלאה!
    קראתי כמעט את כל ספריה בתור ילדה ונערה.
    זכרון נהדר...

    IP: 84.110.125.204דווח על תגובה זו

  • 14.

    תודה על "אורי" קראתי אותו בגיל 10 ואני עדיין זוכר אותו אחרי 20 שנה (ל''ת)

    יקירמרכז , 03/02/09 09:49


    IP: 10.119.81.156דווח על תגובה זו

  • 13.

    גדולה

    אברהם, 03/02/09 09:40

    אשה אמיצה שלא מפחדת להודות בטעויות.
    בעיה אחת,כרגיל ''חבריה''הסופרים בודאי ינדו אותה.

    IP: 89.139.228.90דווח על תגובה זו

  • 12.

    אלה מחנכיך ישראל...לטוב ולרע...בעיקר לרע (ל''ת)

    יהודי שפוי, 03/02/09 09:30


    IP: 217.132.154.76דווח על תגובה זו

    • בדרך כלל מי שמכנה את עצמו שפוי זקוק לאישפוז בכפיה (ל''ת)

      עדו, 03/02/09 11:16


      IP: 132.68.58.160 דווח על תגובה זו

    • ,,השפוי " הזה מאיפה? (ל''ת)

      איתי1960 , 04/02/09 03:09


      IP: 85.250.189.52 דווח על תגובה זו

  • 11.

    סופרת נפלאה

    שחר, 03/02/09 09:27

    אשת רוח אמיתית. אצילית

    IP: 89.139.29.142דווח על תגובה זו

  • 10.

    אשה חביבה וחכמה (ל''ת)

    SSSS, 03/02/09 09:23


    IP: 89.138.105.157דווח על תגובה זו

  • 9.

    לא מסכים עם הרבה דברים, אבל...

    מישו, 03/02/09 09:08

    אישה מרשימה, רהוטה עם דעות ברורות ומנומקות.
    הלוואי וכל בני הפלוגתא שלנו מן הימין היו כמותה.

    IP: 212.199.46.210דווח על תגובה זו

    • ''כי בסוף מעגל, שמה קו מתחבר לו''

      מישו 2, 03/02/09 09:25

      כשמאלני שגר בצ'כונה ומכיר היטב את אחינו מגוש קטיף, קשה להאמין עד כמה השמאל והימין דומים זה לזה ומורכבים (גם) מאנשים מעולים משכמם ומעלה.

      אנשי הגוש, ש- 80% מהם התפרנסו ע''י המדינה, לא האמינו שהמדינה תפנה להם עורף (ראה את ההתיחסות אליהם לאחר ההתנתקות), בעוד אנחנו אנשי השמאל כבר הבנו לפני שנים, כי המדינה פועלת בניגוד גמור לטובת אזרחיה (חינוך, רווחה, בריאות, איכות הסביבה).

      אני כבר שנים טוען שהויכוח בין ימין לשמאל הוא מין המיותרים שיש
      עלינו להתמקד בנושאים הרבה יותר חשובים.
      האוויר שאנו נושמים הורג הרבה יותר מאיתנו מאשר כל פיגועי הטרור ומלחמות ישראל גם יחד.

      IP: 10.17.177.48 דווח על תגובה זו

    • ישראל

      ישראלי, 03/02/09 09:30

      כמשפחתי כן משפחתך. עליה ארצה בשנת 1917.קרובים רבים היו לי במלבס ( פתח תקוה )הבעיה היא שהרבה אספסוף הגי ארצה בשנים מאוחרות יותר.כמוני כמוך. התנך ספר הספרים גם אני לא חזרתי בתשובה. הימנון ביתר יודע אני כל מילה של הימנון זה. שתי גדות לירדן.. עד היום אני מאמין באימרה זו לא אומר שאני בגילך אבל לא רחוק. ואמר דבר נוסף רבים כמוך אין למצא.. ישר כח

      IP: 76.101.75.93 דווח על תגובה זו

  • 8.

    סוף סוף אישה נורמלית, חכמה , משכילה בקיצור אישה כלבבי (ל''ת)

    אני, 03/02/09 09:07


    IP: 84.228.83.106דווח על תגובה זו

    • סוף סוף אשה שלא מתנצל על היותה אשה ובמקום מנסה להיות גבר

      עדו, 03/02/09 11:18

      מישהו שמע ציפי לבני

      IP: 132.68.58.160 דווח על תגובה זו

  • 7.

    סופרת נפלאה ומרתקת (ל''ת)

    קוראת, 03/02/09 09:07


    IP: 192.117.252.130דווח על תגובה זו

  • 6.

    דווקא בימים אלה נתחזק במצוות הבטלנות ,קבצנות והשתמטות (ל''ת)

    אברום - דוביד, 03/02/09 09:04


    IP: 79.183.235.73דווח על תגובה זו

  • 5.

    סיפוריה עשו את ילדותי

    יהונתן, 03/02/09 09:04

    מקווה שעדיין מצליחה לחדור לליבות ילדים

    IP: 80.74.109.2דווח על תגובה זו

  • 4.

    למה לא יקירתי, הרי איש כמנהגו נוהג

    חזאי הטמטום הישראלי , 03/02/09 08:54

    גם ברוסיה רצו ילדים להלשין על הוריהם לקומסומול ולפוליטרוק המקומי.

    כאן, יש להם חגיה ובמה רחבה הרבה יותר:
    על כל גבעה גבוהה ותחת כל עץ רענן...

    IP: 91.156.70.227דווח על תגובה זו

  • 3.

    אישה חכמה (ל''ת)

    פשוט כך., 03/02/09 08:53


    IP: 85.64.8.188דווח על תגובה זו

  • 2.

    אישה חכמה (ל''ת)

    פשוט כך., 03/02/09 08:51


    IP: 85.64.8.188דווח על תגובה זו

  • 1.

    אישה חכמה (ל''ת)

    פשוט כך., 03/02/09 08:49


    IP: 85.64.8.188דווח על תגובה זו