• 69.

    המצב הוא כזה..כמי שלמד קצת היסטוריה..וכעת מטייל.

    עמיבית , 21/02/09 13:13

    אז לקחו אותנו ללטרון.ונתחיל מהקטע הקשה..71 הרוגים בקרב אחד.והראו לנו גם איפה אריק נפצע.ואז התברר לי שמ"פ א' המ"פ השני..היה רם רון.שהיה מפקד שלי בבה"ד 3 ואחריו גם אריק. אבל- נחזור לקרב הראשון במבצע בן נון א'.{על שמו המושב בן נון} לאחר ההתקפה ב-25 במאי-ר"ל..וגם ב-31 במאי נהרגו 51 בעיקר מהגדודים שצורפו לחטיבה 7. גדודים מגבעתי ומאלכסנדרוני.[חטיבתי במילואים]
    בקיצור הכפרים בית סוסין ןבית ג'יז שהפריעו לכוחות אחרי זה הכפריים כבר הסתלקו. גם כי כמה חודשים קודם הם השתתפו בטבח שיירת חולדה.] ואחרי שהם הסתלקו- מצאו שבדיוק שם אפשר להעביר את דרך בורמה. ואגב- כשחפרו בדרך בורמה- מצאו כמה גויות שלנו.
    ולמה 'דרך בורמה'..כי הכפרים השכנים-לנ"ל דיר איוב, ולטרון{היה כפר כזה} חלשו על הדרך שמובילה לשער הגיא. כי למרות השיר הכביש עצמו בשער הגיא לא היה קריטי במצור..אלא הכפרים הנ"ל.
    ומה אני מציע ?
    בואו נביא את הקטעים האלה-שאולי חלה עליהם התיישנות..לבי"ד בהאג.
    אח"כ כבר לא שואלים למה היתה 'נכבה' !

  • 68.

    איך קרן מור אמרה?? אוי אוי אוי אוייויויוייווי (ל''ת)

    הגלילי, 02/02/09 15:57

  • 67.

    לך לשדרות

    עזרא דרום, 02/02/09 09:31

    תנו להם עטים ויסבירו לכאן,
    ואחר כך אם צריך הפוך.
    קח את ילדך ונכדיך ולך לכתוב שבועיים משדרות
    אולי תסביר יותר טוב,
    למה בניי צריכים להיות חיילים ושלך לא
    ואיך מדינה צריכה להגן על אזרחיה.

  • 66.

    איש בלי שם איש בלי בית! איש בלי דרך!

    שמול , 01/02/09 18:41

    אני שם לב שאתה מאוד מאוד חרוץ, עד עכשיו הספקת לכנות אותי, בוא נראה "אנטישמי","דתילוני", "רפורמי", ועוד היד נטוייה.אז ככה אני מבין מבין השורות שכתבת שאתה "חרדי" שבעצם נאסר עליו לשוטט באינטרנט ע"י אותם "רבנים" אז קודם כל, כל הכבוד על האומץ והתושיה. לענייננו, שוב פעם אתה מנכס לעצמך(ם) את הידע וההאדיקות שבתורה ושוכח את המשפט החשוב "האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב" ואתה ממשיך לכתוב לי מה אני כותב במקום להוכיח אותי על טעויותי ולהיות ענייני. כמו תמיד "אל תעירו לנו אל תבקרו אותנו אנחנו מעל הביקורת" אנחנו "מושלמים", אז בא אני אגלה לך "סוד" אתם לא "מושלמים" בלשון המעטה. וצריך רק להסתכל בעיניים אוביקטיביות ולראות כמה שנאה הבאתם על עצמכם מאחיכם היהודים ששומרים ומגנים עליכם ונותנים לכם כל כך הרבה. נכון הקב"ה שומר עליכם ועלינו אבל באמצעותם של אותם "אנטישמים" ועל זה נאמר "באר שתיתת ממנה אל תירק לתוכה", זהו חילול השם, אינני יודע מה זה דתילוני בטח איזו המצאה מילולית שמספקת את יצר ההתפרקות ע"י קללות על אנשים כמוני שמתו, מתים וימותו על זכותכם לחיות כאן ולומר כל שעל לבכם אפילו לקלל אותנו. ולסיום אני ושכמוני עם עיניים פקוחות לא מוכנים יותר ללכת כעדר אחרי "רועים" רעים שכל מאוויהם כסף, כבוד, הקצבות, משרות, וכו, ומתעלמים ומשנים כאוות נפשם הלכות שהם אך ורק לטובתם האישית,כמו, "לא תעשו את התורה קרדום לחפור בו",שכל התנאים, הראשונים וכו, הזהירו שאם תעשו כן "וכיבו את מאור הדת", ונלחמים אחד בשני על כל אלה כאשר במפורש כתוב להם להתרחק מכל הדברים האלה. אז תתעורר ותעורר אחי לפני שיהיה מאוחר. ולא לא יעזור לכם הפעם, אתם לא תרחיקו אותי מדתי האורתודוקסית. כמו שכתוב, "אמת מארץ תצמח", ולא מכאלה שיושבים להם במגדל השן ומחלקים לעם פירורים(וגם בורות) להשקיט את בטנם הרעבה. "אתה הבנת את זה מר ברוך". יום טוב שיהיה לך.
    נ.ב ואל תטרח לכתוב לי מה אני כתבתי אם יש לך מה לענות תענה.

    • נתחיל בכך שברחת מן השרשור וקיימת: הרוצה לשקר ירחיק דבריו..

      כל מה שכתבת לגבי האדם יראה וכו'-זה כאשר ישנו ספק-, 01/02/09 20:13

      אבל אתה הבעת את דעותך ללא להותיר ספק קל שבקלים.אנני מייחס אלי או לציבור החרדים שום ידע או יתרון אחר מלבד החינוך לדרך האמת ויראת שמים-אף אחד לא טוען לשלמות ואצלנו לומדים מוסר מדי יום ביומו על מנת לשאוף ולנסות להגיע אליה.לפי התורה תמיד יש מה לשפר ואף רבותינו הגדולים ביותר סטו לעיתים מדרך השלמות,ק''ו אנו בדור שפל זה.אף אחד לא נותן לי מטוב ליבו אלא מכוח החוק,בחשבון כללי החברה החרדית נותנת לחברה הכללית הרבה יותר מאשר מקבלת וגם בתחום הגשמי-אך זה נושא רציני בפני עצמו.שינאה יש רק ממי שברח מדרך ישראל סבא בכדי להרגיע את מצפונו או שהינו ערב רב.העובדה כי רוב החוזרים בתשובה פונים לחרדים תוכיח זאת (ב''ה ישנם כמליון כאלה כן ירבו).קללות לא נאמרו על ידי ובטח לא על הציבור החילוני ממנו אני מגיע (כן כן גם שרתתי בצבא עם עוד רבים הבוחרים באמת אם זה מרגיע אותך).זה שכיניתי אותך בכינוי של שהוא זה לא קללה אלא מציאות שהנך משתייך אליה-בדוק את עצמך לטובתך.אני שמח כי כיוונתי לאמת והנך משתייך לזרם הדתי ממלכתי-אף אחד לא יורק לבאר ממנה הוא שותה,אך זה לא אומר כי אלך ללמוד במסגרת רפורמית=דתי ממלכתי-ראה כיצד אתה מתייחס לרבנים ובהכללה,זה אומר הכול עליך ועל החינו שקיבלת! אם אינך מבין מה ערך של רב בישראל יש לך בעיה יסודית,ואם הנך חושד בכולם הבעיה שלך אפילו נפשית.לא כאן המקום להריך אך אשמח לענות על כל שאלה שתקדם אותך רוחנית באם אוכל לעזור-כי בכל זאת ניכר שיש לך גם איכפתיות,בהצלחה!

      • להגיד ליהודי שומר מצוות או לא "אנטישמי" זה לא קללה? זה בטח לא ברכה!

        שמול , 02/02/09 02:02

        ישנם מספר דרכים להסתכל על "בעיה". נושא" וכו, אני בחרתי בדרך העובדות, בהסתר שקיים היום נשאר לי רק להסתכל על עובדות. איש וגם לא כותב מאמר זה (י.ג) יכול לקחת את מה שעושים הרבנים למען, הבעיה מתחילה כשמתחילים להסתיר את הרע שהם עושים מפחד מה יגידו עלינו על החברה הדתית. או אולי מי שישמע יעזוב את הדת(כי זה בדרך כלל מה שקורה) ובמקום זאת מטמיעים את טעותם בחברה הדתית עד שזה הופך במשך הזמן לטבע בחברה הדתית ויש לכך המון דוגמאות. עם עובדות לא ניתן להתווכח אפשר רק לשפשף אותם מהצד.ושוב לעיניננו, ואני יענה לך אחד לאחד.
        א. כתבתי שם שש"ס מקומם לא בכנסת ולא בממשלה על משקל "התרחק מהשררה ושנא את הרבנות" ואין צורך בפירושים התבלטות היא גאווה היא מנקרת עינים ההפך מצניעות וענווה.
        ב. אני באמת שמח וגאה שעשית צבא(ד.א לא בשבילי עשית זאת) אבל חורה שעכשיו אתה תומך שלא יעשו צבא.
        ג. מה החברה "שלך" נותנת לחברה הכללית - אז ככה אני תמיד אמרתי שאם אתה רוצה שיאהבו אותך יותר אז תעשה למענם ולמענך את מה שהם רוצים שתעשה בשבילם ולא את מה שאתה רוצה לעשות בשבילם שהם לא ביקשו זאת ממך כלל וכלל
        ד, "מכח החוק" - זה הדבר שהכי מעצבן אותי ידוע הוא שהחוק מעניין את החברה החרדית כקליפת השום, החוק שלה הוא התורה וגם על זה יש דוגמאות למכביר.
        אינני מתיחס לרבנים בהכללה רק לכל אלה שהפכו את התורה "קרדום לחפור בו" שאין להם מקצוע להתפרנס ממנו כהוראת הרמב"ם, הגר"א והתנאים והאמוראים ועוד. ומסובבים אותנו עם כל מיני סיבות שונות ומשונות ןשוב ואם כולם כאלה (שאני יודע שלא) אז ההכללה תופסת.
        אין בישראל אחד שביקש ממך ללכת ללמוד איפה שאתה לא רוצה ללמוד(רפורמי,דתי כללי,וכו) אבל בל תחשוב שיש לך או למישהוא בסביבתך הרשות לשנות, להצדיק או להתחבאות תחת תשובות שלא נראות גם לצד השני ולקרוא לנו כופרים ןיש גם הרבה דוגמאות והוכחות מזה.
        עובדות זה כל מה קובע אין אדם שיודע הכל(כולל שלמה המלך) ואין יצור יהודי או גוי שלא ניתן ללמוד ממנו "חכמה בגויים תאמין" שוב פעם אני מדגיש "עובדות". ואני אסיים כפי שסיימת אתה בדיוק "לא כאן המקום להאריך אך אשמח לענות על כל שאלה שתקדם אותך רוחנית באם אוכל לעזור-כי בכל זאת ניכר שיש לך גם איכפתיות,בהצלחה!"
        נ.ב אם תרצה שלח email

        • אני שמח שאתה מתמודד ולא בורח.מי שתוקף יהודי רק כיוון שהוא חי לפי התורה

          ומוגדר כחרדי ללא היכרות אישית ובהכללה כפי שאתה, 02/02/09 04:00

          עושה בקביעות-עבורי הוא אנטישמי גם אם הוא יהודי-זה לא קשור כלל להיותו שומר מצוות או לא.זו הגדרה,לא קללה ולא ברכה.אמנם עידנת קצת את הדברים אבל אני מציע לך אם כפי שאתה נראה לי דתי ממלכתי (ותקן אותי אם אני טועה) התרחק מלשון הרע ובטח מהוצאת שם רע ליהודים שכל ''עוונם'' הוא אדיקות ושמירת מצוות ללא כל שינוי של זמן והשפעות זרות של הגויים.אינני יודע באיזה חברה אתה חי אך בציבור אליו אני משתייך אין אנשים נוהגים ללכת אחר רבנים כפי שציינת.רוב ככל הרבנים הם אנשים שמוסרים נפשם על התורה ועל ישראל-אין להם כמעט חיים אישיים כך שגם בני ביתם שותפים למסירות זו.לידיעתך ש''ס הוקמה בכדי לקרב את עם ישראל לתורה ולייסד מוסדות תורניים לציבור הספרדי מה שהיה חסר מאוד קודם הקמתה.את התוצאות אין להכחיש-תוך מספר שנים קטן יחסית-קרוב של כמליון חוזרים בתשובה תוך השפעה על הציבור החרדי האשכנזי שהצטרף למאמץ החשוב והקים מוסדות כמו ערכים וכו''.כל זה נעשה לשם שמים מאהבת ישראל ולטובת עם ישראל כולו.לעניין הצבא מאין לך דעתי בנושא?-האם נביא אתה?-יתכן שאתה צודק בהנחתך,אך שוב זה עניין חשוב בפני עצמו.האם הורים האוהבים את ילדם נותנים לו תמיד מה שהוא רוצה או את מה שחושבים שטוב עבורו?-אך גם כאן הנך טועה,האם אתה מכיר באמת חרדי באופן אישי? אנחנו לא כופים את החינוך היהודי על אף אחד אם כי שמחים לקרב ולעזור למי שרוצה בכך..כופר הוא מי שלא מקבל דעת תורה-אותה רק רב יכול לייצג.רק לשם דוגמא:ישנם רבנים גדולים שכאשר יש להם עניין אישי,למרות שההלכה ידועה להם הם עושים לעצמם רב בכדי שיפסוק להם לפי האמת וללא נגיעות-זו מצוות התורה,ומי שמקיים את כל התורה מלבד מצווה אחת (לא בגלל שהייצר הכניע אותו אלא עקרונית) נקרא כופר בתורה כולה.אני אשמח לכתוב לך אך לא ציינת את האי מייל שלך..

          • ביהדות שלא כמו שאר הדתות המטרה אינה מקדשת את האמצעים! נקודה.

            שמול , 02/02/09 10:56

            אין היתר לאף אחד לשנות את חוקי התורה! האם תאשר ליהודי להגיע לבית כנסת בשבת בגלל העובדה שהוא גר רחוק והולך לעשות מצוות(תפילה,ספר תורה,וכו)? האם תעזוב אדם בסכנה בשבת כי כל העולם הזה נוצר בשביל השבת ולא תחלל את השבת בשבילו? "הרי זה שופך דמים". אחזור ואומר אף אחד לא יכול לקחת את הטוב שהם עושים, רק שהם עושים בדרך הנוגדת לתורה לחלוטין! שמביא לכך שכל מעשיהם בטלים,ובאמת מה אכפת לך כל כך מה אני דתילוני,דתי ממלכתי,חרדי, רפורמי, אפילו גוי? מדוע לא כל כך אכפת לך מה אני אומר? קרא שוב את הכל ותענה נקודתית,אין בי שנאה להם או קנאה מלבד רחמנות על עיוורונם שמוליכים את כולנו כן גם אותי לתהום, מה שאסור אסור ואין מצב שמישהוא יתיר את זה "כי" הוא לא יכול לעמוד בקשיים וביסורים של העולם הזה כאשר ידוע שאלו הם ימים של חבלי משיח. שוב לאורך כל ההיסטוריה הם טעו הם והעם שהלך אחריהם סבל.ומי שהעיר להם הוקע וחייו היו בסכנה(אליהו הנביא,ישעיה,ירמיה יונה וכו) מה אז לא היו גדולי תורה, רבנים,פוסקים?היו גם היו, רק שהם שינו משהו קטן כמו לשים את המזבחות מחוץ לירושלים, וזה עלה לנו 20 מיליון הרוגים שהפכו לגדרות(עם נס). וכך לכל אורך ההיסטוריה. אז מה עוד פעם? אל תתעסק בתפל לך על העיקר את מה שאני אומר לא אני המצאתי אמרו זאת רבים וטובים ממני גדולי עולם,צדיקים, ובאים היום כמה שכנראה קשה להם ומשנים? זה מה שצריך להיות אכפת לך ולא מי אני ומה אני? ב"ה למדתי קצת תורה ומה שלמדתי לא עולה בקנה אחד עם מה שנעשה בשטח.וזה מה שצריך להפריע לך, אני לא בא פה להגיד לך שחס וחלילה התורה זה סתם, זה ספר ישן, עזוב אותך מזה. אני בא להגיד לך תתעורר ותעורר "זו לא הדרך" למרות כל מה שאתה אומר שהם עושים "זו לא הדרך". אז פקח את העיניים ותתחיל לזוז? זה שאני אחד לא אומר שזה לא נכון! זה לא קל להגיד את מה שאני אומר במיוחד שבעקבות זאת מתחילים להתיחס אליך כאל מצורע בבוז וגם קצת בשנאה(בינתיים קצת) אבל עדיין לא מצאתי אחד שעונה בצורה ענינית ומבטל את טענותי *אחד*. כלם יונקים אז אף אחד לא מתלונן, נראה שאתה מתפעל ממספרים, מיליון חוזרים בתשובה! אולי תסביר ללימך כמוני מה זה אומר? אתה בטוח שהם חוזרים בתשובה? אתה נמצא אתם ביום יום כמוני? אני מקושר פה לארבעה קהילות של חוזרים בתשובה ולצערי הרב אם לזה אתה קורא חוזרים בתשובה אני מעדיף שהם היו נשארים "חילונים" שזה עדיף על "טובל ושרץ בידו" אל תטבול ואל תבזה את התורה."ודי לחכימא ברמיזא", לבוא ולהתפלל זה לא נקרא לחזור בתשובה. אז אחי תתעורר ותעורר, קרא שוב ושוב את מה שכתבתי לא מילות סרק המה כי בנפשנו היא. אין לי שום רווח אישי מכך מלבד השנאה והבוז שאני מקבל,(כמובן מחוסר ידע,עדרנות,ןכיו"ב). את מי שנטמעו בו הדרכים הרעות, וכמו כן מי שיושב ליד סיר הבשר קשה להזיז, ורק אנחנו העם נוכל להזיז אותם לנענע אותם ןלהשליך מהם את הטבעים הרעים הללו. ועכשיו לכותרת שלך. נראה לי שאתה בכלל לא קורא מה אני כותב, אני עונה לך אחד לאחד על כל טענותיך ב 5 או 6 תגובות ואתה עוד לא ענית לי אפילו על אחת מהם מלבד לתקוף אותי באופן אישי(קרא בבקשה את כל התגובות שלך) אתה שמח שאני מתמודד ולא בורח הלוואי שגם אני הייתי שמח שאתה מתמודד ולא בורח לפן האישי כל הזמן. יש לנו אלפי שנים של מסורת ודרך דיבור והבנת הדיבור אז אתה קם בקר אחד ונותן הגדרה חדשה משלך למילה "אנטישמי" ככה? פתאום? לבד? בלי א.ב.י? :) אז ככה, בכל הדרשות, שעורים וכיו"ב שנוכחתי בהם(הרבה) וגם אתה(?)שם נרדף לאנטישמי זה *עמלק*. וככה קיבלתי את מה שקראת לי. כבר אמרתי לך, על האמת אני משלם בבוז ושנאה. וכן עמלק זה "קללה".
            נ.ב MY EMAIL cc_lama@yahoo.com
            יום טוב שיהיה לך!

            • שמול היקר-אנו רואים את העולם בצורה שונה מאוד מאוד-לצערי אין לנו אפילו

              בסיס צר לדיון,אינני מבין על מה אתה מדבר כלל-, 02/02/09 15:50

              שיהיו לך ימים טובים עד בוא משיח צידקנו-וזה קרוב הרבה יותר ממה שאנו מתארים לעצמנו.תן חיוך !!! העולם יחזיר לך כפליים.

              • חוק ראשון בתורה שאם אין אותו אין טעם להמשיך זה "לידע" (לדעת)

                שמול , 02/02/09 23:51

                חבל! נשמה, ההבדל בינינו שאני שומע לומד וחוקר! ואתה ולעומת אתה רק שומע ומקבל וזו הסיבה שאנו רואים את העולם בצורה שונה ככל שתדע יותר כך תשאל יותר, וכך יכאב לך יותר על מה שקורה כמו שכתוב "מוסיף ידע מוסיף מכאוב", אך על כך נאמר "אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש", יש ספר שנקרא "דע מה שתענה לאפיקורס" עכשיו הם צריכים לכתוב ספר "דע מה שתענה למאמין". ודבר אחרון ישנו משפט של הגויים(אני חושב) שכל כך נכון שאומר "הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות" אז אחי תתעורר ותעורר, ומי שישתוק על ביזוי התורה ישלם!
                נ.ב האם אתה ברסל"ב?(כך נראה לי)
                בהצלחה

  • 65.

    איש בלי שם איש בלי בית! איש בלי דרך!

    שמול , 01/02/09 18:39

    אני שם לב שאתה מאוד מאוד חרוץ, עד עכשיו הספקת לכנות אותי, בוא נראה "אנטישמי","דתילוני", "רפורמי", ועוד היד נטוייה.אז ככה אני מבין מבין השורות שכתבת שאתה "חרדי" שבעצם נאסר עליו לשוטט באינטרנט ע"י אותם "רבנים" אז קודם כל, כל הכבוד על האומץ והתושיה. לענייננו, שוב פעם אתה מנכס לעצמך(ם) את הידע וההאדיקות שבתורה ושוכח את המשפט החשוב "האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב" ואתה ממשיך לכתוב לי מה אני כותב במקום להוכיח אותי על טעויותי ולהיות ענייני. כמו תמיד "אל תעירו לנו אל תבקרו אותנו אנחנו מעל הביקורת" אנחנו "מושלמים", אז בא אני אגלה לך "סוד" אתם לא "מושלמים" בלשון המעטה. וצריך רק להסתכל בעיניים אוביקטיביות ולראות כמה שנאה הבאתם על עצמכם מאחיכם היהודים ששומרים ומגנים עליכם ונותנים לכם כל כך הרבה. נכון הקב"ה שומר עליכם ועלינו אבל באמצעותם של אותם "אנטישמים" ועל זה נאמר "באר שתיתת ממנה אל תירק לתוכה", זהו חילול השם, אינני יודע מה זה דתילוני בטח איזו המצאה מילולית שמספקת את יצר ההתפרקות ע"י קללות על אנשים כמוני שמתו, מתים וימותו על זכותכם לחיות כאן ולומר כל שעל לבכם אפילו לקלל אותנו. ולסיום אני ושכמוני עם עיניים פקוחות לא מוכנים יותר ללכת כעדר אחרי "רועים" רעים שכל מאוויהם כסף, כבוד, הקצבות, משרות, וכו, ומתעלמים ומשנים כאוות נפשם הלכות שהם אך ורק לטובתם האישית,כמו, "לא תעשו את התורה קרדום לחפור בו",שכל התנאים, הראשונים וכו, הזהירו שאם תעשו כן "וכיבו את מאור הדת", ונלחמים אחד בשני על כל אלה כאשר במפורש כתוב להם להתרחק מכל הדברים האלה. אז תתעורר ותעורר אחי לפני שיהיה מאוחר. ולא לא יעזור לכם הפעם, אתם לא תרחיקו אותי מדתי האורתודוקסית. כמו שכתוב, "אמת מארץ תצמח", ולא מכאלה שיושבים להם במגדל השן ומחלקים לעם פירורים(וגם בורות) להשקיט את בטנם הרעבה. "אתה הבנת את זה מר ברוך". יום טוב שיהיה לך.
    נ.ב ואל תטרח לכתוב לי מה אני כתבתי אם יש לך מה לענות תענה.

  • 64.

    בפעם הבאה נבקש ( כדי לרצות אותך) שצמוד לכל פצצה יצורף מכתב מעופרת יצוק

    האיכפתי, 01/02/09 16:26

    יצוקה, שגם לא יתנדף, וגם אם הפצצה לא כל כך הועילה.... ואם אחרי הכל העזתי שרד, שיוכל לשים בבית במסגרת מכתב 'מעופרת יצוקה' שיחזיק אצלו שנים...... ויונתן גפן, כדי למלא טור לא צריך למלא את הראש של כולנו בדברי הבל..... אתה משווה את התקופה של היום לזו בזמן שסבא שלך..... בוא תגור קצת בדרום ותתרשם מרג'אר בקרבתך, או סתם משהו פושטי כזה כמו קסאם.... ואחר כך תמשיך במניירות שלך..... ולעניין ברק, הלוואי והיית מגיע לקרסוליו של ברק בעשייה ובהגנה על המדינה שלנו. בושה וחרפה שאתה אפילו מנסה להתבדח על הנושא. ומה שקרה בעזה לא אני ולא הרבה אנשים לא יודעים. מה שאנחנו כן יודעים הוא , שישראל הוא הצבא היחידי בעולם שמוריד פליירים לתושבים לפנות את הבתי ם לפני הפגזה ולא משתמש בהם כמגן אנושי בפני האויב. אתה הרי חי בתוך עמך ויודע מצויין. עדיף שתעסוק בכתיבה סאטירית ולא ללגלג על ממשלה שנכון עושה הרבה טעויות. אבל היציאה לעזה למבצע עופרת יצוקה לא היה אחד מהן.... שיהיה לך יום טוב, ונקווה שהיום בו נוכל להסתובב בעזה בשווקים ובים ולשתות קפה עם הל לאור השקיעה בו יבוא בקרוב....אף אחד לא רוצה מלחמה. כולנו בעד שלום. לעיתים צריך להיות אגרסיבים ואסרטיבים בדרך לשם. זה לא הטוב ביותר אבל במקרה הזה, זה הכי פחות רע.

  • 63.

    יונתן הצבוע,ברגע שתסביר למה לא תבעו אירופאים בארופה על מקרים זהים....

    erez2000 , 01/02/09 16:23

    יונתן הצבוע,ברגע שתסביר למה לא תבעו אירופאים בארופה על מקרים זהים,מאמרך יהיה לגיטימי.
    כמובן שאין לך הסבר לגיטימי למה חיילי נאטו לא נתבעו על מעשיהם ביגוסלביה ,עיראק ואפגניסטן,בעוד על מעשים זהים רוצים לתבוע ישראלים .באותה מידה לא תוכל לנפק הסבר לגיטימי מדוע 80%מפעילות הועדה לזכויות האדם באו'ם מרוכזת בניגוח ישראל,בעוד רובן ככולן של הבעיות באפריקה וארצות ערב אינן זוכות כלל לאיזכור,שלא לדבר על ביקורת.
    אני בטוח שגפן מודע היטב למציאות הקיימת במוסדות הבינלאומיים כולל השיפוטיים,ושמזמן אמות הצדק שם מונעות לרוב משיקולים זרים,ולבטח בהקשר לישראל,מה שהופך את מאמרו לצבוע אף יותר.
    ובנושא הטישטוש,גפן "שכח" שבעולמנו ,גם נרדפי המאפיות למינהם,חושפי שחיתויות, שוטרים סמויים ועדי מדינה ,נאלצים אף הם לטשטש את תמונתם, וכמוהם גם פעילי זכויות אדם ואמנים המעיזים להביע ביקורת על קיצוניות האיסלם,שנאלצים לטשטש זהותם,לחיות בהסתר ,ולהתחבא מהרוצחים המוסלמים שמחפשים לשלוח אותם ל"גיהנום הכופרים".
    בנוגע וידויו של יונתן לגבי טישטושו העצמי,מדובר בערבוב מין שלא במינו.אין קשר בין הצורך של גפן בסמים ואלכוהול והוויתו הדיכאונית, לצורך לטשטש זהותם של אלה הצפויים להיות קורבן של ציד מכשפות פוליטי...הקשר היחיד הוא האפשרות הסבירה מאוד שמאמר זה נכתב בזמן היותו של גפן במצב "מטושטש".

  • 62.

    הבת של דני

    דני המוכיח , 01/02/09 11:44

    צודק בהחלט! ישראל אכן צריכה לעמוד איתנה באור הזרקורים מול העולם כולו ולהראות ולהוכיח שהיא אכן צודקת והומניתף ושהמלחמה הנוראית בעזה נכפתה עליה ע"י החמאס, שניצל את המצב כדי להסתתר מאחורי אוכלוסייה טזרחית חפה מפשע ולבפוך אותם ל"שהידים" בעל כורחם.
    ואולם, הנשק לנצח יהיה רחוק מלהיות טהור, ו"טעויות" כדוגמת הריגת 40 בני- אדם (ללא הבדלי דת, גזע ומין) בבית- ספר הן פשע, ועל האחראים לכך לעמוד לדין, וישראל- כמדינה הצודקת והמוסרית שהיא מנסה ומתיימרת להיות, חייבת לעמוד בראש התובעים כי האחראים יישפטו על פשעיהם. רק אז היא תוכיח את צדקתה.

  • 61.

    ולמה צינזרתם, ומחקתם אחרי שפורסמו, תגובות שנסמכו על דבריו של גפן עצמו,

    בספרו ''אמא יקרה'', 01/02/09 07:52

    העובדות, כפי שגפן כתב, הן עצובות, וככאלה,ברור שאי אפשר לכעוס על דעותיו ההזויות והמבולבלות.(ע''ע אמא, ושאר בני המשפחה, כפי שהוא פורש בפנינו בספרו). ואגב, לא נראה לכם קצת לא הוגן שלאיש מותר להשמיץ חופשי את חיילינו ומדינאינו ואזרחינו, אבל לנו, הקוראים, מצנזרים מייד כל מה שפוגע בנפשו הרגישה? אכן, לזה ייקרא חופש ביטוי אמיתי, נוסח גפן ומרעיו.

  • 60.

    שיריך הם מהיפים ביותר אך דעותיך הפוליטיות משמעותם - חיסולה של ישראל!

    ירון.ק, 01/02/09 05:02

    מעולם אומנים סופרים ומוסיקאים לא ניהלו מדינה וגם לעולם לא ינהלו מדינה וטוב שכך. אומן חייב להיות פצפיסט בנישמתו ולכן בשעת מבחן אין הוא יכול ליטול על עצמו את האחריות המחוייבת אשר בעתייה יהיו גם אנשים ,שיימצאו את מותם. ואולם אי נטילת אחריות כלל בשעה כזו עשוייה להביא את היפכו של המקווה על ידך ואף לחורבן של ממש: הצ'מברלינאיזם ,שאתה מטיף לנו לאמץ זה זמן - הביא לפני אך 75 שנה למותם של 70 מיליון בני-אדם באירופה במלה''ע ה-2. האם זו סוג המוסריות ,שאתה מטיף לה השכם וערב. אם כך הוא הדבר אני מוותר על שיריך וחידודיך כי אני נוכח להבין ,שיש לך בעייה אמיתית לנתח לעומק וביושר את המציאות בה אתה חי!

    • נעמי שמר, אפרים קישון והשחקן הישראלי היחיד שקיבל את גלובוס הזהב ומועמד

      חולק על דבריך, 01/02/09 06:45

      ומועמדות לאוסקר- חיים טופול- החזיקו בדעות רחוקות מאוד מדעותיו של גפן.

      אין קשר בין כישרון להגיון פשוט ודעות פוליטיות.

      דעותיו של מר גפן אינן פציפיסטיות אלא תואמות את הפרופגנדה הלאומנית הפלסטינית. זכותו לאמץ את הנרטיב שלהם, אבל אין לכך קשר להיות כותב מוכשר.

      למרבה הצער, בשלב הזה, כשהמציאות עזרה גם לתלמידים המתקשים במיוחד להבין את האג'נדה הערבית והגזענות שלהם כלפי יהודים וכל מי שהם תופסים כזר, מר גפן מצטייר כקשה תפיסה.

  • 59.

    התשובה ליהו-נתן? נתנ-יהו! (ל''ת)

    10/2/2009, 01/02/09 04:36

  • 58.

    "וידוא הריגה"? עזה כמוות שנאתך העצמית ואהבתך את מנעמי החיים!

    שמול , 01/02/09 04:23

    חלחלה וצמרמורת עברו בי כאשר קראתי את מילות הפתיחה של מאמרך "בתחילת המבצע הקרקעי שבו נכנס צה"ל לעיר הבוערת כדי לוודא הריגה", ואם לא הבנת עד כאן, אז אני יסביר לך כמו לפגוע שיכלית, זו התשובה!, אם אחד כמוך שכלתני "מלוח" הארץ כותב את המילים הנ"ל מה יכתוב שונא ועוכר ישראל בכתב האישום שלו? שלעולם עם כל החיוכים והנחמדות שלו, אבל לעולם לא ישכח ולא יסלח על שהרגנו לו את ישוע שלו, שינק את שנאתו מדדי אמו לדורותיו. מה לנו כי נלין עם בתוכנו אתה יושב? על סמך איזה אינפורמציה קבעת שזה וידוא הריגה? הרי אתה כותב שאין לך עדיין מושג מה קרה שם, אבל שזה וידוא הריגה זה אתה יודע,על המשפט "חמור קופץ בראש" שמעת? אז אתה מאמת ומוודא את המשפט הזה. את דודך הדגול אני מעריך על מעשיו שלפני קום המדינה ולא שלאחריה, על טיפולו "המסור" בערבים בגליל ידעת? שמעת? או כרגיל בדיוק אז יצאת לשחק בחוץ, אם לא שמעת אז תשאל את חיים לבקוב הדגול בלי מרכאות. אתה יושב לך בעצם מי יודע איפה כבר, ומשתין על אותם שמאפשרים לך את החירות והחופש לכתוב ולהביע דעה מבלי לתת להם אפילו להנות מהספק, בעינך ובעיני חברך מהברנז'ה הם אשמים וגזר דינם ניפסק, "כולם לניו ג'רסי", ללא עובדות הוכחות והגנה, אז תגיד לי יונתן אם בעינך אנחנו כבר אשמים אז אתה עוד מתפלא על הטשטוש? ובנוסף צדק סבך על מה שאמר רק שהוא לא ידע שנכדו יהיה זה שניצטרך לפחד ממנו במו שאומר המשפט "שמור אותי מאוהבי ומשונאי אסתדר בעצמי". על שאר המאמר אני לא אגיב כי זה נראה שהיית חייב למלאות את כמות מכסת המילים הנדרשת.ואת המשך תגובתי לך ולשכמותך תוכל למצוא במאמרה האחרון של יעל פז מלמד תגובה 182. ולסיום פתגם שכנראה שכחת, "יפה השתיקה לחכמים" אז אם אין לך מה לכתוב שתוק ושמור על כבודך וחוכמתך הכבויים.

    • אתה?- אנטישמי דוחה-לך יש זכות דיבור?תקרא מה שאתה כותב על יהדות לפני (ל''ת)

      שתבקר אחרים.. חוסר שורשים-זה כל הסיפור!, 01/02/09 04:43

      • וכל זה למה? שסניק? אני לא כותב על יהדות אלא אך ורק על רבנים!

        שמול , 01/02/09 06:41

        מה שכתבתי בעניין היהדות הם מהמקורות שלנו לא שלך, שלנו! ולא של כל מיני אינטרסנטים למינהם. ועוד הצעה תקרא עוד פעם אולי הפעם תבין. ואל תדאג אני לא ישנא אותך שקראת לי אנטישמי, שלא כמוך אני מבין שאתה "גדול שנשבה" ולא "תינוק שנשבה".

        • אני מניח כי אתה עוד דתילוני המתוסכל מהמפלה הגדולה של דרככם (הרפורמית).

          יש לך זיכרון קצרצר ואביא לפניך ציטוט ממה שכתבת:, 01/02/09 10:21

          ''אנא לא לערבב בין הדת לחרדים, כל קשר בין חרדים ליהדות הוא מקרי בהחלט!''-זו אנטישמיות לשמה,ואל תנסה לחלק בין רבנים ליהדות כי זה המשך החינוך ה''יהודי'' הקלוקל שקיבלת בחינוך הדתי ממלכתי העלוב..

  • 57.

    יהונתן, מה תעשה אחרי ששכנעת את העולם כמה אתה (כן, אתה) רע ופושע

    ישראל1020 , 01/02/09 03:39

    והם ישפטו אותך וידונו אותך לתליה? מה תעשה? תצעק שאתה צדיק? יחיד בדורו? שלא היה לך חלק בעם ישראל? תתאסלם? תתנצר? אתה אדם אומלל.

  • 56.

    חכם

    אריה, 01/02/09 03:26

    יהומתן צריך להיות חכם לא רק צודק ואתה אולי יודע לכתוב אך עם כל הכבוד אינך במעמד שיכול לבקר כאופן כל כך בוטה וחסר אחריות , כן יהנתן צריך להיות חכם כי מי כמוך יודע שלמעשה כולם צודקים כל אחד ודרך חשיבתו החוכמה היא להביע בצורה נכונה למד,ולומר לך דבר נוסף אל תתהדר בנוצות לא לך ואל תנסה להאדיר שמו של דודך משום שהוא היה גבר רק במיטות זרות ואת הפירות הבאושים שלו יסבלו עוד הרבה דורות למד יהונתן להיות חכם, והחל בסייג לחוכמה שתיקה,

  • 55.

    התשובה לא יכולה להיות יותר פשוטה: בגלל בוגדים שמאלנים כמוך.

    ישראל1020 , 01/02/09 03:20

    בגלל שמאלנים כמוך המתיפיפים במוסריות קלוקלת ורודפים אחרי חיילינו שמגינים עלינו מהטרוריסטים. שמאלנים כמוך ממריצים את העולם כולו להתנהג באנטישמיות נגד חיילינו. שמאלנים כמוך מטיפים לעולם כולו שהיהודים הם אנשים אכזרים, שהחיילים היהודים הם פושעים ושמדינת ישראל היא מדינה "כובשת". אומות העולם כבר לא צריכים להיות אנטישמים. שמאלנים הזויים כמוך ששונאים את היהדות עושים את העבודה המלוכלכת שלהם ביעילות מופלאה. כל המוסריות שלכם שוה לפח. אין לכם טיפת כבוד עצמי ואהבה לזולת. יש בכם שנאה עיוורת לאחיכם היהודים שיותר מכל דבר צריכים הגנה מההסתה והשנאה שלכם. אתם חרפה לעם ישראל ולאנושות בכלל.

  • 54.

    יונתן למה הבן שלך לא עשה צבא?

    avi2014 , 01/02/09 02:41

    כי הבן שלך פחדן ואתה עוד יותר פחדן. אתה בן אדם די קטן שתמיד יהיה אנטי ישראל. מזל שלא היית במעמדך לפני 60 שנה. עוד היית כותב מאמרי מערכת נגד הבריטים על הלחימה בנאצים..

  • 53.

    כל הכבוד לך יונתן

    השמאלני הנודד, 01/02/09 02:13

    אנשים שהם לא גזענים שפלים ופחדנים, שיש להם איזושהי טיפת מצפון, מבינים ומפנימים את דבריו של האיש שיוצא נגד אי הצדק ופשעי המלחמה שביצע צה''ל. צבא הגנה עאלק, יותר כמו רוצחי ילדים וחפים מפשע. ולכל אלה שעושים השוואות בין שמאלנים ובין נאצים - תחזרו לביה''ס היסודי או לגן חובה, תקראו על דיר יאסין ועל מנחם בגין ה ''נאור'' ואולי תבינו מי ראוי יותר להיקרא בכינוי המחמיא שאתם כל כך אוהבים להשתמש בו כי אתם תמיד מרגישים שאתם הקורבן.
    לי כבר לא תוכלו לקרוא בוגד או נאצי כי אני כבר עזבתי את המדינה המקוללת הזו.
    עד הבחירות הבאות, ביי ביי.
    נדבר במלחמה הבאה

    • הרי בחו''ל תמצא הרבה יותר 'חברים' שיאהבו את שנאתך העצמית

      ברור שעזבת, 01/02/09 02:46

      ורגשי הנחיתות העליונים שלך.

      • ֵּ טוב עשית, השאר שם, וּתשפיֵע על יהונתן שיצטרף אליך!! (ל''ת)

        מטושטש.., 01/02/09 04:12

  • 52.

    יש לך סימפטומים של אישה מוכה! טפל בעצמך! (ל''ת)

    אישה מוכה לשעבר.שכבר לא אשמה בתוקפנות של בן-זוגה., 01/02/09 01:44

  • 51.

    אתה אידיוט מושלם ללא תקנה, יהונת גפן

    avyb , 01/02/09 01:34

    ראית את ידידיך לוחמי ה"שיחרור" של החמאס, איך פניהם מכוסות או אולי אז הסנפת בדיוק, ישראלים כמוך צה"ל היה צריך לקחת איתו למבצע ולהשאירם שם. אתה ביזיון למדינה, עדיף שתחזור בתשובה ותתאסלם.

    • GEFEN,WITH THE AGE AND GRASS U R BECOMMING GOLEM AND TIPESH (ל''ת)

      AVI, 01/02/09 02:24

  • 50.

    יונתן -נראה לי שהדלק החדש פוגע לך במערכת (ל''ת)

    תנסה להוסיף עופרת אולי זה יעזור.., 01/02/09 01:18

  • 49.

    מילושוביץ נשפט בכלל בטריבונל לפשעי מלחמה ביגוסלביה

    סימפסון, 01/02/09 01:14

    מה שקרוי ה-icty ולא בבית הדין הפלילי הבינלאומי... אבל שהעובדות לא יטעו אותנו...

  • 48.

    הקצין דרייפוס

    שושנה, 01/02/09 01:04

    ליהונתן גפן - מה אתה מברבר?
    מה הקשר בין ''הגונים וצודקים'' לבין תביעה משפטית. והרי ידוע לכל אדם שאינו הזויי שבתי משפט לא פועלים לפי צדק או לפי הגינות אלא לפי חוקים ולפי תקדימים משפטיים, ואין להם עניין בעשיית צדק. כניראה שכחת איזה צדק היה בפסק הדין הידוע נגד הקצין היהודי דרייפוס. אז מוטב שהחילים יסתירו את פניהם ולא יהו כ''דרייפוס''.
    הבנת את זה?
    או שאתה ממשיך לחיות בעננים?

  • 47.

    ''אבל אם קצינים מתבקשים לא להזדהות ולא להצטלם...

    קומפורטי, 01/02/09 00:49

    ...כנראה משהו נורא בכל זאת התרחש שם.'' טיעון דמגוגי איום ובלתי מוסרי בעליל, מסוג הטיעונים ''אם היא נאנסה, כנראה שהיא הזמינה את זה''. הרי לא מטשטשים את הפנים מתוך בושה על מעשי החיילים, אלא למנוע את הטרדתם בתביעות שווא משפטיות בחו''ל. אבל כמו אצל כל דמגוג מצוי, המוטרד -אשם, כי הרי אין עשן בלי אש.

  • 46.

    קניבל במסיכה

    אח, 01/02/09 00:38

    אני האח הקטן, תאכל אותי בסוף, טוב? כי הרי ההבדלים בינך לבין חמאס הם שניים: הנאמנות- הם לא יכרסמו בבני משפחתם, ותחכום המסיכה: שלך נראית הומניסטית.
    בכל מקרה, וגם אם תדע להצדיק את כותבי המכתבים הנכונים ולהוקיע את השותקים- בעיני ראה''מ התורכי ושאר העולם אתה יהודי נאלח בדיוק כמוני (עד שלא תדע להכות חזק ולהיות שלם עם זה).

  • 45.

    כשאתה רואה את הזעם בתוגובות הימנים יש מסקנה אחת- אין להם מספיק סקס

    עופר, 01/02/09 00:29

    כמה תסכול מיני...

    • מנגנון התסכול המסכל

      אחמד, 01/02/09 01:58

      אתה פנוי מחר?

    • הבנתי. ולכן השמאלנים מטומטמים ובוגדים בגלל שיש להם רק סקס כל הזמן

      ישראל1020 , 01/02/09 03:27

      אולי תיתן לאבר-מינך לנוח קצת ותשתמש בקצת השכל שנשאר לך (אם בכלל) לחשוב קצת מה באמת חשוב בחיים חוץ מסקס. שמאלני תת-אדם. אפילו חיות לא מקיימים אורגיות סקס וסמים 24/7.

  • 44.

    אני אענה בשאלה

    דן, 01/02/09 00:22

    תאמר לי בבקשה יונתן, מי הם אנשי חמאס וחיזבאללה שניתבעים בבית הדין בהג?
    מה? אין כאלו?
    למה? זה בגלל שהם מחסידי אומות העולם והם מעולם לא ביצעו שום פשע נגד האנושות.
    אההה, נכון, הם הרגו יהודים, וכמו שאתה והחברים שלך ממשיכים לטעון בתוקף, היהודים הם, רוצחים, יודונאצים פושעי מלחמה צמאי דם. בקיצור אנחנו לא חלק מהאנושות, ולכן להרוג אותנו לא יכול להיחשב פשע מלחמה.
    בכלל זה ידוע לכל אירופאי נאור והומאני שיצאנו למלחמה הארורה הזאת כדי להרוג ילדים פלסטינים, כי ניגמר לנו כל הדם של הילדים הנוצרים ופסח מתקרב אלינו.

  • 43.

    יונתן, אתה חסר תקנה. (ל''ת)

    מערכניק לשעבר, 01/02/09 00:16

  • 42.

    מעולה .

    קול האמת, 01/02/09 00:13

    כבר הייתי בטוח שיונתן גפן שכח מי זה יונתן גפן. והלא כבר יש לנו כותב טורים אחד בשם יאיר לפיד שהוא ריקא וכלומה וכותב מגובה העיניים שלו שהם בדיוק בגובה מסך הפלאסמה. אבל הינה לך יונתן גפן הישן והטוב - זה שאחראי במיישרין ליצירה שניקראת אביב גפן שבמיקרה עשה מהפכה בארץ. אז עכשיו אני שמח אחרי הרבה טורים רייקים ושוממים שגם לו עצמו לא היה ממש מה להגיד. הרעיון להיתחפש לגראוצ'ו מארקס הוא רעיון גדול - אולי אני איישם אותו בעצמי - אני מבקש יונתן שתיכתוב משהוא על פרס. שווה אייטם הבחור הזה.

  • 41.

    לך תגור בעזה ותבדוק בעצמך. (ל''ת)

    נראה כמה זמן תשרוד שם., 01/02/09 00:04

  • 40.

    צריך לטשטש כדי שהאנטישמים באירופה לא ייטפלו אליהם. (ל''ת)

    TR, 01/02/09 00:02

  • 39.

    זה לא מסובך, אדון גפן

    rennert , 31/01/09 23:56

    הם מפחדים מאנשים כמוך.

    אנשים שמוכנים לעוות את המציאות עד כדי כך שהם קוראים למשפט קצינים שמסכנים את חייהם וחיי חיליהם כדי לא לפגוע באזרחים אבל לא מעלים על הדעת להעלות טענות כלשהם נגד החמאס שקורא להרוג את כל היהודים, כולל אותך.

    בארצות בהם היושר והצדק אכן קיים אין לנו במה להתבייש ואין מה להסתיר. לצערנו, זה לא המצב בהאג ולא המצב באו"ם.

  • 38.

    כמו תמיד רק ''מגרשי יהודים'' חושפים עצמם באומץ ....

    חדש, 31/01/09 23:54

    אתה שייך לקבוצות ההזויות והצדקניות שמגנות פשעים כביכול:
    הטורקים הצדקנים שהפציצו את הכורדים (ומונעים מהם עצמאות) ושעשו את המעשים הנוראיים שאסור לדבר עליהם.
    הבן של קאדפי
    הפונדמנטליסטים הארופאיים
    השמאל ההזוי שרודף רק את פינושה על פשעים שעשה מזמן - אך אינם רודפים את הפושעים תחת המשטרים שנתמכו ע''י השמאל.
    המשטרים הדיקטטוריים פאשיסטים של האיסלם והערבים ''המתונים''
    ל''האג'' לרש

  • 37.

    בבקשה להיכנס לקרוא

    קיבוצני חילוני, 31/01/09 23:48

    איני משוכנע שאתה יודע איך בכלל נראית עזה או העוטף!.אל לך לזקוף לזכותך את עצם ניותך קרוב משפחה, עם גבורתו ותרומתו הוא השכיל לעשות טעויות שעליהן אין סליחה כגון ירשולים והר הבית.מוטב לך שתארוז את חפציך לך וחיה בישובי הגבול שם אולי תלמד דרך ארץ מהי.בתקווה שאז תבין שאין לנו סיבה להתנצל לא אנו בחרנו לחיות על החרב ובטח אין סיבה לבקש סליחה שאנחנו מנצחים, מתי תהיה מרוצה כשנפסיד!? במלחמה אין מנצחים וגם לא משתמשים שוקולד ועוגות גבינה.תפסיק להיות יפה נפש !!!!

  • 36.

    פעם מר''צ היום ליברמן

    תעבור לעזה, 31/01/09 23:36

    שם החמאס ישמור על זכויות האדם שלך ושל כל חבריך

    קח איתך את כל ערביי ישראל הם ישמרו גם עליהם

    אם אפשר גם את אבו מאזן ואת כל אנשי הפתח מהגדה

    ממשלת ישראל תיתן להם את הנשק הם יסתדרו לבד

    זכויות האדם לא ייפגעו

    סוכריות ואורז ינוחו על ראשם

    צא מהחלומות איש קטן ומדומיין

    עם ישראל מתעב בוגדים

    עם אחר היה שומר על זכויות האדם שלך ושל כל הבוגדים בעם והיה תולה אותכם על הגרדום

    משתפי פעולה עם האויב שבא להורגינו

  • 35.

    צריך לסמוך על נתניהו !!!!!

    הליכוד בפיקוד , 31/01/09 23:27

    ברור שליבני וברק נכשלו בבטחון
    ברור שביבי צדק כשהזהיר שיעופו טילים מחמאסתן
    ברור שליבני והרגיעה שלה זה מתכון לאסון
    ברור שברק נכשל בלבנון ובחמאסתן
    תנו לביבי למגר את הטרור משלטון חמאסתן
    forget the rest = bibi is the best

  • 34.

    בגלל הזויים ומעלילים כמוך..

    LIORROTEM , 31/01/09 23:24

    קציני צה"ל צריכים להיזהר, משום התרת דמם שנעשתה ע"י חבורת שמאלנים, הזויים, ונוטפי שנאה, המעדיפים לרחם על אוייבנו במקום על אזרחינו.. כיצד ייתכן שהמסטול הנ"ל, מפרסם מאמר בעיתון "מעריב", מספר ימים לאחר פרוץ המלחמה, שבו הוא מכנה את חיילי צה"ל - "פושעי מלחמה?... אח"כ מתפלאים שמחפשים אותנו בעולם...
    על מערכת "מעריב, להקיא שמאלנים הזויים נוטפי הרס וארס כדוגמת ראש הלענה הנ"ל...

  • 33.

    יונתן ואביב גפן מוחרמים

    נ, 31/01/09 23:22

    יונתן גפן מלכלך עלינו
    ואביב גפן (שלא עשה צבא) מלכלך עלינו בחו''ל (בגרמניה)

  • 32.

    אתה באמת כזה דפ....

    רם, 31/01/09 23:21

    וק..או שאתה עושה את עצמך...?

    • שלא תתבלבל הוא לא עושה את עצמו (ל''ת)

      avyb , 01/02/09 01:41

  • 31.

    כי לא רוצים לראות את הפנים שלך במילואים!. (ל''ת)

    רענן מרעננה, 31/01/09 23:02

  • 30.

    מאותה סיבה שסולימן רושדי לא יוצא מהבית.

    mrosenberg27 , 31/01/09 23:00

    ומאותה סיבה שיהודים בפריז בימינו מפחדים ללכת עם כיפה ברחוב....
    להילחם בכוחות האופל שאתה נמנה עליהם אף פעם לא היה פיקניק.

  • 29.

    לעמוד באור זרקורי העולם?

    pele_11 , 31/01/09 22:37

    בשביל מה,בשביל שמלשנים צדקנים כמוך יוכלו להנות מהעמדתם לדין של קציני צה"ל?
    חשבת שאם כל החיים שלך תתעטף בכאפיות,הערבים יעשו הבדל בינך לבין יהודי אחר? כמה שאתה מחשיב את עצמך לסאטיריקן מצחיק ושנון,אתה לא יותר מאידיוט צדקן,שמנסה בכח להראות בציבור שיעני אתה לא גזען.תמשיך יונתן המסטול לעשן את החשיש שלך בבית,ואל תציע לנו הצעות,ולאן ששלחת את פיקוד העורף,תלך אתה בעצמך ותביא קבלה מהרשות הפלסטינית.

  • 28.

    למה הבן שלך מטשטש את פניו בכמויות אדירות של איפור? מתבייש באביו? (ל''ת)

    panacea , 31/01/09 22:34

  • 27.

    אתה תמים או שאתה עושה את עצמך?

    מלכזולו , 31/01/09 21:55

    אולי למען היות שמאלני אתה מוכן להסתכן גם בזה?

  • 26.

    אתה כבר לא רלוונטי

    גלי, 31/01/09 21:50

    יהונתן היקר. פעם היה בך משהו מיוחד, שונה חדשני. לצערי לאחרונה אתה יורה על מנת לירות, אתה כבר לא יודע למה ועל מי, העיקר למלא טור. חשבת אולי שמטשטשים את פני החיילים מתוך רצון להגן על פרטיותם ולהגן עליהם ועל בני משפחתם מהמודיעין החמסניקי שאולי ירצה לחסל עימם חשבון? נהיית פטאתי ולא רלוונטי. הגיע הזמן לפרוש בכבוד, כל עוד לא הרסת את שמך לגמרי. לילהטוב

  • 25.

    אני יסביר זאת בפשטות

    mmm, 31/01/09 21:47

    נניח שהצבא טוען שהוא היה הומני ולא עשה כלום - אין לו הוכחות לכך. מולו נמצא ערבי שטוען הפוך ולו יש בית הרוס. אז למה להאמין ליהודים כשהערבים נראים מסכנים?

  • 24.

    יונתן גפן בוגד לפי חוק העונשין תשלז שמעריב יצנזרו

    אל תבליגו יותר - עת לבעוט אותם לכל הרוחות היום, 31/01/09 21:45

    **

    חוק ה עונשין תשלז 1977

    סימן ב': בגידה

    97. פגיעה בריבונות המדינה או בשלמותה (ד/7)
    (א) מי שעשה, בכוונה לפגוע בריבונותה של המדינה, מעשה שיש בו כדי לפגוע בריבונותה, דינו - מיתה או מאסר עולם.

    (ב) מי שעשה, בכוונה ששטח כלשהו יצא מריבונותה של המדינה או ייכנס לריבונותה של מדינת חוץ, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם.
    98. גרם למלחמה (ד/8)
    מי שעשה, בכוונה להביא לידי פעולה צבאית נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי להביא לכך, דינו - מאסר חמש-עשרה שנה; התכוון לסייע לאויב, דינו - מיתה או מאסר עולם.

    99. סיוע לאויב במלחמה (ד/9)
    (א) מי שעשה, בכוונה לסייע לאויב במלחמתו נגד ישראל, מעשה שיש בו כדי לסייע לכך, דינו - מיתה או מאסר עולם.

    (ב) לענין סעיף זה, סיוע - לרבות מסירת ידיעה בכוונה שתגיע לידי האויב או ביודעין שהיא עשויה להגיע לידי האויב, ואין נפקא מינה שבעת מסירתה לא התנהלה מלחמה.

    100. גילוי החלטה לבגוד (ד/10)
    מי שעשה מעשה המגלה אחת הכוונות האמורות בסעיפים 97, 98 או 99, דינו - מאסר עשר שנים.

    101. שירות בכוחות האויב (ד/11)
    אזרח ישראלי וכל אדם אחר החייב בנאמנות למדינת ישראל, בין באשר הוא חייב בשירות בטחון לי חוק שירות בטחון, תשיט-1959 (נוסח משולב), ובין באשר שירת בשירות המדינה, והוא שירת בכוחות המזויינים של האויב, דינו - מאסר חמש-עשרה שנה.

    102. סיוע לשבוי מלחמה (ד/12)
    (א) מי שסייע בידי שבוי מלחמה להימלט או לנסות להימלט ממקום כליאתו או מישראל, דינו - מאסר עשר שנים; התכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר חמש-עשרה שנה.

    (ב) מי שהתרשל בתפקידו למנוע בריחת שבוי מלחמה, דינו - מאסר שלוש שנים.

    103. תעמולה תבוסנית (ד/13)
    מי שהפיץ בשעת לחימה, ובכוונה לגרום בהלה בציבור, ידיעות שיש בהן כדי לערער את רוח חיילי ישראל ותושביה בעמידתם בפני האויב, דינו - מאסר חמש שנים; התכוון לפגוע בבטחון המדינה, דינו - מאסר עשר שנים.

  • 23.

    כבר אבותיו בגדו לשמש העמים סטאלין (ל''ת)

    הוא בוגד עם החאמאס, 31/01/09 21:44

  • 22.

    יהונתן, תמיד החזקתי ממך. לא מבינה מה קורה עובר עליך לאחרונה...

    גל-יה , 31/01/09 21:40

    1) למה מטשטשים את פני החיילים?
    העולם הצדקן, עם צידקתו והבנותיו המפוקפקות עלול לשפוט את אנשינו, ובכוונה אני מציינת אנשינו ולא חיילינו, על שנאלצו לצאת ולהלחם, בלאת ברירה, באויב ברברי ופרמיטיבי, שאי אפשר להפטר ממנו מפגני כוח ולחימה קשוחה. אויב שלא מכיר בנו כמדינה. אויב פנאטי ודתי, נאלח, מסואב ושתלטן גם כלפי בני עמו.
    2) במקום התקשקשויות מיופיפות כאילו מצדך, שמוציאות אותך צדיק ואת מי שהלך להלחם עבור כולנו - רוצח תאב דם... אולי, תואיל להתייחס לנתונים בשטח, ולתת לנו פתרון יצירתי ואפקטיבי לפתרון הבעיה?
    בלי פתרון אמיתי, שמור בבקשה את צדקנותך המופלגת לעצמך. זה נשמע כ"כ רע ופתאטי. הכי קל לבקר.
     

  • 21.

    יונתן, העם הזה קטן עליך

    גיא הירשפלד, 31/01/09 20:16

    אתה רואה פה לפי התגובות איזה עם אנחנו, ואבוי לבושה

    • אתה פשוט חו (ל''ת)

      גל-יה , 31/01/09 21:42

    • לך לך לעם לפי מידותיך (אולי עזה?)-קח איתך את כל חברייך. (ל''ת)

      panacea , 31/01/09 22:36

    • אביב תפסיק ללקק לאבא..... (ל''ת)

      mrosenberg27 , 31/01/09 23:01

  • 20.

    מסיבה מאוד פשוטה

    יודע דבר, 31/01/09 19:50

    כי העולם לא צודק לא הומני ומתנהג בהתאם לאנטרסים ולא סהתאם למוסריות.

    אתה מניח שהעולם המערבי מוסרי. טעות בידך העולם המערבי אגואיסט ואגוצנטרי ומונע על ערכים של אנטרסים אישיים בלבד. זה גם כולל את השמאל המערבי שמונע על משהו שנקרא טרנד.

    לכן אתה כמדינה מוסרית צריך להגן על האנשים שלך מפני החבורה האנטי מוסרית שמסתובבת לה באירופה ורוצה להזיק למדינת ישראל המוסרית בכל דרך. אגב אותם אלה שרוצים לתבוע את החיילים גם לא ממש מסמפטים אותך ; סע לאפגניסטן ונסה לאכול חומוס בחומוסיה מוסלמית. ספר שם שאתה ישראלי ושאתה שמאלני לעילא ולעילא בו נראה אם תצא משם חי.

  • 19.

    יש מצב שלא הבנת? או שאני לא הבנתי?

    יהונתן, 31/01/09 19:42

    למען כי קיימת סכנה אמיתית של חטיפה ונפילה בשבי וחשש כי מחבלים ידעו מי ומה בידיהם
    ואולי כי באמת אין צורך להטריף את ההורים מדאגה??

  • 18.

    נו באמת, למה להסתיר את הפנים

    יוסי, 31/01/09 19:41

    הסיבה נורא פשוטה. בגלל שחלאות כמוך ידאגו לעשות לחילים האלו את המוות; לדאוג לכך שייתבעו לדין; להביא לכך שלא יוכלו להיכנס למדינות רבות.
    יונתן גפן, אתה ועוד שרצים כמוך אחראים לכך שאלו המגינים על חייכם, ייאלצו להסתתר. מאד קל לחיות ולגנות אל אלו שבאשמתם אתה חי.
    לא נורא. אנשים כמוך הם המס שאנו משלמים לדמוקרטיה. מזל שאנלנו כאלו (למען האמת, מזל שלך).

    • יפה כתבת. (ל''ת)

      panacea , 31/01/09 22:37

  • 17.

    יישר כוח יונתן

    דני המוכיח , 31/01/09 19:01

    בתגובות הרבות מצאתי עדויות חותכות לעליונות המוסרית של העם היושב בציון. למשל תגובות 69,71,81,72,73,74,75......או,כמעט כל התגובות. מה אפשר לעשות יונתן?זה העם שלנו,זו המדינה והחברה שעזרנו לבנות....

    • כבר אבותיכם בגדו לשמש העמים ושדדו את מדינת ישראל (ל''ת)

      תפסיק לשכתב את ההיסטוריה, 31/01/09 19:13

    • דני-כחתימתך-הוכחת שוב שאנשים כמוך הם האויב מבפנים. (ל''ת)

      panacea , 31/01/09 22:38

  • 16.

    למה לטשטש

    שחר, 31/01/09 18:50

    יש לטשטש את פני החיילים משום שהם ממלאי פקודות והנחיות של מקבלי ההחלטות בדרג המדיני. לכן הדרג המדיני הוא הנושא באחריות.

  • 15.

    למה לא שמענו אותך כשהחמס היר טילים 8 שנים על שדירות? (ל''ת)

    דוד מאור, 31/01/09 17:53

  • 14.

    לעיתון מעריב שהמלאכה תושלם לצרף את גדעון לוי ועמירה הס (ל''ת)

    יגאל התותך, 31/01/09 17:36

    • ויש לידע את הציבור שעמירה היא קרובתו של רודולף הס. (ל''ת)

      אבי,התנחלות רמת אביב ג', 31/01/09 19:33

  • 13.

    כי העולם צבוע ושקרן.. כמוך!! (ל''ת)

    גדי, 31/01/09 16:46

    • ל

      LIORROTEM , 31/01/09 17:39

      מ

  • 12.

    אתה ובן דודך דיין הנבל

    דן, 31/01/09 16:36

    לך תזדיין יחד עם דודך שמת והביא לנו את האסון של יום כיפור יאללה סע מכאן

  • 11.

    לא קראתי את הטור, רק את הכותרת. כי מגיע להם שקט , בגלל זה. (ל''ת)

    כי מכבדים פרטיות בצבא., 31/01/09 16:08

  • 10.

    למזלו של דוד משה הגבור והאמיץ הוא מת מזמן

    האג, 31/01/09 16:00

    אחרת גם הוא היה עומד למשפט על פשעי מלחמה

  • 9.

    ילדי הדרום המרטיבים דורשים הפסקת פשעי הגראד

    עודד טירה, 31/01/09 15:52

    ילדי הדרום המרטיבים דורשים הפסקת פשעי הגראד

  • 8.

    למה מטשטשים? כי לחייל יש משפחה .

    משהו אחר, 31/01/09 15:29

    משום מה הדבר הראשון שעלה לי לראש כשראיתי את החיילים, זה למה לא מטשטשים (ובאמת אחרי כשעה טשטשו)והסיבה שלי הייתה מאד פשוטה ונאיבית. האמא והאבא והאח והאחות של החייל לא יישנו טוב הרבה זמן אם יראו אותו נכנס לעזה. אף פעם לא יודעים מה הוא סיפר בבית ותמונה שלו נכנס למלחמה, זה חסר התחשבות ואפילו אכזרי.

  • 7.

    מצטער להרוס, דיין היה שחצן אך לא אמיץ

    שי, 31/01/09 15:28

    דודי משה דיין - שעדיין לא קם בארץ ישראל גבר אמיץ ממנו ... מה עם ''זהו חורבן הבית השלישי''

  • 6.

    ולמה טשטשו את הפנים של א' מלשכת הנשיא

    י, 31/01/09 14:30

    ולמה מטשטשים ומעוותים את קולו של מי שמעיד על שר מושחת? ולמה מטשטשים ואפילו מבצעים שנוי זהות שמי שהפליל את ראש המאפיה? ולמה בכניסה לכל קניון ומסעדה יש מאבטח ובעזה לא?

  • 5.

    אהבתי (ל''ת)

    מוקי, 31/01/09 13:58

  • 4.

    סטוקהולם סינדרום עושה שמות ביהודים שנרדפים במשך אלפי שנים!

    אילן, 31/01/09 13:26

    גם במחנות היו יהודים שהזדהו עם האויב מרוב פחד.

  • 3.

    הפנים טושטשו בכדי למנוע מערבים עם שם יהודי כמוך, להגיש נגדם תביעות

    יהודי גאה, 31/01/09 12:51

    אתה חרא, חלאה, זבל אנושי.
    כל יום שאתה נושם אוויר בארץ שלי זה יום שחור עבורי

  • 2.

    במציאות

    משקפיים, 31/01/09 12:35

    וּבִמְצִיאוּת
    מְטֻשְׁטֶשֶׁת,
    הַטִּשְׁטוּשׁ
    הוּא
    הַמְּצִיאוּת

  • 1.

    כל כך צודק יהונתן, כמו תמיד ואף יותר מתמיד

    מיכלי השפויה, 31/01/09 11:50

    שיתבייש צה''ל (צבא ההתקפה לישראל) במה שעולל לאזרחי עזה העניים והאומללים!!

    • עוד שפןיה....ברחת מהמחלקה הסגורה? (ל''ת)

      panacea , 31/01/09 22:34

      • מעניין שכל תומכי החמאס דוברי עברית מכנים את עצמם שפויים...

        mrosenberg27 , 31/01/09 23:03

        מה כל כך שפוי בלתמוך בארגון טרור רצחני כלפי עמו ושכניו?

    • לכי תגורי בעזה תהיי שפחה של טרוריסט

      דנה, 31/01/09 23:24

      מסכן גלעד שליט ומסכנים הילדים בשדרות שיש בעם טיפוסים כמוך וכמו יונתן הקטן

    • צודקת לגמרי

      rennert , 31/01/09 23:59

      שיתבייש צה"ל במה שעולל למחבלי החמאס האומללים!

      ודרך אגב, שיתביישו גם כל הוטרנים ותיקי מלחמת העולם השניה על מה שעוללו לגרמנים המסכנים!

      לשניהם היו מטרות זהות לחלוטין - להרוג את כל היהודים ולהקים שלטון בכל העולם כולו.