• 30.

    דודי

    וממתי הצבא שייך לרונצקי כדי שיטמיע בו את משנתו?, 29/01/09 10:59

    עם כל הכבוד למשנתו של רונצקי (ואין כבוד), מי שמו לשנות את יעודה של הרבנות הצבאית ל''כהן משוח מלחמה''?

    הקונספט של ''מנהיג רוחני'' לצד מפקד צבאי קיים רק במדינות הפרימיטיביות ביותר, ולא בכדי הוא אינו קיים בשום מדינה דמוקרטית בעולם.

    אמנם הקלישאה ''בוקר טוב אירן'' נשחקה, אך במקרה זה אין מתאימה ממנה. רק באירן, בחיזבאללה ובחמאס, תמצאו ''מנהיגות רוחנית'' בצבא. בושה וחרפה לצה''ל שמתיר לאיתואלה יהודית כזו לעשות כרצונו בצבא.

    • Glilot

      Agent J, 29/01/09 21:46

      מי פה הזכיר ''מנהיגות רוחנית''?!
      בסך הכל מדובר פה ברבנות צבאית שקשורה יותר לשאר זרועות הצבא. זהו מודל מקובל מאוד -ומוצלח- בצבאות מערביים רבים (ע''ע צבא ארה''ב וצבא הממלכה המאוחדת)

      זה בעצם שינוי מבורך מאוד: המודל הישן היה שכל כמה שבועות היה מגיע איזה שהוא רב תמהוני לבוש דקרון שלא ידע מה ההבדל בן פין שבת לנרות שבת וצועק אלינו להרתיח סירים...

  • 29.

    ...מפרכסות זו את זו, תלמידי חכמים לא כל שכן (ל''ת)

    isere , 29/01/09 08:06

  • 28.

    ...מפרכסות זו את זו , תלמידי חכמים לא כל שכן (ל''ת)

    חנון, 29/01/09 08:05

  • 27.

    רונצקי ועדתו לא מייצגים את רוב הציבור הדתי השפוי , החכם והמתון (ל''ת)

    אקדמאי גאה , היישוב היהודי , גבעת שמואל, 28/01/09 16:34

  • 26.

    נראה לי שרונצקי זה הוא כהן משיח מלחמה - ויש לשלחו לברוקלין (ל''ת)

    אקסלרוד, 28/01/09 14:34

  • 25.

    תוכן המעורבות

    שמעון, 28/01/09 11:53

    הכל טוב ויפה, אבל המאמר איננו מטפל בשאלה המרכזית. איך ייתכן שהרבנות כולה (ולא רק הרבנות הצבאית) עוסקת כבר שנים בהטפה לאומנית וגזענית חלק באופן 'מתון' והרוב באופן 'מתלהם' וקיצוני. חלק מהפוליטרוקים שגויסו על ידי הרבנות הצבאית הם רבנים שכבר נמלטו מאימת הדין בכל מיני התנצלויות דחוקות ושקריות. (ע''ע שמואל אליהו)

  • 24.

    ''כהן משוח מלחמה'' = טאליבן \\ אל קאעידה (ל''ת)

    עמרי הרציונלי, 28/01/09 09:51

  • 23.

    על מה ראוי להצדיע? על הבאת רבנים גזעניים לנאום בפני חיילים ול''חזקם''?

    שרלו אכזבת, 28/01/09 09:42

    על שיתוף פעולה מסוכן עם עמותות ורבני ימין קיצוניים? על שילוב תכנים פוליטיים ולאומניים בפעילותו? או אולי על אמירות כמו ''חילונים שקולים לנערי רפול שעל הצבא היה ללמדם קרוא וכתוב''?
    הרב רונצקי מציג מודל אחר, מעורב, נוכח.
    כל זה היה יכול טוב ויפה אם התכנים באמת היו מתאימים לכל הצבא, ותואמים את הקוד האתי של הצבא ואת ערכי ישראל כמדינה דמוקרטית (ולא רק יהודית).
    ברגע שזה לא נעשה, רונצקי הופך לכלי משחית, גיס חמישי של קיצוני הימין הסהרורי בשורות הצבא, שלא יהסס לסרב לפקודות שלא תואמות לדעתו את רוח היהדות המתנחבלת, כפי שרונצקי מציג אותה

  • 22.

    אשרי הרב רונצקי-

    sh.nadav2 , 28/01/09 07:25

    שנאמר רב- אלוף!

  • 21.

    על הרב שרלו אפשר לומר '' אם בארזים נפלה שלהבת - מה יגידו חרד''לי הקיר'' (ל''ת)

    צד''רניק שמתבייש בכיפה הסרוגה שלו, 28/01/09 00:58

  • 20.

    חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוקינו!ישר כח! חזק ואמץ!

    אחד העם, 27/01/09 23:57

    מקווה שתגובה יהודית כל כך,המצטטת ממקורות היהדות ,לא תפסל על הסף.

  • 19.

    כל הכבוד לרב רונצקי. החזיר את הרבנות הצבאית למוטב (ל''ת)

    תומך בבית היהודי , 27/01/09 23:43

  • 18.

    איפה ה''מחד גיסא''?

    דלית, 27/01/09 23:14

    לא שזה העיקר, אבל מוזר כשיש רק ''מאידך גיסא'' כשה''חד גיסא'' לא הוצג...
    ולענין - רונסקי מקדש שם שמים!

  • 17.

    לכו לקלקיליה וראו

    מרכזי, 27/01/09 22:06

    מה עושה הרב הצבאי של גדוד התותחנים במילואים שמשרתים שם עכשיו: מפקד מחסום, מפקד סיור וגם רב.
    כל הכבוד

  • 16.

    כל הכבוד! אני באמת מקווה שבשעת מבחן (שלא תבוא) ימחק הרב רונצקי את חרפת

    יואל, 27/01/09 21:45

    ההתנהלות של קודמו בתקופת הגירוש הנפשע מגוש קטיף. בזמנו הרבנות הצבאית שיתפה פעולה באופן מלא עם הפשע וזה היה אסון. הרב הצבאי הקודם אף פעל רבות לשכנע חיילים שלא יסרבו לפקודה הבלתי מוסרית בעליל ההיא,בניגוד גמור לעמדת רבו, גדול הדור, הגאון הרב שפירא זצ''ל. עד היום, עד כמה שידוע לי, הוא לא התחרט ולא התנצל.

    • אתה צודק! אבל תיקון הוא התחרט בסרט 'יש דין' (ל''ת)

      וטוב שאמרת את דבריך שלא נשגה להבא, 29/01/09 00:01

  • 15.

    כל אזרח שמכבד את עצמו

    יהודי , 27/01/09 21:11

    ולא רואה את עצמו כחמור של משיחיסטים לרכב עליו, צריך להתקומם על ההשתלטות הזו של הציבור הדתי על מה שנהוג לקרוא לו פעם "צבא העם". אחרת אנחנו מתדרדרים כמדינה לאותה רמה מוסרית כמו הג'יהדיסטים שאנחנו נלחמים נגדם.

  • 14.

    הרב שרלו, לאיזו רוח באמת רונצקי תורם???

    יהודה איש, 27/01/09 21:10

    אולי לגזענות חשוכה? אולי למגלומניה לאומנית ההולכת יד ביד עם תודעה פשיסטית? אולי הוא תורם את חלקו החשוב לרמיסת תובנות היסוד של היהדות על פי הלל הזקן? אולי הוא אחד מאותם סוציופטים, שעל פי פרופ' דויד שולמן בספרו - מצאו כר פורה לבטוי נטיותיהם ההרסניות תחת מטריית התמרוץ האידיולוגי-משיחיסטי של הכיבוש, המגבה את המתנחלים בהתייחסותם לערבים כתתי-אנוש?
    הרב שרלו - בירה עמקתא!

  • 13.

    מסכים מיליון אחוז (ל''ת)

    קצין קרבי חילוני אדוק, 27/01/09 20:02

  • 12.

    לכל המכנים עצמם ''שפוים'' השבוע ראיתי ברחוב אחד שהולך

    יהודה פרצ, 27/01/09 19:53

    וצועק ''אני שפןי אני שפוי''
    הוא כנראה שפוי כמוכם

  • 11.

    אלוהים עבר לישוע מנצרת ולמקבלי תורתו! יהודים, המירו דתכם וקרבו הגאולה

    דרוקר, 27/01/09 19:46

    וחזרת המשיח המושיע ישוע בן דוד!

    • אוי אוי אוי איזה הדיוט , הרי ידוע שישו היה ממזר ומתואר :

      יהודי, 27/01/09 20:53

      שאימו היתה מסתובבת לבד בשוק של גברים....
      צאו מהסרט שלכם - הנצרות היא הדת הכי שיטחית שקיימת , אפילו יותר מהאיסלם

    • עוד נוצרי שמתחזה ליהודי.. לא נמאס לכם? אין לכם סיכוי עם הקשקושים האלה

      תלאביבית, 03/02/09 22:06

      ישו היה יהודי, אפילו יהודי טוב, ואין מצב שיהודים יאמינו שהוא בן האלוהים והמשיח.
      הגיע הזמן שהנוצרים הנודניקים האלה יבינו שהדת שלהם היא קשקוש אחד גדול ויניחו לנו בשקט.

  • 10.

    בתור חילוני גמור שלא מאמין באלוהים.

    ציוני , 27/01/09 18:55

    שיחות עם רבנים לפני הקרב מכניסות מוטיבציה, אלה שיחות ערכים שגורמים לחייל להבין כל הזמן בשביל מה הוא נלחם ובשביל מה הוא מסכן ואולי יקריב את חייו בשבילו.

    • ולהוספה - זה חלק עיקרי בלאומיות היהודית והישראלית. (ל''ת)

      ציוני , 27/01/09 18:56

    • מתבייש בחילוניות שלך אה? (ל''ת)

      פרי, 28/01/09 09:53

  • 9.

    ל-9: אתה אידיוט.

    יהודי אמיתי, 27/01/09 18:52

    קל מאוד לכתוב תגובות ללא תוכן. תרתי משמע.

    • אם זו לא טעות - אז זה הטוקבק הכי מגניב שראיתי בחיי (ל''ת)

      תראו - מישהו מגיב לעצמו!, 27/01/09 21:55

      • ...ואומר לעצמו ש''קל מאוד לכתוב תגובות ללא תוכן. תרתי משמע''. (ל''ת)

        111, 28/01/09 05:44

  • 8.

    הצבא הוא צבא העם... אי-אפשר לנתק את העם מהשורשים שלו... (ל''ת)

    סקופידון, 27/01/09 18:28

  • 7.

    הזרמת כסף אמריקאי לצה''ל היא הפרה של החוקה האמריקאית

    אורי וייס, 27/01/09 17:52

    פרופ' יוסף אגסי טען בשעתו, שהזרמת כסף אמריקאי למדינת ישראל שמוגדרת כמדינה יהודית היא הפרה של החוקה האמריקאית. מובן, שהזרמת כסף לארגון הטרור צה''ל, שכעת הוא ארגון טרור פונדמנטליסטי-ג'יאדיסטי מובהק היא הפרה חמורה של התיקון הראשון לחוקה המחייב הפרדה בין דת למדינה.

    • 10 אתה ליצן ומגוחך.

      ציוני , 27/01/09 18:54

      ישראל היא מדינת לאום.. מדינה יהודית לא אומר מדינת דתית.

      לעומת זה מצריים מוגדרת בחוקתה כמדינה איסלאמית.
      והם מקבלים סיוע לא פחות קטן מישראל.
      מאז ההסכם של מצריים עם ישראל הם קיבלו למעלה מ30 מיליארד דולר בסיוע כלכלי וצבאי.

    • פרופ' אגסי טעה או שפשוט זכרונו בגד בו

      פרופ' סאדאת, 27/01/09 20:16

      ע''י ליהטוט קל במילים הפכת חלק מסוים מהסכם השלום בין מצרים וישראל ל-''הזרמת כסף אמריקאי''. זה כמובן קישקוש גמור. ישראל ציינה במו''מ בקאמפ דיויד שהיא נסוגה מ-350 ק''מ של חציץ יבשתי, מוותרת על בארות הנפט בראס סודר ואבו רודס ותזדקק לכסף רב כתחליף להגנות הטבעיות שמספק לה החציץ הזה ולאמל''ח חליפי להחזקת כוח לוחם בסיני. ארה''ב הסכימה למממן את זה וזהו חלק בלתי נפרד מהסכם השלום שעבר אישור בקונגרס! אין כאן אינטרפרטציה, או חוות דעת משפטית. אלו העובדות.
      אבל לפי סגנונך (''ארגון הטרור צה''ל'') ברור שעובדות לא מעניינות לא את השמאל הקיצוני ולא את הימין הקיצוני. שניכם טפשים באותה מידה ושניכם משקרים באותה מידה.

  • 6.

    הרב רונצקי עשה שבת עם גדוד המילואים שלי לפני שלושה שבועות

    גיל, 27/01/09 16:31

    היה מאוד מחמם את הלב ומחזק. ואני בכלל חילוני!

  • 5.

    לא מחזיר בתשובה?

    כרמלי, 27/01/09 16:28

    ממתי תפקידו של הצבא לחלק ציציות לכל החיילים היוצאים לקרב? כמה זה עולה למשלם המיסים? ממתי תפקידו של רב צבאי להוציא את הצבא לקרב בקריאות קרב דתיות?

    השדרים שמעבירים הרבנים הצבאיים הם הטפה לחזרה בתשובה ויש לאסור זאת ובכל מקרה לאפשר לכל חייל חילוני המעוניין להימנע מפעילות כזו להשתחרר ממנה.

    • נא לדייק

      לא לסלף עובדות, 27/01/09 19:31

      הציציות נתרמו במבצע התנדבותי לא על חשבון משלם המיסים.
      הציציות לא ניתנו בכפיה לאף אחד, הבקשה הגיעה מחיילי גולני חילוניים לפני שנכנסו לעזה.
      מי שהיה שם רגע לפני הקרב הרגיש את הצורך כנראה יותר ממי שנשאר ליד המקלדת

    • מודיעין

      משה, 27/01/09 20:27

      הציציות הגיעו לכל חיילי גולני ממתנדבים ומתרומות ולא מתקציב הצבא. החיילים חטפו אותם נכנסו לקרב וחזרו בשלום - בזכות הציצית - אחרי שהכריעו את האויב. לא אנטי דתיים כמוך יקבעו להם. הם יחליטו בשביל עצמם - על אפך וחמתך. בשלב הבא נתרום תפילין וגם את זה הם יחטפו.

    • וואו! סחתיין עליך!

      שי, 27/01/09 21:12

      כל כך הרבה קישקושים בשש שורות!
      ''ממתי תפקידו של הצבא לחלק ציציות לכל החיילים היוצאים לקרב?'' אני אגיד לך ממתי, מאמי: ממתי שהצבא אחראי לספק לחייליו שירותי ת''ש, חינוך וכיו''ב. בין השירותים האלמנטריים הללו יש גם שירותי דת שמסופקים לכל חייל. גם לחיילים הנוצרים, אגב.

      ידעת, לדוגמא, שגם בארצות הברית יש תפקידי רב צבאי? שצבא ארה''ב בנה מקוואות טהרה לאנשי קבע שלו? גם שם זו קונספירציה לגייר את לוחמי המרינס או משמר החופים?

      ''לכל החיילים''? ''לכל''?? מאיפה החירטוט הזה?? תסתכל שוב בידיעות שקראת, מה שכתוב הוא שהיה ביקוש גבוה של חיילים לקבל ציציות מהרבנות הצבאית. מי שביקש קיבל. אני מבטיח לך מנסיוני האישי כלוחם ביחידה שרובה חילונית - לא מלבישים על אף אחד ציצית בכוח.

      ''כמה זה עולה למשלם המיסים?'' וואלה... כמה באמת? שאלה נוקבת, אתה ממש שומר חומות הדמוקרטיה דמיקולו...

      ראשית, כפי שציינו לפני, הציציות שהוזכרו באתרי החדשות - נתרמו.
      שנית, בוא תגיד לי אתה, חכמיקו, כמה עלו למשלם המיסים הגליונות של ''ידיעות'' ו''מעריב'' שהמש''קית חינוך הייתה שמה לנו בטירונות בכל יום באוהל? כמה עולים עוד הרבה הרבה שירותי חינוך ותרבות שהצבא נותן לחיילים שלו? כמה בכלל עולה להחזיק את כל מערך החינוך בצה''ל שבכל שנות שירותי אף פעם לא הרגשתי בו צורך מיוחד? צרכי הדת של החיילים שומרי המצוות פחות חשובים? מזל שהצבא לא חושב כמוך ומשתדל לדאוג לכל אחד לצרכים שמגיעים לו.

  • 4.

    צריך לחבר תפילה מיוחדת לשלום צה''ל מפני רבנים כמו רונצקי (ל''ת)

    אחד שבאמת יודע על מה מדובר, 27/01/09 15:28

    • והרי הנוסח-אנא הצל את צה''ל מהאנרכיסטים ושאר משוגעים עם החמאס נסתדר לבד

      רון צקי, 27/01/09 17:45

      והרי הנוסח-אנא הצל את צה''ל מהאנרכיסטים ושאר משוגעים עם החמאס נסתדר לבד

  • 3.

    אתם בכלל לא מבינים איזה נזק המטורלל הזה עוד יביא לצבא (ל''ת)

    צד''רניק שפוי, 27/01/09 12:58

    • אתה צודק לגמרי . הבעיה שיש המון חסידים שוטים שתומכים בו (ל''ת)

      עוד דתי שפוי, 27/01/09 14:36

    • שראה את הרבנים הצבאיים עושים חייל בשטח

      איש מילואים, 27/01/09 17:50

      נדמה לי שלומר על רב בישראל ''מטורלל''זה לא ממש מותר...
      כנראה שזה מה שיכול הצדרני''ק הממוצע.
      צד''ר זה תנועה פסולה שבאה לפסול כמיעוט את כל העולם הדתי שמולה המהווה רוב מוחלט. אתם חבורת דוסי מחמד שיתנו הכל כדי לקבל ליטוף מהעולם החילוני.הרב רונצקי הוא אישיות גדולה, ואפשר לכבד אותו גם אם הוא לא בדיוק כוס התה שלכם.

    • מי מממן את צד''ר

      כדאי לדעת, 27/01/09 20:15

      חפשו באינטרנט ותגלו.
      רמז: אולי לגופים לא יהודיים מחוץ למדינה יש אינטרס בקיום צד''ר?
      התשובות בגוגל.

  • 2.

    צריך לעשות בצורה חכמה איך להגיע לכל הצבא שיהיה דתי (ל''ת)

    לאט לאט יהיה צבא כולו דתי, 27/01/09 12:42

  • 1.

    רציתם דתיים נישלוט לכם על הצבא (ל''ת)

    דת תהיה על כל המדינה עד שנהיה הרוב, 27/01/09 12:14