• 94.

    האיחוד הלאומי=כיסאות+דיבורים+אופוזיציה+ראש בקיר=0 (ל''ת)

    תומך בבית היהודי, 04/02/09 11:40

  • 93.

    שטויות לחלוטין

    הכתומים לממשלה, 03/02/09 16:34

    יש כאן חוסר הבנה בסיסי של השקפת העולם החרדל''י.
    הרב בזק הנכבד כנראה מתבסס על שמועות וסילופים של רבני מרכז הרב ובנותיה. בתור מישהו שקשור מאוד לרבני האיחוד הלאומי, אומר בפירוש שיש חשיבות רבה לשילוב בין תורה ומדע, להשתדלות לשבת בקואליציה ולהיות שותפים עם עם ישראל, ולייצר עולם תקשורתי דתי חדש.
    הרב בזק מפחיד את עצמו לדעת ומאמין שכל רבני הגוש הימני יותר, שקראו לסירוב פקודה, ולמאבק ממשי על גוש קטיף, הם קיצוניים והזויים. חבל שהוא נופל בדיוק לתעמולה של אורלב. כנראה שזה גם מה שקרה למועצה, וזה מה שיצר את הפילוג. חבל, ממש חבל

  • 92.

    התלבטתי

    רק אני, 02/02/09 08:40

    בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי וש''ס. קראתי את המאמר והתגובות והבנתי מה ההבדל בין שתי המפלגות.
    אני נוטה לבחור באיחוד הלאומי. אשמח גם אם הבית היהודי וש''ס יצליחו. העבר לימד אותנו שפיצול זה לא בהכרח רע.
    לא מפחיד אותי שאולי האיחוד תשב באופוזיציה. דווקא כשאתה בקואליציה - אתה קשור, מחוייב למהלכי הממשלה ולא ממש יכול להתנגד לה ולהפעיל דעת קהל (בלי לעזוב. וכמה שקשה לעזוב!).
    אז איחוד חזקה באופוזיציה תעשה הרבה יותר מאשר בית יהודי בקואליציה (וכבר ראינו בממשלת שרון).
    ש''ס זה סיפור אחר. גם הם יהיו בקואליציה - למרות שדבקותם לכסא לא כ''כ חזקה כמו בזמן דרעי.
    ולגבי חינוך : ילדיה של אחותי לומדים באיזה יישוב, ביה''ס תורני מוגבר. ההורים כמובן משלמים. מי שמעביר כספים לביה''ס היא בעיקר ש''ס.....מצחיק לא? ביה''ס שרובו לא ספרדים, שייך במובהק לילדי יישובים וכיפות סרוגות ומסופסד ע''י ש''ס.

  • 91.

    איחוד לאומי בית יהודי אמיתי (ל''ת)

    יהודה ארי , 29/01/09 11:41

  • 90.

    צודק לגמרי. דתיים וימניים רק הבית היהודי

    מתן, 29/01/09 10:30

    ולא אנשים הזויים.
    הבית היהודי זו מפלגת הימין האמיתי, והדתיים האמיתיים, ולא ה''איחוד'' הלאומי שיודעים רק לצעוק ולהשמיץ את כולם.
    רק הבית היהודי!!

  • 89.

    שתי מפלגות. אחת ימנית (האיחוד הלאומי ט') ואחת עם דבק לכסא (המפז"ל).

    האיחוד הלאומי , 28/01/09 15:26

    עלק דאגה לחינוך... החזקתם את תיק החינוך שנים ורואים את התוצאות!!!!

    • האיחוד הלאומי באופוזיציה - בזבוז קולות מוחלט (ל''ת)

      אלעד, 28/01/09 16:38

  • 88.

    האיחוד הלאומי, מפלגת הימין היחידה. הכתומים צדקו ולכן נצביע ט' כולם.

    יוני דוד , 28/01/09 13:59

    בבית היהודי חופש הצבעה בנושא ארץ ישראל,
    חרדים זה רק כסף,
    הליכוד מסר הכי הרבה שטחים לאוייב.(סיני,חברון,גוש קטיף)
    רק האיחוד הלאומי ישמור על ארץ ישראל. אני מצביע ט'.

    • אי אפשר לשמור על ארץ ישראל מהאופוזיציה (ל''ת)

      אלעד, 28/01/09 16:38

      • מי שמר על ארץ ישראל בממשלת שרון? (ל''ת)

        יהודה ארי , 29/01/09 11:40

  • 87.

    המפז"ל לא יודעים לשבת באופוזיציה גם כשביבי יחלק חלקי מולדת לאוייב. (ל''ת)

    תמר כהן , 28/01/09 12:03

    • האיחוד הלאומי יפקיר את ארץ ישראל כשישב באופוזיציה (ל''ת)

      אלעד, 28/01/09 16:39

      • איחוד לאומי שומרים על ביבי מימין (ל''ת)

        יהודה ארי , 29/01/09 11:37

  • 86.

    יפה כתב הרב אבינר שלא מתפקידו של רב להורות למי להצביע! (ל''ת)

    קרדום לחפור בה?, 28/01/09 09:30

    • יפה כתב הרב בזק, שבכלל לא הורה, אלא רק הציג דברים כהווייתם (ל''ת)

      יאיר, 28/01/09 10:55

  • 85.

    מי שהימין חשוב לו-יצביע ליכוד

    panacea , 28/01/09 08:38

    אחרת יכול להווצר מצב שגוש שמאל-ערבים ירכיב הממשלה.(נראה סיכוי קלוש ביותר, אבל אין לדעת).
    בממשלות כאלה שר התרבות והמדע עלול להיות שוב מתוך אלו שטינם חובבי-ציון,בלשון המעטה.

    • קשקוש. ביבי נבחר לא לפי מס המנדטים של הליכוד אלא ע"י גוש הימין (ל''ת)

      יהודה ב. , 28/01/09 09:17

    • מי שהימין חשוב לו יצביע בית יהודי שבממשלה ידאג שנתניהו יעמוד במילתו (ל''ת)

      יהודה ב. , 28/01/09 09:18

  • 84.

    אין שום טעם להצביע למפלגה שתשב באופוזיציה

    יעל, 28/01/09 08:22

    ולא תעשה כלום. אני עם הבית היהודי

    • בדיוק. לכן אסור להצביע לאיחוד הלאומי. ביבי לא יסכים לבן ארי בממשלתו (ל''ת)

      יהודה ב. , 28/01/09 09:19

      • רק לבן ארי יש אידיולוגיה ולא כיסאולוגיה (ל''ת)

        יהודה ארי , 29/01/09 11:36

  • 83.

    יופי הבית היהודי יישבו בממשלה וימסרו את הגולן וירושלים. (ל''ת)

    אבי, 28/01/09 05:40

    • והאיחוד הלאומי ישבו באופוזיציה ולא יעשו כלום כמו שלא עצרו את ההתנתקות (ל''ת)

      יהודה ב. , 28/01/09 09:19

  • 82.

    בית יהודי = קדימה עם כיפה. מי שתומך בזה יצביע... (ל''ת)

    גידי, 28/01/09 05:35

  • 81.

    רבנים גושניקים,למדו תורה,ותפסיקו כבר לעסוק בפוליטיקה.נמאס.

    גושניק לשעבר., 27/01/09 23:40

    כל היום שומעים מהם כאן..במקום שילמדו תורה כותבים אמאמרים על כל העניינים ההזויים שיש בעולם...

    פעם זה הרב שרלו ופעם זה הרב נבון ועכשיו זה..דייייייייייייייייייייייייייייי
    לכו תלמדו תורה..תורה צווה לנו משה..לא פוליטיקה..לא דעות והגיגים שלכם..לא שטויות...תורההההההההההההההההההה

    קרבו את כלל ישראל לתורה..לקדושה..לעבודת ה' זה תפקידכם..די עם תאוות הפירסום,שגעון הכוח והמוח הגושניקים..נמאס............

    • דווקא בגוש הפוליטיקה לא בראש סדר היום. (ל''ת)

      תומך בבית היהודי , 28/01/09 05:48

      • תומך-אני למדתי שם לא אתה.שים לב כמה חשיפה לתקשורת יש.

        גושניק לשעבר, 28/01/09 09:06

        ואני אומר...
        תלמדו תורת ה' תפסיקו עם הבחישות האדאולוגיות ליברליות שלכם ..(וזה המסר בדבריו של הרב אמנון)...די כבר כל הזמן להיות אנטי ונגד..עסקו שמה שאתם טובים ולא בפוליטיקה...תקשורת..חשיפה לתקשורת והבעת עמדה הפוכה בדרך כלל על כל עניין ובכל במה שאפשר..תחת השימוש בכותרת שלכם:ר''מ בגוש..\\

        • איך אתה יודע שהתומך לא למד בגוש? דווקא נראה לי גושניק (ל''ת)

          יהודה ב. , 28/01/09 09:20

  • 80.

    בשבילי מספיקה הנקודה הראשונה -כנסו!

    נתי, 27/01/09 23:20

    די בכך שאין שום סיכוי שהאיחוד הלאומי ייכנס לקואליציה. ממילא, זה סתם בזבוז קול להצביע להם - באופוזיציה לא בונים שום דבר. מי שרוצה השפעה ציונית דתית במדינה יש לו רק פיתרון אחד - הבית היהודי. וכל השאר זה סתם הכפשות חסרות טעם.

    • שטויות.

      noammt , 30/01/09 10:49

      ביבי יקים ממשלת ימין, והאיחוד הלאומי יהיו הראשונים להצטרף. כשיהיה צורך, אם ח"ו יהיה - האיחוד הלאומי יצא וישמור על עקרונות מצביעיו ועקרונות רוב הציבור הדתי הלאומי (מה שהבית היהודי לא יעשה, ושוב נחזור על סרט המפד"ל מממשלת שרון, וכולם שוב יגידו - "לא נחזור שוב על הטעות הזו", וכולם שוב יחזרו על הטעות הזו כשהמפד"ל תקום תחת שם אחר מתוך המולה של מתקפת אחדות כזו או אחרת).

  • 79.

    אני חושב שבגדול הרב בזק צודק. בלי לפגוע בדעות הצד האחר (ל''ת)

    תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:21

  • 78.

    זו אותה מפד''ל ישנה וחבוטה. לא דתית ולא לאומית. (ל''ת)

    בינוניות שאינה רואה למעלה ממנה., 27/01/09 22:19

    • זו המפד"ל שכל השנים עשתה ופעלה. בור ששתית וכו' אל וכו' (ל''ת)

      תומך בבית היהודי , 28/01/09 05:52

  • 77.

    עוד רב קונסרבטיבי, בורגני ומדושן עונג מהגוש. (ל''ת)

    ועד נוער הגבעות, 27/01/09 19:51

    • תנו כבוד לתלמידי חכמים. גם אם קשה לכם!

      תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:19

      בלי קשר לדעתו של הרב בזק, יש לכבדו כמרביץ תורה.
      בדיוק כפי שאני מכבד רבנים של זרמים אחרים.

    • נוער הגבעות ידוע באדיקותו במצוות ובלימוד תורה... (ל''ת)

      נתי, 27/01/09 23:20

      • לא רוצה להכליל, אבל חוששני שלא כל "נוער הגבעות"

        תומך בבית היהודי , 28/01/09 05:50

        לפחות לא כמה צעירים שזרקו עליי אבנים(!) כחייל רק בשל העובדה שאני חייל. אני לא זוכר הרבה פעמים שנפגעתי כך (רגשית כמובן, לגוף לא קרה דבר ב"ה) בימי חיי.

    • ראוי לועד נוער הגבעות שיתבייש!!

      נתי, 05/02/09 12:08

      ברגע שתגיע לחצי מכמות התורה והשיערוים שהרב בזק מעביר ומחנך, אולי הייתהלך זכות לחלוק עליו, שלא לומר על כל ישיבת הגוש על ראשיה, רבניה ותלמידיה...
      קיצונים, כבר אמרנו??

  • 76.

    רק באיחוד הלאומי יודעים להתחבר לחילונים וחרדים ואפילו לקיצונים (ל''ת)

    אהבת ישראל, 27/01/09 19:49

  • 75.

    לא לפאשיזם (ל''ת)

    אורי וייס, 27/01/09 18:44

  • 74.

    הפעם אני ש''ס

    יאיר, 27/01/09 18:26

    נמאס מפילוג

  • 73.

    ליאורה מינקה: שמאלנית מוצהרת שהיתה בעד הגירוש מגוש קטיף, לה נצביע ?!?!

    יהודי אמיתי, 27/01/09 18:11

    ''קשה להעלות על הדעת הצבעה עקרונית בכנסת הבאה, שבה יהיה הבדל בין שתי המפלגות...''
    ''גישת 'הבית היהודי' מבטאת רצון לא להנמיך את דגלה של ההתיישבות בארץ ישראל, אלא להניף בגאון דגלים נוספים...''
    ''אף מעמד האישה נתון במחלוקת בין שתי המפלגות. לא בכדי אין אישה ברשימת האיחוד הלאומי, לעומת רשימת הבית היהודי...''

    יש הבדל בין הרשימות,
    יש ברשימת המפד''ל את גברת ליאורה מינקה, חברה טובה של חברים שלי
    המפד''ל כן מנמיכה את דגל ארץ ישראל ומסתירה מידע בנושא ויהיו הצבעות שיהיו הבדלים בין חברי הכנסת
    הגברת מינקה היא שמאלנית קיצונית מוצהרת שהיתה בעד הגירוש מגוש קטיף והביעה את דעותיה בנושא

    באחד האתרים של המפד''ל יש א''ב כשמכל אות יוצאת סיסמה,
    מהאות י' יוצא ''יהודי לא מגרש יהודי'' ובמרחק סנטימטר מהאות ל' יוצא ''ליאורה מינקה...''
    שלחתי מייל לאנשי המפד''ל איך הם יכולים לסתור את עצמם וכותבים כי הם נגד גירוש ובעד א''י ואת הגברת מינקה מעוניינים להכניס לכנסת שדעותיה אינן כאלו
    מיותר לציין שלא קיבלתי תשובה...
    לאחר ששמעתי רבות עליה ודעותיה בנושאי דת וא''י המפד''ל לא תקבל את קולי

    • שקר, כזב והולכת שולל. (ל''ת)

      תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:20

  • 72.

    ש''ס,אגודה,בית יהודי,איחוד לאומי=בעקר אוספים פרזיטים שיצרו אוטונומיה (ל''ת)

    בתוך המדינה היהודית.כמו עלוקות על הבשר החי., 27/01/09 18:04

    • רבני הציונות הדתית ככלל, וגם אחרים, אינם עלוקות. (ל''ת)

      תומך בבית היהודי , 28/01/09 05:51

  • 71.

    לאמנון המכנה עצמו ''רב''

    תספור קולות חילונים, 27/01/09 17:52

    טוב, כל חוכם היום רוצה להקרא רב, בלי לדעת יותר מדי, גם אם תעשה מהאיחוד הלאומי קיצוניים הם יקבלו יותר קולות של חילונים, אז מי מקרב פה???

    • הוא רב, מוסמך ומוערך. לגלוג על רבנים לא מכובד. (ל''ת)

      תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:22

    • הגזמת לגמרי! קיבלת מהאיחוד הלאומי היתר לזלזל ברבנים?

      נתי, 27/01/09 23:22

      הרב בזק ידוע כאחד מחשובי הרבנים בציונות הדתית. כולנו נהננו לקרוא את דברי התורה שלו ב''שבת בשבתו'' במשך שנים, יש לו מאות רבות של תלמידים בישיבת הר עציון ובמכללת הרצוג, ואני גאה להיות מתלמידיו מדי שנה בימי העיון בתנ''ך, שם באים מאות רבות לשיעוריו.

  • 70.

    בשורה התחתונה - סרוג=בית יהודי. חרד''ל = איחוד לאומי

    אבי ליכט, 27/01/09 17:30

    ולוואי ויצליחו שניהם!

    • אנא הגדר חרד"ל - אריה אלדד? מרזל? וולפא? מה ציוני בוולפא? מה דתי באלדד (ל''ת)

      יהודה ב. , 28/01/09 09:22

  • 69.

    השאלה האמיתי היא האם הציונות הדתית החליטה להתפרק מכל נכסיה

    אזרח, 27/01/09 17:27

    כבוד הרב כותב כאן, שהישיבה בממשלה ''תציל'' את הציונות הדתית בכך שתזרים תקציבים, נוכל להשפיע על בתי הדין הרבניים (מה שלא בטוח) ועוד. אבל מה שווה כל זה, כאשר הדבר המרכזי שאתו הציונות הדתית רצה זה יותר מ40 שנה - ההתיישבות בארץ ישראל - מופקר?! האם אתה חושב ששכחנו את ישיבתה של המפד''ל בממשלת שרון עד הרגע האחרון בשם ''התקציבים לחינוך הדתי'', ואת מה שההתנהגות הזאת הביאה עלינו?! אינני מתלהב מהאיחוד הלאומי כלל, בזמן האחרון אני, ורבים כמוני, מתחילים לחשוב, שפייגלין צדק. ההתלבטות שלי ושל מרבית חבריי היא בין ליכוד לאיחוד לאומי. לא ברור לי למה ארצה להצביע מפד''ל (או איך שזה נקרא היום).

    • לצערי הרב דבריך נכונים מאוד

      בשמת מא''ך, 28/01/09 11:55

      לא מבינה איך איתם והנדל בחוץ בעוד שאורלב בפנים.פייגלין הוא רץ למרחקים ארוכים.יש לו חזון חרדל''י אך לא מתנשא או מתבדל מעמ''י- הוא מוכן לשלם עליו והכי חשוב-הוא אופטימי.

  • 68.

    איחוד לאומי - כי הפעם לא רוצים קדימה עם כיפה

    ייחוד לאומי, 27/01/09 17:22

    קדימה עם כיפה = הבית היהודי

  • 67.

    נושא המחלוקת העיקרי: מי יישב באיזה מקום...

    אחד, 27/01/09 17:14

    על זה קם ונפל כל האיחוד. פשוט בושה. נראה לי, שבליכוד יש יותר ח''כים דתיים במקומות ראליים, מאשר שני אלה יכולים להכניס גם יחד.

  • 66.

    איחוד לאומי בית יהודי אמיתי מפדל בית יהודי לייט (ל''ת)

    להבה , 27/01/09 16:56

    • השמצות מכוערות אינן דרך היהדות חביבי (ל''ת)

      תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:21

  • 65.

    הציונות הדתית עם האיחוד הלאומי (ל''ת)

    איחוד הלאומי היחידי בימין, 27/01/09 16:48

  • 64.

    איזה ראיה מעוותת של המציאות (ל''ת)

    ה' ירחם עליך, 27/01/09 16:43

  • 63.

    בבית היהודי הזיזו את הנשים אחורה - צבועים (ל''ת)

    הודיה , 27/01/09 16:41

    • טענה מוזרה מצד נציגת האיחוד הלאומי והאמת:

      תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:23

      אלמלא הפילוג היתה אישה במקום 4. הפילוג גרם להרכבת רשימה ברגע האחרון, מה שיצר קשיים רבים וחייב ארגון אחר.

  • 62.

    הרב, רק התנועה הירוקה - מימד. מייצגת קול יהודי אמיתי, אחראי ומורכב.

    יאירמ , 27/01/09 16:40

    לא המפלגות הסקטוריאליות שהצגת.

    • הבית היהודי ומימד אותו זבל (ל''ת)

      שמאלנים, 27/01/09 16:45

      • קללות כמו "זבל" אינן מעידות על יראת שמים יתרה (ל''ת)

        תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:24

  • 61.

    הוא בעד ההתנתקות (ל''ת)

    משה התימני, 27/01/09 16:30

  • 60.

    מאמר מעולה, מחדד היטב את ההבדלים

    רונית, 27/01/09 16:23

    אני עם הבית היהודי

  • 59.

    תומך נוסף בבית היהודי (ל''ת)

    תגובות 51-55 נכתבו בדיוק מדהים של 2 דק' זו אחרי זו, 27/01/09 16:22

    • לא ברור למה כוונתך. נשמח על כל תומך. (ל''ת)

      תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:25

  • 58.

    קול לאיחוד הלאומי הוא קול לאופוזיציה בלבד

    דודי, 27/01/09 16:15

    אל תבזבזו קולות

  • 57.

    כל מגיבי האיחוד הלאומי לא התייחסו לשום טענה עניינית

    מיכאל, 27/01/09 16:14

    מעניין, כל ההשמצות והסיסמאות המופיעות כאן על ידי הטוקבקים המגוייסים של האיחוד הלאומי לא מתייסים לשום טענה עניינית שהעלה הרב. כנראה שבאמת אין להם מה להגיד.

  • 56.

    שכנעת אותי להצביע ל'איחוד הלאומי' (ל''ת)

    דובר גרוע ל'בית היהודי', 27/01/09 15:49

  • 55.

    הכותב הינו בחור שמחפש ג'וב ממשלתי מאורלב שישב בממשלה בכל מחיר.

    תמר כהן , 27/01/09 15:26

    מי אמר שאסור לשבת באופוזיציה אם ביבי ימסור שטחים?

    • המגיבה הינה אישה מעמיקה שמתייחסת בעומק לטיעונים (ל''ת)

      יוסי, 27/01/09 16:11

    • אין לו סיכוי הם לא עוברים את אחוז החסימה (ל''ת)

      הודיה , 27/01/09 16:37

      • הכפשות אינן הדרך. ממש לא. (ל''ת)

        תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:26

  • 54.

    תצביע למקור מימד של מלכיאור למה זיוף כמו הבית היה/// (ל''ת)

    כתום אמיתי , 27/01/09 15:24

    • למה להכפיש? מי מימד בבית היהודי? איש לא

      תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:38

      שקרים בדרך כלל צפים ופועלים כבומרנג. חבל.

  • 53.

    אם זה "הרבנים"שלכם מצבנו טוב (ל''ת)

    האיחוד הלאומי , 27/01/09 15:22

    • אם זה כבוד הרבנים בימינו, מצבנו לא כל כך טוב... (ל''ת)

      תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:26

  • 52.

    מי זה החצוף הזה?

    יערה א , 27/01/09 15:20

    הרב אליהו הרב ליאור והרב מלמד הם שוליים?

    • תגידי, יש לך בעיות בהבנת הנקרא? (ל''ת)

      מאיר, 27/01/09 16:12

  • 51.

    שילך עם בן נון ושרלו וישאיר אותנו באיחוד הלאומי

    דוד משדרות , 27/01/09 15:18

    מי זה בכלל?????

  • 50.

    הבית היהודי - זה המקום לציוני הדתי שמאמין במדינה (ל''ת)

    יניב, 27/01/09 13:35

    • עם הבית היהודי לא תשאר לנו מדינה (ל''ת)

      הודיה , 27/01/09 16:33

      • הודיה - אמירות קיצוניות לא יוסיפו לך. ממש לא.

        תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:28

        חבל. כדאי להוריד מתח ולא להרבות בו.
        אני מניח גם שרוב הקולות המתלבטים בין שתי המפלגות כבר הכריעו לכאן או לכאן, וכעת המאמץ יהיה להשיב קולות ממפלגות חילוניות. כדאי שתתרכזי בזה.

  • 49.

    רעיון נכון - מסקנה לא

    מאוכזב משניהם..., 27/01/09 13:29

    הרעיון שהרב מציג נכון עקרונית, אבל לא המסקנה. לאור דבריו של הרבה ''מי ששותף להבנת חשיבות הישיבה בממשלה, מי שתומך בכך שהציונות הדתית צריכה לשלב שלל ערכים ודגלים בעשייה הציבורית, ומי שסובר שיש להתרחק מן השוליים הקיצוניים במחנה'' ופה אני משנה: - יצביע ליכוד / עבודה / וכו'.
    הלקח המרכזי מהאיחוד / פיצול המביך (לשתי המפלגות) - הוא שתם עידן המפלגה הדתית. מי שרוצה להתיחס לכלל ישראל, להשפיע על כלל ישראל ולקבל ממנו - צריך להשתלב איתו גם בפוליטיקה ולמצוא את מקומו בתוך מפלגה גדולה ראויה. שברי המפד''ל והאיחוד הלאומי ממשיכים לשבת לבד ולא להבין שאפילו עם 6 מנדטים - אתם תמשיכו לדאוג ל''ציבור שלנו'' ולתקציב חינוך דתי, התישבות וכו', שהן מטרות חשובות בפני עצמן אבל מפספסות את המטרה! תשפיעו על החינוך, על הנגב והגליל, במציאת פתרון לאלפי אנשים שאינם יהודים על פי ההלכה וגרים פה, בפתרונות כלכליים, ולא רק לנו-לנו-לנו.
    הייתי מסכם ואומר ''התעוררו לפני שיהיה מאוחר'' אבל כבר מאוחר ואתם ישנים.
    לא להתנתק, להתחבר, להשפיע.

    • כל מילה אמת (ל''ת)

      דעא, 27/01/09 15:37

  • 48.

    טעות

    אריאל ברוך , 27/01/09 13:29

    א. אין שום דיבור כנגד לימודי חול או התעסקות עם עולם החול, להיפך. כל הדיון הוא האם ילד צריך שרוב יומו יהיה בחול או בקודש.
    ב. על אלו פשרות כבוד הרב מדבר? אולי על כאלה פשרות הציבור לא מוכן לוותר.
    ג. במכת"ר, רבל הדיון על מיקום הנשים הוא הזוי בהתחשב שמקום ריאלי לאישה במפד"ל איננו.

    • צודק במאה אחוז

      צורי, 27/01/09 14:38

      על איזה פשרות מדבר הרב? מעניין מאוד

      הוא חושב שביבי יסתכל על הבית הלאומי, בדיחה
      ואם יסתכל: מה יהיה המשקל שלה בממשלה של ליכוד + עבודה + קדימה + ש''ס ? היא תצליח לעצור את הסחף והויתורים על ארץ ישראל? כנראה שלא

      • אם תתמוך בבית היהודי תגדיל את כוחה. פשוט מאוד (ל''ת)

        תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:28

  • 47.

    הכסא והכבוד היה ונשאר הדגל של המפדל.תודה על חידוד ההבדל. (ל''ת)

    שמעון מזרחי, 27/01/09 13:28

  • 46.

    מה לרב ולפוליטיקה? חפש נקודות זכות ולא מומים (ל''ת)

    זו הרבנות של מימד, 27/01/09 13:11

  • 45.

    עדת חנפנים

    מיכאל בוגר הישיבה מחזור ב', 27/01/09 13:04

    רבני צהר הגוש וראשי מוסדות התומכים באורלב עבור בצע כסף לא יצליחו לעולם לחנך את ילדינו כראוי והם שמביאים לחיסולה של הציונית לכן חובה על בר דעת ממחננו להצביע רק לאיחוד הלאומי.

  • 44.

    איחוד לאומי =חורבן דתי לאומי (ל''ת)

    רשי, 27/01/09 12:56

    • הבית היהודי=חורבן הבית השלישי! (ל''ת)

      תמר כהן , 27/01/09 15:26

      • שניכם: די לדבר על חורבנים. בואו נעסוק בבנייה! (ל''ת)

        תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:37

  • 43.

    איחוד לאומי =חורבן דתי לאומי (ל''ת)

    רשי, 27/01/09 12:56

    • הבית היהודי תסייע למחריבי מדינת היהודים. (ל''ת)

      תמר כהן , 27/01/09 15:27

  • 42.

    לא מצביעים בעד סרוב פקודה באיחוד הלאומי,רק הבית היהודי!!! (ל''ת)

    אב פת, 27/01/09 12:48

    • שומעים לרב אליהו מצביעים לאיחוד הלאומי ט'! (ל''ת)

      תמר כהן , 27/01/09 15:28

  • 41.

    התגובות השטחיות של האיחוד הלאומי מוכיחות

    דניאל, 27/01/09 12:47

    בדיוק את מה שהרב טוען! כל הכבוד!

    • התגובות של האיחוד הלאומי מנומקות ושל המפז"ל ריקניות. עובדה. (ל''ת)

      תמר כהן , 27/01/09 15:29

  • 40.

    ======= שימו לב: הוא אומר בפירוש שישב בממשלת גירוש של קדימה! ======= (ל''ת)

    יהודי, 27/01/09 12:30

  • 39.

    הכסא והכבוד היה ונשאר הדגל של המפדל (ל''ת)

    שום דבר לא השתנה, 27/01/09 12:13

    • הכיסא והכבוד במפדל הביאו את ההיישגים הגדולים ביותר,לציבור הדתי,עובדה!! (ל''ת)

      יודע דבר, 27/01/09 13:01

    • השמצות, קנאה ושנאה (ל''ת)

      והמפד''ל עושים ועושים, 27/01/09 13:27

      • המפז"ל נדבקים לכסאות מאז ומתמיד. (ל''ת)

        תמר כהן , 27/01/09 15:30

        • בור ששתית ממנו אל תזרוק בו אבן

          תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:31

          המפד"ל, שחלק מהבית היהודי בא ממנה הייתה המפלגה שתמכה בעקביות הן בחינוך הדתי והן במפעל ההתיישבות בישע.
          קל היום להכפיש דמויות כמו בורג וורהפטיג, אך אלה היו אנשים שעשו רבות והשפיעו לא מעט.

          אם יש לך מחלוקת על הפוליטיקה הדתית לאומית הוותיקה - הדרך אינה בפיזור השמצות.

  • 38.

    בבית היהודי שונאים את מרזל אבל אוהבים שמאלנים וערבים (ל''ת)

    יהודה ארי , 27/01/09 12:00

    • איזה תגובה יפה, כמה אהבת חינם, ממש מכבדת את מפלגת האיחוד הלאומי (ל''ת)

      יהודה ב. , 27/01/09 12:16

  • 37.

    מילים כדרבנות, כבוד הרב!

    הבית היהודי עולה בסקרים, 27/01/09 11:58

    בבחירות האלה אנחנו צריכים להחליט...
    לרקוד על גבעה ושמצדנו העולם חו''ח יישרף,
    או לקבל אחריות אמיתית לשלום העם ולשלומנו
    ולהצביע לבית היהודי שמשלב בין כל הערכים החשובים.
    אם אתם דואגים באמת לעתיד העם, הארץ והתורה-
    הצביעו לבית היהודי שיוכל לפעול למענם,
    לא למפלגה שתשב באופוזיציה ומקסימום תערוך הפגנות...
    הבית היהודי באמת ידאג לכם.

    • מילים רקניות שמאלני חבר של עמיטל חבר של הערבים.

      תמר כהן , 27/01/09 15:31

      אנשי שלום עכשיו תומכים במימ"ד. עובדה.

      • הרב עמיטל בשבילך. תלמיד חכם וחתן פרס ישראל

        תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:32

        גם אם איני מאמין במשנתו הפוליטית.
        אגב הוא איננו רשמית בבית היהודי...

  • 36.

    אהבת ישראל לא בבית היהודי (ל''ת)

    יהודה ארי , 27/01/09 11:57

    • אהבת ישראל רק בבית היהודי!!!

      נשארת בבית , 27/01/09 12:01

      לבית היהודי אכפת באמת מכל העם,
      לא רק מעצמם...
      הבית היהודי ידאג לחינוך של כוווולם,
      לא רק לבתי הספר הפרטיים האליטיסטיים.
      הבית היהודי אוהב את עם ישראל.

  • 35.

    רוב הדתיים יצביעו איחוד לאומי (ל''ת)

    אילת השחר, 27/01/09 11:53

    • איך את יודעת . את מאלה שקיבלו נבואה ? (ל''ת)

      גם בבית, 27/01/09 13:54

    • הרוב דווקא בית יהודי לדעתי (ל''ת)

      איתן, 27/01/09 17:26

  • 34.

    איחוד לאומי אהבים כל יהודי (ל''ת)

    גם את מרזל, 27/01/09 11:51

    • וגם את גודלשטיין? ועמיר?

      בני. לא ''מגיב מטעם'', 27/01/09 17:28

      השאלה היא לא אם אוהבים כל יהודי, לא מהן הגבולות.
      אני לא אשתף פעולה עם אנשים אלימים ו/או אנטי ציוניים

  • 33.

    מה עם "גמישות בנושאים מדיניים" שהצהיר הרשקוביץ?

    הגיגית , 27/01/09 11:50

    לזה הכותב לא מתיחס.

    • אולי כדאי שתקרא שוב

      ימני, 27/01/09 13:04

      ''אולם תחושת האחריות, המאפיינת את 'הבית היהודי', מחייבת את הישיבה בממשלה, גם במחיר של פשרות מסוימות, כל עוד בישיבה זו יש יותר תועלת מאשר שהייה חסרת תוחלת באופוזיציה.''
      גם במחיר פשרות מסוימות. ועם זאת, כל עוד בישיבה זו יש יותר תועלת מאשר שהייה חסרת תוחלת באופוזיציה.

      אני מקווה שעכשיו תוכל להבין.

    • למה להכפיש? הרב הרשקוביץ איש ימין ולא דיבר על גמישות

      מצביע ב, 27/01/09 17:27

      הוא אמר שהתנועה היא לא ימין ולא שמאל, אלא משהו שהרבה מעבר לזה - ניסיון לערב את היהדות בכל תחומי החיים.

      חבל שמתוך צרוץ עיין היה מי שניסה לנצל את דבריו הנכונים לרעה.

  • 32.

    פילוג לאומי (ל''ת)

    אלדד ציונות דתית?, 27/01/09 11:48

  • 31.

    איחוד לאומי בית לכל יהודי (ל''ת)

    כל ישראל אחים, 27/01/09 11:46

  • 30.

    זה מה שמפריע לי

    ''גמישות בנושאים מדיניים'' - עפ''י הצהרת הרשקוביץ, 27/01/09 11:44

    ולזה לא התייחס הכותב

    • גמישות = ניסיון לפתור העיות בחכמה ולא בכח (ל''ת)

      אבי, מצביע בית יהודי, 27/01/09 13:28

  • 29.

    הדבק לכסא בממשלה נעשה אידיולוגי? (ל''ת)

    הבית היהודי לא הבית שלי, 27/01/09 11:42

    • תזכורת

      נתנאל, 27/01/09 16:23

      שרי האיחוד הלאומי הגישו בג''ץ כששרון העיף אותם מהממשלה - מה זה אם לא דבק!

  • 28.

    רוב הדתיים יצביעו איחוד לאומי (ל''ת)

    אין ימין אחר, 27/01/09 11:37

  • 27.

    אהבת ישראל לא בבית היהודי (ל''ת)

    הזהרו מן הצבועים, 27/01/09 11:35

  • 26.

    בבית היהודי אוהבים רק רשעים (ל''ת)

    ושונאים את מרזל, 27/01/09 11:34

  • 25.

    בבית היהודי שונאים את מרזל אבל אוהבים שמאלנים וערבים (ל''ת)

    אוהבי ה' שנאו רע, 27/01/09 11:32

  • 24.

    איחוד לאומי בית יהודי אמיתי מפדל בית יהודי לייט (ל''ת)

    מפדל נדבקים לכסא, 27/01/09 11:31

  • 23.

    בית יהודי קדימה עם כיפה (ל''ת)

    הודיה , 27/01/09 11:27

    • אני תמה מדוע תומכי האיחוד הלאומי ששים להשמיץ ולהתלהם. אי אפשר בלי? (ל''ת)

      יהודה ב. , 27/01/09 12:16

  • 22.

    כל הכבוד,בהיר ולענין כפי שתמיד כותב הרב (ל''ת)

    מורס, 27/01/09 11:20

  • 21.

    הרב בזק - שכחת את מימד (ל''ת)

    אשר, 27/01/09 11:06

    • בית יהודי זה מימד ארץ ישראל לא מענינת אותם (ל''ת)

      הודיה , 27/01/09 11:28

      • רק הכיסא מענין אותם (ל''ת)

        יהודה ארי , 27/01/09 11:57

        • רק לי זה נראה כאילו שניכם בן אדם אחד...?

          נשארת בבית , 27/01/09 12:02

          מוזר, אתם לא חושבים?
          משלימים את המשפטים אחד של השני בהפרש של עשרים דקות...
          אופס!

  • 20.

    נשים

    גיל, 27/01/09 11:05

    בעניין הנשים אין הבדל בין שתי הרשימות. בשתיהן יש מועמדות במקומות לא ריאליים (באיחוד הלאומי - חוה טבנקין)

  • 19.

    מאמין בה'

    בעל תקווה, 27/01/09 11:00

    שמנהל את עולמו ולא כפי שהסברת שצריך להתרפס לפני הפריץ.שכנעת אותי שצריך להצביע איחוד לאומי.

    • ה' לא עוזר למי שלא עוזר לעצמו (ל''ת)

      שושי, 27/01/09 12:46

  • 18.

    כבוד הרב הוא שקרן

    שמש העמים, 27/01/09 10:57

    יש אישה ברשימה של האיחוד הלאומי - אפילו חילונית קיבוצניקית!!! קוראים אותה חוה טבנקין. רשימת המועמדים נמצאים באתר של הכנסת. האם כבוד הרב היה מעביר שיעור ומצטט את חידושי רעב חיים בלי לבדוק מה שכתוב שמה? לכן ברור לי שהוא שיקר במכוון.

    • היה זהיר בכבודם של רבנים. (ל''ת)

      נשארת בבית , 27/01/09 12:02

    • מקום 18 זה עלה תאנה

      רבקה, 27/01/09 12:20

      חוה טבנקין נמצאת במקום ה18 , את באמת חושבת שזה מקום ראלי?! את לא רואה שיש כאן עלה תאנה. זה כאילו היא לא קיימת.

    • שמש העמים אתה חצוף ומטעה

      יאיר, 27/01/09 12:45

      אני לא יודע באיזה מקום היא נמצאת, אך בטח שלא בעשירייה הראשונה ואין לה שום סיכוי. אנשי האיחוד הלאומי הסבירו בעצמם למה אין אישה ברשימה במקום סביר, אז הקטנוניות שלך חסרת משמעות וסתם חוצפה.

      • אף אחת מהנשים של בית יהודה נמצאות במקום ריאלי

        שמש העמים, 27/01/09 15:15

        היות שהם בקושי מגרדות את אחוז החסימה המיקום של הנשים מינקה וששון ג''כ סתם ''קישוט'' לדעתכם.
        לגבי עניין של כבוד רבנים - היות שבזק מעביר שיעורים בבית מדרש הדוגלת בחשיבה עצמאית, אינני מוכן להתייחס לעיתונאי שמתחפש כראש ישיבה ''כרב''. הוא כתב פוליטי שמעביר שיעורים בישיבת הר עציון - לא רב.

        • ניפגש אחרי הבחירות. בעז"ה נעשה ונצליח. (ל''ת)

          תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:33

  • 17.

    מסכים עם הרב בזק

    תומך בבית היהודי , 27/01/09 10:48

    אני מפחד מהשתלטות המחנה החרד"לי על הציונות הדתית. אני עם הרב בזק. בעד שירות בצבא, נגד סירוב פקודה, בעד יצוג נשים בכנסת, בעד שילוב אנשי אשכולות, יודעי ספר, כגון הרב הרשקוביץ כמיצגי הציבור.
    לא לשכוח: הרשקוביץ הוא אמנם פרופ', אך גם רב! אין לי ספק שכראש הרשימה ידאג לשימור ערכי היהדות בכל התחומים, כולל בישוב ארץ ישראל!
    אחרינו- הבית היהודי!!!

    • גם אני (ל''ת)

      יהודי ישראלי, 27/01/09 11:21

  • 16.

    וכך חושב הרב וולפא על האיחוד הלאומי ועל דמוקרטיה

    יגאל בן חיים , 27/01/09 10:48

    גם השותפים של הרב וולפא מן האיחוד הלאומי, הם על פי חינוכם והתנהגותם עד היום עבדיה של מדינת ישראל. וולפא לא! וכאן ההבדל המהותי. הללו מאמינים ברובם ואולי גם בפנימיותם במדינה היהודית והדמוקרטית. וולפא אינו רואה במדינה הנוכחית לא מדינה יהודית ולא מדינה דמוקרטית. ככל שדמוקרטיה מיסודה היא ערך פסול המצדיק קשר רשעים שאינו מן המנין.

    כך מתוך האתר שלו :http://www.sos-israel.com/10058.html

  • 15.

    כרגיל - קצר ולעניין. כל הכבוד לרב בזק! (ל''ת)

    יחיאל, 27/01/09 10:43

  • 14.

    כל הכבוד,בהיר ולענין כפי שתמיד כותב הרב (ל''ת)

    מורס, 27/01/09 10:42

  • 13.

    משכנע מאוד. לקרוא ולהפיץ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    דניאל, 27/01/09 10:37

  • 12.

    הבית היהודי הוא הבית שלי

    חבר של ג'וחא, 27/01/09 10:35

    פשוט תענוג לקרוא ניתוח קר ועמוק של 2 המפלגות כשיתרונותיה של זו בולטים וברורים עד שנראה שאין בכלל מקום לחשיבה אחרת

  • 11.

    נתניהו אמר במפורש שלא יקים ממשלה צרה

    רונית, 27/01/09 10:34

    המשמעות הברורה היא שכל קול לאיחוד הלאומי הוא קול לאופוזיציה

  • 10.

    דברי אמת ניכרים. וגם יש נשים ברשימה... (ל''ת)

    הילה, 27/01/09 10:30

  • 9.

    הבנה מעמיקה ורחבת אופקים. הבית היהודי הבית שלי!

    יוסי, בית אל, 27/01/09 10:30

    יישר כח לרב בזק על ההבהרות המאלפות. מרתק.

  • 8.

    שכנעת אותי. אצביע לאיחוד הלאומי!!!

    אביעד, 27/01/09 10:23

    מאחל ל''בית היהודי'' שיצליחו לעבור את אחוז החסימה, ויהיו לצד האיחוד הלאומי בכנסת הבאה.

    • מאחל לאיחוד הלאומי הצלחה. בעד הבית היהודי! (ל''ת)

      אחרינו!, 27/01/09 10:31

    • אצביע לבית היהודי מקווה שהאיחוד הלאומי יעברו את אחוז החסימה (ל''ת)

      כתום, 27/01/09 10:38

      • הבית היהודי אולי תעלו את הרמה (ל''ת)

        יהודה ארי , 27/01/09 11:59

        • האיחוד הלאומי אולי תפסיקו לטקבק בלי הכרה (ל''ת)

          נשארת בבית , 27/01/09 12:03

  • 7.

    הכללה פשטנית

    אירית, 27/01/09 10:19

    הניסיון להעמד את הבית היהודי כמייצג הנאורות והקדמה ולעומת זאת את האיחוד הלאומי כמייצג החרד''ליות הוא פשטני מדי. האם אורי אריאל או אריה אלדד מייצגים את החרד''ליות?האם כל הרבנים שתומכים בבית היהודי שולחים את ילדיהם לבני עקיבא?
    אני באופן אישי דומה יותר בעמדותי הדתיות לזרם הלא חרד''לי ובכ''ז אצביע לאיחוד הלאומי משום שיש שם יותר אנשים שאני סומכת על כשרונם הפוליטי וגם בגלל מחאה על הפארסה של הבית היהודי שעשו הרבה טעויות בבחירת הרשימה ולא היו מוכנים לשמוע את עמדת הציבור ולערוך שינויים.

    • תגובה פשטנית

      אלעד, 27/01/09 10:52

      אין כאן שום הכללה. הרב בזק מצביע על שלוש נקודות עקרוניות, שהן חשובות יותר מהשאלה מי עשה איזה טעויות, ולא שאנשי האיחוד הלאומי לא עשו טעויות.

    • לפעמים זה פשוט

      מרים, 27/01/09 12:25

      לפעמים זה פשוט, את רוצה נציג של המגזר הדתי לאומי בכנסת או לא. כי האיחוד הלאומי ישבו שוב באופזציה, ולא יצלחו לקדם את האינטרסים הדיים לאומים, ה''מלחמה'' האמיתית זה בנינו לבין ש''ס. אם לא ניכנס לכנסת שוב כול הרבנים העיר, כול הדיינים יהיו חרדים ולא דתיים לאומיים. לפעמים זה פשוט-לחשוב פרקטי ולא פרנציפי

  • 6.

    צודק.

    תלמיד לשעבר, 27/01/09 10:08

    הרב אמנון, אני איתך.

  • 5.

    האם הרב אמנון בזק הוא אח של הרב דן בזק? (ל''ת)

    מוריה, 27/01/09 10:02

    • לא, הוא בן דודו (ל''ת)

      יאיר, 27/01/09 10:34

  • 4.

    אני מצביעה לאיחוד הלאומי!!

    נהורה בכר, 27/01/09 10:00

    וגם כל המשפחה שלי.

    • כלומר - את מצביעה למרזל ולוולפא. (ל''ת)

      שי, 27/01/09 10:19

      • הם לא מועמדים לכנסת. (ל''ת)

        לידיעתך, 27/01/09 12:02

      • כן הם יותר טובים מאורלב ובנון המוסר (ל''ת)

        דוד משדרות , 27/01/09 15:18

    • שכחת להוסיף: ומצדי שהעולם ייחרב (ל''ת)

      נתי, 27/01/09 10:53

    • רק איחוד לאומי!

      אסף, 27/01/09 11:54

      וכן אני מצביע רב וולפא ומרזל!
      והעיקר שארץ ישראל לא תחרב!

      • זהו שלא.

        יגאל, 27/01/09 15:08

        צעקות מהאופוזיציה ודאי לא ימנעו את חורבן הארץ, ח''ו.

  • 3.

    כל הכבוד - הנושאים הללו חשובים

    אחרינו - הבית היהודי!, 27/01/09 10:00

    אינני שותף לדעותיו הפוליטיות של הרב אמנון בזק, אבל דומני שהוא קרוב אליי, כאיש ימין גאה, הרבה יותר ממרזל, וולפה ושאר השותפים לעת מצוא של האיחוד הלאומי.

  • 2.

    צודק לגמרי אני מצביעה לבית היהודי (ל''ת)

    ירדנה ממודיעין, 27/01/09 09:57

  • 1.

    ומי שחושב שצריך לשנוא חצי מהמחנה הד''ל,להתרפס לשמאל

    אוריה צדוק, 27/01/09 09:56

    לשבת בממשלה כדי שההתנתקות תעבור והממשלה לא תתפרק חלילה לפני,ואז לדאוג שהמאבק לא יהיה אמיתי,כדי שהעקירה מהבית תהיה חלקה ומושלמת,שיצביע ''החדר היהודי''המפד''ל הזקן והרע.

    לא אצביע למלקקי שמאלנים,גם אם הם לא יגיסו לי כסף.אני מעדיפה חיים,שפיות,אמת,ובית.

    • שמענו, שמענו. תישארו עם מרזל (ל''ת)

      רק הבית היהודי, 27/01/09 10:29

    • אז לפחות אל תשלחי את ילדייך לחינוך הממ''ד

      אורית, 27/01/09 10:36

      אל תהיי צבועה. ''מלקקי השמאלנים'', כההגדרתך נוטפת השנאה, הם אלו שבזכותם יש חינוך דתי לילדייך.

      • תסלחי לי אורית - אבל את והרב התחרפנתם לגמרי!

        היהודי הנודד, 27/01/09 15:57

        אתם חיים במציאות מעוותת בה תקציב החינוך של ילדכם תלוי בישיבה בקואליציה.
        למה? את לא משלמת מיסים? למה זה צריך להיות תלוי?
        השיטה הדיקטטורית שהקים כאן בן-גוריון גורמת לכך שלעולם לא יהיה שינוי אמיתי במדינה ולעולם איש לא יוכל להתייצב מול השלטון המתיוון.
        על כך יש למחות! על כך צריך להיאבק!
        הצביעו מה שאתם רוצים או אל תצביעו בכלל - זה בכלל לא משנה - הרי לכולם ברור שהשמאל שלט, שולט וימשיך לשלוט.
        מה שחשוב זה לפתח תודעה אחרת, תודעה שבסופו של דבר תצמיח אנרגיות חדשות שיובילו את עם ישראל ומדינת ישראל בנתיב אל הגאולה השלימה.
        אבל בשביל זה צריך לצאת מהגטו - קודם כל מהגטו התודעתי

        • כמה אני מסכים!

          אחד, 27/01/09 23:14

          והפתרון, לדעתי, ביטול המבנה המגזרי של הפוליטיקה, ויש דרכים רבות לעשות את זה (בין היתר להחדיר את נציגינו למפלגת שלטון וכמה שיותר).

      • מה את אומרת? אז למה אני משלם כל כך הרבה כסף עבור בית הספר?

        אחד, 27/01/09 17:35

        עם מפד''ל או בלי בתי הספר הפרטיים, ששם לומדים רוב הילדים היום, יישארו תמיד.

        • דבריך איומים. חובה להחזיר את החינוך הממלכתי דתי לכולם

          תומך בבית היהודי , 27/01/09 22:35

          בלי קשר לדעתי הפוליטית - הבריחה לגטאות של חינוך "שלנו בלבד" (בלי אתיופים, בלי משפחות נחשלות, בלי מסורתיים) המיטה עלינו אסון וקיטוב.
          חובה לשפר ולתקן!

          • אתה טועה - הממ''דים לא עוזרים לאף אחד

            אחד, 27/01/09 23:11

            ניסיתי ממ''ד מסיבות אידאולוגיות. ברחנו משם כמו מאש - אגב לא היו שם לא מסורתיים ולא אתיופים. פשוט בית ספר גרוע שהמנהל יכול להרשות לעצמו לצפצף על כולם. החלטתי, שבשם האידאולוגיה אסור להמר על עתיד ילדיי. אגב, זה תהליך שקורה בכל העולם - החינוך למצוינות הוא פרטי. וכן, חשוב גם שהילד ירגיש טוב איפה שהוא נמצא.