• 28.

    האם חשבתם פעם שגם הממ''ד הוא בידול מן הממלכתי?

    יעל, 27/01/09 17:49

    האם באמת צריכים שתי מערכות חינוך נפרדות, או היה עדיף שכולם היו לומדים ביחד, עם דגשים כאלה ואחרים לפי אופי השכונה, החלטת ההורים ועוד מודלים כאלה ואחרים.
    החלטת המפד''ל ההיסטורית לזרם נפרד, בידל את החילוניים והמסורתיים מן היהדות ואנחנו אשמים בכך.

  • 27.

    תצביעי למימד החדשה הבית היהודי (ל''ת)

    כתום אמיתי , 27/01/09 15:33

  • 26.

    המסר החינוכי שבבחירה

    רק ממד, 27/01/09 10:57

    כששולחים ילדים לממד, מחנכים את הילדים במעשים לאחריות חברתית, לשוויון לוכבוד לכל אדם.מחנכים אותם להיות חזקים בדרכם ומנהיגים. כששולחים ילדים לבית ספר אליטיסטי (ולא חשוב איך מציגים את זה - תורני יותר, אלים פחות או כל כסות אחרת), מעבירים להם מסר שכל הדיבורים על אחדות עם ישראל זה מן הפה אל החוץ. אוהבים את ''עם ישראל'' מרחוק, מתוך הבועה העשירה והלבנה. מחנכים אותם לדאוג לעצמם ולרווחתם האישית. שימו לב כמה זה מתאים לכל מיני תפישות מודרניות שהציונות הדתית מרשה לעצמה לבקר בחריפות.

  • 25.

    חינוך תורני חינוך יהודי אמיתי (ל''ת)

    יהודה ארי , 27/01/09 10:50

    • כמו בעבר כך בהווה - חינוך ממלכתי תורני של קידומו אמון הבית היהודי (ל''ת)

      יהודה ב. , 27/01/09 12:36

  • 24.

    ראיתי רשימות אנשי קשר באינטרנט

    אב לילדה, 27/01/09 10:47

    פרסמו בדתילי מקום ובו רשימת אנשי קשר ל ממדי''ם.

  • 23.

    תרזה צודקת (ל''ת)

    טליה , 27/01/09 10:30

  • 22.

    לא כדאי להיות פראיין ...

    שלומית, 27/01/09 10:11

    לידיעת כולם, להורים יש עפ''י חוק אפשרות להשפיע על אחוז לא קטן מתוכנית הלימודים
    להורים יש אפשרות להשפיע וכדאי ללמוד מממ''ד במקומות קטנים ופריפריים שם אין מבחר גדול של בתי ספר פרטיים ובכ''ז רמת הלימודים גבוהה מה שמראה שגם הממ''ד יכול להיות מצויין עם קצת רצון ושיתוף פעולה של הורים
    אך בירושלים ובפ''ת פועלים כוחות השוק הכלכלי בלבד והיכן שיש מי שמוכן לשלם תמיד יהיה מי שידע לנצל זאת,
    המסקנה: כל הסנובים המתנשאים הם למעשה פריירים!

  • 21.

    מקסים מקסים פשוט לשכפל ולשים בתיבות הדואר של כל תושבי

    מיטל, 27/01/09 09:04

    כפר גנים פתח תקוה (-: אולי יכנס משהו לקודקוד בסוף...

    • ח ח ח

      מיכל, 18/02/09 15:16

      כלום לא יעזור- הכפרגניסטים הם אבי אבות הסנוביאדה!!!

  • 20.

    ולהיכן הולכים הסכומים העצומים שמשלמים תלמידי הישיבות התיכוניות (ל''ת)

    אב מודאג, 27/01/09 08:32

    • לעסקני המפדל (ל''ת)

      אם מודאגת, 27/01/09 08:56

  • 19.

    ולהיכן הולכים הסכומים העצומים שמשלמים תלמידי הישיבות התיכוניות (ל''ת)

    אב מודאג, 27/01/09 08:32

  • 18.

    ולהיכן הולכים הסכומים העצומים שמשלמים תלמידי הישיבות התיכוניות (ל''ת)

    אב מודאג, 27/01/09 08:31

  • 17.

    Yishar Koach (ל''ת)

    Japanese, 27/01/09 04:44

  • 16.

    ניסינו ממ''ד, ברחנו אחרי 3 שנים כמו מאש.

    אחד, 26/01/09 23:05

    הסיפור הוא האוכלוסייה ששוחת לממ''דים. בנותי נתקלו באלימות, מילולית וגם פיזית, רמת לימודים כושלת לחלוטין, צוות הכי גרוע שיכול להיות (ומי עוד הולך לעבוד ב3000 ש''ח). אז מה אתם רוצים? תשפרו את בתי הספר, ואחר כך קראו לנו לבוא. אני ניסיתי, לא הצלחתי. היום האנשים שהתווכחו איתי שולחים את ילדיהם לאותו בית ספר שאני שלחתי כבר לפני כמה שנים.

  • 15.

    כל בתי הספר "התורניים" שבאו מכוונה טובה, יצרו אפליה

    תומך בבית היהודי , 26/01/09 21:27

    ובעקיפין - קיטוב, פילוג, החלשת החלש.

    הבית היהודי הבטיחה לתקן!
    הלוואי ותצליח.

  • 14.

    פשוט למדו מהחרדים שהחינוך מאפשר אפליה + התנשאות + צדקנות + רשעות (ל''ת)

    הומר אוברין, 26/01/09 19:00

    • את תוצאה של חינוך מפדלניק - שנאת יהודים ואהבת רשעים (ל''ת)

      יהודה ארי , 27/01/09 10:53

      • למה להתלהם? כל כך אופיני לתומך האיחוד הלאומי שיסודו בפילוג (ל''ת)

        יהודה ב. , 27/01/09 12:36

  • 13.

    צודקת

    אלי, 26/01/09 17:56

    אני איתך!די להתבדלות!

  • 12.

    למי שאיכפת מילדיו

    מאיר דנינו, 26/01/09 16:44

    מי שאיכפת לו מילדיו, לא ישלח אותם למערכת חינוך מדרדרת בדירוג העולמי, שיותר ויותר מבוגריה מגיעים לסמים, שאינה מחנכת בפועל ואשר היא רחוקה שנות אור (או חושך) מהחינוך היהודי הטוב שהנחילו לנו אבותינו.
    מי שמוכן לקחת את הסיכון הזה בקשר לילדיו שלו, אינו הורה טוב.

  • 11.

    אני בעד הממ''דים

    חיים פריילכמן, 26/01/09 11:11

    כשלנו במהלך שרצינו לעשות.
    היום אני פשוט ממשיך עם הפרטיים בלית ברירה, אבל ברגע שאוכל אחזור לכור מחצבתי

    • פרייליכמן אשם בקריסת הממ''דים. שיתבייש! (ל''ת)

      פתח תקוואית לשעבר (תודה לאל), 26/01/09 13:29

    • למתחזה האידיוט

      ליאת, 26/01/09 22:03

      חיים פרייליכמן הקים ועדיין עומד בראש בית ספר לתפארת והוא עושה עבודת קודש שלא על מנת לקבל פרס.
      ישנם אנשים שעינם צרה ורגשי הנחיתות שלהם גורמים להם לשקר קבל עם ועדה ולבדות שמות בטוקבקים...

  • 10.

    חבל שבאזור שלנו אין ממ''ד רגיל

    חגית, 26/01/09 11:09

    בירושלים קיימת בעיה נוספת שבאזור קטמון, רסקו, סן-סימון, אין כלל ממ''ד רגיל ומאות הורים נאלצים להסיע את ילדיהם לבתי ספר מרוחקים

    • יש יהודה הלוי

      אבי, 26/01/09 13:34

      יש יהודה הלוי

    • אין ממ''ד רגיל בקטמון בירושלים?

      עדינה, קטמון, ירושלים, 26/01/09 19:32

      אין ממ''ד רגיל בקטמון בירושלים? יש יהודה הלוי, יש אפרתה בבקעה, יש אבלינה לבנות, יש דוגמא לבנים ברחביה. מי שגר רחוק זכאי להסעות תילחמו ותבקשו מהעיריה, אל תוותרו זו זכותכם החוקית.
      דרך אגב גם מקור חיים הוא ממ''ד שמתנהג כמו בית ספר פרטי וממיין, והגיע הזמן להגיש בג''צ נגדם.
      מי שלא התקבל למקור חיים, שידרוש הסבר על פי אילו קריטריונים דחו אותו.

      • האם יש תשלומי הורים במקור חיים? (ל''ת)

        גילה, מתלבטת, 26/01/09 23:42

        • תשלומי הורים

          עדינה, קטמון, 27/01/09 19:18

          בוודאי יש תשלומי הורים גבוהים.

      • יהודה הלוי זה לא ברסקו

        אסתר, 27/01/09 09:22

        וגם לא קרוב לרסקו, ביה''ס נמצא במושבה הגרמנית! צריך 15-20 דקות נסיעה באוטו לשם. אז לכל מי שחושב שזה בי''ס שכונתי, זו טעות.
        יש אוכלוסיה רבה מאד של ילדים שנוסעים את הנסיעה הזו כל יום הלוך וחזור והגיע הזמן להקים להם ממ''ד בשכונה. עם נסיעה רחוקה כ''כ כבר יכלנו לשלוח לממ''ד הרובע! ילד צריך להיות במרחק הליכה מביה''ס. אנחנו בעד הממ''ד (עם אינטגרציה נכונה של 30%-70% שיכולה לתרום לכל הילדים) אבל רוצים בי''ס שכונתי.

        • יהודה הלוי

          עדינה, קטמון, 27/01/09 19:20

          מסכימה איתך, תדרשו הסעה מהעירייה, מגיע לכם לפי החוק, והם חייבים לתת לכם.

  • 9.

    רישמו לממדים ביחד עם שמאלני נאמני תורה ועבודה (ל''ת)

    יוסי, 26/01/09 10:30

    • עדיף שתתרכז בשיפור המידות (ל''ת)

      ימני חבר נאמני תורה ועבודה, 26/01/09 11:05

      • מי שנאמן לתורה - ילדיו בחינוך תורני. ואכמ''ל (ל''ת)

        יהודי פשוט, 26/01/09 12:42

      • ''ימני'' עאלק, שמעתי על כל ה''ימניים'' שלכם, הורידו את כסותכם המזוייפת

        שפרה, 26/01/09 13:05

        ואל תחטאו בגניבת דעת הבריות.
        מספיק לקרוא את ''דעות'' כדח להבין מה אתם רוצים.

  • 8.

    צודקת ברמת העיקרון, אבל למענך כדאי שתבדקי

    הדס, 26/01/09 10:01

    אני מסכימה לחלוטין עם רוח הדברים, אבל יש לי הסתייגות בולטת אחת. את כותבת שלא בדקת, אבל את מאינה שהלימודים בממ''ד מכינים את הילדה ללימודים גבוהים באותה מידה, כלומר הם באותה רמה לימודית כמו בפרטיים למיניהם. אני לא מכירה את כל הממ''דים בי-ם, אבל היכרתי אחד בו עבדתי (לא כחלק מצוות בי''ס), והרמה שם הייתה נוראית. ילדים בכיתה ד בקושי ידעו לקרוא, שלא לדבר על חשבון ואנגלית. לימדו בו מורים ללא הכשרה חינוכית כדי לאפשר הפרדה בין המינים מגיל צעיר ככל האפשר (ואז נוצרו כיתות קטנות מדיי לקבלת תקציב), והכי גרוע, הייתה האחדה של בתי קבוצות גיל (כיתה ד-ה). הסיבות שבי''ס הגיע לשפל הזה הן מורכבות, ונוגעות בחלקן בדיוק למצב שאת מתארת, בו אנשים כמוך לא שולחים את ילדיהם לשם, ומי שמגיע הוא מלכתחילה בעמדת פתיחה הרבה פחות טובה. זאת במקביל ובהתאם לקליטה של עולים רבים שמגיעים ללא ידיעת השפה וללא ידיעת הקריאה בגילאים המבוגרים, וללא חינוך לכך בבית (רבים מהבתים הם אנאלפבתים). ברור שהרבה יותר קשה ללמד ילדים שהחינוך הבסיסי שהם קיבלו לא נוגע לקריאה. על כל זה אפשר להוסיף שנים של ניהול כושל עד כדי פושע (מנהל ביה''ס הואשם בעבר באי סדרים כספיים בעת שניהל בי''ס אחר, הוא זוכה מסיבות טכניות אך צוין כי התנהלותו לא הייתה תקינה). כמובן שהורי הילדים המגיעים לבי''ס הזה אינם כאלה שיכולים להאבק, מאחר שהם שייכים לשכבות הנמוכות יותר בחברה. אגב, מדובר באחד מבתי הספר שבעבר המאוד לא רחוק נחשב לאחד הטובים בירושלים. בקיצור, ברמה הכללית, התיקון של המצב הנוראי הזה בו יש ילדים שאין להם מסגרת חינוכית נורמלית חייב להעשות, והוא יקרה רק אם את ושכמוך אכן ישלחו את ילדיהם לחינוך הציבורי ויאבקו מבפנים. מצד שני, כשעושים צעד כזה, חשוב לבדוק טוב טוב באיזה מצב נמצא בי''ס ולהיות מוכנים למאבק, אחרת באמת שזה סוגר אפשרויות בהמשך לילדים הפרטיים שלך.

  • 7.

    נאמני תורה ועבודה בעיניים

    מיכאל, 26/01/09 09:53

    מה שליצר הרע לוקח 100 שנה, חבר רע עושה ב 10 דקות אמר מרן השומר אמונים זצוק''ל. השכלתנות היתרה שלך, מעידה על חולשתך האמונית. במחי קולמוס, את מתירה ופורצת גדרי הלכה, נאמנה לעצמך ולשכלך, ובכלל לא להלכה.
    אז תשמעי, נאמנת תורה ועבודה בעיניים - למרות ההוצאה הכספית והטרחה הרבה, ולמרות שיש 10 מטר ממקום מגורינו, בי''ס ממ''ד - אנחנו לא נפקיר את ילדינו בחינוך מעורבב, אצל מורות נשואות ללא כסוי ראש, ועם בנים ובנות באותה כתה. יבושם לך השפויה והמתקדמת והמודרנית. יה''ר שלא ילכו ילדייך בדרכך הקלוקלת והעקומה. ברוך שלא עשני חפיפניק.

    • התרשמתי מאוד מעוצמת ההתפרצות של אהבת ישראל

      שירה, 26/01/09 10:36

      ותוכן תגובתך מדגים בדיוק את מה שנאמר בטור- על בדלנות והתנשאות.

    • זה כל מה שמפריע לך?

      נתנאל, 27/01/09 08:47

      הלשון הרעה שלך לא מפריעה לך?
      וגם האם תוכל להסביר בבקשה מה זה חינוך מעורבב כלשונך?

  • 6.

    הסנוביות מובנית בתפישת העולם שלך.

    חילוני, 26/01/09 09:35

    אותה תפיסת עולם שבה יש בית ספר נפרד לדתיים . בעוד שכל תלמיד חובש כיפה רשאי להירשם לבית הספר הממלכתי הרגיל שבאיזור מגוריו ואף אחד לא יכול לפסול אותו, הרי שתלמיד שיסרב לשים כיפה על ראשו יעוף חיש קל מבית הספר הדתי. היכרתי צעיר שחזר בתשובה (אחרי בר המצווה) , הוריו החילוניים נאלצו להכשיר את המטבח , להפסיק לנסוע בשבתות לטיולים משפחתיים ועוד כל מיני ויתורים שנראים מובנים מאליהם לאדם דתי.
    לעומת זאת אם בבית דתי ילד בגיל בר המצווה היה מודיע שאיננו מאמין יותר ואיננו מוכן להתפלל לאל שלא קיים אני בטוח שהיה מופעל עליו מכבש לחצים בלתי אפשרי כדי שיחזור לתלם.
    אז תפסיקי להיות סנובית - תרשמי את בנך לבית ספר רגיל , יקבלו אותו שם כמו שמקבלים את כולם

    • זו לא סנוביות

      מסורתי, 26/01/09 10:50

      כבוגר החינוך הממ''ד, (לפני 30 שנה), וכאב לילדים הלומדים כיום בחינוך הממלכתי, אני יכול לומר בבטחון מלא כי ישנו הבדל בין החינוך הממ''ד לממלכתי, לפחות בדגשים בלימודי היהדות: יותר שעות תנ''ך, גמרא, דינים וכו', וכן גם באופן הלימוד, (לימוד תנ''ך תוך לימוד פירושי רש''י, רמב''ן וכו', ולא בצורה ''ספרותית''). כמו כן, לכל מקום יש דרישות התנהגות מסויימות לבאים בשעריו, וכמו שלא תוכל להכנס למסגד עם נעליים לרגליך, כך לבית ספר דתי יש דרישות לבוש והתנהגות שגם ילד חילוני הבא ללמוד בבי''ס דתי צריך לעמוד בהם. הבעיה, וזו בעיה מאוד גדולה של החינוך הממ''ד, היא שבניגוד לתקופה בה אני למדתי, היום בתי ספר ממ''ד, (ושלא לדבר על כל בתי הספר הדתיים הפרטיים שצצו בשנים האחרונות), לא יקבלו ילד מבית חילוני ללמוד אצלם. ההקצנה הדתית בקרב הציבור הזה היא בעייתית מאוד. הגיעו דברים לידי כך שהורים דורשים שבבתי הספר ילמדו רק מורות עם כיסוי ראש, ושלא לדבר על הפרדה מוחלטת בין בנים לבנות, גם בהפסקות ולעיתים גם במבנים נפרדים. (בתקופתי למדנו בכיתות מעורבות ולא קרה לאף אחד/ת שום דבר, עד כמה שידוע לי כולם יצאו נורמלים לחלוטין וחלק גדול גם נשארו דתיים). כן, ולא הזכרתי את האפליה העדתית הפושה בציבור זה מאוד והיא אחד הגורמים המרכזיים להקמתן של כל הרשתות הפרטיוןת.

  • 5.

    מי שדואג לחינוך ילדיו אינו סנוב (ל''ת)

    רעות, 26/01/09 09:26

  • 4.

    יש רשימה של אנשי קשר באתר של נאמני תורה ועבודה

    ערן, 26/01/09 09:17

    מי שרוצה לרשום את ילדיו לכיתה א' ויש לו חששות- שיפנה לרשימה המתפרסמת שם.

  • 3.

    כל הכבוד על השפיות

    בעד הממ''ד, 26/01/09 08:40

    צריכה להישמע בקול גדול. למי שיש ילדים יודע שבתקופה הזו רוחשים בתי הכנסת בידיעה מי התקבל לבי''ס הטוב יותר ומי לא. פשוט גועל. פעם כולם הלכו לממ''ד וכולם יצאו נורמלים. אתם יודעים למה? כי הם קיבלו חינוך בבית. וכי לא נבהלו מחברה מעורבת. וילדה בכתה א' עם שרוולים קצרים לא נחשבה למשהו מיני שצריך לכסו אחרי המרפק.
    מי לשפיות אליי!!

  • 2.

    יפה דרשת עכשיו יפה תקימי

    יפה דרשת עכשיו יפה תקימי, 26/01/09 08:28

    ציטוט:
    ''בואו ניקח אחריות אישית על תפקידנו לעצב את דמותם הדתית והערכית של ילדינו בעצמנו. בואו ניתן לבית הספר השכונתי שלנו את הכוח לסייע לנו בכך. בואו ניקח אחריות לאומית על ילדי ישראל ונלמד לחיות עם כולם ביחד, הספרדים והאשכנזים, העניים והעשירים, העולים והוותיקים, כולם יחד. נלמד ונלמד את ילדינו לכבד את כולם, לא רק במילים גדולות ונבובות, אלא גם במעשים יומיומיים, בחיים, בשותפות. בעיני זה צו השעה לפחות כמו להילחם במלחמה''

    יפה דברת, עכשיו שלחי בבקשה את ילדך לבית הספר הממלכתי הרגיל, די לסנוביות ולהתבדלות, הגיע הזמן ללמוד לחיוב ביחד עשירים ועניים, עולים וותיקים, חילונים ודתיים. ואם לא תעשי כן, אין לך שום טענה כלפי אלו שמסרבים לשלוח את ילדם לבית הספר הממלכתי דתי הרגיל כי את וילדיך נחשבים לא מספיק ''דתיים'' בשבילם. במידה שאת מודדת כך מודדים לך.
    מה גם שאין זה הוגן שמקצצים בשעות שילדי מקבל בבית הספר הממלכתי, על מנת לממן שעות ''תורניות'' נוספות לילדיך הלומדים בבית הספר הממלכתי דתי.

    • אדיר! זו תשובה מוחצת לאלו שבעד הממ''ד ולא לפרטיים!

      מיכל, 26/01/09 11:50

      איך לא חשבתי על זה עד היום??? הארת את עיני!
      כל אלו שמתנגדים לפרטיים ורוצים שכולם ילכו לממ''ד, בטענה שכל הדתיים יכולים להיות ביחד, - ובדרך כלל אלו הפחות ''דוסים'' שלא קולטים שהיותר ''דוסים'' רוצים שהם לא ישפיעו לרעה על ילדיהם, הם הרי עושים אותו דבר בדיוק כשרוצים שיהיה ממ''ד ולא שכולם ילכו למ''מ!
      כשם שאתם רוצים ממ''ד ולא מ''מ כי אתם חוששים להשפעת החילוניים על ילדיכם הדתיים, כך אנחנו רוצים חינוך תורני יותר כי אנחנו חוששים מהשפעות של דתיים ''לייט'' על ילדינו שאנו רוצים שיצא ''דוסים'' כמונו!!!

      • מיכל זו לא תשובה זו התנגחות (ל''ת)

        יוסי, 27/01/09 08:44

      • הנחת היסוד שגויה

        יעקב, 28/01/09 04:56

        הסיבה שבגללה יש ממ''ד ויש ממלכתי היא לא בגלל השפעה של הילדים, אם כי זה גם שיקול.
        ההבדל המרכזי הוא בתוכנית הלימודים של שני הקבוצות בכל מה שנוגע ליהדות, תכנית ששונה לחלוטין.
        הורים חילונים לא רוצים שעות של לימודי תנ''ך (מתוך אמונה בבורא עולם ועם פרשנים קלאסיים כמו רש''י רמב''ן וכו'), משנה, גמרא, הלכה (דינים). ואילו הורים דתיים כן רוצים את זה ולכן יש שתי זרמים.

        לא צריך להיסחף.

  • 1.

    מסכים לגמרי. (ל''ת)

    סתם אחד, 26/01/09 08:28