• 239.

    כן כן כן וגם במילקי השחור תמיד למטה

    א, 22/01/09 06:03

    זה לה הגיוני בכלל להשוות את אובמה למזרחים במדינה שלנו ,אובמה הוא אפריקאי או למען האמת חצי לבן חצי אפריקאי אם כבר להשוות את אובמה למשהו אצלנו, זה בוא באמת נהיה פיירים זה לאחינו האתיופים מה הסיכוי באמת של אתיופי להיות ראש ממשלה במדינתנו, פשוט אחינו המזרחים בעצמם קצת גזענים ושחכו שהם לא ''השחורים'' האמיתיים במדינה הזאתי ,אבל בואו ונמשיך עוד קצת עם האמת ברגע שיהיה מזרחי או אתיופי שיהיה כובש וכאריזמטי שיכול להוכיח את עצמו כמו ברק אובמה אז כאשר היום הזה יגיע הוא יהיה ראש ממשלה .ועוד דבר פעם בארצות הברית הלבנים היו תולים שחורים אז איפה אנחנו ואיפה הם מספיק כבר עם הדיכוי העצמי הזה.ועוד דבר הרבה פעמים היו מתמודדים מזרחים שלא נבחרו כי הרבה מהציבור המזרחי בעצמו לא בחר בהם אז מה זה אומר באמת ,תחשבו על זה ותסיקו את המסקנות לבד.
    נ.ב אני עצמי אשכנזי ועם הייתי כרגע חי באמריקה אני עצמי אישית הייתי בוחר ברק אובמה אפילו הייתי בוחר בו כראש ממשלה בישראל.

  • 238.

    מה זה הקשקוש הזה?! יש גם פילוסים אשכנזים

    צבר, 22/01/09 03:15

    יש פולנים ורומנים ערסים ששומעים אבי ביטר, וגם ככה רוב בני דורי (נושק לשלושים) שלא גדלו באיזו בועה סוציואקונומית בצפון גוש דן הם בני תערובת.
    הגיע הזמן להכיר בכך ש:
    1. בקיבוצים במושבים, ביישובים הקהילתיים, רוב בני הדור הבוחר הצעיר ביותר הם בני עדות מעורבות.
    2. כנ''ל בערים הגדולות.
    3. אבחנה עדתית קיימת גם בין האשכנזים לבין עצמם וגם בין המזרחים לבין עצמם.
    4. המקומות שבהם הקרע מזרחים-אשכנזים עדיין זועק, הם בשכונות מסורתיות פריפריאליות של הערים הגדולות. נניח במקומות מסויימים במעלה אדומים, שכונות מסויימות בפרברים הדרומיים של תל אביב. ובניגוד, באותן ''בועות סוציו אקונומיות'' שהזכרתי. במקומות כאלה אנשים עדיין מחזיקים בדעות קדומות כי הם לא נתקלו במספיק מקרים שיפריכו אותן. הדבר אולי נכון גם למושבות, שהוקמו על ידי אשכנזים, אבל משקלן הדמוגרפי זניח.
    5. ברגע שהתקשורת והפוליטיקאים יפסיקו לשאול כל יומיים ''מתי ייבחר ראש ממשלה מזרחי'', יעלה פלאים הסיכוי שלו להבחר, כי זה לא יהיה יותר נושא לויכוח, ויהווה שיקול הרבה יותר שולי.
    7. היו לנו כבר פוליטיקאים מזרחיים שנשאו בתפקידים בכירים, ואנשי צבא, וכו'. היו ביניהם מוכשרים והיו כושלים, וגם בקרב האשכנזים. אין מה להתרגש התמונה תתאזן מעצמה עם השנים.

  • 237.

    מסכים או לא, מה שבטוח העיר גל אדיר של תגובות! (ל''ת)

    sickmick, 22/01/09 02:34

  • 236.

    גזענות מיזרחית

    רפאל, 22/01/09 01:14

    מענין אם המיזרחים יוכלו להצביע לשחור רק לחשוב על מיזרחים מצביאים עבור מועמד ממוצא תימני ואז נדע מהי גזענות מיזרחית במיוחד של מרוקאים תחשבו על זה לפני שתוקפים אשכנזים

  • 235.

    נושא דגל המזרחיות

    דייב, 22/01/09 00:12

    גם אתה כמו מזרחים אחרים מנסים ליצור הקבלה בין בחירתו של אובמה לבין היתכנות של בחירת מנהיג מזרחי לראשות הממשלה. אובמה לא נבחר כי הוא שחור, הוא נבחר למרות שהוא שחור משום שהוא יחד בדורו, אינטלקטואל,כריזמטי ,מחונן עם כוונות טובות להביא לתיקון עולם
    ואילו אתה רוצה שיהיה מנהיג מזרחי רק משום שהוא מזרחי ובכלל מי בכלל המקבילה של אובמה בארץ מזרחי או אשכנזי

    • הוא לא מנסה ליצור הקבלה

      תומר, 22/01/09 05:22

      ההקבלה מתבקשת,
      וממה שאתה אומר אפשר לחשוב שיש סיבה טובה ללמה אין מזרחים בעמדות מפתח בכנסת ואגב, גם באוניברסיטאות ועוד, לפי הדעה הגיזענית שלך,ושים לב למה שאתה אומר: ''הוא נבחר למרות שהוא שחור משום שהוא יחיד בדורו, אינטלקטואל, כריזמטי, מחונן עם כוונות טובות להביא לתיקון עולם....'' אוי ואבוי למרות שהוא שחור!
      ובמילים אחרות, הסיבה שאין מזרחים בעמדות מפתח, זה בגלל שהם לא אינטלקטואלים כריזמטים וומחוננים.. מ.. מעניין.
      כל הכבוד לך, אתה גם גזעני, גם גאון וגם אשכנזי...

  • 234.

    עוד קשקשן. לך לישיבות ההסדר ולכיפות הסרוגות ותראה אחווה (ל''ת)

    יהודי אמיתי, 22/01/09 00:08

  • 233.

    זה מה שקורה שמחפשים בכוח להביע דיעה

    ער, 21/01/09 23:56

    מעניין מאוד ששכחת לציין שבצמרת צה''ל יושבים כבר כמה שנים טובות מספר רב של אלופים ותתי אלופים ממוצא מזרחיושהרמטכ''ל הנוכחי הוא הרמטכ''ל השלישי ברציפות ממוצא מזרחי-דבר שפעם לא היה מתקבל על הדעת.תושבי ישראל רחוקים שנות אור מהאמריקאים במדד הגזענות ויש לאמריקאים עוד הרבה מה ללמוד מאיתנו על מערכת יחסים בין בני אדם שהגיעו ממקומות שונים.לא צריך כל הזמן לחפש את השלילי אנחנו משתפרים עם השנים ואם יהיה מועמד ראוי ממוצא מזרחי אנחנו נצביע בשבילו,כן גם האשכנזים!

  • 232.

    לאומה של 300 מליון איש לקח 200 שנה.

    חיים, 21/01/09 23:55

    אישיותו של אובמה מקסימה ומשכנעת, בלי קשר להיותו שחור, הוא גרם לאנשים רבים לא לראות כלל את צבע עורו אלא להאזין להתאהב ולהשתכנע שהוא יודע ויכול להוביל. אבל לאומה של 300 מליון איש לקח 200 שנה לייצר אחד כזה (אולי 2 ביחד עם מרתין לותר), הלואי שיגיע ה''מזרחי'' עם האישיות והנתונים המתאימים וישכנע כה רבים מקירבנו שהוא מתאים. או אז. תאמין לי, היותו מזרחי תהיה רק ''התבלין'' כמו במקרה אובמה.

  • 231.

    ויאמק ג' פעמים: קיפוח קיפוח קיפוח

    יובב שמשוני, 21/01/09 23:31

    חלאס אבישי, עם כל הנסיונות החוזרים ונשנים שלך להוציא את השד העדתי מהבקבוקון ולחמם אותו על כולם. לא יעזור לך -אתה אשכנזי.

  • 230.

    Israel is by far more socially advanced then the US

    David Cohen, 21/01/09 23:29

    First, Israel is much younger then US. Israel had a woman prime minister, Golda Meir while the US had none.

    Regarding Ashkenzies and Sepharadims, Israel has been able to bring the two together and in my opinion to generally close the gap only in one generation while the gap between whites and blacks in the US is huge.

    In the US, whites and minority groups don’t really mix together. Go to any place, including universities, and what you will see is that the blacks socialize together separately; and so the latinos, Jews, and whites. People from different races may be working together (mainly in government jobs) but after work, they don’t mix together and know nothing about each other cultures. In Israel, on the other hand, you can see people actually mixing together and knowing a lot about each other.

    This is the problem about us Israelis and Jews in general. We always think that we are the worst while in actuality we are by far the most moral. This Jewish self hatred is the cause of all of our problems.

  • 229.

    מה? בלני היא לא מזרחית?.. (ל''ת)

    מסעודה בובליל, 21/01/09 23:28

  • 228.

    225 חיים רמון מרוקאי?הירשזון תימני?אולמרט עירקי? (ל''ת)

    לך תאכל גפילטא יקרפיון., 21/01/09 23:21

  • 227.

    225 חיים רמון מרוקאי?הירשזון תימני?אולמרט עירקי? (ל''ת)

    לך תאכל גפילטא יקרפיון., 21/01/09 23:21

  • 226.

    225 חיים רמון מרוקאי?הירשזון תימני?אולמרט עירקי? (ל''ת)

    לך תאכל גפילטא יקרפיון., 21/01/09 23:21

    • מי מהם אנס בחורות במשך עשרות שנים ובברוטאליות תזכיר לי?

      נגה, 22/01/09 20:52

      אין מה להשוות עברינות פוליטית / פיננסית לעבריין מין סידרתי ובורטאלי!!

  • 225.

    שמנו נשיא מזרחי ותראה מה קרה...פשוט בושה וגועל נפש

    giladush , 21/01/09 22:59

    עדיף כבר לשים את אולמרט מאשר ר"מ מזרחי

  • 224.

    במוקדם או מאוחר עדות המיזרח יהיה פה ראש ממשלה מיזרחי אוטנטי (ל''ת)

    בני, 21/01/09 22:35

    • "אוטנטי"? על גמל והכל? (ל''ת)

      panacea , 21/01/09 23:24

  • 223.

    פרס נובל לטפשות (ל''ת)

    הבוחר מהלינסקי, 21/01/09 22:23

  • 222.

    אבישי האם אתה קורא את המיילים (ל''ת)

    הולח, 21/01/09 22:21

  • 221.

    218 רוסית היום פה מחר באמריקה מחרותיים בארופה אפה שיש כסף (ל''ת)

    זה לא הבסיס זה לא השורשים., 21/01/09 22:17

    • גם בזה קיפוח? דחקו את המרוקאיות מהשוק כי הן יפות יותר (ונשיות) (ל''ת)

      panacea , 21/01/09 23:23

  • 220.

    שאלה קטנה

    איל, 21/01/09 22:05

    אני לא מתבכיין, וגם לא איכפת לי אם רה''מ יהיה מזרחי או אשכנזי או ערבי. גם ככה כולם עובדים עלינו בעיניים. אבל עם יד על הלב - כמה פעמים שמעתם לגלוג על עמיר פרץ כשהתמודד לראשות הממשלה? כמה פעמים שמעתם את עצמכם או חברים שלכם צוחקים על המוצא המגרבי של עמיר פרץ. אני יודע שאני שמעתי את זה בכל יום בעבודה. עד אז לא חשבתי שאנחנו גזענים. מאז אני יודע שכן.

    • אולי הבעיה היא בעמיר פרץ?

      שאול, 22/01/09 00:32

      איש לא חכם, מה לעשות , אי-אפשר כל הזמן להאשים את אלו שרואים אדם סליחה על האמת לא חכם , אדם יומרני ונפוח שהוא ולא אנשים מיזרחיים משכילים וראויים הופך לסמל של המיזרחיות.

      אגב פרץ בגד בכל מה שהוא הטיף לו, פרץ הבעיה לא המוצא של פרץ.

      ואם פרץ היה אשכנזי הוא היה חוטף כפליים כי לגבי פוליטקאים אשכנזים אין מעצורים בביקורת.

  • 219.

    איך בדיוק פועל מנגנון הקיפוח? מישהו יכול לתאר במדויק, לא בהפשטה?

    panacea , 21/01/09 22:05

    לא יכולים? הרי הקיפוח אמור להיות מאורגן בדרך מעשית כלשהיא, אבל נראה שאין מנגנון כזה: המפלגות פתוחות בפני העם שיכול להשפיע ולקבוע מי יהיו ראשי המפלגה, הכל בצורה גלויה ודמוקרטית.גם המזרחיים יכולים לקבוע בדיוק באותה המידה כמו האשכנזים.יש הזדמנות שווה לכולם-אז איפה בדיוק הקיפוח? נראה שהטובים ביותר נבחרים, ברגע שיהיה מזרחי מתאים-הוא יבחר, רק נקווה שלא יצליח כל-כך כמו ראש מפלגת העבודה המזרחי הקודם...

    • זאת הבעיה. הוא לא פועל. אבישי מחפש את הדרך להפעיל אותו ברגעים אלו ממש

      גל-יה , 22/01/09 01:48

      בכלל אבישי נראה אפאס, אשכנזי לא?
      איזה חלק מבקשים ממנו לחשוף על מנת לגלות את מבושיו הספרדים?

  • 218.

    נסעתי ברכבת ורק שמעתי רוסית ,הייתי בסופר ורק שמעתי רוסית (ל''ת)

    עולם לא נעלם, 21/01/09 21:40

  • 217.

    הגזענות ורגשי הנחיתות של הכותב

    אחד שקודח, 21/01/09 21:40

    מה זה מזרחי - אתה יכול להגדיר ? וגרוזיני ראש ממשלה גם לא היה , ומה עם ראש ממשלה ערבי ? דרוזי ? ? רוסי ? בולגרי ? מה זה הרגשי נחיתות האלו

  • 216.

    תשאל את תשובה את מי הוא יקח כמנכל (ל''ת)

    גרפולוג, 21/01/09 21:33

  • 215.

    ראש הממשלה יסע בשבת ויחמם בפלטת שבת (ל''ת)

    משגיח כשרות, 21/01/09 21:31

  • 214.

    איך אתה רוצה ראש ממשלה מיזרחי אם בובליל הוא מודל לחיקוי (ל''ת)

    בוש ונכלם, 21/01/09 21:29

  • 213.

    לי אין שד עדתי- יש לי שניים

    מרוקאית יפה, 21/01/09 21:27

    גודל C !

    • חזק!!! (ל''ת)

      יהודי בלי כיפה, 22/01/09 04:06

  • 212.

    אני בעד מדינת כל אזרחיה!

    יהודי מזרחי, 21/01/09 21:27

    מדינה שתהיה של כל אזרחיה ולא רק שלך אשכנזים ועשירים!

  • 211.

    למנות שרלולה לראשות הממשלה, נועזת, מהירת החלטה ולא כבולה למסורת (ל''ת)

    לולה השרלולה, 21/01/09 21:26

  • 210.

    אם אין מה לכתוב תתחיל ליישר בננות (ל''ת)

    החקלאי, 21/01/09 21:25

  • 209.

    גם ה''מזרחיים'' שהזכרת אינם אלא משתכנזים קלאסיים

    מרשמלו, 21/01/09 21:25

    וגם אובאמה הוא לא ''ניגר'' הוא לא באמת כושי. ככה יכולה ארה''ב לכבס את מצפונה. לכושי אמיתי היא לעולם לא תצביע.

  • 208.

    Ride on the peace train

    tomker , 21/01/09 20:42

    נניח לרגע שהטענה כאילו בן חיים "בכיין מקופח מקצועי" וכיוב' דברי הבל היא נכונה. אז מה? אנשים נורמלים מקשיבים לאחרים גם אם בבכיינות עסקינן ומנסים למצוא מענה אינטלקטואלי או מעשי. מעבר לכך, הדיברסיפיקציה התרבותית שיש בארץ היא אוצר בלום ורק מי שמסוגל לשוטט בנבכי המורשת העדתית המגוונת יודע על מה אני מדבר. אף אחד כאן לא יהיה שלם אם לא יבכה על הילד שנטבח באושוויץ ולא ישמח על אחיו האתיופי שזוכה, לכאורה, בחיים טובים יותר. המטרות של כולם זהות בסך הכל וכל שנותר הוא להינות אחד מחברתו של האחר.

    • יפה כתבת.רק שלא מובן איך דבריך סותרים את המיאוס הקיים מהבכיינות. (ל''ת)

      panacea , 21/01/09 22:08

  • 207.

    שס הולכת לצרף חברות כנסת,סתם בדיחה לא מוצלחת (ל''ת)

    דרייפוס, 21/01/09 20:41

  • 206.

    ואם יהיה ראש ממשלה מזרחי תקבל בונוס? אבישי (ל''ת)

    נער האוצר, 21/01/09 20:36

  • 205.

    מדוע בחרו את אשכזי לרמטכל ולא בחרו רמטכל אשכזי (ל''ת)

    רמי הדורבן, 21/01/09 20:27

    • אהבתי (ל''ת)

      גל-יה , 21/01/09 20:33

  • 204.

    ולמה צריך להזכיר שוב ושוב כי אנו עם גזען ? (ל''ת)

    יקי, 21/01/09 20:25

  • 203.

    אם למזרחי יהיה הכריזמה של אובמה הוא יבחר חיש קל לראש ממשלה (ל''ת)

    חושב ישר, 21/01/09 20:24

  • 202.

    המנטליות הערבית של אבישי: מאשים, מילל במקום לבדוק את עצמו...

    גל-יה , 21/01/09 20:24

    ואגב, ש"ס לא עלובה בכלל. אטיאס- שר התקשורת - מצוין !

    • מנטליות יהודית הבנת גפילטא פיש?????????? (ל''ת)

      הם מפחדים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1, 21/01/09 20:27

  • 201.

    ומה תרוויח שיהיה ראש ממשלה מזרחי (ל''ת)

    אוהב ישראל, 21/01/09 20:20

  • 200.

    אבישי אחי!אל תתיחס לאשכנזים לוזוזים ולפרידמנים שכותבים פה (ל''ת)

    הם עושים הרבה רעש אבל הם מיעוט הולך ונעלם!!!!!!!!, 21/01/09 20:06

  • 199.

    אבישי אחי!אתם היהודים האמיתיים לאשכנזים מת''א איןקידוש אין (ל''ת)

    שבת אין תפילין איןמסורת אין כלום !!!-אשכנזי יהודי, 21/01/09 20:00

  • 198.

    וכשכבר היה מישהו...

    בן_נר , 21/01/09 19:51

    וכשכבר התמנה יוצא עדות מזרח אותנטי, כמו משה קצב, לתפקיד בכיר האליטות קרי תקשורת+משפט לא סלחו לו על החוצפה, תפרו לו תיק, ויצרו את אלילת הדם המזעזעת ביותר בתקופה הנוכחית.
    אולי לא כדאי למזרחיים להסתכן....

  • 197.

    וכשכבר היה מישהו...

    בן_נר , 21/01/09 19:44

    וכשכבר התמנה יוצא עדות מזרח אותנטי, כמו משה קצב, לתפקיד בכיר האליטות קרי תקשורת+משפט לא סלחו לו על החוצפה, תפרו לו תיק, ויצרו את אלילת הדם המזעזעת ביותר בתקופה הנוכחית.
    אולי לא כדאי למזרחיים להסתכן....

  • 196.

    מה-זה השטויות האלה? תחזיר את השד העדתי שלך לבקבוק ודחוף אותו

    גל-יה , 21/01/09 19:37

    אתה יודע לאיפה.
    למעריב - למה אתם נותנים לכל נפיחה טועה מקום ?

  • 195.

    למה לפי דעתך קצב הוא פולני? (ל''ת)

    אלברט, 21/01/09 19:25

    • נכון, הוא לא

      בן_נר , 21/01/09 19:49

      נכון הוא לא. ולכן דאגו שיסיים את כהונתו בבזיון.

  • 194.

    גם האשכנזים שכיהנו כראשי ממשלה לא הוכיחו את עצמם והגענו לאן שהגענו (ל''ת)

    צריך לבחור ערבי לראשות הממשלה, 21/01/09 19:25

  • 193.

    וכמה נשים יש בדיוק בעמדות מפתח? (ל''ת)

    אני, 21/01/09 19:11

  • 192.

    וכמה נשים יש בדיוק בעמדות מפתח? (ל''ת)

    אני, 21/01/09 19:11

  • 191.

    שטויות במיץ אין שום מניעה שיהיה ראש ממשלה מזרחי.

    -, 21/01/09 19:01

    כל שאר התפקידים כבר אוישו ע''י מזרחיים.

    אגב, בארץ נהדרת הרשקוביץ זה לא בדיוק מזרחי

  • 190.

    כל הכבוד על המאמר, קצר ולעניין, וכול מילה נכונה! (ל''ת)

    אשכנזי עסלי, 21/01/09 18:54

  • 189.

    אבישי אל תתיאש. שלא יפול ליבך מתגובות השחץ והרפש.

    תמים דעים, 21/01/09 18:29

    אלו הם אינטרסנטים צרי עין, שרוצים לשמור את כל העוגה לעצמם. בכל פעם שאחד מאיתנו רק מנסה להשחיל מילה ולהתקומם מיד עטים עליו בצרמוניה של אוכלי נבלות להשתיקו. אתה, נבון אינטליגנטי ורהוט כפי שהינך, המשך להעלון את הנושא לדיון בכל עת שתמצא לנכון. ציבור גדול שותה את דבריך בצמא.

    • נו ברור, זה כל מה שאתם רוצים. עוגה. לא המדינה ולא ישראל. עוגה, גדולה

      ישראל, 22/01/09 01:02

      כמה שיותר, לגנוב ולברוח. נכון?

  • 188.

    הולך ונעלם

    שומר צעיר מפוכח, 21/01/09 18:15

    כבר גמרנו עם האויבים,ואנו מתחילים להטיל בוץ ישן איש על אחיו. לכל הגיזענים הזעירים שבתוכינו ,גם האשכנזים וגם הספרדים,מספר הגשרים שנבנו בין העדות , (נישואים שכנות חברות) עולה עשרות מונים על הביוב העדתי שזורם עדיין מתחתם. אתם הגיזענים כבר לא רלונטים.

  • 187.

    מי אתה ביכלל? אתה בובליל. (ל''ת)

    ניר מרמת ישי, 21/01/09 18:15

  • 186.

    אכלו לי שתו לי לא נתנו לי לא נמאס לך????

    מזרחי, 21/01/09 18:12

    אפילו למזרחים נמאס כבר מהטיעונים השחוקים האלה

  • 185.

    מספיק לבכות..כשיהיה מועמד מתאים במפלגה מתאימה..נצביע.. (ל''ת)

    חמורבי, 21/01/09 18:11

  • 184.

    אם תמשיך להתבכיין- אותך לליברמן (ל''ת)

    הגיבן מנוטרדם, 21/01/09 18:01

  • 183.

    בן חיים - הנפטון של הבכיינים

    עיניים יבשות, 21/01/09 17:52

    מספיק כבר עם כל האויויוייי הזה
    תגדלו ותתחילו לההתמודד
    בישראל של 2009 אין אפליה ואין קיפוח
    יש רק ים של בכיינים
    ובן חיים הוא הנפטון של הבכיינים

  • 182.

    וערבי? (ל''ת)

    יוסי, 21/01/09 17:26

  • 181.

    שאלה לטוענים לקיפוח:

    panacea , 21/01/09 17:19

    ראיתם את העליה מרוסיה? מהנדסים,אחיות ורןפאים עבדו קשה בכל עבודה מזדמנת-חסכו פרוטה לפרוטה והתקדמו. לא ראיתי את אלו אשר אתם קוראים להם "רוסים" מתלוננים ומתבכיינים שמגיע להם יותר.
    אני מאמין שכולנו שווים ובכל עדה יש טובים יותר ןטובים פחות.חבל שבעדות המזרח יש מיעוט קולני שרוכב על גל טענות הקיפוח על מנת לקדם אינטרסים אישיים, או כתרוץ קל וזמין לבעיותיהן האישיות.

  • 180.

    אני מבין שעד ליום זה ממש,היו באמריקה נשיאים שחורים... (ל''ת)

    תמיד יש פעם ראשונה.חוצמזה--קשקוש., 21/01/09 17:15

  • 179.

    אם היה מזרחי אחד לבחור בו...

    גדי יבנין,קרית גת, 21/01/09 17:06

    היתי בוחר בלי להסתכל על העדה שלו או צבע אורו, אבל מי לעזעזל יש למזרחים בכנסת: פואד בלי אידיולוגיה שמעדיף ללכת חן אחרי אחר, פרץ העילג שנכשל ועשה מאצמו צחוק, האם מזרחי היה בוחר בבדיחה הזאת שנקראת פרץ(והוא באמת אדם נחמד בלי ציניות) למנהיג שלו, או סילבן שלום שפוחד מהצל של אצמו והיתה לו הזדמנות לתפוס את המושכות בליכוד לאחר המפלה בבחירות האחרונות, או שאולי ישי שעדיף שאני לא אכתוב על פליטות הפה שלו וחוסר הלויאליות של מפלגתו(כי זה כבר דיון אחר של חילונים לחרדים) ומאותה סיבה גם דרעי בנוסף להעמדתו לדין בתקופתו, אה ושכחתי את מופז שלא יכל לגבור על ציפי(אני לא אשם-שהוא לא לקח את המערכה מולה) אז תפסיקו לבכות(מזרחים) שאין לכם מנהיגים, פשוט המנהיגים שלכם הם בדיחה רעה או שהם אנשים באמת טובים אך מעדיפים להיות צל של אצמם, או כמו שנאמר חסר להם גרוש ללירה, אם יהיה מנהיג ראוי גם האשכנזים יבחרו בו, הרי מי היה מאמין לפני 40 שנה או אפילו לפני עשור שאפרו-אמריקאי יבחר לנשיא ארצות הברית, אף-אחד, כי פשוט לא היה מנהיג ראוי בתקופתו, אז אחינו די אם השד העדתי ופשוט תביאו לנו מנהיג ראוי!!!

    • תגובה גדולה, בקיצור הייתי בוחר במזרחי בתנאי שלא יהיה מזרחי! (ל''ת)

      מזרחוחנון, 21/01/09 18:50

  • 178.

    תפסיק להתבכיין

    חיים אבגד , 21/01/09 17:01

    כשיצמח מועמד ראוי כמו אובמה - מזרחיותו לא תעמוד לו למכשול.
    בנתיים אין מועמד כזה באופק.

    מלים כמו שלך רק מקטבים ותורמים לשנאת אחים. הן מיותרות לחלוטין. מועמד לרשות ממשלה יש לבחור אך ורק על פי כישורין !



    חיים

  • 177.

    מה יש לך, תמיד אתה עסוק בהכפשת חרדים פתאום אתה בוכה על התדמית שלך. (ל''ת)

    איציק, 21/01/09 16:47

  • 176.

    את מי נבחר? את בובליל? סילבן שלום? (ל''ת)

    גיא, 21/01/09 16:44

  • 175.

    אבישי , גם למג''ד יש את רגשי הקיפוח ''לקחו לי '' '' שתו לי '' ???? (ל''ת)

    אחד מהגדוד שלך לשעבר (ג''כ פרענק ...), 21/01/09 16:18

  • 174.

    אבישי אתם הרוב פה!!ודמוגרפית זה ילך ויגדל!!!תתאחדו ותישלטו!!!! (ל''ת)

    כל ראשי הממשלה היו אשכנזים ורובם מושחתים ונמושות !, 21/01/09 16:18

  • 173.

    המזרחים דוקא טובים בלמכור חמוצים ולעשות פלאפל . (ל''ת)

    יקא פוץ, 21/01/09 16:18

  • 172.

    אבישי אתם הרוב פה!!ודמוגרפית זה ילך ויגדל!!!תתאחדו ותישלטו!!!! (ל''ת)

    כל ראשי הממשלה היו אשכנזים ורובם מושחתים ונמושות !, 21/01/09 16:18

    • והספרדים להבדיל, נקיי כפיים, טהורים ומקיימים את כל עשרת הדברות (ל''ת)

      גל-יה , 21/01/09 20:30

  • 171.

    כל כתבה כזאת פועלת כמו גלאי מתכות.

    מזרחי, 21/01/09 16:18

    אלא שכאן מתגלה הגזענות המושרשת עמוק אצל חלקים גדולים בציבור. החל משליח הפיצה שעלה ממדינות חבר העמים, דרך בנו של האינסטלטור הרומני, וכלה בעיתונאי ה''נאור'' לכאורה. תחת מסווה האנונימיות של הטוקבק הם יכולים לפשוט את מסיכת הנאורות ולשפוך את מררתם החוצה כלפי המזרחי השנוא.

  • 170.

    אבישי אתם הרוב פה!!ודמוגרפית זה ילך ויגדל!!!תתאחדו ותישלטו!!!! (ל''ת)

    כל ראשי הממשלה היו אשכנזים ורובם מושחתים ונמושות !, 21/01/09 16:18

  • 169.

    אובמה לא מדבר ב ח' ו ע', הוא מדבר בשפה של הפוליטיקאים

    אריאל, 21/01/09 16:15

    באמריקה.אם היה מדבר כך לא היה נבחר ולדוגמא אפשר לקחת את ג'סי ג'קסון. לך יש בעיה שאתה מרגיש מקופח. אני כל חיי קופחתי בגלל שאני אשכנזי, אז תעשה טובה תפסיק לבלבל את המוח.

  • 168.

    הפולנים רוצים לשמר את שיאני השכר המושחתים מקירבם

    איציק, 21/01/09 16:14

    בכדי להוכיח עליונות גזע

  • 167.

    שמנו נשיא מזרחי....

    צהוב מניאק, 21/01/09 16:06

    ותראה איזה יופי יצא....

    • ויצמן הגנב לא היה יותר טוב (ל''ת)

      tomker , 21/01/09 21:35

  • 166.

    אתה מתכוון ערבי

    ג'ון דו, 21/01/09 16:03

    איזה שטות להשוות בין השחורים בארה''ב לבין המזרחים בארץ.
    ההשוואה היחידה שאפשר לעשות היא בין המיעוט השחור לבין ערביי ישראל,
    אבל בפשיסטן החדשה מי יעלה על דעתו לכתוב דבר כזה

  • 165.

    אם קראתם והסכמתם, אתם כנראה סובלים, רוצים לדעת ממה?

    ערן12 , 21/01/09 15:59

    מבעיה נפשית קשה(רגיש נחיתות אובדניים) וממחסור גדול בשכל ישר.
    ואני אסביר:
    כותב הכתבה הזאת אינו אלא מחרחר מלחמות, (כאילו לא חסרות כאן כאלה)
    עצם ההשוואה בין שתי הסיטואציות מגוחכת ושגויה מיסודה
    במדינת ישראל מעולם לא היתה אפליה חוקית בין מזרחים ללא מזרחים, אם בכלל אני מבין על מה הוא מדבר כשהוא אומר כאן "מזרחים". בארה"ב היקרה לעומת זאת, רק לאחר כינון מדינת ישראל, הרבה אחרי שה"מזרחים" הצביעו כאן כמה וכמה פעמים, ואף נבחרו למספר לא מבוטל של תפקידים, הוחלט כי יש לקיים זכות חוקתית מלאה בין שחורים ללבנים - זה מקור החלום של מרטין.... מקור החידוש של אובאמה
    כותב הכתבה הזאת כאמור הוא גזען רעיל וטיפש. הוא מעונין בהבדלים, חושב על נצחון לעדה, תהיה אשר תהיה, ולא מסוגל להביט על התמונה הגדולה - זה לא משנה אם אמא ואבא של רה"מ נולדנו בוורשה או בצנעה, מה שחשוב זה שיהיה טוב למדינתו.
    כאילו שיש כאן במדינה זו, שבה קיים רוב יהודי, משמעות למאיפה בא אותו יהודי, בחיי שאני לא מבין אנשים כאלה.
    אתם מבינים? - אם היה מתלונן על כך שערבי עוד לא הגיע לשם... מילא,
    ושוב

    מערכת עיתון מעריב נותנת במה למשחררי שדים אלו.
    עצוב
    עלוב
    מדכא

    • באופן כללי עדות המזרח לא בוחרים מנהיג לפי עדתו, אבל....

      האזרח ק., 21/01/09 17:04

      זה לא אומר שהם לא מתיסרים על הסיכול המוקד שנעשה לאריה דרעי ע''י השמאל הגזעני

      וכמה חבל שרק להם זה מפריע... תחשוב על זה... זה לא קרה באמריקה

      • אריה דרעי איש מושחת שהביא חרפה על המזרחים

        הוא חבר לשמאל הקיצוני, 21/01/09 23:22

        הרב עובדיה יודע בדיוק איזה נזק עשה דרעי, ולכן מרחיק אותו מכל תפקיד ביצועי.

        בגלל שהבטיח להוריו להשגיח עליו, אז הרב עובדיה לא מבזה אותו בפומבי, אלא ממשיך לאפשר לו להגיע אליו לפגישות.
        אבל הוא שם אותו במקום הנכון, בצד.

    • סיכום מצוין. אין מה להוסיף. (ל''ת)

      פנדה, 21/01/09 17:18

  • 164.

    הכל נכון חוץ מהעובדות והפרשנות עליהן

    נון, 21/01/09 15:43

    נתחיל בבנאלי:
    אסי כהן הוא לא ''פילוס'', הוא שימי, שימי הרציקוביץ (שם *מזרחי* ידוע, מפזורת צנעא), ודווקא הזוג הזה מראה היכן עובר הקו בין הראויים לנלעגים, בין אלו שתורמים לביסוסה של החברה הישראלית - לאלו שמורידים אותה ביגון שאולה.
    ההבדל אינו בשם המשפחה או בארץ מוצא ההורים - כי אם בתרבות. הבעיה עם הבובלילים אינה שקוראים להם בובליל, אלא שהם מתנהגים כמו בולבול - וזה רלוונטי גם למי שקוראים לו פרידמן וגאוותו על בורותו ונצלנותו.

    מה בדיוק ''אשכנזי'' בראשי הממשלה האחרונים? שם משפחתם לפני העברות? גוון עורם? במה הם יותר ''אירופאיים'' משלמה בן עמי?!

    בחברה דמוקרטית אנשים בוחרים לעמוד בראשם את מי שנראה להם ראוי מקרב מי שהוצג בפניהם, וצרתנו אינה שלא נבחרה בוטפיקה לעמוד בראשות הממשלה אלא שבכלל אכפת לחלקים מאיתנו איפה נולדו הוריו של המועמדים הלא ראויים שמגיעים לבחירה.

    ודרך אגב, אם בטעות היה מגיע האפס מופז לשלטון במקום האפס ברק או אולמרט - גם אז בטח היו תלונות על שמכל ה''ספרדים'' דווקא זה שבא ממדינה שאינה ערבית עלה לראש.

    די כבר עם השטויות האלו.

  • 163.

    אבישי אתה מלך

    שירי, 21/01/09 15:40

    תמשיך להיות נאמן לאמת

  • 162.

    חוץ מזה שאתה טועה, גם יש לך בעיות תחביריות... איך הגעת להיות עיתונאי?? (ל''ת)

    אחד שיודע שהוא לא עיתונאי..., 21/01/09 15:31

  • 161.

    אתה חי בסרט. הרי אם קצב היה אשכנזי הוא כבר היה מזמן בכלא

    עדי, 21/01/09 15:28

    הסיבה היחידה שהוא עדיין חופשי זה כי היועץ המשפטי לממשלה מזרחי. אבל למה להתעסק בעובדות אם אפשר להמציא תיאוריות מפוברקות וחסרות שחר. כשחיים רמון הואשם בדברים הרבה פחות חמורים, אף אחד לא היסס לנקוט נגדו את כל הצעדים המשמעתיים המתבקשים.
    כנ''ל לגבי חנן גולדבלט שנמצא בכלא.
    ואף אחד משני האנשים הללו לא ביצע שום דבר שקרוב אפילו לאונס וההתעללות האכזרית שביצע קצב.

  • 160.

    כן, מסכן מקופח שלי. אחי בא לשחטה של באנג בשכונה ותשכח את הצרות שלך (ל''ת)

    דולפין מרושע, 21/01/09 15:27

  • 159.

    אבישי - העמדות שלך לא הגיוניות ולא מתאימות למציאות. פתח את העיניים

    אמנון, חיפה, 21/01/09 15:18

    חוץ מכס ראש הממשלה, כמעט אין תפקידים בכירים בישראל שלא כיהן בהם מישהו ממוצא מזרחי. רמטכ''ל, שר בטחון, שר חוץ, שר אוצר, ואפילו נשיא המדינה. אז למה כל-כך קשה להאמין שייבחר ראש-ממשלה מזרחי? יכול להיות שהוא לא ידבר ב-ח' ו-ע' (גם לאובאמה אין מבטא או סגנון דיבור שחור במיוחד), אבל זה יכול לקרות בקלות.

  • 158.

    כיף להמציא שדים שאין: האשכנזים אינם לבנים והמזרחים אינם

    שחורים., 21/01/09 15:15

    מעט מאוד מהאשכנזים נראים ממש כמו השכנים הגויים שלהם והגויים עצמם לא רואים בהם חלק מאירופה. גנטית, אשכנזים הרבה יותר קרובים למזרחים מאשר לאירופאים (להוציא לעדות ספציפיות מזרחיות שיש בהם עירוב רב של שבטים מקומיים שהתגיירו). רק 10% מהגנום האשכנזי מקורו באירופה, 90% מקורם במזרח התיכון.

    אלו עובדות שאני מכיר היטב כחוקר. לעניין ההשוואה: האשכנזים ויהודי המזרח, בעיקר אלו שהיגרו לצפון אפריקה מספרד, חולקים היסטוריה לאומית ארוכה משותפת, דת משותפת, אפילו אוכל משותף (לכל העדות יש חמין), וגנים משותפים.

    עובדתית, לא הייתה תקופה של עבדות למזרחים ולא הייתה תקופה שאשכנזים ירו במזרחי רק כי בא להם.

    אין בכלל מקום להשוואה, הפיכת המזרחים לכושים והאשכנזים לוואספים לבנים נוצרים, אולי משרתת את האגו החולה של כמה צפונבונים-אבל ההשוואה אינה במקום.

  • 157.

    ראש ממשלה מזרחי עוד אין , אבל ''רוצח ראש ממשלה'' מזרחי יש ויש... (ל''ת)

    י, 21/01/09 15:15

    • וואלה, לא ידעתי ששימון פרס מזרחי (ל''ת)

      הבלש פיש, 21/01/09 16:14

      • אבל אמא שלו ערבייה :) (ל''ת)

        ביז'ו, 21/01/09 20:40

  • 156.

    קשקוש מוחלט אני אצביע לכל מי שיהיה מתאים בלי קשר לצבע

    אשכנזי, 21/01/09 15:07

    עורו.

  • 155.

    למה מיזרחי ולא ר''המ מיזרחית? אפליה מינית לא טובה מכל אפליה אחרת (ל''ת)

    סתם אחד, 21/01/09 15:04

  • 154.

    היה לנו שר ביטחון מרוקאי והוא כמעט המיט אסון על ישראל

    ילד קזאבלאנקה, 21/01/09 14:59

    כיליד קזאבלנקה שעלה לארץ בגיל עשר , אני מזועזע ממה שאתה כותב ודוחה אותם על הסף ,למדינת ישראל היה שר ביטחון עמיר פרץ שהביא אסון על ישראל , למזלנו הוחלף בברק שהוא איש מקצועי , ותשווה בין מלחמת לבנון 2 לבין מבצע עופרת יצוקה . איני אומר חלילה ,שמי שהוא בן עדות המזרח הוא טיפש ונכשל ולא מסוגל להגיע להישגים , אני אקדמאי למדתי באונברסיטה היו שם סטודנטים בני עדות המזרח מבריקים ,והיו פחות . אבל למנות ראש ממשלה רק בגלל ,שהוא יוצא עדות המזרח ,זה דבר אסור בתכלית האיסור , אגב להשכלה כללית , הסנטור היהודי הראשון בארהב היה יוני לוי ,והוא היה עורך דין שהוא בצעירותו יחד עם משפחתו היגרו לאמריקה ממרוקו .

    • יפה אמרת (ל''ת)

      ערן12 , 21/01/09 16:01

  • 153.

    וזו גם בדיוק המנטליות של מזרח אירופה. זו השרשה של הבעיה.

    שש, 21/01/09 14:53

    ישראל אף פעם לא תהיה דמוקרטיה מתקדמת . כי דמוקרטיה זו קודם כל תפיסת עולם מהפועל הפשוט ועד בכירי המדינה.והכל מתחיל עם כבוד הדדי. כשאין את זה , אין כלום !

  • 152.

    הכי טוב להשקיע בחינוך לערכים+הישגיות.די לשיקולים זרים. (ל''ת)

    מישהו שנימאס לו ממחלוקת קורח., 21/01/09 14:52

  • 151.

    אבישי בן חיים , אתה מוכשר , ונבון , וכותב ומדבר עניינית. זה מה שחשוב. (ל''ת)

    אחד..., 21/01/09 14:51

  • 150.

    המזרחיים לא בוכים. אם הם באים בביקרות זו לא בכיינות. תתחילו להקשיב. (ל''ת)

    זה הכל, 21/01/09 14:50

    • השתגעתת?! שיתחילו להקשיב?

      רק זה חסר להם.., 21/01/09 16:20

      למה, מה רע להם המצב הנוכחי?

      • תגיד: המפלגות פתוחות למתפקדים שבוחרים את ההנהגה.אין פה שום

        panacea , 21/01/09 21:59

        מינוי מוכתב.אז נראה שהטובים מגיעים לפסגה.אתה יכול להראות לי איך בדיוק פועל מנגנון הקיפוח? במראה מדוייק ולא בתאורים ערטילאיים.

  • 149.

    והצריבה הזו , סוגרת למזרחיים מוכשרים ומוצלחים , דלתות בקריירה.

    איש, 21/01/09 14:49

    וזה חבל.
    התודעה של השחורים בארהב היה וגם עדיין , יותר גרוע מהמזרחיים בארץ , והנה בא השינוי. כאן , גם אם יש לך דוקטורט ואתה מזרחי, זה לא ''נחשב''. מה שלא תעשה, לא יעזור לך. גם אם אתה מנומס וחביב - יקראו לך עצבני. וכו וכו'. בקיצור , זה צרוב כל כך חזק, שחלק מהמזרחיים כבר מאמצים את הסטראוטיפים ומפנימים אותם. זה הנזק.

  • 148.

    שיהיה מזרחי - אבל ידבר לכולם

    יותם, 21/01/09 14:40

    רוב מנהיגי שס עילגים ומדברים בכיתתיות מביכה.
    סילבן שלום לא מדגדג את תאי המח של אף אחד.
    פרץ צעקן.
    שיופיע מישהו שמדבר לכולם, מכבד את כולם, ולא גלותי ומבין
    שלא כל העולם נגדנו. בקיצור חכם נטול תסביכי רדיפה.

    • היה אחד כזה, רן כהן

      אורן האתאיסט , 21/01/09 15:50

      לא עזר, כי אנשים מפחדים ממרץ.

    • שלמה בן עמי

      ויקטור ששון, 22/01/09 04:42

      שלמה בן עמי היה אולי המדינאי הנבון ביותר שהיה לנו אבל הוא סומן וחוסל...

  • 147.

    כבר היגגו מזמן מועמדים לכל התפקידים הבכירים. (ל''ת)

    בקרוב מאוד יהיה. זה רק עניין של זמן., 21/01/09 14:35

  • 146.

    האם עמיר פרץ לא מזרחי? או שהעבודה לא ''מפלגה גדולה''? (ל''ת)

    אל תבלבלו אותו עם עובדות., 21/01/09 14:27

  • 145.

    קשקוש מוחלט. איפה אתה חי? (ל''ת)

    שלום, 21/01/09 14:19

  • 144.

    תגיד לי,סילבן, מופז ,ישי,יואל חסון, הנגבי,פרץ, נו במת,,, (ל''ת)

    אליפז התימני, 21/01/09 14:16

  • 143.

    A SHVARTZE HAYEEE (ל''ת)

    refael, 21/01/09 14:10

  • 142.

    מזרחים

    זאב123 , 21/01/09 14:04

    לא רוצה להכנס לויכוח הזה אבל הערות 1 אין השואה בין ארהב לישראל אובמה לא נבחר בגלל שהוא שחור או לבן או מעורב .הסיבה העיקרית שאובמה נבחר היא השנאה לבוש ולכל מה שהוא מייצג . השאיפה לשנוי שהם רק חלומות באספמיה ובגלל השנוי שבחלום גם הילרי קלינטון לא נבחרה כי היא מייצגת וושינגטון ישנה למרות שנם היא נחשבה שם זרה. כאן בארץ לצערנו ובאמת לצערנו וצריך להית הוגנים המוכשרים באמת שיכלו למצא את מקומם בצמרת מצאו עצמם במעשיהו.וחבל

  • 141.

    די לבכיינות. אולי במקום ללמוד את תורתה של ש"ס הפרימיטיבית תלמד מדעים?

    אורן האתאיסט , 21/01/09 13:56

    אולי אז תתקדם קצת?

  • 140.

    די לגזענות

    נח, 21/01/09 13:56

    מופז,שיטרית,בן אליעזר,עמיר פרץ,
    סילבן שלום,גבי אשכנזי .
    בדור הבא יהיו עוד הרבה יותר.
    אבישי -אין מתנות בפוליטיקה.
    מי שעובד יש לו סיכוי.
    עמיר פרץ כמעט עשה את זה.
    סילבן שלום כמעט עשה את זה.
    אפילו מופז כמעט עשה את זה.
    זה יקרה בסופו של דבר.
    גם לארצות הברית לקח יותר מ200
    שנה עד ששחור נהיה נשיא.

  • 139.

    אנו החתומים מטה

    י, 21/01/09 13:47

    בעלי נסיון רב וזכויות רבות בתרומה למדינה ולבטחונה קוראים בזאת לציבור להפסיק את האפליה ולאפשר מנוי של שר בטחון מזרחי בישראל.

    על החתום:
    יצחק מרדכי
    בנימין בן-אליעזר
    שאול מופז
    עמיר פרץ

  • 138.

    ביום שאישה תעמוד בראשות ש''ס, יהיה ראש ממשלה מזרחי (ל''ת)

    עבאס, 21/01/09 13:47

  • 137.

    שימו לב- כל מזרחי שאיים --------כנסו

    שלומי, 21/01/09 13:46

    שימו לב כל מזרחי שאיים על האליטות
    איך שהוא מאושם במרמה, אונס וגהיבה.
    בחי שום קשר שבסוף יוצאים זכאים- השם הוכתם!
    אז בואו ניזכור אותם: מרדכי, קהלני,קצב,.
    דן חלוץ שאיים על ההגמוניה..הועף מהצבא בבושת פנים..אבל אולמרט. יושב גם יושב על כיסאו.

    שימו לב לתהליך ההצבעה לרשות קדימה: כל התקשורת בעד לבני שלא בטעות חלילה מופז יזכה.
    הם צינו שלבני ''הייתה במוסד'' אבל לא שאלו מה? אולי סתם פקידה.. אבל מעברו של מופז התעלמו , כאילו להיות רמטכל זה שום דבר.
    אין מה לעשות ישנם כמה משפחות אשכנזיות ששולטות וכולנו עבדים לרגליהם.
    תפנימו

    • לא נעים לי להגיד לך

      עומר, 21/01/09 15:42

      אבל חוץ מקהלני כל השמות שמנית נכשלו כישלון חרוץ והיו אפסים.

  • 136.

    די בחיי שנמאס מה''קיפוח'' המטומטם שאתם משמיצים אותי בגינו

    אשכנזייה זועמת, 21/01/09 13:44

    אני כבת למוצא אשכנזי מעולם לא בחרתי במועמד רק על בסיס מוצאו - לא אשכנזי ולא מזרחי, מעולם לא הפלתי מישהו על בסיס מוצאו, מעולם לא חשתי עצמי נעלה על שום אדם אחר במדינה הזו - אך אין בכוחי לספור את הפעמים שהושפלתי בצורה זו או אחרת ע''י מזרחי
    מכאן ולהשוואה בין אובמה ל''מקופחים המזרחיים''
    מדובר כאן באדם ש47 שנותיו לחם ועבד כדי להגיע למטרתו - אדם עם דעות מוצקות שהגיע בזמן הנכון ובמינון הנכון למדינה שבורה כלכלית ומדינית - הדומה לשלנו אך רחוקה ממנה אלפי מונים.
    כשתראה לי אדם, שנאבק למען צדק ושלום - לא משנה לי אם סביו הגיעו מתוניסיה או מפולין עילית - אבחר בו
    המזרחיים צריכים לקום על רגליהם ולהתחיל להשמיע את קולם - כי בינתיים מי שמשמיע את קול עבורם הוא אדון בובליל וחבריו ממפלגת ש''ס - אז מה הפלא?

    • מעכשיו, את המועמדת שלי לראשות הממשלה (-:

      tomker , 21/01/09 21:26

      וכמו שאומרים בשכונה: הלוואי כולם כמוך...

  • 135.

    למי להצביע? סילבן-ברק-שלום-אובמה? או אולי פרץ? באמת... (ל''ת)

    בשמחה היינו מצביעים לאיתן בן אליהו למשל., 21/01/09 13:39

  • 134.

    דמגוגיה

    אפרים, 21/01/09 13:39

    לארה''ב נדרשו יותר ממאתיים שנה לנשיא שחור אז למה שלנו יקח פחות? שנית, זו לא רק צרה שלנו. למיטב דעתי, לאף מדינה מערבית לא היה ראש ממשלה שחור או בן תערובת. שלישית, צריך מועמד ראוי ומתאים ואין כיום בנמצא מזרחי כזה, מה לעשות. רביעית, אל תשכח שאפילו אובמה עבר תהליך של חינוך ואינטגרציה - אם תרצה ''השתכנזות'' - בהרווארד וכד' - ורק אז התבלט ופרץ דרך. האחרון שניסה ונכשל היה עמיר פרץ. הטיפש הזה בחר להיות שר הביטחון ולא שר האוצר או הרווחה ולכן נכשל בגדול. כלומר גם המועמדים המזרחיים אשמים במצב. אין לי ספק שאם פרץ היה מצליח בתחום הכלכלה והרווחה הוא היה מגיע להיות ראש ממשלה.הכתבה משקפת לצערי רגשי נחיתות, יאוש ומרמור לא מוצדקים.

  • 133.

    הצרה היא שמזרחיים שהגיעו למעלה התרסקו בצורה מביכה.

    רון הכחול, 21/01/09 13:34

    קצב ומרדכי הסתבכו בעבירות מין.
    בן עמי השמאלן הנאור היה שר המשטרה שירתה למוות ב-13 אזרחים.
    עמיר פרץ היה שר הבטחון במלחמה מביכה וכושלת, שהוא עצמו התרברב כשיצא אליה.
    מופז מזגזג להיכן שיקבל כסא מרופד יותר.
    ודוד לוי... נו באמת.

    כשיהיה מועמד מזרחי בקליבר של ביבי, ברק או ביילין, איש לא יתייחס למוצאו.

  • 132.

    בגלל זה אני חי במקום אחר

    bob, 21/01/09 13:32

    מאמר לעניין. השליטה הרעיונית מדינית היא טוטאלית ומי שלא מסכים לא קיים. אלו שבאו מארצות ערב אימצו את הטמטום המזרח אירופאי ולא תרמו כהוא זה לדינמיקה של שלום. עצוב.

    • אתה חי במקום אחר-אבל מתגעגע.לפי דבריך מתאים לך לחיות באפרעקה. (ל''ת)

      panacea , 21/01/09 14:23

  • 131.

    מאמר פתטי

    אאא-א, 21/01/09 13:31

    מתבכיין מקצועי

  • 130.

    נשיא מזרחי

    מולי, 21/01/09 13:26

    כבר היה לנו נשיא מזרחי, שכחת??

  • 129.

    כן כי באמת המזרחים העמידו מנהיגים יוצאי דופן:

    louis, 21/01/09 13:24

    1. איציק מורדכי
    2. שאול מופז
    3. דוד לוי
    4. אהרון אבו חצירה
    5. אמיר פרץ
    נראה לי שכל מילה נוספת מיותרת.

  • 128.

    הודעה חשובה לבן חיים:החונטה השלטת הצליחה להפוך את הפליית המזרחים ללא..

    דקל ב , 21/01/09 13:16

    לגיטימית !
    זאת בניגוד להפליית נשים או הפליית ערבים.
    שהפכו בשנים האחרונות לבון טון ממש.
    חבל על הזמן !

    • הערבים מגדירים עצמם כאוייבים, כך שאין קשר

      tomker , 21/01/09 21:20

      חוץ מזה, במדינת היהודים עסקינן. מובלעת קטנה ושולית, בה היהודים מתכנסים כדי ללקק את הפצעים...

  • 127.

    כל מילה בסלע, הבעיה שאנחנו פשוט יושבים אדישים (ל''ת)

    אא, 21/01/09 13:16

    • אתם דווקא צועקים הרבה-אבל נכון, עושים מעט. (ל''ת)

      panacea , 21/01/09 14:24

  • 126.

    שטויות גזעניות

    י, 21/01/09 13:14

    למרות שאף אחד לא מתעלם מצבעו, השמחה בה מתקבל אובמה נובעת מהאדם שהוא. הקשבת לדברים שלו? הסתכלת בעיניים שלו? אני ראיתי בן אדם מדהים - ערכי, מולצח, חכם, מלא תקווה והכי חשוב - בעל יכולת להפיח את אותה תקווה בלב ההמונים. אתה ראית בן אדם שחור. אתה גזען שכל מה שמעניין אותו זה המוצא העדתי של ראש הממשלה.

  • 125.

    אם היה אובמה ישראלי אתה היית קורא לו משתכנז (ל''ת)

    משתכנז, 21/01/09 13:09

  • 124.

    בניגוד לארהב כמה מיזרחים ראויים מצאת בישראל

    מגהטון, 21/01/09 13:07

    נשיא אנס שר ביטחון אנס שר פנים גנב ואפשר להמשיך כך אלאה ואלאה על רמת המיזרחיים אז אל תיקפוץ אם הבכיינות המיזרחית הטיפוסית כי גם הנשיא אובמה לא מכר את עצמו כשחור

    • ומה עם ראש הממשלה

      דוד, 21/01/09 15:50

      שכחת לציין שהוא גנב.
      למה?
      בגלל שהוא אשכנזי?
      או ראש אופוזיציה ביבי כליל השלמות הא לא ציינת כי הוא אשכנזי.
      לידיעתך רוב הפוליטיקאים לא חשוב המוצא.
      אז אל תציין רק את המזרחיים.

  • 123.

    נמאס מהבכיינות

    אורן, 21/01/09 13:07

    להשוות ישראלי ממוצא מזרחי לכושי בארה''ב זה טיפשות במקרה הטוב,כמזרחי,לא פחות ממך,אני יהיה גאה שבראשות הממשלה יעמוד אדם ראוי שנבחר לא בגלל מוצאו,אלא בגלל כישוריו,לעולם המוצא לא יהווה שיקול מבחינתי בבחירת מועמד,יתרה מזאת,אני מעדיף שלעולם לא יהיה בישראל ראש ממשלה מזרחי,מאשר יבחר אחד כזה,רק בשל מוצאו,אינני בקיא במערכת הפוליטית באמריקה,אך מהקצת שאני מבין,לאובמה יש הרבה מה להציע,מעבר לצבע עורו(אני לא בטוח שליברל מסוגו,יהיה טוב למדינת ישראל)

  • 122.

    תודה לאורנה בנאי, שאומרת את מה שכולנו חושבים ולא יכולים לומר.

    הדוד תום, 21/01/09 13:02

    טוב שיש פרענקים כמו בנאי ואסי כהן, שהכותבים האשכנצים של ארץ נהדרת יכולים לשים בפיהם את כל הזוהמה שבנפשם האפלה.

  • 121.

    מיזרחי דפוק

    אבי סיטבון, 21/01/09 13:01

    במדינות ''צעירות מאיתנו''דמוקרטיות שחיים בהם מיליוני מהגרים ''מיזרחיים ''לא מיללים כמוך ראה אנגליה ראה צרפת ראה בלגיה...לאחר 60 שנים שבהם רוב עצום של בני עדות המיזרח נשואים לאשכנזים/יות,ובנוסף ראה ערך פוליטיקה וצבא בישראל לעומת ארה''ב ושאר המדינות שהוזכרו מספיק לילל.

  • 120.

    הנשיא המזרחי הראשון ניסה להשכיב כל מה שזז אז רה''מ... (ל''ת)

    דוד, 21/01/09 13:00

  • 119.

    בכין סידרתי

    bensimon h, 21/01/09 13:00

    חבל שצעיר כמוך עושה עדיין שימוש
    בגזענות בנסיון להצדיק את בינוניותך
    אתה ושכמותך קחו דוגמה מאובמה
    הוא לא נפנף בצבעו כדי לעלות
    הוא לא בכה וחפר
    הוא פשוט עשה לאחוד וגיבוש
    הראה דוגמה אישית
    ולא כמוך בכין סידרתי
    איך נותנים לאחד כמוך
    פינה לך לכותל לבכות
    לקטר גם לנו הספרדים
    די די מאנשים כמוך
    עשה מעשה עמוד מאחוריו
    קח אחריות ודבר אחר כך
    מי שמך דובר הספרדים?

  • 118.

    שטויות פראנואידיות.ברגע שיהיה מועמד מזרחי ראוי שיתמודד-הוא יבחר

    גם אצל האשכנזים לא כולם ראויים,אז?, 21/01/09 12:56

    לא היה עוד מועמד מזרחי למיטב זכרוני,שאולי מופז שקפץ ממפלגה למפלגה,רק בשביל להציל את ישבנו,לא ראוי,כמו גם קצב-ששירת בסוג של מקבילה לנשיאות-וחבל שככה.לא זוכר שאחרים הגישו את מועמדותם!
    הלוואי שדניאל בן סימון היה ראש ממשלה אצלינו! מצבינו היה הרבה יותר טוב! לצערי אבל מי שהגיש את מועמדותו הוא אולמרט הלא ראוי!

  • 117.

    מיזרחי דפוק

    אבי סיטבון, 21/01/09 12:54

    במדינות ''צעירות מאיתנו''דמוקרטיות שחיים בהם מיליוני מהגרים ''מיזרחיים ''לא מיללים כמוך ראה אנגליה ראה צרפת ראה בלגיה...לאחר 60 שנים שבהם רוב עצום של בני עדות המיזרח נשואים לאשכנזים/יות,ובנוסף ראה ערך פוליטיקה וצבא בישראל לעומת ארה''ב ושאר המדינות שהוזכרו מספיק לילל.

  • 116.

    כולכם אשכנזים מלהגים או מיזרחים שטופי מוח

    ., 21/01/09 12:52

    אבישי אומר את האמת.

    אבישי יישר כח

  • 115.

    לאחיי מעדות המיזרח!!אתם הרוב למה אתם נותנים שישפילו אתכם??? (ל''ת)

    אין מצב ל 8 שנות קאסמים בכפר שמריהו אפילו לא 8 ימי, 21/01/09 12:47

    • אפילו לא 8 שעות הם כולם יעלו על המטוס לחול וישאירו אותנו כאן (ל''ת)

      מה חשבת, 21/01/09 13:26

    • דומה לקריאות של אל-קעידה,לא? שנה את המנטליות,בבקשה. (ל''ת)

      panacea , 21/01/09 14:25

  • 114.

    לאחיי מעדות המיזרח!!אתם הרוב למה אתם נותנים שישפילו אתכם??? (ל''ת)

    אין מצב ל 8 שנות קאסמים בכפר שמריהו אפילו לא 8 ימי, 21/01/09 12:47

  • 113.

    הגזמת, מר בן חיים. אנא קרא

    ירושלמי, 21/01/09 12:44

    מר בן חיים,
    היו כאן שני נשיאים מזרחיים (אחד ממש מעולי הדורות האחרונים), שני שרי חוץ ושני שרי בטחון, רמטכ''ל, סגני רמטכ''ל ועוד כהנה וכהנה. ואם תטען: ''ראש ממשלה זה משהו אחר'' - הרי שמופז יכול היה להיות היום מועמד מוביל לראשות הממשלה, ולעובדה שלא נבחר אין קשר למוצאו העדתי. עמיר פרץ היה מועמד לראשות הממשלה. נכון, אין בישראל שוויון מוחלט עדיין, אך התקדמנו כברת דרך רבה בעניין זה, ואין היום קיפוח ברמה שאתה מתאר.

  • 112.

    מייחל ליום שיהיה ראש ממשלה ונשיא בית משפט עליון מיזרחי!!!!!!! (ל''ת)

    אשכנזי גאה-, 21/01/09 12:40

  • 111.

    צריך להחזיר את היהודים ממוצא ערבי למדינות ערב (ל''ת)

    מרינה, 21/01/09 12:40

    • קודם

      דוד, 21/01/09 15:52

      תחזרי את לאמא רוסיה.

    • תקשיבי גברת בלאט. אתם רובכם לא יהודים!!תחזרו לאוקראינה!!! (ל''ת)

      פה בית לאומי לעם היהודי!!!!!!!!, 21/01/09 16:10

    • מדינות ערב זה פה רוסיה זה שם... (ל''ת)

      איציק, 21/01/09 16:19

    • ואלה שכמוך באו מרוסיה? את חושבת שזה מוסיף לך כבוד? טיפשה! (ל''ת)

      מזרחי שממש לא שונא רוסים., 21/01/09 16:26

  • 110.

    מייחל ליום שיהיה ראש ממשלה ונשיא בית משפט עליון מיזרחי!!!!!!! (ל''ת)

    אשכנזי גאה-, 21/01/09 12:39

  • 109.

    אבישי די . די כבר עם רגשי הנחיתות שלך.....

    הפסיכיאטר המחוזי, 21/01/09 12:34

    אתה מעליב את כל בני עדות המזרח שכבר מזמן
    נמצאים בכל מקום בכיר. ראה עיתונאים מפקדי צבא. פוליטיקאים בכירים. נושאי משרות מדינה בכירים. מנהלים בכירים במשק ובכלכלה.
    היגיע הזמן שתתבגר.

    • לא רק שאינו מעליב, דבריו אמת לאמיתה! (ל''ת)

      אני כמזרחי מודה לו על העלאת הנושא לדיון ., 21/01/09 16:27

  • 108.

    אבישי !מסכים איתך עם כל מילה

    ישורון, 21/01/09 12:10

    אם מזרחי יעמוד בראש יפריחו עליו סיסמאות של לעג עד שגם המזרחי יסכים שהוא לא ראוי.
    אריה דרעי ראוי מכל אשכנזי להיות ראש ממשלה.
    אם בוש הוא נשיא ארצות הברית,גם אלי ישי יכל להיות ראש ממשלת ישראל.
    מדוע אולמרט וציפי כן,ואלי יש לא?
    מישהו ניסה לראות מה תהיינה התוצאות?
    וכי כל שר הממונה לתפקיד הוא מנהל את המשרד או חותם על מסמכי העובדים שמנווטים את המשרד.
    וכי צריך להיות איש כלכלה כדי להיות שר האוצר? הרי ברור שהפקידים קובעים,כי מה להירשזון ולכלכלה?!
    ומה לשמעון פרס לבטחון וכלכלה.
    מה לדיין ולחקלאות.
    ההבדל הוא שהתרבות המזרחית היא חמת מזג וזאת לא סובלים האשכנזים קרי המזג.
    בכל מדינות אסיה ראשי הממשלה הם לא אירופאים אלא מזרחיים, לא סין ולא הודו, לא אינדונזיה ולא יפן.
    אפריקה, ואסיה מנוהלות על ידי פחות מעדות המזרח בארץ.
    השופט אדמונד לוי לא יחכול להיות ראש ממשלה?
    גם החרדים סבורים שאין לגאוני הספרדים דעת תויירה,רק להם אפילו שהם למדו שני דפי גמרא,ומימלמלים תהלים,כמו האדמו''ר מסטמאר הקודם שהיה איש בורסה לניירות ערך.

  • 107.

    מזרחיים הם לא המגזר היחיד שמהווה מיעוט במדינת ישראל

    אבי, 21/01/09 12:06

    אדוני היקר.
    מאמריך בדרך כלל מאירי עיניים ומחכימים, אך המזרחיים אינם הקבוצה היחידה המודרת ממוקדי הכח במדינת ישראל.
    הרשה לי להזכיר לך את העולים מרוסיה. האם בממשלה האחרונה לאחר פרישת ישראל ביתנו היה עולה מרוסיה?
    דווקא התחזקותה של ישראל ביתנו שעומדת להיות המפלגה השלישית בגודלה מלמדת כי אנחנו עושים צעדים בכיוון הנכון.
    בראש המפלגה עומד ליברמן שהוא לא מהאליטות הישנות, אלא עולה חדש שבנה את עצמו בעשר אצבעותיו. בעיניי הוא סיפור הצלחה ודוגמא לכל מגזר שחש עצמו מקופח.

    • ממתי המזרחים נהיו מיעוט? (ל''ת)

      דן, 21/01/09 15:24

      • מאז שסופרים את הIQ, סתאאאם. (ל''ת)

        panacea , 21/01/09 22:12

    • מיעוט

      ערן12 , 21/01/09 16:04

      איפה שמעת על זה שמדובר במיעוט?

  • 106.

    כשתמצא מישהו ברמה של אובמה....יש על מה לדבר (ל''ת)

    עצבנית, 21/01/09 11:56

    • סתומה,למה שלא ימצא מישהו מוצלח כמו אולמרט, שרון, ברק......? (ל''ת)

      ג'וג'ו הירשזון, 21/01/09 13:13

    • שכחת שהיהודים עם חכם,שכחת את אריה דרעי,אובמה נואם טוב

      ישורון, 21/01/09 13:17

      מה שיקבע התכל'ס בשטח.
      יש גאונים שאינם יודעים לדבר אבל יודעים לנהל.
      ראש ממשלה זה מקצוע הכי קל,לנהל כלכלה במעשה בתכנון זו החוכמה,אבל להיות שר אוצר זה קל גם עצבנית כמוך יכולה להיות שר,עובדה שאת מבדילה בין מתאים ללא מתאים סימן שאת מתאימה לא?!

    • למה באיזה רמה אובמה ? בארץ הוא חא היה נבחר גם לראש עיריית טול כראם.

      מיכאל שר ישראל, 21/01/09 14:21

      הניסיון הצבאי היחיד שלו זה משחק מחבואים בשכונה שבא גדל .
      אם לאמר את האמת הוא מזכיר לי את היטלר מבחינת ההערצה של האמריקאים אליו ומבחינת הנאומים שלו הוא יודע להגיד בדיוק מה שרובם רוצים לשמוע . הוא מסוכן ליהודים ולאנושות כולה.

  • 105.

    כשתמצא מישהו ברמה של אובמה....יש על מה לדבר (ל''ת)

    עצבנית, 21/01/09 11:55

  • 104.

    תימני

    יוסי, 21/01/09 11:54

    אתה שוכח שהיה לנו נשיא מזרחי,ואת הנזק שהוא גרם, שני נשיאים,ושני ראשי ממשלה
    מזרחיים לא יוכלו לתקן.
    והעיקר זה,שכתבת שטויות.

    • כחת שלתמנים יש שם לא טוב בנושא מיני,אפילו רבנים עם זקן ארוך ומקורזל

      מזרחי לא תימני, 21/01/09 13:24

      הרי יש פתגם שאומר : ''שלהיות תימני זה מקצוע'' זו לא מחמאה טובה.
      אם רב תימני יראה שקל ביום שבת הוא ירים אותו, .
      ולא מוותר על קועלתה, ולא על כסף ,חבורה של ליצנים .
      כולם סבורים שגבר תימני לא מסוגל לא לבגוד באישתו הלא תימניה.
      ולכן יש דחיה מלהינשא לתימני.
      תימני רצה את הבת שלי והיא לא הסכימה.
      אבל הם אלופים בלילכוד אשכנזיות,יש להם לשון של זחוג.

  • 103.

    אצלנו יש אדון לבן שמן ועשיר שרודה בשחורים והם מתים על זה..... (ל''ת)

    ב.ניתאי, 21/01/09 11:41

  • 102.

    "דופקים אותנו"

    היפכא מסתברה , 21/01/09 11:41

    ההבדל בין אובמה בארה"ב ובין מועמד מזרחי לראשות הממשלה בישראל הוא ששם אחוז השחורים באוכלוסיה נמוך בהרבה מאחוז השחורים באוכלוסיה בישראל (כלומר אחוז השוורצעס). שם באמת היה צורך במהפך חברתי מכיוון שמרבית בוחרי אובמה אינם שחורים. אבל כאן בישראל יש מספיק מזרחיים בכדי לבחור בנציג מזרחי. הכנוי מזרחי כמובן כולל מרוקאים, תוניסאים, אלג'יראים הרוסים, וכיו"ב מצפון אפריקה (למרות שחלקם מעדיפים לדמיין שהם ספרדים או צרפתים.) בנוגע לש"ס אני מסכים עמך - ש"ס באמת מפלגה מביכה. מנהיג ש"ס אשכנזי זה עוד הרבה יותר דמיוני היום מראש ממשלה מזרחי.
    ש"ס מובילה את המזרחיים אל שנות ה-50 של המאה שעברה. לזכות ש"ס יאמר כי זה בכל זאת מאה שנה יותר מתקדם מהמקום אליו מובילה אגודת ישראל ומשנת הרב ש"ך את עדת הווסווסים לבושי השחורים. הם בכלל נתקעו במאה התשע-עשרה.

    • ביננו.שאף אחד לא ישמע.לא מצחיק שש''ס מתלבשים כמו ליטאים

      בורסולינו עטרה ליושנה, 21/01/09 11:51

      הם גם לומדים בישיבות ליטאיות,שם די מתעללים בהם.
      יש בניהם גם דוברי אידיש.העיקר עטרה ליושנה.יענו ככה היינו מימים ימימה....

      • ''הלבישו אותם'',ומה אתה מציע שילבשו ג'ינס ומכנסי חאקי?!

        ישורון, 21/01/09 13:11

        לו לבשו ג'לביות היו צוחקים עליהם,ילבשו ג'ינס,יאמרו אתם לא בחורי ישיבה אלא סוחרים, תהיה חכם תמציא בגד שיהיה מותאם לספרדים מה דעתך ?
        לובשים מעיל ארוך אומרים חסידים.
        נלבש ג'ינס יאמרו צפונפון.
        מה אתה מציע כדי שנוכל לישון בשקט.
        ודרך אגב הליטאים לובשים לבוש שלבשו במאפיה הסיציליאנית ,ודון קרלאונה לפני קום המדינה.
        כל אירופה לבשו מגבעות רק בכל מיני צבעים לפני מאה ומאה וחמישים שנה לא ראיתה סרטים אנגליים על תקופת המלוכה?!

  • 101.

    ההשוואה הנכונה היא שיבחר ערבי לראשות הממשלה (ל''ת)

    טעות יסודית, 21/01/09 11:34

    • זה בדיוק מה שהאליטות השמאלניות חותרות אליו. (ל''ת)

      ברגע שימצאו רבע מועמד, יפתחו קמפיינים עד השמים., 21/01/09 16:34

  • 100.

    מסכים מאוד עם הסוף

    אבל לא עם המסקנה, 21/01/09 11:34

    אבישי, נכבדי, אתה מגזים, וחבל. עם כל הכבוד- על הדברים הנכונים שאמרת בסיפא- הרי שרמטכ''ל מזרחי יש, והיה יותר מאחד, נשיא מזרחי היה, שר בטחון מזרחי היה וגם כמה וכמה שופטים עליונים, כולל מזוז אחד כיועץ משפטי לממשלה. אתה באמת חושב שבמצב עניינים זה כל כך דמיוני ראש ממשלה מזרחי? אני לא חושב. אבל שטויות- יצא לך עוד מאמר (לא רע, דווקא).

  • 99.

    אבישי מתפרנס סידרתי מיענו קיפוח

    החכם מהגליל, 21/01/09 11:29

    המשעמם הזה אבישי מתפרנס כפייתי מקשקושים של אפליה.כמוהו יש עוד כמה שללא בכי של ''שתו לי אכלו לי ''לא תהיה להם פרנסה.לאשכנזי לא היו נותנים פתחון פה כזה. לפעמים אני תוהה אם אין הוא גזען מזרחי

    • אני תוהה על ''טיפשותך מהגליל'' ששפע בחכמים בעבר הרחוק (ל''ת)

      ישורון, 21/01/09 13:12

  • 98.

    שטויות

    דורון, 21/01/09 11:26

    זה פשוט גיבוב של שטויות. נכון שבקונסטלציה הנוכחית אין יוצא עדות המזרח בראשות חלק מהמפלגות הגדולות (כמו שהזכרת, סילבן שלום נמצא בהנהגת הליכוד), אבל זה איננו בגלל המוצא של המנהיגים.
    יוצאי עדות המזרח משולבים בכל מרקמי החיים במדינה בצורה מצוינת וללא כל אפליה נראית לעין. לטעון כל דבר אחר זה פשוט נבזות.

    אם כבר לבוא בטענות על שילוב של עדות מסוימות בחברה בכלל ובהנהגת המדינה בפרט, אז העדה האתיופית כמעט לא נמצאת שם. אבל המזרחיים בכלל - בהחלט כן.

  • 97.

    היום כולנו ישראלים היקר שהטובים בינו יובילו בצדק ויושר (ל''ת)

    נטלי תל אביב, 21/01/09 11:22

  • 96.

    בליכוד מעדיפים את כחלון האמיתי לעומת סילוון המזרחי מטעם (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 21/01/09 11:16

  • 95.

    יהיה פה ראש-ממשלה אתיופי חבר-הכנסת שלמה מולה-נגוסאי שיהיה גם שר (ל''ת)

    אבישי אתה טועה, 21/01/09 11:13

  • 94.

    התקשורת הלבנה תייחצן בהתלהבות מועמד ערבי, לא מזרחי. (ל''ת)

    מזרחי יתקבל רק כשמאלן שפוט, כמו רן כהן., 21/01/09 11:12

    • אתה צודק! אבל עד לפני הפסגה, הם מוכנים לרמטכ''ל ערבי (ל''ת)

      ישורון, 21/01/09 12:12

  • 93.

    רמטכ''ל, שר ביטחון, שר חוץ, נשיא מדינה...

    אביחי, 21/01/09 11:12

    כל זה לא מספיק.
    רגשי הנחיתות שלך כלכך פאתטים שזה כבר לא מצחיק.
    הרי אפילו אם יהיה ראש ממשלה מזרחי עדיין יהיו לך טענות.
    כמו לשחורים שטענו נגד אובמה שהוא לא מספיק שחור ושהוא לא באמת כושי כי הוא ניגרי ובן לאם לבנה.
    אתה עלוב.
    כל כך עלוב עד שאתה ממציא סי]ורי מעשיות בדבר משרתים מזרחים.
    כאילו ''לאשכנזים'' יש משרתים מזרחים שמפנים להם את הכוסות.
    בעצם...
    זה כן מצחיק.

  • 92.

    היהודים ישנים

    עם ישראל חי, 21/01/09 11:09

    המלחמה האחרונה השכיחה מהעם את מצב הכלכלה,העוני, הפער החברתי,המוסר הדפוק,והפשיעה שמשתוללת,ותהליכי שלום שקריים עם המחבלים,וכל זה בהנהגת מנהיגים אשכנזים שגנבו ומעלו בכםפים שלא שלהם,מה ההבדל בין גנב פשוט לאיש ציבור שזה גונב לאכול וזה גונב להנות.רוחות ארופאיות מנשבות בארצנו.ואני אומר מי שרוצה שלום אמיתי פנימי,חברתי. צריך לעשות מהפכה בכח ולקחת את השליטה מההנהגה השקרית כל הכבוד אבישי אתה ער וחי ומרגיש

  • 91.

    "דופקים אותנו"

    היפכא מסתברה , 21/01/09 11:09

    ההבדל בין אובמה בארה"ב ובין מועמד מזרחי לראשות הממשלה בישראל הוא ששם אחוז השחורים באוכלוסיה נמוך בהרבה מאחוז השחורים באוכלוסיה בישראל (כלומר אחוז השוורצעס). שם באמת היה צורך במהפך חברתי מכיוון שמרבית בוחרי אובמה אינם שחורים. אבל כאן בישראל יש מספיק מזרחיים בכדי לבחור בנציג מזרחי. הכנוי מזרחי כמובן כולל מרוקאים, תוניסאים, אלג'יראים הרוסים, וכיו"ב מצפון אפריקה (למרות שחלקם מעדיפים לדמיין שהם ספרדים או צרפתים.) בנוגע לש"ס אני מסכים עמך - ש"ס באמת מפלגה מביכה. מנהיג ש"ס אשכנזי זה עוד הרבה יותר דמיוני היום מראש ממשלה מזרחי.
    ש"ס מובילה את המזרחיים אל שנות ה-50 של המאה שעברה. לזכות ש"ס יאמר כי זה בכל זאת מאה שנה יותר מתקדם מהמקום אליו מובילה אגודת ישראל ומשנת הרב ש"ך את עדת הווסווסים לבושי השחורים. הם בכלל נתקעו במאה התשע-עשרה.

  • 90.

    כמה שטויות במאמר כ''כ קצר (ל''ת)

    rdf, 21/01/09 11:04

  • 89.

    תזכורת

    ב, 21/01/09 11:04

    שרי חוץ ''מזרחיים'' בשנים האחרונות - לוי, שלום, בן עמי.
    שרי טחון: פרץ, בן אליעזר, מרדכי.
    אוצר: שלום.
    נשיא: קצב.
    ראשי מפלגות (מתמודדים על ראשות ממשלה): פרץ, בן אליעזר, מרדכי.

    וגם - למרות השד העדתי - המזרחיים מעולם לא היו במעמד של עבדים. מעולם לא היה חוק שאסור למזרחיים לנסוע בחלק הקדמי של האוטובוס או לקבל שירות במסעדה, לא היה חוק שמונע ממזרחים לבחור ולהיבחר לכנסת (וזו כמובן רק קשימה חלקית).

  • 88.

    תגובה

    עדי, 21/01/09 11:01

    כולנו יהודים

  • 87.

    יש לי עצה בשבילך אבישי

    שלומי, 21/01/09 11:01

    אולי תאמצו את החמאס, הם הכי קרובים לאידיאולגיה של כסילים כמוך

  • 86.

    כבר לא רלוונטי

    אזרח, 21/01/09 10:53

    מדהים שבימים כאלו, נקודת ההשקפה שלך עדיין עדתית. עדיין מקובעת. עדיין מפרידה בין דם לדם. אתה - שמתיימר לרצות את השווה, מסתכל בעינים עדתיות על הפוליטיקה.
    אמנם נכון - הוא שחור. אבל בסופו של יום, אם אתה מסתכל על מה הוא הביא לאמריקאים, הוא הביא תקווה דמוקרטית, שוויון, ודרך לצאת מהמשבר שלהם. העובדה שהוא שחור היא דבר משני. השינוי הוא התקווה, השינוי הוא האדם.
    אובמה רהוט, משכיל, נבון. אז הוא שחור. אז מה?

    שאתה מסתכל על הפולטיקה הישראלית, אתה רואה שעמיר פרץ הוא כשלון מביך, שאריה דרעי גנב, שפואד חסר רלוונטיות לעולם ושאף אחד מהם הוא לא אדם שאפשר ללכת אחריו. העובדה שהם מזרחיים פשוט לא משנה כלום.

    צא מזה. יש ציבור עצום בישראל, לדעתי רובו אשכנזי, שפשוט לא אכפת לו ממוצא ומצבע, הוא רק רוצה מנהיג טוב.

  • 85.

    הסמול מפנטז שאובמה יכפה עלינו שלום בנוסח גינבה אז טיפנטזו (ל''ת)

    יחזקאל, 21/01/09 10:51

  • 84.

    אהבתי הכל עובדה וכל תגונה מיותרת

    יחזקאל, 21/01/09 10:49

    האיליטות חושבות סמול והם מפנטזים שאובה יוריד את ישראל לברכיים

    אז טיפנטזו

  • 83.

    האוייב הכי גדול שלך -שנאה עצמית ורגשי נחיתות (ל''ת)

    ישראל דמוקראטית והכי מעורבת שיש, 21/01/09 10:47

  • 82.

    משעשע אני חייב לציין שכאן באמריקה אנו גאים במוצא שלנו ובתרבות שלנו (ל''ת)

    yuval ben, 21/01/09 10:46

  • 81.

    ישראלי טיפוסי קשקשן ובכיין -לא אוהבים אותי.... (ל''ת)

    בטח שנבחר במזרחי, 21/01/09 10:45

  • 80.

    הכותב -ישראלי מצוי עם רגשי נחיתות טיפוסיים (ל''ת)

    אני בטוחה שמזרחי יבחר בלי בעיה, 21/01/09 10:42

  • 79.

    עמיר פרץ היה מועמד והמזרחים לא הצביעו עבורו...

    מבקר המדינה 1 , 21/01/09 10:41

    כדי להיות ראש ממשלה אין זה מספיק יהיה לך רשיון נהיגה ומוצא מזרחי. צריך גם כישורים, מה לעשות. הנה, כאשר עמיר פרץ הוצב בראשות העבודה היתה למזרחים הזדמנות להמליך אותו... עובדה שזה לא נעשה!
    האם מישהו היה רוצה כאן ראש ממשלה טיפש, העיקר שיהיה מזרחי???
    לא שראשי הממשלה האשכנזים היו כולם חכמים...

    • מזרחים לא מצביעים רק עפ''י עדה.

      נא לא לאחז עיניים, 21/01/09 11:07

      מזרחים יצביעו עבור המועמד הטוב בעיניהם, גם (ואפילו בשמחה יתרה!!) כאשר הוא מזרחי. כאשר אשכנזים יחשיבו למועמד את מזרחיותו לחיסרון.

      • אתה צוק 100% דבריך אמת לאמיתה,

        ישורון, 21/01/09 12:26

        לאשכנזים המוצא מפריע גם אם המזרחי כמו אריה דרעי יעלה על כל מועמד אשכנזי.
        הם ימצאו סיבה איך להרוס כל מועמד מזרחי בכל מיני דברי ליצנות או דברים שכל אשכנזי עושה,אבל כדי שהמזרחי לא יקח יתפרו לו דברים שביום רגיל היה עובר חביבי.
        דרך אגב שמעון פרס היה שר בטחון שר אוצר הוא לא מתאים גם אם יהיה פילוסוף והיסטוריון אבל הוא פרס ןלא בוזגלו.
        פרס ינצח לתפקיד שר ביטחון גם רמטכ''ל מזרחי.
        התרבות המזרחית על שיריה מאכליה לא מתאימים ליוצאי אירופה.
        גם אצל החרדים זה אותו דבר .
        הרב עובדיה מול אדמו''ר שאינו יודע מלבד קריאת תהלים עדיף על הרב המזרחי עובדיה יוסף.

        • כל הטענות מצוצות מהאצבע-לראיה רב הנשואים בארץ הם בין-עדתיים

          panacea , 21/01/09 14:30

          אבל כמובן לא עם אתיופים, הרי המזרחיים המקופחים רואים בהם "שחורים נחותים".וגם לא עם "רוסים מסריחים" כמו שהמזרחיים נוהגים לומר....
          כולנו יהודים שווים-מספיק כל הזמן לרכב על השד העדתי,שישמש תרוץ זמין ונח לכל.

          • כבר שמעתי על גילויי גזענות בתוך משפחות מעורבות כאלה.

            דוקא שם זה הכי בולט., 21/01/09 18:50

            כמובן שלא אצל כולם, אבל אצל הרוב הגדול זה המצב, לצערי. לא תמיד אומרים ישר בפנים. עפ''י רוב מאחורי הגב.

    • אם עמיר היה בראש הליכוד או קדימה היה מקבל הרבה יותר. (ל''ת)

      חמורבי, 21/01/09 18:17

  • 78.

    צודק, כל עוד המזרחים יצביעו ליכוד וש''ס (ל''ת)

    שימי, 21/01/09 10:32

    • הוא צודק כי דבריך מוכיחים על עצמך ''רק לא ש''ס

      ישורון, 21/01/09 12:29

      מה יקרה אם אלי ישי וש''ס יקבלו 35 מנדטים,האם העבודה מר''צ והליכוד לא יעשו סגר פוליטי?!
      אלי ישי יוכל לנהל ממשלה,הזמן יעשה את שלו והבטחון יכנס לגופו הכל פוליטיקה בכל העולם כולו.
      אולי כמזרחי יצליח עם הערבים יותר מהאשכנזים המתנשאים על הערבים בתרבותם.

  • 77.

    אף אחד לא ראוי להיות ראש ממשלה במדינה הזאת חוץ מאהוד ברק (ל''ת)

    אביתר, 21/01/09 10:30

  • 76.

    אם מישהוא מתאים וטוב לא משנה מוצאו, ואם מישהוא גרוע וטיפש (ל''ת)

    אז שניבחר בו, כדי שלך לא יהיו רגשי נחיתות??????, 21/01/09 10:22

  • 75.

    אבישי איש קטן שלי

    mty2006 , 21/01/09 10:21

    די,די כבר נמסת,כמה אפשר לסבול את הבכי שלך,תחליף את השם לגולגשטיין אולי תרגיש יותר טוב ולא נשמע ממך יותר.

  • 74.

    בסדר, אבל אצלנו המזרחים לא היו עבדים ולא היתה הפרדה באוטובוסים וגזענות

    א.ק, 21/01/09 10:21

    המזרחים השתלבו בפולטיקה יפה מאוד. למעשה יפה מידי. מרכזי המפלגות מנוהלות ע''י מזרחים. או קבלנים אופרטוניסטים נטולי מוסר ממצוא מזרחי. בקיצור כדי שיהיה ראוי שיהיה ראש ממשלה מזרחי ונדון בזה צריך קודם כל דיכוי יסודי יותר. למשל גזענות אמיתית כמו שקיימת במגזר החרדי. למשל הפרדה באוטובוסים, בקיצור אני מניח שאתה מבין למה אני מתכוון.

    • ושכחת להוסיף את מלחכי הפינכה כמותך. (ל''ת)

      מזרחי, 21/01/09 11:08

      • אתה צודק! זו הסיבה שמזרחי לא יהיה ראש,רק זנב, קישוט פוליטי להטעיה (ל''ת)

        ישורון, 21/01/09 12:39

    • שכחת דבר גוע מעבדים, גנבו ילדים מזרחיים לפליטי שואה

      ישורון, 21/01/09 12:36

      וגם חילקו עבודה לפי מוצא אתני.
      הבעיה היא לא מזרחי או אשכנזי חכם או טיפש.
      פשוט התרבות המזרחית מתנגשת עם התרבות האירופאית .
      ראה טומי לפיד.
      אתה מפגיש בין פרידמן מת,למזרחי חי ותוסס עניו ולא סנוב.
      אי אפשר לחבר מים ואש.
      ח' וע' מול כית ואיין.
      ראיתה פרופסור אשכנזי ללשון עברית שחיבר ספרי דקדוק שדבורו זהה לחיבורו?!

    • כת דבר גרוע צ''ל (ל''ת)

      ישורון, 21/01/09 12:37

  • 73.

    כל אחד שלא מתקדם בחיים בוכה כי הוא מזרחי (ל''ת)

    הרמן, 21/01/09 10:19

  • 72.

    הדור הנוסף לא מתעסק בענייני עדות

    בן 23, הדור הנוסף, 21/01/09 10:13

    די,זה חסר משמעות היום,אני לא יודע מי מזרחי ומי אשכנזי.

    הפערים שקיימים נובעים מהאפליות בעבר,לא בהווה וכן מכך שמזרחיים יושבו בפריפריות.

    אני עצמי חצי אשכנזי וחצי ספרדי וכמו שאמר בגין בגין(בנאום הצ'יצ'חים) כשהוא סיפר על עולי הגרדום שהתאבדו בפיצוץ רימון בתא(כדי לא לפגוע ברב לוין זצוק''ל)''ספרדי, אשכנזי,יהודים!!''

  • 71.

    חכו גם אתם 200 שנה

    אורה, 21/01/09 10:05

    די מספיק עם רגשות האפליה המטופשים שלכם.
    כאן לא הקצו מקום אחורי באוטובוס ליוצאי עדות המזרח. כרגע מקצים זאת לנשים אצל החרדים האם מישהו עושה משהו בקשר לזה?
    קחו את עצמכם בידיים, תתחילו ללמוד ולקדם את עצמכם ותגיעו גם אתם וכולנו נשמח יחד אתכם.
    רגשות נחיתות ואפליה וקיטור כל הזמן לא עוזר!!!

  • 70.

    אובמה לא משווק עצמו כשחור מיסכן

    גילברט, 21/01/09 10:03

    וזאת אחת הבעיות המרכזיות של המזרחים בארץ, הם כ''כ מאוהבים בדפיקות ובמסכנות של עצמם ובשימורה, ב ע' וב ח', שהם בעצמם לא סופרים את עצמם.

    חוצמזה, העלק 'מנהיגים' שהזכרת הם כל כך לא מנהיגים שלא נןתר לנו אלא להנות מעוד יום חופש ביום הבחירות ולא להצביע.
    The more thinkgs change the more they remain the same in Israel

    • ובמה הוא חצי לבן חצי שחור,צריך מזרחי מלובן ואז יהיה נס

      ישורון, 21/01/09 12:43

      אבל אי אפשר לדעת יתכן ואם הוא לא יתנהג כאמריקאי לבן הם ידאגו להשחיר אותו עד שיבינו שזו פעם הראשונה ופעם האחרונה שיהיה משהו קורה לשחור נשיא.
      כל יהודי מזרחי או אשכנזי יכול להיות ראש ממשלה,כי אין איש אחד מנהל את המשרד,יש יועצעם בכירים ככה שגם אני יכול להיות ראש ממשלה.

  • 69.

    שאלה לאבישי בן חיים ולכולם:

    גוי תושב, 21/01/09 09:57

    למה אתה קורא לעצמך (או ליהודים מהמזרח התיכון) שחורים? אתם לא שחורים, והיהודים ה''אשכנזיים'' הם בטח לא אירופאים לבנים. על 95% מהיהודים ה''אשכנזיים'' רואים את המוצא המזרח תיכוני בפנים ,בצבע העור ובשיער הלא חלק. זה שאתה כהה יותר בחצי גוון מה''אשכנזי'' לא הופך אותך לשחור, ולמען האמת, שמסתכלים על רובכם היהודים רואים איטלקי ממילאנו מול איטלקי מרומא. עד כדי כך ההבדל בינכם קטן.

    • חורים זה מושג,ולא צבע,הוא שאול מהכושי בשל היותו עבד

      ישורון, 21/01/09 12:45

      בארץ כולם כבר הפכו להיות כהים מהשמש היוקדת מי פחות ומי יותר.

    • אתה לא גוי ולא בטיח ח (ל''ת)

      לא גוי,אבל תושב, 21/01/09 12:58

      • בבקשה, תוכיח

        גוי תושב, 21/01/09 14:42

        אפילו בתעודת הזהות שלי כתןב בסעיף הלאום : ''רוסי''

  • 68.

    בגין נולד הרבה יותר מזרחה מסילבן שלום (ל''ת)

    -, 21/01/09 09:50

  • 67.

    מפלגת העבודה היא המפלגה הגזענית ביותר..שמענו את מתפקדיה מרמת אפעל

    רונן, 21/01/09 09:47

    מדברים על עמיר פרץ
    שמענו את ציקי פרס האח של מדבר על ''הםלנגות '' המזרחים

    שמענו את אורי אור..
    ראינו את פואד נאבק 3 פעמים בשנה אחת על מקומו כיו''ש מפלגת העבודה עד שהוחלף במוקיון כמו עמרם מצנע..מוקיון אבל מהתפוצה הנכונה..

  • 66.

    למה ''מזרחי'' ? או שפולין וליטא זה ''מערבי'' ? -

    ליברמן===(((( אפסנאי אמיץ )))), 21/01/09 09:46

    למה ''מזרחי'' ? או שפולין וליטא זה ''מערבי''? - ספרדי/ערבי בן דת משה/אינדיאני ים תיכוני... רק לא ''מזרחי'' כי אז פולין וליטא של הגוש המזרחי יהיו מה?...מערבים??? פריס? לונדון? תבין שכל דיון בנושא שיתחיל כשאתה מתקרא ''מזרחי'' הוא אבוד מראש,

  • 65.

    מה? אובמה מזרחי?

    הוא לא אירי?, 21/01/09 09:43

    הוא לא אירי?

  • 64.

    בדיוק להפך

    דן, 21/01/09 09:42

    אין שום בעיה שספרדי יבחר לראש ממשלה, דווקא לעולה חדש/ישן מחבר העמים אין שום סיכוי להיבחר.
    מזל שלא כל המזרחים לוזרים כמוך.

  • 63.

    אובאמה הוא מולאטי, לא שחור.

    רגיש בקצה, 21/01/09 09:34

    ולכן, אם כבר השווית מזרחי לשחור,הרי שאתה מתכוון למישהו ממוצא חצי מזרחי חצי אשכנזי

  • 62.

    מה?! מזרחים היו עבדים מאות שנים?!

    ישראלי, 21/01/09 09:22

    מה ההשוואה בכלל? אתה סתם מזרחי מקופח שמנסה לרתום מאורע הסטורי אמיתי וחשוב, לאג'נדה נפסדת שאינה במקומה וקשורה לתחושת הקיפוח האישית שלך. ביום שיקום בישראל מועמד מזרחי מתאים, הוא יכהן בתור ראש ממשלה ללא כל קשר למוצאו. תתבגר.

  • 61.

    האליטות בישראל ישמחו למועמד ערבי אבל לא חלילה מזרחי. (ל''ת)

    תיקרת הזכוכית בשיאה, 21/01/09 09:21

  • 60.

    קשקוש ושטויות

    ATAF151 , 21/01/09 09:21

    הרי רק לא מזמן שאול מופז הפסיד בפריימריס על חודם של קולות בודדים, למעשה בקרב המצביעים היהודים היה לו אפילו רוב. אז בגלל הקולות הבודדים הללו צריך להסיק מסקנות מרחיקות לכת? למעשה בפריימריס של קדימה מי שהגיע למקום האחרון הוא דווקא אבי דיכטר שהוא גם אשכנזי וגם בטחוניסט, ומי שעקפו אותו היו שני יוצאי עדות המזרח ואישה.

    בנוסף עמיר פרץ ופואד היו יושבי ראש העבודה.

    אין שום בעיה בישראל למזרחי להיבחר לראשות הממשלה.

    • קשקשן קשקושים קשקוש, אלה המילים שהשמאל הלבן מתאר בהן מזרחים. (ל''ת)

      ואפליה לעולם חוזרת, 21/01/09 09:27

      • סע .. סע תכין פאלאפל! (ל''ת)

        התליין, 21/01/09 11:11

        • רד לנו מהוריד, עלוקה. (ל''ת)

          אתה ניזון מניצול של חלשים ממך., 21/01/09 18:52

  • 59.

    מזרחים היו עבדים לאשכנזים (ל''ת)

    ההשוואה לחלוטין לא במקומה!, 21/01/09 09:20

  • 58.

    נמאס כבר מרגשי הנחיתות שלך(אני מרוקאי)

    טוניסופרנוס, 21/01/09 09:18

    אתה מנציח את העדתיות ,בוכה כל הזמן
    בתור גבר ממוצא מרוקאי משכיל אני לא מרגיש
    את כל רגשי הנחיתות שלך במקום לבכות לעשות
    לרכוש השכלה לעשות פחות ילדים ויותר איכות
    ובטח שבושה לראות בשס מפלגה שמיצגת את עדות המזרח, אתה בעצם מצדיק את המצע של שס.
    שס בעצם מפלגה שמחזירה את עדות המזרח אחורה
    אולי תתקדם הלאה תמשיך קדימה.
    בכין

    • אתה מרוקאי מושחט מרוקאי אמיתי כואב לו על אחרים שלא יצליחו (ל''ת)

      הצדק עוד יבוא, 21/01/09 11:34

      • מרוקאי אמיתי כותב בשגיאות כתיב (ל''ת)

        לא משנה מאיזו עדה, 21/01/09 12:25

  • 57.

    אבישי, השאלה שצריכה להישאל, למה אין מזרחי ראוי בכנסת

    שם, 21/01/09 09:18

    לתפקיד ראש ממשלה?
    זו בטח קונספירציה שרק פואדים וקצבים נבחרים לכנסת.

    • תה צר מוח, האופקים שלך של אדם בור וחסר ידע מינימאלי

      ישורון, 21/01/09 12:53

      אז מה אם אתה מרוקאי,אתה פשוט גאוותן מרחף בין העננים, .
      דוד לוי מתאים אך בעל גאווה,.
      כך שלא משנה אשכנזי ספרדי גאוות אדם תשפילנו.
      יש ספרדים שכן מתאימים אך יבנו להם תיק ,יכשילו אותם בכוונה,הרי אין אדם טלית שכולה תכלת.
      ראה אריה דרעי,הוא עולה על כל חבר כנסת בממשלה.
      מה יקרה אם אלי ישי המציאות תכפה עליו כראש מפלגה הכי גדולה להיות ראש ממשלה,הרי מי שמנהל את המדינה זה לא איש אחד בלבד יש יועצים, מנהלים כמו שמשרד האוצר מטווה את מהלכי הכלכלה ולא שר האוצר,הוא רק חותמת גומי.

  • 56.

    קשקשן, צלצל אלי בעוד 400 שנה ונראה, (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 21/01/09 09:15

  • 55.

    שלום אבישי

    אבי סגל, 21/01/09 09:14

    אני מסכים שיש שלטון של אליטות - לא רק אשכנזיות אלא גם גבריות (למרות גולדה), חילוניות ויהודיות. לכל קבוצת מיעוט (אידיאולוגית, לא מספרית) קשה יותר להשתלב, אלא שהדבר נכון גם באמריקה. אובמה היה צריך להתעלות בכמה דרגות על יריביו, וגם להיות חצי לבן ומספיק מתון ולא מעצבן אף אחד, כדי להיבחר. אצלנו זה קצת יותר קשה, כי המנהיגים מגיעים בד''כ מצמרת הצבא, ושם קשה למצוא מישהו שמתעלה על אחרים, שמעורר התפעלות בדיבורו ובהתנהלותו. וכמובן, קאדר המועמדים בארץ מצומצם יותר בגלל גודל האוכלוסייה. זה לא הופך את האמריקנים גזענים פחות. (ובכל זאת, יהיה לנו ראש ממשלה מזרחי, ולו על ידי מינויו למ''מ ראש ממשלה ונפילת ראה''מ למשכב, או משהו מעין זה.)

    • אבי סגל! כתבת דברים יפים מתוך הלב אבל אוסיף

      ישורון, 21/01/09 13:04

      ישנה התנגשות בין התרבות המזרחית,לתרבות האשכנזית (אליטה) אחת חושבת שהיא תרבות אינטלגנטית שבעיניה תרבות מזרחית היא פרימיטיבית ,כך זה ניראה להם שיכלית ולא מתוך שינאה אישית.
      ההסתכלות על החיים שונה בין שתי התרביות בצורה קיצונית.
      תרבות אירופאית מאופקת,קרת מזג,לעומת מזרחית לא מאופקת חיה ונושמת חמה ולבבית.
      יש דוקא אשכנזים שמקנאים בתרבות החמה והלבבית הזו ואכן הם הופכים להיות חצי מזרחיים.
      ראה דור צעיר,אבל החינוך ההורי עדיין מכתיב את הקצב,

  • 54.

    לא נמאס לך מהרגשי נחיתות האלה.???????? (ל''ת)

    רק מתבכיינים, 21/01/09 09:13

  • 53.

    מילים כדורבנות!!

    המוהיקני האחרון, 21/01/09 09:04

    מסכים איתך לכל מילה.עם ישראל לא מוכן עדיין להציב מנהיג מזרחי בעמדה המשפיעה ביותר בישראל.בשבילם המזרחי יהיה נהג המונית,האסיר והערס.

    • כןאז בעצם גם המזרחיים גזענים נגד מזרחיים? א, אבל חצי מהעם לא אשכנזים !

      פנדה, 21/01/09 13:27

      אז בעצם גם המזרחיים גזענים נגד מזרחיים? אם אני לא טועה, אז גם בתכנית האיומה שהצביעו בין פרידמנים לבובלילים נצחו הפרידמנים, למרות שרוב הצופים הם מהפריפריה.

      • הם גם גזענים נגד אתיופים ורוסים-אבל רובם בסדר-הכותב נמנה על מיעוט קול (ל''ת)

        panacea , 21/01/09 14:44

  • 52.

    לא רוצה לבחור מנהיג לפי שיקול עדתי אלא לפי כישרון ומצע! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 21/01/09 09:00

  • 51.

    ב. בכ. בכי. בכין. מ. מי. מיק.מיקצ. מיקצו. מיקצוע. מיקצועי. (ל''ת)

    מגרב', 21/01/09 08:57

  • 50.

    קשקוש בגרוש אובמה נבחר בגלל יכולותיו ולא צבעו

    עופר, 21/01/09 08:56

    הכותב לא השתחרר עדיין מטראומת מזרחיותו משתמש בנושא כקרדום לחפור בוץ
    כמה נדוש

  • 49.

    די לשטויות שלך. הנשיא לא היה פרסי? רמטכ''ל פרסי? שרים- חסר? (ל''ת)

    רעמסס, 21/01/09 08:56

  • 48.

    גם ראש ממשלה עם 3 פטמות עוד לא נבחר

    בן חיים, 21/01/09 08:55

    מר בן חיים היקר
    אתה ככל הנראה היחיד ששם לב לזה וחבל שיש כאלה שעוד מנציחים את השטויות האלה כשאיש כבר לא מתייחס ברצינות לחלוקה שבין אשכנזים לספרדים

  • 47.

    קשקשן המלוא מובן המילה! פרץ היה ראש מפלגת העבודה

    עודד ז , 21/01/09 08:54

    ומונה לשר הבטחון.
    הרמטכ"ל דן חלוץ, הרמטכ"ל גבי אשכנזי.
    הנשיא משה קצב.
    די לבכיינות.
    אתה הוא הגזען שבוחן את עדתו של האדם.

    • יצחק לוי היה מנהיג המפדל (ל''ת)

      רפול, 21/01/09 09:37

  • 46.

    תביא אחד ראוי והוא ייבחר

    קובי, 21/01/09 08:53

    מעניין הזלזול בש''ס שהיא כולה מפלגה מזרחית.
    ובכן, בחר לך מועמד מתוכה, למה אתה נבוך?

    נראה לי, שלמעט למען הצדקנות שלך, אתה לא חושב באמת שהיה או יש מועמד מזרחי ראוי להיות ראש ממשלה.

    גם באמריקה לא חשבו זאת עד לפני חצי שנה, והנה,זה קרה. תביא לנו אחד כמו אובמה!

  • 45.

    המזרחים אף פעם לא היו עבדים. אז איפה הדמיון? (ל''ת)

    ענת, 21/01/09 08:46

    • לא מדויק, את העליות בשנות ה-50 הביאו כדי ''להחליף את הערבים'' (ל''ת)

      פנדה, 21/01/09 09:58

      • אילו ערבים? פעם כולם עבדו בידיים,לא היו עורכי תוכן ובלוגרים (ל''ת)

        רגיש בקצה, 21/01/09 10:53

  • 44.

    היום מבצע ההתרמה לעמית קדוש

    צאו להבדק, כל הארץ, 21/01/09 08:46

    צאו והבדקו,

    לרשותכם 90 נקודות התרמה פרוסות ברחבי הארץ
    לפרטים ולמציאת הנקודה הקרובה אליכם:

    www.amitkadosh.com

    בדיקת דם פשוטה יכולה להציל חיים!

  • 43.

    הגיע הזמן לראש ממשלה ערבי

    יש לי חלום, 21/01/09 08:46

    אחדות תגיע רק עם היהודים-הערבים והמוסלמים-הערבים יתאחדו!

    • אם אתה יהודי, אתה חולם חלום אובדני

      eyallvy , 21/01/09 10:16

      צא מהחלום, כי לערבים יש חלום משלהם - לסלק אותך מכאן, או להרוג אותך.

      יש לך חלום, וגם לערבים יש חלום. מאמץ מצידך לנסות ולהגשים את חלומך, הוא מבחינת הערבים, צעד גדול לקראת הגשמת חלומם.

      אם אתה לא מאמין שזהו חלומם של הערבים, סימן הוא שאתה חולם בהקיץ.

    • עם חלום כזה מי צריך סיוטים (ל''ת)

      ירון.מ, 21/01/09 13:16

  • 42.

    דברי הבל אותם משמיע

    אלברט, 21/01/09 08:46

    גזעני מובהק מהצד האחד של המטבע אל מול הצד האחר הוא רק מתעלם מהעובדה שהמטבע הזו מזמן הוחלפה ואינה עוברת לסוחר פשוט מטבע שחוקה.
    פשוט עליבות נפש

  • 41.

    מה בדיוק האופציות??

    מיואש, 21/01/09 08:45

    לטס פייס איט - לא שבפוליטיקה של היום יש בכלל מועמדים מבריקים וראויים, אבל שאמנה לך כמה מההצלחות לאחרונה של מועמדים מזרחיים?
    דרעי (ועוד חצי מש''ס) - גנבים ומושחתים
    פרץ - טמבל
    מופז - כנ''ל
    קצב - אנס סדרתי
    פואד - חביב אך מגוחך
    בן-עמי - אדם יקר ישר ומשכיל, ועל כך נגמל לו בכך שרק מתי-מעט אשכנזים שמאלנים אוהבים אותו ומזרחיים קוראים לו משתכנז

    מהעבר היותר רחוק אפשר וצריך להזכיר את דוד לוי, ויצחק נבון (למרות שבהיותו ס''ט ולא באמת מזרחי, אני לא בטוח שהוא נופל לרובריקה הנכונה בתורת הגזע שלך).

    והעיקר - נראה לך שאם יש מועמד נבון, מנוסה, שקול, ובימינו יש לומר ישר ונקי כפיים, זה משנה למישהו מאיזו תפוצה הוריו או סביו עלו?
    ואם הוא רבע עיראקי ושליש פולני זה אומר שהוא אוכל גפילטע פיש עם עמבה?

  • 40.

    אבישי בן חיים

    בוזי, 21/01/09 08:38

    אני צופה בתכנית שלך בערוץ המשודרת מדי פעם ,אין לך מושג כמה אתה צודק ברוב המקרים שראיתי.אבל נניח לזה רגע .אם תסתכל אחורה תראה שבשטח אין הפרדה בין מזרחיים לאשכנזים {כמו שזה נראה} אבל מי שיוצר ונותן לזה להמשיך לצמוח ולהיתנפח הם:אוניברסיטאות ,מכוני מחקר ,רשויות ,נגדיל ונגיע גם למוקדי בידור וכולם צבליטים בצורה זו או אחרת את השיוך העדתי. אני לתומי חשבתי שכשאגיע לגילי היום 62 כבר לא אשמע את כל הבבלת הזה אבל לצערנו זה עדיין חי ויחיה עוד כמה דורות ,ולא יקום .תודה לך בוזגלו ישראל

  • 39.

    תמיד היה ויהיה מקופח מקצועי

    מאיר, 21/01/09 08:37

    שמתפרנס מתסכולים ופחדים ועושה זאת בסגנון פסבדו אקדמי נו מילא, החידוש של אבישי שחזותו תסרוקתו ואופן דיבורו הינו זר לחלוטין בקרב האנשים שלהם הוא אמור להיות כביכול פה ,נו מילא.
    לא יעזור לך ולשכמותך החיים חזקים הרבה יותר מהתדמיות החולניות שלך בכך שמרבית האוכלוסיה במדינת ישראל אינה יודעת מאיזו עדה היו אבותיה ומי שכבר יודע זה מעניין לא את התחת.

  • 38.

    עוד ''כושי מחמד'' לא יתנהג בהתאם,יתפרו לו תיק ובג''צ ,יפסול. (ל''ת)

    מוטי, 21/01/09 08:34

  • 37.

    למה מזרחי? לך ישר על ראש ממשלה ערבי... (ל''ת)

    י, 21/01/09 08:32

    • אולי מספיק כבר? קרציה. (ל''ת)

      tomker , 21/01/09 19:41

  • 36.

    ההבדל הוא שהשחורים באמריקה האמינו ועבדו קשה להשתלב.

    שי, 21/01/09 08:28

    בארץ המזרחיים משקיעים מאמץ בעיקר בלהתבכיין ובלקנא באשכנזים, לכאורה ''האליטה''.

    במקום העבודה שלי יש מיליון בכירים ממני שהם מרוקאים, תימנים, עיראקים - ומי לעזעזאל בכלל מסתכל על מוצא עדתי היום... אבל אבישי בן חיים ודומיו כל החיים יישארו בצד המסכן והמקופח - כי זו בחירתם.

    אני מרחם על האנשים שעסוקים בבכי וברחמים עצמיים, במקום לפעול לשינוי.

  • 35.

    בן-חיים טועה ומטעה

    משה, 21/01/09 08:19

    יצחק נבון
    משה קצב
    שאול מופז
    בנימין בן אליעזר
    עמיר פרץ

    בן-חיים טועה ומטעה.

  • 34.

    אתה צודק, אבל אל תשכח שלאמריקאים זה לקח 200 שנה.

    יואב, 21/01/09 08:11

    אנו שותף מלא לתחושת הגועל מקברניטי התקשורת האשכנזים והשבעים.
    ובכל זאת אם תשווה את מצבנו אחרי שישים שנות עצמאות לשלהם, מצבנו לא רע בכלל. זה לא מעודד, אבל אתה עוד תראה שגם פה יהיה ראש ממשלה לא אשכנזי.

  • 33.

    ואני שואל את אב''ח על מה ילין ויצרח ...

    אחד העם, 21/01/09 08:11

    כאשר הדמיון כביכול עליו הוא מפנטז אכן יתרחש ??? תן לי בכ'ז לנחש...זה יהיה משהו כמו :
    הוא אמנם מזרחי אבל לא אוטנטי
    מזרחי חילוני זה ממש אוקסימורון
    מזרחי לאם אשכנזיה זה לא נחשב
    ועוד כהנה וכהנה טעונים נבזיים והזיים אותם ימשיכו מתוסכלים נצחיים כמו הכותב לספר ולשנן מעתה ועד עולם.

  • 32.

    נבחר נשיא מזרחי וקבלנו פדיחה -תת-רמה מבחיל. (ל''ת)

    י.א, 21/01/09 08:06

  • 31.

    זה לא יקרה אתה יודע למה כי הציונים הם הגזענים הכי גדולים (ל''ת)

    צריך הרבה כדי להגיע לאמריקה, 21/01/09 08:02

  • 30.

    אבל היי, אימא של פרס הייתה ערביה (ל''ת)

    שוילי, 21/01/09 07:59

  • 29.

    גם מזרח אירופה היא מזרח (ל''ת)

    שוילי, 21/01/09 07:57

  • 28.

    אנשים צעירים שנצמדים לשטויות המתות הללו.די לבכות יתמנה מי שיתאים (ל''ת)

    מזרחית, 21/01/09 07:52

  • 27.

    לרב שמואל אליהו - הוצע תפקיד יו''ר האיחוד הלאומי אך הוא סרב

    מזרחי גאה., 21/01/09 07:49

    אביו, הרב מרדכי אליהו, רצה את כצל'ה.
    נא לא לישכוח שהרב לוי עמד פעם בראש המפלגה.
    צריך לבחור ולקדם אנשים אכותיים ,מזרחיים ואשכנזים,אסור לקדם אנשים בנוניים רק בגלל שהם מזרחיים,ראה אסון עמיר פרץ.
    עם כול הכבוד לסילבן,הוא מחליף תון דיבור 5 פעמים במהלך רעיון של 4 דקות.כך אי אפשר להוביל מפלגה

  • 26.

    אבישי, קודם כל, תפסיק לראות ארץ נהדרת, זה לא בריא.

    יגאל, 21/01/09 07:42

    ותפסיק להתעסק בשטויות. מזרחי, מערבי, צפון-ים תיכוני - כולנו יהודים! אין לנו מספיק בעיות? אין לך נושאים יותר מענינים לכתוב אליהם? די עם האובססיה הזאת!

  • 25.

    ראשת ממשלה מזרחית או פלסטינית! (ל''ת)

    תלמה, 21/01/09 07:40

  • 24.

    מי שאינו מבין מדוע אנשים מרוצים מאד מבחירתו של אובמה-הוציא עצמו מהעולם

    Ehad Haam-Zioni, 21/01/09 07:36

    ואגב, בעיני שלמה בן עמי ולפניו יצחק נבון היו מודלים ''תואמי אובמה'' במידה רבה.

    אובמה הוא אדם מאד אינטיליגנטי ושקול-ואילו שתי התכונות שהאמריקאים ורוב העולם בונים עליהן שיעזורו לאמריקה ולעולם לצאת מהמשבר הקש שבוש האיץ את נפילתם אליו (לא הישראלים-מה שבעיקר מלמד עלינו).

    תכונות נוספות כמו יכולת הסברה מעולה והערכה ואישיות קורנת מוסיפות רבות לתמיכה ציבורית שהכרחית לכל מנהיג, ביחוד כשהוא דורש גם שינוי דפוסי התנהגות והקרבה כמו שאובמה מדגיש בנאומיו לפני ומאז שנבחר.

    ודבר נוסף שמוערך מאד היא הפתיחות שלו ורצונו לשמוע עמדות שונות, ויכולת בחירה של אנשים מעולים ובעלי דעות שונות לקבינט, שכולם מקבלים את מנהיגותו והיותו הקובע האחרון. ועקרונות של הגינות חברתית ותפקיד הממשלה החשוב בקידום החברה ובקרת וייצוב הכלכלה הם ''סוציאל-ליברליזם'' חשוב מאד כתחליף לקפיטליסם הקניבלי החמדני שהכניס את העולם למשבר הנוכחי-כמו גם גישתו הנכונה ש''מלחמה היא המוצא האחרון''

    • חוסיין אובאמה יהיה נשיא פרו-מוסלמי,קיבל חינוך אנטי-ישראלי

      אלכס טוקבק, 21/01/09 08:59

      כל חייו הוא התרועע עם אנשים קיצוניים ואפילו אנשים שתמכו בגלוי בטרור. האם זה אומר משהו על דעותיו שלו? בוודאי שכן!

      • תסביך הרדיפה/נחיתות של ישראלים גלותיים(וכוחניים צדקנים) מזעזע-מי שיורק

        Ehad Haam-Zioni, 21/01/09 16:15

        על מנהיגו של העולם החופשי, ומי שיציב מכשולים קטנוניים על הדרך בה הוא יוביל את העולם למצב טוב יותר, שלא יתפלא אם יועמד במקומו הראוי.

        אין אדם הרגיש יותר לחוסר צדק או לברוטליות אלימה כמו אובמה-והוא יודע כי שליטים דיקטטורים או ארגוני טרור בנויים על כוח והשלטת שנאה במקום על יצירה חיובית-אך הוא יודע גם שהעם הפלשתינאי חי בחוסר צדק והתעמרות מכל הצדדים: ''אחיו'' הערבים, מנהיגיו הטרוריסטים-והעם המשליט שלטון כיבוש מתעמר עליו וגונב את אדמתו

  • 23.

    אבל העובדות לחלוטין מנוגדות

    ראובן גרפיט, 21/01/09 07:35

    אבישי בן חיים שוגה בכל דרך שהיא.
    1.ההגדרה מי הם מזרחיים נתון לויכוח!
    האם היהודים ממוצא יווני, בולגרי, תורכי, רומני, מצרי ,הונגרי וכן גם דרום אמריקה הינם מזרחיים? הם היו ''דפוקים'' יותר מהמרוקאים אבל הם שותקים ולא מיללים.
    2. יהודים רבים ממוצא ''אשכנזי'' סבלו אפליה גדולה יותר מאשר מזרחים.
    3. העובדות בשטח שהמפלגות העדתיות היהודיות הינן כולן חרדיות .
    4. שילובם של בני כל העידות ב20 שנים אחרוונות מרשימה. הדבר בא לידי ביטוי בנישואים הבינ-עדתיים (למעט אצל החרדים), בצבא, בכנסת, ברשות העיריות, בוועדים, בבעלי העסקים הפרטיים.
    בקיצור - הכותרת שגויה ומראה על הכותב.

    • אמת לאמיתה!

      התליין, 21/01/09 11:07

      מוזר, אחרי שקראתי את תגובתך, חשבתי על חבריי הקרובים. כולם, אבל כולם ללא יוצא מן הכלל הם ילדים להורים ממוצאים שונים.
      אני לדוגמא מורכב מדם עיראקי, גרמני ובולגרי. אני נשוי לאישה מדהימה שהיא בת לאמא פולניה ולאב מרוקאי.
      אז אם אני, או על אחת כמה וכמה, ילדיי היו נבחרים לתפקיד ציבורי. מה אז היה אומר המתבכיין המקצועי בן-חיים?

  • 22.

    תודעה כוזבת

    ויקטור ששון, 21/01/09 07:26

    ישראל אחת המדינות הגזעניות ביותר...
    חבורת פליטים זבי חוטם ממזרח אירופה שמשוכנעים שהם מיצגים את הציויליזציה המערבית .(זהו שלא הם מיצגים את פולין אחת המדינות המאוסות ביותר שאני מכיר ואולי איזה עיירה נידחת באוקראינה)
    ואין משעשע משמעון פרס מדבר אנגלית במבטא מזרח אירופאי כבד
    הדיכוי המזרחי הוא אמיתי בכל רובדי החברה כשהמדיה ממשיכה לשתול תודעה כוזבת באמצעות הומור עדתי ירוד והצגת דמויות נלעגות (בובליל ודומיו) כנציגי התרבות הספרדית.

    את המחיר כמובן נשלם כולנו כשאנשים נוסח אולמרט או ליבני שהמעלה היחידה הנזקפת לזכותם היא היותם אשכנזים מנהלים את הלויתן הגוסס שנקרא מדינת ישראל

    • אם יהודים מפולין הם פולנים אז יהודים מארצות ערב הם ערבים (ל''ת)

      הפוסל במומו, 21/01/09 10:26

    • בלה ... בלה ... בלה ...

      התליין, 21/01/09 11:04

      כמה התבכיינות. כמעט ונרדמתי במהלך המשפט הראשון והכרחתי את עצמי להמשיך לקרוא.
      אדון ויקטור, בפעם האחרונה שבדקתי - אמיר פרץ היה שר ביטחון. כך גם מופז. סילבן שלום היה שר החוץ ןבן-עמי - אם אינני טועה - גם הוא היה שר ביטחון. נבון היה נשיא המדינה וגם קצב (לצערינו הרב) היה נשיא המדינה לפני שהפך לאנסי המדינה.
      דרך-אגב, גולדה הייתה ראש ממשלה - והיא הייתה אישה.
      אז חביבי, מספיק עם הבכיינות. ישנם אנשים ראויים וישנם כאלו שלא.
      החשבונאות הגנטית שאתה וכותב המאמר עורכים, מעבר להיותה פאטתית, היא שיקרית.

    • לא מרוקו בטח מפותחת (ל''ת)

      עומר בראונשוויג, 21/01/09 14:49

    • שמעת על המילה "קידמה"? משתמע ממנה גם שפע ורווחה. היא נובעת מהמערב

      panacea , 21/01/09 14:50

      שאתה כה מתעב. את הקדמה של ארצות ערב אנו רואים היטב.

      • ממתי פולין ואוקראינה הם מערב?

        ויקטור ששון, 22/01/09 04:30

        ממתי פולין ואוקראינה הם מערב?

        • אירופה=מערב. אלא אם כן אצל המזרחיים הגאוגרפיה והמושגים הם אחרים (ל''ת)

          panacea , 22/01/09 10:29

  • 21.

    מה?? השחורים היו עבדים (אם כול המשתמע מכך) והמזרחיים רק

    דודו, 21/01/09 07:22

    בכיינים והכי גרוע שגדלו במעברות.
    היום תתבונן טוב מי מנקה לך את המשרד ומי גר בשכונות העוני (לא ספרדיים אני מבטיח לך).

  • 20.

    טיעון חלש

    אורן, 21/01/09 07:17

    כדאי לזכור שאם תוצאות הפריימריז בקדימה היו שונות בכמה מאות קולות (מתוך עשרות אלפים), מופז היה נבחר, מקים ממשלה עם ש''ס והופך לראש ממשלה.
    לא נראה לי שבן-חיים היה כותב את המאמר הזה אם זה היה קורה.
    כלומר, זה לא תסריט דמיוני שיהיה ר''מ מזרחי. זה כמעט מקרי שזה לא קרה (לא ידוע כמה זיופים היו בפריימריז האלה).

    • אבל עובדה שהספינים של התקשורת הלבנה היטו את הכף!!! (ל''ת)

      צעד לפני הנהר, 21/01/09 09:30

  • 19.

    זה קי אנכנו מוגבלים (ל''ת)

    סוויסה, 21/01/09 07:15

  • 18.

    אבל לבחור רמטכ''ל מזרחי זה משהו בלתי נתפס

    נעמן שפוי, 21/01/09 07:12

    אבל לבחור רמטכ''ל מזרחי זה משהו בלתי נתפס

  • 17.

    אני מסכים איתך בכללית

    tomker , 21/01/09 07:09

    אבל רוצה לקוות שאם האמריקאים הצליחו לסגור פער עצום בין אדון לעבדו, חזקה על העם קשה העורף והמטומטם שלנו, שיצליח להשכין שלום בין כמה קבוצות של אנשים בעלי דת, היסטוריה וגנים משותפים. שם העבד הפך לריבון, כשפה בסך הכל דורשים מאנשים למחוק זלזול נרכש באחרים, בני אותו עם, זן הולך ונעלם. ביום בו יצא חוק האוסר בכוח איזכורים עדתיים, נוכל לחגוג את ראשית הגאולה, לטובת כולם.

  • 16.

    פרץ, סילבן שלום, יצחק נבון, הרמטכ''ל

    אשכנזי, 21/01/09 07:00

    כולם פרענקים...
    (גם אחמד טיבי)

  • 15.

    כמו שאמרו לפני - לך תמצא לך חיים. נודניק.

    Eחד, 21/01/09 06:47

    אגב, בישראל כבר הייתה אישה רוה''מ, בארה''ב עוד לא הייתה נשיאה.
    מה שמעורר קנאה אצל האמריקאים זה שיתוף הפעולה בין הכוחות הפוליטיים השונים כאשר זה מגיע לטובת המדינה.כאן, לעומת זאת, הסכינאות הפוליטית תמיד קודמת לטובת המדינה.

  • 14.

    יצחק נבון ולהבדיל (אלפי הבדלות) משה קצב

    רון, 21/01/09 06:28

    אינם מזרחיים?
    עמיר פרץ לא היה מועמד מפלגת העבודה לראשות הממשלה?
    די מספיק להתבכיין. נכון שקשה יותר, אבל אפשרי!

    • משה ניסים, מאיר שטרית, שאול מופז, איציק מרדכי... (ל''ת)

      יש עוד. להמשיך?, 21/01/09 11:09

  • 13.

    סונים/שיעים בעירק כמו אשכנזים/ספרדים אצלינו...פעם הסונים היו מנהלי הבנ

    ????????????????????????, 21/01/09 06:26

    סונים/שיעים בעירק כמו אשכנזים/ספרדים אצלינו...פעם הסונים היו מנהלי הבנקים ובתיה''ס וכמובן ''מדליקי המשואות'' האליטה שזוכה בכל המחמאות, והשיעים : פרימיטיבים...
    מאלף לצפות בטלויזיה הרישמית של עירק החדשה ........, וראה זה פלא שיעים בחליפות מערביות, מבחר תוכניות היסטוריות שמספרות על פועלם של אישים בהיסטוריה שממש במקרה הם.... שיעים, את ספרי הלימוד וההיסטוריה בטח החליפו, וכמובן ברור מי ''ידליק משואות'' ביום עצמאותם ויגרוף את כל המחמאות הלאומיות, אפשר להניח ששמות רחובות ובתי ספר וכיו''ב עברו שינוי בהתאם, אבל שוב זה לא החוכמה של עדה זו או אחרת שהביאה אותה לשילטון, במקרה של עירק זו פשוט העדפה אמריקאית כי זו הדרך היחידה ליצור אופוזיציה לסונים ששלטו שם קודם ,
    ואצלינו : לבריטים היה נוח לתת את מפתחות המדינה לחבורת עגלונים אשכנזים לא בגלל האינטליגנציה שלהם אלא ובעיקר בגלל הריחוק האתני מהשילטון הקודם ומאנשי האיזור,מסיבה דומה שמו בדואים בירדן וסעודיה,ככה גם היום עושים אופוזיציה וזה רק טיבעי

  • 12.

    מספיק כבר עם ההתבכיינות הזו

    אלכס מהכרמל , 21/01/09 06:23

    נמאס פשוט נמאס מכל המקופחים המקצועיים האלה שמיללים כמו תנים מכונמים כבר 50 שנה. ברגע שיהיה מועמד מזרחי ראוי נצביע עבורו. כרגע אין אחד כזה.

    • נכון מאוד - מדובר בניסיון להחיות סוס מת (ל''ת)

      אאא, 21/01/09 11:14

  • 11.

    מדינות הגוש המזרחי דווקא היו מיוצגים, מה קרה לאשכנזים/ספרדים שהפך לפתע

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX, 21/01/09 06:22

    מדינות הגוש המזרחי דווקא היו מיוצגים, מה קרה לאשכנזים/ספרדים שהפך לפתע לאשכנזים/מזרחיים...לקראת היעד של...מערביים/מזרחיים...?
    מזרח אירופה...הבדל קטן,אבל מרחק גדול מפריס ולונדון,תסביך של מדינות הגוש המזרחי-אוקראינים,פולנים,רוסים להפוך מערבים, נכון גם מקסיקו וגואטמלה זה אמריקה...

  • 10.

    לא מזרחי, אלא פלסטיני..... זאת ההשוואה הנכונה! (ל''ת)

    nili, 21/01/09 06:06

  • 9.

    אובמה יותר לבן משחור...

    כיככר מלכי ישראל, 21/01/09 06:05

    אמא שלו לבנה לבנה ..אבא שלו שחור כמו הלילה..והוא גדל כלבן...

  • 8.

    די

    עפר, 21/01/09 05:49

    די כבר עם זה!!! כשיהיה מועמד מזרחי ראוי כולם יצביעו בשבילו בלי קשר לזה שהוא מזרחי.

  • 7.

    בכיין. נתנו למזרחי עמיר פרץ הזדמנות וראינו לאן הביא אותנו. (ל''ת)

    לוני, 21/01/09 05:49

  • 6.

    טוב ורצוי שישאר בגדר דמיון....

    חיים, 21/01/09 05:43

    כי אין מנהיג מזרחי ראוי לכהונה הזו .
    למען האמת : גם אשכנזיפת ראוי אין.
    ועל זה נאמר : אנחנו ראויים למנהיגים שלנו !!!

  • 5.

    אין דבר כזה ראש ממשלה מזרחי!!

    קשוקש, 21/01/09 05:42

    כמו שאין דבר כזה ראש ממשלה אשכנזי. כל מי שחי בישראל והוא יהודי הוא ישראלי. נקודה!!

    תפסיקו להמציא בעיות.

  • 4.

    קרא לי ספרדי/ערבי בן דת משה/אינדיאני ים תיכוני... רק לא ''מזרחי''

    כל דיון בנושא שיתחיל כשאתה מתקרא ''מזרחי'' הוא אבוד, 21/01/09 05:40

    קרא לי ספרדי/ערבי בן דת משה/אינדיאני ים תיכוני... רק לא ''מזרחי'' כי אז פולין וליטא של הגוש המזרחי יהיו מה?...מערבים??? פריס? לונדון? תבין שכל דיון בנושא שיתחיל כשאתה מתקרא ''מזרחי'' הוא אבוד מראש,

  • 3.

    בן חיים מקופח מקצועי שכמותך חפש לך חיים

    יותם, 21/01/09 05:38

    למה שלא תחלום על היום בו יוכל להיבחר לראשות ממשלת ישראל מועמד שקידמת קרקפתו מקלישה ומעורפו גולש לעבר כתפיו דבלול שיער הזוי? זה לא יהיה יום ענק לציונים? כתוב גם על זה מאמר נרגש ומלא זעם.

  • 2.

    אצלינו זה לא יקרה משום שאנו חושבים כישראלים ולא כיהודים-לכך גרמה הציונ

    קורן נאוה טבריה,, 21/01/09 05:34

    הציונות החילונית,הגיזענית והאנטישמית!

    • לך תטבע בכנרת - יא מעאפן! (ל''ת)

      התליין, 21/01/09 10:51

    • מודיעין

      ציוני חילוני לא גזעני וקצת אנטישמי, 21/01/09 10:58

      בזכות הציונות החילונית שאת מגדפת אפשר למצוא על ג'יפ סיור אחד גשש בדואי, מפקד מרוקאי , נהג אשכנזי מתנחל, לוחם אחד שנולד עוד באתיופיה ולוחם שני שנולד בקיבוץ.
      בחברת ההיטק שבה אני עובד (שרק לא יתפסו אותי עכשיו גולש באינטרנט) יש מנהלים עולים מרוסיה ,אישה בתפקיד המנכ''ל (דווקא צברית )
      כמה דתיים - כולל חרדים - ואחת שהתחתנה לא מזמן עם החברה שלה.
      לעומת זאת ברבנות יש חלוקה לרב אשכנזי ורב ספרדי בכל עיר עד לרבנות הראשית. בבית ספר חרדי יש קיר הפרדה (בג''ץ הציוני המשוקץ הורה להרוס אותו) בין ילדות מזרחיות לאשכנזיות ובמשפחה המורחבת שלי (500 בני דודים במאה שערים ורק אני ואבא שלי עשינו צבא) אין אף אחד שנשו/אה למזרחי/ת - אישתי חצי חצי.
      אז מה אמרת שוב על גזענות?

      • תגובה יפה לאשה מסכנה שלא ראויה לתגובה (ל''ת)

        פנדה, 21/01/09 13:34

  • 1.

    גמל לא רואה את דבשתו

    נאקה, 21/01/09 05:15

    גמל מטומטם, חושב שהוא סוס,

    עידן חדש בעולם, עם אובמה ידיד ישראל.