• 42.

    הישגי מבצע עופרת יצוקה גדולים פי כמה מהשגי מלחמת לבנון

    נעמן שפוי, 18/01/09 05:28

    הישגי מבצע עופרת יצוקה גדולים פי כמה מהשגי מלחמת לבנון
    כל פרשן שעיניו בראשו חייב לשאול את עצמו מדוע חיזבאללה לא ירה מאות טילים לצפון הארץ כעזרה לחמאס?
    מכיוון שההרתעה עובדת STUPID זאת ההרתעה

  • 41.

    ניתוח מרתק ונוקב

    חמציץ, 18/01/09 03:53

    עם הטוקבקיסטים ממשיך לגדף. לא נעים לשמוע ביקורת כ''כ מוקדם אחרי המלחמה. עוד כמה שנים אולי הם יבינו.

  • 40.

    הפחד הכי הגדול שלי זה האופוריה

    אלכס מהכרמל , 18/01/09 03:08

    כמו שחטפנו ביום כיפור אחרי ששת הימים ובלבנון השנייה אחרי ההצלחה הגדולה של חומת מגן. אסור להיות שאננים כי הפעם הבאה היא מול החיזבאללה כנראה.

  • 39.

    שלח לא מזהה הזדהות עם האויב אצל יונית לוי. רוב העם כן מזהים (ל''ת)

    נביל, 18/01/09 01:49

  • 38.

    שלח אתה רוצה באמת לשנות?

    סתם אחד, 18/01/09 01:49

    מכל העיתונאים שאני מכיר(לצערי אני קורא הרבה חדשות) שלח הוא אחד מהעיתונאים שאפשר להרגיש שיש להם ערך מוסףתזהו ערך שרוב אנשי התקשורת בארץ ובעולם איבדו מזמן-רצון לשנות.
    אדון שלח היקר אני לא הראשון שיגיד שאתה משדר אמינות,אבל יש משהו אחד שאף עיתונאי בארץ לא יעלה על כתב העיתונים-זוהי שאלה קצרה אבל מורכבת ביותר והתשובה עליה יכולה שינויים רציינים פה בארצנו הקטנה:''מהו יהודי?'' אין זה לאום או גזע אלה דת ולכן צריך להשאיר כאן רק את ''היהודים'' כיבכול ולנסוע לשוויץ,ועד אז תפסיק להיות כזה ציוני...

  • 37.

    שלח אתה רוצה באמת לשנות?

    סתם אחד, 18/01/09 01:49

    מכל העיתונאים שאני מכיר(לצערי אני קורא הרבה חדשות) שלח הוא אחד מהעיתונאים שאפשר להרגיש שיש להם ערך מוסףתזהו ערך שרוב אנשי התקשורת בארץ ובעולם איבדו מזמן-רצון לשנות.
    אדון שלח היקר אני לא הראשון שיגיד שאתה משדר אמינות,אבל יש משהו אחד שאף עיתונאי בארץ לא יעלה על כתב העיתונים-זוהי שאלה קצרה אבל מורכבת ביותר והתשובה עליה יכולה שינויים רציינים פה בארצנו הקטנה:''מהו יהודי?'' אין זה לאום או גזע אלה דת ולכן צריך להשאיר כאן רק את ''היהודים'' כיבכול ולנסוע לשוויץ,ועד אז תפסיק להיות כזה ציוני...

  • 36.

    סוף סוף למה תמיד באיחור עופר?????

    עידו זילברשטייין, 18/01/09 01:33

    עופר אתה תמיד אומר את הדברים הנכונים באיחור! תמיד נותן לירות ואז בוכה! אנא השמע את קוולך מלכתחילה!

  • 35.

    החמאס ניצח

    אביתר, 18/01/09 01:20

    החמאס ניצח את השמאל.כשהחמאס בשטח אין יותר שטחים תמורת שלום.

  • 34.

    הכיעור החיצוני שלך מתגמד לעומת הכיעור הפנימי! (ל''ת)

    אמנם השעה משחקת לרשעים והשלטון בידם אך לא לעולם.., 18/01/09 01:16

  • 33.

    שאלה לעופר שלח: נו מה ניסית להגיד?

    צנחן של''ג 1982, 18/01/09 01:13

    ?

  • 32.

    עופר שלח האדם הרציונלי היחיד בתקשורת

    atad1234 , 18/01/09 00:32

    הוא הפרשן היחיד שמדבר עם שכל, שאינו אלוף משנה במילואים/אלוף משנה וואנהבי במסווה של איש תקשורת ( בן כספית, רון בן ישי!!!! )
    היחיד שכותב תוך התבססות על ההיסטוריה של המדינה הזאת שמה לעשות, חוזרת על עצמה.
    הוא לא זורק סיסמאות לאויר ונראה שכמו עוד כמה אנשים במדינה הפנים את העובדה ששום דבר לא חדש תחת השמש, למרות שהפיקוד ממשיך להרעיף על עצמו מחמאות כאילו זו הפעם הראשונה והאחרונה שמבצע כזה קורה....האמת, אני לא מצדד באותם מילטנטים חסרי אנושיות באותה מידה שאיני מצדד באותם שמאלנים שמתעניינים ב"כבוד האדם וזכויות האזרח" כאילו אנו נמצאים בבית משפט בסיטואציה נייטרלית ושפוייה לחלוטין.
    המסקנה היחידה שלי בתור מי שעוד לא נולד ב 82 היא זה שאין לסיפור הזה סוף, וכמו בהרבה אספקטים אחרים של החיים גם כאן אנו מוחקים את זכרון האירועים באירוע שבא אחריו.
    לצערי המצבים האבסורדיים הללו יוצרים סלידה חסרת גבול מקיומנו של עצמנו אנו, אנשים בעלי בינה, הן יהודים והן ערבים.
    אלו לא דברי תוכחה, אלא אכזבה עמוקה ותו לו, שאני, כמו שלח, מרגיש.

  • 31.

    נזק התדמיתי=הרתעה (ל''ת)

    yored, 18/01/09 00:28

  • 30.

    אל תזלזל בטוקבקיסטים בזכותם אתה מתפרנס.

    לא קראתי את המאמר, 17/01/09 23:27

    שמעתי אותך ביום שישי והתביישתי בשבילך. אני בטוחה שגם יונית היתה מעדיפה סניגור שיודע להתנסח בצורה מכובדת יותר ולא מתנשאת ומזלזלת באחר.

    • טעות בידייך

      jnmhh., 18/01/09 03:45

      שלח (או ליתר דיוק האתר) מתפרנס מהקוראים.
      הטוקבקיסטים הם רק האחוז המתלהם (עפ''י רוב) מביניהם.

  • 29.

    טעות, שלח. צה''ל נשאר בחלקים של דרום לבנון אחרי ליטני

    שחר, 17/01/09 23:14

    בדרום שלטו מליציות שנתמכו ע''י צה''ל (היסודות של צד''ל), וצה''ל החזיק מספר מוצבים בלבנון, גם בעומק השטח, כמו ראס-אל-ביאדה ושקיף אל-חרדון בגיזרה המערבית. למעשה התקיימה בדרום לבנון של אחרי ממבצע ליטני, סוג של רצועת בטחון בשליטה ישראלית ישירה או עקיפה.
    איך שכחת את כל זה!?
    אני לא שוכח כי עשיתי קו במוצבים הללו לפני מלחמת לבנון הראשונה (גבי אשכנזי היה המג''ד שלי בעת ההיא)

  • 28.

    למה אתה כ''כ סמול? (ל''ת)

    רייט, 17/01/09 23:10

  • 27.

    לא להגיב לכל סמרטוט שמכפיש בכל רגע נתון את חיילי צה''ל והמדינה (ל''ת)

    אלקס, 17/01/09 23:00

  • 26.

    בל נשכח שלעזתים אין ח"א, שריון ורק"ם ומזלט"ים

    wwwwsoftcoil , 17/01/09 22:38

    האופוריה טובה אמנם למזרח התיכון, מוגבלת למדינות בעלי אמצעים.

    ובל נתפתה לדברי השר הגימלאי לחטוף את אחמנידיג'אן,

    שר אחד סנילי אסור שיהפוך גם אותנו המפוכחים, לכאלה.


    חנן וייס
    לא קבע בדימוס
    ראה בגוגל

  • 25.

    Tsahal still got in to gaza with out knowing what was waiting

    Benny, 17/01/09 22:17

    offer, you still have to remmeber that tsahal got in to gaza with out knowing what's waiting for them

  • 24.

    אולי אם יוציאו לו גם את העין השניה...............

    ציקי מטבעון, 17/01/09 21:49

    הוא יראה יותר טוב.

  • 23.

    שלח שוב מציב סמני שאלה

    אורי, 17/01/09 21:37

    תמיד אנטי,נהנה עד בלי סוף להיות הילד המוכיח.
    עשה טובה וצא לחופשה ארוכה ושחרר אותנו מהדכאון המובנה שלך.

  • 22.

    שלח שוב מציב סמני שאלה

    אורי, 17/01/09 21:36

    תמיד אנטי,נהנה עד בלי סוף להיות הילד המוכיח.
    עשה טובה וצא לחופשה ארוכה ושחרר אותנו מהדכאון המובנה שלך.

  • 21.

    nobody care about your opinion ,,,

    david masica, 17/01/09 21:24

    not on t.v or other media....all your personal thoughts you should keep for your wife.

  • 20.

    הרבה ביקורת ונפש יפה ללא כל הצעה מעשית

    אריה, 17/01/09 20:46

    מתגעגע ללגיטימציה של מבצע ימי תשובה אשר נכשל? ומה אתה אומר לתושבי שדרות, ישובי אשכול וכל סופגי הקסאמים והגראדים? שאנחנו צריכים להגיב בעדינות? כשפועלים באגרסיביות יש סיכוי לשינוי המציאות במחיר כבד אך בזמן קצר. כשפועלים בעדינות הבעיה נשארת לזמן רב עם מחירים קטנים שהולכים ומצטברים לגדולים לאין שיעור.

  • 19.

    אופוריה אמרת?? עולם ערבי משותק מנהיגים מתחבאים בבונקרים!! מציאות חביבי (ל''ת)

    דודי, 17/01/09 20:43

  • 18.

    לכל אחד מאיתנו יש חייל מהבית.

    העם אינו טיפש., 17/01/09 20:20

    ולכן אין סיבה לחשוד או להתריע מפני אופוריה. אנחנו יודעים היטב את מקומנו הן במדינה והן מחוץ לגבולותינו הקרובים והרחוקים.

  • 17.

    ראיתי את מופע האימים שלך אתמול בטלביזיה ונדהמתי, השחצנות שלך מחליאה.

    שפתי כהן , 17/01/09 20:13

    הבוז שלך לטוקבקיסטים נובע מהכבוד הרב שאנו רוחשים לך.
    כתבן ספורט עלוב.

  • 16.

    אתה מתחיל להימאס עם השאלניות שלך...עופר...תיזהר. (ל''ת)

    EL SANTO, 17/01/09 19:54

  • 15.

    שלח נראה לי שכואב לך שהתחזית שלך של מאות חיילם הרוגים לא התגשמה

    תתבייש שלך, 17/01/09 18:59

    שלח מה לעשות שהחיילים של היום טובים ומוסריים מהחיילים של פעם

  • 14.

    אני מבין את הקיצוץ במשכורות שגפן כתב עליו

    amir, 17/01/09 18:39

    אתם פשוט קשקשנים עם אגו נפוח

  • 13.

    מר שלח - לך לסקר משחקי כדורסל

    Zmbi , 17/01/09 18:26

    בזאת אתה טוב , שווה כי תכתוב במידת הענווה שאתה מטיף לה כאן

    • גם בכדורסל הוא חלש (ל''ת)

      ספורטאי, 17/01/09 18:58

  • 12.

    לעופר שלח ה''נאור'':

    אובייקטיבי, 17/01/09 17:49

    אתמול תקפת והשתלחת בבוז בטוקבקים שמתנגדים ליונית לוי וכינית אותם בובלילים חסרי תרבות בורים עם הארץ .
    ''הבובליל'' הוא הכינוי החדש לעדות המזרח?

    האם הצדק האבסולוטי נמצא רק אצלכם אנשי התקשורת? מי אתה שתחליט מה טוב ל''עם שחושב אחרת ממך'' ושאתה כל כך בז לו..

    רק לכם מותר לבקר ולרדת לחיי מי שלא חושב כמוכם ודעתו שונה משלך? ראה מקרה ביבי, ליברמן והמתנגדים להתנתקות ואני לא ימני רק אובייקטיבי שקצה נפשו מההגמוניה ומהכח חסר הפרופורציה של התקשורת ואנשים כמוך.

  • 11.

    המלחמה הבאה קרובה מתמיד בזכותכם התשקורת העוינת.

    CURIEL , 17/01/09 17:47

    עוד שנה מהיום נמצא את עצמנו בלחימה מול שלושה ארגוני טרור ושתי מדינות שאחת מהן גרעינית.
    כי אתם העיתונאים לא נתתם לצה"ל לנצח,הפרעתם למקבלי ההחלטות.
    שבועיים שתקתם אחר כך יצר הפטפטנות והשנאה העצמית נכנסה בכם.

    • הלוואי שאתה צודק. אין דבר שמגיע לעם הזה יותר ממלחמה

      יוסי, 18/01/09 05:26

      על חרחור המלחמה הזה דין כולנו מוות.

  • 10.

    אני עןבד בחו''ל וזוכה רק לטפיחות על השכם.תשלימו את המלאכה (ל''ת)

    אילן, 17/01/09 17:38

  • 9.

    בניגוד לבועה עם ישראל רואה בהפסקת האש תבוסה לישראל!

    שאבי מהעיריה , 17/01/09 12:35

    תקראו טוקבאק

    • עם ישראל גם מאמין באלוהים, מרביץ לאשתו ולא עשה בגרות (ל''ת)

      יוסי, 18/01/09 05:27

  • 8.

    כשתסולק הבייתה ביחד עם חבריך, אז אז ננצח !!! (ל''ת)

    יאיר ל, 17/01/09 12:32

  • 7.

    אי דיוקים וסילופים

    כבשה פועה , 17/01/09 11:34

    מלחמת לבנון לא נבנתה על תובנת "הלחימה ביו"ש" כי אם על "סדר-יום אזרחי לצה"ל (ע"ע-אמיר פרץ), שהגיע לשיאו בשיתוף צבא-חלוץ במעשה הגירוש, שבו התמחה.
    הטענה בדבר מסגרות לחימה של "2 עד 3 לוחמים"-אינה מדוייקת. לפחות באירוע אחד, דווח, כי כוח גבעתי הדף וחיסל כוח תקיפה של כפלוגת חמאס סדירה. כ-40 הרוגים נמנו. מעבר לכך, התמוטטות "הדיוויזיה האיראנית", כפי שכוחות חמאס הוערכו וכונו לפני פרוץ הקרבות היתה הפתעה נעימה, שכמו בהרבה מאוד מקרים בעבר, נגרמה ע"י המכה האווירית החזקה והמתמשכת לפני הכניסה הקרקעית.
    נכון, התקשורת לקחה הרבה מעבר לפרופורציה את הביטוי: "קרבותקשים" ו-"לחימהמביתלבית" אך אלו הם עמיתיו של הכותב עצמו, הנוהגים תמיד להביע יותר מדי דעות ופחות מדי ידיעות.

    בסיכומיו, הכותב מתעלם לחלוטין מהשתלשלות האירועים שהובילו לצורך של צה"ל לפעול בעזה ומאחריות התקשורת המגינה והמגוננת (לא על הצבא כי אם על הפוליטיקאים מהשמאל) למצב שנוצר. אין מילה אחת על ברק שהביא לירי הרקיטות מאז חתימתו על "הסכםהרגיעה" הקודם, שלא לומר על האוולת שבגירוש שהכותב עצמו שותף לה.

    לסיכום, כלקח חשוב ממבצע "עופרת יצוקה", יש להרחיב את צו שטח-צבאי-סגור ברמת הנגישות למסך של כמה עיתונאים. בעיקר אלו מערוץ-10 ובעיקר-בסופ"ש.

    • ואו - פלוגה?

      דרומי, 20/01/09 15:18

      מבצע בסדר גודל רב-אוגדתי נתקל בהתנגדות בסדר גודל של פלוגה.
      ממש דוד מול גוליית.

  • 6.

    אפילו לא קראתי...........................

    ניר מרמת ישי, 17/01/09 11:15

    מילה מהכתבה.
    כשאני שומע אותו בטלביזיה אני יודע כבר מה הוא מתכוון לכתוב.
    זה איש מיותר.

    • תגובה אופיינית של ימנמן (ל''ת)

      דרור רמת גן, 18/01/09 09:28

  • 5.

    מאמר חשוב. בד"כ איני מסכים עם עמדותיך, וכאן אני מסכים לכל מלה. מלחמת

    יוסי בוזגלו , 17/01/09 11:14

    לבנון הבאה לא תהיה זהה לעזה, וגם עזה הבאה תהיה אחרת. להתכונן נכון.

  • 4.

    יש לירות על עזה באש כבדה עד להפסקה מוחלטת של ירי הטילים

    אלון, 17/01/09 11:12

    בלי הסכמים ובלי מבצעים. כל ירי של רקטה יוביל לירי מיידי של פגזי מרגמה למקור הירי ולכל מה שסביבו.

    באופן קבוע ותמידי, ללא הפוגות וללא הפסקות אש.

    • אלון , אתה צודק לאחר חודש כזה הם ינפנפו בדגל לא לבן כחול לבן (ל''ת)

      מוישה זוכמיר א"י , 17/01/09 18:28

  • 3.

    לא חסר לך קצת עובדות לתמונה הכללית??!! אשמח לתגובה ממך.

    אודי, 17/01/09 11:00

    נו שלח , מה יהיה- עוד פעם החרדות והפחדים שלנו אשמים!! פעם עוד חשבתי שאתה מתחשב בכל התמונה, אבל אתה בוחר מספר עובדות כרצונך-ויש לציין מציג את טיעוניך בצורה משכנעת.אז לדעתך אין ג'יהד עולמי , אין אירן שתומכת בחיזבאלה ובחמאס. ממלחמת לבנון הראשונה לא קרה שום דבר ואין איום רקטי על העור. צהל לא באמת השתפר מהמלחמה האחרונה, זה רק הכוחניות שלנווהחרדות שנשארו אותו הדבר- אה כמובן, אנחנו יותר ברוטאלייים. אין שום התיחסות מצידך לצד השני- ככל שמאלני אחר. הפלסטינים והעולם הערבי כלל אינם שייכים לסכסוך.לא תהיה מלחמה נוספת משלוש חזיתות ולא צריך להשמיד חזית אחת לקראת המערכה הבאה. פשוט ניקח את הסיכון שתוכניותיהם של אלו המכחישים את השואה, מאיימים להשמיד את מדינת ישראל,חותרים לנשק אטומי ובונים מערך טילים עצום על כל מדינת ישראל.כל מדינה אחרת הייתה תוקפת לפני שנים, ורק מדינת ישראל חיכתה שיהיה יותר גרוע בגלל אנשים שחושבים כמוך. הרי שכנינו הסקנדינבים זועקים לשלום ואנו מתעלמים רק כדי להראות לעצמנו שאנחנו אמיצים. באמת אין שום סיבה אחרת.בכלל במזרח התיכון טוב להראות שאתה חלש,במיוחד אם אתה יהודי או ישראלי.הפגזת אזרחים על ידי ישראל לא קשורה בכלל לעובדה שהחמאס חשב שישראל הכוחנית לא תפגיז בתי אזרחים כי היא לא עשתה זאת במשך שמונה שנים,אילו הם רק היו מדברים איתך היו כנראה פועלים אחרת. אולי אם היינו תוקפים לפני שנתיים היה פחות אמל''ח בבתי אזרחים(אגב משם הם יורים רקטות- רק בשביל שתדע)אבל בגלל שהשלטון חשב כמוך- הם התחמשו יותר ויותר. לשיטתך היה עלינו לחכות כדי שיתחמשו עוד יותר, ויותר חיילים ואזרחים יהודים היו מתים ואז התגובה של צה''ל לא הייתה נחשבת כוחנית אלא פרופורציונאלית- ממש כפי ששאר העולם מודד דם יהודי.אגב- איפה ההתנתקות בתמונה שהצגת או הסכם אוסלו ווואי- אה נכון נתנו רק 90 אחוז ולא 100 אז אנחנו עדיין אשמים,שהרי כל שאנחנו רוצים זה להוכיח שאנו אמיצים ותו לא, ובגלל זה ביצענו את ההתנתקות- רק כדי להוכיח כי אנו אמיצים.הפלסטינים, הם עם של קדושים. סליחה שהידים!!! מה להם ולתמונה שבראשך.

  • 2.

    הבנו שהיתה לך טראומה. במשך כל ימי הלחימה פרסמת טורים שהאג'נדה שלהם ברו

    חיפאית, 17/01/09 10:53

    כל יום קראתי כאן כיצד צה''ל הולך להפסיד, כיצד אין מטרות למבצע (חשבתי ש 8 שנים של ירי על תושבי ישראל זה מספיק סיבה, אבל ניחא), כיצד הכל לא הולך ורק הולך להיות גרוע יותר.

    עכשיו, כשמסתבר שהמבצע מתנהל טפו טפו טפו היטב, אתה מתחיל להמעיט בהישגים ושוב חוזר על הטראומה האישית שלך.

    לידיעתך, הרבה אנשים בישראל סבלו ממלחמות, קרבות וארועי טרור.

    אם אינך מסוגל להיות פרשן ועיתונאי לאור מה שעברת, אולי כדאי שתעביר את השרביט של הפרשן למישהו עם אג'נדה קצת פחות דומיננטית וקצת יותר יכולת ניתוח מעבר לטראומה של 82'.

  • 1.

    כמעט מדוייק - ורק חלק מהתמונה הכללית

    איש אחד ממאדים, 17/01/09 10:19

    אכן הנזק והמתים לא מצטלמים טוב והמראות קשים, אולם על מנת להשמיד את החמאס צהל יצטרך להשאיר אחריו נזק והרס כבדים הרבה יותר - שלא לדבר על הרבה יותר הרוגים בצד השני - אולם בסופו של דבר על מנת להציל את תושבי עזה מהחמאס יהיו חייבים לחסלו מטרות נקודה אחת אחת, מי שחושב שהמראות עכשיו קשים צריך ליזכור שזו רק תחילתה של המילחמה - הפרומו - וכאשר יגיע ההמשך התמונה תיראה אחרת לגמרי - החמאס מילכד בניינים גבוהים ומילא אותם בנשים וילדים על מנת למשוך את חיילי צהל לטהר את אותם ביניינים ולפוצץ אותם על הכוח המטהר ביחד עם מאות ילדים ונשים.... האוייב מפלצתי - מדובר בלחימה באוייב מהחלל החיצון - לאוייב לא איכפת למות או שהילדים והנשים ימותו - כל עוד הוא מנצח -אפילו והילדים והנשים אינם תמימים - יש לעשות מעשה ולנסות להצילם מהגברים המטורפים של הטאליבאן שהישתלט על עזה - איך?? לאלוהים פיתרונים.

    • להציל את תושבי עזה מהחמאס? מי לדעתך הביא את החמאס לשם?

      יוסי, 18/01/09 05:29

      ובכן, אי אז רצינו להחליש את אש''ף, ועשינו את זה על ידי מתן כוח לחמאס. נפלא, נכון? מה שנחמד זה שבחיים לא נודה בטעות הזאת, ורק נמשיך ונעצים אותה עוד ועוד.

      הלוואי שאיראן תעניש אותנו על מה שעשינו בשלושה שבועות האחרונים.