• 106.

    זה מתקשר לזה שלא שמעו לאזהרה שלי -

    גנרל רוברט אי. לי, 14/01/09 08:55

    ''ראוי לה למלחמה להיות נוראה כל כך, שאם לא כן היתה מתחבבת עלינו יתר על המידה''.
    כמה עצוב...

  • 105.

    clever thoughts, wise expressions (ל''ת)

    Alex, 14/01/09 03:42

  • 104.

    שלח חוטא בחטא ההיבריס ..

    אנונימי, 14/01/09 00:57

    כמקדמה לדבריי אצטט מהו חטא ההיבריס :אריסטו הגדיר את רגש ההיבריס כך: ''ההיבריס הוא עשייתם של דברים או אמירתם במטרה להשפיל את מושאם, לא לשם רווח כלשהו לאומרם, אלא לשם סיפוק עצמי בלבד. ההיבריס אינו נועד לנקום עלבונות מן העבר; זוהי הנקמה. ההנאה שבהיבריס, זו סיבתה: בני האדם סבורים שאם ינהגו בגסות בזולתם, קרנם תעלה''.

    ולמה אני אומר את זה .. נכון שלח אתה עובד קשה מתפרנס בכבוד :טור בעיתון , משחקי כדורסל , אולפן שישי , ואפילו כתב צבאי עם נגיעות מדיניות בשעות הפנאי .. אלא ש.. מעולם לא הוכשרת לאף אחד מהם למדת כלכלה וספרות אנגלית ועבדת בתור כתב ספורט (לא היית כדורסלן מצליח או מאמן קבוצה מליגה א ) . לכדורסל זה תופס בחריקה מסויימת ולהגשת אולפן שישי גם . אבל בתור בעל טור בעיתון שמבקר את הצבא או האוכלוסיה על בסיס הירהורי ליבו ? או בתור כתב צבאי מדיני באולפן חדשות 10 אתה מתפקד כמו כל האוכלוסיה שאתה כותב עליה או מבקר אותה בשליפות מהמותן של אולפן שישי. הינך חוטא ביהירות בעצם החשיבה שאנו הקוראים הינם טיפשים שאינם מבינים את המניפולציה הזולה הזו מצד אחד את תוקף את האדם חסר ההשכלה המתאימה ומצידו השני של המתרס אתה בעצם חסר ההשכלה המתאימה .. בגסןת הינך עושה את הדברים לאמור ראוני הנני כאן והנני חכם .

    הדבר משול לחולה שמגיע לבית חולים עם התקף לב כאשר מבקש הוא לראות רופא שולחים אליו נהג משאית שאיננו מבין דבר ברפואה .

    נכון אתה יכול להביע את דעתך ואפילו רצוי כל זמן שיש לך איזה שהיא נגיעה ואו השכלה בנושא נשמח לקרוא את דעותייך שיחכימו עם הקוראים ולא יבלבלו אותם בין צעדים מדיניים וצבאיים ובין צעד וחצי במגרש ביום חמישי.

  • 103.

    עופר, בזכות אנשים כמוך זה אני מרגיש פחות בושה להיות ישראלי

    דמוקרט-ציוני, 13/01/09 23:46

    כל הכבוד. המעשה שאתה עושה ומהדורת החדשות שאתה עורך מחייבים הרבה אומץ באוירה הסמי-פסשיסטית של היום. עם אנשים כמוך יש עוד תקווה לישראל דמוקרטית ושפויה.

    • גם אני.. אין לי מה להוסיף. (ל''ת)

      גיורא, 24/01/09 09:40

  • 102.

    לא ידעתי שעוד בשנות ה-80 קציני הצנחנים היו כאלה קשקשנים (ל''ת)

    שריונר, 13/01/09 23:13

  • 101.

    אין פיתרון- קראו מה כותב עיתונאי מעז- הם טוענים ששיחררו את עזה מהכיבוש

    ורד, 13/01/09 22:56

    פורסם ב ''הארץ''- 03:10 13/01/09
    עדכון אחרון - 10:31 13/01/09

    תבוסת הפלשתינאים נובעת מעקשנות החמאס

    מאת ח'ליל עבדאללה, עזה

    קריאה מעזה

    רצועת עזה בהריסות. זה 17 ימים שההתקפות הישראליות מהאוויר ומהקרקע נמשכות והחיים בעזה בלתי נסבלים. קשה להסביר זאת לאנשים בישראל שאינם מתעניינים כלל במה שמתרחש כאן. אך המוטיב החוזר בחיי תושבי עזה בימים הללו הוא הפחד. הפחד וההלם. הרצועה כבר לא כפי שהייתה. שכונות שלמות נהרסו. משפחות נמחקו מעל פני האדמה. אלפי פליטים נמלטו מבתיהם. יותר מ-900 הרוגים וכ-4,100 פצועים. והחמאס ממשיך לטעון כי כוחו לא הושפע כלל מהתקיפות הישראליות. לדברי הארגון, הוא ימשיך בירי הרקטות ויילך ''עד הסוף''. הוא מספר לנו שישראל מפסידה והניצחון קרוב. אך כל תושבי עזה מבינים כבר היטב. אנחנו, הפלשתינאים, אנחנו אלה שמפסידים והתבוסה שלנו נובעת מעקשנות החמאס. ''הסוף'', עלול להיות שלנו.

    אתם עוקבים כמונו אחר הצהרות בכירי החמאס. לדבריהם, הם רוצים בפתיחת המעברים, כמו מעבר רפיח. אבל אם כל המלחמה הנה בגלל מעבר רפיח, מדוע שלא יזוזו הצידה וייתנו לאחרים לשלוט ברצועה? הרי לפני חטיפת גלעד שליט המעברים ובכלל זה רפיח, היו פתוחים. מי גרם למצב הזה?

    הם טוענים שהם נלחמים נגד הכיבוש. אך מדובר במצב אבסורדי. בגדה, שבה יש כיבוש, המצב טוב יותר. אין ''התנגדות'' או פעולות נגד ישראל. ודווקא כאן, בעזה, שכבר אין כיבוש ישראלי, ה''התנגדות'' משתוללת. הם טוענים ששיחררו את עזה מהכיבוש, אז מדוע הם נלחמים בישראל מתוכה?

    כולם מאשימים את ישראל בפגיעה באזרחים חפים מפשע, אך התושבים גם פוחדים לומר שהחמאס אשם ובכל הימים הללו מחפש רק את האינטרס הפוליטי שלו. צמרת החמאס מסתתרת מתחת לאדמה, אינה מתפקדת אך גם אינה מוכנה לוותר על השלטון. הרבה מאוד אנשים בעזה כבר מבינים ואף אומרים שמי שמוביל את המערכה ברצועה, אינה ההנהגה המדינית של החמאס בעזה, אלא ראשי הארגון בדמשק יחד עם בכירים בזרוע הצבאית. לצמרת הפוליטית אין יכולת לשלוט במתרחש. אנחנו כבר חוששים שביום שבו תסתיים הלחימה, יצוצו מחמוד א-זהאר ואיסמעיל הנייה מהמנהרה שבה הסתתרו, ימהרו לכנס מסיבת עיתונאים וכמו חסן נסראללה מייד לאחר מלחמת לבנון השנייה, יספרו לכל העולם שניצחו. הנייה יגיד לעיתונאים שהיה זה ''נאסר מן אללה'', ניצחון מאללה.

    כמו תמיד, האזרחים ישלמו את המחיר

    הגיע הזמן שגם הם יודו. איננו יכולים להביס את ישראל. אתם חזקים מאתנו. הצבא שלכם עושה שימוש בכל האמצעים נגד העם הפלשתיני כולל בנשק אסור. והם, החמאס, ממשיכים לומר ''אללה עמנו''. בסדר. נגיד שאללה עמנו, אבל גם אללה אינו מבקש שנשליך עצמנו לעזאזל. שמענו אתמול את חאלד משעל, ראש הלשכה המדינית. לא אכפת לו מההרוגים, מהפצועים, רק שיגידו שהחמאס שורד ושמעבר רפיח ייפתח. ובזמן שישראל הרגה מאות מבני עמנו, מה עשה החמאס? כמה אנשים הוא הצליח להרוג? רוב הרקטות שלהם נופלות בשטחים פתוחים. הם הבטיחו ''הפתעות'' לכיבוש הישראלי. ההפתעה היחידה שקיבלנו עד עכשיו, היא קרוב לאלף פלשתינאים הרוגים.

    השנאה לישראל גדולה מהשנאה לחמאס. אם אתם חושבים שתושבי עזה ייפטרו משלטון החמאס, אתם טועים טעות חמורה. אם תרצו אתם לסלק את הארגון, זה יעלה בחיי עשרות אם לא מאות אלפי פלשתינאים. לכן, עליכם ועלינו לסיים את המלחמה הזו ובהקדם. עכשיו, לפני שייהרגו עוד אלף פלשתינאים. כי אנחנו, האזרחים הפלשתינאים, נהיה אלה שכמו תמיד ישלמו את המחיר הכבד''.

    ח'ליל עבדאללה הוא שמו הבדוי של עיתונאי פלשתינאי מפורסם המתגורר בעזה. העיתונאי סירב להיחשף בשמו האמיתי.

    הביא לדפוס: אבי יששכרוף

  • 100.

    דבריך, עופר, נגועים בפאתוס צדקני לא פחות...

    liebe, 13/01/09 21:33

    האווירה ''נטולת הרגשות'' של בני דורך-דורי, היתה מתנשאת לעומת זאת ה''אישי'' של ילדינו החיילים הוא אותנטי,

  • 99.

    98 מילים כדורבנות.עופר שלח לא חווה קאסם על ראשו

    socrates37 , 13/01/09 20:12

    עופר שלח נכבד,
    צהל ריכז את כל לוחמי הימין והמרכז הפוליטי כדי להילחם בחמאס.
    רק הם יודעים להילחם כמו שצריך.
    טייסי השמאל לא עשו את העבודה כנדרש.
    חילי השמאל נשלחים לפנות אנשים יהודים מביתם.רק לזה הם מסוגלים.
    החיילים נלחמים להגנת ביתם ולכן הם נחושים.
    אני אישית גאה בצהל ובמיוחד בלוחמים הנחושים להגן על המולדת ועל ביתם שספג טילים על ביתו.
    כל הכבוד לצהל ולרמטכל אשכנזי.
    רפואה שלמה לפצועי צהל.חיבוק חם לכל צהל.

  • 98.

    מאמר שמאלני למופת - אבל דורש תרגום לעברית מדוברת.

    תרגום המאמר, 13/01/09 19:02

    להלן תרגום הדברים ההזוים של נציג חונטת השמאל:
    ''מדינה שמזלזלת בהחלטות בינלאומיות כשאלה אינן נוחות לה'' - בניגוד לשכניה שמקיימים את החלטת 1701, ומונעים הברחת נשק לחיזבאללה ולחמאס...
    ''שלא בוררת באמצעים'' - כאילו הורדנו 1000 פצצות נפאל''ם על כל קסאם והרגנו מאות אלפי פלסטינים בעזה...
    ''מפעילה כוח הרבה מעבר למידה'' המידה שקבעו ראשי החונטה השמאלנית, ב-8 השנים האחרונות שמשמעותה הם ירו על שדירות ואשקלון, ואנחנו על שטחים ריקם, ולא חלילה על לוחמי החמאס שבחרו להסתתר בקרב אזרחים...
    ''שמתכנסת לתוך בכיינות קורבנית'' -כאילו נראה לכם שהקורבנות ובני משפחתם הבכיינים בשדירות שווים שילחמו עבורם...
    ''ומתגאה בהבדלים בינה לבין רוב העולם התרבותי.'' לצערינו... ''העולם התרבותי'' לא סופר אזרחי אויב שנהרגו - ע''ע ההפצצות של קלינטון על סרביה, המלחמה באפגניסטן (8000 הרוגים אפגנים בשנה האחרונה בלבד...) או עיראק...
    ''העמדה הנפשית הזו תגרום לנו נזק בעולם, כפרטים וכמדינה'' - יענו, תפסיקו לירות כשיורים עליכם, כי זה לא מצטלם טוב ב CNN
    ''חשוב מזה, היא תכרסם עוד יותר בתחושה הפנימית שמכוחה אנחנו חיים כאן'' - התחושה של כמה סהרורים משמאל שרואים איך תפיסת עולמם קורסת מול המציאות האכזרית.
    ''בעיניי, זה מאיים עלינו יותר מכל קסאם. '' - מה שנכון נכון. עד היום הוא לא חטף אישית שום קסאם, ולכן זה לא מאיים עליו כלל...

  • 97.

    בצבא של הימין - צהל דהיום - לא מבינים על מה שלח מדבר

    מי זוכר על מה קיבל רב''ט אמנון אבוקאי צלש?, 13/01/09 18:50

    כשאני היתי בקורס קצינים המגד ( מפ במונחים אז) כמעט זרק מהקורס צוער שהעז לומר שצהל לא מקים את טוהר הנשק. הרבה מים שתו מאז בים של עזה

  • 96.

    עופר שלח בשעה זאת עלייך להיות פטריוט, אח''כ לשאול שאלות (ל''ת)

    נמאס כבר מ''עיתונאים'' שפוגעים במורל בשעת מלחמה, 13/01/09 18:49

  • 95.

    קשקשן כתמיד (ל''ת)

    ליאור, 13/01/09 18:40

  • 94.

    ''העמדה הנפשית'' שאתה ןחבריך מטיפים לה כבר 60 שנה יצאה לנו

    ארכימדס, 13/01/09 18:24

    מכל החורים.לפני המבצע אמרתי לעצמי שלו הייתי תושב שדרות הייתי עונד טלאי צהוב לאות מחאה.ככלות הכל מה באמת היה ההבדל בין יהודי מובל לטבח במחנה השמדה לבין יהודי מופקר לגורלו בשדרות?
    למזלנו עוד נשארו כמה אנשים עם שכל בריא ומצפון והם יביאו אותנו למקום שונה וראוי.די לגלותיות המכוערת.מי שיורה על ילדינו דמו בראשו.נקודה.

  • 93.

    הגזמת

    אמא לחייל, 13/01/09 18:17

    האתיקה של מלחמה צודקת עובדת כאן במלוא המרץ. תנאי הלחימה בלתי נסבלים מבחינה אתית,
    כשהאויב מסתתר בבתי אזרחים, בבתי ספר ובמסגדים וממלא אותם בנשק ובמלכודות.

    החיילים אינם ששים אלי קרב אך הם יודעים ואנחנו יודעים שיש להם מטרה הגנתית צודקת.

    ואולי הם נחושים יותר כי הם ישראליים יותר ויהודיים יותר.טרם הוטל בהם הספק הפוסט ציוני המכרסם בזכות הקיום היהודית בארץ המייסרת הזאת.

  • 92.

    מסכן

    חיים, 13/01/09 18:09

    עופר אתה מסכן צדקן וקוטר, אין מצב שהצבא או מי מראשי המדינה ייעשה מעשה נכון, בענייך, תמיד, כל השכל אצלך, כל הדבילים מנהלים את העיניינים. כמו מבקר קולנוע פרזיט (טפיל) - שמתקיים רק כאשר במאי יוצר סרט, ואז יש לו מה לבקר ואיך להתקיים. אני זוכר אותך ממלחמת לבנון השניה, ומאז ומתמיד, הממלה, המנהיגים, והעם - לעולם לא עושים נכון לעולם טועים. מי צודק ויודע מה נכון ? עופר שלח. אתה, עכמו בן הזוג שלך, רביב דרוקר, שני ליימכים שנראים כמי שלא מסוגלים להחליף פנצ'ר בכוחות עצמם - אך כן יודעים איך הממשלה הצבא והעם צריכים לנהוגת.

  • 91.

    הצבא חדש- הפרשנים והשמאל התבוסתן נשארו כמו שהיו - בושה

    נעמן שפוי, 13/01/09 17:59

    הצבא חדש- הפרשנים והשמאל התבוסתן נשארו כמו שהיו - בושה - בושה לשמאל התומך בירי טילים על ישובים אזרחיים

  • 90.

    האויב הוא אחר

    נעם, 13/01/09 17:39

    גם אני הייתי במלחמת לבנון הראשונה ואני חושב שחמאס וחיזבאללה של היום אינם פת''ח והסורים של 82.

    ב-82 לאחר הפסקת האש בתום השבוע הראשון בגזרה המזרחית, עברו דרך הקו שלנו חיילים סורים שנותקו מיחידותיהם בקרבות. הם צעדו לבדם ביום, בגלוי, בלי נשק, במרחק לא רב מאיתנו, ואכן נתנו להם לעבור. היתה הבנה שאם זה נגמר אז זה נגמר.

    היום עם החמאס אתה יודע שזה לא נגמר ולא ייגמר אלא רק בעוד דור או שניים. הטירוף של המחויבות האיסלאמית מצריך רמה אחרת של מחויבות מאיתנו.

    אני מביט תמיד בצעירים בחשש ובהערכה. חשש על שהדור אכן הולך ופוחת, והערכה על שהם תמיד מסתגלים טוב מאיתנו למציאות ומבינים אותה טוב יותר - באינסטינקט.

    כדי לנצח במלחמה צריך הרבה דברים שנראים לנו מובנים מאליהם כי יש לנו אותם. לפני 25 שנה היה טוב שכך היינו. וטוב שהצעירים היום הם כפי שהינם. אני, שלא כמו שלח, מוכן להודות שהם יודעים טוב יותר ולו רק משום שהאחריות לגורלנו היא שלהם.

    • כמה נכון. (ל''ת)

      זוהר, 13/01/09 18:09

  • 89.

    צודק ועצוב

    רועי, 13/01/09 17:33

    ושכל הטוקבקיסטים האנאלפבתים יסתמו כבר

  • 88.

    תודה עופר!סוף סוף קצת בינה בתוך ההתבהמות הכללית. (ל''ת)

    נדב, 13/01/09 17:30

  • 87.

    שלח- השינוי בעם שאתה רואה הוא הסקת מסקנות של אנשים שוחרי חיים.

    זוהר, 13/01/09 17:28

    מדינת ישראל עברה בשנים האחרונות שטיפת מוח שאין כדוגמתה של תקשורת שמאלנית. נדמה לי שאפילו בשוק העיסקי לא נראה שיווק אגרסיבי כל כך של רעיון או מוצר.
    שיווקו לנו בתחבולות את משנת השמאל- חתמנו על הסכמי אוסלו, הפנמנו שאין פתרון צבאי לטרור, קראנו לשונאינו ''פעילי שלום'', קיבלנו החלטות אנטישמיות במסווה של פעילות דיפלומטית עולמית, הפסקנו להגיב לאלימות נגדינו, כמעט ופרקנו את הצבא והפסדנו במלחמה.
    מר שלח היקר, בסופו של דבר, לאחר שימוש בן 16 שנה בסחורה שמכרתם לנו באגרסיביות, גילינו שעשינו עיסקה רעה ואנחנו לא קונים אותה יותר. זהו.
    היום העם חכם ויודע לזהות תעמולה ושקרים גם בתקשורת שמחופשת למאוזנת וחסרת פניות.
    אנחנו הסקנו את המסקנות שלנו- במלחמה הכל אישי(!), העתיד של ילדינו על האדמה הזאת נוגע לנו אישית, טילים על דרום הארץ נוגעים לנו אישית והפגנת כבוד לאומי לאומות העולם מעולם לא הזיקה לנו.
    לעומת זאת, אויב מר שנפגע במלחמה לא נוגע לנו אישית! אנו מחוייבים להיות מוסריים עבור עצמנו במידה שנקבע לעצמנו ולא אף אחד אחר. אין לנו עניין לראות תמונות של ילדי אויב שנפגעו גם אם זה קשה וכואב, ילדינו חשובים יותר ושם צריכה להיות נתונה דעתנו. קוראים לזה חוסן לאומי.

    ישראל, ביום שאחרי המלחמה הזאת, תהיה מדינה הרבה יותר שפויה ומפוכחת משקרים ותעמולה.

    • תגובה מעוררת השראה. (ל''ת)

      חן, 13/01/09 19:07

    • זוהר מוריד בפניך את הכובע.מילים כדורבנות.

      socrates37 , 13/01/09 21:49

      משום מה אנשי השמאל שונאים את מי שנלחם על ביתו.שונאים ומתעבים את מי שחושב אחרת מהם.
      קוראים לנו בשמות גנאי.אומרים שהם מפחדים מאיתנו יותר מהקאסם.
      מר עופר שלח הלא יקר שאלה לי אלייך.
      האם אתה גר בעוטף עזה?האם חווית טיל קאסם על ראשך ועל בני ביתך?
      אם לא אזי אין לך שום זכות להביע דיעה בגנות האנשים שנלחמים על ביתם במלחמת מצווה.
      אתם פשוט נדהמים שרוב העם זז ימינה.
      אז פשוט תאכלו ת'לב.

  • 86.

    יורים אהבה במקום שינאה- ואז יבוא השלום כי האהבה תנצח- כנסו וצפו

    yeshua4everyone , 13/01/09 17:24

    לוחם שהיה צלף בזמנו של ערפאת, שעבר מלחמות נגד ישראל עם שנאה רבה ליהודים – הפך פתאום, ברגע אחד, לאוהב- אוהב- אוהב- יהודים ומדינת ישראל! תפנית החדה!
    צפו לפחות עד חצי הסירטון:

    http://www.youtube.com/watch?v=v7OdVHJ-dCo

    • עוד דוגמה

      yeshua4everyone , 13/01/09 17:25

      אירני שמקדיש את חיו בהפצת האמת אודות מדינת ישראל והיהודים בקרב העם האירני באמצעות לוין טלויזיה אמריקאי ואינטרנט:
      (כמובן שהוא "מבוקש" ע"י ממשלת אירן)

      http://www.sidroth.org/site/News2?page=NewsArticle&id=7007&news_iv_ctrl=0&abbr=tv_

      http://www.nejattv.org/israel_tour.phtml

  • 85.

    הפואנטה לא ברורה

    אורן, תל אביב, 13/01/09 17:22

    למרות שעופר שלח לרוב ברור, הפואנטה של המאמר הפעם אינה ברורה.

    • בא אני אסביר לך את שלח במילים פשוטות

      חיים, 13/01/09 17:52

      מה שהוא בעצם אומר זה:''אני רוצה שהמלחמה תיפסק ושצה''ל יפסיק לפגוע באזרחים אבל אני מפחד להגיד את זה ישירות כדי שלא יתנפלו עלי חמישים אלף טוקבקיסטים אז אני כותב את זה בין השורות ובצורה עדינה''

      • לא הבנת חיים.. הפואנטה פשוטה-

        גיורא, 24/01/09 09:49

        חיילינו מושפעים מאד מהמלחמות שהם עוברים, וכשהם חוזרים לאזרחות הם מישמים מה שלמדו בצבא בחיים האזרחיים .לטוב או לרע.
        כנראה שבזמן האחרון לרע, כי בודאי אפילו אתה
        שמת לב, החברה שבה אתה חי הולכת ונהיית אלימה וברוטאלית וקיצונית .
        אז אולי זה לא מפריע לך אישית, או אתה אפילו נהנה מזה..אבל זו המציאות.
        אני חושב שזה המסר בשורה התחתונה.

  • 84.

    מישהו מוכן לסתום לו כבר את הפה. שיתרכז בכדורסל וכדור יד. (ל''ת)

    כנניהו המיסר, 13/01/09 16:37

  • 83.

    לא הבנתי אותך. דווקא ניסיתי. (ל''ת)

    יוסי, 13/01/09 16:17

  • 82.

    הצדקנות המוסרנית של אנשי הסמול מסוגו של שלח הורגת חיילים ואזרחים בדרום (ל''ת)

    זאב, 13/01/09 16:14

  • 81.

    הפוך גוטה, הפוך

    מירב, 13/01/09 16:14

    ההכרה שלנו שאנחנו צריכים להגן על עצמנו ולא משנה מה יגידו באסיפות הזויות באו''ם, העמידה העיקשת על שלנו, ההפגנה של יכולת עמידה אזרחית היא היא שתחזק אותנו כעם וכמדינה ולבסוף גם תקנה לנו את המעמד המינימלי של מדינה ריבונית בקרב האומות.
    התפתלויות, נסיגה פעם אחר פעם מעמדתנו הראויה, אפולוגטיות - הם הגורם לזילזול האומות בנו, והם הגום ל''כרסום הפנימי''

  • 80.

    הפוך, גוטה, הפוך.

    מירב, 13/01/09 16:12

    ההכרה שלנו שאנחנו צריכים להגן על עצמנו ולא משנה מה יגידו באסיפות הזויות באו''ם, העמידה העיקשת על שלנו, ההפגנה של יכולת עמידה אזרחית היא היא שתחזק אותנו כעם וכמדינה ולבסוף גם תקנה לנו את המעמד המינימלי של מדינה ריבונית בקרב האומות.
    התפתלויות, נסיגה פעם אחר פעם מעמדתנו הראויה, אפולוגטיות - הם הגורם להתעמרות האומות בנו.

  • 79.

    צנזורה (ל''ת)

    להבדיל מynet כנראה שאתם מפרסמים רק קללות, 13/01/09 15:59

  • 78.

    לא הבנתי בדיוק מה אתה מציע ?

    שרגא רפאל , 13/01/09 15:55

    מצד אחד אתה מהלל את נחישות חיילינו המאמינים בצידקת הפעולה ומצד שני אתה מציע לקיים את החלטות אירגון האומות הקורא להפסקת אש כך שהחמאס יוכל לטעון לניצחון אלוהי עלינו כמו שהחמאס טען בלבנון.
    האם אתה רומז על ביקורת כנגד הממשלה על שדחתה בצדק את החלטת האו"ם ?
    אם כן אל תסתתר מאחורי רמזים, דבר ברור.

    • הדבר הראשי ששלח טוען בצדק הוא שהחברה הישראלית התקרנפה ומתערטלת משייכות

      Ehad Haam-Zioni, 13/01/09 16:07

      לעקרונות שעליה בנויה החברה המערבית (פסילת רשימות המיעוט הערבי בישראל, ככל שהן טועות ומרגיזות, הוא פן אחר לתופעת ההתערטלות מערכים דמוקרטיים מערביים).

      לדעתי אין כאן בקורת בכלל על החיילים, שלדעתי במסגרת אכזריות החאמס עשו הרבה כדי שלא לפגוע באוכלוסיה אזרחית (וזה אמור אולי בעיקר על טייסים היכולים להחליט שלא לבצע משימה אם יש אזרחים בשטח)

      הביקורת היא על המנהיגות שנכנעה להמון המתלהם והכניסה קרקעית צבא לעזה ללא הכרח מבצעי, דבר שעלה ויעלה בחיילים הרוגים והרבה פצועים (ומאות רבות של הרוגים אזרחיים מצידם), והנהגת הממשלה שדחתה בבוז(ובהשתלחות אולמרטית מגעילה בקונדליסה רייס) הצעה טובה של האום להפסקת אש ופתרון בינלאומי של רגיעה יציבה.

  • 77.

    ישראל תצא מהמלחמה כמדינה נורמאלית הנלחמת על קיומה (ל''ת)

    א.ס, 13/01/09 15:51

  • 76.

    להיות קרים? כוח הרבה מעבר למידה?

    מיסטר פאתוס, 13/01/09 15:38

    אנחנו בני אדם מלאים בחום ואהבה.
    הלוואי ונוכל להיות שותפים טובים לשכנינו.
    הבחירה שלהם היא איזו שותפות הם רוצים איתנו? מלחמה או עסקים? או שמא הם רוצים נתק? קור?
    אנחנו רוצים להמשיך לאהוב בחום כל בן-אנוש המעוניין בטובת שותפיו למסע החיים.

    ארצות הברית הצילה המוני חיילים באמצעות הטלת שתי פצצות אטום על יפאן. עם שטוף בשנאה ושקר יצא לדרך חדשה.
    זה היה הרבה מעבר למידה. אבל זה הציל מאות אלפי חיילים ואזרחים אחרים. עופר, אתה מעדיף את האופציה השנייה?

  • 75.

    עופר שלח בסימן אישי

    איזבל השולמית, 13/01/09 15:37

    לא יודעת אם שמים לב אבל עופר שלח הוא איך להגדיר לא חלב לא בשר תמיד הוא כותב מה לא אף פעם הוא לא כותב מה כן

    • איזבל- הוא מנסה לגרום לך להגיע למסקנות בעצמך,

      גיורא, 24/01/09 09:50

      אבל אולי זה באמת יותר מדי לדרוש ממך, להפעיל את התאים האפורים...

  • 74.

    עופר שלח

    תרצה, 13/01/09 15:29

    מתחילת המלחמה הוא עסוק בסיומה ואיך נתקשה לחיות ביום שאחריה. - לא נתקשה אלא ננשום לרווחה.גם ארה''ב חייה בשלום עם עצמה אחרי שהפילה את פצצת האטום ביפן (להבדיל) והמלחמה הסתיימה.

  • 73.

    מוסר מעוקם של שמאלני מיוסר

    חיים, 13/01/09 15:22

    אנשים כמו שלח רק גורמים נזק נוסף לפלשתינים בכך שהם משלים אותם ,וגורמים להם להאמין שהמוסר המיופיף של השמאלנים יעמוד לצידם,ובכך שהם מבינים את ההתיסרות,וההלקאה העצמית שלהם [של השמאלנים] כחולשה של החברה הישראלית. גם את ההבלגה של המדינה על ירי הטילים בשנים האחרונות הם תירגמו לחולשה,
    שגרמה להם להתגרות פעם אחת יותר מדי.
    שמאלנים היזהרו במעשיכם,ובדבריכם.

    • צודק.השמאל הציגנו כחלשים ומכאן מזמין עלינו מלחמה

      socrates37 , 13/01/09 21:56

      הערבים מבינים רק כוח.מי שלחם יודע.
      מי שעיניו בראשו יודע.

  • 72.

    שכחת דבר חשוב מדינה שנקתה עצמה מכל סממן גלות.אוי וואוי מה יגידו הגויים (ל''ת)

    אופס, 13/01/09 15:09

  • 71.

    אני קורה לפעמים או רואה אותך על המסך אתה והחבר שלך גורם לי צמרמורת (ל''ת)

    איככסה, 13/01/09 15:06

  • 70.

    מה עם קצת פרספקטיבה ואחריות

    גיא, 13/01/09 14:56

    שלח היקר,

    לא נהגנו באיפוק? לא היינו אנושיים? לא הקרבנו מספיק אזרחים תמימים על מזבח המוסריות?

    האם איבדת את זכרונך כל כך מהר?

    אני מעריך את דעותיך ונועם הליכותיך מאד אולם אתה ועמיתיך (ודרוקר חברך מצטיין בכך מאד...) עולים לנו וגם לאוייבינו בחיי אדם פשוטו כמשמעו עם כל הרכילות הנמוכה הזו מישיבות הקבינט....ואני בטוח שאתה מבין היטב למה כוונתי.

    מדוע אין התקשורת מסוגלת להתגייס למאמץ הלאומי הקיומי הזה ולכל הפחות לנהוג באחריות לאומית כשטובי בננו מסכנים את חייהם בשטח אוייב?

    מדוע שלא תתגברו קצת על תאוות הבצע והצורך לקדם את הקריירה האישית שלכם ותלכו קצת לנחם אבלים (קחו איתכם גם את יונתן גפן ורפי רשף) או אם קשה לכם אז צאו לחופשה מרוכזת בחו''ל ועשו קצת חשבון נפש על תרומתכם...

    אני גם מניח שתוכל להתרשם מהתגובות שהעם העייף הזה לא איתך הפעם...

  • 69.

    מיום שחרב בית המקדש, לא ניתנה נבואה אלא, לכתבני ספורט ושוטים. (ל''ת)

    שפתי כהן , 13/01/09 14:46

  • 68.

    עופר חביבי,תקרא ותפנים!!

    רמי, 13/01/09 14:36

    בדיוק כמוך..ואלי קצת יותר..(שרתתי כמג''ד במיל.) ובוגר יחידת עילית מוצנחת(מה לעשות).
    לחמתי,לצערי קצת יותר ממך(החל מ 1968 לאורך כל הדרך..כולל אינתיפאדה).
    אינני שייך למחנה הימני בדעותי,נהפוך הוא.
    לכן מצאתי לנכון(ובצנעה מרובה) להביע את ''התפעלותי'' הרבה ממאמרך ההזוי.עשה חסד עם עברך הצבאי..תניח לו בצד..אתה לא מוסיף הוד,הדר,חוכמה בדבריך.(בלשון המעטה).
    פשוט,מאוד פשוט..תן לצבא ההגנה להגן על תושבי המדינה.נקודה!!!

  • 67.

    אולי החיילים שונים כי הנסיבות שונות? התובנות שונות?

    עץ, 13/01/09 14:27

    חייל שיוצא להילחם במי שהפגיז את ביתו את בית הוריו קרוביו וחבריו, הוא חייל אחר ממי שיוצא להילחם באוייב המסכן את ה''מדינה''.
    כאן באמת יש סכנה מאד אישית. הסכנה באה הביתה, נכנסת הביתה, הורסת את הבית.

    אף בנאדם סביר-נורמלי לא רוצה להיות מפלצת.
    ואולם יש מצבים שדרישות גבוהות לטוהר הן מותרות ואף סכנה לקיום הממשי, לא הפילוסופי.

    הדיון הפנימי והחברתי שלאחר מכן הוא תלוי ערכים.
    חברה שרואה את טובת האוייב שלה יותר מאשר את טובתה היא, איננה אלא חברה חולה. מעוותת.

    כפי שאתה, כותב יקר, שומר על ילדיך שלך בעדיפות מסוימת על פני ילדים אחרים, טוב ומוסרי ותורם ככל שתהיה, כך גם אזרחים יעדיפו את טובת מדינתם הם. זה נורמלי. בכלל לא נושא לוויכוח.
    הסגנון הזה שנהנה לגרום ייסורי מצפון למי שיצאו להגן על מדינתם על משפחתם ועל ביתם הוא מותרות של צבועים ומתחסדים! ואולי אפילו פחד ברנז'אי?...

  • 66.

    מי צריך להסתכל במראה?

    איציק, 13/01/09 14:21

    מי באמת צריך להסתכל במראה?
    ראשי השמאל שכינו את ראשי המדינה רוצחים במלחמת של''ג
    הפרשנים ואנשי האקדמיה שריפו בשיטתיות את הרוח הלאומית והביאו את האייב לחשוב שאיבדנו את רצון הקיום, מחשבה שממיטה עלינו מלחמות בלתי פוסקות.
    המדינאים שהביאו את אוסלו ומלחמותיו.
    העיתונאים שאיתרגו את ההתנתקות ומוביליה וטייחה את כל השאלות הנוקבות.

    וגם - עופר שלח וחבריו לברנז'ה.
    האם הם טורחים להתבונן במראה ולהסיק מסקנות?

    • איציקלה נפשע-זה אתה שאומר שטבח גולדשטיין היה בסדר אם היתה פקודה? (ל''ת)

      Ehad Haam-Zioni, 13/01/09 16:09

  • 65.

    מציע לוותר על הפאניקה וההלקאה העצמית.

    רוק, 13/01/09 14:19

    חיוני להביט פנימה ולבקר את עצמך, וזה מה שראוי שיעשה. אבל להלקאה עצמית על כל צעד ושעל, לביקורת מלומדת לכאורה ולניתוח מתוחכם של המצב לעיתים אין מקום. אולי כיום ד''ר אביטל ממקומו באקדמיה ובמחקר מיטיב לנתח את מעשיו בעבר, וכמוהו שלח בעיתון או בטלוויזיה- אבל כל ההחלטות שלקחו הפלשתינים עד היום, ממש כולן, היוו ניצול ללא בושה של הנטייה החולנית לביקורת עצמית בלתי פוסקת של ישראל (שריד יהודי עתיק). עלינו להתאים עצמנו, כרגע, למציאות העגומה הזאת.

  • 64.

    שלח, די לחרטט

    די, 13/01/09 14:19

    זה כבר לא עובד על אף אחד.

    תחזור לכדורסל.

  • 63.

    מאמר חכם של איש חכם (ל''ת)

    לבנת, 13/01/09 14:12

  • 62.

    שכירי חרב

    יצחק, 13/01/09 14:11

    אתה מצטט את ד''ר אביטל:
    ''שום דבר לא היה יותר חשוב מאשר לעבור את הדברים הללו נכון, בסגנון ראוי.''
    זה נשמע כמו מוסר של שכירי חרב

  • 61.

    החלטות בין לאומיות לא נוחות

    יצחק, 13/01/09 14:09

    ''ישראל תצא מ''עופרת יצוקה'' כמדינה חצי מטורפת: מדינה שמזלזלת בהחלטות בינלאומיות כשאלה אינן נוחות לה'' - הצחקת אותנו, יש איזהן החלטות בינלאומיות שהיו נוחות לישראל?
    תמיד קפצנו לדום בגלל החלטות בינלאומיות שגזלו את ההישגים הצבאיים.
    אבל אתם בשלכם. מדינת ישראל תמיד לא בסדר וגם אם הצד השני פועל נגדנו, אז שוב אתם מאשימים את מדינת ישראל.
    אולי פשוט אתה ודומיך טועים, מטעים ולא בסדר?

    • מדינה שמתעלמת מהחלטות בינ''למ?איזה כמו זאת שאומרת שציונות היא גזענות?

      המשקיף העליון, 13/01/09 17:27

      תשתי בהחלטות הבין לאומיות שהולכות תמיד על קו הנפט ריאד וושינגטון שעובר דרך עזה
      אם בעל הממון הוא בעל הדעה באו''מ אז אני שם עליו שמו''ם

  • 60.

    שמונה שנים סיממתם את החברה הישראלית כולה

    רן לוי, 13/01/09 13:55

    ועכשיו נגמלה החברה הישראלית כולה מהסימום הזה.

    מאז תחילת המלחמה הפלשטנית השניה (מה שיורשי הנאצים קוראים ''אינתיפאדה'') אילצתם את החברה לאמץ מושגים כמו ''עימות בעצימות נמוכה'', ''צה''ל פועל עם יד קשורה''.

    כל הזמן איבחנתם והבחנתם באופן פגום בין ארגוני הטרור לעם הפלשטני. עד שקיבלתם את עזה - בעזה ארגון הטרור הוא העם הפלשטני, הוא השלטון שנבחר בבחירות דמוקרטיות ושקורא להשמיד את ישראל. וברגע שיש מדינה ריבונית עם שלטון נבחר שמצייג את הרוב ושקורא כל יום שישי במסגד להשמיד אותי אין לי שום בעייה, תראה שלח, אבל שום בעייה להשמיד אותו.

    ואני חושב שזהו הרקע להלך המחשבה שמטריד אותך אבל מאוד משמח אותי - הקם להשמידך, השכם להשמידו.

  • 59.

    שלח לא אוהב פאתוס. עדיפה הלקאה עצמית (ל''ת)

    שום דבר לא חדש, 13/01/09 13:46

    • מאחל לו שימשיך בשינאה עצמית זה עונש שמגיע גם לאוייבים (ל''ת)

      הבנאדם מיסכן מתייסר כל רגע, 13/01/09 14:50

  • 58.

    האתוס ה''נקי'' של שלח, נקי מלאומיות פשוטה ואהובה.

    יצחק, 13/01/09 13:37

    אתה אולי מתבייש להישמע לאומני, אבל סוף כל סוף רבים מבני עמנו כבר לא מתביישים בזה.

    • כנראה שאינך מבין את ההבדל בין לאומיות ללאומנות

      יאיר ל, 13/01/09 13:53

      ואם כבר להזדעזע, אז בבקשה תתחיל להזדעזע מחבריך בחאמאס, שמוכנים להקריב תינוקות למען ''זכותם הלגיטימית'' להתחמש בטילים, אותם ישגרו אל גני הילדים של הציונים.
      או לחילופין תסתכל בראי, ותקבל גועל נפש ממי שהביא עלינו למעלה מאלף קורבנות שלום של אוסלו.

  • 57.

    ימח שמם של שונאי ישראל! (ל''ת)

    גם המכוערים שבהם, 13/01/09 12:57

  • 56.

    שלח,עשה טובה

    אורן, 13/01/09 12:32

    תחזור לפרשן כדורסל,שמה תעשה פחות נזק,נמאסכבר מהצדקנות המוסרית הזאת,מי שנלחם מתוך בתי ספר,מסגדים ומקלטים של אונרא,לא ראוי לשום הגנה,אף גופה של חייל ישראלי לא שווה את ניקיון הנפש הרכה שלך ושל חבריך,ואם על צדק מדובר,במהדורת סוף השבוע אמר בן כספית אל מול התמונות של חוליית שיגור שלא מותקפת על ידי צה''ל רק משום שהיא ממוקמת בחצר בית ספר,''אני יודע מה הרוסים והאמריקאים היו עושים במצבים כאלה''הגיע המן,שלח שאתה וחבריך תבינו,שכל שפיחות הדמים הזאת הייתה נחסכת אם אתה וחבריך יפי הנפש לא הייתם יוצרים את ההכרה בצד הפלסטיני שזה סוג לחימה שישראל לא תעמוד בה מוסרית

  • 55.

    מאמר מעולה. באמת יהיה קשה לנו להסתכל במראה

    ביום שאחרי., 13/01/09 12:31

    ולחלקנו זה לא יזיז בכלל.

    • למעלה מ-1000 קורבנות השלום של אוסלו לא הפריעו לך להסתכל במראה (ל''ת)

      יאיר ל, 13/01/09 12:42

  • 54.

    צודק (ל''ת)

    ע, 13/01/09 12:29

  • 53.

    שלח,עשה טובה

    אורן, 13/01/09 12:21

    תחזור לפרשן כדורסל,שמה תעשה פחות נזק,נמאסכבר מהצדקנות המוסרית הזאת,מי שנלחם מתוך בתי ספר,מסגדים ומקלטים של אונרא,לא ראוי לשום הגנה,אף גופה של חייל ישראלי לא שווה את ניקיון הנפש הרכה שלך ושל חבריך,ואם על צדק מדובר,במהדורת סוף השבוע אמר בן כספית אל מול התמונות של חוליית שיגור שלא מותקפת על ידי צה''ל רק משום שהיא ממוקמת בחצר בית ספר,''אני יודע מה הרוסים והאמריקאים היו עושים במצבים כאלה''הגיע המן,שלח שאתה וחבריך תבינו,שכל שפיחות הדמים הזאת הייתה נחסכת אם אתה וחבריך יפי הנפש לא הייתם יוצרים את ההכרה בצד הפלסטיני שזה סוג לחימה שישראל לא תעמוד בה מוסרית

  • 52.

    אכן טור מעניין אבל מה לגבי הדור הקודם לך האם גם הם יצאו למלחמה בשלווה

    איתי, 13/01/09 12:21

    רוצה לומר אולי הדור שלך היה דור בעייתי דור שהמיט עלינן חשיבה תבוסתנית במלחמת של''ג וכפועל יוצא לחימה כושלת באופן יחסי והדור הנוכחי בדומה לדור המקימים יוצא מתוך אמונה בצדקת דרכו וזה לא אומר שהם לא מפחדים חושבים על ההשלכות או על סוגיות אתיות פשוט עם כול אלה ולאחר שיקלול של הדברים במשך שנים הם יוצאים לקרב עם מה שאתה מפרש רצון אישי לנקום

  • 51.

    למה כל יום שלח? (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 13/01/09 12:13

  • 50.

    שלח אתה מלוחמי ישראל שהגנתה בגופך עלנו , אז בבקשה חזור למקורות (ל''ת)

    חזור למקור לאן הייתה שייך, 13/01/09 12:02

  • 49.

    אז קום ולך לשוודיה (ל''ת)

    אלף, 13/01/09 11:59

  • 48.

    ספק רב אם ישראל היתה קמה עם שמאל רדיקלי בבג''צ ובתיקשורת (ל''ת)

    לניצולי השואה ופלטים מארצות ערב, 13/01/09 11:49

    • אולי לא שמעת, שהגוף המרכזי ביסוד המדינה היתה תנועת העבודה

      גיורא, 24/01/09 09:58

      ולא ''האיחוד הלאומי''...

      רק שאז שמאל רדיקאלי יכול היה להתערבב עם לאומנות קיצונית (''אחדות העבודה'') ודתיים היוו את הקצה השמאלי של הקשת הפוליטית (''המזרחי'')
      וסוציאליזם בגוונים שונים היה האידאולוגיה שהניעה את רוב נושאי דגל הציונות במאה שעברה.
      והימין??
      הוא היה טרמפיסט חסר מסמעות בתהליך הזה.
      עכשיו כשזכה להיות לרוב במדינה, מנסים קצת לשכתב את ההסטוריה..

  • 47.

    אם חבורה סהרורית ואולי מתוך שינאה עצמית לא מייעצים (ל''ת)

    האוייב היה נכנע, 13/01/09 11:42

  • 46.

    מאמר הזוי ודוחה

    לינה, 13/01/09 11:40

    די. די. די.
    נ-מ-א-ס-ת !

  • 45.

    מפסדים העיקרים אלה שמעסקים אותך (ל''ת)

    פרידמן, 13/01/09 11:36

  • 44.

    מאמר הזוי ודוחה

    לינה, 13/01/09 11:35

    די. די. די.
    נ-מ-א-ס-ת !

  • 43.

    קודם שתצע

    בועז ב, 13/01/09 11:28

    כי אני לא רואה אותם יוצאים משם כל כך מהר. טמונים בתוך חדלות הפרעוןהאישיות של מנהיגיה שלא יודעים איך לצאת מזה עכשיו. והם, החמס, יש להם זמן, מחכים, עוד 300 הרוגים? לא מזיז להם, רוצים לתת לנו איזה מכה ולהכריז על ניצחון, יש להם זמן, לנו אין מנהיגות

  • 42.

    היי עופר

    צבי, 13/01/09 11:27

    אתה אפס גם בכדור סל וגם בפרשנות למען המדינה

    תפרוש ולך לגור בעזה שפ בטוח יש כדורסל יותר טוב.

  • 41.

    זה אישי

    g, 13/01/09 11:22

    אני צעיר במעט מעפר שלח וביליתי לא מעט חודשים בלבנון בסדיר והרבה מאוד ימים ולילות ברצועת עזה בתור מילואימניק.

    השתחררתי לא מזמן ממילואים (לשמחתי אני זקן) וכאשר ביקשתי לראות כמה ימי מילואים ביצעתי ב20 שנות מילואים ''הזדעזעתי'' שביצעתי יותר מ1000 ימי מילואים (שלש שנים).

    בעבר הצבעתי עבור מר''ץ משום שחשבתי שהפלסטינים זכאים למדינה וכאשר תהיה להם מדינה אנחנו נחיה איתה בדו קיום.

    היום אחרי הסכמי אוסלו שהיו מלובות בטרור איום ולאחר ''שהשותף שלי'' יאסר ערפת שלך אותי לשתות את המים בים של עזה ולאחר שעזבנו את הרצועה במחיר כלכלי וחברתי ענק (החלטה נכונה לדעתי).

    לאחר שבבחירות דמוקרטיות החמס עלה לשלטון ברשות הפלסטינאית ובתעלול ''חוקי'' הפת''ח נשאר בשלטון, לאחר שחמס עזה הרג והדיח את הפת''ח בהפיכה אלימה מאוד.

    היום לאחר שהעם הפלסטינאים (הם בחרו חמס) ירו אלינו אלפי טילים והעולם בצורה שקטה תומך בהם ולאחר שהוברר לנו בצורה מאוד ברורה שהסכסוך שלנו איתם אינו על שטחים אלה כנראה דתי.
    לאחר שלקחנו אין סוף סיכונים ושילמנו מחיר ענק בחיי אדם הגעתי למסקנה שזה אישי (אני עדין מוכן לחזור לקוי 67 בשביל שלום אמיתי אבל למר''ץ אני מיזמן לא מצביעה).

    • תשתדל\\י להקפיד בפעם הבאה

      עוז, 13/01/09 12:16

      יותר מ-1000 ימי מילואים ב-20 שנה? לא נראה הגיוני. רק קצינים עושים יותר מ-30-40 ימים בשנה. בסוף כתבת שלמר''צ ''את לא מצביעה'', שזה מעיד על קצת בילבול בזהות המינית. למרות שדווקא עם רוב מה שכתבת אני די מסכים

      • אני לא קצין ויצא לי לעשות למעלה מ60 ימי מילואים בשנה (ל''ת)

        קניגסברג , 13/01/09 12:56

      • כנראה שאתה לא יודע

        g, 13/01/09 15:19

        כנראה שאתה לא יודע אבל במשך שנים היה אפשר לקרוא ל30 ימי תעסוקה ועד 14 ימי אימון בשנה תוסיף לכך את האינתיפאדה הראשונה ותגיע בקלות ל1000 ימים

  • 40.

    לך לחיות בשדרות, אולי תרגיש אחרת. מיליון ישראלים תחת אש טילים!

    אלכס טוקבק, 13/01/09 11:02

    בוודאי שזה גם אישי. מיליון ישראלים נמצאים תחת אש. שוב התפלספות שמאלנית שמנותקת מהציבור.

    • מה הקשר לשמאל ולימין?

      לוחם בדימוס., 13/01/09 11:41

      כל מי שהורג, ואין כזה דבר הרג מוצדק (יש כזה דבר הרג שנכפה עליך), צריך להתמודד עם תוצאות מעשיו. לבי לבי ללוחמים, שיצטרכו לסגור חשבון עם המעשים והמראות.

      • יש דבר כזה הרג מוצדק! מי שקם להורגך השכם להורגו!

        אלכס טוקבק, 13/01/09 15:29

        רק אדם שלא חווה ירי של טילים על עירו יכול לשאול שאלות כמו למה זה אישי? למה אנחנו פועלים בכלל? למה אנחנו לא מוותרים להם?

  • 39.

    עוד טור חכם של שלח

    חמציץ, 13/01/09 11:02

    שלח, תשתדל לא לשים לב לעדר הברברים צמאי הדםשמגיב לטורים שלך. במקרה של הטור הזה הם בהחלט מוכיחים את מה שאתה כותב.
    ישר כוח והמשך להאיר את עינינו.

    • שלח - עכשיו אתה גם משבח את עצמך ? (ל''ת)

      חמציץ דביל, 13/01/09 12:02

      • אכן אתה דביל, נתת לעצמך שם נכון (ל''ת)

        משתדלת, 13/01/09 14:07

  • 38.

    כנסו

    שירהw , 13/01/09 10:45

    אגב, מוסר על פי התורה זה גם לבגוד באישה ולהיפך, זה לא לעשות טלפונים על חשבון העבודה (טלפונים פרטיים), כי זה גזל, לא לדבר לשון הרע, לא לרכל, לא להתחנף, לא לשקר, ליצנות אסורה, כלומר אסור לצחוק מבן אדם אחר ועוד ועוד ועוד וגם לא להסתכל על נשים אחרות כשאתה הולך עם אשתך ברחוב - בעיקר כדי לא לפגוע בה. כמה מכם מכירים את דברי המוסר המעטים שהזכרתי?!

  • 37.

    אני מציעה עצומה גם לגבי עופר שלח

    YOYO , 13/01/09 10:28

    הוא לא התייעץ בחברו רביב דרוקר שהפך לנלעג בעיני הציבור והוריד פרופיל. הוא מתאמץ להגיע לרמת הפטתיות של ארי שביט האהבל. שלח, אתה בדיחה. בלום וסתום אולי נשכח את זיוני המוח שלך ונסלח לך למרות שכלל לא בטוח. אגב, לא רוצים לשמוע ממך דיבורים בעד או נגד. פשוט כלום. רוצים רק דממה רועמת מצידך. אינך ראוי למאכל אדם. אתה בושה לאינטליגנציה. דגנראט.

  • 36.

    שלח, הפכת לבדיחה לאומית. בלום קצת את פיך.

    YOYO , 13/01/09 10:24

    רק ארי שביט מנופף הידיים הצליח להגחיך עצמו לרמה שאתה ירדת. פשוט בושה וחרפה. את היוהרה הפרשנית שלך תדחוף לאחד החורים. סע לשלום חביבי. לא מעוניינים להקשיב לכסיל כמוך.

  • 35.

    בחיאת;;;;;;;;;;;;אוליי תסתום כבר ותן להם לעבוד.

    דדה, 13/01/09 10:18

    הצדקנות הזאת והיתיפיפות שלך ושל מריעך הביאונו עד הלום.
    עד כאןןןןן !!!! עם הטירור הכללים משתנים.
    אני מעדיף לחיות עכשיו ולהתמודד אחר כך מאשר להתיפייף מת עכשיו.ואתה יודע מה!!? אם היית לוקח את המלחמה ההיא קצת אישית יותר., היום היינו נראים אחרת. so please let them do the job. they are better than you and me.............

  • 34.

    מספיק עם ההתייפייפות, נמאס מהשטויות האלה ומספיק עם האשליות

    שירהw , 13/01/09 10:09

    המדינה לא נורמלית כבר הרבה זמן. לא היינו צריכים את המלחמה הזאת כדי שהמדינה תצא חצי מטורפת. הגיע הזמן ליגוע במציאות כמו שהיא. כמה שנים עברו ממלחמת לבנון הראשונה ומה קרה במדינה בשנים האלה?! תגיד לי, כשהחמס יוצא לפיגוע או יורה טילים - מה מטרתו?! - הוא אומר את זה בקול רם מבלי להתבייש -גהאד! שהאדה! להרוג יהודים בגלל שהם יהודים ולמות למען אללה. מתי תפנימו שבלי תורה אין קיום למדינה? מתי תפנימו ש"אם אין יראת השם במקום והרגוני" - את זה אמר אברהם אבינו. והוא צודק בגדול. 60 שנות מדינה חילונית, רחוקה מתורת ישראל הוכיחו זאת בגדול. מתי תפנימו שלהעביר ביקורת זה לא מספיק! צריך גם לומר מה הפתרון- ואף אחד מהפרשנים המהוללים לא מוכן לגעת באמת ובשורש הבעייה, העיקר ביקורת ועוד ביקורת ועוד ביקורת ומה הפתרון? אין? בטח שיש, אבל הפתרון האמיתי לא מוצא חן בעיני שלח ושאר פרשנים מהוללים. הקב"ה הוביל את המדינה הזאת לאבדון ממלחמת יום הכפורים, כי המדינה קמה בניגוד לתורת ישראל ובניגוד לרצונו. הקב"ה נתן למדינה הזאת 20 שנה בלבד הצלחה! למה? כדי שהמפלה שלה תהייה גדולה וכואבת. השם יתברך העלה את הציונים מעלה מעלה ונתן להם תחושה שהם חזקים, והם חשבו שהם המעצמה הכי גדולה בעולם עם צבא בילתי מנוצח ומוסרי - ואת זה הקב"ה שונא. את מידת היוהרה והגאווה ואת מידת "הכוחי ועוצם ידי". כאילו שהם הצליחו מעצמם בלי עזרה משמים - וז החלו הנפילות והמפלה הגדולה עוד לפנינו. כתוב "לפני שבר גאון" זו דרכו של השם יתברך, כשהוא רוצה להפיל משהו - הוא מעלה אותו מעלה מעלה כדי שההתרסקות תהייה כואבת. זה מה שהשם עשה להמן הרשע, העלה אותו מעלה מעלה, עשה אותו משנה למלך אחשוורוש, קיבל יד חופשית למלוך על 127 מדינותובו זמנית השם הכין לו ולבניו את עמוד התלייה - וצחוק הגורל שהמן בעצמו בנה לעצמו את עמוד התלייה. יהודים יקרים כבר כתבתי אינספור פעמים - כתוב בתורה שעם ישראל אינו עם ככל העמים. כך קבע השם יתברך. עם ישראל קיבל על עצמו את תורת ישראל במעמד הר סיני. ובמשך ההסטוריה בגד בקב"ה הרבה פעמים והשם לא שתק - הביא עליהם צרות וייסורים ואוייבים מרים שרצחו ביהודים משך כל השנים. אין מור יהודי ללא המוסר של התורה - התורה קובעת מה הוא מוסר. המילה יסורים היא מלשון מוסר. לקב"ה יש שתי שפות שבהם הוא מדבר אלינו. אחת - דרך התורה. הורה אומרת לנו מה לעשות כיהודים וזאת השפה הרכה של השם יתברך. וכשלא מבינים את שפתו הרכה הוא משתמש בשפה השנייה - שהיא שפת המלחמות והייסורים, והצרות והאסונות הן בכלל ישראל והן בפרט, כאשר המסר שלהם הוא אחד: "חיזרו אלי, כי ללא התורה אין לכם חיים לא בעולם הזה ולא בעולם הבא".אנשים לא מבינים שהחמס הוא מקל בידי השם יתברך להכות בנו כדי שנשוב אליו. עד שלא תפנימו את הדברים האלה, יהייה רע מאד. הכל כתוב בתורה. אינני כותבת שום דבר מעצמי. כעת אנו רגעים לפני ביאת השיח - רגעים במובן של אלפיים שנה. הקדוש ברוך הוא בא לגבות את החוב מכל יהודי ויהודי כפרט ומעם ישראל ככל. מי שלא יחזור אל השם יתברך עלול להעלים מהמפה. השם יתברך הוא אב רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד, אבל הוא לא מוותר. יהודים יקרים! לשמור תורה ומצוות זה כיף. לחיות עם הקב"ה ולדעת שיש לך תכלית בחיים זה גם כיף. כנסו לאתר "דניאל מסרים מעולם האמת" כדי לקבל יותר אינפורמציה ולראות את הנבואות עם הסברים.

    • שירה כנסי! אני מסכים!

      ציטטה, 13/01/09 10:47

      שירה במסכת נגף שכל נאמר: ''ותלך שירה בשערי מרפא שכל לקחת רפואותיה. והיו רפואותיה מרות ותברח. ותלקה שירה בשגעון ותשלח הגיגיה לאתר בין-רשתי העברי. וישלח את מלאכיו הלבנים ויחזיקו בשירה ויתנו בה חומר רפואה ותרדם. ותתעורר קשורה למיטת מנוחתה במרפא שכל ותבלע רפואותיה. ותחלים שירה. ותצא משערי מרפא שכל לזבוח זבח על רפואתה''.

      תיהיי בריאה.

      • מצחיק (ל''ת)

        אז צחקתי. שלח ענק., 13/01/09 11:35

      • מי שמגיב באופן לא ענייני - הוא כסיל גמור וזה מראה על אדם

        שירהw , 13/01/09 12:28

        דגנרט ממדרגה ראשונה. אפילו לרחמים אינך ראוי - אתה שייך לאנשים האבודים הדבוקים בשקר כל ימי חייהם.

  • 33.

    החיילים השתנו אבל אתה נשארת כתבלב חצר עלוב

    יאיר ל, 13/01/09 10:07

    כל תעמולני השמאל, המכנים עצמם פרשנים, ניסו לכפות עלינו ''הודנה'', ''תהדייה'' וכו'.
    תחילה הללו את גבורת לוחמי החאמאס הנוראים המוכנים למות ולא לברוח. אח''כ התמקדו בסבל שהחאמאס הביא על תושבי עזה.
    תעמולני השמאל, שהקריבו בשימחה מעל ל-1000 קורבנות אוסלו, הם הם המפלצות האמיתיות.

  • 32.

    קשקשן

    aalony , 13/01/09 09:54

    חלאס כבר.

  • 31.

    אנו נמצאים בימים היסטוריים!!!

    דרור, 13/01/09 09:46

    ימים בהם המדינה שבה לעצמה ואומרת - די ,די לתקוות השווא , די להרג ילדינו , די לנו להיות עם יפה נפש ! אנו נלחמים בימים אלו על הזכות לחיות במדינה שלנו , ולא על שום דבר אחר ! נשקנו אינו מופעל על מנת להרוג או להשמיד אוייב מר , אלה בכדי לאפשר לאזרחינו להמשיך ולעשות את מה שנשבענו לעשות שהקמנו את המדינה , להקים בית חזק שיהווה מקום בטוח לכל יהודי באשר הוא.
    בימים אלו אנו אומרים לעולם - לא שוב , לא ניתן יותר שדם ילדנו יהיה הפקר ! לא ניתן עוד לשום מנהיג , בשמה של אף דת או דעה לקום עלינו לכלותינו!!!
    עם ישראל חי , נושם וחזק !!!
    מי יתן וכל הלוחמים האמיצים שלנו , יחזרו לבית בשלום , אמן!

    • אתה נמצא בהתקף היסטרי (ל''ת)

      קח ואליום, 13/01/09 11:36

  • 30.

    כשהאמריקאים והרוסים תוקפים בכוח בלתי פרופורציונלי זה תקין

    יהודי פשוט, 13/01/09 09:44

    כשאנחנו מגינים על בתינו ויש לנו כל הזכות להגנה עצמית - באים ''אינטיליגנטים'' למיניהם וקוראים לנו ''מדינה חצי מטורפת ''.
    הטרוף הינו התחשבות בכל גורם חוץ מהאינטרס העליון שלנו - להגן על עצמנו.
    ברגע שנפסיק כל כך לחשבן לאחרים - זה הרגע שנתחיל להיות כשאר העמים !

    • השמאל לא רוצה שננצח או שנרגיש חזקים או צודקים או פטריוטיים חלילה (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 13/01/09 11:04

    • תמיכה ביהודי פשוט (30)

      תרצה, 13/01/09 15:51

      אוי כמה שאתה צודק

  • 29.

    כשחיי בנינו עומדים מול חיי מחבלים בפאטוס אבחר בבנינו!

    רוני, 13/01/09 09:40

    בושה שאתה לא קולט את זה.

    לא נורא עוד שמאלן.

    כמה מנדטים יש לשמאל למרץ? הלוואי 5 מנדט!

  • 28.

    אנו נמצאים בימים היסטוריים !!!! (ל''ת)

    דרור, 13/01/09 09:39

  • 27.

    החזקים מפסידים לחלשים (ל''ת)

    קריאת המציאות, 13/01/09 09:33

  • 26.

    עופר שלח יש עוד דבר חד כנס

    הבועה, 13/01/09 09:30

    הפעם אנחנו רואים הרבה כיפות סרוגות
    ושומעים שהם מתים על קידוש-השם
    מתחילים להדמות לשכנינו
    אוי לי

    • הם מתים בכדי שאתה תוכל לקשש באינטרנט לך תתגייס. (ל''ת)

      יהודית יהודיה, 13/01/09 10:38

    • נכון!!! הדוסים דביקים כאלו וכל מה שהם נוגעים בו נהיה גם כן. (ל''ת)

      סוף סוף מישהו אומר את זה, 13/01/09 11:16

      • ''דביקים''?

        סימה וסוסו, 13/01/09 11:47

        החרדים-לאומיים הם בעיקר מופרעים ומלאים הדחקות. לזה עופר התכוון, לא?

    • אכן בקרוב חלאות כמוך יוצאו אל מחוץ לחוק

      יאיר ל, 13/01/09 12:52

      אין הבדל בין רשעותך ונבזותך לבין רשעות ונבזות החאמאס. החאמאס מסתתר מאחורי תינוקות ומוכן לפוצץ אותם למען חיסול הציונים ואתה מעז להסתתר מאחורי לוחמי צה''ל ולהשוות את חובשי הכיפות הסרוגות לחאמאס.
      אינך ראוי להיות אזרח ישראלי ואין מקומך עמנו. יש גבול לסובלנות שאנו מפגינים כלפי חלאות שכמותך.

    • חשבתי על זה

      זכר לחורבן, 13/01/09 14:10

      אבל אף אחד לא מעז לדבר על התופעה. קצת קשה לצאת נגדם, מוהם באמת אנשים איכותיים ביותר וחברה איכותית בכלל. אבל ריבוי הדתיים-הלאומיים בזרועות הקרביים הוא אסון למדינה. מצד שני, זה ייתר בעיקר אם גם אחרים יילכו לשם... ואקום לא יהיה

      מפחדת

  • 25.

    ''צריך לתמוך בהם בלב שלם''. למה בדיוק? (ל''ת)

    אמת מארץ תצמח, 13/01/09 09:29

  • 24.

    אתה טועה חבר

    אלי, 13/01/09 09:28

    את המלחמה הזו אני צריך יותר מכל. אני כישראלי צריך ורוצה לדעת שהצבא הזה יכול גם לנצח וששת הימים לא היה מיקרה. כי מאז אנחנו בדעיכה! במלחמה הבאה נתחשב בשאר העולם.

  • 23.

    באירופה חיים היום 50 מיליון מוסלמים ככה שלא משנה מה נעשה

    רני, 13/01/09 09:21

    כשאתה אומר עולם אתה מתכוון במיוחד לאירופה שמלאה ב50 מיליון מוסלמים{בדוק}ובכל המקומות האחרים הקהילות המוסלמיות מכתיבות את ההתנגדות אז עופר יקירי גם אם נהיה מלאכים זה לא ממש יעזור לנו ..ונכון משהו השתנה אצלנו במלחמה הזו פתאום הבנו שחצי מדינה יכולה להיות בת ערובה של שלטון טרוריסטי בעזה שמפציץ אותנו כבר 8 שנים וזה כבר לא משהו קטן כמו קריית שמונה ונהרייה אלא ערים ענקיות כמו אשדוד באר שבע אשקלון,וברור לכל בר דעת שככל שנחכה יותר זה יהפוך לגדול חזק ורחוק יותר ,הטעות הייתה שלא עשינו את זה מזמן כשהם היו פחות חמושים ומבוצרים ואז לא היה צריך את כל הנזק הזה אבל התפיסה של להבליג הראתה שלבסוף אנחנו נהיים אכזריים יותר והוכיחה את עצמה כמוטעת. אז עדיף עכשיו מאשר עוד שנה שנתיים שכבר יהיה להם סקאדים ואז בכלל נהיה אשמים בשואה,אתה קורא לנו מדינה חצי מטורפת ואתה צודק אבל אנחנו מטורפים מהמחשבה שכבר לא נשארו לנו פינות מוגנות במדינה זו מחשבה מטרידה ולא לאזרח,ולא נורמאלית במדינה ריבונית..אתה באמת חושב שנעים לי לראות שכונה שלמה נהרסת ברפיח? אבל זו בדיוק הבעיה של ההבלגה אתה מבליג מבליג נותן לאוייב להתבצר ואז נאלץ לעשות פעולות מטורפות .אז בבקשה ממך אל תטיף לנו מוסר מי שמתגאה בהריסת עזה הוא סתם אידיוט אבל הוא לא חצי מדינה

  • 22.

    ''תגרום לנו נזק בעולם, כפרטים וכמדינה'' ..? מי זה 'העולם' ?

    פרקיסון להמונים, 13/01/09 09:06

    מוסלמים שהתנחלו באירופה ?
    עיתונים כמו ה-''גארדיאן'' ?
    דעת קהל שעוד שבועיים תשכח הכל ?

    אל תבהל מכלום, הכל צביעות ריגעית. שכחו את ''הטבח'' בג'נין, שכחו את מלחמת לבנון 2 , שכחו את כפר כנא, מרוב גודש לא זוכרים כלום, וגם את המלחמה הזאת ישכחו.

  • 21.

    זה לא הצבא, זה התרבות והחברה שמסביבו

    דודו הקורע, 13/01/09 09:05

    והתגובות שלפני יעידו. היסטריה, צדקנות ורגשנות. חבר'ה, נהיה מגעיל להיות לידכם.

    • אז לך לחיות ליד שכנינו הנחמדים! מבקש להיות ישו בשכונה של בריונים! (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 13/01/09 11:06

    • נכון. (ל''ת)

      מה לעשות - צודק, 13/01/09 11:37

  • 20.

    שלח צודק - אנו מאבדים ערכים חשובים

    מ''פ מילואים, 13/01/09 09:01

    חייל צה''ל לא צריך להרוג 4 ילדות רק מהחשש הקלוש שלא ישרט. כאחד שעמד במצבים מעין אלו, עובר קו דק מאוד בין ירי לגיטימי להגנה עצמית ובין השתוללות מפוחדת, קטלנית וחסרת מעצורים. המדינה חייבת לחזור לראייה צוננת ושקולה של מצב העניינים. להילחם,לא להשתגע.

    • ולסיים כמו בלבנון ?

      יאיר ל, 13/01/09 12:54

      או אולי אתה מעדיף את למעלה מאלף קורבנות השלום של אוסלו.

  • 19.

    המלחמה הפעם הרבה יותר קיומית.שלח לא מסוגל להפנים.

    אבי,התנחלות רמת אביב ג', 13/01/09 08:46

    יש בתוכינו כאלה,רבים בתקשורת שהשנים של שטיפת מוח על ''השלום'' נעלו אותם בתוך מסגרת מחשבתית שממנה אינם יכולים להשתחרר.גם כאשר מדובר בלחימה למיגור תשתיות בעזה.שם אין איזור שקול לדרום לבנון שישראל יכולה לדרוש את פירוזו,גם אם הפירוז רופף כי ממשלת לבנון חלשה מאוד.

    • הכותב בוחר להתעלם מהמציאות של ירי טילים על מיליון ישראלים! (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 13/01/09 11:06

      • נתקע לך המקש של הסימן-קריאה? (ל''ת)

        יש עוד מקשים במקלדת, 13/01/09 11:38

  • 18.

    השקר הגדול של המידתיות

    לאה מהמרכז, 13/01/09 08:45

    בחוקי המלחמה - אין מידתיות. תפקיד החיילים, הצבא, לפתור את הבעיה, ביעילות, באופן החלטי, ואם אפשר גם מהר. אם השיקולים שלך גורמים להרג חייליך כדי להציל את חיילי האויב בשם ''מידתיות'' - הינך חוטא ורוצח של בני עמך. החסד הכי גדול שאפשר לעשות שיציל הכי הרבה אנשים, זה להכות בכול הכוח ולגמור את זה הכי מהר שאפשר. אם האויב ידע שאתה לא תכנע לסחטנות, שאתה תדבוק במטרה של חיסול התשתית של המחבלים. הוא גם יפסיק להתחבא מאחורי אזרחים, וגם חייהם יינצלו.

    • המגלומניות הזו תביא עלינו את סופנו (ל''ת)

      לאה מירושלים, 13/01/09 14:11

  • 17.

    הפעם אתה צודק. הנה גם לשלח המלחמה הזאת עשתה משהו (ל''ת)

    אילת, 13/01/09 08:44

    • לאילת המזועזעת

      יאיר ל, 13/01/09 14:03

      את רוצה עולם טוב, עולם בו בין לאדן מנגן בכינור, החאמאס משקיע בחינוך, האייטולות לוחמים בעד שוויון והאיסלם מטיף לאחוות אחים, עולם בו הזאב הופך לצמחוני וגר עם הכבש.
      אולי בגלגול הבא תזכי לאוטופיה שלך.
      בינתיים את חיה במזרח התיכון בו החאמאס מקריב תינוקות למען ''זכותו הלגיטימית'' להתחמש בטילים, אותם ישגר אל גני הילדים של הציונים.
      מה לעשות אילת, זו המציאות.

  • 16.

    במלחמת לבנון הראשונה לא נפלו טילים על מליון אזרחי המדינה (ל''ת)

    שלח, אתה טרחן ונודניק, 13/01/09 08:27

    • כנראה שעוד לא נולדת אז. (ל''ת)

      אמנזיה, 13/01/09 10:04

  • 15.

    אנחנו אשמים במלחמה הלא מוצדקת הזאת.רק אנחנו

    ספינר, 13/01/09 08:14

    אנחנו ברחנו מלבנון ומכל אחריות ממלכתית
    לא הגבנו על ירי על ישובים בצפון
    מכרנו את עצמנו לעבדות בשביל שויים סוחרי סמים
    אנחנו ברחנו מעזה בהתנתקות
    אנחנו הרסנו ישו7בים של יהודים בעוטף עזה
    אנחנו רוצים לסגת ולברוח ביו''ש
    אנחנו שתקנו 8 שנים לאורך גבול הרצועה
    אנחנו יצרנו את הילד הפראי והרצחני - חמס
    לא שמנו גבולות.אנחנו הורים זבל

  • 14.

    שלח צודק, לצערי. (ל''ת)

    מפוכח, 13/01/09 08:08

  • 13.

    יצאנו מהגלות אבל עדיין חושבים שאנו שם

    חיים, 13/01/09 08:07

    עופר שלח מייצג את אלה שלא הפנימו שאנחנו מדינה ריבונית ווהג כאילו אנו עדיין בגלות. הערבים מכירים בזאת ומנצלים את זה כדי לנצח אותנו. רק גלותיות מנחה דיבורים מעין אלו. אפילו בן גוריון אמר- לא חשוב מה יאמרו הגויים- חשוב מה יעשו היהודים. ואף מדינה לא היתה מסכימה שיירו 8 שנים על אזרחיה, שלא נדבר על טרנספר של אזרחיה (ראה ערך מכובס ''התנתקות.

  • 12.

    ודאי שחיילי צה''ל לא היו ולא יהיו רובוטים ש''עושים'' מלחמה

    שלח אין מה לכתוב,לא כותבים., 13/01/09 07:48

    וחוזרים הבייתה ,מאיפה החירטוט הזה?

  • 11.

    הבה ונתייחס לפסקה האחרונה שלך:

    יודע דבר, 13/01/09 07:40

    ''ישראל תצא מ''עופרת יצוקה'' כמדינה חצי מטורפת: מדינה שמזלזלת בהחלטות בינלאומיות כשאלה אינן נוחות לה, שלא בוררת באמצעים ומתרברבת בכך שהיא מפעילה כוח הרבה מעבר למידה, שמתכנסת לתוך בכיינות קורבנית ומתגאה בהבדלים בינה לבין רוב העולם התרבותי. העמדה הנפשית הזו תגרום לנו נזק בעולם, כפרטים וכמדינה. חשוב מזה, היא תכרסם עוד יותר בתחושה הפנימית שמכוחה אנחנו חיים כאן. בעיניי, זה מאיים עלינו יותר מכל קסאם. ''

    -למה ישראל בדיוק תצא כמדינה חצי מטורפת ומה זה חצי?
    - מדינה שמזלזלת בהחלטות בינלאומיות אולי מדינה שדואגת לאנטרסים של אזרחיה?
    -אני לא ראיתי מישהו מתרברב באשר למידתיות של הפעלת הכח ומידתיות זה דבר שאפילו בעל מוסר כמוך אין לו כלים לקבוע אותה
    -איזה נזק בעולם? למה העולם היה תמיד מטורף עלינו ועכשיו פתאום הוא שונא אותנו בגלל עזה? יש לי חדשות בשבילך כאחד שמסתובב די הרבה בעולם לא בטיולים אלא בעבודה אז המצב בכל מקרה רע באירופה וטוב בארה''ב כבר שנים מבחינת היחס לישראל וזה לא השתנה פחות או יותר מאז מלחמת ששת הימים
    -על איזה תחושה פנימית אדוני מדבר? ואחרי כל כך הרבה ''רציונאל'' שאתה שופך בעיתון פתאום אנחנו כולה על תחושה פנימית?
    - תמשיך לקבל משכורת.

  • 10.

    לך לפרשן כדורגל - רק בזה אתה מבין.

    שדרות, 13/01/09 07:28

    הציבור בעזה בחר בתנועה צבאית ופוליטית
    החותרת ופועלת להשמדת מדינת ישראל ועם ישראל
    (ראה התראות בחו''ל)
    לכן צריך להכריעה אותם.
    חייבים לעשות זאת בצורה הבטוחה ביותר,לפעמים
    זה עולה במחיר הציבור שבחר בחמאס.

    • לא כדורגל, כדורסל, וגם בזה הוא לא מבריק. (ל''ת)

      תומך ומתקן, 13/01/09 08:46

  • 9.

    שיתוף פעולה מייצר שיתוף פעולה. אלימות מייצרת אלימות

    א.א, 13/01/09 07:21

    כך היה וכך יהיה. העובדה שמו''מ שקיימנו בעבר נכשלו לא אומרת שלא ננסה שוב ושוב עד שנצליח. מדינת ישראל-אסור לה מעצם חוזקה ועל אף עוצמתה לדחות כך בפשטות את היוזמות להפסקת אש. כן- אפילו שחמאס לא מקבל את ההצעה.שיתוף פעולה מייצר שיתוף פעולה. אלימות מייצרת אלימות.
    א.א

  • 8.

    בן גוריון מתהפך בקברו

    שעיה, 13/01/09 07:19

    עמדות מוסריות כגון אלו שחצבת לך כאן הוצגו עוד ב48 ע''י דוד בן גוריון ונגזרות שלה אף נחקקו במגילת העצמאות.
    אולם אני לא חושב שהוא התכוון שנדבוק בעמדות אלה גם במחיר של למות תוך כדי, טווס מת לא יכול להתהדר בנוצות מוסר. מדינתנו היא המוצב הקדמי במלחמת ההשתלטות של האיסלם על העולם שעל דגלה חרוטה מלחמת הג'יהאד.
    אנחנו נלחמים לא רק את מלחמתנו הצודקת אלא גם את מלחמתם של אזרחי עזה המתנגדים לחמאס ושרוצים לחיות בשלום כמו אחיהם בגדה המערבית המונהגים ע''י הפתח.
    ובמלחמה יש קורבנות. אין כאן מקום למשוא פנים. על הרוגינו נבכה בשוך הקרבות, על הרוגיהם נבכה כשיושיטו ידם לשלום.

    • וואו-איזו הגזמה פיוטית-מוצב קדמי למלחמה באסלם...אנו נלחמים עבור אזרחי

      Ehad Haam-Zioni, 13/01/09 08:02

      עזה...בן גוריון מתהפך בקיברו...אין מקום למשוא פנים (מה הפיוט אומר??? שאכפת לנו על אזרחינו כמו שאכפת לנו על אזרחי עזה????)

  • 7.

    ''ישראל תצא מ''עופרת יצוקה'' כמדינה חצי מטורפת''

    עצבני, 13/01/09 07:06

    חצי מטורפים? אם כך אז עשינו רק חצי עבודה - אנחנו צריכים לצאת משוגעים לגמרי - שהערבים ידעו שבעל הבית השתגע, אחרי הכל אנחנו במזרח התיכון, לא בסקנדינביה, וצריך להתנהג בהתאם.

  • 6.

    מדובר באוייב אכזרי שמשתמש בנשים וילדים ככלי נשק

    הפצצת המגן האנושי היא חובה מוסרית שלנו!, 13/01/09 06:58

    אסור לנו להתנשא מעל אוייבינו ולאמר כי הם מתנהגים כחיות ואנו נצילם .. במחיר חיי חיילינו, או מה שיותר גרוע, נוותר על מלחמתנו ונכנע לחמאס שיורה על ישובינו. אם הם לא מרחמים על אזרחיהם בטח שלנו אסור לעשות כן אם זה פוגע ביכולתנו להכריע ולנצח. נצחון פירושו, לכל הדפוקים שלא מבינים מה זה נצחון בעזה, חיסול השליטה האיראני בעזה וההתחמשות מצד איראן שם.

  • 5.

    סוף סוף ...

    ד''ר ארוין מתלהב, 13/01/09 06:46

    קם הארי מרבצו, אחרי שנים רבות שבהם ירקו עליו, רמסו אותו, רגמו אותו באבנים ובפצצות, ואפילו גירש את עצמו מביתו והחריב את יישוביו. סוף סוף מתנער העם הנפלא הזה מ''פולחן השלום'' ההרסני והבוגדני (נכון, אף אחד עוד לא קם לבקש סליחה) ומגיב בטבעיות של גבורה יהודית-ישראלית. תחי מדינת ישראל המתחדשת ...

    • תתבישו כל הארוינים רפי הכוח-רק 600 אזרחים הרוגים בשבועים???

      Ehad Haam-Zioni, 13/01/09 07:34

      זה לא נמר אלא חתלתול...

      • נורא נחמד להביע דעות כאלו מניו יורק הרחוקה (ל''ת)

        האח הגדול, 13/01/09 09:34

    • קורי עכביש - OUT , טרנטולה - IN . (ל''ת)

      זואולוג, 13/01/09 08:02

    • לא אלמן ישראל

      יוסי כהן, 13/01/09 08:49

      השם יתן לנו את הכוח לקום ולהילחם כשצריך!
      עם ישראל חי!

  • 4.

    הפסדנו

    יוני, 13/01/09 06:29

    ארץ אוכלת יושביה.מי ייתן ואמריקה תעשה לנו טרנספר למיסיסיפי.המוסר נאכל מבפנים ילדינו משחיתים נפשם

    • מי יתן ותטרונספר אתה לעזה, טיפש ארור (ל''ת)

      שם מקומם של תומכי חמאס, 13/01/09 08:26

  • 3.

    עופר

    Nirio , 13/01/09 06:21

    אתה טועה הפעם, מדינת ישראל למרות האופוריה של השגשוג והיי טק נלחמת על קיומה גם היום, והתוצאות של לא להלחם בחמאס היום היו גורמות לטילים מעזה על תל אביב והתקפות של חלק ממדינות ערב שראו אותנו נחלשים מיום ליום. עם כל הכבוד לאו"ם, אם היינו נשמעים להחלטותיו ספק אם היינו כאן.

    שני משפטים שחשוב לזכור:

    "ביום שהפלסטינאים יניחו את נשקם יהיה שלום, ביום שאנחנו נניח את נשקנו לא נהיה פה"

    "יהיה שלום כשהפלסטינאים יאהבו את ילדיהם יותר מאשר הם שונאים אותנו"

    לצערי תרבות האסלאם הקיצונית לא תאפשר זאת ולכן אנחנו נידונים להלחם על קיומנו לעוד עשורים עם כל הרצון הטוב לשלום.

    • ישר כוח ואני רק מוסיף-רק ברק!!!! (ל''ת)

      בן, 13/01/09 07:22

    • קל וחומר-לא רק שהמאמר נכון, אלא שאם נידונונו להלחם, חובה עלינו להישמר

      Ehad Haam-Zioni, 13/01/09 07:24

      נכל המכשלתו של התקרנפות ועור של פיל לקורבנות אזרחיים שנגרמים על ידינו (ובוודאי לא להתפרצויות שמחה בעורף המרחיקים אותנו מהחברה האנושית)

      ומי אמר שהמכה הקשה שקיבל החאמס לא הייתה צודקת כאשר הוא סירב להאריך את הרגיעה-כבר שנים הגיע ומגיע לתושבי הדרום לחיות נורמלית וללא חרדות-אך המכה הקשה של שלושת הימים הראשונים היתה מספיקה ומרתיעה, עם אפס אבידות לנו ומינימום אזרחי פלשתינאי-הכניסה הקרקעית נבעה מדחף פסיכולוגי ישראלי-לא מצורך צבאי.

  • 2.

    תודה לך עופר על גישתך השקולה וההומנית במאמר חשוב זה-והצצה מאחרי הקלעים

    Ehad Haam-Zioni, 13/01/09 06:03

    כשאתה מציג את האלמנטים הפוליטיים והאישיים המביאים את מנהיגי הממשלה להחליט כפי שהם עושים (או להימנע) בהחלטות לאומיות חשובות.

  • 1.

    האדרה עצמית

    אבי רותם, 13/01/09 05:59

    בעקבות הזלזול בקישוריו,החליט הכותב לעשות מעשה,ולהעמיד עצמו בשורה אחת עם מפקד סיירת מטכל לשעבר.
    מר שלח היקר,מדוע לא ציינת את הדרגה בה השתחררת? בסך הכול סגן!!!
    ישפטו הקוראים אם הזדקקות לגבו הרחב של דורון אביטל,עושה אותך למוממחה בעיני צבא ובטחון.

    • תרום משהו לדיון במקום תאוריות על 'קישוריו'... (ל''ת)

      האקדמיה, 13/01/09 07:55

    • אבי- עפר לא יענה לך מפאת כבודו, אבל הוא סא''ל..

      גיורא, 24/01/09 10:03

      סתם, שתדע, טמבל..