• 26.

    תודה למר בן דרור

    י ל ד, 12/01/09 05:39

    צורת חשיבה המעמיקה של מר בן דרור,
    מרגיעה, ואנחנו יודעים שלא כולם
    בישראל מוגבלי חשיבה ותלושים.

    תודה למר בן דרור ימיני.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    מה אנחנו רוצים? חיסול שלטון החמאס?

    מה המטרה?, 11/01/09 23:20

    ומה אז? מי ישלוט? אל מי נבוא בדרישות וטענות? מי ישא באחריות לאזרחים?
    או שאולי אנחנו רוצים לשלוט בעזה עם כל הכרוך בה?
    האם כבר שכחנו שכבר הינו בסרט הזה?

    אז הגיע הזמן להכריז שהמטרה המוצהרת
    ''שינוי המציאות'' כבר הושג ולהודיע על הפסקת אש חד צדדית שכל הפרה שלה,כל ירי או פיגוע יענה בתגובה קשה ובלתי מידתית ולפתוח בתהליך מדיני.

    הגב לתגובה זו

    • דרוש לך שינוי מציאות דחוף! מחיים בחלום לחיים בדרום.

      דון קורטיזון , 12/01/09 04:03

      מי ישלוט? אופרה ווינפרי. מעניין את התחת שלי. מעניין אותי רק דבר אחד. המנהיגות שלהם צריכה לחתור לחיים בשלום ולא לחרחר מלחמה. תכל"ס, צריך שליט חזק. עריץ. ככה הם אוהבים. שים להם אפרוח בלי נוצות כמו אבו מאזן ותקבל שוטרים עפים מהגגות. הם צריכים עריץ שיכריח אותם בכוח הזרוע לקבל מציאות אחרת. רק ככה הם מבינים. תביט סביבך במדינות ערב ותראה.
      אל מי נבוא בדרישות וטענות? מה? אתה צוחק עליי? עם איזה דרישות אתה יכול לבוא אל החמאס כשהוא שם זין עליך?! אה?
      שבור לו את העצמות, בעט לו בגולגולת ותצמיד לו קנה לראש. ואז תבוא אליו בדרישות.
      אחריות לאזרחים??? על איזה אחריות אתה מדבר? אתה על סמי הזייה קשים, אה?
      בוא אני אסביר לך לאט שתבין מהר:
      אחריות כלפי האזרחים בעזה. זה לא להילחם תוך כדי ניצול האוכלוסיה למגן אנושי.
      זה לחתור לשלום והפסקת אש.
      זה לא לנהוג בצורה חסרת אחריות ולהמיט אסון על עמך.
      אחריות זה לדאוג לרווחת העם במקום לדאוג לרווחת הקסאם.
      מי רוצה לשלוט בהם? יימח שמם שיישרפו. לא מגיע להם אפילו הרחמים שלנו. בזמן שזולגות לך דמעות על ילדים הרוגים בצידם. הם היו טוחנים בקלאוות, מחלקים סוכריות ויורים על הגגות בריקודי שמחה אם תרחיש כזה היה קורה אצלנו חלילה.
      אבל אם אין ברירה, נצטרך למצוא פיתרון.
      לדעתי, בובה פנאטית נשלטת מאחורי הקלעים בידי ישראל היא הפיתרון המושלם. זה תפקיד של מערכת המודיעין לשתול אחד כזה.
      אני חושב שדרך טובה לנסות היא לשחרר את ברגותי כביכול תמורת שליט ולעזור לו להציג פנאטיות מדומה באמצעות סיוע מאחורי הקלעים.
      איזה שינוי מציאות הושגה? טילים נופלים ללא הרף על ערים ושליש ממדינת ישראל נמצא בשבי מחבלים. מה הושג בדיוק?
      רק תראה כמה המחשבה שלך מעוותת:
      אתה רוצה להכריז על הפסקת אש חד צדדית שתגרום לחמאס לנצח מנטלית. בשעה שכבר בימים אלה היא הופרה על ידם וגרמה לפתיחת המערכה הזאת!
      מה שאתה רוצה זה לחזור שוב על אותה טעות. ורק אז הפעולה תהיה מוצדקת? מה אתה? נרקומן? למה לעשות משהו בעתיד שיביא לתוצאות הרבה יותר קשות, אם אנחנו כבר בתוכו? בוא נסיים אותו וזהו!
      מזכיר לי את השמאל ההזוי בימים טרום ההתנתקות שאמר: 'צאו מעזה וכל התגרות מצידם תצדיק פעולה חריפה כזאת'.
      רק שכיום הוא חוזר בו. אם אנחנו נצטרך ללכת לפי הלך הרוח התבוסתני והרפוי שלכם, יאכלו אותנו כאן תוך ימים ספורים כמו כרישים צמאי דם.
      אם אתה שואל מה המטרה, כנראה שאתה עיוור יותר מעטלף ונאיבי יותר מטלה בן יום.

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    תבינו פעם אחת. אנחנו לא ב 1967

    casandra , 11/01/09 18:10

    זבנג וגמרנו. האיסלמיסטים האלה למדו מאתנו במשך 40 שנים איך נלחמים (חבלשלא למדנו מאתנו לחיות יפה) ולכן הלחימה בעזה זה גהינום של מלכודות. צריך סבלנות, זהירות ויצירתיות כדי שלא להלכד בכל המוקשים שם. אנחנו רוצים את החיילים הביתה בריאים ושלמים. אתם שם בתקשורת תבינו שהבנים שלנו נלחמי בגיהנום לא בסרט הוליוודי. תפסיקו לחמם את האווירה. תרדו מהם. תזבו את הצבא שיעשו את המלאכה ואתם תפסיקו לבלבל את המוח. תכתבו על דברים יפים. העולם שילך לכל הרוחות. הם היו מוכנים בהחלט להבטיח שכולנו נמות בתאי הגזים. מי שמאמין עדיין למילה של העולם - ראוי ליריקה.

    הגב לתגובה זו

    • מזל שש'ס מקבלים רק 10 מנדטים

      אביתר, 11/01/09 21:39

      אחרת היינו נראים כמו האיסלמיסטים,היוהרה מהשטן,

      הגב לתגובה זו

      • אסור לנו לחטוא בחטא היוהרה.

        דון קורטיזון , 12/01/09 04:10

        ומה בדיוק מזל שהאלופים בסחטנות הללו מקבלים 10 מנדטים? זה מזל? זה מזל רע. הם צריכים לא לעבור את אחוז החסימה.
        הסיבה היחידה שאני לא אוהב דתיים מסוגם, היא בגלל שהם צבועים בעלי מוסר כפול. הם הפושעים הכי גדולים. עושים את המעשים הכי לא מוסריים שהם מטיפים נגדם וכל זאת תחת מעטה קדושה וכיפה. איכס.
        באמת שאני לא שונא את הדת. הלוואי שכל העם הזה היה יהודי דתי. אבל לא דתי בצורה שהדתיים כיום מייצגים אותה. זה עושה לי בחילה.

        הגב לתגובה זו

  • 23.

    או שלב ג' או לשחרר את המילואימניקים הבייתה (ל''ת)

    הצדיק , 11/01/09 17:12

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    כרגיל מצוין

    אורן, 11/01/09 17:09

    וחד כתער.

    למה לא היתה הערכות למאבק המדיני (הצפוי מאוד) כפי שהכינו לפרטי פרטים את המבצע הצבאי?
    למה בתחום המדיני יש תמיד תחושה של חובבנות משוועת?

    ציפי לבני - להתעורר בבקשה. הצגות של נחישות מעל הפוסטרים אינן מעידות על נחישות בפועל.

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    זו מלחמת חורמה

    ואתה מדשדש, 11/01/09 16:26

    הטעות המדינית הגדולה ביותר שיכולה להיות לישראל היום היא לא לנצל להכרעה צבאית את הכתף הקרה (יחסית כמובן)לה זוכה 'ההתנגדות' לישראל (הטרור בשפתנו) ברגע זה.
    יש לדלדל ברצועת החנק האירנית-איסלמית בפועל. הישג של מיכסום מחיאות כפיים אירופיות אינו בר קיימה.
    יש לשכנע גם את תושבי עזה שאולי טעו. יש לשכנע גם את העולם שמלחמותינו צודקות.

    הגב לתגובה זו

  • 20.

    סוף סוף

    אלדד , 11/01/09 15:54

    ייתכן שיש תקווה? נראה שלראשונה ישראל לא מתחשבת באירופאים, ופועלת כפי שהייתה צריכה לפעול. תמיד יש שמדברים ויש שעושים ואני מצטרף לאחרונים

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    יוזמה מדינית.

    מתושלח, 11/01/09 15:19

    המהלך הבא צריך להיות גירוש הנהגת החמאס מעזה.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    למעברים יהיו 3 תחנות: ביקורת מצרית+ביקורת צהלית+ביקורת כוח בין לאומי !

    שלמה מאור , 11/01/09 13:24

    הפתרון הוא בהרחבת שטח הפרוז בין מצרים לחמאסתן כך שמצריים תחזיק בציר פילדלפי שרוחבו 300 מ"ר, בקצה של ה300 מ"ר יהיה כוח צהלי שיחזיק רצועה ברוחב 3 ק"מ , ובקצה הגבול עם חמאסתן רצועה נוספת ברוחב 2 ק"מ שבה יחזיק כח בין לאומי שיכתר למעשה את חמאסתן בכל גבולותיה.
    הבעיה היא בדרג המדיני בציפי ליבני ובאהוד ברק שבולמים ועוצרים את צהל , דבר שמומחים טוענים יחשוף את החיילים כמטרות וישמיט את מטרת המבצע.
    שוב ליבני וברק מכשילים !!!
    ביבי צדק !!!!

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    ואם יהיו מהומות בגלל שלא מחסלים את ישראל - גם אז תעדיף שקט באירופה? (ל''ת)

    אפרים, 11/01/09 12:50

    הגב לתגובה זו

    • שטויות ופיטפוט (ל''ת)

      Ehad Haam-Zioni, 11/01/09 19:43

      הגב לתגובה זו

  • 16.

    אתה מתעקש לתת עצות אסטרטגיות.?לא חבל עליך? אתה שוחק את אמינותך (ל''ת)

    אופס, 11/01/09 11:50

    הגב לתגובה זו

    • בן דרור מנתח ונותן עצות חכמות שכדאי שיקחו אותם בחשבון !!! (ל''ת)

      שלמה מאור , 11/01/09 13:26

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    אתה מתעקש לתת עצות אסטרטגיות.?לא חבל עליך? אתה שוחק את אמינותך (ל''ת)

    אופס, 11/01/09 11:49

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    חוסר היכולת להכריע נובע מהשיטה הפוליטית בישראל

    אלון, 11/01/09 11:42

    שבה כל הזמן חושבים על החודש והשבוע הקרוב במקום על השנים הקרובות.

    אילו היו בחירות כל 4 שנים בדיוק, שאינן ניתנות להקדמה או דחיה, וראש הממשלה היה נבחר באופן שבו לא ניתן לפטר אותו במהלך הכהונה אלא רק בסופה, זה היה נראה אחרת לגמרי.

    הגב לתגובה זו

    • נהפוך הוא

      יאיר, 11/01/09 16:35

      אם ראש הממשלה לא היה דיקטטור נבחר, אם ניתן היה לעם לפזר את הכנסת (ע''י משאל עם), אזי היתה לנו הנהגה ראויה יותר כעת, והכסת''חים של ועדות החקירה לא היו עוברים בשתיקה.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    בעיניי העלם ממש לא משנה מי אשם, תמיד יאשימו אותנו

    אייל, 11/01/09 11:19

    הם מצפים שירו עלינו ולא נגיב

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    העולם מעוניין לקום לבוקר בו החאמאס אינו קיים

    יאיר ל, 11/01/09 10:38

    ובינתיים העולם עוזר לאיראן לייצר נשק גרעיני.
    כך נוהג העולם.
    אבל, מר ימיני, אתה לא הבנת, ולעולם לא תבין, את הגורמים המניעים את החאמאס, את מטרות החאמאס ( אותן הם מציגים בגלוי ), את שיטות פעולתו ( המהוות פשעי מלחמה שהעולם מוכן לקבל כיוון שהם נגד ישראל ) ואת הסכנה שבהמשך קיומו.
    יתכן שדבריך מקורם בחוסר הבנה, אבל חוסר הבנה זה גובה מאיתנו מחיר דמים.

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    אין משרד חוץ ואין מדיניות חוץ - לצערי (ל''ת)

    הבועה, 11/01/09 10:01

    הגב לתגובה זו

    • זה בגלל שאתה חי בבועה

      שולה מעפולה , 11/01/09 10:28

      אם היית יוצא ממנה ורואה איזה עבודה טובה נעשית בהסברה העולמית, אולי היית חושב אחרת.

      הגב לתגובה זו

      • צר לי שולה......

        שלמה, 11/01/09 11:40

        ....אבל החבר בבועה צודק. אמנם יש שיפור בעבודת מדיניות החוץ יחסית למלחמת לבנון בהשנייה במישור הדיפלומטי- אך בכל מה שנוגע להסברה/תקשורת/דעת קהל ו''הרחוב'' במדינות הדמוקרטיות בחו''ל - אנחנו במצב קטסטרופאלי!! בואו ונזכור כי במדינות אלו - ה''רחוב'' כן קובע! עד שלא נשפר את יכולות ההסברה שלנו בסדרי גודל, תמיד נימצא בנחיתות בדעת הקהל העולמי!

        הגב לתגובה זו

        • היי שלמה

          שולה מעפולה , 11/01/09 17:33

          אנחנו מקבלים גיבוי ממרבית מדינות אירופה וארה"ב תומכת בכל החלטה שנלקחת כאן.
          אין לי צורך או רצון לרצות את דעת הציבור ברחוב הערבי - אני משוכנעת שיש להם את האינטרסים שלהם ורואים את זה על כל מסך מחשב ותחת כל עץ רענן.

          מבחינת עבודת ההסברה שנעשתה מול גורמי התקשורת הזרה, מצטלם הרבה יותר טוב ומושך יותר רייטינג להביא תמונות של ילדים פצועים בעזה מאשר של ילדים מכורבלים במקלט. זה עיניין של סף רגש שעולה ותקשורת שרוקדת על דם ילדים פצועים ואין חדש תחת השמש מהבחינה הזאת.
          אבל - ויש פה אבל גדול - להגיד שאין משרד חוץ ואין מדיניות הסברה זה לחטוא לאמת. זה הכל.

          הגב לתגובה זו

          • את צודקת למדי ואין שום קשר בין הסברה למשרד החוץ

            casandra , 11/01/09 18:14

            ידוע לי שהרבה פעמים ניסו להסביר את עמדת ישראל ואפילו הביאו סרטים קשים לציפיה - אלא שהתקשורת בעולם לא הסכימו לשדר. שום הסברה יהודית לא תעזור פה. משני טעמים: קודם כל כי הם לא ישדרו אלא מה שנוח להם ומה שמשלים את מה שהם מעוניינים. ושנית משום שיהודים חזקים שמגינים על עצמם זה איטם לא מקובל עליהם.הם צריכים יהודונים שפופים בפינות הרחוב , חלפני כספקים, רמאים שיילוקים כאלה. תני להם כאלה והם יפרסמו כל הזמן. אבל יהודים לוחמים, גבורים - מה קרה?

            הגב לתגובה זו

  • 10.

    להקדים את הבחירות !

    מיד!, 11/01/09 09:48

    לא יעזור לנו לקדם את ההסברה עם ההנהגה הקיימת בעיקר ציפורה אשר לא יודעת דבר רק לדקלם מה שמכתבים לה אדלר ואייל.
    ולכן כל עוד החיילים נמצאים בעזה יש להקדים את הבחירות לבחור הנהגה אחרת שתתמודד עם הבאות.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    כלומר צריך לתת לחמאס לקבוע את עיתוי הפסקת האש?

    אורן, 11/01/09 09:41

    לא נראה לי הגיוני לתת לחמאס להחליט מאיזו נקודה הלאה יהיה לו כבר קשה להשתקם ואז לנצור את האש.
    אנחנו צריכים לפעול עד שהוא לא יוכל לירות על ישובי הדרום/להבריח נשק גם אם הוא ירצה.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    אתה צודק, אנא פוליטיקאים יקרים קראו את ימיני (ל''ת)

    מירה, 11/01/09 09:33

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    הדשדוש הוא בתקשורת ולא בדרג המדיני או בעזה

    דשדוש, 11/01/09 08:37

    תנו לאנשים לבצע את העבודה שלהם. ותפסיקו לתת עצות של בית מרקחת.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    כרגיל מצוין

    אורן, 11/01/09 08:34

    וחד כתער.

    למה לא היתה הערכות למאבק המדיני (הצפוי מאוד) כפי שהכינו לפרטי פרטים את המבצע הצבאי?
    למה בתחום המדיני יש תמיד תחושה של חובבנות משוועת?

    ציפי לבני - להתעורר בבקשה. הצגות של נחישות מעל הפוסטרים אינן מעידות על נחישות בפועל.

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אתמול ערוץ 2 בכתבה על ההסברה של משרד החוץ התעסקו בעיקר בצלום של כלב מת (ל''ת)

    אין שם שום מדיניות הסברה, הכל חפיף מהמותן, 11/01/09 08:16

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    ימיני-מה שצריך כעת הוא הפסקת הלחימה והשגת רגיעה יציבה ללא הברחות נשק..

    Ehad Haam-Zioni, 11/01/09 07:48

    ופתיחת מעברים מבוקרים להקלת סבל התושבים-לא משחקים ב''בואו נעשה כאילו והם ירתעו''......

    -לשם כך נדרש חלץ אמריקאי תקיף וכבד עלינו-ולחץ ערבי תקיף לא פחות על החאמס-כי כידוע אנחנו לא ''פראיירים'' שנוותר פתאם, והם רוצים פוזת נצחון (אחרי שהתליחו לערער את המשטרים הפנימיים בארצות ערב המתונת שאזרחיהם כעת רואים את מנהיגיהם כמשת''פים של ישראל- ומכאן עירעור של יחסיהם עם ישראל.

    ומוטב כי תשמע מחבריך המבינים נכון מהי מלחמה ומהי מדיניות-עופר שלח אתמול והיום הגדיר נכון את ההיגררות מפעולת תגמול אוירית מוצדקת והרתעתית כשהחאמס סירב לחדש את הרגיעה והמשיך לשגר טילים, למבצע קרקעי חסר תועלת אך כזה שעלה בחיי לוחמים והרבה אזרחים פלשתינאים-וחרדה לגוף ורכוש של מליון אזרחי ישראל בדרום.

    הבעיה היא שברק וליבני חלשים מדי מכדי להוביל מהלך מדיני-ומאז שעלו על גב הנמר המתלהם ושואף הנקם של רוב הציבור הישראלי, הם מפחדים לרדת ממנו ולהתרסק....והם יודעים כי נתניהו מחכה בדיוק לזה כדי לעשות ''וידוא הריגה'' (ביחוד כשהוא עצמו נקלע לדימוי היורמי של ''הדובר הרהוט בCNN'' כאשר האחרים מנהלים מלחמה (ואולמרט שואף להחזיר את כבודו האבוד מלבנון)......
    -אך בוש כדרכו לא מפעיל את הלחץ הכבד, אלא מפטיר משהו בחצי פה: ושוב כמו בלבנון הוא נותן לישראל חבל ארוך לתלות את עצמה.....

    -המנהיג היחידי שהחלטותיו הם נכונות ואינו פוחד להביע אותן כאשר זה פופולרי הוא ג'ומס אורון מנהיג המפלגה הרציונלית הציונית (מר''צ): משסרב החאמס לחדש את הרגיעה ולהפסיק את ירי הקאסמים, היתה הצדקה פעולת תגמול וענישה הרתעתית באמצעות חיל האויר וג'ומס ומר''צ תמכו בכך-אך המבצע הקרקעי היה מיותר ועלה בחיי לוחמים שלנו ואזרחים פלשתינאים רבים מאד (ומליון איש בדרום החרדים לביתם וגופם-ומזל שהפגיעות אינן עדיין אסוניות).

    הגב לתגובה זו

    • לא טרחתי לקרוא את הבליך - אבל אני ממליץ שתתנדב לשמור בציר פילדלפי

      שנים, 11/01/09 11:24

      ותמנע הברחת נשק לרצועה
      או שאתה מעדיף לאכול שמנת באמריקה ולהוציא את האשפה ממוחך לטוקבקים בישראל...

      הגב לתגובה זו

    • בחייך, עופר שלח משלם לך כסף? מה הסגידה הזאת?

      דון קורטיזון , 12/01/09 03:21

      מי הוא בכלל? שיצטרף לשימי ריגר ויילחם איתו נגד מחלבות גד.
      ואתה,
      תגיד, לא נמאס לך? זה שאתה חוזר על אותה מנטרה משומשת שוב ושוב לא הופכת אותה לנכונה.
      'הפוליטיקאים מספקים את רצונו של ההמון המתלהם'. - בחייך, את זה הם עשו כבר ביום הראשון. אתה באמת מאמין בשטויות הללו?
      אתה באמת מאמין שברק ולבני, או לא משנה מי זה יהיה. יזרוק חיילים למוות וודאי בידיעה שהוא מספק תאוות דם של ימנים 'ערפדים קניבלים'? קשה לי להאמין שאדם בוגר ואינטיליגנט מסוגל לחשוב בצורה כל כך חד מימדית. (בתנאי שאתה

      באמת אחד כזה).
      אתה יודע באמת מה הציבור רוצה?
      אני אגיד לך.
      רוב הציבור. (ולא, אני לא מדבר על אלה שאומרים:"יאללה למחוק אותם, תרססו אותם כמו ג'וקים ותהרגו את כולם!!")
      רוב הציבור השפוי פשוט רוצה לשים לזה סוף. נקודה. הוא לא מוכן יותר לסבול ירי רקטי אל עבר ישראל. הוא לא מוכן לסבול הפסקות אש מהסוג שאתה כל כך עורג להן.
      הפסקות אש שמחייבות אותך ואותך בלבד. אנחנו נשחק לפי הכללים כי אנחנו מדינה חברה באו"ם ונוהגת לפי אמות מידה מוסריות שונות משכנינו. (ואתה דוגמא אחת לכך, כי הייתי רוצה לראות את הפלשתיני שידבר שם כמו שאתה מדבר

      כאן. הוא מזמן היה הופך מאכל לחתולי רחוב). אז כמו שכתבתי, אנחנו ננהג לפי החלטות האו"ם. נכבד את הפסקת האש. ובנתיים מה?
      אתה כבר יודע מה יקרה. החמאס לא יירה, אולי יבואו כמה חבר'ה שיעשו זאת עצמאית כמו שקרה בלבנון לפני מספר ימים. (גם זה מסוגל להרוג, אתה יודע! בפוקס הזקנים ירדו לאכול, אחרת הם היו קבורים עם קטיושה תקועה להם בראש

      במקום מצבה משיש).
      אז החמאס לא יירה, אבל הוא ימשיך לאסוף נשק כמו מטורף. וכל זה לשם מה? לשם שלום בר קיימא והכרה במדינה היהודית? בחייך, אפילו אתה לא מאמין בחרא הזה. אם הם היו משקיעים רבע מהאנרגייה שהם משקיעים בהתחמשות

      ובמיקוש, בחפירת מנהרות תופת ובשכלול היכולת הרקטית שלהם. בבניית העם שלהם, בחינוך לשלום וקידום טכנולוגי ותעשייה. אני מבטיח לך שהמעברים היו פתוחים והחיים שלהם היו יפים הרבה הרבה יותר!
      אנחנו, ואני מרשה לעצמי לדבר בשמם של רוב הציבור בישראל. מאסנו במצב הנוכחי. מאסנו כבר בדיבורים והודנות ותאהדיות למיניהן. אנחנו רואים את התוצאות שלהן בצורת מאגר טילים בלתי נדלה ובצורת רשת מנהרות שלא היתה

      מביישת את הוויאטקונג. אל תקדח לנו על מצבים שכבר היינו בהם. חביבי, אנחנו כבר דיברנו בישיבה, בשכיבה, בעמידה, בספיגה ועוד... אל תגיד: עוזר. זה לא עוזר!! והעובדות בשטח מדברות בעד עצמן. נקודה.

      הגב לתגובה זו

      • המשך הנאום...

        דון קורטיזון , 12/01/09 03:22

        הפסקת אש יכולה להגיע בשני מצבים בלבד:
        או שהם לא ירצו לירות, או שהם לא יהיו מסוגלים.
        בשיטה שלך, לא הבאנו אותם למצב שהם לא ירצו. בשיטה שלי ושל שאר העם ה"מתלהם", אנחנו נביא אותם לשם, כך, או כך.
        החמאס, גם כיום עדיין נמצא בעמדה שהוא מרגיש "על הגובה" אם הוא מדבר בצורה שמציבה לנו תנאים. חבוב! עד היום אנחנו היינו שבויים של החמאס וככה אתה אוהב את זה כנראה.
        מתי שהם רצו לירות, הם ירו. מתי שהם לא רצו כי זה שירת את האינטרסים שלהם, הם לא. אנחנו צריכים להפסיק את הלחימה אך ורק מעמדה שבה אנחנו אלו שמכתיבים את התנאים.
        מעזה צריכה לצאת מוזיקה אחרת, מוזיקה שאנחנו עדיין לא שומעים אותה.
        ברגע שאתה תצא עכשיו, לא עשית כלום. זאת הסיבה שהעם הכל כך מתלהם שאתה מתלהב לדבר עליו מהצד כאילו אתה לא חלק ממנו. רוצה לשים לזה סוף. יציאה מעזה עכשיו מותירה את החמאס חבול, אבל לא שונה מהותית מהמצב בו הוא

        היה בעת נפילת הפגז הראשון על עזה.
        לסיכום: הכל עניין של מחיר. אתה רק צריך לתת את ההצעה הנכונה. כשהחמאס יגיע לשם, אני מבטיח לך שאיש וגם אתה לא תפספסו את זה.
        מדינות ערב שאיתן נלחמנו בעבר לא מפורקות מנשקן. נכון? הן פשוט נמצאות במצב שהן הבינו שזה לא משתלם יותר לנסות להכחיד אותנו באמצעות לחימה. הן שילמו מחיר כבד.
        החמאס לא חכם כמו אחיו הערבים וייצר ההשמדה העצמית שלו כנראה אינו יודע שובע. אותנו זה לא מעניין. אנחנו רוצים שקט לתמיד. קפיש?
        לא הודנה, לא תאהדיה, לא בטיח עם בולגרית ולבסוף טילים שיגיעו עד רמת הגולן!! מבין???
        בהנחה שאתה יהודי וישראלי, דאג קודם לאינטרס של עמך ולא לשכניך. עניי עירך קודמים. אל תשכח זאת.

        הגב לתגובה זו

    • אגב, מר"צ היא ממש לא מפלגה רציונלית ציונית...

      דון קורטיזון , 12/01/09 03:35

      מפלגה של יאפים. שמאלנים מתחסדים. בעלת נטיות אובדניות.

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מה לעשות. להנהגת המדינה הנוכחית יש צבא מצויין ושום דבר מעבר לכך. (ל''ת)

    מדינאים חלשים מאד., 11/01/09 07:38

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    אבל כבר היתה הפסקת אש

    ג'ורג', 11/01/09 07:15

    מאז השבעת ממשלת הנייה (מרץ 03') ועד לתחילת ה''מבצע'', נהרג אזרח ישראלי אחד ויחיד מפגיעת קסאם (במגרש חנייה של מכללת ספיר). יהי זכרו ברוך. מנגד, באותה התקופה בדיוק נהרגו 192 פלסטינים מאש צה''ל, ונתון זה אינו כולל את אינספור המתים, החולים, והגוועים ברעב כתוצאה ממדיניות המצור ברצועת עזה.

    למרות המצור הנפשע, החל מיוני שררה למעשה הפסקת אש (תהדיא) שהיתה אמורה להמשך עד אמצע דצמבר, ואז להתחדש.

    ניתן לקרוא על כך בהרחבה במאמרו של נחמיה שטרסלר (שאינו חשוד בתמיכה בפלסטינים) ''זה לא יכול להיות''.

    http://tinyurl.com/7bjyjn
    http://tinyurl.com/86olba
    http://tinyurl.com/83f4ku

    ב-4 בנובמבר (יום השנה ה-60 לטבח וגירוש במג'דל) צה''ל הרג פלסטיני ופצע תשעה. ביום המחרת נהרגו חמישה בהפצצת רכב נוסע מן האויר. ברק הביא בכוונה להסלמת המתיחות על מנת לצאת למסע הרג בעזה ולחזק את כוחו בקרב המצביעים הצמאים לדם ערבי.

    ל''מבצע'' בעזה אין שום מטרות אופרטיביות. אנשי הזרוע הצבאית נמצאים במסתור כבר מהיום הראשון להפצצות. צה''ל פשוט החל לטבוח בכל מי שלבש מדים - זה כולל שוטרי תנועה, פקחים, ואנשי כוחות חירום והצלה - צה''ל הפציץ את בתי המגורים שלהם יחד עם ילדיהם ונשותיהם, ודיווח על פגיעות במבוקשים בכירים של אל קאעידה. בימים שלאחר מכן האש הופנתה ישירות לעבר אזרחים תמימים שכלל לא היה להם קשר לחמאס או לכל ארגון אחר, ונערכו הפצצות במחנות פליטים, מסגדים, בנייני מגורים ובתי ספר. והכל משיקולים של מערכת בחירות. נמנו כבר מאות אזרחים חפים מפשע שנהרגו. במקרים רבים, הנרצחים הם בני אותה המשבחה משום שהצבא מפציץ את בתי המגורים.

    בהפצצה בשוק של דיר אל בלח נהרג ירקן עבד אל חכים ובנו עודאי בן ה-7 ורבים נפצעו. בהפצצה בשכונת א תופאח בעזה נהרגו משפחת חוויג' ושני ילדיהם, ובמקום שבו שכן ביתם נותר בור. בהפצצה במחנה הפליטים ג'באליא נהרגו 5 אחיות למשפחת בעלושה בגילאים 4-17 (ג'אווהיר 4, דינה 8, סאמאר 12, איכראם 14 ותח'ריר 17) והאח התינוק מוחמד בן שנה וחצי נפצע קשה. כמו כן שלושה אחים למשפחת של-עבאסי בגילאים 3-14 (סדקי 3, אחמד 12 ומוחמד 14) נהרגו ביחד עם אימם, ונהרג גם אחמד א סינוואר בן ה-3.


    צה''ל הפציץ את מחסן התרופות והציוד הרפואי של משרד הבריאות הפלסטיני והפגיז ספינת מתנדבים וצוות רפואי שניסתה להגיע
    מקפריסין.

    מספר הפילסטינים שנהרגו עומד כרגע על 854 ועוד למעלה מ-3490 פצועים ונעדרים בהריסות בתיהם.

    הגב לתגובה זו

    • לג'ורג'

      יצחק היקר, 11/01/09 08:01

      אתה בעצמך אומר שאנשי הזרוע הצבאית נמצאים במסתור - איפה ???

      בבתי חולים, במסגדים בגני ילדים וכן הלאה.

      לצה''ל יש ברירה - או להיכנע ולצאת מהרצועה ללא הכרעה - (לא נראה הגיוני נכון ?)

      או - לשלוף את ה''לוחמים'' מתחת לסינור של הגננת או החלוק שך האחות. כיוון שזה קשה (הלא בכוונה הם מסתתרים במקומות כאלה) אין ברירה אלא לחפש אותם במקומות מחבואם.

      צה''ל לה היה נכנס אם ה''לוחמים'' היו נמצאים במחנות,בשוחות ובמנהרות.

      תחשוב על זה רגע - תנסה לראות איך הדברים נראים מהצד השני.

      הכי עצוב - שהפלסטינים עוד לא הבינו שהם בובות המשחק של האירנים - ותאמין לי, האירנים יילחמו עד הפלסטיני האחרון.

      הגב לתגובה זו

    • במילה אחת - נכון...

      חכם בלילה, 11/01/09 08:18

      בשתי מילים - לא נכון.
      ''הפסקת האש'' הופרה כבר מיומה הראשון בטפטוף של קסאמים ומרגמות, ובחודשיים האחרונים (נובמבר-דצמבר) הייתה כבר קיימת רק על הנייר כשחמאס שיגר כבר עשרות רקטות. לבסוף, בדצמבר ישראל הודיעה על רצונה בהמשך הרגיעה, וחמאס בשחצנות סירב והמשיך בירי.
      מי שזורע רוח, יקצור סופה, ואל תבואו בטענות.

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    אשכנזי וברק שילוב מנצח

    אילון חקוק, 11/01/09 06:50

    מחזירים לעם ישראל את זקיפות הקומה.

    הגב לתגובה זו