• 37.

    האם הצדק בימין?

    חיים, 28/01/09 15:55

    תרשה לי להקשות עליך במידה מסוימת, אדוני. 1) אם לא נפתח ערוצי הידברות עם האויבים והשכנים שלנו באופן גלוי וכנה על מנת לפתור את הסיכסוך - איך נגיע להסכם שלום, אם בכלל. 2) האם זה נורמלי לחיות כך כשהינך נמצא בהתרעת מלחמה תמידית, ללא מוצא פתרון אחר. 3) האם את הטרור ניתן לנצח רק בכח צבאי. יש עוד הרבה מהשאלות והקושיות במאגר, אך, לעת עתה נסתפק בזה. שלא תבין אותי לא נכון, מר אביטל. באופן מהותי, איני שמאלני. אני בהחלט מסכים עם מרבית דברים שכתבת. אבל, משום מה יש לי את התחושה והבנה שהאמת, הצדק והפתרון נמצא פחות או יותר בין השמאל לימין, דהיינו באמצע. מזרח התיכון, תרתי משמע.

  • 36.

    מתי השמאל יודה בכישלונו ?

    מוטי, 12/01/09 12:18

    אנשי השמאל תמיד מציירים לעצמם פתרונות (ראה תכנית אוסלו ) שלא נפתרים כרצונם מה לעשות ! ?

    רבנו סעדיה גאון אמר.
    החכם המשובח :
    הוא מי ששם אמיתת הדברים שרש ומנהיג עליהם דעתו.......
    וכסיל :
    מי ששם דעתו לשרש,וחושב כי אמתות הדברים
    הולכות על דעתו .

  • 35.

    יפה נפש -חולה נפש

    LIORROTEM , 12/01/09 00:56

    בטעות ובזלזול זוכים השמאלנים לכינוי - יפי נפש במקום חולי נפש. מה לא ידעתם שהשמאלן המצוי, יודע הכל ואף פעם אינו טועה?... שכחתם, כיצד לעג השמאל חולה הנפש למי שהתריע על קטיושות על העיר אשקלון...
    אבל גם כך, השמאל ההזוי
    אינו מוכן להתפקח ולהתפכח משגיונותיו... לאחר שהכתיר את עראפת ימ"ש כחתן פרס נובל לשלום, והביא את הרקטות צפונה לאשדוד, דומה שהשמאל לא ישב בשקט, גם שלאחר ה"רגיעה" הבאה יפגעו רקטות בירושלים ובתל אביב... כן, גם כאשר מחומות העיר העתיקה יירו על רחובות ירושלים, והגישה לכותל, תהיה כמו הגישה לקבר יוסף, עדיין ימשיכו בשמאל הסהרורי להטיף לעוד ויתורים למען השלום הכוזב...

  • 34.

    הימין המיט קלון על עם ישראל

    אלכס, 11/01/09 22:18

    מה האלטרנטיבה לאוסלו ? כיבוש נצחי ? אפרטהייד ? טיהור אתני/טרנספר ? מדינה עם רוב ערבי מוחץ ? אתם אנשים הזויים ומסוכנים. הרעיון של ''ארץ ישראל השלמה'' הוא לא לגיטימי ומזכיר את התנועות הפשיסטיות באירופה של שנות ה-30.

  • 33.

    אני הייתי מחזיר את מסגד אל עקצא תמורת שלום. (ל''ת)

    אביתר, 11/01/09 20:54

  • 32.

    לתרגם ולהפיץ

    נמצאית כרגע בחו''ל, 11/01/09 17:49

    היה חשוב לתרגם כתבה זו ולהפיץ ברבים

  • 31.

    כן, אה? האנשים שהפגנתי עבורם והצבעתי להם לפני 9 שנים נראים היום כאילו (ל''ת)

    היו בקומה 15 שנה, 11/01/09 17:34

  • 30.

    כתבה חשוכה. אור לגויים???הצחקת אותי. קצת צניעות בזמן שאתה הורג

    ע, 11/01/09 16:42

    די ליהירות והרברבנות הוכחחנו כבר שאנחנו עם לא משהו. הרוע נמצא גם בנו כמו בשאר בני האדם.

    • כן, שמים לב שאצלך הוא בכמויות אסטרונומיות...

      פנדה, 11/01/09 16:59

      גבי אביטל מבקש שנהיה קצת פחות רעים - שלא נבקש לשנות את השכנים שלנו בכח, שלא נתנשא עליהם, שלא נתייחס אליהם בפטרונות - אתה מסוגל לזה? או שאתה ממשיך להתייחס אל ערביי האזור כאל ילדים מפגרים?

  • 29.

    זהירות!!! לגלגל יש נטייה להסתובב (ל''ת)

    ערפד, 11/01/09 16:33

  • 28.

    דברי אמת - שמאל מביא שכול!!!

    יונתן, 11/01/09 16:29

    רק משה פייגלין יכול להציל אותנו. רק לו התודעה שמאפשרת פתרון.

  • 27.

    שמאלנות היא כמו סקס ....עד שזה הופך למקצוע (ל''ת)

    Surfers Logic, 11/01/09 16:27

  • 26.

    כמה קל להאשים את השמאל בכל מחדלי המדינה.

    דני ב., 11/01/09 14:43

    ממשיכים להזכיר את אוסלו משל לפני אוסלו הארץ שקטה 40 שנה.
    ואני אומר ההיפך, מי שרצח את רבין רצח את השלום ואת אוסלו, לא השמאל.
    מי שבונה גדר הפרדה מפותלת וסבוכה על מנת להגן על כמה גבעות כדי שלכמה יהודים שהחליטו להתנחל במקום מסויים ולעזאזל הפלסתינים השקופים שניתקו את ביתו מאדמתו או מתשתיות נחוצות להמשך חייו, לעתים תוך כיפוף החוק ועצימת עין של הממשל הצבאי.
    מי שחושב שהשמאל אשם במחסומים האין סופיים שתפקידם בעיקר למרר את חייהם של הפלסתינים.
    מי שחשב שאם יחזיר את אדמת גוש קטיף אך ישלוט מרחוק על חייהם של הכלואים בכלא הגדול בעולם שוב טועה.
    העובדה היא שגדול הימניים החזיר את סיני עד הסנטימטר האחרון היה בגין, וזאת לאחר שהתבקשנו לסגת מקו התעלה על מנת לאפשר פתיחת תעלת סואץ, כמובן שסירבנו וזה עלה לנו ב-2800 הרוגים וטראומה שלא נרפאנו ממנה עד היום, אגב וללא סיני.
    מי שחושב שיוכל להקים כאן מדינה שתהייה מבוססת על גזענות ואפלייה טועה ושוב לא באשמת השמאל.
    העובדה היא שכל מה שייחל לו יוסי ביילין לפני למעלה מ-20 שנה מתגשם היום ומאומץ על ידי הימין ככזה ראה וקדש.

    • אוסלו התפוצץ לנו בפנים הרבה לפני שרבין נרצח! פיגועי תופת אוטובוסים! (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 11/01/09 15:24

      • לאלכס-ואולי פיגועי התופת היגיעו בעקבות ''חג פורים שמח'' בחברון?

        דני ב, 11/01/09 16:29

        והרצח שביצע גולדשטיין ?
        ואולי בגלל עשרות ההרוגים בהפגנות שהתחוללו בגדה המערבית לאחר מכן ?
        אם נחזור למה היה קודם אזי אנו צריכים לחזור לתקופה של סוף מבצע קדש, כי מאז 1956 ועד 1967 כאשר היינו ''בגבולות אושוויץ'' כמו שכינו אז את גבולות ארצנו, נפלו אצלנו 36 איש בשמירה על גבולות הארץ.
        36 איש ב-11 שנה בגבולות לא ברי הגנה.
        לעתים זה המספר ששילמנו בחודש אחד עם הגבולות המורחבים.

        • אופס, איזו הרמה להנחתה...

          פנדה, 11/01/09 17:08

          אז, רגע, עוד לפני 67 היו פיגועים?? אז זה לא בגלל הכיבוש? טוב, רואים שלמדת משהו מהשהות שלך באתר הזה, זה לא היה לשווא...

    • נו תגובה סמולנית מצוייה , הוכחה ניצחת למאמר הנ"ל..חירבשת בשכל הרבה על

      Puki , 11/01/09 16:47

      טעיות הימין וכמה שהשמאל צדק ושהפלסטינים מסכנים...

      כרגיל אף לא מילה על הנאצים הערבי המטורף הקורה לפעולה שבה נהרג חייל ישראלי אחד ( ואיזה 30 מחבלים ) הצלחה מסחררת.

      אני מרחם עליך.

    • את הגדר, כמו את ההתנחלויות בנה השמאל

      פנדה, 11/01/09 17:06

      המחסומים הם תולדה ישירה של הסכם אוסלו, וכך גם הגדר, שנולדה במוחו הקודח של חיים רמון. לא ידעתי שיוסי ביילין יחל לכך שהטרוריסט שהביא מתוניס יביא לרציחתם של אלפים בשני הצדדים... כדאי שתבדוק איתו לפני שאתה מצהיר הצהרות בשמו. דבר אחד לא למדתם מרבין - רבין תמיד טען בעד לקיחת אחריות אישית, ואף הוכיח זאת בפרשת הדולרים. לדעתי אם רבין לא היה נרצח יש סיכוי טוב שהיה חוזר בו או ''מסיר את המסכה מעל פני ערפאת'' עוד קודם. מה כל כך קשה להגיד ''טעינו?'' הנה, אני אומר, למרות שעוד בתקופת אוסלו עם ''קרבנות השלום'' הראשונים החלתי לפקפק בכך, אני הייתי גם מאמין בדת השלום. אבל חזרתי בשאלה ואני אומר היום ''טעיתי!''. תנסה את זה, לא חובה בטוקבק - אפשר גם מול המראה. סליחה עם ישראל. טעינו בגדול.

  • 25.

    אתה צודק וגם טועה..........

    Eחד, 11/01/09 14:39

    צודק בכך שהסכמי אוסלו היו טעות, שאין כרע תנאים למו''מ וכל הסכם שיחתם יופר מיד,
    ועוד..

    אבל אתה גם טועה, כי מה שנחשב היום מרכז פוליטי ואפילו ימין מתון, היה לפני 3 עשורים עמדה פרובוקטיבית של השמאל הקיצוני. חזון שתי המדינות הפך להיות מיינסטרים, ובכך הונצחה תרומתו של השמאל (לטובה או לרעה - כל אחד יחליט לעצמו).

    בשורה התחתונה, עד שלא ישקע גל האיסלם הקיצוני - אין ולא יהיה שלום.

    • לגבי חזון שתי המדינות

      פנדה, 11/01/09 17:13

      לפחות לפי דבריה הרופסים של לבני, הקונצנזוס בישראל היום הוא שצריכות להיות שתי מדינות לשני עמים. אבל אין קבלה גורפת של הרעיון המקורי של השמאל - מדינה אחת לפלסטינאים ואחת דו-לאומית. רוב העם מבין שמדינה פלסטינאית פירושה גם אזרוח של פלסטינאים שהם היום אזרחי ישראל. אז נראה שהשמאל המתון מקבל את עמדת הימין בעניין הזה.

  • 24.

    בנוסף לשקר שטחים תמורת שלום, יש להחזיר ולבנות את גוש קטיף. (ל''ת)

    עדיין לא ניסינו הטרנספר כפי שגנדי ניסה להחדיר לתוד, 11/01/09 14:26

  • 23.

    יושר

    ע.הלל, 11/01/09 14:24

    שמסלפים את העובדות והאמת יוצא ימני גאה כאביטל

    • ומשהו לגופו של ענין ולא לגופו של כותב אתה מסוגל להגיד ?

      האח הגדול, 11/01/09 14:48

      כמקובל בשמאל כאשר אין תגובה עניינית הכי טוב ללדבר בהכללות על סילופי עובדות ואז אין צורך להוכיח יותר כלום.
      לגופו של ענין , תצביע בבקשה על עובדה אחת שציין מחבר המאמר ואשר סולפה על ידו !!

  • 22.

    אם השמאל היה עיוור - מילא

    באר שבע המפוגזת, 11/01/09 14:22

    הייתי מבינה אבל השמאל ממש לא עיוור
    יש לו בעיה מוחית שכלית ונפשית קשה.
    הוא חכם כי הוא השתלט על האקדמיה, תקשורת ובתי המשפט אבל!!!!
    הוא לא משכנע את העם שהוא לא עיוור ולא חולה
    ברוך השם!
    כמה שיש לשמאל אחיזה במקומות מפתח אין לו וגם לא תהייה לו אף פעם!!!!!
    את תמיכת העם!!!
    ואת זה הם עדיין לא מבינים כי איך אמרתי בתחילת דברי?
    השמאל הישראל חולה חולה מאוד
    והוא זקוק לטיפול נפשי (אפילו מכות חשמל לא יעזרו לו)
    אבל אני ממש לא מרחמת עליו

  • 21.

    נהנתי לקרוא

    ילד, 11/01/09 13:54

    אקדים ואומר, שסבא לימד אותי,
    שבישראל אין שמאל.

    אמיל זולא היה איש שמאל,
    והוא התגייס להציל את היהודי ההוא,
    דרייפוס, שהצבא הצרפתי תפר לו תיק.

    אלה שמתקראים שמאל בישראל,
    מעולם לא הפגינו, נגד יוצרי מעמד העבדים,
    נגד עושקי הזקנים, נגד מתנשאי
    רשויות שלטון שטחיות וגרועות.

    אין בישראל שמאל.
    הבקורת של כב' היא על מתחזים לשמאל.

    • כול הכבוד לך ילד

      עומר בראונשוויג, 11/01/09 14:45

      אהבתי וגם את מה שכתבת ביום שישי אהבתי.

  • 20.

    כמה קל

    דני, 11/01/09 13:42

    שלום גבי
    לפעמים 1+1 הם שניים
    תפיסת העולם הימנית (בישראל) זזה שמאלה בעשרים השנה האחרונות
    ההכרה ששתי החלופות הפרקטיות כיום הן או שתי מדינות לשתי עמים (הרצויה) או אחרי תקופה ממושכת מדינה דו לאומית (מפחידה) היא הכרה שחילחלה למרבית האנשים בעלי ההשקפה הימנית ששררה בישראל בשנות השמונים. למרבית לא לכולם.
    הפתרון של שתי מדינות שהוא הפיתרון הרצוי בעיני - אינו מבטיח שלא יהיו פה מלחמות ואינו מבטיח כלום מלבד קיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית בת קיימה. הטיעון הלא לוגי הזה שחוזר על עצמו כל פעם שיש מלחמה או ארוע טרור שזו ההוכחה לכך שהשמאל טעה או תפיסת עולמו היא מוטעית היא במיקרה הטוב טעות ובמקרה הרע אחיזת עיניים.
    אני מבין שאתה איש מדע- המשוואה בישראל היא לא כזו מסובכת מבחינה רעיונית (מבחינה ביצועית ודאי) תסביר לי אם תוכל הכיצד אתה מתכנן לשלוט על עם אחר, תחת התנאים של חיינו כעת. הכיצד תעשה זאת? אוטונומיה? איך בדיוק?
    גבי אני חושב שמי ששבוי בפרדיגמה שגויה הוא אתה (אם אינני טועה השייך לציבור הלאומי דתי). מי שסיבך פה את המצב או שהוביל את התסבוכת עד למצב שבו הפתרון הוא כמעט בלתי אפשרי הוא גוש הזוי זה שעל ידי הובלת הקמת מפעל ההתנחלויות מונע את פתרון הסכסוך.
    כן- יש צד שני והוא לא ''אידאלי'' ובעשור האחרון הוא קיבל נופך ''דתי'' שמקשה על הפיתרון. אבל סיבוך המצב ומניעת פתרונו על ידי אנשים בעלי השקפה דומה לשלך ואחרי זה לרחוץ בניקיון כפיים?
    אנא הסבר את הפתרון שלך? כיצד אתה וחבריך מונעים על הכרזתה של ישראל עוד כעשרים שנה כמדינת אפרטהייד שיוביל לסוף החלום הציוני?
    נ.ב. - השמאל אינו צריך להסביר כל פיגוע או מלחמה יותר מהימין (ואני לא מעלה אפילו את הטיעון שמי שהחזיר שטחים בישראל זה הימין)
    קח אחריות גבי - אני יודע שאתה איש משכיל תסביר לי לוגית תוך התעלמות מהאמונה הדתית איך אתה פותר את הסיכסוך- אולי תהנדס איזה טיל מיוחד?

  • 19.

    השמאל- דוגמה לתפסיה משיחית

    אריאל- שמאלני לשעבר, 11/01/09 13:23

    הם לעולם לא יתפכחו. אני מכיר אותם מקרוב. יש להם יותר מדי אגו.

  • 18.

    אני הצבעתי מרצ כל השנים!

    מיה, 11/01/09 13:05

    ואני ממש לא מתחרטת על זה או מרגישה שאני צריכה להתנצל.
    אני גם היום חושבת שנכון היה לנסות קודם כל לפתור את הבעיות בדרכי שלום ובדיאלוג עם האוייב.
    אני גם היום הייתי שמחה עם יכולנו שלא לצאת למלחמה.
    אבל
    לאחר שניסינו אין ספור ערוצי הידברות, מסרנו שטחים במטרה לכונן שלום בין שני העמים ועדיין לא מכירים בזכותינו הבסיסית ביותר לחיות בשקט, יורים עלינו טילים ומנסים בכל דרך לגרום לנו לעוף מכאן, אני לא רואה רצון כנה בצד השני להידברות, לא רואה אומץ לב, לא רואה את רוב האוכלוסיה בצד השני עושה כל מאמץ להרים שילטון שוחר שלום במקום החמס(שאותו הם בעצמם בחרו)בקיצור הבנתי שהעמדות שלי הן באמת נהדרות אבל פשוט לא מקובלות על השכנים שלי.כל מה שהרגשתי במשך השנים זה- אנחנו נותנים להם, באים לקראתם, מוותרים, מבליגים והם? רק רוצים עוד ,רק ממטירים עלינו עוד ועוד הרס ושנאה.
    לא הפכתי להיות ימנית בטח לא ימנית קיצונית אבל באין ברירה אחרת אני תומכת במבצע שאליו צהל יצא ב-100 אחוז.יש גבול לכמה שאנו יכולים לספוג, יש גבול לכמה שניסינו להיות הומנים. הגישה ההומנית עובדת רק מול מי שמחזיק באותה גישה, לצערי, מי שעומד מולנו רק בז לגישה הזאת.
    לא רוצים גזר? סבבה עצוב אבל אולי מקל זה מה שהם מבקשים. שכל חיילנו יחזרו בשלום מהגיהנום הזה.שבוע טוב לכולם.

  • 17.

    ואח"כ אתם בוכים שהעולם אנטישמי

    שולה מעפולה , 11/01/09 12:56

    תראו איך אתם מתנהגים אחד לשני? יש פה טוקבקים שגובלים בהסתה לרצח על בסיס דעות פוליטיות.

    • לא כל ''דיעה פוליטית'' הינה לגיטימית

      ולא חסרות דוגמאות, 11/01/09 13:52

      ב-1932 היו שאחזו בדיעה הפוליטית שיש לתת לאדולף היטלר הזדמנות, כי לא מבינים אותו כהלכה, וכי הוא לא יכול להיות נורא כל כך. וגם היו שהאשימו את היהודים בהתנגדות לא לגיטימית למועמד הלגיטימי אדולף היטלר שבסך הכל פועל בדרכים דמוקרטיות, והשאר זו היסטוריה.

      כיום יש מי שדעתם הפוליטית היא ''מדינת כל אזרחיה'', מושג מכובס להשתלטות האיסלמיסטים על מדינת היהודים. אז הם יתחכמו ש''מדינת כל אזרחיה'' ה''נאורה'' לגיטימית על פי דרכם הפוליטית יותר מ''מדינת היהודים'' ה''גזענית'' וה''פאשיסטית'', אך כל בר דעת יודע מהי המשמעות של של אחת מהדיעות הללו.

  • 16.

    יש כאלה שמשנים דעה- למשל אני

    אקס שמאלני, 11/01/09 12:33

    אני מודה שהמחשבות שהאמנתי בהן לפיהן הצד השני חפץ בשלום וההגדרה העצמית לצד פתוח כלכלה והפסק הכיבוש הם אולי נכונות כעיקרון אבל לא מסתדרות במציאות.

    יש תהליכים שהייתי צריך לחזות מראש כמו האיסלמיזציה שבכל מקרה תחליף את אזורי הרשות הפלשתינית ואז אנא אנו באים? הפלשתינים גם אלה של הפת''ח לא הוכיחו רצון לשלום ולא לנורמאליות - אינני יודע אם זה באשמת ערפאת מנהיגם או לא , אבל בכל מקרה זה לא מענין אותי כי אנחנו צריכים לחיות.
    להגיד היום שיש לנו פרטנר זה בעצם לטמון את הראש בחול.

    יחד עם זאת אני שמח שניסינו והראינו לעצמנו ולעולם שניסינו הכל למען שלום אמת ואפילו סיכנו את עצמנו.

  • 15.

    השמאל מוציא דיבה על מדינת ישראל ויוצר אווירה שמונעת התמודדות הולמת

    שמאלן שהתפכח, 11/01/09 11:37

    עם האיומים הקיומיים על מדינת ישראל ואזרחיה.

  • 14.

    צודק אך גם אתה יודע שהם לא יקשיבו לעולם, זו בעיה נפשית (ל''ת)

    פסיכולוגית שאינה קשורה לעובדות ולהגיון, 11/01/09 11:29

  • 13.

    כתבה כל כך נכונה, שלא נתחיל לדבר על גדעון לוי

    כותב טורים, 11/01/09 11:25

    ההוא, כן העיתונאי המחורבן הזה, עוכר ישראל, שבשידור ישיר בערוץ 10 משווה אותנו לנאצים, קורא לנו פושעי ישראל ושהוא מתבייש לחיות במדינה כזאת, אז השאלה שלי אליו ואל כל השמאלנים עם האמירות שלהם, מה אתם עושים כאן? לא טוב לכם, את טוענים שהכסף שלכם משמש להריגת ילדים, אתם כולכם מלאי שנאה כלפי העם שלכם, לכו תחיו בעזה, לכו למצרים, איראן, סוריה. רק לכו מכאן.

    ביזיון שיש אנשים כמוכם במדינה שלנו, אין לכם לא זכות ולא מקום לקבל אזרחות, צריך לגרש אותכם מהארץ. הדמוקרטיה עלתה לכם לראש יותר מידי!! תתביישו, עוכרי ישראל ובראשם העיתונאי ההזוי הזה!!

    • הוא מזמן כבר הפך ליהודי תומך חמאס! (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 11/01/09 12:56

    • גידעון לוי אחלה גבר אנחנו רוצים לישמוע עוד ועוד (ל''ת)

      ריאד יפו, 11/01/09 16:40

    • אני ימיני אבל אני בטוח שגידעון לוי מוקצה גם בשמאל , הוא פשוט בדיחה

      Puki , 11/01/09 16:43

      מהלכת , תומך חמאס בשקל ושנוא על כול עם ישראל גם בימין וגם בשמאל..

      אם ראית את מועצת החכמים אתמול היית רואה איך ארי שביט וטאוב ובעצם כול הפנאל נכנסים בגידעון לוי והאנטישמיות המטורפת שלו.

  • 12.

    לפני אוסלו אבנים ובקבוקי מולוטוב, אחרי אוסלו פיצוצים ירי וטילים! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 11/01/09 11:13

  • 11.

    ב-10 בפברואר 2009 נפיל את השמאל ההזוי (קדימה, עבודה, מרץ) לקרשים

    רק ליכוד, 11/01/09 11:06

    כי לרוב הישראלים כבר נפל האסימון: נסיגות מביאות טילים וטרור ולא שקט ושלום.

  • 10.

    השמאל יודה בטעות??... כשיצמח דשא על כף ידך... בוא נתחיל מפרס שמעולם

    חלוץ מרכזי, 11/01/09 11:05

    לא הודה בטעות - וגם לגבי אסון אוסלו אין סיכוי שיודה...
    אילולא נרצח רבין - הוא היה מודה בשגיאתו הנוראה, אבל רבין כידוע הצטיין בשני דברים:
    1. הוא היה איש ישר
    2. הוא לא היה איש שמאל, ולא אהב את השמאל בלשון המעטה - למרות שהכת של השמאל הישראלי הפכה אותו למעין ''אימם נעלם'' שלהם...

  • 9.

    הסכמי אוסלו הקדימו את זמנם...

    שמאלני לשעבר - כיום ימני., 11/01/09 11:00

    במבט לאחור, אין ספק שהסכמי אוסלו היו טעות ומשגה גדול. הם הוכיחו שהרפתקנות מדינית לא פחות מסוכנת מהרפתקנות צבאית. אבל לא כאן טמון הכשלון.
    הסכמי אוסלו פשוט הקדימו את זמנם. מה שהם עשו זה להציף את המתונים ב 2 ה-צדדים בציפיות מוגזמות ובאשליות שווא (שכיום נראות לנו מגוחכות), ואצל הקיצונים מ 2 הצדדים הם רק הגבירו את השנאה ואת הלגיטימציה לא להתפשר על כלום.
    אני לא יודע כמה אתם זוכרים את המצב שהיה לנו פה במדינה לפני ממשלת רבין והסכמי אוסלו - אבל המצב היה די טוב, אפילו טוב מאוד... גם אחרי האינתיפדה: אוטובוסים מירושלים לעפולה עברו דרך ג'נין ושכם, ישראלים היו חיים ועושים קניות כל יום בגדה ובעזה, פלסטינים היו באים לעבוד בישראל ולהתפרנס בכבוד, על התנחלויות בעזה היו שומרים כמה חיילים עם גופיות ומשחקים שש-בש בש''ג.
    נכון היו זריקות אבנים פה ושם וכל הארץ היתה רועדת על דקירה של חייל, אבל בגדול השנאה בין העמים לא היתה גדולה. אנשים חיו ביחד.
    הסכמי אוסלו - כמו דברים אחרים בהסטוריה שהקדימו את זמנם: הביאו הרבה יותר נזק מאשר תועלת. הם יצרו פירוד ופיצול ויצרו בין לילה ל 2 הצדדים סיטואציות חדשות שלא ידעו איך להתמודד איתן.
    העם הפלסטיני והעם היהודי היו צריכים להמשיך לחיות ביחד, זה לצד זה באחווה עוד 20-25 שנה ורק אז להתחיל לאט ובזהירות בהסכמי שלום.
    גם הנסיון ליצור פיתרון אינסנטס לבעיה כל כך מורכבת הוא אווילי.
    על הטעויות הללו שעשו ממשלת רבין-ש''ס-מרץ בגיבוי העיוור של התקשורת מערכת המשפט והאקדמיה בישראל: 2 העמים עוד ישלמו שנים רבות על הטעויות הללו.

    • בחירתו של ערפאת כפרטנר להסדר מדיני ובטחוני היתה טעות נוראית (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 11/01/09 11:14

    • חידוד

      ליאור, 11/01/09 14:06

      הכל נכון אך יש לשים לב כי ה '' להתחיל לאט בזהירות בהסכמי שלום כלומר ללא נתינת שטחים אלא שלום אמיתי ארץ ישראל לעם ישראל והשלום הוא תמורת שלום .

    • עם פלסטיני זה הבלוף הגדול של המאה ה-20 וזאת לא דעתי - שורה ארוכה של

      ש. זרח, 11/01/09 14:07

      ''פלשתינים'' וערבים אחרים הודו בפה מלא שההמצאה בדבר עם פלסטיני נועדה לשמש ככלי נגד מדינת ישראל.
      אילו לימדו כאן היסטוריה כראוי - היה כל ילד בישראל יודע זאת,- וגם מבין כי אילו נעלמה מדינת ישראל היה גם העם הפלשתיני ''נעלם'' תוך שבוע והארץ הייתה מתחלקת בין מצרים וסוריה.
      ואם בישראל ידעו זאת - יעבירו את הידע הזה לשאר העולם אבל כיום תעמולת השקר הערבית חוגגת את נצחונה על האמת ההיסטורית, ומודה בין השאר למערכת החינוך המטומטמת ביותר בעולם המערבי אם לא למעלה מזה...

    • מי יתקע לנו שיכולת אתה לנבות מה יקרה מ1993 בלי ''אוסלו שמוסלו'' (ל''ת)

      והנבואה ניתנה לטיפשים וביחוד לכסיל מהימין ולמסתפח., 11/01/09 15:27

    • שטויות

      יאיר, 11/01/09 16:10

      הבעיה העיקרית עם הסכמי אוסלו היא ששיקרו לנו על מה שנקבל תמורת ההסכם - אם היינו יודעים את האמת מעולם לא היינו מאשרים אותם. התוצאה הראשונה הייתה הרס הדמוקרטיה בישראל - מותר לשקר, לשחד ח''כים והגל תמורת מטרה ראויה כביכול. התוצאה השנייה טרגית עוד יותר: למה המשיכו להאמין לערפאת אפילו שהוא אמר בראש גלי לעמו שלא יקיים ההסכמים? בגלל שההנגה שקרה לנו, והניחה באנלוגיה שגם ערפאת משקר לעמו...

      • כזכור, לא ממש אישרנו אותם...

        פנדה, 11/01/09 17:18

        היה רוב בעם נגד ההסכמים, הרי ההפגנה ההיא בכיכר נועדה להעביר לפחות חלק מהצעירים לכיוון ''מחנה השלום''... וגם אחרי הרצח, עם כל ההזדהות, בחר הרוב בליכוד.

    • אתה שוכח ומתעלם מהאינתיפאדה הראשונה

      י, 11/01/09 16:48

      מה שאת מצייר באור ורוד היה קיים אולי עד 87, אך במשך חמש שנים, עד 92, אלימות רבה, דקירות, אבנים ובקבוקי תבערה. שום קניות, ובטח לא בעזה. הפלסטינים כבר לא באו לעבוד בישראל ובמקומם הגיעו הפועלים הזרים לחקלאות ולבניין.

  • 8.

    כל מילה במקום. (ל''ת)

    אליהו הנביא, 11/01/09 10:58

  • 7.

    למעברים יהיו 3 תחנות:ביקורת מצרית+ביקורת צהלית+ביקורת כוח בין לאומי !!

    שלמה מאור , 11/01/09 10:26

    הפתרון הוא בהרחבת שטח הפרוז בין מצרים לחמאסתן כך שמצריים תחזיק בציר פילדלפי שרוחבו 300 מ"ר, בקצה של ה300 מ"ר יהיה כוח צהלי שיחזיק רצועה ברוחב 3 ק"מ , ובקצה הגבול עם חמאסתן רצועה נוספת ברוחב 2 ק"מ שבה יחזיק כח בין לאומי שיכתר למעשה את חמאסתן בכל גבולותיה.
    הבעיה היא בדרג המדיני בציפי ליבני ובאהוד ברק שבולמים ועוצרים את צהל , דבר שמומחים טוענים יחשוף את החיילים כמטרות וישמיט את מטרת המבצע.
    שוב ליבני וברק מכשילים !!!
    ביבי צדק !!!!

    • שוב פתרונות פשטניים

      יוסי, 11/01/09 11:19

      שלמה היקר, לשבת ברצועה בת 2-3 ק''מ על ציר פילדלפי עלול להפוך את חיילי צה''ל לברווזים במטווח (שלא לדבר על מנהרות תופת). המציאות קצת יותר מורכבת מהאופן שבו היא נראית מן השוחות. למשל: המצרים מוכנים להפעיל ביקורת יעילה? אילו כוחות בין לאומיים מוכנים בכלל להיכנס לעזה? האם הם ישארו אחרי הפיגוע הראשון נגדם?
      אינני מתלהב מברק וליבני. אולם, יש פער עצום בין לדבר ולעשות, משהו שחברך ביבי והמפלגה שלו עוד לא למדו, ולצערינו גם לא ילמדו. וראה את הסיסמאות של לא נחזיר אף שעל ושלום תמורת שלום לעומת הביצוע בפועל: נסיגה מלאה מסיני ומעזה.

      • את הנסיגה מעזה הוביל השמאל ומורדי ליכוד בראשות שרון (ל''ת)

        אלכס טוקבק, 11/01/09 11:48

        • אכלו לי, שתו לי... שוב תירוצים המכסים על חוסר יכולת (ל''ת)

          יוסי, 11/01/09 14:11

        • מה לעשות שיוסי צודק, הליכוד לא ממש הוביל מהפיכה חשיבתית

          פנדה, 11/01/09 17:19

          להיפך, הליכוד עשה מה שהשמאל אפילו לא העיז, כל פעם ''גנבו לנו את הדמוקרטיה'' - מי יבטיח לי שגם הפעם זה לא יקרה?

      • אז מה?

        יאיר, 11/01/09 16:12

        במדינה נורמלית (מנטרה שהשמאל חוזר עליה) הצבא מגן על ילדים בני 8, ולא להפך. כמו שסנה אמר לפני הנסיגה מלבנון, אם איננו מוכנים לאבד מספר חיילים בשנה אין לנו זכות קיום כאן.

  • 6.

    החאמאס, החיזבאללה, האייטולות והמחבלים למינייהם דווקא סבורים אחרת

    יאיר ל, 11/01/09 10:25

    השמאל הישראלי מגן על המפלצות הן בהפגנות מבית, הן בהפרעה לכוחות הביטחון, הן בבג''ץ, הן בתקשורת והן בהסתה בעולם נגד ישראל.
    השמאל הישראלי המופעל בטפשותו ע''י המרצחים מבטיח את שימור כוחם.

  • 5.

    הסכוי לחזןר לציונות אמיתית נעוץ קודם כל בלימוד ההיסטוריה - והפרחת

    ש. זרח, 11/01/09 10:03

    השקרים של התעמולה הערבית אשר השתרשו כאן - בעזרתו האדיבה של השמאל - ויצרו מן רגש אשמה קולקטיבי מטומטם וחסר שחר על ''הטרגדיה הפלשתינית''
    כמבה ישראלים יודעים - וכמה בעולם יודעים שלמעלה מ-90% מתושבי הרצועה הגיעו לכאן ממצרים ומיעוטם מסודן ולוב?
    זאת רק דוגמא קטנה להמחיש היכן שורש הבעיה.

  • 4.

    *השמאל* הפך ללא רלוונטי?

    מיצי, נוה-יללות, 11/01/09 09:54

    איזו בדיחה.
    מי פינה את גוש קטיף? מי אלו שהכריזו כי טעו בקשר לאמונתם כי ניתן יהיה לשלוט לנצח בשטחי יש''ע? מי אלו שעשו שמיניות באוויר כדי לסלק את פייגלין שמייצג את התפיסה הימנית האותנטית של אף שעל?

  • 3.

    אוסף שטויות

    עיוור צדדים, 11/01/09 09:52

    גם השמאל חפץ חיים הוא במדינה יהודית ובטוחה לכל אזרחיה.גם השמאל יודע ומבין כי רק ישראל חזקה תוכל להשיג שלום בר קיימא.
    יש הבדל גדול בין הנ''ל לבין הסתה ומניפולציה של הציבור לעבר שנאה, בריונות,יוהרה ועושק. כל אלו הם פרי יצירת הימין כדי להסיט את מודעות הציבור מהאיום הכי מוחשי שהוא השתלטות מיעוט מושחת על רוב אזרחי המדינה.

    • השאלה היא מה המחיר שהוא מוכן לשלם עבור תפיסת עולמו

      רואה נכוחה, 11/01/09 10:29

      השמאל לא עיוור, הוא רואה פשוט ממשקפיים אחרות ואין בזה כל פסול. הענין שעולה על פעם זה הפיכתה של תפיסת העולם השמאלנית לדת ואת הירצחו של רבין זל, ע''י יהודי, למייסד הדת. כמו שישוע לא כיוון וגם לא רצה לרמוס ולרצוח את היהודים בשם הדת או להמיר את דתם בכוח כך גם לא רצה רבין ז''ל להקים דת חדשה שנעה בין: מדינת כל אזרחיה לבין אנחנו יודעים יותר טוב מהצד השני מה הוא רוצה ומה הוא צריך.

    • אולי תסביר

      יאיר ל, 11/01/09 13:02

      כיצד חשב השמאל ''חפץ החיים'' להשיג שלום ע''י הבאת רב מחבלים, שיחרור רוצחיו מהכלא, חימושם והפיכתם לשלטון מושחת.
      כיצד חשב השמאל שהפיכת קורבנות מלחמת אוסלו ל''קורבנות שלום'' סייע לביטחון ישראל ושלומה.
      מדוע השמאל התנגד למבצע חומת מגן, מבצע שבזכותו המרכז זכה לשקט ומספר קורבנות אוסלו לא הגיע לאלף השני.
      מדוע השמאל מעוניין כל כך להגיע להסכם עם פאנטים מוסלמים המאמינים שי להשמיד את האוייב הציוני ומוכנים להקריב את ילדיהם להגשמת שאיפתם, כאשר ברור שהסכם שכזה אינו שווה את הנייר עליו הוא יחתם.

    • אומרים - מודה ועוזב ירוחם

      פנדה, 11/01/09 17:42

      כל מה שהעם הזה רוצה זה לראות אנשי השמאל מודים בטעותם, מפסיקים להתערב במדיניות החוץ - ומכיוון שאנחנו רחמנים-בני-רחמנים אז נסלח לכם.

  • 2.

    דברים נכוחים. הסכמי אוסלו הובילו להרג בעזה. (ל''ת)

    ק, 11/01/09 09:46

  • 1.

    ב92 לא היו גראדים-לא פצמ''רים מחדל אוסלו הביא את הגראדים לת''א

    אוסלו אבי הטומאה, 11/01/09 09:45

    ב92 לא היו גראדים-לא פצמ''רים מחדל אוסלו הביא את הגראדים לת''א
    חייבים לחזור ולהלחם באבנים של החמאס

    • ב-92 היו קצת סכינים ומעט בקבוקי תבערה - מזה ברחנו וקיבלנו קטיושות

      נאור מרקוביץ, 11/01/09 12:38

      ב-92 עוד סיירתי רגלית ברחובות עזה ומחנות הפליטים. ב-94 ישראל מסרה לערפאת את עזה חוץ מגוש קטיף. ב-96 הגדוד שלי כבר ניהל קרבות עם שוטרים פלשתיניים בצומת נצרים. בתחילת שנות ה-2000 הופיעו הפצמרי''ם והקסאמים שפגעו כמעט בכל המקרים בגוש קטיף וגם קצת בשדרות וכמה ישובים מסביב. ברחנו מזה בהתנתקות ומאז נורו 5,000 רקטות 2,500 פצצות מרגמה בשלש שנים בלבד על כל עוטף עזה כולל אשקלון וזה עוד לפני מבצע עופרת יצוקה.

      לזה קוראים קוצר ראות מחריד!