• 68.

    הכתירו עצמם למלח הארץ ועסוקים רק בסגידה עצמית וביזוי אחרים

    ככה לא תגיעו רחוק, 27/02/09 18:55

    הרוב החילוני השפוי והדומם, שעושה ותורם הרבה הרבה יותר מכם אך לא מתלהם ולא עסוק תדיר בהאדרה עצמית כמוכם, הוא זה שהקים את המדינה והוא זה שיירש אותה. התרומה שלכם כמגזר בטלה בשישים לעומת תרומתם של החילונים לבניין הארץ ולפיתוחה.

    אינכם מציעים דבר מלבד שחצנות וזלזול באחרים. לכו תקימו לכם מקדש לעצמכם ותנוחו.

  • 67.

    מה זה השם הזה כתומים? מה אין לציבור הזה שם? (ל''ת)

    לא משנה, 14/01/09 23:58

  • 66.

    ה' יקום דמם! (ל''ת)

    sh.nadav2 , 12/01/09 23:34

  • 65.

    החילונימ משרתים ונלחמים בלי יחצנ''ןת (ל''ת)

    יהודי, 12/01/09 23:29

  • 64.

    תמה ורטמן בחורה כארזים. היכרתיה בעבר

    מוריה, 12/01/09 19:48

    מדובר בדמות בלתי נשכחת, אין לי ספק שכך גם שאר האחים במשפחה. תהיו חזקים

  • 63.

    חילונים מגעילים, לכו תראו ''האח הגדול'' או ''השרדות'' ותעזבו אותנו כבר בהמ (ל''ת)

    דני, 12/01/09 06:39

  • 62.

    כתבה מעולה וממש מרגשת. רק חבל שהמקבילה בבשבע כל כך מקלקלת. (ל''ת)

    שש, 12/01/09 05:44

  • 61.

    'ש גם לוחמים וקצינים חילונים-עובדה (ל''ת)

    בןאדם, 11/01/09 23:24

    • יש ויש, אבל רובם בגואה כרגע.... (ל''ת)

      דן, 12/01/09 07:14

      • רוב הנופלים היו חיילים וקצינים חילונים-עובדה (ל''ת)

        בןאדם, 12/01/09 23:27

  • 60.

    חלקת הכתומים

    דורית, 11/01/09 17:44

    אומנם אינני דתיה, אבל אני מצדיעה לכל המגזר הדתי הלאומי שהם חוד החנית ומלח הארץ. ולולא הם (וכמובן גם החיילים שאינם דתיים) לא היינו כאן.אהבת הארץ נטועה בהם כל-כך חזק שזה מרגש ומחזק. אני גאה שיש לנו חיילים כאלה ומזילה דמעות על אלו שחרפו נפשם במלחמה, דתיים וחילוניים כאחד כי שם אין מקום לחילוקי דעות אלה לאיחודם.ויחד אנו נגבור על כל אוייבינו.

    • אני איתך דורית (ל''ת)

      אין לי ארץ אחרת, 11/01/09 21:48

  • 59.

    ימות המשיח מגיעים והקב''ה רוצה להגדיל את ההערצה והאהבה לכתומים שאנחנו (ל''ת)

    הם עם ישראל האמיתי המיצג את התורה ולא החרדים, 11/01/09 12:17

  • 58.

    התרגשתי לקרוא את דברי הסופדים. איזו ערכיות ונכונות להקרבה! (ל''ת)

    נעה, 11/01/09 11:43

  • 57.

    לכל המגיבים והזועמים למינהם - האמת צריכה להאמר ....

    קצין חילוני, 11/01/09 11:08

    בתור אחד שמפקד על לא מעט לוחמים כבר מעל 10 שנים ישנה פה היתממות של הציבור החילוני והאמת היא שכבר למעלה מעשור אנו זנחנו את האידאליים והשארנו אותם לחובשי בכיפות הסרוגות אין זה סוד שחובשי הכיפות הסרוגות כיום נמצאים בפיקוד בכל חטיבות החי''ר ובסיירות המובחרות בצה''ל בדיוק כמו הקיבוצניקים בשנות ה- 80 - 90 היום במערך הלוחם של צה''ל הכיפות הסרוגות מהווים מרכיב מרכזי ביותר .
    אנו הציבור החילוני צריכים לקחת דוגמא אישית מהם ולחזור לעודד את הנוער שלנו לקצונה ולפיקוד ולמוטיבציה לשירות ביחידות קרביות.
    ולחברי הדתיים מגיע חיזוק רציני מאוד יישר כוחם.
    י.ע
    גולני

  • 56.

    עם ישראל

    פלוני חדרה, 11/01/09 10:59

    בס''ד

    ב-2000 שנות גלות ורדיפות, לא היה עם שלא ניסה את כוחו עלינו, לא היתה שיטת השמדה שלא נוסתה עלינו המערכה מול האויב העזתי חושפת את העוצמות המיוחדות של העם היהודי ואת רוח ההקרבה ומסירות-הנפש, שנדמה היה כי דעכה במרוצת השנים. אנו רואים את הנכונות של חיילי צה''ל, בסדיר ובמילואים, להיכנס לרצועת עזה, לזירות הקשות והמסוכנות של מנהרות, מטענים, מלכודות, מתאבדים, ואיננו יכולים שלא להתפעל. אבל רוח מסירות-הנפש גברה על כל השיקולים האלה.
    זה אותו עם שבימים כתיקונם נראה מפונק ובכייני. זו אותה חברה שאויבינו דימו כי היא מתפוררת. הם סברו שהעם היהודי איבד את הנכונות להילחם, והוא מוכן לסגת ולוותר תמורת שקט מדומה.
    ברגע שהוחלט לצאת למערכה, התברר כי העם כולו נחוש כברזל מגוייס למערכה ומוכן לסבול ולספוג ככל שיידרש, ובלבד שהמשימה תושלם עד תומה.
    העוצמות של העם היהודי קיימות בו במלוא עוזן, והן רק ממתינות לקריאה ולמנהיגות שתניף את הדגל הנכון; מנהיגות שתעורר את נקודת האמונה הטמונה בלב כל יהודי.
    יהיה ה' עמם ונצליח להכות את אויבינו ולהסיר את האיום מעל ראשנו. רק תנו להם לנצח.

    עם-ישראל אינו עייף ואינו מפונק. זה אותו עם יהודי מפואר, שיש בו נכונות אין-סופית למסירות-נפש ולהקרבה שאינה יודעת גבולות. למרבה הצער, יש לו הנהגה עייפה ותקשורת רקובה, והן המשרות את הרוחות הרעות של מורך-לב ודכדוך.לא נדרשת מאיתנו מסירות-נפש זו של מתתיהו החשמונאי ובניו. לא מוטל עלינו אלא לנהוג כעם חכם ונבון – להפסיק לשחק את המשחק השקרי שכל-כולו נועד לדחוק אותנו לפינה ולסכן בסופו של דבר את עצם קיומנו. אנו נדרשים לטיפה אחת קטנה מכד הנחישות וזקיפות-הקומה של אבותינו החשמונאים, כדי לעמוד בקמצוץ הלחצים.
    בנפשנו הדבר, והגיע הזמן לומר את המילה הקטנה והגדולה: לא!

    שהנכונות למסור את הנפש על קיום המצוות, היא מעלה נשגבה. בכל הדורות היו קדושים אשר עלו על המוקד בגבורה, ובמיתתם קידשו שם שמים ברבים. אלפי לוחמים בסדיר ובמילואים ממרכז הארץ יורדים דרומה ומוכנים להיכנס לסכנה כדי להילחם למען אחיהם.. ואתם לוחמי צה''ל אל ירך לבבכם המשיכו בעוז ובגבורה במשימתכם הלאומית ויתקיים בכם דברי דוד 'ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם'''.

    ''אנשים יצוקים מתוך עומק אמונה להכין את התיקון הגדול של דבר ה' בעולם, מתוך מאבק של לימוד תורה ומתוך המאבק שאנו מצויים בו''

    לא עוד יהודי הנס על רגליו ומבקש מקלט
    'חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלוהינו', בעד עמנו, בעצמיותו הרוחנית, בזהותו הנשמתית.

    אשרי החי את חייו לפי הכרתו ואמונתו ואינו מושפע מאחרים

  • 55.

    united

    udi levy, 11/01/09 10:37

    we all brother !!!!!!!

  • 54.

    למה אני לא שווה זכויות כמו כל יהודי במדינה?

    דרוזי גאה, 11/01/09 01:01

    אני עדין מחכה ליום הזה שאהיה שווה זכויות עם כל אזרח יהודי במדינה,ויש לי שאלה שכל הזמן מעסיקה אותי למה

    • דרוזי גאה (ל''ת)

      דורית, 11/01/09 17:46

    • דרוזי גאה

      דורית, 11/01/09 17:54

      כל אדם אשר חי במדינה זו ונאמן למדינה ותורם תרומה מלאה מבחינתי הוא שווה זכויות, ואני אהיה מוכנה להילחם על כך בחירוף. הדרוזים הינם היחידים שתורמים למדינה ועל כך אני מצדיעה לכם וחושבת שמגיע לכם בדיוק כמו לכל אזרח במדינה. ויש עוד הרבה שחושבים כמוני.

    • למה כי:

      ורד, 12/01/09 11:32

      תמיד מקשרים דרוזים לערבים , שלא בצדק, זה נובע מבורות ופחד , אי הבנה של מהות העדה והדת הדרוזית. מי שמכיר, רוחש כבוד לאותם אנשים שמשרתים בצה''ל ואת המדינה.

    • לכל מי שתורם את חלקו מגיע כבוד ושיויון זכויות. וכישראלי , אני מתביש

      עומר, 28/04/09 08:54

      בעובדה שההפליה נגד דרוזים קיימת. אומר גם שלדעתי האישית ישראלים יהודים שלא שירתו (בצבא או שירות לאומי) ראויים פחות מאותם דרוזים ושאר מיעוטים שתורמים את חלקם ולכם אני מצדיע

  • 53.

    לכל המגיבים הרעים שטוענים שהציבור הדתי מסית, מסתכל רק על מתיו ועוד....

    יהודיה, 11/01/09 00:54

    1. הכתב אינו דתי לאומי ואינו דתי כלל, אז מה הטענה כאן..
    2. הכותב מסתכל על ההספדים שאיך שלא יסתכלו על זה, אלה הספדים בשפה אחרת, עם מסרים אחרים, מסרים עצומים שאני משערת שהרבה מהאנשים כלל לא מבינים את עומקם (אני משערת שגם אני לא הבנתי הכל..)
    3. כאשר החייל שנהרג הוא אדם שאתה מכיר, הכאב הוא הרבה יותר מוחשי ומקבל עוצמה שונה. בציבור הדתי קיים חוק דתיים שלובים שתמיד עובד.הרבה מהדתיים מכירים מאיזהשהו שלב בחייהם את המתים או משפחתם.
    ברור ברור ברור שהכאב על כל חייל שנהרג הוא עצום.
    4. ברור לי שהמגיבים הם אנשים שמטרתם להכפיש את הציבור הדתי והם לא בוחלים בשום אמצעי, גם אם מדובר ברגעים כ''כ כואבים. לא אתפלא אם אלה הם אותם מגיבים בסחר מטעם שלום עכשיו שידוע שזהו תפקידם. טרחתי להגיב בשביל אותם שקוראים את התגובות הניבזיות האלה.

  • 52.

    מה הסוד שלהם?! איך הם מצליחים להיות כל כך חזקים? (ל''ת)

    מורידה בפניכם את הכובע, 11/01/09 00:41

  • 51.

    איזו עצמה מדהימה!! (ל''ת)

    לא להאמין!, 11/01/09 00:40

  • 50.

    אוהבים אותם שהם מתים שונאים ומסיתים נגדם בחיים

    יגאל התותך, 10/01/09 23:37

    אני אומר פה דבר מאוד עצוב אבל צריך שיאמר אנשים עם הכיפות הסרוגות הכתומים אם החיילים הכי טובים שיש בצהל ומשרתים כמעט רובם ביחדות המובחרות שחילים אלה ובני משפחתם גורשו ונעקרו מביתם אם הין האנשים הכי שנואים ומפלגות השמואל בגיבוי של התקשורת שלו הפסיקו להסיט נגדם בשעת מלחמה האנשים השנואים פתואום אהובים ונערצים רק שהם נופלים חללים

  • 49.

    אפשר לקרוא את ההספד של הרב יוסף קלנר במלואו באתר של המכינה

    תלמיד המכינה, 10/01/09 20:32

    אפשר לקרוא את ההספד של הרב יוסף קלנר במלואו באתר של המכינה www.bneidavid.org
    וכן עוד שיעורים שלו ושל רבנים אחרים בסגנון הזה.

  • 48.

    ו (ל''ת)

    יש פה מגיבים שהם אנשים עלובים., 10/01/09 19:36

  • 47.

    מה עים גלעד (ל''ת)

    יוסף, 10/01/09 19:07

  • 46.

    רוב הנופלים לא היו חופשי כיפות אבל לא עושים מזה ענין-מכבדים את כל הלוח (ל''ת)

    שלום, 10/01/09 19:06

  • 45.

    מתי נראה כתבה נרחבת על גיבורי המלחמה החילונים--- (ל''ת)

    בן חנן נגד אפליה, 10/01/09 18:26

    • התגובה לנעמה היהודית מופנית לדניאל טעות בנמען (ל''ת)

      יוני, 12/01/09 07:41

  • 44.

    מתי נואה כתבה על גיבורי המלחמה החילוניםהרי רוב הנופלים לא היו חובשי כי (ל''ת)

    בן חנן דור, 10/01/09 18:23

    • דווקא כן (ל''ת)

      יהודי גאה, 12/01/09 07:29

  • 43.

    הכותב רק רצה לבוא לסתור את כל ההסתה כנגד הצבור המדהים הזה!

    יהודי, 10/01/09 18:19

    הסתה שחלק מהגיבים פה ממשיכים לעשות.אנשים עלובים.

  • 42.

    אתם מפלגנים את המדינה

    במבי, 10/01/09 16:48

    כל הפלגנות הזו על ידיכם. אתם שרואים את העולם דרך חור הכיפה הבוז לכם. יש בארץ אנשים רבים שעושים והרבה, מתים וחיים. לא עסוקים כל הזמן בהסתכלות מעבר לכתפם - האם הם עומדים בתחרות או לא.
    הגיע הזמן שתמצאו את מקומכם ותפסיקו לפרד ולפלג ולבוז לכל מי שחושב אחרת. חלק לא מבוטל מהאלימות והכוחניות שהשתלטו על המדינה - בערוגותיכם גדלו.

    • ואי, איזו התלהמות! (ל''ת)

      תל אביבי חילוני, 10/01/09 22:52

    • האמת כואבת לך אבל היא לא תפסיק להיות אמת למרות הכאב (ל''ת)

      האמת כבדה על כן מעטים נושאיה, 11/01/09 13:51

  • 41.

    יודעים מה ההבדל בינכם לבין השמאל?

    רות מאור, 10/01/09 16:40

    השמאל לא סופר כיפות ו/או חולצות כחולות, סרטים כתומים והשד יודע מה עוד אתם סופרים שם. השמאל עושה. לא מברבר. הוא עושה. הבוז לכם המפלים בין דם לדם.

    • יש מעשה ויש מעסה... כל הבעסה. (ל''ת)

      עושה = התנתקות, מסירת כלי נשק?, 10/01/09 20:32

    • אנחנו בונים מה שהשמאל הרס, זה ההבדל

      מפוכח, 11/01/09 13:57

      כאשר השמאל הרס את גוש קטיף-למרות הכתובת על הקיר שהדבר יביא לאסון-צחקתם לאסונינו.

      עכשיו אנו נקראים לשלם-ביקר מכל-על קוצר הראיה שלכם.

    • מצא את ההבדל

      דורית, 11/01/09 18:22

      בתור חילונית אני מרגישה שבלעדי הציבור הדתי לא היה על מי להסתמך. וכן יש לספר ולהלל את כל הנופלים בכללם ולהדגיש את התרומה של הציבור הדתי מכיון שאהבת הארץ נטועה בהם כל כך חזק ועם האג'נדה הזו הם נלחמים משהו שאולי לעולם לא תדעי.

    • אשרי המאמין

      יהודי, 12/01/09 07:33

      כן בשדרות אנשים כבר כמה שנים מנסים להבין מה השמאל עושה ולמה? - הא , זה החבר'ה מתל אביב- עכשיו זה מובן. לכו שתו כוס קפה או צאו למועדון זה הרבה יותר קל כשהטיל לא נוחת אצלכם

  • 40.

    אבישי בן חיים, כתבה מבישה

    יוסי, 10/01/09 14:13

    הפילוג בעם הורס כל חלקה טובה ואתה בא עם כתבה מכעיסה , אינה מועילה לאף אחד ומזיקה. אתה מחרחר מריבה וחבל.

  • 39.

    רבע מהנופלים ושליש מהפצועים אנוש- דרוזים, האם יש להם חדר בבית היהודי?

    דויד, 10/01/09 03:44

    או שאנחנו עסוקים בלדבר על גבורה יהודית וכמישהו יתקוף נקרא להם לעלות מהמרתף?

    • נשר

      אידיאל דתי, 10/01/09 18:03

      תגיד לי, דרוזים הם אינם בני אדם ובני ה???
      וודאי שאנחנו מאמינים שה שומר עליהם????
      ואגב אם תראה את איוב קרא ועוד רבים כמוהו, גם הם תומכים בכל האידיאלים של הציבור דתי לאומי!
      אז וודאי שאני תומך בדרוזים גם כי יש להם אידיאלים לדעתי טובים וגם כמובן הציבור הדתי לאומי ובתוך החילוניים גם יש אנשים באותם אידיאלים וגם בהם אני תומך!!!

  • 38.

    צודק הכותב המאמר, הם מופת! ולכן אצביע בבחירות לבית הדרוזי

    יהודי גאה, 10/01/09 03:33

    כי רבע מבין הנופלים במבצע ושליש מבין הפצועים אנוש הם דרוזים, ואם לוקחים בחשבון שאוכלוסיית הדרוזים בישראל היא בסך הכול 120,000 איש (הרבה פחות מחובשי הכיפות), הרי שחלקם ביחידות הלוחמות ובקרב הנופלים גבוה בהרבה מכל סקטור אחר בישראל. אז עם כל הכבוד לערכי הציונות הדתית אולי כדאי שנלמד את ערכי הציונות הדרוזית.
    אגב, לכל המגיבים ששירבבו את בקב''ה לתגובותיהם, האם הקב''ה שומר גם על הדרוזים?

    • נשר

      דתי, 10/01/09 18:03

      תגיד לי, דרוזים הם אינם בני אדם ובני ה???
      וודאי שאנחנו מאמינים שה שומר עליהם????
      ואגב אם תראה את איוב קרא ועוד רבים כמוהו, גם הם תומכים בכל האידיאלים של הציבור דתי לאומי!
      אז וודאי שאני תומך בדרוזים גם כי יש להם אידיאלים לדעתי טובים וגם כמובן הציבור הדתי לאומי ובתוך החילוניים גם יש אנשים באותם אידיאלים וגם בהם אני תומך!!!

    • בוקר טוב

      יהודי, 12/01/09 07:37

      כן ובוא נסתכל על הציבור הכי גדול בארץ הציבור החילוני ובוא נראה איזה אחוז הם מהמשרתים. תגיד לי, אתה עשית צבא? לפני שאתה מדבר על חיילים כנס לנעליים שלהם קודם, הדרוזים בכמה דרגות מעליך- אל תדאג מהם אכפת לי, ממך- לך לא אכפת מהמדינה, אז........

  • 37.

    כדאי לזכור את המאמר הזה

    דניאל, 10/01/09 01:23

    בכל פעם שמזלזלים ב''שהידים'' מהצד השני.מה בדיוק ההבדל?העירוב של דת ומות גיבורים מעורר בחילה בכל שפה שלא תהיה.אם בתנך אם בקוראן ואם בברית החדשה.

    • מי שמעורר בחילה זה אתה

      נעמה, 11/01/09 00:14

      ברור שריקנים כמוך- אשר אין להם מלבד בית הקפה, האספרסו והג'יפ (אה, כן והדיל לבולגריה) שום דבר להאמין בו מתחילים להשמיע קולות עיוועים של ''הרגנו די, בואו נדבר, בואו נוותר, בואו נעשה שלום''- כמה חבל שהאוייב בצד השני אינו שותף לתחושותיך הנעלות ושש לשחוט אותך בכל הזדמנות- לו היתה לו.
      טהורי נפש ואצילי לב כמו הטובים בבחורנו שנפלו הם המגנים על ניהיליסטים חסרי נשמה כמותך.
      משווה בין שהידים לבין חיילי צה''ל? בוש והכלם, אוויל.

      • צר לי לאכזב אותך

        דניאל, 11/01/09 14:14

        אין לי ג'יפ אני לא סובל אספרסו וקפה בכלל ואם יש מסר אחד שראוי לקחת אותו מהמלחמה הזאת הוא שכל הסכם שלא ייעשה צריך להיות מבוסס על דו-צדדיות ולא על חד צדדיות כמו ההתנתקות.אולי ההשוואה לבין שהידים לבין חיילי צה''ל היא לא לעינין.אבל לפי התגובה האימפולסיבית שלך את הרי יודעת שלא כתבתי את זה סתם.תקראי את המאמר שוב ותביני.צר לי שאני לא שותף לעולם השחור לבן שלך ושל חברייך מימין וגם משמאל.ואם בא לך את מוזמנת לשתות איתי משהו.אני בטוח שהניהיליסט וחסר הנשמה מבין שנינו לא יהיה אני.

    • מעורר בחילה

      דורית, 11/01/09 18:18

      אתה מוזמן לרוץ לשירותים הקרובים, אתה באמת לא מרגש אף אחד.

      • דוריתוש אם סיימת את המטבח אני צריך שתעשי לי כמה סידורים

        מנהל עבודה, 19/01/09 09:48

        שחררי לי את האינטרנט,כפרה.

  • 36.

    מעניין האם החללים הסכימו לשייך להם צבע לפני מותם.

    יאיר, 09/01/09 22:23

    לאן זה מוביל? להניח שהכתומים והדרוזים הם מובילי הציונות? האמת היא שבעשורים האחרונים הצבא ירד בגדולתו בראי הציבור, הציונות הדתית שמה לעצמה מטרה 'לכבוש' את הצבא ובכך להוביל את העם, אלא שבנתיים הצבא כבר לא בראש המחנה אלא ערכים אחרים, וטוב שכך...

  • 35.

    בתמונה אני רואה את המפקדים האמיתיים של החיילים והם הרבנים שפסקי

    אני רואה את המפקדים, 09/01/09 19:34

    ההלכה שלהם הם מעל פקודות צה''ל,מעל בתי משפט ומעל המדינה וחוקיה וחבל שהתדרדרנו עד כדי כך.

  • 34.

    מאמר מזעזע

    אלכס מהכרמל , 09/01/09 16:47

    מזכיר את הטענות של הרוסים האנטישמים על כך שהאחוז היחסי של היהודים שנהרגו בשורות הקידמיות הצבא האדום היה נמוך מהאחוז היחסי של הרוסים ולכן הערכים של הרוסים יותר גבוהים והיהודים פחדנים.
    הם רק שכחו כי המלחמה הייתה נגמרת בתבוסה רחמנא ליצלן בלי הרופאים היהודים שניהלו את בתי החולים בשדה, המהנדסים היהודים שתיכננו את גשרי הטנקים שנבנו על נהרות רוסיה העצומים, את המשוררים, הסופרים והקריינים היהודים שסייעו לחיזוק מורל העם בעורף (אינבר, ארנבורג, לויטן ועוד...).
    כולם תורמים, כולם עושים, כולם פועלים למען המטרה. אין זה הזמן לסגירת חשבונות דם מטופשים.
    ועם כל הכבוד ללוחמים, ויש כבוד עצום, גם לחנון האשכנזי הממושקף שיושב בגלילות ומפעיל כל מיני מערכות מסווגות יש חלק בניצחון שבוא יבוא בעזרת השם.

    • מלים כדורבנות. יפה מאוד (ל''ת)

      יהודי-חילוני, 10/01/09 08:45

  • 33.

    אין כמוכם,הכיפות הסרוגות מובילים את העם.תפקיד קשה אך אין אחרים חזקים (ל''ת)

    כמוכם=מנהיגים, 09/01/09 16:18

  • 32.

    אסור להכליל

    דנה, 09/01/09 16:07

    ולעשות סטיגמות והרי הוכחה....יש סטיגמה שהדתיים הם מישתמטים וזה לא נכון לגבי כולם.אפילו לפי התורה חשוב להלחם על שלמות ע''י וא''י...ריגש אותי הכתבה.זה יפה לראות את המקום שממנו הוא נלחם ,את הנקודת מוצא השונה והנוגעת ללב הזו.אלו ערכים מאוד יפים לנוע מהם.אני בעד.לתפארת מדינת ישראל.

  • 31.

    לכן מגוע לאנשים האלה ליקבוע יותר .....

    יצחק, 09/01/09 15:37

    בכל תחום ובכל נושא יותר במדינה . לא כמו מיפלגה '' דתית '' אחרת שמחליטה בשבילנו בעוד בוחרה מיתחמקים מהשרות הצבאי

    • מענין איך הכותב לא הכניס הפעם גם את הפאן העדתי ?

      גל, 09/01/09 16:09

      פלגן ואינטרסנט ! איך בכלל אתה מוציא מסקנות מהסוג הזה הרי כולנו חילונים ודתיים מכל הקשת תורמים ! כולם אחים !

      • לגל היקר

        עמיוסף , 11/01/09 08:59

        אכן אתה צודק כולנו עם ישראל אך שזה מגיע חלהשמצה התקשורת יודעת להיות גזענית ביותר ולהדגיש מהיכן המושמצים הגיעו אז בבקשה לא להתיפיף ועקביות עם "כולנו עם ישראל".

  • 30.

    אנחנו כחול לבן כלל-ישראלי ולא כתום מגזרי

    גילי ליכטנפלד, 09/01/09 15:29

    זהו זמן להבלטת האחדות ולא לסקטוריאליות, שבת שלום!

  • 29.

    צריך לזכור את זה כשמשמיצים את ה''מתנחלים'' תמיד.

    הציונות הדתית ,הכיפות הסרוגות-הם משהו מיוחד ומדהים, 09/01/09 15:27

    צריך תמידג להכיר להם תודות על כל מה שהם עושים,בכל התחומים,למען כלל עם ישראל

  • 28.

    אחוז הדרוזים ביחידות הלוחמות ובקרב הנופלים גבוה יותר

    יהודי, 09/01/09 15:00

    עם בודקים את חלקם באוכלוסיה.
    האם לא כדאי לכתוב גם על ערכיהם, נאמנותם ושליחותם?

    • הדרוזים הם בני-חיל ואין על כך עוררין. (ל''ת)

      חגית, 10/01/09 20:26

  • 27.

    תועבת הימין הופכת לבון טון כללי (ל''ת)

    יונתן, 09/01/09 14:58

  • 26.

    כל העם ''צבא-ע''..חום,אדום,שחור ,תכלת,כחול ,ירוק,מנומר...

    סולטן יעקוב 82, 09/01/09 14:46

    או כל צבע כומתה אחר וכן יש גם כתום של פיקוד העורף אז תעשה טובה ואל תערב פוליטיקה וצבא או חינוך ופטריוטיות בדם הנופלים.החינוך הציוני החילוני והחינוך התורני ציוני הן שני צידי אותה משוואה שנכתבת בדם כבר יותר ממאה שנה.ואני לא שוכח גם את הדרוזים הבדואים והצרקסים שנילחמים לצידנו עשרות שנים ומשלמים מחיר כבד.

  • 25.

    אז כל מי שיש לו כיפה סרוגה הוא כתום? כל מזרוחניק = מתנחל?

    טוב לדעת, 09/01/09 14:44

    באמת, אל תתנו למציאות להפריע לפנאטיות הלאומנית המעוורת שלכם...

  • 24.

    במותם ציוו לנו אהבת העם, התורה והארץ

    יהושע, 09/01/09 14:34

    חזק ונתחזק בעת עמינו ובעד ערי אלוקינו

  • 23.

    כולנו שווים - אך לכיפות סרוגות יותר אכפת מארץ ישראל - בדוק (ל''ת)

    5869 , 09/01/09 14:31

  • 22.

    לא חייבים להיות דתיים כדי להכיר ולהפנים את ערכי וחכמת היהדות

    ערכים כמו ''דרך ארץ קדמה לתורה'' ''ואהבת לרעך כמוך''., 09/01/09 14:31

    וחבל מאד שמשרד החינוך משום מה לא מוצא לנכון לשלב להתייחס ולהנחיל את ערכי היהדות, פספוס ענק!!!

  • 21.

    מה לעשות,שמאלנים משתמטים מצה"ל ,והימין חייב להציל את המדינה (ל''ת)

    שאבי מהעיריה , 09/01/09 14:05

  • 20.

    אז אם קרוב שלי שנפל היה בן קיבוץ אז זה היה לשוא?

    מוזיקלי , 09/01/09 13:00

    הוא לא נפל בשם סט הערכים של הדוסים, מלבד הערך המשותף של ציונות והגנה על הבית.

    • חלילה

      עליזה, 09/01/09 13:53

      חלילה , כל נופל חשוב באותה מידה כולם יקרים ועל כולם אנו מזילים דמעה, הם הגבורים האמתיים . מי יתן ויהיו אלה הנופלים האחרונים.
      הקב''ה יחזק את הלוחמים בשטח ןאת תושבי הדרום בעורף.

    • רואים שאצלך מה שיכול צליפול זה רק הספל מהיד.

      panacea , 09/01/09 14:08

      אתה שם דברים בפיו של הכותב, רק על מנת לפלג ולתקוף את הדתיים.
      אני עצמי חילוני גמור ומתנגד לפרסום הטור המפלג של הכותב, אך דבריו נותנים חומר למחשבה עים סיום הלחימה.

    • באמת איפה הקיבוצניקים במלחמה הזאת?

      חנה, 09/01/09 15:38

      מענין שפעם בלבלתם לנו את המוח איך מגיע הכל לקיבוצניקים כי הם הלוחמים בחזית.

      כשאנחנו מתים עבורכם אתם יורקים לנו בפרצוף.

      • לוחמים מהאוויר (ל''ת)

        מתושלחית, 09/01/09 17:07

    • מה לעשות, אכן נפל לשוא

      סתם 1, 10/01/09 21:22

      שנים בלבלתם את המוח עם הקיבוצניקים והאידאלים הציוניים החילוניים שהתבררו כפורחים ברוח, אז עכשיו מותר גם לנו לבלבל לכם את המוח עם מתנחלים וכתומים וכו'. ותזכור, אתם גירשתם, אתם פגעתם בחפים מפשע, אתם משוחתים, אתם מסכנים, מסכנים גדולים. ובכל זאת אני מאחל לך שיהיה לך יום טוב.

  • 19.

    אולי מספיק עם הפילוג הזה?

    raquel_fernandez , 09/01/09 12:58

    בשעת מלחמה ובשעת שלום, על כל העם היהודי לעבוד יחד. האוייבים מבחוץ מאיימים להשמידנו, ואנו עוזרים להם ע"י השמדת עצמנו. אני לא מתכוונת להתנתקות- הרת אסון ומסבת צער ככל שתהיה- אני מתכוונת להבדלה בין דם של חייל עם כיפה סרוגה לחייל חילוני. במלחמה הזו, כולנו אחים! וזה צריך להיות הכוח שימוטט את אויבינו! כולנו יהודים, ללא קשר אם הוא חובש כיפה או לא, ואם כן- אז איזו סוג של כיפה יש לו.

    • אין כאן פילוג, כולם אהובים ויקרים, הכותב רק הציג נקודת מבט

      רמי1 , 09/01/09 13:02

      אני כאדם דתי כואב את אובדנו של כל חייל באשר הוא, דתי כחילוני, הכותב בדבריו מביא נקודת מבט על תופעת המוכנות בקרב הציבור הדתי להתמסר יותר ולהקריב יותר, והראיה ש 4 מתוך 7 חיילים הרוגים היו דתיים (הרבה יותר ביחס כמותי בחברה), אין בזה בכדי להמעטי מכבודו או מקדושתו של חייל שאינו דתי שנהרג על קידוש השם, להיפך, גם הוא על פי אמונתי נקרא קדוש.

      • נקודת מבט שבאה להבדיל

        raquel_fernandez , 09/01/09 14:10

        הכותב עושה איפה ואיפה, וזה מה שמציק לי.
        יש מספיק חילונים גמורים שהמדינה הזו חשובה להם לאין שעור, ושמתגייסים לצבא ומתים על הארץ הזו (תרתי משמע).
        פעילותם ונכונותם של חושבי הכיפות הסרוגות היא מבורכת, אבל הכותב חייב להבין שכל פעולה שמטרתה הגנה על מדינת ישראל והוויתה היא מבורכת, ולא משנה ממי היא באה.

    • CIERTO, PERO

      panacea , 09/01/09 14:05

      לא לפלג, זה הזמן לאחדות.אבל זו נקודה למחשבה עם תום הלחימה.מעניין מה יש לכל שונאי הכתומים לומר על העובדות המוצגות כאן.

    • זוכרים היטב איך קראתם לנו 'מתנחבלים', עכשיו -שוב אנו מוציאים בשבילכם

      ערמונים שרופים, 11/01/09 14:03

      ...בשבילכם את הערמונים מהאש ואצבעותינו נכוות.

      עד הפעם הבאה.

  • 18.

    יוני השם ינקום דמו הלך למכינה רק בשביל להתזק מבחינה רוחנית. (ל''ת)

    יהודי, 09/01/09 12:53

  • 17.

    אנשים גדולים! דברים מדהימים! (ל''ת)

    doron.yhl , 09/01/09 12:44

  • 16.

    במלחמה לא מתחשבנים

    יחזקאל, 09/01/09 12:37

    שלושת ההרוגים האחרונים לא חבשו כיפות סרוגות

  • 15.

    צודק לגמרי! (ל''ת)

    אוהב את צה''ל, 09/01/09 12:36

  • 14.

    המסקנה: חובה להעמיק את התודעה היהודית בחינוך הממלכתי

    רמי1 , 09/01/09 12:34

    תראו מה קורה כאן, תראו לאיזו גבורה ולאיזו מסירות מגיעים אנשים שגודלו וחונכו על ברכי המסורת היהודית ועל פי דרכה של תורתינו הקדושה.
    בתקופות כשלנו בהם החברה הישראלית הצטרפה לכל המערב וקידשה איתם את עגל הזהב, את הסגידה לכסף ולכוח ולעושר גשמי, חברה שמאמינה רק באמירה של "אני ואפסי עוד", חברה שאימצה את האלילות של תרבות "האח הגדול" ו"כוכב נולד", חברה שמוקירה יותר את "גיבורי התרבות" החלולים וריקני התוכן הפנימי מאשר את האנשים השקטים והצנועים שמוכנים להקריב את עצמם לטובת עתידינו כעם, כחברה, כריבונות, אנשים שבזכות המאמצים העילאיים שלהם בקרב אנחנו יכולים לשבת לנו ולהתפנק על לאטה וניל בארומה השכונתית כאילו אין מחר, כאילו זה מובן מאליו מבלי לתת אל ליבנו שאנחנו בעצם חיים במציאות עגומה של מליוני אויבי נפש המקיפים אותנו ומכינים את עצמם ליום בו יוכלו להשמידינו.
    חובה עלינו להנחיל לילדינו ערכים שונים, ערכים של ערבות הדדית, ערכים של מסירות נפש, ערכים של אהבת העם והארץ, ערכים של ציונות אמיתית, קרי העדפה ברורה של ארצינו הקדושה על פני כל דבר אחר נוצץ ויוקרתי ככל שיהיה, ערכים של ואהבת לרעך כמוך, ערכים של אמונה בהשם ובתורתו כדי שהם יאמינו בזכות קיומנו כאן בארץ ישראל.
    הנחלת ערכים תורניים ישפיעו טובה ויעניקו מרפא לחברה הישראלית בכל המובנים, אם בירידה באחוזי פשיעה, אם בירידה באחוזי הגירה שלילית מהארץ, אם במעורבות חברתית עמוקה יותר, אם בתיקון ערכי המשפחה המתפרקים, ואם בתרומה משמעותית יותר בחיים הצבאיים והאזרחיים, ערכים תורניים הם ערכים נכונים ערכים שעליהם ניתן לבנות חברה בריאה ומצליחה.

    • אמת (ל''ת)

      פ, 09/01/09 13:52

    • רק תודיע מתי זה קורא שאני אברח מהארץ

      א, 09/01/09 16:28

      ותקרא לילד בשמו- זה לא ''ערכים של אמונה בשם''. זה לגדל ילדים חסרי מוח ומחשבה עצמית וחופשית, בורים, פאנטיים וגזעניים ששוטפים להם את המוח מהרגע שהם נולדים. הם ממש לא גודלים על ואהבת לערך כמוך, יותר אל שנאת כל מי ששונא ממך וחושב אחרת ממך.

      דת- מקור כל הרוע והשנאה בעולם. כמה שפחות להתייחס וללמוד על זה, יותר טוב. השאפיות נוסח מלכת יופי ממה שאתה רוצה לעשות מהחברה לישראלית, לא ידוע אם תקרה, אבל מה שכן אני יודע, שמהדת זה לא יבוא, רק להפך.

      • איני דתי ולכן אני יכול להשיב לך א היקר רד כבר היום! (ל''ת)

        ברגמן, 09/01/09 23:24

      • א כל הכבוד, איתך (ל''ת)

        יוסי, 10/01/09 14:15

      • האם ניתן לקרוא את שכתבת כמראה?

        א. רוט, 10/01/09 20:25

        אינני יודע מדוע חרצת דין על העולם הדתי אולי מתוך הכרות לא מוצלחת עם נציגים ממנו ואולי מתוך הכרות מתווכת על ידי תקשורת שעיוותה את התמונה.
        האם לכתוב בצורה כוללנית את הדברים כפי שכתבת זאת לא צרות מוח? אני סבור שניתן להיות גם חילוני פאנטי אם אינך מוכן לשמוע כלל על ערכים אפילו הם אחרים משלך ואינך רואה בהם דרך נכונה. מה תורמת מלכת יופי לעולם? אחרי ימים ספורים היא מתחלפת במתמודדות לתחרות הבאה.
        שים לב לתרומתם המשמעותית של אנשים ערכיים. להזכיר את הזוג מהודו שנתנו בית חם למטיילים מכל העולם?
        להזכיר את אלו שעליהם נכתב ואלו שלא? ואגב - ערכים של טובת הכלל וראיה עמוקה הם לא נחלת דתיים בלבד

      • אתה יכול לברוח, גם כך אינך תורם למאמץ המלחמתי.

        ההכללות הגסות שלך מוכיחות על שטיפת מוח, 11/01/09 14:28

        ההתנשאות המגעילה שלך נגד חלקים נרחבים בעם ישראל, מדרדרת את השיח הציבורי לתהום.

      • לדבריך, אותם חיילים דתיים שונאים אותך, ובכל זאת מצאו לנכון להקריב את

        רמי1 , 11/01/09 15:12

        חייהם למען בטחונך האישי, והם עשו את זה בשמחה ובדבקות ובתחושה של שליחות אמיתית ומחייבת, איך את יכול להאשים את הערכיות הזאת בשנאת האחר, בו בזמן שמדובר על חיילים שמסרו את נפשם למען האחר, גם אם הוא לא בדיוק חושב כמוהם.
        ובכלל, צא וראה את עולם החסד והנתינה לחברה הקיימת בצורה כל כך נרחבת בעולם הדתי, אותו עולם שלשיטתך מתחנך לשנוא את האחר, אנשים בתוך הציבור הדתי (ויש המונים כאלו) מקדישים את חייהם לטובת הזולת, כל הזולת, דתיים וחילוניים כאחד.
        ולגופם של דברים, אם איך שהוא הבנת מדברי שאני מציע איזה שהוא סוג של חזרה בתשובה המונית הרי שטעית בגדול, אני אדם דתי ואני יכול ומסוגל לקבל את המציאות שישנם יהודים אחים יקרים שמנהלים אורח חיים שונה ממני, אין לי בעיה עם אדם שאינו שומר מצוות, אין לי בעיה עם כל אדם בכלל, אני מדבר על עיצוב חשיבתי חברתי, לתת לנוער שלנו כלים להכיר את עצמם, להכיר את זהותם, להבין בשם מה הם (או אחיהם) פועלים, ובזכות מה ניתנה להם זכות הקיום בארצם, להכיר לנוער את הערכים הנעלים שתורת ישראל כל כך מוקירה, כמו ואהבת לרעך כמוך, כן, על ערך זה אני מחנך את ילדי, לאהוב את כולם, גם את החילונים, ערכים של "עזוב תעזוב עמו" ערכים של "לא תהיה לו כנושה" ערכים של "לפני עיוור לא תתן מכשול" ערכים של "ואהבת את הגר... כי גרים הייתם בארץ מצרים, ערכים של "מפני שיבה תקום" ערכים של "לא תעשו עוול במשפט", וכן, לערכים של "לא תעמוד על דם רעך", ועוד כהנה וכהנה ערכים נעלים ומקודשים שהחברה הישראלית תוכל רק להתברך ולהשתפר לו נטמיע אותם בקרבנו.
        לא הבנתי את כל מה שכתבת, אבל את ליבת הדברים הבנתי, מה שהבנתי שיש לך סלידה ממשהו שאתה בכלל לא מכיר, אתה כבול בקונספציה חשיבתית המושתתת על שטיפת מוח חילונית אנטי דתית בה הולעטת מיום היותך ועד היום, אתה לא באמת מסוגל לחשוב ולנסות להרחיב אופקים, אתה לא באמת מסוגל לנסות ולקבל עמדות שונות משלך, אתה הוא אותו "ילד חסר מוח ומחשבה עצמית וחופשית, בור פאנט וגזען" (הציטוט מהמקור).
        דת- היא מקור הטוב בעולם אם מקיימים אותה ברוח הנכונה, אם לא משתמשים בה כקרדום לקידום אמונות אישיות, תורת ישראל ניתנה לנו בהר סיני מפי הגבורה לפני אלפי שנים, וזאת התורה לא מוחלפת ולא תהיה עליה תרה אחרת, פשוט תפתח תנ"ך, תקרא, תעמיק, תתחבר, תראה שאתה כן יכול להזדהות.

        • חבל שהתחלתם לספור נופלים רק עכשיו

          דודי, 11/01/09 16:57

          זה אמנם יפה שהציבור הדתי התחיל להתגייס לצבא ברצינות (ישיבות ההסדר היו תמיד סוג של טיוח), אבל כדאי לשים את הדברים בפרופורציות ולזכור את ההרכב של הלוחמים בצבא מאז תחילת מלחמות המדינה ולא רק מהשנתיים האחרונות. ועוד לא אמרנו מילה אחת על שירות הבנות,

      • תברח כבר עכשיו אתה לא ממש רצוי

        דורית, 11/01/09 18:15

        האמת שלא ידעתי אם להגיב לך או לא, בחרתי שכן כי כנראה שאתה באמת אדם מסכן ואומלל שאין לו ממש על מה או על מי להסתמך בעולם (יש כל מיני קווים חמים שיוכלו לעזור לך תתקשר עוד היום...) . בתור בחורה חילונית אני יכולה לומר לך שבלעדי הציבור הדתי אתה לא קיים. אז אני מאמינה שלא תחסר להרבה אנשים כאן בארץ אז אתה מוזמן לעזוב כבר עכשיו למה לחכות....

    • להזכירך - ישראל אינה איראן. (ל''ת)

      נח נחמ, 23/01/09 13:15

  • 13.

    גאה בכם ציבור יקר, איתכם באבלכם ובשמחותיכם! אהיה אתכם גם בקלפי!

    asy , 09/01/09 12:10

    ולא, זה לא פוליטיקה! זה החינוך והדרך שצריך להנחיל לעמנו.

  • 12.

    מלח הארץ

    מלח הארץ, 09/01/09 11:55

    מלח הארץ

    • ביטוי מגעיל!

      בן הארץ, 10/01/09 20:25

      ''מלח הארץ'' הוא ביטוי הלקוח מן ''הברית החדשה''. ספר שבשמו וברוחו ''הכו ביהודי'' בכל מסעות הצלב, האינקוויזיציות, הפוגרומים ועלילות הדם. בקצרה זכרו: ''כל צלב מוביל לצלב-קרס''!
      מבחיל לחוש את העליבות התרבותית של תוצר ''החינוך התרבות והספורט'' כאן ''בארץ חמדת אבות'', לשמע יהודים הנהנים לגלגל בלשונם מטבע לשון של הספר המבחיל הזה, בלא שהם יודעים וחשים ששטפו להם את המוח בתבניות תרבותיות של אלה שרצחו אותם פיסית. האין זה מקביל למחזה של יהודי שיסגל לעצמו נוהג של מועל-יד נאצי בתור נפנוף לשלום? וההרהור מזעזע חולף במוחך: האם לא מתבטא בזאת מפעל הממשיך את העניין הנוצרי ההיסטורי - כי בזאת ''רוצחים אותנו רוחנית''?

  • 11.

    גידלתם וחינכתם בנים לתפארת (ל''ת)

    כל כך עצוב, 09/01/09 11:44

  • 10.

    יישר כוח לכל העושים במלאכה

    דפנה גבעתיים, 09/01/09 11:30

    שהשם ישמור אותכם

  • 9.

    כל הכבוד לכתומים!! הבוז לקדימה והשמאל שדרדרו את ישראל! (ל''ת)

    נעמי שחור , 09/01/09 11:19

    • כמה מתאים שם המשפחה למגיבה 9. מפחיד (ל''ת)

      יוסי, 10/01/09 14:16

  • 8.

    מרגש. תודה לכם

    אני, 09/01/09 11:18

    אכן מראה המון על האנשים האלה. צריכים להיות גדולים ומורמים כדי לקחת אחריות כזאת.

  • 7.

    הכותב הוא... (ל''ת)

    ערן12 , 09/01/09 11:12

    • מזעזע

      ערן12 , 09/01/09 11:13

      באיזה זכות לעזאזל אתה חוגג למטרות הפוליטיות של על דם הרוגים באשר הם.
      פשוט מזעזע

  • 6.

    חובשי הכיפה הסרוגה הם תמצית הישראלי הטוב והתמים

    חילוני, 09/01/09 11:05

    מהיכרותי עם ציבור זה, כחילוני אני מוריד בפניהם את הכובע על ערכיהם, ענוותם ואהבת הארץ שהיא מרכיב עיקרי באישיותם.

  • 5.

    רמת גן

    דוד, 09/01/09 11:00

    כתבה יפה מאוד!
    הייתי בהלוויה של יוני נתנאל הי''ד השבוע, ואי אפשר היה שלא להרגיש את העוצמות של האמונה שיש בציבור הדתי לאומי,אמונה בעם, אמונה בארץ ובמדינה,הכל מתוך אמונה שלמה ברבונו של עולם.
    הלוואי וכמה שיותר מהר עם ישראל בכללו יזכה להכיר את הרוח הגדולה והמיוחדת הזו,ובהשתדלותנו בעולם הזה, למטה, תבוא בעזרת ה' הגאולה, מלמעלה.

  • 4.

    ''ההספדים'' האלו הם הדברים הכי מרגשים ומיוחדים שקראתי כ''כ הרבה זמן...

    אבי פ., 09/01/09 10:43

    יהי רצון שבקרוב גם המנהיגים של עם ישראל ידברו כך גם!

  • 3.

    במה זכינו שיש לנו בנים כאלה?

    יקיר, 09/01/09 10:36

    רגשת אותי עד דמעות בציטוטים שהבאת. כמה גדול ועמוק חשבון הנפש שעל כולנו לקיים אל מול המראה הגדולה שנצבת כאן לפנינו.

    אנחנו מבינים מי אנחנו בכלל?!

  • 2.

    אלה הם הקיבוצניקים של שנות ה50....אתם פשוט מלח הארץ (ל''ת)

    herzi33 , 09/01/09 10:25

    • כוונתך בביטוי רצויה אך הביטוי בו השתמשת דוחה ומזעזע

      בן הארץ, 10/01/09 20:29

      ''מלח הארץ'' הוא ביטוי הלקוח מן ''הברית החדשה''. ספר שבשמו וברוחו ''הכו ביהודי'' בכל מסעות הצלב, האינקוויזיציות, הפוגרומים ועלילות הדם. בקצרה זכרו: ''כל צלב מוביל לצלב-קרס''!
      מבחיל לחוש את העליבות התרבותית של תוצר ''החינוך התרבות והספורט'' כאן ''בארץ חמדת אבות'', לשמע יהודים הנהנים לגלגל בלשונם מטבע לשון של הספר המבחיל הזה, בלא שהם יודעים וחשים ששטפו להם את המוח בתבניות תרבותיות של אלה שרצחו אותם פיסית. האין זה מקביל למחזה של יהודי שיסגל לעצמו נוהג של מועל יד נאצי בתור נפנוף לשלום? וההרהור מזעזע חולף במוחך: האם לא מתבטא בזאת מפעל הממשיך את העניין הנוצרי ההיסטורי - כי בזאת ''רוצחים אותנו רוחנית''?

  • 1.

    במה זכינו שיש לנו בנים כאלה?

    יקיר, 09/01/09 10:24

    רגשת אותי עד דמעות בציטוטים שהבאת. כמה גדול ועמוק חשבון הנפש שעל כולנו לקיים אל מול המראה הגדולה שנצבת כאן לפנינו.

    אנחנו מבינים מי אנחנו בכלל?!

    • כואב

      מעיין,עפרה, 09/01/09 13:02

      לפעמים יש לי תחושה שאנחנו משלמים המון מחיר על היותנו בחזית.
      שנות האינטיפדה הקשות,הטרור שפגע בבתינן ממש,הגרוש,עמונה קורבנות רבים במלחמת לבנון השניה. ועכשיו שוב פגיעה בלב.

      קשה.
      לא מתייאשים. נמשיך להאמין בארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.
      בכל מחיר.
      וגם אני צריך לשלם את המחיר הזה אישית

      חזק ונתחק בעד עמנו ובעד הרי אלוקינו

      • חבל שבאמת עוד לא התייאשתם. (ל''ת)

        מיכל רוצה שלום, 09/01/09 23:12

        • מיכל, השנאה מעבירה אותך על דעתך. חבל לי עליך. (ל''ת)

          יואב , 10/01/09 17:58

        • למיכל רוצה שלום

          דורית, 11/01/09 18:07

          מיכל היקרה את כנראה חיה בעולם של אגדות, ''והם חיו באושר ועושר'' אז כדאי שתתעוררי ומהר כי לולא חיילי צה''ל מזמן היו אוייבנו נכנסנים פנימה ושוחטים אותנו בלי הכרה. ודרך אגב יש לנו גם כמה אוייבים מבית שאם הייתה להם הזדמנות והם היו בשלטון אני לא רוצה אפילו לדמיין מה היה קורה. אז אף אחד לא רוצה מלחמה אבל מה לעשות שיש כאל שהיו רוצים לראות אותנו בים, אז חמודה אם את שוחה טוב את מוזמנת לקפוץ כבר עכשיו, כי אני מעדיפה ללכת לים רק בקיץ לשחות מעט ולהשתזף.

          • ''שוחטים בלי הכרה''

            אחד שזוכר, 18/01/09 13:10

            סליחה גברת דורית, מי ש''שוחט בלי הכרה'' אלה חיילי צה''ל הנפלאים שלנו, ובראשם הכתומים שרבניהם מטיפים בראש חוצות להרוג ולטבוח בלי רחמים ובלי שמץ שיקול מוסרי ובלי להתחשב בכך שהם פועלים בלב אוכלוסיה אזרחית שאין לה לאן לברוח, ותוך התעלמות גסה מאמנת ז'נבה שהיא אחד ההישגים ההומאניים הגדולים של המאה העשרים.

            • וואו

              טל, 20/01/09 17:01

              רואים שאתה לא יודע על מה אתה מדבר.
              צר לי מאוד על אנשים שמוציאים שם רע לדרך החיים שלי כאשר זועק לשמיים שאין להם מושג קלוש.
              אני מקווה שמתישהו תראה במו עיניך שאתה טועה.
              איך אתה מעז לדבר כך על טובי בניו של העם היהודי ולכנות אותם ''שוחטים בלי הכרה''?? תתבייש לך. צה''ל מקריב גם למענך.