• 38.

    מה הקשר בין פוליטיקה לצבא???

    נעה, 21/01/09 00:02

    למה התירוץ לזה שאין אישה הוא ש''אין אישה גם בסיירת מטכ''ל?'' כאילו שנדרשים אותם כישורים לשני התפקידים...
    בסיירת מטכ''ל צריך כח פיזי, מה שלנשים יש פחות.
    בפוליטיקה צריך כישורים שכליים/חברתיים/אנושיים, מה שלנשים יש הרבה יותר....

  • 37.

    הלכה הגברת יעל משאלי ובאה הגברת חנה פנחסי

    אורן- אפרת, 20/01/09 13:53

    אותה רודפת תשומת לב פתלוגית בשינוי אדרת.
    מילא שאנחנו באפרת סובלים את השטויות שלה. אבל למה כל קוראי מעריב צריכים לסבול?
    ולעצם העיניין. מתי תפנימי את וכל הפמיניסטיות/צד''רנקיות/מימדניקיות שיש דתיים ששומעים לרבנים בדברים כאלה כשם שאת
    שומעת לרופא עיניים כשיש לך בעיה בעיניים?
    בעיני אנשים כאלה רבנים נחשבים למומחי תוכן בנושאים כאלה ולכן להם הם ישמעו.(ואני יודע
    שיש הרבה גוונים בעולם הרבנות)
    האינסטינקט הבסיסי שלך לזלזל בכל מה שרבנים
    אומרים ממש לא משכנע אותנו.
    אחד הדברים שבהם ניכרים שומרי מצוות הוא שהם
    שומעים לרבנים וזאת בשונה מהחילונים.
    דתיים שמכריזים שכעקרון הם לא שומעים לרבנים הם חיה מוזרה ללא ספק.

    • אז בגלל זה החרד''לים הקימו אתר שמשמיץ את הרב אבינר?

      הילה, 20/01/09 18:19

      מסתבר שהחרד''לים שומעים לרבנים אך ורק כשזה נוח להם וכשהם משמיעים את הדעות שנוח להם לשמוע. ברגע שרבנים שפעם נחשבו חרד''לים מתחילים להשמיע דעות נאורות מדי (כמו הממלכתיות של הרב אבינר), פתאם יוצאים הנחשים ממאורתם.

    • אורן היקר

      נעה, 20/01/09 23:59

      האינסטינקט הבסיסי שלי הוא שנשים יכולותלהיות מנהיגות ונשות ציבור לא פחות מגברים. נקודה.
      ולכן- רבנים שמכריזים שכעקרון הם לא מכניסים נשים לרשימה הם חיה מוזרה ללא ספק.
      ובאופן ספציפי- אני בחיים לא אצביע לרשימה כזו, גם היא במאה אחוז תואמת את השקפותי האחרות.
      מפלגה שרוצה את הקול שלי צריכה להבטיח לי שהיא מכניסה גם אשה.

  • 36.

    מקום האישה הוא בעזרה לא בהובלה אז תפסיקו לבלבל (ל''ת)

    krakower , 12/01/09 23:35

    • אם זה היה תלוי באיחוד הלאומי, דבורה הנביאה לא היתה שופטת (ל''ת)

      הילה, 19/01/09 12:28

  • 35.

    מרוב אהבה אנחנו מתפלגים, בגלל הערכת הנשים נשאיר אותן במטבח

    חיאל בית האלי, 06/01/09 23:32

    את באמת לא מבינה
    ככל שאוהבים את עם ישראל מדברים בו סרה
    ככל שדואגים לאחדות מתפלגים
    ומרוב הערכת נשים עדיף לא לראות אותן
    זה הגיון צרוף

  • 34.

    יש בעיה עם האיחוד הלאומי

    אמנון שפירא, 06/01/09 22:41

    מכמה סיבות טובות חשבתי להצביע בעד האיחוד הלאומי, אבל לא אעשה זאת, ושתי הסיבות הן אחת: ראשית, ההימנעות העקרונית מנשים, כטענתה הצודקת של חנה פנחסי,ושנית, הקביעה, שהמפלגה לא תנוהל על ידי הפוליטיקאים, ובוודאי לא בהשפעת הציבור, אלא על ידי מספר רבנים מסויים. כלומר, אלה לא יהיו רבנים, אלא רבנים מאוד מסויימים, ורק הם, ולא רבנים אחרים, והם אף פעם לא יהיו חייבים דין וחשבון לאיש, מלבד לעצמם. וזה מנוגד באופן חריף למסורת ישראל (שהיו בה ''ז' טובי העיר'', כלומר, נציגי הציבור, וזה רע גם לתורה. כלומר, לרבני האיחוד הלאומי יש אמנם תורה, אבל זו כבר תורה אחרת, למרבה הצער. אמנון שפירא

  • 33.

    די לשוביניזם

    אישה גאה!, 06/01/09 20:06

    הגיע הזמן להפסיק לתמוך בשוביניזם של האיחוד הלאומי. רק הבית היהודי! בהצלחה לשלה וליאורה!

  • 32.

    כל מילה בסלע!

    לילי, 06/01/09 17:02

    ניסחת את הדברים בצורה משכנעת, כואבת ואמיתית. תודה לך!

  • 31.

    פופוליזם מטופש ומעליב

    אשה, 06/01/09 15:03

    האם אנחנו כנשים צריכות להצביע למפלגה בגלל שיש בה ריבוי נשים ? למה? האם נשים זה איזה מין עם מיוחד? אני כאשה לא מוכנה לקבל את התכתיבים הפמיניסטיים האלה של נשים מתוסכלות שבונות קרירה על בכיינות מקצועית. ברוך ה' נשים היום עובדות ולומדות ומגדלות משפחות עד מתי נבכה לעולם שאנחנו מסכנות? או שאולי נסביר לעולם כמה אנחנו מנהלות אותו יותר טוב (שזה כמובן שטויות) אני אצביע לאדם בגלל שכלו רעיונותיו והיכולות שלו לא בגלל שיש לו רחם. תתבגרו כבר!

    • אבל כאן קיבלו החלטה עקרונית לא לשבץ נשים

      הילה, 18/01/09 16:38

      גם אני לא הייתי מצביעה לרשימה רק כי יש בה הרבה נשים או לא. אבל יש הבדל מהותי בין לא לשבץ אישה באופן מקרי, לבין לקבל החלטה עקרונית שלא משבצים נשים. זה בדיוק כמו לקבל החלטה עקרונית שלא משבצים שחורים, או מזרחיים, או ג'ינג'ים. האם גם אז היית מגיבה לכל העניין בביטול?

  • 30.

    אני מתביישת בחברה וברבנים שלנו

    גלי, 06/01/09 14:22

    חנה, כל מלה בסלע
    קראתי את הדברים בשבת ופשוט התביישתי
    אלו הם הרבנים שלנו? הם אמורים לייצג ולהוביל את החברה שלנו? איך ייתכן שאנחנו עדיין תקועים בחור החשוך והלא מתקדם הזה?
    סליחה, אבל אנחנו לא ש''ס והמפלגות שלנו לא צריכות מועצת חכמים שתפקד עליה...
    אני קוראת לכולנו להציל את כבוד הציבור שלנו ולא להצביע למפלגה שאין בה מינימום ריאלי של נשים מיוצגות

  • 29.

    אפשר לחשוב שככה חנה פנחסי היתה מצביעה בשבילם (ל''ת)

    אסתי, 06/01/09 10:33

  • 28.

    ובעיניך כל נושא טפל לנושא המגדר והפמיניזם

    שלומי, 06/01/09 09:46

    כך לפי הסיפא של דבריך שאני מצטטת ''הצביעו לכל מפלגה התואמת את אמונתכם הפוליטית, אבל תקדישו רגע של מחשבה לשאלה מה מקומן של הנשים ברשימה. כי רשימה שיש בה נשים מחויבות – תהא אמונתן הפוליטית אשר תהא - תהפוך את הפוליטיקה והחברה הישראלית לטובה וראויה יותר לעם הזה ולארץ האהובה הזאת''.

    ענין המלחמה הזו של נשים גברים נמאסה כבר על כולנו רוב מקרב הציבור שלא רוצה מלחמות מינים.

  • 27.

    woman's got issues (ל''ת)

    צבי, 06/01/09 09:42

  • 26.

    מה זה משנה? ממילא הם לא עוברים את אחוז החסימה...

    יקיר מעפרה, 06/01/09 09:34

    מה זה משנה אם כצל'ה והבן שלו לא נכנסים לכנסת, או גאולה כהן ופנינה רוזנבלום לא נכנסות... אם החוכמולוגים האלה לא היו פורשים מהבית היהודי היתה להם גם את ברכת הרבנים וגם מפלגה בכנסת

  • 25.

    די לדיקטטורה של רבני בית אל אשר בטיעוני א''י

    דתילוני, 06/01/09 05:45

    מקימים חינוך בדלני בו רק לאנ''ש יש מקום -אבל רוממות עם ישראל בגרונם

    מקימים ישובים לאנ''ש אבל רוממות ארץ ישראל בגרונם

    הכל כמובן לפי תורתו של הרב קוק

  • 24.

    צניעות !

    בס''ד, 06/01/09 04:11

    ''כל כבודה בת מלך פנימה''

  • 23.

    תגידי למה קראת לעצמך דתיה? זה הבעיה המרכזית כל השאר זה רק נגזרת

    את מרגישה טוב? רבקה רצתה הנהגה וגם שרה רצתה?נשים.., 06/01/09 02:12

    זה שיא הרגש! וככה צריך כדי שיישאר מישהי עם עדינות בעולם של גברים אכזרים (אני מדבר על מי שנשארו נשים! לא על גברים בתחפושת) ותפקידה העיקרי הוא לא להילחם בראש השייטת עם 50 ק''ג על הגב ולרוץ מסע 40 ק''מ עם 40 ק''ג על הגב (וכל מי שתרצה קרבי אני אדרוש את זה כי אם לא.. זה לא פייר לגברים? למה האפלייה?) אלא להשאיר את האהבה והרוך האימהיים במסגרת המשפחה היהודית וע''י כך לשמור עליה.
    כן כן הנשים שמרו עלינו ויבורכו!
    נשים אמיתיות משקיעות בילדים לא שולחים אותם למעונות ולבייבי סיטר כדי שאחר כך יחפשו בגיל מבוגר את האהבה של אמא שלא קיבלו,ע''י בנות שהולכות ערומות ברחובות ויציעו אהבה זולה ובסמים המזדמנים יחד עם הסרסורים והסטיות!! וזו פשוט עובדה כל הבעיות שלנו תיפתרנה אם כל אחד יידע מקומו, ונשים יקרות אני מבטיח לכן חכמי ישראל אהבו את נשותיהן יותר מכל הבעלים שלכם שנותנים לכם שתי ג'ובים גם בחוץ גם בבית-גם לטפל בילדים להעניק להם וגם לבנות קריירה אישית שלא מביאה לשום דבר במשפחה וגורמת לנזקים בחוץ, ולזאת ייקרא אהבה? לזה יקרא 'ניצול מחפיר' ועל זה אל תשתקו! ואני מזכיר לכם דעת חכמים ''אוי לו לדור שאשה שופטתו'' וזה כבר לא הרב קוק זה ''תנאים'' (שיסוד תורה שבע''פ עומד עליהם)ואני לא צריך לומר שמדובר על דבורה הנביאה שעם כל הכבוד לכן עם כל התארים לקרסוליה עדיין לא הגעתן (ואם תשאלנה מדוע? כי לא זו הדרך!)
    (אגב למעריב מזמן חשבתי לפרסם מאמר בנידון (עם נימוקים והוכחות) אשמח אם בתגובות תסבירו לי איך זה קורה אם בכלל תודה)

    • jehovah is a chauvinist asshole

      yossi bublil , 06/01/09 10:47

      jehovah is a man.

  • 22.

    אלה מאותם קבוצות שבוכים על ייצוג בעליון

    ערן, 06/01/09 01:38

    צריך לזכור את האירוניה - אלה מאותם קבוצות שבוכים על ייצוג בבית המשפט העליון.

    אז אני קורא את הטוקביסטים המנסים להשתיק את הכותבת בעזרת הטיעון המגוחך ביותר - להפסיק להתבכיין! - ומפנה קריאה זו לעברם. תפסיקו להתבכיין שאין לכם ייצוג בבית המשפט העליון.

    או שלא. או שכן תתבכיינו שאין ייצוג בבית המשפט העליון. וכן תגידו שזה שאין יצוג זה לא נובע מזה שאין מוכשרים לתפקיד - כמו שאולי יכולים להגיד חלק מהמלעיזים כנגדכם - אלא תוצר של יחסי כוחות והשקפת עולם.

    אי אפשר לשחק משחק כפול. מותר לעסוק בלספור ראשים. צריך לספור דתיים, נשים, מזרחים וכל קבוצה אחרת שיש לה יצוג חסר. צריך להמשיך ולספור עד אשר הקבוצה תקבל את הייצוג ביחס לשיעורה באוכלוסייה. בכל מערכות השלטון. באקדמיה, בתקשורת, בבית המשפט וגם בבית המחוקקים!

  • 21.

    בואו נוציא ממחטות ונבכה...

    אורלי, 06/01/09 00:25

    די כבר לבכיינות. תשארי בבר אילן ותפסיקי לכתוב מאמרים כמה הנשים מופלות לרעה. אנחנו לא ש''ס.

    • מפלגה זו בדיוק כמו ש''ס ו''דגל התורה'' ו''אגודת ישראל''

      נריה, 06/01/09 05:47

      לפי דבריו של כצל'ה והדרך של מפלגתו. אין פלא שהוא רוצה להתאחד דווקא אתם. רבו הרב מלמד דיבר על זה שנים כבר...

  • 20.

    מה הטירוף של כנסים משותפים של גניקולוגים ורבנים ? עד מתי ? (ל''ת)

    אשה יהודיה, 06/01/09 00:23

    • נשמע חולני מממש. (ל''ת)

      חילונית, 06/01/09 06:43

    • בעיני זו סטיה קבוצתית,

      יונית, 06/01/09 14:46

      מדהים כנס של גברים על טוהר המין הגברי שעוסק רק במינות האשה - ועוד אומרים שרבנים הם צנועים, בעיני זה איכס

  • 19.

    מסכימה אתך 100%

    נעמי, 06/01/09 00:14

    קראתי את המאמר עם הראיון- ורתחתי. הבעת את תחושותיי בדיוק. תודה לך. מקווה שכצל'ה יקרא את זה!

  • 18.

    הברכה שבפיצול

    בן_נר , 06/01/09 00:04

    אם הכותבת הנכבדה, משתייכת לאותן קבוצות המכונות שמאל דתי, גם אם כל הרשימה היתה מורכבת מנשים, לא היתה תומכת בה.
    אך אם היא מאמינה בעקרונות של המפלגה ומפריעה לך נעדרות הנשים מן הרשימה, אנא הצביעי למפד"ל הבית היהודי.
    ותעזרי לנשים ברשימה להכנס לכנסת.
    בכך בעצם כולנו נרויח מהפיצול בין הרשימות.
    מי שתומך בגישה הלאומת תורנית יותר יתמוך באיחוד הלאומי, ומי שתומך בשימת הדגש על החינוך הציוני דתי יתמוך במפד"ל.
    נקוה שחרי הבחירות ידעו מנהיגי שתי המפלגות לשלב זרועות, לטובת כולנו.

    • מנהיגי האיחוד הלאומי עשו מעשה מגעיל ושברו הסכם

      בני, 06/01/09 08:27

      הצרה היא שכעת מי שסובל מזה זה אנשי הבית היהודי שנשארו נאמנים למוסכם, למרות שגם הם ויתרו על חברי כנסת ברשימה.

      חייבים לחזק אותם, להכניס את הנשים ולקבל ייצוג רחב.

  • 17.

    כל הכבוד לך!!!! (ל''ת)

    מיכל, 06/01/09 00:03

  • 16.

    אני איתך (ל''ת)

    תמר, 05/01/09 23:11

  • 15.

    האם לא היה ניתן לצפות מ''תלמידי החכמים הגדולים''

    ניסים, 05/01/09 22:45

    לוותר למען א''י

  • 14.

    בבית היהודי יש נשים

    אישה שיודעת, 05/01/09 22:01

    מקום 6 בבית היהודי יכול בהחלט להיות מקום ריאלי אם נשים תצבענה למפלגה זו. גם מקום 7 הוא אישה. שולי מועלם לא נדחקה למקום 7 כי היא אישה אלא בגלל הפילוג והיא סירבה למקום שניתן לאישה אחרת. מינקה קודמה למקום 6 ממקום 11. באיחוד הלאומי מתנגדים עקרונית לייצוג נשים וזה ממש חמור.

  • 13.

    אין מקום לאישה- אין מקום לקול שלי (ל''ת)

    אברהם, 05/01/09 21:36

  • 12.

    ישר כח. דברים כדורבנות. (ל''ת)

    נתן, 05/01/09 20:30

  • 11.

    כל הכבוד לכותבת (ל''ת)

    יעל, 05/01/09 19:11

  • 10.

    בבית היהודי ישנן שילה שורשן וליאורה מינקה-למה הכותבת לא מזכירה זאת?

    י-עופרה , 05/01/09 17:58

    כתיבה הוגנת היתה מזכירה זאת.
    אני באופן אישי בעד הבית היהודי-אבל לא מהסיבה המגזרית , זו תוספת שולית להרבה הרבה סיבות טובות אחרת (לפני שהחרדלים התפלגו, הטיעון המגזרי לא עלה--עלה למשל טיעון למען קידום הרב יהושוע שפירא למקום שני במקום אורלב, או קידום הלל הורביץ (חתן הרב זלמן) וכדומה.-----בקשות לגיטימיות במאבק כוחות).
    בכל מקרה -לאחר הבית היהודי-האיחוד הלאומי בסה"כ יותר טובה מכל מפלגה אחרת

  • 9.

    "כל משימות שבישראל אין ממנים בהם אלא איש" - רמב"ם הלכות מלכים (ל''ת)

    אסטריקס , 05/01/09 17:09

    • הפמיניסטיות, הצדרניקים, המימ"דניקים - יצביעו ממילא לשמאל

      אסטריקס , 05/01/09 17:12

      אז למה לכצלה ללכת נגד תורת ישראל רק כדי להתחנף למי שבכלל לא יצביע לו? מה את רוצה בכלל, גברת גברית לא נחמדה ולכ נכבדה?

      • אתה עושה מעצמך צחוק. הרמב''ם גם אמר שאל לאישה לצאת את ביתה מלבד פעמים ס

        עזוב, אל תקרא, 05/01/09 23:38

        ספורות בשנה. מוזר, שכשזה מגיע לכך שהאישה צריכה לפרנס כשהבעל הכולל את ההלכה היהודית ממש זורקת את דבריו לפח הזבל, רחמנא ליצלן.

        אני אשאיר לך חידה:
        מי מחז''לינו אמר שתורה ללא עבודה היא בטלה המולידה חטא?

        מענין, איך שהחרדים האלה זורקים את דברי חכמינו ז''ל לפח כשהם לא משרתים אותם. מצד שני לאידיוטים כמוך לא כדאי לדעת, זה עלול לבלבל אותך.

    • נו אז מה? הרמב''ם גם אמר שאל לה לאשה לצאת מביתה.

      הילה, 18/01/09 16:46

      ''אין לה יופי לאשה אלא לשבת בזווית ביתה'', והוא המליץ שלא תצא מביתה יותר מפעם בחודש. אתה מכיר מישהו שמיישם את זה? משום מה החרדים דווקא לא כ''כ מתנגדים כשנשותיהם יוצאות ומפרנסות אותן. כמו כן הרב קוק אסר על נשים לבחור ולהיבחר. האיחוד הלאומי קיבל אמנם את הפסיקה בכל הנוגע להיבחרות, אבל משום מה לא נראה לי שמישהו באיחוד הלאומי יאסור על אשתו לבחור. מסתבר שבכל מה שקשור למעמד האשה, החרדים והחרד''ליים הם סלקטיביים לחלוטין. כשהכלל הקובע הוא אך ורק מה שטוב לגברים.

  • 8.

    טוב די לבכיינות כבר!

    מירי ב., 05/01/09 14:39

    אמנם זה מה שעושים כל היום בלימודי מגדר, בוכים על מר גורלן של הנשים, אבל די! נמאס!
    הנשים לא מופלות, לא מושפלות ולא נעליים.
    אני דוקטור בעצמי, מנהלת צוותב בהייטק, דוסית (נשואה לאברך), ולא מרגישה שום דבר מיוחד בזה שגברים נמצאים ברשימה. מבחינתי משנה הבן-אדם, לא המין שלו.
    אז די לבכיינות.
    תהיי אישה, תהיי גאה בזה, ותשקיעי בלחקור מה זה אומר להיות אישה, במקום לחקור כל היום מה את לא, וגם לא תהיי.

  • 7.

    תבורכנה הנשים. בזכותכן רואים מיהם הכצל'ה ותלמידי החכמים הגדולים שלו (ל''ת)

    צד''רניקית גאה, 05/01/09 14:36

  • 6.

    צר לי לומר לך אך לא רק המגדר הנשי, טפל לארץ ישראל

    דוקטור למג'דרה, 05/01/09 14:34

    גם המגדר הגברי. בכלל חיינו האישיים טפלים לערכים בהם אנו מאמינים. טפלים, אבל לא נמחקים.
    אם אישה מאמינה שגידול וחינוך ילדיה הוא ערך חשוב, ממילא דברים אחרים יהיו טפלים לזה.
    אם גבר מאמין שהקריירה שלו היא בעלת ערך חשוב דברים אחרים יהיו טפלים לזה. וכו' וכו'
    כמובן שצריך לעשות שיקול דעת איך לשלב הכל יחד וליצור סולם ערכים כולל.
    כמובן שגם לימוד התורה, אם הוא על מנת לקדם ערך חשוב הוא גובר על כל מיני דברים, אבל אם הוא 'שלו' - כלומר לצורך קידום אישי, אזי הוא טפל.
    בקיצור, כולנו טפלים לערכים בהם אנו מאמינים, וכל אחד יחליט מהם הערכים בהם הוא מאמין ויבנה את סולם ערכיו בהתאם.
    כל השאר הוא פשוט הבכיינות הפמינסטית הרגילה והמשעממת.

  • 5.

    הבית היהודי לא יותר טוב

    שרה, 05/01/09 14:30

    שם יש אישה אולם לא במקום ראלי וכמו תמיד אנחנו נשארות מאחור ואין מי שידאג לנו באמת.

    • שרה היקרה-תבחרי את וחברותיך לבית היהודי ואז זה יהיה ריאלי (ל''ת)

      י-עופרה , 05/01/09 18:00

    • מקום שישי הוא ריאלי בהחלט

      אורנה, 05/01/09 18:34

      אמנם יש כרגע נפילה בסקרים ל4, אבל אני בטוחה שאפשר לחזור ל6 ואפילו יותר.
      אם תבחרי בבית היהודי - האפשרות הזו תגדל.

  • 4.

    השאלה היא האם המועמדים ראויים. לא כמה נשים יש.

    הבוחר הענייני, 05/01/09 14:29

    השיקול של כמה נשים יש הוא שיקול לא ענייני, שמוביל למינוי נשים לא ראויות.

    אם יש אישה ראויה - אני הראשון שאתמוך.
    אבל די לגישה שתומכת במינוי נשים רק בגלל היותן נשים.
    התוצאה היא נשים לא ראויות שממונות רק כי רוצים לשבץ נשים ברשימה.

    • אתה מפספס את הנקודה

      חילונית, 06/01/09 10:02

      המאמר עוסק בגך שהמפלגה החליטה לא לשים נשים ברישמה כדי לא להרגיז את הרבנים. כלומר גם אישה ראויה לא תהיה שם.

  • 3.

    אשכנזיות מקולך ,מה נסגר איתכם?לא נמאס לכם לבכות?

    מופתע מחדש, 05/01/09 14:14

    ומה לכל השדים והרוחות רע בלגד 10 ילדים צדיקים,יראי ה' וחושבי שמו....שיעסקו בתורה ובעבודה ובגמילות חסדים???

    למה חייבים לקבל מהתרבות האמירקאית את כל הרע...????

    איך יגדלו הילדים שהם הדור הבא של כלל ישראל אם האמהות שלהם כל הזמן יבכו כל הזמן..למה..הם לא גברים??????

    • אתה אומר שזה שאני עיראקית אומר שאין מצב שאדע משהו על התורה וההלכה?

      לא כולנו דתיות כמו עינב בובליל, 06/01/09 09:47

      איזה אידיוט.

      • לא,אבל בטוח יראת ה' שלך היא טבעית,ואין לך רצון למרד נגד היהדות

        המופתע, 06/01/09 12:52

        זה בטוח ובדוק..

        כל הנשים האלה,מקולך,בדרך כלל אשכנזיות מתוסכלות מגוש עציון והסביבה...

        בגדול יש להם רצון למרוד..במוסכמות..בחברה..בדת..ביהדות..בתורה..ברבנים...ככה זה אצלם בטבע...מה לעשות...זו עובדה..מסכנות..

        • דבריך כדברי צדיק חכם - ממש נאורות... גועל נפש (ל''ת)

          לירן, 05/02/09 17:18

  • 2.

    כן, גם לי זה מציק, אבל לפחות אורי אורבך שם (ל''ת)

    חצי נחמה, 05/01/09 14:13

  • 1.

    נכון

    יעלה, 05/01/09 13:56

    מסכימה עם כל מילה