• 60.

    צודקת ולא צודקת

    שרון, 09/03/09 18:07

    התברכת השבח לאל, בקריירה ובבן זוג אוהב. בהשכלה וברכוש משלך. ביכולת לזרום עם עצמך ועם החיים.
    מהמקום הזה שלך שאת מתארת, שאשריך שאת נמצאת בו, קל מאוד להיות פמיניסטית וכל מי שרוצה להתחתן מתחתן. אך טבעי הוא, שתחשבי שאמא דאגנית כמו מ.ל.(שאולי לבתה אין מרפקים ובטחון עצמי מרקיע שחקים כמו שלך יש), שייכת לימי הביניים, מתביישת בפני שכניה ולא מעריכה את בתה. יום אחד, תבורכי גם בזכות להיות אם אי''ה, אז אולי תביני שיש מי שלא הכל בחיים הולך לו חלק. ואז, אולי תביני גם את המקום הזה של מ.ל.שמבינה שלא תמיד תוכל להיות שם בשביל בתה, ולכן היא רוצה עבורה משפחה משלה.

  • 59.

    צודקת אבל מטומטמת!!!!! איזה התנסחות מגוחכת..... (ל''ת)

    מממממממממממ, 02/03/09 23:44

  • 58.

    hello ! not allowed sex before marrige holy thora! (ל''ת)

    mm, 06/02/09 04:26

  • 57.

    תגובה 32 שכנעה אותי !

    cuban666, 04/02/09 12:27

    אני מתנצר.

  • 56.

    אני לא מאמינה.

    דבורה, 19/01/09 17:28

    אין בחורה או אישה ולא משנה הגיל. שאיננה רוצה לראות ''טבעת ''על האצבע. להתחתן.החברה בנויה על זוגיות. כל אחת ''מתה'' להיות נשואה, או שייכת למישהו.זה טבעו של המין הנשי. (שונה מאוד מהמין הגברי המחפש את ה''לבד'')לכן הן תמיד עם מישהו כל הזמן, חברה או חברות ידידות ...חברים..וכן גבר ''תורן''.
    בואו ונודה באמת.אני לא מאמינה שיש אחת שלא רוצה להתחתן!! זה פשוט לא הצליח לה עד עתה בגיל צעיר אז מה נותר לה לעשות? לחכות ל''אביר על הסוס הלבן''?ברור שלא. לכן היא המשיכה את חייה ..לימודים עבודה חברה... כי כדי להתחתן לא צריך פרוטקציה וזה לא דבר שנקנה בכסף כמו לימודים או עבודה או קריירה. להתחתן-משמעו מעורבות זוגית התלויה לא רק בבחירתה שלה כי אם גם בצד נוסף ...בגבר. אז ממציאים תירוצים שונים.כדי להצטדק.. כי פשוט זה לא הצליח כמו שחשבה לה הגברת בעבר....וכך הבחורה שלנו כבר רווקה שנים רבות.., ולמרות הקידמה והמתירנות ועם כל השחרור הגדול בדורנו... עדיין מעטות הבנות שהציעו נישואין לגבר...וכך הן מתגלגלות ומתרועעות ''בביצה'' ועדיין ''מחפשות'' את האחד והיחיד שלרוע מזלן ''נהנה מכוס חלב במקום פרה שלמה'' והמבין יבין.ומצדיקות את ה''לבד'' בהצטדקויות ''הגיוניות'' בבשלות ועוד סיבות לא עינייניות.

    • כוס חלב שלמה

      דרוסילה הפרה, 19/01/09 19:35

      ואפילו ג'ריקן.
      1. אל תשליכי את מצוקתך על אחרות. זה שהדימוי העצמי שלך מתמצה באני לא נשואה=אני כישלון, זו החשיבה המעוותת שלך. טובות ממך מצאו בנזוג. את כנראה לא. ואפילו הסתפקו בתורן. את כנראה לא. זה לא הטבע הנשי. אל תטעי במקום בו את טועה ומתאמללת.
      2. מניסיון, מי שמאמינה בכוס חלב שלמה, יש לב בעיות מיניות (במקרה שלך, לא ממומשות).
      אם תהית מה את מפסידה, מצאי לך חולב.
      אל תשפריצי מהר מידי, והוא לא יחלוב אותך באגרסיביות רבה מידי (רק כשהוא ילחץ לך על העטינים...)
      הבנת זרובבלה?

  • 55.

    צפו בסירטון- היא גם התחתנה וגם מצאה את הדרך, את האמת והחיים

    yeshua4everyone , 12/01/09 22:47

    http://www.sidroth.org/site/PageServer?pagename=tv_supernaturalclips_inspiring

    • לא להיכנס לתגובה 55! (ל''ת)

      זהירות! זה מסיונרים!!, 13/01/09 10:57

  • 54.

    רק לא ציינת שאת בת 23 ..וחצי (ל''ת)

    יוסף מרעננה, 08/01/09 16:55

  • 53.

    בחורה מדהימה

    דורון, 06/01/09 04:39

    כל הכבוד לפעמים צריך להרים
    את הראש למעלה ולהרגיש את הזולת
    אנו חיים כשחקנים וחבל

  • 52.

    מצוין כל מילה בסלע בתור חרדית אני מסכימה לכל מילה

    אחינועם, 05/01/09 22:48

    שכתבת אשמח ליצור איתך קשר אני כותבת ספר ונושא זה משולב בו אשמח לשמוע דעה תכתבי לי מייל אם תוכלי

  • 51.

    חיזקי ואימצי את חושבת נכון וענית כמו שחשבת .אני ההיתי בכל המצבים

    ציפורה, 04/01/09 20:46

    אני כבת 47 שנשאתי בגיל 16 מיכוון שריציתי וכיום יש לי ילדה כבת 26 נשואה כשנה שחשבה כמוך ולקח זמן עד שהי מצאה את האחד שעומד בציפיות ושמתאים וכיום הי מאושרת ומצפה לילד. ואני גרושה שלאחר נשואיי היתגרשתי ואז רציתי לחיות ולילמוד להכיר את עצמי ולעשות למען עצמי. עודני יפה ויכולה לבנות פרק ב ורק היום אני יודעת שאני מוכנה ויכולה לחיות בזוגיות . צריך לדעת ולהיות שלמים כדיי שהזוגיות תהיה מוצלחת נוחה ומאושרת ואז אולי ארצה להנשא כדיי לקבל את בירכת הרב על חיי המשותפים עם החבר שהו הכל ישבילי בקיצור הנשואים הם החתימה הסופית שמאשרת את הדרך הטובה הברוכה והחיה . בהצלחה וכל זה מינסיון בחיים

  • 50.

    לא אתפלא אפ גבר כתב את הכתבה הבדויה הזאת (ל''ת)

    צחי, 04/01/09 17:51

  • 49.

    מדויק!

    אדום ברוח, 04/01/09 07:27

    כל כך נכון. מדובר בקרעכצען פולני שכל כולו אגואיזם הורי צרוף. לא האושר של ילדיהם אלא שלהם בראש מעייניהם

  • 48.

    בתור אחד שהתחתן בגיל 24 אני חושב שאת טועה...

    ברני, 04/01/09 06:16

    וגם אני חושב שאת לא באמת מאמינה במה שאת כותבת, ולמעשה מאמר זה משמש כיסוי לחוסר ביטון עצמי שמאפיין אנשים במצבך.
    אני רוצה להבהיר שאני חושב שהלחץ של האימא במאמר שאת מתייחסת אילו מוגזם,אני בטוח גם שהבת בת ה23 מתה להתחתן, ובצדק, כי כך נכון וטבעי לחיות, עם בן זוג קבוע, עם מחוייבות אמיתית, התמודדות ובניית קשר מתוך מחויבות הדדית, ולא מתוך קשר לא מחייב שיכול להתפרק ברגע.

    • משני צידי המתרס

      עוד רווקה מהמרכז, 21/01/09 08:15

      אז נכון, הלחץ של האם לא תורם דבר. ההפך הוא הנכון, חברתי עזבה לא מזמן את ביתה לדירה שכורה באחת מ''ביצות'' ארצינו אך ורק בגלל הלחץ בבית. לא, היא עוד לא הגיע לגיל 30! ומצד שני, לחכות עם זוגיות כל כך הרבה זמן, במיוחד זוג דתי, נראה לי מוגזם קצת, במיוחד בגילאים אלו. אך ממרומי גילי (26!!! לא עלינו) ורוקותי, בשלב מסוים, זה נהיה חלק מהחיים, כמו עבודה שניה. מחפשים מחפשים... לא מתרגשים יותר מדייטים והולכים לאירועים כדי לפגוש את החבר'ה ולא כי ''אולי מישהי יראה אותי'' די, נמאס. ממשיכים בחיים עד שהוא יבוא.

  • 47.

    בדוי עונה לבדוי השני ובסוף יתברר שהם אותו אחד (ל''ת)

    מושיק, 04/01/09 01:47

  • 46.

    למה הכתבה נראת לי בדויה?

    תמני זה אחותי, 03/01/09 18:47

    הבדויה הנוכחית מגיבה לבדויה הקודמת

  • 45.

    תתחתנו לפניי שתגיעי לגיל 30 כי הוא יעזוב אותך

    גיל, 02/01/09 12:47

    כדאי לך להתחתן מהר כי מי שמגיעה לקטמון והיא כבר בת 30 קשה לה למצוא חתן כי מה לעשות רוב הבחורים מחפשים מישהי עד גיל 28 כי הם ילדים.
    וכול אלה שמחפשות אביר על סוס לבן בסוף תמצאו חמור בלי אביר

  • 44.

    נראה לי שקצת נסחפת...

    יהודית, 02/01/09 12:37

    יקירתי,האמא הזאת דואגת לבתה וזה בריא ונורמאלי.זה שאת מצאת אהבה בגיל 26 זה מקסים ומצויין אך לא כולן מוצאות. וכן להיות לבד זה מאוד מאוד קשה זה לא אומר שמי שלא מצאה לוזרית אבל זה מפחיד ומתסכל. האמא הזאת קצת נסחפה בחוסר האמונה שלה בבתה שתמצא מישהו והלחץ הזה לא עוזר .עם זה אני מסכימה. אך גם את מדברת בחוסר רגישות והבנה למצוקה של האם. האם הזאת רואה בנות מבוגרות שעוברות את גילאי ה30 והן לבד ומחפשות - מתוסכלות ומיואשות. הרבה מהן ב''ה מוצאות אך התקופה הזאת תקופה מאוד מאוד קשה ומייגעת. ומה לעשות גם בעולם פמניסטי- נשים בסופו של יום רוצות בית.רוצות בעל- אהבה מחוייבות וילדים.האמא הזאת לא רוצה להשוויץ בפני החברות שלה היא פשוט רוצה שלבת שלה יהיה טוב וזה בסיסי.

  • 43.

    כולם צודקים

    אמא מבינה תומכת ומשתגעת, 02/01/09 11:41

    אכן לפי היהדות, ואכן שאפשר לדעת די מהר אם זה ''זה'', במיוחד בגילאי 22+, ואמהות צריכות לדעת מה טוב לבת שלהן, ולא מה להן או לשכנים/לביכ''נ וכו', אך מה לעשות, החשש של האמא הוא מלהתקע בלי, וזו בעיה, ניתנת לפתרון, אבל-בעיה!
    וגם הרווקה צודקת, כי ממרומי הישיגיה הכל טוב, אבל אם יפרדו??. והיו דברים מעולם, זה הפחד, היתקשרות, איטימיות, זיכרון נעם, ואבל גדול שלא מחלים. נכון שלפעמים הכל ממשיך כמו שרוצים, אבל לפעמים-לא, ולצפות את זה אי אפשר, ושברון הלב לאחד שרצה כן הוא גדול מנשוא...
    זה הפחד של האימהות שיש לבת שלהן בן זוג.
    לכן כל הכותבים והמגיבים-צודקים.
    אך כל סיפור הוא סיפור בפני עצמו, עם מורכבות משל עצמו, ואין לנו לזלזל בחשש של כל אחד בסיפור בו הוא נמצא, או בבטחון בו הוא-היא נמצאים.בשורות טובות

  • 42.

    לא יכול שלא להגיב על השקפת עולם כזאת פגומה

    את טועה ומטעה, 02/01/09 02:14

    בתור יהודי מאמין שיודע תאמת לא יכולתי שלא להגיב אז אני רוצה שתדעי שקודם כל אני חושב שאת בחורה מאוד אינטלגנטית שמפספסת תעיקר וחבל זה לא החינוך הדתי שיודע מה הכי טוב זה הקדוש ברוך הוא ומי יודע מה הכי טוב יותר מהיצרן שלך ושל העולם בכלל דבר שני אם היית מתחזקת באמונה שהשם אוהב אותך ועושה בשבילך הכל לטובה אז היית מבינה שמספיק רק להתפלל אליו ולדבר איתו במילים שלך כדי לקבל את הזיווג הכי טוב לך מהשמיים במקום להתחיל לבנות מערכת יחסים ארוכה ומורכבת שבסופה לא מובטח לך כלום ואם את רוצה לפני שאת מתחתנת להכיר תזהות שלך אז במקום לחפש את עצמך בעולם ולעשות יוגה בהודו או לבדוק אולי הלכת לאיבוד באוסטרליה פשוט תפתחי תתעודת זהות שלך ותקראי מה כתוב י ה ו ד י ה אז את יכולה לפתוח ספרים לשמוע דיסקים ללכת לשעורים ולהתחיל לחקור ואני מבטיח לך מכל הלב שאם תלכי לפי המתכון של השף מספר 1 בעולם הקדוש ברוך מובטח לך חיים של אושר אמיתי ואת תהיי אמא ואשה מושלמת בהצלחה

  • 41.

    אחותי! כנראה שאת באמת לא מבינה מה זה חיי נשואים ע''פ היהדות...

    אלעד גורי, 02/01/09 00:47

    נראה לי שכמו שהשקעת בעצמך טיפ טופ חבל על הזמן...
    תשקיעי ככה גם אחרי הנישואין...
    הילדים והבעל יהיו מאחורי האקדמיה עבודה אוטו וכהנה...
    אני בטוח גם שלא תהיי לך כל בעיה לא ללדת על ההתחלה כי צריך לאט ללאט תואר שני וגם טיול עם הבעל..
    זה שאתם כבר 3 שנים ביחד לא מעיד על הרבה צניעות ואינטימיות בינכן...
    אז אולי את בעצם לא באמת מתרגשת מהבית כנסת וכו'...
    כי את לא כ''כ קשורה לשם באמת...
    את קשורה יותר לתורה שלך הפרטית התורה שאת כתבת...

  • 40.

    לא להיכנס! (ל''ת)

    תגובה 32 זה מסיונרים!, 01/01/09 22:06

  • 39.

    מסכימה איתך רק במשפט אחד

    בת 23, 01/01/09 22:03

    המשפט האחרון- אני בת 23 וממש מרגישה כמו לוזרית! ועל מה? שעוד לא מצאתי אותו..
    רוב הדתיות (שאני מכירה) מעל גיל 23 שלא דתיות, לא ממש בחרו במצב הזה. אנחנו כן יוצאות וכן משתדלות אבל זה לא יוצא, אז למה לתת לנו להרגיש חרא עם עצמנו??
    וחוץ מזה, את כבר מסודרת.. מה אכפת לך? הכי קל לדבר מהמקום הזה..

  • 38.

    ראיתי עלמות מזדקנות, נירגנות ואיש אין איתן לטוב ולרע (ל''ת)

    ישושום ציה , 01/01/09 20:34

  • 37.

    האמת - כל היפות נחטפות -מה שנישאר זה הבררה- לכן יש כתבות כאלה. (ל''ת)

    זאת - האמת - וכל - האמת - MAOZ914, 01/01/09 20:06

    • יש יפות שמרגישות שוות הרבה מעבר לבנות תמותה רגילות עד הקמט הראשון (ל''ת)

      ישושום ציה , 01/01/09 20:35

      • כן, עד הקמט הראשון - הן נהנות ומבססות את עצמם בחיים,ובקמטים אפשר לטפל. (ל''ת)

        מצטער - אבל -זאת - האמת - MAOZ914, 01/01/09 20:50

      • כן, עד הקמט הראשון - הן נהנות ומבססות את עצמם בחיים,ובקמטים אפשר לטפל. (ל''ת)

        זאת - האמת - וכל - האמת - MAOZ914, 01/01/09 22:12

    • דווקא אצנלו כל המכוערות התחתנו ראשונות

      שושה, 21/01/09 11:26

      הן היו פחות בררניות.

    • 37 - וכך התחתנה אמך, למרות שאביך חשב שהיא בררה ולא יפה? אז סימן שהוא (ל''ת)

      אדם טוב ושקול וחכם ואוהב, 29/01/09 13:22

  • 36.

    אידיאולוגיית קרחת

    נשואה מאושרתֱ!, 01/01/09 18:37

    נו,מה תגידי?!
    חמודה שלי,תחיי את חייך כמו שמתאים לך
    רק אל תבני לנו תאוריות שלמות והצטדקויות לעובדה שאת קרחת..
    לא מתאים לך להתחתן?!
    תעשי מה בראש שלך,
    אבל אל תנסי לשכנע אותנו שזה המצב האידאלי.

    עוד כמה שנים,לצערי את תתפכחי,אבל אז לא יהיה לך האומץ להודות בכך.

  • 35.

    וואו!!!! כל מילה בסלע! (ל''ת)

    עוד אחת..., 01/01/09 18:16

  • 34.

    צבועה-כל מילה שקר-כנסו

    מוטי, 01/01/09 17:18

    שנינו יודעים שכל הדיבורים על מימוש עצמי הכרת עצמך וכל הבלה בלה בלה הם תירוץ ושקר עצמי למצבך.

    אם את כל כך בטוחה בעצמך ובדרכך, למה את לא מזדהה.

    האם זה בגלל שאת פוחדת שבן זוגך יקרא את הכתבה ויבין עם איזו צבועה (שמתה להתחתן איתו כבר מגיל 23) הוא חי???

  • 33.

    רק נשים שטחיות שאין להן כלום מלבד הדת חושבות שצריך להתחתן מוקדם (ל''ת)

    אירית, 01/01/09 17:12

    • שטות מוחלטת שאינה עומדת במבחן המציאות. בידקי כמה נשות קריירה משכילות ו (ל''ת)

      א, 01/01/09 20:47

  • 32.

    וידאו- גם היא התחתנה....

    yeshua4everyone , 01/01/09 15:49

    http://www.sidroth.org/site/PageServer?pagename=tv_supernaturalclips_inspiring

    • התנצרה??...

      לא להיכנס!!!, 01/01/09 21:50

      זהירות!!
      אתר של מסיונרים!!

  • 31.

    את ורעיונותייך מדירים שינה מעיני!

    ל, 01/01/09 15:32

    את עצמך אינך מאמינה במה שאת כותבת. פשוט, לא השתכנעתי שדברייך כנים.
    אני התחתנתי בגיל 20 ומאז באושר אנחנו כזוג בצמיחה מתמדת, לרבות קידום קריירה מרשימה. צמחנו יחד ואני מתפללת שזה מה שיקר לביתי. אני גם אלחץ כשתהיה בת 23-4 כי מאוד בקלות מגיעים משם ל-33-4. וזו המציאות.אני מכירה כ''כ הרבה בנות מוצלחות נהדרות ואיכותיות ''תקועות'', לא מאחלת לאף אחת את זה.
    מה ו''בן זוגך'' מנסים ליצור? המצאתם את הגלגל? אצל חברותי החילוניות זו הנורמה והן אומללות ממנה. הם רוצות להתחתן אחרי חיים משותפים של 4-5-6 שנים ואז הבחור אומר להן ''ביי''.. וימצא צעירונת. את חיה באשליה מסוכנת. אתפלל גם בשבילך שה' יאיר את עינייך

    • אז תתחילי בגיל 12 כדי שלא תגיעי לגיל 23 (ל''ת)

      גועל נפש, 01/01/09 17:12

    • מסכימה במאה אחוז

      ה, 01/01/09 20:46

      גם אני התחתנתי בגיל 20, הבאתי ילדים ובכל זאת לא ויתרנו שנינו על לימודים אקדמאים גבוהים(דוקטורטים לא תואר ראשון), לראות עולם ולהתפתח. נכון אין לי בית ורכוש, אבל השקעתי בדבר האמיתי.
      ואני אאחל לבנותי שיתחתנו מוקדם ויגשימו את עצמן גם בקרירה אבל גם בבנית בית,
      יש עוד ענין לא נעים שלא ציינת, אתם כנראה לא ממש מקפידים, כי שלוש שנים כשמאוהבים, קשה להאמין שלא מגיעים לאינטימיות. ואם גם לזה את נותנת צידוקים, אז את פשוט מייחצנת חברה אחרת-את החברה החילונית

  • 30.

    איני מסכים עם קלות הדעת והשטחיות בדברייך

    חיים, 01/01/09 04:08

    את מדברת כמו עשיר הלועג לעוניו של העני. ''אני מוצלח. אני יפה ואתה לא. הצלחתי בזכות חוכמתי, נכשלת בגלל טפשותך. לי השבח וההלל''.


    אז לשם התרגול המחשבתי, הבא נניח שיחסייך עם חברך עולים על שרטון. אתם נפרדים. הוא בן 32 - לא נורא בשביל גבר. את בת 30, 32, את מסתכלת בראי. קמטים ראשונים. צריכה למצוא בחור טוב. אין. כל הטובים והרציניים כבר התחתנו..... והשעון ממשיך לתקתק...

    ואת מקללת את עצמך שהשקעת כל כך הרבה זמן במנוול ההוא. ועכשיו אין יותר זמן להשקיע באחרים...


    ועכשיו, בכנות, ספרי לי שהתסריט שלי לא ריאלי, לא ייתכן...

    אני, כגבר, יכול רק להמליץ זאת, לכל הבנות:
    אל תשקענה בשום גבר כל כך הרבה זמן. גבר רציני יכול להחליט על נישואין בתוך חודש עד שלושה חודשים. לאחר מכן הסיכויים הופכים לסיכון.


    גברים רבים טוב להם ללא התחייבות של נישואים. זיון יש? מה עוד הם צריכים בחיים?

    ראיתי לצערי נשים שהשקיעו בחבר שלהן את מיטב שנותיהן ועלומיהן - ונותרו עם שוקת שבורה.

    ( כמובן, יש מעט מאוד נשות קריירה שלוקחות סיכון ומוכנות לחיות בלי להקים בית. לשם כך הן חייבות להיות עם בטחון כלכלי ממדרגה ראשונה. דברי הנ''ל - אינם מיועדים אליהן .)


    חיים

    • אוף!

      דנה, 04/01/09 09:50

      כל כך עצוב לי להודות שאתה צודק.
      אני מקווה שזה לא יקרה להם ושהם יחיו ויקימו בית בישראל, אבל התרחיש הזה אפשרי.גם אני סיימתי כרגע מערכת יחסים שהייתה נראית מבטיחה ובסוף הוא לא מוכן להתחייב.
      בנות, שימו לב שמי שאתכן נותן לכן בטחון!!!

    • חיים, נאה דרשת!!

      נעמה, 04/01/09 22:21

      אני חיפפתי אחד כזה שמרח אותי בלי סוף והיה מאוהב בי אבל גם בעצמו.. והנה נפקחו לי העיניים לראות יהלום אמיתי.. הרמתי אותו מהבוץ, ניקיתי קצת- והוא זורח לי בבית כבר כך וכך שנים.אז לא להקשיב לדמגוגית מלמעלה- הכל בחיים זמני (בית, רכוש קריירה) הדבר החשוב ביותר הוא פרטנר טוב ואמיתי, ובריאות, כמובן.

    • וכמעט 26 שנים האמנתי למנוולים כמוך וכעת אני בת כמעט 28

      Drusilla, 18/01/09 23:01

      --מכיר לומדים בדרך הקשה? אתה אדם שאינו מסוגל לעמוד בדבריו. עיצות לרוב מחלק-לא ממלא את הפונקציות הזוגיות שהצבת לנשים-לא לעצמך.

      --אחרי 6 שנים נפרדים לא בגלל טפשות הבחורה אלא בגלל רמאות הבחור. ירמה צעירונת-לשנה, שבורה תהיה חמש שנים. אותו מניין השנים.
      תמימות? לא טפשות. אמונה עיוורת? במה שונה הבחורה שהיתה 6 שנים עם המנוול שרימה אותה (כפי שאתה מרמה אחרות) ממי שהתחתנה בת 20 עם גבר שרימה אותה בנישואיה והפכה לשפחה, היא ובנותיה ובנות בנותיה? אלא שאתה לא מסוגל לסבול נשים שלומדות-שמתבגרות-נשים! ולכן יסודות מתחום הנישואים מוקעים בפיך כטפשות האישה, ואם היו בתוך נישואים, היית אומר שעל אישה לעשות הכול כדי להקריב את עצמה. עבור גבר. עבורך.
      --פיך מלא שקרים, וגופך שק של נחשים. מתפתלים. רשעים. מלחשים.
      נשים ילמדו, שטן קטן שכמוך, בדרך הקשה. הנשואה שתהפוך גרושה או אומללה לא תלמד ולא תלמד: הרי כל מטרתה להתחתן שוב, ודי בהפחדות שלך (או בהפחדות של אותו מנוול: נתחתן...עוד 6 שנים). אכן קשה לזהות מנוולים. לעיתים הם מתחפשים-שומו שמיים! לבעלים ולא לחברים. אבל אתה הרי תטעה בכל מקרה.
      אם בבתולה חפצת, האם 32 זה בסדר עבורך? אולי 40? האם הקמטים מסתירים בתולה זכה תרצה בה, למרות שתמו עלומיה, אך בתוליה עודנם?
      מכיר וורט: אל יחזיק אדם רשע מעצמו? מטרתך לגרום לנשים להחזיק רשעיות מעצמן, הופכת אותך לרשע, וכשהארץ תשרוף, רשעים ימותו.
      בנות, אין שום סיבה בעולם שתחזרו הביתה והבית יהיה ריק. הקשיבו לי. מניסיון. חסכו תסכול וייאוש. חסכו שממון של יאוש. שטפון. מגיע לכן חבר, אוהב, לא בעל. ואם ירצה במשפחה-ירצה. ואם לא-ניתן לגלות שהוא מרמה אחרי זמן קצר מאוד, לא 6 שנים. אולי 6 שעות.
      אישה מנוסה הרי יודעת. מי שהתחתנה בגיל 20 לעולם לא תדע.
      אל תהיו לבד, אל תסבלו הפחדות ואיומים. לא מגיע לכן להיות לבד. אם תרצו למסד את הקשר זה לא מבטיח נישואים לנצח. גם לא בגיל 20.

  • 29.

    רווקה ומאושרת: ספרת כמה פעמים מופיעה המילה ''אני'' ברשימתך, ואת זו

    דפנה, 01/01/09 02:48

    המוקיעה אגואיזם.... הצחקת אותי....

  • 28.

    כשבתי היתה בת 23- בכלל לא הייתי מודאגת. היא למדה

    אמא, 31/12/08 23:54

    באוניברסיטה, ואנחנו רצינו מאד שתלמד כדי שתוכל להתקדם בחייה. הדאגה שלי התחילה כשהיא הגיעה לגיל 28, כמעט כל חברותיה נישאו ,והיו עסוקות סביב התינוקות,והיא נותרה בודדה, מנסה כל שבועיים בערך הכרות חדשה, ומתאכזבת כל פעם מחדש. אז לא הכל דבש-גם אם לך טוב להשאר רווקה.

  • 27.

    את חכמה גדולה

    אחת מנוסה..., 31/12/08 23:20

    את יכולה לדבר כך כי את ''מסודרת'', מקווה בשבילך שהכל יהיה לפי התוכניות שלך ושתהיו מאושרים יחד. אבל זה לא חוכמה לדבר ממצב כזה. האם היית מדברת באותו אופן אם היית בת 26 ועדיין ''מחפשת'' ומה היה קורה אם היית מבוגרת יותר ובלי בן זוג כשאת לא יודעת אם ומתי...? וכן יש כאלה שההלכה חשובה להם והם לא חושבים שמותרים חיי אישות שלא במסגרת נישואין ואז זה הרבה יותר קשה....

  • 26.

    מאושרת אבל לא ממש רווקה..

    גליה, 31/12/08 23:17

    את מספרת על עצמך שאת מאושרת: יש לך בית, קריירה, חוויות שצברת בחיים ובן זוג. בנקודה האחרונה כנראה טמונה חוסר ההבנה שלך למכתב של מ.ל- האמא המודאגת. הבחורות הצעירות (והאמהות שלהן) אינן מחפשות להתחתן בכל מחיר ועם כל אחד. מעבר לזה שהן ודאי רוצות להתפתח ולתגבש, הן גם רוצות להתאהב, לבנות קשר ולהתחתן בבוא העת- ממש כמוך. לכן תמוה בעיני שהחלטת להקביל את חייך אל חייהן של רווקות דתיות שמחפשות בן זוג. אינני יודעת לאיזה ז'אנר של דתיים את משתייכת או באיזו דרך הכרת את בן זוגך, אבל לרובנו ממש לא קל למצוא בני זוג. אצל רבים מאיתנו מקנן הפחד שככל שהזמן יעבור, הסיכויים למצוא את בן הזוג יפחתו. לא הכל מושלם בחברה הדתית, והלחץ של האמא בהחלט מוגזם לגבי גיל 23, אבל הדאגה מגיעה ממקום אמיתי. על פי התיאורים שלך את לא נמצאת במקום הזה כבר די הרבה זמן, ולכן אין זה ראוי שתתייחסי אליו בצורה כזו מתנשאת. את מאושרת, אחלה. עכשיו סדרי לחברות שלך את החברים של בן הזוג שלך ואולי ככה תוכלי לצמצם את מספר האמהות הלחוצות, ותוכלי להגיד לעצמך בגאווה : ''אני את שלי עשיתי''.

    • התגובה הכי טובה כאן! מסכימה עם כל מילה! (ל''ת)

      מירי ב., 02/01/09 09:17

  • 25.

    חכי עוד 10 שנים נראה אם תדברי ככה

    צביקה, 31/12/08 22:50

    לא נעים אבל ירושלים מלאה (מה זה מלאה - מפוצצת) ברווקות כמוך בדיוק. אלא שהן היום בנות 30-40 רווקות זקנות. לא נעים לומר אבל זאת האמת -רובן היו פרחים מקסימים שליבלבו, אבל מה לעשות בגילאים הללו הפרחים מתחילים לכמוש. הן אולי ראו עולם, משכילות מאוד, עצמאיות כלכלית וכ' אבל למרות ''סרוגים'', המקסימום שהן חוו זה נפלאות היד שלהן או הויברטור, אבל לא זוגיות אמיתית ומשוחררת. בשיחות נפש אמיתיות עם הבחורות הללו, רובן יאמרו לך שגם אנחנו חשבנו והרגשנו כמוך בגילך, אבל במבט לאחור כנראה שעשינו כמה טעויות. לא נוצר עדיין מי שיחזיר את הזמן אחורה וזמן הפיריון שלך(בהבנתו המורחבת
    9 יקר ומוגבל. אבל פורח פורח שקוע בשכרון פריחתו ולא מודע לתקתוק השעון.
    גיל 23 זה באמת לא גיל שצריך להלחץ בו - אבל תזהרי לא להגיע לגיל 33 ומעלה, כי אז או שלא תשארי דתיה, או שתדברי בנימה מרירה הרבה יותר. וסליחה על הבוטות - זה לא מרוע לב, פשוט אני מכיר את המצב מקרוב.

    • לא זה בכלל לא מרוע לב

      Drusilla, 18/01/09 23:07

      הן לא התחתנו לא בגלל שהיה להן חבר הרבה שנים. אולי הן בתולות בנות 40 וחיכו למשיח האישי שלהן שלא הגיע? וגברים כמוך מנצלים זאת ומבטיחים הכול.
      סביר להניח שהן מעולם לא התחתנו כי פגשו גברים כמוך שהפרו הבטחות, ואחר שהן סתומות בפחד נישואין, מעולם לא יכלו ללמוד, והינה לנו מעגל סגור.
      נשים מצאנה בן זוג לחלוק איתו חיים ומיטה-לא להיות לבד!!!!!לא להקשיב לשטן כמו צביקה!!!!!! אם תקשבנה, תהינה לבד בגיל 35, בלי יכולת אפילו לבחור בנזוג (שלא כמו חברותיכן הגרושות...)
      ראו הוזהרתן בנות-ראו הוזהרתן וראו הוזהרתן!

  • 24.

    משפט הזוי מהטור:

    ש., 31/12/08 22:40

    ''יכולתי להתחתן גם בגיל 21. מי שבאמת רוצה לעשות את זה בחברה הדתית עושה את זה''. תסתכלי על חברותייך ותגידי לי אם זה באמת נכון. מה את בעצם אומרת - שהרווקות הדתיות בנות ה-25 ו-30, כולן, פשוט לא באמת רוצות להתחתן?
    ועוד הערה: זה נוח וקל (יחסית כמובן) להתנגד ללחצים כשיש לך חבר, אבל מה יגידו הרווקות שאין להן חבר?
    (ואגב גילוי נאות, אני לא רווקה ולא דתיה).

  • 23.

    התפלסות בגרוש

    כם, 31/12/08 22:08

    את התשובות לסינדול הזול שלך לאמא מודאגת את יודעת לבד. מה שאת לא יודעת זו המציאות הנוקשה שאת חיה בתוכה, וזה לא משנה אם את דתיה או חילונית.

    יש לך חלון (עד כמה שיש) עד גיל שלושים לקבוע את התנאים בשטח. את צעירה וחיננית - מי פחות ומי יותר - ואת יכולה לומר ''לא'' בלי לשלם על זה מחיר. החל בגילאי השלושים את כפרי שנותר על העץ זמן רב מידי: עסיסי, טעון חושניות על גבול הבישול-יתר. זה הולך ומחמיר משם.

    ויש לך מכונית משלך. וואוו!

  • 22.

    יפה (ל''ת)

    אמא לבנות נשואות, 31/12/08 18:56

  • 21.

    כל מילה בסלע (ל''ת)

    את לא צריכה להתבייש להזדהות, 31/12/08 18:47

  • 20.

    כל הכבוד!!!

    מטרנה וטיטולים, 31/12/08 16:33

    כאחת שהתחתנה צעירה, אני חייבת לומר כל הכבוד לכותבת.
    אני לא עמדתי הלחצי ה ''נווווו'' שנשמעו מכל עבר כשהייתי בת תשע עשרה ועם חבר, לא עלינו, יותר משנה.
    לפחות היה לנו שכל לדחות את הבאת הילדים, כך שהספקנו ללמוד, לעבוד ולסתדר כלכלית. אחרת, אני לא רוצה לחשוב איפה היינו היום.
    ועדיין, ממרום שנותיי אני מרגישה את ההחמצה של שנות הרווקות שהיו לחברות שלי.
    אין לי ספק שהעובדה שהתחתנתי כל כך צעירה לא עשתה טוב למשפחה שהקמתי.
    ההמלצה שלי היא חד משמעית: לא לפני גיל 22!!

    • תגובה טפשית המתבססת על ניסיון לא מוצלח

      א, 01/01/09 15:36

      יש יותר מחוסר ענווה במחשבה שהכל בשליטתנו ולפי התכנונים שלנו. הריונות יגיעו כשיהיה לנו זמן..אני בהלם מכן.
      כאחת שהגיע הכי רחוק שאפשר בגיל 30+ עם מספר ילדים שהם ההצלחה האמיתית שלי, את מאוד טועה!!! לאחת כמוך- אותם הקשיים היו גם אם היית מתחתנת בת 25.

    • נכון, נכון, ושוב- נכון!!!

      שירה, 18/01/09 11:23

      מסכימה לכל מילה!!!
      בתור אחת שהתחתנה (רק, לא עלינו) בת 24, אני שמחה (כמובן שלצערי רק בדיעבד) על גילי ה''מופלג''. הייתי מפסידה כ''כ הרבה אם הייתי מתחתנת לפני, והרווחתי כ''כ הרבה מכך שהתחתנתי בגיל הנ''ל.בכל מקרה, אני חושבת שההדרכה מהרבנים ומדריכות הכלות צריכה להיות בריש גלי לא להיכנס להריון בגילאים כאלה, במיוחד אם הקשר לפני החתונה היה קצר (שוב, בגלל עידוד של הרבנים).
      ועל זה נותר לי לומר-'' תנו לגדול בשקט''!! יש כ''כ הרבה ילדות (וילדים) בחוץ...תנו להן (ולהם) לגדול!!

  • 19.

    כמה תסכול מתפרץ מהכתבה הזאת.. מפחיד.. (ל''ת)

    אבא לשתי בנות בנות 4 ו6, 31/12/08 16:29

  • 18.

    את פשוט ציטוט

    תימורה, 31/12/08 15:03

    ציטוט משעמם של תובנות פמיניסטיות שמזמן התבררו כמטעות, מתסכלות ומשעממות. מדהים שאת בטח רואה את עצמך כקולה של העכשוויות כשאת נשמעת כמי שנשלפה משנות השבעים (ובחלקים מסוימים כמי שנשלפה מבריטניה של תחילת המאה).
    דווקא בישראל 2008 מתברר שהפמיניזם הקיצוני של השנים האחרונות פושט את הרגל לאחר שהטעה ואמלל נשים רבות כשהתיימר לקבוע להן מהו מימוש עצמי ומהו הישג שראוי לשאוף אליו ולהתגאות בו, בפטרונות לא קטנה מזו של הממסד ההלכתי.
    החלפתם פוסקים רבניים דיקטטורים (בעיניכן) בדיקטטוריות.

    אני לא רוצה להתעכב על ההתנשאות וההתיימרות שלך להבין בענייני העולם ממרומי התואר האקדמי (וואו!) והטיול בעולם (שיואו!) כאילו שהללו שקולים לנסיון חיים. רק משהו קטן, שחוזר על עצמו כמנטרה מאוסה מהיום שהבוגרת הראשונה של ''פלך'' סיימה שמינית:
    גידול ילדים איננו ''עולם של מטרנה וטיטולים''! את מוזמנת להתייחס כך לילדייך שלך (מתרומת זרע בגיל 45?). זה עולם מדהים שמבטיח לכל מי שמוכן לקשיים שהוא מביא אושר וסיפוק מדהימים. מטרנה וטיטולים וכל מה שדומה להם הם הערת שוליים לא משמעותית בתוך העולם הזה. (על כל האמור לעיל בנוגע לילדים, חתום, אגב, גם אישי היקר שדווקא מבלה איתם הרבה יותר שעות ממני). בהצלחה בהתבגרות, כנראה שבר אילן ודרום אמריקה לא מספיקים לכולן.

    • את פשוט ''נאורה'' ביותר.

      אחד, 31/12/08 19:30

      אין פסול בילדים מתרומת זרע. אולי חלקם גדל בבית בריא יותר מההתנשאות וההתיימרות שלך להבין בענייני העולם ממרום נישואיך. בהצלחה בהתבגרות. כניראה שבר אילן לא הספיקה לך

    • תימורה, ההתנשאות שלך גועלית

      תימורית, 31/12/08 23:17

      את מנסה לתקוף אבל המרמור שלך מהחיים די צועק... רחמים. הכותבת התייחסה לזה שלא צריך לפסול חתונה, ושהפיתוח העצמי ממשיך עם חתונה. להגיד שיהיו לה ילדים מתרומת זרע עוד עשרים שנה זה עלוב. וחוצמזה שהסגרת את עצמך שאת עצמך בוגרת פלך - אישי?????????? בא לי להקיא

      • פרסמתי שתי תגובות, ל''אחד'' ול''תימורית''

        תימורה, 01/01/09 17:03

        כנראה שלמישהו יש עניין לא לפרסם את ההתנצלויות שלי. על כל פנים אני מבקשת להתנצל בפני כל מי שעניין תרומת הזרע פגע בו.
        בין אם הזכרת העניין סתם כך מציקה לו, בין אם הוא תרם כבר בבית ובין אם הוא עצמו ילד מבחנה.

        לגבי הנסיונות המוזרים לנחש פרטים אודותי על פי התגובות -
        א. לא למדתי בבר אילן מעולם. הגעתי לשם פעם אחת כדי לעשות פסיכומטרי, פעם אחת כדי לשבת על הדשא וללמוד למבחן בטופולוגיה ווד כמה פעמים כדי לעשות פיפי.
        ב. לא למדתי בפלך. כלל לא למדתי בתיכון דתי.
        ג. לעניות דעתי אינני ממורמרת אבל לאנשים שמסוגלים לזהות תכונות נפש דרך המחשב יש כנראה יכולות גבוהות משלי, אז אולי בעצם אני כן?

    • צודקת לגמרי

      אחד שיודע, 01/01/09 00:10

      היא מייצגת חבורה הזויה שחיה בבועה ומנסה לסובב את העולם כולו עפ''י הגחמות שלהן, וזה פטאתי.

    • צודקת! (ל''ת)

      רוני, 01/01/09 09:41

    • כל מילה בסלע (ל''ת)

      ה, 01/01/09 20:52

    • תגובה ענקית!

      כתבה דתילונית, 04/01/09 15:26

      כמה אפשר להיות רחוקים מד' אבודים ו''דתיים'' יענו. אין במאמר הזה פעם אחת קריאה בשם ד', אמונה תפילה, רק כוחי ועוצם ידי, רק להציץ על תרבות המערב ולאמץ אותה בלי שום זכר לתרבות היהודית האמיתית.
      ''לבנות זוגיות'' אלק!
      ככה בונים זוגיות לפי התורה? זה מה שריבנו של עולם רוצה? בלצאת שלוש שנים ולהיות (במקרה הטוב) בתולה טכנית או במקרה הפחות הטוב שותפה לסוג כזה או אחר של חיים בחטא?
      אני מרחם על הזהות היהודית שלך, על חיי האמונה שלך ועל כמה שאת רחוקה מד' ומתרותו שאפילו אין לך מושג כמה.
      אני מכיר חילוניות שהולכות עם גופיות בקיץ ויש להם אמונה פי 3,000 ממה שאת מתארת בכתבה

    • תימורה- שאפו!!

      נעמולה, 04/01/09 22:33

      תגובה מהמקום הנכון והמדויק ביותר.
      אמנם, אין להתעלם מסגנונך העוקצני עד ציני אבל זה בדיוק מה שאותה כותבת נכבדה (מי היא?) צריכה לשמוע.
      כנראה שממרומי הפלסף האינטלקטואלי שלה ושלל החוויות החומריות שצברה היא כבר (או עוד) לא מודעת ל''מה זה להיות אמא'' ורק על זה היא צריכה לקבל נגחה.
      וטוב שהיית פה כדי לתת אותה.

  • 17.

    באיזה רצינות את לוקחת את עצמך?!תתחתני וכנסי לפרופורציה (ל''ת)

    אחוות הטבעת, 31/12/08 14:45

  • 16.

    תגובה מצוינת ל-מ.ל, אבל...

    חילוני לייט, 31/12/08 13:45

    הבעיה בחברה הדתית היא לא רק בלחץ על הבנות, אלא בשני גורמים חשובים:

    1. גבר דתי לעולם לא ישא לאישה מישהי מבוגרת ממנו.

    2. הבנים ''הטובים'' פשוט נחטפים ומתחתנים מוקדם יותר מחבריהם.

    במילים אחרות, ככל שגילה של בתה של מ.ל עולה, כך סיכוייה למצוא חתן ראוי הולכים וקטנים.

    הלוואי שהבת של מ.ל תמצא בן-זוג ראוי כיום (כשהיא בת 23), תחיה איתו במשך כמה שנים ותבין שהוא והיא יצליחו להקים בית לתפארת.

    אני שמח בשבילך, ''רווקה ומאושרת'', שמצאת לעצמך בן זוג שאיתו כנראה תתחתני, אבל האם היית מוצאת אותו אילולא הכרתם כשהיית בת 23? האם כיום, ממרום שנותייך, בגיל 26, היית מוצאת בן זוג ראוי באותה דרך?

    חומר למחשבה.

  • 15.

    תגובה

    מישהי, 31/12/08 13:03

    שלום לרווקה המאושרת.
    לצערי, אני לא יודעת מי את. אני כן יודעת שכשקראתי את הכתבה שלך, לבי התרחב. הרגשתי טוב. אני רווקה, אמנם כבר לא בת 23, קצת אחרי, אבל זה לא הענין. הענין הוא שאני מכירה מקרוב את אותן ציפיות אגואיסטיות עליהן את מדברת, וכאחת שלא השכילה לעמוד באותן ציפיות (ישמור השם..!)אני מזדהה עם כל מילה שלך.הרשי לי למחוא כפיים, גם אם לא שומעים אותן..

    • מקווה שתמשיכי למחוא כפיים... (ל''ת)

      מאושרת שהתחתנה צעירה, 01/01/09 18:03

  • 14.

    את בכלל לא דתייה כי את חיה עם החבר שלך

    ירון, 31/12/08 12:59

    את כותבת את זה משום שאת לא דתייה את נחמצאת במערכת זוגיות כמו אישה נשואה ולכן אל תטיפי לאותה אמא שגידלה בת ורוצה לחתנה בקדושה וטהרה, לכן את וכול החברות שלך שמצהירות על עצמן דתיות וחיות בבית אחד אם בניי הזוג שלכן שבו בשקט.

    • האם היית אומר ''אתה בכלל לא דתי כי אתה משתמט משירות צבאי''?למה מיניות

      לא הבנתי:, 31/12/08 18:55

      (שמותרת בין פנויים עפ''י ההלכה) היא מדד ל''דתיות'' ואילו גזל הרבים(העלמת מס), למשל , לא?

      • מההה??? מההה???

        שי, 01/01/09 15:08

        מין בין פנויים מותר על פי ההלכה?? מקורות בבקשה! וחסכי מאיתנו את היתר ה''פילגש'' המגוחך...
        ומי לעזאזל דיבר על העלמת מס? מה הקשר? איזה כדורים את לוקחת? אולי גם לי כדאי להתחיל?

        • שי, שתה כוס מים

          בינה יתרה, 15/01/09 21:51

          אתה חמוד

    • איפה היא אמרה שהיא גרה עם חבר שלה? (ל''ת)

      רוית, 01/01/09 17:13

  • 13.

    אני מסכים,ולא הכל זה מין

    יי, 31/12/08 12:40

    הבנים לא מחפשים רק מין כמו שאסור לחשוב על בנות בתור אוביקט מיני כך אסור לחשוב על בנים בתור תאווי מין.כמובן שלמין יש גורם חשוב וכו' וכו' אבל לא הכל זה מין.
    אסור לטאטא את הנושא הזה בחינוך אלא צריך ליחס לו את המקום הנכון.

  • 12.

    וואו איזה חידושים מדהימים:

    לא מקורי, 31/12/08 12:13

    כנראה יש לי בעיה בהבנת הנקרא,
    את חיה עם גבר ללא טבעת ולכן את לא נשואה?
    או יש לך חבר נפש - אפלטוני - שאתם יוצאים כמה שנים תוך הקפדה על מה שראוי?
    האמת זה לא כל כך משנה.
    כמובן שזכותה של אישה להחליט שאיננה רוצה להתחתן וללדת ילדים.
    אני התחתנתי בגיל 30+ כך שראיתי עולם, למדתי באוניברסיטה רכשתי מקצוע, רכשתי חברים ומכרים בני/בנות מדינות ודתות שונות, ועבדתי מספר שנים - כן היתה לי דירה/בית ומכונית משל עצמי. גם אשתי בכמעט 30 שנים למדה אפילו יותר, רכשה מקצוע ועבדה מספר שנים לפני שהכירה אותי.
    אז הלקחים שלי מחיי הקצרים:
    1)בגיל יותר צעיר יותר קל להתחיל חיים משותפים מאשר בגילאי ה-30 פלוס. תאמיני לי שבגילאים כאלו זה כבר יותר קשה להתחיל. (תמיד יש יוצאי דופן שיגידו שאצלם זה אחרת)
    2)שום דבר מהנסיון שרכשתי בשנים אלו לא עזר לי בחיי המשפחה (אולי הבדיחות והדירה) אני מרגיש שחלק מהדברים אף מפריעים...
    3)עד שלא שמים טבעת - זה אולי פורמאלית לא נישואין אבל אם חיים ביחד, זה כמעט אותו דבר למעט מחוייבות. (להתגרש יותר קשה מסתם להגיד שלום ולהחליף מנעול) רק להזכירך לפי ערכי היהדות המקובלים, חיים ללא נישואין אסורים.
    מעבר לעובדה שהחבר המדהים שלך עלול להחליט דווקא כשנוח לך להתחתן, שאיננו רוצה עכשיו להתחתן, ואז ביזבזת שנים יקרות בלאהוב את האדם הלא נכון. (אם כי אני מאחל לך שזה לא יקרה) אבל זה יכול לקרות גם אחרי הנישואין - אך ראי הערתי הקודמת
    4)יש יוצאים דופן שבגילאים מבוגרים מוצאים אהבות מדהימות, אולם אצל הרוב זה לא כך מי שמחכה יותר מידי יכול לפספס את הזדמנות חייו.
    5)אחרי הנישואין אנשים משתנים.(ולא תמיד לטובה)
    6) אני מסכים איתך שכל הורה חייב לעצמו דין וחשבון על כל צעד שעושה עם ילדו או ילדתו - מה המוטיבציה שלו האם מה יגידו, השוויץ או טובת ילדו.
    7) חתונה איננה מאסר עולם ומשפחה היא לא עונש, אצל כמה מחברי שהתחתנו ''מוקדם''- החתונה לא לוותה בתינוק תוך תשעה חודשים, ולכן היה זמן לכולם להתפתח ביחד, להשלים לימודים, לרכוש דירה ואפילו לטייל בעולם - ביחד.

    אני לא חושב שהבנות שלי כשיגיעו לגיל הזה ישאלו אותי מה לעשות, אבל אם הן תשאלנה, אמליץ להן בכל פה להתחתן צעירות.
    שיהיה לך כל טוב

    • תגובה יפה ענינית ומלאה בטעם (ל''ת)

      9 מילימטר , 01/01/09 12:19

  • 11.

    התעלמות הכותבת

    מיכל, 31/12/08 11:50

    אני חשה אמביוולנטיות לגבי הטור הזה, אני מסכימה עם חלקו, אולם הכותבת מתעלמת מסוגיה אחת חשובה והיא שאנו חיים בעולם דתי, לא רק סוציולוגית אלא גם הילכתית. אני בטוחה שלכותבת טוב עם בן זוגה, אולם הם בוודאי לא מקיימים זוגיות אפלטונית ואכן כאם דתית, חלק מהדאגה לבת הדתית היא שתישאר בחורה מקיימת מצוות וזוגיות ארוכת טווח ללא נישואין לא יכולה למלא תנאי זה.

    הכותבת כותבת כי ''מה מציק לך באמת? בתוליה או החשש שתתפתה למערכות יחסים אחרות כי טבע האדם הוא לחוות תשוקה ולהתנסות גם באופן מיני?'' ברצוני להוסיף שהתנסות מינית בעולם הדתי היא בהחלט דבר ממנו הורה שדואג לילדו צריך לחשוש ממנו.

    אם טור זה היה נכתב שלא במדור יהדות הייתי בהחלט מסכימה עם הכותבת, אולם בעולם הדתי עניין שמירת הצניעות וההלכה לא מאפשרת התעלמות מכך וחשיבה כי ''התנסות מינית'' הוא דבר שאם דתית צריכה לברך עליו אינה חשיבה הגיונית.

    • ההלכה אינה אוסרת קיום יחסי אישות בין פנויים.זוהי מקובלה חברתית שמקורה

      התעלמות המגיבה, 31/12/08 18:50

      בדת הקתולית.

      • בורות

        מילי, 01/01/09 00:47

        מאין הידע המופלג? זה פשוט לא נכון.

  • 10.

    כ''כ נכון

    שלומית, 31/12/08 11:07

    בתור אחת שהתחתנה אחרונה מכל החברות האולפניסטיות שלה (בגיל 26 - ה' ירחם!!!), אני יכולה לומר ללא ספק, שהנישואים שלי הרבה יותר בריאים ומאושרים משל חברותי.
    בעוד אני הספקתי לסיים כמה תארים ולצאת עם בעלי במשך שנה תמימה לפני שתארסנו, חברותי אמנם עם ילדים רבים (מינימום 2), אבל עם הרבה תחושה של פספוס ואי הגשמה עצמית- וכן, גם חור ענק בכיס...
    אז מה עדיף?

  • 9.

    נכון ןמדוייק

    משה, 31/12/08 11:07

    ממש צודקת

  • 8.

    נראה לי שמי שכתב את הבדוי הראשון כתב את הבדוי השני (ל''ת)

    חיימון, 31/12/08 10:29

  • 7.

    תודב- גם אני נכנסתי ליאוש בכתבה הקודמת (ל''ת)

    רווקה בת 28, 31/12/08 10:27

  • 6.

    תודב- גם אני נכנסתי ליאוש בכתבה הקודמת (ל''ת)

    רווקה בת 28, 31/12/08 10:26

  • 5.

    חכי עוד 30 שנה נדבר (ל''ת)

    גנדלפ, 31/12/08 10:19

  • 4.

    בדויה אחת כותבת לבדויה שניה

    לימורי, 31/12/08 10:17

    ובסוף לכו תדעו אם גבר אחד שחייב כותרות ואקשן לא כתב את זה בשביל הרייטינג

    • ממש ככה!

      ש., 31/12/08 22:36

      בדיוק מה שחשבתי

  • 3.

    לא מאמין לך

    יוסי, 31/12/08 10:15

    לברר את הזהות. עלק. רואים שאת מתה להתחתן ומחפשת כל מיני מילים יפות לשכנע את עצמך שאת לא. כשמתחתנים אי אפשר ללמוד ולעשות קריירה?

  • 2.

    עד כמה שזכור לי במכתב של מ.להיו הרבה חורים

    ברגר, 31/12/08 10:13

    כמו עובדת הייטק שנוסעת ברכב החדש שאבא שלה קנה לה

    • הרי ברור שהטור הזה הוא אינו אמיתי

      משה, 31/12/08 11:39

      שני הטורים כולל זה הם פרי המצאתה של המערכת
      כדי לסחוט תגובות ורייטינג לאתר.
      אבל מה רע בזה, כל אחד זכאי לעשות מה שנראה לו אנחנו חיים במדינה חופשית.
      אם אנחנו נהיה מספיק חכמים נדע להפבחין בין העיקר לתפל.

      יום טוב לכולם.

  • 1.

    חזק וברוך

    אורית, 31/12/08 09:59

    כל מילה בסלע, למרות שאני נשואה ומאושרת,

    • לא קל לרווקות בעולם הדתי

      דקלה, 13/01/09 23:29

      זו עובדה קיימת שרווקה בעולם הדתי בגילאי 20+ ואינה נשואה,היא סוג של ''מוקצה''.
      אני בעצמי בחורה דתית שמה לעשות התחתנה בגיל מאוחר יחסית- 32 . אפשר לומר שמזמן יצאתי ממעגל ''הנורמליים''.על אף שיצאתי,טרחתי ורציתי, אלוקים החליט אחרת..
      אני שמחה על הזוגיות הבשלה,הקריירה הנפלאה ועל דרך שהובילה אותי למה שאני היום. כול אחד והתיקון שלו.היום החברה הדתית מתקרבת בתפיסתה לחברה החלונית וגם דתיים היום בררניים,אינדיבידואליים ולא ממהרים להתחתן...כך שזה לא תלוי רק בנשים או רק בגברים.זה תלוי ברצון ובהרבה סיעתא דישמיא.