• 252.

    אתה צודק אבל...

    ארז וייצמן, 13/01/09 11:10

    לא בכל דבריך.
    יונתן היקר (בלי ציניות, אני מאוד מעריך ואוהב אותך) אכן, הפלסטינים בעזה הם עם עלוב ואומלל. אכן, הם חלשים מאיתנו לאין ערוך. הם אכן נשלטים בידי חבורת בריונים אלימה וחמושה .
    הסבל שאנו גורמים להם הוא איום ונורא.
    סבלם יגרום ליותר שנאה כלפינו ולעוד טירור מצידם.
    נכון גם שמדובר בספין תקשורתי על רקע הבחירות הקרבות.
    שדרות לא ממש מעניינת את ''נבחרינו''.
    אבל, למרות כל אלה מדובר במלחמה מוצדקת (לא, לא ''צודקת'' כי אין דבר כזה).
    8!!!
    לא שמונת ימי החנוכה אלא שמונה שנים, הבלגנו.יתר על כן, פינינו את אזרחינו וחיילנו מאדמתם לפני 3 שנים.למרות חולשתם הצבאית האיום על חיינו גדול. לא איום על קיומנו אלא איום על האפשרות לחיות סתם לחיות . לשלוח ילד לגן, לצאת למקום העבודה,ללכת לבית קפה,לעשות אהבה,לקניות...
    האיום הזה הלך והעמיק וגם שגיונות הכוח שלהם הלכו והעמיקו. ראשי החמאס האמינו באמת ובתמים שהטלת טירור על בני עמם ועלינו היא הידם כל אימת שיחפצו. לכן, סירבו להכיר בנו ובזכות קיומנו, סירבו למו''מ ואף עכשיו לאחר שהוכו ומוכים עדיין מוכנים להלחם עד אחרון התינוקות המשמש כמגן אנושי.
    לעתים יונתן, יש לפקוח את עיניו של אדם השבוי בשכרון ע''י ניעור או סטירה.כך קרה לנו עצמנו במלחמת לבנון השניה. וכך קורה כעת לחמאס.לצערי הסטירה הזו פוגעת גם בחיילנו וגם באנשים חפים מפשע בעזה.
    יתכן אבל, שהמלחמה הנוראה (ככל מלחמה) תוציא מתוק מעזה. אולי יתחזק הפתח וישתלט על עזה? וידבר אתנו שלום? אולי יואיל החמאס עצמו לדבר אתנו שלום? אולי ינער (אינתיפאדה) העם הרצוץ שהצביע חמאס את הארגון מעל גבו?
    לו יהי.
    ודבר אחרון. אני מאוד שמח על דבריך ומחאתך. מישהו צריך לצעוק אחרת.אסור לחשוב מונוליטית. וכמו שכבר כתבתי דבריך דברי אמת. למרות שהמסקנות שאני מסיק מהן שונות.
    ארז

  • 251.

    אם

    דוגמא אישית, 12/01/09 14:01

    אם אתה או בינך הייתם נלחמים שם אז מילא.
    תתרכזו בתחןם היצירתי שאתם מאוד מוכשרים בו אבל בעניני מוסר אתם הקטנים בבני האדם ואחרונים שיכולים להטיף לאחרים.

  • 250.

    you make me puke

    jack from Montreal, 30/12/08 17:01

    Garbage like you are allowed on the stage and people pay for admission? WTF.

    another payday saved to churn more self hatred

  • 249.

    תסתכל לאמא משדרות בעיניים ותאמר לה את זה (ל''ת)

    לא לצביעות ולאליטיסטיות, 30/12/08 16:29

  • 248.

    מסכימה לכל מילה

    דרומית, 30/12/08 11:51

    בזה שאין פתרונות זה לא אומר שצריך לקחת חיים לאנשים או להפוך נשים לאלמנות וילדים ליתומים.
    אנשים התעוררו - טובחים שם עם שלם- ילדים, נשים ואזרחים פשוטים וכל זה במטרה לחסל משהו אחר.

    זה אותו דבר עם חיסולי המאפיה שנהרגים אנשים תמימים שאינם קשורים אליהם.איך הייתם מרגישים אם זה היה קרוב שלכם?

    עם או בלי פתרונות- נהרגים אנשים ולזה התכוון גפן, שחייבים להפסיק את ההרג ההמוני.
    במקרים כאלה אני מתביישת במנהיגי בעמי ובצבאו.

    • שיתקינו מערכות אזעקה במקום מערכות הסתה ושיחפרו מקלטים במקום חפרי שיגור (ל''ת)

      מערכת וו-אללה, 31/12/08 00:26

    • קראי את תגובה

      ארז וייצמן, 13/01/09 11:48

      252

  • 247.

    תהילים לשלום החיילים והאזרחים

    שרון, 30/12/08 09:56

    http://kodesh.snunit.k12.il/i/tr/t26c0.htm
    פרקים קכ ו-קכא

  • 246.

    מקבל משכורת מהשוק המשותף ההאירופי כדי ליצג דעות אילו! (ל''ת)

    אבי, 30/12/08 09:28

  • 245.

    תגיד לי, אתה שפוי ????

    המצפון, 30/12/08 09:18

    אתה לא מבין שהם לא רוצים שלום איתנו????

  • 244.

    יהונתן

    אסתר , 30/12/08 09:14

    אני ממליצה לך לרדת לדרום ולשבת עם
    תושבי שדרות,אשקלון,אשדוד ולספוג איתם קסאמים נון סטופ, ואז לשבת ולכתוב על הסבל שהם חווים וכושר ההישרדות שלהם.

    מפליא אותי שאתה נוהג בעמדה חד צדדית ואינך
    רואה את בני עמך שהם קודמים.

    נורא כיף ונח ומלא השראה לכתוב באזור שהוא שקט ולא לחוות את סבלם של בני דרום הארץ ובכך גם לשכוח את קיומם.

  • 243.

    עוכר ישראל זה מה שאתה!!!

    ??? ???, 30/12/08 09:01

    אולי אם אחד מבני המשפחה שלך היה נפגע מרקטת קסאם היית חושב אחרת...בינתיים יש לך דעות של בוגד אני הייתי שולחת אותך ללב ההפגזות בעזה שתתפוצץ שם ביחד עם בני עמך הפלשתינאים...יהודי אתה בטוח שלא!!!

  • 242.

    הצעה ליהונתן

    נהללניק, 30/12/08 08:47

    למען בריאותך, כדי שלא תלין ולא תהיה שרוי בצער על עמך האכזר, עקור לעזה, הייה עימם, ואז גם ודאי תכתוב סאטירה עליהם, עד כמה הם אכזריים כלפי השכנים היהודים. הבדל הוא אחד - כתבה שכזו תהיה אחת בלבד, כי אחריה כבר לא תהיה...

  • 241.

    אין בעולם עם יותר מטומטם מהפלסטינים,מה לא קיבלו כדי לבנות מדינה??ותמיד (ל''ת)

    העדיפו לחיות בזבל העיקר להרוג יהודים, 30/12/08 08:42

  • 240.

    מסכים - אבל מה אתה מציע לעשות ? הם לא רוצים שלום איתך !

    רון, 30/12/08 08:32

    הם רוצים אותך בים - או בפולין - מה נעשה עכשיו עם חבורת הבריונים ??

  • 239.

    אז אולי רק אולי אמחנו עושים טוב גם להם אם נעיף את החמאס

    שמול, 30/12/08 08:28

    משהו בסטייל ארה''ב עירק סאדם, איזה כיף לך להגיד :אמרנו לכם'' מה מי מאיפה אתה ממציא את התחכום המילולי הבנאלי של השריף הטוב, גם אני קורא ספרים וכותב.... אבל זוהי המציאות של העם היהודי ולא מנטרה של ''כולם שונאים אותנו'' מ צ י א ו ת, של ''ועשיו שונא ליעקב'' בלשון לא ספרותית אלא מציאותית ''שונא'' תמיד אתמול. היום. מחר. נקודה. ועוד משפט חוכמולוגי כמו שתקרא לו מהתורה או מהגמרא (היינו הך) ''מי שמרחם על אכזרים סופן שמתאכזר לרחמנים'' (יהודים רחמנים במי רחמנים)
    דרך אגב - אני לא דתי וזה לא אומר שזה לא אמת. כי עד היום אף אחד אבל אף אחד לא הוכיח את ההפך, כן גם לא אתה.ואם בא לך לשמוע עוד כמה אמיתות הנה ה-אימייל שלי
    cc_lama@yahoo.com
    ואל נא תשכח גם אתה גם אני בני חלוף אנחנו אבל ההיסטוריה לא משקרת.

  • 238.

    אני מסכימה איתך

    רוני, 30/12/08 08:26

    זכות ישראל להגיב וזכותם של תושבי שדרות לשקט בדיוק כמו תושבי ת''א. אבל העוצמה העיקרית במאזן כוחות הזה היא בידינו ואיתה גם האחריות. אולי זה לא נשמע הוגן, אבל זו האמת
    התגובה היתה לא פרופורציונלית ולא חפה מפוליטיקה

    • העצמה של המכה היא בכלל לא אישו

      גבי, 30/12/08 09:36

      7 שנים שתושבי הדרום ושדרות בפרט חיים בפחד שאולי הטיל הבא ינחת עליהם העצמה במכה של צהל באה כדי להפסיק את הפרסה הזו אחת ולתמיד ולבוא ולאמר שאין פרופורציה זו רק דמגוגיה של עוכרי ישראל

  • 237.

    בגין!!! תראה מה עשיתה לנו הצלחתה לתת את כל סיני אבל עזה...

    המגיב, 30/12/08 08:17

    מצד שני המחויבות שלנו לתושבי הדרום קודמת ועם כל הצער (ויש צער) אפשר לעזור רק למי שרוצה שיעזרו לו וברגע שהחברה לא מוקיאה את המחבלים מתוכה (ואני יודעה שזה מאוד קשה להם ומסוכן) אי אפשר להתיימר לעשות את זה בעצמינו כי אין לנו את הכילים אנחנו לא שם יום יום! לעניות דעתי היחידים שיכולים לעצור את הטרור והקסאמים הם האזרחים השפויים בעזה (אם נתרו כאלו) ולא ממשלה כזו או אחרת שלנו ובטח לא שלהם.

  • 236.

    שמאלני עיוור (ל''ת)

    קרן, 30/12/08 08:17

  • 235.

    גם העם צריך להיות מסומם לא רק מכוערי נפש (ל''ת)

    מסומם, 30/12/08 08:14

  • 234.

    לפעמים צריך פיצוץ כדי לכבות מדורה גדולה.ולכן יונתן גם בשדרות חיים

    ליונתן, 30/12/08 07:53

    אנשים אולי אתה לא מכיר אותם הם לא מסתובבים בחבורה שלך .אבל יש ולכן מדינה חייבת אבל חייבת להגן על תושביה כמו בשדרות גם ברמות השבים ...

  • 233.

    זבל הרייטינג זה מה שאתה (ל''ת)

    צחי, 30/12/08 07:40

  • 232.

    אל תגיד לי מה לא בסיידר תגיד לי מה לעשות

    ניר, 30/12/08 07:19

    אני חיב להודות שהוא צודק אך לצערי אני לא מוצא כל פיתרון אחר אני כאב צעיר לא רוצה לראות את הבן שלו גדל להיות חייל. הייתי מעדיף שלום כמו כולם.
    אני לא מוצא מוצא אני לא רואה שהם המנהיגים שם רוצים בשלום להזכירך מר גפן החמס ניבחר באופן דמוקרטי כך שךמיסכנים שם יש יד בעניין. כמו כן במשך חודשיים לא שמעתי מאפחד מהיפי נפש גינוי או הפגנה נגד אותם מתחים של טילי הרג המיועדים לפגוע באזרחים חפים מפשע.(נב - גם בשדרות ואופקים המצב הכלכלי לא משהו)
    אז האיש שכתב כל כך הרבה וללא ספק שהוא משורר חשוב אני מעודד אותך לעשות משהו אחד מה אתה מציע תחשוב על פיתרון ואל תפנה אצבע מאשימה

  • 231.

    Go fuck yourself (ל''ת)

    Shaul, 30/12/08 07:10

  • 230.

    ''השמאלן הנצחי''

    יוספוס, 30/12/08 07:06

    תמיד יודע לומר מה לא לעשות - אבל לעולם לעולם לעולם לא יאמר מה יש לעשות.

  • 229.

    האם הפלסטינים באמת כאלה אומללים???

    אלירן, 30/12/08 06:48

    האם יש צורך להזכיר שאותם פלסטינים אומללים הם אלו שבחרו בשלטון החמאס. ועכשיו שהחמאס כה חזק זה קצת מאוחר מדי בשבילם. הם פתאום, לטענתך מתחרטים? הם מעוננינים בשלטון אחר? בדמוקרטיה ושלום אזורי? אוסף גבבים ושטויות. הם היו מרוצים מאד מהחמאס עד עכשיו שהם עדים לאסון הגדול שהוא ממיט עליהם. אתה צודק שהמצב לא יוביל לשלום בזמן הקרוב, אבל האם האלטרנטיבה שבה ישראל סופגת עשרות רקטות ביום היה מוביל לאותו שלום מיוחל. לפעמים אין ברירה...

  • 228.

    אתה מבזה את עצמך.

    קריית שמונאית, 30/12/08 06:08

    מקווה שיום אחד יפול גראד או סקאד ליד ביתך
    זה יהייה הדבר היחיד שישתיק אותך, ואוי יסתום לך את הפה לעד.

  • 227.

    תחזור לסמים, גם כך המח שלך בציפה...

    אשדודית, 30/12/08 05:59

    אתה בטוח שאתה יהודי?

  • 226.

    יהונתן משלמים לך בשביל שתסיט נגד המדינה?

    חיים, 30/12/08 05:31

    באיזו נדינה אתה חי יהונתן? שוייץ? שבדיה? פינלנד? לא נראה לי
    אדון גפן אתה מדינה יהודית קטנה בתוך סבך של מאות מיליוני ערבים צמאי דם
    תילחם על תושמד זו הסיסמא במזרח התיכון
    כדאי שתתחיל להתעורר יהונתן ומהר לבל יהיה מאוחר מדי

  • 225.

    כמה חבל שיהונתן גפן לא היה במלחמת העולם השניה

    דן, 30/12/08 05:29

    צ'רציל היה יושב בחדרו, מודאג מהמלחמה הקרבה. יהונתן גפן היה נכנס לחדרו, מסביר לו את הסוד איך אפשר להגן על אירופה בדרכים לא אלימות. צ'רציל היה תופס את הראש ואומר ''איך לא חשבתי על זה?'' היטלר היה נסוג מצ'כוסלובקיה ומלחמהת העולם היתה נמנעת.

  • 224.

    אני חושבת שאי אפשר כבר לסבול אותך. שבע שנים שתקת

    שירלי מעופרת יצוקה, 30/12/08 05:05

    כשהילדים בדרום הוכו יום יום ושגרת חייהם הופרעה, כשהם הלכו לטיפול בטראומה בזמן שהבת שלך חיה בניו יורק ונכדיך בת''א, לא דיברת מילה לא כתבת שורה. עכשיו התעוררת?
    לשם מה, תמשיך לרבוץ במאורת השמאל והחולמני ותן לאנשים הרציניים לעשות את מה שהיה צריך לעשות מזמןף להפסיק להיות אימפוטנטים

    תושבי הדרום, דעו שכולנו אתכם ומחזקים את ידיכם

  • 223.

    גם אני בעד מסירת המדינת היהודים לערבים. (ל''ת)

    מעריץ גפנים גפן גפן... גם אני, 30/12/08 04:17

  • 222.

    שים לב יהונתן אתה בעמדת מיעוט ממש כמו העזתים שנפשך יוצאת אליהם (ל''ת)

    בתיה, 30/12/08 03:43

  • 221.

    one israel

    guy tbh, 30/12/08 03:16

    when u dont have israel anymore then what u will say that we should do more
    thank you becuse of pepole like u we will go down like hitler wants to do

  • 220.

    הסיבה האמיתית לדיעותיו של גפן

    עידוס, 30/12/08 03:13

    כידוע הכל מתחיל ונגמר בספר הספרים
    בגלל ההבטחה שיש בספר הספרים קרי=תנ''ך , אני יושב בביתי בפ''ת וכותב תגובה זאת.

    ההסבר הוא פשוט: כאשר בני ישראל ןחמושים עלו בני ישראל ממצרים וממשיך וגם ערב רב עלה עמם'' סוף ציטוט

    חמושים -הינו חמישית מהגודל הכולל של עם הישרא ץ דהיינו רק 20 % הרבה ערב רב עלה עמם ואלו אותם אנשים שהתיהדו מרוב חשש ופחד ועלו עם עם ישראל ממצרים.
    הרבה מאותם ערב רב לא שרדו את המדבר ומתו בחטא העגל, בקברות התאווה,בחטא המרגלים.
    אך היו כמה שנשארו והם המשיכו להציק לעם ישראל הגל הדורות.
    אחד מהם הוא מר גפן...

  • 219.

    אז כל הסיפור שלך זה כדי להגיד אמרתי לכם? חשבתי שבאמת אכפת לך (ל''ת)

    תתביש, 30/12/08 03:11

  • 218.

    יש לי הצעה. שוה לנסות.

    תחשבו על זה, 30/12/08 03:09

    רבותי, קצנו ממצב בלתי נסבל זה של מלחמה.
    אני בטוח שגם שמאל וגם ימין היו בשמחה חותמים על שלום אמת. כזה שיתן לכולם לישון בשקט ולהפרות אחד את השני. דרך המלחמה לא צלחה. דרך השלום אף היא לא ממש מושגת ומקרטעת. מה לא היינו עושים כדי שיהיה אכן שקט. בדברי חז''ל נאמר שאם ישמרו ישראל שתי שבתות רצופות תבוא הגאולה.ציטוט:'' אילמלא שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין'' בואו נעשה ג'סטה. כולה שתי שבתות. אולי באמת יש דברים בגו. לא שוה לנסות? מה יש להפסיד? אז לא נעשן שתי שבתות לא נסע ולא נדליק חשמל. נלמד כמה חודשים הלכות שבת ויהדות נתכונן כהלכה לשתי השבתות האלה. עבד יופי. לא עבד חזרנו לבוץ. לא הפסדנו כלום. אז מה אתם אומרים? אני יודע שזה נשמע תמים אבל למה לא לנסות. נקבע נגיד את שבת שלפי פורים ושבת פורים. עד אז לומדים. ברצינות. מי איתי?

  • 217.

    סליחה אבל ג'וקים צריך לרסס

    אאא, 30/12/08 03:01

    לרסס אותם ולישר את כל עזה

  • 216.

    אם זה מקובל עליך שמדינה צריכה לשמור על אזרחיה אז אל

    אאא, 30/12/08 02:55

    תכתוב כלום הפעם.הפעם יהונתן גפן כולם מאוחדים ואתה לא תהייה זה שתגרום למוראל שלנו לרדת.אוהבת לקרוא אותך אבל את המאמר הזה לא אקרא הפעם

  • 215.

    חשישניק עזוב אותנו בשקט באמא'שך

    ניב מתל-אביב, 30/12/08 02:48

    לך תיתן עצות לחייל שלך בבית

  • 214.

    תשובה ליהונתן גפן

    פרי פוקס, 30/12/08 01:40

    יהונתן גפן הנכבד , אתה אומנם מאוד כשרוני בכתיבה , אך הייתי מצפה ממך באותה מידה להיות כשרוני בהמצאת הפיתרון שיביא אולי את הגאולה לשלום העולם , רבים וטובים על פני היקום עדיין לא הצליחו להביאו, וזה מישום שאולי ''החיה'' המפותחת ביותר עלי אדמות נולדה עם תכונת הישרדות ? מה ההשוואה הזו עם התוכנית של האח הגדול ? זו התוכנית הריאלטית שממנה הרבה מוסדות חינוך שמחלידה עם השנים צריכים ללמוד על תכנים כיצד ואיך ניתן למזער גזענות , ואת הכיבוד של אדם לאדם שנולד בן חורין . מה אתה בעצם מבקש ? שנשב על זרי הדפנה ונשחק את יפי הנפש ולו שהעולם יראה בנו אנשים תרבותיים ? מה איכפת לך מעם שאינו עושה למען עצמו דבר וחצי דבר כדי לשנות שיהיה אחרת ? שנים על גבי שנים נתיני מדינת ישראל מאויימים , ושנים על שנים טובחים בנו . אתה מכיר את האמירה האומרת : ''הקם להורגך השכם להורגו'' ? אם יש באמתחתך פתרון שאתה רואה בו את הדרך האולטימטיבית כדי לא לעשות שימוש בכלי זין , מדוע לא תקום ותשנה את פני ההיסטוריה ? זה קל לשבת על הכורסא מול הטלוויזיה , ולבקר את אלה שעושים שימוש בדרך הכואבת , כדי להגן על עם שכל רצונו זה לחיות בשלום !!!! יהונתן גפן , הדבר המשותף לעמים ששרויים במלחמה זה רק כמות הדם , משחק המילים שלך עם נרות החנוכה והסביבון טובים ליצירה ספרותית , ששם נדרש דימיון עשיר שמטבעה תובעת . ישנו פתגם האומר : ''כל המשתעשע עם חתולים , צריך לקחת בחשבון שישרט'' תושבי מדינת ישראל לא צריכים להיחשב בעיניך לעכברים .

  • 213.

    במה חטאנו שאלו הם אומנינו שאלו הם האוחזים בעט לך כבר לך תתמסטל עם הבן (ל''ת)

    ארז, 30/12/08 01:34

  • 212.

    גם אני נגד הקונצנזוס של צמאי הדם

    הולנדי, 30/12/08 01:18

    מסכים עם כל מה שכתבת - הרוע של ישראל והסיפוק העצמי מהפלת טונות פגזים על בניינים מצ'וקמקים מגעילים אותי. וכן, אני מבין שצריך לעשות משהו נגד החמאס. רק שצריך גם לעשות משהו נגד המתנחלים ונגד המאחזים הבלתי חוקיים ולהפסיק לבנות בשטחים וכהנה וכהנה, אבל את זה משום מה לא עושים.
    בקיצור, עדיף להישאר בהולנד

  • 211.

    יונתן אתה בטוח ?

    ברוך, 30/12/08 01:03

    שלקחת בבוקר את הכדור הנכון .
    למה עוד שנייה אני רושם לך רצפט חדש
    של אנטישמיות .

  • 210.

    מתחת לעץ של תפוח לא יפול אגס .....קלומניק ....

    צחי, 30/12/08 01:02

    אתה חי בת''א נושם את הנהנתנות המזוייפת של משפחת גפן......אני מבין למה יצא לך בן מתוסכל כי במקום להעניק לו אהבה וחום היית עסוק ביצירה המזוייפת שלך אולי כדאי שתדע שיש במדינה הזו עוד יישובים חוץ מת''א הפורחת הכחייכנית והמזוהמתאני תושב ת''א לשעבר וזה כל כך נכון שהת''א חיים בבועה והבועה הזו מזוייפת. כיום אני חי באיזור הדרום ואנחנו הפכנו למטרה אנחנו כבר מזמן הפכנו לסוג ב' והגיע הזמן שיתחילו להתייחס אלינו כאזרחים לכל דבר.
    אז אדון גפן היקר אתה מוזמן לקחת את מה שאתה ותאמין לי שכבר יותר משניי עשורים אתה לא שווה הרבה ולעלות על טיסה לכיוון אחד {מומלץ ל....עזה} חבל שאין טיסות לעזה אני מתנדב לקחת אותך טראמפ עד לכניסה ולבנות את החיים המשעממים שלך בתחומי עזה.
    שיהיה לך ב ה צ ל ח ה.
    וחבל שתמיד משפחת גפן וחלק ממשפחת דיין הם הקוצים במדינה הזאת........

  • 209.

    גפן שמאלן מתרפס (ל''ת)

    אורן, 30/12/08 00:52

  • 208.

    תעשה טובה! וסתום תפה!

    בשביל מה לפרסם שטויות כאלה??, 30/12/08 00:42

    זה רק יועיל

  • 207.

    אני מרחם עליך (ל''ת)

    רחמים, 30/12/08 00:40

  • 206.

    אומנם יש מתנגדים למלחמה - אבל לפי הבמה שאתם נותנים להם

    אפשר לחשוב שמדובר בחמישים אחוז מהעם ולא כך היא, 30/12/08 00:38

    מדובר בבודדים שהולכים ומתמעטים

  • 205.

    איש קטן

    משה, 30/12/08 00:22

    הוא אחד שתמיד אומר מה לא לעשות אבל בחיים לא יציע מה כן לעשות..ואתה מר גפן כותב רק מה לא לעשות! בכל מאמר הבזיון שלך לא ציינת אפילו חלופה אחת הגיונית למצב...

  • 204.

    יישר כח יונתן גפן

    קונפוציוס, 29/12/08 23:53

    יישר כח יונתן גפן !

  • 203.

    אולי זה המקצוע שלך (להיות שמאלני) ובעד זה משלמים לך.

    alon lidai , 29/12/08 23:49

    קיימת עוד אפשרות כדי להסביר את העמדה הלא רציונלית שלך. יתכן וכל עתון המנסה לכבד את עצמו, מציג גם דעות מנוגדות רק כדי להראות כעיתון "מאוזן". מבחינה מסחרית זה משרת את המכירות היות ואפשר למכור עתונים לכל מגוון הקשת הפוליטית (ביזנס זה ביזנס). לעולם לא נדע מה קורה בחדרי חדרים בן העורך הראשי לבין מעצבי הטורים אבל יתכן שאתה ממלא את תפקידך ככותב שמאלני כדי להרויח את לחמך (מוצדק מנקודת ראות פרקטית) בדיוק כמו שאוספי האשפה כושים את עבודתם למרות שבטוח שהם לא "דלוקים" עליה. (נסה לטובתך למצוא איסוף זבל אחר....)

  • 202.

    Phony

    Yehhh right, 29/12/08 23:44

    You are a big talker! Go live in Ashkalon first and rise your own children for year under constant attack- than be a peace talker, not while living in New York or Tel Aviv!!!!

  • 201.

    בקיצור, מה שגפן מציע, זה שהוא לא מציע כלום. (ל''ת)

    אופיר, 29/12/08 23:40

  • 200.

    כרגע הודת שאתה נגד כל מלחמה לא משנה מה הסיבה, אתה עלוב

    ברור, 29/12/08 23:29

    כולם יודעים שחייך מלאים בסבל ולא בכדי אתה לא יודע לראות אותם באופן הנכון
    אולי גם מלחמה על חייך אינה ראויה
    כי אתה נגד כל מלחמה נכון?

  • 199.

    you are a real idiot. (ל''ת)

    wow, 29/12/08 23:27

  • 198.

    מבצע סביבון-יהונתן גפן

    ברכה באור, 29/12/08 23:18

    בשעה זו .2300 -הרוגים ופצועים בדרום.אול'
    תעבור קצת לעזה או לחילופין לאיזור עוטף עזה
    ''ותהנה ''.....

  • 197.

    אתה צודק בכל מילה. אבל...

    homosful , 29/12/08 23:00

    אנו הענק שהזבוב לא מפסיק להציק לו. פעם עומד לנו על היד, פעם עומד לנו על הרגל, ולבסוף עומד לנו על האף. במצב זה כל שנותר לנו לעשות הוא למחוא כף. הזבוב לא מת אבל הוא המום. עכשיו אפשר לתלוש לו את הכנפיים. כל התחזיות אומרות שהוא יצמיח את הכנפיים מחדש. אז מה? בפעם הבאה לא נמחא כף, אולי הוא יעוף ולא ישוב? הרי זה לא יקרה וזו המציאות שלנו. הרי עם זבוב אי אפשר לדבר כי הוא לא מקשיב, הוא בשלו.

  • 196.

    גפן .לא אתה ולא הבן שלך שווים יריקה.

    בני123 , 29/12/08 22:59

    עשה טובה ,לך תמצוץ...... בקבוק וויסקי ושתוק.

  • 195.

    אולי תושבי אשדוד ואשקלון צריכים להתחיל להמטיר גראדים על בתיהם של שמאלנ

    נמאס מהצדקנות האווילית, 29/12/08 22:46

    כדי שאלה יתחילו להבין איפה הם חיים. טינופות.

  • 194.

    חרם כללי על משפחת גפן !!!

    ראובן - חולון , 29/12/08 22:09

    אין לעבור בשתיקה על דברי בלע אלה המשמיע יונתן גפן שגידל גם בן משתמט.
    אני קורא למערכת מעריב לפטר לאלתר את
    האיש הנאלח הזה.
    כנראה שהוא כתב גם הפעם בהשפעת הסמים.

    • צודק- משפחה הורסת

      אושרי, 29/12/08 23:54

      נמאס לנו שהמשפחה עם התסביכים הנפשיים שלה והנטיות התאבדות שלה רוצה לגרור אחריה מדינה שלמה , המלחמה היא חובתנו בכדי להגן על עמנו והשואה שאתה משתמש בה כל כך נגרמה ברובה משאננות של העולם ומהפחד של אירופה ממלחמה צודקת

    • לצערכם אנחנו עדיין חיים בדמוקרטיה.

      עמית, 30/12/08 06:47

      לכל בני משפחת גפן (המוכשרים מאוד מאוד) מותר להגיד מה שהם רוצים.

  • 193.

    יונתן, מה תעשה אם יהיה פה שלום? איך תעשה פרובוקציות? מי יזכור אותך?

    אתה יונתן רוקד על הדם, 29/12/08 21:57

    יונתן, מה תעשה אם יהיה פה שלום? איך תעשה פרובוקציות? מי יזכור אותך?

    • והכי חשוב- ממה הוא יתפרנס, ההז-בין ההזוי הזה? (ל''ת)

      כ, 30/12/08 02:52

  • 192.

    אני זוכר איך חגגת בשעה שהחיילים העמיסו ילדים לאוטובוסים בגירוש

    idanaz , 29/12/08 21:30

    המלחמה היא בזכות אנשים כמוך ומסוגך.אתם שתלתם את הנבט שהיום הוא עץ בעל ענפים בדרך להפוך ליער עבות.
    אני אישית הייתי מטיל עם כל פצצה גם שמאלני ע"מ איזון והזדהות עימם.

  • 191.

    מר גפן - שאלה עקרונית אליך כדי להבין מהיכן נובעות דעות תבוסתניות

    alon lidai , 29/12/08 21:25

    דמיין שאתה מטייל לתומך בפרק הירקון עם ילדך או נכדך ואני מתקרב אליך ומוריד לך סטירת לחי. אני ממשיך וקורע את חולצתך, חוטף את ארנקך וממשיך להכות בך.
    מה תהיה תגובתך? אם תחזיר לי מנה אחת אפיים, בזאת הסתיים הארוע והבנתי את הפילוסופיה שלך. (כשבאמת נוגעים בך, באני המיידי שלך אתה מגיב כמו שכל בן אנוש היה מגיב)
    ורסיה שניה - אתה מנסה להסביר לי בטוב ובאורך רוח שכך לא מתנהגים ושאניח לך לטייל בתום לב עם ילדך.
    במקרה זה אני מחריף את התקפתי ועובר להכות בילדך עד שחוטמו זב דם. ממשיך ולא מפסיק מלהכות.
    כאן יש שתי אפשריות:
    א. אתה מחזיר לי מנה אחת אפיים, וזה מלמד שיש לך סף תגובה עם עמידות רבה כשזה נוגע לבשרך אתה אבל לא כשהאלימות מופנת לילדך חסר היכולת להתגונן.
    ב. אתה ממשיך לשדל אותי בדברי נועם שאפסיק להכות בילד. כאן אני אפסיק מלהכות ואקח אותך מיידית לאשפוז פסיכיטרי היות וחוסר תגובתך אינה עומדת בקריטריונים של בן אנוש שפוי.
    את הנימשל מיותר להסביר. חשוב על המשל הקצוני שלי ואולי זה יעזור לך להגיע לאמת שלך.

    • אשמח באמת ובתמים לקרוא את תגובתך להפוטזה שלי.

      alon lidai , 29/12/08 21:32

      אולי זה לא מקובל להכנס לוכוח עם כותבי תגובות אבל אני חושב שאתה חב לקוראים את ההסבר. אני ממתין.

    • יופי של תגובה (ל''ת)

      יפה!!!, 30/12/08 00:52

      • לאלון העיוור

        יוני, 30/12/08 09:18

        אלון יקר,

        רק שתדע, שבדוגמה שנתת הפלסטינים יכולים להיות הולכי הרגל התמימים, וישראל היא הבריון שתוקף אותם.

        היומרנות שלכם מצחיקה אותי, כמה ישראל היא תמימה, כמה שאנחנו שונים מאותם ''ג'וקים'' השוכנים בעזה.

        אתם ילדים קטנים, אם הייתם נולדים כמה עשרות קילומטרים מאיפה שנולדתם הייתם כולכם מחבלים גאים של החמאס.

        • אז מי פה באמת הבריון? ומי העיוור האמיתי? אין צורך לענות. (ל''ת)

          יוני סגי-נהור, 30/12/08 14:34

  • 190.

    הימים עוברים ויום אחד גם אתה והדעות שלך תעלמו מהעולם (ל''ת)

    אביב גפן, 29/12/08 21:24

  • 189.

    הערבים רואים אותך, מר גפן, וחוגגים

    omerbasket , 29/12/08 21:11

    כיף להם שכשהם יורקים עלינו יש אצלנו אנשים שאומרים שזה גשם.

    מר גפן, מה אתה מציע?

    רק אחרי שישראל תסיים להגן במאת האחוזים על כל אזרחיה, בעזרת כוח צבאי בלבד (אנחנו צריכים לטעמי לא לוותר ולו על פיסה אחת מהארץ), ורק אחרי שתסיים לעשות כן תוכל להגן על תושבי עזה. עד אז - אזרחי ישראל ("עניי עירך") קודמים.

  • 188.

    רק על דבר אחד שווה להודות לאל עליון

    אלכס מהכרמל , 29/12/08 20:57

    שבבריה"מ של 41-45 לא היו "הומניסטים" כאלה, והרוסים נכנסו בגרמנים בכל הכוח וכיסחו את הצורה של האם אם אםא שלהם, ל-500 שנה של שקט גרמני.
    כי שלום אמת עושים עם אויבים מובסים.

  • 187.

    אתה אומר ''מה לא...'' מה כן? (ל''ת)

    א.א, 29/12/08 20:36

    • בדיוק.. ''מה כן'' ?

      גל, 30/12/08 02:17

      אולי אופיני זה רק לכתבה זו, או אולי לכל אנשי השמאל : הרבה דברים שנאמרים על ידיכם הם נכונים ומוסכמים. השאלה היא מה אתם מציעים כאלטרנטיבה ? להגיד ''זה לא טוב'' זו לא חוכמה גדולה כי אני לא מכיר הרבה אנשים שחושבים שמלחמה זה כן טוב

    • מה כן

      רוני, 30/12/08 08:23

      לצאת מהשטחים, לחבר את עזה עם הגדה, אולי עם כביש סגור או מנהרה. לצאת להם מהחיים.

  • 186.

    שיעור קצר בהיסטוריה, מיועד לכל הבכיינים השוללים מבצע בעזה.

    avyb , 29/12/08 19:11

    בשנות ה-50, לפני מערכת סיני שבה נכבשה עזה לראשונה, יצאו מרצחים מעזה שפגעו ורצחו אזרחים ועובדי אדמה, חפים מפשע באמת. הייתי אז ילד ואחד ממעשי הזוועה הגרועים. ביותר שהותירו את חותמם עליי היה המקרה במושב פטיש שבנגב המערבי, למושב זה נכנסו ערב אחד מחבלים מעזה, שנקראו אז פדאיון, וזרקו רימון לתוך בית בו חגגו חתונה, באותו ארוע, איני זוכר במדיוק מי, נהרג החתן או הכלה, אולם בוודאות אני זוכר שאחד מהם נהרג, זה היה מקרה אחד מיני עשרות רבות של מיקרי רצח באיזור. אותם מרצחים לא רצו את השטחים חזרה היות והשטחים היו בידיהם מה שהם כן רצו זה לזרוע הרג וטרור ביישובים אזרחיים בלבד. אני מזמין כל מי שקורא שיעור קטן זה להגיב באם אני טועה

    • אני מגיב, אבל רק כדי לחזק את דבריך

      omerbasket , 29/12/08 21:14

      טוב לשמוע בזמן האחרון שלפחות בחלק מהנושאים נשאר בארץ הקול השפוי - והקול השפוי הוא בעיני זה שקורא להגן על אזרחי מדינת ישראל, ורק לאחר שמשימה זו תושלם במאת האחוזים, מבלי לוותר על אף פיסה מהארץ, אפשר לחשוב על הגנה על הערבים.

    • פשוט צודק עובדתית

      ben, 30/12/08 05:04

      זה התחיל לפני 1500 שנה עם האיסלם,ולא ב1948 או 1967.נקודה.המציאות כואבת....

  • 185.

    נסיון

    אביגדור33, 29/12/08 19:09

    עושה נסיון בלבד

  • 184.

    חבל ועצוב

    Gutte , 29/12/08 18:52

    אתה ראוי להערכה על דבר אחד - עקביות. כל מהלך שעושה ישראל למען עצמאותה ושגרת חייה אתה מתנגד לו. אצלך, אין מוצדק ולא מוצדק. כל מהלך שפוי של ישראל הבא אחרי דיונים וויכוחים והתאפקות של שנים ודורש שורה של אישורים ווידואים הוא לא מוצדק אבל רוצח שמבצע שגר ושכח בלחיצת כפתור ומתפלל לפגוע בכמה שיותר א-ז-ר-ח-י-ם זה מוצדק. לא יוריד מערכך לתמוך באחיך לשם שינוי. אל תדאג, אם תגיד פעם אחת שעם ישראל צודק לשם שינוי, לא נחשוש בך שאתה אחד משלנו

  • 183.

    למפוקחת מהתתגובה ל 130 יש לי תשובה לשאלתך

    avyb , 29/12/08 18:51

    אפשר בהחלט להשתמש במשפט אחד במילים "שלום" ו"להשמיד", והנה דוגמה. יש להשמיד את הטרור ומארגניו על מנת להביא שלום ורגיעה. מה דעתך על משפט "מוזר" שכזה?

  • 182.

    ליעל מ-175 תוכיחי לנו שאת צודקת

    avyb , 29/12/08 18:38

    קחי מקל ותרמיל וסעי לעזה עם יהונתן גפן, כמו שעשה בזמנו טייס השלום אייבי נתן, ודברי איתם על נושא השלום, אל תשכחי להזכיר להם ששלום הכוונה שלא יורים טילים ובמיוחד לא על אזרחים. רק להזכירך, שגם לפני שעזה נכבשה בפעם הראשונה במערכת סיני יצאו מרצחים מעזה שלא רצו את השטחים חזרה אלא רצו, וגם הצליחו, לרצוח אזרחים. הם לא היו שייכים לחמאס, אז הם נקראו פדאיון.

  • 181.

    ל 177 הוא לא הדיוט הוא אידיוט-יש הבדל בין שתי המילים (ל''ת)

    avyb , 29/12/08 18:28

  • 180.

    הפוך, גוטה, הפוך !!! הרס שילטון החמאס ייטיב עם האזרחים הפלסטינים. (ל''ת)

    בעצם,זה מה שהם בחרו,לא?, 29/12/08 18:07

  • 179.

    מזל שנשארו שפויים כמוהו במדינה הזו (ל''ת)

    מיכאל, 29/12/08 17:57

  • 178.

    תקרא יונתן... כנס

    דודי, 29/12/08 17:50

    לשיטתך יונתן פצצת אטום על יפן האכזרית והרצחנית והמטורפת היתה אמורה ליצר דור רצחני ושונא אמריקאים ומטורף ומתאבד נכון? אבל לא, קמה מיד לךאחר מכן יפן שוחרת שלום ודמוקרטית שלא מסכנת את שכניה וטובה יותר לאזרחיה. לפעמים יונתן אין ברירה פשוט אין ברירה כשבצד אחד משתלט שלטון טרור ואימה שמשעבד עם שלם לקיצוניות ושנאה יש להפילו במחיר גבוה ונורא אמנם אבל להפילו! אגב אתה יודע וגם אני שאם המצב היה הפוך היו תולים אותנו אחד אחד עם הראש למטה ולא היה משנה להם עם אנחנו שמאלנים שוחרי שלום או לא.

    הכותב שמאלן בכל ליבו
    ומפוכח בכל ראשו.

  • 177.

    אתה צודק, אבל זה לא שווה בלי פתרון

    יעקב, 29/12/08 17:38

    יונתן היקר , נהנתי לקרוא את התור שלך , עם זאת מה הפתרון שלך לקאסמים? , לתקוף את קובעי המדיניות זה קל ואלי גם נכון אבל כל עוד לא נתת פתרון אחר דברייך הם בזבוז זמן לקרוא ולדעתי גם לכותב .

    שבוע טוב

  • 176.

    זה שהוא הדיוט ידעתנו כולנו

    HARTK , 29/12/08 16:54

    אבל איזה הדיוט נתן לו לכתוב את הדברים הללו בעיתון?

  • 175.

    להוסיף אותך לבנק המטרות של חיל האוויר (ל''ת)

    Puki , 29/12/08 16:52

  • 174.

    כל הכבוד ליהונתן גפן קול השפיות!!!!!!!!!!!!!!!!

    יעל, 29/12/08 16:48

    מילים כדורבנות!! עד מתי יבינו שהמלחמה מולידה עוד ועוד שונאים וזה יחזור כמו בומרנג אלינו. מי ירצה לנהל איתנו שיחות שלום אחרי כל זה? באמת סביבון סוב סוב סוב!!!!!

    • יעל יקירה אני מציעה לך וליהונתן לנפוש בעזה שם תוכלי להביע את דעותייך (ל''ת)

      בתיה, 30/12/08 03:25

  • 173.

    כל הכבוד! אנחנו עוד נבכה.

    חגי, 29/12/08 16:48

    המלחמה הזו תחזור אלינו כבומרנג ענק!

    • ולפני שבוע לא בכית??

      דנה, 30/12/08 00:45

      על כל הקאסמים שנפלו (שכבר 8 שנים לא מפסיקים!)
      ועל גלעד אתה לא בוכה?
      די! הגיע הזמן להפסיק את המצב ההזוי במדינה הזאת ולהחזיר להם!
      מספיק לשתיקה הדבילית שלנו!

      • לפני שבוע לא בכיתי כי הקסאמים פגעו רק בישראלים. (ל''ת)

        אבל בעזתים? וואיוואי-וואי...., 30/12/08 14:36

  • 172.

    תגובה ליהונתן גפן

    תגובה ליהונתן גפן, 29/12/08 16:34

    אני סבור שיש להיכנס בהם עוד יותר חזק
    ולהוריד עוד הרבה טונות של חומרי נפץ
    כדי שיהיו עוד הרבה מחבלים הרוגים בעזה.
    תודה.

  • 171.

    רק להזכיר דבר אחד - החמאס נבחר ברוב של 70 אחוז - שיאכלו מה שהם בישלו (ל''ת)

    טל, 29/12/08 16:06

  • 170.

    צודק לחלוטין (ל''ת)

    da, 29/12/08 16:04

  • 169.

    יונתן גפן אתה שמוק

    the.dude , 29/12/08 15:14

    מסתבר שפיגור שכלי יכול לפגוע בכל אחד...

  • 168.

    אם לא יגיד אז מי יקשיב לפה המלוכלך שלו?

    ישראל ישראלי, 29/12/08 14:58

    בגלל שלבנאדם יש תראומת מלחמה זה לא אומר שהוא רשאי לפתוח את הפה המלוכלך שלו נגד המדינה שלי ! לא טוב לך? קח רגליך ועוף מהאדמה שלי !

  • 167.

    אולי תתנצר?

    לא מתחסדת, 29/12/08 14:56

    בדרך כלל נוצרים הם אלו שמגישים את הלחי השניה כשנותנים להם סטירה.

  • 166.

    גאון

    איתי מזרב, 29/12/08 14:53

    איש גאון. פשוט גאון. יהונתן גפן, אתה גאון. גאון

  • 165.

    נו מה לעשות יש פה כאלה שפשוט אוהבים את האויב שלנו....

    פנינה, 29/12/08 14:47

    אז פשוט תלך לשם ותעזור להם...אתה יכול????

  • 164.

    מאחורי כישרון הביטוי שוכן אידיוט (והוא לא היחיד)

    יאל, 29/12/08 14:46

    זה צירוף שאולי ניתן להגדיר כתסמונת נוירופסיכיאטרית.

  • 163.

    ''בא נחיה כמו אחים...רק תצאו מהשטחים..או יהיה טוב..'' נו אהבל..טוב לך ? (ל''ת)

    רונן, 29/12/08 14:44

  • 162.

    הפצצת יעדי החמאס הינה מוסרית ביותר מהפעולה המוסרית ביותר מאז 2006

    רחל מרץ, 29/12/08 14:40

    הפצצת יעדי החמאס הינה מוסרית ביותר מהפעולה המוסרית ביותר מאז 2006.
    לידיעת איש הרוח - הפצצת יעדים צבאיים של החמאס הינה מותרת חוקית ומוסרית לפי הדין הבינלאומי
    וחובתה המוסרית של ישראל כלפי תושבי שדרות הנתונים לפשעי המלחמה של החמאס כבר 10 שנים

  • 161.

    מה אתה מציע מר גפן?

    מיכאל, 29/12/08 14:35

    מה האלטרנטיבה שלך מר גפן?

    הבנו כבר שיש לך חיצי ביקורת לכל עבר אבל אולי פעם אחת תועיל לפרוש איזו משנה סדורה שתסדיר פה את המצב כך שכולנו נוכל לכתוב מילים יפות מול המחשב ולא לדאוג לעולם?

  • 160.

    למה כשאנשי שדרות ועוטף עזה הופגזו נפצעו ונהרגו לא זעקת למענם? (ל''ת)

    דוד, 29/12/08 14:27

  • 159.

    מה הקריטריונים לפיהם נבחרים בעלי הטורים במעריב?

    panacea , 29/12/08 14:27

    זה שאדם מוכשר בכתיבת פזמונים- אינו עושה אותו לאנטלקטואל.
    מדוע אין נותנים לבעל כישורים אחרים בתחומים שונים (גם בתחומי יצירה אחרים)ת כמו למשל טבחים מוכשרים, שחקני כדורסל או מעצב פנים לכתוב טורים במעריב? הרי הזיקה בין יצירתם לבין כתיבת טורי-דעה אינה פחותה מזיקתו של גפן (או שאר כותבי הטורים כאן כגון עופר שלחת אברמוביץ',פז מלמד, וכו')?

  • 158.

    אתה ודומיך אינם מענינים את הרוב במדינה הזו (ל''ת)

    מיטל, 29/12/08 14:26

  • 157.

    צודק!

    ישראלית, 29/12/08 14:22

    כמו תמיד - מדויק, מכאיב וכל כך נכון.

  • 156.

    עיתונאים, מצד אחד: חיים, אזרחים, מנהיגות , ואחריות.בכלל בצד אחר

    אזרח, 29/12/08 14:17

    די לתקשורת, רוצים חיים....................
    הרגתם כבר מספיק אזרחים עם הדיבורים, הרסתם לנו את תדמית המדינה. די. די. די.

  • 155.

    אלפי טילים על שדרות והאזור לא הציאו את גפן משלוותו. (ל''ת)

    טיפוס מאוס !!, 29/12/08 14:16

  • 154.

    צודק!! לצערנו עוד נראה את ההשלכות של המבצע הזה ב-50 שנים הבאות...

    מפוקחת, 29/12/08 14:13

    צודק!! לצערנו עוד נראה את ההשלכות של המבצע הזה ב-50 שנים הבאות...

    • נכון יהיה שקט ... (ל''ת)

      ביבלל, 29/12/08 14:32

      • כמו ברמת הגולן-איפה שהופעל כוח יש שקט. (ל''ת)

        הדוד סמי, 29/12/08 15:25

      • הלוואי שאתה צודק אבל כנראה שאתה טועה! (ל''ת)

        יניב, 29/12/08 18:19

  • 153.

    תתבייש לך מר גפן (ל''ת)

    ירושלמית, 29/12/08 14:06

  • 152.

    לא פלה שאויבי ישראל ממשכים לקוות לחיסול המדינה (ל''ת)

    אדיוט, 29/12/08 14:00

  • 151.

    גפן

    זאב123 , 29/12/08 13:53

    אחרי שנכנע לפי דעתך ושתפיך הבוגדים בכנסת מה דעתך לעבר לגור בכפר הנופש עוטף עזה. ואל תשכח לקחת את בנך שיש לו נסיון צבאי רב להגן עליך .רק מצער שרב משפחת דיין מסתובבת במקום מנוחתם למיקרא דבריך.אתה יכול לעצור את המלחמה לך לחבריך בעזה ותבקש בכל לשון של בקשה אנא אל תירו קסמים שחררו את גלעד .אתה יכול לעשות זאת יש לך שפה מאוד ספרותית שאנשי חמס מבינים. בהצלחה.

  • 150.

    הצעה עיסקית לגפן

    עודד ב, 29/12/08 13:45

    אני מזמין אותך לבוא ולשבת איתי באיזה בית קפה בשדרות ולראות מה אתה כותב כאשר נשמעת אזעקה.
    ואם יש לך ביצים,ולא כאלה של תנובה שקנית בסופר,תרים את הכפפה

    • מיתערב שאו לא בא (ל''ת)

      רוני, 29/12/08 14:08

  • 149.

    מה הפיתרון שלך?

    עזרא רענן, 29/12/08 13:43

    מר יהונתן גפן,
    אנחו לא זקוקים לפילוסופים בגרוש.
    אני לא מתכוון להיות ציני, אבל אני שואל מה אתה מציע שתושבי הדרום ימשיכו לאכול את הסקאדים ואת פצצות המרגמה שהחמאס ממטיר עליהם מדי יום ביומו.
    פינינו את גוש קטיף עם הרבה כוונות טובות ומתוך אמונה שזה יביא לצעדים חיוביים בכיוון השלום, אבל נראה שהם הסיקו שזה סימן לחולשה וההפגזות על ישובי הדרום החלו ולא פסקו גם בתקופת הרגיעה.
    אין צורך שאתה תעודד אותם. יש להם את חברי הכנסת הערביים המהווים את הגיס החמישי כאן
    (ואני מאמין שאתה עדיין זוכר את עזמי בשארה).
    עליך לבקר את עצמך בעת שאתה כותב משהו שלא יצאו דברי שטות מקולמוסך.
    אני פשוט לא מבין מה אתה מציע. אני מעריך את עצמי כאדם נבון וקראתי את הכתבה שלך ולא הבנתי מה אתה רוצה שהמדינה תעשה,
    מבין השיטין ניתן רק להבין שאתה מציע שעל המדינה להושיט את צווארה לשחיטה. האם זה כך?

    • מסכימה עם כל מילה (ל''ת)

      חיפאית, 29/12/08 20:40

  • 148.

    אני מתבייש!

    מילואימניק, 29/12/08 13:39

    אני מתבייש לקרא את רוב התגובות...

    אתם באמת חושבים שהריגת מאות בני אדם ביום אחד יפתור את הבעיה של הטילים על הדרום? איפה הייתם במלחמת לבנון השניה? אנחנו פשוט לא לומדים לקח... זה רק יביא עוד שנאה לאיזור ועוד טילים והרוגים עלינו...

    ואיפה זכויות האדם הבסיסיות ביותר? אס אנחנו דורשים אותן לעצמינו ולתושבינו, אל לנו למחוץ אותם לבני אנוש אחרים...

    הבעיה בעזה ובדרום היא מורכבת מאד, והפצצות אלה רק מעמיקות אותה והן לגמרי לא מוסריות.

    הדבר הכואב ביותר, אולי, הוא שאני רואה שהעם שלי צמא דם ומנסה להצדיק את הבלתי ניתן להצדקה... אני מתבייש!

    • ואני מתבייש שלמרות ש-8 שנים מפגיזים עיר בישראל - עוד ישנם הזויים כמוך

      רוני ק , 29/12/08 14:02

      אני רוצה לראות אותך ואת כל הפקה פקה שלך חי יום אחד כמו שתושבי הדרום חיים - ואז כשתראה את הילד שלך רץ, תופס מחסה ומכסה את הראש בגלל האזעקה - אז נראה אותך מדבר על זכויות אדם. אוויל.

    • גאון ...תן פיתרון....אפס (ל''ת)

      פרופסור, 29/12/08 14:34

    • באמת ראוי לך להתבייש!

      גם, 29/12/08 14:44

      למה אתה קורא לעצמך ''מילואימניק''? וכי התואר הזה נותן לך גושפנקא של מוסר או שכל?

      תפנים טוב:

      היעד במלחמה הוא תמיד, אבל תמיד, להטיל על האויב פחד עד שיעשה את רצונך - נקודה. צריך להמשיך ולהטיל פצצות אין ספור עד שיושג היעד הזה.

      יש כמובן להמנע מלפגוע באזרחים אולם זה יעד שיש לנו יכולת מוגבלת לשלוט בו עקב שימוש הציני שעושים הערבים בחיי האזרחים שלהם על יד קוביעת מרכזי הפעילות שלהם במרכזי אוכלוסין.

    • מורידה את הכובע בפנייך!! מסכימה איתך לחלוטין!! (ל''ת)

      יעל, 29/12/08 16:51

    • איפה היית ב8 השנים האחרונות? צדקן...

      37yo , 29/12/08 17:20

      מה שאתה אומר נכון אולי לשבדיה, במקרה הטוב. זה אידיאל יפה, אבל אין לו שום קשר למציאות, בטח לא במזרח התיכון. ניסינו הכל - אתה לא מבין שמחאס לא מכיר בכלל בזכותנו להתקיים כאן? איך בדיוק תשכנע אותם לשלוח לנו פרחים כל בוקר?

      ואת זה אומרת לך משהי שבכל בחירות עד היום שמה מרצ. עד המלחמה האחרונה.
      בקיץ 2006 הם עצבנו אותי עד כאב - המרצ, ובכלל הצדקנים שיושבים להם בצפון תל-אביב, שלשם גם הפיגועים לא מגיעים - ומציירים להן שמיים כחולים. תציצו החוצה, ותראו מה צבעם האמיתי!

      אני גרה בחיפה, ומה שעבר עלינו במלחמה האחרונה היה כל כך מפחיד ומקומם, שאין לי כוח יותר להקשיב לשטויות על "בואו נדבר איתם"... עם מי??? ראית אותם בפעולה? מה הם יכולים להבין, מאחורי הרובה והרעלה?? ההמון המוסת עם דגלים ירוקים וזקנים, כשנותיהם בינתיים במטבח, עטופות מכף רגל על ראש? על אילו ערכים תדון איתם??

      את יונתן גפן אני מאוד מכבדת, אבל זהו שיח של תל-אביבי, שלא מבין שספרים אינם מציאות. תיאורטית הוא כמובן צודק. תמיד עדיף שלום על מלחמה. אבל כדי להשיג שלום - מה לעשות, קודם צריך לנצח במלמחה, זוהי דרכו של העולם.

      כמובן שמאוד יפה להיראות הומניסט. הרבה פחות יפה לרוץ לשירותים אחרי כל אזעקה מרוב פחד, ולפחד שעוד אחת תתפוס אותך כשאתה עושה את צרכיך. אני מציעה לכל המתייפייפים לחיות חודש תחת איום מתמיד של אזעקות ורקטות, להתקלח בחטף, לא לישון מרוב פחד ממחר ולנסות להתקשר ליקיריו כשכל הקווים תפוסים אחרי כל התקפה של רקטות.

    • מילואימניק יקר השינאה של המוסלמים למדינת ישראל והיהודים היא פתולוגית

      יאצק, 29/12/08 17:27

      לשינאה של המוסלמים לישראל אין קשר למבצע צבאי זה או אחר. גם אין קשר למצב מדיני ביטחוני וכלכלי. השנאה היא פתולוגית- פסיכולוגית ומושרשת עמוק במבנה האישיות שלהם. ראיה לכך היא איראן ןסעודיה ששם אין לנו שום סכסוך צבאי אבל טירוף השינאה שם הוא הגדול ביותר וגם מצרים שעימה יש לנו שלום מזה 35 שנה יוקדת בשחנאה אנטישמית וארסית. לכן למבצע צבאי זה או אחר אין שום השפעה על רמות השינאה. וגם מהשיותר חשוב לפי דעתי זה לא רמת השינאה אצל הערבים אלא רמת הפחד...

    • yofi shel tgova miluimnik!

      yehuda, 31/12/08 12:40

       

  • 147.

    כשחותמים על אוסלו אין סיבה לא להיות שותף לכל הדם

    אלדו , 29/12/08 13:39

    כשלא שולחים את הבן לצבא אין סיבה לא להיות שותף לאכזריות של השמאל הישראלי שמרחם על אכזריים ומתאכזר על אחיו המתנחלים.
    יהונתן גפן מצחיק אמרו לך שאתה כבר ? אם כן עכשיו חוץ ממצחיק אתה גם עושה הבחנות בין חמאס לפת"ח לבין העם הפלשתיני ?
    כל הפלשתינים מהפת"ח ומהחמאס ומהג'יהד רוצים במותך כולל ערביי מדינת ישראל , ההבדל ביני לבינך שאני נלחם לא להישחט ואילו אתה מחזק חלק מהם לשחוט אותי אבל גם אותך ואת בנך , זה שהוא לא עשה צבא לא ייתן לו בזמן ההוא שום הנחה והגרון שלו יראה להם מספיק יהודי על מנת לשחוט אותו גם .

  • 146.

    ולפעמים אתה חכם עד מאוד ולפעמים מאוד טיפש מר שמאלה (ל''ת)

    דורון, 29/12/08 13:39

  • 145.

    יונתן, אתה כותב בחסד, אבל טועה בגדול

    פנדה, 29/12/08 13:32

    תשאל את עצמך, ושאל את חבריך, שאמורים לעמוד בחזית המאבק לאנושיות ולשלום - איפה כשלתם? הרי העם היה כבר מאוחד בדרישתו לשלום, כולנו הזלנו דמעות בכיכר, תמכנו שוב ושוב במנהיגים מהצד השמאלי של המפה, ואפילו הפעם נראה (לצערי) שמפלגות השמאל ינצחו בבחירות. אבל אנחנו רואים שהגישה הזאת לא עובדת. השירות בכיכר לא הצילו את חייהם של חפים מפשע, וההסכמים עליהם חתמנו לא מנעו מילדים לרוץ למקלטים באמצע יום לימודים. ואתם, ההנהגה הרוחנית, הפכתם - ואשתמש במילותיו של אחד מראשיה - ''הנהגה חלולה''. אתם לא מציעים מזור לסובלים - לא בעזה ולא בשדרות. אין לכם פתרון חדש, לא שמעתי ממכם אף מילה של עצה אמיתית לעם ולממשלה. רק תלונות, קיטורים והתבכיינות על כך שהמלחמה רעה והשלום טוב. תבדקו את עצמכם, האם כשלתם מוסרית בכך שהפסקתם לראות את טובת שני העמים ואתם רואים רק את טובת העם הפלסטיני מול עיניכם. האם אתם לא תומכים בדרך שמביאה למלחמה אינסופית, והאם יש בכם את האומץ להודות שטעיתם.

  • 144.

    מרתק

    רם עמית, 29/12/08 13:31

    ''נודע לי ממקורות מקורבים לאנושיות שכנראה יש דרכים נוספות להגן עלינו מלבד להוריד עליהם מאה טונות של פצצות. ''

    מדוע, יונתן גפן, אתה מבליע אינפורמציה כזו, שאין שיעור לחשיבותה, בירכתי הכתבה?
    אנא ממך, חלוק עמנו את חוכמתך. כיצד, כפי שנודע לך, ניתן להגן על אזרחינו שלא באמצעות פצצות? הצעות קונקרטיות, בבקשה. ישימות, כאן ועכשיו. הילדים בשדרות מרטיבים בלילה עכשיו. הנערה בכפר-עזה ראתה את התקרה נופלת לה על הראש באמצע הלילה עכשיו.
    פתח פיך ויאירו דבריך.
    אני ממתין.

  • 143.

    נראה אותך אדון יהונתן גפן? (ל''ת)

    אני, 29/12/08 13:30

  • 142.

    חזק אמץ והמשך לדבר בקול שפוי וגדול. (ל''ת)

    אלי, 29/12/08 13:21

  • 141.

    אתה הומו שמאלני

    John_Smith , 29/12/08 13:16

    תגור אתה בדרום ותחטוף רקטות.
    אתה אבל גר בתל אביב ושום דבר לא מפריע לך לשתות קפה כל בוקר.

  • 140.

    דמגוגיה שמאלנית בגרוש (ל''ת)

    מוקי, 29/12/08 13:15

  • 139.

    ואם לא היינו פועלים היינו שותפים לאכזריות החמאס נגדנו

    שגית, 29/12/08 13:14

    אני מודה שאני מתקשה להבין את דבריך. ומה ציפית? שנשב בחיבוק ידיים? שנימנע מכל פעולה מאחר ויש בה סיכון של חיי אזרחים פלסטינאים?
    מלחמה היא רעה, אני מסכימה, אבל לעיתים היא בלתי נמנעת.

    ספגנו מטח רקטות כ- 7 שנים, הפגנו איפוק יוצא דופן שאף מדינה ריבונית אחרת לא הייתה נוקטת בו. כעת משהחלטנו לפעול נגד החמאס אני תמהה על הקולות , המעטים אמנם,שנשמעים נגד המלחמה.

    אם יש לך פיתרון אחר- אמור אותו באופן גלוי אבל אל תצא נגד האופציה היחידה העומדת לרשותנו בעת זו.

  • 138.

    עור יפה נפש

    רפי, 29/12/08 13:06

    למה לא דיברת כשפחצצו את הילדים שלנו. יפה נפש יותר טוב לך תשתה לך את המנה שלך.

  • 137.

    עור יפה נפש

    רפי, 29/12/08 13:04

    למה לא דיברת כשפחצצו את הילדים שלנו. יפה נפש יותר טוב לך תשתה לך את המנה שלך.

  • 136.

    גפן היקר

    משה, 29/12/08 13:04

    עדיף לכתוב שירים ולשתוק

  • 135.

    יונתן אני מציעה שתתרכז בליכתוב סיפורי ילדים,ותפסיק לקשקש. (ל''ת)

    שירי, 29/12/08 13:03

  • 134.

    וכשאנחנו מכניסים את הגנב או הרוצח לבית הסוהר אנחנו שותפים לפשע

    ממממממ, 29/12/08 12:50

    גונבים מהם את חופש התנועה שלו (ואגב, גם את.... חופש העיסוק, מה לא?).

    ההגיון העקום של ההגיון זוהר כאן באור יקרות. ממש ''אור לגויים''.

  • 133.

    יהונתן גפן, בניגוד למוזיקה שלך...הדעות הפוליטיות שלך שגויות לגמרי..

    לא אמרתי כלום , 29/12/08 12:48

    לך ושדרות ותראה כמה ה"עם" הזה "מסכן"...כל יום הרוצחים האלה מפציצים את הנגב ואתה בתל-אביב מקטר ומטיף נגד המדינה ונגד היהודים..לפני שאתה מטיף לך לשדרות ל-3 ימים ואז נראה מה תגיד..

  • 132.

    השמאל חוזר לעצמו - ממשיך לבנות את המחבלים. התשובה האמיתית בפבר

    ששי, 29/12/08 12:45

    רק הימין והליכוד יפתרו את הבעיות

  • 131.

    יונתן אני מציעה שתתרכז בליכתוב סיפורי ילדים,ותפסיק לקשקש. (ל''ת)

    שירי, 29/12/08 12:40

  • 130.

    מר גפן, נמאס מהגיש שלך. אם חפץ שלום אתה באמת, אתה תסכים שחובה להשמיד (ל''ת)

    את הטרור לחלוטין, 29/12/08 12:38

    • איך אפשר לשים ''שלום'' ו''להשמיד'' באותו משפט?! (ל''ת)

      מפוקחת, 29/12/08 14:15

      • אם את חפצה לחיות בשלום אליך להשמיד את מתנגדו. פשוט מאוד (ל''ת)

        ניר המחמיר, 29/12/08 23:24

      • אפשר ובקלות. שלום דורש השמדה של הטרוריסטים מחרחרי המלחמה. (ל''ת)

        פרדי, 30/12/08 06:31

  • 129.

    חבר של יאיר לפיד..(אפילו קורא לו ''אחי'' רק שתדעו..) (ל''ת)

    רונן, 29/12/08 12:37

  • 128.

    על מה אתה מדבר

    רבקה, 29/12/08 12:26

    על מה אתה מדבר יושב בתל אביב ומבקש עוד אורך רוח מתושבים ישראלים שמפציצים אותם שיטתית יום יוםת זה בטח טעים הקראוסון עם הלטה!!
    איזו עוד מדינה תסכים שערים ריבוניות בשטחה יופצצו והיא לא תגיב?
    אני שונאת שמפציצים את כל עזה, אבל אין כבר מה לעשות

  • 127.

    שותפים לאכזריות???

    א.מ.י, 29/12/08 12:26

    יהונתן גפן היקר, לא שמענו ממך במשך 7 שנים
    לאיזה פשע שותפים החמאס כאשר מיררו את חייהם של תושבי הנגב בכלל ותושבי שדרות בפרט, כאשר הוא לגם קפה וקרא עיתון בתל אביב היפה. אולי תפסיק להתייפייף? אתה אחרון שיכול לדבר על נושא צבא...

  • 126.

    מתי תכניס למוח המנוון שלך שהפלסטינים הם החמס והחמס הוא הפלסטינים? (ל''ת)

    אני סתם שאלה, 29/12/08 12:21

  • 125.

    עוד איש רוח

    כחול בלב , 29/12/08 12:17

    עוד איש רוח שעושה רוח , ובסוף מתרומם כמו הליקופטר.

  • 124.

    גם לי מקורבים באנושיות

    דוד מאשדוד, 29/12/08 12:10

    והם מוטרדים זה 8 שנים מילדי שדרות ושאר עטופי עזה שחזרו להרטיב במיטות. לא כל כך שמעתי מהמקורבים שלך בכל השנים האלה. איפה הם היו, בבועה בתל-אביב או בארה''ב.
    בהזדמנות זאת, מסור ד''ש חמה לגדעון. האמת היא שאינני מתגעגע אליו, אבל אם אתה כן, ב''ארץ'' ישמחו לך. וואלה ישמחו לך.

  • 123.

    רוב הפלשתינאים הם תומכי חמאס לפי בחירות דמוקרטיות! (ל''ת)

    אלכס טוקבק, 29/12/08 12:05

  • 122.

    רוצה לשלוט בכל מדינות עריו ומנהיגיו (ל''ת)

    השמאל האימפריליסטי, 29/12/08 12:05

  • 121.

    רק להזכיר לך: הפלשתינים בחרו את החמאס. (ל''ת)

    MN, 29/12/08 12:04

  • 120.

    למה לא נקטת עמדה ??

    אמיר_המהיר , 29/12/08 12:01

    אה יא צמר ??
    ברור כי גם אתה התפכחת מאשליית השמאל - שאם ניתן להם הם ישכילו לעשות עם זה משהו - תתעורר בן אדם !! כדאי שתתחיל לכתוב על חוסר פרטנר - רוצה דוגמא ?
    אני אבא של אביב וגם שירה
    יושב שדרה עם חבר ערבי ופיתה
    אני אומר לו תגיד יא מחמוד
    למה אתם עם אבוד ?
    והוא עונה לי ברתיחה
    למה קראת רכיכה
    וכך זה נמשך ונמשך כי הערבי הוא לא מפותח
    וכו ...

  • 119.

    פשוט מאוד לומר את מה שאתה אומר מניו-יורק!!!!!!!!

    שי, 29/12/08 11:53

    איך היית מרגיש ומה היית אומר לו היית חי בשדרות? אני לא בטוח שהמאמר שלך היה דומה!!

  • 118.

    אולי אם ייפול קסאם על הברסארי אז ייפול לו האסימון (ל''ת)

    שמור במערכת, 29/12/08 11:45

  • 117.

    הנסיבות שונות מהמלחמה בלבנון

    שוקו, 29/12/08 11:39

    פריצת הגבול בלבנון היתה פרובוקציה וישראל הגיבה לא נכון וכתוצאה מכך החלו מטחי טילים על הצפון.

    אבל עכשיו מטחי הטילים כבר היו כאן. כולם בעולם ובשמאל שלנו מדברים על זה שזה פשע מלחמה לירות על אוכלוסיה אזרחית, אבל מילו פיהם במים כשהמטח היה חד כיווני על ערים ישראליות.

    אתה חושב שזה משנה שלנו יש טילים גדולים יותר? אנחנו צריכים להתנצל על זה? הלב שלי נשבר כשאני רואה ילדים פלסטינים פצועים והרוגים בין הריסות בתים, אבל אין לנו ברירה. זה נכון שכל מלחמה היא פשע נגד האנושות, אבל לא אנחנו התחלנו אותה.

    אתה אומר שיש דרכים אחרות. אילו? ראינו מה קרה בחומת מגן עם כוחות יבשה שלנו. איבדנו עשרות בחורים וכמות ההרוגים אצלהם היתה אותה כמות. אז מה הרווחנו?

  • 116.

    אתם רואים מי מצביע לקדימה ולעבודה ? אנשים הזויים כמו הכותב

    רוני ק , 29/12/08 11:28

    לא מפריע לו שתמונות של שהידים (רוצחי ילדים ונשים יהודים) תלויים ברחובות כאילו שהם כוכבי קולנוע, לא מפריע לו שמיליארדי הדולרים שהועברו בשנים האחרונות שימוש לתעשיית הטרור והמוות במקום לקידמה ולנאורות. לא מפריע לו שהפלשתינים בחרו במו קולותיהם את החמאס. לא מפריע לו שכשנרצחים בישראל יהודים - שם המסכנים עליהם הוא בוכה מחלקים סוכריות. החיים בסרט. הפלשתינים צריכים לשאת באחריות לבחירות שלהם. ישראל לא צריכה להקריב אפילו שערה מראשי ילדיה למטרה זו.

  • 115.

    החמאס נבחר באופן דמוקרטי ע''י האוכלוסיה

    דוד, 29/12/08 11:23

    לא מדובר באוכלוסיה חפה מפשע.

    זו אוכלוסיה מחפה על פשע!

  • 114.

    אין מקום לחכמולוגים,מוסריים סלקטיבים ו''נאורים''במזרח השימון החד''ש!!!! (ל''ת)

    קורן נאוה טבריה!, 29/12/08 11:19

  • 113.

    עד מתי ?

    ראובן נוף, 29/12/08 11:18

    אני בין אלו שליוו אותך בצפתה ב''זה הכל ביניים..''זה שנים מורידים על האוכלוסיה טילים. ולא שמעתי אותך מקשקש. השאלה היא:עד מתי ? ברק אמר שמדינה צריכה לכפות מרות על האוכלוסיה. ומייד פקד על פינוי בית המריבה.מה דעתך על זה שמדינה צריכה להגן על אוכלוסיתה ? ואם כן עד מתי לחקות ? אין מה לאמר, אתה בחור צבעוני. יהי טמבור !

  • 112.

    החאמאס נבחר ע''י עמו בבחירות דמוקרטיות

    יאיר ל, 29/12/08 11:17

    החאמאס נבחר בבחירות דמוקרטיות וזוכה לתמיכת הציבור הפלסתיני אבל השמאל המטומטם מסרב לראות את המציאות.

  • 111.

    רמת-גן

    אלי, 29/12/08 11:15

    אם כל כך רע לפלשתינים למה הם לא מתקוממים נגד שלטון החמאס.?

    מדוע הם מרשים למקם טילים בסביבת מגוריהם?

  • 110.

    ''יש דרכים נוספות להגן עלינו?''-מהן?

    ספר לנו מר גפן, 29/12/08 11:14

    לפזר ביקורת צדקנית, בלי אף אלטרנטיבה-נו באמת...

    • מה עם לעשות נו נו נו? ומה עם לבטל את ה''כבוש''? נדמה לי שאדון גפן עד

      צליל, 29/12/08 12:54

      היום לא ברר איתם לאיזה ''כיבוש'' הם מתכוונים. לגפן בטוח יש ויזה לחו''ל

    • שמעת על הדברות????? (ל''ת)

      יעל, 29/12/08 16:55

  • 109.

    די! נמאס מהומניסטים מזויפים שאבדו כל מצפון מוסרי וערכי

    צאו לנו מהורידים, 29/12/08 11:11

    איכשהו תמיד, אבל תמיד, אתם תומכים בצד הרע והרשע.
    אתם כמובן בעד הגנה עצמית אבל לא שמענו את קולכם הקורא להפעיל אותה למען תושבי שדרות המופגזים.
    בעצם לא שמענו אותכם מעולם קוראים להפעיל את זכות ההגנה העצמית (שאתם כה תומכים בה), לא כשאוטובוסים התפוצצו אחרי הסכם אוסלו, ולא כעת אחרי שפינינו את כל גוש קטיף ובתמורה קבלנו טילים על אזרחים.
    ותמיד כשלאחר תקופת הבלגה ארוכה אנחנו נאלצים להפעיל את זכות ההגנה העצמית (שאתם תומכים בה כזכור) אתם תוקפים את הממשלה וצהל וטוענים נגד ''חוסר המידתיות''.
    בוא נסכם שנהיה מוכנים לשמוע מכם עצות לאחר שתעברו לגור עם משפחתכם (אם היא בארץ...) בשדרות.

  • 108.

    איפו

    לי, 29/12/08 11:00

    איפו האיתה שמונה שנים כאשר זרקו את הקסמים מדוע לא אמרתה ולא הגבתה כפי שאתה מגיב כלפי הפלסטינים ליזרוק טילים זה לא פשעה נגד האנושות

  • 107.

    כבר אין כח לשטויות שלך,די,דדדדדדדדדדייייייייי!!! (ל''ת)

    יאלה,לאזור כוחות ולנצח., 29/12/08 10:56

  • 106.

    האיש שמעולם לא הפסיק לטעות..מטיף..ומטפטף..סוג של מדור קומי (ל''ת)

    רענן, 29/12/08 10:53

  • 105.

    נמאס לי כבר מכל אחד שחושב שהוא חכם

    שוקי, 29/12/08 10:46

    אז הוא ''נגד המלחמה''
    חתיכת צבוע, לא ראיתי שום כתבה שלך כשאנשי שדרות ועוטף עזה הופגזו

    • tk

      ah, 29/12/08 12:20

      שלא ימאס לך התגובת נועדו לצורך לפרוק את הזעם זה הכל .

  • 104.

    אנחנו לא ''ילדי כאפות'' שלהם עת מלחמה ועת לשלום .......

    די לכפייה שמאלנית בתקשורת, 29/12/08 10:43

    ואיך שזה נראה עת מלחמה יהיה גם ב 200 שנים הבאות

  • 103.

    שחמאס יקח אחראיות על התושבים שלהם

    נו באמת, 29/12/08 10:42

    אני מהדרום ואף אחד לא לקח פה אחראיות עד עכשיו עליי, לא המדינה ובטח שלא החמאס, אז עם כל הכאב בלב, אנחנו צריכים להתגונן, משתדלים לא לפגוע באזרחים חפים מפשע, אבל לצערי יהיו נפגעים, בדיוק כמו שיש בצד הזה. אז אתה במקום להגיד מילים גדולות ולהיות יפה נפש, בוא לפה, דדרים, ותכתוב מהצד הזה. נראה איך תגיב אם חלילה יפול לידך פעם אחר פעם קאסם ותורעד בכל פעם שיש צפירה, גם אתה באיזשהו שלב תגיד ''כנסו באימ-אימא שלהם'' בדיוק כמו שאני, השמאלנית התל אביבית לשעבר אמרתי פעם.

  • 102.

    מכבסת מילים של מתחסד

    דודי, 29/12/08 10:38

    לא שמעתי את גפן אומר או כותב מאמרים על סבלם של ילדי עוטף עזה,שלא לדבר על הוריהם שחיים כל כך הרבה שנים תחת ירי מאסיבי של טילים ופצ''מרים,הייתי מעניק למר גפן את אות חסיד אומת האיסלם,

  • 101.

    אתה חצוף!!! ומה לגבי טונות של חמרי נפץ על אשקלון ועל שדרות??? (ל''ת)

    אזרח ישראלי ציוני, 29/12/08 10:37

  • 100.

    כמה קל לדבר פציפיזם כשאתה לא הנפגע

    נעים וחביב במרומי תל אביב, 29/12/08 10:31

    מחלת הנפש הידועה של השמאל, במקרה הזה, של השמאל הדביל (הזוי זה מילה יפה מדי): נגד מלחמה, נגד שפיכות דמים, נגד הרג, הכל בכאילו.
    חיים במציאות מדומה, בתכנית ריאליטי, ולא מבינים ששדרות חיה שמונה שנים קצת שונה מהעיר המסריחה מסיאוב ומחומרנות שהם גרים בה.
    ילדים שנולדו למציאות של לא לישון בלילה, אנשים בחרדות. הם קצת מתקשים להודות שאנחנו נגררנו לתוך זה, ממש בכח.
    מוסריים, כאילו.

  • 99.

    סמיר קונטאר עשה דוקטוראט באונברסיטה הפתוחה בכלט הסגור. (ל''ת)

    יפה נפש, 29/12/08 10:22

  • 98.

    המלחמה כבר קיימת, גם כששתקנו והבלגנו (ל''ת)

    די לעצום עיניים ולשנוא עצמך, 29/12/08 10:13

  • 97.

    וכשאנחנו בחיבוק ידיים אנחנו שותפים לאכזריותו של החמאס כלפי אחינו... (ל''ת)

    קונפורטי, 29/12/08 10:12

  • 96.

    שתוק כבר אמרנו ?

    arie_el , 29/12/08 10:09

    עד עכשיו שתקת - את מי מעניין מה אתה אומר ?
    תמשיך לקחת את הכדורים ותשתוק.
    אף פעם לא עניינת אף אחד.

  • 95.

    לא אמרת דבר פרקטי, אבל העיקר שאתה מרגיש יפה וחכם.. (ל''ת)

    דוד, ארץ ישראל, 29/12/08 10:03

  • 94.

    אתה ושכמותך הורסים את המדינה מאז 1982- לך תגור בעזה! (ל''ת)

    אלי, 29/12/08 09:58

  • 93.

    יהונתן,אז מה אתה מציע בעצם ?אנא הסבר

    באמת רוצה להבין, 29/12/08 09:55

    קראתי את מאמרך מס פעמים ולא מצאתי תשובה לשאלה פשוטה ,אז מה אתה מציע במקום?..משפחתי חיה בשדרות,אשקלון וישוב בעוטף עזה אנחנו לא משפחה ימנית או מתנחלים(לא שיש בהם פסול,אני רק מציין עובד רטובה)ובשנים האחרונות החיים שם ממש בלתי נסבלים ,אני לא חושב ששום מדינה ריבונית לא הייתה מסכימה להשאיר מציאות כזו ואתה תסכים איתי (או שלא -כי הרי אתה רושם מה לא לא מה כן)אני לא בעד הרג של חפים מפשע ,אבל איך אפשר לעצור את זה? הרי בשנים האחרונות לא נקטנו פעולות משמעותיות בעזה ,להפך החזרנו להם שטחים ויצאנו..היית מצפה שהם יקחו את ההזדמנות וינסו לבנות משהו אבל חבורת החמאס המשיכה להתחמש ומקאסם זה הפך לקאסם 2 3 4 קטיושה גראד..וכן הלאה ..הרי תמיד אמרו בשמאל שהגיע הזמן לצאת מן השטחים להשאיר אותם לנפשן כמדינה ואם הם יתקפו יהיה לנו קל לתקוף בחזרה כמדינה נגד מדינה ..אז בעזה זה סוג של מדינה שמפציצה אותנו מעבר לגבול סגור ..אז? מה שקרתם לנו? גם עכשיו אסור לתקוף? מתי זה ייגמר ..עכשיו הטיעון שלכם זה:''תראו זה כמו מדינה זה לא ממש מדינה הם חלשים זה לא הוגן זה לא כוחות..אז למה לחכות?שיהיה כוחות והם יהיו חמושים בדיוק כמונו? אז זה יהיה הוגן להגיב? אני באמת באמת שואל שאלות ומצפה לתשובה אני לא מגיעה עם אגנדה מהביית ומנסה להקניט אותך אני באמת מנסה להבין מה הפתרון..פתרון מדיני ניסינו נכון לא מספיק ..אבל החמאס לא ממש רוצה לדבר וגם בתקופת אוסלו עראפת לא ממש רצה להוריד את כמות הפיגועים ..אז בבקשה כתוב לי פתרון ואהיה המאושר באדם ואם אין לך אז לא נורא ..המשך חיים מהנים רן

  • 92.

    יונתן שאני מעריצה אבל..

    חלי, 29/12/08 09:54

    תמימות השמאל הורגת אז איך בדיוק נגיב לארגון שרוצה להשמיד נזרוק בונבונירה נכון העם שם סובל זוועה אבל הם בחרו ועדיין בוחרים את מנהיגיהם אבל כרגיל לא מספיק שאויבינו זורקים זבל עלינו אם יורד גשם או השמש זורחת מדינת ישראל אשמה העובדות הן יותר מורכבות אין עם מי לדבר לצערינו אבו מאזן חלש ועובדה למי שבחר ללכת אחריו חי יותר טוב אז איפו הן 22 המדינות ש60שנה הבטחו להם שאוטוטו היהודים בים והם יחזרו לבתיהם איפו כספי הנפט

  • 91.

    ''מספרי הקורבנות שלנו ושלהם יגיעו לאלפים''... שקרן.

    בחומת מגן היו לכוחותינו 29 הרוגים., 29/12/08 09:52

    וגם הכמות הזאת הייתה בעקבות עודף רחמים על האויב.
    ולשם הערכה, במרץ 2002 שקדם למבצע הזה, בחודש אחד בלבד, נהרגו 131 איש, בזכות יישום השיטות שלך שכוללות בריחה, התרפסות, ורחמים על רוצחים.
    וגם אז סביר להניח שהפחדת ויללת נגד המבצע הזה, שעשה רק טוב לאזרחי המדינה.

  • 90.

    מסכימה אתך אבל...

    גם-לי-אכפת, 29/12/08 09:48

    זה מפחיד ומדאיג ביותר. אבל מלבד לתת לשכנינו מדינה עצמאית, כמגיע להם מזה שנים, מה עושים מיידית? הלוואי והיה לנו פתרון טוב ואנושי יותר ומנהיגים המסוגלים לממש אותו!

  • 89.

    אוי יהונתן , די עם התמימות , כי אינה יותר בנמצא

    אלינור ריגבי, 29/12/08 09:46

    יונתן , כשמאלן , באמת נמאס לי , נמאס לי מטרור , נמאס לי מאל קאידה , נמאס לי מאיראן , נמאס לי מחיזבאללה , מהחמאס , מהג'יאד , והרשימה עוד ארוכה ..

    לצערנו המוסלמים הקיצוניים מנהלים את המלחמה המטופשת שלהם בעולם המערבי זה כבר דיי הרבה שנים, האות הניתן למלחמה זאת היה הורדת בייניני התאומים על יושביהם בניו יורק , עד שלא נבין שמולנו נמצא אויב לא פחות נחוש מהנאצים בזמנו , הרוצה פה עולם מוסלמי , לא נכריע את המאבק , במלחמה זאת נגד הטרור דרושה הכרעה היסטורית וחד משמעית , דרוש ניצחון מוחץ של המערב על נגזרותיו .

    ויונתן , עוד משהו , אם אתה באמת לא מבין , עבור לדרום , נסה לחיות שם תחת איומי רקטות , ואז השמע דעתך , יכול להיות שהיא תשתנה , לא ?

  • 88.

    אם יש צדיק אחד ערבי שיקום (ל''ת)

    ישראלי, 29/12/08 09:44

  • 87.

    לפי קו ההגיון הזה לעולם לא היו מסלקים את היטלר

    עמית, 29/12/08 09:33

    כי להפיל מאות טון של חומרי נפץ על הגרמנים החפים מפשע בדרזדן היה, למעשה שותפות למעשי הנאצים!

  • 86.

    קול השפיות - צריכים עוד כמוך יהונתן

    יעל, 29/12/08 09:31

    רק שעל כל קול שפוי ישנם עשרות או מאות-אלפי ברברים שטופי מח שמסננים מנטרות של מוות ידוע מראש ומשומן היטב בשנאה ירוקה כרעל. ואיפה ההבדל בין המורעלים שלנו למורעלים שלהם? צריך לחלק את הארץ לשניים: חלק אחד לרודפי השלום משני העמים וחלק שני למטיפי המלחמה וההרס. שישחטו שם אחד את השני עד הברבר האחרון.

    • לא קול שפוי

      כחול בלב , 29/12/08 12:32

      זה לא קול של שפוי אלא קול של הזוי. ואם את חושבת כמוהו , אז אני מציע לך להתארח בביתי ותחיי את הפחד היומיומי ונראה אם תקראי לזה שפוי!!!

    • ליעל....

      רוני, 29/12/08 14:22

      רק שעל כל קול שפוי ישנם עשרות או מאות-אלפי ברברים שטופי מח שמסננים מנטרות של שלום גלובלי ואלוהי ומנותק מהמציאות ומשומן היטב בשנאה עצמית . ואיפה ההבדל בין המורעלים שלנו מהשמואל למורעלים שלהם מהחמאס? אין הבדל.
      .

    • כמה יפה את מדקלמת...ואת עוד מדברת על שטיפת מוח...מצחיק (ל''ת)

      do, 29/12/08 14:47

    • כשהיטלר חי באשפות עם ההומלסים כצייר שורד הוא מאד עורר חמלה

      מערכת וו-אללה, 31/12/08 00:55

      זה לא קול שפוי,זה קול פטרוניסתי שכופה אידאולוגיה שבעיני גפן נראית נאורה ובעיני אחר דווקא נראית השפלה.הערבים לא רוצים את השלום שלנו,הם רוצים את הבית שלהם בחזרה.הם רוצים להיות אדוני האיזור כמו שהיו 1300 שנה,היסטורית,הילכתית,דתית ומעל הכל מוסרית אסור לערבים בכל חומרת האיסור המצפוני להסכים לקיום שלנו על אדמתם.הם לא חייבים לנו דין וחשבון על ההיסטוריה והקשר הדתי שלנו לארץ שלהם.זה לא שלהם שה שלנו ומה פתאום שמשהוא יכפה את המורשת שלו על הערבים שחיו במשך 1300 שנה במורשת משל עצמם.ולמה שיעשו איתנו שלום מתוך תחושת איום ופחד מהצבא הכי חזק במזה''ת? השמאל הגזעני לשניה לא טורח לקרוא את הקוראן למשל ,שבשביל ערבים זה לא עוד ספר מעלה אבק,או לחקור את המורשת הערבית וקרבות סלאח הדין בישראל,השמלאני לא טורח לנסות להבין מה משמעות התבוסה בשביל ערבי,מה משמעות הנקמה,מה משמעות השלום הערבי.אני בספק אם את מכירה את מושג בית השלום ובית המלחמה במורשת הערבית.תקראי קצת על הקורבנות הכבושים והמסכנים שכלואים בין שני קיצוניויות ואולי תביני שעם או בלי הישות הציונית.הם תמיד היו ותמיד יהיו קורבנות של המורשת של עצמם. ואנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לקחת אחריות על הגורל האבוד מראש של חברה שכלואה ברמה האלוהית במושגי חברה של ימי האימפריות מלפני 1500 שנה

  • 85.

    להזכירך - ''העם האומלל'' הזה בחר בחמאס

    רונן, 29/12/08 09:30

    הם לא כאלה מסכנים ןתמימים כמו שאתה חושב...

  • 84.

    ברוך השם שנישארו צדיקים כמו גפן (ל''ת)

    תודה לאל, 29/12/08 09:28

    • שכחת לחתום : אחמד (ל''ת)

      האח הגדול, 29/12/08 13:30

  • 83.

    ומה עדיף?

    ג'ולי, 29/12/08 09:24

    עדיף שתמשיך בשירה העילגת שלך .

  • 82.

    אילו הייתה מנהיגות במדינה אז אויבים מבית כמו גפן היו יושבים בכלא או

    סמול טוק, 29/12/08 09:12

    לפחות במעצר בית עד סיום המבצע, והעמדתם לדין באופן מסודר.

  • 81.

    בתרמיל של כל עני טמון פתילו של הקסאם. (ל''ת)

    יהונתן המהלך, 29/12/08 09:09

    • קשקוש

      אביחי, 29/12/08 10:13

      אין קשר בין עוני לטרור.
      מחבלי ה11/9 היו כולם ממשפחות מבוססות והגיעו מתוך מדינה עשירה - ערב הסעודית.
      בין לאדן עצמו הוא מיליונר.
      כך גם מנהיגי חמאס ופת''ח.
      האינטיפדה השנייה פרצה על רקע רווחה כלכלית בשטחים.
      אין קשר בין עוני לטרור, יש קשר בין דת לטרור.

  • 80.

    יהותן גפן תושב שדרות (ל''ת)

    יעקב עומד בפרץ, 29/12/08 09:06

  • 79.

    south

    gg, 29/12/08 09:02

    חבל שהגנים של משפ' דיין לא חדרו לקדקדך החלול

  • 78.

    הקם להורגך השכם להפציצו. (ל''ת)

    רמי הטוחן, 29/12/08 09:02

  • 77.

    למה ילדים בדרום צריכים לעשות פיפי במטה. (ל''ת)

    דרייפוס, 29/12/08 09:01

  • 76.

    טיסינו האמיצים הביסו את חיל האויר של עזה (ל''ת)

    ----------- יציקת עופרת ---------------, 29/12/08 09:00

  • 75.

    אחמד טיבי ואיסמעיל הניה פושעי מלחמה.. (ל''ת)

    יהודי מבולבל, 29/12/08 08:59

  • 74.

    הערבים רקדו על הגגות עכשו היהודים רוקדים על הגגות (ל''ת)

    רמיי הדורבן, 29/12/08 08:57

  • 73.

    עדיף להיות אכזרי(בלית ברירה)

    צדוק, 29/12/08 08:55

    מאשר לתת לשלטון רצח להמשיך לפגוע בעם שלי.
    על אחת כמה וכמה כאשר הוא מכריז קבל עם ועדה שהוא לא יעצור עד שיסלק אותנו מפה.
    נקודה לא פחות חשובה העם בעזה בחר בחמאס כך שיש לו חלק במה שהוא מקבל עכשיו.
    עם כל הצער העם שלי חשוב לי יותר(ככה צריך להיות, לא?).

  • 72.

    100.000 אלף עניים צועקים בהפגנה אטבח אל יהוד. (ל''ת)

    יצחק התמים, 29/12/08 08:55

  • 71.

    אמת. גם השמדתם של אלפי יהודים חפים מפשע וילדים וילדות יהודים חפים מפשע (ל''ת)

    ברחובות העיר היה בדיוק מה שהחמאס רוצה ואוהב., 29/12/08 08:54

  • 70.

    בין שמיכות הפוך בשיכר, החליף נשים ביצועו וממלמל עצמו לדעת (ל''ת)

    המוסר הכפול של יהונתן הקטן (ת.משמע), 29/12/08 08:54

  • 69.

    כשנלחמים בערבים

    יוני, 29/12/08 08:50

    כשנלחמים בערבים אנחנו שותפים להתעוררותו המוסרית של גפן.
    כשהערבים פוגעים ביהודים הוא ישן.
    כשהיהודים מזהירים את הערבים - גפן מעולף.
    אבל כשסוף סוף נלחמים בערבים, אז, ורק אז, גפן מתעורר, הוא וחבריו אוהבי ישראל, מתעוררים, ובכך אנחנו שותפים בפעולת ההשכמה שלהם.
    חברה,גפן וחבורתו - צריך אתכם לכפרות - תחזרו לישון, מידי פעם לקום, לפזר קצת רעל, ושוב לחזור לישון.
    אתם כבר לא רלוונטיים מזמן -אתם והאינסטינקטים הדפוקים שלכם.

  • 68.

    מה אתה מציע??? שמענו מה לא, מה כן? (ל''ת)

    רחלי, 29/12/08 08:48

  • 67.

    חזק ביותר, ומדוייק, (ל''ת)

    צדיק בסדום במתלהמת, 29/12/08 08:45

    • מה חזק? סתם מלמל דברים לא רלוונטיים. (ל''ת)

      m, 29/12/08 10:11

  • 66.

    כמה זה חמים ונעים להיות הפלצן התורן שאין עליו שום אחריות מלבד הצתדקות

    משה, 29/12/08 08:45

    כמוך היו כבר אלפים ושום דבר לא נשאר מהם אפילו לא ריח הנפיחה הצדקנית

  • 65.

    תחזור לניו יורק שם יותר טוב לך וגם לנו. מתחנף ללא צלם אנוש (ל''ת)

    תחזור לניו יורק שם יותר טוב לך וגם לנו., 29/12/08 08:33

  • 64.

    אתה צודק?!

    revi, 29/12/08 08:26

    כן תמיד אהבתי אתכם יפי הנפש המשוררים סופרים ומה שלא יהיה אם אתה כל כך דואג לעם שלהם זה יופי למה אתה מתעורר לכאבם רק כעת?
    ומה עם עמך אתה בהחלט מזדהה עם אחיך משדרות אבל מה הראית הזדהות? הקמת קול צעקה?כן יפה לך שאתה מבקר את הדרג המדיני הלא כולם יודעים טוב יותר מכולם נכון מר גפן .

  • 63.

    בל נשכח ש''העם המסכן והנשלט'' בחר את המצב בקלפי

    ענבי הזעם, 29/12/08 08:23

    עכשיו הם צריכים לאכול את הלביבה מעפרת יצוקה

  • 62.

    יונתן.חייבים לגבות מחיר גבוה אם לא רוצים לכבוש פיזית. (ל''ת)

    שיחשבו בעתיד פעמיים, 29/12/08 08:19

  • 61.

    יונתן גפן מכיר כל פינה בניו יורק אבל...מעולם לא היה בשדרות.... (ל''ת)

    כדאי לדעת !, 29/12/08 08:16

  • 60.

    אוי...give it a break already!

    גם, 29/12/08 08:13

    אפילו אם זה נכון - ומה זה כשלא מגיבים ונותנים לחמאס להפציץ ללא הרתעה? אין כאן שום ברירה. עמים תמיד סבלו מהתנגהות מנהיגיהם. אל תשכח שגם אנחנו סובלים מהמנהיגות שלהם.

  • 59.

    יהונתן גפן אנא מימך, אל תהיה כה צבוע. רד ממיגדל השן שאתה ובינך חיים בו

    פנינית, 29/12/08 08:12

    ותבקר בישובינו המופגזים ללא הרף על מנת להרוג בנו, כי הם לא זורקים סוכריות לידיעתך. אל תחנך את היהודים מהי רחמנות והבנה, אתה יודע יפה איך אנחנו מושיטים יד לשלום אך ידם מושטת עם חרב. הראית את הפיצוצים שיצאו מהמנהרות המלאות בטילים אלה כלי הרס ומשחית שכוונו אלינו. אז אנא הירגע. אל תרחם על רוצחים.

  • 58.

    מי אמר small talk ? (ל''ת)

    ברכה אמבולנס , באדיבות רנדי ניומן, 29/12/08 08:10

    • איש ה small חושב שהוא בוויאטנאם

      צבע אדום, 29/12/08 08:55

      הוסיפו צבע לצבועים

  • 57.

    מאיפה בדיוק מגיעים לוחמי החמאס?.מי הצביע עבורם בבחירות?

    מה לא עושים בשביל קצת תשומת לב..., 29/12/08 08:04

    בנוסף,צהל ביטל תקיפות במקומות בהם היה חשש לאזרחים.
    גם הצד השני?
    אני מבין שצריך פרובוקציה כדי לקבל קצת תשומת לב.הפעם הגזמת.

  • 56.

    כמו תמיד אתה צודק! איך יכולנו לנטרל החמאס בדרך אחרת? ומה עם גלעד שליט (ל''ת)

    שממית, 29/12/08 08:04

  • 55.

    להפריח יונות שלום

    רועי, 29/12/08 08:00

    מעניינת הביקורת בהחלט, ותמיד יש מי שיגיד: ''אתה באמת חושב שזה יפתור? ומה עם גלעד שליט? וכדומה.

    ואני אומר לכל אותם ליברלים, נאורים, ''תנו לחיות לחיות ובואו כולנו נחייה באבן גבירול''

    מה האלטרנטיבה? אתה מציעים לא לעשות כלום? זה הפיתרון לכוחניות, לרצח לפנטיות?

    אולי פשוט כולנו נעמוד על הגבול ועל כל רקטה נפריח יונות שלום מהתחת, אולי אפילו נכניס להם עם איזה שיר שלום, שמעתי שאיסלמים קיצוניים ממש מושפעים מיזה.

    • הרגת אותי מצחוק (ל''ת)

      חזק ביותר, 29/12/08 12:51

  • 54.

    ה''אופוריה'' שלנו

    שרה, 29/12/08 07:57

    יונתן היקר, כשיש גידול ממאיר, האדם החולה סובל, והרופאים מענים את המסכן וקוטעים אברים כדי להציל את חייו. תבין כבר, אחרי כל כך הרבה שנים, הפלסטינים מסכנים, וצר לי עליהם, אבל יש לעקור את הסרטן הזה מגופם. הניתוח כואב וגורם לסבל אבל אולי בסוף ''עוד יהיה טוב'' - גם לנו.

  • 53.

    אתה מקבל שכר כדי לפרסם דעות שמאלניות..

    תומר, 29/12/08 07:50

    אין לך חשיבה מקורית משלך, אתה פשוט אוסף מריר של תובנות מארבעים השנים האחרונות. הנבואה ניתנה לשוטים?

  • 52.

    סוף סוף קול שפוי - יהונתן תודה (ל''ת)

    דפנה, 29/12/08 07:50

  • 51.

    לך תעשן משהו עם הבן שלך, עזוב אותנו בשקט. (ל''ת)

    שחר העמים, 29/12/08 07:48

  • 50.

    תתבייש. (ל''ת)

    יוסי, 29/12/08 07:47

  • 49.

    מרחם עלייך

    ליאור, 29/12/08 07:47

    אתה מסוג האנשים שעד שהערבים לא יזרקו את משפחתך לים לא תבין ולא תפנים שאסור להפגין חולשה כלפי הערבים.

  • 48.

    אתה לא רצוי אצלנו לך לעזה אולאיראן ותרגיש שותף לדעותהם (ל''ת)

    מסומם, 29/12/08 07:45

  • 47.

    תנו את הכבש ה-16 מתנה לחמאס (ל''ת)

    בחג הקורבן הבא-זה טוב לכולם, 29/12/08 07:42

  • 46.

    מת''א ככל שזה נוגע לפלסטינים ,חזור לניו יורק (ל''ת)

    סמרטוט לבן מונףבאופן תמידי מחלונו של ההיפוכונדר, 29/12/08 07:40

  • 45.

    לא, אין לך שום חמלה על שדרות, ולא על אשקלון ועל אשדוד

    ספר את זה לילדים שלי, נבל, 29/12/08 07:38

    הדבר היחידי שחשוב לך זה למרק את המצפון שלך. מבחינתך שילדי הדרום ימשיכו לחיות תחת איום הקסאמים והגראדים, העיקר שלא נפעל בעזה ושאתה תרגיש טוב. אתה אדם מושחת מבחינה מוסרית. הטפות המוסר שלך טובות לקומץ אווילים משרישים ומושחתים מוסרית כמוך. אלה שדואגים למצפון שלהם ולא לבני אדם.

  • 44.

    אתה מצטרף לאכזריות והאטימות כלפי תושבי הדרום

    הומאניסט על חשבון אחרים, 29/12/08 07:36

    בשם ההומניזם אתה מציע בעצם להקריב את חייהם וילדיהם על מיזבח ההומניזם שלך.
    עוד הומאניסט דה-מיקולו.

  • 43.

    זו צביעות להסיר האחריות מההנהגה בצד השני.בהנשאות אתה מתייחס לפלסטינים

    ליאור, 29/12/08 07:29

    כמו אל תינוק אומלל, אתה מסרב לתת לו להתבגר. אתה אץ רץ להכיר בשאיפותיהם הלאומיות, אבל מתכחש להן בכל מה שקשור לאחריות שבאה איתן, ולמחיר שקבוצה לאומית נאלצת לשלם על טעויות שעושה הנהגה.

    באוסלו שינו הפלסטינים סטטוס. הם אמנם עוד לא קיבלו עצמאות מלאה אבל הם קיבלו אחריות על גורלם ובעיקר את הזכות לקבוע מי ינהיג אותם ובאיזו דרך.

    הם בחרו הנהגה קשת עורף שתמשיך להנציח את מצבם. והם משלמים על החלטותיה האומללות. זוהי אחריותם והיא אינה שונה מזו של כל קבוצה לאומית אחרת.

  • 42.

    כן כן שוב הצביעות של ''יפי הנפש'' (ל''ת)

    ברכה אמבולנס , שדרות, 29/12/08 07:27

    • פיטפוטים של אנשי הsmall , השאול והשכול (ל''ת)

      יהונתן נגפ, 29/12/08 07:49

  • 41.

    כן כן שוב הצביעות של ''יפי הנפש'' (ל''ת)

    ברכה אמבולנס , שדרות, 29/12/08 07:27

  • 40.

    יונתן היקר

    זאב, 29/12/08 07:26

    נראה אותך גר בעוטף ואז כותב את המאמר, בלכתוב אתה ענק, אני מאוד מעריץ את כתיבתך אבל כשהתותחים יורים המוזות שותקות, וצה''ל עושה הכל כדי להמעיט את הפגיעה באוכלוסיה האזרחית, חוץ מזה כמעט כל התושבים מביעים תמיכה בחמס, והאהבלים אפילו לא מקשרים בין ירי על תושבי ישראל לבין הגהנום, קשה מאוד להכנס לראש הקטן של המריונטות שחיים בעזה ומשרתים ככלי משחק את האיראנים

  • 39.

    גפן פשוט דואג לבנו אביב , הלוחם המהולל (ל''ת)

    אללוף, 29/12/08 07:21

    • חחחח תותח (ל''ת)

      קצר וקולע, 29/12/08 14:58

  • 38.

    הפעם ליכלכת ....

    רן, 29/12/08 07:18

    סוף סוף הביקורת הראשונה של קצין המבצעים הגדודי .....
    יוני , בשדרות כבר היית ? על אשקלון שמעת ... הרי ברור שאין עם מי לדבר , אז בולעים את הגוש בגרון וממשיכים הלאה , סה לה וי .....

  • 37.

    ואת הכתבה הזאת כתבת בשדרות בין פגז לפגז אדון גפן...? (ל''ת)

    צחי, 29/12/08 07:18

  • 36.

    אלעד

    מיכל, 29/12/08 07:18

    סוף סוף קול אחר בתוך כל תרועות המלחמה.

    יונתן, גם אני חושבת כמוך. כל המלחמות האלה נוראיות בעיני. אני גם חוששת שהם לא יביאו אותנו לשום מקום. וכי מה זה מייצר חוץ מעוד שנאה?

    אבל מה הפיתרון? הרי מדינה ריבונית לא יכולה להבליג על זה שמפצגיזים את עריה במשך שנים, יום אחר יום (וזה שאין כמעט נפגעים בגוף, זה נס מאלוקים, למרות שאתה בטח לא מאמין בזה)

    אני שואלת בכאב, לא בהתרסה ובציניות. הרי כל ישראלי כנה שיחשוב על זה, יודה לאלוקים שהוא יהודי שנולד בשדרות, ולא ערבי שנולד בעזה. אז זה אומר שאחרי הכל. אנחנו במצב הרבה יותר טוב מהם.

    בכל אופן, נכון לעכשיו. לעניות דעתי צריך לעצור את ההפגזות האלה עכשיו. בנתיים עד היום בלילה כמעט לא היו נפגעים אזרחיים. אז זהו, החמאס חטף מכה כואבת מאד, וכבר מדבר על הפסקת אש. אנחנו בעמדת כח. אפשר להפסיק. וכמו שאתה אומר לא להיגרר לעמיות שאף אחד לא יודע איפה הוא ייגמר. אבל הבעיה של ישראל כבר הרבה מאד שנים זה שהיא יודעת להתחיל ולא יודעת לעצור.

  • 35.

    ma laasot (ל''ת)

    daniel miller , 29/12/08 07:18

  • 34.

    השמאל חושב שהערבים הם ילדים מפגרים שאינם אחראים למעשיהם ובחירותיהם

    השמאל - הגזענות האמיתית, 29/12/08 07:16

    השמאל פעם אחר פעם משחרר את הערבים מאחריות קבוצתית למה שהם מבצעים. פעם אחר פעם מספרים לנו שמה שקורה לערבים זה כביכול אסון שהונחת עליהם מבחוץ ולא תוצאה של ההתנהלות חסרת האחריות שלהם.
    פעם אחר פעם מוכרים לנו את הלוקש, ש''99 אחוז מהם לא עשו דבר''.
    מראים זקנה ערבייה הולכת עם סל ירקות מהשוק ושואלים בתמימות ''האם היא אשמה?''. אבל לזקנה הזו יש בנים בחורים צעירים מחבלים.

    • השמאלנים מתנשאים ומנסים להכתיב את המציאות

      חתולה בשוק, 29/12/08 09:16

      על פי הלך רוחם המעוות

    • השמאל זה שיא הגזענות

      מערכת וו-אללה, 31/12/08 01:14

      הם מגלים חמלה כלפי הערבי האיפולסיבי והברברי שלא אשם שאין לא תשכל לפעול ע''פ שיקול דעת.
      הם מראים הבנה להתנהגות הנקמנית,מוציאים סרטים על גיבורי תרבות שהידים שהובלו ע''י הכיבוש לרצוח ילדים באוטובוסים
      פטרוניסתים,אליתיסתים,מתנשאים שחושבים כמה טוב בשביל הערבים שיש את העילית שבעילית האנושית הפורסת חסותה על אלו שלא יודעים בעצם מה טוב להם.
      נ.ב
      האנרכיסטים לא נכללים בשמאל הם לא פטרוניסתים הם קורבנות האופנה הלא ממותגת שמקובלת באירופה שם האנרכיסטים נלחמים נגד ממסד שמנצל את אוכלוסיות העולם השלישי באירופה ובארצות מוצאם רק שכאן נוצר עיוות הכרחי ובעצם יוצא שתמיכה באוכלוסיה המדוכאת בעצם אומרת שהאנרכיסטים דוגלים בפשיזם,הפרדה אתנית,דגל,גבולות,מדינה,ומשטר דתי איסלמי על כל חלקה בארץ ישראל.בערך כמו הנביא מוחמד

  • 33.

    מסומם.. (ל''ת)

    דחוף לאברבנל, 29/12/08 07:13

  • 32.

    הכי קל בתל אביב

    ציוני, 29/12/08 07:11

    ליונתן
    אני אדם שמאוד מעריך אותך כאומן והפעם באמת איכזבת אותי.הכי קל לספור כבשים בתל אביב ואפילו להגיע לכבש השישה עשר בזמן שבשדרות ילדים לא מצליחים לספור כבשים בלילות כבר כמה שנים.תמיד הכי קל הוא לבקר פעולות כדי לצאת ''תותח''אחר כך.אני מעדיף להוציא תותחים ולהרוג את מי שלא רוצה בקיומי.אני לא רוצה שנכדיי בעוד 20 שנה ילמדו על שואה נוספת.אסור לנו לפגוע באזרחים חפים מפשע וכואב לי הלב לראות ילדים בצד השני נםגעים אבל זה קורה לי כי יש לי לב מה שלחמאס אין.

  • 31.

    חח...''מבצע סביבון'' - ענק!

    אביחי, 29/12/08 07:06

    ''ענבי זעם''? ''עופרת יצוקה''? WTF? מאיפה הם שולפים את השמות המעפנים האלה? כמו תמיד, נהניתי מהכתיבה, למרות שחלקתי על המסקנות. לפעמים מלחמות הן רע הכרחי. אם ארצות הברית לא היתה מתערבת בסכסוך הדמים בבוסניה ומפגיזה את סרביה (פעולה שגרמה להרג של אזרחים חפים מפשע), מילושביץ' היה משלים באין מפריע את ''טיהור'' קוסובו. העובדה שאין התערבות צבאית בינלאומית שמטרתה להפסיק את המלחמה בקונגו, הטבח בדארפור והשלטון הרודני של רוברט מוגאבה בזימבווה - היא ''פשע נגד האנושות''. מבצע צבאי שנועד להגן על אזרחים מפני התקפות מתמשכות של ארגון שאותו הגדרת במילים:''ברוטלי, אלים ובהמי'' הוא מוצדק, הכרחי, וכן - גם מוסרי.

  • 30.

    החמס שולט באחזריות? שלטון אימה? חשבתי שהם ניצחו בבחירות דמוקרטיות (ל''ת)

    אחד שלא מבין, 29/12/08 07:00

  • 29.

    טיסינו האמיצים הביסו את חיל האויר של עזה (ל''ת)

    ----------- יציקת עופרת ---------------, 29/12/08 06:55

    • An approprite name for you is

      Shimon hamakkabi, 29/12/08 09:00

      Yitzikat hara

  • 28.

    אתה רוצה שיפתחו אתך מו''מ מתוך אהבה אליך?זה חמרד..תתבגר.! (ל''ת)

    אופס, 29/12/08 06:54

  • 27.

    דיברת אמת, יפה הנפש לא מציעים פתרונות.

    המבין, 29/12/08 06:51

    אני ממשר רוצה לדעת, מדוע העזתים לא הפכו את הרצועה לאיזה גן עדן, עם מלונות נופש, חופים, קזינו, בידור וכדומה. הם בחרו להטריד אותנו ללא הפסקה. מי אמר שצריך להחזיר באותה מטבע....אולי בשבלם זה משחק, לא בשבילנו ולכן אם אין פרופורציה לתגובה שלנו אז אולי יבינו לזמן מה שנמאס לנו מהשטויות שלהם.

  • 26.

    אני מסכים, הגזמנו (ל''ת)

    גלעד, 29/12/08 06:48

  • 25.

    לא מבין

    אלי, 29/12/08 06:45

    למה אני בכלל מגיב לשטויות שלך...
    אבל אני חושב שזה בטח אחרי שלקחת שורה
    וחשבת על 1000 ש''ח עלות כתבה לעיתון

    לך תחפש לך עם אחר

    • מילותיך כדורבנות אלי היקר.

      חנה, 29/12/08 08:03

      אלי אתה אדם עשר. ומילותיך כדורבנות. אהבתי את התגובה קצר וקולע. מי יתן וירבו כמוך בישראל. הלוואי שיום אחד השמאלנים יודו בפנינו כמה צדקנו. אבל אז יהייה מאוחר מדי. אלי יקירי. עלה והצלח.

    • מצטרף ל-25

      אבישי אבירם, 29/12/08 12:32

      אני מצטרף להצעה של 25. יהונתן, לך תחפש לך עם אחר. אתה לא רוצה שהעם הזה יחיה פה.

  • 24.

    חייבים להוציא חוק נגד כתבות הבגידה האלה! לא יתכן שבזמן מלחמה (ל''ת)

    יקומו אזרחים משתמטים חסרי אחריות ויזנבו לנו בהסברה, 29/12/08 06:41

  • 23.

    יונתן! תפסיק לזלזל בגפן. לך תמסוק זיתים ותרביע יחמורים. (ל''ת)

    אזרחות פלסתינית כבר יש לך?, 29/12/08 06:40

  • 22.

    מצרים כבר הבינו, הירדנים הבינו, אירופה הבינה, ארה''ב הבינה. (ל''ת)

    רק יונתן ופוטין לא הבינו... אז לכו שניכם לצ'צניה, 29/12/08 06:38

  • 21.

    כשאתה מפיל טונות של דמגוגיה זולה, זה הופך אותך לאלים מילולית (ל''ת)

    ישראלי! וכל השאר שידאגו לעצמם, 29/12/08 06:37

  • 20.

    יונתן, תתמקד בשירה, זה כנראה התחום החזק שלך! (ל''ת)

    כנראה שאתה יותר פלסתיני מישראלי., 29/12/08 06:35

  • 19.

    המאמר שלך מתחיל עם המילה ''הם'' תתבייש ''הם'' זה חיילינו.

    א.נ, 29/12/08 06:34

    תתבייש לך שרלטן נחמד אתה כותב כבר בתחילת ה''מאמר'' שלך את המילה ''הם'' כאילו שמדובר במדינה אחרת באיזה חיילים זרים שלא קשורים לעניין ופלשו מכוכב מאדים לעזה מקום חביב ושקט על כולם עם תושבים שוחרי שלום ומשטר שכל רצונו זה לשמור על איכות הסביבה.

    אני לא מתפלא עליך אם הבן החביב שלך לא שירת בצה''ל לעומת חיילים אחרים אז מי אתה שתטיף לנו מוסר ולחיילי צה''ל שמגינים על הבית.

    לך תקנה כרטיס טיסה וסע למקום שמתאים לך

    שלוןןןןןןןןןןם !!!!

  • 18.

    טוב נו, זה ידוע שלשמאל אין מה להציע חוץ מלבקר כל דבר שנעשה (ל''ת)

    אסור להתגונן! רק לוותר ולוותר ולוותר ולוותר ולוות, 29/12/08 06:34

  • 17.

    נכון וברור . תודה (ל''ת)

    דוד מיכאלי, 29/12/08 06:28

  • 16.

    מה הנך מציע ?

    יצחק, 29/12/08 06:26

    החמס הינו גוף השואף לחיסולה של מדינת ישראל.
    גוף זה נבחר על ידי הערבים בבחירות דמוקרטיות ככל הנראה ימשיכו הערבים תושבי עזה לתמוך בחמס.
    בנסיבות אלה איני רואה כל פתרון אלא לחסל את מנהיגות הארגון, הקדרים והתומכים כאשר על כל זאת להתלוות בפעילות הסברתית שאולי תפיל אסימון.
    בהחלט יתכן שתוך כדי פעילות זו ייהרגו גם ערבים מתנגדי טרור השבויים בסביבתם החשוכה - אין מה לעשות זאת הגדרה מיטיבה.

    אני שולל התלהמות, איני שמח היפוכו של דבר, אני בוכה על הטרגדיה האנושית בה נמצא כל האיזור כאשר הסיבה האמיתית לכך הינה החשיבה הערבית לפיה לא לך ולא לי ולא לכל יהודי באשר הוא אין זכות קיום במרחב אלא כ''דימי'' במקרה הטוב.

  • 15.

    יהונתן יקירי, לצאת תמיד נחמד ובסדר עם כולם זה הכי כיף.וזה גם עוזר עם (ל''ת)

    בנות 24 מבולבלות. אבל זה גם פאתטי. כל טוב., 29/12/08 06:25

  • 14.

    אז מה אתה מציע?

    tadbik2 , 29/12/08 06:18

    זה יפה לבקר, אבל מה הפתרון? הרי הוכח כבר שלדבר אי אפשר לדבר עם חמאס, החמאס לא מעונין לעשות עימנו שלום, והפרטנר שלנו לשלום נמצא ברשות הפלשתינית. אז מה אתה מציע?

    מה היה הפתרון שלך כשישראל הבליגה והבליגה לירי רקטות על אף התהדיה, וירי מאסיבי הרבה יותר אחריה?

    מה הפתרון? אני מוכן לשמוע הכל.

    • טוב שנזכרתם לשמוע... . ישראל גרמה לעליית החמאס

      אזרח מפוכח, 29/12/08 07:32

      במקום לסגור את הסכסוך עם הפת''ח לפני 20 שנה. עכשיו באמת אין עם מי לדבר,
      עכשיו באמת העסק אבוד.
      המנהיגות בישראל מורכבת מאפסים חסרי חזון ומעוף.
      אבל כנראה שזה מה שמגיע לנו...

      • יש הרנה חכמים כמוך שמספרים מה אפשר היה לעשות לפני 20 או 60 שנה

        מה אתה מציע היום, 29/12/08 08:03

        אני גם יכול לספר לך איך ניתן היה להשקיע בבורסה לפני שנה ולעשות כסף, רק חבל שלא ידעתי זאת אז

  • 13.

    העם הפלסטיני בחר חמאס

    אבי,התנחלות רמת אביב ג', 29/12/08 06:18

    בבחירות חפשיות ודמוקראטיות בפיקוח משקיפים בינלאומיים ,העם הפלסטיני בחר את ממשלת החמאס.העם הגרמני וגם העם היפני אשר בחרו לחיות תחת שלטון של סגידה הדוגל בשינאה וגזענות סבלו מהפצצות מאסיביות לאין ערוך כולל משתי פצצות אטום שהוטלו על הירושימה ונגאסקי שנטלו את חייהם של רבע מיליון בני אדם.
    ישראל תמיד השתדלה מאוד לא לפגוע באזרחים שאינם מעורבים ישירות באלימות.

    • מה, לא שמעת? הם בחרו בחמאס בגלל שחיתות הפת''ח.

      רגיש בקצה, 29/12/08 08:43

      כככה אמרו בחדשות

  • 12.

    הפעם הסתיגות

    גרנית , 29/12/08 06:11

    יונתן,
    כמי שנהנה לקרוא אותך ולאן דוקא בגלל נהלל,
    הפעם לא לקחת בשבון, לא רק את שדרות וסביבתה
    -ומי שלא חי שם יום יום קשה לו להבין - אלא גם כי מרבית המסכנים והאומללים תומכים נלהבים בחמאס,בפעולותיו ובמטרותיו.

  • 11.

    אדון יהונתן גפן

    חנה ניויורק, 29/12/08 06:10

    היית מדבר אחרת אם טילים היו נופלים בתל אביב. אדון יהונתן גפן. הסכם אוסלו שאתה תמכת בו . ההתנתקות שאתה תמכת בה יצרו מצב בלתי אפשרי.
    מתי תלמד שאתה יהודי . ושהם שונאים אותך. גם בשואה וגם עכשיו קמים עליינו לכלתינו.
    אלה לא בני אדם כמוך הערבים אדון יהונתן גפן. אלא חיות המין האנושי. כל הערבבים.בני ישמעל הם חיות ומפלצות אדון יהונתן גפן שלא בוחלים בדם. בהרג. בחרבות בכדורים ובטילים.
    אין להם רחמנות עליך ולא על בני עמם ומכאן אין לנו ברירה אדון יהונתן.
    אין לנו בריר בתור אנשים טובים שנתנו מיליון הזדמנויות לערבים לחיות בשלווה לקחת את היוזמה לידינו.
    אתה הבאת את הרוע בזה שלא ראית את התחזית בימי אוסלו של מה עומד להיות. ובבקשה. לא צריכים יותר את דעותיך כי אתה פסול לקבוע דיעה.
    לאידעת לאן תביא דרך השלום וראה לכמה דם השלום שתמכת בו גרם.
    שלום לא עושים עם חיות אדם. צריך לשחק איתם במשחק הגונגל.
    אנחנו הטובים יהומתן גפן. אנחנו טובים . הכי טובים. תכניס לך את זה לראש. אבל זו מלחמת חובה. הלוואי שיום אחד יפול האסימון. אולי כשפציצו את תל אביב. תהיה בריא. אין לי שנאה אליך. ואולי חבל שאין. אנחנו לא עם רע ושונא. אם היינו עוצרים וחוסמים טפילים כמוך לא היית באה גזירה והרג לעולם.

  • 10.

    הלואי והקאסם הבא ינחת לך על הלשון וישתיק אותה

    רויטל, 29/12/08 06:08

    נא לא לצנזר. בימים שתושבי הדרום יושבים במקלטים אסור לצאת בהכרזות שכאלו, בייחוד לאלו שיושבים לבטח בתל אביב.

  • 9.

    יפיוף, מה יש לך לומר לתושבי הדרום שחיים תחת טרור שנים? (ל''ת)

    יהודי ציוני, 29/12/08 06:08

  • 8.

    אולי תספר לי על דרך הפלאים שלך להגן עלינו (או יותר נכון

    אזרח הדרום, 29/12/08 06:05

    אולי תספר לי על דרך הפלאים שלך להגן עלינו (או יותר נכון על תושבי הדרום).

    • מה זאת אומרת ? לא שמעת עלך דנידין (ל''ת)

      דון קישוא, 29/12/08 13:37

  • 7.

    הכתבה

    המגיב, 29/12/08 06:05

    מתי תלמדו לכתוב בעד מדינתינו, תמיד אתם יותר חכמים!!!

  • 6.

    הפעם עם הסתיגות

    מנחם גרנית, 29/12/08 06:04

    יונתן,
    בד''כ אני מסכים ואף נהנה לקרוא,תוך ''חולשה'', גם אני נולדתי בנהלל.
    הפעם יש שוני, ולא רק בגלל שדרות וסביבתה.
    החמאס נהנה מתמיכת מרבית המסכנים והאומללים.

  • 5.

    אדון יהונתן גפן, שכחת שהפלסטינאים העניים שלך הם אלו שהצביעו חמאס

    גולן, 29/12/08 06:00

    כך שהם אחראים לא פחות. לעם יש כח להשפיע, בכל מצב, העם זה שנותן את הכח ולוקח את הכח מההנהגה כך שאם הפלסטינאים באמת היו מבינים שחמאס לא טוב להם אז הם היו דואגים להתקומם כנגדו, יש להם את הכח בדמות החמולות והמאפיות שלהם, זה תלוי בהם וישראל שלחה להם כרטיס הצבעה, או לסכן את חייהם כנגד החמאס עם צ'אנס לשקט עתידי ארוך טווח או למות על ידי ישראל וללקק את הפצעים עד לסיבוב הבא. הבחירה בידיהם ואם הם באמת רוצים מדינה אז יש להם הזדמנות של פז להרוויח אותה בזכות הרצון הטוב או להרוויח מאה טון פצצות בזכות השנאה. מה אתה היית בוחר?
    מי שמרחם על אכזרים סופו להתאכזר אל רחמנים והלוואי עלינו עולם כמו של הפלסטינאים ללא אף אוייב מבחוץ, תחשוב רק מה הם היו יכולים לבנות אם היו משקיעים עשירית מהכסף והמאמץ שהם השקיעו נגד ישראל בבניית המדינה שלהם.

  • 4.

    שתה עוד כוסית. זה יעבור לך. (ל''ת)

    כמה אפשר לילל, 29/12/08 05:58

  • 3.

    מאמר מתנשא

    יניב, 29/12/08 05:55

    גפן, כטובי הפוסט-מודרניזם, טוען למעשה שעולם יהיו הפלשתינאים קורבנות.
    הוא ממש רואה בהם ילדים להורים מכים שאף פעם אינם בעלי אחראיות למצבם.

    תפסיק להתנשא על הפלשתינאים! הם עם אינטילגנטי וידוע ידע מה הוא בוחר שהעלה את החמאס לשלטון.

    לכן, אם לשיטתך (ולשיטתי) זכאים הם למדינה ולממשל, זכאים הם גם לשאת באחראיות על הנהגה כושלת ומחרחרת מלחמות.

    נפלא בעייני התרוץ כאילו יימחק הסיכוי לשלום בשנים הקרובות:
    ראשית, למדנו ששלום עושים עם אויבים (שריד 94')
    שנית, תמיד נדמה שאחראיות זו היא על ישראל אבל אף פעם לא על מניהגיהם.
    שלישית, שלום עם ישראל הוא אינטרס פלשתינאי יותר ממה שהוא אינטרס ישראלי.

    גם אני במשמאל הישראלי - אבל אני בטח לא דוגמטי כמוך

  • 2.

    בני עמו הם הם החמאס

    יא טיפש, 29/12/08 05:51

    הסר צביעות מבין שיניך

  • 1.

    כל מילה בסלע! (ל''ת)

    שי, 29/12/08 05:44

    • הסלע עוזר לך להתחבא מהטיל? (ל''ת)

      שם, 30/12/08 01:48

    • גפן you are a disgracer even as

      jack from Montreal, 30/12/08 04:02

      a peacemaker but twisted one