• 128.

    קל מאוד

    חו, 07/05/09 17:09

    אני ממש בספק למה הם לא עברו את המייצב הזה!!

  • 127.

    שאלה

    אחד ששואל, 12/12/08 23:33

    למה המנה של 2 מספרים שלילים היא שלילית

    • המנה של 2 מספרים שליליים אינה שלילית, מדובר בשאלה לא בקביעה

      נחום שחף , 24/12/08 06:24

      לא מספיק לעבור במתמטיקה, תחילה יש לעבור בהבנת הנקרא.

  • 126.

    חחחח WTF?!

    נוי, 12/12/08 14:21

    בזההה נכשללוו?! וואי הילדיםם היום ממש מפגריםם!

  • 125.

    חחחח WTF?!

    נוי, 12/12/08 14:21

    בזההה נכשללוו?! וואי הילדיםם היום ממש מפגריםם!

  • 124.

    מה זאת הרמה הזאת מה אתם נורמאלים יל ד בכיתה ג יכול ואתם ללאאאא? (ל''ת)

    נוני, 12/12/08 07:56

  • 123.

    NRG אתם עלובים!!! אתם מפרסמים תגובות שלי ואח:כ מסירים אותן

    yaroncor2 , 10/12/08 10:00

    למרות שאין בהן שום דבר פוגעני או מעליב
    לי נמאס מזה ואני לא מגיב יותר באתר שלכם ולא טורח גם לקרוא אותו
    היו שלום ומי יתן ויעשו כך עוד הרבה כמוני
    ותלמדו לקח

    • אני מקווה שלי לא עושים כך גם... (ל''ת)

      kobyssh , 10/12/08 19:20

  • 122.

    האם הרב עובדיה צדק?והמורים אכן ''חמורים''? (ל''ת)

    קורן נאוה טבריה-, 10/12/08 09:34

    • לדעתך המצב בבתי הספר של ש''ס יותר טוב? חחחחחחה (ל''ת)

      Eחד, 10/12/08 10:53

  • 121.

    הייתי מצפה מילד בכיתה א או ב שידע לפתור כאלו דברים. (ל''ת)

    הייתי מצפה, 10/12/08 09:09

  • 120.

    בעיתון הצופה (לא חרדי) פורסם לפני כשבועיים תוצאות של מבחנים פסיכומטרים

    לא חרדית, 10/12/08 08:20

    שעוברים קבוצות של חרדים, שלמדו כל חייהם בעיקר לימודי קודש.כיתות אלו למדו בבית הספר EZ WAY מנכ''ל בית הספר: עו''ד אהוד צלטנר . התוצאות להלן:
    במועד אפריל מתוך כתה של 20 איש 15% הוציאו מעל 700 45% עברו מעל 610 (לעומת הממוצע הארצי של 27%). במועד יולי שוב נשברו הסטטיסטיקות וקרוב ל-10% עברו 700. במועד אוקטובר המגמה נמשכה הממוצע בכתות של החרדים גבוהים ב-40 נקודות מהממוצע הארצי. וזאת לאחר השלחמת פערים של כמה חודשים בלבד.
    לא קשה להסיק את המסקנות.

    • בכל זאת מדובר ב 20 מבוגרים שלמדו לפסיכומטרי! (ל''ת)

      עמנואל לווינס, 10/12/08 19:21

  • 119.

    אני לא מבין איפה הבעיה כאן? מה כל-כך קשה בתרגילים?

    לא גאון גדול, 10/12/08 08:11

    איך יכול תלמיד לטעות בשאלות כל-כך פשוטות.
    לדעתי הבעיה היא במורים. רמת ההוראה בארץ שואפת ל- 0.

  • 118.

    המבחן הזה - פשוט בדיחה.

    יגאל, 10/12/08 08:05

    ברוסיה תרגילים כאלה עשינו בכיתה ג.
    רמה לדבילים.
    בושה וחרפה.
    לזרוק את משרד החינוך לפח. במקום ללמד ילדים מדעים כמו שצריך - מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, אסרונומיה, ביאולוגיה, שרת החינוך מתעסקת בקו הירוק, מבלבלים להם את המוח עם פסטיבל רבין, לא בודקים שעורי בית, ורוב השנה מבלים בכל מיני חופשים ושביתות.
    אז למה מצפים?

    • הבעיה לא נולדה היום אצל שרת החינוך הנוכחית

      נחום שחף , 24/12/08 06:43

      הבעיה גם לא נולדה לאחר רצח רבין. רמת ההוראה בישראל נמוכה מזה שנים רבות, אצל כל שרי החינוך - מימין ומשמאל.
      אכן כדבריך רמת ההוראה אינה מספקת, אלא שהבעיה לא התחילה אצל מורי ישראל, הבעיה מתחילה בהתיחסות לערכים בכלל.
      ראה רמת התוכניות בטלויזיה הישראלית ששיאה מלחמת הפרידמנים והבובלילים.
      רמת החינוך בישראל כרמת הפוליטיקאים כרמת בית המשפט כרמת התקשורת, כרמת העתונאים.
      החינוך מתחיל על מרקעי הטלויזיה, בכותרות העתונות. המקום בו מורי ישראל סופגים את ערכיהם.

  • 117.

    שאלות כאלה מטופשות

    קרן, 10/12/08 07:32

    רמה מאוד נמוכה.
    כמו שעשו עם הקו האדום של הכנרת - בטח יורידו את רמת השאלות ל- 1+1 על מנת שילדי ישראל המחוננים יצליחו לקבל ממוצע 70

    • לכיתה ח' השאלות סבירות. הבעיה אינה בשאלות, אלא ברמת התלמידים בישראל

      נחום שחף , 24/12/08 06:27

      ביחס לשאר העולם.

  • 116.

    זה רק מעיד על מצבם הגרוע של המורים

    דיסקלקולית, 10/12/08 07:03

    מורי המתמטיקה בפרט,אינם יודעים ללמד את מה שהם יודעים, הם רצים בחומר למרות בקשות הילדים לתת להם זמן לעכל את מה שלמדו קודם, וזאת על מנת להספיק עד סוף השנה, מה שחייבים.
    זה פשוט לא עובד כך. עובדה!!!

  • 115.

    זה רק מעיד על מצבם הגרוע של המורים

    דיסקלקולית, 10/12/08 07:03

    מורי המתמטיקה בפרט,אינם יודעים ללמד את מה שהם יודעים, הם רצים בחומר למרות בקשות הילדים לתת להם זמן לעכל את מה שלמדו קודם, וזאת על מנת להספיק עד סוף השנה, מה שחייבים.
    זה פשוט לא עובד כך. עובדה!!!

  • 114.

    ע''פ השאלות, הדור כלל לא קיים. איך אפשר להכשל בשאלות כאלה? (ל''ת)

    י, 10/12/08 06:59

  • 113.

    השאלות פשוטות! (ל''ת)

    צח, 10/12/08 06:54

  • 112.

    המצב עגום עד מאד!!! (ל''ת)

    דניאל, 10/12/08 06:44

  • 111.

    מבחן פשוט - כולם חייבים לעבור (ל''ת)

    גיא, 10/12/08 06:29

  • 110.

    זו לא חרפה כי אם נחשלות גורפת של עולם ה-4 (לא טעות) (ל''ת)

    מחנך מרכז, 10/12/08 06:28

  • 109.

    גןןןןעאלללד

    הרבי מיעוטו, 10/12/08 06:12

    באמת במיעוטו זה, קשה להם עם מספרים דו ספרתיים.

  • 108.

    כמה מתוך עתונאי ישראל היו עוברים את המבחן?

    נחום שחף\ פיזיקאי, 10/12/08 05:44

    כמה מתוכם היו יודעים לענות על השאלה האחרונה (שתי משוואות עם שני נעלמים)?
    שאלה לעתונאי ישראל - אם לטעמכם נבחרי הליכוד מיצגים את הימין הקיצוני, כפי שנטען ע''י העתונות, מי במדינת ישראל מיצג את הימין? מי במדינת ישראל מיצג את הימין המתון?
    וכמה שאלות קלות יותר:
    כמה מתוך עתונאי ישראל מכירים את כללי הלוגיקה?
    איזה ציון הם היו מוצאים בקטגוריה של פלורליזם?
    איזה ציון עיתונאי ישראל היו מקבלים בעמידה בכללי האתיקה העיתונאית?
    איזה ציון הם היו מוצאים בקשר אל המציאות?

  • 107.

    אני חם על המגיבים אין אחד אנושי

    כן חיים מברזיל, 10/12/08 04:57

    אצלי כולכם 00000 אחד גדול .בני 40 ו 50 ומורים וסטודנטים הכל עיסה אחת .אם לא תלמדו את הילדים שלכם ערכים בסיסיים של בן אנוש....בן אנוש זה לא כל הגאונים שהגיבו ..לא ולא...אתם יודעים שהמצב עגום כי הרוב אפילו לא מבין שאלגברה זה הפסיק של מה שחשוב.כולכם קבלתם 000000

    • כשלון בחינות מיצב

      מספרית, 10/12/08 07:01

      כל מילה שלך חצובה בסלע. כל הכבוד.

  • 106.

    בתור בן אדם אני יותר מתבייש שאין ערכי אנוש

    חיים ברזיל, 10/12/08 04:45

    תבינו כולכם שידעו מה התשובות.תשאלו את עצמכם איזה בני אדם אתם שכך מלגלגים על ילדים שלא יודעים.זה הילדי שלכם דפרים עלובים.מבוגר אהבל ילד אהבל מבוגר חיה ילד חיה.תלמדו ערכים ותראו תוצאות גם באלגברה.

    • חיים, אני דיי מסכים איתך

      הומו אתאיסט, 10/12/08 05:10

      אבל יש גם דרך לכתוב דעות... התגובה שלך, איך נאמר, לא מנוסחת בצורה שממש עושה חשק לקרוא אותה או להתייחס אליה. היא לא ממש מסבירת-פנים.

      • זה בדיוק מה שרציתי שמישהו יתעורר

        haim, 10/12/08 05:23

        לא אני חשוב אבל הנושא.תודה

    • אתה צודק, זה מזכיר לי סיפור המסופר על מקרה שקרה בטכניון (נכון או לא,

      לא באחריותי), 10/12/08 08:02

      סטודנטים קבלו תרגיל - לתכנן צינור שיוביל דם בין חיפה לאילת. הסטודנטים התחלקו לקבוצות למדו עבדו תכננו. והגישו את העבודות למרצה, שאחרי עיון קל נתן לכולם =נכשל=. אף סטודנט לא תהה לפני העבודה, דם? מאיפה יבוא הדם? בשביל מה צריכים אותו? ומי צריך אותו? (טוב, תוציאו את בנק הדם מהסיפור).

      • יש סיפור אחר יותר מוצלח

        סטודנט, 12/12/08 17:25

        שבשנה הראשונה בתכניון שאלו את הסטודנטים כדור ברזל במישקל 3 ק''ג מופל מהגג תוך כמה זמן יגיע לריצפה? כל הסטודנטים בדכו ונתנו תשובה ויבלו 100 (שאלה פשוטה)
        בנים לאחר מכן שוב שאל את השאלה וכל סטודנט עיין בתשובות של שנים עבדו והעתיק
        במשך הנים בנו עוד קומה לבניין ושאלו את אותה שאלה והסטודנטים עדיין העיקו וקיבלו 100
        עד שסטודנט תמים בדק וקיבל נכשל

  • 105.

    כולכם מרגישים גאונים אין פה תגובה אחת

    חיים ברזיל, 10/12/08 04:40

    ששוה את המקלדת שתקתקה אותה.הורים אהבלים ילדים אהבלים.מי ההורים של הילדים האלה אם לא אתם.לפני אלגברה תחנכו אותם ערכי אנוש,כבוד,יושר,נדיבות,סבלנות,אהבת החיים והערכתם,יחס לזולת....אלגברה תגיע אבל את זה אתם לא נותנים אז אל תבואו בטענות לילדים,,,הילדים זה ראי שלכם.גועל נפש

  • 104.

    בתור סטודנט שעובד רבות עם תלמידים

    הומו אתאיסט, 10/12/08 02:59

    בגילאי יסודי וחטיבה, אני יכול להגיד לכם שלטענתי הכשל הזה נובעת בעיקר מהסיבות הבאות:
    1. בעית בלימוד קריאה והבנת הנקרא. א''ב של פתירת שאלה או בעיה זה קודם כל להבין במה מדובר ומה מבקשים ממך.
    2. בעיה בלימוד הלוגיקה הבסיסית שעומדת מאחורי תיאוריות שונות כמו באלגברה היסודית שבמתמטיקה. דוגמה: המשמעות וההבנה של ביטויים מתמטיים ופעולות בעלות גרירה לוגית על ביטויים כאלה הם הבסיס החיוני לפתירה של משוואות אלגבריות פשוטות מתוך הבנה ולא כמו תוכי, כפי שגיליתי לתדהמתי ולצערי שמורים כנראה מלמדים היום תלמידים לפתור. יש דברים שבהם כדאי לשנן וללמוד דברים בע''פ, גם במתמטיקה, אבל זה חייב להיעשות מתוך הבנה של התיאוריה ולא מתוך סתם דקלום רובוטי ומשעמם. אני יכול להבין אפוא את השעמום והכשלון של תלמידים רבים במערכת שכזאת.

  • 103.

    אני מורה לשפה וספרות ערבית ועברית --השאלה שלי מה עושים המורים כשקמים ב

    מוחמד --איש חינוך-כפר קרע, 10/12/08 01:50

    בוקר האם הם הולכים לעבודה או שמא הולכים לעבוד ? זה מצב מאוד מדאיג ומעורר דאגה רבה פשוט נעלבתי כשקראתי את השאלות למרות שהכיוון והנטייה וגם המקצוע שלי שפות ומדעי הרוח הצלחתי לקבל ציון מלא בפתרון השאלות אני זוכר את הכללים מזה שהייתי בכיתה ז '' אז כאיש חינוך אני קורא לשרת החינוך לפעול מיד ומהר למיגור התופעה והמגיפה הזו שמתפשטת והולכת ומחריפה כי ההשלכות יהיו נוראיות על אנשי העתיד והדורות הבאים שלנו

    תודה למעריב על ההתעניינות

  • 102.

    שאלות כל כך פשוטות!!!!! (ל''ת)

    זה דבר נוראי שילדים כל כך גדולים לא מסוגלים לפתור, 10/12/08 01:44

  • 101.

    הסיבה היחידה לאבד נקודות בכלל במבחן כזה

    המגיב הידוע , 10/12/08 01:32

    זה לתת בטעות את כמות האנשים בבריכה הלא נכונה. המבחן הכי בסיסי בעולם- חוקי חיוביות ושליליות, חשבון פשוט, ופתירה ובנייה של משוואה עם נעלם אחד. אם בזה מקבלים 44 אז החינוך שגוי לגמרי מהיסוד.

  • 100.

    כשיש כזה זילזול במורים זו התוצאה!!!

    הבעיה לא במתמטיקה אלא בחינוך, 10/12/08 01:30

    כשיש כזה זילזול במורים מצד ההורים וכמובן בעקבות זאת מצד התלמידים אין למה לצפות....

  • 99.

    קל מאוד לפטור - רק צריך לשמור שבת והכל

    חשב, 10/12/08 01:26

    יפטר בעצמו

  • 98.

    ואת זה מגדירים ב NRG קשה??? כנראה שגם בזה יש לתקשורת אשמה (ל''ת)

    סתם אחד, 10/12/08 01:23

  • 97.

    ואת זה (ל''ת)

    סתם אחד, 10/12/08 01:22

  • 96.

    בושה שתלמידים בישראל לא יודעים שאלות ככ פשוטות!!!!!!! (ל''ת)

    י, 10/12/08 01:16

  • 95.

    מה הטיעון המרכזי בכתבה ? השאלות קלות בצורה מעליבה. (ל''ת)

    יום טוב, 10/12/08 01:14

  • 94.

    מבחן של 5 דקות גג.זה רמה של כיתה ד-ה לא ח. (ל''ת)

    אאא, 10/12/08 01:11

    • ירושלים

      ג'וקרית, 10/12/08 07:04

      אם זה נכון מה שכתבת, אז האשמה מוטלת רק על המורים.

  • 93.

    מה הטיעון המרכזי בכתבה ? השאלות קלות בצורה מעליבה. (ל''ת)

    יום טוב, 10/12/08 01:09

  • 92.

    אפילו לא צריך משוואות

    לי, 10/12/08 00:51

    תרגיל מתמטי פשוט

    (30-6):2 3x
    36=

  • 91.

    אם לא מצליחים לפתור שאלות כאלו, מצבינו גרוע מאוד (ל''ת)

    דורון, 10/12/08 00:38

  • 90.

    את האמת, אני לא זוכר אם את החומר הזה למדנו כבר בח'

    קובי, 10/12/08 00:38

    או שלא , אבל מה שבטוח , עשיתי את כל השאלות בע''פ , זכרתי את התשובות האלו ואפילו צדקתי בהכל...
    אם הילדים שלנו טועים במשוואות עם ניעלם אחד בלבד אז תעשו לי טובה , בכל זאת מדובר בילדים בכיתה ח' , הם כבר לא קטנים. מה שכן , הם בטוח לא האשמים!
    מי שכן זוהי הממשלה הנוכחית והקודמות לה ששמו את החינוך בתחתיתה של רשימת העדיפויות. . .

  • 89.

    מדינה נכשלת!!! מבחן כזה קל לא ראיתי הרבה זמן.

    אייל קיציס, 10/12/08 00:27

    אולי נזמין את המורים ואת תלמידי כיתה ח' ללכת לתוכנית של קיציס האם אתה יותר חכם מתלמיד בכיתה ה'? ניראה לי שכמות הניכשלים תהייה 80%!! אין פה יותר מידי אלא אי ידיעת חוקי מתמטיקה בסיסית וקצת לוגיקה. ניראה לי שאו שיחליפו את צוות המורים או שיש לנו תלמידים עם תפיסה של חגב.

    • מדינה ''נחשלת'', לא ''נכשלת''. נכשלת בלשון (ל''ת)

      בלשנית, 11/12/08 10:13

  • 88.

    אני מתבייש אם אלה היו השאלות !!!!!!! (ל''ת)

    מערכת החינוך בקריסה-ה צ י ל ן, 10/12/08 00:20

  • 87.

    קליי קלות ולא רק כי אני בטכניון :)

    סטודנט בטכניון, 10/12/08 00:10

    בזה תלמידיי כיתות ח נכשלו...

    המצב לא טוב!!

  • 86.

    למה אתם חותרים. אלה שאלות קלות מאוד נראה לי בח' צריך לדעת את התשובות (ל''ת)

    שי, 10/12/08 00:08

  • 85.

    כעגכגכע (ל''ת)

    בהנב, 09/12/08 23:33

    • ירושלים

      אתי, 10/12/08 07:05

      התשובה שלך מצביעה על רמה מאוד גבוהה של התבטאות....

  • 84.

    שיפרסמו את ההתפלגות (ל''ת)

    נ, 09/12/08 23:33

  • 83.

    ממשלת ברק וליבני פישלה בחינוך ובכל דבר- אני סומך על ביבי=נתניהו !!!

    שלמה מאור , 09/12/08 23:32

    ממשלת קדימה/עבודה הרסה לנו את החינוך, הפקירה את הבטחון, והרסה לנו את המדינה.
    בבחירות אני סומך על נתניהו+ליכוד!!

    • ירושלים

      אני, 10/12/08 07:06

      צודק ב-100%. פגעו בכל חלקה טובה.

  • 82.

    התוצאות הם ניצחון הבובלילים. (ל''ת)

    ניר מרמת ישי, 09/12/08 23:22

  • 81.

    באמת באמת שאלות קלות. לדעתי כאשר הייתי בכיתה ח'

    1, 09/12/08 23:20

    הייתי פותר את זה ממש בקלות

  • 80.

    אם אלו השאלות , אז או שהמורים חמורים או שהתלמידים חמורים או ששניהם !

    מיתר, 09/12/08 23:15

    מה שבטוח מצב על הפנים!

  • 79.

    לדעתי זה פשוט

    מיכל, 09/12/08 23:14

    ממש לא צריך מחשבון לזה

  • 78.

    מבחן של כיתה ה' ברוסיה יותר מורכב

    הורה, 09/12/08 23:08

    תת רמה מבישה

  • 77.

    חברה התוצאות כוללות ציונים של ערבים ודוסים שמורידים את הממוצע לאלה שכן

    א, 09/12/08 23:05

    לומדים את הנושאים האלה.
    מבחן פשוט ביותר!!!!!!

    • הדוסים דווקא מצליחים יותר מחילונים. תבדוק עובדות לפני שאתה סתם מגיב! (ל''ת)

      גילה, 10/12/08 08:33

  • 76.

    אני רוצה לגלות למשרד החינוך סוד מטעם תלמידי

    ציוני, 09/12/08 22:57

    מדינת ישראל.....

    בגלל שכולם יודעים שהציון לא הולך לתעודה.. אף אחד לא שם ------ על המבחן וחלק גם מגישים ריק או חצי ריק
    ככה זה היה בכיתה שלי.

  • 75.

    לה הגזמטם זה חתיחת מבחן קשה צריך ללחת לאונורכיתה

    LLLL, 09/12/08 22:50

    למא מכשים אל הילדים.

  • 74.

    אני בן 40 והוצאתי 100 ...

    רונן, 09/12/08 22:22

    יש לי רמה של כיתה ח .תודה

  • 73.

    תת רמה....פשוט בושה וחרפה

    מוש השור, 09/12/08 22:11

    ואני לתומי חשבתי שאולי ומדובר במבחן קשה ומאתגר, אך אם זאת רמת השאלות, יש להתבייש בתוצאות המחפירות...אני פשוט נדהם....לא חשבתי שהמצב כ''כ חמור...

    • I totally agree with you... kids these days (ל''ת)

      Gilad, 10/12/08 01:23

  • 72.

    התשובות לא נכונות

    לא חשוב, 09/12/08 22:08

    בשאלה האחרונה התשובה 54

    • אני מצטערת להודיע לך

      ..., 09/12/08 23:49

      אבל התשובה שלהם בסדר גמור...כנראה הבעיה אצלך

    • דביל - זה כן נכון. התשובה היא 36 (ל''ת)

      גלעד, 10/12/08 00:26

    • X=12 בשאלה אחרונה ולפיכך התשובה היא 36 אנשים.

      הפיתרון, 10/12/08 00:34

      בשעה 8:00 בריכה מקורה 3X ובריכה לא מקורה X
      בשעה 9:00 בריכה מקורה 3X ובריכה לא מקורה X+30
      לפי השאלה בשעה 9:00 יש x+30)-3x=6)
      מכאן 2X=24 -- X=12
      בשעה 8:00 היו בבריכה המקורה 3X כלומר 36 אנשים.

    • 12,36,42 (ל''ת)

      Arik, 10/12/08 00:38

    • התשובה היא 36 והיא נכונה (ל''ת)

      אאא, 10/12/08 01:13

    • הדרך לפתור את השאלה האחרונה

      תלמידה לשער במערכת החינוך הדתית, 10/12/08 01:19

      בריכה בשעה 8:00 בשעה 9:00
      מקורה 3X 3X
      פתוחה X X+30

      המשוואה 3X+6=X+30
      3X+6=X+30/-X-6
      2X=24/:2
      X=12 - בשעה 8:00 הבריכה הפתוחה
      12ּ3=36 בשעה 8:00 בבריכה המקורה

    • 36 זו התוצאה הנכונה

      הטעות שלך היא קטנה, 10/12/08 01:27

      יצא לך 54 כי הוספת 6 לX+30
      אבל כדי להשוות צריך להוסיף את 6 לבריכה המקורה 3X+6 שזה יהיה שווה לפתוחה X+30
      3X+6=X+30 מינוס 6 מינוס X זה
      2X=24 לחלק ב 2 זה
      X=12 זה הבריכה הפתוחה ב8.

      כפול 3 שווה 36 בבריכה המקורה ב8

    • תחזור לבית ספר

      חמציץ, 10/12/08 01:31

      התשובה היא 36

  • 71.

    קיבלתי 100, אם התלמידים לא יודעים את זה הם באמת טיפשים (ל''ת)

    ינון, 09/12/08 22:02

  • 70.

    החדשות האמיתיות בכתבה !!!!

    נדב, 09/12/08 21:46

    החדשות האמיתיות הן שכתבי NRG חושבים שהשאלות קשות. ויותר מהכל, הכתבה מעידה על רמת העיתונות.

  • 69.

    חשיבה חיובית

    דוד, 09/12/08 21:45

    הבעיה היא בחשיבה של הילד ולא בשכלו. הילדים היום מוחנכים לכך שהם צריכים לפתור מבחן וללמוד בשביל הציון. לא בשביל הידע.
    ברגע שהם נגשים למבחן שכזה, המחשבה הראשונה שעולה היא לא אך אני פותר נכון את הבחינה, אלא זה גם ככה לא נכנס לתעודה,למה להשקיע בכלל מחשבה????
    ולכן התוצאות נראות כפי שהן.
    שיפסו ללמד בשביל מבחן בשביל בגרות,אלא בשביל השכל והגיון. זה הפתרון הטוב ביותר.

  • 68.

    ביזיון

    צורי, 09/12/08 21:34

    ביזיון שתלמידי ח' קיבלו ציון ממוצע של 45%, אם זו רמת השאלות. אמנם לא הכי קל לכולם, אבל בוודאי לא ברמה שהתלמיד הממוצע אמור להיכשל.

    מהפכה בחינוך. מייד.

  • 67.

    הבעייה היא לא הרמה באלגברה (נ.ב. המבחן די קל) אלא העדר ערכים!!!!!! (ל''ת)

    Eחד, 09/12/08 21:29

  • 66.

    למה פרסמו ממוצע ולא חציון של ציוני התלמידים?

    יעלה, 09/12/08 21:24

    אולי בגלל שיש כאלו שהגישו בחינה ריקה (ציון 0) אז הממוצע מוטה כלפי מטה? החציון מראה מדד הרבה יותר נכון להתפלגות ציוני האוכלוסייה, שאינו מוטה מערכים קיצוניים כמו 0.
    היה מאד מעניין לראות את החציון. נראה לי שהוא יהיה יותר גבוה ופחות היסטרי מהממוצע...

  • 65.

    איך זה יכול להיות שילדים בכיתה ח' לא יודעים לפתור מבחן כזה

    דני מור, 09/12/08 21:22

    הייתי מורה למתמטיקה בכיתות ז' ח' ט' לפני עשרים שנה אני לא זוכר שהיו ילדים שלא יכלו לפתור מבחן כזה קל.

    מה קורה בבתי הספר היום?!

  • 64.

    איך זה יכול להיות שילדים בכיתה ח' לא יודעים לפתור מבחן כזה

    דני מור, 09/12/08 21:22

    הייתי מורה למתמטיקה בכיתות ז' ח' ט' לפני עשרים שנה אני לא זוכר שהיו ילדים שלא יכלו לפתור מבחן כזה קל.

    מה קורה בבתי הספר היום?!

    • תגובה למורה

      גלללללללללל, 10/12/08 22:35

      מורה יקר אני אענה לך כיצד תלמידים לא מצליחים במבחן כזה אז ככה הם עסוקים כל היום בלשבת במחשב להתכתב במסנג'ר וicq מחסירים שעות לימוד וימים בתואנות שווא לפעמים על מנת להישאר בבית עסוקים בדברים טפלים לא מתייחסים ברצינות ללימודים ואם מגיעים לבית הספר אז לא תמיד מאפשרים למורים ללמד לדאבוני זה מה שקורה ואחרי זה באים למורים בטענות ומכנים אותם ..... בשמות גנאי היום יש לתלמידים חוסר מודעות ולא כל כך איכפת להם . לא פלא שהמבחנים מראים את התוצאות העגומות הללו.ואם נכשלים במבחנים יש להם את החוצפה לערב את ההורים שלהם ולהקים מהומות בבית הספר אני אמא ואני יודעת מה מתרחש .לא פלא שהחינוך ירד ברמתו במימדים כאלה.

  • 63.

    איך זה יכול להיות שילדים בכיתה ח' לא יודעים לפתור מבחן כזה

    דני מור, 09/12/08 21:22

    הייתי מורה למתמטיקה בכיתות ז' ח' ט' לפני עשרים שנה אני לא זוכר שהיו ילדים שלא יכלו לפתור מבחן כזה קל.

    מה קורה בבתי הספר היום?!

  • 62.

    איך זה יכול להיות שילדים בכיתה ח' לא יודעים לפתור מבחן כזה

    דני מור, 09/12/08 21:21

    הייתי מורה למתמטיקה בכיתות ז' ח' ט' לפני עשרים שנה אני לא זוכר שהיו ילדים שלא יכלו לפתור מבחן כזה קל.

    מה קורה בבתי הספר היום?!

  • 61.

    איך זה יכול להיות שילדים בכיתה ח' לא יודעים לפתור מבחן כזה

    דני מור, 09/12/08 21:21

    הייתי מורה למתמטיקה בכיתות ז' ח' ט' לפני עשרים שנה אני לא זוכר שהיו ילדים שלא יכלו לפתור מבחן כזה קל.

    מה קורה בבתי הספר היום?!

  • 60.

    איך זה יכול להיות שילדים בכיתה ח' לא יודעים לפתור מבחן כזה

    דני מור, 09/12/08 21:21

    הייתי מורה למתמטיקה בכיתות ז' ח' ט' לפני עשרים שנה אני לא זוכר שהיו ילדים שלא יכלו לפתור מבחן כזה קל.

    מה קורה בבתי הספר היום?!

  • 59.

    איך זה יכול להיות שילדים בכיתה ח' לא יודעים לפתור מבחן כזה

    דני מור, 09/12/08 21:21

    הייתי מורה למתמטיקה בכיתות ז' ח' ט' לפני עשרים שנה אני לא זוכר שהיו ילדים שלא יכלו לפתור מבחן כזה קל.

    מה קורה בבתי הספר היום?!

  • 58.

    איך זה יכול להיות שילדים בכיתה ח' לא יודעים לפתור מבחן כזה

    דני מור, 09/12/08 21:20

    הייתי מורה למתמטיקה בכיתות ז' ח' ט' לפני עשרים שנה אני לא זוכר שהיו ילדים שלא יכלו לפתור מבחן כזה קל.

    מה קורה בבתי הספר היום?!

  • 57.

    ככה זה במדינה שבושה להיות בה מורה אבל גאווה להיות גיבור ריאליטי טלביזי (ל''ת)

    מורה שמתבייש במקצועו, 09/12/08 21:19

  • 56.

    כשאני למדתי בכיתה ח'- הרמה היתה הרבה יותר גבוהה מהשאלות האלה (ל''ת)

    חיפאית בת 30, 09/12/08 21:15

  • 55.

    טעות בתשובה האחרונה

    דור סירקו, 09/12/08 21:06

    זה 18 לא 36 !!!!!

    • תחזור גם אתה לבית ספר

      חמציץ, 10/12/08 01:32

      התשובה היא עדיין 36

  • 54.

    טעיתי רק בשאלה 2 ג, ורק כי לא זכרתי כללי חילוק

    ניר, 09/12/08 20:58

    מצד שני, עברו יותר מ - 10 שנים מאז בי''ס ...

  • 53.

    בושה וחרפה

    Pasha, 09/12/08 20:58

    אני סטודנטית ואני גם חונכת.
    בושה וחרפה מה שקורה כיום בבתי הספר.
    אני חונכת ילד בכיתה ו' שאינו יודע לכתוב את הם שלו באנגלית או יודע לעשות חילוק.
    מפחיד אותי לחשוב שילד כזה יסיים את הלימודים שלו ויכנס לאוניברסיטה. העצוב הוא שכדי שהילדים של היום יכנסו לאוניברסיטאות בעתיד.

  • 52.

    כשאומרים שהמורים לא טובים או שמערכת החינוך אשמה, זה רק חלק מהאמת (ל''ת)

    האמת היא שהתלמידים טיפשים ודפוקים בשכל!!, 09/12/08 20:52

  • 51.

    מישהו יודע כמה זה 6 כפול 8?

    יוסי מנוה אילן, 09/12/08 20:51

    לפותר נכונה, יינתן אחוז ממיליון שזה כידוע 2 שקל

    • חח...

      דורון, 10/12/08 00:40

      מסתלבט על האח הגדול?
      תראה איפה הילדים שלנו יגמרו בסופו של דבר? בתוכנית ריאליטי...

  • 50.

    הצלחתי הכל, אבל השאלה האחרונה קשה לכתה ח', לא?

    אביתר, 09/12/08 20:45

    השאלה האחרונה מזכירה קצת פסיכומטרי, חוץ מהעניין שיש תשובות אמריקאיות מבלבלות במיוחד.

    השאר די פשוט.

    זה נחמד, אני מרגיש חכם.

    • משוואה בנעלם אחד

      אאא, 10/12/08 01:15

      מאד מאד בסיסית
      3X=X+30-6
      את זה לומדים הרבה לפני כיתה ח.

  • 49.

    זה מבחן של כיתה ח'????????

    תת רמה, 09/12/08 20:44

    ובזה התלמידים נכשלים?
    לכו תבדקו בבתי ספר ממלכתיים דתיים, אם הכשלון הוא כמו אצל החילוניים. שם מקפידים על כבוד למורה ומשמעת. משמעת וכבוד=הצלחה.
    מתי תפנימו את זה כל המורים בחינוך הממלכתי?? תתחילו בזה שהתלמיד יקרא לכם המורה ולא בשם הפרטי שלכם כאילו הוא חבר שלכם.

  • 48.

    שנה שעברה הייתי בכיתה ח' והיה לי את המיצ''בים האלו. היה ממש קל. כנסו!

    תלמיד, 09/12/08 20:33

    עכשיו אני בכיתה ט', ושנה שעברה הייתי ב-ח' עם המיצ''בים שפרסמו את הציונים שלהם היום.
    במתמטיקה קיבלתי 93.
    באגלית קיבלתי 85.
    במדעים קיבלתי 88.
    ובעברית, הבעה ולשון קיבלתי 96.

    זה ממש מוזר שהציונים כלכך נמוכים, ובמיוחד מתמטיקה.
    אני, שהיו לי ציונים פחות טובים שנה שעברה, במיצ''ב קיבלתי ציון מעולה כי הוא היה ממש קל. המבחנים של משרד החינוך וכל המיצ''בים האלו הם ממש קלים, הרבה יותר ממבחנים פנימיים של הבית ספר.
    אבל אל תחשבו שזה הציונים של כולם. היו הרבה מאוד שהצליחו במבחנים האלו וכמה ילדים שהורידו את הממוצע..

    • תלמידים לא מקבלים ציונים אישיים על מבחני המיצ''ב.

      שי, 09/12/08 23:03

      סחטיין על ההמצאה היפה.

  • 47.

    אני בכיתה ח והצלחתי לפתור את התרגילים האלה בשתי דקות (ל''ת)

    אריאל, 09/12/08 20:30

    • חחחח זה עלבון אינטליגנציה LOL (ל''ת)

      יחי, 09/12/08 21:20

  • 46.

    חברה,החינוך בארץ מתדרדר

    אחד שעבר תבגרות לפני שנה, 09/12/08 20:19

    זה מבחן אולי לכיתה ה כל הדברים האלו
    זה נכון שחלק מסמנים סתם תשובות כי זה לא נכנס לתעודה
    אבל המבחנים בשנים האחרונות של הבגרויות ירדו פלאים ,מה לא מנסים על מנת לעלות את הציונים על מנת שכל אחד יוכל להיכנס לאוניברסיטה?!?
    תעודת הבגרות איבדה מערכה ברגע שכל אינפנטיל הוציא תעודת בגרות
    במקום לעלות חזרה את הקושי במבחנים,כל שנה מנסים שיטה אחרת שיותר יצליחו
    כל המיקוד הזה הורס את החינוך,כולם מחכים לראות מה ייפול ואז מלמדים
    החינוך שלנו קורס,עברתי את ה''מבחנים'' האלו לפני שנה וחצי והם היו תת רמה ברוב המקצועות (חוץ מהמקצועות הטכניים כל השאר היה תת רמה)
    ילד בכיתה ה צריך לעשות בלי טעויות את ה''מבחן'' הזה,וזה בושה אם לא

    • אם עשית את הבגרות בלשון אתה ודאי יודע

      אחת שעשתה לפני הרבה שנים, 09/12/08 21:41

      שאומרים מדרדר. עם דגש חזק בד'.

  • 45.

    התלמידים נכשלים כי הם מגישים את המבחן ריק.

    cotfss@gmail.com , 09/12/08 20:01

    או סתם מקיפים תשובות באופן רנדומלי.
    אין מה לעשות- מסתבר שתלמידי ישראל לא פראיירים, ואם המבחן לא נכנס להם לתעודה- למה לבזבז עליו זמן?

    • צודק ב100 אחוז גם בזמני ככה עשינו במבחנים דומים (ל''ת)

      לא נכנס לממוצע-לא מעניין!, 09/12/08 20:22

    • אצלי בבית ספר, ובעוד כמה, הציונים כן נכנסו לתעודה. (ל''ת)

      א, 09/12/08 20:33

      • חחח סתם אמרו לכם

        שלומי, 09/12/08 21:23

        פתי

    • וזו הבעיה האמיתית לא הרמה האינטלקטואלית

      דניאל, 09/12/08 21:50

      אלא היהירות וחוסר האיכפתיות והמשמעת, המאפיין את הנער הישראלי במבחן ואת הישראלי בכביש ואת הישראלי שזורק את הקליפות של הגרעינים בפארק- שינקו העירייה.
      זהו אותו ישראלי שיחנה על המדרכה ומוקף כל כולו באגו הפרטי שלו.

  • 44.

    כל מי שיש לו מנת משכל ממצועת חייב לקבל 100 המבחן הזה הוא תת-רמה (ל''ת)

    דוד, 09/12/08 19:52

  • 43.

    הפתרון:

    י ל ד , 09/12/08 19:49

    1א=-13
    ==========================
    1ב=4
    ==========================
    2א=נכון
    ==========================
    2ב=לא נכון
    ==========================
    2ג=לא נכון
    ==========================
    2ד=לא נכון
    ==========================
    3א=-7- (מינוס שבע)
    ==========================
    4=36 איש היו בבוקר בבריכה המקורה.
    ==================================
    נחמד.
    נשמח עם מעריב יביא לנו מדי פעם,
    תרגילים משעשעים כאלה.

    תודה על התרגיל הזה.

  • 42.

    לא חושב שזה אומדן למשהו. ישראל מחזיקה מקום טוב בעולם במחקר

    סטודנט לפיזיקה, 09/12/08 19:43

    יצא לי לדבר עם אנשים שלמדו בכל מיני מקומות בארץ וחלקם גם למדו בחו''ל, לפחות לגבי הרבה מהתיכונים המצב בסדר גמור. אוניברסיטאות-חסר תקציבים וחבל אבל המצב מצוין. מקום ב100 האוניברסיטאות הטובות בעולם לא הולך ברגל.

    עכשיו תנסו לזכור איך היה לכם בחטיבת ביניים. המבחן כולל לא מעט שבטח סתם הגישו טופס ריק ויצאו הביתה מוקדם.

    • זה עולם הולך ונעלם

      יוסי, 09/12/08 20:02

      אנחנו נוסעים על האדים של החינוך של מפא''י. בשנות השבעים ישראל היתה בין הראשונות בעולם. ההידרדרות החלה עם הגעת הליכוד לשלטון. תחילה בחינוך היסודי, אח''כ בתיכון, ואם נמשיך לבחור במפלגה זו - האסון יגיע לאוניברסיטאות.
      החוקרים הנמצאים היום באוניברסיטאות הם התוצר של מערכת החינוך של לפני 30 שנה. מפחיד לחשוב מה יקרה בעוד 10.

      • יש גם לא מעט חוקרים טובים בני 30-40, האם הם לא למדו בתקופת הליכוד?

        ערן, 09/12/08 22:08

        אולי הם היו חלק מהחינוך הכושל בימי הליכוד, אבל הפכו פתאום למבריקים ביימי ממשלת האחדות של שמיר ופרס, או הממשלה של רבין. ואז הליכוד עלה שוב לשלטון, ושוב פעם הם הפכו מיידית לגרועים, שכן הליכוד שוב עלה לשלטון עם כל הצחצחים שלו.
        (הנ''ל נאמר בציניות גמורה כמובן)

      • מתי החינוך התדרדר

        סטודנט להנדסת חשמל, 09/12/08 22:18

        החינוך התדרדר כשביטלו את הלימודים המקצועיים כמו מכונות ונגרות והחליטו שכולם צריכים להוציא תעודת בגרות.
        זו הטעות. צריך להבין שלכל אחד יש את היכולות שלו ואת ההתמחיות שלו, ולא צריך לנסות ולהכריח את כולם להתקבע על המסלול הזה של להוציא תעודת בגרות. מה יש? נגר זה לא מקצוע מכובד?

        • גם זה נכון

          אאא, 10/12/08 01:20

          בגרמניה יש בתי ספר מקצועיים בכל פינה.
          בתי הספר המקצועיים צריכים להיות ברמה גבוהה.לא אקדמית,אלא בתחום העיסוק,כגון נגרות.
          גם המשמעת ירדה מאד,סמים,הפקרות מינית,רמת המורים ירדה מאד,ריבוי הנשים במערכת החריב את המערכת כמו בכל מערכת אחרת.
          הטלויזיה משדרת זבל,אף אחד לא קורא ספרים,יש מעט מאד שיעורי בית....

      • גם השמאל דפוק

        מחפשת צדק, 09/12/08 23:30

        אם לא הפכתי סנילית אז אני חושבת שהיו לאחרונה גם כמה שרי חינוך שמאלניים כמו תמיר ואלוני. היכן התוצאות???

  • 41.

    שואש

    א., 09/12/08 19:41

    אם גם בשאלון המודפס התהפכו ימין/שמאל, זה מסביר את כשלון התלמידים.

  • 40.

    מה הבעיה? 40 שנה לא חשבתי מתמתיקה, מה גם שהייתי ממש גרוע בזה

    פתרתי נכון יותר מ60%. בשאר לא ידעתי איך להסתכל, 09/12/08 19:39

    תלמידים אמורים לזכור משוואות פשוטות כאלה. הבעיה היא המורה לא התלמיד. מורה לא יכול להרשות לעצמו שתלמידים לא יבינו את החומר הנלמד. וביה''ס חייב לתת למורה את כל הכילים לכך.כמה כסף צריך עוד לשפוך על המורים ועל בתיה''ס כדי שזה יקרה?

  • 39.

    ***מכתב לכל ההורים באשר הם***

    תלמידה לשעבר באותה מערכת חינוך של היום, 09/12/08 19:38

    אני כבר בת 30 ושונאת מתמטיקה בנפשי ובכל זאת הצלחתי!! מאז שסיימתי את התיכון לא נגעתי שוב במתמטיקה, ככה שיש לי בערך 12 שנים של הפסקה ובכל זאת הצלחתי לפתור את זה.
    מה קורה לתלמידים שחיים את זה יום יום ומתרגלים שוב ושוב??

    לעניות דעתי זה לא איכות המורים, אלא הערכים שמנחילים לילדים בבתים, להתייחס בזלזול למורה (כי בכל זאת הוא רק מורה לא רופא.. וגם כלפיו מתנהגים באלימות), לא לתת למורה לחנך אותם להתנהגות נאותה ולהקשבה אלא רק לתת להם חומר ושילמדו.

    אז הורים יקרים, לפני שאתם מתנפלים על מערכת החינוך, העומדים בראשה והמורים, תעשו בדק בית טוב טוב. תבדקו עם עצמכם אילו ערכים אתם נותנים לילדים שלכם (''אל תיתן שידפקו אותך ותהיה פריאר'' או ''תקשיב למבוגרים וחכמים ממך ותשכיל''.
    תבדקו אילו תוכניות זבל הם רואים בטלויזיה וכמה שעות מהיום שלהם הם מבזבזים על שליחת SMS כדי להצביע להשאיר את הכוכב התורן שלהם בתוכנית.

    חינוך מתחליל מהבית, לא ממערכת החינוך.
    ותחשבו על זה.

    • נכון מאד! (ל''ת)

      רחלי, 10/12/08 08:36

  • 38.

    שאלה 5

    יגאל, 09/12/08 19:35

    בכנסת יש 120 ח''כים, לכל ח''כ בממוצע 1.27 תיקים פליליים.
    א. אם נחלק את מספר ימי המאסר שניתן לגזור בתיקים הפליליים במספר חברי הכנסת, מהו המספר הממוצע של ימי המאסר ש''ישב'' כל חבר כנסת.
    ב. האם תיתכן מערכת חינוך מוצלחת כאשר המופקדים עליה לוקים בתכונות בסיסיות?

    • צודק

      ישראלית, 10/12/08 01:37

      ע-נ-ק
      צודק 100%

  • 37.

    לשאלתכם, כן אני חכם יותר מתלמיד כיתה ח'. (ל''ת)

    בוביק בוביק התותח , 09/12/08 19:32

    • בוביק באמת תותח... והנה סיפור קצר על יכולותיו...

      אח שלו, 09/12/08 20:10

      פעם הביאו לנו פאזל 6 חלקים.

      על הקופסא היה כתוב 1-2 שנים.

      בוביק התותח פתר את הפאזל בחודש אחד בלבד !!!

      תותח כבר אמרנו?

  • 36.

    מצטער- זו רמה של כתה ה' מקסימום ו' בזמני- בושה ופחד (ל''ת)

    בן 48, 09/12/08 19:30

  • 35.

    איזה באסה, החלדתי קצת

    גב' חלדה, 09/12/08 19:26

    נפלתי בשאלה 4: במשוואה הוספתי את ה-6 ל-X ועוד 30 במקום ל-3X.
    יאללה אנרג'י - בא לכם לצ'פר אותי בעוד שאלה ?

  • 34.

    לקח לי 3 דקות, ללא טעות (איפה 3ב'?), ואני כבר לא בן 40 ולא ראיתי חשבון

    דוד, 09/12/08 19:24

    כבר שנים רבות.
    המצב רע מאד. עד שלא פתרתי, לא הבנתי כמה המצב רע. אשכרה הדור הבא יגלם את כוכב הקופים. אלו יהיו מין סוג של תתי אדם מדברים. זה מפחיד.

  • 33.

    תשובה 4 - 36

    שרון, 09/12/08 19:24

    לפי החישוב שלי תשובה 4 היא 18 ולא 36 - איפה טעיתי? האם טעיתי?

    • 12 זאת התשובה הנכונה... (ל''ת)

      המציל, 09/12/08 20:12

      • שניכם טועים התשובה 36 ולהלן הפתרון המלא

        מיכל, 09/12/08 20:45

        שרון טעית בכך שעשית משוואה עם נעלם אחד והמציל אתה טועה כי לא סיימת לפתור את התרגיל. 12 זו התשובה לבריכה הפתוחה ושואלים על המקורה.
        להלן הפתרון הפשוט:X מקורה Y פתוחה
        X=3Y
        Y+30-X=6
        Y+30-3Y=6
        -24=-2Y
        Y=-24/-2
        Y=12
        X=36

      • x=12 אז 3x=36 (ל''ת)

        אורי, 09/12/08 22:46

    • טעית, הסבר בפנים

      לאהלה, 09/12/08 20:59

      . כנראה שכשהעברת את ה Y אגפים הוספת אותו לאגף השני במקום להחסיר אותו ממנו. כך הגעת ל 24=4Y במקום 24=2Y כשחילקת משם הגעת לזה ש שY =6 במקום 12

    • הינה המשוואות

      אלי, 09/12/08 23:48

      X- פתוחה
      Y - מקורה
      3x=y
      x+30=y+6

  • 32.

    אוי ואבוי...

    טל, 09/12/08 19:19

    אם את זה הם לא יודעים לפתור...
    יש מצב שבעוד כמה שנים אפילו שרוכים הם לא ידעו לקשור.

    • אמרת יפה (ל''ת)

      f, 09/12/08 21:18

  • 31.

    גם אני הייתי מקבל 100 (ל''ת)

    כבר ציפיתי למשהו לא ברור..., 09/12/08 19:17

  • 30.

    44 זה פשוט בושה

    פו, 09/12/08 19:12

    אני הייתי מקבל 100 ופתרתיאת זה בע''פ.

  • 29.

    מה זה, מבחן למפגרים?

    אלעד, 09/12/08 19:12

    אלה שאלות של כיתה ה'.
    בכיתה ח' כבר למדנו משוואות ב2 נעלמים, וחישוב מבוזר
    ואני עוד הייתי ב3 יחידות....

  • 28.

    מה זה 3ב? מופיע רק בתשובות (ל''ת)

    תומר, 09/12/08 19:09

  • 27.

    מבחן קל מאד

    שמעון עדימור, 09/12/08 19:08

    אם הם לא מקבלים 100 במבחן הזה - אז הם פשוט לא למדו או שהמורים שלהם לא יודעים ללמד
    השאלות ממש בסיסיות ואין שום טריקים

  • 26.

    באמת? בשאלות האלה הם נכשלו? אוי ואבוי (ל''ת)

    אלכס, 09/12/08 19:08

  • 25.

    מדובר בשאלון בסיסי ופשוט. (ל''ת)

    פפר, 09/12/08 19:05

  • 24.

    נו באמת

    חכם יותר מתלמיד כיתה ח, 09/12/08 19:05

    רק אל תתקילו אותנו בחילוק של 15 ב3 בלי מחשבון. אם גם מערכת nrg חושבת שהתרגילים האלה קשים, מצבנו עגום ממה שחשבתי...

  • 23.

    אני לא מאמין שבכזה מבחן קל קיבלו ממוצע 44 (ל''ת)

    אני לא מאמין שבכזה מבחן קל קיבלו ממוצע 44, 09/12/08 19:05

  • 22.

    טוב אומנם אני בן 19, אבל זה לא מצדיק לקבל 44...

    קיבלתי מאה!!, 09/12/08 19:02

    אני מניח שבחטיבה גם הייתי מקבל מאה! מבחן פשוט ודפוק למדי..

  • 21.

    נחמד לצאת רגע מהשגרה ולעשות כמה תרגילים

    דוד מהמרכז, 09/12/08 19:01

    קיבלתי מאה אבל אני לא בכיתה ח'

  • 20.

    ממש לא בשמים. בוגר כיתה ח' חייב לפתור את זה! (ל''ת)

    שי, 09/12/08 19:00

  • 19.

    כאשר ראשי הממשלה והשרים ברמה כזו, אין פלא שהתלמידים ברמה זו (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 09/12/08 18:54

  • 18.

    אתם רציניים? אלו שאלות ממש מפגרות

    יובל כהן, 09/12/08 18:43

    איך אפשר להיכשל בזה???

    וואי המצב של תלמידי ישראל ממש על הפנים!

  • 17.

    אני הייתי מקבלת 100

    טיגר, 09/12/08 18:43

    (ואין לי בכלל בגרות במתמטיקה)

  • 16.

    לא יותר חשוב קודם ללמד את הילדים להיות בני אדם (ל''ת)

    ולא לשאת סכינים ולהרביץ לילדים אחרים?, 09/12/08 18:39

  • 15.

    נו באמת תעשו לי טובה....

    תלמיד תיכון, 09/12/08 18:39

    דיי לנסות להוריד כל הזמן את הרמה של המבחנים!
    תתחילו לעלות את הרמה של התלמידים....
    חלאס עם המדיניות טלאים הזאת, משהו לא עובד אז מסדרים את הבעיה באופן מקומי!

  • 14.

    נו מה הבעיה

    משה, 09/12/08 18:28

    אני לא מבין מה הבעיה
    מדובר בשאלות קלות מאוד
    כשאני הייתי בכיתה ח' כולנו ידענו לפתור תרגילים כאלה. בטח שלא היה לנו ממוצע של 44 בכיתה.
    יש לי רק המלצה (בתור אבא) = כדאי שנפסיק להאשים את מערכת החינוך ונתחיל להכנס פנימה לתוך הבית שלנו ולבחון האם אנחנו מחנכים את ילדנו כראוי.
    יש לי שאלה אחת שתוכל לעזור לכם לבחון את עצמכם... ביום ראשון האחרון, השקעתם יותר זמן בלבדוק את השיעורים של הילד שלכם או בלראות האח הגדול? (במקרה הטוב לבדף במקרה הרע ביחד עם הילד...).
    תחשבו על זה....

  • 13.

    חסרה שאלה 3, ב' (ל''ת)

    gsfgfhkjvcxytr , 09/12/08 18:27

    • ומה זה 0 x - y קטן מבהכרח? (ל''ת)

      אתה צודק JEHEJFEFHQO, 09/12/08 18:37

    • תותח.... (ל''ת)

      גיא, 09/12/08 19:14

    • לך המורה הייתה אומרת להיות חולה באותו יום ולהשאר בבית... (ל''ת)

      אסף, 09/12/08 19:14

  • 12.

    פתרון הבחינה

    סטודנט הנדסת תכנה, 09/12/08 18:27

    -6-7 שווה ל (6+7)- ולכן קודם כל מחברים את 6 ו-7 ומקבלים 13. לאחר מכן, משנים את הסימן מפלוס למינוס ומקבלים 13-.

    2x6 - 2x4
    הטריק בתרגיל זה הוא לראות ששניים הינו מכנה משותף לשני הביטויים, ולכן על פי חוק הפילוג הביטוי שקול לביטוי הבא:

    2x(6-4)
    כלומר 2 כפול 2 שזה שווה ל-4.


    א. הסכום של שני מספרים חיוביים הוא חיובי.
    ב. המכפלה של מספר חיובי במספר שלילי היא חיובית.
    ג. המנה של שני מספרים שליליים היא שלילית.
    ד. אם x 0 ו y 0 אז בהכרח 0 x – y.

    א-אמת. 1+1 שווה מספר חיובי.
    ב-שקר. תחשוב שיש לך מינוסים ופלוסים. החברה שלך תמיד תזכיר לך את המינוסים שלך, אך לעולם לא את הפלוסים.

    ג-שקר. הגונב מגנב פטור(כלומר חיובי)
    ד. שקר. שיעורי בית: למצוא דוגמא נגדית לטענה השקרית.

    באלגברה, השאלות מסובכות מדי, ולכן, תמיד לדעת לשבת על-יד חרשן שנותן להעתיק.

    שהיה לכם בהצלחה, תלמידים חכמים ונבונים.

    • המנה של שני מספרים שליליים שלילית?! איך התקבלת ללימודים? (ל''ת)

      תמהני, 09/12/08 19:37

      • לא הבנת את תשובתו, מר תמהני

        צורי, 09/12/08 21:41

        ''המנה של שני מספרים שליליים שלילית'' היה ציטוט מתוך השאלה. התשובה באה אח''כ, וכתוב שזה ''שקר''.

      • בסמי שמעון לא צריך פסיכומטרי (ל''ת)

        מהנדל, 09/12/08 23:06

  • 11.

    תבינו התלמידים לא מפשלים

    eli, 09/12/08 18:26

    פשוט לא אכפת להם מהמבחן הזה
    הוא לא קובע להם לתעודה והם מעדיפים לסיים אותו מהר ולצאת להפסקה ולא אכפת להם אם הם יקבלו 40 או 100.

  • 10.

    מה? זה קל!

    דנה, 09/12/08 18:25

    אני בכיתה ח'

    והמבחנים האלה קלולים ממש מוזר לי שכולם נכשלו אני קיבלתי 85 שזה לא מאה אולי אבל גם זה היה רק כי לא הייתי כל כך מרוכזת!

    • חמודה אני שנה שעברה הייתי כיתה ח' עם המיצ''בים האלה וקיבלתי 93 היה קל. (ל''ת)

      גאון!, 09/12/08 20:29

  • 9.

    זה כל המבחן? קלי קלות ופדיחת על (ל''ת)

    ככל שמורידים את הדרישות, הרמה תרד, 09/12/08 18:22

  • 8.

    ממש שאלות מכשילות :)

    ואני אומרת, 09/12/08 18:21

    שישאלו שאלות עדכניות כמו:

    1)למה המשחק מחשב לא עולה לי?
    - כי תוכנת הפופ אפים חוסמת.

    2) מי זה בובליל?
    - ראש ממשלת ישראל הבא עפ''י עיתון ''לה מונד''

    3) קרא את השאלה הבאה וענה:
    מי מ-3 הנ''ל שרת בצה''ל
    א.מרינה מקסמיליאן בלומן
    ב. בר רפאלי
    ג. אושרי כהן

    ואז שיתנו את התוצאות...
    אני בטוחה שנהיה במקום ה-I
    (לפני הסוף...-)

    הדסC

  • 7.

    מבחן ממש קל. אוי לנו ואבוי לנו אם לא עברו אותו. (ל''ת)

    אירית, 09/12/08 18:17

  • 6.

    מה שאלות לא ברורות??? נו באמת....

    גילה, 09/12/08 18:13

    ראש קטן!
    שאלות קלות להפליא ונורא בסיסיות!

    חמור מאוד שהמצב הוא כזה!

  • 5.

    אם המורים לא יודעים לפתור, אתם רוצים שהתלמידים יפתרו?

    מורים בזיון, 09/12/08 18:07

    אם מורים אינם יודעים לפתור, אתם רוצים שתלמידים יפתרו? שאלתי היום מחנכת איך פותרים את השאלה הזו והיא לא ידעה. פתרון שאלה 4, קלי קלות:
    X - מס' האנשים בבריכה הפתוחה בשעה 8
    Y - מס' האנשים בבריכה המקורה בשעה 8

    פותרים 2 משוואות עם שני נעלמים ומחלצים את Y:
    Y = 3X
    X + 30 = Y + 6
    ומי שרוצה לדעת יותר על קריסת מערכת החינוך (באשמתם של המורים) כנסו ללינק:
    http://www.youtube.com/watch?v=umnNI-y9LZ8

    • למה לא X ו 3X ?!? (ל''ת)

      ..., 09/12/08 19:56

      • יופי חוכמולוגים

        זרובבל, 09/12/08 23:45

        נכון, אפשר 3X במקום Y, כל הכבוד, אתם מאוד חכמים כוווולכם, חסכתם שלב אחד.

  • 4.

    למורים שאינם יודעים איך פותרים את שאלה 4

    שאלה קלה, 09/12/08 18:06

    אם מורים אינם יודעים לפתור, אתם רוצים שתלמידים יפתרו? שאלתי היום מחנכת איך פותרים את השאלה הזו והיא לא ידעה. פתרון שאלה 4, קלי קלות:
    X - מס' האנשים בבריכה הפתוחה בשעה 8
    Y - מס' האנשים בבריכה המקורה בשעה 8

    פותרים 2 משוואות עם שני נעלמים ומחלצים את Y:
    Y = 3X
    X + 30 = Y + 6
    ומי שרוצה לדעת יותר על קריסת מערכת החינוך (באשמתם של המורים) כנסו ללינק:
    http://www.youtube.com/watch?v=umnNI-y9LZ8

    • לא צריך שני נעלמים

      הרבה יותר פשוט מזה!, 09/12/08 19:40

      x הוא מספר המתרחצים בבריכה הפתוחה בשעה 8:00, ובבריכה המקורה היו 3x.
      אם אחרי שנוספו 30 איש לבריכה הפתוחה היו שם 6 מתרחצים יותר מבמקורה, אזי התרגיל הוא: x+30=3x+6.
      מחסירים 6 מכל צד במשוואה, ואזי:x+24=3x, וכשמורידים x אחד מכל צד במשוואה יוצא ש: 2x=24, ולכן כמובן x=12.
      יוצא שבשעה 8 היו בבריכה המקורה 3x שהם 36 מתרחצים, ובפתוחה - x, שהם 12 מתרחצים. בשעה 9 היו בבריכה הפתוחה x+30, שהם 42 מתרחצים, שזה 6 יותר מ-36 שנמצאים בבריכה המקורה.

    • לא צריך Y בכלל

      למה סתם לסבך?, 09/12/08 20:02

      מה שלא יהיה פשוט פשוט לא יהיה

    • אין צורך בשני נעלמים

      ד''ר לא-למתימטיקה, 09/12/08 20:06

      מספיק אחד...

    • גם אתה, מסתבר, לא יודע איך פותרים את השאלה

      ניר י-ם, 09/12/08 20:59

      זו שאלה עם נעלם אחד בלבד.

      • אתה טועה, זו שאלה עם 2 נעלמים

        כולכם דילגתם שלב אחד, 10/12/08 06:54

        ביטלתם מייד את ה Y וה Y שזו הבריכה השניה.
        ממני, אחת עם ציון 10 ב-5 יחידות מתימטיקה

        • זאת ממממממש לא שאלה של 2 נעלמים

          אחד עם ציון 110 ב-5 יחידות, 12/12/08 12:15

          בשעה 8 היו בבריכה הפתוחה X אנשים, ובבריכה המקורה 3X אנשים [כי כתוב שהיה פי 3!]
          ב-9 הגיעו לבריכה הפתוחה עוד 30 איש ואז היה בה x+30, ובבריכה המקורה היו עדיין 3x אנשים כי לא הגיע אף אחד אליה..

          ואם אומרים שאז, בשעה9, בבריכה המקורה היו 6 אנשים יותר - עושים משוואה:
          x+30=3x+6
          x=12
          ואז בשעה 12 היו בבריכה המקורה 3x אנשים - כלומר 36..
          לא צריך סתם להסתבך עם 2 נעלמים!

  • 3.

    אתם רציניים??? דבר כזה לא הצליחו לפתור?

    קלי קלות, 09/12/08 18:02

    אני חייב לומר שאם באמת זה המצב אז חייבים לעשות מהפכה ומהר!

  • 2.

    נסו לרשום את השאלות..

    יוסי, 09/12/08 18:01

    בצורה נכונה וברורה..

  • 1.

    אתם צוחקים עלי? זה מבחן סופר קל (ל''ת)

    בוז למורים, 09/12/08 17:59