• 77.

    זו עמדה קיצונית, נגד השלום! רק השמאל הנאור של מרצ יביא שלום! (ל''ת)

    רחל - מרצ, 23/11/08 09:53

    • אלון - ליכוד. (ל''ת)

      רק בינימין נתניהו יביא שלום. רק השלום הכלכלי יביא!, 25/11/08 11:41

  • 76.

    הנאום שהמנהיגים שלנו לא נאמו

    טובי ציון, 23/11/08 09:28

    כל הכבוד. קשה לאמר שאלה מנהיגים.

  • 75.

    בכל מקום בעולם בעימותים כאלו מגיע צבא ומוחק את העיר כדוגמאת עזה , אנחנ

    דן, 23/11/08 09:20

    מניפים באצבע גוערת , מנקים כמה עשבים , ומאפשרים להם לצמוח מחדש ,

    הבעיה שהמחשבה שלהם היא '' כל עוד לא משמידים אותנו נמשיך בדרך זה ''

    לא מאפשרת שיהוי תפיסה .

  • 74.

    מעולם לא היינו קרובים אפילו לביצוע שלום - רק דיברנו ודיברנו ודיברנו וד (ל''ת)

    זרענו יאוש - קצרנו קסאם !!!, 23/11/08 08:59

  • 73.

    בחרנו ?! ומה עשינו בענין ?? זרענו יאוש וקצרנו קסאם !!! (ל''ת)

    ישראל סרבנית ביצוע שלום סידרתית !!!, 23/11/08 08:58

  • 72.

    אדון בן דרור תפסיק לדבר שטויות אנחנו כבר משלימים עם זה

    צלילה, 23/11/08 08:55

    כמה עשרות שנים. עובדה תראה איפה אנחנו היום - על עברי פי פחת. כל יום משלימים עם זה יותר ויותר. לכם בשמאל זכות היוצרים והבצוע על המצב הזה. זה הסטארט-אפ של השמאל.

  • 71.

    בנאומים לא קונים לחם !!!!

    יאיר ל, 23/11/08 08:50

    אתה והשמאל מומחים בקשקשת, למעשים ממילא אינכם מוכנים, והחאמאס, החיזאללה והאיטולות מבינים זאת היטב.

  • 70.

    פתאום קמו כמה מטורפים והחליטו לאמלל את עמם ??? הם מגיבים לכיבוש וליאוש (ל''ת)

    מלחמה שחרור פלסטינית !!! האצ''ל הפלסטיני !!!, 23/11/08 08:47

  • 69.

    ימיני, הנחה בסיסית שלך מוטעית

    יוסי, 23/11/08 08:36

    בהתנתקות לא בחרנו בשלום. האופציה הזו כלל לא היתה על המדף. בחרנו להצהיר כי לא נסכים שעזה וחאן יונס מצד אחד, ושדרות ותל אביב מצד שני תהיינה באותה מדינה. ליתר דיוק, הפלשתינים והישראלים לא יהיו אזרחי אותה מדינה.
    היה ברור שצעד זה הוא הכרח המציאות (כמו התנתקויות נוספות שעוד יבואו). מה שהיה צריך עוד להיות ברור, הוא שחייבים לבוא צעדים משלימים. ולצערנו, לא עשינו זאת בלבנון, ולא בעזה.
    עדיין לא מאוחר, אולם אינני רואה את המנהיג שעושה זאת. והלוואי ואתבדה.

    • ההנחה הבסיסית של בן-דרור נכונה ומדוייקת.

      אלון, 25/11/08 11:40

      השטויות שאתה כותב מר ''יוסי'' מבוססות על ריק, כלום ושקרים. לגרש תושבים יהודים עדיין בסדר גמור מצידך ומצד הסהרורים כמוך, אבל לשלם כסף בין-לאומי טוב בשביל ליישב מחדש ערבים - אסור בשום פנים ואופן, הא מר יוסי?

  • 68.

    השמאל הקיצוני גלוח הראש

    יוסף, 23/11/08 08:35

    פעם נסעתי במשותף עם קבוצת אנשים להפגנה וליום עיון לטובת הידברות עם הפלסטינים.
    בדרך הבייתה הדיבורים וסיסמאות השינאה והתיעוב של קבוצת האנשים הללו כלפי מדינת ישראל ומי שלא חושב כמוהם, הייתה מפחידה ומבחילה . ליותר מרגע הייתי בטוח שאני מסיט את ראשי לעברם ורואה גלוחי ראש שמצדיעים לקיצוניות ולשנאה במועל יד.
    הם מיעוט רעשני ומטריד, ומתחברים חיבור ישיר לקיצוניים בחמס, בחמס על כולנו.

  • 67.

    מסכימה עם כל מילה!

    אירית, 23/11/08 08:27

    ראינו מה קרה בנאום של פרס התבוסתני באוקספורד.
    ברור ממה שקרה שם וממחיאות הכפיים להן זכה אותו אחד שיש לנו בעייה קשה בהסברה בעולם כולו ועוד יותר מזה ההנהגה כאן לוקה בעיוורון מוחלט וטוטאלי.
    במקום לענות לאותו אחד מתלהם, הוציאו אותו לחופשי ונתנו לו ללכת כשהשאר מוחאים כפיים.
    באמת, אם זה היה תלוי בי, באמריקאים, בצרפתים, בכל אומה אחרת, היו מפציצים את עזה בנפלאם.
    רק אנחנו צריכים להבליג ולחטוף מכל הכיוונים.
    ואם ככה שונאים אותנו בעולם כבר ממילא, אז סבבה, אין לנו מה להפסיד ויאללה, לעשות מה שצריך לעשות שם, ימשיכו לשנוא אותנו בכל מקרה.
    כל מה שקרה שם באוקספורד רק הדגים בפניי את כשלונה של המדינה בהסברה, את שנאת העולם אלינו ורק הדגישו בפניי כמה חשוב שיש לנו ושתהיה לנו מדינה אחת לפחות שבה נהיה חופשיים וחזקים.
    בימים אלו שבה טבעת החנק מתהדת אל מול עינינו עם חיזבאללה שעושה תרגילים בצפון בניגוד להחלטה 1701 ההזוייה שלעולם לא נתקיימה, עם עזה ומכונת ההשמדה האנטי ישראלית שלה, עם איראן והאטום, עלינו להיות מאוחדים וחזקים אל מול כל אוייבינו וכנראה גם מול העולם שאנו בטעות חושבים שאיכפת לו מאיתנו.
    כולם כאן משלמים מס שפתיים ובקצב הזה לילדינו ולנכדינו לא תהיה מדינה.
    ומה צפוי לנו אם נצליח להינצל מהטובחים הערבים זה עולם עוין, רווי שנאת יהודים, כמו מאז ומעולם, כמו שראינו באוקספורד הפלצנית מוחאת הכפיים לטרוריסט מאוס שלא מבין מה קדם למה.
    בבחירות הקרובות יהיה על העם הזה להכריע חד משמעית אם הוא חפץ חיים במדינת היהודים או מוכן שוב להתפזר לכל עבר תרתי משמע.

  • 66.

    תקדים קפריסין

    משה מ,,,, 23/11/08 08:15

    תקדים קפריסין
    כידוע היה קונפליקט חמור בקפריסין בין העדה היוונית לטורקית וקורבנות נפלו זמן רב בשני הצדדים עד שצבא טורקיה פלש לקפריסין, חילק את האי לשניים, העביר את כל היוונים לצדו הדרומי של האי והטורקים לצדו הצפוני של האי, הקים גדר בין הנצים, ''ושלום על קפריסין'' מאז ההרג ההדדי נפסק וטור הזהב הגיע לאי.
    הבעיה באזורנו חמורה באותה מידה ומתבקש פתרון דומה , כלומר שארה''ב תמלא את תפקיד טורקיה בקפריסין, תמתח קו על נהר הירדן ותעביר את כל הערבים (מלבד הדרוזים שעל פי דתם אינם תובעים ארץ)אל עבר הירדן כלל כל הפליטים מהארצות השכנות , ובתוכנית 'מארשל ' במימון העולם הדמוקרטי תקים ערים ואזורי תעשייה מודרניים בירדן שתקרא מעתה ממלכת פלסטין (משטר מלכותי בדומה לבריטניה) כתוצאה מכך תהיה לישראל מדינה בת קיימא. לפלסטינים מדינה נורמלי ומפותחת. ולעולם החופשי עמדה קדמית של השפעה במזרח התיכון.
    ללא פתרון זה צפוי לישראל שתעבור מין העולם בין פיזית או דמוגרפית ולעולם החופשי : סכנת מלחמת עולם שלישית אטומית נגד הקיצוניות האסלמית . למגיבים: אכן נכון שזה כמעט בלתי אפשרי

  • 65.

    להיפך. צריך להשאיר אותם כמו שהם ולא לעזור להם או לעשות איתם שלום

    כג, 23/11/08 06:59

    להיפך. צריך להשאיר אותם כמו שהם ולא לעזור להם או לעשות איתם שלום. די עם הדלק\\חשמל\\מים\\שקלים. שיקחו הכל ממצריים. איתנו יש להם גבול אטום ואפילו את השערים צריך להלחים כדי שגם אם מישהו ירצה אי אפשר יהיה לפתוח.

    יפגיזו? יחטפו חזרה. אין לנו דבר וחצי דבר איתם. זה רעיון ההתנתקות לא?

    ובטח שלא לדבר איתם או להתחיל לנסות להפוך אותם לשוודים או לעזור להם להתחבר חזרה לערביי איו''ש.

  • 64.

    בוקר טוב ימיני,את הנאום הזה היו חייבים הציוניםלנאום לפני 60 שנה!!!!! (ל''ת)

    קורן נאוה,טבריה,ציון הלוא תשאלי לפשר ננסייך?, 23/11/08 05:16

  • 63.

    אכן טעינו. באוסלו ובהתנתקות. ומה קרה למי שהובילו שני מהלכים אלה? (ל''ת)

    שלום, 23/11/08 01:17

  • 62.

    שטותניק

    ומסמא עינייים- יעל, 23/11/08 00:54

    שכל תגובה כאן הופכת אתו לקצת יותר פופלרי לפחות במערכת ולמרות זא ת אני אכתוב תגובה...
    אנחנו בחרנו בשלום? הם בהשמדה?
    ראית איזה שלום יש להם בעזה?
    ההנתקות? פונו שמונה מאות איש מהסיבות הלא נכונות, (האיום הדמוגרפי) לא מטעמי שלום, אבל ניחא- אלא שבאותו נזמן נבנו עוד ועוד התנחלויות....ואת ההסלמה הנוכחית ידידי, מי שהביא עלינו זו ''המנהרה המתקתקת'' (נסוח של דובר צהל או של עורכי המערכת?) שישראל בחסות הבחירות בארה''ב נכנסה תוך הפרת הרגיעה לפוצץ ופוצצה את הרגיעה....כל יום נערכות פשיטת בגדה ...והתססת פתאח נגד חמאס בניצוח ממשלת ישראל...אז בן דרור ימיני- אולי תתעשת כבר?

    • שמונת אלפים איש פונו בהתנתקות. מי שמדבר על מסמא עינ יים ...

      סמולי הסמולן, 23/11/08 07:00

      ושוב שכחת את גלעד שליט.ץ שמא רוצה אדוני עוד חייל חטוף. האם הבן שלך משרת בצבא בכלל?

    • לשיטתך המתנה לחטיפה במתכונת גלעד שליט והמנהרה היתה עדיפה?!

      אייל, תל אביב, 23/11/08 07:38

      הבעיה שלך ושל כל השמאל היא שאתם לא נותנים לעובדות לבלבל אותכם. כמו הערבים ממש. אני מכיר גם אידיוטים שאומרים שישראל היא זו שיזמה והתחילה את מלחמת ששת הימים.

      עדיף שתסתום. פשוט סתום את הפה. במקביל להגעה לקץ הקיצים מול הערבים גם הגענו למצב בו ברור לכל שהמלך הוא עירום, שהשמאל מורכב מאוסף של דבילים שממש כל מהלכיהם בעשורים האחרונים הוכחו ככישלונות מוחלטים שהסבו נזק אדיר לביטחון המדינה. אבל למרות שברור לכל שמדובר בחבורה של הזויים, ממשיכים אנשים כמוך להאשים את ישראל בכל מה שקורה, שאילו לא היינו מעצבנים את הערבים, הכל היה בסדר.

      אידיוט! דפוק בשכל. פשוט סתום. די, נמאסת! לך! סע לחו''ל לחברים האנטישמים שלך, ואל תחזור.

    • לעיוורת היקר

      משה, 23/11/08 08:10

      מהתחלת ה''רגיעה'' נורו עלינו טילים.
      פעם אחר פעם ישראל לא הגיבה.
      לא הייתה רגיעה אלא האטה.
      ואם את מצפה שמדינת ישראל תעמוד מהצד כאשר שכנינו היקרים (שבחרו בשלום לשיטתך) מתכננים לחטוף חייל,תחשבי שוב.
      אה רגע, מה אני אומר תחשבי.... ברור שלחשוב בהגיון קשה לך.
      אז פשוט תשתקי.

  • 61.

    ישראל מדינה עלובה ואנחנו צוחקים עליה כל יום מחדש. גם אתה עלוב, ימיני

    מחמוד אל חכליל, סגעיה, 22/11/08 23:54

    אתם חשבתם שוואלק נצא מעזה ופיתאום תהיה לנו לגיטיציה בלאומית של האום לפוצץ את עזה? שהתקשורת תהיה לצד שלכם? אה?!

    טעיתם. טעיתם! אנחנו גדולים בתקשורת ותמיד נצא צד מנצח כי אתם עם התרבות המערבי שלכם לא תצליכו למצוא אפשרות להתקיף את כוחות ההתנגדות.

    אני עבדתי אצל קבלן יהודי משנקין והוא עמר לי במפורשות שיש לו כרטיס נסיעה לאירופה וככה לכל היהודים שמשחקים אותה כאילו הם גברים. אנחנו כבר לא מבחדים כשאתם מנפחים החזה שלכם ומאיימים.

    רק תפנו כבר את המתנחלים שלכם כי הם באמת מגאנונים ויכולים לעשות להתנגדות בעיות.

    • המשיכו לצחוק ולרעוב, לירות את המטאטים שלכם ולחטוף מאות הרוגים

      לערבי הבוק, 23/11/08 00:30

      כי הרי אתם הגאונים, החזקים, המצליחים אולי מציקים לנו, אבל מה, סובלים בענק. רעבים, חוטפים על ימין ועל שמאל, כלואים במכלאת ענק. המשיכו כך עוד וגם הנינים שלכם ירעבו כמוכם ויחטפו כמוכם. טיפשים לעולם לא לומדים דבר.

      • It wasn't a real comment from an arab, you know? (ל''ת)

        Arye, 23/11/08 03:40

    • ואתם, אתם בעזה - פאר האנושות, הקדמה, הפיתוח וההומניות (ל''ת)

      וואלה - כל העולם מקנא בכם, 23/11/08 01:07

  • 60.

    את ספינות ''השלום'' הבאות להטביע ולירות על נוסעיהן בכדי להרגם נפש (ל''ת)

    על פי חוק עשיית הדין בנאצים, 22/11/08 23:53

  • 59.

    הכתבה מעידה שרק ביבי ראוי לשלטון . (ל''ת)

    יגאל כהן רחובות, 22/11/08 23:32

    • ביבי ובוגי ימסרו את הגולן ויו''ש

      ליכודניק שהתפכח, 22/11/08 23:48

      נתניהו מסר יותר שטחים מברק, פרס, רבין, אולמרט ושרון גם יחד. הוא לחץ בחום את ידי ערפאת אחרי שחייליו הרגו מן המארב 15 חיילי צה''ל. שבועות ספורים לאחר מכן הוא מסר לידיו את חברון. בתקופתו, תגובת צה''ל לפעולות איבה היתה הנרפית ביותר בתולדות ישראל. הן מול החיזבאללה והן מול ערפאת והחמאס. ביבי מסר רובי קלצ'ניקוב ומקלעי ''אינגרם'' לפלסטינים, שחרר מאות מחבלים, שיחרר את אחמד יאסין, וביצע מחוות, פעימות ונסיגות, יותר מכל ראש ממשלה שקדם לו, או שבא אחריו (ולמעשה, יותר מכולם גם יחד). ביבי הבטיח לאסאד האב את הגולן, ישב בממשלת ההתנתקות, וחולם על הפרטת מערכת הבריאות, הרווחה והפנסיה. אם, חלילה, הוא יתמנה לרה''מ, כעבור שבוע הוא ימסור את יו''ש, כעבור שבועיים את הגולן, ואחרי חודש יפריט את קופות החולים ויהפכן לחברות פרטיות.

  • 58.

    טעות גדולה טועה הכותב

    אחמד מנפת בית לחם, 22/11/08 22:49

    תראה מר בן דרור. אני גר חמש דקות מהיהודים. עשר שעות ביום אני נמצא בבתים של יהודים, או על הכבישים של היהודים. אני כותב בעברית וגם קורא בעברית כי כל השלטים בדרך אלי הביתה כתוב עברית. אני משתמש בכסף של יהודים, גם סופר אותו בידיים שלי.
    אבל אתם היהודים לא רואים אותי, לא שומעים אותי, בטח לא מעניין אותכם ממני. איך?
    היהודים רוצים שלום. רוצים שלום איתי, נכון?
    אז הולכים היהודים ומחליטים מי הוא הנציג הלגיטימי שלי. שאלתם אותי, את אחמד, 10 דקות מהבית שלכם, אם ערפאת הוא הנציג שלי?
    אתם החלטתם שבשביל לעשות איתי שלום אני צריך דמוקרטיה. עשיתם אותי דמוקרטיה. אין מדינה ערבית אחת דמוקרטיה, אבל אתם החלטתם.
    החלטתם שיהיה דמוקרטיה בלי רב בני האדם שצריכים לבחור, חמאס, אם אני בעד או לא בעד.\\
    אחר כך החלטתם שכן יבחרו כולם את כולם אחר כך לא, עכשיו קצת לא והרבה כן, יעני איך שזה טוב ליהודים.
    יצאתם מעזה בשביל הדמוקרטיה שלי???
    ברחתם מעזה שהתפוצצה לכם בפרצוף. רק את אחמד לא שאלתם. עד היום לא שאלתם אחד שלא נראה לכם שיעשה לכם טוב. לא שאלתם ועשיתם מה שאתם חושבים טוב לכם. וזה תמיד מתפוצץ לכם בפרצוף, כי לא שאלתם את אחד מוחמד ומחמוד ועלי ועבדאללה ומוסה 10 דקות מהבית שלכם.
    תחשבו על זה.

    • ואם היינו שואלים, מה הייתה התשובה?

      צבי, 22/11/08 23:17

      ואם התשובה שלך לא הייתה נראית לחמאס או לפתאח, כמה זמן היית נשאר בחיים?

    • לפחות אתה כן

      דרומי, 22/11/08 23:39

      מר אחמד, אתה אומר במפורש שהערכים של העולם המערבי (דמוקרטיה בארש) נכפים על ערבים - אלו לא הערכים שלך.

      אתה גם לא מאמין בשלום. אני *מוכן* לשלום. ואתה? מה הם התנאים שלך?

      לפי מה שאנחנו שומעים מהמנהיגים הערבים יהיה שלום כשלא תהיה פה מדינת ישראל. אז עם מי אתה רוצה לעשות שלום?

    • פינוי קטיף היה שאלה. וגם קבלנו תשובה. (ל''ת)

      מצ'לס, 22/11/08 23:48

    • העם הפלס' בחר בחמאס! בבחירות!!! (ל''ת)

      גיא, 23/11/08 00:58

  • 57.

    דרור, אתה טועה. אנחנו לא לקינו בעיוורון. ראינו את המצב הזהרנו, בכינו

    קרן גרמניה, 22/11/08 21:57

    זעקנו וצעקנו. מי שלקה בעיוורון ובשיתוק זה אתה וחבריך השמאלנים שממיתים עלינו נזק שרק מספרם הגואה של קורבנות השלום והאנטישמיות המבעבעת בעולם יוכלו להעיד עליו.
    הלוואי ויגיע היום בו נוכל לשפוט את כולכם על מה שעשיתם ובמיוחד על השינאה לעמכם והזילזול בביטחון שלו שהוזרקה מדי יום ביומו כמנות רעל לתיקשורת והזינה מיליוני אנטישמים בעולם.

    • את צודקת ואכן הנביא אומר כי השלטון המרושע בארץ לא עושה זאת מתמימות (ל''ת)

      אלא רוע צרוף של ערב רב., 22/11/08 22:52

  • 56.

    אז איך הכותב מצביע לשמאל ? (ל''ת)

    יש התפכחות?, 22/11/08 21:57

  • 55.

    מאמר טוב - רצוי לעשות הגהה.הרבה טעויות. (ל''ת)

    ספינר, 22/11/08 21:38

  • 54.

    התנתקות מוצדקת

    שמאלני גאה, 22/11/08 21:25

    הבעיה לא בניתוק מדינת ישראל מרצועת עזה, אלא ממדיניות תגובה רופסת ועלובה והפקרת מאות אלפי אזרחים, טוב שיצאנו מעזה וויתרנו על 2 מיליון פלסטינים בכל מקרה אף התנחלות לא מנעה מעולם ירי קסאם.
    הטמטום זריקת הכסף הפטורים ממיסים אלפי החיילים שהשפילו עצמם כדי שכמה עשרות משפחות יהנו מתנאים שאין לאיש בארץ, טוב שזה נגמר, חבל שאין בארץ מנהיג אחד שיודע לעשות את העבודה כי זה נותן למגיבי הימין את התירוץ לומר שההתנתקות נכשלה.
    ההתנתקות הייתה צדק פואטי, מי שתמך והריץ את הפר שרון שילם את מחיר התמיכה באיש שמעולם לא ציית לחוקים ומעולם לא היה איכפת לו מאנשים או מחיי אדם. שבו בקרווילות שלכם ותחשבו למה בחרתם בשרון ולא כאשר הוא צפצף על החוק ובנה התנחלויות זה היה בסדר אבל עכשיו נעשה לכם עוול.
    נ.ב.
    אני משרת במילואים קרביים מה תגידו על זה ימנים עלובים?

    • שמאלני גאה אך מתנשא ועלוב נפש

      ox, 22/11/08 22:02

      ידידי,האם כל מי שחושב אחרת ממך,''הנאור'', הוא ''עלוב''?

    • אני דווקא מסכים איתך-לפחות חלקית

      שמאלני לשעבר, 22/11/08 22:30

      אתה צודק שהבעיה היא לא בהתנתקות אלא בחוסר ההרתעה. אם הממשלה הייתה מוכנה באמת להגיב כמו שצריך, אז ההתנתקות לא היתה מפריעה להרתעה הישראלית ולא גורמת להגברת הקסאמים.
      אבל המציאות היא שיש לנו ממשלה רופסת ואליטות רופסות שלא יאפשרו לצבא לעצור את הקאסמים ובמציאות הזו ההתנתקות אכן פגעה בבטחון של תושבי הנגב, כי לצבא יש פחות כלים להתמודד (אין שליטה בשטח). בנוסף, העובדה שנסוגנו מהרצועה בלי להפסיק את הקאסמים גרמה לפגיעה משמעותית בהרתעה ולעליית החמאס.
      אגב, אתה לא ממש שמאלני, השמאלנים היו מסגירים אותך להאג אם היו קוראים מה שכתבת.

    • אם לא יכולים נגד עזה מה נעשה נגד לבנון ובסוריה?

      מיכה, 22/11/08 23:12

      אם אנחנו לא יכולים להתגונן נגד לוחמי גרילה וטילים מעזה אז איך נתגונן מפני טילים ולוחמי גרילה בלבנון או בסוריה או חלילה בירדן או בסיני? ומה עם אירן? מה נעשה, נכבוש גם את לבנון וסוריה כדי שלא ירו עלינו טילים?

      אם העורף שלנו לא מוכן בפני מתקפת טילים, אם הצבא שלנו לא מוכן להתמודד עם לוחמי גרילה שיורים עלינו טילים, ואפילו אם הם מתחבאים בתוך אוכלוסיה, ואפילו אם יש להם בונקרים, ואפילו אם יש להם טילים נגד טנקים, אז אין לנו זכות קיום פה, ואנחנו נובס על ידי הצבא הסורי והחיזבאללה.

    • התעלמות מהעובדות

      דרומי, 22/11/08 23:43

      עקרונית אני בעד ההתנתקות. אני גם בעד שמתנחלים יתנהגו לשחיילים ששומרים עליהם בכבוד.

      לגבי העובדדות - ירי הטילים והפצמר''ים המסיבי החל אחרי ההתנתקות. כדאי ללמוד מזה ולא להתעלם כי זה לא נוח פוליטי.

      לגבי המילואים - אני לא עשיתי מילואים קרביים כי אני לא שומע באוזן אחת. זה פוסל את הדעה שלי מול שלך?

      וחוץ מזה, מה עניין הגאווה? זה נוגע לנטיה מינית? not that there's anything wrong...

    • בוא ואסביר לך, שמאלני גאה, על מה אתה גאה

      צלילה, 23/11/08 09:23

      על כך שאינך מבין כדבעי למה היהודים דוקא כאן ןמה זה דורש מאיתנו.

      על כך שלא למדתם היטב מיהו האויב מולנו

      על כך שאתם רואים אותו מהרהורי לבכם המערבי המתעתע. אותו עולם מערבי שנכנע להיטלר וגם היום כנוע.

      על כך שמדינה לעולם אינה מוותרת על שטחים שלה, ודאי לא לאוכלוסיה עויינת. מדינה שהתחילה לוותר, תדרש לוותר עוד ועוד. והנסיון עם שמאלנים גאים כמוך מראה כמה זה נכון.

      על כך שאתה לא שמת לב שכל הממשלות , אני חוזרת כ-ל הממשלות, שהבטחו שיפעלו אחרת אחדי הנסיגה, נסוגו מההבטחות שלהם מיד לאחר השלמת הנסיגה. למען האמת לא נסוגו אלא רימו את אזרחי המדינה כי מלכתחילה לא התכוונו למה שהבטיחו.

      ואלה רק דוגמאות ספורות. הרשימה ארוכה.
      אז ים גאה ונאה שיהיה לך

    • בוא ואסביר לך, שמאלני גאה, על מה אתה גאה.

      צלילה, 23/11/08 09:25

      על כך שאינך מבין למה היהודים דוקא כאן.

      על כך מהי מדינה וכיצד יש לשמור עליה, לעולם לא בויתורים כי אם התחלת לותר - תדרש לותר עוד ועוד. (והנסיון כם הנהגת השמאל מוכיחה כמה זה נכון).

      על כך שלא למדתם את מהותו וטיבו של האויב העומד מולנו. אתם רואים אותו מהרהורי לבכם.

      על כך שבעצמך לא למדת כבר שכל ההבטחות ל

  • 53.

    ''זה המצב בעזה, ולא נשלים איתו יותר''?! בן דרור: לא נכון, השלמנו ונשלים

    אפרים, 22/11/08 20:32

    מי מספק כסף, חשמל, דלק, מזון, מים ותרופות למי שרוצה לחסל אותך? רק עם מטומטם!!

  • 52.

    שקר! ימיני בחר בחורבן חיים של אלפי יהודים ובחר בגירוש קטיף. (ל''ת)

    כל השאר אלה שקרים שמאלנים ריקים שהוא אימץ, 22/11/08 20:00

    • אתה יורה מהמותן בלי בחינת מצב לגופו ומגיב מאמונותיך הפרטיות.

      אהוד, 22/11/08 22:06

      בשביל להגיע לשלום מיוחל או למלחמה שתשנה את המצב צריכים לעבור נדבחים בדרך, לבדוק אפשרויות אי אפשר לא לעשות כלום ולסמוך על אמונה כזו ואחרת אנשים דינאמיים משתנים תרבותית וחברתית. כל פעולה שהייתה או שתהיה היא כתוצאה של מצב נותן בתקופה נתונה.

    • התעקשות

      דרומי, 22/11/08 23:44

      אתה לא חושב שאנשים יכולים לשנות את דעתם כתוצאה מהעובדות?

  • 51.

    צודק בכל מילה, רק חבל השמאלנים עדיין עיוורים

    TRW, 22/11/08 19:54

    והם קוראים לאנשים כמוך פשיסטים כי אין להם תשובה אחרת לטענות שלך.

  • 50.

    בן דרור צודק במאה אחוזים

    בואו אתם לחיות תחת מתקפות טילים, 22/11/08 19:41

    בושה וחרפה לעם ישראל והמגיבים שעין אחת לא רואה את הילדים שלנו תחת מתקפות הטילים ועין שנייה קורצת לנאצים בחמאס המשיכו כך!

  • 49.

    את האישית לקית בעוד עיוורון, השנאה למתנחלים עזרה לאוייב (ל''ת)

    יהודי אמיתי, 22/11/08 19:00

  • 48.

    כמה פעמים אפשר לכתוב את אותו מאמר צדקני וחסר שחר? (ל''ת)

    יואב, 22/11/08 18:43

    • תגיד, החמאס שילם לך, או שאתה עובד אצלם בהתנדבות? (ל''ת)

      שמאלני שפוי, 22/11/08 19:00

    • כמה שצריך

      המקווה, 22/11/08 19:16

      כמה שצריך עד שיבינו מקבלי ההחלטות! צריך להגיד שוב ושוב ושוב (ואולי גם להגיד סליחה תוך כדי לאלו שאמרו שזה מה שיקרה ולא הקשבנו להם מספיק...) בנתייים בזמן המחיר למה שנצטרך בסוף לשלם בבוא ביום גדל

    • כמה שצריך עד שדביל רדוד וצדקן כמוך יצליח להבין (ל''ת)

      ליואב המאותגר, 22/11/08 23:55

  • 47.

    ''לקינו בעיוורון'' אתה מתכוון לשמאל

    הרי אתה תמכת בהתנתקות!, 22/11/08 18:37

    אולי סוף סוף תקשיבו למי שחזה את המציאות באופן מדויק.
    רק משה פייגלין יציל את עם ישראל מאליטת השמאל הדיקטטורית.

    • גם הליכוד תמך בהתנתקות, לפי ששכח (ל''ת)

      ש. דהרי , 22/11/08 19:27

  • 46.

    השאלה אם אתה בן דרור ימיני כן הבנת.

    אלי, 22/11/08 18:29

    שבעצם רוב בני העם הערבי רוצים את מה שהחמאס רוצה קרי חיסול ישראל. ואני רק תוהה מתי תפסיקו עם פלפולים למינהם כדי לתת לנו לחשוב שהאחרים (אבו מאזן והפתח) טובים יותר. אני לא חושב ששכחת את אירועי ערב יום הכפור בעכו.

  • 45.

    דוקא מנהיגינו כן נאמו את הנאום.....

    שאול, 22/11/08 18:11

    ''אשר על כן, אנו מכריזים בזאת שבמשך שבוע ימים לא נגיב על פרובוקציות. בשבוע הזה נדרשים הגורמים ששולטים ברצועה להסכים ללא תנאי: ''
    מר בן דרור ימיני: האם ציפי ליבני לא חוזרת כל שבוע כמו תקליט ֹ אם הרגיעה לא תשמר נאלץ לפעול ....
    או - אם החמאס ימשיך לירות עלינו טילים לא נוכל לשבת בשקט...
    אז מה אתה רוצה? הנה מנהיגנו משמיעים איומי ''נמר של נייר'' בדיוק כמו שאתה רוצה.
    אין שום בעיה. הכל בסדר.

  • 44.

    אהוו הפלסטינים לא בחרו בשלום איזה הפתעה........ (ל''ת)

    קובי, 22/11/08 18:08

  • 43.

    ''ששים שנה אחרי אושוויץ, מדינת היהודים סוגרת אנשים בגטאות

    ג'ורג', 22/11/08 17:32

    והורגת אותם באמצעות הרעבה ומחלות''.מי אמר את הדברים הללו ? לא אנטישמי, לא נאצי, ולא איש טאליבן, אלא ד''ר נורית פלד אלחנן - אשת אקדמיה ישראלית, בת של אלוף בצה''ל, ואם שכולה שאיבדה את בתה בפעולת התנגדות פלסטינית. אלחנן, כמו יהודים רבים בעולם, בחרה להפנות עורף למסורת שנאת ה''גויים'' התלמודית. מזה שנים ארוכות היא יוצאת כנגד פשעי המלחמה המבוצעים כנגד הפילסטינים, ופועלת ליידע את הציבור הישראלי השפוי אודות הסבל הרב הנגרם בעקבותיהם. ביום ג' האחרון הודיעה סוכנות הסעד לפליטים של האו''ם כי המצור וההרעבה היזומה ברצועת עזה עלולה להביא כ-40 אחוזים מילדי עזה למצב של תת תזונה. הידיעה כלל לא הופיעה בעיתונות העברית. מן הסתם, הקומיסרים הציוניים אינם מעוניינים שהקורא הישראלי יהיה מודע לתוצאות ההרעבה היזומה שמזכירה לרבים את אושוויץ, כפי שבעבר, לא רצו שיכיר את זוועות הגירוש והפליטות. על הקורא הישראלי לדעת כי כ-70 אחוז מתושבי רצועת עזה הם ניצולי הנאכבה ובני משפחותיהם. בדיוק לפני 60 שנה החודש נובמבר 48', צה''ל הפר את הסכמי שביתת הנשק ויצא לכבוש את הכפרים שמצפון לעזה, שנותרו חסרי הגנה. נערכו מעשי הרג המוני, בזה אחר זה, בכפרים נעליא, אל-גי'ה, בית-ג'רג'ה, הרביא, ח'ירבת ח'צאץ, ברברה, דיר סניד ודמרה. הניצולים הועלו על משאיות ונשלחו לעבר עזה. חלקם הוחזקו משך חודשים ארוכים בעבודות כפיה - הם נדרשו לחפור קברים עבור בני משפחותיהם שנטבחו מול עיניהם, להרוס את בתיהם, ולבנות בתים חדשים עבור מהגרים ציוניים שהגיעו ממרוקו ומטנג'יר. הפלישה למג'דל (אשקלון של ימינו) נערכה ב-4 בנובמבר, והשבויים, נשים זקנים וטף, רוכזו במסגד בצומת הרחובות א-סוק ואל-אוסתאז, והוצאו להורג בקבוצות של ארבעה. לימים, המסגד נחרב, ועל חורבותיו הוקם מוזיאון ציוני ומסעדת המבורגרים. שמות הרחובות שונו ל''אלי כהן'' ו''הרצל''. ועל כך אומר ימיני ''אנחנו בחרנו בשלום'', ועל התביעה הלגיטימית של שאירת הפליטה לשוב אל אדמותיהם החוקיות, נאמר ''הם בחרו בהשמדה''.

    • אל תיקח טרמפ על שמות אנשים שאינם מתכסים במרבד חד צדדיותך-מתי פלד ציוני

      Ehad Haam-Zioni, 22/11/08 17:56

      היה כשלחם בפלמח ובסיני ובששת הימים למען תקומת ישראל והישרדותה-ונשאר ציוני נאמן כמוני כאשר נאבק פוליטית למען שלום ישראלי פלשתינאי ולמען אי אלימות בהשגת היעד הזה-וכזאת היא גם בתו נורית, שביתה בת ה16 מתה כתוצאה של פעולת טרור במרכז ההומה שלך מערב ירושלים.
      ......
      בכל מלחמה קורים מעשים שאין הדעת מעלה בתנאים רגילים-וגם אנחנו לא זכים כשלג-אך לא הייתה תנועה צודקת יותר מהציונות-ליצירת מדינת לאום לעם היהודי הנרדף 2000 שנה-ולא הייתה מלחמה צודקת יותר מאשר מלחמת הקוממיות ישראל, לאחר סרבנותה של התנועה הלאומית הפלשתינאית לפשרה ההגיונית שהציעו רוב מדינות העולם להקמת שתי מדינות לאום בשטח המנדט.

    • גורגי הטיפש - מי שנותן לאוייב לחסל אותו באמצעות תכסיסי ''שלום''

      המדייק, 22/11/08 18:51

      הוא פשוט טיפש.

      הפלסטינים ''מצויידים'' במילים הנכונות אבל מעשיהם אומרים מלחמה

    • עוד מעט תספר לנו על היטלר והנאצים המסכנים שלפתע נרמסו במגפי הכיבוש ...

      ארז, 22/11/08 19:15

      עוד מעט תספר לנו על היטלר והנאצים המסכנים שלפתע נרמסו במגפי הכיבוש של בנות הברית.
      כמובן שכערבי חסר יושר אתה שוכח לספר שיצאתם ב48 למלחמה שמטרתה המוצהרת והגאה היתה טיהור אתני ורצח וטבח יהודים.במקום להסכים לפתרון של שלום,כפי שעשו היהודים,בחרתם בפתרון של השמדה..של היהודים.
      כמו הנאצים,גם עמך שילם מחיר כבד על רשעותו,רק בזמן שהגרמנים לקחו אחריות על מעשיהם והפנימו שסיבלם נבע ממעשיהם ואף התנצלו בפני העולם כולו, העולם הערבי מעולם לא הכיר באחריותו לסבל שגזר על אזורנו,ומה שיותר חמור...חלק נירחב מהעולם הערבי,כולל המנהיגות ורוב הציבור בעזה,עדיין מחזיקים באותה אידיאולוגיה רצחנית שהביאה עליהם את הנבכה.וכמובן שגורג יודע מלספר על יושבי כפרים שגורשו ולתבל סיפוריו בהגזמות ושקרים אך הוא כמובן לא יספר על מעשי הטבח הסיטונאים שדור הוריו וסביו עשו בשיירות שניסו להביא אוכל והספקה לירושליים ולישובים נצורים נוספים, והוא למשל גם בטח לא יספר על הטבח שבני עמו עשו בשיירת הדסה ,שכללה אנשי רפואה מבית החולים הדסה והאוניברסיטה העיברית,שבו הערבים טבחו באכזריות ברופאים והאחיות,תוך כדי שריפת חלקם בעודם בחיים.
      כמובן גם שמתבקש מאליו שתנסה להצדיק את האידיאולוגיה הרצחנית שלכם בהצהרות על תביעות פליטים לגיטימיות,אבל רובנו זוכרים טוב מאוד מי רצה לזרוק את מי לים,וזוכרים טוב מאוד שמספר זהה של פליטים יהודים גורש וברח לישראל מהעולם הערבי,כך שהצביעות הערבית בנושא לא משטה בנו.

      • ארז-האם סוף סוף אתה רואה למה גרמתם-מגולדה ימינה-בטישטוש הקו הירוק?????

        Ehad Haam-Zioni, 23/11/08 01:44

        קיים הבדל מהותי (מדיני ומוסרי) בין מצב של עם שאין לו אפשרות למדינה לממש את זכאותו להגדרה עצמית-וכזה היה העם היהודי לפני מלחמת העצמאות שהייתה לו זכות מלאה להגדרה עצמית, ובאופן אחר זכות העם הפלשתינאי הילידי לאחר 49-לא רק הנכבה האיומה לגביו (ולא משנות הסיבות), אלא גם הכיבוש הירדני והמצרי של רוב השטח שהיה מיועד להקמת מדינתו.....לבין מצב של מדינה שכתוצאה ממלחמה (אפילו מלחמת מגן) מעלה דרישה היסטורית על שטחים מעבר לה (ועוד על חשבון העם הפלשתינאי חסר המדינה להגדרה העצמית).
        ......דרישה כזאת אינה קבילה לחלוטין על העולם הדמוקרטי מאז מלחמות העולם ועד ימינו-ולכן באים התועמלנים שהם קצת יותר מתוחכמים מגורג נשוא תגובותינו, וטוענים על אוזן פוריה כי ''כזאת היא מדינת היהודים מתמיד-חוטאת עכשו ונולדה בחטא''.....וכאן נאלצים ציונים כמוני (וטובים ממני) להלחם נגד השטף ה''כביכול לוגי'' ולהסביר את ההבדל התהומי בין זכות לפני 48 לבין חמדנות אחרי 67 מצד אחד-ולשכנע את נציגי העם הפלשתינאי להתפשר על המציאות ולהסכים למדינה משלהם על בסיס 67, תוך הכרה במדינת ישראל שממערב לקו גבול עתידי זה (ואכן שלב היסטורי זה התממש בנובמבר 1988 ושב ורוחו אושררה בהסכם פורמלי בין העמים שהוא הסכם אוסלו)

    • מילא לא להגיד את כל האמת

      אסי, 22/11/08 20:18

      אבל אתה חתיכת שקרן חסר בושה.
      ''ניצולי הנכבה'' עלק..
      איך בנובמבר 48 ''צה''ל הפר את הסכמי שביתת הנשק'' כשאלו נחתמו במרס 49, הא יא ג'ורג'י? איך?
      אני נמלא שאט נפש מהתיאורים שלך על מעשי חיילי צה''ל כביכול. אתה פשוט שקרן פתולוגי דוחה.
      לא יעזור לך כלום - בגדול, אנחנו הטובים ואתם הרעים. אנחנו המוסריים ואתם הברברים. אנחנו רודפי שלום ואתם רודפי רצח.
      אתה לא תבין מה זה רדיפות ופוגרומים, ולא תבין מה זו שואה, ולא תבין מה הם געגועים לארץ אבות במשך 2000 שנה (ואין מה להתווכח, זו היסטוריה מוכחת), פשוט כי אתה חי במדינה דמוקרטית שיהודים הקימו. משהו שעדיין רחוק מהאומה הערבית שהקימה רק דיקטטורות נחשלות. הרי ביננו, גם אתה יודע שאם ערבים היו מקימים מדינה בשטחי ארץ ישראל זו תהיה מדינה דיקטטורית כמו יתר המדינות הערביות.

    • ג'ורג'י בכלל לא ערבי. הוא יהודי מומר, ואף על פי כן הוא צודק באומרו כי

      תאמינו לי, 22/11/08 23:24

      ה''ציוני'' פאשיסט. עיקר כוונתו להמיר כמה שיותר יהודים. ביהדות ובמהותה הוא רואה את הבעיה. ואם אני צריך לבחור בין ה''ציוני הפאשיסט'' ובין ג'ורג'י ה א נ ט י ש מ י אני הולך עם החברה.

    • חוסר אחריות

      דרומי, 22/11/08 23:54

      זה מה שאני רואה ממך, כמו מכל התוכים שחוזרי על הדברים בלי לחשוב.

      מצב הערבים בעזה אינו באחריות ישראל - הרשות הפלסטינית קבלה מספיק כסף כדי לעטוף את הרצועה בבתי חולים, מפעלים ובתי ספר. חפש את הכסף, ג'ורג'.

      הבעיה אצלכם, הערבים. העובדה שיש אצלנו אנשים עם כוונות טובות להגיון חלש מפריעה לך, ולדומים לך, לקבל אחריות על מעשי הערבים.

    • מסינדרום שטוקההולם, סינדרום הגורם לקורבן להאשים את עצמו במעשי הזוועה

      ''ג'ורג''' הוא ניאונאצי. לא חסרים יהודים הסובלים, 23/11/08 01:08

      של תוקפיו ומרצחיו. זו תופעה נרחבת בקרב העם היהודי שעבר זוועות נוראות, שיהודים רבים 'מעדיפים' לראות עצמם בפוזיציה פיקטיבית של רוצחים, וככל שהפחד ממעשי הזוועה שמבצעים נגדם הערבים מתגבר אצלם, כך האשמותיהם העצמיות מחריפות ומקבלות מימדים עצומים, והם מאשימים את ישראל ואת צה''ל שהינם גיבורים הנלחמים על חייהם תוך הקפדה מעוררת הערכה על הערכים ההומנים לנוכח המוני תוקפיהם, במעשי זוועה פיקטיבים תוך שיתוף פעולה עם הדמיון הערבי התועמלני חסר המעצור. על כל הטוב שעשינו למען הערבים, וכל מה שאנו עושים למענם, אנו 'זוכים' לטרור ולשקרים ניאונאצים, ולשיכתוב מופרע ומפלצתי של ההיסטוריה, ויתכן שהערבים מחפים בכך על רגשי האשמה שלהם במה שהם תרמו לשואה, לולא ההתנהגות הערבית יתכן שהשואה היתה נמנעת (לפחות עד יולי 1938 הנאצים לא העזו לרצוח טוטלית את היהודים מחשש מוטעה לאסוננו, שהעולם יתנגד לרציחתם ולכן שאפו לגרשם, אך הערבים בשיתוף מדינות ערב ובגיבוי שלוש שנות טרור לא איפשרו ליהודים להיכנס לביתם הלאומי עפ''י החוק הבינלאומי, אלא נכנסו הם בהמוניהם ותפסו את האדמות. המהגר הערבי החדש דרש למנוע כניסת היהודי שנמלט מן הנאצי). אין כאן המקום לפרט אך הדברים ידועים. ''ג'ורג''' הניאונאצי 'תופס טרמפ' על אנשים הסובלים מהפרעה חברתית קשה, ושעזרה מקצועית יכולה היתה אולי להועיל להם מאוד. הוא ינצל כל אדם על מנת לקדם נאציזם נגד הקורבן היהודי. לעובדה שהערבים ממציאים שקרים כצורת התנהגות מקובלת בחברה הערבית התיחסה הפסיכולוגית הערביה וואפא סולטן (זמין באינטרנט): ''ייכון שלום רק לאחר שיחונך מחדש אדם ערבי שמכבד את האמת''. הנאונאצים והמחבלים משתפים בחו''ל פעולה בגלוי. כנראה גם כאן.

  • 42.

    ומי לא בא?..שום מילה על ''אנו מוכנים לשלום עם העם הפלשתינאי ומנהיגותו''!

    Ehad Haam-Zioni, 22/11/08 16:45

    ....''אנו קוראים כאן ועכשו לנשיא היועד ברק אובמה להפעיל את כל השפעתו בקריאה חד משמעית להסכם שלום עם המנהיגות הפלשתינאית המתונה השולטת הגדה על פי העקרונות הבאים:

    -גבולות השלום הם גבולות 67 עם תיקונים הדדיים זהים וקטנים מסיבות בטחוניות ובעיקר כדי להקטין את סבל האנשים הנמצאים במרכזי אוכלוסיה גדולים בקרבת הקו הירוק, כך שיהיו כלולים בישראל תמורת שטח חילופי זהה וריק מישראל.
    .-בירת פלשתין תהיה בחלק המכיל תושבים ערביים במזרח ירושלים.
    -תהיה בקרה בין לאומית על אי הקמת צבא או ארגונים מזויינים בפלשתין, חוץ מכוח משטרתי חזק.
    -כשיבוטל משטר החמס בעזה תיכלל רצועת עזה במדינת פלשתין עם קשר קרקעי ביניהם.
    -הקהילה הבינלאומית תשקיע כלכלית ובטחונית במדינת פלשתין ותערוב למימוש ההסכם.
    -שלום זה יהווה בסיס להכרת כל עמי ערב בישראל.''.............כן, כל זה היה חסר-והכרחי שיהיה בכל נאום מדיני- יותר מאשר מילים מתלהמות מדי (משטר נאצי) שאין להן מקום בלקסיקון העכשווי בעולם

    • סברא ושרלילה (ל''ת)

      ד''ש לחברך סמיר קונטר, 22/11/08 17:07

      • איזה תגובה ''חכמה'' של ימננן חשוך-אכן כאלו הם מצביעי נתניהו (ל''ת)

        Ehad Haam-Zioni, 22/11/08 17:28

        • זה אחד מהגאונים שהביאו לכאן את ערפאת וקראו לו איש שלום אמיץ (ל''ת)

          אלכס טוקבק, 22/11/08 19:24

    • להפעיל שלום בכוח על ישראל והדברות

      קובי, 22/11/08 18:14

      עם כל הרודנים בסביבה לעצום עין על ההחמשות הגרעינית . זה שלום אמיתי הפקרת ישראל ובסופו של דבר כמו בומרנג על המערב וארצות הברית .זה שלום של אמיצים....גם צמברלין היה אמיץ ועוד חנפנים מתרפסים מההסטוריה .אבל זה מה שרוצה מיעוט השמאל השולט . שאין לא ערכים מסורת ללא שורשים . ברל כצנלסון מתנועת העבודה התנועה הציונית המדורנית במרכאות . מצפונו העיק לו והוא חזה את העתיד . אני רחוק מלהיות משורר . אבל כשרונו לנאום ולכתוב הוא כתב . יבוא יום כתב בסגננו היצרתי לא תבינו מה הקשר שלכם על אבנים סלעים שרגלכם דורכות .ללא שורשים אין הווה עתיד .

      • קובי-ממבול המלים שלך רואים כי אינך מבין מהי הציונות-תנועת התחיה של העם

        Ehad Haam-Zioni, 22/11/08 18:38

        היהודי הנרדף-וזכותו הטבעית להקים מדינת לאום משלו, והטבעי הוא בחלק מארצו ההיסטורית (שבה יש עם ילידי אחר שגם לו זכות טבעית להגדרה עצמית-ולכן אומות העולם החליטו על הקמת שתי מדינות בין הירדן לים)......ולגבי מדיניות לניטרול אירן מנשק גרעיני-לא הפקרות מלחמתית אלא דיפלומטיה עיניינית ותקיפה של מקל וגזר נוסח אובמה.

        • עוד סלפן .חוזי וארסאי הופרו

          קובי, 22/11/08 20:14

          והם היו חוזים ולא החלטות . חוק המנדטים סעיף 22 שצורף לחוזי וארסאי בויעידת השלום בסן רימו 1291 . אומר במפורש בית לאומי ליהודים עם זכויות למיעוטים . הספר הלבן הראשון של צרציל שהפריד את עבר הירדן מחוזי וארסאי זאת הייתה רק ההתחלה עם ארבע ספרים לבנים שבאו אחריו עם הפרות בוטות של חוזים והפרדת הגולן מהמנדט הבריטי וניתנתו למגט הצרפתי עוד הפרה. את שאר העבודה עשו השמאלנים . מה נשאר ? מה ישאר ? כלום בדרך הזאת . ההבלגה נכשלה לפני הקמת המדינה אבל השמאל לא למד מההסטוריה .

          • קובי-על החלטת האום בכ''ט בנובמבר 1947 שמעת??הקמת שתי מדינות ממערב לירדן

            Ehad Haam-Zioni, 22/11/08 22:02

            כאשר מגילת העצמאות של ישראל אכן מדברת על מדינת לאום לעם היהודי עם זכויות דמוקרטיות מלאות למיעוט.

            ובל מה שאתה רואה כקדוש (ואכן היה שלב חשוב בהיסטוריה הציונית המדינית) הוא מושג הרבה יותר קלוש של ''בית לאומי''-ועל בסיס זה אתתה קובע שישראל צריכה לצאת למלחמת חורמה בסוריה וירדן להחזרת ה''מה שמו'' מוורסאי....

            באמת, זאת הציונות שלך?????

            • אתה כותב החלטה . אני כתבתי חוזים . לא הבנת ?

              קובי, 23/11/08 00:08

              מה הסיבה שהפרו החוזים ? בכדי לבצע החלטות . ולהמנע מקיום החוזים . ארציך מסיבת אותם החלטות שאתה תומך שהם הפרת חוזים בסיסים לזכותו של העם היהודי . הביאו להתעלמות מהמטרה בית לאומי ליהודים בפיסת קרקע זאת שהיא כל כך קטנה והולכת ומצתמקת .אנשים כמוך בשל אותם דעות עוזרים לערבים במלחמתם הטרוריסטית בשילוב מלחמה דמוגרפית .אבל אתם הבנתם אתת ההפך והתוצאות בשטח .

        • שוב שטיפת מוח

          דרומי, 22/11/08 23:48

          רוב הערבים שקוראים לעצמם פלסטינים אינם ילידי הארץ. הם מהגרים. זאת לא הארץ שלהם.

  • 41.

    ''שים נא ידך תחת ירכי''

    מה יהיה?, 22/11/08 15:55

    בשבוע הבא בטוח תכתוב על המנחלים, הימין הקיצוני, שמשתפים פעולה עם החמאס ואל-קעידה נגד מדינת ישראל והציונות.

  • 40.

    הסברה, הסברה ועוד הסברה.

    מיה, 22/11/08 15:50

    ממשלות ישראל לא הפנימו את הצורך במערכת הסברה משומנת ואפקטיבית (כמו של הערבים), שתהדוף את שקריהם ותציג לעולם את האמת.
    הערבים מנצחים אותנו כבר שנים בזירה התקשורתית והעולם רואה ו''מבין'' רק את הצד שלהם ומכאן דעת הקהל העולמית עומדת לצידם, ושדעת הקהל עומדת לצד מסויים קל לצד זה לנהל מלחמה.

    מדינת ישראל חייבת להקים מערכת הסברה יעילה, שמורכבת מאנשים שהאנגלית והצרפתית שפת אמם, שלא תרד ממסכי החדשות בעולם, תזעק על פשעי שכנינו ללא הרף, ללא בושה, בחוצפה רבה.לשטוף לעולם את המח אבל מהצד השני, צד האמת.

    המגמה חייבת להשתנות והיא תשתנה בדרך זו.
    אין לנו ארץ אחרת. זוהי ארצנו הקטנטנה ואנו חייבים לשמור ולהגן עליה מכל משמר.

  • 39.

    כיצד הגענו עד הלום?....

    רותם, 22/11/08 15:38

    למי שתוהה, כיצד הגענו למצב, שדרום המדינה מופגז חדשות לבקרים, ולממשלת ישראל וצבאה אין מענה, נזכיר שההתדרדרות החלה בחתימת הסכמי אוסלו, המשיכה בבריחה מלבנון, אח''כ בבריחה מרצועת עזה, והכשלון במלחמת לבנון השנייה, אשר מקרין על התנהלות ההנהגה המדינית והצבאית שכשלו לחלוטין.
    הכל כאמור החל בחתימת הסכם אוסלו, כאשר האיום כלפי עראפת וחבר מרעיו שאם ישובו לטירור יעופו מכאו - לא מומש. בהמשך, איומיו של אהוד ברח לאחר הבריחה הגדולה מלבנון ופתיחת האינתיפאדה השנייה - גם לא מומשו, וכמובן איומי שרון ומופז כלפי רצועת עזה לאחר הבריחה משם...
    כך, אנו מוצאים את מדינת ישראל, וצה''ל, כנמר של נייר, מאיים ולא מקיים, מנהל מו''מ חשאי או גלוי עם החמאס על ''רגיעה'' כביכול... באין הרתעה,גם החיזבאללה וגם החמאס מתחזקים ומעזים יותר, ואנו בונים על ''הרגיעה''...

    • מה אתה אומר???-החמדנות והמשיחיות שהקימו התנחלויות מעבר למדינת ישראל...

      Ehad Haam-Zioni, 22/11/08 17:05

      הן שהחריפו את ההתנגדות הכלל ערבית לציונות למצב של שלטון כיבוש עם כל המרכיבים הקולוניאליים (המתפתחים למרכיבים אפרטהיידיים) המקובלים.....

      דווקא הסכם אוסלו ההיסטורי שידר נכונות דו צדדית להשלמה לאומית אחד עם השני, אך רצח על ידי פאשיסט מהימין הקיצוני ועליית נתניהו המטרפד (ואחר כך זריקתו הטובה, עליית ברק והתמחותו ב''הסכם נסוג'' ברגע האחרון כמו עם סוריה, או אי הבנתו מה נדרש להסכם עם הפלשתינאים)-הם שהובילו לחיזוק המרכיב היאושי והטרוריסטי בנשמת ה''דר גייקל ומיסטר הייד'' הסכיזופרנית הפלשתינאית

      • הגדרת ה''כיבוש'' אצל הערבים - מאז הצהרת בלפור

        צבי, 22/11/08 22:21

        אמנת הפת''ח, שעדיין בתוקף, קוראת ל''החזיר'' את כל היהודים לארצות המוצא של הוריהם שהגיעו לארץ אחרי הצהרת בלפור בשנת 1917

        רק ''ציוני'' כמוך ממשיך לטמון ראשו בחול ולא להכיר במציאות שאינה תואמת את הזיותיו.

        • בקר טוב צבי, לאן נעלמת?-מה לעשות והרוב רוצה שלום הוגן-מדינה על בסיס 67 (ל''ת)

          Ehad Haam-Zioni, 22/11/08 23:17

          • אולי הרוב היהודי,אבל מה לעשות שצריך שניים לטנגו. (ל''ת)

            יחי ההבדל הקטן, 23/11/08 01:06

          • בוקר טוב סתם אחד - מה לעשות שרוב העם בוחר ביבי וביבי רחוק מאוד מאוד מ

            אלון, 23/11/08 10:50

            קווי 67 , מה לעשות!?

            מה לעשות שבן דרור ימיני משקף נאמנה את הקו של בינימין נתניהו, ראש הממשלה הבא, מה לעשות?

            תמשיך באשליותך אך אל נא תתעלם מעובדות.
            בתודה,
            אלון.

      • לשמאלן ההזוי

        רותם, 23/11/08 18:59

        אני מציע לך לקרוא היטב את ספרו של הרמטכ''ל לשעבר - משה בוגי יעלון. אני בטוח שגם אם כלפי חוץ תלעג לספר ולכותב, הרי בתוך תוכך, לא תוכל להתכחש לנאמר בו... היות וזו האמת לאמיתה על הזיות השלום של השמאל הארור...
        ברור לי, שהשמאל הישראלי לא ישב בנחת, עד שטילים יטווחו את שדה התעופה בן גוריון, ועד שפלשתינים יפתחו באש מחומות העיר העתיקה לעבר רחוב יפו, כפי שאירע לפני שנת 67.וכמובן הגישה לכותל המערבי תהיה כמו הגישה לקבר יוסף...

  • 38.

    ימני מקשקש!

    האסטרטג, 22/11/08 15:31

    חשוב לחשוף את כל השקרים והנחות היסוד הגזעניות של ימיני, המופיעים כמעט בכל משפט במאמר. לכן, תגובתי עלולה להיות קצת ארוכה:
    1. ישראל לא העניקה לפלשתינאים תושבי רצועת עזה הזדמנות להתפתחות ושגשוג, משום שלא איפשרה תנועה מינימלית של אנשים וסחורות אל הרצועה ומחוצה לה.
    2. האידיאולוגיה של חמאס אינה דומה לאידיאולוגיה של אל-קעאידה והנאציזם. לחמאס אין שאיפות גלובאליות בנוסח הרייך השלישי או ה''אומה האיסלאמית'', וחבל שימיני (שוב) אינו שולט בחומר.
    3. ישראל אינה צריכה לקבל את הצעת ההודנה של חמאס, אלא לראות בה הוכחה נוספת לקיומם של מרכיבים פרגמטיים בארגון זה. כמו כן, ביכולתה להסכים להקמת ממשלת אחדות פלשתינאית (חמאס ופתח) ולניהול מו''מ על סוגיות הליבה עם נציג שימונה ע''י ממשלת האחדות זו. כל זאת מבלי להזיז מחסום אחד בגדה ממקומו, כלומר, מבלי שישראל מסתכנת בהפרת המאזן האסטרטגי בינה לבין כל הקבוצות החמושות בשטחים (!)
    4. הצעתו של ימיני לכיבוש מלא של הרצועה מטופשת עוד יותר מרעיונות אחרים שהוא נוהג להביע. שהרי אם צה''ל ישלוט ברצועה, מחיר הדמים השנתי שישראל תשלם על-כך יהיה גבוה בהרבה מזה שהיא משלמת כרגע. מי שחושב שנוכחות פיזית של חיילי צה''ל באמצע עזה, תנטרל את המוטיבציה של פעילי החמאס והפלגים הקטנים לפגוע בהם - אינו יודע מה הוא סח.
    מי שסבור כי כוחותיו של אבו-מאזן יעזו ליטול את השלטון ברצועה על גבי הטנקים של צה''ל, פשוט לא מבין מהי פוליטיקה, מהי פוליטיקה פלשתינאית, ומהם בני-אדם בכלל. כאילו שאנו, הישראלים, היינו מסכימים להתערבותו של כוח חיצוני למען הדחתה של ממשלה ישראלית נבחרת!
    5. טרחנותו של ימיני בהקבלה המאולצת שהוא מנסה ליצור בין החמאס לנאצים, היא לא פחות מביזוי השואה. יהדות אירופה כמעט והושמדה כליל ע''י מכונת מלחמה מפלצתית אשר פעלה לרצח אזרחים חסרי ישע. לעומת זאת, החמאס נלחם נגד ישראל מתוך שטח שבאפשרותה להחריב כל נקודה בו, בכל רגע שהוא. כך יוצא, שההשוואה שימיני עורך מלהקת את יהודי אירופה לתפקיד החזק, ברגע הנוראי ביותר בהיסטוריה האנושית, בשעה שהם דווקא היו הקורבן האולטימטיבי. זהו חילול זכר 6 מיליון נשים, ילדים, קשישים ושאר אזרחים לא חמושים.

    • כל מילה נכונה. ארוך אבל כדאי לקרוא! (ל''ת)

      רוני, 22/11/08 17:33

    • שטויות במיץ - ארוך אבל כדאי לקרוא

      בנאדם , 22/11/08 18:17

      1. מה השטויות האלה על חוסר האפשרות ל"תנועה מינימלית של אנשים וסחורות"? רגע אחר כך תתלוננו על הרגעים המועטים בהם ישראל סוגרת את המעברים בתגובה על טרור.


      2. לחמאס אין שאיפות גלובאליות בנוסח הרייך השלישי, משום שהרייך השלישי היה גוף אתאיסטי. את החמאס צריך יותר לדמות להכלאה של הרייך השלישי ואירן.


      3. הצעת ההודנה אינה "הוכחה לקיומם של מרכיבים פרגמטיים בארגון זה". לא כל מי שמוכן לא לרצוח יהודים למשך כמה שבועות יכול להיכנס להגדרה של "מרכיב פרגמטי".


      4. אם צה"ל ייכנס לרצועה, מחיר הדמים יהיה גבוה יותר ממה שהוא משלם "כרגע". שמענו את הטענות האלה במשך שש שנים לגבי לבנון, ובסופו של דבר החזרנו את כל ההלוואה במלחמת לבנון השנייה.


      5. אפשר להשוות בין החמאס לנאצים לא בתוצאת המלחמה שלהם ביהודים, אלא באידיאולוגיה והרצון להרוג יהודים. לפחות הנאצים לא אהבו את המוות של היהודים "חם ומהביל", כמו שהגדירה זאת בשעתו נעמי שמר.

      • ל''בנאדם'':

        האסטרטג, 22/11/08 19:23

        1. גם בימי רגיעה אמיתית ישראל מאפשרת תנועה מוגבלת בלבד של סחורות ואנשים. מדובר על כ - 25-30 משאיות ביום ומתן אישורי יציאה לאנשים בודדים. מציאות כזו, אינה מאפשרת חיים נורמאליים ברצועה.
        2. שאיפות גלובאליות אינן נחלתן של תנועות אתאיסטיות בלבד (ראה ''אל-קעאידה'' והטפתו בזכות ה''אומה האיסלאמית'' או התפשוטתה האלימה של הנצרות בתקופות שונות לאורך ההיסטוריה).
        3. ההודנה שחמאס מדבר עליה אינה ל''כמה שבועות'' אלא ל 30 שנה. שוב, אינני טוען כי על ישראל להסכים להסדר שכזה. אולם, עליה לזהות את מחוייבותו הציבורית של החמאס לאינטרס הפלשתינאי-לאומי (ולא לאידיאולוגיה הפאן-איסלאמית) אשר באה לידי ביטוי בהצהרות בכיריו בעניין ההודנה ובנוגע למעמדו של חמאס כתנועה לאומית ולא דתית (חאלד משעל נזעק כל אימת שמישהו בכלי התקשורת הערביים גורס כי החמאס הינו תנועה דתית יותר מאשר לאומית).
        ואם זהו המצב, אם לחמאס חשוב להיתפס כארגון פלשתינאי יותר מאשר פאן-איסלאמי, על ישראל לעמת אותו, ללא הרף, עם מחוייבותו למימוש האינטרס הפלשתינאי. עליה לעשות כן, על-ידי הפגנת נכונות לשלבו בממשלת אחדות פלשתינאית, ובאמצעות מו''מ על סוגיות הליבה. זאת אפשר לעשות מבלי לפנות מחסום או מוצב צה''לי אחד (!)
        4. ישראל היא שהחליטה להגדיר את פיגוע החטיפה בגבול לבנון, ביולי 2006, כפיגוע אסטרטגי המחייב אותה לאסור מלחמה כוללת על החיזבאללה. מספר ההרוגים הגבוה, הינו תולדה של הגדרת השמדתו הצבאית של החיזבאללה כיעד בר השגה, וביצוע פלישה קרקעית רחבת היקף לשם מימושו של יעד זה. זוהי בדיוק הטעות שנתניהו - בתמיכתך ובתמיכת דומיך - מתכוון לחזור עליה לאחר שייבחר.
        5. חמאס אינו קורא לשואה שנייה ליהודים. זהו פשוט שקר מתועב.
        עכשיו יאללה, לך תצביע לביבי ובוגי ובכך תאיץ את בניית ההתנחלויות בגדה! רק בישראל שולחים נשים וילדים להתגורר בשדה הקרב!

    • לפחות אני לא מתיימר להיות אסטרטג

      אחרי 8 שנים בצבא קבע ביחידה לוחמת, 22/11/08 19:14

      אם אתה אסטרטג כזה אולי תסביר לנו, כמו שנאמר בתגובה הקודמת, כמה יעלו לנו ההרוגים במלחמה שנצטרך בסוף לעשות נגד מה שקורה כרגע בעזה או שאתה מאמין שבבוא היום הם פשוט יניחו את נשקם? כמה פעמים ראינו את זה קורה? משם מה נראה שהמחיר עדיף כשהיינו בפנים - תשאל כל איש צבא שמבין קצת. חוץ מזה שכרגע מי שמשלם את המחיר הם האזרחים! וזה בטוח לא תפקידם לשלם את המחיר בזמן שאנחנו מחשבים מה יותר כדאי מבחינה של חיילים. פעם זה היה ערך עליון שהחייל מגן על האזרח על זה אני גדלתי! היום משום מה שכחו את זה קצת...

      • בבקשה:

        האסטרטג, 22/11/08 21:16

        1. אסטרטג לאו דווקא נמדד בניסיונו הצבאי.
        2. המלחמה ברצועה הינה מלחמת התשה מורכבת מאין כמותה, נגד ארגון אשר תמיכת הציבור מהווה את בסיס כוחו. אותה תמיכה ציבורית תלויה ביכולתו של החמאס להצטייר כמשרת האינטרס הפלשתינאי הלאומי, ויכולת זו ניזונה, בין היתר, מן המסרים שישראל מעבירה לציבור הפלשתינאי. כלומר, איתותים ישראליים ממשיים על נכונותה של ישראל לסיים את הכיבוש ולפרק את מפעל ההתנחלויות, עשויים להשפיע על דעת הקהל הפלשתינאית ומכאן גם על מדיניות החמאס (ההתנתקות לא עימתה את החמאס משנתו האידיאולוגית משום שלא נגעה לסוגיות הליבה של הסכסוך) .
        3. חיי חיילים וחיי אזרחים שווים הם. הדעה כי תפקידו של הצבא הוא להגן על חיי האזרחים, ולכן אין לכלול חיילים מתים בשקלול כדאיותה של פעולה צבאית, נכונה רק במקרה שבו המדינה, כארגון ריבוני, עומדת בפני סכנה קיומית. החמאס אינו מסכן את קיומה של מדינת ישראל, אלא גובה ממנה מחיר בלתי נסבל. כזה המחייב תגובה שלא תביא יותר נזק מאשר תועלת.

  • 37.

    המ לעשות, והעובדות אחרות. יצאנו מעזה באופן חד צדדי מתוך ייאוש מהשלום

    עמנואל, 22/11/08 15:14

    מסיבות טקטיות שלמרות המשך ירי הקסאמים, שהיו גם לפני ההתנתקות, הוכחו כנכונות: תארו לעצמכם שהיינו צריכים ללחום את מלחמת לבנון כשבנוסף היה צריך להגן על הישובים היהודיים בלב הרצועה.

    אבל התעקשנו לא לעשות את זה במשא ומתן, וכן להפוך את רצועת עזה לבית סוהר אחד גדול. מצד אחד סגרנו את המעברים עם ישראל, מצד שני הכרחנו את המצרים לסגור את המעבר בין עזה לסיני, ומצד שלישי הטלנו מצור ימי.

    אבל למה לתת לעובדות להפריע להתלהמות הלאומנית?

    • למה ניתן לעובדות לבלבל את עמנואל?

      erez2000 , 23/11/08 01:49

      הוא שכח שסגירת המעברים בכלל לא היתה בתכנון כחלק מהנסיגה אלא נוצרה כתוצאה ממצב שהחמאס הכתיב ,אולי הוא באמת שכח שכבר כעבור יומיים אחרי הנסיגה כבר ירו הפלסטינאים מחורבות ההתנחלויות עמוק לתוך ישראל,וכהנה וכהנה...אז אנא לא ללעוג להגיונו הצרוף של עמנואל,ההגיון בסדר,הבעיה היא כנראה זכרון הדג שלו

  • 36.

    הכוכב הבהיר, הברור והאמיתי בעתונות ממשיך לזהור מדי שבוע

    רן לוי, 22/11/08 15:14

    בזמן שהארץ מלאה בלורד האו האו ובת זוגו לדעה ליידי האו האו הנושאים את דבר הנאצים גבוהה גבוהה ''היישר מעזה הנצורה'' מעל דפי העתון דר קעקער הממומן בכספיו של בית הוצאה נאצי.

    פרס ישראל לעתונות לבן-דרוד כבר אמרנו?

  • 35.

    בית היוצר לקיצוניות הם המדרסות=ישיבות בהם לומדים רק לימודי דת (ל''ת)

    קיני הצרעות, 22/11/08 14:57

    • הנחשלות,הבידוד,הבערות,העוני והפיגור משרתים את מנהיגי הדתות משני עברי

      לימודי דת=נחשלות, 22/11/08 15:03

      המיתרס.

  • 34.

    ניצתרך לחכות עד שיפגיזו את ראשון לציון ובאר שבע !

    אשקלוני, 22/11/08 14:38

    זאת התקווה היחידה שלנו פה ! אנחנו מיואשים מהצבא והשילטון בארץ ! אני לא מאמין שביבי יעשה הרבה יותר [ אולי קצת] רק חיזוק החמאס והטווח שלו יאלצו את צהל והממשלה להזיז את הישבן שלהם ולהגן על תושבי מדינת תל אביב בעלי הדם הכחול !

  • 33.

    החרדים והחמאס תנועות אידיאולוגיות דתיות קיצוניות השוללות קיומם של ערכי

    המשותף לחמאס ולחרדים, 22/11/08 14:36

    חירות,שיויון,סובלנות,השכלה,הומניות,נאורות,פלורליזם וקידמה.עבורם הדמוקרטיה היא כלי חד פעמי כדי לתפוס את השלטון ואחריו תוקם מדינת הלכה שבה אין הפרדה בין רשויות,אין בחירות(יש רק מינוים),אין חופש ביטוי,חופש מחשבה,חופש דת וחופש מדת.תפיסת החמאס והחרדים היא שדרכם היא היחידה,הצודקת ,יש להם מונופול על האמת המוחלטת ולכן מותר להם להשתמש באלימות תוך דיכוי וכפיה כדי להשליט את אמונתם ודרכם על האחרים.הדימיון בינהן יכול לגרום לשיתוף פעולה בין שתי התנועות הרוצות בסופה של מדינת ישראל........

    • לזכותם של המוסלמים לעומת החרדים יש לציין שהם עובדים ואין להם

      לזכות המוסלמים, 22/11/08 14:50

      אידיאולוגיה המקדשת טפילות.

      • החרדים,החב''דניקים,הש''סניקים,הברסלבים והחמאסניקים משתמטים משירות בצה''ל. (ל''ת)

        עוד מכנה משותף...., 22/11/08 15:16

    • הכל נכון ואני רק מוסיפה עוד משהו אחד:

      רוני, 22/11/08 17:30

      גם הדתיים עם הכיפות הסרוגות שיושבים בשטחים נכנסים תחת הקטגוריה הזאת. גם להם יש רק אמת אחת. אמת חסרת פשרות בלי התחשבות בעם אחר, נגד שיוויון, סובלנות, הומניות, נאורות וביטוי חופש מחשבה. כל מי שלא חושב כמותם יש מבחינתם הזכות לפעול כנגדו בכוח כשהאמצעים מקדשים כל מטרה. לכן מותר לפגוע באנשי צבא, מותר לרצוח ראש ממשלה, מותר לאיים בדם ובסופו של דבר הם אומרים שהם נגד שנאה חינם. זה נכון- השנאה שלהם בכלל לא בחינם היא עולה לנו בהמון דמים.

    • החמאס והמגיבים - חברים בתנועות אידיאולוגיות קיצוניות השוללות את קיומם

      בנאדם , 22/11/08 18:06

      של החרדים.

      • החרדים מצהירים בריש גלי שהם רוצים בסופה של המדינה...... (ל''ת)

        לזכות החרדים, 22/11/08 18:45

        • השנאה המטורפת של חלק מהמגיבים

          דודי, 22/11/08 19:44

          לחרדים מזכירים תקופות אפלות בהיסטוריה. זה ידוע שהחרדים הם אלה שדאוגים לקיום העם היהודי כי הרי ברור שלכל הערב רב הסמולנים אין להם שום שייכות לארץ הזאת ואין שום הבדל בינם לבין הצלבנים שהיו פה, מה שמעניין אותם זה רק לחקות תרביות זולות מאמריקה.

  • 32.

    בן דרור ימיני, אל איזה מנהיגים אתה מדבר?....

    אליהו שמש, 22/11/08 14:22

    ''הנאום שהמנהיגים שלנו לא נאמו''... אל איזה מנהיגים אתה מדבר?....

  • 31.

    אתה פשוט ילדותי

    אסף, 22/11/08 14:20

    אתה תמכת במהלך המטופש והאכזרי של ההתנתקות על אף כל האזהרות. עכשיו אתה מתרגז כמו ילד קטן שהאויב שלך לא מתנהג כמו שצפית, אבל כפי שנצפה על ידי כל אדם עם קצת קומון סנס (רמז בחברה הישראלית אנשים כאלו נקראים ימנים).

    המהלך של ההתנתקות בנה את החמאס וחיזק אותו.אנחנו אמרנו שהאויב צודק ואנחנו טעינו. זה מה שכל העולם מבין וכך הוא יפעל. לדעתי בצדק. ישראל מזגזגת החמאס לא.

    גם עכשיו אתה לא לומד את הלקח וממשיך להטיף לנו מה לעשות אף שאתה מודה שעצותיך הקודמות נכשלו. תסלח לי אם אסרב להקשיב לך.

    המצחיק הוא שאתה מצפה מההנהגה שיצרה את מצב הביש הזה להודות שנכשלה חודשים לפני הבחירות ובעצם לפנות את מקומה ועוד כשמדובר בהנהגה הכי מושחתת אי פעם שהיתה למדינת ישראל. אנשים שביססו את הקרירה שלהם על גניבת קולות מצביעים כדי לעשות ההיפך ממה שהבטיחו. סלח לי אבל הינך מנותק מהמציאות.

    • קומון סנס זה אוקסימורון - אין דבר כזה ובכל בחירות רואים זאת מחדש (ל''ת)

      עוזי, 23/11/08 07:53

  • 30.

    ההתנתקות מצילה את עם ישראל

    שחר, 22/11/08 14:08

    ההתנתקות מצילח את עם ישראל בכך שהיא מפחיתה את הסיכוי למדינה דו לאומית.
    בנוסף היא גם עשתה הפרדה פיזית מדינית בין עזה לגדה (למרות שיש גם דעות שמי שהוביל ל עלית החמאס זה בוש והדמוקרטיזציה פלוס שחיתות החמאס). אבל הדבר החשוב מכל הוא שההתנתקות נותנת תקווה לפתרון מדיני חדש מול הירדנים שבשלב הראשון תרחש תהליך של הפיכת הגדה לאוטונומיה אמיתית (בלי התנחלויות) אחר כך עם הזמן קשר פדרטיבי עם ירדן.
    לגבי עזה , אם ננהג בשכל ונפתח את המעבר למצרים ובהדרגה נסיר את האחריות שלנו המצרים ישאבו פנימה ומובארק ( או חוסני או הבן) יטפלו בטרור הכי טוב בלי בג''ץ ובלי בצלם

    • ההתנתקות הצילה את הדרום מקסאמים

      אסף, 22/11/08 14:31

      הודות לה לא נופלים קסאמים בדרום ולא מתארגן צבא חמוש בעזה. הודות לה החמאס ירד מהשלטון ונחלש.

      ולגבי הצעותיך בגדה. רק מדינה משוגעת תוותר על הגדה מכיוון שפירוש הדבר כל מרכזי האוכלוסיה שלנו נמצאים על הגבול ואי אפשר להגן עליהם. מדובר בהתאבדות.

      • תושבי הדרום לא ממש נחשבים ...! בשר התותחים של אוסלו

        מדינת תל אביב, 22/11/08 14:40

        כאשר יגיעו ב''ה לראשון לציון חולון ובת ים נתחיל ליראות את צהל מגן על אזרחי המדינה האמיתית !

  • 29.

    ולכן רק נתניהו (ל''ת)

    העם מזמן הבין, 22/11/08 13:59

  • 28.

    חובה לתרגם להרבה שפות (ל''ת)

    ישראלי, 22/11/08 13:55

  • 27.

    אכלו לי שתו לי

    דניאל, 22/11/08 13:23

    ואני חשבתי שאתה בן אדם רציני.ואני אפילו לא מחשיב את עצמי לשמאלני אם צריך לכבוש מחדש את עזה שיעשו את זה.רק שיגידו לנו את האמת שטיול זה לא הולך להיות.ואם אתה באמת מאמין שישראל ביצעה את ההתנתקות כדי לתת לפלשתינאים הזדמנות לנהל את חייהם בעצמם ולא בשביל שתרגיש חופשיה לפעול בעזה-אני משתתף בצערך.צער על הרואים שבוחרים להיות עיוורים.

    • כולירה עיוורת! (ל''ת)

      כולי הכולירה, 22/11/08 14:13

  • 26.

    בוקר טוב אליהו (ל''ת)

    א מ רול, 22/11/08 13:17

  • 25.

    בוקר טוב אליהו (ל''ת)

    א מ רול, 22/11/08 13:16

  • 24.

    ההתנתקות הייתה צודקת (ל''ת)

    ליכודניק, 22/11/08 13:12

  • 23.

    המאמר מעיד שרק ביבי ראוי למלא תפקיד ראש ממשלה . (ל''ת)

    יגאל כהן רחובות, 22/11/08 13:10

  • 22.

    חזק ואמץ דרור. העם איתך. (ל''ת)

    אלון, 22/11/08 12:50

  • 21.

    שלום

    dodo shi, 22/11/08 12:45

    בחרנו בדיבוריפ על שלום. כיתרנו את עזה וטעננו כי זו נסיגה. המשכנו לכבוש את הגדה המערבית ואת מזרח ירושלים ולטעון שזה השלום. לכל אמת שני פנים ואנו מעדיפים להתמקד בצד הכוזב שלנו. כל היה המאהר הזה צריך להיכתב, אך לא אצל קיצוני מטורף כמו בן דרור ימיני

  • 20.

    עם ישראל רואה הכל.

    רק השמאל בהנהגת עיתון ''הארץ'' לוקה בעיוורון,, 22/11/08 12:38

    רק השמאל הישראלי שלא רואה את העובדות הוא הוא שמביא את הרפיסות של המנהיגים. עם ישראל רואה הכל ולכן אנחנו מודאגים יום יום רגע רגע.

  • 19.

    אז אתה מצביע לימין הפעם, ימיני? או שאינך מסיק מסקנה (ל''ת)

    מהדברים שאתה עצמך אומר?, 22/11/08 12:35

    • לא הוא מצביע בעד קדימה כדאי שיהיו טילים גם בנתניה חדרה וירושלים

      אלכס טוקבק, 22/11/08 13:19

      ציפי ליבני תפנה את הגדה ותחזיר את הגולן.

      • לא תחזיר. תיתן תמורת פתק מהראיס. (ל''ת)

        ASCH, 22/11/08 13:33

      • שונאים מבית לוקים בעיוורון קשה יותר

        קובי, 22/11/08 17:03

        במדינה שכולם הופכים להיות מוישה גרויס כמוך מדברים דברי הבל הגיעה זמן להתפכח ורק ציפי ליבני היא התשובה

  • 18.

    ואתה רוצה לברוח גם מהגדה.

    עידו, 22/11/08 12:25

    יש לכם משהו בראש שם בשמאל?
    או שהכל מלא באוויר ובסיסמאות נבובות נגד ה''כיבוש''?

    • אמור מהיום ''יהודה ושומרון'' ולא ''גדה''. (ל''ת)

      רחל, גן שמואל, 22/11/08 13:01

      • לא שמעתי שהפלשתינאים ישנו את שם מדינתם העתידית ל''יהודה ושומרון''

        Ehad Haam-Zioni, 22/11/08 17:33

        אבל מה אחת שמתחזה לגור בקיבוץ גן שמואל מבינה.....

        • תפסיק להיות עורך הדין של אש''ף וחמאס בבקשה (ל''ת)

          אלכס טוקבק, 22/11/08 19:25

      • צודקת. טעות שלי. :) (ל''ת)

        עידו, 22/11/08 21:58

  • 17.

    חשוב

    זהבה , 22/11/08 12:25

    על פי רשת "אל-ערבייה", במקביל לחגיגות העצמאות ה-65 של לבנון, ערכו הבוקר כוחות חיזבאללה תמרונים מצפון ומדרום לנהר, בניגוד להחלטה 1701 של האו"ם. הארגון לא הגיב על הדיווח

  • 16.

    ימיני, שכחת שלפני ההתנתקות היו יותר קסאמים (ל''ת)

    ושכמעט כל הליכודו כולל ביבי תמכו בהתנתקות, 22/11/08 12:17

  • 15.

    חשוב

    זהבה, 22/11/08 11:47

    על פי רשת ''אל-ערבייה'', במקביל לחגיגות העצמאות ה-65 של לבנון, ערכו הבוקר כוחות חיזבאללה תמרונים מצפון ומדרום לנהר, בניגוד להחלטה 1701 של האו''ם. הארגון לא הגיב על הדיווח

  • 14.

    ויאמר אדוני אלי שקר הנביא ימיני ניבא בשמי לא שלחתיו ולא ציויתו. (ל''ת)

    Vox Ami, 22/11/08 11:41

  • 13.

    משום מה קיצוניים שוטים כמו ימיני תמיד בטוחים בעצמם. (ל''ת)

    Vox Ami, 22/11/08 11:40

    • אכן נכון

      ירושלמי, 22/11/08 12:03

      הוא היה כל כך בטוח בעצמו כאשר תמך בתוכנית ההתנתקות.

    • גם אתה מאוד בטוח בעצמך. ובהחלט אתה עשב שוטה.

      ASCH, 22/11/08 13:31

      רק קצת פחות חכם מימיני.

  • 12.

    אתה, כמו רבים וטובים, עדיין לוקה בעיוורון

    ש. דהרי, 22/11/08 11:29

    הדרך הנכונה נמצאת כברת דרך ארוכה ימינה ממך.

    • נכון ומדוייק

      ירושלמי, 22/11/08 12:04

      אבל זה לא יעזור לנו עד שיבינו את זה כבר לא נשאר פה.

    • ממך עוד לא ראיתי או קראתי ניתוח מצב או רעיון לפעולה

      אלון, 22/11/08 12:49

      טוב יותר ונכון יותר.

      לא ממך ולא מהקיצונים שבהם אתה תומך.
      כל מה שראיתי ממך ודומך הוא דיבורים אנטי-דמוקרטיים.

      רוצה לפגוע בדמוקרטיה שלנו? לך לעזה.

      • להיות ימינה מימיני לא מחבל בדמוקראטיה.

        ASCH, 22/11/08 13:37

        זה בסה''כ חשיבה מדינית אחרת. זה שאיש שמאל לא מוכן לקבל שישנה דרך אחרת, ושהוא טועה, זו בעייה של השמאל. זה שאיש שמאל קורא לדעה שונה - פגיעה בדמוקראטיה - זו תחילתה של הדיקטטורה הפשיסטית, שבה ישנה רק דעה אחת נכונה. אכן, השמאל לא נראה טוב כל כך במראת הדמוקראטיה.

        • איזה מראה?

          ירושלמי, 22/11/08 13:50

          אצלם בבית אין מראות.

      • אתה מוזמן לעיין במשנתם של משה פייגלין ופרופ' אריה אלדד

        ש. דהרי , 22/11/08 19:25

        הם, בעיקר משה פייגלין, משקפים בקרבה רבה את השקפתי.

  • 11.

    כל מילה בסלע!!! כל הכבוד! (ל''ת)

    מישהי, 22/11/08 11:17

  • 10.

    נכון, אבל מי כמוך יודע שיש בתוכינו חלק שלא בחר בשלום,אלא בדרכי החמאס

    ויהי מחננו טהור, 22/11/08 11:07

    אם לא נטפל בו יקרה לנו מה שקרה לפתח בעזה

    • לעולם לא יקרה מה שקרה לפתח -

      אלון, 22/11/08 12:47

      וכי אתה יכול לפתוח טלויזיה או עיתון בארץ ולמצוא בו קריאה מפורשת ל''השמדת השמאלנים''?

      וכי יש למי מהקיצונים מימין איזשהו בסיס אלקטוראלי כלשהו - ואיזשהו סוג של כוח פוליטי?

      מספיק ליפול בספינים של השמאל שהתכווץ פלאים מאז ''ההתנתקות'' ו''מלחמת לבנון 2'' - הם מ-פ-ח-ד-י-ם.

      So what else is new?

    • ''ויהי מחננו טהור''. מצויין! כבר קנית כרטיס כיוון אחד לקנדה?

      ASCH, 22/11/08 13:44

      ויהי מחננו טהור משנאת ישראל, כסילות, בינוניות, ססמאות נבובות ופחדנות. כן יהי רצון במהרה בימינו.

      • הפחד מעצמנו

        מומי, 22/11/08 14:45

        השמדה עצמית זה מה שההנהגות המידרדרות מביאות בעקבות הסרטן מבפנים שמראים חולשה בכל ויכוח אידיאולוגי והתרפסות לשונאינו הפכה להיות תחרות בין שונאינו מבפנים

  • 9.

    ימיני - אתה מתבזבז בעיתון, לך לפוליטיקה (ל''ת)

    מחנה השפויים, 22/11/08 11:00

    • להפך, ימיני הוא נכס לעיתונות. בפוליטיקה הוא יתפוגג וייעלם (ל''ת)

      קוראת קבועה, 22/11/08 11:40

      • ימיני הוא נכס וזה לא משנה איפה יהיה. :)

        אלון, 22/11/08 12:41

        גם אני קורא מושבע.

  • 8.

    מאמר חשוב. ימיני הוא קול השפיות וההיגיון (ל''ת)

    פרופסור ללוגיקה, 22/11/08 10:42

  • 7.

    רק כשאנשים כמוך יבקשו סליחה מה''ימיןהקיצוני'' (ולא שאני מתכוון לסלוח לך)

    כבשה דורשת, 22/11/08 10:38

    ותוכיח במאמריך (כמו דן מרגלית למשל) כי גם לך נפל המטבע, ניתן יהיה לדבר על שינוי מנטלי בחברה הישראלית שיוביל (אולי) לתיקון המצב. נכון לעכשיו, מאמרך האפולוגטי אינו אלא עוד נאום בסגנון ''זרוענוהארוכה'' המסוייג תמיד ע''י ''בזמןובמקום''..

    • אני קורא את בן-דרור כבר שנתיים

      אלון, 22/11/08 12:40

      הדעה שלו השתנתה בדיוק בהתאם לתנאים בשטח, ויכולת הניתוח שלו נשאר כתמיד.בעיניי, בן-דרור זז ימינה לא פחות מדן מרגלית - ואני קורא גם את דן. (ישראל היום).

      המאמר טוב אם כי לא מחדש שום דבר, אבל חשוב לזעוק אותו וטוב שכתב אותו אדם בעל שיעור קומה כבן דרור.

      תן קצת כבוד איפה שמגיע.

    • לא מספיק-לבקש ישר סליחה מהרוצח הפאשיסט יגאל עמיר ומהטרוריסט גולדשטיין! (ל''ת)

      Ehad Haam-Zioni, 22/11/08 17:38

  • 6.

    נאום נכון ודרוש (ל''ת)

    ד''ר סוס, 22/11/08 10:30

  • 5.

    בו דרור תלך תראה מה אתה וחבריך כתבתם לפני ההתנתקות..

    עוז66, 22/11/08 10:28

    כשלכל אדם נורמלי היה ברור שזה מה שהולך להיות עם שונאי האדם מעזה,אתם בשמאל ובעיתונות העדפתם להתעלם. פשוט עליתם על איזה כדור הזיה ודימיינתם סינגפור...
    הבוז שרוחשים לכם בציבור היום בהחלט מוצדק. הרווחתם אותו ביושר

    • אבל עובדות לא יבלבלו אותך (ל''ת)

      היו יותר קסאמים ל פני ההתנתקות, 22/11/08 11:25

      • אני חושש שאתה טועה

        גרינשטיין, 22/11/08 15:14

        אתה יכול לגבות את מה שאתה אומר ?

    • עוז66 - ''עדיף מאוחר מאשר לעולם לא'', נכון או לא נכון?

      אלון, 22/11/08 12:38

      וכי הכתבה שבן-דרור כתב כאן לא נכונה? לא במקום? וכי לא כולנו בני אדם , וכי להיות קצת יותר אופטמיסטים מאחרים זה פשע שמצדיק את הבוז שלך?

      • לאלון

        אסף, 22/11/08 14:26

        הכתבה לא נכונה. לאדם שטעה אין זכות להטיף מוסר. ההצעות שלו גם מגוחכות כי הן מבוססות על תפיסת מציאות לא נכונה. רק דוגמה אחת קטנה : הוא מדבר על מיגור שלטון הטרור ולא על מיגור הפלשתינאים. הוא מסרב לקלוט שיש פה מלחמה בין עמים אלא חושב שיש פה מלחמה בין מפלגות. האויב הוא הפלשתינאים ולא החמאס. החמאס הוא רק השלטון שנבחר על ידם בבחירות דמוקרטיות ומיצג את שאיפותיהם הלאומיות. אם יקשיבו לו ישראל תובס פעם נוספת.

  • 4.

    כל מילה בסלע. לתרגם!!!!!!!!! (ל''ת)

    שמישהו יתרגם כדי לשלוח לעולם, 22/11/08 10:27

  • 3.

    ..ולכן בבחירות הקרובות - רק ליכוד. (ל''ת)

    יוני.ח. אשדוד, 22/11/08 10:14

  • 2.

    ניתוח חד שאמור להיות ברור לכל ישראלי. למה ימיני לא רץ?

    ברוך, 22/11/08 10:10

    חסרים אנשים כאלה בכנסת

    • ממש חסרים

      אסף, 22/11/08 14:22

      לא הספיק לנו את אולמרט לבני ברק ואילון אמחנו צריכים עוד תומך התנתקות בכנסת?

  • 1.

    מה קרה ימיני התעוררת

    ירושלמי, 22/11/08 10:09

    לפי מיטב זכרוני אתה תמכת בהתלהבות רבה בתוכנית התנתקות(תוכנית הריאלטי הגדולה בהיסטוריה) ואתה כמו כל דומיך אם רק תינתן לכם שוב יד מושטת גם מהחמאס תתחילו לרקוד הורה בכיכרות.
    בדיוק קראתי את הדברים של עמוס עוז (סופר משובח) שטוען שלימינים אין דמיון ולשמאלנים יש אתה בדיוק כמוהו ההבדל היחיד בין הדמיונות שלנו הוא שהדמיונות שלכם מראים לכם פרחים נשיקות ואכילת חומוס ברפיח אבל מה לעשות אנחנו מדמינים את הדברים אחרת.
    כמו טילים על אשקלון ואם ייותרו על יהודה ושומרון טילים על השרון ותל אביב.
    האמת זה יהיה מצחיק לראות את רעננה כפר סבא ותל אביב תחת קסאמים אבל אל תדאגו תמיד אפשר למגן.
    על זה ניתן להגיד המציאות עולה על כל דמיון.