• 20.

    משקיעים פעם אחת ונהנים לדורות!

    מיקי.ג., 04/04/10 16:57

    משקיעים פעם אחת ונהנים לדורות!

    אחת הסיבות לטייל בטבע, היא תחושת ה''ניקוי ראש'' שאנו מקבלים והניתוק המחשבתי מצרות היום-יום. יש כמובן דרכים אחרות להתנתק מהצרות, למשל שתייה משכרת, למשל סמים, למשל כדורי שינה וגם דרכים חיוביות יותר, כמו יעוץ פסיכולוגי וסדנאות למינהן המפרנסות את המדריכים בכבוד.

    בחזה לטבע ותחושת ה''ניקוי ראש''.. זו מושגת, לא מעט בזכות ההתנתקות מהציוויליזציה וקצב החיים המכתיב ''אתגרים'' שוברי ראש. אז תושבי בירתינו, הגדולה בערי ישראל, יוצאים לשמורת הרי יהודה, לניקוי ראש ומקבלים רכבת מהירה הנישאת על עמודי ענק וככזו, נראית למרחוק אך גם נשמעת למרחוק במאמציה לטפס לירושלים..
    וההד נישא בגאיות הקטנים, גם אם לא רואים אותה..

    אז אולי נדאג לעצמינו ונמתין שנתיים כדי לקבל רכבת מנהרות שאינה מפריעה לאיזון הנפשי שלנו ושל דורות רבים אחרינו?

  • 19.

    יותם הסתום - תלמד את העובדות

    ירוק, 22/11/08 15:53

    הגשר שנבנה (ומופיע בתמונה) אינו משתנה בחלופה הסביבתית. הויכוח הוא על גשר שמתוכנן להיבנות בהמשך בלב השטח ועל פי החלופה אין בו צורך. התוואי לא משתנה ואין זיג-זג. במקום שהמסילה תחצה את לב השמורה על פני הקרקע היא תעבור מתחתיו בלי לפגוע בשמורה.
    ברכבת ישראל לא מפחדים מהתכנון החדש. הם מפחדים מחשיפת האמת על התכנון הישן, על השחיתות ובזבוז הכספים והזמן על חלופה נחותה שגם היום - עם ירוקים או בלעדיהם - אין להם מושג איך להוציאה לפועל. על טפשות המתכננים ועל הפקרות המנהלים.
    זה מה שמפחיד אותם באמת ואת זה הם לא יצליחו להסתיר!

  • 18.

    לתקוע מדינה שלמה בגלל כמה רוכבי אופניים שרוצים לרכב שם? (ל''ת)

    אריאל, 22/11/08 14:23

  • 17.

    הגשר מיותר?

    קורא, 22/11/08 12:08

    מישהו הבין אם הגשר שכבר נבנה הוא מיותר לפי החלופה של הירוקים? כי אם הוא אכן מיותר ובסופו של דבר כן תתקבל חלופת המנהרה (אינשאללה, כן יהי רצון), זה יהיה ממש עצוב...

  • 16.

    ירוקים עם דם על הידים

    יותם, 22/11/08 04:54

    הירוקים מתנגדים. לכל דבר בכל מקרה. ככה זה מקובל אצל הירוקים אצלנו בארץ. להתנגד. אולי יש כאלו מין קבוצות ירוקות בעוד מקומות בעולם. אופוזיציונרים חריפים לכל תוכנית פיתוח. אבל בטוח שאין עוד קבוצת ירוקים שמתנגדת. כופה שינוי בתוכניות. גורמת לעיכובים ואז שמתחילות העבודות בהתאם לסיכומים משותפים שוב קופץ להם הירוק למוח והופ שוב התנגדויות.
    הנזק של הירוקים בארץ הוא נזק כלכלי. נזק אקולוגי סביבתי והכי חמור פגיעה ממשית וישירה בבריאות התושבים. חבורה של קנאים הזויים חסרי אחריות ותאבי פרסום ממררת למדינה שלמה את החיים. עד מתי תאפשר הדמוקרטיה הישראלית את ההשתוללות הזו. מתי ידרשו הירקרקים הללו להתחיל לשלם על נזקים שהם גורמים בזדון ומבלי סיבה?

  • 15.

    נשבר מ''הירוקים'' הללו. הם תוקעים את כל הפרויקטים בארץ (ל''ת)

    הירוקים = אסון למפעל הציוני, 21/11/08 23:48

  • 14.

    לעולם לא תהיה רכבת מהירה לי''ם, לאילת, וגם לא רכבת תחתית בת''א!! (ל''ת)

    כי אצלנו רק רבים ומקשקשים, 21/11/08 18:35

  • 13.

    לקידמה יש מחיר צריך למזער הנזקים.להתקדם מהר לעבוד יום אחרי יום עד סוף (ל''ת)

    הביצוע., 21/11/08 18:05

  • 12.

    מישהו לא ''שומן'' כרגיל בארצנו ולכן כל העסק תקוע,תבררו בקדימה. (ל''ת)

    ירקרק, 21/11/08 11:51

  • 11.

    כל הכבוד לכתבת שלקחה את הצד הנכון בוויכוח הזה

    עמית ג, 21/11/08 11:36

    עינת העם איתך

  • 10.

    כל הכבוד לכתבת שלקחה את הצד הנכון בוויכוח הזה

    עמית ג, 21/11/08 11:35

    עינת העם איתך

  • 9.

    התאונות והנפגעים בכביש 1 על ראשם של הירוקים.

    שלמה, 21/11/08 10:25

    התוואי המקורי מתוכנן ואושר במוסדות התכנוןכבר למעלה מ-3 שנים, תוך תאום מלא עם הירוקים.
    פתאום בוער לירוקים לשנות? הם פשוט לא רוצים רכבת ויותר מכך רוצים זיהום אוויר ממכוניות, תאונות דרכים, ורוצים עיר בירה מנוונת תחבורתית.
    דמם של כל נפגעי תאונות הדרכים בכביש 1 יהא על ראשם לדרעון עולם.
    דעו כי רכבת זה יותר ירוק מכל הירוקים!!!

  • 8.

    מה עם רכבת בגליל ?!?!?!!!?

    מתוסכל, 21/11/08 08:05

    מתי כבר יחברו את פריפריית הגליל למרכז ?!?
    גם כרמיאל צריכה רכבת !
    וגם צפת !
    רכבת בגליל עכשיו !

  • 7.

    קצת מוגזם שאחרי כל כך הרבה שנים של תכנון ובניה שוב פעם רוצים לשנות (ל''ת)

    אי אפשר תוואי זיג זג, זו אמורה להיות רכבת מהירה, 21/11/08 05:47

  • 6.

    זה מה שקורה כשקודם בונים ורק אח''כ מתכננים. חוץ מזה,

    תסקירן, 21/11/08 05:44

    תגובת דובר\\ת הרכבת נשמעת כמו תגובה של נער\\ה מתבגר\\ת שיודע\\ת שאמא ואבא צודקים, אך מתמרד רק כדי לעשות ''דווקא''

    • דוברת הרכבת נשמעת כמו

      דרור, 21/11/08 07:39

      מי שעבדה בחברה להגנת הטבע שנתיים ולמדה מילים כמו טבע, סביבה וחיזוק ירושלים בלי להביןאת משמעותן.
      היא משתמשת בהן עכשיו כדי לחפות בלי הצלחה על שחיתות, טפשות ושקרנות של הנהלת רכבת ישראל לדורותיה.

  • 5.

    נשבר כבר מפקקיפ מטורפים בכביש 1 כל בוקר - רכבת עכשיו!!!! (ל''ת)

    די נמאס!! מדינה פרמיטיבית ? עיר בירה מנותקת!!!, 20/11/08 23:54

  • 4.

    בזיון בזיון שעיר בירה לא מחוברת עדין לתשתית הרכבת .ותלויה רק בכביש (ל''ת)

    גדי, 20/11/08 21:50

  • 3.

    שכחתם?

    נחמן, 20/11/08 21:49

    רכבת ישראל המנפנפת ב''סביבתיות'' ו''חיוניות'' הקו לירושלים כבר חיברה את ירושלים למישור החוף - בשדרוג הקו הישן בעלות ובזמן כפולים מהמתוכנן ובקיצור הנסיעה הממושכת ב- 4 דקות בדיוק!
    נזקי הפרויקט המיותר עדיין ממתינים לשיקום בשמורות נחל שורק ונחל רפאים.
    מי שמאמין שחבורת השרלטנים הנקראת רכבת ישראל מסוגלת לבצע פרויקט הנדסי מורכב כלשהו - שיקום!

  • 2.

    תתביישו לכם - האירגונים הירוקים דופקים לנו את החיים. תעזבו אותנו בשקט

    ארז נוסע הרבה מהמרכז לי-ם, 20/11/08 18:15

    נמאס כבר מכל העתירות המטופשות של האירגונים הירוקים למיניהם.
    אתם נהנים מהפקקים האינסופיים במדינה?
    לכם נוח עם הכניסה לי-ם שכל הזמן תקועה?
    גם לכביש 6 שכולם נהנים ממנו, אתם התנגדתם.
    צריך לקבל פרופורציות נכונות ולאזן בין קידמה וצורך אמיתי וחיוני של תחבורה נוחה לבין ההסטריה המוגזמת שלכם מפגיעה בסביבה.

    אני מציעה שתחוקקו חוק להפסיק לפתח כבישים, לבנות בניינים וכ'... חבל להרוס את מה שנשאר לנו....

    • צודק

      גרין די, 21/11/08 05:17

      כל הר טרשים קרח נהפך אצל הירוקים לשמורה (ראה תמונה בכתבה ''גן לאומי הרי יהודה''-סליחה???
      הירוקים, בהתנגדותם הסוחפת לכל פיתוח גרמו לעצמם ולסביבה נזק.
      נמאסתם.

    • למה הם דופקים לך את החיים?

      אידיוט, 21/11/08 10:56

      האם אי פעם הרכבת שיקמה את ההרס סהבטיחה?כל פעם אותם הבטחות.גם רכבות לצפון אין.
      אני כמוך בכביש 1 כל בוקר ועדיין אמתין עוד שנה ובלבד שישאר לי מקום לטייל בו בשבת.
      אתה ומושחתים שכמותך לא יודעים לדאוג לאחר אתה לא תעמוד בפקק והטבע יחרץ דינו לעד.
      בטח אתה גם מעשן וזורק את הסיגריה מהחלון.

  • 1.

    להחזיר לציר 443, מעלה בית חורון

    מספיק עם הפוליטיקה, 20/11/08 14:44

    הנתיב נוח לרכבת מהיר ויעיל, ללא כל בעיה סביבתית