• 123.

    מתיימר לדעת מאיפה זה התחיל

    תוהה, 25/02/09 10:54

    ביבי לא הגה את הרעיון העומד מאחורי רפורמת בכר אלא שיכנעו אותו בכך. מי ששכנע אותו הוא איש עסקים ישראלי בוגר הארווארד (כמו שביבי בוגר MIT - הרי הרעיונות האמריקאיים זה מה שעובד פה, לטוב ולרע). תיאורטית הרעיון היה אמור לעבוד טוב אך חמדתם של האנשים היא מה שגרמה לנוסחה הזאת לא לעבוד. צריך להכניס לתוך המשוואה הבאה של ניהול הכלכלה העולמית והמקומית גם את מרכיב ''הטמעות'' של האנשים (גרידיות - למי שלא הבין). עד אז תבכו כל הדרך אל הבנק ואל תאשימו רק את ביבי, הוא בסך הכל התלהב כמו שכולם מתלהבים לפעמים. madah22@walla.co.il

  • 122.

    וזאת תשובתי היחידה למה לא אבחר בשנית בנתניהו ..... (ל''ת)

    אור, 04/02/09 17:46

  • 121.

    לא חפים מפשע

    אחת מהעם, 04/02/09 15:17

    אינני חסידה של נתניהו, ההפך. אבל מרגיז אותי כל פעם מחדש ש''העדר'' לא לוקח אף פעם אחריות על צעדיו. מספיק עם המשפטים אכלו לי שתו לי. זה שה''עדר'' לא לוקח אחריות אף פעם על מעשיו זה פשעו בלעדו. צריך כן לברר ולחקור מה קורה עם כספינו, וצרותינו. כל אחד ואחד אחראי על מעשיו. אין להפיל את זה על משהו אחר. גם אם התוכנית היתה גרוע זה לא אומר שצריך להצמד אליה. וכל מי שהאמין בה ולקח אותה כציון דרך אשמתו , אשמתו, אשמתו בלבד!!!!!!!

  • 120.

    IF NOT LIKUD I AM VOTEING LIEBERMAN (ל''ת)

    ZIPPY, 04/02/09 11:33

  • 119.

    עבודה בעניים

    מני רונן, 03/02/09 13:28

    ביבי תמיד דואג לעשירים כך היה וכך יהיה . מול עיניו רק העשירים של המדינה לא רואה אף אחד ממטר.אלה שיתגמלו אותו בהמשך.

  • 118.

    אנשים הפסידו כספים ודירות במניות גם לפני ביבי ,, אבל

    אריק, 03/02/09 08:59

    פרשת מניות הבנקים היתה ב- 82 הרבה לפני ביבי
    בכל העולם יודעים לחלק סיכונים ( בהתאם לגיל ככל שרחוקים מהפנסיה ניתן להגדיל את הסיכון )
    אף אחד לא זוכר מה קרה לכספי הפנסיה בזמן ההסתדרות , שאם לא היו מפרידים בין ההסתדרות לפנסיה , לאנשים לא היה מה לאכול, הכספים חולקו הן בהלוואות והן בחלוקה לא סימטרית של הכספים.
    ומי יודע היכן הינו היום במצב הכלכלי החדש

  • 117.

    שוב ביבי?

    Clara cohen, 03/02/09 00:36

    הכן עם שזכרונו כמו של ציפור!
    רפי מו שכח להזכיר שסילון שלום הוריד לנו הגמלאים2% מהפנסיה לדמי ניהול,שכבר שילמנו במשך כל החיים,ועוד 20% מביטוח לאומי; שעד עכשיו לא הוחזר,הקפיאו לנו את הפנסיהכבר עשר שנים שלא מקבלים תוספת יוקר.
    מי שלא הלך לבורסה והשאיר את כספו בפקם גם אכל אותה כיהנגיד בנק ישראל(שגם כן הובא על ידי ביבימאמריקה)הוריד את הריביתלגמרי(בקרוב נשלם לבנק על שמירת הכסף)וגם על החסכונות האלה הם הטילו מיסים) תצביו ביבי והוא יקח לחם כל משנישאר.

  • 116.

    לו ממינה להם

    רחל גונזבורגר, 31/01/09 23:29

    אני ממינה לציפי ליבני אני מסכימה

  • 115.

    תגובה למעמר של רפי מן

    beno, 31/01/09 17:50

    המעמר מגמתי בכוונה לפגועה בנתניהו.
    מדוע לא נאמר מילה על מצב קרנות הפנסיה והאם היו סורדים 3 שמים?
    מדוע אין התיחסות כלשהיא לעובדה שכל חברי הממשלה הצביעו פה אחד על תוכניומיו של ביבי?

  • 114.

    מעלימים את חלקו של שר האוצר שוחט בביצוע הרפורמה

    אהרון, 31/01/09 17:35

    שר האוצר של המערך שוחט החל בביצוע הרפורמה
    בקופות הגמל כולל הוצאתם מהבנקים.
    נתניהו המשיך את הרפורמה של של שוחט על רקע
    המשבר הכלכלי שעמד לפתחו. חטאו של נתניהו
    שכמו קודמו לא דאג שקופות הגמל ישקיעו יותר
    באגרות חוב ממשלתיות ופחות במניות.

  • 113.

    מקווה שאף אחד לא ישכח בבחירות, בבי לא אצלנו.

    זהבית, 30/01/09 17:58

    אחרי כל הנזק והרוע שעשה לנו, רק חסר שיהיה שוב בממשלה.
    לשרה מילה אחת, בחיים לא תהיי סוניה פרס,
    אפילו אם תשתקי עד סוף החיים, חסר לך את הענווה והצניעות ועוד הרבה דברים שיש לאישה הזאת.

  • 112.

    ל 24 הוא היה ראש מחדלה ויחזור להיות ראש מחדלה!!!!

    אריאל, 29/01/09 17:18

    רק שהפעם הוא לא יגמור קדנציה כיאתה, אתה
    תצטער שבחרת בו, וגם אם יתחנן לא ניתן לו
    לקפוץ ממגדלי עזריאלי....הוא יצטרך לתת
    את הדין גם על מעללי הקדנציה הקודמת....

    שלך גמלאי שמשכורתו מאוד מוטלת בספק!!!!

  • 111.

    אצביע ללכוד

    הרץ משה , 27/01/09 00:06

    עד היום לכל המפלגות שפניתי טרם קבלתי תשובה הגיונית לשאלותי-מה השגנו במלחמת עופרת יצוקה, ציר פילדלפיה היה פרוץ להברחות וימשיך להיןת ,המצרים לא יעשו מאומה ויתעלמו ,החמאס לא נכנע, הוא קיים וירים ראשו בנשק חדיש יותר,לא תפשנו את מנהגיו וראשם מורם, וגלעד שליט בידם ובתנאים שלהם המוכתבים,
    הליכוד חייב להוקיע את ברק וקדימה לחוסר השיגי המלחמה,כי היו בדרך הנכונה ולא השלמו

    • ליכוד או קדימה = היינו הך (ל''ת)

      אלי, 31/01/09 23:50

  • 110.

    כפנסיונר -דוקא עשיתי כסף בקופות גמל

    הרץ משהhertzmoshe@walla .co.il, 26/01/09 22:54

    אני פשוט לא קולט את מאמרי השטנא שלכם,
    א-המצאת השיטה הינה כלל עולמית -תחרותית-ונכונה,
    אתם בדרך המחשבות המעוותות שלכם עורכי המאמרים חיים עדיין בתקופת הבננים כגון הקיבוץ שפשט הרגל,או תנובה במתקונתה הישן והבלתי יעיל,או יוטבתה שהחלה לעשות רווחים רק בדרך של השקעות קונצרניות של קופות גמל,
    כל החיים הינן סיכון והמוות עורב,
    לדעתי ואיני אוהד פוליטית ככלכלן הוא עשה את הנכון ביותר-תתבישו

  • 109.

    החסכונות שלנו

    יולה, 14/12/08 18:46

    כמו כולנו גם אני מקבלת מידי פעם דיווחים על הפסדים שנגרמו לקופות הגמל שאותם אני חוסכת בעמל רב ובעבודה קשה.
    מעציב אותי הזכרון קצר של הציבור במדיניותו ביבי פגע באמהות חד הוריות, ובכל שכבות האוכלוסיה שאינם בעלי ממון.ועתה הוא מועמד להיות ראש ממשלה .... לאן נגיע? מה יקרה?
    הפרטה של כל השירותים? תשלום שכר מינימום לכל העובדים? פגיעה בתנאים סוציאליים? כדאי להתעורר רגע אחד קודם ודקה לפני שיהיה מאוחר מדי.

  • 108.

    אין כמוך אך הזיכרון קצר

    י, 09/12/08 22:05

    צודק אתה!
    אך בתוך עמינו אנו חיים ולצערי במדינה שלנו שוכחים מהר ועוד יותר מהר נגשים להצביע למי שהסלוגן שלו קורץ יותר כך שהסיכוי שנקום בפברואר ולא נמצא את נתניהו ראש ממשלה קטןמאוד.

  • 107.

    מה היה מצב הקרנות לפני שביבי ?

    משה א, 23/11/08 05:31

    כל הקרנות עמדו בפני פשיטת רגל בגלל ניהול כושל של ההסתדרות (שאגב עשתה שמוש לצרכים שלה ולא לטובת הפנסיה שלך)
    ביבי נאלץ להציל את הקרנות אך העברתן לשוק החופשי חשפה אותן ''לסכנות הרגילות'' שוק המהמרים וכך הקרנות עלו בערכן כחלק ממגמת השוק וכעת נפלו עם המשבר
    כן גם ביבי טעה היה צריך למצוא את שביל הזהב השמרני (וזה קשה מאוד)
    אבל רשת ביטחון היא דאגה רק לאלו שיש להם קרנות וקופות גמל ומה עם שאר הפנסיונרים לעתיד?

  • 106.

    אבל ביבי לא קפיטליסט

    מישהו, 23/11/08 01:16

    כאשר נותנים לחברת אינטל חצי מיליארד דולר זה ההפך מקפיטליזים. זה סוציליזם הפוך, לוקחים מהציבור מיסים כדי לתת לעשירים. לקחת את כספי הפנסיה ולהשקיע אותם בבורסה זה לא שוק חופשי שכן לבעל הפנסיה אין את זכות הבחירה להחליט שהוא לא רוצה שכספו יושקע בבורסה.

    קפיטליזים ושוק חופשי הינה שיטה טובה. אבל מה שביבי עשה זה ממש לא כלכלת שוק חופשי.

  • 105.

    הגידופים של תומכי נתניהו בשרון ואולמרט וקללות הרבנים יהיו כאין וכאפס !

    benzi. a, 22/11/08 21:52

    כאין וכאפס היו הקללות והשנאה של תומכי נתניהו נגד שרון ואולמרט הם יביאו על הביבי שלהם אם יחזור לשלטון. וכנ''ל קללות הרבנים והפולסא-דנורא שלהם יגדפו שבעתיים את ביבי וממשלתו.
    וזה כאשר יתחיל לחלק את ירושלים ולרדת מרמת הגולן. וגם העניים והמסכנים יתבכיינו ללא הרף על מר גורלם בגלל מדיניותו הקפיטליסטית של אלילם ביבי . ימים יגידו !!!!!!!!!!!!!

  • 104.

    תודה לאל שלא נתנו לביבי להשלים את המלאכה!!

    שגיא, 22/11/08 18:06

    אם היו מאשרים את הרפורמות שביבי רצה, מרבית כספי הפנסיה של כולנו היו היום מנוהלים בבורסה!!! בעצם, אני כבר לא בטח שמרבית הכסף, חצי ממנו כבר היה מתאדה!!

    אסור לבחור בביבי, הוא עוד עלול לרצות להשלים את הרפורמות ההזויות שלו.

    עלק מבין בכלכלה.

  • 103.

    בתקופת ביבי הגיעה הצמיחה לשיא. אבל הפערים הלכליים המריאו. כיון שהכסף

    כלכלן, 22/11/08 16:56

    התחלק בין מעטים. כיוון שהסרת כל הווסתים מהשוק החופשי, הפרטה טוטאלית וחסרת מעצורים-ועדת בכר וכו' כל זה שיחק לטובת מי שהיה חזק ממילא. מדהים שדווקא החלשים, שנפגעו מהמדיניות הזאת, הם תומכיו הגדולים

  • 102.

    רק לא ביבי (ל''ת)

    אבי, 22/11/08 10:57

    • רק לא ביבי.

      benzi. a, 22/11/08 11:45

      אבל לעדרים אין ראש ואין מחשבה . כי העדרים בארצנו יש להם ראש של בת יענה . יבוא דמגוג ושקרן וילהים אותם. הם ילכו אחריו.
      ולכן למצביעי הליכוד בארץ קוראים להם עדרים
      כי זה אכן שמם ודמותם האמיתי. ''היידי-ביבי''
      ''היידי-שרה''

  • 101.

    נוו וה ''עדר '' יבחר בו שוב ?!

    אזרח ותיק, 22/11/08 10:12

    אוי לנו שטרם ניצלנו מהנזקים שמר נתניהו הכין לנו עם קופות הגמל והפנסיות שיוציאו את הנשמה לכלל התושבים .
    והוא ממשיך כיום בהבעת רצון לסייע לראש הממשלה במציאת פתרון למשבר .
    נו... מי שגרם לנו לנזק כה רב ועוד ממשיך לבקש את אמון העם ?.
    מגיע לכל מי שיבחר בו שוב !!! .

  • 100.

    נשמע - ''אוי יוי יוי מי אכל את הפנסיה שלי?''- אהבל כולנו בבות (ל''ת)

    ה-''פנסיה שלו'' חחחח, 22/11/08 08:36

  • 99.

    זה לא רק ביבי אלא כל מדיניות המפלגה הדפוקה שלו.

    דני ב., 22/11/08 07:37

    נכון, ממשלת העבודה לאורך קיום שנות המדינה לא היתה טלית שכולה תכלת ושגתה לרוב אבל מי שפתח את הדלת לקפיטליזם חזירי היה ביבי ומפלגתו.
    בל נשכח את המהפך שהעלה את הליכוד לשלטון עם ''הכלכלה הנכונה'' שלהם עם יורם ארידור והבאים אחריו.
    איך כל העם רץ לבורסה והאינפלציה הירקיע שחקים ל-400 אחוזים לשנה.
    המוצלחים הללו גרמו שכל היצור לא היה כדאי, כל החסמים הוסרו והיבוא הפך לחופשי.
    כל מקורות התעסוקה שנבנו עבור עיירות הפיתוח נסגרו כל מפעלי הטקסטיל, המתכת וכל תעשיה אחרת הפכו לבלתי כדאיות.
    העם הפך להיות עם של ספקולנטים, יבואנים, מתווכים סרסורים וברוקרים .
    הגיע ביבי הגדול ובמסווה של כלכלה חופשית דפק את מגזר הביניים עם הקיצוצים לאלמנות וליתומים וביחוד כאב הקיצוץ לקשישים ולניצולי השואה.
    כל דבר שזז הופרט (פרט למוקדי כוח דוגמת חברת החשמל והנמלים-שם לא היה לו אומץ לפגוע בהם).
    גם קרנות הפנסיה שלנו נלקחו מהבנקים והועברו לשוק החופשי.
    מילא היו מכריחים את הספקולנטים הללו להשתמש בכספים לצורך השקעה בתשתיות ובבנית הארץ, אך לא כל הכספים הוברחו החוצה בהשקעות כושלות בחו''ל.
    היום שוב אנו נשלם את המחיר רק הציבור שזכרונו קצר יבחר שוב באיש ובמפלגה שמכרו אותנו לעשירים וזרקו את כל מעמד הביניים לכלבים.
    קדימה לבחור שוב בביבי משיח השקר.
    יחי האנשים עם הזכרון הקצר.
    (מושחתים נמאסתם-זוכרים את הסטיקר?)

    • שטויות ברבוע

      הרץ משהhertzmoshe@walla .co.il, 26/01/09 23:07

      ככלכלןבמסגרת האום אומר
      ולצערי אינך מבין כלל בכלכלה-והגרוע שאינך כותב אמת- והנך מזכיר לי את ההסתדרות דאז שהיתה גם מגנת העמלים וגם עושקת את הפועל כי היתה בעלת המפעלים,כדין הקבוצים שהיו סוציאלסטים ובעלי מפעליפ ועשקו את הפועל,
      ובקצור- שנים רבות עשינו כסף רב בקופות הגמל-ואז כולם ברכו ושתקו, והמצב השתנה בעולם ומפסידים כולם זועקים פשוט קוטרים,
      לדעתי וועדת בכר וכן נתניהו זכו בתשבוחות בינלאומיות-ובצדקואני כמפאניק אצביע ליכוד,

  • 98.

    תגובה 24 היא המענה הראוי ל-''בא-כוח'' קדימה להלן:רפי מן (ל''ת)

    עוד פלצן תומך שוחד ושחיתות קדימה, 22/11/08 06:27

  • 97.

    שכחתם מי הציל את קופות הפנסיה פושטות הרגל של ההסתדרות?

    ויקטור וורוצלבסקי, 21/11/08 17:08

    ביבי בכלל נאלץ להכנס לנושא קופות הפנסיה בגלל שעמדו על סף פשטית רגל כתוצאה מניהול מושחת של ההסתדרות. הקופות במצבם של היום קרסו בגלל ייצור פיננסי חדש שנולד אצל אולמרט ושמו אג''חים קונצרניים וממשלתו של אולמרט אחראית עליו.

    • חולה זכרון

      ח.א., 30/01/09 21:57

      כל מה שנכתב--שטויות במיץ

  • 96.

    אם העניים והבורים המזרחים רוצים את ביבי. אז שלא יתבכיינו אחר כך

    ואני לא אשכנזי, 21/11/08 15:55

    והמגוחך הוא הם יוכלו את ביבי בגדול העוני ילך ויגדל ומצבם ילך ויחמיר בגלל מדיניותו הקפיטלסטית חזירית של נתניהו . הם הבורים האלה יאשימו את השמאל במצבם העגום. מצטער. לא לחינם אומרם עליהם שהם בבונים...

    • בגלל הבורים האלה גם אני קורבן המדיניות של נתניהו והפנסיה שלי דפוקה (ל''ת)

      אין שכל אין דאגות . לכן נסחפים אחרי ביבי., 21/11/08 21:27

    • פנסיה

      בור מזרחי ועני, 23/11/08 00:37

      תתפלא בתור בור עני ומזרחי ולדבריך גם בבון, מצידי כל הבורסה יכולה ליפול וכל הפנסיות להתרסק ואתה יודע למה,כי בתור עובד של כח אדם איו ולא יהיה לי מכל אלה (בקושי שכר מינימום) ואתם העובדים המאוגדים והחזקים שדאגתם רק לעצמכם תשלמו את המחיר ואני אמשיך להצביע לביבי על אפכם וחמתכם כדי שתגיעו גם אתם למצבי תחיו מהיד לפה ואז אולי תדאגו שחברות כח אדם יעלמו מן העולם.

  • 95.

    לא צריך להעמיק בדבריך כדי להיווכח שמגרונך נפלטת פוליטיקה זולה ! (ל''ת)

    ישמעאל, 21/11/08 15:08

  • 94.

    תדמית אופייני של מצביע ליכוד.. מזרחי לא משכיל וחמום מוח אלים וטפש

    הלך הרוחות ברחוב., 21/11/08 13:12

    לרוב הוא גם מסורתי מזוקן במקצת וחובש כיפה וחושב שהוא מקופח ולכן הוא עצבני מי שחושב אחרת . שיצא לפריפריה ובריכוזי העוני ויווכח שזה האמת.

  • 93.

    כל כתבני התגובות בשכר של ביבי - תרגעו (ל''ת)

    תהיה לכם עוד הרבה פרנסה בקרוב, 21/11/08 13:11

  • 92.

    ביבי שקרן פתולוגי - אסור להאמין לאף מילה שלו. אני מקווה שהעם למד לקח. (ל''ת)

    י.ל.צ., 21/11/08 11:56

  • 91.

    ממשלת הכישלון קדימה!3 שנים יכלה לשנות את השיטה! (ל''ת)

    בני, 21/11/08 10:02

    • ביבי אילץ את הבנקים למכור את הקרנות,לא ניתן לאלץ אותן לקנותם חזרה.

      נתן.ש מעלות., 21/11/08 16:09

      היכן שדרכה כף רגלו של ביבי האכזר,השאיר אחריו איש רע זה אדמה חרוכה.ממשלה זו הטיבה עם השכבות החלשות ועם ניצולי השואה.הראויה ביותר לכהונת רה''מ הבאה שלנו היא ציפי ליבני.

    • נכון. מי הפריע להם לשנות את השיטה אם לא היתה טובה?

      קוזו אוקמוטו, 21/11/08 17:05

      ביבי כבר לא שר אוצר 3.5 שנים ואי אפשר היום לזרוק עליו בוץ בנושאים שהוא כיום לא אחראי עליהם. האם הכשלון בלבנון גם כן זה אשמתו של ביבי? מקובל שמי שאחראי בזמן קרות האסון הוא האשם. גם שר האוצר בראון ואולמרט לא טוענים שביבי אשם והם יריביו הפוליטיים ולא היו מהססים לזרוק עליו בוץ אילו היה אשם. הרי כשהקופות עברו לידיים אחרות עדיין לא היו היצורים הפיננסיים שקוראים להם אג''חים קונצרניים. זה ייצור שנולד אצל אולמרט ושר האוצר שלו. זה נייר בלי כיסוי עם דרוג פיקיטיבי שפיתה את מנהלי הקופות לקנות אותו בעבור ריבית יותר גבוהה. האג''חים הקונצרניים שהפילו את קופות הגמל זה נפל פיננסי שנולד אצל אולמרט ולכן הוא אחראי עליהם. ותרדו בבקשה מביבי.

  • 90.

    תפקחו את העיניים: נקודה למחשבה

    אלעד מראש העין, 21/11/08 09:43

    לכל מעריצי ביבי: נדמה לי שהמאמר הוא רק תזכורת לכך שהוא אולי חיזק את הכלכלה בתחומים מסויימים, אבל באימוץ המדיניות התאצ'ריסטית גם גרם לא מעט נזק, בעיקר בכך שעודד אנשים לרוץ לרווחים קלים בבורסה בלי לקחת בחשבון את הסיכונים ואת המחיר החברתי, ויצר גופים כלכליים שעודדו את התופעה הזו. אני לא חושב שזו תעמולת בחירות בעד או נגד, רק עוד חומר למחשבה לכולנו. בתנאי שהאנשים שמגיבים כאן באמת חושבים, מה שלא ברור בהתחשב בסגנון שלהם....

  • 89.

    מסע ההסתה נגד נתניהו התחיל... כל שרי הממשלה - ציפי לבני, אולמרט הצביעו

    ביבי הציל את הפנסיות, 21/11/08 09:39

    בעד התכנית.
    ביבי הציל ת הפנסיה, ואבל NRG ממשיך וממחזר את השקר הזה.

  • 88.

    מי עוד הצביע בעד הרפורמה?

    אלי, 21/11/08 08:52

    נכון, חברי הכנסת של העבודה, הליכוד כולל אלה העומדים בראש קדימה ובעצם כווולם.

    מה שאתה בעצם אומר זה שאתה אידיוט.
    לא בדקת איפה אתה משקיע את הכסף שלך היית מבסוט כשהבורסה עלתה ועכשיו אתה בוכה כשהיא יורדת.

    האמת היא שאתה עדיין צעיר ולא באמת הפסדת כלום. הבורסה נופלת ואחר כך עולה.

    מי שאולי הפסיד זה האנשים שיוצאים עכשיו לפנסיה ונשארו בניגוד לשכל הישר בבורסה עד הסוף.

    גם הם לא באמת הפסידו את כל חסכונותיהם מכיון שמטבע הדברים הם אמנם מושכים חלק מהפנסיה היום אבל המשיכה נעשית בהדרגה וסיכוי טוב שהשוק יתאושש ורוב הפנסיה שלהם תחזור.

  • 87.

    אכילת החסכונות שלנו

    ילד, 21/11/08 05:56

    כשסבא שלי פרש לפנסיה, הוא חי ממשיכה
    חודשית מכספי הפצויים שקיבל.

    כספים אלה הושקעו על ידי ''יועץ'' השקעות.

    כיום הוא איבד את רוב החסכונות, שחסך
    בעבודה קשה כל ימי חייו.

    מי אשם ?

    האשם איננו ביבי.
    האשם האמיתי הוא תאוות הבצע שלנו,
    ויכולת החשיבה וההבנה המוגבלת של ההמונים.

    השקעה בבורסה, הוא משחק שרשרת פשוט.

    המניה שלך עולה, כי פתי חדש מצטרף
    למשחק השרשרת, על ידי קנית המניה שהיתה לך.

    בסוף כל משחק שרשרת מצויה ההתמוטטות,
    והנזק לפתאים שטוחי החשיבה.

    האלגוריה של עץ הדעת, נועדה להצדיק,
    את אי שביעות רצונה של תבונת העל
    ממתן יכולת חשיבה טובה להמונים הנבערים מדעת.

    עיין ערך: ''משחק שרשרת''.

    אגב, בני התרבות השלישית, ידעו להניף אבנים
    במשקל שהגיע לשלושים טון, כדי לבנות פירמידות ואובליסקים.

    ד''ר זהי חוואס, צדק כשקבע, שלא עבדים
    עשו זאת אלא מעלי מלאכה בעלי ידע וטכנולוגיה.

    אכן לא עבדים בנו את פלאי העולם.
    גם נער צעיר, עם מעט מאמץ, יכול
    להניף אבן במשקל של עשרות טונות,
    וגם להפעיל בליסטרה, שיכלה להשליך
    אבן במשקל עצום לתוך עיר בצורה.

    אז לאדם שלא מזהה משחק שרשרת
    במבט ראשון, לא מגיעה הטכנולוגיה הזאת.

  • 86.

    או סוף סוף!!!למה יש שקט בעיתונות על הכשל המנהיגותי החמור

    מאיר כץ, 21/11/08 03:20

    אני שואל את עצמי יום יום מדוע אף אחד לא מזכיר באופן בולט את מי שגרם למצב הנורא!!!

  • 85.

    זה נישמע כמו אוי אני לא רוצה שביבי יעלה לשלטון

    אר, 21/11/08 00:57

    המאמר הזה ניחשב כתעמולת בחירות מהסוג הנחות והצהוב ביותר
    אתה לא קראת את האותיות הקטנות אתה לא שמעת לעצה של אלכס שמניות יכולות לרדת אתה לא שקלת נכון ולא ביררת היכן הכספים שלך מושקעים אתה ראית רק את התשואה עולה וחשבת שאין לזה סוף
    ומכל ביבי הוא האשם שקיבל את הכותרת המגעילה האיש שאכל לי את הפנסיה

  • 84.

    אכל לך את הפנסיה אבל הציל מדינה שלמה מפשיטת רגל (ל''ת)

    זהר, 21/11/08 00:21

  • 83.

    כרגיל, המוני העם ישלמו עבור שגעון הגדלות של נתניהו. (ל''ת)

    Vox Ami, 20/11/08 23:47

  • 82.

    נתניהו היציל את כלכלת המדינה רק בזכותו מדינת ישראל לא קרסה (ל''ת)

    אפילו אולמרט שיבח את כלכלת נתניהו העם לא טיפש, 20/11/08 23:11

  • 81.

    נתניהו ניתק את קופות הגמל מהבנקים העושקים מן החנקן של המדינה (ל''ת)

    רפי מן חכם של ''אמרתי לכם '' יעני רק בישראל היפסידו, 20/11/08 23:08

  • 80.

    נתניהו טוב ליהודים וגם לשמאלנים ולערבים בקיצור לכוווווולם (ל''ת)

    שמאלנים תפנימו נתניהו ראש טוב לממשלה טובה, 20/11/08 22:55

  • 79.

    נתן ש. רק בזכות נתניהו אתה יכול לשבת בבית ולא לעבוד ולהשמיץ (ל''ת)

    נתניהו דאג לחלשים יותר מכל שר אוצר אחר, 20/11/08 22:54

    • גם לשקרים יש גבולות,אך לא אצל ביבי ואוהדיו.רק לא ביבי האכזר

      נתן.ש מעלות., 21/11/08 11:19

      ביבי אסון לשכבות החלשות ולמדינה,איך אתה מעז לשקר עד כדי כך.''ביבי דאג לחלשים''אכן שלח אותם לבתי תמחוי ולחטט בפחי אשפה,הבסנו איש רע זה פעמיים רצוף בקלפי ונביסו בשלישית.לעולם לא עוד הפעם איש אכזר זה,לא נשרוד אותו פעם נוספת.לצערי אדם בן 76 לא מסוגל יותר לעבוד.ביבי היה שולח אותי לעבודה.

  • 78.

    הסר דאגה מליבך נתניו ימשיך להציל את כלכלת ישראל גם את חסכונותיך מר מן (ל''ת)

    נתניהו המציל הלאומי, 20/11/08 22:50

  • 77.

    מו משקר ביודעין מי היציל את פנסיות ההסתדרות ר ק נ ת נ י ה ו (ל''ת)

    נתניהו היציל את מדינת ישראל מקריסה כלכלית, 20/11/08 22:47

  • 76.

    רק שלוש שאלות לכותה המאמר. בעצם אולי ארבע.

    דוד, 20/11/08 21:34

    1. מדוע רק עכשיו נזכרת לכתוב את דעתך בנושא, ולא מיד עם התקנת השינויים? ( אולי כי עד עכשיו הרווחת די יפה או אולי כי הבחירות קרובות וביבי הולך לנצח?)
    2. אם מה שביבי עשה היה כל כך גרוע מדוע יקיריך מקדימה לא שינו זאת מאז שהם בשלטון?
    3. היכן הייתה כלכלת ישראל היום אם ביבי לא היה מציל אותה ?
    4. האם זה נכון ששמאלני כמוך לא היה תומך בביבי גם אם קרן הפנסיה שלך הייתה מרוויחה פי אלף?

    • תשובה לשאלותיו של דוד

      רפי מן, 20/11/08 22:34

      דוד,
      כיוון שאתה שואל שאלות ענייניות ולא מצטרף למקהלת המתלהמים שבחרה לקרוא את הטקסט באופן סלקטיבי ולהעדיף הכפשות במקום תגובות, אני מבקש להשיב לך על השאלות:
      1. היו רבים וטובים שהתריעו והזהירו, כמו למשל אותו דוח של מרכז אדווה שהזכרתי במאמר ועוד אחרים.
      אנא קראו: www.adva.org/UserFiles/File/BlackYears2003.pdf עמודים 15-17
      אכן, אני כמו רבים אכן נהנתי מהתשואות המרשימות, וכפי שכתבתי זו היתה הטעות של כולנו, החמדנות של כולנו.
      2. אינני יודע מי הם ''יקירי מקדימה'' כלשונך. מעולם לא הגנתי על המדיניות הכלכלית של קדימה. תמכתי במאמרי במהלכים אחרים שלהם, אבל גם מתחתי לא פעם ביקורת על אולמרט.
      3. אין ספק שנתניהו אכן תרם תרומה חשובה לכלכלה הישראלית, אבל לחלק ממהלכיו היה מחיר כבד בהגדלת הפער החברתי, בהפרטה כמעט נטולת-רסן, שכתוצאה ממנה נכסים השייכים לציבור עברו לידי בעלי הון מעטים. נכון, ההסתדרות לא היתה גוף יעיל בעיקר בסוף דרכה, אבל למראה חלק מן הגופים שצמחו במקומה בשוק החופשי, עוד נתגעגע יום אחד לפחות לחלק ממוסדות ההסתדרות ובעיקר לערכיה, כמו ערבות הדדית, שמירה על מעמדם של העובדים וכיוצא באלה.
      אני משוכנע שבין המשק הקפיטליסטי המופרט של נוסח נתניהו לבין הסוציאליזם של פעם ניתן וצריך למצוא את שביל הביינים של כלכלה חופשית עם מנגנוני בקרה, כמו למשל יתר פיקוח על דפוסי ההשקעה של קרנות פנסיה וקופות גמל כמו גם על שכר המנהלים בחברות ציבוריות.
      4. המאמר נועד להצביע על תופעה מסויימת הנוגעת למדיניות הכלכלית והחברתית שנתניהו הוביל והנהיג, כמו גם לאחריותנו שלנו כאזרחים, ללא קשר לדעותי על מי ראוי להיות ראש הממשלה הבא. זה נושא לדיון אחר.

      לסיום, אני משוכנע שרבים מן הקוראים שותפים לאכזבתי מן הרמה הירודה של חלק מן התגובות, שכותביהן בחרו בהכפשות אישיות במקום להתייחס בצורה עניינית ומכובדת לנושא הכאוב שבו אנו עוסקים.

      • תשובה לרפי מן

        ציון בזוקה, 21/11/08 08:03

        ההתלהמות נגדך הינה נגד עיוות ההיסטוריה הלא רחוקה, ימי בייגה שוחט, סילבן שלום ומבטחים ומקפת ההיסתדרותיות. אנחנו זוכרים ומבינים, אז את מה שכתבת, תוכל לכתוב בעיתוני ילדים או עיתונים לעולים שזה מכבר באו. את האמת, אנחנו יודעים ולא תוכל לסלפה.
        אתה איש תקשורת וכך אתה מתנהג, תהיה בריא ושתזכה אחרי הבחירות הבאות לראות ישיועות כלכליות, ניראה מה אז תהיה ה''דעה'' שלך.

    • תגובה (ל''ת)

      דודידו, 08/12/08 13:47

    • תגובה

      דודידו, 08/12/08 13:49

      על תעמולת בחירות שמעת - השמאל יעשה הכל כדי להוכיח כי ביבי לא ראוי להיות ראש ממשלה , אבל הוא יותר מכך : איש הסברה , שר חוץ נפלא .

  • 75.

    אצל המזרחים. גם אם ביבי יקבור אותם חיים. מתוך הקבר הם ימשיכו לתמוך בו

    בגלל הבורות., 20/11/08 21:17

    ובעצם הוא כבר רבים מהם והפך אותם לעם של עבדים ומזי רעב

    • צודק בהחלט

      שמוליק פרידמן, 20/11/08 22:57

      אנשי הליכוד שרובם בוחרים מזרחיים - שמים את מנהיגם מעל הכל. כך סדאם חוסיין שעינה רצח וגנב את כספי עמו העני - הגדיל את הערצת עמו אליו ככל שהגדיל את שטח ארמונותיו. גם ביבי שמחזיק טירת יוקרה בקיסריה ודירת פאר ירושלמית מקבל את כוחו הפוליטי מבוחריו שהם זהים בתרבותם,השכלתם וחזונם לאלו שהיכו את פסלו של סדאם בכפכפים מיד כשנפל.
      גם אם ביבי יבחר - אם לבני תיכנס לממשלה איתו היא תסיים את הרפתקת קדימה או ברק שיוריד את 8 מנדטיו ל2 .

      • משהו פה מתנשא על עדות המזרח

        גם אני מזרחי, 21/11/08 06:02

        על פי מיטב זכרוני, בבחירות האחרונות, הליכוד בהנהגת ביבי זכה ל-12 מנדטים בלבד. לעומת זאת, הצל של שרון זכה ל-28 מנדטים. נגד ביבי אין חשדות ממשיים שעשה את הונו על חשבון הקופה הציבורית, אז ההשוואה לדיקטטורים מוכרים ממחוזתנו אינה במקום.

        בכלכלה, נתניהו ניסה להפוך את השוק הישראלי ליותר גלובלי. זה ענין של השקפת עולם. אולי נסגור בכלל את הבורסה, ולא ניתן למשקיעים להשקיע את כספם בכלל מחוץ לישראל. הרי אי אפשר לסמוך עליהם ממילא שידעו שבכל רווח יש גם סיכון. מה האלטרנטיה אם כך?

        הציבור לא טיפש. הציבור ראה מה הלך פה ב-3 שנים האחרונות. מלחמת לבנון השניה והמצב בעזה, זה מספיק כדי לשלוח את קדימה והעבודה לכל הרוחות.

    • רק אצל ביבי נישאר לחלשים כסף הוא הבטיח את הפנסיות שלהם של ההסתדרות (ל''ת)

      נתניהו טוב ליהודים בעיקר לחלשים כלכלה אחראית, 20/11/08 23:06

      • ביבי משול למלאך המות אצל השכבות החלשות,ביבי טוב לעשירים.

        נתן.ש מעלות., 21/11/08 11:22

        אי לכך רק לא ביבי,ביבי אסון לשכבות החלשות ולמדינה.

    • אצל הליכוד העניים והמיזרחים מרגישים בבית ולא עלה תאנה (ל''ת)

      הליכוד דאג לחלשים יותר מכל מפלגה אשכנזית אחרת, 20/11/08 23:13

      • כול תוצאות הבחירות עד כה. הליכוד קיבל את רוב מצביעיו ממהפריריה

        אזרח הארץ, 21/11/08 12:48

        זה נכון ומאוד מדוייק. העובדות הוכיחו עד כה וממשיכות גם לימים אלה עדות המזרח והכוונה לבורים שבהם והם לא מעטים מצביעים כמו עדר לליכוד. בזמנו זה היה עם מנחם בגין והיום זה עם נתניהו. ככול שהעוני גדל כך התמיכה לליכוד ולנתניהו הולך וגובר ואת זה ראינו גם בבחירות האחרונות כשהליכוד קיבל 12 מנדטים בלבד ובעיקר משכונות המצוקה והעוני . המסקנה היא ברורה: היצורים האלה ממשיכים את הפרמטיביות של אבותם עוד מתקופת המעברות והם נגרפים לדמגוג כמו שהיה אצל סאדם חוסין ומועמר קדאפי ושאר הדמגוגים והרודנים בעולם.

  • 74.

    שחקת בבורסה ברווחים שהרווחת

    העיקר שיש אשם, 20/11/08 20:41

    אינך מאשים איש, רק בהפסדים, זו הרמה הנמוכה של העיתונות, מתיחסים לאזרח כאילו הוא מוגבל שכלית.

    איש לא אשם ששחקת בבורסה רק אתה, לו דאגת שהפנסיה שלך לא תושקע בבורסה, אתה יכולת לחסוך סולידית אבל אתה חיפשת רווח קל, עכשיו אתה מילל על שלקחו לך גזלו לך.

  • 73.

    " כולנו אשמים " ?

    ראובן - חולון , 20/11/08 20:23

    לא, רק אלה שבחרו בזמנו בנתניהו.
    ואלה שמתכוננים לבחור בו שוב.
    האדם הזה הביא את העוני לישראל, והעשיר את המשפחות של המיליונרים.
    אזרחי ישראל הנבונים לא יפלו בפח שנית מהדמגוגיה של נתניהו.
    נבחרת החלומות שלו היא נבחרת הכסאולוגיה, כל אלה שאין להם תעסוקה מחפשים ג'ובים בכנסת.
    מה עשה נתניהו בכנסת בשנתיים האחרונות ? אפילו לא חוק אחד, אפילו לא הצעה אחת. לא נלך שולל הפעם.

    • תפתח תחנת רדיו ''קול הבורות'' ואח''כ תלך ללמוד קצת (ל''ת)

      אני, 20/11/08 20:38

  • 72.

    #69

    Amram Mitzna, 20/11/08 20:21

    Ba-Kol

  • 71.

    קשקשן ובלשון המעטה - לא אומר אמת. כנסו:

    רוני, 20/11/08 20:19

    ראשית, בזכות נתניהו קרנות הפנסיה לא התמוטטו. האלטרנטיבה היא להפסיד כסף או לאבד את כל הכסף. מה עדיף אדוני ?

    מעבר לכך: ב-5 השנים האחרונות הרוויחו המושקעים בעל-כורחם 60% !!!!!!!!!
    בעקבות פריחתה של הבורסה.
    לאחר הירידות לאחרונה הפסדנו גג 15%

    האם יש לאדוני פטנט טוב יותר לעשות רווח של 45% ב-5 שנים ? מה לא ? אז שקט !!


    אתה עוד אחד מאותם בכיינים פטאתיים שחייכו כל הדרך את השמנת ועכשיו מתבכיינים על הדובדבן. ואם אפשר ללכלך על ביבי באותה נשימה אז למה לא ?

  • 70.

    " כולנו אשמים " ? (ל''ת)

    ראובן - חולון , 20/11/08 20:18

  • 69.

    איזה קישקוש! אין שום קשר בין הפרדת קופות הגמל מהבנקים

    אלון, 20/11/08 19:57

    לבין העובדה שהם בחרו להשקיע בנכסים מסוכנים יותר או פחות.

    בכל מקרה חסכונות תמיד מושקעים איפשהו, גם אם תשים את הכסף בפק''מ אז הבנק ישקיע את הכסף במשהו, כי הריבית לא מגיעה מהשמיים אלא מהעובדה שאנשים חרוצים עובדים ומייצרים מוצרים ושירותים.
    בכל השקעה יש סיכונים, כך תמיד היה וכך תמיד יהיה.

  • 68.

    לידיעתך - ביבי הציל את קרנות הפנסיה מהתמוטטות -

    איש ימיני, 20/11/08 19:45

    הבעיות של קרנות הפנסיה גדלו עם הגידול בתוחלת החיים
    גם אם הכספים היו בקופות בנקאיות ההסדים היו אותו דבר- והדבר קשור למצב העולמי
    תיכף תאשים אותו בהתמוטטות בוול סטריט...

  • 67.

    המדיניות הכלכלית של 'לא לחיסכון' הוכיחה את עצמה! אחרי שנוכחו

    יונה אש, 20/11/08 19:08

    מפעיליה בתחילת העשור, כי לא יוכלו ל'שלם'
    לציבור את חסכונותיו ובאו והטילו מגבלות
    על משיכות הכספים הכרוכים במחויבות המדינה,
    בא המשבר הכלכלי ועזר להם להוריד את
    התחיבויות המדינה באחוזים רבים.
    אז תהיה מדינה ולא יהיו אזרחים וטוקבקים
    טפשים יתלו את הקולר בכותב ובהסתדרות!

  • 66.

    רפי מן קשקשן, תכמן, נוכל לא קטן - מה קרה לכספי הפניה של ההסתדרות -

    יניב דנקנר, 20/11/08 18:42

    אתה מוליך את ציבור הקוראים שולל. מידע שיקרי ומגמתי.

  • 65.

    מאמר רדוד ביותר ואולי מגמתי .

    קובי, 20/11/08 17:30

    המשבר התחיל עם נפילת הגוש הסוביטי . בו ריגן החל לישם עם נגיד הבנק גריסברג את רעיון השוק החופשי . שהראשון מסוגו הוא הסכם נפתה עם מקסיקו קלינטון בקדנציה הראשונה שלו העביר במהירות כשרונית חוק הרסני בסנט בו .אין יותר התערבות ממשלתית בתאגידים .חוק בורטון סטנלי .כך הבנקים באמצעות המונופוליו הכריחו מדינות שונות למכור נכסים לאומים וחברות ממשלתיות .זה מה שנקרא שוק חופשי או הגלובזיזציה .במידה ומדינות מסוימות לא הסכימו מדינות קטנות ועניות . הבנק הבין לאומי היה מפסיק את ההלוואות לאותם מדינות .הטענה הייתה שחברות ממשלתיות מושחתות הם ולא יעלות .זה נתן את הפתח לניצול של התאגידים ניצול ללא בושה יחד עם הממשלות את הצרכן ניפוח הביקוש ועלית המחירים .וכך גם אירופה והבורסות השונות נכנסו למשחק המלוכלך . מדינה שלא נכנסה לא קיבלה הלוואות מהבנק הבין לאומי . כך תפח מחיר הנפט מלבד הצריכה הרבה בהודו ובסין . מלחמת המפרץ השניה השפיעה . אבל ההשפעה החשובה ביותר הצטרפות שבס לחברת אופק שבס הונצולני רודן שבמדינתו יש הרבה נפט וצריך כסף וידידותו עם אירן .כך בבקשה להתיחס ברצינות לנושא החשוב הזה ולא לנצל מאמר רדוד בכדי לעשות תעלומה פוליטית .

  • 64.

    רפי ,דברך רדודים

    יצחק, 20/11/08 16:46

    הסיבות האמיתיות לשבר נעוצות בעליה הבלתי פרופורציונאליות של חומרי הגלם בעולם. זו הסבה ואין בילת . כל היתר הן תוספות שהתגלו לאחר פרוץ המשבר. לא נתניהו העביר את כספי הקופות לשוק הפתוח . כבר לפני 15 שנה החלו השקעות מחוץ לאג''חים הממשלתיים . כבר ב95 כאשר פשטו את הרגל קופות הפנסיה של ההסתדרות . הקימו קרנות חדשים והן השקיעו מעט מהכסף באג''ח ממשלתי . היו היתה תשואה מובטחת . היום ההשקעות במשק הן שיצרו צמיחה כל כך מואצת שיצרה מקומות עבודה רבים ומי

  • 63.

    רפי ,דברך רדודים

    יצחק, 20/11/08 16:46

    הסיבות האמיתיות לשבר נעוצות בעליה הבלתי פרופורציונאליות של חומרי הגלם בעולם. זו הסבה ואין בילת . כל היתר הן תוספות שהתגלו לאחר פרוץ המשבר. לא נתניהו העביר את כספי הקופות לשוק הפתוח . כבר לפני 15 שנה החלו השקעות מחוץ לאג''חים הממשלתיים . כבר ב95 כאשר פשטו את הרגל קופות הפנסיה של ההסתדרות . הקימו קרנות חדשים והן השקיעו מעט מהכסף באג''ח ממשלתי . היו היתה תשואה מובטחת . היום ההשקעות במשק הן שיצרו צמיחה כל כך מואצת שיצרה מקומות עבודה רבים ומילאה את קופת המדינה . לטעון שנתניהו יצר את משבר הקופות זו שטות ואף עלילה. גם אם היו הקופות נשארות בידי הבנקים , המצב לא היה שונה . איכן היו משקיעם את הכספים הרבים שזרמו לקרנות? בדיוק באותו מקום שהם מושקעים היום . ראינו את גאונותם של הבנקים עצמם . הם השקיעו את כספם , לא כספי עמיתים , בכל מיני קרנות גידור נוראיות שגרמו להם הפסדים ניכרים. אני חוזר , אילו הם החזיקו בקרנות , היו הם משקיעים סכומים דימיוניים בכל מיני השקעות שבהם ההפסדים גדולים . אין להאשים את נתניהו בכל הצרות . צריך ,מר מן, להבין ולהתעמק ולנתח נכון , ואז מגיעים למסקנות הרבה יותר רציניות.

  • 62.

    בדיוק הפוך!! בזכות ביבי נשארה לך פנסיה!!! למה לעוות ולהשמיץ??

    רן, 20/11/08 16:19

    אלולא הצעדים שננקטו ב 2003 שכללו צמצום קצבאות ןבתשלומים, לא הייתה לך לא פנסיה ולא עבודה!! היית הולך לקבץ נדבות בקנדה מר מן !!

  • 61.

    אל תשכח גם אני שלח אותי לבית תמחוי.רק מרצ יכולה חינוך רווחה וכבוד (ל''ת)

    האדם וחירותו.באחד ננצח..ציון.....טבריה, 20/11/08 14:42

  • 60.

    זה אותו רפי מן שמכר לצבור המטומטם את אולמרט וכנופייתו בפעם הקודמת (ל''ת)

    זאב, 20/11/08 13:35

    • וזה אותו זאב שקורא רפי רפי (ל''ת)

      דב, 20/11/08 14:25

  • 59.

    רק למי שרוצה לדעת את האמת

    ביקרתי אצל המבקר, 20/11/08 13:22

    כנסו לאתר של משרד מבקר המדינה ( חפשו בגוגל. זה יופיע ראשון ). באתר, יש אפשרות לבצע חיפוש: הקלידו את מלות החיפוש ''פנסיה הסתדרות''. הקדישו 20 דקות לקריאה ואתם כבר תבינו לבד מה קרה פה. אני לא מבין מדוע כולם מתווכחים פה אם היום כל אחד יכול להגיע אל העובדות לבד. מוזר גם שעורך מדור דעות, מרצה באוניברסיטה, לא טורח ללמוד את החומר בעצמו לפני שהוא כותב. הרי זה כל כך פשוט היום.למה כולם מפחדים מהאמת? --- כנסו לאתר מבקר המדינה ותוכלו לקרוא על גירעונות של עשרות מיליארדים בקופות ההסתדרותיות, על ההתערבות של ההסתדרות בהשקעות לטובת גופים שקשורים אליה ועל הפגיעה בעמיתים, כלומר בנו. עכשיו תזכרו במי שהזרים מיליארדים כדי להציל את הכסף שלכם ואולי תבינו שבלי נתניהו לא היה נשאר לכם כלום. פשוט כלום!! אבל לא כולם רוצים לדעת. אז ממשיכים עם השקרים כאילו זה משחק. התגובה הזאת מיועדת רק עבור מי שבאמת רוצה לדעת. זה יקח לכם 20 דקות אולי קצת יותר.

    • מדוע אינך מזדהה בשמך ? הואיל ואתה משקר במצח נחושה כביבי.

      נתן.ש מעלות., 20/11/08 14:29

      ביבי הורה לכל הקרנות להפנות 60% מנכסיהם לבורסה,האוצר לא נתן אגורה אחת לקרנות הפנסיה,האוצר הכריח את הבנקים להעביר את הקרנות לידיים פרטיות.את התוצאות של המדיניות הזו אנו חשים כיום,אי לכך רק לא ביבי,ביבי אסון לשכבות החלשות ולשכבות הביניים.

      • חביבי, תרגע

        ביקרתי אצל המבקר, 20/11/08 16:14

        במקום להתלהם אני מציע לך לבדוק בעצמך. מתוך גירעון של 28.4 מיליארד ש''ח בכל 14 הקרנות, 25.3 מיליארד זה רק בקרנות ההסתדרותיות. זה כ-90% מהגירעון בכל הקרנות ביחד. עכשיו תסביר לי משהו: מי טיפל בגירעון הזה בזמנו? ההסתדרות? אלוהים? נתן ש. ממעלות? אתה מוזר.

    • כותב הכתבה הוא מרצה בתקשורת ולא בכלכלה

      אבי,התנחלות רמת אביב ג', 20/11/08 14:57

      מרצה בתקשורת יכול להיות גם אחד שאין לו תעודה אחת המעידה על הכשרה בתחום התקשורת.
      בכל מקרה כותב הכתבה הוא רחוק מלהיות כלכלן כפי שגם נובע מטיב הכתבה.

  • 58.

    כמה שאתה צודק. וכעת הוא רוצה שיבחרו בו.

    אזרח מודאג, 20/11/08 12:48

    כל המסכנים שביבי הרס אותם כלכלית - הזקנים, הנכים, בעלי המשפחות - ירוצו לבחור בו. טפשים.
    לא אני ולא אתה מעניינים את האיש הזה.
    לשלוח פנסיות וקופות גמל לקזינו הבורסה ??
    איזה מוח מעוות עושה דבר כזה ??
    זה הרי חסכון לעת זיקנה שלא נוגעים בו.
    מי שרוצה להמר בבורסה לא עושה זאת עם כספי הפנסיה אלא עם כסף אחר.
    קודם ביבי הרס את הקבוצות החלשות ועכשיו את כולנו.

  • 57.

    להזכירך פתיחת קופות הגמל לשוק ההון התבצעה שנים לפני שביבי היה שר אוצר (ל''ת)

    הלאה הבולשביזם, 20/11/08 12:25

    • מה שמוכיח שאת רפי מן אי אפשר לבלבל עם עובדות (ל''ת)

      אאא, 20/11/08 13:42

  • 56.

    מה אתה מקשקש, בזכות נתניהו יש לך משכורת והעיתון שלך לא

    פושט רגל, 20/11/08 12:23

    אם ביבי לא היה מציל את הכלכלה ב-2003 המדינה היתה נראית כמו ארגנטינה וחצי מהעסקים היו נסגרים. אז תגיד תודה ותודה גם באמת: הפנסיה שלך צמחה בעשרות אחזוים בזכות נתניהו ועכשיו היא התכווצה ברבע ממה שצמחה בזכותו. אתה עדיין חייב לו 75 אחוז מהרווחים שלך.

  • 55.

    רפי מן יש לך תלונות לך אל שר האוצר בראון

    ברוך, 20/11/08 12:15

    לבראון המושחת היתה האפשרות לשנות את המדיניות
    ככה-זה מר מן אתה עושה צחוק
    מהאינטליגנציה של הציבור
    תוספת קלה=ואולי נתניהו הציל את המצב
    שלך במצב שכל העולם קורס
    אז למה לדבר שטויות

  • 54.

    גיבור ישראל

    שמשון הגיבור, 20/11/08 12:11

    ביבי הננס נס ללונדון עם משפחתו מפחד הטילים במלחמת לבנון השניה. ולא היה בארץ בזמן שכאן נהרגים וניפצעים מאות אזרחים וחיילים...והכל תחת שקר לבן של יו'ר הכנסת איציק שהגאון הכלכלי נדרש ''להסברה בטחונית'' בלונדון

    • להזכירך! ביבי היה קצין מצטיין בסיירת מטכ''ל

      רמי, 20/11/08 14:28

      אתה מטומטם לומר שהוא פחדן, אני מניח שאתה היית טבח או משהו כזה.

      • לא כל כך גיבור

        טבח ביחידה לוחמת בדימוס, 20/11/08 17:34

        רמי החנפן התורן. נכון אני הייתי רק טבח מזרחי עלוב בצבא..אולי אותך זה מרשים שביבי היה קצין בסיירת ..אבל צריך לדעת גם את האמת, שביבי האשכנזי התקבל לסיירת מטכ'ל כנראה רק בגלל שאחיו יוני הגיבור ז'ל היה ממפקדי הסיירת,ומי שמכיר את צה'ל יודע שקצין שהגיע רק לדרגת סרן בסיירת מטכל,והוא אח של המפקד,איננו בין המצטינים !!

        • מצטער להפריח לכם את התזה...

          בוריס, 21/11/08 15:11

          רק לידע כללי, נתניהו הגיע לסיירת מטכ''ל, כשאחיו, יונתן, היה חייל בחטיבת צנחנים.
          יונתן נתניהו ז''ל, הגיע לסיירת מטכ''ל, אחרי שבסיירת חיפשו קצינים מצטיינים מחטיבות צה''ל השונות על מנת להגדיל את מערך הקצינים ביחידה, ובנימין נתניהו הציע לתפקיד את אחיו.

          עכשיו, שונאי ביבי יקרים, אתם עדיין כל כך בטוחים שהוא הגיע לסיירת מטכ''ל רק בזכות אחיו?
          אילו רק הייתם בוחנים את העובדות, הייתם נוכחים לדעת כי האמת הפוכה לחלוטין ממה שאמרת-בנימין נתניהו הגיע לסיירת מטכ''ל כשאחיו שרת בכלל בחטיבת הצנחנים, והוא שהוביל את אחיו להכנס לסיירת, ולא הפוך.

          העובדה שהוא הגיע ''בסך הכל'' לדרגת סרן היא כי בסיירת ישנה חובה לצאת לקצונה ולחתום קבע, ועל כן, נתניהו עבר תהליך רגיל של אדם שמבצע את השירות הצבאי הסדיר שלו כנדרש, ולאחר מכן פונה לחייו האזרחיים.
          אין בכך כל פסול, ולא צריך להיות אלוף בצה''ל כדי להחשב לאדם מוצלח.

      • לא תעשה לך פסל או תמונה ...

        גימלאי יליד הארץ, 20/11/08 18:31

        אני באמת הייתי טבח, כי לא הייתי אשכנזי ולא היה לי אח בסיירת מטכ'ל שדאג להכניס אותי לקורס קצינים ולסיירת מטכ'ל ,ולגבי קצין מצטיין, תרשה לי לפקפק ,,דרגת סרן בסיירת היא לא כל כך של מיצטין

    • גיבור הטוקבק. תעשה צבא ואז נדבר.

      ניר, 20/11/08 16:17

      עוד טוקבקיסט בתשלום. הרי בירושלים ובת''א לא היו טילים בכלל, ואף אחד לא נס משם. נתניהו הוזמן ע''י יהדות אנגליה להסביר את ישראל, עוד משימה שהוא היחיד בין כל הפוליטיקאים העלובים שמסוגל לעשות. לך תאסוף את הצ'ק שלך מאולמרט.

      • גיבור בדמגוגיה ופחדן במעשים

        שמשון הגיבור, 20/11/08 17:21

        ביבי לא הוזמן לאנגליה אלא דאג כהרגלו שיוזמן להרצאות בסכום עתק ! ביבי לא נס ללונדון ,אלא נטש עם משפחתו לחו'ל בזמן שכאן בארץ נהרגים ונפצעים מאות אזרחים וחיילים.אתה רק צודק בדבר אחד !!! אין כמו ביבי הדמגוג גיבור בדיבורים...ולא חשוב אם הוא זוכר או לא זוכר מה באמת היה..

  • 53.

    ביבי הציל את הפנסיה שמעולם לא הייתה לך

    יניב רינגוולד, 20/11/08 12:02

    הדבר המוזר ביותר הוא שנתניהו מ2005 כבר לא בממשלה השותפות היו קדימה והעבודה והגימלאים
    אם המצב גרוע למה הם לא תיקנו?

  • 52.

    מדוע אתם ( התקשורת ) מסתירים את אחת הסיבות העיקריות למשבר ?

    יאיר ל, 20/11/08 11:50

    אחת הסיבות העיקריות למשבר היא התחזקות השקל. השקל לא התחזק מגידול הייצוא ולא מהקטנת הייבוא אלא מהלבנת כספים של הגוש המזרחי. הייצוא נפגע, הייבוא עלה ופגע בתוצר המקומי. אבל אבירי התקשורת הסבירו את ההתחזקות המופלאה של השקל כתוצאה של הכלכלה האיתנה שלנו, שיווק דומה לאוסלו.

    • נכון! מאז אוסלו הארור, ישראל ביזבזה 150 מיליארד דולר להתגונן מפני (ל''ת)

      הרוצחים שפרס ורבין הביאו. 150 מיליארד שקל שלנו !!!, 20/11/08 12:31

  • 51.

    נתניהו הפקיר את הפנסיה שלנו לניהול גנבים - ללא פיקוח מינימלי !!! (ל''ת)

    הכשיל את כל עם ישראל העובד !!!, 20/11/08 11:37

    • במקום בו דרכה כף רגלו של ביבי,השאיר אחריו אדמה חרוכה.

      נתן.ש מעלות., 20/11/08 14:35

      אי לכך רק לא ביבי האכזר,ביבי אסון לשכבות החלשות ולמדינה.ביבי טוב לשכניו וידידיו בקיסריה,שם רכש וילה מפוארת וזאת בנוסף לוילה המפוארת שלו בשכונת רחביה היוקרתית בירושלים.אין ראויה יותר לכהונת רה''מ הבאה שלנו מציפי ליבני,לעולם לא עוד האיש הרע הזה ביבי.לא נשרוד אותו פעם נוספת.

  • 50.

    וביבי יקבל 32 מנדטים מבהמות שאם לא לביבי יצביעו ללבני וברק

    טל, 20/11/08 11:37

    לעם זבל מגיע מנהיגות זבל

    • תגובתך ממצה את כל האינטלגנציה של השמאל.

      יאיר ל, 20/11/08 13:05

      = חור שחור

    • ביבי ירכיב את הממשלה הבאה כי רוב העם לא יצביע לאף מפלגה

      רואה נכוחה, 21/11/08 14:13

      הבחירות הבאות יצטיינו להערכתי במספר הקטן של מצביעים.



      כאשר אין אלטרנטיבה חבל להתאמץ.

  • 49.

    ביבי ציפי ושאר אותם זבל רמאי ושקרן.

    אזרח, 20/11/08 11:30

    כבר שבענו מהבטחות והשקרים לשלכם.

  • 48.

    ישמרנו האל ממה שהולך לקרות כאן

    גדעון, 20/11/08 11:20

    לפי התגובות של אלה שמגנים על ביבי ותוקפים באלימות פרימיטיבית את מחבר המאמר יהיה ''נחמד'' מאד במדינה אחרי שובו של נתניהו לשלטון. לא שיח ציבורי של ''דיעות'' אלא הכפשות ואלימות.

    • חלק מהמגיבים אינטלגנטים יותר מכותב המאמר

      א.מאבחן, 20/11/08 18:47

      העובדה שאינם עתונאים-המזהירים אותנו מאסון ביבי-אינה עושה אותם לצודקים פחות.

  • 47.

    מאמר זה הוא חומר דלק נהדר נגד ביבי בידי ארד-אדלר ושות' שיכסחו את ביבי (ל''ת)

    ג'קי, 20/11/08 11:17

  • 46.

    מי זה רפי מן

    זהבה, 20/11/08 11:16

    כל הכבוד לכל המגיבים שיודעים מי זה רפי מן!למה רק אני לא יודעת מיהו?

  • 45.

    אם אולמרט ובראון לא פורשים רשת בטחון לקופות הגמל אז ביבי יעשה את זה

    דן בן שושן, 20/11/08 11:16

    אין לשני הליצנים האלה הרבה זמן להחליט. הזמן קצר והמלאכה מרובה. כל יום שחולף מעלה את תג המחיר. אם פעם היה מספיק מיליארד כדי להציל את הקופות היום צריכים כבר 3-4 מיליארד ואם יחכו המחיר יעלה ל 6-7 מיליארד. בראון צריך לדעת שכל פעם שהוא נכנס ראש בראש עם המזכ''ל עייני הראש שלו ישבר ולא הראש של עייני. יש לו נסיון בזה אז למה כל פעם הוא מתגרה בו? היום בראון משחק לידיו של המזכ''ל עייני ואם הוא יכופף אותו אז הנצחון יהיה של מזכיר ההסתדרות שיוכל להגיד שרק הוא דואג לשכירים. בראון כבר חכם לא יהיה עד לפני שבוע חשבתי שהוא פיקח והיום הגעתי למסקנה שהוא טיפש.

    • הראשון ששם את הרשת הביטחון לכסףהוא הזוכה בבחירות (ל''ת)

      נכון, 20/11/08 13:15

  • 44.

    ביבי כבר 3.5 שנים לא בממשלה אז למה להאשים אותו?

    שירן גולדשטיין, 20/11/08 11:08

    יש כאן כת של האנשים שבשבילם ביבי אשם בכל צרה. אם אוסלו נכשל אז ביבי אשם אם רבין זצוק''ל נירצח אז ביבי הרוצח אם אולמרט הפסיד את מלחמת לבנון 2 אז ביבי אשם. אם הנסיגה מעזה ניכשלה והחמס הגיע לשליטון ויורה רקיטות אז עוד פעם ביבי אשם. אם הבורסה נופלת כבר שלושה חודשים ללא הפסקה וקופות הגמל יחד עם האג''חים הקונצרניים אז בטח ובטח ביבי אשם. אנשים אלו לא הפנימו את המסר שמיש שאשם הוא זה שכרגע אחראי ולא מי שפעם היה אחראי אחרת אפשר ללכת אחורה הזמן ולהאשים גם את בן גוריון אשכול ורבין ז''ל. מי שאחראי היום על הכלכלה הבטחון המשטרה זה אולמרט ושר האוצר שלו בראון. כל המפולת זה ''בייבי, שלהם והם ישלמו את המחיר. נכון שביבי העביר את קופות הגמל מהבנקים אבל לא ביבי ייצר את ניירות הסב פריים שלנו שקוראים להם אג''חים קונצרניים. הניירות חסרות הכיסוי האלו נוצרו אצל אולמרט וקדימה. אם אולמרט ובראון לא יקחו את עצמם בידיים עוד שלושה חודשים יש להם את ביבי בתור ראש ממשלה.

    • 3.5 שנים באופוזיציה לא מספיק

      אזרח מפוקח, 20/11/08 12:19

      גברת גולדשטין לבית פרידמן..בכמה ממלחמות ישראל היה ביבי בארץ..וכמה אותות מלחמה הוא זכאי ללבוש על בגדו ביום העצמאות ? אפילו במלחמת לבנון השניה הוא נטש את הארץ ולא מגיע לו אות מלחמה !!!!

      • בין היתר הוא נפצע באנטבה (ואח שלו נהרג) (ל''ת)

        רק נתניהו!, 20/11/08 14:24

      • ביבי חזר מארה''ב כדי להלחם ב-1973 בשורות הסיירת

        לא סובל בורים, 20/11/08 17:38

        אני מניח שעל מלחמת יום הכיפורים שמעת.

  • 43.

    יש בליכוד עוד 10.000 מושחתים מסוכנים!!! הם לא מתו, וביבי לא יכול לחסל

    אותם! זוכרים איך הזבל הזה היה מגיע לכנסת, וצועק מ, 20/11/08 11:08

    ''מגיע לי'' ''אני רוצה ליהיות מנכ''ל'' והאחר רוצה ליהיות ממונה בתיק ויסקונסין''
    כולם אגב קיבלו את שביקשו! מי זה ביבי העלוב, ומי זה ליכוד מושחת!

  • 42.

    אולי אפשר קצת אוביקטיביות? המצב היציב שלנו לעומת העולם הוא לא בזכות נת

    נמאס מאיפה ואיפה, 20/11/08 11:04

    נתניהו אלא בזכות אולמרט-בראון?? הם היו כאן עכשיו 3 שנים, לא? ככה טוענים מומחים.

    אבל הברוך של הכסף כן על הגב של נתניהו, למה? לא היתה כאן ממשלה ב- 3 השנים האחרונות? לא היו כאן אולמרט-בראון??

    אמינות הגינות קצת לקרוא מה שכותבים - כל אלה לא יזיקו לאף עיתונאי!

  • 41.

    ביבי הציל את הפנסיה של כולנו

    י, 20/11/08 11:03

    אם ההסתדרות היתה ממשיכה לנהל את קרנות הפנסיה , היום היה לכולנו 0 אחד עגול בקופה.

    • תפילה

      אם חד הורית, 20/11/08 13:01

      מי יתן ותחיה כל ימי חייך רק מהפנסיה שהציל לך ביבי הגאון !!!

    • ההצלה של הקרנות הישנות נעתה על ידי שליחת האחרים לשווק

      נכון ולא נכון, 20/11/08 13:22

      אין יש מאין . שלחו את האחרים לשוק כדי שאלה שיש להם קרנות ישנות יהיו מאושרים ויצאו לפנסיה בשנים 2003 עד 2008 אם מלוא זכיותיהם ומי שילם אלה שאין להם יותר קרנות כאלה . מי שיש לו קופות גמל , קרנות חדשות או ביטוחי מנהלים .
      לכן הראשון שיתן את רשת הביטחון יהיה זה שיזכה בבחירות. כנראה שרוני בראון רוצה להפסיד .
      עיני להצליח וביבי מחכה שכל השאר יפריעו זה לזה כאשר הוא יגיע הוא יציל את כולם . אז יעלה הרבה פחות כי כולם יפסידו את הרובכספם . נו זה ביבי העיקר שהכסף הממשלתי והמיסים שלנו ישמשו להצלת החברים שלו .

  • 40.

    בתוך ישיבת הממשלה, שרה מודיעה לביבי שהילד נפל, ביבי עוזב את הישיבה ורץ (ל''ת)

    היה מגיע לעבודה בין 10 ל- 11 בבוקר! שרה קודם למדינ, 20/11/08 11:03

    • אבל הוא הביא פתק מאמה (ל''ת)

      המורה, 20/11/08 13:41

  • 39.

    שטויות במיץ - ביבי הציל אותך

    אסף, 20/11/08 11:00

    עייפתי כבר מאנשים ששנאת נתניהו מעוורת אותם עד שיעוותו את המציאות. אינך מבין בכלכלה ואת מתבטא בבורות. אוסיף ציטוט ממאמר של גיא רולניק מדה מרקר - אדם המכיר את שוק ההון קצת יותר ממך

    ''המציאות הכלכלית: ועדת בכר הצילה את מערכת הבנקאות הישראלית מגורל דומה לזה של רוב הבנקים בארה''ב ובאירופה. הריצה המטורפת אחרי נכסים מסוכנים איפיינה את כל השחקנים בשוק ההון בישראל ובעולם.

    בבועת האשראי הקודמת בישראל (1997-2000) הבנקים היו מקור המימון היחיד של הטייקונים הממונפים - כי לא היתה להם תחרות משוק ההון. אלמלא הופרדו הקופות והקרנות מהבנקים - יש סיכוי טוב שכל החוב של הטייקונים ושוק הנדל''ן היה יושב כיום על המאזנים של פועלומי ומאלץ את הממשלה להלאים את הבנקים במהירות ''

    הלינק למאמר http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20081113_1036731

    אז שלא יעבדו עליכם. המשבר העולמי פגע בישראל יחסית קל בגלל צעדי נתניהו ולא בגלל שום דבר אחר.

  • 38.

    ביבי חייב להביא תעודה מרופא שהוא נורמלי!!! הוא יתחייב לפתוח את התיק הר (ל''ת)

    הרפואי שלו, ואנחנו דורשים!!! תעלת בלאומיך זה סרט!!, 20/11/08 10:56

  • 37.

    ציפי ליבני היתה שרה ושותפה מלאה לתוכנית הכלכלית

    אלכס טוקבק, 20/11/08 10:47

    היא תמכה בתוכנית הכלכלית. אגב ראש הממשלה אז היה אריאל שרון יקיר השמאל.
    גם מפלגת העבודה היתה שותפה בממשלה. התוכנית היתה טובה. לא היתה כל דרך לדעת אז שיהיה משבר
    כלכלי עולמי. עד המשבר העולמי הקופות היו ברווח גדול. אז אשמתו של נתניהו היא שהוא לא צפה את המשבר הכלכלי העולמי. טוב כנראה שבכל זאת הוא אנושי ולא נביא ולא יכול לצפות הכל מראש. הכתבה כולה היא קמפיין אישי נגד נתניהו.

  • 36.

    רפי מן שקרן וטיפש. שכח את קריסת קרנות הפנסיה שלפני ביבי

    כנניהו המיסר, 20/11/08 10:45

    איפוא חברת כור, איפוא סולל בונה, איפוא הסנה?

    הנה התחיל פסטיבל הבחירות וההשמצות בתקשורת.

  • 35.

    ביבי אשם שרפי מן הזקן ממשיך לכתוב שטויות במקום שיצא לפנסיה (ל''ת)

    לתקן את חוק הפנסיה, 20/11/08 10:41

  • 34.

    ביבי שדד את כולנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ר, 20/11/08 10:35

    מילא את הקופות? חנטריש

  • 33.

    רפי, בוא ונעשה עסק, אתה תכתוב רק על דברים שאתה מבין בהם!!

    יהודה, 20/11/08 10:35

    כאן אתה יצאת פארש , אמא של הפארש\\
    מרב שנאה לביבי
    לא מבין כלום בכלכלה, העיקר שביבי אשם.

    לידעתך, ביבי בטח רצח את רבין, ארלוזורוב ואת עראפת.
    עוד שטויות רפי מן?
    מה לקחת היום?
    איזה כדורים?

  • 32.

    הסיוט בפתח- ושוב ביבי ושרה....בטח חטאנו הרבה עד ששמגיע לנו

    יהודי שפוי, 20/11/08 10:34

    עונש כזה

  • 31.

    סוף סוף מישהו אומר את האמת! להחזיר לפנסיה את האג''חים הממשלתיים! (ל''ת)

    ביבי אחראי לקריסת הפנסיה שלנו!, 20/11/08 10:33

  • 30.

    ביבי וליכוד הם אסון למדינה!!! גם בעוד 20 שנה הם יהיו אסון למדינה!!! (ל''ת)

    סוף הדרך ליכוד מושחת!, 20/11/08 10:26

    • המושחתים עברו לקדימה, לא תעבוד עלינו! (ל''ת)

      אלכס טוקבק, 20/11/08 10:41

  • 29.

    חכה חכה יא ביבי,נאשים אותך בכשלון בלבנון והמשך ירי הקסמים והגראדים (ל''ת)

    והזנחת כל עוטף עזה,חכה חכה, 20/11/08 10:10

    • כול הכשלים במדינה, כול השחיתות במדינה היא ליכוד!!! הליכוד אסון, ואתם ה (ל''ת)

      ואתם העובדה!, 20/11/08 10:48

  • 28.

    איזה קשקוש בלבוש

    אברי, 20/11/08 10:06

    אילולי נתניהו כל מדינת ישראל הייתה נשארת בשפל הכלכלי שנבע מהאינתיפדה השנייהף והייתה נכנסת למצב הכלכלי מתוך שפל חסר תקדים, והיום היינו במצב כלכלי מאוד מאוד קשה.

    • חנפנות זה מקצוע משתלם

      גמלאי מרומה, 20/11/08 10:37

      אברי , תנסה להריח את עכוזך כמו כלב,ואז תבין איזה ריח יש לתגובתך על גדולתו של הגאון הכלכלי ביבי נתניהו שגנב את גמלאות הקשישים ואת פת לחמם האחרונה של ילדים רעבים..שלא לדבר על פיטוריהם היום של אלפי מובטלים בגלל קריסת הכלכלה הקפיטליסטית החזירית שהיום מתמוטת

      • אבל שרון תמך בזה, וגם כל אנשי קדימה של היום! ביבי היה שר אוצר של שרון! (ל''ת)

        נמאס מביביפובים, 20/11/08 13:53

    • הוא שוכח שביבי טיפל במשבר כלכלי שיצר השמאל!

      אלכס טוקבק, 20/11/08 10:52

      המשבר היה בגלל אינתיפאדת אוסלו-ערפאת.
      ביבי הציל אז את המשק מקריסה טוטאלית. ביבי
      הוא הסיבה מדוע היום ישראל חסינה יותר ולא נפגעה מהמשבר עולמי כמו מדינות אירופה ואסיה.
      אבל נכון גם ביבי לא צפה את המשבר העולמי והמשבר בשוק ההון. טוב בכל זאת הוא בן אדם ולא נביא ולא יכול לצפות הכל. זאת אשמתו היחידה.
      עד המשבר העולמי הקופות היו ברווח גדול.

  • 27.

    התחיל הקמפיין השלילי להכפשת ביבי,יאללה גיוס כללי,ואף מילה על אולמרט או (ל''ת)

    בראון המצביע הכפול, 20/11/08 10:05

  • 26.

    רפי מן הוא רק שרץ קטן בארסנל של קדימה אבל זה לא יעזור לו ולהם

    תכין את עצמך חה חה חה, 20/11/08 10:03

    ציפיטפוט ליבני לא תהיה ראש-ממשלה.נקודה.

  • 25.

    אחמו רחמו על רפי מן הוא בלחץ ויחד איתו כל השמאל הקיצוני של ליבני

    נתניהו הוא ראש-הממשלה הבא, 20/11/08 10:01

    הפעם ההסתה לא תעזור אפי חמודי. אתה מוזמן להתגייס כקופירייטר לבראון חברון ולהנגבי אבל זה לא יעזור מתוקי. הפעם הציבור יחרבן עליך ועל שאר מסיתי השמאלניץ. ואם זה לא מוצא חן בעיניך אתה תמיד יכול לחזור לפולניה

  • 24.

    רפי, תגדף עד מחרתיים - נתניהו הוא ראש-הממשלה הבא

    תאכל את הלב מר מן, 20/11/08 09:59

    אז אתה מוזמן להטיח את הראש שלך בקיר אלף פעמים. הפעם ההסתה נגד נתניהו לא תעזור.

    • צודק השאלה על מה הוא יהיה ראש ממלשה?

      אזרח, 20/11/08 11:28

      עם שמורל שלו נשחק עד דק בגלל בטחון חסר ועושק גדול.
      לאחר נעושק הגדול כבל ישאר על מה להחלם כאן.
      הרסתם את העם היהודי.(ליכוד , עבודה ושאר הנוכלים בפולטיקה ומשרדי הממשלה.)

    • ביביהו כפרת עוונות ישראל

      יוןאב, 02/02/09 21:08

      ביבי נתניהו = אסון למדינה

  • 23.

    לכן אצביע עבודה למרות הניסיון לקבור איתה (ל''ת)

    יפה, 20/11/08 09:55

  • 22.

    קופות הגמל משקיעות בבורסה כבר משנות ה-80

    אזרח, 20/11/08 09:49

    לכותב יש טעות,
    קופות הגמל משקיעות בבורסה כבר משנות ה-80 של המאה הקודמת. כמעט 20 שנים לפני רפורמת בכר.
    רפורמת בכר בסה''כ העבירה את ניהול הקופות מקרטל הבנקים לידי גופים לא בנקאיים.
    ואם הקופות היו נותרות בידי הבנקים,
    הן גם היו מפסידות.
    למעשה, המפסיד הגדול מהמשבר הפיננסי הוא בנק הפועלםי שמחק השקעות סאב-פריים במיליארדי דולרים.
    אלמלא רפורמות נתניהו, בנקים בישראל היו כעת קורסים ממש כמו שקרסו במדינות אירופה.
    לכן רפי מן פושט טועה,
    כנראה בגלל שנאת נתניהו.

    • נא לדייק, אדוני

      ריקי מרעננה, 20/11/08 22:09

      נכון שהם החלו להשקיע בבורסה קודם, אבל הניתוק מהבנקים נועד ליצור תחרותיות, והתחרות יצרה ריצה מטורפת להשיג תשואות מרשימות, ושחררה את כל הריסונים והגבירה את הפיתוי להשקעות ללא מחשבה.

    • נכון, אבל אז הם יכלו להשקיע רק עד 10% בבורסה (ל''ת)

      Yarony , 30/01/09 19:52

  • 21.

    והעיקר - מסר אותנו לידי מניפולטורים - ללא פיקוח !!! ללא פיקוח !!! (ל''ת)

    ללא פיקוח !!!, 20/11/08 09:44

    • אני מבין שאתה מתכוון לרבין או פרס שמסרו אותנו לידי ערפאת ללא פיקוח! (ל''ת)

      ללא פיקוח! כן אלפי יהודים חפים מפשע מתו ללא פיקוח!, 20/11/08 09:51

  • 20.

    אם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק

    אלדו, 20/11/08 09:42

    שאני אבין אם זה כל כך גרוע למה במשך 3-4 שנים שנתניהו לא שר האוצר אף ראש ממשלה לא צייץ ? אף שר אוצר לא צייץ ?
    זה כאילו לבוא היום ולהאשים את בן גוריון בתחלואי המדינה .
    או להאשים את רבין בכל פיגוע .
    או להאשים את שרון בכל קסאם .
    איך נתנו לאהבל כמוך לעשות טור דעה ?

  • 19.

    אם ביבי יכול היה, היה מפריט את העם!!

    תמי, 20/11/08 09:36

    אצל ביבי הכל יילך להפרטה - כולנו אם הוא יוכל.נקווה שלא ייבחר ואם כן שיהיו כמה שיעצרו אותו מלמכור את כולנו לחברים העשירים שלו אשר ממשיכים לגזור קופונים גם כשכולנו מפסידים.

    • אמל פרס או ציפי הכל יילך למכירה. הם יימכרו את העם, את ירושלים את הכל (ל''ת)

      בשביל השמאל זה רק כסף. ציפי תמכור גם את העם כולו., 20/11/08 09:52

    • הם כולם נוכלים ורמאים קטנים.

      אזרח, 20/11/08 11:27

      לדעתי לאחר העושק הגדול אין כבר עתיד לעם ולמדינה.
      תודה לממשלות ישראל שהרסתם את העם.

  • 18.

    הסתה בחסות איטלה ''עיתונאית'' זו גניבת דעת של הציבור וכידוע מעשה אנטי (ל''ת)

    יהודי קשה. אבל אין לצפות מהשמאל אלא שקרים והסתה., 20/11/08 09:20

  • 17.

    כך תראה מהיום ההסתה החולנית נגד הימין וביבי (שאיננו ימין כלל). (ל''ת)

    בחסות השמאל, בג''צ ומר''צ. זו ממש מחלה מבחילה., 20/11/08 09:16

    • זו לא הסתה אלא ביקורת לגיטימית

      איטה מאילת, 20/11/08 22:49

      לא מצאתי בטקסט אפילו מילה אחת של הסתה. זו ביקורת שאפשר להסכים לה (אני מסכימה לרובה) או להתנגד לה, אבל למה אתם משתמשים במונחים כאלה במקום לדון לגופו של עניין. הסתה? חולנית? מחלה? מבחילה?
      יותר מכל מלמדות תגובות כאלה על מי שאומר אותן, ואני תוהה מדוע אין מסננים במערכת תגובות בסגנון כזה, למעט כבודו של האתר

  • 16.

    איפה היית 5 שנים כשכל הבורסה עלתה ?????

    ron, 20/11/08 09:00

    נכון הוא אשם - גם לעליות וגם לירידות ,

    אני לא רואה טורים שלך כאשר הבורסה פרחה ועלתה באחוזים מרשימים ...

    ומת הגיד כאן שוב עוד שנתיים כשיתחילו העליות מחדש ? - בבקשה תחשפו אותנו לבורסה שוב - כי אנחנו לא מרוויחים יותר ???

    ניתן גם היום ותמיד להצמיד את הכסף לאפיקים לא צמודים לבורסה .

  • 15.

    פנסיה

    זאב123 , 20/11/08 08:59

    לכותב המאמר מגיע לך קרדיט על הכאת על חטא שכלנו אשמים .כאחד ששנים רבות בשוק ההון אף פעם לא שוכח שמרוויחים אנחנו הגאונים שמפסידים האחרים אשמים.וכעת זה נתניהו .שאלתי עשרות אנשי כלכלה וכספים שאינם מעורבים בפוליטיקה ואף אחד לא הראה אצבע מאשימה על נתניה .נכון עשה טעויות ומי שלא עושה לא טועה אבל עד אצבע מאשימה הדרך רחוקה.המאשימים הגדולים והצעקנים שיזכירו לנו איפה קרן מבטחים מה קרה עם הכסף וכמה קרובים לצלחת נהנו ממנה במשך שנים רבות .איפה היתה רשת הבטחון של ההיסתדרות.

  • 14.

    בגלל המפלגה העלובה שלך קרסו הקרנות,עד שביבי הזרים כסף וייצב אותם, (ל''ת)

    גם אז שכחת להגיד תודה, 20/11/08 08:15

  • 13.

    אתה משקר וזה לא יפה

    רמי, 20/11/08 08:02

    הפנסיות שאתה מדבר עליהם הוכנסו לרפורמה 15שנים לפני שביבי היה שר אוצר

  • 12.

    מי הביא את הקרנות לסף פשיטת רגל - לפני שנתניהו בא עם תכנית ההצלה? ספר! (ל''ת)

    ציון בזוקה, 20/11/08 07:37

  • 11.

    כמעט קריסה של הקרנות ונתניהו שמזרים מיליארדים לתוכנית הצלה - שכחת?! (ל''ת)

    ציון בזוקה, 20/11/08 07:36

  • 10.

    הצפרדע הזה-כשהרוויח מהעליות שתק ,עכשיו מגדף ומקלל (ל''ת)

    מתאים לשמאלנים, 20/11/08 07:12

    • וכאשר הרוויח בטח טען שזה לא קשור לביבי

      אבי,התנחלות רמת אביב ג', 20/11/08 10:54

      שבועיים לפני הקריסה העולמית עדיין ממשלת ''קדימה'' עמדה והתפארה בכלכלת ישראל החזקה כאילו עשתה משהו בתקופת כהונתה.

  • 9.

    רפי-המשך להשתלח ולהכפיש את BB ,המעטפה בדרך,התקף יותר בעוצמה,יש בחירות! (ל''ת)

    כנופיית קדימה, 20/11/08 07:10

  • 8.

    כלכלה

    מורן, 20/11/08 07:04

    מה אתה היתה עושה במקום נתניהו אם היתה שר
    אוצר שההסתדרות הישאירה גרעון מפחיד
    בקרנות הפנסיה.אם לא היתה רפורמה בפנסיה לא היה פנסיה לאף אחד קל מאוד לכתוב בעיתון
    אין לך שום אחריות לכלום תשאל את ההסתדרות
    של עמיר פרץ איפה הכסף של הפנסיה למה
    גרעון כזה גדול לא הפנסיה שלך מפחידה
    אותך אלה נתניהו הימני זה האמת

  • 7.

    רבין,פרס,ביילין ומחנה הסמול הקיצוני אכלו לי את המדינה שלי! (ל''ת)

    קורן נאוה,טבריה, 20/11/08 06:53

    • בבונים נוהמים על הטריבונות

      אסטרונום חוקר חורים שחורים, 20/11/08 12:56

      חולת נפש ימנית...הודות לרבין פרס,ביילין ועוד מאות אלפי אנשי שמאל ציונים חלוצים יש למנוולת כמוך מקום לחיות בו.במקום לקלל את השמאל את צריכה לשטוף את פיך בחומצת מלח ולנשק לעכוזם של כל אלה שאת שונאת..

      • תחזיר את הסרט שבו אתה חי

        אני, 20/11/08 20:29

        אתה בטח מאותם נרקומנים שמאמינים שהסכם אוסלו היה הסכם טוב.
        איך אתה סובל את עצמך?

  • 6.

    ''האיש שאכל לנו את הפנסיה''

    חמדה, 20/11/08 06:48

    אני מסכימה עם כל מילה שנכתבה בכתבה.
    האם זה האיש המתאים להמשיך ולנהל את חיינ?
    היתה לו הזדמנות והוא החמיץ אותה.

  • 5.

    ''האיש שאכל לנו את הפנסיה'' (ל''ת)

    חמדה, 20/11/08 06:46

  • 4.

    אכן זו הסיבה לכותרת הקבועה ''רק לא ביבי האכזר''.

    נתן.ש מעלות., 20/11/08 06:42

    ביבי אסון לשכבות החלשות ולשכבות הביניים,לעולם לא עוד הפעם ביבי.לא נשרוד אותו פעם נוספת,אי לכך הראויה ביותר לכהונת רה''מ שלנו היא ציפי ליבני.

    • לפי מיטב זכרוני

      ירושלמי, 20/11/08 10:02

      ציפי ליבני היתה חלק מהממשלה הזו לא?
      והצביעה בעד התוכנית לא?

      • עזוב, לא תבלבל שמאלני עם עובדות. חבל על המאמץ. הוא תמיד צודק. (ל''ת)

        מלי, 20/11/08 14:14

  • 3.

    למרות הכל ואף על פי כן הבחר נתניהו

    עטרה קלימי שגב, 20/11/08 06:37

    גם אני נפגעתי מתוכנית הכלכלית של מר נתניהו, אבל אני מאמינה בעומק ליבי שרק הוא יכול לשנות את המצב של מעמד הבניים מבחינה כלכלית.
    העובדה שהוא לא המשיך לנהל את תיק האוצר בשנים האחרונות גרמה לנו נסיגה ביכולת שלנו לכלכל את עצמנו.
    יש לו את היכולת להוביל אותנו לאחד מהמקומות הראשונים בדרג העולמי בתחום ההשתכרות ולכן הבחר במר נתניהו.

    • את טועה עטרה.מעמד הביניים לא מענין אותו.הוא יפריט הכל לאוליגרכים. (ל''ת)

      פנסיונר, 20/11/08 08:01

  • 2.

    סה''כ יש לבחון האם הקרנות במשך השנים הרוויחו / הפסידו

    תומך ביבי, 20/11/08 06:17

    אני לא יודע לומר בוודאות האם הקרנות הרוויחו או הפסידו אך סביר להניח כי לולא היו מושקעות וממונפות המצב היו גרוע הרבה יותר (שחיקה של הכסף - להזכירכם השנה המדד עלה ב 5%). אז מספיק לחפש אשמים. נראה אותך מציג תוכנית שתגן על הכסף של כולנו גם בעיתות משבר.
    המינימום הנדרש ממך ככותב זה להציע פתרון ע''מ שנתרשם כי דבריך באים מתוך ידע ולא מתוך בורות.

    • השמאל תמכו בכלכלת ביבי,בתמורה לתמיכתו בהתנתקות שגם תמך בה טיבי. (ל''ת)

      טיבי=ביבי=ס-טיבי=ציפי=כל4תמכו בכנסת בהתנתקות=מתועד, 20/11/08 11:00

  • 1.

    ענק! ביבי =אסון קולוסאלי! אחד שיחריב את המדינה ביגלל אגו! (ל''ת)

    רוני, 20/11/08 05:37

    • אילוBBקיצץ ושיקם כלכללתינו דהיינו,אילו תמך בהתנתקותו והביא שלום,דהיינו (ל''ת)

      BB די,די,דהיינו.די,די,דהיינו.דיינו דיינו BB, 20/11/08 10:57