• 55.

    -h1-תגובות-/h1- (ל''ת)

    אני, 21/11/08 14:43

  • 54.

    דעה סובלנית ונכונה (ל''ת)

    רעות, 20/11/08 14:18

  • 53.

    יצחק טסלר דוגמא לדתי נאור כן ירבו כמותך בישראל! (ל''ת)

    מורה בישראל, 20/11/08 14:16

  • 52.

    גאוני

    השכן, 18/11/08 23:27

    מאמר שנון ומעניין, תיאוריה מבריקה רק אני מקווה שאינך צופה באח הגדול שכן אתה מגלה בקיאות בתכנית הרדודה.....

  • 51.

    המשפט העברי גם קובע שהיהודי גם אם הוא לא שמאלני יהיה זכאי לשויון (ל''ת)

    יהודי, 18/11/08 19:41

  • 50.

    פרופ' לייבוביץ קבע אכסיומה לפיה אין מוסר יהודי אלא יש מצוות/פולחן אותם

    ''מוסר יהודי''?, 18/11/08 16:29

    חובש הכיפה מצווה לעשות והם בגדר המלצה מאחר וברור שיש גנבים,חמדנים,רוצחים,נואפים וכו' בקרב הדתיים.אין מצווה מדאורייתא שלא לשקר ולכן מביחנה מוסרית אין שום בעיה לחובש כיפה לשקר........יש פער עצום בין מוסר אוניברסלי שהוא המוסר האמיתי לבין מה שמצווה יהודי דתי לעשות ולא תמיד עושה.....

    • התורה שחנו נקראת תורת א מ ת ! אתה והפרופסור יכולים להמשיך לשקר לעצמכם (ל''ת)

      (אם כי היום הוא כבר מכיר בטעויותיו-למעלה אין שקר)., 18/11/08 20:46

  • 49.

    טסלר! אוהב אותך! (ל''ת)

    נועם, 18/11/08 15:01

  • 48.

    צודק בכל מילה! (ל''ת)

    אלינור, 18/11/08 15:01

  • 47.

    סוף סוף כתבה שמביעה את רחשי ליבי

    אני, 18/11/08 14:59

    יצחק, הצלחת להצחיק אותי בכתיבה המעולה שלך, תודה!

  • 46.

    הלוואי והרבה אנשים היו מאמצים מהתבונה שלך

    מלי, 18/11/08 14:53

    מצבינו היה משתפר לעין ערוך עם דעות נאורות שכאלו.

  • 45.

    יצחק, כן ירבו דתיים נאורים כמוך ומצבינו ישתפר לעין ערוך. (ל''ת)

    צור, 18/11/08 14:50

    • נא בעין -''עין ערוך'' (ל''ת)

      אולי אין ערוך???, 18/11/08 21:00

  • 44.

    כתבה מבריקה מסכימה עם כל מילה! (ל''ת)

    רוני, 18/11/08 14:46

  • 43.

    חסרה רק המסקנה בסוף המאמר- וזה בדיוק מה שהרב כהנא רצה להקים פה

    אסתר סולטן- גאה להיות הנכדה שלו, 18/11/08 14:43

    מדינה שבה הגר והתושב יהיו רק גר ותושב- ולא בעלי זכות בחירה ויכולת שילטונית וחסרי חובת שירות בצה''ל.
    אם תעמיק טיפה תראה שהתורה קבעה שלאנשים מסוגם של הפלסטינים המצטערים על הקמת מדינת ישראל אין מקום בארץ תחת שלטון יהודי.
    היית מעדיף בודאי שיופיע מין קוסם שיגרום לכל הערבים להעריץ אותך ולחיות איתנו בשלום עד עצם היום הזה, אבל הרב כהנא היה היחיד שבאמת הבין את הלך המחשבה הערבי, וכיבד אותו (בניגוד לאבירי השמאל) ולא חשב שהם ימכרו את חלומם בעד נזיד עדשים כלכלי, מה שהתברר כנכון אחרי הניסויים בבני אדם המכונים פה בשם ''הסכמי שלום''.
    ואני חייבת להוסיף שהתמימות שבאמירה ''לכאורה, כמי שגדל בניו יורק וסיים תואר שני במשפטים, הרב כהנא אמור היה לדעת שיש בעולמו של הקב''ה או''ם ובית דין בינלאומי, שימנעו את הדבר.'' מקסימה בעיני.

  • 42.

    מה לגבי הקם להורגך השכם להורגו?

    אסף, 18/11/08 12:00

    והגר והאזרח שכן מגיעים להם זכויות לא אמורים לפעול ולפוצץ אוטובוסים או לשלוח עלינו טילים!

    ותושבי שדרות אשקלון ובקרוב אשדוד יגידו לך רק דבר אחד!
    כהנא צדק!

  • 41.

    טסלר אנחנו מכירים כנראה

    כנראה מכר, 18/11/08 11:42

    נראה לי שאתה אותו אחד ששיכנע את כולם בפאטוס שאינך מסוגל ללמוד ולכן אתה הולך לצבא לשירות... והסברת בהגיון מושלם שבשום אופן ברוחניות ובדעות אתה לא תשתנה אלא רק תעזוב את הישיבה לטובת הצבא...
    אנו כמובן לא האמנו ואתה רצית להוכיח...
    כנראה לפי הכתוב לא רק שצדקת בהשערתך שתשאר אותו דבר גם חוסר החשק ללמודים נשאר אותו דבר...
    עלה והצלח להתקדם ולהשאר אותו דבר... בטוח שזה משמח אם לא את הוריך או חבריך אז את עצמך ומשפחתך...

    • מדהימה אותי התפנית שעשה הכותב

      גיל, 18/11/08 14:57

      הפסיק את בזבוז הזמן ועשה משהו מועיל למדינה (שרות צבאי) ולעצמו מעטים המעזים !כנראה שהכותב אדם מיוחד ואתה עוד לא הגעת (כנראה גם לא תזכה להגיע ולהבין)
      לפי צורת הכתיבה ברור שמדובר באדם יודע ספר חד מחשבה ולא טיפש כלל חבל שאין עוד רבים שלא פעלו כמוהו. הוא ראוי להערצה.

  • 40.

    למי אכפת מחוקי התורה המפוברקים? אנחנו לא באירן, החוק אזרחי הוא הקובע (ל''ת)

    שלויימה, 18/11/08 11:39

  • 39.

    מזמן לא נתקלתי בבורות שכזאת

    מורה נבוכים, 18/11/08 11:05

    בכל מקרה בוודאי לא באדם שמנפנף בבורותו.
    ההלכה היהודית שופטת בצורה שונה לחלטין
    בין גוי ליהודי ולמעשה גם בין הגויים עצמם קיימים הבדלים ,לדוגמא שבעת העממים וכיו''ב.
    כמובן שההבדלים מתעצמים כשמשווים בין גוי ליהודי,ההבדלים הם לא רק באיסורי אישות אלא בכל התחומים.
    הגוי איננו נאמן כמו היהודי, העונשים על עבירות שביצע שונים לחלוטין הן לחומרא והן לקולא ולמעשה הוא נשפט על בסיס אחר לגמרי.

  • 38.

    כותב המאמר הנו בור ועם הארץ

    אתי, 18/11/08 09:46

    הגדרת גר ותושב בתורה מדברת על גר צדק או שקיבל עליו 7 מצוות בני נוח.גר צדק נחשב ליהודי לכל דבר וענין וגר תושב יש לו זכויות אישיות אך לא שאיפות לאומניות. אסור להם להרים ראש בישראל ואין כאן שיויון זכויות כלל.
    של נעליך לפני שאתה מתווכח עם אדם בעל שיעור קומה ותלמיד חכם כמו הרב כהנא זצ''ל.

  • 37.

    המשפט האזרחי בישראל קובע שוויון בין יהודים לערבים

    טסלר אחר, 18/11/08 08:57

    ואת הבתים של מי הורסים ובתים של מי לא הורסים?

  • 36.

    אזרח הארץ בתנאי שהוא מכיר במרות היהודים

    צורבא, 18/11/08 07:51

    דחוי בעיני מי שמפרש את המשפט העברי לפי גחמותיו הרגעיות. ברור הור שכוונת המחוקק היא, לאזרח שאינו יהודי, המקיים שבע מצוות בני נוח מתוך הכרה שכך צוותה התורה, ומתוך הכרה בריבונותו של העם היהודי על ארץ ישראל, ואין צורך לומר שאין בכוונתו לזרוק אותנו לים.

  • 35.

    מדהים שאינך מבין לא במקרא לא באו''ם ובוודאי לא ברב כהנא

    שמעון ולא פרס, 18/11/08 06:40

    משפט אחד יהיה לכם מדבר על יושר משפטי ובוודאי לא על אותו חוק כפי שהמקרא מדגיש במלא מקומות ומבואר בהרחבה בתלמודים.לגבי האו''ם ברור לנו מה הוא עשה בקניה בקונגו ובדרפור ומה בדיוק הוא עושה בלבנון כך שההגדרה תואמת אותו.ואת הרב כהנא לא קראת בכלל אז נחסוך את תגובתינו עליו השאלה היא מי הטיפש שאפשר לך לכתוה בכתב עת

  • 34.

    אדון טסלר, למדת בישיבה? מה למדת? נראה שעדיין חסר לך בהבנת הנקרא...

    דפנה, 18/11/08 04:47

    ''גר'' הוא מי שמצטרף אליך, עם כל המשמעויות, ולא זה הזומם להורסך. ודי למבין. ואידך זיל גמור.

  • 33.

    סתם חנפנות ותעמולה מסריחה

    אביתר, 18/11/08 03:23

    הטענה שלערבים בארץ יותר טוב מאשר בארצות ערב רק מוכיחה את התנשאותו טיפשותו חנפנותו וחוסר ניסיונו של הכותב,ישראל זה לא המקום הכי טוב לחיות בו,עם ישראל זה עם של פריירים,כמה צלולים המים בליטאני ובזערני וכמה הם מסריחים בקישון ובירקון,אתה יודע שלהשכיר דירה בביירות עולה בין אלף לאלפיים דולר,פגשת פעם תיירים איטלקים שנופשים בשארם,שלא לדבר על דובאי ובחריין.תפתח את העניים אידיוט.

  • 32.

    גר זהו מי שאינו מעם ישראל אבל לא עויין לעם ישראל

    ורק רוצה להשתלב, 18/11/08 02:40

    ערביי ישראל רוצים להשתלב, אך חלקית, במה שנוח להם.

    אשר יגורנו אכן בא - הם רוצים לבטל את ריבונות היהודים על מדינת ישראל ע''י חתרנות שהם מכנים: מדינת כל אזרחיה, שפירושה הפסקת עליית יהודים לארץ או לחילופין זכות השיבה לערבים, קרי הגירה של 5 מיליון ערבים לישראל. באופן זה יהפכו הערבים שהינם רוב במזה''ת לרוב גם בישראל, והיהודים יהפכו למיעוט נרדף כמו שהם כיום בסוריה ולבנון.

  • 31.

    יצחק טסלר יהודון

    הצעה לשם בשבילך, 18/11/08 02:08

    אני גם לא רץ מהר..
    שערבי רץ אחרי אני מסתובב ומפרק אותו
    מכות

  • 30.

    איציק, לא הבנתי מה רצית לומר

    מכיר אותך, 18/11/08 00:36

    כתיבה טובה? יש לך!
    ידע? יש לך!
    מחובר לברנז'ה? יש לך!
    חבדניק לשעבר? יש לך!
    מה לעזאזל רצית לומר במאמר/טור/דעה, לא הצלחתי להבין.

  • 29.

    מה שכתוב בכתבה זה מה שכהנא אמר???-אם כן הוא בהחלט צדק! (ל''ת)

    ולמה הוציאו אותו מן החוק בכלל?, 18/11/08 00:29

  • 28.

    גר ואזרח? אויב לא נכנס בהגדרה!ספר דברים קראתה? (ל''ת)

    שלום, 18/11/08 00:26

  • 27.

    כן אתה צודק ......בממלכת יהודה ו

    קובי, 17/11/08 23:51

    ישראל גם גוים היו כוהנים ולויים .גם משה רבינו את התורה קיבל לעם המובחר גוים לא יהודים . והסתובב ארבעים שנה במדבר עם גוים ולא יהודים .ואת התורה שבעל פה אולי גוים כתבו ולא יהודים .אתה סלפן מקיצועי .גם הגוים מאמינים שהאדמה המובטחת ליהודים היא . ואיפה כתוב שגר לא יכול לחיות במדינה יהודית תחת חוקת התורה הסנהדרין ?וזאת בדיוק טענת הרב כהנא זכרונו לברכה . מדינה הלכתית . עם זכויות הלכתיות לגוים . ומי שלא מסכים שילך .

  • 26.

    הרור גם שבמקום ללמוד בישיבה -ביקרתה בה (ל''ת)

    ולכן אינך מבין דבר ביהדות ומי זה גר, 17/11/08 22:35

  • 25.

    תמשיך לחלום אבל ראיית המציאות של הרב כהנא זצ''ל תמשיך לטפוח לך על פניך (ל''ת)

    תקשיב טוב חמודי, 17/11/08 21:40

  • 24.

    מי זה הדבר הזה שכותב פה, מאיפה הבאתם אותו, ולמה ? (ל''ת)

    רוני, 17/11/08 20:02

  • 23.

    רק בציבור הדתי עדיין צריך להתווכח עם דעות כהניסטיות... (ל''ת)

    אלי, 17/11/08 19:55

    • אל תדאג חבר, המפלגה עובדת על טיהור הציבור הדתי בימים אלה.

      סטלין, 17/11/08 23:54

      את הציבור החילוני כבר טיהרנו, והתקשורת ממזמן בשליטתנו המלאה והאדומה, כל מי שמפהק בטקס לזכר שמש העמים נכנס לכלא, וכשהדוד של רוצח שמש העמים נדקר האספסוף הביע שמחה - סימן להצלחת התעמולה ושטיפת המוח (או מה שזה לא יהיה, שעושה את המחשבות אצל האספסוף). אצל הדתיים יש קצת בעיות אבל בגדול גם שם אנחנו משתלטים - הם ציבור די נשלט מטבעו. אל דאגה ולהתראות ב 1 במאי.

  • 22.

    מגיע להם שוויון רק אם מקבלים ריבונות וחוקי ישראל ומשלמים מיסים

    למען הדיוק ההלכתי, 17/11/08 19:32

    אחרת יש לגרשם להשמידם או להלחם בהם ...

  • 21.

    נכון מאוד! כתבה מעולה

    שירי, 17/11/08 18:55

    אתה כותב בטוב טעם ובהומר ווי נט לקנות את יצחק טסלר ולפרסם כתבות רבות שלו!

  • 20.

    צריך להגיד את האמת. כהנא תכנן שואה ליהודים מזרחיים

    תושב גבעתיים, 17/11/08 18:42

    באסיפת בחירות בגבעתיים הוא התבטא במפורש ואמר ''תנו לי לטפל קודם בערבים, אחר כך אני אטפל בפרענקים''. האיש שנא כל כך מה שמריח מתרבות ערבית שהוא התכוון להפוך מחצית מתושבי מדינת ישראל, ביניהם יהודים חרדים, לאזרחים סוג ב' או אולי משהו נורא יותר.

    • שקרן . כהנא תבע את האשכנזים החילונים שחילונו

      קובי, 17/11/08 23:51

      את הספרדים המזרחים .קל לשקר לא ?

    • מאיפה הבאת את השטויות האלה?!

      אחד, 17/11/08 23:56

      כהנא במפורש היה נגד כל אפליה על רקע עדתי בתוך העם היהודי. הגזענות כלפי המזרחיים באה בעיקר מצד החרדים (באופן גלוי) והשמאל (באופן יותר סמוי ומתוחכם אבל הרבה יותר נפוץ ועם דיכוי תרבותי הרבה יותר עמוק).

      אתה ממציא שטויות ממוחך הקודח. לא ברור אם אתה שקרן או מטורף.

    • לפי התאור שלך-כהנא היה אדם כלבבי !!

      יהודי רוסי, 18/11/08 11:38

      רק חבל שהוא חיי לפני העליה שלנו ולא זכינו להכיר אדם יקר כל כך .

  • 19.

    כל מי שמתנגד לדרכו של כהנא

    אאא, 17/11/08 18:19

    אבל תומך בטיהורים אתניים של יהודים מסיני,רמת הגולן,גוש קטיף ומקומות אחרים -הוא למעשה הגדרה מדעית של המושג אנטישמי.

  • 18.

    טסלר, תעשה לי סאטירה (ל''ת)

    גברת בובליל, 17/11/08 18:07

  • 17.

    שנון ומעניין

    סאטירי, 17/11/08 17:56

    המאמר שנון ומרתק, אבל בכל הקשור ליכולת סאטירית, אין על הקומיקאי האמריקאי שראה אתמול את פארה פוסט ןאמר לה: ''לפני שלושים שנה אוננתי על הפוסטר שלך וקיוויתי שאני לא אתעוור. עכשיו שאני רואה אותך פנים אל פנים...''

  • 16.

    כנסו כנסו, תשמעו, האמת היחידה!

    ארז, 17/11/08 17:51

    הייתי מגלה מהארץ כל מי שרואה האח הגדול, וגם טוקבקיסטים שכותבים ''כנסו כנסו, תשמעו, האמת היחידה!''.
    חוץ מזה אומרים תיכנסו.

    • אומרים ''הכנסו'', אם אתה כבר בעניין של לתקן (ל''ת)

      דוד, 17/11/08 21:23

  • 15.

    הגר שמדברת בו התורה זה גר תושב ידידי! (ל''ת)

    משה, 17/11/08 17:17

  • 14.

    בורות הלכתית מדהימה

    סיסרא, 17/11/08 17:16

    המאמר מייצג בורות הלכתית מדהימה בכל הנוגע להגדרת הגר ולהגדרת האויב כפי שמופיעה בהלכה.
    גם לגבי המשפט הבינלאומי: אותי לא מעניין שיהיה כתוב על המצבה של המדינה הזו שהיא נהגה לפי החוק הבין לאומי, אותי מעניין לחיות.
    גם ההנחה כי המשפט בין לאומי לא נותן בידי מדינה את היכולת להתגונן מגורמים אשר מנסים לסכן אותה ואשר שואפים לחסלה - דוגמת טיבי ודומיו- לא הגיונית ןמנוגדת לכללי הצדק הטבעי - ואת זה אני אומר בכובעי כעו''ד

    • החוק היחידי שמחייב את העם היהודים הוא הם החוקים שנתן לנו הקב''ה

      צודק!, 18/11/08 12:02

      ולא אף גוי אחר!

  • 13.

    9 צודק (ל''ת)

    אתי, 17/11/08 16:04

  • 12.

    כשהקולקטיב הערבי מתחיל להרים ראש לאומי אין עניין לשוויון זכויות (ל''ת)

    ''דמוקרטיה מתגוננת'', 17/11/08 15:38

  • 11.

    אתה כנראה לא יודע מה זה גר תושב

    אחד, 17/11/08 15:34

    גר תושב הוא גוי המקבל באופן מלא את הריבונות היהודית על הארץ. הערבים שאתה מדבר עליהם אינם כאלו.

    • וגר תושב איננו אדם שנכנס לחיות בשטח המדינה

      אאא, 17/11/08 18:17

      בניגוד לרצון רוב האוכלוסיה.
      זה לא גר,זה פולש קולונאליסט,גם אם יש חבורת ליברלים בוגדנית שמאפשרת לו להכנס משיקולים אלקטורלים צרים.

    • שאלת את כולם? אבל את כולם!!! (ל''ת)

      באמת?, 17/11/08 19:28

  • 10.

    הכותב מבולבל וחבל

    שב, 17/11/08 15:24

    אין דין גר ןאוייב שווים.

    גר זה אחד שהתגייר ואוייב זה המרצח ערפאת
    וממשיכי דרכו, היינו הפלסטינים

  • 9.

    תפסיקו להיות תמימים!!! כן גם אתה הכותב!! כנסו

    רמי, 17/11/08 15:05

    חלאס עם התמימות הזאתי!!
    ''לא מעשי, לא מוסרי ולא יהודי'' כבר בפתיחה הבנתי שנפלת חזק. מה לא מעשי? אתה ועוד הרבה אנשים שבויים בתוך השטויות האלו ש''זה לא מציאותי.. זה לא מעשי... זה לא אפשרי..'' תפסיקו כבר!!! אתם מפחדים לומר את האמת! בוא ננסה משהו, רגע רגע רגע, בשקט בשקט, בתוך תוככם, אתם מסכימים עם כב' הרב כהנא? אתם בעד להוציא מפה את הערבים? (אל תדאגו לרגע נדאג להם לזכויות ולמגורים נפלאים מסביב) תחשבו על זה... והתשובה בטוח שכן!! אז קודם כל תגידו את זה! אח''כ נבדוק ת'מציאות, ת'מעשיות וכו'תפסיקו להיות תמימים... מתוך זה אתם רק מחזקים אותם!! תדאגו ליהודים קודם כל!!! אני מקווה שהכותב הנכבד כתה הכתבה כסאטיריקן ולא כעיתונאי..

    • לא. אני בעד להוציא מפה אנשים כמוך (אל תדאג, אם זכויות ומגורים...) (ל''ת)

      אלי, 17/11/08 15:11

      • הנה עוד שבוי (ל''ת)

        רמי, 17/11/08 15:53

      • אם אתה בעד לחיות ביחד עם ערבים

        אאא, 17/11/08 18:18

        למה אתה מתנגד לספח את עזה ואת יו'' לישראל ולתת אזרחות לתושבים שלהן?
        מה זה משנה מליון ערבים או 5 מליון?
        ואם זה כן מהווה בעיה,למה לא ?

      • הבעיה היא שהארץ היא שלו הרבה יותר משהיא שלך.

        מזהה בעיות, 18/11/08 00:00

        הוא ציוני אמיתי, ואתה סתם פליט שמחפש ארץ מקלט. לכן, כיוון שעד עכשיו לא הראת הכרת תודה ליהודים שנתנו לך מקלט בארצם, אלא חתרת תחתיהם ותמכת באויביהם - כדאי שתחפש לך מדינה אחרת שתהיה מוכנה לקלוט אנשים מסוגך.

        דרך צלחה.

  • 8.

    הגנה על הגר מוזכרת יותר מ-20 פעם בתורה

    רון, 17/11/08 14:49

    הגר=הזר.''כי גרים הייתם בארץ מצרים''.חז''ל
    יחסו חשיבות רבה להגנה על הגר.

    • לפי פירש''י הגר

      ל-8, 17/11/08 15:46

      הוא מי שקיבל עליו 7 מצוות בני נוח ואוכל נבלות.(בשר לא כשר).

  • 7.

    גר זה אחד שהתגייר. דהיינו יהודי. כל היתר פרי דמיונו של הכותב. (ל''ת)

    רב בריח, 17/11/08 14:06

    • לא לא לא. יש גר צדק, שעליו אתה מדבר, וישנו גר תושב -שעליו המאמר. (ל''ת)

      פליקס, 17/11/08 21:24

  • 6.

    מאמר רדוד ודמגוגי!

    התליין, 17/11/08 13:38

    זכותו של אדם לפעול מתוך הגנה עצמית מוכרת בחקיקה, ומבוטאת גם באמירה המפורסמת: ''הקם להורגך, השכם להורגו'' (על פי הגמרא במסכת ברכות דף נח עמוד א).
    אין לי בעיה עם זכויות הגר. את הזכויות האלה אני אשמור לפועלים הזרים מסין, הפיליפינים,רומניה וסודן. אלו אנשים שאוהבים את ישראל ואסירי תודה לה. הם אנשים שמגיעות להם זכויות.
    הערבים החיים בארץ הם גיס חמישי. אנשים שבחסות הדמוקרטיה במדינה היהודית מכרסמים חדשות לבקרים את בסיס הקיום שלנו פה.
    הם מתנערים מכל החובות ודורשים את זכויותיהם.
    הם מתרבים יותר מאיתנו ונהיים יותר ויותר אלימים בחלוף הזמן.

    כהנא צדק!

  • 5.

    הגר החי בארץ בשקט ובשלווה...

    ארז, 17/11/08 13:22

    ואינו נלחם נגד קיומה של המדינה, זכאי לכל זכויות האדם ולרוב זכויות האזרח (למעט הזכות לבחור ולהיבחר, השמורה לאזרחים מלאים). מי שנלחם נגד המדינה וחובר לאויביה, מאבד אוטומטית את כל הזכויות שלו.

    • אין לאבד אוטומטית כל הזכויותיו. ישנה הרשות השופטת. (ל''ת)

      Vox Ami, 17/11/08 14:24

      • במדינה מתוקנת...

        ארז, 18/11/08 08:33

        הרשות השופטת פועלת לפי האינטרסים של המדינה, ולא לפי האינטרסים של האוייב - ובמדינה שכזו, הרשות השופטת תגבה כל החלטה כזו, מכיוון שהיא חוקית ומוסרית.

    • גם הילדים? גם הנשים? גם הזקנים בני ה75? או אולי הכוונה למי שאתה קובע (ל''ת)

      מי גר ומי אויב?, 17/11/08 18:59

      • גם וגם וגם

        ארז, 18/11/08 08:34

        מי שנלחם נגד המדינה מאבד את כל זכויותיו.

  • 4.

    הערבים הם לא גרים, הם נלחמים בנו ולכן הם בגדר עמלק! (ל''ת)

    שושי, 17/11/08 12:51

  • 3.

    טור יפה, ממצה וקולע (ל''ת)

    דניאל, 17/11/08 12:48

    • ממצה את הבורות החילונית אולי (ל''ת)

      פרופסור לטמטומולוגיה, 17/11/08 13:55

  • 2.

    לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע ולאום, יש זכויות טבעיות (ל''ת)

    Vox Ami, 17/11/08 12:46

    • אבל מי שמנסה למנוע את הזכויות הטבעיות הללו...

      ארז, 17/11/08 13:02

      מאבד, אוטומטית, את זכויותיו שלו - ולכן, ערביי הארץ איבדו מזמן את זכויות האדם שלהם.

      • ואם יש צדיק אחד בין ערביי ישראל? (ל''ת)

        Vox Ami, 17/11/08 13:42

        • יש יותר מאחד

          ארז, 17/11/08 14:38

          רק שמדובר במיעוט כה קטן (עד שיוכיח אחרת, כמובן) עד שלא שווה להתייחס אליו.

    • לא,אין לו.

      אאא, 17/11/08 18:22

      וגם אם היו,ואין,הן לא קשורות למדינה.ולא המדינה אמורה לספק לו דברים כאלה.
      זכויות טבעיות הן זכויות שמקורן בטבע.איזה זכות נותן הטבע לאדם? שום זכות.

      כל מי שחושב כמוך,למעשה קורא לחיסול כל המסגרות שבנתה האנושות לאורך ההיסטוריה (משפחה,מדינה,דת,קהילה,עם,ציביליזציה) מכיוון שקיומן הוא אפליה כל מי שמצוי מחוץ להן.
      וזו האידיאולוגיה הליברלית.לא פלא שהיא מחייבת,וגם תביא בעתיד הלא רחוק, חורבן מוחלט של המערב המיישם אותה.

    • אם לכל אחד זכויות-למה כולאים אנסים למשל? (ל''ת)

      פוצי מוצי, 17/11/08 20:10

  • 1.

    דעתך היא דעתך בלבד , אל תפיל אותה על היהדות

    לא מפחד מאמת גדולה, 17/11/08 10:58

    הגדרת גר תושב היא ברורה:
    -מקבל על עצמו 7 מצוות בני נח (כולל איסור רציחה וגזל - ד''ש לערביי ישראל)
    -מקבל על עצמו את שלטונם של ישראל (כולל מיסים - ד''ש לערביי ישראל).
    כלומר מי שחולם ורוצה להקים כאן מדינה ערבית, או למצער מדינה שאינה יהודית בהגדרתה, לא יכול להיות גר תושב.
    זה משאיר לאדם כזה אחת משתי האופציות האחרות באיגרות ששלח יהושע, קרי, או גירוש או מלחמה חסרת פשרות.
    זוהי דעת היהדות על פי הראשונים (רמב''ם לדוג' שפסק כך להלכה)
    אתה רשאי להמציא דעות מעצמך, אבל, אנא, אל תשליך זאת על היהדות.

    • מחלוקת שהיא לשם שמים

      אחד, 17/11/08 13:57

      לא צריך להתרגש מכל אחד שמדבר בשם היהדות, כמו שלא צריך להתרגש מאלו שיוצאים נגדוץ
      מעשים שבכל יום שרבנים פוסקים בדיני כריתות וחולקים זה על זה ועדיין חיין הם בשלום ואחוה.
      כל אחד יכול לומר את מה שהוא רוצה ולדבר בשם ''היהדות'' וזה לא אמור להפריע לך.
      שניכם מדברים בשם אותה יהדות.
      וזה שהרמב''ם פסק לא אומר שחייבים לקבל את זה כמו שלא כל מה שהרמב''ם פסק הוא להלכה.
      והעיקר ''שתהיו אוהבים זה את זה

    • ''ואהבת את הגר כי גרים הייתם...'' בפשט התורה אהבת הגר היא ללא התניה.

      מעט עובדות לצינון הלהט:, 17/11/08 14:49

      כמובן יש גם ''וגר לא תונה ולא תלחצנו...'', שוב ללא התניה. אתה מאמץ פרשנות מחמירה הנוחה לך. אבל גם לשיטתך - 99% מערביי ישראל מקיימים את אותם 7 מצוות, והדבר הוא כך כל עוד לא הוכחת אחרת.( 7 מצוות בני נח לא כוללים איסור על חלום של מדינה ערבית). אין בדברי כדי להביע דעה, אלא לפרוש עובדות כהוייתן, כי בלהט הויכוח יש נטיה להתעלם מעובדות.

      • מדינה ערבית בא''י = עוברים על איסור גזל (של קרקע היהודים) (ל''ת)

        סתם לידיעה, 17/11/08 15:41

      • אין התנייה, צריך לאהוב את כל הגרים, רק מי מוגדר גר?

        לא מפחד מאמת גדולה, 17/11/08 15:46

        האם עכו''ם מוגדרים גר? פשוט שלא בהמון מקומות בתורה.
        האם אויבי עם ישראל? גם כן פשוט שלא.
        אז מי כן ומי לא? כאן נכנסים חז''ל והפרשנים.
        אתה (והמגיב השני) מכיר פרשנים אחרים שחולקים על הדיעה שהבאתי לעיל? אם כן הבא אותם בבקשה, אם לא, אז כמו שכתבתי זו דעתך אבל נא לא לקרוא לה דעת היהדות.
        ואכן רובם המוחלט של ערביי ישראל לא רוצים לראות כאן מדינה יהודית (במקרה הטוב 'מדינת כל אזרחיה', בפחות טוב, מדינה ערבית)
        לכן, לפי הגדרים שכתבתי בתגובה קודמת (קבלת שלטון ישראל), אין להם גדר של גר אלא של אויב, וממילא או שהם צריכים לעזוב (ואני מוכן בטוב ליבי לעזור במימון) או מלחמה.
        כמובן שהאופציה הראשונה עדיפה לכולנו...
        אם יש ערבי יוצא דופן שרוצה שתהיה פה מדינה יהודית עליו מוטלת חובת ההוכחה, כי כל דפריש מרובא פריש.
        ודרך אגב, הדרוזים הם, על פניו, גרים תושבים והאפליה נגדם היא אכן בזיון וחילול השם גדול, וחובה לתקן מהר ככל האפשר.

        • גר הוא בן מיעוטים:''גר ותושב אנוכי עימכם תנו לי אחוזת קבר...'' כה אמר

          אותו הנ''ל, 17/11/08 17:45

          אברהם. ''ואהבת את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים''. קרא היטב את הפסוקים: גר הוא בן מיעוטים. כל השאר היא פרשנות, יש פרשנות כזו ויש אחרת.

          • ואם הגר נלחם בך ומנסה להשמיד את המדינה שלך...

            ארז, 18/11/08 08:35

            גם אז מגיעות לו כל הזכויות?

      • אתה באמת לא יודע מה דין התורה ביחס לעמים שיושבים בארץ ישראל?

        יהודי, 17/11/08 19:14

        או שאתה סתם מוציא פסוק מהקשרו איך שנוח לך?
        אתה רוצה שאצטט לך את יחס התורה לאויבים היושבים בארץ?
        או שתחפש לבד?

    • אין אלוהים. כל החוקים האלה הם סימן לטמטום האיוול של הדתיים.

      עמרי, 18/11/08 07:50

      7 מצוות נח?! תעשה לי טובה ....

      • אויל, תשתוק, שלא ידעו כמה אתה בור!!! (ל''ת)

        אסתר סולטן, 18/11/08 14:49

    • שנון. נמסור את הד''ש (ל''ת)

      רבקה, 18/11/08 14:49