• 81.

    מטרת המעצר היא זילוט זכר רבין! אחרת אין להבין את פשר המעשה (ל''ת)

    אלימלך-רחובות, 19/11/08 05:33

  • 80.

    זהירות, האח הגדול(השמאלני) אחריך! (ל''ת)

    יאיר, 18/11/08 19:20

  • 79.

    עכשיו אתה מבין מי היה רבין....איזה חינוך....גנדי ובגין שכחתם מהר (ל''ת)

    הרצל, 18/11/08 16:24

  • 78.

    למה מסתרים שם המפקד? מפחד זהותו הפוליטית שמאל קיצוני (ל''ת)

    האג''דה, 18/11/08 13:49

  • 77.

    סתום ת'פה! צריך גם לעמוד דום לזכרו של רבין (ל''ת)

    דנה, 18/11/08 09:21

  • 76.

    יש למחוק מלוח השנה את יום/שבוע רבין -- שישאר זכרון בלב קרוביו בלבד (ל''ת)

    שמש העמים -- קבורה במוזולאום, 18/11/08 07:26

  • 75.

    גם אני פיההההקתי .

    כשאני קורא את השטויות שלך., 18/11/08 06:24

    ואם היית עומד מולי ומקריא אז הייתי גם מוסיף ומפהק מול הפנים שלך .
    אואאאא הההה חחחחח.....איזה כיף לפהק מול הפנים של מישהוא במיוחד מול המפקד במסדר מה זה שמשעמממממם וכולם רציניים כל כל ,למה מיזה רבין בכלל.
    בעצם מיזה המפקד בכלל שיגיד לי לפהק או לא לפהק במסדר ולמה שאני אתאפק.
    קשה לי ....

  • 74.

    עכשיו אני מבין את האימפוטנציה בלבנון

    amir, 18/11/08 05:24

    הניעור של אשכנזי לא מספיק חזק

  • 73.

    מרכז

    מימי, 18/11/08 04:42

    גם אני בזכות הפהוק והעיטוש והגהוק
    אז חיילים, אל תבלעו את הפהוקים שלכם. פהקו בפה פעור לרווחה ובלעו את הרעים של העולם

  • 72.

    הדיבר האחדעשר

    מר @, 17/11/08 23:09

    לא תפהק

  • 71.

    מן הראוי היה להעניש באותו עונש את מפקדו והפעם על טמטום

    ד, 17/11/08 22:45

    אם פיהוק הוא סיבה לעונש, הרי שטמטום הוא סיבה הרבה יותר משכנעת, ומן הראוי שדרגות לא יעניקו חסינות למטומטם זה או אחר. ואם לאמר את זה בלשון של פעם, הרי שאיךן הטמטום היה מוכר כמחלה, אותו המפקד היה מוכר כחולה סופני.

  • 70.

    אחרי שהפחדתם על כולם שכל נפילה סיכה היא חילול רבין ושלום והיקום,

    גל, 17/11/08 22:39

    אז זו התוצאה. גלגול העיניים המיתמם הזה לא משכהע איש, ניב.

  • 69.

    משוואה פשוטה

    מר @, 17/11/08 22:19

    פיהוק כפול טימטום אטום=21 ימי מחבוש

  • 68.

    נראה אותו גבר לפהק ביום השנה שלנו

    מורשת אלפרון, 17/11/08 22:18

    ילדי ישראל עוד יעמדו לזיכרו וילמדו את משנתו לדורי דורות. מאז לכתו, זו לא אותה המדינה. לא נשכח, לא נסלח, לא נפהק.

  • 67.

    אתה פשוט תותח !!!! (ל''ת)

    בת-שבע, 17/11/08 22:14

  • 66.

    נכנסה בינה בשמאלן מטומטם לתפארה (ל''ת)

    האיש התחרפן, 17/11/08 21:57

  • 65.

    הסתה!

    אבישי הר-שפי, 17/11/08 21:00

    יש להעמידו לדין על הסתה. יש לנו את רוצח רוה''מ הבא מעבר לפינה (פואד) מי שלא ממצה את הדין עם מפהק ומבזה זכרו של רבין, שלא יתפלא אם עוד נשמע על רצח רוה''מ הבא.
    עונש מוות למפהקים.

  • 64.

    פסטיבל רבין

    כל מילןה בסלע!!!!, 17/11/08 20:08

    תוחזר הדמוקרטיה לאלתר

  • 63.

    רבין לא היה כ''כ גרוע שמגיע לו מה שנעשה בשמו!

    דבורה, 17/11/08 19:35

    יש ביקורת על רבין. אבל, בסה''כ הוא היה אוהב ישראל. כמה עצוב שכל הרוצים להזכירו הופכים אותו לאליל, ובכך הופכים אותו ואת זכרו למגוחך!
    אין ספק שבדרך של הכנסת אנשים למעצר על פיהוק בטקס לזכרו רק מבזים את האיש (את רבין).

  • 62.

    ניב=צמחה לך בוודאי שן בינה והגיעה עד למוח=תתחדש=מגיע לך צל''ש על הכתבה! (ל''ת)

    נ.כהן לשם שינוי היה נעים לקרוא=הלוואי שתמשיךךךךךך, 17/11/08 18:55

  • 61.

    עוד טור של קובי ניב שמעלה פיהוק !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    צחי, 17/11/08 18:42

  • 60.

    רבין= אלפרון..שניהם רוצחים

    אליאב, 17/11/08 18:27

    מה יש צנזור ממה אתה פוחד כל כך ..שניהם רוצחים

  • 59.

    הידד קובי ניב! ושימותו הקנאים! (ל''ת)

    הייתי בכיכר, 17/11/08 18:21

  • 58.

    שום להטוט מילולי לא יסתיר את העובדה שנשארת אינפנטיל

    במדינת מותר לי הכל, 17/11/08 18:20

    וכי מה ההבדל בין אדם בוגר לילד קטן? הבוגר מוכן לקבל על עצמו מנהגים וכללי התנהגות, גם אם לא נוחים לו ובלבד שרגשותיהם של הסובבים לא יפגעו. האינפנטיל מנסה לשבור את הכללים הלא נוחים לו ע''י התנהגות קיצונית (להגיד מילים גסות לפני ההורים). שנאתך לכל מה שצבוע חאקי היא כה גדולה עד שפעם אחר פעם אתה לא מצטייר כשמאלן למופת אלא כאנארכיסט, כפורק כל עול, כמי שמשתוקק למדינת ''הכל מותר לי''. במדינת ''הכל מותר לי'', מותר גם לי לקלל אותך, לשלוף שלדים מהארון שלך (ויש, ועוד איך יש!), רק שאיכשהו מישהו באנרג'י יחליט ''לצנזר'' אותי, כי במדינת ''הכל מותר לי'', יש כאלה שיודעים שלהם מותר מה שלאחרים אסור. נ.ב. מפקד בסיס רמת-דוד, אל''ם ב. הוא אחד האנשים העדינים והמנומסים ביותר שהכרתי. לו היית פוגש אותו במסיבה, או ברחוב, ללא מדים, היית רוצה מאד להיות חברו.

    • יפה כתבת (ל''ת)

      אלעד, 17/11/08 21:31

    • גם למפקד לא הכל מותר

      לשולף השלדים, 17/11/08 22:38

      אין ספק שהתנהגותו של החייל היתה גסות הרוח במירעה. הוא גם השמיע קולות כאשר פיהק, בקיצור, לא ממש ''התפלק'' לו הפיהוק. אבל מכאן ועד לזה שהמפקד שנאם גם ישפוט, וישפוט לחומרה? אמנם זהו החלום הרטוב שלי בתור מורה להעניש ככה תלמידים אבל אדם בוגר גם צריך לדעת שיש הבדל בין פנטזיה לבין מציאות. כך שנכון הדבר שהחייל אולי ראוי לכל ביקורת כפי המשתמע מדבריך, אך נכון באותה מידה לבקר את המפקד שלא הפעיל שיקול דעת אלא רגש נקמה פשוט בבואו לשפוט את החייל.

  • 57.

    ''מהפכת התרבות'' בצה''ל ניצחה את שלי בסין- קינאתי עליכם

    מאו צה טונג, 17/11/08 18:12

    אי אפשר היה לבצע את זה יותר טוב מכם
    יש לכם גם פנקס כיס כזה ????

  • 56.

    רבין=אלפרון..שניהם רוצחים..

    אליאב, 17/11/08 18:07

    בשופף דם אדם באדם דמו ישפך ..בראשית

  • 55.

    לדעתי חייל צריך לשמור את דעותיו לעצמו

    אאא, 17/11/08 17:58

    והוא כן צריך להענש על פיהוק כזהץזה לא משנה אם מדובר בטקס פולחני לכבוד האל רבין או שיחה עם קצין בכיר.
    בכל מקרה זה לא אמור להגיע לתקשורת ולא להסתיים בחקירות של משטרה צבאית.
    זו סתם עבירת משמעת מעצבנת ששווה לא יותר מריתוק לשבת אחת.
    פה נכנסת לתמונה הדיקטטורה הסוביטית של המיעוט הסמולני הצלבני הלבן,שתסתיים רק לאחר פינויים של כל הסמולנים הלבנים בחזרה הביתה למזרח אירופה.

    • אהבתי את התגובה (הלבן) (ל''ת)

      אלעד, 17/11/08 21:33

    • ואז ישארו רק יהודים ערבים כמוך? אז מה ייצא לנו? (ל''ת)

      סטארסקי, 18/11/08 03:00

  • 54.

    ישראל היא דמוקראטיה

    ילד, 17/11/08 17:44

    למדנו, שבדמוקראטיה, מותר לקבוע, שיש
    שווים יותר ויש שווים פחות.

    יש אנשים שנויים במחלוקת ויש שהוכרזו
    שהם מעל לוויכוח הפוליטי.

    יש אנשים שחורצים גורלות, ויש אנשים
    שעומדים בתורים לקבל שקית קמח וחבילת
    מרגרינה לחנוכה.

    בישראל, הדמוקראטיה החליטה, שמורשת רבין,
    מחייבת את כולנו.

    ישראל כאמור היא דמוקראטיה בה הרוב קובע.

    אפילו הנשיא שכח את כל המחלוקות שהיו לו
    עם רבין, ואימץ את המורשת היחידה.

  • 53.

    מקורות יודעי דבר: הוא גם הפליץ! קיבל רק יום אחד על הפיהוק

    Eחד, 17/11/08 17:09

    ועוד 20 על הסרחון!

  • 52.

    צריך לפרסם מייד את שם המפקד הסטליניסטי (ל''ת)

    ראובן, 17/11/08 17:06

  • 51.

    מאמר מצויין. למרות שפיהקתי קצת בסופו. (ל''ת)

    קוקי פיהוקי, 17/11/08 16:59

    • האם פיהקת ''בכוונה''?? (ל''ת)

      Moshe, 17/11/08 19:30

    • מזלך שלא נתפסת! עברה נוספת , העונש יגדל למען יראו וירעו וירהו......

      תושב מזרח תיכון חדש, 18/11/08 09:16

      שגייו הקטיב בחבנה...... בהאבה רבה מתושוב מזרח תיחון חה...חה....חחחחדש.

  • 50.

    כתיבה משובחת (ל''ת)

    מיני מרטיני, 17/11/08 16:49

  • 49.

    היפר ליברליות היא המעיין של המפלה שלנו משמעת חיילים ומחאה אישית של

    אלוני חיפה, 17/11/08 16:41

    חייל צריכים להיות מחוץ לתחום. יש מספיק מקומות אחריפ לעשות מחאה.

  • 48.

    ''שמעון פרס חתרן בלתי נלאה'' (ל''ת)

    מורשת רבין, 17/11/08 16:33

  • 47.

    די כבר עם יפי הנפש המתיפיפים קובי ניב, גדעון לוי, ויולי תמיר (ל''ת)

    סמי - איש שמאל ותיק, 17/11/08 15:54

  • 46.

    צהל המובס איבש את השפיות פה כמו בגירוש היהודים ורדיפתם בשומרון (ל''ת)

    אל תבליגו יותר עת לפעול ולבעוט אותם לכל הרוחות, 17/11/08 15:53

  • 45.

    ישוחרר קורבן רבין !! החייל שפיהק בעצרת הפוליטית ונכלא ל21 יום בכלא 6 (ל''ת)

    אל תבליגו יותר עת לפעול ולבעוט אותם לכל הרוחות, 17/11/08 15:52

    • 21 יום בכלא 6? אתה רציני?

      אאא, 17/11/08 18:07

      זה אשכרה כמו בברה''מ.

  • 44.

    להחזיר את עונש המוות!

    שמוליק, 17/11/08 15:17

    מאת: ח''כ פרופ' אריה אלדד
    לפני כשבוע ראיתי בעיתון כי חייל צה''ל נידון ל21 ימי מחבוש משום שפיהק ''פיהוק ארוך וקולני'' בשעת הרצאת מפקדו ביום השנה לרצח רבין.
    הצדק נעשה, ותמהים אנו רק על קולת העונש. בהקשר זה ראוי להיזכר בדבריו של ההיסטוריון הרומי קצתטקיטוס חרופער : ''מילים יכולות להרוג – ופיהוק עלול להביא לרצח עם''. בהקשר רחב יותר ראוי לציין כי הסלחנות והרחמנות שמגלים בתי המשפט בארץ כלפי עבריינים מועדים – הם בין הגורמים לריבוי מעשי האונס, רצח-ילדים, תאונות פגע- וברח, ופיהוקים, שאנו עדים להם לאחרונה.
    אמנם נשמעו פה ושם – אפילו בעיתון לשמאלנים חושבים כמו ''הארץ'' – הערות כאילו לא ראוי להעניש חייל רק משום שפיהק, אבל הליברליזם הזה של השמאל עלול לדרדר את ישראל לתהומות מסוכנים. דובר צה''ל הדף את הביקורת, ואגף כוח האדם בצה''ל ( או שמא זה כבר שוב ''משאבי אנוש'') פתח במבצע גיוס חירום של משפטנים ומפוטרי היי-טק, כדי להיערך מבעוד מועד, ולקדם את הגל העכור.
    ראש השב''כ מסר בדיווח מיוחד לקבינט הביטחוני כי על פי סקרים שערך יש חשש חמור כי גופי ימין קיצוני נערכים לפהק באזכרות פומביות, ויש מידע על כוונת קומץ עשבים שוטים לגרד בראשם בשעת עיון בספרו המונומנטאלי של נשיא המדינה שמעון פרס ''מזרח תיכון חדש נולד 2''. המשפטנים שיגויסו לצה''ל בעתיד הקרוב יידרשו לחבר תקנות שעת חירום חדשות ( או להתאים את התקנות המנדטוריות ) כדי לאתר, ליירט, ולסכל מפהקים. על רקע דיווח שהעביר הסוכן החשאי ''לימונדה'' , כי פעילי ימין מסוימים מתכוננים לפהק בהסתר, דהיינו להסתיר את פיהוקם בכף יד ימין ( כמובן) כשאצבעותיה צמודות – יפתחו מומחי ההיי-טק המגויסים גלאי פיהוק מיוחדים, כדי לזהות בזמן אמיתי כל שיגור חשאי של פיהוק.
    הקוראים מוזמנים לעיין ב''ויקיפדיה'' וללמוד על התופעה הפיסיולוגית החתרנית הזו: ''פיהוק הוא רפלקס גופני הכולל פעירה רחבה של הפה והלוע, שאיפה ונשיפה. מהווה תסמין של עייפות חוסר בשינה או שעמום. נטען כי הפיהוק מגביר את עירנות האדם המפהק . הסיבות המדויקות לתופעת הפיהוק טרם ידועות לאשורן''.
    מקצת מהטענות הללו הועלו אמנם על ידי סניגוריו של החייל בזמן משפט השדה המהיר והמוצדק לחלוטין שנערך לו. ''באמצעות הפיהוק'' טען הסניגור המלומד ''ניסה החייל להזרים יותר חמצן למוחו כדי להגביר את מידת עירנותו, באופן שיאפשר לו לספוג באורח מיטבי את דבריו החשובים של המפקד''. הטענה נדחתה על ידי השופט ( שהיה באורח מקרי המפקד עצמו) בנחרת בוז : ''שיקנה חמצן בשק''ם ולא יפהק לי באמצע רבין, ברור?''
    בשולי הדברים עוד נוסיף ונדווח כי המקרה המצער פתח, בלי שהמשתתפים בו יתכוונו לכך כמובן , אפיק מחקרי חדש במחלקות האוניברסיטאיות לחקר המוח. גם אם לא נוכל עדיין לדווח על התוצאות הסופיות של המחקר הזה, הותר לנו לרמוז שבין הסיבות המוכרות לפיהוק ( עייפות, חוסר שינה, שעמום, חוסר נימוס וחוצפה) תתוסף בקרוב בספרי הפיסיולוגיה סיבה אפשרית נוספת לפיהוק : הקלישאות הטחונות עד דק הנישאות מידי שנה באזכרות רשמיות.

    • להחזיר את עונש המוות! למפהקים.

      גלעד, 17/11/08 16:31

      תגיד, מה אתה דפוק?

      • כמה ששמוליק מצחיק, אתה הצחקת עד לכאב. חוץ מהכותרת קראת מה שכתב? (ל''ת)

        ישראל, 17/11/08 21:57

    • שמוליק

      ניר, 17/11/08 17:27

      מחכה לעוד ממך... ממזמן לא צחקתי ככה מטוקבק

    • ג ד ו ל! (ל''ת)

      דוד, 17/11/08 18:00

  • 43.

    החיל שפיהק

    שושי, 17/11/08 14:48

    יחי המשטר הטוטליטארי החדש !!

    תתביישו לכם! לאן הגענו?

  • 42.

    מגיע לחייל עונש! למרות שזה טיפה מוגזם.

    רועי, 17/11/08 14:45

    אדם יכול בדרכים שונות להפגין זלזול וחוסר כבוד. וכאשר זה קורה כל אחד מאיתנו יכול להרגיש בזה בבירור גם אם לא נאמרו דברים מזלזלים (תודו בזה). נכון שאם תוציא את זה מהקשרו ותרצה להפוך את זה לדיווח עיתונאי עסיסי זה קל מאוד. אני מאמין לצהל ומגיע לחייל.

    • צודק!! (ל''ת)

      יותם, 17/11/08 15:31

    • מותר לו גם לזלזל בפיהוק-דמוקרטיה זוכרים ???! (ל''ת)

      משה, 17/11/08 19:11

    • השאלה: האם היה נענש אילו פיהק בעצרת לכבוד ברל כצנלסון??

      igor, 17/11/08 20:57

      תשובה. מי זה ברל כצנלסון? רבין היה משהו שאסור לפהק בעת שמזכירים את שמו.
      החייל נענש לא בגלל הפיהוק. (מי לא מפהק?) אלא בגלל שפגע בזכרו של הקדוש יצחר רבין. בעקבות רציחתו קיבלה דרכו(''מורשת'' רבין) תעודת הכשר והיא מעתה רפרנס לכל עמדה פוליטית או השקפת עולם.
      בפעם הבאה, אם תרצה לפהק, עשה זאת בעת הרצאה מעייפת על בגין או ז'בוטינסקי (הרצאות שניתנות בתור עונש לכיתה שלא עמדה במשימותיה...)
      בעת הרצאה על ''מורשת רבין'' יש לעמוד דומיה ולחשוב על דרכו הנכונה של רבין בשבילי השלום ועל הדרך החדשה שהוא ומפלגת העבודה העניקו לעם...

  • 41.

    פשוט שערוריה. מדינה של ליצנים שמנהלים אותה כמו ברוסיה הסובייטית.

    tal, 17/11/08 14:41

    עוסקים בטפל במקום בעיקר

  • 40.

    מוזר... פעם ראשונה שאני מסכים איתך.... קובי. (ל''ת)

    יהודה, 17/11/08 13:42

  • 39.

    לא נכון.הנשיא פרס אמר בפירוש שלא רוצים לשלוט בעם אחר רק בעבדי ישראל!!! (ל''ת)

    והם שולטים-עד לבחירות, 17/11/08 13:41

  • 38.

    צבא דימקולו

    עמיהוד, 17/11/08 13:40

    אני מתבייש בצבא הזה שבשפה זרה ייקרא צבא דימיקילו , מפקדים מטומטמים , חסרי מעוף ואינטיליגנציה .

    בני ,מפקד טנק מרכבה סימן 4 השתחרר לפני מספר חודשים , עקבתי אחרי שירותו הצבאי והמלחמה בלבנון ,התנהלות המפקדים ואני מבשר לכל עם ישראל

    שום דבר לא השתנה מאז אני שירתתי בסדיר בשנות ה- 60

    לדעתי רמת המפקדים מכל החינות והזויות אולי היתה טיפה גבוהה יותר בזמני מאשר היום.

    כאזרח המדינה אני מתבייש במפקדי הצבא הזה
    ולחייל החבוש אני מחזק את ידיך , כה לחי

  • 37.

    כיצד יודעים הדוברים שהחייל פיהק ''בכוונה''?‬

    דניאל, 17/11/08 13:08

    כנראה לתאו הוכנס ''מדובב'' שגרם לו להודות

  • 36.

    פיהקתי מהטור...

    ישנוני, 17/11/08 12:55

    מה תעשה לי?

    • זה אינסטינקט ... גם אני פיהקתי (ל''ת)

      אההההההה, 17/11/08 16:57

  • 35.

    זה תוצאה של צימוד בין מעשה פסול לבין ראש ממשלה פסול

    יאיר ל, 17/11/08 12:48

    אסור לרצוח ובוודאי שאסור לרצוח ראש ממשלה, על כך אין מחלוקת. אסור לראש ממשלה לקנות שרים ( מיצובישי ) כדי לייבא רב מחבלים ולחמשו, אסור אפילו לחמש רב מחבלים. הצימוד הבלתי קדוש בין הרצח הנתעב לבין רבין האיש ו''מורשתו'' ( בעצם מורשת פרס ), צימוד שקבע השמאל כדי להכשיר את אוסלו הנפשע, הוא שמביא לפרדוכס הפיהוקים.

  • 34.

    אם זה לא היה אמיתי והזוי - היה יכול להיות אחלה קטע סאטירה.

    אירית, 17/11/08 12:40

    כל מילה בכתבה שלך - נכונה.

  • 33.

    תנו לשמש לעלות ולצה''ל לפהק.. (ל''ת)

    יענקלה, 17/11/08 12:34

  • 32.

    לא נמחל לאותו המפקד גם יאמר שהוא מתנצל

    איזיק, 17/11/08 12:32

    ''עבד כי ימלך''

  • 31.

    אם מרגלית הרשפי 9 חודשים

    דודו, 17/11/08 12:28

    על שלא עמדה בצפירה לזכר רבין,
    יכול הקצין לחשוב שפיהוק שווה 3 שבועות בפנים..

    • יצא בזול (ל''ת)

      גלעד, 17/11/08 16:33

  • 30.

    חיל האויר הפך לסניף של מר''צ וזה לא מהיום (ל''ת)

    אזרחית, 17/11/08 12:26

    • צודקת, זה לא במקרה שרוב הטייסים צפונבונים בעוד שלוחמי

      שייטת 13 וכ''ו הם יותר ויותר דתיים, 17/11/08 12:44

      התירוץ של השמאלן הממוצע, גאון בעיני עצמו, הוא שיש יותר טייסים צפונבונים-מה זה יותר, 90% מהם שמאלנים, אשכנזים וחילונים, כי הם פשוט יותר חכמים.

      זאת שטות אחת גדולה, בכל צה''ל מגולני דרך סיירת מטכ''ל וכלה בשייטת הצוללות יש אחוזים גבוהים מאוד של דתיים ושל בני עדות המזרח, איכשהו רק לטיס זה לא מגיע.

      זה כן מגיע ליחידות שדורשות כישורים אינטלקטואלים גבוהים מאלו של טייס-כמו 8200, אבל לא לטייס.

      זה כן מגיע ליחידה שחצי מבוגריה לפחות יכלו לעבור את קורס הטיס בהצלחה-כמו סיירת מטכ''ל, אבל איכשהו לא לקורס הטיס עצמו.

      הסיבה לכך היא פשוטה, בימי מלחמת העולם השניה הבריטים בחרו לקורס הטיס שלהם אנשים שבין היתר העידו כי בבית אכלו פודינג (כן, מי שלא מאמין-שיבדוק) משום שאכילת פודינג הייתה תחביב של המעמדות היותר גבוהים (כמו סושי או לחליפין מסעדות גורמה בימינו).

      כך גם התחיל קורס הטיס אצלנו, הוא התחיל שהיישוב עוד היה קטן ונשלט ע''י בני קיבוצים-כמעט ולא היו בקורס הטיס אנשים שאינם בוגרי קיבוץ, זה לא רק המוטיביציה של אלו להגיע אל הקורס אלא בעיקר העובדה שאף אחד מהמפקדים לא חשב שפרענק או דתי או סתם עירוני אמור להיות בקורס.

      זה המשיך ככה עד ימינו, קורס הטיס נפתח לנשים אבל לא לדתיים וכנראה שגם לא ליותר מדי מזרחיים (שאחוזיהם בקורס עדיין נמוכים מאחוזיהם באוכלוסיה) מסיבות חברתיות נטו.

      בגיבוש קורס הטיס עדיין יושבים טייסים מאוד ''מצפוניים'' בעיני עצמם, מאלו שלא יירו על פלסטיני חמאסניק כדי להציל 10 חיילי צה''ל, שהרי הם לא רוצים לפגוע חלילה בציפורן של עובר אורח ''חף מפשע'' ושהחיילים ימותו-הם אפילו לא מבינים את תפקידם, ואלו לא רוצים שדתיים קיצוניים חלילה יהיו בקורס או שמישהו לא מצפוני וחכם כמותם יהיה בקורס.

      חיל האוויר הזה אמור להיות הזרוע הכי חזקה של ישראל בזמן מלחמה, אבל עם האנשים שיושבים בו הוא עוד עלול לפשל ברגע האמת. במלחמת לבנון היו מקרים שבהם טייסים סירבו לבצע את משימתם כי ''פחדו לפגוע בחפים מפשע'' גם שאלו היו כאלו בסבירות נמוכה מאוד.

  • 29.

    מחלים כדורבנות !

    אביעד, 17/11/08 12:19

    סוף סוף יש משהו שאומר בקול מה שכולם חושבים בשקט, אך פוחדים לבטא זאת מפחד הדמוקטטורה

  • 28.

    למה מי זה רבין ?

    אלדו, 17/11/08 12:04

    הרי ההסכמים שעשה הביאו לרציחתם של אלפי אנשים אזרחלים תמימים , זאת עובדה.
    המרצחים ששיחרר כשר ביטחון בעיסקת ג'יבריל רצחו עשרות אזרחים תמימים חפים מפשע.
    רבין עשה ניסוי על אזרחי המדינה ככה לפחות אומר בנימין בגין .
    אז מה ? רק בגלל שקם מטומטם ורצח אותו אז צריך לכבד את דרכו ? ומי אומר שזה דרכו ומורשתו ?
    אולי הכיבוש כמו במלחמת ששת הימים הם דרכו ומורשתו ?
    המדינה הזאת מזמן איבדה כל פרופורציה בכל מה שקשור ליצחק רבין ז''ל .

    • לך ללמוד היסטוריה - ילד (ל''ת)

      סבא, 17/11/08 16:56

  • 27.

    מה ?

    נרקש, 17/11/08 11:45

    לפגוע במורשת רבין ?

    צריך היה להעניש את המפהק
    גם בעונש משפיל של גירוש מצה''ל.

    לעם היהודי יש רק את מורשת רבין.

    מי שמזלזל בה יוענש בכל חומרת הדין.

  • 26.

    כתבה מעולה וממצה (ל''ת)

    אבי, ספרד, 17/11/08 11:45

  • 25.

    מאמר מצויין ואמיתי ביותר. (ל''ת)

    מירי, 17/11/08 11:28

  • 24.

    נו, אם שמאלני אולטרה-קיצוני כביב כותב כך על האזכרה לאד''מור שלו,

    מומחה לאד''מורים, 17/11/08 11:18

    אז אולי זה נכון. מציע לפטר את המפקד ששפט את החיל בגלל טיפשות שהיא אפילו למטה מן המקובל בצה''ל.

  • 23.

    אם במרכז פרס החייל יכרע ברך וינשק את הסכמי אוסלו, הנשיא ישקול חנינה (ל''ת)

    המזכ''ל, 17/11/08 11:10

  • 22.

    המאמר מנוגד למציאות

    אני, 17/11/08 11:08

    מילא הוא היה בכלא 21 יום. הייתי שם וזה חוויה נחמדה.
    מצד שני, על מזבח ''קדושתו'' של רבין מתנכלים לאנשים מדי יום, כמו למשל המורה שפוטר בגלל שלא הסכים ללמד את ''מורשת רבין''.

  • 21.

    לא הבנתם כלום

    שפוי, 17/11/08 10:58

    הזלזול הוא במח''ט, ולא ברבין.
    המח''ט נשא דברים, החייל פיהק - זה לא קשור ברבין.

    • עוד קיים העונש להקיף את הבסיס בצעקות ''אסור ל... בזמן שהמפקד ...'' (ל''ת)

      עוד חוזר הניג'וס , שזנחת לשווא, 17/11/08 11:20

  • 20.

    את הטכס יש לקיים בארץ הקסמים,כך החיילים יהיו במתח ,ולא יפהקו (ל''ת)

    מיגונית, 17/11/08 10:38

  • 19.

    תוקם לאלתר מפקדת הפיהוק הצהלית.

    דוד, 17/11/08 10:37

    נמאס לנו מחגיגת רבין !! די!
    ד.א. האם מותר לצחוק על שר ביטחון שמסתכל עם משקפת סגורה?

  • 18.

    מאמר הכי טוב בנושא (עד היום) (ל''ת)

    קוקי פיהוקי, 17/11/08 10:31

  • 17.

    ששר הבטחון לצידו, ששלום עכשיו תפס את העבודה בזנב, קידומו האשי מבטח (ל''ת)

    טוב עשה המפקד שעשה מהפהוק רעש, עכשיו שהבג''צ לצידו,, 17/11/08 10:23

  • 16.

    לא מסכים!!!

    עמית, 17/11/08 10:08

    צה''ל הוא צבא, ולצבא יש משמעת. יש פיהוק לא רצוני המתבצע עם יד על הפה ובצורה דיסקרטית, ויש פיהוק מופגן המתבצע כדי לעורר צומת לב. הראשון מותר בכל עת ואילו השני מהווה זילזול ופגיעה במשמעת. אינני נמנה עם מעריציו של רבין, נהפוך הוא, אני מלא ביקורת כלפיו. אולם לחייל צה''ל אין את מלוא חופש הביטוי, הוא מחוייב לכללי הטכס, משטר ומשמעת של הצבא. אם נניח למשמעת הזו להתרופף לא תהיה כאן מדינה - לא לימין ולא לשמאל!

    • תהיה בריא חמוד, ואם כבר השתחררת הצבא ישמח לקבל אותך חזרה. (ל''ת)

      עמית? חה!, 17/11/08 10:21

      • מקבל עד 30 יום בשנה... (ל''ת)

        עמית, 17/11/08 10:30

    • גם אם הפיהוק היה בכוונה (ולא היה) תן לחייל עונש חינוכי, אבל כלא ?!?

      בחייך! אתה יודע כמה נוחרים באמצע ואחכ' רצים מסביב?, 17/11/08 10:51

      אדון עמית, עם כל הכבוד למשמעת ועם כל הכבוד לצה''ל ועם כל הכבוד למדינה, ישנם אלף ואחד דרכים לטפל במפירי משמעת קלים. קח לדוגמא אנשים שלא רק מפהקים אלא אפילו ממש נרדמים מול מפקד הבסיס בזמן נאומו. ולא רק שנרדמים גם קורה לפעמים שפתאום הם נוחרים בקול גדול לקול צחוקם של החיילים. נו אז מה? חצי שנה כלא?!? לא. עונש החייל שהוא עומד עם הנשק למעלה, או שהוא מתחיל לרוץ מסביב לחיילים בצעקות : ''אין לפהק/לישון/לנחור בזמן שהמפקד מדבר !''... ושוב... ''אין לפהק/לישון/לנחור בזמן שהמפקד מדבר !'' ... וכך ניצלנו באבו-ג'ילדה הנורא ...

    • משמעת ומשטר?

      יצחק, 17/11/08 14:26

      הסתכלת פעם על חיילים ברחוב? השלומפרים הללו אין בהם טיפת סדר, נקיון, משמעת וכבוד למדים שהם לובשים.
      אז כמו שרפול והדור שלו אמרו: מי שהוא שלומפר בלבושו ובהתנהגותו, הוא גם שלומפר בתפקיד ובלחימה.

      • לצערי אתה צודק

        עמית, 17/11/08 22:19

        לכן חייבים להחזיר את המשמעת!

    • עמיתוש... פיהקתי פעמים רבות, בהפגנתיות ולא עשו לי כלום!!!

      יובל, 17/11/08 21:11

      מדוע נזכרו דווקא עכשיו ביום רבין הקדוש להכניס חייל שפיהק? לא בגלל שהוא פגע במשמעת, אלא בגלל שהוא פגע בקדושת סנט אייזיק.
      לא יודע למה... מאז כל הפסטיבלים האלה אני יותר ויותר מתעב את כל ברבורי רבין. נמאס מזה. נמאס שפוגעים לנו גם בחלק האחרון שנשאר לנו - המחשבה. מעתה אסור לחשוב אחרת .

    • מה זה צומת לב? (ל''ת)

      אליעזר בן-יהודה, 18/11/08 10:06

  • 15.

    ''לדעת מומחי הפיהוק, הגיהוק והשיהוק הצה''ליים,'' חה חה הח

    מיכה, 17/11/08 09:55

    ניב, אם אפילו לך הענין נראה מגוחך והצלחתה להצחיק אותי, אז כנראה שמגזר מסוים בארץ שאתה שייך עליו עבר את הגבול, למרות שזה משהו שיטתי ולא מקרי כשאני חושב על זה.

  • 14.

    מסכים לכל מילה שכתבת! בושה לחה''א שמפקד מגיב כך.

    סא''ל מיל.חה''א, 17/11/08 09:50

    גם אם נניח שהפרסום נכון ומדוייק. גם אם נניח שהחייל נהג שאופן בלתי ראוי בהרצאת ה''מפקד'', לא נמשע מעולם עונש ברמה כזאת על התנהגות כזאת. מוזר ולא מכובד שהצבא מגן על השפיטה המטומטמת הזאת.

  • 13.

    צה''ל יקר, במקום לדאוג ל''מורשת'' רבין, דאג שלא יפלו קסאמים בערי הדרום.

    מודאג משהו, 17/11/08 09:45

    ואגב, מהי מורשת רבין. סתם, כדי להשכיל.

  • 12.

    מר ניב, מה נזעקת? רשויות משפט שונים נוהגים כך כבר מזמן

    צלילה, 17/11/08 09:29

    נגד מי כל שמתנגד להם. המפקד בהחלט ירע על איזה קרקע הוא פועל, הוא יכול להרגיש את עצמו בטוח. שום זבר לא יקרה לו והחיל ישב גם ישב 21 יום ללא נקוי שליש ''ולא יראה אור יום''.

    יום טוב לך.

    • מה זה נקוי שליש? (ל''ת)

      אליעזר בן-יהודה, 18/11/08 10:07

  • 11.

    מסכת טכסים ונאומים ממוחזרים למשך שבוע-שבועיים, שמישהו יודה שלא משתעמם (ל''ת)

    תנו לפיהוק חיבוק, 17/11/08 09:27

  • 10.

    מה זה ההתלהמות הזו?

    במבי, 17/11/08 09:25

    החייל נענש כי פיהק בטקס, בכוונה או לא זה לא משנה.
    לא בגלל רבין, אלא בגלל שמדובר בטקס ובטקס החייל צריך להיות ייצוגי. באותה מידה זה יכל להיות טקס ליום השואה, או לזכר קצין שנפל.
    כשאנו נוסעים בעולם, אנו רואים את משמר המלכה/הארמון ומתלהבים, איך הם לא זזים? איזה יופי. איזו רצינות וכובד....
    אבל טקס רשמי בצה''ל, מותר לפהק, מותר לגרד בראש ובעצם הכל מותר, אחרת אמא תתקשר למפקד

    • במבי להרגיע. מדובר בהרצאה של קצין מול מאות חיילים ולא בטכס יצוגי (ל''ת)

      יום בכלא ניחא, אבל 21 ?! כדאי לשלוח הקצין להסתכלות, 17/11/08 09:45

    • במבי (10) - לך ליער....

      ., 17/11/08 09:49

      אנחנו לא ייצוגיים. אבל אנחנו גם ממש לא שפויים. ממש.
      התגובה שלך היא עוד הוכחה מוחצת לכך.

    • כי מפקדים בצה''ל איבד את שפיותם

      אבא של לוחם, 17/11/08 11:44

      יש כיום בצה''ל תופעה חריפה של בלתי מוסברת של כוחנות של מפקדים, ענישה לא פרופורציונלית על כל דבר (רוצה דוגמא: לא רצת למסדר אחרי 4 שעות ליליות על מגדל שמירה בקור מקפיא, הלכה לך השבת). אולי מלמעלה יש פקודה להחדיר משמעת לחיילים בכל מחיר, אבל מי שלא מפעיל שיקול דעת בשיגרה, בא לא נצפה שיפעיל אותו בשעת לחץ או בשדה הקרב. עם כל הכבוד, אינני סומך על שיקול דעתו של מפקד אותו בסיס, או מפקד הטייסת לעי''ל, ובוודאי אין להם סמכות מוסרית להוביל לוחמים לקרב, זכור, לוחמים נלחמים בשביל חבריהם ומפקדיהם ולא בשביל המדינה.

    • אתה קצת מזכיר את הבדיחה על הסוס שמת

      י, 17/11/08 15:28

      הפיהוק הוא פעולה לא רצונית ואי אפשר לעצור אותו כמו שאי אפשר ללמוד לא לאכול.

  • 9.

    9 מתוך 10 חיילים אינם מכסים פיהם בפיהוק (אבל חיילות הרבה יותר מנומסות) (ל''ת)

    אפילו צעירים מנומסים בבית, בצבא הרבה פחות, 17/11/08 09:19

  • 8.

    אולי תהיה כל כך נחוש לשחרר את גלעד כמו שאתם נחושים בלהגיש את החייל למש (ל''ת)

    רחלי, 17/11/08 09:17

  • 7.

    כל מילה בול. צודק , תענוג של כתבה. (ל''ת)

    ? מתיכון חדש, 17/11/08 09:17

  • 6.

    האם מותר לגרד את הראש בטקס רבין? בטקסים לזכר לנין היה אסור

    אלכס טוקבק, 17/11/08 09:10

    היתי אומנם ילד קטן אבל אני זוכר מצויין את הטקסים לזכר לנין ברוסיה. אסור היה לפהק ולגרד את הראש, צריך היה לשבת ישר כמו סרגל עם הבאת כבוד והזדהות על הפנים. רבין הפך להיות הלנין הישראלי. בושה וחרפה!

  • 5.

    תודה על הקול השפוי. (ל''ת)

    אזרחית שרוצה לחיות בדמוקרטיה, 17/11/08 09:05

  • 4.

    צהל עסוק עכשיו בשמירה על מורשת רבין !!!!!!!

    רון, 17/11/08 08:59

    מי שרוצה הכנות למלחמה - זה בקצה המזדרון ימינה - לחפס את דובר החמס,

    אם רבין היה חי - ומישהו היה מפהק במהלך ההרצאה שלו - אני בטוח שהוא היה צוחק - ומעביר את זה הלאה - צה''ל מאבד שפיות כנראה.

    בושה למדינה עם צבא כזה הוא לא הכי חזק - הוא בסה''כ הכי עשיר ומפונק.

    מה ש 5000 לוחמי חיזבלה יכולים לעשות - צה''ל כנראה לא מסוגל - אבל להלחם בפיהוקים - הוא יכול !

  • 3.

    החייל הראה בפיהוקו שהוא מזלזל בממשלה ועל כך נחבש (ל''ת)

    אהוד, 17/11/08 08:47

    • אני לא מפהקת תמיד, ואין לך מושג כמה אני מזלזלת בממשלה, בבג''ץ

      אההההההה. (סליחה פיהקתי), 17/11/08 09:36

      ובעוד מוסדות שאינם לרוחי.

      במדינה שלך אולי אסור לזלזל במדינה שלי היתר הזלזול מעוגן בחור חופש הדיבור והדעה.

  • 2.

    בצה''ל מותר הכל

    אכ, 17/11/08 08:31

    מדוע טוען הכותב שרבין אינו קדוש ? הרי זה בניגוד לשטיפת המוח שעובר כל ישראלי מהרגע שנולד. הרי מדובר בלוחם שלום שהשתתף בקרבות רבים (עיין בספרו של אורי מילשטיין), עמד לעשות שלום של אמיצים עם ערפאת, בתקופת שלטונו שררו שקט ושלווה, תמיד דיבר בלשון חינוכית, והשאיר לנו מורשת...
    עם קצת רצינות, הייתי מציע לשלוח את ''קצין השיפוט'' לבדיקה פסיכיאטרית !

  • 1.

    את גזר הדין המושחת נתן קצין שמאלני שפחד מהמפקד השמאלני שלו שפחד מהשמאל (ל''ת)

    מחשיפה לתקשורת השמאלנית ובג''צ. זו מהות השמאל!, 17/11/08 08:29

    • די לבכות!

      אבי, 17/11/08 08:39

      זה שמאלן וזה וזה .... אוי אוי אוי ...
      תסתכלו מסביבכם ותראו שהשמאלנים של פעם הם מרכז והמרכז הוא ימין, אבל לבכות זה חינם