• 7.

    האמת, לא נשמע כזה אטרקטיבי. אבל בהחלט מעורר תקווה לעתיד. (ל''ת)

    עומר, 17/11/08 11:14

  • 6.

    הסוללה של הקטנועים החשמליים תבגוד בכם מהר ממה שתכננתם

    אחת שיודעת, 17/11/08 10:19

    תוך חודשיים הסוללה תספיק ל 20 ק''מ בלבד ותיאלצו לחפש פיצוציה שתאפשר לכם להתחבר לחמשל, בעוד אתם קוראים את מוסף הספורט

    וביננו - רוצים כלי תחבורה ידידותי לסביבה?

    שדרגו לאופניים
    :)

  • 5.

    צריך שקעים עכשיו לא ''כוונה להקים'' ! (ל''ת)

    שקע ותקע, 16/11/08 14:56

  • 4.

    כל הכבוד לחיים קארו ! (ל''ת)

    נוסע זהיר, 16/11/08 14:21

  • 3.

    בערים גדולות בסין אסור להשתמש בקטנוע לא חשמלי

    רועי, 16/11/08 14:06

    מקווה שבקרוב בת''א

  • 2.

    מה עם ה TREKKER תוצרת ישראל ??!!

    ישראלי, 16/11/08 13:30

    קוקינט חשמלי שבתוספת כיסא הופך לקטנוע הכי טוב שיש - לא ביטוח, לא טסט, לא חייב קסדה !!
    כל העלויות הן מצבר ( אחת לשנה בעלות 500 ש''ח ) טווח נסיעה של 30 ק''מ במהירות 30 קמ''ש.
    אמין, מתקפל ( !! ), נחמד ועם מלא אפשרויות אבזור ( כיסא ילד מאחור כמו באופניים, סל קדמי ועוד ).
    העלות - הרבה פחות מיתר הקטנועים החשמליים, פחות מ 10 אלף ש''ח.

    • מדבריך עולה שאתה עבריין תנועה

      אחד, 16/11/08 14:11

      כל רכב מנועי חייב לעשות ביטוח וטסט.
      כל רכב דו גלגלי (חוץ מאופניים לבוגרים)חייב קסדה.
      אם אתה לא עושה את כל הדברים האלו אתה פשוט עבריין תנועה.

      • ממש לא נכון - אם הוא מוגבל ל 30 קמ''ש אין בעיה !

        ron, 16/11/08 14:34

        פשוט אולי אתה לא מכיר את חוקי התנועה ....

      • ישראלי עברין אבל אחד לא מדיק

        עד 15 קמ''ש לא צריך רישום וטסט וכו', 16/11/08 14:52

        אבל כפי שציין ישראלי הכלי שהוא מדבר עליו מגיע ל30 ולכן הוא עבריין

        • צודק - הגבלה עד 12 קמ''ש - מזל שלא הגבילו עד 2 קמ''ש.

          ron, 16/11/08 15:37

          טעות שלי !

          ''החוק מאפשר לרכב חשמלי לסוע עד מהירות של 12 קמ''ש בלבד, מהירות הנקבעה עבור קלנועיות, שלהם סביר שכוון החוק מלכתחילה. עבור אופניים המהירות הנ''ל היא מגוכחת ולא שימושית.

          ישנם ''

          • החוק הקיים מגוחך לחלוטין

            יבגני, 16/11/08 22:22

            לדעתי, המהירות ההגיונית שכלי המסוגל לעבור אותה צריך רישוי צריכה להיות 40 קמ''ש. אפשר, אולי, להבין הגבלה זהירה של 30 קמ''ש, ואפילו לשתוק על הגבלה מוגזמת של 25 קמ''ש - אבל 12 קמ''ש?!?!

  • 1.

    חשמל לא מזהם פחות

    איינשטיין, 16/11/08 13:22

    אולי הוא מזהם במקום אחר...

    • לא מדויק

      י, 16/11/08 13:56

      1.מבחינת נצילות ויעילות - תחנת כח יעילה יותר מקטנוע
      2.מבחינת סוגי הדלקים והזיהום - כלי רכב מזהמים יותר מתחנות כח.
      3.עקרונית, אפשר להפיק חשמך גם ממקורות נקיים - לוחות סולאריים, טורבינות רוח ואפילו לחבר למכשיר כושר.
      4. בסופו של דבר, עדיין עדיף להוציא את הזיהום מהעיר.

    • חשמל כן מזהם פחות.

      דלק דלק תרדוף )-:, 16/11/08 14:30

      * לא צריך תחנות דלק מצחינות ומזהמות.
      צריך מפעל ליצירת חשמל, שממוקם במקום אחד ולא באלף ושאפשר לנהל אותו נכון - שלא כמו אינספור תחנות הדלק שתופשות שטחים עצומים שמתנקזים אליהם כלי-רכב מזהמים ויוצרות זיהום סביבתי שאין כדוגמתו.
      * התכלות המנגנונים שמפעילים את כלי הרכב פחותה בהרבה, ולכן יהיו הרבה פחות טרנטות מזהמות, מסוכנות ומרעישות שכשאי אפשר לנסוע בהן יותר צריך להיפטר מגרוטאותיהן.
      * קח בחשבון גם את זוהמת ההזדקקות המתמדת לחומרי דלק שאין לנו שום אפשרות לייצר בעצמנו. כן, גם זאת זוהמה! הצורך שלנו לקנות דלקים בכספים שמעשירים מדינות אחרות, שחלקן אויבותינו, היא זוהמה נוראה.
      מפעלים שיוצרים חשמל יכולים להשתמש באנרגית הים, הנחלים, הרוח, השמש.. (האם מכונית שמופעלת על דלק יכולה להשתמש בים? ברוח? בשמש?) אתה משתמש רק בתוצר של מפעלים שאת התנהלותם ניתן לשפר עוד ועוד בגלל שהיא ריכוזית, היא במקום אחד, ומגן על המדינה שלך מהשתכשכות במי האפסיים של משברים עולמיים ושל התוצרים שאויבותיה מוכרות לה דרך כל מני מתווכים.
      * למרות שאתה לא רואה את זוהמת הפקת הנפט, היא קיימת. היא פשוט לא פה, אלא בטקסס, אלסקה (חס וחלילה), או ערה הסעודית. שם נקרעת האדמה הטובה ונשדדים ממנה אוצרותיה כדי שפה נזהם באמצעותם את האוויר שאנחנו נושמים ואת המים שאנחנו שותים ונחסל את בעלי החיים והצמחים שנותנים לנו את האוויר הזה מלכתחילה.
      נכון, גם מפעלים שמופעים בפחם גורמים לשוד הזה, לא פה אלא במקומות אחרים. ועל הקטנת האסון העולמי הזה באמת יש לנו צורך לשקוד.

      עוד רבות הסיבות למעבר לשימוש בחשמל, אבל אני מקווה שהכוונה ברורה ושאתה מבין שההצהרבה הזאת שלך, בלי לפקוח את העיניים ולהסתכל סביב, לא נשענת על אמת כלשהי.

      • האמת:

        איינשטיין, 16/11/08 16:16

        1. חוק שימור אנרגיה. לא יכול להיות ששריפת דלק בתחנת כח והעברת החשמל לסוללה נטענת לא תצרוך יותר אנרגיה משירפת הדלק ישירות במכונית.
        2. אוייבנו גם מתפרנסים גם מהגז והסולר שנשרף בחדרה, רידינג ואשדוד.
        3. עד שלא יפיקו בארץ חשמל בתחנה גרעינית, ימשך הזיהום - השאלה איפה יהיה מזוהם יותר.

        • לאיינשטיין בעל ה''אמת'':זו שאלה של יעילות ונצולת, לא של שימור אנרגיה.

          אלברט, 16/11/08 22:00

          למשל: אתה יכול ליסוע מת''א לפ''ת בקטנוע או במשאית סמיטריילר;איזו דרך תהיה חסכונית בדלק?

      • ל-1: מזהם 27% עד 45% פחות

        רץ עם שועלים, 16/11/08 17:12

        הפקת חשמל מודרנית (כמו בקליפורניה) מזהמת 45% פחות. הממוצע העולמי הוא 27% פחות -- לא מדהים, אבל הרבה יותר קל לסלק זיהום כזה מן העיר.

        וטוקבקים חסרי שחר גם הם זיהום.

    • קודם תקרא נתונים של משרד התשתיות לפני שתכתוב שטויות...

      הנה תשובה מפורטת שתסביר לך הכל, מר איינשטיין, 17/11/08 11:39

      ע''פ מחקרים רבים- כמ גם של משרד התשתיות,
      וגם ע''פ נתונים של כל רוכב אופנוע חשמלי בן יומו, יש חיסכון אדיר גם זיהומית וגם כלכלית לרכב חשמלי. למה? בוא נבדוק:

      לטענתך, בשביל לייצר חשמל צריך דלק -ומן הסתם אתה צודק!

      אבל, הזיהום שנוצר מייצור החשמל, נוצר בתחנות כח שרחוקות מהעיר, אשר בה תוכל
      סוף סוף לנשום אוויר נקי,
      ללא מטרד של רעש קטנועים על הבוקר.
      -אך על כך תענה לי: ''אכן יופי, אז הצלתם לי את הבריאות כי הזיהום השתחרר במקום אחר,
      אבל עדיין השתחררה לעולם אותה כמות זיהום''

      ממש לא נכון!
      ע''פ משרד התשתיות- אם כל כלי הרכב במדינה היו הופכים חשמליים- היו צריכים להגביר את ייצור החשמל בתחנות הכח רק ב-14%!
      נשמע לא הגיוני?
      -בוא ונראה למה זה הגיוני ביותר:

      -מנוע חשמלי מתמיר את האנרגיה ישירות לאנרגיית תנועה מעגלית -89% ניצול

      הידעת שבכל מנוע בנזין הנמצא בכל כלי רכב ממוצע, רק 23% (כן, עצוב ככל שזה נשמע)
      אבל רק 23% מכמות הדלק שנכנסת אליך לרכב בכל תדלוק, משמשת להנעתו קדימה?
      -למה זה כך?
      כי האנרגיה מתמירה עצמה לפיצוץ,
      שיוצר חום,(שרובו מתבזבז ונפלט מהרכב)
      שיוצר אנרגיית תנועה קווית,
      שיוצר אנרגית תנועה מעגלית
      מעייף לקרוא את זה, ועוד יותר מעייף ומעצבן לדעת שזה התהליך המטומטם שקורה בכל שנייה במנוע שלך...
      אז למה זה קורה כך שנים?
      -כי הרבה גורמים מרוויחים על זה כסף!

      במנוע הבנזין יש ''ים'' חלקים נעים שמתבלים עם הזמן-וחברות הרכב, המייצרות גם חלקי חילוף ומרוויחות מכך הון עם השנים,
      יפסידו הרבה כסף אם לא יהיה מה להחליף,
      (כי כידוע, מנוע חשמלי עשוי רק ממגנטים)

      חברות הנפט יפסידו אם אנשים לא יבזבזו את הדלק בכמויות (להזכירך-23%...)
      בתי הזיקוק לא יצטרכו לזקק את הנפט כדי שיתאים לכל מנוע ממוצע של מכונית