• 44.

    קשה שלא להסכים לדברים

    רנדי, 15/11/08 02:31

    אבל, מדובר בישראל.

    אזכיר דברים שאמרו שני אנשים חושבים.
    אחד מהם היה ראש ממשלת בריטניה,
    שטען, שמנצח במלחמה, זה שראוי לנצחון.

    ואחד שהיה מצביא יפני דגול שאמר,
    שכדי לנצח במלחמה, צריך גם ללמוד
    את האויב וגם להכיר את עצמך.

    ישראל חוגגת מאז 1967.
    מעטפות. ארגזים, קרקעות,
    הטבות מופלגות לנהני מנעמי החיים,
    מינוי מקורבים, גניבות מהקופה הציבורית,
    שוד כספי הפנסיה, יצירת מעמדות של
    עניים ומסכנים, כדי להעשיר את השליטים,
    מינוי אנשים בינוניי ומטה, לתפקידים בכירים, אבדן אמון הישראלים בצמרת
    המורמת, ששופטת אותם תוך הרס העניים והחלשים, אבל איננה מסוגלת לתכנן מלחמה
    לשלום לבנון כמו שצריך.

    מי שמעט שכל לו, לא יצא כעת לשום מלחמה
    או קרב, כי ישראל תוכה קשות ותובס.

    צודק ראש הממשלה הנרדף שלנו, שמעדיף לדבר,
    ובשום אופן לא נלחם, כי איננו בנוים לזה.

  • 43.

    שכל ה''גיבורים'' שלנו ושלהם יוציאו את ילדי שדרות וילדי גיטו עזה ממשחקי ה

    ילדי שדרות וילדי גיטו עזה, 14/11/08 23:19

    שכל ה''גיבורים'' שלנו ושלהם יוציאו את ילדי שדרות וילדי גיטו עזה ממשחקי הכח שלהם,ותתבישו עם התגובות כאן,איבדנו צלם אנוש

  • 42.

    להפגיז את הגיטו הצפוף בעולם כמוה כזילזול בזכר השואה, (ל''ת)

    מוטי אנילביץ/גיטו עזה, 14/11/08 03:55

    • ידוע הדבר שגם אסירי גיטו ורשה היו יורים 5-15 קסאמים מדי יום על תושבי (ל''ת)

      העיר הגויים... אחלה טיעון הבאת, גבר!!!, 14/11/08 08:02

    • אחמד, תעשה טובה ותפסיק לקשקש שטויות. עזה הייתה צפופה תמיד

      Eחד, 14/11/08 08:05

      והגבולות שלה סגורים רק בגלל ההתנהגות הרצחנית של תושביה ומנהיגיה. אם היו רוצים שלום - כבר מזמן היה. ואגב, אתה לא מטעה אף אחד עם הכינוי המחוצף שלך.

      • אחמד תקרא לאחותך,אני מחמודוביץ, נהיית ''גבר'' על ילדי הגיטו? יא זבל

        מוטי אנילביץ/גיטו עזה, 14/11/08 08:50

        אחמד תקרא לאחותך,אני מחמודוביץ, נהיית ''גבר'' על ילדי הגיטו? יא זבל

    • קראת את מצע החמאס? זה הדבר הכי קרוב למיין קאמפף (ל''ת)

      שיש היום., 14/11/08 10:18

  • 41.

    צריך לגייס אותכם

    לצהל, 14/11/08 02:33

    יהירים מטורפים שונאי שלום

    • אתכם (לא ''אותכם''). אנחנו כבר התגייסנו מזמן, ואתה? (ל''ת)

      Eחד, 14/11/08 08:12

  • 40.

    בין שני אפשריות או לספח את עזה לישראל או לגרש את עזה לעולם כך לא נכון

    סאמי עביד עזה, 14/11/08 00:11

    אדוני אתה מדבר אשליות
    אתה לא חי בעזה
    התושביים הים הקורבן
    הים משלמיים את המחיר
    השאלה הי מה ישראל רוצה מי עזה
    הי לא נותנת לתושביים לחיות בשקט
    גם הי מרעיבה את התושביים
    גם ישראל סוגרת את עזה
    ולא מאפשרת לאנו לחיות חיים נורמליים
    ישראל לא רוצה את עזה גם תושביהא
    ישראל מטילה מצור אחזרי על עזה
    בעזה יש רעב עוני אפטלה מחסור בכול דבר
    אין חשמל אין מים אין דלק אין תרופות
    מה יש אין שום סימאן של חיים
    בישראל אין מנהיגות שי תחליט מה הי רוצה מי עזה
    לעזוף את עזה או לחזור לעזה
    בין לעזוף וי לחזור התושביים סובליים
    גם זה לא מענין את הערגונים הפלסטינים
    הים אומריים רק סבלנות אנחנו נשחרר אותכיים
    אולי עוד שנה אולי עוד מאה שנה
    רק תחקו
    מול ישראל שני אפשריות
    *או לחזור לעזה וי לסבח אותה לישראל
    *או להודיע שי הי תעזוב את עזה סופי ולגמרי
    ותתן לתושביים לחיות חיים טבעים
    אבל כך ישראל מרעיבה את הילדיים המסקנים
    הים קורבן שי אין מנהיג בישראל לחליט
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  • 39.

    רק תגובה חזקה מאוד מבחינת ''בעל הבית השתגע'',של מאות הרוגים,בחשבון הכללי

    דקל, 13/11/08 22:50

    חיים רבים של פלסטינים וכמובן של ישראלים
    יחסכו,צריך רק ראש ממשלה עם ביצים

    • אחי,אתה ''גבר''!!! (ל''ת)

      אחי,אתה ''גבר''!!!, 15/11/08 07:14

  • 38.

    צריך להצהיר כי כל טיל שיירה על ישראל-במקביל לצבע אדום

    ישוגר טיל מצידינו ראנדומאלית מתוך מאגר מטרות כולל, 13/11/08 22:49

    אזורים אזרחיים (כולם שם תומכי טרור וגם אם כפו עליהם תפקידם להדיח את הטרוריסטים).אם תהיה טענה בעולם-אנו נטען כי העזתים הוזהרו על כך ובעצם שיגור טיל כלפינו הם משגרים חזרה אליהם טיל באופן אוטומאטי.באפן כללי צריך לפעול בעולם להסכמה בין לאומית כי כול מדינה שמתוכה פועל ארגון טרור:א.לארגון זה לא יהיו זכויות כגון ביקורים וכו'' (אא''כ יפעל לפי המוסכם בעולם).ב.האזרחים מאותה מדינה לא יהיו מוגנים מפני התקפה צבאית..או שישטלטו על הטרור (במעשים ולא במראית עיין) או שיסבלו את תגובת הנגד.אם לא נפעל כך למה לנו צבא?-הרי ממליא הוא לא יכול לפעול להגנת אזרחינו.

    • לא להצהיר כלום. לעשות! (ל''ת)

      Eחד, 14/11/08 08:07

  • 37.

    יש פתרון אחד!

    שפוי, 13/11/08 19:46

    חיסול מנהיגי חמאס.
    מאז שחיסלו את יאסין ומחליפו תוך שבוע, נגמרו פיגועי ההתאבדות של חמאס!
    (הפיגועים שהיו מאז היו של ג'יאהד איסלמי ופתח).

  • 36.

    אין ספק זו הדרך

    גלעד שליט, 13/11/08 18:49

    הפצצנו להם את תחנת הכוח. חנקנו את האמם אמא שלהם. שנתיים הם בכלוב זוחלים כל הדרך לרפיח וחזרה. מה? הם לא מבינים שאנחנו יודעים לדבר רק כוח? סימן שצריך לדבר בעוד כוח.

  • 35.

    תקשיבו לו. ראו את הצלחתו בענייני השיעים

    משה, 13/11/08 18:15

    חברים. מספיק עם הציניות. האיש בהחלט יודע על מה הוא מדבר. בזכות עצותיו הנבונות יחסי ישראל עם העולם הערבי בכלל והשיעים בפרט הם אידיליה שעוד רבים יכתבו עליה דוקטורט. יש לו יכולת אבחנה חדה כתער ורעיונות מקוריים. הוא פשוט נחן במה שלאחרים אין. איש כזה, ביחד עם הגאון עמוס גלעד הם הם האנשים שהביאונו עד הלום.
    תראו את גלעד שליט.

    • אם אינך יודע את הנושא לעומק עדיף לא להגיב כלל.

      עלי-בבה, 13/11/08 19:23

      יועץ לענייני שיעים איננו אמור להתוות מדיניות. כל תפקידו הוא ליעץ למקבלי ההחלטות על הצעדים הבאים, וההתנהלות של חיזבאללה-אמאל-אירן על רקע ידיעתו (מקווה שלעומק) את התרבות וההסטוריה של המגזר הנ''ל. זה הכל. וחוץ מזה, גם אם הוא כן היה משפיע על מקבלי ההחלטות... מה הוא יכול לעשות אם הצד השני בונה את עצמו פוליטית ע''י מאבק נגדנו? לא כל דבר קשור ותלוי בנו בעולם. לחשוב ככה = מגלומניה.

  • 34.

    עבד כי ימלוך, יהודונים מחרחרי מלחמה וצמאי דם. (ל''ת)

    Vox Ami, 13/11/08 18:11

    • אוהו, הנה הפרצוף האמיתי. לא דמגוג. לא שמאלן סתם בשקל.

      עלי-בבה, 13/11/08 19:14

      אלא אנטישמי מעוות השונא את עמו וארצו. מה? זהו? נגמרו לך ה''שנינויות'' והססמאות ה''אינטלקטואליות''? עיצבנתי אותך בתגובה 5? אכן זה אתה: בור רדוד ועם הארץ. אינך מסוגל לחשוב לבד. אינך מבין לעומק אפילו את הססמאות שאתה כותב כאן. קראת כמה דברים בספרות. חלק מזה הבנת. חלק מזה שיננת כדי להשתמש בזה מדי פעם, להגדלת האפקט ה''אינטלקטואלי''. וזהו. גדלת בקיבוץ, דרך-אגב?

    • kill them all

      killing an arab, 13/11/08 20:06

      i wish i know who you are...to add you to my list.

  • 33.

    ישראל קטנה ולא חשובה בעני השמאל ומאוד חשוב להם מה יגידו הגיוים (ל''ת)

    הזבר הנכון, 13/11/08 17:20

  • 32.

    סוף סוף מישהו אומר את האמת.ירי ארטילרי על עזה הוא פתרון יחיד (ל''ת)

    אבי, 13/11/08 17:05

  • 31.

    הוא גאון - איך לא חשבו על זה קודם

    גיל, 13/11/08 16:55

    אין מה לעשות האיש גאון מזל שהמדינה משלמת לו שכר. פשוט מאוד בעזרת פשעי מלחמה שאחרים יעשו (לא הוא חלילה, הוא ימשיך להטיף) הכל ייפתר. למה לא להמשיך את אותה מחשבה קרימנלית ולשלוח את צה''ל האמיץ, צבא העם, לשדוד את פורט נוקס? אז מה אם תהיה עלינו ביקורת בינ''ל? הם סתם אנשמים. עניי עירנו קודמים.

    • אהה כן... בלה בלה בלה ''פשעי מלחמה'' בלה בלה ''הכיבוש''...

      עלי-בבה, 13/11/08 18:06

      בלה בלה בלה ''הכיבוש משחית'' בלה בלה בלה ''בית הדין בהאג'' בלה בלה בלה ''הכיבוש משחית'' בלה בלה בלה ''פשעי מלחמה'' בלה בלה בלה ''שלום עכשיו'' בלה בלה בלה ''ימין הזוי'' בלה בלה בלה ''קיצוניים משחיים'' בלה בלה בלה ''הכיבוש משחית'' בלה בלה בלה ''לא נשכח ולא נסלח'' בלה בלה בלה.
      ואני תוהה... היהודים נחשבים לעם חכם. מתי כבר תפסק פעיית הכבשים המבזה הזאת?

    • אתה בעצמך פושע מלחמה - משת''פ של החמאס שמשגר טילים בכדי לרצוח אזרחים

      לגיל הטיפש, 13/11/08 18:17

      לנו אין זכות להתגונן נגד האיסלומו-פאשיסטים המסריחים מעזה? למה? הצרפתים או הבריטים היו מאפשרים ירי? יא חתיכת אנטישמי צדקן שכמוך.

    • ולא, הוא אינו יהודי. מתחזה. (ל''ת)

      31 גזען ללא גבולות., 13/11/08 23:06

  • 30.

    רק אם על כל ירי קסאם יהרגו מאות פלשתינאים, הירי יפסק (ל''ת)

    ארבע מאות-חמש מאות הרוגים ונראה אותם יורים, 13/11/08 16:29

  • 29.

    אין מה להציע ואין מה לדבר. ירון דקל או בג''צ או יאיר לפיד יגנו על חמאס (ל''ת)

    ולא ירשו לירות. כיף להיות ערבי עם השמאל הישראלי!, 13/11/08 15:58

  • 28.

    צריך לירות בתותחים בכינון ישיר על הקסאמים במעופם. אם מפספסים, משפרים..

    צלף, 13/11/08 14:27

    ,,, במטח הבא..

    • רעיון גאוני, ואני לא כותב בציניות, יבואו בטענות רק למשגרי הקסאמים. (ל''ת)

      מיכה, 13/11/08 15:33

  • 27.

    צריך לירות בתותחים בכינון ישיר על הקסאמים במעופם. אם מפספסים, משפרים..

    צלף, 13/11/08 14:26

    ,,, במטח הבא..

  • 26.

    14- מילים יפות ונכונות ,ניפגש כולנו אחרי הבחירות . (ל''ת)

    אלה בב עלי, 13/11/08 14:24

  • 25.

    הכל טוב ויפה רק שפה יש לנו שמאל שיסנדל כל רצון (ל''ת)

    לעשות את הדבר הנכון, 13/11/08 14:15

  • 24.

    הכותב (צודק אמנם) חי בהזיות ותחת השפעת סמים. במדינה שהשמאל התקשורת (ל''ת)

    ובג''צ של מר''צ שולטים מותר רק לשפוך דם יהודי. רק זה, 13/11/08 14:09

  • 23.

    אגב יש עוד בעייתיות בדבר..

    ציוני, 13/11/08 13:45

    אנשי החמאס פשוט ירו מאיפה שנוח להם - לדוגמא מליד בתי פת''ח
    הרי התגובה לא תהיה באותה שניה.
    הם ירו, יברחו, והירי חזרה יפגע בבית של פעיל פת''ח.

    עזר לנו במשהו?

    ובמקרה יותר חמור - שהם כבר עשו.
    ירו מבית מלא ילדים או מבית ספר, יברחו - והירי חזרה יפגע בבית או בבית ספר ויביא את העולם עלינו
    וזה בלי להכנס לשיקולים האחרים שכתבתי בהודעה הקודמת.

    • לירות בלי להתנצל

      ארז, 13/11/08 14:48

      החוק הבינלאומי אוסר על שימוש במגינים אנושיים - ואם יש נפגעים כתוצאה מירי התגובה, הרי מי שאשם בנפגעים הוא הצד היורה, לא הצד המגיב. החוק הבינלאומי ניצב לצידנו, והגיע הזמן שנבהיר זאת לעולם.

      • החוק הבינלאומי לא מעניין את החונטה.

        עלי-בבה, 13/11/08 15:54

        החונטה רוצה להראות לכולם ש''אין פתרון צבאי'' וש''הפסדנו בכל המלחמות'' ולכן דחוף ובהול צריך לרוץ לראיס ולחתום על פתק, יהי זה באוסלו או ז'נבה. כשמדברים על ''לחץ בינלאומי''- אינני מאמין למילה. פעם האמנתי. עד שפתחתי את הCNN והBBC. והבנתי! את הצרות מכל העולם אנחנו חוטפים בגלל החונטה שלנו. ברור הרי שאם אתה עצמך זועק בכל כיכר שאתה ''פושע מלחמה'', וחרד שמא ''מכונת הכיבוש'' תפגע ב''חפים מפשע'', האנשים בכל העולם יגידו: אם זה מה שהוא אומר על עצמו- כנראה שזה ככה. האוייב האמיתי והמסוכן ביותר איננו יושב לא ברמאללה אלא ברוממה בירושלים. האוייב הערמומי והארסי ביותר יושב לא בעזה, אלה ביפו, שם ממוקם גל''צ. תחת מסווה של תחנות ציבוריות\\צבאיות, ''שקולות'' ''מאוזנות'' ו''אחראיות'', הם מפיצים את הסחורה המזוהמת שלהם שהשפעתה: שיתוק בטחוני, כניעה לטרור, חוסר וודאות בעתיד הארץ, השפלה עצמית, התרסה של הלאומנות הערבית, פרעות באזרחי המדינה והתגברות הטרור. כל עוד לא הבנו את הנקודה הזאת אין מה ליזום שום מהלך צבאי שבו ברור ש''נפסיד'' ללא קשר מה באמת הושג או לא הושג בשדה הקרב. כל הרואה חדשות בטלוויזיה או מאזין לגל''צ יודע זאת היטב.

        • לצערי, אתה צודק ב-100% (ל''ת)

          ארז, 13/11/08 16:46

  • 22.

    ''ככל שדעת קהל בינלאומית אוהדת מהווה נכס לישראל''

    ציוני, 13/11/08 13:43

    יעני אתה אומר שעכשיו דעת הקהל הבינלאומית אוהדת את ישראל?
    מלבד בארצות הברית - תקרא סקרים, לא משנה מה ישראל עושה (כולל אחרי ההתנתקות) דעת הקהל הבינלאומית תמיד אנטי ישראלית ברמה מגוכחת.

    וחוץ מזה אתה צודק ברוב.
    אך עדיין למרות שזה מותר על פי החוק הבינלאומי, ישראל יותר מוסרית מלפעול בצורה הזו - נכון שלאויבנו אין מוסר ויורים גם מבתי ספר.
    ונכון שזה חוקי לחלוטין על פי הדין הבינלאומי.

    אבל עדיין אנחנו וזו מדיניותנו וברוח זו פעילותינו - מנסים לצמצם כמה שיותר פגיעה באזרחים.

    • זה מוסרי?

      ארז, 13/11/08 14:49

      אין שום דבר מוסרי בהקרבת אזרחים וחיילים ישראליים על מנת שלא לפגוע באזרחים ובלוחמים בצד השני. מה שמוסרי הוא הפסקת הירי, בכל אמצעי שיידרש.

    • כוונתך לומר שאנחנו טיפשים... לא מוסריים

      Eחד, 13/11/08 15:41

      במקום להגיב פעם אחת בצורה שתמנע את הירי בעתיד, אנחנו מגיבים אלף פעמים בצורה בלתי יעילה (ועדיין פוגעים גם באזרחים מדי פעם). התוצאה היא מבוי סתום, שללא שינוי חשיבה אי אפשר לצאת ממנו! להגיב פעם אחת כמו שצריך! יורים על אזרחינו - להוריד שכונות שלמות בצד השני! (אפשר לתת להם שעה להתפנות). זה מה שצריך!

  • 21.

    עזה היא מדינת טרור הנשלטת ע''י החמאס והגובלת בשתי מדינות ריבוניות.

    Eחד, 13/11/08 13:41

    אם היא הפכה ל''גטו'' כדבריך, זה אך ורק בגלל האופן שבו פעלה כלפי שכנותיה (שתיהן, אגב).
    איפה הריבירה? הפיתוח הכלכלי? השגשוג? אנחנו יצאנו מעזה ואילו הם, במקום לבנות שם תשתית לחיים נורמאליים, העדיפו לחטוף את גלעד שליט, לרצוח את חבריו, ולירות אלפי טילים ופגזים על אזרחינו. אז מי שנוהג כך - בל יתפלא שהגבולות סגורים ומסוגרים.
    ולגבי עצם ההשוואה שעשית, רק אדם מטורף ובעל חשיבה מעוותת יעשה השווה כזו.

  • 20.

    ''הפצצת מרחבי שיגור'' = טמטום שמאלני טיפוסי

    יאיר ל, 13/11/08 13:11

    אדמה חורשים, באדמה זורעים, על האדמה מקימים בתים א-ב-ל אדמה לא מפציצים. ''הפצצת מרחבי שיגור'' נכשלה בעזה ונכשלה בלבנון. מבצע חומת מגן הראה שניתן למנוע טרור אבל לשם כך יש להכנס קרקעית, הפוך לתפיסה השמאלנית המסכימה לנסיגות בהנחה שאין ערך לאחיזה קרקעית.

  • 19.

    טוב מאוחר מלעולם לא

    אליעזר, 13/11/08 12:32

    אבסורדי שבמדינה שלנו צריכים להתבטאות בסגנון של ''שיטת השבת האש'', מעניין אם יש מדינה נוספת שמכנה את זה ''שיטה''. השבה באש, היא צעד מינימאלי והגיוני. אם לא הפחד המזוכיסטי של שמאלננו מהעולם, מצבנו היה הרבה הרבה יותר טוב מבחינה בטחונית, וכתוצאה מזה גם מבחינה מדינית וכלכלית (עיין ערך מצב ישראל לאחר מלחמת ששת הימים).

  • 18.

    5 תשובות לד''ר ביילי

    ראש הדסק, 13/11/08 11:48

    1. ''נשיב באש בצורה רציפה...'' - התיאוריה הזו נבחנה בעוצמה אדירה במלחמת לבנון השנייה, ובפועל הירי של החיזבאללה לא פסק אלא להפך. שיגור אש לא מדוייק לא ימנע מאף קטיושה לירות.
    כמו כן ''... יאיץ את הדרישה...'' - במהלך כל האינתפאדה האחרונה לחץ על האוכלוסיה אף פעם לא הוביל ללחץ זהה מצד אותה אוכלוסיה על החמושים, הצרון שלנו שהפלסטיני יחשוב על הבית שלו ולא על האינטרס הלאומי פשוט לא מתקיים.
    2. ''הורדת ממדי ההברחות...'' - שוב, לחץ על האוכלוסיה לא מניב תוצאות וכו., כמו כן - איך בדיוק ''נוריד את ממדי ההברחות'' - גם שצהל שלט בציר פילדפי התוצאות היו עגומות במיוחד. רק שליטה מוחלטת בשטח והחלטה על פרוייקט כמו תעלת הימים יכול למנוע את ההברחות באופן מהותי. כל ניסיון האחר שקול לחיפוש מחט בערימת שחת.
    3. ''הסרת הצורך במבצע צבאי אם תצליח...'' - אז לא, היא תצליח, היא לא הצליחה בכל התקופה שקדמה לרגיעה, היא לא הצליחה בלבנון, והיא גם לא תצליח פה. נרצה או לא נרצה - גם מבצע קרקעי לא ''יצליח'' (ובעיקר, כי ההגדרה שלנו להצלחה צבאית היא לא אפשרית במלחמה א-סימטרית).
    4. ''שינוי היחס המזלזל...'' - ראה התשובות לעיל.
    5. ''קידום השלום עם הפלסטינים...'' - אולי לפחות במשפט זה צודק הדוקטור באמירתו. רק קידום כללי של הגדה באופן דרסטי תוביל לשינוי בדעת הקהל בעזה, ולאולי פתרון בטווח הבינוני-ארוך.

    לסיכום, יועיל ד''ר ביילי להתבונן בהיסטוריה הלא-רחוקה לפני מתן הצעות שניתנו בעבר והוכחו כלא נכונות במקרה הטוב, ופוגעות במדינה במקרה הרע.

    • ''נבחנה בעוצמה אדירה...'' אעלק

      תשובה על התשובה הראשונה, 13/11/08 12:29

      משגרי טילים בלבנון הופצצו לאחר שבדקו עם זכוכית מגדלת ואישור מיוחד של שר הביטחון שאין אזרחים בסביבה.

      כל ההסתבכות של צה''ל היתה בגלל שנלחמו מבית לבית במקום לענות בנשק ארטילרי על בתים שמהם נורית אש.

      לא היה לי כוח לקרוא את ההמשך שלך, מצטער

      • דווקא קראתי עד הסוף ולא הפסדת כלום - שטויות ושקרים רגילים (ל''ת)

        בג'נין זה הצליח, 13/11/08 12:56

    • 5 תשובות

      ארז, 13/11/08 13:17

      1. נשיב באש - לא כמו בלבנון, שם הפעלנו כוח אש גדול, מרחוק, בצורה מפוזרת, תחת זכוכית מגדלת של משפטנים ויחצ''נים ו''מה יגידו''. להשיב אש משמעו בדיוק כך - כל מקום שממנו יורים, בין אם זה שטח פתוח ובין אם זה גגו של בית החולים בעזה, חוטף ירי מיידי, ללא פרופורציה למה שנורה, ללא אבחנה וללא התנצלויות. עד היום לא הפעלנו לחץ שכזה על האוכלוסיה - הגיע הזמן לנסות. כשהצד השני יבין שהירי שלהם לא מסכן רק את הבית שלהם אלא גם את האינטרס הלאומי (ועד היום, הקמתה של מדינה פלסטינית לא הועמד בספק, ולא משנה מה עוללו לנו הפלסטינים), הם יפסיקו את האש. 2. צריך לפגוע במבריחים כל הזמן, ולשם כך לא צריך לשלוט בשטח. לישראל יש מספיק אמצעים מתוחכמים לעשות זאת מרחוק. צריך רק פקודה מתאימה. 3. אם כך, יש להפוך את הלוחמה הא-סימטרית לסימטרית לחלוטין. אם נילחם לפי הכללים של האוייב, נפסיד. 4. במזרח התיכון מכבדים כוח, לא ''מוסר'' ולא ''נאורות''. אם נהיה חזקים, ואם הצד השני יפחד מאיתנו, נקבל ביטחון ושלום. אם לא, נמשיך לחטוף. 5. ר' סעיף 4. ביטחון מביא שלום. כשהאוייב יכבד אותנו ויפחד מאיתנו, אז יגיע השלום, ולא רגע אחד קודם לכן.

      • 5 תגובות

        ראש הדסק, 13/11/08 15:10

        1. אם היה פתרון קסם, הוא היה מיושם, אם להוריד בית חולים היה פותר את בעית הקאסמים, לא היה בית החולים, אין מה להוסיף בנושא.
        1.5. המשוואה - לחץ על האוכלוסיה == לחץ מצד האוכלוסיה על החמושים פשוט לא תעבוד. אם הדוגמאות שהובאו לא מספקות אותך, תלך לכל נקודה אחרת בהיסטוריה (איראן של חומייני, איטליה של מוסיליני,...), אתה מוזמן אפילו להסתכל על גרמניה הנאצית, לא כל גרמניה הייתה נאצית ובכל זאת קבוצה (לא קטנה אמנם - בדיוק כמו החמאס) הובילה למלחמה הגדולה בהיסטוריה. אנשים בלי נשק לא יכולים לכפות דעה. נקודה.
        2. אני מזמין אותך לגשת למשרד הבטחון ולהסביר בדיוק איך אפשר לפגוע במבריחים, אורכו של ציר פילדפי הוא 30 ק''מ, אם אתה חושב שבלי שליטה בשטח אפשר לגלות איפה עוברת מנהרה בתחום ששווה באורכו למרחק של נתניה מתל אביב, אז אתה מוזמן להודיע למשרד כיצד.
        3. טוב.
        4. סיסמאות של מועצת ישע.
        5. אותו כנ''ל

        • ואתה ממשיך לפזר סיסמאות

          ארז, 13/11/08 16:51

          1. צריך להוריד כל מקום שממנו יורים, בין אם מדובר על מפקדת החמאס ובין אם מדובר על בית יתומים. שימוש במגינים אנושיים, כפי שידוע לך היטב (אני מקווה) הוא פשע מלחמה, וישראל לא צריכה לתת צידוק מוסרי לפשע שכזה. 1.5. כשיופעל עליהם לחץ מספיק - וכשיובהר להם, באמצעות עלונים / שידורי רדיו / כל אמצעי אחר שהלחץ יוסר רק אם הם ייפטרו משלטון החמאס, הם יתקוממו. כשיובהר להם שהברירות שלהם הן פשוטות מאוד - לסלק את החמאס או להיספות באש צה''ל - הם יתקוממו. 2. אוקיי, שכנעת אותי, צריך לכבוש את ציר פילדלפי. 3. ההסכמה שלך סותרת את כל מה שטענת בסעיף 1. 4. לידיעתך, אנחנו לא חיים באירופה. תתעדכן. 5. נובע מסעיף 4. אם הם יפחדו ממנו, הם לא יתקפו אותנו = שלום.

          • שניכם מקשקשים

            דניאל, 15/11/08 18:07

            בסופו של דבר,רק לחץ צבאי ואזרחי כבד על חמאס והרצועה ישיגו תוצאות.צרך לגבות תג מחיר כל כך גבוה על כל ירי מעזה,שזה פשוט לא ישתלם והאוכלוסיה תתקומם נגד חמאס אם ימשיך לירות.צריך ליצור משוואה ''ירי=לא משתלם'' - ולא חשוב איך.כל האמצעים כשרים.
            וחשוב לא פחות-להפסיק לחשוב מה יגידו בעולם.למי אכפת מה חושב הבריטטי או הצרפתי הממוצע?

  • 17.

    בקיצור - רק משה פייגלין בתור ראש ממשלה יושיע אותנו (ל''ת)

    להנהגה הנוכחית אין עמוד שדרה ואמונה בצדקתינו, 13/11/08 11:43

  • 16.

    כל מילה בסלע (ל''ת)

    רועי, 13/11/08 11:41

  • 15.

    ישר וקולע (ל''ת)

    חתולה בשוק, 13/11/08 11:40

  • 14.

    ישנם כמה חורים בהצעות. להלן מספר נקודות:

    עלי-בבה, 13/11/08 11:37

    1. נפגעים אזרחים מהצד שלהם. נפגעים כאלה משמשים את החמאס להסברה בינלאומית ובעיקר פנים-ישראלית, שלמרבה הצער, אנחנו יותר מדי רגישים לה. רגישות כזאת נכפתה עלינו לאורך שנים רבות ע''י תקשורת שמאלית, וחתרנות פוליטית של השמאל הקיצוני ושלוחותיו העיקריות: יש גבול-בצלם-שלום עכשיו-מר''צ-גל''צ-בג''צ-עבודה-ערוץ1. שלא תחשבו שזו בגידה לשמה! יש כאן שיטה, בכל הטירוף הזה: אם נשכנע את הציבור שבכל המלחמות ישראל ''תפסיד'' ו''אין פתרון צבאי'', מי יודע? אולי הבטחון העצמי של הישראלים ייפול ואז נאלץ אותם ''לעשות ''שלום'''' בכל מחיר. כל עוד המורסה הממאירה של מר''צ-גל''צ-בג''צ לא טופלה, אין בכלל להציע פתרונות של אזרחים ערבים מתים. (יהודים- אין בעייה).
    2. טעות בסיסית היא לחשוב שהאזרחים יתקוממו מול הכנופיות החמושות של החמאס. אין להם לזה כח צבאי, ואין מה להטיל את העבודה שלנו על המסכנים שלהם.
    3. טעות בסיסית היא לאמר שחיסולים ממוקדים ''לא עובדים''. זה ממש לא נכון. תלוי מי משתהד אצלהם. כאשר אנחנו משהדים פיונים ודגי רקק, זה לא עובד. כאשר שיהדנו את הצמרת שלהם -יאסין+רנטיסי, הם פתאום התחילו לדבר חלש. אז ככה: חיסולים ממוקדים של כל מני ''בכירים'' שבסה''כ אחראים למחרטה או שניים- לא יעבדו. חיסול של דג שמן שם, יעשה רק טוב. ולאו דווקא אלו אנשים מהחמאס. מי שיורה עלינו זה חמולות חמושות חצי-פליליות חצי-ג'יהדיסטיות, חלקן בכלל עויין לחמאס. שהד את ראש החמולה- תקבל תוצאות יפות בשטח. אבל מה? צריך בשביל זה ....אומץ. ואנחנו יודעים הרי כמה ''אומץ'' יש ל''חייל מס'1'' בצה''ל.
    4. אולמרט. האיש עסוק לאחרונה במאמץ עצום ללקק לחונטה, בתקווה לאיתרוג לקראת הגשת כתב התביעה. האופק ה''מדיני בטחוני'' שלו כרגע מצומצם לרגע השימוע הראשון בפני שופט והוא יכול לטרפד כל נסיון תקיפה בעזה.
    5. פרס. האיש מבין שדרכו המדינית נכשלה לגמרי ואין לה עתיד. אין ספק שזו הסיבה לבולמוס ה''שלום'' שאחז בו בחודשים האחרונים. הוא מנסה עכשיו את מדיניות האדמה החרוכה מול הימין שצפוי לדרוס לגמרי את השמאל בבחירות הקרובות. גם הוא מנהל קרב מאסף נואש על ''זכרון מורשתו'', וככזה הוא מסוכן מאוד. הוא נכון ומזומן להכשיל כל מהלך צבאי מול החמאס במסגרת הססמה הידועה ''אין פתרון צבאי''.
    6. החונטה. החונטה, דרכה-דרכו של פרס. היא תשאר איתנו גם אחרי הבחירות ומהווה את הסכנה הבטחונית החמורה ביותר לבטחון המדינה ולמשטר הדמוקראטי בישראל. הם מסוכנים במיוחד כי אינם נבחרים בבחירות דמוקראטיות ומסוגלים לייצר מערכת המשכפלת את עצמה, כך שלמנגנון יכנסו רק בעלי ה''דעות הנכונות''. למעשה, המערכת שרירה וקיימת כבר היום. התקשורת מסוגלת להפוך ציבור נרחב לזומבים חסרי בינה ותבונה, הזועקים ''שלום עכשיו'' בכיכרות, ומעט מאוד ניתן לעשות בעניין זה.

    • יש לך ראייה מאד ברורה. מצער מאד כמה שאתה צודק. אבל יש מה לעשות... (ל''ת)

      ישראל, 13/11/08 21:35

  • 13.

    את רצועת עזה יש למחוק כליל מעל פני האדמה. אין פתרון אחר!!

    יעקב נאור, 13/11/08 11:37

    או שעוקרים את הסרטן או שהוא מחסל אותך.

    • במילה (בעצם שתיים)- צודק לגמרי! (ל''ת)

      רון, 15/11/08 18:08

  • 12.

    עצוה שהגיון פשוט לא מצליח לעבור לידי מנהיגנו המושחתים (ל''ת)

    כנניהו המיסר, 13/11/08 11:21

  • 11.

    דעת העולם המדושן, שחי בעושר ובטחון לא צריכות לעניין אותנו.

    מיכה, 13/11/08 11:11

    זכותנו להגן על ישובנו בכל אמצעי, אותם גורמים בן-לאומיים לא יודעים שכול ופחד ואין להם זכות שום לבקר אותנו, הבקורת אלינו נובעת מאנטישמיות בלבד.
    אם לא נכבד את זכויותנו לחיות, ולחיות בבטחון אז גם אף אחד אחר לא יכבד, בפרט לא הערבים שמכבדים רק את שפת הכח.

  • 10.

    ויאמר אדוני אל Vox Ami כסיל הנביא ניבא בשמי לא שלחתיו ולא ציויתו. (ל''ת)

    Vox Ami, 13/11/08 11:07

  • 9.

    כל זמן שאהוד ברח הוא שר הבזיון נמשיך לספוג בלי להגיב

    מזרחן, 13/11/08 11:04

    כזכור אהוד ברח הוא הגאון שהמציא את הפטנט להפציץ בנינים ריקים ושדות פתוחים בעזה כתגובה על רצח יהודים.

  • 8.

    זאת הדרך היחידה להילחם בטרור (ל''ת)

    א, 13/11/08 11:04

  • 7.

    טעות קטנה

    Joe Anaaref, 13/11/08 10:54

    אתה מניח שמה שאתה קורא מדינה מתעניין במה שקורה שם בחולות בדרום.
    אתה פשוט טועה.
    כל מי שחי בחיפה יותר משנתיים זוכר איך כשבמדינת תל אביב שיחקו מטקות על החוף היו פה מליון פליטים.
    מדינת תל אביב אינה מתעניינת במה שקורה מחוץ לגבולותיה ולכן אין שום סיבה לפגוע בפלסטינים (בני אדם) כדי שהם לא יפגעו בתושבי עוטף עזה (גם כן, רק בני אדם).
    אחרי הכל, מדינת תל אביב אינה השוטר של העולם.

    • וכשיורים רקטות על שדרות, בחיפה עוצרים מלכת?

      זה אבי עצבני, 13/11/08 13:32

      החיים בחיפה נמשכים. גם אם מזדהים עם הדרום.
      כמו שהחיים בתל אביב נמשכו, תוך כדי הזדהות עם תושבי הצפון.

    • רד מהתל אביבים

      סמי, 13/11/08 15:56

      איפה הייתה שהתפוצצו פה אוטובוסים, בתי קפה ומועדונים?

  • 6.

    טעות בסיסית ומצערת

    מרק, 13/11/08 10:50

    אתה כותב שעוצמתנו הצבאית היא 1000 מונים גדולה מהחמאס.איך זה? הרי אם יש לך אלפי מטוסים וטנקים אבל אתה לא משתמש בהם אז למעשה אין לך אותם.לא כמות כלי הנשק קובעת אלא הנכונות להשתמש בהם. וכאן אנחנו הופכים למדינונת קטנה , עלובה ומפוחדת , ללא שום עוצמה צבאית.

    • ישר כוח! נכון וחכם. (ל''ת)

      יואב, 13/11/08 12:39

    • האם גמרת לקרוא? הוא אומר בדיוק את מה שאתה אומר. (ל''ת)

      ישראל, 13/11/08 21:29

  • 5.

    במלחמה מנצח החזק, לא המוסרי

    ארז, 13/11/08 10:38

    אל תטעו - בדרום מתנהלת מלחמה, ובמלחמה מנצח החזק יותר ומי שיש לו כושר עמידה טוב יותר. עד כה, ישראל הוכיחה שהיא לא זה ולא זה, ולכן אנחנו ממשיכים לחטוף ולספוג - ולשתוק. זה לא בדיוק המתכון שיביא לסיום הלחימה בדרום - אלא רק להתעצמותה. הפתרון הוא הפעלת כוח נגד רצועת עזה, ללא פשרות וללא רחמים, עד שהצד השני יתחנן להפסקת אש, בתנאים שלנו. כשהם ירעבו וישבו בחושך מחד, ויחששו מהפגזות ומהפצצות ישראליות מאידך, הם יפסיקו את האש.

    • גם היטלר חשב כך. (ל''ת)

      Vox Ami, 13/11/08 14:23

      • מה זה קשור דמגוג שמאלני? אתה משווה את היטלר למלחמת ההשרדות של היהודים? (ל''ת)

        מיכה, 13/11/08 15:30

        • אכן דמגוג. כל התגובות שלו זה התחכמויות כאילו שנונות.

          עלי-בבה, 13/11/08 17:45

          עוד אחד שלחוץ להראות לכולם את ''שנינות חכמתו''. בסה''כ מראה את בורותו, רדידותו וחוסר הבנתו כמעט בהכל.
          לגבי היטלר עצמו ובניגוד למה שחושבים:

          היטלר סבר שגרמניה חלשה מדי מכדי להלחם מלחמה ממושכת, ואת צבאו בנה לפי תורת הבליץ. מה זה בליץ? זו הכרעה מיידית בשדה הקרב לפני שהמדינה המותקפת מספיקה להתעשת ולגייס את המשאבים שלה. זו הסיבה שפיתוח המפציצים הכבדים בגרמניה הוזנח ובמקומם פותחו מפציצים טקטיים שמסוגלים לבצע התקפות צלילה מדוייקות ביותר ולהשמיד כל מטרה טקטית. זו הסיבה שכל הטנקים הגרמניים בתחילת המלחמה היו טנקים מהירים, קלים עד קלים-בינוניים, ופגיעים מאוד לאש נ''ט. כאשר ח''א הנאצי ניסה לבצע ''בליץ'' על הערים האנגליות הוא נכשל וברור גם שייכשל. לא היו לו המטוסים המתאימים לעבודה כזאת, למרות הנזק שכן הסבו. ואכן... למה לי להפציץ ולהשמיד מפעל ''רנו'' לטנקים וכחי רכב בפרוורי פריז, כאשר עוד שבועיים הטנקים שלי יופיעו בשעריו?

      • ולמזלנו, גם בעלות הברית

        ארז, 13/11/08 16:52

        ע''ע ברלין, דרזדן, הירושימה ונגסקי.

  • 4.

    האוכלוסיה אשמה: שום ארגון טרור לא שורד לאורך זמן ללא תמיכה מאסיבית

    אין הבדל בין אשף לחמאס. שניהם רוצחים ומחבלים.th, 13/11/08 10:37

    של האוכלוסיה מתוכה הוא פועל.

  • 3.

    כל כך פשוט. כל כך נכון. אם יורים על אזרחינו - גם אזרחיהם יפגעו.

    Eחד, 13/11/08 09:16

    זהו חוק בסיסי במלחמות מאז ימי קדם. מי שפוגע באזרחים - חושפ גם את אזרחיו לפגיעה. מי שמגביל עצמו למטרות צבאיות - הצד השני נוהג כך אף הוא. רק אנחנו בטפשותנו הסכמנו לקבל מודל של מלחמה א-סימטרית, שבה לצד השני מותר הכל, ולנו כמעט הכל אסור. צריך לקרוא לילד בשמו - עזה היא מדינת טרור הנשלטת ע''י חמאס. אין שום הבדל בין ההנהגה המדינית והצבאית של הארגון. אחת הן. כנ''ל בלבנון. חיזבלה הוא הריבון ולכן לבנון כולה היא מדינת טרור. מעכשיו צריך להתעקש על סימטריה ולא להסכים לשום הגבלות בהגנה שלנו על אזרחינו!!!!

    • נכון,גם גיטו ורשה הופגז אחרי שהבריחו לשם נשק במשאיות שהכניסו אספקה והו

      מוטי אנילביץ/גיטו עזה, 13/11/08 11:23

      נכון,גם גיטו ורשה הופגז אחרי שהבריחו לשם נשק במשאיות שהכניסו אספקה והוציאו סחורות שיוצרו במפעלים שבגיטו.

      • נכון

        ארז, 13/11/08 11:53

        וכולנו זוכרים איך יהודים גרמניה רצחו גרמנים בכל הזדמנות, פוצצו אוטובוסים בברלין, פוצצו בתי קפה במינכן, וירו רקטות על פרנקפורט...

      • אתה טינופת! איך אתה מעז לבזות את השואה?

        just me, 13/11/08 13:34

        תתבייש.

        • להפגיז את הגיטו הצפוף בעולם כמוה כזילזול בזכר השואה,

          מוטי אנילביץ/גיטו עזה, 14/11/08 07:12

          תתבייש,אתה טינופת! איך אתה מעז לבזות את השואה?

      • עזה היא מדינת טרור הנשלטת ע''י החמאס והגובלת בשתי מדינות ריבוניות.

        Eחד, 13/11/08 15:36

        אם היא הפכה ל''גטו'' כדבריך, זה אך ורק בגלל האופן שבו פעלה כלפי שכנותיה (שתיהן, אגב). איפה הריבירה? הפיתוח הכלכלי? השגשוג? אנחנו יצאנו מעזה ואילו הם, במקום לבנות שם תשתית לחיים נורמאליים, העדיפו לחטוף את גלעד שליט, לרצוח את חבריו, ולירות אלפי טילים ופגזים על אזרחינו. אז מי שנוהג כך - בל יתפלא שהגבולות סגורים ומסוגרים. ולגבי עצם ההשוואה שעשית, רק אדם מטורף ובעל חשיבה מעוותת יעשה השווה כזו.

  • 2.

    איפה קונים תואר דוקטור (ל''ת)

    אדם דרום, 13/11/08 09:15

    • באורווה אצלינו בכפר בפולניה (ל''ת)

      ד''ר פסוליה יועץ לענייני פולנים, 13/11/08 11:10

  • 1.

    עוד פלצן מומחה לפסוליה (ל''ת)

    ד''ר פסוליה יועץ לענייני פולנים, 13/11/08 08:17

    • חוץ מהשפה ''הריחנית'' שלך, יש לך עוד משהו להציע? (ל''ת)

      Eחד, 13/11/08 09:17

      • פירוש ''ריחנית'' Eחד אומר ריח רע, מסריח. (ל''ת)

        Vox Ami, 13/11/08 10:57

    • ביילי טועה.עפ''י שיטת שרון&נתניהו2003-5צריך לתת את שדרות לפתאח (ל''ת)

      ''יהיו ותורים כואבים''(ולא לחמאס/תן+גם כי רהע בסקילה, 13/11/08 12:52