• 168.

    דווקא בגלל אנשים כאלו אני לעולם לא אצביע (ל''ת)

    אודי, 19/11/08 09:47

  • 167.

    דמוקרטיה. ------------- לא חייבים להצביע !

    ישראל, 16/11/08 05:16

    מי שרוצה להשפיע - יצביע !

  • 166.

    לשר שיטרית ומאיפה אני ישלם את הקנס ? מהמינוס שיש לי בבנק

    מובטל ללא דמי אבטלה, 14/11/08 00:38

    חחחחחח

  • 165.

    באוסטרליה ההצבעה בבחירות היא חובה. לא הצבעת? קנס.

    רון האוסטרלי, 13/11/08 14:26

    הקנס הוא 100 דולר אוסטרלי (250 שקל).
    גם ביוון ובבלגיה קיימת חובת הצבעה, וכל שלוש המדינות הנ''ל הן דמוקרטיות.

    • ראה תגובתי 159 וההפנייה לספרות מקצועית. שם הפנייה...

      לרון ה'אוסטרלי', 14/11/08 02:44

      גם באשר למידות האכיפה.גם דיון מה נדרש מהבוחר...

  • 164.

    הממשלה ו-120 חברי הכנסת החצופים צריכים לשלם כנס או אולי אפילו לעמוד (ל''ת)

    לדין על הפקרת הדרום וגם הצפון חצופים שכמוכם, 13/11/08 13:32

  • 163.

    מטומטם

    איינשטיין, 13/11/08 12:42

    רוב האנשים לא הולכים להצביע כי זה פשוט לא מעניין אותם מי יהיה ראש העיר שלהם, ואי אפשר להאשים אותם, בהרבה ערים, הרבה אזרחים לא חשים צורך להחליף את ראש העיר כי העניינים שעל סדר היום בעירם פשוט לא נוגעים להם.
    שטרית, אני מבטיח לך שאחוזי ההצבעה בבחירות הכלליות יהיו גבוהים בהרבה.
    אי אפשר להכריח אנשים להצביע, אז הם יבואו וישימו פתק לבן, מה קיבלת בזה? אחוזים גבוהים יותר?
    להצביע בבחירות זו זכות, ולא חובה, זה העניין בדמוקרטיה, שיש לך את אפשרות הבחירה, וזכותך המלאה לא לממש את זכות הצבעתך.
    פשוט בושה, בוא נשנה את שם המדינה לברית המועצות או איראן ונגמור עם זה כבר...

  • 162.

    שטרית, האח הגדול זו תוכנית טלויזיה ולא ריאליטי בחיי עם (ל''ת)

    דני, 13/11/08 10:26

  • 161.

    לי יש פתק מההורים

    אשבל, 13/11/08 09:56

    כן יש צורך בשינוי שיטת הבחירות, כמו במוניציפלי לתת הזדמנות לפנים חדשות להתברג בהנהגה. נמאס כבר מרשימות המועמדים המורכבות מגנרלים ואנשי ביטחון. הנהגה שהולכת לבחירות כל 3 שנים בממוצע ועושקת את הקופה הציבורית

  • 160.

    קנס לכל ח'כ

    שופט, 13/11/08 01:10

    שלא נמצא בישיבת מליאה!!!
    קנס לכל שר בממשלה שלא הגיע לישיבת ממשלה בזמן!!!
    דמוקרטיה מרשה גם לא להשתתף בחלק ממנה
    לא ניתן לכפות דמוקרטיה על אזרחי מדינה דמוקרטית!!!
    הממשלה אמורה ליצור איכפתיות בקרב אזרחיה על ידי דוגמא אישית!! על ידי שיראו לאזרחים שכן השתתפו בבחירות ובדמוקרטיה שהם עובדים עבורם ולא עבור בצע כסף ושררה!!
    כשיבערו את השחיתות מהממשלה, את חוסר הענין בגורלה של המדינה ובתושביה, כשחברי הכנסת ושרי הממשלה יראו לעם שהם עצמם מושלים בדרך הדמוקרטיה כפי שדמוקרטיה היתה אמורה להיות!! ולא כפי שהם מפרשים אותה!! אולי אז היה סיכוי שאזרחי המדינה יגלו ענין בתהליך
    הדמוקרטיה הישראלית מסואבת, מושחתת, ומזוהמת
    עצם ההצעה מקורה באותה בעיה של חוסר עניין ברצון ובטובת התושבים

    זוהי שערוריה ששר בממשלה במדינה דמוקרטית יכול להציע הצעה כל כך ניבזה ועוד לקבל יחס רציני מהעתונות על כך!!!

    הגיע הזמן שאזרחי ישראל יידרשו משריהם ומנהיגיהם לעבוד למענם ולא למען המשרה והשררה בלבד
    הגיע הזמן למהפכה פוליטית!!!

    • מסכים לדבריך. אבל כדמוקרט אל תתקיף העיתונות .

      לשופט יקר., 13/11/08 10:09

      אמנם שמעתי החוקרת גלילי-צוקר המדברת על שלושה עידנים בעתונות : בלשונה הציורית בעבר: 'כלבי מחמד' ובהמשך 'כלבי השמירה' ונותרנו עתה עם 'כלבי אשפתות'. בכל אפן בהיבט הפלורליזם הדמוקרטי אין מקום להתקפתך על העתונות המביאה גם הצעתו של השר מאיר שטרית.

      • תודה על ההערה

        שופט, 13/11/08 22:58

        קיבלתי את דבריך שאין לתקוף את העתונות על כך
        ועם זאת לא טומנת העתונות את ידה בצלחת מכל צידי המתרס הפוליטי / חברתי בארץ
        אנו זקוקים לעתונות אחראית ולא מגמתית! אין זה המקום הנכון מעל נושא זה להעלות זאת אך מכיוון שחטאתי והעלתי את הנושא בשוגג ובכך עוררתי את תשומת ליבך לנושא אוסיף רק שאני מקווה שהעתונות תשרת באמת את מטרתה שהיא כלב השמירה של דמוקרטיה בריאה

  • 159.

    מעט ספרות מקצועית לא תזיק ל'אגו' המנופח.

    לאריה בר ומאיר שטרית, 12/11/08 23:54

    הבאתי רשימות שניתן לקרוא באמצעות 'גוגל'. א.להצביע זכות או חובה, מכון ישראלי לדמוקרטיה, 1998. ב.חובת הצבעה לפרלמנטים, מוגש ליוסף לפיד, הכנסת מרכז מחקר 2002. ג.מסמך רקע בנושא חובת הצבעה בבחירות ארציות, הכנסת כנ''ל מוגש לרשף חן.ברשימות ניתן למצוא דעות 'בעד' ו'נגד' , רשימת מדינות וטבלות השוואה במידת האכיפה השוני והייחודיות בין המדינות...דעתי בשורה האחרונה: בישראל במציאות ההווייה הישראלית העכשווית אין מקום ל'חובה'.

  • 158.

    שר הפנים:מטעה את הציבור. אין מפקח ארצי על הבחירות.

    על מאיר שטרית, 12/11/08 23:39

    אחרי שששי קציר פרש/הופרש מתפקיד ראש מינהל האוכלוסין הוצנח כ'פרס ניחומים' לנושא הבחירות. מה לעשות, למיטב הבנתי לא יכול למלא התפקיד כי אינו עורך דין וזו דרישת התפקיד. מדוע השר מטעה את הציבור ? מה יהיה בבחירות הארציות או עתה בהשלמת הספירה ובבחירות המקומיות הסיבוב השני הרי התפקיד יכול להיות אקוטי ? האם אין אחריות למאיר שטרית שהמחבלת לשעבר מסכנין אושרה ברשימה עד להתערבות הבג''צ ? הגיע הזמן שנציגי המפלגות והעתונאים ישאלו את השר שטרית שאלות הבהרה ענייניות.

  • 157.

    כמו החייל שפיהק בטקס של רבין ונכנס לכלא ל 21 יום (ל''ת)

    דיקטטורה ~~~~~~~~~~~~~~~, 12/11/08 23:33

  • 156.

    זו דמוקרטיה?-ואיך בדיוק הציבור יביע את סלידתו מסדום המתפתחת (ל''ת)

    בצורה דמוקראטית? אוהב את הארץ-שונא את המדינה!, 12/11/08 23:08

  • 155.

    לעצור ולהכניס לכלא

    זיו, 12/11/08 22:44

    מינימום שנה

  • 154.

    ומה עם מי שנמצא בחו''ל ביום הבחירות?

    ציוני בחו''ל, 12/11/08 22:09

    רק לשליחי המדינה מותר להצביע בשגרירות. סטודנטים ואנשים פרטיים לא יכולים. גם הם יקבלו קנס?

  • 153.

    טוב היה אם השר שטרית-כמו גם חבריו-ידאגו שהמועמדים לבחירה יהיו ראויים (ל''ת)

    והגונים... ואז גם-עניין ההצבעה ייפתר מאליו........, 12/11/08 21:32

  • 152.

    מה שעושים בהולנד הוא לחייב אדם להגיע לקלפי

    ברוך שפינוזה, 12/11/08 20:52

    ורק זקנים וחולים פטורים מחובה זאת. אדם צריך להגיע לקלפי ולהירשם. לא מחייבים אדם להצביע כי זו כפיה. אז הרעיון לא רע וזה יחסוך מליונים של תקציב הסעות וכדומה.

    • עוד הוכחה שגם ההולנדים טועים לעתים

      בנדיקטוס האופטיקאי, 12/11/08 22:11

      ובכלל - איני מבין את הנימוק - הנה, גם אלה ואלה עשו כך. גרמניה נחשבה למדינה נאורה ותרבותית במשך מאות שנים - שהצמיחה פילוסופים ואנשי רוח דגולים, ובכל זאת לא כל מה שגרמניה עשתה מן הראוי שישראל תחקה..והסטוריונים יודעים שלא כל פרקי ההיסטוריה של הולנד הם מודל לחיקוי בלשון המעטה.
      חובת ההתיצבות המוצעת היא פגיעה בחירות האזרח - ובזכותו להחליט איזה ביטוי ומשקל הוא נותן להשתתפותו בפוליטיקה (פוליטיקה = שילטון, אגב) המקומית או הלאומית. די לנו בשלוש או ארבע שנות חובה (עם קבע הקצונה) וב 30 - 30 שנות מילואים בהם עלינו להתייצב פיסית וללא שיקול דעת. הצעתו של שטרית נגועה בכשל תפיסתי מהותי:
      - אם האזרחים בוחרים לאחר שיקול דעת להימנע מהצבעה - אין לחייבם
      מאידך - אם אינם רוצים מנימוקים של חוסר עניין ו/או ידע ''לקוי או אפסי'' - מה הטעם לחייבו להגיע?

      • אז חיוב בשירות צבאי הוא יותר דמוקרטי מחיוב בהצבעה ?

        פנדה, 13/11/08 14:38

        אני לא אוהב את הרעיון כי כל מה שנעשה בכפיה לא נעשה טוב, עדיף ללכת לכיוון של תמריץ חיובי. אבל קח בחשבון שאל מול חופש התנועה, העיסוק וכו', עומדת תמיד הדמוקרטיה המתגוננת. לכן אי אפשר למשל להקים תנועה טוטליטרית ולרוץ איתה לבחירות, למרות שזו פגיעה בחופש ההתארגנות. בסיס הטענה הוא שאחוז הצבעה נמוך מהווה סכנה מהותית לדמוקרטיה, ולכן היא רשאית להתגונן מפניו באמצעים שפוגעים בחירויות האזרח.

  • 151.

    המדינה והדמוקרטיה- מה הקשר?!

    cc, 12/11/08 20:49

    הוא יכונן חוק באישור הממשלה,אם יעבור אתם תיקנסו. תתרגלו חברים!
    בדיוק כמו שלשרת בצה''ל זה חובה.
    על אף שזה אנטי דמוקרטי בעליל, היות וזה נוח לאנשים רבים ואולי רבים מאוד זה נהיה דמוקרטי,
    מי שלא נוח לו ולא רוצה לשרת, הוא כבר נקרא פורע חוק ממדרגה ראשונה. פשוט חוקקו חוק עלוב של ''שירות חובה'' ודאגו גם להגדרה עלובה ממנו ''מוסכמה חברתית''!!!
    הדמוקרטיה בפשיטת רגל!!!!!!!!!!!!!!!
    ממש להשוות עם ההיסטוריה, משטרים אפלים, דיקטטורה, ואולי שיהיה שלטון יחיד וזהו, כמה שפחות כאב ראש!!!
    מה שטוב למחוקקי החוקים, זוהי דמוקרטיה.
    מה שטוב לנו זאת כבר לא דמוקרטיה...

  • 150.

    אני בעד!גגב לחרדים יהיה פחות כוח! (ל''ת)

    זוהר, 12/11/08 20:14

  • 149.

    קנס למי שלא מצביע? אדון שטרית שב בשקט. אתה חבר מפלגה מושחתת מהיסוד! (ל''ת)

    קדימה הבייתה מהר, 12/11/08 18:57

  • 148.

    די לא רוצה להצביע איפה חופש הבחירה והדמוקרטיה (ל''ת)

    אבי ש, 12/11/08 18:25

  • 147.

    האמת, רק מרוקאי נפוח וכוחני כמו שטרית יכול לחשוב שכפיה זה מעשה דמוקרטי (ל''ת)

    ציון בזוקה - ליכודניק, 12/11/08 18:23

    • ביבי ובני בגין המרוקאים יותר טובים

      סתם אחד, 12/11/08 20:57

      תגיד נפלת על המוח? שכחת לקחת את הכדורים?

  • 146.

    ברגע שתטיל חובה על זכות דמוקרטית, הפכת להיות דיקטטורה (ל''ת)

    אריסטו, 12/11/08 18:22

  • 145.

    חוצפה לשמה ,מי שמכם.אולי אתם תשלמו מס על הניהול

    סלבה, 12/11/08 18:18

    השלומיאלי של המדינה.גם זה רעיון טוב ויעיל.

    • לקנוס אותם על הנזקים שהם מייצרים.

      זאת הדרך היחידה, 12/11/08 18:57

      כדי למנוע מחסרי יכולת להעיז לנהל לנו את המדינה.

  • 144.

    יופי......... ואני חשבתי...........

    מלכה, 12/11/08 18:18

    שהבחירות בארץ הן דמוקרטיות, מסתבר שיש מי שרוצה להטיל על החיים שלנו שלטון דיקטטורי

  • 143.

    קנס??? הטבה מעניינת יותר מקנס. (ל''ת)

    מיכל, 12/11/08 18:14

  • 142.

    פשוט מזעזע! זה כמעט חמור כמו לפהק באמצע האזכרה לרבין. עונש 21 יום בכלא (ל''ת)

    למישהו בקדימה נדפק השכל..., 12/11/08 18:13

  • 141.

    הבנאדם אדיוט בריבוע. הוא פשוט מתעלה על עצמו

    איציק, 12/11/08 18:13

    זו בדיוק הסיבה למה לעולם לא אצביע למפלגה שבה הוא, מופז ורמון חברים. חבורה של טפשים שזה לא יאמן.
    איזה חלק מהמילה זכות אתה לא מבין שטרית? צריך תרגום בגוף הסרט?

  • 140.

    אעדיף לשלם קנסות ולא להצביע לחבורת מושחתים.

    מיכל, 12/11/08 18:12

    נמאסתם, פויייי

  • 139.

    Better Leaders is a better solutions (ל''ת)

    arnon harari, 12/11/08 18:10

  • 138.

    עונש מגוכח

    ילד, 12/11/08 18:07

    חשוב שיטילו גם באסר של חודש לפחות,
    וכן קורס חובה, ביסודות הדמוקראטיה,
    במתכונת הקורסים לנהיגה מונעת,
    שעצרו את ריבוי תאונות הדרכים בישראל.

    זו גם עבירה וקלון בה, ויש
    להחתים את תעודת הזהות של החלאה,
    בחותמת, שהוא סרבן בחירות.

    כמו כן יקבעו קנסות, למי שיצביע
    למועמד הלא נכון.

    • פחחח, יפה (ל''ת)

      דוקו, 12/11/08 18:32

  • 137.

    מכל המועמדים אין אחד הראוי שאצביע בעבורו !

    יואב, 12/11/08 18:01

    כל מה שיש פה בארץ זה אוסף של טפילים שמצאו דרך להתפרנס על חשבון הציבור העובד !

  • 136.

    שיטרית רוצה דמוקרטיה דיקטטורית ! ציפורה זכתה ב-99.8% מהקולות !

    ישמעאל, 12/11/08 18:00

    החשש מאובדן השלטון והמחשבה שאחוזי הצבעה גבוהים ייטיבו עם קדימה הם כנראה העומדים מאחורי הרעיון האוילי שיחייב את האזרח להצביע ! אולי במקום , תחשוב איך להקטין את השחיתות הפוליטית שהמאיסה את הפוליטיקה ?

  • 135.

    קנס כל המדינה הזאת קנס אחד גדול (ל''ת)

    סומסום, 12/11/08 17:58

  • 134.

    חשבתי שאנחנו דמוקרטיה אולי גם להכריח אותי לקום כל בוקר ב6:00

    אזרח כועס, 12/11/08 17:53

    אני לא אכנה את שטרית כבוד השר כי לא מגיע לו
    וזה ברור שעכשיו גם אם יכריחו אותי להצביע עבור ראשי ערים ואו לכנסת
    כדי ששם הפוליטקאים ימשיכו לאכול חינם על חשבון משלם המיסים וימשיכו לא לעשות דבר אלה לאינטרסים האישים שלהם ואו שימשיכו לגנוב לאנוס למעול לקחת שוחד ועוד
    אני אשים פתק שבו יהיה כתוב מה אני חושב
    על אותם אנשים חסרי מוסר
    או שפשוט אשים מעטפה ריקה
    ואז אולי אדון שטרים ישים מצלמה ויאמר בואו ניקנוס את אלה שלא בחרו במישהו
    שטרית לך תחפור בור עמוק כנס לתוכו ושלא ימצאו אותך
    תתבייש תתבייש
    בכח לא תשיג כלום באיומים תשיג את ההיפך

    • gadol

      victor, 12/11/08 18:14

      emet

  • 133.

    שטרית הוא ה-''בובליל של קדימה'' בהבדל שהמקורי חכם יותר (ל''ת)

    האח הגדול של בובליל, 12/11/08 17:47

  • 132.

    אולי שיעלו את רמת המועמדים,ינקו מהרשימה את המושחתים,ואת

    המתנחלים בכנסת, 12/11/08 17:37

    (אלה שיושבים שם על הכיסאות כל חייהם על חשבון המדינה והם מכל המפלגות)ואז לא יצתרכו להכריח את אזרחי המדינה ללכת להצביע.לא!חס ושלום.יושר?לא ולא!הם רוצים להמשיך לשבת על הכיסאות,ללא קשר לרמת השמוסרית והשיכלית,להתפרנס על חשבוננו ולהכריח אותנו ללכת לבחור בהם.

  • 131.

    זכות ההצבעה כוללת את הזכות שלא להצביע

    Daniel, 12/11/08 17:33

    מה יבוא אחר כך? סנקציות על אי החזקת רכב? או קנס עלאי שימוש בטלפון נייד?

  • 130.

    מי שלא רוצה להצביע למושחתים יקנס על עודף יושר? (ל''ת)

    ככה זה במדינה מושחתת מהיסוד, 12/11/08 17:31

  • 129.

    דמוקרטיה?!

    שפוי בדעתו, 12/11/08 17:30

    אריה בר, השר מאיר שטרית יצאתם מדעתכם?
    הדמוקרטיה מבוססת על רעיון חופש הבעת דעה וכמו 107 אני ורבים אחרים אני מאמין רואים באי הצבעה סוג של הצבעה. אם זה לא באף אחד מהמועמדים זה בחינוך ובשלטון ככלל, עצם ההצעה המגוכחת לקנוס את מי שבוחר לא לגשת לקלפי מהווה לכך נורה אדומה.
    ידוע שקל יותר להטיל סנקציות, לאיים ולהפחיד בשביל להשיג מטרות אבל בואו נשאל את עצמנו - זו באמת הדרך הנכונה להניע אנשים למטרה שכזו. רבים וטובים ממני יגדירו זאת יותר טוב, יסבירו את הערכים שעומדים מאחורי השיטה הדמוקרטית ומדוע עצם הרעיון שנשקל בימים אלו במשרד הפנים מהווה סטירה לדמוקרטיה, יריקה למדינה ובעיטה באשכי האזרחים. במקום כל זאת אולי כדאי שאלו שמנהלים את המדינה יתחילו להזיע במקומות הנכונים במקום במשרדי המשטרה מול חוקרים או בבתי משפט מול שופטים. 

  • 128.

    מי שמצביע יקבל יום חופש בתשלום מי שלא לא יחושב לו

    הצעה טובה יותר, 12/11/08 17:24

    החופש כיום עבודה . כל מקומות העבודה יהיו סגורים כך שלא יהיה אפשר ביום הזה לעבוד תמורת כסף . ובא לציון גואל תאמינו לי

    • מה יקבל מי שלא עובד? פנסיונרים למשל? (ל''ת)

      פ., 12/11/08 18:40

  • 127.

    בלי יום חופש בבחירות אני לא מצביע ראו הוזהרתם מושחתים (ל''ת)

    גם אני רוצה לחגוג כמוכם מושחתים, 12/11/08 17:19

  • 126.

    שטרית ממש קטן - תרתי משמע

    רון, 12/11/08 17:19

    האיש מושפע ממאבקים ונסיונות נואלים להגיע לעמדת השפעה או להשמע בציבור.

  • 125.

    הפשפש על גב הכלב

    ווטרינר, 12/11/08 17:07

    שיטרית ,,מתי אתה חוזר הביתה למפלגת הליכוד ? דעותך מתאימות להתנהגותו של ביבי.ולמחויבות אנשי מרכז הליכוד ותומכי הליכוד להצביע עבורו בכל מצב !!

  • 124.

    טוב מאוד. נמאס מהאדישות המזעזעת של הישראלים. (ל''ת)

    הצעה מעולה, 12/11/08 17:05

  • 123.

    לא רציתם אחוז נמוך? עכשיו תקבלו בהפוכה

    Spoonbender, 12/11/08 17:03

    אם תכריחו אותי להצביע - תקבלו פתק לבן.

    אי אפשר להכריח אנשים לבחור להם שליט מבין רשעים.

  • 122.

    להלן הצעה מעולה לעומת ההצעה המטופשת הנ''ל

    גל, 12/11/08 17:02

    לתת יום שבתון בתשלום רק -מי שיבוא בפועל לקלפי יקבל פתק למעביד שישמש כהוכחה על יום חופש בתשלום המדינה

  • 121.

    ההצעה טובה ותחייבת מכוון שאחוז הצבעה נמוך מזמין שחיתות

    יהודה דה-גול אלוש, 12/11/08 17:01

    באחוזי הצבעה נמוכים קבוצות קטנות (מיעוט)מאורגנות לוקחות את כל הקופה וכופות את דעתן על אחרים.

  • 120.

    בהחלט ניתן. להעלות את מחיר הארנונה. ולתת הנחה למי שמצביע.

    ברי, 12/11/08 16:53

    הכי פרקטי והכי משתלם. ובת''א, לתת חניה חינם פעם או פעמים בשנה למי שמצביע.

  • 119.

    כנראה שכבוד השר לא מבין את המונח ''זכות הצבעה''

    ., 12/11/08 16:52

    בניגוד ל''חובת הצבעה'' הזכות, כשמה כן היא אינה חובה. ולכן אין לקנוס את מי שלא מצביע.

  • 118.

    להצביע לאח הגדול במקום

    מצביע משפיע, 12/11/08 16:52

    צריך לפטור מקנס מי שלא הצביע לרשויות המקומיות אך העדיף לצביע לאח הגדול - כי הוא כבר שילם על SMS, וזה הרי כפל קנס.
    אני בטוח שאז מרבית המגיבים פה היו נרגעים.

  • 117.

    למה להסתפק רק בקנס שיעצרו ל 24 שעות מי שלא מצביע. איחסה איזו מדינה

    א, 12/11/08 16:47

    זאת המדינה היחידה בעולם שפועלת כעסק כלכלי ורק ממציאה חוקים ותקנות כדי לגרום לאזרח שלה לשלם עוד מיסים

  • 116.

    עבודה

    כל ההגיון, 12/11/08 16:45

    אולי הממשלה תתן לעצמה כנס על כל העניים במדינה ועל כל המובטלים שמאוד רוצים לעבוד
    ולחיות בכבוד ולא לקבל שכר מנימום שמספיק
    ל..................... כלום

  • 115.

    לדעתי צריך לתת יום חופש ביום הזה - ולבטל משכורת למי שלא בא להצביע

    עומר, 12/11/08 16:45

    לדעתי אכן יש צורך בחקיקה בנושא הזה. אולי זה יהיה שינוי קוסמטי, אבל כשהמצב הוא שלאנשים או נמאס מהשלטון או שלא מעניין אותם לבוא להצביע, וזה כנראה לא ישתנה בקרוב - צריך, יחד עם מאמצים להחזיר את אהבתם לשלטון ואת התעניינותם בשלטון, לדעתי, לעשות גם צעדים חקיקתיים בנושא.
    והצעד שלדעתי יש לעשות הוא כזה: לקבוע יום חופש גם בבחירות המקומיות. כל מי שילך להצביע ביום הזה, ירוויח משכורת על יום זה - כאילו עבד בו. כל מי שלא ילך להצביע, לא ירוויח משכורת על יום זה - כאילו לא עבד בו.
    לצורך כך, יש להפוך לדעתי הת הפתק הלבן - שמשמש כיום רק לכתיבה ידנית במקרה שנגמרו פתקים של מעומד/רשימה - גם לפתק של המנעות. כל מי שלא יודע במי לבחור, או אפילו רוצה למחות, שישים פתק זה - ואפילו צריך למנות אותו במספר הקולות כדי שהמחאה תשמע. אבל, שהבן אדם יגיע לקלפי כדי להראות שאיכפת לו.

    • שום הצעה לא נמנע ממני ללכת מאחורי הפרגוד ולשים הצבעה

      לא מצביעה כמחאה, 12/11/08 17:59

      פסולה. ולזכות בחופש ואז איך ייראו לך התוצאות הבאות'': 100% בחירה ו-60% קולות פסולים.
      במקום ''לרפא'' את הסימפטום צריך לרפא את השורש- הדמוקרטיה המסואבת שלנו.
      למשל:
      ח''כ שנבחר פעם אחת לבנסת מטייל עם הכספים שמקבל כל ח''כ בנפרד בין המפלגות ומוכר את דמי תעמולת הבחירות לכל מפלגה שרק תבטיח לו כסא לעוד 4 שנים. (+משכורת ותנאים של ח''כ).עיין ערך דוד טל.

      ומה עם:
      יחסי הח''כים והאזרחים הם יחסי ניצול אחת ל-4 שנים. ו-4 שנים חגיגה בפלנטה אחרת לגמרי.
      והרשימה ארוכה

  • 114.

    כשאני קורא את דברי המגיבים האהבלים שמתחתיי

    פנדה, 12/11/08 16:44

    אני חושב שאולי יש לנו מזל שהם לא הולכים להצביע, ואולי באמת זה לא הגיוני להכריח אדם שאפילו לא מבין מהי דמוקרטיה ומה תפקידו במערכת הזאת לצאת ולבחור.

  • 113.

    כולם גנבים אז במי נצביע? (ל''ת)

    מיקי, 12/11/08 16:44

  • 112.

    שישנו את שיטת הבחירות

    אהרון, 12/11/08 16:35

    אם ישנו את שיטת הבחירות להצבעה אישית גורפת לכול המשרות
    כולם יצביעו ואז תהיה מדינה חזקה, אבל הם מפחדים...מה יעשו שלא יהיו סקטורים,
    מה יעשו כול העסקנים שלא יקבלו הטבות להם ולתומכיהם, הם יתנדפו לכן אין סיכוי ולכן אנשים נמנעים מלהצביע למושחתים.
    כול הבחירות הם כסף ולצערי המדינה שהיא החשובה ביותר לא רואים אותה מימטר וזו הבעיה המרכזית והרצינית ביותר לעם ישראל, ממש מפחיד.
    עם ישראל צריך להתעורר ולדאוג קודם כול למדינה.
    היום המדינה היא פרה שחולבים אותה ונותנת חלב למאוגדים וחצץ לאוכלוסיה שלא מאוגדת.

  • 111.

    שישנו את שיטת הבחירות

    אהרון, 12/11/08 16:35

    אם ישנו את שיטת הבחירות להצבעה אישית גורפת לכול המשרות
    כולם יצביעו ואז תהיה מדינה חזקה, אבל הם מפחדים...מה יעשו שלא יהיו סקטורים,
    מה יעשו כול העסקנים שלא יקבלו הטבות להם ולתומכיהם, הם יתנדפו לכן אין סיכוי ולכן אנשים נמנעים מלהצביע למושחתים.
    כול הבחירות הם כסף ולצערי המדינה שהיא החשובה ביותר לא רואים אותה מימטר וזו הבעיה המרכזית והרצינית ביותר לעם ישראל, ממש מפחיד.
    עם ישראל צריך להתעורר ולדאוג קודם כול למדינה.
    היום המדינה היא פרה שחולבים אותה ונותנת חלב למאוגדים וחצץ לאוכלוסיה שלא מאוגדת.

  • 110.

    חצי הכוס המלאה. לתת מענק או הטבה למי שיצביע!

    יעקב אלחרר, 12/11/08 16:34

    הנחות בארנונה, הנחה במיסים, ביטול דו''ח חניה עירוני (אם ישנו), 100 קוב מים חינם וכד' מה רע?

    אגב, מישהו כתב שיתנו עונש מוות, זו התגובה הכי מבליטה את האבסורד של הקנס...

  • 109.

    אסור לפהק בטכס של רבין, חייבים להצביע... נפלתם לגמרי על הראש? (ל''ת)

    מיכה, 12/11/08 16:33

    • מה קרה נותנים ליגאל עמיר להגיב?

      אזרח טמבל, 12/11/08 20:55

      נתנו לו גם מחשב לתא?

  • 108.

    אי הצבעה היא סוג של הצבעה

    חי-שדרות, 12/11/08 16:31

    ובחירתי החופשית איך להצביע מתי וכיצד

  • 107.

    להביע בהצבעה גלויה

    זאב, 12/11/08 16:27

    ובפעם הבאה להטיל קנס על הצבעה לא נכונה/ראויה ותחשבו על זה

  • 106.

    בושה! פוסלים פתקים לבנים ועכשיו מכריחים להצביע

    איציק, 12/11/08 16:26

    אתם בטוחים שזאת דמוקרטיה?

  • 105.

    JUST SHOT THEM ..HOW STUPID CAN A SHKENAZI BE (ל''ת)

    REAL JEW, 12/11/08 16:25

    • תגיד לא מספיק שאתה לא יודע עברית

      ס''ט אסלי, 12/11/08 21:00

      אבל מי הדביל שמכר לך מחשב?

  • 104.

    בשבילך ודאי שלא אצביע גם במידה ומפלגתך תהיה רלוונטית

    מפלגת השחיתות והכשלון כועסת, 12/11/08 16:24

    עם ישראל מקווה שמפלגתך לא תהיה בתמונה עד לבחירות הבאות.

  • 103.

    שטרית, איך תכריח את הנבחרים להיות ישרים, גם עם כרטיס הויזה של הסוכנות? (ל''ת)

    אור, 12/11/08 16:24

  • 102.

    דיקטטורה שמאלנית לא תעבור! תקבלו מרד אזרחי! (ל''ת)

    שמאל=דיקטטורה בוגדנית!, 12/11/08 16:24

  • 101.

    דבילי ביותר. ומיותר.

    רותם, 12/11/08 16:24

    ומה עם מי שחולה ולא יכול להבציע? ואם אני לא מזדהה עם אף אחד מהמועמדים/רשימות???!!?!?

  • 100.

    להצביע זו זכות ולא חובה. אי הרצון זו הצבעה עם הרגליים. אם חייבים,

    אריק, 12/11/08 16:21

    ישימו פתק לבן

  • 99.

    קומוניזם מישהו? (ל''ת)

    מרקס, 12/11/08 16:20

  • 98.

    לתת קנס לשרי פנים על הצעות מטומטמות... (ל''ת)

    שטרית, תתחיל לעבוד כבר, 12/11/08 16:18

  • 97.

    לחייב להצביע וגם לחייב למי להצביע

    חיים, 12/11/08 16:17

    מדינת שלומיאלים מר שיטרית על מה אתה מדבר קיבלתם מנדטט לארבע שנים והינה אחרי שנתיים וחצי עוד בחירות אז אני לא מעוניין להישתתף בגועל הזה אין לנו 4 מיליארד ש''ח לבזבז על 120 דרדסים ולכן תצביע לבד

  • 96.

    אולי עונש מוות?

    לת, 12/11/08 16:17

    למה רק קנס? אולי נחוקק עונש מוות למי שלא מצביע? זו ההצעה המטופשת ביותר של מאיר שטרית עד כה, והיו הרבה. הצבעה הינה זכות אזרחית. זכות דמוקרטית. חלק מהדמוקרטיה היא גם החופש לבחור שלא להצביע, אם מתוך בחירה או אילוץ ואם כאקט של מחאה. אני לא הצבעתי השנה (לראשונה) ואינני מתכוונת להצביע גם לכנסת - וזאת כאמירה. לדעתי אין במי לבחור ואנשים דוגמת מאיר שטרית הם הסיבה להחלטה זו שלי.

  • 95.

    כנסו

    נימר דרוויש, 12/11/08 16:13

    אני מציע שיגיד גם למי לבחור ,וקנס למי
    שלא יבחר את מי שיגידו לו לבחור.
    הדמוקרטיה של העובדים

  • 94.

    עוןברים למדינת משטרה!!! קנסות ללא הצבעה בדמוקרטיה... הגזמתם

    אזרחית, 12/11/08 16:12

    דמוקרטיבה פרושה חופש מחשבה חופש דעה. לא להצביע זה חופש דעה וגם חופש מחשבה.
    משהו לא ממש טוב קורה כאן
    זהות ביומטרית לכל אזרח.!!!
    איסור משלוח אימייל עם פרטים עיסקיים !!!
    קנסות עתידיים לאלו שבחרו לא להצביע..!!!
    תחילת סוף הדמוקרטיה.
    מאבדים את עצמנו לדעת
    ...

  • 93.

    בשלב הבא קנס למי שלא תומך במפלגתו של שיטרית...

    ס.ש., 12/11/08 16:09

    או שמדובר בדמוקרטיה או בדיקטטורה..

  • 92.

    חופש ביום הבחירות

    אבי, 12/11/08 16:07

    אולי אם לא היה עבודה אז היו מגיעים יותר אנשים.

  • 91.

    In a democracy its a persons right to choose not to vote

    reality check, 12/11/08 16:06

    Maybe by producing honest leaders, and not low life corrupt politicians, you will attract more people to the voting poles.

  • 90.

    כבוד השר!

    דורון, 12/11/08 16:01

    לבושה היא לי שאתה קרוב משפחה שלנו.
    אבל אני לתומי חשבתי שלבחור זו זכות ולא חובה.
    ואם זו זכות אז יש לי את הזכות לא לבחור כאשר אין אף אדם שלעניות דעתי מסוגל להוביל כל מהלך מדיני או עירוני, לשביעות רצוני.
    האם אני מחוייב לבחור כדי שאתם תתעשרו יותר?
    האם אני חייב לבחור כדי שתהרסו לי את החיים?
    האם אני חייב לבחור כדי שלך ולכמוך יהיה טוב, בעוד אנחנו צריכים להלחם על כל פרוטה?

    אני לא חושב כך.
    ואם תחליטו לחייב, כדאי שלפני החוק הזה תפתחו עוד כמה בתי סוהר (שלצערי יש כבר יותר מדי)כדי שיהיה למו מקום לנוח קצת מהשטויות שלכם.

  • 89.

    טול קורה-קודם קנס לח''כ שלא מצביע במליאה

    ענת, 12/11/08 16:00

    שטרית היקר- קודם תמלאו אתם את חובותכם, כבר ראינו כנסת ריקה מספיק פעמים, אולי קודם קנס לכל ח''כ שלא נמצא בהצבעות על חוקים שישפיעו על כולנו?
    תסתכל קודם עליך ועל חבריך

    • נכון מאוד (ל''ת)

      חבר מכוכב אחר, 12/11/08 17:03

  • 88.

    לתת כרטיס הגרלה לזכייה בחופשה במלון בעיר אחרת לכל מצביע

    Arik, 12/11/08 16:00

    לדוגמה, בתי המלון של ירושלים יארחו לסוף שבוע 1000 מצביעים שיעלו בגורל מבין מצביעי תל-אביב וחיפה ולהיפך.
    בשבוע שלפני הבחירות יש לראיין מספר נכבד של זוכים ואף אחד לא יוותר על האפשרות הריאלית להרוויח חופשה.

    משרד הפנים המוציא כספים מרובים על בחירות כמעט שלא ירגיש בהוצאה ובעת ובעונה אחת יביא לעידוד תיירות פנים, מחד, ולהצבעות באחוזים גבוהים מאד, מאידך.

    מדוע לא לנסות זאת כבר בבחירות הקרובות לכנסת?

  • 87.

    שיטרית במקום אמירה אומללה כזו היית צריך לומר כנסו ותיראו

    שיטרית סאלח שבתי, 12/11/08 15:55

    כניאה השר הזה יצא מדעתו מי בכלל יתייחס לאמירה המטופשת שלו אבל, אילו היה אומר מי שיצביע לרשות המוניציפלית יקבל הנחה של 50 % בארנונה למשך שנה או חצי שנה או חודש או אז היו אחוזי המצביעים מרקיעים שחקים אבל עם מוח קטן כמו של שיטרית רק אמירה אומללה כמו שהוא אמר יכולה להיות. לך הבייתה שיטרית לאכול מופלטה.

  • 86.

    בולשיט!

    אורן, 12/11/08 15:54

    אני עברתי לפני חודש לעיר אחרת. על מנת להצביע נכון יש צורך להכיר את כל העניינים של העיר. ההצבעה במקרה זה לא תהיינה אובייקטיבית מספיק. לכם עדיף שאדם כמוני לא יצביע עבור מישהו למשנתו לא אומרת לי דבר.

    בנוסף זה לא יום חופשי, ויש אנשים שלא יכולים להגיע באותו היום ולהצביע. (אני מדבר למשל על אלה שרשומים בעיר אחת ונימצאים פיזית בעיר אחרת באמצע השבוע. )

  • 85.

    אפשר לקזז את הקנס מקצבת הביטוח הלאומי (ל''ת)

    מדינת בננות, 12/11/08 15:51

  • 84.

    לכל המלעיזים - זה נוסה בהצלחה באוסטרליה

    פנדה, 12/11/08 15:51

    אני נגד קנסות, עדיף לתת איזה צ'ופר למי שמצביע - גם את זה עושים במקומות שונים בעולם. פשוט כשהציבור אדיש יש סכנה שקבוצות מיעוט מאורגנות היטב ישתלטו על השלטון, וזו סכנה ממשית לדמוקרטיה ולכן מותר לשלטון לעודד הצבעה בדרכים כאלה ואחרות. לכל מי שאומר שהפוליטיקאים אשמים - מי הביא אותם לשלטון ? רק הציבור אשם, אמנם המערכת שלנו לא לחלוטין דמוקרטית, אבל אם 60% מהאנשים לא מעוניינים להצביע ולהשפיע יש כאן בעיה חמורה ואי אפשר להאשים את הפוליטיקאים. אגב, זו בעיה שאופיינית להרבה מדינות, לא רק לישראל, עניין של חינוך למודעות.

  • 83.

    הדיקטטור הדמוקרט

    דליה חן, 12/11/08 15:51

    השלב הבא יהיה להטיל קנס על מי שמסרב להריח חרא!
    זה אותו דבר, לא?!

  • 82.

    נפלתם על הראש??? מה זה פה, מדינת משטרה??? (ל''ת)

    שדגכג, 12/11/08 15:50

  • 81.

    הלו תתעורר אעבל למי יש חשק להצביע היום מדינת טמבלים (ל''ת)

    avnerbi, 12/11/08 15:49

  • 80.

    למאיר שטרית אומנם אתה אדם טוב אבל כנראה התחלקת

    איתי, 12/11/08 15:48

    על השכל, וכנראה בגלל זה אתה לא ראש מפלגה או מעומד לראשות הממשלה, להטיל קנס על בן אדם שלא רוצה להצביע, לא שזה מגוחך זה אפילו יותר גרוע מלשלוח חייל ל21 ימים בכלא בגלל שפיהק בזמן שהמבס דיבר על רבין, תאמין לי במדינה מתוקנת אין חברי כנסת שיש להם תיק במשטרה או חקירה במשטרה, במדינה מתוקנת אין שיטות כמו שיטות ''הקומבינה'' המפורסמת, ובגלל כול הדברים האלה לבוא ולדרוש מאיתנו להצביע, למה מי אתה? חוצפן!!!

  • 79.

    אני מואס בכל סוגי הנבחרים ,מקומיים ולכנסת ,אז לאנוס אותי לשים פתק לבן? (ל''ת)

    שיטרית ,אכלת קוסקוס מקולקל???, 12/11/08 15:47

  • 78.

    אופייני...ישר מפעילים אלימות!

    לא מצביע, 12/11/08 15:47

    במקום ישר להגיב באלימות כדאי שתבדקו למה אנשים לא מצביעים (זה לא בגלל שלא איכפת לנו..להפך!)
    ואחרי שתבינו, נסו לתקן...ואז כולם ילכו להצביע ובגדול.

  • 77.

    מזהה עצבנות ומפריח שטויות באויר. רק כדי שאייתו את שמו נכון.

    אינקוגניטו, 12/11/08 15:44

    פעם נוספת זה קורה: כשהחינוך כושל אצים רצים לאיומים ולסנקציות.על: ''מקרים קשים יוצרים חוקים רעים'' שטרית לא שמע. רובד אחד מתחת לאמירתו המטופשת מצוי שדה שהוא עוד לא חרש, שלא ידע אפילו על קיומו: שדה החופש לבחור והחופש מ-לבחור. = החופש שלא לבחור. הם מצויים ביסודות הפילוסופיה של הדמוקרטיה. המיעוט ינהל את העיניינים עד שהרוב ימאס בדרך ניהולם ויעשה מעשה. אין לכפות עשיה בקנס. אין לעודדה בתמריץ. בבוא העת תהיה ריאקציה. צריך רק להגן בקנאות על השיטה.

  • 76.

    טוב בסדר, אחרי זה כשבובליל תהיה ראש העיר אל תבואו אלי בטענות (ל''ת)

    אבי, 12/11/08 15:42

  • 75.

    דרוש חוק כוללני

    קוקו, 12/11/08 15:41

    שיכלול גם קנס לחכי''ם שלא מגיעים למליאה. נראה אותו עובר

  • 74.

    תחשוב-תבין!

    מנחם, 12/11/08 15:40

    אם תחשוב קצת מר שיטרית היקר, תבין שאנשים לא הולכים להצביע כי הם מיואשים!
    מרבית המועמדים הן בבחירות הכלליות והן בבחירות האזוריות מושחתים שדואגים לעצמם, לחברים, ואם יוצא להם אולי גם לאלו שבחרו בהם. אבל לשאר... מאן דכר שמיה.
    אם יכולים לרוץ מועמדים שתלויים נגדם אישומים בתחום שכשור לראשות העיר, מה יש לי ללכת לבחור...
    אתה רוצה לשנות? אתה רוצה שנבוא לבחור?
    חסלו את מעמד הפוליטיקאים, הכניסו מעמד חדש, אנשים שעושים, שאכפת להם באמת מהציבור ושמבינים שלהיבחר זה לא כבוד או זכות, זאת מטלה שאדם לוקח על עצמו לא בשביל עצמו, אלא בשביל הציבור!

  • 73.

    לא מבין?

    שש, 12/11/08 15:40

    '' לא מבין מי שלא מסוגל ללכת ולהקדיש רבע שעה מזמנו בכדי להצביע עבור מי שעתיד לנהל את חייו''?

    רבע שעה מחייו?
    בבוקר לקחת מוקדם את הילדים למערכת החינוך ומשם לרוץ שלא לאחר לעבודה (אתם לא רוצים עוד מובטלים, נכון?), מיד אחרי העבודה לרוץ לאסוף את הילדים, להכין ארוחת צהריים וערב, להכין עם הילדים שיעורים ולתת להם קצת תשומת לב, מקלחות, סיפור והשכבה.


    רוצים שיצביעו?
    להכריז על יום שבתון!

  • 72.

    אדוני השר. את קולי לא תקבל בשום מקרה. זכותי הדמוקרטית לא להצביע

    ואני אממש אותה !!, 12/11/08 15:39

    אם היה משקל לפתק לבן, אני בטוח שכמות המצביעים הייתה גדלה בהרבה. אבל אין.
    ואין כח בעולם שיכניס אותי לקלפי כדי להצביע עבור אחד מהמושחתים שמתמודדים. זכותי לא להצביע או לקבל זכות להצביע פתק לבן. ברור ?

  • 71.

    יום שבתון

    ירון זהבי - אי שם בגבעתיים, 12/11/08 15:39

    ביום זה העובדים זכאים לתשלום. כל שנותר הוא שתשלום יתקבל רק אם יציגו טופס השתתפות בבחירות. (כמו טופס יום מחלה) זה כבר יספיק ולא עולה יותר מדיי כסף.

  • 70.

    אדוני השר הנכבד ןמנכ''ל נכבד

    חיים , הרצליה, 12/11/08 15:39

    לפני שאתם עטים על האזרחים עם קנסות ועונשים אולי כדאי לבדוק מה הגורמים לאחוז הצבעה כה נמוך. אולי הגורם הוא במדיניות של המדינה או של משרד הפנים? אולי זה קשור לשיטה? אולי אלה המועמדים? ואולי נמאס לנו, האזרחים, מכל השטויות של הפוליטיקאים באשר הם. וכן..הרעיון האוילי הזה שהעליתם כעת בהחלט גורם לי לחשוב על האפשרות שאולי בד בבד תטילו סנקציות וקנסות גם על פוליטיקאים שלא מקיימים הבטחות ונושאי משרה ציבורית המדברים קברי איוולת ושטות !!!

  • 69.

    שטרית אדם הזוי, מי יכריח אותי לבחור?

    אחד מהעם, 12/11/08 15:36

    כמעט אין פוליטיקאי שאינו מושחת,\\
    אדם שנכנס לפוליטיקה כישר והגון ולאחר מספר חודשים הופך למושחת,
    בודדים ההגונים בפוליטיקה,
    עדיף ללכת לים ולא לבזבז את הזמן בקלפי ולתרום במו ידי לעוד מושחת להכנס לכנסת

  • 68.

    קנס ללא מצביעים

    זכיות פרט, 12/11/08 15:35

    אין שכל אין דאגות
    פשוט חוצפה

  • 67.

    אני לא עצביע בעד המושחתים.... (ל''ת)

    נפגע מהשחיתות בארץ, 12/11/08 15:34

  • 66.

    אני לא עצביע בעד המושחתים.... (ל''ת)

    נפגע מהשחיתות בארץ, 12/11/08 15:33

  • 65.

    כשיתנו יום חופש, תוכלו לחייב לבוא לבחור

    ורד, 12/11/08 15:33

    כל עוד אנשים עובדים (לפעמים עד שעות הערב המאוחרות) ויש להם גם ילדים (שחלקם גם לא הלכו לבית ספר באותו יום) זה לא יהיה הוגן לחייב את האנשים לבוא לבחור.

  • 64.

    דמוקרטיה משמעה גם הזכות לא להצביע! (ל''ת)

    ליאור, 12/11/08 15:31

  • 63.

    ואם אני חושב שכולם אותו דבר, למה שאני אהיה חייב להצביע? (ל''ת)

    )(, 12/11/08 15:30

  • 62.

    מטומטמים אתם רק מאתגרים אותנו להקטין עוד את אחוזי

    יניב, 12/11/08 15:30

    ההצבעה- אני חשבתי שהאחוזי ההצבעה יהיו יותר נמוכים -המדינה המפגרת עם הניהול הדפוק הזה והמשפיל לא מזיזה לאף אחד .אני מילואים כבר הפסקתיולהצביע אין סיכוי

  • 61.

    צפון

    יואב, 12/11/08 15:28

    אם יטילו קנס על מי שלא מצביע אני שם פתק לבן.

  • 60.

    ''זכותנו'' האזרחית הפכה לחובה..

    א.ש, 12/11/08 15:28

    תשאלו את עצמכן איך הגענו למצב הזה
    למה לאנשים כבר לא אכפת
    מה לא בסדר במשוואה
    ותבינו שזה רק אתם
    כשבארה''ב אנשים חשבו שהם גילו מישהו שסוף סוף משדר משהו שונה, הלכו בהמוניהם להצביע.
    גם אי הצבעה זו אמירה, זו אמירה חדה ושותקת.

    אני בעד זה שאנשים ילכו להצביע, כמה שיותר, גם אם נראה להם שהבנחרים לא ראויים, ולרוב הם צודקים, אכן הנבחרים לא ראויים. אך אל לנו לתת את הכוח לנווט לקבוצות קטנות של אינטרסים.

    אז אנו האזרחים צריכים ללכת להצביע, אך לא מכח החוק.
    אתם הנבחרים צריכים להכות על חטא ולהתנצל בפנינו על כל מה שהאכלתם אותנו כל השנים

  • 59.

    ומחר מה? קנס כפסי למי שלא מצביע לכוכב נולד ? קנס למי שלא מתעמל בבוקר

    חיקי, 12/11/08 15:27

    האח הגדול נכנס לורידים.
    מישהו אמר דמוקרטיה ?

  • 58.

    עוד שטויות של הפריץ שטרית (ל''ת)

    בוזגלו, 12/11/08 15:25

  • 57.

    למה לא עונש מוות?

    י, 12/11/08 15:23

    במשטרים טוטליטארים בהם אחוזי ההצבעה הם 100, זה עונש מקובל מאוד...

  • 56.

    אחלה רעיון - מעניין כמה מהר הוא ייפול...

    המקל או הגזר?, 12/11/08 15:23

    אם כבר, אז לתת איזה מענק למי שכן יצביע..
    מה עם אנשים זקנים/מוגבלים/לא בארץ בכל סיבה שהיא/קומוניסטים אנטי-דמוקרטים/סתם מישהו שרוצה למחות נגד השחיתות הגואה באותה עיר שלו?

  • 55.

    לשר שיטרית - שאינו מבין - הנה הסבר קצר

    Amnon Oren, 12/11/08 15:22

    קשישים בבתי אבות, נכים שקשה להם, אנשים זקנים שאינם יכולים ללכת 5 דקות ביום - עכשיו הבנת למה אחוזי הצבעה נמוכים ?

    • כן, כי באמת 70% מהעם הם קשישים ונכים...

      פנדה, 12/11/08 16:26

      אולי די לתרץ ? התעצלתם, לא חינכו אתכם מספיק להבנת ערכי הדמוקרטיה, אתם לא באמת רוצים לקחת אחריות על חייכם אלא לשבת בבית ולהאשים את כל העולם.

  • 54.

    נו באמת

    אני, 12/11/08 15:20

    אתם חושבים שביום עבודה כשאנשים מסיים לעבוד ב8 בערב מעניין אותם להצביע, אולי ורק אולי אם זה יהיה יום חופש יבואו אבל גם אז זה יעלה רק ב5% לא יותר

  • 53.

    שיהיה יום חופש מסודר ושלא יבלבלו את השכל (ל''ת)

    סטנדפיסטים, 12/11/08 15:19

  • 52.

    מעניין את תחאאאת שלי (ל''ת)

    ראש העיר, 12/11/08 15:18

  • 51.

    לבטל את יום החופש למי שלא מצביע בבחירות לכנסת

    וגם חשוב מאד, 12/11/08 15:17

    שניגשים לקלפי להצביע, בסיום ההצבעה יש לקבל אישור שאיתו צריך להגיע למקום העבודה ורק אז יתקבל יום החופש. אחרת היום הזה יהיה על החשבון של האזרח שלא מצביע

    • ואם ישים מעטפה רק זה ייחשב להצבעה או פתק לבן? (ל''ת)

      חי-שדרות, 12/11/08 16:34

  • 50.

    בשם ''הדמוקרטיה'' הצעה אנטי-דמוקרטית בעיל

    רפאל, 12/11/08 15:15

    רק טימטום יכול לחייב אנשים חופשים להצביע ואם לא להעניש אותם. שטרית, אנשים לא מצביעים כי לא מאמינים בפוליטיקאים המושחתים ובמערכת מקולקלת שספק עד כמה היא באמת דמוקרטית. אם אתם רוצה שיעורי הצבעה גבוהה יש להקים מערכת פוליטית שתשקף יותר רצון העם ותהיה כפוף לו.

  • 49.

    מטומטמים! זה יגרום לבזבוז נייר, אנשים ישלשלו פתק לבן. (ל''ת)

    :-), 12/11/08 15:15

  • 48.

    מה עם קנס לפוליטיקאים שמבטיחים ולא מקיימים?

    דרור, 12/11/08 15:14

    לדעתי עקרון ההדדיות צריך להתקיים.
    אני כאזרח אקבל קנס אם לא אלך להצביע,
    מאיר שטרית יקבל קנס אם לא יקיים את מה שהבטיח

    • להגיש תביעות אזרחיות על הבטחות שוא והפרת הסכמים בעל פה (ל''ת)

      חי-שדרות, 12/11/08 16:35

  • 47.

    חוצפן, יש לכל אחת זכות שלא להצביע

    ש, 12/11/08 15:14

    בכלל נמאס מהפרסומות מטעם המדינה: ''צאו להצביע'' - הוכח כבר שאחוזי הצבעה גבוהים - טובים לרשימות הגדולות. זה פשוט תעמולה לרשימות הגדולות במסווה!

  • 46.

    זו הצעה כ''כ אדיוטית שאני לא יודעת איפה להתחיל להגיב (ל''ת)

    אין לו יועצים לדברים האלה?, 12/11/08 15:13

  • 45.

    אפשר לנסות...

    אדיוט מחריש, 12/11/08 15:10

    מישהו צריך ללמד את מאיר שיטרית פרקי יסוד בדמוקרטיה ובאזרחות. הוא בטח לא מבין שלהצביע הינה זכות (ואני מסכים שאין לוותר על זכות זו). יחד עם זאת להטיל סנקציה על מי שאיננו משתתף בבחירות, זו כבר טפשות הגובלת בטימטום. על סמך מה יהיה ניתן להטיל קנס? על סמך זה ש''מאיר אמר''??? לשיטתו, צריך יהיה לחוקק חוק לצורך העניין, להעמיד את ה''אשמים'' למשפט ולהטיל קנסות...או אולי הוא מתכוון כמו בצבא להעניש ללא משפט?
    נו באמת, מאיר, אתה הרי יודע שזה בלון נפוח

  • 44.

    ביום שיהיו גם אנשים ישרים בפוליטיקה אלך להצביע!!! (ל''ת)

    יוסי, 12/11/08 15:10

  • 43.

    מאיר שטרית כנראה חושב שהוא חי באירן

    אייל, 12/11/08 15:07

    ירד מהפסים לגמרי...

    • או באוסטרליה... מדינה טוטליטרית ידועה שקונסת מי שלא מצביע (ל''ת)

      פנדה, 12/11/08 16:27

  • 42.

    חבורה של מטומטמים.

    רובי, 12/11/08 15:06

    אולי זה בגלל שקים חוסר אמון טוטאלי בין ציבור המצביעים לנבחרים?
    חשבתם על זה?
    חכו חכו לבחירות לכנסת ואז תקבלו את הבום לפנים.

  • 41.

    מזה פה, דיקטטורה?!?!?

    שרון, 12/11/08 15:05

    כל אחד יעשה מה שטוב לו

    • כל אחד יעשה מה שטוב לו?

      א, 12/11/08 16:16

      ומה עם חובתו הלאומית וכל הזכויות שדורש מהממשלה? כגון: בטוח לאומי דמי הבטלה וכו'?

      • הגזמת... במדינת הבובלילים יש זכויות בלי חובות, אתה לא יודע ? (ל''ת)

        פנדה, 13/11/08 16:46

  • 40.

    השר הנכבד הסר את המחשבה

    נגד דמוקטטורה, 12/11/08 15:03

    הרעיון האווילי הזה כבר לא ממומש אפילו ברוסיה!!!!הדרך היחידה שיכולה לבוא בחשבון הנה הכרזה על יום שבתון שבו מי שלא מצביע לא יקבל שכר על אותו היום

    • המון מדינות בעולם מיחחיבות את תושביה להצביע

      גרג, 12/11/08 16:17

      הוא ממומש בהמון מדינות בעולם : בלגיה, יוון וכו

  • 39.

    יש לעגן בחוק חובת הצבעה לכנסת .מי שלא יצביע ....

    יחיאל כ''ץ, 12/11/08 15:02

    יש לנכות משכרו את שכר יום השבתון. כך יחסך כסף הניתן לאנשים שאינם בוחרים ומנצלים את יום השבתון לא לצורך לשמו הוא נועד.לא פעם שומעים מהאוצר שיום השבתה במשק עולה למדינה כסף רב. אדרבא ,ישאר יום הבחירה לכנסת, יום שבתון כפי שקיים עתה ועל כן יש לחייב את כולם לבחור.ילך הבוחר ויקיים את החוק . גם אם יטיל הבוחר פתק לבן בקלפי זו עדיין בחירה.

    • בארה''ב אין אפילו יום חופש - והיו תורים של 3 שעות להצביע !

      פנדה, 12/11/08 16:28

      ועוד צריך לטרוח ולהירשם קודם להצבעה. אבל כנראה שם יש חינוך יותר טוב לדמוקרטיה.

  • 38.

    השר שיטרית. שהופיעה אתמול בטלויזייה. בנושא זה .צדק

    פקק תנועה קרית ביאליק, 12/11/08 15:01

    בכול מילה שאמר.זוהי זכותו הריאשונית והלגיטימית .של כול אזרח בישראל. שרוצה להיות שותף. בעשיה הפוליטית מדינית במדינה .לאזרח שלא מצביע. אן זכות להעביר ביקורת. ולשבת בסלון ולקטר כול היום .הבעיה היא שיש .לקחת בחשבון. שהטלת קנס כספי. עד סכום מסויים .לא תזיז לאף אחד בנושא זה .ויש לקחת בחשבון. האים להטיל קנס. זה על משפחות שלמות .או יחדים .וליפני שמוציאים הצעה זו לפועל .יש ליבדוק מדדים מסוימים בנושא זה .

    • תפסיק לשקר, הוא לא עבר שום ניתוח לשינוי מין

      יוסי, 12/11/08 16:15

      ואם כבר, יש לשלול את זכות ההצבעה מעילגים.

      • אתה כניראה לא מבין את גודל הנזק שעושים אלו שלא מצביעים

        פקק תנועה קרית ביאליק, 13/11/08 09:02

        לציבור בישראל .

  • 37.

    עוד צעד בדרך לדיקטטורה

    ישראל ישראלי, 12/11/08 15:01

    הרי הזכות להשתתף בהצבעה היא זכות - וביטוי של חירות, לא של השתפות בכפייה.
    ומה הצעד הבא מר שטרית? אולי כמה ימי מחבוש כדי להמריץ את האזרחים הסרבניים להצביע? ואולי עונשי גוף? ואחר כך שלילת אזרחות למי שאינו משתתף בבחירות הכלליות?
    ומדוע לעצור כאן - האם נשקלת גם האפשרות להעניש את אלו שלא יצביעו למפלגה שכבוד השר - או הפקידות הבכירה אינה חפצה ביקרו? הרי אם מחליטים לצמצם את חירויות האזרח - מי כבר יקבע היכן זה ייעצר?
    כאזרח שכן הצביע - למורת רוחי אני חייב לציין, אני מציע לכבוד השר, מר שטרית (שבהערת אגב - אני חבר מפלגתו) - להתרכז בדרכים לשיפור השירות לאזרחים - ולהפחית את המיאוס שמעוררים המערכת ונציגיה באזרח הרגיל, עם ענני האבק הנקשרים ''מעת לעת'' לנציג זה או אחר.
    מאידך אני מציע לו ולמרעיו לא לעסוק בדרכים, אמצעים ושיטות להטלת טרור או לכפייה רעיונית כזו או אחרת על האזרח. כבר כך הצליח מר שטרית לעורר בי התנגדות נמרצת במסע הצלב שניהל לאיחוד רשויות (שהיה מיטיב עם ראשי רשויות חזקים, ומסרס יישובים איכותיים עם ייחוד ואופי) והתנהלותו הנוכחית אינה תורמת, בעיני לפחות, לדימויו הכולל

  • 36.

    קנס לא יועיל=לשלול ממנו זכויות מסוימות=כמו נהיגה=זה יהיה מאד מועיל!!!! (ל''ת)

    נ.כהן לכסף יש תחליף לחיי אדם לא=אין חידוש רישיון!!, 12/11/08 14:59

  • 35.

    הצעה נגדית

    הדיקטטורה הנאורה, 12/11/08 14:59

    אדון שטרית הנכבד , מה דעתך שתחוקק קודם חוק שבו ייקנסו ואף יוכנסו לכלא נבחרי ציבור שאיננם משרתים את הציבור שלשם כך הרי נבחרו......

  • 34.

    במקום קנס - תשקלו הנחה בארנונה למי שכן מצביע (ל''ת)

    יאצ'ק, 12/11/08 14:58

  • 33.

    בובלליזים שלטוני במיטבו. (ל''ת)

    ניר מטבעון, 12/11/08 14:57

  • 32.

    כשתעלו את הרמה ותתחילו לעבוד גם אחרי הבחירות

    מנדטורי, 12/11/08 14:56

    עד אז תנו לי לישון בשקט!

  • 31.

    יש להוסיף פתק ''נמנע'' חוקי,במקום הפתק הלבן, כדי לאפשר לאזרח להביע באופן

    דרור מרמת גן, 12/11/08 14:55

    מלא את דעתו על הממסד הפוליטי המעמיד את עצמו לשלטון.

  • 30.

    השר שטרית הזעיק ממוסקבה יועצים מה ק.ג.ב לשיכלול שיטות האכיפה. (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 12/11/08 14:52

  • 29.

    עוד רעיון

    סימיקו, 12/11/08 14:51

    עוד רעיון מטומטם מבית מדרשו של שטרית.

  • 28.

    קנס כספי

    אזרח מיואש, 12/11/08 14:51

    אחוזי האצבעה משקפים את דעתם של האזרחים על רשויות המדינה ונבחריה .

    • לא, אחוזי ההצבעה מעידים על כשל חינוכי

      פנדה, 12/11/08 15:53

      אנשים שפכו דם כדי שנוכל ללכת להצביע בבטחה במדינה הדמוקרטית שלנו, במקום להיות תחת שלטון המנדט הבריטי או משהו גרוע יותר. אחוזי הצבעה נמוכים מעידים על בורות וכשל ערכי של המצביעים - איכות הפוליטיקאים שלנו נגזרת מנתונים אלה בדיוק, ולכן אי אפשר להאשים אותם.

  • 27.

    חשבתם שאולי אתם(הפוליטיקאים ) אשמים!!!!!

    עדי, 12/11/08 14:50

    אחוזי הצבעה נמוכים מעידים על כישלון של הפולטיקה הארץ !!!
    אאין לאדם סיבה ללכת להצביע גם אם זה 2 דקות כאשר הוא /היא לא בטוחים/חושבים שזה יביא שינוי!!!!!!!!!!!!!
    ארה''ב בחרה ובגדול כי הם ראו שיש סיכוי לשנות את המפה הפוליטית !!!! -קחו דוגמה!

  • 26.

    מאיר שטרית ?! זה אתה ?

    אזרח מודאג, 12/11/08 14:50

    בדרך כלל אתה מדבר בהגיון הפעם הגזמת ! תפנים , אנשים לא באים לממש זכות בחירה כי זה לא שלא אכפת להם ( יש גם כאלה ) הם לא באים כי נמאס להם מפוליטיקאים , רדודים נמוכים, מושחתים ברובם שלא כל כך מעניין אותם מי שלח אותם לשלטון ! חוסר ההענות מתוך יאוש !ברגע שתעלה הרמה בקרב הפוליטיקאים , האמן לי גם עניין הציבור יעלה.

    • לא קונה את זה

      פנדה, 12/11/08 15:56

      אולי יש כמה ערים בארץ שבהן אף מועמד לא היה ראוי, אבל גם בת''א וגם בירושלים היו מועמדים ראויים. אני לא קונה את זה שבדקת את המועמדים וחיטטת באתרי הבית של הרשימות והמועמדים, במצעים שלהם, ברקורד שלהם - מחקר שהיה לוקח לך שעה מקסימום. שעה מחייך בשביל להשפיע על 5 השנים הבאות. אתה לא עשית את זה - אתה התעצלת, ובפעם הבאה שתזהה משהו רע בעירייה שלך אתה תהיה הראשון להתבכיין על כך. זה מראה על בורות, ילדותיות וכשל ערכי. עדיף שתודה - התעצלתי, התמסטלתי, לא היה לי חשק לצאת מהבית.

  • 25.

    חובת הצבעה

    דמוסטינס, 12/11/08 14:46

    - חובת הצבעה אינה מתיישבת עם עקרון החופש, שהוא עקרון יסוד בדמוקרטיה. זכות האזרחים שלא לבחור שוות ערך לזכותם לבחור.
    - כפיית הצבעה תפגע ביחסם של האזרחים לחינוך הפוליטי-דמוקרטי, מאחר שהם עשויים להגיב בהתנגדות למקור הכפייה.
    - מידת הלגיטימציה של השלטון הנבחר לא תעלה עקב שיעור השתתפות גבוה, שכן ההשתתפות מנוגדת לעתים לרצון הציבור.
    - חובת ההצבעה תשחרר את המפלגות מכל אחריות לניהול מסע בחירות לעידוד מצביעים להשתתף בבחירות.
    - שיעור פתקי ההצבעה הריקים והלא-כשירים במדינות שבהן חלה חובת הצבעה הוא גבוה. כמו כן, חובת ההצבעה עלולה להביא להצבעה מקרית או סתמית כדי לצאת ידי חובה או להצבעת מחאה קיצונית, ובכך להביא לכך שתוצאות הבחירות אינן משקפות את עמדות הציבור.
    - מדינות שהיכולת הכלכלית שלהן מוגבלת אינן יכולות להצדיק את השקעת המשאבים הכספיים והאנושיים הדרושים לקיום החובה ולאכיפתה.

  • 24.

    שטרית

    מאיר, 12/11/08 14:46

    בשביל לבוא להצביע צריך שיכנסו לפוליטיקה אנשים ישרים ולא גנבים מושחתים וסוטה מין כמו שראינו במפלגתך אז עדיף לך לשתוק כי גם לך לא חסר

  • 23.

    שטרית

    מאיר, 12/11/08 14:45

    בשביל לבוא להצביע צריך שיכנסו לפוליטיקה אנשים ישרים ולא גנבים מושחתים וסוטה מין כמו שראינו במפלגתך אז עדיף לך לשתוק כי גם לך לא חסר

  • 22.

    לשלוח את השר והמנכ'ל להסתכלות חשש לארוע מוחי ל-2 בו זמנית (ל''ת)

    יואב, 12/11/08 14:45

  • 21.

    ממש שערוריה

    פלוני, 12/11/08 14:44

    המדינה הזאת השתגעה , אולי גם תתנו לי קנס שאני לא הולך להצביע בבחירות לכנסת ?
    איפה הדמוקרטיה?

  • 20.

    צודק לגמרי (ל''ת)

    אסף, 12/11/08 14:44

  • 19.

    תעשו מה שבא לכם

    ערבי, 12/11/08 14:44

    בחיים לא אהיה חלק מארוחות השחיתות שלכם ובכלל אצל הערבים אין מה לדבר כשזה מגיע לבחירות או ששוחטים אותך או שאתה הולך להצביע.

    • 85% הצבעה במגזר הערבי - כנראה שאתה צודק (ל''ת)

      פנדה, 12/11/08 16:07

  • 18.

    אתם צריכים להיות ראויים ונקיים לפני שאתם מדברים בצורה שכזאת.

    ofer, 12/11/08 14:44

    ואין אלטרנטיבה אחרת!!!!

  • 17.

    ומי שלא יצביע קדימה יקבל קנס מכופל ואפילו כלא.ומוות בתליה! (ל''ת)

    נתן ש.ספסופה, 12/11/08 14:43

  • 16.

    תוצאה לאיבוד האמון של האזרח ברשויות המדינה (ל''ת)

    אזרח מיואש, 12/11/08 14:42

  • 15.

    פחחחחחחח

    nnm, 12/11/08 14:42

    ''אני לא מבין מי שלא מסוגל ללכת ולהקדיש רבע שעה מזמנו בכדי להצביע עבור מי שעתיד לנהל את חייו''
    לא פלא שאחוזי ההצבעה כ''כ נמוכים,הרי הממשלות מתחלפות ועדיין אין שום שינוי משמעותי והציבור כבר איבד לגמרי את האמון בפוליטיקאים שרק מקשקשים לפני הבחירות ובפועל לא קורה כלום והמצב מדרדר משנה לשנה.

    אז תגרמו לי ללכת בכוח לקלפי,בכל מקרה אני ישים שמה פתק ריק וגמרנו,רק חבל שתבזבזו לי רבע שעה(או יותר) מהחיים.

  • 14.

    70% לא הצביעו , מעניין למה באמת?!

    ליאון, 12/11/08 14:42

    הייתי מציע לשר ולנבחרי הציבור בכלל להסיק מסכנות מכך ,אולי יש אכזבה ומיאוס של הציבור מנבחריו , במקום להעניש את הציבור יש לבחון דרכים לשפר את השרות לאזרח ולהציע מועמדים איכותיים שיתנו באמת לעיר שלהם.

  • 13.

    דמוקרטיה

    זאב, 12/11/08 14:40

    לכב השר

    עיין ערך דמוקרטיה במילון
    ההצבעה היא זכות

  • 12.

    תוצאת איבוד האמון ברשויות המדינה (ל''ת)

    אזרח מיואש, 12/11/08 14:39

  • 11.

    תתחילו ביום חופש כדי שאנשים יוכלו להגיע להצבעה

    זה אבי עצבני, 12/11/08 14:39

    אחר כך דברו על ענישה

  • 10.

    וקנס גדול יותר לבחירות הכלליות לכנסת (ל''ת)

    ליאור, 12/11/08 14:37

  • 9.

    ממאיסים את הדמקרטיה על האזרחים

    צפונבונבון (לא צפון ת''א), 12/11/08 14:37

    מדוע לקנוס את מי שלא מצביע בבחירות?
    לקנוס את מי שכן מצביע ......
    כמו ש''קונסים'' את מי שעושה מילואים.
    תמציאו עוד מספר דרכים להמאיס את הדמוקרטיה ואת המדינה על אזרחיה/תושביה, פוליטיקאים מושחתים

  • 8.

    למי שלא נצביע שטרית יהיה שם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל''ת)

    עסקן מקצועי בזוי, 12/11/08 14:34

  • 7.

    במקום לתת פרס למי שמצביע, חוצפה!! (ל''ת)

    ג, 12/11/08 14:32

  • 6.

    למה ישר קנסות?? צ'פרו את מי שכן מצביע! (ל''ת)

    עוד דרך להיכנס לכיס?, 12/11/08 14:32

  • 5.

    במקום לתת סנקציות , שטרית הנכבד, תחשוב לתת פרסים או פשוט

    ח, 12/11/08 14:32

    לחנך את האנשים להצביע,,,חצוף גם הורס אולמות חתונות שלא תיבחר הלוואי לכנסת הבאה

  • 4.

    יש לבעוט את שטרית וההצעות ההזויות שלו לכל הרוחות (ל''ת)

    מורשת השיכור, 12/11/08 14:32

    • סתם שאלה: אתה מתנחל הזוי במקרה

      האזרח ק', 12/11/08 21:07

      שקורא לבניי החיילים נאצים. ולבנותיי שמשרתות בצבא ....? זה אתה שבהבל שולח את ילדיי למלחמה הבאה בגלל רעיון משיחי הזוי? אם זה העניין תעשה טובה קח את הכדורים ותירגע!

  • 3.

    קנס כספי .עד מאתיים שקל לאדם .או למישפחה לא יזיז לאף. אחד .

    פקק תנועה קרית ביאליק, 12/11/08 14:29

    או למישפחות או יחידים .בעלי אמצעים כספיים .יש לישקול את הרעיון.הזה . בכול הרצינות ולחשוב .כיצד לחלקו בכול שכבות האוכלוסייה. על פי מדדים שונים .

  • 2.

    שר הפנים צדק בכול דבריו שנאמרו אתמול בטלויזייה (ל''ת)

    פקק תנועה קרית ביאליק, 12/11/08 14:25

  • 1.

    מסקנה

    רועי, 12/11/08 14:23

    לשנות את חוק הבחירות, כל שמההגדרה ''זכות הצבעה'', תשתנה ל''חובת הצבעה''.
    אם זה עובד באוסטרליה, אין סיבה שזה לא יעבוד פה.

    • זה גם עובד בהולנד שהיא לא מדינה חשוכה

      ברוך שפינוזה, 12/11/08 21:04

      מחייבים שם אדם להגיע לקלפי ואין שבתון ומי שלא מגיע נקנס. לא חייבים להצביע אבל להגיע חייבים