• 21.

    עמיחי - הם באמת הולכים למקום אחר ומשתכרים בכבוד. (ל''ת)

    שרה, 19/02/09 08:54

  • 20.

    אני רוצה לדעת...

    אורית, 12/11/08 13:24

    כמה מרויח מורה במשרה מלאה במדינתנו,וכמובן אל תשכחו לציין מה זה ''משרה מלאה'' אצלכם+כמה ימי חופש בשנה(חגים ומועדים,חופש גדול),לא כולל ימי חופש שמגיעים למורה לפי חוקי העבודה.ואז אני אדע אם אתם סתם בכיינים או שיש דברים בגו.
    כי במקומות שאני מכירה משרה מלאה זה 9 שעות ביום+5 שעות בשישי,חופשים מינימליים בחגים(רק כאלה שכל המדינה לא עובדת בם)וימי חופשה לבחירה כקבוע בחוק.וכל זה בשכר מינימום...ואומרת תודה שיש עבודה.

  • 19.

    מלומדים יותר! לא איכפת להם כמה תלמידים מתענינים במה שהם מעבירים ללא רג (ל''ת)

    נ.כהן הם באים לעבודה=ומחכים כמו התלמידים רק לחופש, 12/11/08 12:40

  • 18.

    מורים לאנגלית

    רונית, 12/11/08 08:37

    יש מחסור חמור במורים לאנגלית ולכן כמעט כל דובר אנגלית מתקבל כמורה בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים ובהתאם התוצאות

  • 17.

    קודם שיהיו מחונכים

    עידו, 11/11/08 23:53

    רק אחר כך משכילים

  • 16.

    בודאי למדו מתי ואיך לשבות..... יש נסיון..... השכלה? (ל''ת)

    האיכפתית, 11/11/08 19:29

  • 15.

    התגובות המזלזלות כאן בהשכלת המורים מעידות על איך רואה הציבור את מוריו (ל''ת)

    תמי, 10/11/08 22:13

  • 14.

    מורה בישראל = עבדות

    כבר לא מורה, 10/11/08 20:37

    האם הגב' עמיחי מוכנה להתחלף ולקבל את שכר של מורה?
    להסכים לשיעבוד ואובדן החרות שלה?
    מעבר לאובדן החרות ושליטה על זמן המורה, (מדובר על שעותיו הפנויות,בהן הוא אינו מועסק, שעות הפנאי שלו...), מנסים להגביל את חירות המחשבה שלנו!

  • 13.

    אין יוקרה למעמד המורה

    מורה ותיקה, 10/11/08 15:49

    אני מורה מזה 30 שנה.
    מעמדי הולך ויורד בעיני ההורים התלמידים ובעיקר העיתונאים שמאד אוהבים להפוך אותנו לשק חבטות.
    מצב המורים לאנגלית. אין מצב. אין מורים לאנגלית. פשוט אין מורים. בבית ספרי חסרים שני מורים לאנגלית. מגיעים כל מיני ''מורים'' מחליפים. בחטיבת הביינים של בני המצב לא טוב יותר. שהגב' עמיחי לא תתהדר בהישגים ומעמד שאינם. זורים חול בעיני ההורים והם מאמינים. חבל על החינוך בארץ. עצוב.

  • 12.

    אכן תגובה הולמת למנכלית משרד החינוך

    מורה, 10/11/08 15:47

    את המנכלית לא מעניין שהמורים יותר איכותיים, הכי מעניין אותה שהשכר נמוך ומי שלא רוצה שילך הביתה -ועדיף כביכול מעצמו ללא צורך לשלם לו פיצויים.
    אתם מבינים, זה מה שנקרא לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, מורים אקדמאים איכותיים בשכר רעב;
    סליחה, את מנכלית משרד החינוך או מעסיקה בסקטור הפרטי עם רצון להשאיר כמה שיותר כסף במפעל ולא חשוב איכות התוצרת?
    את גם מוכמה לעבוד בשכר כזה, או ללכת מרצונך הביתה?

  • 11.

    הכנסו

    תתחילו ללמד ולא להתבכיין, 10/11/08 15:31

    המורים רק מתבכיינים התלמידים של היום לא לומדים כמו אנחנו בעבר (אני בשנות ה-50 לחיי) ונולדתי פה המורים החצופים לפני שנה לא החזירו את ימי השביתה הגדולה!!!! והמיותרת!!!! הם חושבים רק על עצמם וכיסם (כן כן) ומדוע למשל מחר ביום הבחירות בתי ספר שבהם יוצבו קלפיות לא ילמדו? מישהו מהמורים חשב בכלל שאולי אפשר למשל לקחת את התלמידים למוזיאון? או להעסיק אותם במשהו או למשל יום טיול? לא!!!!! הם פשוט קפצו על העגלה של עוד!!! יום חופש!!! מבוזבז!!! על חשבון התלמידים כאילו שאין להם מספיק ימי חופש בשנה!!!! אגב כל!!!! המשק עובד!!! רגיל!!!! למה המורים החצופים צריכים לקבל סתם ימי חופש? בשנים האחרונות נולד גם ישרו חג שבימים שאנחנו למדנו הוא לא היה קיים והרשימה עוד ארוכה לא מספיק שהרמה בארץ היא נמוכה בגלל ...!!! עוד החצופים האלה דורשים דרישות מפליגות על כלום נא לא לצנזר

    • הערות מרושעות ולא מדוייקות

      דורון, 10/11/08 22:00

      לצערי כל מה שכתבת גובל בהשמצה אחת גדולה. שתי בנותיי במערכת החינוך היסודית ומחר- יום הבחירות מתקיימים לימודים רגילים. אני מלמד בתיכון גדול ומחר לימודים רגילים. כל מי שאני מכיר לומד ומלמד מחר כרגיל.
      את ימי השביתה החזרנו עם מאות שעות הוראה. אני אישית לימדתי בנוסף כ6 שעות שבועיות כולל שלוש שעות אפס במשך חצי שנה כולל ימי החזרת שביתה בקיץ.

    • בוא להיות מורה

      יעקב שמיס, 16/11/08 09:42

      אני מזמין אותך להיות מורה ליום אחד בלבד.
      לפני שאתה כותב שטויות, בוא להיות מורה ותראה כמה ילדים רוצים בכלל ללכת למוזיאון ו/או טיול (גואל נופש שלא יתואר).
      בברכה ממני,
      מורה שעזב אחרי 13 שנה , בעקבות התנאים המצויינים בהוראה

  • 10.

    תשובה למנכ''לית - למה שמשהו ירצה להיות מורה בישראל?

    מורה שלא חוזרת!, 10/11/08 13:10

    השכר על הפנים, העבודה שוחקת, מעמד המורה על הקרשים, חוסר הערכה של משרד החינוך. התעמרות של מנהלים לא ראויים, שאינם יכולים לשמש דוגמה או סמכות פדגוגית.
    התנהלות מטומטמת של המשרד, ראו איזו ''רפורמה דבילית!''
    אני שמחה שפרשתי בזמן, לא אציע לילידי להיות מחנכים בישראל!
    המערכת קורסת, עם מילים יפות, לא עושים חינוך!

  • 9.

    יש לדון במגמת נטישת המורים! ידוע כי מורים

    שלומי, 10/11/08 13:02

    הם הסקטור המשתלם ומתעדכן ביותר במדינת ישראל.
    לצערי,
    1. לא כל המשתלמים ורוכשי התואר, ראויים ללמד.
    2. לא כל מי שראוי, נשאר במערכת.
    3. רפורמת אופק חדש לא תוביל לשיפור כח האדם בהוראה.
    4. מי ששורד במערכת החינוך ואת המערכת ראוי לפרס ישראל.
    5. לא ממליץ לאף אחד להיות מורה!

    • משתלמים??

      ירושלמית כמעט, 11/11/08 07:36

      מקבלים גמול השתלמות על שיעורי פסיפס, ציור ואילוף כלבים (כן!)

      • לירושלמית

        שלומי, 12/11/08 09:00

        אכן, המורים הם הסקטור המשתלם ביותר במדינה.
        אפילו מורה המשתלם האומנות הפסיפס, יכול לנתב את ידיעותיו בתחום לתלמידיו.
        חבל שלא התייחסת לכל מה שכתבתי.

  • 8.

    אשלייה ! זה עדיין לא זה . מערכת החינוך נמצאת מאד נמוך (ל''ת)

    אחד שמכיר את המערכת מבפנים, 10/11/08 12:47

  • 7.

    המגמה היא ירידה במספר המורים

    דניאל, 10/11/08 12:39

    הדבר היותר מדאיג הוא לא רמת המורים, אלא מספרם. הסיבה שממוצע הגיל הולך ועולה היא כי בכל שנה מצטרפים פחות מורים צעירים, ולכן לא רק שממוצע הגיל הולך ועולה, אלא יש גם פחות מורים. לכן יותר תלמידים על כל מורה וכך הלאה

  • 6.

    תואר אקדמי אינו אינדיקציה לאיכות!

    שם, 10/11/08 12:20

    השכלה מצומצמת, מתמחה, כמו זו שרוכשים באוניברסיטאות ומכללות אינה מדד לאיכות, לכל היותר היא מדד להכשרה מקצועית.

    איכות מורה היא השכלה רחבה מעבר לנדרש בסילבוס, ידע כללי מתחומים שונים, דרך ארץ ועוד. את אלה לא ''רוכשים'' בתואר ראשון, שני או דוקטורט, אלה יכולות אינטלקטואליות ורגשיות שאדם נולד אליהן וגדל איתן. צמא לידע, רצון לחנך ולא רק ללמד, ללמד לבחינה הבאה.

    לכל היותר אלה משכילים בורים. עדיפים הבורים המשכילים, צבי ינאי למשל.

  • 5.

    אם אן למורים הללו .אידיאולוגיה של חינוך וערכים. שום דבר לא יעזור . (ל''ת)

    פקק תנועה קרית ביאליק, 10/11/08 11:12

  • 4.

    עדיף שיבואו בגלל השכר

    אורן, 10/11/08 10:22

    ככה אנשים באמת איכותיים יבואו ללמד. והביקוש למקצוע ההוראה יגדל. והפסיכומטרי יעלה מ-530 ל-680+.

    אבל אני חי בסרט - זה לא יקרה (השכר לא יעלה). מפעיל מלגזה בחברת החשמל ימשיך להרוויח 18K בחודש, ואנחנו נמשיך לשלם את המסים.

  • 3.

    ''משכילים''-נו באמת.חבורה של דפ''רים. (ל''ת)

    בושה, 10/11/08 09:58

    • אתה היית מוכן לעבוד בכזה שכר, בלי קשר לרמת האינטיליגנציה שלך. (ל''ת)

      לבושה, 10/11/08 15:49

  • 2.

    מתאים למגמה של כלל האוכלוסיה

    שרה, 10/11/08 09:25

    בכלל האוכלוסיה יש עליה ברמת ההשכלה, היה עצוב מאוד אם המורים לא היו חלק ממגמה זו.
    חשוב לזכור שמבנה המשרה של מורים, בניגוד למרבית המשרות במשק, הוא גמיש מבחינת שעות העבודה ומאפשר המשך לימודים לתואר שני.

  • 1.

    ''תואר ראשון''- פיקציה

    מורה בכיר, 10/11/08 09:12

    ''תואר ראשון''הוא פיקציה, כי הוא כולל בעלי ''תואר ראשון'' ממכללות למורים, בהן רמת הלימוד נמוכה כי הסטודנטים והסטודנטיות ברמה נמוכה. עשיתי תעודת הוראה במכללה למורים (הסבת אקדמאים) לאחר תואר ראשון ושני באוניברסיטה מכובדת, ונחרדתי מהרמה הנמוכה של הסטודנטים ''בעלי תואר ראשון'' לעתיד. הם עילגים, בעלי ידע כללי נוראי ובעלי רצון טוב להיות מורים, אבל אני לא הייתי רוצה שיעמדו מול ילדי, כי הם מקרינים רמה אינטלקטואלית נמוכה ודוגמא אישית לא טובה למי שרוצה להיות אדם משכיל. אלה הולכים להיות המורים של הילדים שלכם בבתי הספר. העיקר שיש להם ''תואר ראשון''.

    • למורה הבכיר מתגובה 1

      מורה בשבתון- כן חוזרת..., 10/11/08 23:15

      למשכיל, בעל שני התארים, באוניברסיטה המכובדת בה למדת, לא לימדו אותך לא לעשות הכללות? האם אתה מהווה דוגמה אישית לילדיך, בהיותך אדם כה שיפוטי? העיקר שיש לך שני תארים, זה לא עושה אותך משכיל יותר, עובדה היא, שדבריך נבערים מדעת, וגורמים להסתה מיותרת, כנגד מי, שאתה עצמך נמנה ביניהם.

      • חבל שלא למדת בשבתון

        מורה בכיר, 12/11/08 09:55

        אני אכן אקדמאי בעל שני תארים ומה שלמדתי באוניברסיטה- וחבל שאת לא- זה להכליל. האוניברסיטה בנויה על מחקר אקדמי, שהוא ממש בהגדרה מכליל; מנסה להפוך אוסף מקרים פרטיים למשהו שיש בו חוקיות. זה, בתוספת התרשמותי מהקורה ''בשטח'' (המכללה בה למדתי) מביאים אותי לנסח בעיה כללית של המערכת. במקום לעסוק בקלישאות על ''הסתה'' או ''למה אתה מכליל'' (אמירה של מי שאינם מבינים מהו לימוד ומהי השכלה) תחשבי גם את על בעיות המערכת, דווקא בגלל שאת חלק ממנה.