• 69.

    כל הכבוד

    איברהים, 25/05/09 16:01

    אפשר לסמוך על חיילי ישראל
    תמשיכו כך עד שתגרשו את כל היהודים
    כל הכבוד לכם אני ערבי ומוכן להתנדב לעזור ולגרש את היהודים מישראל
    סטודנט ערבי פלשתיני אוניברסיטה העברית

  • 68.

    משקרים לחיילים קרביים בשביל לפנות בית.

    יש דברים גדולים מזה, 30/10/08 10:02

    אומרים בעצם לחיילים מרמת הפרט עד מפקד הגדוד, שלא סומכים עליהם, אבל כדי שיקריבו את חייהם סומכים עליהם.

  • 67.

    ''הסיבה למידע הכוזב שניתן להם היא''השיטה יכולה לעבוד פעמיים פעם ראשונה

    טורונטו טורונטו, 30/10/08 03:10

    ופעם אחרונה, החיילים אינם מטומטמים, בפעם הבאה ידווחו לאחור באמצעות הסלולרי וצה''ל יעמוד כמו אידיוט מול ונגד יהודים אמיצים,

  • 66.

    כי המתנחלים שמשרתים בגדוד ישר היו מתקשרים לחברים שלהם לספר ולחבל (ל''ת)

    מה לא ברור?, 30/10/08 00:23

  • 65.

    כל מי שהשתתף בהתעללות הנוראה הזאת ישב בגיהנום (ל''ת)

    רותם, חדרה, 29/10/08 23:41

  • 64.

    חיילי מג''ב שפינו ביצעו פשע נורא. שהקב''ה ישמור עליהם מכל רע

    כתום, 29/10/08 22:22

    להוציא ילדים בכח באמצע הלילה, לשבור להם ידיים ולהרוס בית באופן כל כך מבהיל - זה מזעזע.

  • 63.

    שוטר שמוציא בכח באישון לילה ילדים מהמיטה . איך הוא ממנהג לילדיו?

    יוש, 29/10/08 22:22

    האם המשטרה מחפה על אלימות במשפחה אצל שוטרים שמבצעים פינויים בכח בלילה כלפי ילדים?
    איך שוטר חוזר הביתה ומסתכל על התינוק שלו במיטה אחרי שהוציא תינוק מהעריסה ולא נתן לאימו אפשרות לקחת אוכל בשבילו?
    איך מרגיש מפקד ששיקר לחייליו?
    האם יוכלו לסמוך עליו שיצעק אחריי?
    האם אותו מפקד גדוד יצעק אחריי ויגלה שהוא מסתער לבד?
    חלק מהתשובות במלחמה הקרובה.

  • 62.

    ואתם עוד רוצים לגייס חרדים...

    ר, 29/10/08 22:02

    אפילו בדוסים לייט, בני הישיבות, צריך לטפל בכפפות של משי פן יכעסו וימרדו. ואתם רוצים להקים גדודים של חיילים שיהיו נאמנים לרב עובדיה?

    לאן הגענו שצריך לפחד מהתגובה של החיילים עד כדי כך שנותנים להם מידע מוטעה? חייל שלא מסוגל לבצע את תפקידו לא צריך להיות בצבא נקודה. בני הישיבות הם משענת קנה רצוץ, מי מבטיח שביום פקודה הם יעשו את המוטל עליהם?
    עדיף היה אם לא היו מגייסים אותם מלכתחילה, עכשיו יש לנו צבא פוליטי שעושה מה שבא לו.

  • 61.

    המדינה מתה

    מיכאל, 29/10/08 21:39

    המדינה מתה אבל למרות הריח אף אחד לא מגיב

    למה
    למה
    למה
    כי כולם עברו שטיפת מוח

  • 60.

    Shame (ל''ת)

    Amir, 29/10/08 20:48

  • 59.

    ברק,אל תגרור את החיילים לפעול בניגוד לרצונם ולאמונתם!

    אליהו,חיפה, 29/10/08 20:46

    זה לא הצבא הפרטי שלך !

  • 58.

    זה בהחלט מתאים לברח ולכל ממשלת הזדון הזו גנבים כגנבים (ל''ת)

    רחלי, 29/10/08 20:02

  • 57.

    שיטת הרמייה הזו החלה בתש''ח בעניין אוניית אלטלנה!

    בעל הנר, 29/10/08 19:10

    וממשיכה גם היום.
    האירוע בתש''ח הותיר ציון דרך מכוער בדף ההיסטוריה.
    מעניין וסקרן כיצד העניין הזה יסגר?

  • 56.

    צה''ל... גמור. (ל''ת)

    ישראל, 29/10/08 16:59

  • 55.

    צבא פוליטי, אולי כדאי לסרב פקודה גם לפעילות בטחונית?! (ל''ת)

    חזי, 29/10/08 14:49

  • 54.

    ''התנחלות'' קרית ארבע?

    צפרירה, ען''ד, 29/10/08 14:32

    חברון, עיר האבות, עיר ואם בישראל, מעולם לא פסק בה ישוב יהודי. קרית ארבע, עיר בישראל, עם אוכלטוסיית עולי ברה,מ ולשעבר מזה עשרות שנים. גבעת חרסיהב - שכות הוילות של קרית ארבע הקרויה אלוני ממרא או גבעת ממרא - אולי התנחלות רמת אביב על גבעת שיח מוניס?

  • 53.

    קרא לי אותו דבר בשומרון לפני 4 שנים

    חייל מילואים, 29/10/08 14:17

    לפני 4 שנים היה פינוי של 2 קראוונים ביצהר ואני שירתתי באיתמר במילואים. קיבלנו הוראה מהמח''ט דאז אל''מ יובל בזק לחסום את היציאה מהיישוב איתמר, בהתחלה נמסר לנו שזה בגלל ארוע בטחוני בחוורה.
    לאחר מספר שעות הבנו כבר לבד מאיפה הגיעה ההוראה.
    יש לציין שתוך כדי חסימת היישוב איתמר אשתי שרצתה לצאת לעבודתה בירושלים מיישוב ליד נחסמה ע''י חיילים באותה טענה, היא התקשרה אלי והדבר היחיד שיכולתי להמליץ לה זה פשוט לתת גז, לסוע ולפרוץ את המחסום של החיילים.

    בסוף אותו קו לאחר שבועיים המח''ט שבא אלינו לשיחת סיכום אמר לנו ''שאין ברירה היינו חייבים להתנהג ככה כי אין לנו דרך אחרת להתמודד עם המתנחלים''.

  • 52.

    הריקבון של קדימה חדר גם לשורות הצבא. אבוי לנו! (ל''ת)

    נתן, 29/10/08 12:05

  • 51.

    אני מאוד מקווה שמדובר בדיווח לא נכון. אחרת המצב בעתיד יהיה חמור מאוד! (ל''ת)

    חיים, 29/10/08 12:02

  • 50.

    לשחרר את בני הישיבות משרות

    בולס שיקמים, 29/10/08 11:29

    מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה חיילים עם נאמנות כפולה שמחליטים על דעת עצמם לאיזה פקודה יצייתו.

    מוטב לא לגייס אותם, ולמנוע מהם אימון צבאי וגישה לנשק.

    • טיפש-אם היה לך קשר למציאות היה מתברר לך שהנאמנות שלהם היא ליהודים ולא (ל''ת)

      משה, 29/10/08 12:13

  • 49.

    להיות אמיתי, תקראו.....

    אבא של חייל דתי בגבעתי, 29/10/08 11:28

    1. כלל יסוד. כמו שדורשים אמינות מהחיילים, צריך אמינות של המפקדים. אחרת אפשר לסגור את צהל.
    2. חייל דתי ימני , ראוי להתחשב בו, שלא יבצע את הפינוי עצמו. אבל אבטחה סביבתית , גם אם זה שלא יבואו מתנחלים נוספים, הוא חייב לבצע.

    3. לכנס את החיילים, להסביר, אם הצבא טעה ושיקר, להודות!!! ושהאמון יוחזר במלואו במיידי.

    • למה חיילים צריכים לחסום אזרחים ישראלים כשלא מדובר בפעילות ביטחונית?

      ערן, 29/10/08 12:36

      חסימת אזרחים ישראלים בזמן פעילות אכיפתית כלומר פעילות משטרתית מול אזרחים ישראלים - זו עבודת המשטרה בלבד! וגם לא תפקיד של לוחמי מג''ב, אגב.

  • 48.

    מה כל כך חשוב וסודי בפינוי 2 בתים????? (ל''ת)

    יאיר, 29/10/08 11:24

  • 47.

    השיטה מוכרת***חובה להכנס

    ניצול שואה, 29/10/08 11:20

    גם הגרמנים עבדו עם השיטה הזאת כשאמרו ליהודים שהגיעו למחנות שהם הולכים למקלחות...

    • איך אתה לא מתבייש לעשות כזאת השוואה מצמררת

      יצחק, 29/10/08 19:08

      אם אתה ניצול שואה אז אני פודינג

  • 46.

    זה מחדל ממש, מסכימה עם התחושות הקשות של החיילים.

    ירושלמית, 29/10/08 10:52

    1. כי רימו אותם.
    2. כי לקחו דתיים לפנות, במרמה, תנו להם בחירה בזה. הם התגייסו כדי להגן מפני הערבים, ולא כדי לפנות יהודים ולזרוק אותם מהבתים, שלפי דעתם שייכים להם, והארץ שייכת להם.
    ממש חוצפה מה שעשו להם.

  • 45.

    זה מחדל ממש, מסכימה עם התחושות הקשות של החיילים.

    ירושלמית, 29/10/08 10:52

    1. כי רימו אותם.
    2. כי לקחו דתיים לפנות, במרמה, תנו להם בחירה בזה. הם התגייסו כדי להגן מפני הערבים, ולא כדי לפנות יהודים ולזרוק אותם מהבתים, שלפי דעתם שייכים להם, והארץ שייכת להם.
    ממש חוצפה מה שעשו להם.

  • 44.

    להקים להם שכונות חדשות בישובים קיימים זו בהחלט פשרה מדינית הוגנת . (ל''ת)

    פקק תנועה קרית ביאליק, 29/10/08 10:51

  • 43.

    חיילים זה לא רובוטים לשימוש השלטון - זה אזרחים שמתנדבים להגן על מדינתם

    מן הראוי להפנים, 29/10/08 10:48

    ציות עיוור לפקודה -- זה מכשיר שנועד להכנה לקרב, ששם האדם מטבעו מהסס. לקחת כלי זה ולהשתמש בו בכדי לחייב אזרחים שמתנדבים להגן על מולדתם, בשביל כל מיני רדיפות פוליטיות --- זהו פשע שאין כדוגמתו -- ויהרוס את הצבא הלוחם

  • 42.

    עזבו החיילים -הפסיקו לעשות קרעים (ל''ת)

    רפאל, 29/10/08 10:45

  • 41.

    עזבו החיילים -הפסיקו לעשות קרעים (ל''ת)

    רפאל, 29/10/08 10:39

  • 40.

    אחרי שהרסו כוכבי צה''ל את האמון עם המילואימניקים הם כעת הורסים בסדיר (ל''ת)

    צנחן מילואימניק, 29/10/08 10:35

  • 39.

    לאן התדרדרנו? מפקדים משקרים לחיילים? אני מקווה שהפרסום לא נכון

    רס''ל במיל', 29/10/08 10:32

    זה לא צה''ל שאני מכיר מאז 1993!!!

    לא יכול להיות שישקרו לחיילים החוששים מפני חדירת מחבל ומגלים שלמעשה היו פיונים בשטח ועשו משימה שונה.
    נניח מישהו מהשוטרים היה פותח באש,אפילו באוויר כדי להתריע ובפלוגה יודעים שחדר מחבל, האם אין כאן מתכון לדו''צ אפשרי, בחשבם שזהו המחבל?

    איך אפשר לבצע משימה X כאשר אתה ערוך לתרחיש Y??

    מה, אנחנו בצבא הסורי שכובלים חיילים בשלשלאות לעמדה, אומרים להם שהם יחזרו הביתה עוד שבוע ונשארים חודשיים??

  • 38.

    אסור לשרת לצבא שמשקר לחיילים שלו (ל''ת)

    ושולח אותם למשימה נבזית של פינוי יהודים מארץ ישראל, 29/10/08 10:27

    • צודק אבל, במדינה מוקפת אוייבים כמו שלנו

      דילמה איומה, 29/10/08 11:34

      אנחנו חייבים צבא בכדי לשרוד

      • למה

        מיכאל, 29/10/08 21:42

        כדי שהמנהיגים יעשו כסף? הם מוכרים את המדינה תמורת ריווח כספי אישי

  • 37.

    אני לא דתי ועדיין לא מוכן להיות צבא הגנה למוסקים או לפנות ישראלי

    בשביל זה יש משטרה, 29/10/08 10:27

    אפילו אם היה בדואי מהפזורה ביישוב לא חוקי לא צריך שחיילים יעשו זאת.

    מה הקשר לדתייים? האם לחילונים אין מצפון???

    מה השלב הבא? יעמידו חיילים בדרכים ומי שנוסע בלי חגורה או מדבר בנייד יתנו לו קנס,גם אם הוא אבא שלו???

    בשביל זה יש משטרה,או מג''ב לצורך העניין!

  • 36.

    התחיל בזה הצמח, שחיסל את צהל וגוש קטיף . ועכשיו הגמד הנחמד (ל''ת)

    כדי לבצע את אג'נדת השמאל / ערבים ברק מפרק את צה''ל, 29/10/08 10:19

  • 35.

    זה חמור חמור חמור חמור חמור !!!!!

    אורן , סגן מיל', 29/10/08 10:18

    אני לא יודע כמה העובדות בכתבה נכונות - אבל אם אכן זה נכון - ושיקרו ככה לחיילים ואפילו למג''ד - זה נורא .

    תחילת הסוף !

    ורק כדי להבהיר - אני בעד פינוי מתנחלים מאיו''ש - אבל לא ככה - זו לא דרכנו !

  • 34.

    שערוריה של שבירת אמון במערכת. מי שאחראי לזה חייב לעוף מתפקידו

    סא''ל מיל., 29/10/08 10:17

    זה נוגד את ערכי הלחימה והאמון במפקדים בצה''ל. מצד אחד מצפים לנאמנות ללא גבול ולאמון מלא במפקדים ומצד שני מרמים את החיילים. אסור לעבור על זה לסדר היום. אם אף אחד לא ישלם על התרגיל המסריח הזה, זה יגרום למשבר אמון בצה''ל. שיטות של שלטון בולשביקי.

  • 33.

    מאז השמדת הכור הגרעיני בעירק היו לצה''ל שני מבצעים מתוכננים ומוצלחים:

    עינת, ערד, 29/10/08 10:15

    הגירוש מסיני והגרוש מגוש קטיף.
    בכל שאר ההתמודדיות שלו שהיו מול קומץ מחבלים עם ציוד בסיסי (אבנים נק''ל וקטיושות), נחל הצבא החזק ביותר במזה''ת, שאנו מבזבזים מילארדים על חימושו ואחזקתו מפלה מוחלטת.
    ה' ישמור מה יקרה במלחמה מול הצבא המודרני והמאומן של ''בעלת בריתנו'' מצרים.
    הצבא היום הוא לא יותר מחברת אבטחה וכח שיטור של המשטר המושחת ששולט בנו.
    השקר האחרון רק ממחיש את חומרת המצב.

  • 32.

    מישהו עדיין חושב שהשמאל מאמין בדמוקרטיה? (ל''ת)

    גל, 29/10/08 10:09

    • כן (ל''ת)

      זהבה גלאון, 29/10/08 10:14

    • כן! (ל''ת)

      יוסי שריד, 29/10/08 12:02

  • 31.

    איך זה שלבדואים שבונים לא חוקי לא הורסים את הבתים?

    לא מבינה, 29/10/08 10:07

    רק ליהודים אפשר להכנס הביתה באמצע הלילה ולהרביץ? לא ייאומן מה שקורה במדינה הזאת.

    • הורסים גם הורסים

      אזרח, 29/10/08 10:53

      מספיק עם האגדה הזאת

      הורסים גם הורסים - לא מספיק, אבל הרבה יותר ממה שלמתנחלים

      • אף פעם לא פינו לנצח והרסו שכונות, בתי''ס ובתי עלמין כמו בגוש קטיף. (ל''ת)

        לא נכון, 29/10/08 11:13

      • אתה מוזמן לסוע על משולש הכבישים באר שבע- ערד- דימונה ולראות את

        עינת, ערד, 29/10/08 11:21

        בנייני הפאר, הצריפים, תחנות הדלק, החנויות והשבילים הפירטיים שצצים חדשים לבקרים, מה שהורסים הוא אפילו לא טיפה בים, ועל כל מבנה שהורסים בונים אלף חדשים.

  • 30.

    פשוט לא יאמן שהתגובות של החיילים מוכיחות שצדקו כשלא לא סיפרו להם...

    מילואימניק, 29/10/08 10:02

    זה נחמד שחייל יכול לבחור היום בצבא את המשימות שלו. חידוש מרענן שלא היה בזמני. חוצפנים.

    • כנראה לא הבנת את חומרת המעשה. יש להתמודד עם הנאמנות של החיילים ולא

      ישראלי, 29/10/08 10:20

      לרמות אותם. הרמאות רק תגביר את תחושת חוסר האמון במפקדים, דבר שעלול להרוס את הצבא יותר מאשר העובדה שיש סרבנים מכל מיני סוגים - לא רק מימין. אסור למערכת לעשות מה שאדם פרטי עלול לעשות.

    • איזו חשיבה מעוותת, האם גם לילדים שלך אתה משקר במקום להתמודד????

      עינת, ערד, 29/10/08 10:27

      הרס האמון הבסיסי בין חייל למפקד יותר גרוע במובנים מסויימים אפילו מהפשע הנורא בהרס הבתים בניגוד לחוק וזריקת משפחות עם ילדים קטנים בפיג'מות לקור החברוני באישון לילה (כשהרסו בתים ברפיח, לאחר מתן זמן להתארגנות, טומי לפיד נזכר בסבתא שלו בשואה....).
      זהו עוד שלב בסירוס המוחלט של הצבא והפיכתו לכח שיטור בשירות השלטון המושחת.
      הדבר היחיד שיכול להציל את הצבא הוא סירוב המוני לפקודות לא חוקיות בעליל!

    • בטח שצדקו - מחר יקראו להם לפזר במכות כנס של פעילי ליכוד ... (ל''ת)

      שימוש פושע בחיילים, 29/10/08 10:43

    • השיטה ידועה***חובה להכנס

      ישראל, 29/10/08 11:19

      גם הגרמנים עבדו עם השיטה הזאת כשאמרו ליהודים שהגיעו למחנות שהם הולכים למקלחות...

  • 29.

    אני חושב שזה לא בסדר

    אביתר, 29/10/08 10:01

    אני חושב שזה לא בסדר וזה מוכיח על חדירת כוחות לא אקדמאים לפיקוד העליון בצבא.הכל בגלל הימין הדתיים והמיזרחיים.

    • וואווו..איזו תגובה חכמה.. (ל''ת)

      מישהו הבין?, 29/10/08 10:13

    • גזען קטן (ל''ת)

      אמיר, 29/10/08 10:19

    • פקודותיו העצמיות של שר הביטחון עים הפה הגדול ומיתגאה ב

      אשר תל אביב, 29/10/08 14:24

      עוד כישלון ועוד כישלון ועוד כישול
      האם יש לנונו עוד כישוי לכישלונותיו של ברק ?

  • 28.

    ב''ה יתברך נפנה את רוב המתנחלים מהגלות בגדה כדי שיעלו למדינת ישראל וכדי

    יעל, 29/10/08 09:57

    שניה שוב רוב יהודי בארצנו הדמוקרטית.אמן סלה כן יהי רצון.

    • עם יד על הלב, את באמת רוצה לגור עם מתנחלים?

      רוני, 29/10/08 10:21

      הרי את ממש לא אוהבת אותם, אז תחשבי מה יקרה כשיבואו לגור לידך, עדיף לך שישארו שם.

      • נכון אתה צודק יותר טוב שערבים יגורו לידך (ל''ת)

        שונא טמבלים, 29/10/08 10:58

    • שערי שמיים נעולות לתפילותיך (ל''ת)

      מקור בכיר,שמי מרום, 29/10/08 10:34

    • יעל, את בטח ממדינת תל אביב, לא? (ל''ת)

      חיים, 29/10/08 12:04

  • 27.

    צה''ל מתעלם מבעיית חיילי ישיבות ההסדר ומאתרג אותם

    מוטי, 29/10/08 09:56

    אין שום סיבה להודיע לחיילים ידיעה כוזבת על סיבת פעילותם.
    דרך אגב,גם לא צריך להסביר לחייל מדוע הוא עושה פעילות מסויימת.
    חייל מקבל פקודה וצריך לבצע אותה.
    היו צריכים לתת להם פקודה ואם היו מסרבים, לשפוט אותם למאסר ולהעיף אותם מצה''ל.
    במקרה זה הצבא נוהג כבת יענה ועוד אחת שקרנית.
    כדי לשמור על חיילי ישיבות ההסדר הסרבנים בחלקם (לפחות כפי שמשתקף בדברי החיילים בכתבה), משקרים בצבא להם ובעצם לעצמם ולנו.

    • הימין מתעלם מבעיית צה''ל ומאתרג אותו

      ערן, 29/10/08 12:49

      בכל מדינה הסכנה הגדולה ביותר לשלומה - היא מכוחות החמושים שבה, קרי המשטרה והצבא. לכן מפקחים בשבע עיניים על פעילות המשטרה ומוקיעים אלימות משטרתית. זה פחות שייך בצבא שגדול פי 10 ולכן מסתפקים בכלל קדוש - חיילים נלחמים נגד אויבי המדינה, ואף פעם אבל אף פעם לא נגד אזרחי המדינה.

      לצערנו כאן שני הכללים האלה נרמסים ברגל גסה. ולכן עד שיתוקנו שתי הפרצות של אלימות משטרתית, והפעלת חיילים נגד אזרחים ישראלים,
      אין מנוס כי אמם להפסיק לשרת בצה''ל ולהפסיק לשתף כל פעולה עם המשטרה.

  • 26.

    תשאירו לערביי הסמול מתל אביב לשרת בצבא...''ממלכתיים'' מטומטמים (ל''ת)

    יהודי- לא ישראלי, 29/10/08 09:52

  • 25.

    כל הקללות מגיעות לצה''ל..הוא רכש אותם בצדק (ל''ת)

    מילואימניק שלא מוכן להיות שוטר, 29/10/08 09:51

  • 24.

    השלב הבא, 'להפיק' פיגוע בעזרת משת''פים כדי 'להפעיל' את הציונים האחרונים

    תדע כל אם עבריה, 29/10/08 09:50

    הלוואי שהיצירתיות והמעוף ישמשו להחלשת האחיזה הערבית בקרקעות.
    'קדימה' השחיתו את יסודות המדינה עד לרמות עמוקות מאוד.
    בבחירות הקרבות, ישנה הזדמנות הסטורית לשינוי יסודי של המצב. מושחתי העבודה והליכוד התנקזו לגיגית אחת.
    יש לגרום לניקוז המורסה וניקוי כל גרורות הריקבון.

    • אתה צודק אין להם גבולות (ל''ת)

      חסרי מעצורים, 29/10/08 11:49

    • מדוייק! אין להם אלוהים (ל''ת)

      חסרי מעצורים, 29/10/08 11:50

  • 23.

    פעם אחת הצליח. ביג דיל. בפעם הבאה כבר לא יצליחו לעבוד עליהם (ל''ת)

    כל הפוסל במומו פוסל, 29/10/08 09:48

  • 22.

    צה''ל מאבד את אמון העם והופך להיות צבא בשרות השמאל (ל''ת)

    חייל פראייר, 29/10/08 09:43

  • 21.

    עם

    מנחם, 29/10/08 09:39

    מפקדים כאלה ''צה''ל'' לא יכול לנצח.

  • 20.

    אין הבדל בין המחבלים ובין אנשי המאחזים החותכים צמיגים ומחרפים חיילים (ל''ת)

    אלצפן המחורפן , נוער הגבעות, 29/10/08 09:39

    • אכן, אין הבדל

      אלצפן המשפטן, 29/10/08 10:15

      חבלה ברכוש והעלבת עובד ציבור הן בדיוק כמו רצח. צריך לשנות גם את חוק העונשין בהתאם: הגיע הזמן שנערים ששוברים חלונות בבית הספר ואנשים שמקללים שוטרים אחרי שקיבלו דו''ח ייכנסו לכלא למאסר עולם, כראוי לחומרת העבירה שביצעו.

  • 19.

    סוף סוף מישהו קיבל שכל ושמרו על הפרטים בסוד

    גד, 29/10/08 09:34

    רק ככה יצליחו במשימת הפינוי!!

  • 18.

    ברק מנסה למצב עצמו בשמאל באמצעות הונאת החיילים וסיבובם בכחש (ל''ת)

    להתראות בבחירות, 29/10/08 09:32

  • 17.

    צבא שמשקר לחייליו לא ראוי שישרתו בו (ל''ת)

    אוהד, 29/10/08 09:29

  • 16.

    לא משרת בצה''ל

    lolu, 29/10/08 09:28

    אסור לשרת בצבא פוליטי ומושחט, הצבא לא שומר עלינו יותר. אין לי מה לעשות בו. אני משתמט.

    • אנשים כמוך לא ראויים לשרת בצה''ל

      שי, 29/10/08 10:03

      אתה וכל המתנחלים חולי הנפש שלך.
      אגב אתה בטח חי בחולון או נתניה אבל ''תומך'' בהתנחלות

  • 15.

    אני כבר לא בצבא ההגנה לפלשטין מאז שהתחילו לסנן צעירים עם דעות ימניות

    חיילים לסרב פקודה, 29/10/08 09:25

    לא התאים לי צבא של סמולנים שעושה מעשים נאצים ואנטי ציונים בדרכי מרמה.

    וצדקתי!!

  • 14.

    בכיינים נמאסתם

    אורי, 29/10/08 09:20

    הצבא אינו בוחר משימותיו, כמילואימניק של גבעתי שמשרת כבר יותר מעשרים שנה אני יכול להעיד שחלק ניכר מהמשימות שהוטלו עלי נגדו את השקפת עולמי (רמז, הם גם כללו פעילות משטרתית נגד אזרחים). ובכל זאת ידעתי להפריד בין דעותי כאזרח למעמדי כחייל. הדבר המביש בסיפור אינו העובדה שהסתירו מידע מהחיילים, מה שמביש הנה העובדה שכנראה שהיה צריך להסתיר מידע מהחיילים כדי למנוע סרבנות ולמנוע מבוגדים משת''פים במדים להעביר מודיעין לפרחחי הגבעות. כמובן שיד תקיפה כלפי סרבנים (גם סרבני שמאל כמובן) יכולה למנוע את העניין אבל אנחנו לא לומדים..

    • צבא במדינה דמוקרטית לא משקר לחייליו

      ארז, 29/10/08 09:56

      הצבא כמובן לא צריך למסור את כל הפרטים ואת כל הנתונים לחיילים בשטח, ולא צריך להצדיק את המשימות שאליהם נשלחים החיילים בפני החיילים ולתת להם דין וחשבון - אבל הוא מחוייב להגיד להם את האמת בכל הנוגע למשימתם. חיילים צריכים לדעת להיכן (ואם אפשר, גם מדוע) הם נשלחים ומהי משימתם. צבא שמשקר לחייליו לא ראוי לאמונם ולא ראוי שישרתו בו.

      • אתה מבלבל בין תפל לעיקר

        אורי, 29/10/08 10:14

        בעיקרון אתה צודק, צבא לא צריך לשקר לחייליו (למרות שזו מסורת עתיקת ימים בצה''ל). אני עדיין חושב שהשאלה המותית הנה למה הצבא חושב שהוא צריך לשקר לחיילים? התשובה נאוצה כנראה בכך שביפנויים קודמים חיילים בגדו (כן זו המילה) הכשילו פעולות וסרבו. אני מאמין שאם הסרבנים היו נשלחים לשלושים בכלא והבוגדים לשנתיים, לא היה צריך להגיע למצב הנוכחי. העובדה שהכתב לא מביע טיפה של ביקורת על הסרבנים ראויה גם היא לתמיהה ולדיון.

        • אורי, הייתה צריך להכניס 50% מהחיילים לכלא.

          רחלי, 29/10/08 11:43

          כן מחצית מחיילי צהל הם עם כיפות סרוגות.

          כדאי שהשמאל יפנים- בקרוב הימין והדתיים ישלטו בצבא וברשויות השילטון והשמאל יצטרך לעזוב את המדינה.

          • הסתדרנו בלעדיכם מצוין

            אורי, 29/10/08 13:59

            ב-48, ב-56, ב-67, ב-73 -ב-82 אם נקבל את הרציונל שלך אז דווקא במלחמה האחרונה...

            אבל למה אני נגרר? הרי מרבית החיילים חובשי הכיפות, למרות תפיסתם הפוליטית (והיא פחות הומוגנית ממה שחושבים) לא סירבו ולא יסרבו . את אלו שכן לכלא ואת ישיבות ההסדר שראשיהם נותנים גיבוי לסרבנים פשוט לסגור (כלומר להפסיק את ''ההסדר'' ואת התמיכה הכספית מהמדינה)

            • טעות בידך, תלמד היסטוריה. (ל''ת)

              משה, 29/10/08 14:19

  • 13.

    המטרה מקדשת את האמצעים

    אלי, 29/10/08 09:19

    אז מה הסיסמה הפשיסטית המטרה מקדשת את האמצעים נכונה כאשר מדובר במלחמה ביהודים.
    כדי להילחם ביהודים מותר לרמות חיילים, מותר לשאת לשוא את שם הביטחון, מותר ליצור חוסר אימון בין חיילים למפקדיהם, מותר ליצור חוסר אימון בין אזרחים לחיילים, מותר לזרוק משפחה עם תשעה ילדים מהבית באמצע הלילה, לזרוק ילדים לרחוב ללא ביגוד בחוסר כל ולהרוס בית על ציודו, הכל רק כדי שברק יוכל להראות שהוא נלחם במתנחלים, באמת המטרה מקדשת את האמצעים.
    מפקדי צבא עלובים, שלא מסוגלים לנצח את החיזבאלה לנצח את הערבים, הם גיבורים על ילדים יהודים.
    מדינה עלובה שלא מסוגלת לשחרר חייל שבוי הנמצא כמה קילומטרים מהבית, כבר שנתים, מוציאה את גבורתה ויכולתה על הרס בתי יהודים, על מלחמה בנשים וילדים יהודים.
    מפקדי צבא עלובים כאלה לא יצליחו לנצח במלחמה הבאה.
    לא נשכח ולא נסלח למבצעי הפשע במוצאי שבת

    • eli mispar 13

      gol, 29/10/08 09:54

      zo sharooriya,,ubegida btziyonut, ata barak hitasharta derech mdinat hayhoodim bosh lecha.tzodek eli nspar 13

  • 12.

    חוצפה שאין כדוגמתא (ל''ת)

    יהב, 29/10/08 09:11

  • 11.

    רק שינאת מתנחלים תהומית -- תציל השמאל מהתרסקות בבחירות (ל''ת)

    אין סיבה אחרת, 29/10/08 09:06

  • 10.

    הוקפצתם בשביל לייצר פרובוקצית שינאה נגד מתנחלים - לבחירות (ל''ת)

    רק שינאת מתנחלים תציל השמאל, 29/10/08 09:04

  • 9.

    בושה וחרפה אנחנו לא מסוגלים במצב זה לשרת בצבא. ביזיון לצ''הל (ל''ת)

    משה ירושלמי, 29/10/08 09:01

  • 8.

    תמשיכו ככה והחדירה הבאה תהייה במרחב בין השמאל והימין (ל''ת)

    מחבל פוטנציאלי, 29/10/08 09:00

  • 7.

    מפקדים מטומטמים-בלי אמון אי אפשר להלחם (ל''ת)

    נדב, 29/10/08 08:59

  • 6.

    חיילים חושבים שהם מגינים על מדינתם-- ומשמשים לספינים תקשורתים לבחירות (ל''ת)

    פרובוקציה לבחירות, 29/10/08 08:59

  • 5.

    גם את צה''ל השמאל המושחת הורס (ל''ת)

    צבא העם ??!!, 29/10/08 08:57

  • 4.

    כך מתנהלת מדינה לא-דמוקרטית

    ארז, 29/10/08 08:51

    בכחש, ברמיה, באפלה. כל הכבוד לאולמרט.

  • 3.

    סקופ מפגר! חייל יבצע כל משימה ללא קשר למהות שלה

    שלומי, 29/10/08 08:50

    מה הקשר אם החיילים חשבו שהם הולכים לתפוס מחבל אן לבצע פעולה אחרת שהדרג המדיני הפיל על הצבא.
    כתב נחמד , תחפש סקופים יותר רציניים.

    • אתה בסרטים. הרבה חיילים כבר לא מסכימים לקחת חלק

      שלומית, 29/10/08 09:23

      במשימות שקשורת בפינוי יהודים

    • לפי התיאוריה הזאת הנאצים רק מילאו פקודות (ל''ת)

      ד, 29/10/08 09:55

    • אם כך, מדוע לשקר לחיילים? (ל''ת)

      ארז, 29/10/08 09:56

    • ומה עם

      גבי, 29/10/08 10:20

      ''דבקות במשימה לאור המטרה''?
      צבא שמטיל משימות פוליטיות על חייליו תוך הונאתם, שלא יצפה שחיילים יסתערו בשבילו מתוך אמון מלא בפקודות. אנשים מוכנים לסכן את חייהם בשביל להגן על המדינה ועל חיי אזרחיה, ולא בשביל לממש כל גחמה של דרג פוליטי ציני שרואה רק את הבחירות לנגד עיניו.

  • 2.

    אולמרט וחבר מרעיו גיבורים רק על יהודים. נבוא איתם חשבון ביום הבוחר (ל''ת)

    כנניהו המיסר, 29/10/08 08:43

  • 1.

    אם זה נכון זה חמור מאוד וזה יפגע באמון להבא כשבאמת יהיה מצב חירום ! (ל''ת)

    אלי גונן, 29/10/08 08:42