1. תהליך המראת מטוס מחייב ''בדיקה לפני טיסה'' לפי ''רשימת תיוג'' שלמען הסדר יש לערוך אותה בקול רם כאשר הטיס הבודק קורא ובודק אם כל אחת ממפעולות הבדיקה נעשו ונמצאו תקינות.
2. רק לאחר ביצוע הנ''ל מותר לטיס לגשת להפעלת המטוס ולהוציאו לטיס - לאחר שקבל רשות ממגדל הפיקוח.
3.במערכת הטיסות הפרטיות, ישנם טיסים ש''מקצרים'' את התהליך הנ''ל בשיטת ''יהיה בסדר'' הנפוצה בקרב בני ישראל בציון ובחו''ל.
4. זכורני טיס פרטי אחד, שהיה טיס מיומן ומנוסה, ברם מעודף ביטחון עצמי התיחס למטוסו הדו-מנועי כמו למונית בשוק הכרמל והיה מתניע ומיוצא לטיסה לאחר בדיקה 'חפיפה' כדי 'לא לבזבז זמן' עד אשר יום אחד הוא המריא ו''שכח'' לפתוח את ברז הדלק. אכן, הוא המריא וטס כמה מאות מטרים כל עוד היה דלק בצינורות אבל כאשר זה נגמר המטוס קרס ונפל כשחרטומו פוגע בקרקע בחוזקה - כמה דקות לאחר ההמראה. חבל, אבל שגיאתו הראשונה - הייתה האחרונה.הוא השאיר אלמנה ויתומים והורים שכולים. יהי זכרו ברוך וסימן לדורות הבאים כדי שישארו בחיים.