• 68.

    חייל חכם יותר מהמח''ט, קבל החלטה נכונה והארוע הסתיים ללא ירי וניפגעים

    טורונטו טורונטו, 30/10/08 03:17

    המח''ט יצא לא חכם, ''יש ניפגעים לא טוב, אין ניפגעים לא טוב'' מה בדיוק רוצה המח''ט חייל המפקדה שפעל כמו מח''ט. והמח''ט מוכר לנו מזלות בדיאבד...

  • 67.

    בטח חיכו לחברות חובשי הכיפות האמיצים מירושלים (ל''ת)

    טברייני, 29/10/08 10:49

  • 66.

    אם היו הורגים מחבל זה .היו מיתעוררים כול מיני. ארגונים לזכיות

    פקק תנועה קרית ביאליק, 26/10/08 12:11

    אדם בשטחים. ומשנים את כורך המציאות .

  • 65.

    אמא של חייל לשעבר

    אמא, 26/10/08 10:55

    אני מצדיקה את פעולת החיילים, עדיף שידיחו אותם מאשר יחזירו אותם בארון או שישבו בכלא בגלל הרג מחבל אני בטוחה שהרבה אמהות חושבות כמוני, הבעיה שאנחנו מרגישים שיש ברדק בצבא, תתעוררו. זה לא מה שהיה פעם, שידעת שאתה נותן הכל ויודע שכולם מאחוריך.

    • תגובת החיילים

      אמא של חייל, 26/10/08 12:13

      בשנים האחרונות כל פעולה של חייל נבדקת בזכוכית מגדלת לאורך ולרוחב עלידי כל מיני וועדות צבאיות ואזרחיות דוגמא ''נעלין'' ועוד כמה , לפני 30 שנה זה לא היה מתנהל כך,אז כל העם תמך בחיילי צהל, היום חייל חושב אלף פעם איך להגיב, למרות הכל הם היו דרוכים כל העט עד הגעת כוחות הבטחון, וחזרו הביתה בשלום ולא בארונות.
      השירות בצהל הוא 3 שנים וצריך לעשותו באחריות מלאה אבל אחריו כל החיים לפניהם כדי לגדול ולהתפתח, ולא לבזבזם במשפטים או בבתי כלא.
      לצערי זה המקום שצהל הגיע אליו היום בזכות כל וועדות החקירה.

    • לאמא של חייל לשעבר

      אמא של חייל, 26/10/08 12:20

      זה בדיוק כך, לצערינו תראו לאן הגענו, איך אמרת?? תתעוררו עם ישראל, ישר כוח.

    • חשבון נפש בצהל

      סבתא, 26/10/08 13:18

      צהל צריך להתעורר ולעשות חשבון נפש
      ולהחליט איזה מסר הוא מעביר לחייליו. נראה לי שכל הבלגן שיש היום בצבא נובע ממסרים סותרים שמעבירים לחיילים. וגם הראש לא יודע מהרגלים, הנכד שלי נקרא למילואים ו4 ימים הוא לא עשה כלום כי לא ידעו שהוא קיים בכלל מה זה אומר?הסדר בצבא צריך להתחיל מלמעלה מהקצונה ואח''כ לעבור לחייל הפשוט, לדעתי צריכים להראות לפיקוד הבחיר בצהל את התגובות כאן.

    • מי ישב בכלא על הרג מחבל, מספיק עם השקרים והתרוצים. (ל''ת)

      ספורי סבתא, 26/10/08 14:08

  • 64.

    חברים בוא נרגע רגע...

    שימי, 26/10/08 09:49

    אנשים כולם להירגע לרגע...את ההחלטה שעשו החיילים אינני מצדיק אך גם לא שולל.עם כול הכבוד ללוחמים או לתומכי לחימה חייל זה חייל ובמידה ונשקפת סכנה לחיי אדם הוא יעשה הכול על מנת לנטרל את הסכנה.את ההחלטה הם קיבלו ע''פ שיקול דעתם ומצאו אותה לנכון.בסופו של דבר המחבל נוטרל בצורה זו או אחרת.לגבי ערכי צה''ל זהו נושא אחר..אישית הייתי נכנס ונוגס לו את הראש! יום נעים לכולם

  • 63.

    עוד דבר,סביר שהמחבל ישוחרר לבסוף באחת העסקאות

    בשם בן גוריון.לוחם קרבי, 26/10/08 08:34

    האומללות של 'מנהיגינו' היקרים בשיתוף עם מערכת המשפט המגמתית.
    סבירות מגובה בתקדימים עובדתיים. ממצב מייאש

  • 62.

    In russian army they would shoot them

    ephi, 26/10/08 02:11

    medinat pachdanim

  • 61.

    תודה לאל שהשתמטתי, לא הייתי צריך לעבור את הסיוט

    משתמט, 26/10/08 00:59

    הרי ידוע לכול שאם הם היו תוקפיפ הם היו נשפטים!!

    השמאל מחליא את המדינה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • אתה סתם אגואיסט ושפן שממציא תרוצים להשתמטות

      למשתמט, 26/10/08 14:12

      לך לשיר עם אביב גפן ודומיו אתה מאותו הסוג

    • אין דבר כזה משתמטים שאינם סמולנים

      ביי, 29/10/08 09:28

      לא מאמין לך

  • 60.

    אני יכול להבין את המשתמטים, צבא חרא החיילים פחדו שייכנסו לכלא אם יהרגו (ל''ת)

    יוסי, 26/10/08 00:50

  • 59.

    ואם הערבי המסכן נכנס לתא השירותים לעשות את צרכיו?

    הילה שטיגמן, 26/10/08 00:17

    ובמקרה היה שם נשק שהחייל שכח... ואם החיילים היו יורים בערבי המסכן באמצע, דור רביעי לכיבוש...קורבן הקיפוח... ומה רוצים מצה''ל? תפקידו כבר מזמן אינו להילחם בערבים (המדוכאים) אלא לפנות התנחלויות ולשחרר אגרסיות על מתיישבים. ותפקיד בית המשפט והפרקליטות לאכוף את התובנות הללו על כול חייל וחייל, שמא איזה קצין בכיר, או עו''ד צבאי ייתקל בבעיה לנסוע לחו''ל. בקיצור מציאות חיינו הפכה לסדרת ריאליטי מה זה מטומטמת

    • חפשי במה אחרת להפליץ את הבדיחות הלא טקטיות שלך (ל''ת)

      פקק תנועה, קרית מוצצקין, 26/10/08 02:21

  • 58.

    מספיק זה מספיק

    מרק, 25/10/08 12:44

    מספיק עם שלטון הטרור של בית המשפט העליון , התקשורת והשמאל בישראל. במצב שנוצר כאן עדיף לחיילים להיות מודחים מאשר ללכת לכלא. וזה בדיוק מה שהיה קורה לו היו יורים במחבל.

    • גם הבצורתבגללהשמאל והבג''''ץ. (ל''ת)

      שטויות זה שטויות, 25/10/08 16:22

    • ותבין, לא שמאל ולא בגץ (ל''ת)

      תקרא את תגובה 54, 25/10/08 16:24

  • 57.

    גם שוטרת לא ירתה במחבל

    ילד, 25/10/08 08:42

    ואיפשרה לו לחסל זקן.

    האם היא תודח ?

    • לעוף על טיל הביתה (ל''ת)

      כגכג, 25/10/08 20:57

  • 56.

    למה?

    טל, 24/10/08 21:55

    כל מה שיודעים לעשות במדינה הזו זה לחפש אשמים. אם החיילים היו יורים במחבל דרך דלת השירותים היו אומרים שבוצע בו משפט שדה כי זה היה עושה רעש בעולם.
    אבל הם לא ירו ומה שזה עשה הוא רק רעש של רגע בכל הרעשים שיש אצלנו במדינה ולמחרת כולם שכחו מזה כי החייל ''רק'' נפצע.
    אני אומר לכל המנהיגים לנבחרי הציבור ולקצינים הבכירים תתביישו לכם אם זה הגב שאנו החיילים מקבלים מכם בזמן שהעולם והפלשטינאים מנהלים את המדיניות שלכם שהיא שווה לתחת. ושוב תתביישו לכם.

  • 55.

    מה לא עושים כדי לרצות וללקק לגבי אשכנזי , מה מלכא?... (ל''ת)

    תתבייש, 24/10/08 18:35

  • 54.

    אחד מהשלושה הסבר בפנים !!!!!!!

    אחד מהשלושה, 24/10/08 17:55

    מר בוחבוט היקר מדבר איתך אחד משלושת החיילים שהיו נוכחים הפיגוע .
    אני לא יודע מה עבר עלייך אתמול אבל
    כנראה שאזלו כוחותייך והחלטת לכתוב את האגדה של פסח..

    חצי עמוד בעיתון מעריב וכל פרט ופרט הם פרי דימיונך ,
    מכפיש אותי ואת חבריי ..

    עצה ידידותית ממני בעתיד שאתה כותב משהו תכתוב את האמת !!!
    תראיין את מי שהיה שם ותסגור כל פינה ופינה בכתבה שלך...

    אתה אולי מרגיש גיבור ''כתב בכיר בעיתון מעריב'' שכל מה שבא לך אתה כותב
    ומשפיע על עם שלם בשבילי אתה אפס !
    ועכשיו לעניין :
    אם היית מבין קצת במושגים צבאיים יש מושג הנקרא ''סיר לחץ''
    שאומר אם מחבל חמוש מתבצר בתוך מבנה לא משנה איזה, אסור להיכנס !
    אני לא יכנס לפרטי פרטים עכשיו אבל בקצרה
    בזמן האירוע אני זה שדאג ל 50 תיירים ואזרחים והרחיק אותם ..
    אני זה שדאג לחייל הפצוע..
    אני זה שתפס עמדה מול השירותים !
    אתה כותב שאם הוא היה מתפעל את הנשק זה היה נגמר באסון ..
    איזה אסון איזה ??? אם היה מתפעל תנשק ורק עושה צעד אחד מחדר השירותים הייתי תופר אותו.
    זה לא שברחתי כי פחדתי על חיי
    זה לא שעברתי על איזשהו חוק
    זהו הצעד שבאותו רגע ראיתי לנכון..
    ובסופו של דבר אחרי שהבלשים צעקו לו כמה דברים בערבית שפה שאני לא דובר ...
    נכנסנו איתם ועצרנו אותו..
    לסיום..
    אין לי מה להצטדק או לנסות לשנות משהו אם היית מתעניין, שואל , מראיין אנשים
    לא היית מבזבז היום חצי עמוד בעיתון מעריב!
    סלאמת.

    • חייל, אני איתך. אתה נשמע הגיוני והאמת זה דיי מרגיע

      כל הכבוד, 24/10/08 19:46

      לשמוע סוף סוף חייל עם מחשבה סדורה והגיונית לא מתלהמת.
      מאחלת לך המשך שרות טוב כמה שאפשר, שחרור נעים וחיים ארוכים ומלאים!

    • תגובה מצויינת לא יכלנו לבקש יותר

      מעריך, 24/10/08 22:58

      התגובה שלך הייתה שקולה ובטוחה מאוד לך ולסביבה..

      ולגבי המח''ט הוא צריך להתבייש בכך שהחליט להדיח אותם ! פשוט בושה וחרפה.

      חזק ואמץ!!!

    • אל תתימר להבין מושגים שאתה לא מבין

      אחד לא מהשלושה, 24/10/08 23:05

      סיר לחץ לא עושים על מחבל בשירותים. עושים על מבוקש שמתבצר בביתו לדוגמא,או במקרים אחרים של נתחיל לפרט כאן. בנוסף, הרי לך שלאחר תחקיר הוחלט להעבירך מתפקידך, כי נמצא שתפקודך היה ''לקוי'', היה לך מחבל חמוש, משמע בעל ''אמצעי'', אשר את כוונותיו כבר הוכיח. מדוע חיכית 4 דקות להגעת המשטרה? קיבלת מתנה. מחבל בקופסא. במקום לפחד היית יכול להתסער פנימה כמו שלימדו אותי, ואותך, ואת שאר הלוחמים בצה''ל - וזה לחתור למגע. אף אחד לא אומר שתירה בו בדם קר, אבל לתפוס אותו, לתת לו מכה עם הנשק ולשתק אותו. אבל לא, אתם בחרתם להשאר בחוץ ולחכות שהשמטרה תעשה את מה שיכולתם לעשות ב4 דקות שהייתם בחוץ כמו דחלילים מיותרים. אז אל תמכור לקוראים מושגים צה''ליים שאינם קשורים כלל לאירוע. כי אם הם היו קשורים היית נשאר בגדוד לא?

    • תקשיב טוב ילד

      קצין קרבי (מיל.), 24/10/08 23:11

      אני רוצה שתבין דבר אחד, במידה ואתה מי שאתה טוען שאתה: פעלת טוב מאוד.

      כשהייתי בסדיר שטפנו לנו את המוח על ''תרומה'', ''חתירה למגע'' ן-''גביית מחיר בכל מחיר'' (זוכרים את סוגו'ד ומשפט מופז? יופי). דע לך שבנוגע לכל אלה מדובר בקשקוש בלבוש ובמלחמת לבנון השנייה, כשנתקלנו בעמדות נ''ט שלא זיהו אותנו וירו על יעדים שונים, או עמדות מרגמה שלא ביצעו ירי מכוון עלינו אלא על כוחות שכנים - לא הסתערנו. כן כן. שואל למה? העניין פשוט מאוד:
      1. אף אחד מהחבר'ה (מדובר ביחידת מילואים הנחשבת לדרג א', גם בסדיר וגם במילואים) לא התכוון להישפט בבית משפט צבאי בגלל פעל לפי כללי השופטת רחל זיו-טבת הי''ד.
      2. אף משימה לא שווה רבע מחיי חיילי. שום אוזן שאני אשיג, או משימה שאבצע, לא שווה שאמלא פקודות שיכולות להביא לפגיעה בי או בחיילי. באנו כולנו למלחמה לא בגלל אמון שיש לנו בצה''ל או בממשלה אלא אחד בשני והצלחנו להוציא אחד את השני בחיים. כן כן - ''אדם לאדם זאב'' ? אז אנחנו היינו להקת זאבים ששומרים אחד על התחת של השני, אבל שום יחידה אחרת לא ענייה אותנו.

      כל הכבוד לך בנאדם והלוואי והייתי פחות טיפש כשהייתי צעיר'ניק בסדיר ובקבע, ואולי-אולי הייתי חוסך חיים מחיי חיילי.

      רס''ן א.כ.

      • אני מבין למה חטפתי קטיושות כל אותו החודש. (ל''ת)

        בהנחה שאתה מי שאתה, 25/10/08 16:27

    • חייל, תודה שהשארת את המחבל בחיים, אני באמת מבין את השיקול שלך!!! (ל''ת)

      גבעתי, 26/10/08 00:54

  • 53.

    מערכת המשפט שדואגת לאויב שלא יפגע אחראית שהחיילים פוחדים שלא ... (ל''ת)

    השמאל הקיצני אשם במה שקורה, 24/10/08 15:43

  • 52.

    מסכנים החיילים

    עירן השריונר, 24/10/08 14:37

    מדובר בעבדים שהשרות בצבא נכפה עליהם.
    בתור שכאלה הם הבינו שעדיף להם לא להלחם ו''להסתכן'' בכלא או ב''הדחה'' מגוחכת שאינה משנה כלום באזרחות,
    מאשר להסתכן בפציעה או במוות .
    החיילי צה''ל הם בסך הכל ''ציוד מתכלה'' שתפקידו הוא לשמש עבדים של המדינה ובמקרה של בעיה שעלולה לפגוע בקידום מפקדיהם הם יופקרו ויקבלו בעיטה שתעיף מראשיהם את כל הסיסמאות( כגון ''הרעות'') שהצבא שתל בהם.
    לכן החיילים העדיפו לא להיפגע במשימה שלא אומנו לה.
    הייתי עושה אותו דבר בדיוק..

  • 51.

    מסכנים החיילים

    עירן השריונר, 24/10/08 14:37

    מדובר בעבדים שהשרות בצבא נכפה עליהם.
    בתור שכאלה הם הבינו שעדיף להם לא להלחם ו''להסתכן'' בכלא או ב''הדחה'' מגוחכת שאינה משנה כלום באזרחות,
    מאשר להסתכן בפציעה או במוות .
    החיילי צה''ל הם בסך הכל ''ציוד מתכלה'' שתפקידו הוא לשמש עבדים של המדינה ובמקרה של בעיה שעלולה לפגוע בקידום מפקדיהם הם יופקרו ויקבלו בעיטה שתעיף מראשיהם את כל הסיסמאות( כגון ''הרעות'') שהצבא שתל בהם.
    לכן החיילים העדיפו לא להיפגע במשימה שלא אומנו לה.
    הייתי עושה אותו דבר בדיוק..

  • 50.

    מסכנים החיילים

    עירן השריונר, 24/10/08 14:31

    מדובר בעבדים שהשרות בצבא נכפה עליהם.
    בתור שכאלה הם הבינו שעדיף להם לא להלחם ו''להסתכן'' בכלא או ב''הדחה'' מגוחכת שאינה משנה כלום באזרחות,
    מאשר להסתכן בפציעה או במוות .
    החיילי צה''ל הם בסך הכל ''ציוד מתכלה'' שתפקידו הוא לשמש עבדים של המדינה ובמקרה של בעיה שעלולה לפגוע בקידום מפקדיהם הם יופקרו ויקבלו בעיטה שתעיף מראשיהם את כל הסיסמאות( כגון ''הרעות'') שהצבא שתל בהם.
    לכן החיילים העדיפו לא להיפגע במשימה שלא אומנו לה.
    הייתי עושה אותו דבר בדיוק..

  • 49.

    רק השמאל אשם בסרוס צה''ל !! (ל''ת)

    החיילים פוחדים על התחת שלהם, 24/10/08 14:29

  • 48.

    אנחנו משלמים ועוד נשלם על ועדת אור אתה הבנת את זה ברק (ל''ת)

    ישראלי, 24/10/08 13:59

  • 47.

    38 צודק (ל''ת)

    מיל', 24/10/08 13:26

  • 46.

    יתבעו אותם. אתם לא נותנים לחיילים לתפקד. הכוונה לתקשורת, לצבא- הפצ''ר

    אם יירו, 24/10/08 13:20

    המביש ופיקוד בצבא שהתקשורת לימדה אותו לקח והוא למד, ולנבחרי ציבור נהנתנים ומפוחדים מהתקשורת, ולמשטרה שלא מעזה לזוז בגלל טרור התקשורת.רוצים לדעת מי מנהל את הצבא, המשטרה, הפצ''ר, הממשלה וחברי הכנסת? צנזרו- ענת דוידוויץ מרשת ב' ותואמיה כגון אריה ניר וכל החבר'ה מהטלויזיה.

  • 45.

    העיקר שיש להם תבור!!

    NY, 24/10/08 13:12

    במילואים אני מקבל נשק ארוך כי כל חיילי המפקדה לחקו את הקצר!!! הכל סטייל רדוד, בסופו של דבר אין להם מושג מה עושים עם הנשק!!!

  • 44.

    מה היה קורה אם היו הורגים אותו?

    מוטי, 24/10/08 13:11

    היו נשאלות שאלות.
    - האם אתם בטוחים שהוא היה חמוש?
    - האם אתם בטוחים שלא יכולתם לעצור אותו בשום צורה חוץ מלהרוג?
    -האם אתם בטוחים שהוא באמת היווה סכנה לציבור?
    - האם אתם בטוחים שאם הוא היה יורה הוא היה פוגע? או מפספס?
    אם אחת מהתשובות הייתה לא הם היו צריכים לשכור עורך דין טוב.

    • אם הם היו הורגים אותו , הם היו מקבלים צל''ש (ל''ת)

      נמאס מהתרוצים ., 26/10/08 14:15

  • 43.

    עשו עבודה יפה

    לוחם, 24/10/08 13:07

    עבדו לפי תו''ל שנקרא סיר לחץ. גם יחידות מובחרות עובדות כך. מקיפים את המבנה וקוראים למחבל החוצה. יצא - יופי. לא יצא - מורידים את הבית עם דחפור, או טילי נ''ט. לא נכנסים למבנה כשלא חייבים! בטח ובטח אם לא הוכשרת לפעילות מסוג זה. מפקד החטיבה לא גאון גדול... אגב אם הוא רואה בעניין כשלון ערכי, אז גם לו ולמפקד הגדוד יש חלק בכשלון (אנחנו כבר רגילים לגנרלים שלא לוקחים אחריות על התנהלות פקודיהם - הש''ג אשם...).

    • מה הכוונה ''לא חייבים'' ?

      קצין מיל., 24/10/08 13:44

      כשיש מחבל מחזיק נשק בתוך מבנה בשטח בנוי, שיכול בכל רגע להתחיל לירות החוצה ולפגוע בכל מי שבסביבה, זה בהחלט נחשב ''חייבים''.

      תרגולת ''סיר לחץ'' זה לא עבור מצב כזה.

  • 42.

    טוב שלא הרגו

    שפוי מלחמה, 24/10/08 12:54

    עכשיו אפשר לחקור את המחבל, למצוא מי שלח אותו ומי אימן אותו וכמה כסף הבטיחו למשפחתו.
    ןמעבר לכך - נטילת חיים של מישהו אחר מוטב שתעשה רק אם כלו כל הקיצין ולא נותרה ברירה אחרת.

    • חושב שלא מזהים אותך? (ל''ת)

      מר 42: אבל אם הוא יהודי אז להרוג., 24/10/08 13:21

    • אוי כמה שאתה תמים או אידיוט (ל''ת)

      אבי, ספרד, 24/10/08 15:22

    • אין לך מושג כמה אהבל אתה, יפה נפש מחורבן

      פקק תנועה, קרית מוצצקין, 26/10/08 00:58

      נ.ב. ותתבייש לך שלא עשית צבא יא שפן

  • 41.

    מח''ט מצוקמק

    לוחם משוחרר, 24/10/08 12:53

    צריך להבדיל בין לוחמים לגובניקים.
    מי שצריך לדרוש ממנו את החתירה למגע זה מלוחמים בלבד.בלי שום רוח צהל ובירבורים אחרים.
    טוב עשו החיילים שלא הגיבו,מה היה קורה אם היה קורה להם משהו? היו אומרים שזאת עבודה רק למי שהוכשר לכך.
    יאללה שיהיה לכם בכיף במפח''ט,בטח עכשיו תצאו יותר הביתה.

    • כבר קרה להם משהוא! ערבי דקר אחד מהם! יש נשק-תירה!! (ל''ת)

      אורית, 24/10/08 13:25

    • יש להכשיר כל חייל בצה''ל להתמודד עם סכנה מיידית כשהוא נתקל בה

      גם נהגים, טבחים תצפיתנים ופקידי מודיעין, 24/10/08 14:48

      אם הם הולכים ברחוב במדים, שיהיו חמושים. אנחנו במלחמה. ושידעו להשתמש בנשק. הבודדים שלא יכולים או שלא ממולץ שיישאו נשק, שלא ילבשו מדים. או שילבשו מדים שונים לחלוטין כ''צבא סיוע'' או משהו כזה.

  • 40.

    ואם היו עושים משהו? היו נשפטים על ''רצח''....

    ben, 24/10/08 12:44

    ובכלל - טירונות 02 היא כסת''ח. אתה לא באמת יודע מה לעשות ברגע שמחבל תוקף אותך.
    צה''ל יוצא מנקודת הנחה שלא תצטרך את הידע הזה איפה שתשרת ואז דוחף אותך למקומות מסוכנים.
    מי שצריך לשלם על זה בכיסאו הוא דווקא אלוף אגף משאבי אנוש.

    • מה שנכון נכון ...

      ארז, 24/10/08 15:27

      ולא הוסיף עוד

    • אף אחד לא נשפט על ירי במחבל להפך היו מצינים אותם לשבח

      השקר ותרוצים, 26/10/08 14:17

      נמאס מהשקר

  • 39.

    אותו מפקד היה נוטש חייליו ל 5 שנים משפטים פלילים - אם התקשורת

    מי שמדיח נוטש, 24/10/08 12:26

    אם במקרה החיילים היו יורים במחבל (אולי פוצעים אזרח בטעות) או סתם איזה עתונאי היה מחליט שזה רצח של אסיר בשרותים .... החיילים היו מבלים 5 שנים בבית משפט ואולי תיק פלילי על הריגה או משהו כזה... מי שמדיח מפקדונרים על שלא הסתערו על מחבל חמוש... היה גם נוטש אותם בבית המשפט ומול התקשורת ...

  • 38.

    **** לא ברור לי מה החיילים לא עשו נכון ****

    לא מבין, 24/10/08 12:26

    לא מבין איפה הבעיה. החילים ריתקו את המחבל למקומו בשרותים, מקום בו הוא לא יכול היה להזיק לאיש, עד להגעת תגבורת.
    מה הבעיה ?

    • הוא היה עם הנשק בשירותים!! (ל''ת)

      אורית, 24/10/08 13:25

  • 37.

    **** לא ברור לי מה החיילים לא עשו נכון ****

    לא מבין, 24/10/08 12:25

    לא מבין איפה הבעיה. החילים ריתקו את המחבל למקומו בשרותים, מקום בו הוא לא יכול היה להזיק לאיש, עד להגעת תגבורת.
    מה הבעיה ?

    • אני אסביר לך.

      קצין מיל., 24/10/08 12:53

      הפעולה של החיילים היתה נכונה, במידה והיה מדובר באירוע עם בני ערובה.
      אז ההנחיה אומרת לא לא לעשות כלום עד להגעת כח מוסמך, מלבד בידוד האירוע.

      כאשר יש מחבל המחזיק בנשק ועומד להשתמש בו, יש לחסל אותו מייד.

      אם המחבל היה יורה החוצה דרך הדלת הסגורה, או דרך החלון, זה לא היה עוזר לאף אחד שהמחבל ''מרותק למקומו''.

      המינימום שהם היו יכולים לעשות (בלי להכיר תרגולות לוחמת שטח בנוי), היה לרסס את השירותים דרך הדלת מבחוץ, כדי שהוא אולי ייפגע או לפחות יילחץ ולא יצליח להפעיל את הנשק.

      • אני לא בטוח

        פנחס, 24/10/08 14:02

        ערכי צהל מדברים על חתירה למגע.
        אבל איש מקצוע (בכל מקצוע שהוא) צריך לדעת מה היכולות שלו.
        תרחיש אפשרי:
        שני חיילים הנוספים (הראשון פצוע ובלי נשק) פורצים למבנה (הם לא תרגלו לש''ב מעולם) ונהרגים ע''י המחבל שנמצא במבנה.
        התוצאה: מחבל חמוש מסתובב ויורה באזרחים.
        תרחיש 2:
        הם מרססים את המבנה (גבעת התחמשות - המקרה עם הבונקר והדופן הכפולה) גומרים את התחמושת המחבל שלא נפגע יוצא החוצה ופותח במסע הרג.
        אני מסכים ברמה העקרונית עם החלטת המח''ט.
        אבל: הוא היה צריך להעניק להם את הכלים ע''מ להתמודד עם מצב כזה.
        דבר נוסף:
        א) צבירת כח - הליך מקובל בטקטיקה צבאית מאז ומעולם
        ב) הכירות עם היכולות של הכח והאמצעים (לא שולחים כח שיריון לירט מטוסים)
        ג) ''אילו הייתי מצווה על גנרל להפוך לציפור־ים, והגנרל היה ממרה את פי, לא היתה זו אשמת הגנרל, אלא אשמתי אני.'' - מתוך הנסיך הקטו

        גילוי נאות
        איני יודע את פרטי המקרה אלה דרך התקשורת

      • לקצין

        שמעון, 24/10/08 15:48

        טוב עשו כי לא המפקדים ולא החוק היו עומדים מאחוריו,אם היו מחסלים עוד היו מאושמים ברצח מחבל.הרי נאמר שכאן ארץ אוכלת את הבנים.מה לא מובן?

      • קשקוש מקושקש

        קצין קרבי (מיל.), 24/10/08 23:17

        ''המינימום שהם היו יכולים לעשות (בלי להכיר תרגולות לוחמת שטח בנוי), היה לרסס את השירותים דרך הדלת מבחוץ, כדי שהוא אולי ייפגע או לפחות יילחץ ולא יצליח להפעיל את הנשק''

        וואללה.
        תגיד, ואם היו שוכחים איזה תייר מפוחד בפנים, ובמהלך אותו ''ריסוס רמבואי'' הם היו מחסלים בלתי מעורבים? אז מה? רחל זין-טבת הי''ד הייתה תופסת אותם ומכניסה להם צינור כזה שלא יכלו לשבת למשך שנים.

  • 36.

    אני גם חייל מפקדה נושא נשק,תשאלו אותי איך לירות אני לא זוכר.

    בובי, 24/10/08 12:02

    ההכשרה שקיבלנו מהצבא היא אפסית כלום ושום דבר,יריתי פעמיים בטירונות ובזה תמה ההכשרה שלי.
    עברו שנתיים ואני לא יודע איך נראה כדור,מכריחים אותנו להסתובב עם נשק ומחסנית אבל אני יודע שבעת הצורך אני לא אדע להשתמש בו.

    מפקד החטיבה חכם לאחר מעשה,ראינו שגם לוחמים בעת לחץ לא מצליחים לתפקד אז שיסתום את הפה.

    • צודק -- כל מי שנושא נשק חייב לדעת להלחם איתו לפחות קצת (ל''ת)

      המציאות כואבת, 24/10/08 12:30

    • אז תבקש לעשות מטווח! תתרענן! (ל''ת)

      אורית, 24/10/08 13:26

    • בספק.אם היית דורש בעקשנות מטווח כל חודשיים ,אני מאמין שהיית מקבל

      בשם בן גוריון ,קרבי, 26/10/08 08:28

      הבעיה שחיילים רבים מחפשים בעיקר יציאות טובות ומנוחה.כשירות חיילית מינימאלית פחות מענינת אותם.
      מובן שאין זה פוטר מאחריות לעניין את מפקדי החטיבה.

  • 35.

    למה חיילי מפקדה מקבלים את התבור החדש,

    לוחם, במיל'., 24/10/08 11:58

    כאשר יש לוחמים בחטיבות אחרות שאין להם אפילו M4/תבור, מה זה השטויות האלו?!

    • אפסנאים ונהגים תמיד מקבלים הכי טוב מכולם -- לא היית בצה''ל?! (ל''ת)

      סנילי?, 24/10/08 12:28

  • 34.

    אילן מלכה פעם תותח תמיד תותח (ל''ת)

    רותם גבעתי מרץ 99, 24/10/08 11:53

  • 33.

    סוף כל סוף

    רועי, 24/10/08 11:38

    אולי עכשיו צה''ל יחזור להיות מה שהיה קודם - לא עוד מחשבות של ''אולי ישפטו אותי אם אני אהרוג את המחבל''

    • איש לא נשפט על ירי במחבל להפך , נמאס מהתרוצים הפחדניים. (ל''ת)

      ספורי בדים, 26/10/08 14:19

  • 32.

    זה מה שקורה שעוברים טירונות 02

    דני, 24/10/08 11:11

    אם הצבא היה מחייב את כל החיילים לעבור טירונות יותר רצינית כמו 03 כמינימום אולי לא היה נוצר מצב שבו החיילים הם חיילי שוקולד. אם לא הכשרת כראוי אל תתפלא שביום פקודה לא יהיה מי שיבצע את העבודה...

  • 31.

    חיילי מפקדה זה בטח רובאי 02

    EEE, 24/10/08 11:10

    אין להם ניסיון בנשק

    • חיילי מפקדה רובאי 03-07

      חייל מיפקדה, 24/10/08 12:20

      חיילי מפקדה ברובם הם נופלים של אימון מתקדם ויודעים איך להשתמש בנשק אין תירוץ לא לנטרל את המחבל

  • 30.

    חיילי המפקדה אינם יודעים איך חותרים למגע, אולי לתפוס בחורה

    קובי, 24/10/08 10:53

    ספק אם הם מכירים את המילה ''חותרים'', איך המחט יכול ככה להעיף חיילים ללא הכרה שככה הם חיילי מפקדה, כאלה שאינם קרביים ובאו ליחידה כי צבע הכומתה מתאים לתפוס בחורה או שפשוט לא היתה ברירה ...שבת שלום!

    • שטויות. בחייל ביחידה עורפית, ידעתי לדרוך נשק כשמישהו ניסה להכנס למחנה

      יאיר, 24/10/08 11:46

      זה שהיום הם מפחדים יותר מבג''צ מאשר מהאויב.

  • 29.

    הנה ההוכחה ששטיפת מוחות חיילים ע''י ארגוני ''זכויות אדם'' מסרסת את הצבא.

    אברהם, 24/10/08 10:44

    מה מצופה מחייל חמוש ומאומן בהתקלות? לחתור למגע ולהרוג.
    חימוש ואימון הם סבירים,הבעייה היא ברוח הלחימה,מדובר בצבא שמנוהל כמו אוסף מקרי של מתנדבי צבא ישע.מברברים להם על נוהלי פתיחה באש,זכויות אדם,בצלם,ווטש,נשים בשחור.
    מפחידים אותם עם מצ''ח ופרקליטות.
    ומסרסים אותם.
    אני זוכר כחייל חי''ר בשנות ה-70 שמרתי על סדר מופתי בקבטיה רק עם עוד חייל ונהג בקומנדקר בו היינו מסיירים.הם חששו מאתנו וכבדו אותנו.
    והמפקדים לא נתנו לכל הזויי השמאל לבלבל לנו ת'שכל.

    • אתה צודק לחלוטין. כל מלחמת לבנון היתה נראית אחרת אילולא

      צודק ביותר, 24/10/08 13:56

      השמאל וכל הדואגים לאוייב ולא לנו, לא היו מסרסים בשיטיות את העם (הצבא זה העם) במשך כל כך הרבה שנים.

      • חילים נכשלו הלבנון לא בגלל השמאל ,מספיק עם המעשייה השקרית (ל''ת)

        הכשלון הלבנון, 26/10/08 14:21

  • 28.

    מספיק עם ההסתה נגד פרקליטות ושמאל!!!

    גל, 24/10/08 10:39

    אף אחד בעולם לא היה אומר כלום לחייל שפגע במי שחטף נשק מחייל והתכוון לפגוע.

    • מה לעשות שהחבורה הזו הפכה את צה''ל למסורס? (ל''ת)

      ניר, 24/10/08 11:37

    • מספיק עם השמאל המסית (ל''ת)

      גלגלץ, 26/10/08 02:23

  • 27.

    מכריחים אנשים להתגייס, משבצים אותם בלי להתחשב ברצונות שלהם

    אסף, 24/10/08 10:31

    ואז מתפלאים שהם בכלל לא מתאימים או מסוגלים להתמודד עם מה שהפילו עליהם.

    • אספי,לא כיף לך איתנו?

      אורית, 24/10/08 13:28

      מכריחים אותך להתגייס מתוק,לא שיבצו אותך איפה שרצית,אוי יוי יוי,ממש לא יפה.טוב אולי אני אדבר עם אבו מאזן ואבקש ממנו לשבץ אותך אצלו!!

  • 26.

    הם לא הרגו אותם, פושעים!

    סטודנט, 24/10/08 10:08

    אם זה המסר של המח''ט אז אוי ואבוי לנו. מספיק עם ההתייפיפיות ולכנות מעשים מסוימים במילים יפות.

    • צודק - היה עדיף שידפוק בהם צרור דרך הדלת ויצא לרצוח עוד כמה אזרחים

      חתיכת דביל מתייפיף, 24/10/08 11:42

      כמו שהגיבו בפיגועים קודמים, גורמי ביטחון שונים.

      תפסיק להתמם יא חתיכת מתייפיף - גם כשהמחבל נמצא עם סכין או בקת''ב צריך לירות בו כדי להרוג.

      • תגובה טיפוסית

        סטודנט, 25/10/08 19:07

        כמו יהודי פרנואידי טוב, תמיד מחשיב את הסנריו הקיצוני ובעל פחות הסיכויים כסנריו הריאלי. מחבל שמתבצר בתא שירותים ומתקשה לתפעל רובה לא יהפוך לרמבו פתאום. בנוסף, גם את ה''אירועים'' הקודמים ניתן היה לסיים ללא רצח המחבל. מחבל ממולכד לא היה ממשיך בנסיעה על בולדוזר אחרי שהספיק להוריד אוטובוס, מה גם שמספיק אנשים קפצו לו על הבולדוזר. אבל עזוב, למה לחשוב בהגיון אם ניתן לפוצץ לערבי את הראש מחצי מטר?

  • 25.

    מפקד חטיבת גבעתי צריך קודם כל לצאת כנגד הממונים עליו

    ירושלמי, 24/10/08 09:57

    במתכל ובממשלה לגביי הוראות פתיחה באש וגיבוי חיילי צהל , חכם על קטנים

  • 24.

    ליכודניקים טיפוסיים (ל''ת)

    זה ברור, 24/10/08 09:53

    • בטוח שבמועדון או בכדורגל הם היו דוקרים אותו (ל''ת)

      ככה הם, 24/10/08 15:23

  • 23.

    אשמה

    1, 24/10/08 09:51

    כשבמשרד החינוך לא בטוחים מי אנחנו (ורק קוו ירוק מגדיר גבול ולא אומץ מוסרי) ואת מי אנחנו משרתים, אז כשתוקפים אותנו אנחנו לא מגיבים כי אולי זה אנחנו בעצמנו שתקפנו אותנו...

  • 22.

    ואז זהבה גלאון היתה מתלוננת על רצח מחבל (ל''ת)

    דרור, 24/10/08 09:48

  • 21.

    את תגובות 3 עד 13 כתב מגיב יחיד (ל''ת)

    נו באמת, 24/10/08 09:44

  • 20.

    יראו חיילנו היקרים ויפנימו, (זהירות מהפרקליטות...) (ל''ת)

    חזי, 24/10/08 09:40

  • 19.

    ירי בתחנת דלק

    צח, 24/10/08 09:27

    משום מה נראה לי שירי בתחנת דלק דיי מסוכן... יכול לגרום לפיצוץ ולהתלקחות. חוץ מזה לפי החוקים בצה''ל צריך לדאוג למחבל ולראות רק כשאין בררה להורגו.

    מסכנים החיילים לא היה עו''ד לידם לכן לא ידעו כיצד לנהוג ידיהם קשורות כמו כל המדינה.

  • 18.

    זה לא עונש, זה פרס. לשרת במפקדה עדיף בהרבה. (ל''ת)

    אלון, 24/10/08 09:12

  • 17.

    לפנות התנחלויות

    דרקמן הרב, 24/10/08 09:07

    על מנת לאפשר שלום

  • 16.

    אפסנאים מטומטמים! בפה הם גדולים! (ל''ת)

    גולנצ'יק לשעבר, 24/10/08 09:05

  • 15.

    רוח הגדוד, רוח החטיבה. הרבה רוח בחטיבה הזאת.

    עמי, 24/10/08 08:59

    מפקדי החטיבה החליטו לשחק ראש קשה, רוצים כבוד, והרבה. אני לא שומע על משפטים והדחות בחטיבות הצנחנים וגולני, ויש לגבעתי מה ללמוד מהם.
    בסך הכל הארוע אומר שהמפקדים, כן, המפקדים , לא העמידו חיילים טובים, והם צריכים לעבוד יותר חזק .

    נמאס ממשפטים והדחות. תסבירו, תלמדו, תאמנו, ונקבל חיילים טובים. מלהדיח עוד לא יצא חייל טוב. אין שום תקווה בפיקוד ושליטה הנובעים מפחד.

    אגב, לא שמעתי מה סגר המחט על הפירסום כי סגן מפקד בסיס התעסק עם חיילת שלו. או שבדרגות כאלה לא מדיחים.

    • רוח אמיצה בחטיבה צנועה

      מי שחלם גבעתחי, 27/10/08 20:17

      רוח החטיבהחזקה, אנשים שוכחים מהר מאוד מה הלוחמים האמיצים של גבעתי עושים בשטחים עבודה מעולה ויסודית ולא מתרברבים בניגוד לצנחנים וגולני, דווקא בגולני יש המחדלים החמורים וחיילים לפני מבצע ששותים וודקה, לך תבין. חיילי המחפקדההםלוחמים לשעבר שמסיבות כאלו ואחרות משרתים כחיילי מפקדה וראו מה קרה לחבריהם ששפטו אותם ונשלחו לכלא על מקרים פשוטים יותר.
      תשפוט אותם לאחר שתהיה אתה שם!!!

  • 14.

    מזל שהוא קיבל נשק מסובך- לפחות משהו חיובי יצא כאן

    מרק טווין, 24/10/08 08:54

    החדשה המעניינת היא שהמשטרה כן הצליחה להשתלט עליו
    זו חדשה מרשימה,בהתחשב בהסטוריה של ירושלים מחבלים ושוטרים.

  • 13.

    צה''ל אוסף נשקים מהמתנחלים שמתערים ונותן לחיילים שמפחדים (ל''ת)

    אלון, 24/10/08 08:54

  • 12.

    הם מפחדים

    קאזאקוב, 24/10/08 08:52

    מתביעה משפטית אם יפגעו במחבל.

  • 11.

    אז הדיחו 3 גובניקים מהחטיבה וקנס של 23 שקל

    כ, 24/10/08 08:48

    עושים פוזות על חיילים,היום בתור משוחרר זה נשמע לי מצחיק

  • 10.

    ואם הם היו יורים בו? בית המשפט היה מכניס אותם לכלא (ל''ת)

    אניאנו, 24/10/08 08:44

  • 9.

    כל זה בגלל ההוראות המפגרות של השמאל....לשנות את נהלי פתיחה באש (ל''ת)

    הרצל, 24/10/08 08:42

  • 8.

    למה הם לא ירו מהסיבה

    שמעון הצדיק, 24/10/08 08:41

    שאם הם היו יורים לא היה בטוח שאת תעמוד מאחוריהם.
    לא היה בטוח ששר הביטחון שמעדיף את הקוויר באירופה היה עומד מאחוריהם.
    את ושאר מפקדי ובראשם הרמטכ''ל לא נותנים גיבוי לחיילי צה''ל אתם אשמים.
    עדיין לא שמעתי מפקד אחד שעומד אחורי חייל שירה בטעות או לא בטעות והגן עליו.
    כן גם כשחייל יורה בילד אתם צריכים לתת לא גבוי מי שאשם זה הפלסטנאים אם ילדהם נהרגם זה רק הם אשמים וכמובן השמאל שמגבה אותם.
    לכן כל עוד יש להם תחושה שאין גבוי ממכם זה המצב.
    יתרה מכך אני מאשים את הורי החיילים שמאושמים על ירי

  • 7.

    מדיניות בוגדנית וצה''ל צבא ההבלגה האיפוק -- מייצר חיילים אימפוטנטים

    אח''כ היו נשפטים על רצח, 24/10/08 08:39

    החיילים היו מנטרלים אותו בשנייה אבל הם פחדו ובצדק מבצל''ם והתקשורת השמאלנית וגם המפקדים היו מפקירים אותם למשפטים ובלגן... זו בדיוק הסיבה שבכל פיגועי הדריסה מי שחיסל המחבלים היו אזרחים ושוטרים פחדו מלהרוג המחבל.
    ===============================================
    בצל''מ: החיילים לא היו בסכנת חים המחבל היה כלוא בשרותים והירי עליו היה רצח.... לך תכנס ל 5 שנים משפטים ותיק פלילי .... החיילים צדקו, הפושע היא המדינה שלא חוקקה חוק ברור המסדיר טיפול בערבים ...

    • צודק בכל מאת האחוזים. (ל''ת)

      מסכים לחלוטין, 24/10/08 09:28

  • 6.

    בטח שפחדו - אם היו יורים בו בצלם היו עותרים לבג''צ והחיל היה נמק בכלא (ל''ת)

    הבדיחה הישראלית, 24/10/08 08:37

  • 5.

    הסרוס השמאלני והפחד מבג''ץ גרמו את זה . (ל''ת)

    השמאל זה הסכנה האמיתית, 24/10/08 08:36

  • 4.

    המח''ט חי בסרט. חיילי המפקדה כמעט ונטולי הכשרה.

    מ''פ מפקדה לשעבר, 24/10/08 08:31

    טוב עשו חיילי המפקדה שלא הסתערו ורק דאגו שלא יוכל לברוח. ההכשרה של חיילי המפקדה היא אפסית, רבים מהם עם בעיות ת''ש קשות ובעיות בריאותיות. לעיתים יש במפקדה לוחמים לשעבר וזה סיפור אחר. מה גם שבמקרה הזה עדיף מחבל בחקירה מאשר מחבל מת.

    • להבדיל מהמחבל

      שפוי, 24/10/08 09:30

      שסגור בבית שימוש עם רובה שלא עובד.
      כמה הכשרה בדיוק צריך כדי לירות?

      • צריך לדעת לפעול בלחץ

        ~~~, 24/10/08 11:12

        ולכוון, אם אני חושב שזה היה כמו אצלי, חיילי המפקדה יורים 3 כדורים פעם חצי שנה והם יכולים לירות גם לאוויר כי לא בודקים פגיעות

  • 3.

    אם היו יורים בחרא כל מרץ שרץ בצלם והתקשורת היו קופצים

    א.מ, 24/10/08 08:30

    עליהם ולא מרפים עד שהיו נשפטים ומקבלים עונש ה''מקובל'' ולפי התעריף למקרים כאלו בעיני התקשורת.

    • האיש חטף נשק והיה חמוש. אף אחד לא היה אומר שום דבר!!!

      גל, 24/10/08 10:37

      אם הם היו מחסלים אןתו. די עם ההסתה נגד יהודים שלא אומרים אמן על כל רעיון שלכם!!!!
      פשוט הסתה מכוערת שתעלה לכולנו ביוקר.

      • באמת?

        אביב, 24/10/08 11:40

        לפני כמה שנים היה נסיון דקירה של יהודי בקסבה של חברון. הבחור הצליח להרוג את המחבל וקיבל צל''ש מהצבא.
        אבל המשטרה בהוראת הפרקליטות החרימה את נשקו.

      • שום הגיון לע יעזור , השמאל גם אשםבחורבאוזון ונפילת הבורסות (ל''ת)

        תעזוב גילי, 25/10/08 16:41

        • ואתה חושב שזו בדיחה? במציאות אתה צודק (ל''ת)

          שמוקר, 26/10/08 02:24

          • נכון השמאל אשם בכל גם רוכבי האופניים. (ל''ת)

            לשמוקר, 26/10/08 14:23

  • 2.

    צודק ועוד איך.היה צריך לנטרל אותו בכל מחיר ולמנוע אסון כבד יותר (ל''ת)

    אייל משה, 24/10/08 08:27

    • ואם היו מסתערים, הורגים. היו אומרים להם, חבל.....

      יוסי, 24/10/08 09:06

      אם הייתם תופסים אותו חי, היינו חוקרים אותו.

      השתגעתם, בתחנת דלק, ואם הייתם בטעות פוגעים במשהו דליק, באזרח. הוא היה סגור בשרותים, למה לא הזעקתם עזרה (ורק אם היה ממשיל לירות הייתם צריכים לירות בו).

      ובכלל אסור לירות במי שלא יורה עליך.

      בקיצור, תמיד אפשר לטעון אחרת, ואין שום סיבה לקבל טענות המחט.

      • מחט בערימת שחת (ל''ת)

        בובליל, 24/10/08 10:02

  • 1.

    מה בדיוק העונש? (ל''ת)

    שפוי, 24/10/08 08:25