• 9.

    מטוס הסילון הראשון בעולם..

    ילד, 31/10/08 06:33

    מטוס הסילון הראשון בעולם היה המסרשמיט
    דגם Schwalbe Me-262.

    באותה תקופה מתחריה של מסרשמיט בגרמניה יצרו
    מטוסי סילון גם הם.

    מטוס גרמני מענין היה הקומט הקטן.

    המסרשמיט הועתק לאחר מלחמת העולם השניה
    וממנו פותח הסיבר האמריקאי והמיגים
    הרוסים הראשונים.

    בריטניה פיתחה ממנו את המטאור.

    הפוגה מגיסטר הצרפתי, לא היה המטוס
    הסילוני הראשון בעולם, גם לא השני...

    הגרמנים גם פיתחו את ה''מל''ט'' הסילוני
    הראשון בעולם, מדגם V1 ואת הטיל
    הבליסטי הרקטי הראשון בעולם ה-V2.

    הם גם החלו לבנות פצצת אטום לפני האמריקאים,
    דבר שגרם לאינשטין לכתוב את המכתב המפורסם
    לרוזבלט.

    ארה''ב השיגה את גרמניה במרוץ הגרעיני
    בזכות העובדה, שידעה לגייס מוחות
    מכל רחבי העולם לפרויקט מנהטן.

    ארה''ב למדה מפרעה, שחיפש שר כלכלה וגייס
    את יוסף, שהצטיין בתחומו...

  • 8.

    כלי ללא אמצעי מילוט

    חזי, 30/10/08 00:11

    היום להטיס מדריך ופרח טייס בכלי ללא כושר דאיה שאין בו אמצעי מילוט זה חסר אחריות.

  • 7.

    הוי, עתונאים עליך ישראל!

    אחד מן העם, 24/10/08 16:20

    ''הצוקית פותח בתעשייה האווירית'' ו'' מיוצר בישראל ופותח על בסיס טכנולוגיה צרפתית''.

    מאיפה הוצאתה את ה''מיידע'' הזה. הפוגה מגיסטר הוא מטוס צרפתי, כדי להאריך את חייו שופץ ושופר בתעשייה האווירית. זה לא הופך אותו ל''מיוצר בישראל ופותח על בסיס טכנולוגיה צרפתית''. המטוס היה ונשאר מטוס צרפתי.
    ומהייכן העברית: ''מטוס אימון דו-מושבי מסוג סילון''. בעברית כותבים: מטוס אימון דו-מושבי סילוני.

  • 6.

    מדוע בוטל בזמנו .פרויקט מטוס הכפיר ??ביגלל חולשה ישראלית .פוליטית .

    פקק תנועה קרית ביאליק, 23/10/08 11:28

    תאונות במטוס קורות בדרך כלל. בגלל טעות אנוש. ומישחקים בזמן הטיסה שלא רצויים לבצעם בכול מיקרה ומחיר ..למרות הגאונות בהטסת מטוסים . או תקלה טכנית קשה .

  • 5.

    יש לי חשד

    אכ, 22/10/08 22:05

    שה''צוקית'' חיוני ביותר למעשיה האוירית. סוף סוף יש שם לא מעט מיוצאי חה''א שהפנסיה הצבאית אינה מספקת אותם...

  • 4.

    ההתרסקות של הצוקית מקורה בכשל טכני במערכת העילוי!

    בעל הנר, 22/10/08 19:10

    הכשל לא נבע מבעיות של מנועים ומערכות היגוי כגון הגה גובה או/ו כיוון של הזנב.
    אשמח לסייע ככל שאדרש לחקירת התאונה ע''י גורמים מקצועיים בחיל-האוויר.

    • סבבה אחי (ל''ת)

      אריה, 22/10/08 21:37

    • על מה אתה מסתמך? מאיפה הביטחון? (ל''ת)

      משה, 25/10/08 12:42

  • 3.

    כמדומני אין לו מילוט פירוטכני

    מממ, 22/10/08 18:58

    אבקש דעתכם

  • 2.

    בסדר המטוס משמש מיון אבל למה בצורה הזאת? (ל''ת)

    השואל, 22/10/08 18:40

  • 1.

    פשע לשלוח את פירחי הטייס לטוס בגרוטאה מעופפת (ל''ת)

    ניר מרמת ישי, 22/10/08 18:21

    • למה פשע?

      עירן, 22/10/08 19:53

      אם אתה רוצה לראות פשע אמיתי לך למערך המילואים ותראה את גדוד 452 שמשתמש בטנקי מג''ח מתקופת מלחמת יוה''כ.

      כן אותן גרוטאות ישנות יופנו מול סוריה בעת חירום.

      כנראה עלות החיים של השריונרים יותר זולה מאשר עלות החלפת הטנקים.

      • Because there are enough F16A/B with ejection seats on them (ל''ת)

        Hagai, 22/10/08 22:32

    • אתה פשוט לא מכיר את המטוס...

      אלון, 29/10/08 23:46

      אחד המטוסים הכי בטוחים שיש, יכול לנחות ללא מנועים וכל המערכות עובדות על לחץ שמן, שגם עם המשאבות הולכות יש משאבת חירום ידנית.
      מאד קשה להכניס את המטוס להזדקרות או לסחרור (ביחס למטוסים אחרים).
      אין כיסה מפלט אבל בהחלט אפשר לפלוט ועשו את זה מספר פעמים(יש מצנח מחובר לכיסה ופשוט מעיפים את החופה ו''קופצים'')- כולל פעם אחת שחניך פלט לאחר פגיעה בקרקע בהדגמה של המדריך!!! - החניך ניצל והמדריך נהרג.

      ואל תשכח שזה המטוס שמשתמשים בו בהופעות האוירובטיקה של חיל האויר.