• 101.

    אם יד ושם ימחקו נחרים אותם ולא נבוא לשם יותר אף פעם!!!!! (ל''ת)

    אור, 07/05/09 13:44

  • 100.

    ישאר במקומו

    david, 03/04/09 11:12

    מי שממשיך להכחיש את סיועה בשתיקה של הכנסיה הקתולית ומי שעמד בראשה בעת השואה מוטב שישאר במקומו ולא יבוא אלינו ולהטיף לנו מוסר.

  • 99.

    הכנסיה - בדיחת המוסר הכי גדולה בעיר כנסו!

    זהבה, 01/02/09 14:50

    אילו הייתם יודעים מה עשו שם הכמרים לילדים שבאו ללמוד בכנסיה תחת ''הכס הקדוש'', ממש פדופיליה, סיפורי זוועה מזעזעים שהתרחשו בכנסיה, והכל תחת הכס הקדוש, המצטדק, זה שרוצה להטיף ליהודים ומאחל שהיהודים יצאו מתקופת האופל ויצטרפו חלילה אל חיק הנצרות. פיוס ה-12 למי שלא יודע, ידע את כל האמת על רצח היהודים והוא לא עשה כלום למרות משלחות רבות של יהודים שהגיעו אליו כדי שידבר עם מי שצריך על מנת לעצור את הגזירה של הפתרון הסופי, אבל הוא העדיף לשתוק ובכך הוא מצידי היה אחד ''הרועים'' שהובילו את היהודים לתאי הגזים, לרעב ולהשפלה, שמילים לא יוכלו לתאר.
    אז עכשיו הבנדיקטוס הזה מצווה עלינו למחוק את הכיתובית על פיוס ה-12? שלא יבוא אנחנו לא רוצים לראות אותו כאן בארצנו!!!!!!!

    • אז בואו נארגן הפגנות בכל הארץ כשהוא יגיע לארץ

      נתן, 13/03/09 10:55

      אני חושב שזה המסר שצריך להבהיר לו

  • 98.

    פיוס ה12 היה נבלה סרוחה ששתק כשרצחו יהודים. (ל''ת)

    זהבה אשורי , 22/01/09 02:27

  • 97.

    כל חבורת הקוקסינלים

    פיוס מה פיוס, 22/12/08 20:09

    מהותיקן יכולים ללכת לשחות בטיבר ושלא יבואו לישראל.
    ואם הוא יבוא אז כדאי שיתנצל על מה שהחברים שלו עשו ליהודים במשך מאות שנים

  • 96.

    שיעשה טובה ולא יבוא

    אייל, 09/11/08 03:57

    פיוס ה-12 לא רק שלא עזר ליהודים בזמן המלחמה, אלא שבזמנו פעלו בתוך הוותיקן מספר אנשים בכירים כגון קרדינלים ספורים ומון סניור אחד ממוצא אירי שעזר הן ליהודים ובעיקר לחיילי בנות הברית וגם אז פיוס ה-12 לא עשה דבר אלא בחר בעצימת עיניים, לכן אני חושב שזו חוצפה מצד הוותיקן לדרוש מיד ושם להסיר את הכתוב, כנראה שהאמת כואבת להם.

  • 95.

    האמת, הוא צודק. זה באמת מעליב! מצד שני,גם הקטע עם ה-6,000,000 די מעליב (ל''ת)

    holy shit!, 19/10/08 21:12

  • 94.

    לאסור עליו להגיע לישראל-הוא אנטישמי (ל''ת)

    הוא רוצה לראות בחורבן מדינת ישראל, 19/10/08 20:54

  • 93.

    יש לדרוש הגעתו של האפיפיור כדי שיתנצל על 2000 שנות רדיפה וסיוע הותיקן

    ארז, 19/10/08 20:43

    לנאצים. ולא, להחזיר את שגריר ישראל בותיקן לארץ, ולשלוח את שגריר הותיקן בבושת פנים הביתה .אסור לתת לותיקן לשכתב את ההיסטוריה.

  • 92.

    לא נשכח ולא נסלח

    לא נשכח ולא נסלח, 19/10/08 19:47

    לא נשכח ולא נסלח

  • 91.

    לא נשנה את ההיסטוריה בשביל כוכב פופ... (ל''ת)

    זוכר, 19/10/08 19:13

  • 90.

    לא נשנה את ההיסטוריה בשביל כוכב פופ... (ל''ת)

    זוכר, 19/10/08 19:11

  • 89.

    שלא יבוא. שיחזיר גם את השגריר. יש כאן מספיק פדופילים בלי נציגי הותיקן (ל''ת)

    ברוך שפטרנו, 19/10/08 19:05

  • 88.

    שילך לעזאזל מי צריך אותו בכלל

    אחד שמבין, 19/10/08 18:46

    קיבינימט.

  • 87.

    שיחזירו את 6,000,000 אז נמחוק להם הכל !!! (ל''ת)

    רוצחים, 19/10/08 18:25

  • 86.

    לא נשכח ולא נסלח

    ח, 19/10/08 18:01

    לא נשכח ולא נסלח

  • 85.

    יש לבקש התנצלות פומבית (ל''ת)

    שמואל הנביא, 19/10/08 17:17

  • 84.

    מי בכלל רוצה שתבוא?!?! תשאר שם! (ל''ת)

    אורי, 19/10/08 16:47

  • 83.

    לא רוצה לבוא שלא יבוא. (ל''ת)

    אמיר, 19/10/08 16:27

  • 82.

    טעות, בנדיקטוס, לך לקיבינימט (ל''ת)

    תותוש, 19/10/08 15:52

  • 81.

    פיוס, קבל עצה מחבר. לך קיבינימט (ל''ת)

    תותוש, 19/10/08 15:47

  • 80.

    אם האפיפיור לא יבוא לישראל הוא בסך הכל פוגע בעצמו ובדתו

    Avi Ecuador, 19/10/08 14:52

    זה המקור שלו והעונש הוא לעצמו ולמאמיניו.
    לכתובת יש להתייחס בהתאם לאמת שהיא אומרת.
    אם מדובר בשקר יש למחוק ואם היא אמת יש להשאיר.

  • 79.

    מחיקת הכיתוב הזה משמע כניעה לנצרות. (ל''ת)

    יהודי צעיר מהליכוד, 19/10/08 14:10

  • 78.

    פעם אחרונה שבדקתי גם הישוב היהודי שתק (ל''ת)

    dd, 19/10/08 13:25

    • יתרה מזו ... הם עשו לנו את המוות כשעלינו לישראל ..... (ל''ת)

      ... ניצול שואה ., 19/10/08 13:56

    • שתקו? איפה אתה חי??? (ל''ת)

      אמיר ש, 19/10/08 14:08

    • היישוב העברי נידב בריגדה שלמה לצבא הבריתי (ל''ת)

      בפעם האחרונה שאני בדקתי, 19/10/08 19:01

      • Read this.

        Highly interesting, tesamer saarot rosh !, 09/11/08 05:54

        My uncle Z''L was one of them who fought with a group of tzanchanim behind the lines. Here is the story. They came upon a hiding place of frightened Jews baricaded in a basement somewhere in Italy and requested to open up the entrance, We are also Jewish soldiers coming from Israel to rescue you all. Of course at first they didn't trust nor believe, thinking it was a ploy by the enemy, there was deafening silence. After some pleading he started to scream ''open up the doors immediately. After some more pleading and banging, the silence was broken with cries sobbing and screaming on top of their lungs thinking this is the end of all to be killed, SHMA YISRAEL...my uncle, in the same breath kept on banging and screaming HASHEM ELOKENU HASHEM ECHAD,
        OPEN UP !!!
        of which they did. They fell upon each other, crying and laughing, kissing and hugging, informing them it's all over. True story, first hand. I thought to share with you this bit of history. May he rest in peace.

  • 77.

    אם אתם סלחתם לערפאת - אז צריך לסלוח גם לאפיפיור . (ל''ת)

    /////// אז די לצביעות ................., 19/10/08 12:12

    • מי סלח לעראפת? הוא היה יעד לחיסול על ידי היהודים השפויים. (ל''ת)

      זהבה אשורי , 22/01/09 02:28

  • 76.

    נישבר לנו ה''פופיק'' מה''פופ'' הזה!! (ל''ת)

    ניסן, 19/10/08 11:28

  • 75.

    הכנסיה הקתולית רוצה לשכתב שוב את ההיסטוריה (ל''ת)

    יאיר, 19/10/08 11:09

    • כל הכוכבים מסתובבים מסביב לכדור הארץ אמרה הכנסיה

      גלילאו גלילי, 19/10/08 14:55

      כלא, זכור לכם?

  • 74.

    עוד יותר טוב שהזבל לא יגיע לארץ (ל''ת)

    אא, 19/10/08 10:58

  • 73.

    יש לנו הרבה כאלו פה.. (ל''ת)

    מי צריך שיבוא לבקר. שישאר שם זקן עם כיפה., 19/10/08 10:26

  • 72.

    אין לך איזה ילד מזבח ללטף ?

    פנדה, 19/10/08 09:48

    לא צריך, אל תבוא, לא תודה.

    • אחלה יציאה, מברוק.. (ל''ת)

      משה, 19/10/08 10:31

  • 71.

    למה לא, תמחקו....

    יובל, 19/10/08 08:39

    תחזירו את ירושלים.
    תוותרו על חברון, בית לחם.
    תותרו לווקף בהר הבית.
    אל תבנו את גשר המוגרבים.
    תעצמו עין כנגד בריונות ערבית.
    תוותרו על עשרות אלפי עבירות בניה ופלישה לשטחים.
    תפקירו את מדחת יוסף.
    תבחרו בראש ממשלה שאין לה מושג בכלום.

    הכל מותר, אז לא נורא אם גם תמחקו את שמו של ''האפיפיור העיוור/חירש/אילם''

  • 70.

    אני בטוח שישראל תתקפל לבסוף זו מדינה אבודה ללא ערכים וללא תרבות

    א, 19/10/08 08:22

    רק כסף ומצלמות מעניין את העם הריקני הזה

  • 69.

    אוי אוי אוי האפיפיוק''לה לא יבוא, זולגות דמעות מעצמן! (ל''ת)

    צינית, 19/10/08 08:19

  • 68.

    יהודים דורשים מהותיקן - מיחקו 2000 שנה של התעללויות, רצח ודיכוי (ל''ת)

    רונן, 19/10/08 08:10

    • עד כמה שאני יודע

      אריה, 19/10/08 10:42

      הכנסייה בד''כ לא עודדה פרעות ורדיפות יהודים. היא רדפה הרבה יותר נוצרים '' שיצאו לתרבות רעה ''.
      מצד שני, היא מכבדת את התנ''ך, את משה ושאר הנביאים. מאידך, המסורת היהודית תמיד בזה למשיחם, לאמונתם ורדפה את תלמידיו מההתחלה. רוב היהודים הדתיים עושים זאת עד היום.
      לכן, אני לא חושב שאנחנו בעמדה טובה מאד לגנות אותם. במלחמת העולם השנייה הרבה יהודים ניצלו ע''י קתולים מאמינים אמיתיים וידוע על לא מעטים שניצלו במנזרים.

      • בטח שלא עודדה.

        מה איתך??, 19/10/08 12:08

        האינקוויזיציה וגירוש יהודי ספרד (שאגב היה בתוקף עד לפני 16 שנים), גירוש יהודי אנגליה וצרפת, בידוד היהודים בגטאות (ולא מדובר פה על השואה), פרעות פה ושם... מי עודד את זה אם לא הכנסיה?

        • גם אתה צודק, אבל...

          אריה, 19/10/08 13:02

          מי התחיל ברדיפות ?

          התשובה :
          הסנהדרין והרבנים רדפו את ראשוני הכת הנוצרית שהייתה למעשה כת יהודית. אח''כ, כשהנצרות התבססה באירופה הגויים שהתנצרו גמלו ליהודים שישבו כבר בשקט כי הם היו המיעוט הגולה והנרדף.
          הנוצרים למדו מהיהודים את רדיפת הזר, השונה והחלש. הנוצרים כיבדו את התנ''ך אך היהודים בזו באופן עיקבי לדת הנוצרית.
          קצת אובייקטיביות.

          • האם היהודים יצרו אינקוזיציה למען הנוצרים ?

            עוד יהודי המלקק לנוצרים, 14/12/08 23:13

            האם יהודים עינו ביסורי תופת תוך המצאת מכשירי עינוי כדי לענות נוצרים?

            הכס הלא-קדוש לא השמיע ציוץ כאשר מיליוני יהודים הלכו למשרפות באושויץ ומחנות ריכוז אחרות.

      • אז אתה לא יודע (ל''ת)

        הרצל, 19/10/08 16:54

  • 67.

    בשם האהבה והסליחה הנוצרית

    השני מהאמצע, 19/10/08 08:01

    מה שווה תורתו של ישו הקורא לאהבה ולסליחה אם חסידיו הקתוליים הפרוטסטנטיים והפרובוסלביים לא מנעו את מרחץ הדמים?

  • 66.

    מי צריך את המנוול הזה כאן ????????????? (ל''ת)

    פפר, 19/10/08 07:57

  • 65.

    לא בטוח כמה באמת כולכם יודעים מה היה

    גיל, 19/10/08 07:37

    לפני שתגיבו כדאי לקרוא קצת ולקבל מושג - לא בא להגן כאן על מוסד הכנסייה שתמיד לא ממש היה נחמד אלינו, אבל יש הטוענים שהפופ הזה הציל 800,000 יהודים ממוות, כן דיבר נגד הנאצים ואפילו כונה 'חבר של היהודים'. אולי צבוע, אולי פחדן, אולי גיבור?... קשה לדעת, התנהלות תוך מלחמה בטריטוריה איטלקית-פרו-נאצית קשה לשפיטה.

  • 64.

    WE DONT NEED THE GERMAN POPE (ל''ת)

    eyal, 19/10/08 06:13

  • 63.

    הפיכת פיוס ה-12 לקדוש הינה מכה נוספת ליהודים

    דולי עירון, 19/10/08 06:04

    מחקרים מוכיחים חד משמעית כי פיוס ה-12 לא פעל כדי לעצור את מכונת ההשמדה הנאצית. האפיפיור הנוכחי אורח רצוי בישראל, אך מכאן ועד לשינוי הראיות של שתיקתו הבילתי ברורה המרחק עצום.
    אין למחוק או לשנות את נוסח הכתוב ב''יד ושם''.תהיה חרפתו של פיוס ה-12 לדראון עולם.

    דולי עירון,חוקרת ארץ ישראל.

  • 62.

    pop

    nick, 19/10/08 04:36

    a german pop who was in the hitler's jugend is trying to force the jews in their homeland! to change the truth!!!shame on us even for listening such a demand!

  • 61.

    I wonder why....and why

    marlin bennett, 19/10/08 03:49

    Why ia Franklin Delano rosevelt not mentioned as Commander-in Chief of the USA that has not authorised bombing of railroads that led to the extermination of Jews?
    Why is he not mentioned as the Commander in Chief that has not offered Jewish refugees free passage to the USA,but turned them back ?

    Is it because a lot of Demo-Crap Jews in the USA shamelessly have not raised their voice to save other Jews?

    Franklin Delano Rosevelt had the opportunity to save Jews from extermination the way no pope had!Is this mentioned in Yad Vashem?

    Why does not Yad Vashem inscribe the comment of President George W. Bush when he got the Dr. Rice's excuse why the bombing has not been authorised?

    Pope Benedict is correct.Yad Vashem should be even-handed,

    • u got your facts wrong!

      Pious my Ass, 19/10/08 08:40

      Marlin, it was several long months after the concetration camps started murdering jews before the world new about the Holcaust as we know it today. before the age of TV, telephones, and internet information was not availiable as it is today. Roosevelet did enter the war, late, but he did. The Pope though knew about these atrocities from day 1 and did NOTHING!!!!.

      Lsastly, my expectations of a Pope or any other presumed religious leader are diffenent than politicians . I would think that a man of God would be willing to die for his beliefs, we sure know that the Church was more than happy to kill in the name of God, so why is there a double standard here?! here's the answer: because the Pope was a filthy coward, who wanted to save his own skin. I guess that's to be expected from a political church that cares more for power than it does for God's will. the Italian Mafia (espeically the previous centuring ) had more of a say as to whom will be the Pope... which is why we ended up with that looser. the only decent Pope was John Paul II. other than him, no one else is worth mentioning...

  • 60.

    להזכירכם - האפיפיור בנדיקטוס הוא גרמני (ל''ת)

    שלא יבוא, מי צריך אותו בכלל, 19/10/08 03:28

  • 59.

    לאן הגענו שהיהודים יותר חזקים מהקתולים (ל''ת)

    חחחח, 19/10/08 02:55

  • 58.

    אולמרט ..[ יתנצר]. יתנצל

    אליאב, 19/10/08 02:49

    בטוח

  • 57.

    דווקא פיוס דיבר הרבה...להשמיד את היהודים-כפי שרצה עשיו מאז ומעולם... (ל''ת)

    עשיו איש צייד בפיו=צבוע- שפיו וליבו אינם שווים., 19/10/08 02:10

    • תגיד לי,

      אזרח, 19/10/08 10:51

      אתה רוצה להשכיח את העובדה, שהממסד הדתי היהודי בזמנו רדף את ישוע ואת חסידיו, בז לישוע, גינה אותו, העליב אותו וממשיך לעשות זאת עד היום ??????..
      אל תגלגל עיניים כמו שעושים היום הפרושים החרדים במדינת ישראל כלפי הרוב החילוני במדינה ותתחיל להכיר גם אתה ודומיך, שאתם התחלתם בשנאת הזר והשונה, ושהנוצרים למדו זאת מ-מ-כ-ם !
      אשמתכם גדולה מאשמתם !!!

      • תגיד לי אתה

        נו באמת., 19/10/08 12:14

        דת שמטיפה לאהבה והפניית הלחי השניה צריכה להפגין דוגמה. וחוץ מזה, אדם שמצהיר על עצמו כבנו של האל הוא כופר לחלוטין עבור היהדות, שאחד העיקרים שלה אם לא ידוע לך הוא שהאל הוא אחד ויחיד, כלומר אין לו אב, אח או בן. מה שגם מוכיח את הסתירה הפנימית של הארגון הנקרא (ומשום מה נראה לי שאליו אתה משתייך) ''יהודים למען ישו'' - אם אתה מאמין בישו אתה לא יהודי! אתה סותר את עצם מהות היהדות!
        מה שכמובן לא סותר שמלבד זאת ישו קיים מצוות, ועד הרפורמה של פאולוס הנוצרים קיימו מצוות כמו היהודים - פאולוס עשה זאת מטעמי מרקטינג נטו.
        ואגב, לא מזמן הוכח שאחת הצורות של דיכאון לאחר לידה היא שהאם טוענת שבנה הוא בנו של האל. והמבין יבין.

        • אני אוהב ואוהד את האמונה הנוצרית

          אזרח עברי, לא נוצרי, 19/10/08 13:13

          מבלי להיות '' יהודי משיחי ''.
          אני מבין משהו בתיאולוגיה ואני אגיד לך שישוע משמש כדוגמה לכך שהאל הוא אבינו. לפי התורה, גם אדם הראשון נולד ללא זרע גברי, אלא רק מרוח האל = יש דימיון מסויים. לכן, גם הוא נקרא בברית-החדשה '' בן-אל '' [ הבשורה ע''פ לוקאס, פרק ג' ], זה לא בושה, אה ?..
          כשאתם אומרים שהתורה היא דבר האל, זו לא פחות עבודת-אלילים.
          בקשר לכך שדת האהבה ( אגב, לפי דעתי זה לא המסר המרכזי שלה ) הייתה צריכה לתת דוגמה --- על כך אני כן מסכים אתך, אבל זה עניין רק תיאורטי.
          יש לי עוד הרבה לחדש לך על האמונה הנעלה והחכמה הזו, אבל אני לא אתנצח באינטרנט.

          • אין דבר כזה אמונה ''נעלה וחכמה''

            פנדה, 19/10/08 13:35

            אמונה היא דבר שלא תלוי בחוכמה, ואינו ניתן להשוואה. אם אני מאמין במפלצת הספגטי המעופפת זה לא עושה את אמונתי ליותר טובה או יותר חכמה.

            • לפנדה

              האזרח, 19/10/08 14:40

              כשמישהו בוחר בחירה חופשית באמונה או בדוקטרינה מסויימת ודוחה אחרת, אפשר ללמוד מכך על איכותו הפנימית, מעלותיו וכו'
              אמונה זה לא רק דת. באמונה יכולים להשתקף אידיאלים, שאיפות וכו'.
              נראה לי שהתפישה שלך את מושג הדת, היא תפישה פרימיטיבית, כיאה לאחד שלא הכיר תכנים רוחניים ופילוסופיים של הדת, כפי שניתן לגלות למשל בנצרות, באיסלאם וגם במסורות אחרות. אפילו בין היהודים יש כמה מוחות נאורים שיוכלו להסביר לך דברים נשגבים שכאלה.

              בברכה.

      • אם היית רוצה שלא נעלה עליך, משיחי מתועב, היית צריך להשתמש בשם ישו.

        פטרוס, 19/10/08 17:31

        יהודים אומרים ישו ולא בכדי - ראשי התיבות של יימח שמו וזכרו.

        נוצרים כמוך אומרים ישוע (טפו עליו!).
        אתה לא רלוונטי.

        • To the above 57

          תגיד לי, ...., 09/11/08 06:17

          When yeshu was terminated and neutralized, he was a jewish mamzer, a messit umadiach vedino mita biskilah. Natzrut was born only about 150 plus years after that when they made him into a god. We Jews are humans, that are vulnerable to being killed, but gods could be killed??? And then you want to tell me he can save you while he couldn't save himself, huh...
          ???
          Keep your belief elef layla velayla to yourself, and stop killing us with such blood libels. Enough is enough. Your track record through out of history is indeed very bloody, coming from all the way at the top. As far as Roosevelt just from the top, without delving into details, how does that justify to what the pope silenced. Two wrongs don't make a right.

  • 56.

    הכנסיה היא הכנסייה היא הכנסייה

    חניבעל, 19/10/08 01:54

    כלוםלא השתנה. היא חושבת שבאיומים רגיל תוכל לכופף שוב את היהודים לרצונותיה. זה ממש התנהגות עבריינית. במקום ליזום סמינר ודיאלוג בינדתי בסוגייה כדי לשמוע גם את דעתם של היהודים, הכנסייה מעדיפה לאיים ולהעליב את היהודים עד שלא יחזרו בהם מהחוצפה להאשים אפיפיור באי הצלה. אז אם הוא עשה כל שביכולתו ובכל זאת נרצחו 6 מליון מתוכם מליון וחצי ילדים אז ראוי שהכנסייה תתפזר ותתפרק כי בעצם היא הוכיחה שהיא לא באמת שווה משהו כשצריכים אותה. יאנוש קורצ'ק אחד עשה יותר ממה שעשתה כל הכנסייה הקתולית.

  • 55.

    YLEVY@ORANGE.NL

    יפה, 19/10/08 01:45

    אני לא מבינה האפיפיור הזה היה בזמן מלחמת העולם חייל נאצי בצבאו של היטלר זה ידוע מה אתם מצפים מאדם כזה?? ל 49 גזענים?? על מה אתה מדבר האם לך לא ידוע שהוא שירת בצבאו של היטלר?? בהולנד פרסמו תמונות שלו לבוש במדי צבא של הרייך ה3

  • 54.

    לא לשכוחולא לסלוח, מי צריך אותו בכלל בארץ

    אדוה נוה, 19/10/08 00:04

    תגובת הוותיקן היא הוספת חטא על פשע, לא רק שהוותיקן לא נקט כל פעולה להצלת היהודים, עתה הוא דורש להכחיש את האמת

  • 53.

    אסור לוותר לאפיפיור הזה,

    אלכס לוין, 18/10/08 23:35

    אסור לסגת, אין לסלף את העוסדות ההיסטוריות. צריך לחשוף את כל העובדות שכולם יכירו אותם, יש להמשיך וללחוץ גן מישראל ולא רק יהודי צרפת בנושא הזה של הענקת תואר קדוש, אם לא ירצה לבקר בישראל האפיפיור צריך להוציא על כך פרסומים בכול רחבי העולם, לעורר סערה בכול הקהילות היהודיות ואף הנוצריות, זה ירתיע את האפיפיור המנוכר הזה.

  • 52.

    מדוע קודמו לא דרש זאת,

    אלי, 18/10/08 23:27

    למה נזכרים עתה ,הרי קודמו בתפקיד האפיפיור יוחנן פאולוס ביקר בארץ לפני כשמונה שנים מעולם לא ביקש זאת .מה פתאום קרה שמכריזים עליו קדוש .הם מנסים לשכתב היסטוריה.איך הם רוצים שנתכחש לאמת בתמורה שבנטיגטוס יבקר בארץ .אם כך שלא יבקר והאמת תונצח,,

  • 51.

    מי צריך את האפיפיור כאן בארץ הקודש

    אזרח, 18/10/08 23:24

    חכו הוא עוד ירוץ בשביל לבקר כאן

  • 50.

    מדוע האם (ל''ת)

    אלי א, 18/10/08 23:22

  • 49.

    אתם אתר גזענים למה לא מפרסמים דברים שהנוצרים אומרים (ל''ת)

    גורג, 18/10/08 23:10

    • They have their own websites (ל''ת)

      BUSH, 19/10/08 05:39

      • בוש, אתה ממש אדם נאור. אה ?.. (ל''ת)

        מוש, 19/10/08 10:53

  • 48.

    לא למחוק ולא לשכוח ואם הוא לא רוצה שלא יבוא

    עמיר קיפר, 18/10/08 23:07

    כבודנו אינו נושא למשא ומתן.האפיפיור הוא שצריך לבקש סליחה מאיתנו ולא אנחנו ממנו. הנוצרים הם הם שעשו לנו צרות ולא להיפך.

  • 47.

    שלא יבוא ושלא יעשו לנו טובה - חוצפנים. לא נשכח ולא נסלח. (ל''ת)

    נכדה לניצולים, 18/10/08 23:06

  • 46.

    stay home please who needs you (ל''ת)

    B. Zimerman, 18/10/08 23:05

  • 45.

    באו לא נשנה את היסטוריה (ל''ת)

    איתי כהן, 18/10/08 22:58

  • 44.

    כנסו

    שירה, 18/10/08 22:58

    לא למחוק אף מילה ושלא יבוא!!!! מי צריך את שונאי ישראל על אדמת הקודש?! הנוצרים הם מזרעו של עשו הרשע ויש הלכה: ''עשו שונא ליעקב'' עד ביאת המשיח. הנה אתם רואים את השנאה לנגד עינכם. אף אחד לא צריך את הכס ה''קדוש'' - אוי לקדושה הזאת - בסך הכל עובדי עבודה זרה!!!!!!!!!

    • לשירה, כנסי ותלמדי פרק קצר בתנ''כ

      אבי, ספרד, 19/10/08 07:31

      עד כמה שזכור לי מהתנ''כ עשיו הוא ''אבי אדום'', מאיפה שאבת את האינפורמציה שעשיו הוא אבי הנצרות, האם ברצונך לשנות את התנ''כ? ולידיעתך האדומים נעלמו הרבה דורות לפני שהוקמה הנצרות. אבי הנצרות היה, לידיעתך, מר ישו, שהוא, לידיעתך היה יהודי.
      רצוי מאוד שתלמדי קצת תנ''כ על מנת שלא תאלצי לכתוב שטויות.

  • 43.

    יש לרענן את הכיתוב

    JJ, 18/10/08 22:53

    אם הוותיקן מעוניין בדיוק היסטורי על מעלליו של פיוס ה-12 אהלן וסהלן---יש מקום בירושלים להרחיב את היריעה בנושא. לא זו בלבד שפיוס ה-12 שתק כשנרצחו יהודי אירופה (ובכללם יהודי רומא), אלא שהוא חתם על הסכם הקונקורדט עם ממשלת גרמניה הנאצית, כמו גם עם הממשל הפשיסטי באיטליה. בתום המלחמה סייע הוותיקן לפושעי המלחמה הנאצים להמלט לדרום אמריקה ולהמנע ממשפט צדק על מעשיהם. ניתן גם להוסיף משהו על תמיכת הוותיקן במשטר הדמים של פרנקו בספרד.

    • צודק מאוד ידידי

      אבי, ספרד, 19/10/08 08:01

      נכון מאוד ידידי, הכנסיה הקתולית תמכה במשטר של פרנקו, כמו שפרנקו תמך בכנסיה, הזיווג בין הכנסיה למשטרו של פרנקו שרת את שני הצדדים, שכידוע הם דיקטטוריים.
      בשיחות שיש לי מפעם לפעם עם חברים ספרדים מסתבר עד כמה הספרדים לא שוכחים וגם לא סולחים לכנסיה על תמיכתה במשטרו של הדיקטטור פרנקו, רק אמש היה ויכוח נוקב, באחת מרשתות הטלויזיה החשובות כאן'' בין עיתונאים לבין כומר בנושא
      ''ספינת ההפלות'' שהגיעה לולנסיה, ותגובות המאזינים הראו עד כמה המאזינים הם נגד הכנסיה. את ההיסטוריה אפשר לסלף אך לא ניתן לשנותה, ואין לתת יד לכך.

  • 42.

    שלא יעשה טובות

    יעקב טל, 18/10/08 22:48

    מדינת ישראל לא חיבת לאפיפיור דבר.ההפך הוא הנכון האפיפיור עם כל גדולתו חיב לישראל טודה עם ישכימו לארחו למרות מעמדו הרם הוא כמו נציג של כל מדינה אחרת ואין בשום אופן לשכתב את ההיסטוריה בגלל רצונו לקדש בן אנושץ

  • 41.

    כרגיל... הכנסיה רוצה לשכתב את ההיסטוריה לפי רוחה... כמה שזה לא מפתיע! (ל''ת)

    ברוך, 18/10/08 22:43

  • 40.

    mano lavas mano not in this case (ל''ת)

    putana, 18/10/08 22:43

  • 39.

    לא להיכנע!!! האמת תנצח!!!

    לביא, 18/10/08 22:42

    אחרי 2000 שנות רדיפה, ומסעי הצלב, וגזירות הגירוש של כל יהודי אירופה, הגיע הזמן לעמוד על שלנו ולא לנשק את המקל של הפריץ הגוי.
    כן, עשיתם התעללתם בנו במשך 2000 שנה, עכשיו לפחות אל תכחישו את האמת!!!

  • 38.

    מי שוב הזמין אותו? משועממים פה הנבחרים של המדינה הזו!!! (ל''ת)

    לא רוצים גרמני מכחיש שואה, 18/10/08 22:42

  • 37.

    אין צורך שתבוא- מתמם שכמוך (ל''ת)

    זה בסדר,, 18/10/08 22:38

  • 36.

    שלא יבוא!!!

    נחמן, 18/10/08 22:38

    במקום להתנצל על השתיקה הרועמת בזמן שמיליוני יהודים נטבחו, אז הוא מנסה לשכתב את ההיסטוריה, מי בכלל צירך אותו כאן???

  • 35.

    שישאר באיטליה. עדיף. (ל''ת)

    ראובן, 18/10/08 22:34

  • 34.

    השתיקה הרועמת

    מלכה, 18/10/08 22:28

    עדיף שהוותיקן לא ''יאיים'' וידרוש הסרת כתוביות המאשימות את האפיפיור בשתיקה לנוכח הטבח ביהודי אירופה.

    פיוס ה-12 שתק והיה לו אינטרס ברור לראות את הכחדת יהדות אירופה. בהכחדת היהדות כ''בן הנבחר והאהוב'' הוא ראה מתן לגיטמציה מוחלטת לנצרות לרשת את ''כתר הבכורה''.

    השתיקה הנוראה והרועמת שלו תזכר לדיראון עולם!!!! ואין זכות למוסד ישראלי או יהודי לשתף פעולה עם הוותיקן ע''מ להכשיר את הדרך לרוממו לדרגת קדוש.

    התנהגותו של האפיפיור הנורא הזה תמיד תטיל צל על הכנסיה הנוצרית.

  • 33.

    האפיפיור גרמני (ל''ת)

    מ, 18/10/08 22:28

  • 32.

    האפיפיור מנסה להסיח את הדעת על השערוריות

    הכנסיה הקתולית בשפל במו הבורסה, 18/10/08 22:25

    שבכנסיה הקתולית ניצלו ילדים וקיימו איתם יחסי מין

  • 31.

    ששטרנהל ישיב לותיקן

    חסיד, 18/10/08 22:23

    מציע שיד ושם וכל מי שיכול ישמיע קולו למען יהיה זה חתן פרס ישראל פרופ. זאב שטרנהל שיתן מענה מוסמך לטענת הותיקן. פרופ. שטרנהל הוא מומחה לפשיזם ויודע אל בוריה את עמדת פיוס 12 כלפי הפשיזם הנאציזם והיהודים. על פרופ. לומר את שלו ולהוקיע הדרישה במלוא העוצמה המוסרית והאקדמית ומעל לכל בימה תקשורתית רלבנטית. לפחות כפי שהזרדרז לעשות כלפי המתנחלים.

    • שטרנהל מוג הלב לא יעיז להסתכל לאפיפיור בעיניים.

      עלי-בבה, 19/10/08 07:51

      אנשים מסוגו נוהגים כפי שנוהגים כי היהודים זה המיעוט החלש ותענוג להצטרף לרוב הערבי הענק באזור, בשנאתו אלינו. הוא מלא יראה מעוצמתו של האפיפיור- מאחוריו מאות מליוני מאמינים נוצרים. סביר יותר שיתרפס בפניו, כמו שנטורי כרטא, מוגי הלב הלא מוסריים מתרפסים בפני אחמדינג'אד.

      • ואילו אתה עלי-בבא

        אריק, 19/10/08 11:09

        ממשיך לרדוף, גם אם רק במילים, את זכרו של מייסד הדת הנפלאה הזו, כפי שעשו תמיד הרבנים הצבועים שלא הסתפקו בכך, אלא עשו זאת גם לתלמידיו.
        אל תתפלאו שהנוצרים הפכו גם-הם לרעים ולרודפים, כי הם למדו זאת מהיהודים כפי שהם קיבלו את דתם מהיהודי הגדול ישוע.

        • איפה ראית כאן רדיפה ? אתה דפוק לגמרי (ל''ת)

          פנדה, 19/10/08 13:38

          • תראה פנדה,

            אריק, 19/10/08 14:32

            יתכן שקצת הגזמתי מבחינתך עם הרדיפה, אבל לדעתי כל יהודי שלא מרגיש רע עם ביזוי זכר ישוע, שזו מסורת ארוכה ביהדות, ולא מרגיש שיש לו איזה חוב מוסרי לכבד את ישוע ותלמידיו ( שכמובן היו יהודים ) לפחות על-ידי יחס חיובי יותר לאמונה הנוצרית ( לאו דווקא לממסד הדתי הנוצרי ) --- הוא כאילו '' ממשיך לרדוף '' את '' אותו האיש ''.

            אתה בטח לא תבין את הרגישות שלי לנושא, ולכן אסיים באומרי שלא אני הוא האטום ( או הדפוק ) מבינינו.

  • 30.

    להפסיק את המסעות לפולין.גודל לנו נוער מנותק משורשים לא''י ומחובר לפולין (ל''ת)

    המירוץ אחר אזרחות פולנית, 18/10/08 22:19

  • 29.

    שלא תעזו להכנע לאפיפיור שמציע לעשות מפיוס 12 יימח שמו- קדוש (ל''ת)

    אבותינו דורשים הפוך, 18/10/08 22:18

  • 28.

    את טקס ההכתרה של האפיפיור הנוכחי ניהל בישוף פדופיל שברח מבוסטון (ל''ת)

    לא צריך יחסים עם הותיקן, 18/10/08 22:17

  • 27.

    Do not change

    Yaniv, 18/10/08 22:08

    Let him stay in the vatican, Israel is an independence state, not vatican banana republic

  • 26.

    פיוס ה-12 עשה כמיטב יכולתו

    אלכס, 18/10/08 22:05

    במלחמת העולם השניה לחמו הגרמנים כנגד ברית המועצות. לגרמנים היתה עמדה אוהדת לכנסיה. הקומוניסטים למעשה השמידו אותה, ורצו להשמיד את הכנסיה הנוצרית בכל אירופה. הכנסיה הפרבוסלבית היא היום צל חיוור של התקופה המפוארת שלה לפני המהפיכה. ליהודים היה חלק מאוד גדול במהפיכה הקומוניסטית. הם היו כמחצית מהמנהיגים הפוליטיים והמפקדים בצבא האדום. במשטרות החשאיות, הגולא''ג ויתר מנגנוני הטירור הסובייטי - הם היו רוב מוצק. 9 מ-11 מפקדי מחנות גולא''ג הראשונים היו יודים, וכך גם כ-80 אחוזים מהאחראים להולודומור באוקראינה, שהביא למותם של כ-10 מיליון נוצרים. למרות כל זאת, פיוס ה-12 עשה רבות כדי להציל יהודים. ויש הרבה מחקרים בנושא - ''למשל פיוס ה-12 והיהודים'', שנכתב על-ידי יוסף ליצ'טן, חבר הליגה נגד השמצה, ''רומא והיהודים'' של פנחס לפיד, ולאחרונה יצא ספר של הרב דוד דלין מאוניברסיטת אווה מריה בפלורידה, שטוען כי האפיפיור ראוי לתואר חסיד אומות העולם.

    • עוד מעט נשמע ממך שבשואה טבחו היהודים בנוצרים

      JJ, 19/10/08 00:17

      אכן היו לא מעט יהודים בין מנהיגי המפלגה הקומוניסטית ברוסיה אבל רובם סולקו ע''י סטאלין לפני תקופת הרעב באוקראינה. ומכל מקום אין לפשוטי העם היהודים אחריות קולקטיבית על מעשיו של מיעוט. היהודים לא היו קולקטיב מדיני בעת ההיא ולא היתה להם שום אפשרות לפעול כגוף או לבלום מעשי פשע של פרטים.

      האפיפיור אינו מדינאי סתם---מליוני קתולים רואים מנהיג רוחני. היתה בידיו האפשרות לנדות את כל מי שמשתף פעולה עם רצח העם היהודי, או אפילו להטיל חרם (interdict( על גרמניה כולה. אין ספק שמיליוני קתולים שראו באפיפיור סמכות רוחנית ושלא ידעו לאן לפנות היו מצייתים להוראותיו, וחייהם של מיליוני יהודים היו ניצלים. הלכה למעשה בחר האפיפיור יותר מפעם לתמוך במשטרים פשיסטיים באיטליה, בספרד, בממשלת הבובות בסלובקיה (שבראשו עמד כומר) ועוד.

      גם בשוך הקרביות דאג הותיקן לספק מקלט ונתיבי מילוט לפושעי המלחמה הנאצים ביניהם אייכמן ומנגלה. נגד בנות הברית דווקא היה לו לא מעט אומץ. לטובת היהודים הנרדפים---לא!

    • IF THEY WERE MOSTLY YEHOODIM, WHY THEN A PLAN TO DEPORT THEM AND

      SLAUGHTER THE JEWS, HUH, 19/10/08 05:45

      The sashas, alexes, and vadim's don't count.

  • 25.

    פוגע ומה הוא עשה שפגעו בנו

    אורן, 18/10/08 22:01

    מה לעשות האמת כואבת היא לעיתים לא נעימה נכון בנתיים הוא נפגע...מה עם ששת המיליונים...איפה הוא היה?

  • 24.

    יש לנו מדינה בדיוק בשביל שלא נצטרך להתחנף לאנשים כמוהו!

    מעין, 18/10/08 21:59

    אנחנו כבר לא תחת ארצות שלטונו ולא צריכים להתחנף ולבקש טובות! בדיוק בשביל זה ייסדנו פה מדינה ולא על מגש של כסף...

  • 23.

    בושה לעף פיפיור

    אהרון, 18/10/08 21:58

    תישאר באיטליה, תלמד היסטוריה ותבוא מוכן לבחינה אחרת אל תיכנס לארץ.

  • 22.

    זה לא האפיפיור שהיה בנוער ההיטלראי?

    האזרח י, 18/10/08 21:58

    עדיף שלא יבוא.

  • 21.

    שלא יבוא. הוא היה חבר בנוער ההיטלראי (ל''ת)

    עמרי, 18/10/08 21:56

  • 20.

    פיוס ה 12 היה רשע גמור

    אחד 1, 18/10/08 21:55

    ההתעלמות שלו לרצח היהודים היתה כדי לעודד את הגרמנים להמשיך
    פיוס ידע את זה ולכן שתק !!!!
    כדי להוסיף חטא על פשע הותיקן עזר להרבה נאצים להמלט מאירופה. דבר זה ידוע ויש לא מעט חומר על כך אך העולם הנוצרי מעדיף לטאטא את זה מתחת לשטיח והיהודונים שותקים. ארגון הבריחה הנאצי אודסה לא היה יכול להצליח בלי הותיקן.
    אז שישאר שם ואנחנו נשאר כאן.

  • 19.

    הנצרות ממשיכה בנסיונותיה ...

    ד''ר ארוין, 18/10/08 21:54

    כבר 2000 שנה הם מנסים לשבור אותנו. פעמים ברע (פוגרומים, גירוש יהודים, שואה, התעלמות בשואה, הסתה וכו') ופעמים בטוב (חיבוק, אמנציפציה, נתינת זכות לחיות בתוכם, מילים טובות עלינו), אבל תמיד אצלם הכל נגדנו, תמיד. מי שמבין את זה - מחוסן מפני השפעתם הרעה. אבל מי שעדיין חושב עליהם טובות - מצבו קשה, וכדאי שייזהר. ולכולם נאמר: לנצרות היום, אין מה למכור לעולם. רק עם ישראל יפיח בעולם חיים אמיתיים מלאי ערכים וקדושה, כדאי להצטרף למהפכה.

    • תגיד לי, ד''ר,

      ד''ר משה, 19/10/08 11:30

      מי התחיל ברדיפות לפני 2000 שנה ?

      התשובה :
      הממסד היהודי התחיל ברדיפת ישוע ותלמידיו.
      לאחר שהנצרות התבססה באירופה והיהודים גלו, רק אז נזכרו היהודים לשלוט בעצמם. אבל אז היה כבר מאוחר : הגויים שהתנצרו רצו לנקום ולמדו את דרכי היהודים ברדיפת השונה והחלש.

      את האלימות לא המציאו הנוצרים, שבהתחלה היו ממוצא יהודי ונרדפו ע''י אחיהם היהודים.

      • היית שם ? קשקשן...בשואה היינו !!!!!!!! (ל''ת)

        אחת, 09/11/08 00:54

  • 18.

    פיוס ה 12

    רוני, 18/10/08 21:45

    לא רק שלא עשה דבר לסייע ליהודים בשואה.אולי פחד מהנאצים
    אלא גם אחרי השואה שנפגשו איתו נציגי הסוכנות נדמה לי יעקב הרצוג
    היה אנטיפט ומגעיל .
    סירב לסייע להשיב ילדים שהוסתרו במנזרים במלחמה.

    כמובן שלא סייע להקמת המדינה

    המחליף שלו יוחנן ה23 היה דווקא הסדר אבל זה היה מאחר מידי ומעט מידי

  • 17.

    הפופ על הפופ שלי נשבר לי כבר מצד אחד הערבים וצד שני הנוצרים

    hasson72, 18/10/08 21:42

    הערבים החוצפנים מבקשים פיצוי על הנזקים בעכו ונוצרים מבקשים את שלהם ורק לממשלה שלנו אין תשובה ברורה הם רואים אותנו כל הזמן מתקפלים ללא עמוד שידרה ללא אידיאל ללא אל ללא תורה שלבסוף לא נהיה פה חלילה צריך להכנס בערבים פעם אחד ולתמיד בצורה מוגזמת כך לחסל איזה 2000 למשל רק כך הם מבינים כך גם הפופ שוף יבין את הרמז מי יתן ולעם שלנו יהיה נציגים ראויים ומנהיגים על פי תורה

  • 16.

    שישאר באיטליה מי הזמין אותו בכלל? (ל''ת)

    שרית, 18/10/08 21:36

  • 15.

    כל שתקן-קדוש יאמר לו (ל''ת)

    אהוד והעמותות, 18/10/08 21:32

  • 14.

    תחזירו את כלי המקדש ונוריד את הכיתוב.

    וורינוס, 18/10/08 21:30

    אני מזכיר לכולם שאדון יוזף רצינגר (שמו האמיתי של ''בנדיקטוס ה-16'') הוא גרמני שבילדותו היה חבר בנוער ההיטלראי.
    אנחנו אלה שצריכים שנעשה לך טובה אם נסכים שתבקר ביד ושם הר רצינגר.

  • 13.

    גם את הדרישה הזו צריך לכתוב ביד ושם

    אוד מוצל, 18/10/08 21:30

    ''בכל דור ודור חייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים''
    השם של האפיפיור מתחלף, האופי של האפיוריות לא.

  • 12.

    בשתי מילים: שילכו לעזאזל! לא נשכתב את ההיסטוריה עבורכם. (ל''ת)

    Eחד, 18/10/08 21:30

  • 11.

    שישאר באיטליה מי הזמין אותו בכלל? (ל''ת)

    שרית, 18/10/08 21:24

  • 10.

    ''הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב''

    אריאל, 18/10/08 21:22

    והפירוש הראשון - כמשמעו...אנחנו לא סופרים את הגוים ...ולכן,שיקפוץ לנו.

    הפירוש הנוסף..בגויים לא יתחשב..אנחנו לא נספרים בעיניהם..ולכן..שוב,שיקפוץ.

    • הן עם לבדד...

      דודו, 18/10/08 21:43

      אתה מלך

    • יש פירוש נוסף

      אהבתי, 18/10/08 23:09

      הפירוש שאני שמעתי הוא שכאשר היהודים שוכנים לבדד, מאוחדים ומסרבים להתבולל אז אין לנו מה להתחשב בגוים ואנו נחשבים בעיניהם.

      כאשר היהודים נמצאים בין הגוים ומתבוללים ובזים לעקרונות היהדות אין הם נחשבים בעיני הגוים. השואה, לצערי, היא הוכחה חד משמעית לכך.

  • 9.

    אני מפחד שהסמרטוטים בממשלה ייכנעו לתכתיב המטורף הזה. (ל''ת)

    יוסי, 18/10/08 21:20

  • 8.

    ישו (יהושוע) לא ידע שהוא נוצרי כשמת

    יואב אפרת, 18/10/08 21:20

    שלא יעשה לנו טובות וישאר בותיקן במחילה מכבודו כדאי גם שיחזיר לישראל אוצרות בית המקדש אשר מעריכים שקבודים במרתפי הותיקן

  • 7.

    הותיקן מנסה לעוות את ההיסטוריה. (ל''ת)

    רואה צאן, 18/10/08 21:19

  • 6.

    שלא יבוא! כמה שפחות זבל בישראל יותר טוב, יש לנו מספיק משלנו!! (ל''ת)

    ג'ינג'י = ת''א, 18/10/08 21:11

  • 5.

    מה הבעיה...?

    אריאל, 18/10/08 21:10

    שפיוס ידבר קצת..ונסיר את הכיתוב.

  • 4.

    יד ושם והאפיפיור

    יוני, 18/10/08 21:07

    לא לוותר להם
    תאמרו להם שזה סמלי שאפיפיור גרמני!מנסה לשכתב עובדות הסטוריות בו אפיפיור בתקופת השעה ואף אחריה לא גינה את רצח היהודים!
    גועל נפש

    • זה שהוא לא גינה זה זניח

      סטודנט, 18/10/08 21:29

      זה שהוא נתן הכשר גם אם לא מפורש זה הכתם המוסרי.
      זה אחרי המילחמה אירגן רכבת של הברחת גרמנים מבתי דין זה דבר נוסף
      לא צריך כל כך להיבהל מכל מחאה של האפיפיור

  • 3.

    Let his stay away. Jerusalem and Jesus have nothing to do with him. (ל''ת)

    M, 18/10/08 21:06

  • 2.

    אם האמת לצידנו - לא לוותר בשום פנים ואופן

    עומר, 18/10/08 21:06

    אם אכן האפיפיור הנ''ל לא פעל די כדי לעזור ליהודי אירופה - לא לוותר להם בשום אופן. אני חושב שוויתור יהיה כיריקה בפרצוף לכל מי שהיה בשואה.
    אם הוא לא רוצה לבוא, שלא יבוא, אני לא מבין בכלל למה אנחנו מתחנפים למישהו מדת אחרת. אם הוא רוצה להיות מדת אחרת, שיהיה - אבל אנחנו היהודים לא צריכים להתחנף אליו.
    ובטח שלא לוותר על כבוד היהודים בשואה בשביל איזה ביקור מטומטם.

    אם נעתר לדרישתם זו תהיה מבחינתי בושה ענקית, פשוט ביזיון והתרפסות מגעילה.

    • אמת

      דודו, 18/10/08 21:45

      אתה מלך

  • 1.

    לא צריך פה את האפיפיור. קודם שיתנצל על אלפיים שנות רדיפה.

    יהודי אמיתי, 18/10/08 21:04

    עוד לפני השואה רצחו הנוצרים יותר יהודים מכל צורר אחר ובחסות הכנסייה. מישהו זוכר מסעי צלכ? מישהו זוכר אינקויזיציה? צריך חוצפה כדי לדרוש זאת. שיילך קיבינימט.

    • האמת שהקודם התנצל, אבל זה לא באמת משנה...

      יורגנסון, 18/10/08 21:27

      פתק אחד בכותל לא מכפר על 2000 שנות רדיפה, רצח, אונס, ביזה, עינויים ועלילות דם.

    • יהודי אמיתי

      סטודנט, 18/10/08 21:32

      בבקשה קצת דיוק היסטורי
      2000 שנות רדיפה עם עליות ומורדות היו גם בדתות אחרות (למורות ההכחשות גם אצל המוסלמים)
      האינקווזציה לא פעלה נגד יהודים נגד אנוסים זה נושא אחר מסובך יותר
      ומסעי הצלב?? תלוי הראשון כן,השני לא,השלישי לא......השביעי לא

      • אתה כמו נאנסת שמצדיקה האנס.. הכינוי שלך צריך להיות ''נוצרי אמיתי''... (ל''ת)

        שיקו, 18/10/08 22:50

      • סטודנט יקר, מה שאתה עוד לא למדת, אנחנו כבר הספקנו לשכוח

        עמיר קיפר, 18/10/08 23:38

        אבל האמת, לא שכחנו.
        1. מה זאת אומרת, האינקוויזיציה לא פעלה נגד יהודים? אתה עושה צחוק? קודם נתנו ליהודים שתי אפשרויות: או לעוף מספרד, דבר כשלעצמו היווה טראומה נוראית, או להמיר את הדת. אחרי המרת הדת התחילה רדיפת האינקוויזיציה של אותם יהודים.
        2. בחלק ממסעי הצלב נרדפו היהודים? לי זה מספיק. מדוע צריך לתת לנוצרים ''הנחה'' על תקופות שלא פעלו נגד יהודים?
        3. ומה לגבי אין סוף רדיפות בארצות אירופה? בתקופות שונות במקומות שונים?

        • אתה צודק, אבל...

          האריה, 19/10/08 11:37

          אבל אם נהיה ישרים, עלינו לא להשכיח את העובדה שהנוצרים הראשונים היו יהודים-למעשה, ושהם נרדפו ע''י הממסד היהודי של אז. אח''כ הם הרבנים לעגו למייסד אמונתם ולאמונתם בכלל.

          מסקנה :
          הרבה נוצרים רק שכללו את שיטת הרדיפה שהפעילו היהודים נגדם כאשר היהודים היו הרוב והנוצרים היו רק כת יהודית נרדפת.

    • יפה כתבה (ל''ת)

      hasson72, 18/10/08 21:44

      • Dear student, had you been a student, you would have

        known what is and was Auto-de-feh, 19/10/08 06:11

        ....
        האינקווזציה לא פעלה נגד יהודים נגד אנוסים זה נושא אחר מסובך יותר ומסעי הצלב?? תלוי הראשון כן,השני לא,השלישי לא......השביעי לא
        HUH........................................Are you trying to insinuate Anussim were not children of JEWS, you scoundrel, shame on you. And by the the way, that is straight as an arrow, nothing complicated. The crusaders ? The first
        ? They wiped out entire Jewish communities, slaughtered men women and children locked up in the synagouges, if that wasn't atrocious enough, they cut out fetuses from the mothers womb. What kind of religion is that. Never mind first, second or third !!! And these were the bloody Fathers' of all your so called Father's. Your history is written in blood, and the handwriting is on the wall all over the place forever. Read the KINOT le TISHAA BEAV, the names, the townships Magentza, Vermayza, the exact years. We shall never forget. YIZKOR, NIZKOR !
        His Holy see, should see the Germans haven't faired any better, is it a wonder. Now this is so much more EXACT, Kappish

    • יאללה תעברו כבר...

      מיכאל, 19/10/08 08:41

      מילא לא לשכוח את השואה, אבל מסעות צלב? גירוש ספרד? מה?? תחיו את ההווה, תחיו את העתיק, חלס להביט אחורה ולצעוק כמה אתם מסכנים.
      אז אתם לא רוצים את האפיפיור בגלל משחקי כבוד, אז סבבה תגידו שלא בא לכם להתנצל וזהו..

      • A nation, in order to have a future, must know its past in the present

        Menachem Begin, Yisrael Sassover, 09/11/08 07:09

        If he wants to dictate us what to post or not to post in Yad Vashem, may he rest in peace at home. As they say, you no'eh boss of d house, you no'eh make'eh d rules, Fershtand li vue.
        kapo de tutti