• 33.

    מה אנו יודעים?

    קבלן קריבי, 01/11/08 04:49

    אם לאחר שיקול דעת הוחלט להציב המכם, יש להבין שמאחורי ההחלטה להציבו מסתתר מידע שאין בידינו. כמו מודעין על תקיפה אפשרית אן אפילו הגברת כח ההרתעה מתקיפה כזו(יכול להיות שהכל תרגיל בכאילו, כולנו זוכרים את ההוקים מדיקט במצעד יום העצמאות).

  • 32.

    דוד לוי אמר כבר לפני שנים מה דעתו על 'דוקטורים / פרופסורים' (ל''ת)

    אולי הוא צדק?, 07/10/08 08:43

  • 31.

    כשממשלה רקובה דירדרה את המדינה וצהל שכשלו מול החיזבלה והחמס- (ל''ת)

    אין ברירה,דרושה עזרה מבחוץ ולא להג ריק ונפוח., 07/10/08 07:40

  • 30.

    השאלה האמיתית היא

    אבי, 06/10/08 22:55

    השאלה האמיתית היא: מה קרה לעיקרון התגובה הלא פרופורציונלית? זה עבד טוב למדי במלחמת לבנון השנייה, ונשאלת השאלה - מדוע לא משדרים לאיראן הגדולה על אפשרות תגובה כזאת?
    זה יעיל בהרבה מעוד ועוד חומות הגנה.

  • 29.

    מה השטויות האלה צה'ל מגן או ארה'ב מגינה העיקר שיש הגנה טמבל תחשוב לרגע (ל''ת)

    מי זה הליצן גבי אביטל, 06/10/08 19:54

  • 28.

    הינו מכריזים מלחמה על ארה'ב ונכנעים מיד. מה רע לחיות תחת חסות ארה'ב,,,

    אילו לישראל היה באמת בגולגולת, אז,,,,,,, 06/10/08 19:49

    אילו לישראל היה באמת בגולגולת, אז,,,,,,

    הינו מכריזים מלחמה על ארה'ב ונכנעים מיד. מה רע לחיות תחת חסות ארה'ב,,,

  • 27.

    המאמר לא מסביר מדוע היה נכון ''אין מציבים צבא זר על אדמתה''

    ר.א., 03/10/08 12:46

    1. האם זו רק ההשפלה ב ''להיות הפילגש של המזרח התיכון'' ? אני, מוותר על הכבוד ובוחר בפתרון החכם.
    2. אני מסכים עם הכותה שהמכם הוא מלכודת מכיוון שמגביל את היכולת הישראלית אבל כנראה כבר הוחלט לא לתקוף....
    3. כתבת ''התחזקות במכ''ם החדיש היא מתכון לחולשה פנימית. מוטיבציה, מורל, כבוד לאומי, שהם מכפילי כח בעת מלחמה, נפגעים אנושות בעטיה של הפרת העיקרון. '' - אתה חיי כאילו עכשיו אנחנו לאחר ששת הימים. תתבגר , אנחנו בורג קטן ומאד מוגבל וכבר שנים רבות קיומנו אפשרי רק בעזרת תמיכה אמרקאית ישירה ולא ישירה.

    • אין לי את הזמן להסביר לך, ר.א, אך טעות בידך.

      עלי-בבה, 06/10/08 13:41

      הסיוע האמיריקאי משעבד אותנו ואנחנו מכניסים בשיקולים האסטרטגיים שלנו אינטרסים זרים. איננו תלויים בסיוע זה, וניצחנו ב-48,56,67 ללא בורג שניתן בסיוע מארה''ב. היום, יחסי הכוחות בשטח לאין ספור טובים לנו....ויש לנו ספק בהמשך קיומנו יותר מתמיד. זה הפחדנות והזמניות שלנו שפוגעים בנו כל כך קשה. הבעיה שלנו איננה בחומר, יהי זה מטוסים אמריקאים או סיניים באמתחתנו. הבעיה שלנו זה אובדן הדרך הציונית ואי אמונה בעוצמת העם היושב בציון מצד האליטות הפוליטית ובחלקה האקדמית המתנוונות שלנו. ברגע שתגדל כאן אליטה חדשה עם הפנים לבניין הארץ וחיזוק עוצמתה הרוחנית של ישראל במקום ''מחוייבות ל''שלום'''', ול''וויתורים לא פשוטים''- נוכל אפילו להקטין את הצבא כדי לחיות כאן בבטחה.

  • 26.

    המאמר לא מסביר מדוע היה נכון ''אין מציבים צבא זר על אדמתה''

    ר.א., 03/10/08 11:46

    1. האם זו רק ההשפלה ב ''להיות הפילגש של המזרח התיכון'' ? אני, מוותר על הכבוד ובוחר בפתרון החכם.
    2. אני מסכים עם הכותה שהמכם הוא מלכודת מכיוון שמגביל את היכולת הישראלית אבל כנראה כבר הוחלט לא לתקוף....
    3. כתבת ''התחזקות במכ''ם החדיש היא מתכון לחולשה פנימית. מוטיבציה, מורל, כבוד לאומי, שהם מכפילי כח בעת מלחמה, נפגעים אנושות בעטיה של הפרת העיקרון. '' - אתה חיי כאילו עכשיו אנחנו לאחר ששת הימים. תתבגר , אנחנו בורג קטן ומאד מוגבל וכבר שנים רבות קיומנו אפשרי רק בעזרת תמיכה אמרקאית ישירה ולא ישירה.

  • 25.

    נאום הנשיס פרס

    בני, 03/10/08 02:45

    אני מזמין את מי ששמע או קרא את נאומו של שמעון פרס באום להגיב א-לא חובה לדבר כאשר אינך שולט ב-יש אצלנו כאלה ששולטים באנגלית ג-אפשר לדבר בעברית ד-גם העברית לא היתה מי יודע ה-והעקר התוכן יום לאחר נאומו של הצורר יכול היה פרס לקנות את עולמו במילים ספורות ובכל השפות שאינו מוכן לדבר מעל במה זו

  • 24.

    ארהב

    בני, 03/10/08 02:32

    אנו מדינה של ארהב זו לא בושה לקבל הגנה
    קבלנו מרחב במלחמה האחרונה מה הבדל

  • 23.

    ראינו מה צה''ל עשה בכדי למנוע מאות טילים על ישראל - 0 !! (ל''ת)

    עידן, 02/10/08 21:56

  • 22.

    כתבה מאוד לא נבונה,הכותב אינו מוצא סיבה אחרת לנגח את הממשלה. (ל''ת)

    נתן.ש מעלות., 02/10/08 21:15

    • רק צחקתי:לא לקחתי את הכדורים הבקר כשהגבתי. סליחה, (ל''ת)

      נתן.ש מעלות.,, 02/10/08 21:38

      • מתחזה עלוב התחזות התחום החזק של ביבי ואוהדיו,ציפי ליבני רה''מ הבאה שלנו (ל''ת)

        נתן.ש מעלות, 03/10/08 10:50

        • היום אני מחליף את תקליט ביבי החורק שאולמרט השתיל בפי הגדול (ל''ת)

          נתן.ש מעלות העלוב הלא מתחזה., 07/10/08 07:45

      • מה אני אשם, ביבי האכזר לקח ממני את הכדורים ונתן אותם ליגעל כהן רחובות (ל''ת)

        נתן.ש מעלות, 07/10/08 08:51

    • נתן.ש צבוע, מעלות. מה דעתך על מס העניים והחלכאים של 90 שקל לחודש- (ל''ת)

      שבראון-גאון וציפור נפשך הורידו עליך,המיסכן הרעב???, 07/10/08 07:55

  • 21.

    אבל צה''ל כבר מזמן לא מגן על אזרחי ישראל

    ישראלי, 02/10/08 19:42

    ראו את מלחמת לבנון האחרונה - בזיון גדול לצה''ל
    ראו את מלחמתו של צה''ל בטרור - בזיון
    צה''ל מאוד מאוד מצליח לאחרונה ב מלחמתו מול היהודים - גרושם מגוש קטיף - החרבת מאחזים ברחבי יו''ש - איסור פיתוח ישובים ועוד ועוד - אז למה שהאמרקאים לא ישמרו עלינו אצלם אין בג''צ מוטה ובתי המשפט אינם משת''פים עם האוייב כמו אצלינו
    אז זה רק טוב (לכל הרוחות - לאן הגענו - לאן דירדרו אותנו ''מנהיגינו'' המושחתים)

  • 20.

    שלב נוסף בהתפוררותה של המדינה היהודית החולה. (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 02/10/08 18:50

  • 19.

    כן ובקרוב המנדט הבריטי והספרים הלבנים .שטיפת מוח של מושחתים חסרי חוט ש (ל''ת)

    קובי, 02/10/08 18:01

  • 18.

    מדהים. ע''פ התגובות גם אזרחי המדינה איבדו את המצפן המדיני.

    זה כבר מפחיד., 02/10/08 17:47

    מדינה שתלויה בקיומה במדינה אחרת אין לה זכות קיום, לא סליחה,.... בעצם כבר לא קיימת, אלא כ''פילגש'' מסמורטטת עלובת חיים.

  • 17.

    הידיעה עברה בתקשורת באייטם של משפט אחד אחד ותו לא.

    המומה, 02/10/08 17:43

    כאילו דווחו על מס' הטונות של עלי נמטה אשתקד. גם מאמר זה ידחק מחר לנבגי רשת האינטרנט.

  • 16.

    כתבה כזאת מגוחכת (ל

    כתבה כזאת מגוחכת (ל, 02/10/08 17:26

    כתבה כזאת מגוחכת (ל

  • 15.

    המחיר שראהמ נענה לו בשמנו

    1, 02/10/08 16:10

    ישולם לפלשתינים, ללא שום בטחונות- כפי שהוא עצמו הדליף בהתלהמות; ואם האמריקאים יקלטו שאפשר לגבות את התערבותם באסיה על חשבוננו- נשלם גם לסורים.
    מילא צבא, אבל תודעה מדינית שאינה שלנו?- כשראשי ממשלה חושבים שהם מצילים את עם ישראל כל פעם בין בחירות לבחירות- אין פלא שבכל העולם- מהרשאון עד השלישי- רואים בנו סוחרים נודדים.

    • יש צדיק בסדום .תגובה מדהימה כל הכבוד .חבל שאתה מיעוט . (ל''ת)

      קובי, 02/10/08 18:03

  • 14.

    ללא שיתופי פעולה אין לנו קיום

    איזוס, 02/10/08 16:08

    אפשר לחשוב שחיל האויר המפואר שלנו נבנה
    בתעשייה האוירית...

  • 13.

    מזמן לא קראתי כתבה כזאת מגוחכת (ל''ת)

    אורן, 02/10/08 15:44

  • 12.

    הם באו רק להדריך

    זוהר פרייברג, 02/10/08 15:05

    לאחר שיסתיים תפקידם בישראל, הם יחזרו לאמריקה וישאירו אותנו לבד.
    עד כמה שאני מכיר את אמריקה, דמוקרטים ורפובליקנים כאחד, הם סומכים על ישראל שתדע להגן על עצמה בעצמה.

    • למה לך לקלקל לו את התיזה בעובדה כ''כ פשוטה שהוצהרה ע''י משהב''ט

      אל תבלבל אותו עם עובדות, 02/10/08 18:32

      ומפקד ח''א? הוא כתב תיזה? - לעזאזל עובדות פשוטות שמקלקלות אותה!

  • 11.

    עצמאות

    xyz, 02/10/08 14:40

    הכתובת להתנהלות הגלותית והמבישה, ראש הממשלה ושר הביטחון.הראשון מוכן למסור חלקי ארץ עבור לא כלום והאחר מוכיח את אוזלת ידו בערכים ובעשייה מאז ההפקרה למוות, הגלויה והבוטה של מדחת יוסף, בתחילת ההתקוממות השנייה בשטחים.שני אלה ומרבית חבריהם עסוקים במילוי קופתם הפרטית וזה הדבר היחיד שמענין אותם.

  • 10.

    זה לא חידוש זה כבר קיים מאז הסכמי אוסלו.

    ניסן יואלי, 02/10/08 14:20

    הסכמי אוסלו נתנו למחבלים להגן על ישראל מפני הטרור, ''בלי בג''ץ ובלי בצלם'' כדברי רבין באותם ימים. במלחמת המפרץ הראשונה הוצבו טילי פטריוט להגן על המדינה ותופעלו על ידי חיילים אמריקאיים. בהסכם השלום עם מצרים הוצבו כוחות אמריקאיים בסיני לחצוץ בין ישראל למצרים.

    אז מה החידוש?

  • 9.

    גם לי יש תחושה שיש מישהו המחבל בשלומה של המדינה

    יוני, 02/10/08 13:57

    כבר כמה זמן שיש לי תחושה שמישהו ,או, מישהם בדרגים הגבוהים פשוט מחבלים בשלומה של המדינה.
    מכשילים כל יוזמה ברוכה.
    מכשילים מבצעים חשובים ופחות חשובים.
    הגיע הזמן שאיזושהי רשות מתאימה תבדוק מה קורה,
    יותר מידי דברים קורים במדינה, והם, תמוהים, מוזרים, והמשותף לכולם הוא שאף אחד לא יודע בדיוק מי אחראי להם.
    יד נעלמה גרמה לכך.

  • 8.

    גבי !! מה נהיה ממך ??!! זוכר אותך כמתרגל בפקולטה לאווירונוטיקה . מה

    גיא, 02/10/08 13:46

    השתבש , מה קרה ??!!

    מה הקיצוניות הזו , מה השפה הזו ??!!

    עצוב וחבל

    שתהיה שנה טובה

  • 7.

    מה הברירה ? (ל''ת)

    צריך התראה, 02/10/08 12:13

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 02/10/08 13:09

      זו לא הפעם הראשונה שצה''ל מתואם לחלוטין
      עם ''צבא זר'' להזכירך צבא דרום לבנון היה מתואם לחלוטין עם צה''ל.
      וצה''ל שהה בבסיסיו בלבנון.
      אז לאמר שהמציאו כאן משהו חדש שלא היה קיים בעבר הוא סילוף האמת.
      ואני סומך על צה''ל במאה אחוז שבהחלטותיו הושקעה מחשבה.
      זו הזדמנות טובה גם למפקדים לשפשף את האנגלית במונחים מקצועיים צבאיים-תן חיוך
      -אין עוד מלבדו.

  • 6.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 02/10/08 11:21

    לבסוף, ספרתי את האויבים סביבך והגעתי למסקנה שללא עזרת ארה''ב בשיתוק אויביך אתה משול למת אז אל תשחק לי אותה גבור ותשען על המשענת היחידה בעולם שעזרה בעבר עוזרת בהווה ותעזור בעתיד.
    THE LEADER IS HERE
    NO GOD BUT GOD
    רק ארה''ב והיא לבדה מגינה על העם היהודי כל השאר בעולם הם בחזקת פסלים ועגלי זהב וכסף.
    -אין עוד מלבדו.

  • 5.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 02/10/08 10:51

    הכוח האמריקאי יהיה תחת פיקוד צה''ל. כן ניתן גם להביא צוותי אויר אמריקאים אשר ידריכו את הטיסים הישראלים עד לשילוב מלא.
    ואין לעשות את ההדרכה בארה''ב אלא בישראל.
    -אין עוד מלבדו

  • 4.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 02/10/08 10:31

    אם צה''ל אישר זאת מי אתה שתצר על החלטתו?
    האם אתה חושב שיושבים טפשים בצה''ל המחכים רק שאתה תבוא ותציל אותם מהחלטות שגויות?!
    אם יושבים צוותים אמריקאיים המשמעות שהם מתואמים עם צה''ל לכל אורך ורוחב הפעילות הצבאית הנדרשת וזהו!!!מלכודת? לא מצאת מילה טובה יותר?ומה זו השטות על התניית טיסים אמריקאים למה הטיסים הישראלים אינם טובים בעיניך?!
    לילה טוב שינה עריבה וחלומות פז.
    ותפסיק ל... את המוח
    -אין עוד מלבדו.

    • אווילות

      צהל קדוש, 02/10/08 11:20

      אם צה''ל אישר, אז זהו? הכל טוב? לידיעתך לא כל ראשי הצבא מאושרים מההחלטה. וגם לא בטוח מי החליט אם ברק לבני ואולמרט התבוסתנים כפו את ההחלטה עליהם.
      כדאי שתקרא שוב מה אביטל כתב. הבנת הנקרא.
      -- יש עוד מלבדו.

      • כן צה''ל קדוש

        מוטי קליפורניה, 02/10/08 12:03

        בעיניך אולי לא אך בעיני כן.
        ועוד צינתי כבר שהכוח האמריקאי יהיה תחת פיקוד צהלי אז מה הבעיה שלך בדיוק?
        קראתי את דבריו ואני חושב שאם הם תחת פיקוד
        צהלי כאשר הם בישראל אז אין בסיס לדבריו.
        אז הגיע הזמן שתקרא גם את דברי כולם ואל תקפוץ להגיב.
        ואין עוד מלבדו.

      • כדור הארץ

        מוטי קליפורניה, 02/10/08 12:36

        אני לא יודע מאיפה אתה שואב ידיעותיך באומרך שלא כל ראשי הצבא מאושרים מההחלטה.
        סביר להניח שאתה בודה זאת מלבך כדי לחזק את עמדתך.
        כפי שציינתי כוח צבאי הנתון לפיקוד ישיר של צה''ל כמוהו ככל יחידה תקנית צהלית.
        איני רואה כל בעיה שאת הפקודות הם יקבלו ישירות(ללא אמצעי ומתווך) ממפקדת צה''ל.
        שלוב מלא !!!.
        -אין עוד מלבדו

  • 3.

    זה המשך מדיניות ההפרטה. (ל''ת)

    אחרי צהל, הממשלה., 02/10/08 10:02

  • 2.

    שטויות

    ציוני, 02/10/08 08:24

    לסעודים ולכוויתים יש בסיסי צבא אמריקאים בשטחם, הפולנים שמו טילים עם מפעילים אמריקאים בשטחם
    אפילו הסורים דיברו על כך שהרוסים ישימו טילים עם מפעילים רוסים על שטחם.
    זה דבר נהוג.
    צה''ל מדורג כצבא הרביעי הכי חזק בעולם - כך שישראל היא לא בת חסות של אף אחד.

    • צה''ל רק במקום 4 מאיפה לקחת את זה?

      יהודי, 02/10/08 09:02

      אולי מקום שני אחרי ארה''ב בטח תגיד לי שצרפת או אוסטרליה לפנינו שהם שהם יוצאים פעם ב10 שנים לאיזה מבצע כזה או אחר.

      אגב צה''ל הוא לא צבא כל כך קטן אם לוקחים בחשבון את המילואים.
      בטח מבחינה טכנולוגית אנחנו לא מקום רביעי לא כשיש לנו את אלביט והתעשיות הבטחוניות האחרות.
      ובכל תערוכות פיתוחי הנשק היוקרתיות הבית הישראלי הוא אחד המעניינים ביותר.

      • שכחת שיש סין ורוסיה בעולם?

        ציוני, 02/10/08 09:14

        הטכנולוגיה שלהם לא נחותה בהרבה אם בכלל
        והכמות פה גם משפיעה..

        • כמות לא משפיעה

          יהודי, 02/10/08 09:59

          ראה את ישראל ומדינות ערב שמקבלות את הנשק מרוסיה וסין. ומה לעשות עדיין לא הצליחו לנצח אותנו.

          אגב סין באה להתבכיין לישראל שביטלה מכירת מטוסי ביון עם טכנולוגיה ישראלית.

          היום שעם מטוס קרב אחד אתה יכול להשמיד כפר שלם שוב פעם הכמות לא ממש חשובה.
          הגאורגים הפילו לרוסים 8-10 מטוסי קרב ובכל מלחמות ישראל נפלו מספר דומה של כמות כזאת של מטוסי קרב.
          אבל אני לא בטוח בקשר לזה ב100%.

          • הכמות לא התכוונתי של אזרחים

            ציוני, 02/10/08 15:42

            אלא כמות של מטוסים, כמות של חיילים גודל הצי.. אין מה להשוות בכלל..
            זה בדיחה.. במלחמה נגד רוסיה כל מטוס יהיה צריך להפיל כמה עשרות מטוסי אויב בשביל שישראל תנצח

            ולארצות ערב אין את הטכנולוגיה הכי מתקדמת שיש לרוסים ולסינים..

            • אח שלי גם זה לא נכון.

              יהודי, 02/10/08 17:44

              תיראה כמו במלחמת ששת הימים אם אתה מפתיע את האוייב אתה יכול לגמור לו את חייל האויר בעודו על הקרקע.

              על פי מקורות זרים שצה''להשמיד את הכור הסורי המכמים וציוד הרוסי בכלל לא הבחינו במטוסי צה''ל עד שיהיה מאוחר מידי ככה שאם אתה מצליח להפתיע אז לא תמיד כמות המטוסים רלוונטית.

              תכלס אני לא הייתי רוצה מלחמה מול רוסיה או סין כן אבל בכל זאת לא ניראה לי שצה''ל הוא במקום רביעי שהוא אחד הצבאות לצערי הכי פעילים בעולם.

              • במלחמות הכל יכול להיות..

                ציוני, 02/10/08 21:38

                מדברים פה על כוח של הצבא ולא מה שיכול להיות במקרה של מלחמה (שבאותה מידה גם הרוסים יכולים להפתיע ולחסל כל מטוס על הקרקע בשעה-שעתיים)
                המערכת נ''מ שיש לסורים היא אומנם תוצרת רוסיה אבל לא הכי מתקדמת שיש לרוסים..
                הרוסים מתכוונים להעביר בקרוב את המערכת הכי מתקדמת שלהם לאיראנים וארצות הברית וישראל לוחצות עליה מאוד בשביל שלא תעשה את זה כי במקרה של תקיפה זה יכול להקשות מאוד..

                ושמע גם זה שצה''ל הוא אחד הפעילים זה לא משנה - נכון שלחייל שהיה בשדה קרב (ופה בארץ לצערנו פעמים רבות) יש יותר ניסיון והוא יותר טוב בעת מלחמה מאשר חייל שזו תהיה הפעם הראשונה שלו.
                אבל א' לא מדברים על זה
                ב'.. הכמות פה משנה את כל המשחק..
                אין בכלל מה להשוות לצה''ל יש כ1000 כלי טיס מסוגים שונים..
                לרוסים יש 10 אלף לפחות...

                • טוב אחי בכל אופן נקווה שצה''ל לא יצטרך

                  יהודי, 02/10/08 22:54

                  להוכיח כמה הוא חזק באמת.
                  העיקר שיתיהיה שנה טובה וגמר חתימה טובה.

                  שבת שלום.

                • הכל בסדר.. :)

                  יהודי ציוני ישראלי., 03/10/08 12:23

                  אחי היקר זה נכון שיש להם כמות כלי נשק פי כמה מאיתנו אבל לנו יש דבר שאין לאף אחד.
                  ברית בת אלפי שנים שהיא עוצמתנו היחידה ובזכותה ורק בזכותה אנו חיים פה בארץ ובכלל.
                  אני לא מדבר על הברית בנינו לארה''ב.
                  אלה לברית המקודשת בנינו לבין הקדןש ברוך הוא, מלך מלכי המלכים.
                  ''בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקדוש ברוך הוא מצילינו מידם''

                  שנה טובה לכל עם ישראל...

  • 1.

    רק ממשלה שהיא מושחטת עושה דברים כאלו בגלל הכסה (ל''ת)

    אילן, 02/10/08 08:15

    • מי הפר?!ברור שמכריעי ההחלטות העכשוויים.מהלך זה יותר מכירסום,זה כריית (ל''ת)

      בור-בטחוני ענק ביכולת צהל להגן על אזרחי המדינה.חבל, 02/10/08 10:01