• 64.

    שילוב הנאה עם המועיל (השאלה למי?).

    אריה ארד, 17/10/08 02:34

    נראה כי דרך העלאת מחיר המוצר יצמצמו האמריקאים את המענק ומאידך, יוסיפו לעצמם מקומות עבודה.
    בעניין האיראני, כדאי להפנים כי הבעייה האמיתית שלהם היא ה''סונה'' ואנחנו משמשים להם כ''דיקוי''מסיבה זו, כל פעם שמתחיל להריח מהסדר כל שהוא עם ה''רשות'' הם יוזמים טירפוד של המהלך, מחשש שלכשיהיה הסדר יתפנו הערבים אליהם.

  • 63.

    2013??? לתורכיה כבר יש את המטוס הזה!! (ל''ת)

    LG, 06/10/08 11:09

  • 62.

    פורסם בהולנד, העסקה עם ישראל במחיר כפול מהמחיר האמיתי!!! למה? (ל''ת)

    daym, 06/10/08 10:46

  • 61.

    מצוין ויוצא מהכלל רק שלא נצטרך את שרותם של מטוסים אלו

    פקק תנועה קרית ביאליק, 05/10/08 14:15

    ועדיף להציבם בבסיסים ליד רמת הגולן

    • שלא יעשו לנו טובות האמריקאים הללו (ל''ת)

      פקק תנועה , 31/05/09 14:39

  • 60.

    אין לו שום תוספת או משמעות טקטית ואסטרטגית.

    מי צריך את המטוס הזה, 03/10/08 13:33

    אם כבר אנחנו צריכים אף 18 אף שיחליף את הישנים. ובעיקר ארטילריה בכמויות גדולות.

  • 59.

    חשונאות פשוטה

    למס.52, 02/10/08 13:25

    אתה צודק, אך שכחת שיש גם כמה אינטרסנטים שצריכים לקבל מעטפות של כסף תרתי-משמע,מאיפה יקחו? מתקציב המדינה?

  • 58.

    שום אפס-15,16,35 לא יועיל לנו-רק תשובה כמו בששת הימים אז הניצחון היה (ל''ת)

    ניסי-רק חבל שלא למדנו כלום,וחזרנו לסורינו..., 02/10/08 07:51

  • 57.

    החמקן לאלפני 2013

    עמית, 01/10/08 22:39

    מוזכר בטיפול בעיות כנגד מכ''מים שיכולים לזהות מטוסינו.זה בהחל מענה מצויין.אבל בקשר לאיראן המצב שונה. אין לנו את הזמן הזה !!!!!!
    הבעייה האירנית חייבת להפתר עכשיו. לא יאוחר מתחילת 2009 !!
    מדברים כאן על סיוע עתידי כנגד בעייה עכשווית דחופה ביותר. וכל זאת בהפרש של : 4 שנים!!!!
    מבינים מה זה אומר?......

    אין מה לחכות עד 2013. להכות בהם כעת.לישראל יש יכולת.ולא נחכה,אלא נכה באיראן,ובזמן. אמן.

  • 56.

    מה עם אספקת ביצים לממשלה וראשי מערכת הביטחון? זה יותר חשוב! (ל''ת)

    ביצים, רבותי. בייצים!, 01/10/08 18:55

    • ענק! אספקת ביצים לממשלה אוי כמה שזה חסר לנו. (ל''ת)

      שי, 01/10/08 22:06

  • 55.

    אבל מה בינתיים, אם תפרוץ מלחמה עם סוריה?

    נחום, 01/10/08 18:44

    המלחמה בפתח כנראה, ומטוסים שיגיעו בעוד חמש נים לא יועילו במאומה.

    • הם ועילו

      נחום, 01/10/08 21:07

      הם בהחלט יועילו כי לאחר המלחמה שתהיה אנו נזדקק מחדש לחיל האויר כי הוא יפעל כל כך הרבה במלחמה הבאה שלא כל כך ישאר ממנו משהו איכותי.
      לכן יהיה בודאי עוד סיבוב עם איראן ולכן נזדקק למטוסים חדישים על מנת להשיג הכרעה ולא להגרר למלחמה ארוכה.

  • 54.

    מטוסי החמקן לא יעזרו לנו לשרוד

    להלן, מתכון להישרדות, 01/10/08 18:26

    כדי לשרוד, על מדינת ישראל לבצע את הדברים הבאים:
    1) חיסול מתקני הגרעין האיראני בנשק גרעיני, ואם נותקף חזרה, השמדת איראן בנשק גרעיני.
    2) חיסול החיזבאללה בלבנון בעזרת נשק כימי/ביולוגי.
    3) חיסול החמאס ברצועת עזה, גירוש אוכלוסיות פלסטיניות עויינות מהרצועה לשטח מצרים וניקוי והרס של כפרים וערים שתמכו בטרור.
    4) גירוש פלסטינים המעורבים בטרור משטחי יהודה ושומרון לשטח ירדן וניקוי והרס של כפרים וערים שתמכו בטרור.
    5) גירוש מאסיבי של ערבים ישראלים שמסיתים נגד המדינה, לירדן. הוצאת ערבים ישראלים מתוך ערים יהודיות וריכוזם בתוך מספר ערים שיוקצו להם. פיקוח על הילודה שלהם והטלת משטר צבאי שיגביל את צעדיהם.

    אם לא ננקוט בצעדים הנ''ל, לא נשרוד.

    • מה עם אספקת ביצים לממשלה וראשי מערכת הביטחון? זה יותר חשוב! (ל''ת)

      ביצים, רבותי. בייצים!, 01/10/08 18:57

    • ל54 מדינת ישראל יודעת את זה אך בא נודה אנחנו פחדנים (ל''ת)

      רפאל, 01/10/08 20:46

    • מתכון השרדות ל- 54

      ע, 01/10/08 22:30

      איתך מילה במילה.בעצם רובנו אם לא כולנו ,מבינים שרק כך כוחנו וכוח ההרתעה שלנו ישוב להיות איתן.

    • סליחה ? באיזה סרט אתה חי ?

      דניאל, 02/10/08 20:38

      בשניה שישראל תשגר נשק גרעיני על איראן - מתקן גרעיני או לא, כל מדינות המערב ישגרו נשק גרעיני על ישראל..


      צא מהסרט, תודה.

  • 53.

    בוא'נה צה''ל, תנו לעשות סיבוב על החמקן.

    סגב, 01/10/08 18:18

    עד לאיראן ובחזרה (הלך על אחמדינג'אד).

  • 52.

    מישהו פה יצא דביל

    מתמטיקאי, 01/10/08 18:07

    לא יכול להיות שעסקה לרכישת 25 מטוסים תעלה 15.2 מיליארד דולר, כי מטוס לא עולה 600 מיליון. וגם אם לוקחים את כל ה-75 בחשבון (מה שלא הגיוני - אבל ניחא) - גם לא מסתדר. מחיר ל F35 הוא 83 מיליון דולר, והסכום הנ''ל מתאים ל183 מטוסים...
    יאללה, דרוש תיקון...

    • הפוסל במומו פוסל

      הפסיכולוג, 01/10/08 21:38

      אבל עסקא זה לא רק מטוס גרידא.
      זה גם תיקונים, וחלקים ואחריות וכאלה...
      אז יוצא שזה יותר יקר..
      אז יכול להיות..

  • 51.

    לא צריך שום צעצועים ומטוסים מתוחכמים בכדי לשתק את מתקני האסטרטגיה

    ההתישבות הציונית בחיפה, 01/10/08 17:21

    והגרעין באירן!
    כל מה שצריך זה לקחת את ההחלטה האמיצה היחידה שלא מסכנת את לוחמי צה''ל ואת אזרחי המדינה ולשתק את אירן בתקיפת טילי קרקע-קרקע גרעיניים!
    כולם יודעים שתוך חודש האירנים מגיעים לנקודת האל-חזור ביכולתם להשיג ייצור נשק גרעיני, כך שבאמת אין שום אופציה אחרת, וימים כרגיל יגידו כי צדקתי!

    • נראה לך הגיוני לתקוף מדינה עם טילים גרעיניים????

      אספ, 01/10/08 21:40

      כן!

      כדי שהם לא יאיימו עלינו עם טילים גרעיניים, נתקוף אותם אנחנו קודם עם טילים גרעיניים.
      כן.
      זה הגיוני.

      יאללה.

      (כל הנאמר לעיל נאמר בלשון שגיא נאור)

      • לאספ-סוף, העם היהודי עומד בפני שואה שניה מידי אדם יותר מטורף מאדולף

        ההתישבות הציונית בחיפה, 01/10/08 23:26

        הידוע לשימצה!
        האם נראה לך הגיוני לשחק איתו בקקה???
        לא....מה יגידו ה''עולם הנאור'', איך אנחנו עם עם קודים מוסריים נעלים ומופתיים מסוגלים לבצע צעד קשה כל כך??? הרי נחשב בעיני כל העולם לברבריים ופושעים...
        רק סמולנים רפי שכל ולא מציאותיים מסוגלים לחשוב במצבינו חשיבה מתרפסת ותבוסתנית שכזאת!
        כמו שכבר כתבתי, ימים יגידו.

  • 50.

    יש לנו כבר מספיק צעצועים - מה שבאמת צריך למדינה המיסכנה הזאת זה מנהיג (ל''ת)

    מנהיג אמיתי ולא כלומניקים כמו שהיו לנו עד עכשיו, 01/10/08 16:34

  • 49.

    לא יפתרו את הבעיות הבטחוניות שלנו !!

    יוסי ג, 01/10/08 14:21

    בעזה בחצר של פטמה מייצרים כל יום 10 קסאמים שעלות כל אחד 50 שקל.בבינת גיבל
    ממלאים את המרתפים בקטיושות שמגיעות המשאיות
    כל יום ישר מטהרן בחסות ובשתיקת כוח החירום של האו'ם.
    בימים הקרובים אחמי ניגאד יתן הוראה
    והטילים יתחילו לטפטף מדרום ומצפון.מיליון
    אזרחים ישראלים ידלגו בין המיגוניות.
    כמה משפחות של טייסים ומהנדסים ייצאו
    לארה''ב ללמוד את הf-35 הם היחידים שיהנו מהעיסקה המפוקפקת הזאת.
    בעלות של מטוס אחד ניתן לגרום שלאיהיה אף אזרח ישראלי רעב ללחם וזה יותר חשוב.

    • צודק במאה אחוז

      משה, 01/10/08 21:12

      עדיף למות על בטן מלאה!!!
      משקיעים כל כך הרבה כספים מהמיסים שלנו עד כי אנו קורסים מעול המיסים וכל זה בשביל מה???
      כפי שכתבת מייצרים קאסם במחיר של חמישים ש''ח ואנו מצטיידים במטוסים של חמשה עשר מילארד דולר וממילא לא נותנים מענה בטחוני הולם אז כל זה בעבור מה??
      רק בשביל למלא אחר מאוויהם של קציני חיל האויר שבישבילם זה עוד צעצוע להינות ממו באימונים!!!
      כפי שאמרת עדיף שלא יהיה רעב אחד במדינה מאשר העיסקה המטומטמת הזו!!!

  • 48.

    העיקר הכסף

    לא צריך מטוסים, 01/10/08 13:36

    לא צריך מטוסים ולא צריך טנקים. צריך לעשות שלום עם הערבים ועם האירנים ועם אחמדינג'ד ועם מוסטפה בן לאדן! ואת הכסף אפשר לחלק לציבור. כל אחד יקבל שניים שלושה מליון דולר. לא עדיף ככה? למה עוד מטוסים? בשביל מה צריך את צה'ל? עדיף כבר לפרק תצבא הזה שגם ככה אנחנו נותנים שלוש שנים והערבים בנתיים עובדים ותופסים את כל המקומות הטובים.
    כל אחד יוכל לקנות לו סובארו ואוהל ומטוס חמקן קטן. אהה? לא יותר טוב?

    • עוד אחמד דמגוג קטן ומושתן, שמנסה לטפטף למוח החלול של הישראלי החולני

      ציון, התנחלות חיפה, 01/10/08 17:15

      הנגוע בנגע הבינוניות והטיפשות, רעל פרו ערבי!
      יא אחמד, אפשר גם לגרש את כל החברים שלך בחזרה למצרים ירדן ו 50 מדינות ערב אליהן אתם שייכים ולחסוך מילארדי שקלים מתשלומי ביטוח לאומי לטובת העניים היהודים במדינה. תתפלא איך פתאום יהיה מספיק כסף אפילו למטוסים ולהעצמת כוחו של צה''ל.

  • 47.

    יקר, מיותר ומאוחר (ל''ת)

    בני, 01/10/08 13:08

  • 46.

    עד אז יהיו 2000 פצצות גרעיניות לאיראן! לא יהיה מי שיקבל אותם! (ל''ת)

    ABRAHAM, 01/10/08 12:52

  • 45.

    לחשוב שיש צורך במטוסים האלה כדי לגבור על איום סורי-איראני עלוב לא מעלה (ל''ת)

    את הבטחון העצמי. היא מורידה אותו., 01/10/08 11:30

  • 44.

    אנו סתם עושי דברם של האמריקאים.

    מיקי, 01/10/08 11:25

    העסקה הזאת משרתת בעיקר את הכלכלה האמריקאית. ישנם דברים הרבה יותר דחופים שניתן לעשות אותם באמצעות כל כך הרבה כסף. הרי גם ככה לא ניתקוף באמצעותם את איראן ואם אנחנו חזקים כפי שכבר טענו אז די בנשק הנוחכי כדי לעמוד מול איומים.

  • 43.

    אחרי ראש ממשלה חמקן...עכשיו מגיע המקור (ל''ת)

    הרצל, 01/10/08 11:17

  • 42.

    תיכף נשמע את דוברי אומללמרט שזה רק בזכותו ! (ל''ת)

    ישמעאל, 01/10/08 10:23

  • 41.

    זה לא 15.2 אלא 1.52 - טעות סופר

    אהרון, 01/10/08 10:12

    עיסקת 25 המטוסים תעלה כ- 1.52 מיליארד דולר
    שהם שקולים לכ- 60 מיליון דולר למטוס אחד.

    מחיר סביר בהתחשב בעובדה שמטוס F-16 מהעת האחרונה עולה סדר גודל של 45-50 מיליון דולר ליחידה.

    • ל- 41

      סופר סתם, 01/10/08 11:52

      אז זהו, שלא מדובר בטעות סופר...
      והמחיר אינו סביר.

    • המחיר הוא כ500 מיליון ליחידה

      גיל, 01/10/08 16:26

      וזהו מחיר סביר למטוס מדור חמישי

  • 40.

    F-35 ? זה יכול להיות גם F-1000

    מרק, 01/10/08 09:58

    אין לזה כל חשיבות.כל עוד אין הנהגה במדינה שתורה על השימוש בו זה יכול להיות גם דגם צעצוע ב 4 דולר עם אותה המידה של הצלחה. נדמה לי וזה לא היה מזמן שקנינו F-15I ו F-16I בדיוק לאותה המטרה. ומה היא המטרה? הפצצת מפעלי האטום האירני? מה פתאום. המטרה היא ספין ועוד ספין שבאים לכסות את חידלונה של הממשלה.

  • 39.

    הסוחוי הרוסי מסתכל עליו מלמעלה

    אוהב צדק, 01/10/08 09:55

    גם מהיר יותר , גם גבוה יותר , גם חזק יותר , גם לא יכול ליפול בעת היזדקרות .
    טכנולוגיה רוסית במיטבה.

    • ה''סוחוי'' הוא סתם מטוס גדול וכבד.

      מיקי, 01/10/08 11:07

      כשהוא נכנס להיזדקרות הוא לא יוצא ממנו. הייתי הולך על ה ''יורופייטר טייפון''. גם מהיר יותר, קל וגמיש.

    • הג'פוף הרמת גני מסתכל על שניהם מלמעלה

      הצודק תמיד ויודע הכל, 01/10/08 12:18

      לא פועל על דלק אלא על פחם, מסוגל לצלות חצי פרה ב5 דקות, בנוי חזק יותר מכולם ובטח שלא נופל כי יש לו 4 רגליים. עכשיו עוף מפה נודניק

  • 38.

    מטוסי חמקן ? ממי אנחנו מתחמקים ? (ל''ת)

    אבו יסמין, 01/10/08 09:50

  • 37.

    מאוחר מדי, יקר מדי, מיותר

    זיגי, 01/10/08 09:37

    ראשית המדינה העלובה הזו זקוקוה לפני החמקנים למנהיגות,! מנהיגות חזקה נחושה, אמיצה וחכמה, והמנהיגות כזו לא ניראית גם באופק, והחמור הוא שהאיומים לא מחכים לנו עד 2013, ולא יכחו גם עוד שנה , אירגוני הרצח שמסביבנו בגיבוי מדינות רצח, לא מחכות ומתחמשות, ומתאמנות, לקראת מתקפה כוללת בעתיד הקרוב ביותר, אבל חומר מזה הממשלה הנוכחית וזו שניראית שתבוא כאן בחודשים הקורבים היא חסרת כוח, חסרת חוכמה , חסרת אומץ, ואין לה מענה לאיומים הקרובים, ובטח שלא לאיומים שמרחוק, בעוד שגם איומים מעזה ומלבנון, ובעתיד הקרוב גם משטחי יהודה ושומרון עלולים להעמיד את המדינה היהודית בסכנה קיומית,
    רכישת החמקנים יקרה מאוד ומיותרת, שכן בכספים אלה היה ניתן לפתור בבעיות רבות אחרות שגם הן מהוות איום על המשך קיומנו כאן, לצערי אני מבין שכמה אנשים כאן שוב קוטפים קופונים של מיליונים ועשרות מליונים מהעסקות האדירות הללו, בעוד שבעיות הבטחון והקיום כאן רק הולכות ומתגברות,!!

  • 36.

    מבקש מהאוצר שלא לגבות ממני מס-הכנסה שיופנה להגנת ת''א.

    תושב באר-שבע נגד F35, 01/10/08 09:28

    ואם כבר מוכרחים , מעדיף להפנות ת'כסף להגנת יצהר משמאלנים. תנו לנו אלות מול אויבנו ולא נזדקק ל- F35.

  • 35.

    חמקן צעצוע!!, החמקו האמיתי הוא ה- F22 (ל''ת)

    רבי פרשטון, 01/10/08 09:14

    • החמקן האמיתי הוא אהוד אולמרט (ל''ת)

      דגכדגכ, 01/10/08 17:25

  • 34.

    בין שיגור טיל גרעיני/קונבנציונלי ספק אם יספיק החמקן להמריא (ל''ת)

    בשם המדען הראשי, 01/10/08 09:14

  • 33.

    בתור ידידה טובה של ארה''ב

    נח, 01/10/08 09:08

    הייתי מצפה מישראל לקנות 250 מטוסים,זה היה לפחות מוסיף 152 מיליארד דולר.ועוזר לאמריקאים קצת להתגבר על המשבר הכלכלי.
    מה זה 15,2 מיליארד דולר לא לפה ולא לשם.
    אם אתם באמת ידידים טובים תחשבו על זה עוד פעם.

    • הכסף ממילא יוצא ממשלם המיסים אמריקאי ... (ל''ת)

      אחד שיודע, 01/10/08 12:01

      • ל-33,אחד שיודע

        נח, 01/10/08 14:33

        סופסוף פוגשים בתגובות אחד שיודע.
        אם כך בואדי תדע שישראל במצבה כרגע זקוקה למטוסים הנ''ל,כמו קוץ בתחת.
        והאמריקאים שתמיד ידעו הכל יותר טוב מכולם,מה הם עשו עם הכלכלה שלהם???
        ואם אתה אחד שיודע בודאי,שהעיסקה הזאת מועילה לארה''ב יותר מאשר לישראל!!!כי אחרת היאנקים יכולים לשלוח את העובדים לרחוב שיצטרפו, למפיה.הבינות?

  • 32.

    חוצפה במקום להשקיע בחינוך ובריאות זורקים את הכסף שלנו על פלדה

    מאיר, 01/10/08 09:04

    תחשבו כמה הכסף הזה יכול לשפר את הכלכלה של ישראל

    • גיק מהטכניון

      איש הפלדה, 01/10/08 10:05

      אם המטוס היה עשוי מפלדה הוא לא היה מצליח להתרומם. המטוס עשוי מחומרים מרוכבים ומאלומיניום תעופתי בעיקר.

    • המן הרשע תיזהר ל31 ו32

      צמחיה, 01/10/08 10:10

      33 אל תהיא חזירה ל32חינוך ובריאות חשובים
      אדון מאיר אם לא יהיה ביטחוןהשאר לא
      רלוונתים אל תשכח איפו ישראל נמצת

    • נכון. עם קצת יותר השקעה בחינוך אולי לא היו פה מטומטמים כמוך (ל''ת)

      בלי צה''ל חזק אין לישראל קיום ובלי קיום אין חינוך, 01/10/08 10:20

    • טמבל מבלי להתייחס לתוכן דבריך

      אילן, 01/10/08 10:25

      נראה לך שאנחנו נשלם משהו?
      הכל מענקים!

    • תקרא את התשובה ל 2 ותבין איך זה כן תורם לכלכלת ישראל (ל''ת)

      אחד שיודע, 01/10/08 12:00

  • 31.

    להפעיל פרופ' שטרנהל ובראשית ופפה באו''מ נגד ארה''ב וישראל (ל''ת)

    וענונו, 01/10/08 08:59

  • 30.

    ברבו ! מי ישלם ? מיליארדים שאין לנו,,,,,,,,,,,,,,,,, (ל''ת)

    אזרחית, 01/10/08 08:58

  • 29.

    ביטחון ישראל

    איתמר, 01/10/08 08:50

    לדעתי במצב שנוצר בגבול הצפון מול חיזבאללה על ישראל -כחברה המשתתפת באימוני נאטו-לדרוש הצהרה מנאטו שכל תוקפנות מצד איראן או לבנון כנגדה תהווה תוקפנות נגד נאטו.אולו אפילו למקם סוגי ציוד שיש לנאטו בגבול הצפון.זוהי ההרתעה הטובה ביותר שתמנע מלחמה.במלחמות של היום עם כלי הנשק ההרסנים לא ניתן להשיג ניצחון ללא נזקים אדירים מבחינת-עוד ניצחון כזה ואבדנו.ההרס שיגרם לישראל מטילי האוייב תימיד יאפשר להם לטעון שניצחו.המצב הכלכלי גם לא מאפשר מלחמה ממושכת.הרעיון שאני מציע אינו דורש השקעה כספית והוא טוב גם נגד סוריה.במקביל ללא קשר יש לפעול להצטרפותה של ישראל לשוק המשותף מה שיחזקה כלכלית בטווח הארוך.

  • 28.

    זה כבר לא יעזור. 2014 זה יהיה אחרי הפצצה האיראנית (ל''ת)

    לא כתבתי את זה כבדיחה, 01/10/08 08:14

  • 27.

    חמקן

    דוד, 01/10/08 08:11

    הפנטגון צריך לאשר גם ריכבי ליסינג חמקנים
    לכל רס''ן.

  • 26.

    חמקן

    אלי, 01/10/08 08:08

    טוב ליהודים

  • 25.

    אישור רכישת חמקן לישראל

    בוזי, 01/10/08 07:45

    כנראה רק כך זה עוד ,כשאין ממשלה בישראל הצבא מכתיב וטוב שזה כך

  • 24.

    הטוקבקיסטים הם מיעוט פסיכוטי מפגר

    גידי, 01/10/08 07:36

    מה זה השטויות האלה ''לא נהיה ב-2013'' ?
    מי שכותב כך אמור לעבור לרדת מהארץ או לפחות למכור הדירה ולעבור לשכירות.
    אבל, אין ירידה והן מכירת דירות היסטרית.
    ועד למשבר האחרון זרים בשרימו לכאן הרבה כסף והבורסה היתה בעליה של 5 שנים.

    אם הייתי חוקר במדעי החברה הייתי עושה דוקטורט על זהות הטוקבקיסטים, האפיונים הפסיכולוגים והאחרים שלהם. ובטוח שזה היה אחד מהמחקרים החשובים בתקופתנון במדעי החברה. כי היה מתברר שדעות שנראות משמעותיות הן שוליות.

    בינתיים, בלי מחקר, תובנות על התרשמות שלי על רוב הטוקבקיסטים:
    1 מוציאים בטוקבק פחדים פסיכוטים.
    2 מוציאים בטוקבקים תסכולים אוביקטיבים מוצדקים אבל בצורה לא רלבנטית.
    3 מוציאים בטוקבקים תסכולים סוביקטיבים ולא מוצדקים, כמו שנאה לאב שמשתקפת השנאה למנהיגים או למחליטים.

    אגב, לכן, יש רוב לימניים. כי כל הימין הקיצוני הזוי ופסיכוטי. בגין, שרון ואולמרט הוכיחו לנו איך פוליטיקאים פונים להמון מתוסכל נבער מדעת ומשיקול דעת. אבל, ברגע האמת עושים מעשים שפויים מההסכם עם מצרים ועד לנסיגה בשטחים. כן, ואגב, תשכחו מהגולן ומירושלים המזרחית למרות שאני ''מת'' עליהם - פשוט

    • מעיד על עצמך? (ל''ת)

      פסיכולוג בגרוש או פסיכופט במשרה מלאה?, 01/10/08 07:58

    • 24 אתה נישמע כמו גבר בעל עניים יוקדות,מוח חריף והליכה שארמאנטית,הכן??

      נאוה פירחי,סידני., 01/10/08 08:09

      צור קשר ,קפה או תה עליי.
      samtur@mail.com

    • שאפו...! (ל''ת)

      אביגדור אבירג'יל--תל נוף., 01/10/08 08:09

    • היי גידי.ממי גנבת את המאמר ?.אותם מילים הופיעו באתר מיתחרה [10 day ago (ל''ת)

      נאור יונה--תל עדשים., 01/10/08 08:26

    • גידעון מ24 הוא מיתחזה. הגידי האמיתי נמצא בחופשה בנפאל....

      נמיר סלע,בת-ים., 01/10/08 08:29

      צרו עימו קשר .

    • ''הדוקטורט'' שלך הוא עלבון אפילו עבור ילד בכיתה י'.

      אבי,התנחלות רמת אביב ג', 01/10/08 08:44

      במקום להתיחס לעובדות בשטח וסטטיטיקות אתה
      מתמקד בהענקת תארים לעצמך (דוקטורט שלך''אחד המחקרים החשובים בתקופתנו'') ול''ימנים'' אתה מקנה את התואר ''פסיכוטי'',אשר ע'פ ''התאוריה'' שלך,סובל משנאה לאב (?).המדאיג ביותר היא המסקנה שלך ''לכן יש רוב לימניים'' תחת ההנחה
      ''שכל הימין הקיצוני הזוי ופסיכוטי''.

    • גידי עוד פעם השתכרת מהמיץ ענבים בסעודת החג?? (ל''ת)

      אב הסדר, 01/10/08 08:53

    • תגובות מענינות ומשעממות

      גידי המקורי, 01/10/08 13:14

      היו מספר תגובות ממש מתוקות.

      וכצפוי באופן הינהרנטי לטוקבק שלי, היו תגובות של ה-''נפגעים''.
      בין התגובות האלה, אף אחד לא התיחס למה שקומם אותי ובגללי כתבתי (''ב-2013 לא נתקיים''). כי כמו שכתבתי, אם הדעה היתה עם בסיס, ולא של מיעוט פסיכוטי אז כולם היו יורדים או לפחות מוכרים את הדירה שלהם. ובודאי שלא היו משקיעים חיצונים או עלית בורסה 5 שנים.

      מי שמסתקרן יותר לדעת עלי - אני בעל ממוצע מעל ל-90 באוניברסיטה בלי להיות בחצי מההרצאות, ובעל הצלחה חריגה בכספים.

  • 23.

    אספקת החמקן היא מכה אנושה לשמאל בפרט ולאיראן ולסוריה בכלל (ל''ת)

    תעתרו לבג''צ נגד האספקה, 01/10/08 07:36

    • אל תדבר על זה אפילו בצחוק מחר ביינישט תקום על צד שמאל(כמו תמיד) (ל''ת)

      ותכריח אותך למסור 10% מהעסקה לעזה, 01/10/08 08:03

    • מעניין שהשמאל הוא זה שהתראגן על המטוסים... יש כאלה שמדברים ויש שעושים (ל''ת)

      אורן, 02/10/08 02:29

  • 22.

    Crazyness!

    beny gefen, 01/10/08 06:39

    I`m now in China, admiring their unique development as they are enjoying PEACE. READING ABOUT THIS CRAZY PLAN TO WASTE 20OOOOOOOOO Dollars for 25 plans I think that we`re crazy, crazy,crazy.

  • 21.

    הכל כאן כבר מזמן!!!

    eyal dror, 01/10/08 05:10

    1 ישראל מוברת למערכת הבין כוכבית ההגנתית של ארה''ב למי שלא מבין מה זה בקצרה מערכת לייזר בחלל להשמדת טילים בליסטיים (נושאי ראש נפץ גרעיני)
    2 המטוסים F-35כבר כאן לפני חודשיים לפחות כל הדיבורים זה עבודה יפה שעושה התיקשורת עם הפיתיונות שמשחיל לה הממשל כביכול לעשות התראות נוספות לאירנים
    3 חשוב להבין שברגע הסיכול או ניסיון הסיכול מול טיל אירני גרעיני 28 שניות לאחר מכו אין אירן אכן יש לכך השלכות של קרינה וכו''ל אבל בסיכול הראשון נוכל לדעת גם את נתוני הטיל גרעיני אולא בהתאם הכל כבר מוכן מכווון לפעולה

    • האם אתה חייזר ,או ישראלי מצוי שזה דומה ? (ל''ת)

      שושו, 01/10/08 09:01

  • 20.

    כדור הארץ

    מוטי קליפורניה, 01/10/08 03:23

    סופר הרקולס רק ב-2012 ?למה למה כזה מאוחר?
    ואני חשבתי שאל-על תעשה פעם משהו חדשני וחכם
    תקנה מטוסי הרקולס C-130J תעסיק אזרחים להסב אותם להסעת נוסעים. והנה המלך!!!
    4 מנועים חזקים המביאים אותך בבטחה ליעד.
    אפשרות נחיתה על מסלולים קצרים ועל נושאות מטוסים.
    נו.....מתי יתעוררו באל-על ויסיעו את תושבי המדינה בהרקולסים אמינים ולא ב''זבלים'' בעלי 2 מנועים-הלך המנוע הלכו הנוסעים ואנשי הצוות.
    -אין עוד מלבדו.

    • הרקולסים לאל-על

      התליין, 01/10/08 07:02

      מוטי, אני איתך.
      לא רק זאת, אני מוכן לטוס בהרקולס שלא המירו אותו לאזרחי ואני בטוח שאני אהנה הרבה יותר מאשר לטוס במטוסי ה-767 הרקובים שהם מטיסים למזרח.
      יועברו EAJ ו- EJP לבית ספר ללוט''ר לאלתר!!!

      • כדור הארץ

        מוטי קליפורניה, 01/10/08 08:58

        יש !!!
        -אין עוד מלבדו.

      • כדור הארץ

        מוטי קליפורניה, 01/10/08 09:19

        הנכונות שלך לטוס אף במטוס שלא הוסב לאזרחי
        שווה הכל,על אף שאני בדעה שצריך להתקין מושבים נוחים.
        ועכשיו נעבור לים לצי האוניות הישראליות(צים) ניתן לבנות קיט שיורכב על כל אוניה ויחסוך דלק רב.
        הקיט-טורבינות רוח המקושרות למנוע חשמלי
        אשר מניע גלגלי-חתירה משני צידי האוניה(כמו בספינות נהר)
        המדחף הישן יופעל בדיזל רק במיעוט רוח והחסכון אדיר!!!
        -אין עוד מלבדו.

        • כדור הארץ

          מוטי קליפורניה, 01/10/08 11:01

          ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז.
          -אין עוד מלבדו.

          • המן קולורדו

            מאדים, 01/10/08 15:43

            ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק
            ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק ניתן גם להפיק מימן בעזרת החשמל המופק מטורבינת הרוח ולהפעיל טורבינת גז. עם החשמל שמופק מהטובינת גז אפשר להפיק עוד פעם מימן, ועם זה להפעיל מאוורר ענק. מהרוח שמופק מהמאוורר הענק אפשר להתאורר בקיץ.

            • ועוד להמן קולרדו

              מוטי קליפורניה, 01/10/08 20:53

              עם טורבינת הרוח ניתן להפעיל מאורר שיסיע רחפות.
              -אין עוד מלבדו.

              • כדור הארץ -לסכום הנושא

                מוטי קליפורניה, 01/10/08 21:26

                כפי שבעבר הסיעו ספינות בים בכוח המפרשים,
                ניתן להמיר את אנרגית הרוח למימן אשר יתן את האנרגיה הדרושה לדחף של הספינה או של הרחפת.
                אגירת המימן במיכלים תתן לך אפשרות לנצלו בכל שעות היום והלילה בים ולא רק בזמן נשיבת הרוח.
                -אין עוד מלבדו.
                ניתן גם להשתמש באנרגיה גרעינית-תבחר!!!

            • כדור הארץ

              מוטי קליפורניה, 01/10/08 21:51

              בפעם הבאה תקח בחשבון גם אובדן נצילות זה ימנע ממך לעשות המרות חוזרות ונשנות וכתיבה מרובה.
              מספיק שתמיר פעם אחת חשמל למימן ותפעיל טורבינת גז המסובבת בוכנה אליה מחוברים מאוררים ברחפת,מדחף באוניה או גלגלי חתירה
              בספינות.
              וזהו זה וניתן לעשותו ושאף אחד לא יבלבל במוח ויגיד שלא ניתן!!!
              -אין עוד מלבדו

              • כדור הארץ

                מוטי קליפורניה, 01/10/08 23:02

                והיה ובחנת את הנושא בעמקות ונוכחת לדעת שכמות המימן המופקת על גב האוניה בים אינה מספקת בתחשיב להשלמת מסע או שראית שעלות ההתקנה גבוהה מזו שביבשה אז ניתן להתקין טורבינות רוח ביבשה לדוגמא בקולרדו ובהרי הרוקי הגבוהים שם מנשבות רוחות להמיר למימן ולשנע מימן בצנור גז עד לנמלים ולצייד את האוניות, מכאן אתה מבין שחשמל לא יחסר בקולרדו ובהרים הגבוהים!!!-תן חיוך
                -אין עוד מלבדו

                • ןעוד

                  מוטי קליפורניה, 01/10/08 23:24

                  אם מצאת שעלות התקנת צנור הגז גבוהה מאשר הולכת חשמל בחוטים עד למפעל לייצור מימן הממוקם סמוך לנמל והמתחשב בעליית מפלס הים
                  כתוצאה מאפקט החממה אז מובן שתוליך חשמל
                  בחוטים ורק אז תהפכו למימן בסמוך לנמל.
                  וכל זה צריך להבחן על מנת שתבחר באפשרויות הזולות לביצוע המשימה שהוזכרה לעיל.
                  אבל אם תשב ולא תעשה דבר לא תוכל להעביר סחורות ומזון בים שכידוע לך הנם הכרח ולא
                  רצון.
                  תתעורר תבחן את הדברים ותבצע!!!
                  -אין עוד מלבדו.

                • כדור הארץ

                  מוטי קליפורניה, 01/10/08 23:36

                  רתימת איראן להפקה גרעינית לצורכי שלום הוא הדבר הנכון לעשותו לעומת זאת השמדת פוטנציאל הייצור שלה בחשש שמא יופנה למלחמה
                  ולייצור נשק הנו טעות.
                  עליך לצאת מנקודת הנחה שגם באיראן מצוי אלוהים שימנע ייצור נשק גרעיני ויפנה את המאמץ רק לצורכי רווחת האדם.
                  אני יודע שזה קשה לחשוב בצורה זו אך ניתן לעשות מאמץ דפלומטי בין מנהיגי ישראל לאלו שבאיראן על מנת ליישר את ההידורים ולהמנע מאלימות שתקבור את הפוטנציאל הגרעיני לצורכי שלום בלבד.
                  הדגש הוא על צורכי שלום בלבד לרווחת האדם!!!
                  -אין עוד מלבדו.

                  • באנה אתה דפוווק!!!

                    מוכיח הטיפשים, 03/10/08 01:59

                    פסיכולוג דחוף!!!

  • 19.

    איזה דגם??? (ל''ת)

    tiltrotor@gmail.com, 01/10/08 02:15

  • 18.

    ישראל הפכה באמת לבסיס אמריקאי במסווה של מדינה. (ל''ת)

    חח, 01/10/08 01:56

    • הפוך- ארה''ב הפכה לבסיס ישראלי במסווה של מדינות. (ל''ת)

      חחח, 01/10/08 03:29

  • 17.

    החינוך קורס. מערכת הבריאות בכי רע , אבל לזה יש מלא כסף הא ?? (ל''ת)

    ;;, 01/10/08 01:54

  • 16.

    אנשים, מה אתם כאלה פאניק מעאכרים

    הרגוע, 01/10/08 01:42

    המטוס עדיין לא מבצעי, לא בארהב ולא בשום מקום אחר, אז איך נקבל אותו?

    בשנת 2013 זה עדיין יהיה המטוס הכי מתקדם, המטוס הזה תוכנן להיות המטוס המאוייש האחרון.

    אי אפשר היה לעשות עם הכסף הזה שום דבר בתוך ישראל, זה מכספי הסיוע שישראל מקבלת מארה''ב אפשר להשתמש בו רק כדי לקנות נשק

  • 15.

    מה יעזרו לנו המטוסים האלה ב-2013? בעוד שנה תל אביב כבר לא תהיה כאן...

    אריק, 01/10/08 01:24

    האיראנים מגיעים לפצצה תוך שנה והאמריקאים מבטיחים לנו הבטחות שיקויימו ב-2014?

    • מצויין ירדו מחירי הדיור (ל''ת)

      דגכדג, 01/10/08 15:43

  • 14.

    יופי שהם יסופקו אבל רצוי כמה שיותר מהר

    רחוק מליהיות טייס אבל חובב, 01/10/08 00:45

    מכיוון שהאיראנים לא מתכוונים לחכות עד 2013 כדי ליצור איום גרעיני על ישראל.

    בכל מקרה אני מקווה מאוד שתוצאות הבחירות הקרובות בארה''ב יסמנו אולי את תחילת סופו של המשטר הפרמיטיבי האיראני. כמובן שכדי שזה יקרה צריך לקוות שמקיין ינצח.

    בכל אופן ישראל לבד תתקשה מאוד להשמיד את משטרו של אחמדי(אם זה נראה כמו קוף מריח כמו קוף ומדבר כמו קוף את סימן שזה קוף)ניג'אד
    לילה טוב וחג שמח לכל ישראל

    • ב1988 חש יצחק שמיר שהאשכנזים עומדים לאבד את הרוב בעם ואת השילטון... (ל''ת)

      עימנואל בורשטיין---צפון תל אביב הירוקה., 01/10/08 03:45

      • ממתי ירוק שם? הירוק היחידי זה בצבע של ה4 על 4 וב$ שבכספת (ל''ת)

        גור מתחזשטיין, מגדלי לוינגר, יצהר פיתוח, 01/10/08 08:01

  • 13.

    איזה כיף לנו אנחנו מחזיקים בכנולוגיה בלעדית לביינתים אני חושב שרק לישר

    מישהו שמבין, 01/10/08 00:44

    אנחנו מחזיקים בכנולוגיה בלעדית לביינתים אני חושב שרק לישראל ולארצות הברית יש את המטוסים האלה!!!

    • 13 מקסים... !!! אתה נישמע כמו גבר מתוחכם...אתה כלבבי...תן סימן. (ל''ת)

      צביקה בלייכמן,סביון., 01/10/08 08:11

  • 12.

    לבנות בסיסים מנירוסטה ולשים אותם מתחת לכנרת...

    כבשה רוצה נושאת מטוסים בכנרת, 01/10/08 00:41

    מיליארדי דולרים הולכים להוציא על חייל שההצלחה היחידה שלו בשנים אחרונות הייתה בגירוש יהודי קטיף. די לביזבוזים הטיפשיים.
    ב-15 מיליארד אפשר לקנות את רוב הפלסטינים ביו''ש (בלי בג''צ ובלי בצל''ם). תנו להם ת'כסף והם יעברו את הירדן עם מזוודות של דולרים וחיוך גדול על הפנים. תבנו להם כאן מדינה ו-2-3 קסאמים ישתקו כל בסיס ח''א (עם או בלי F35)..

    • טוב שלא הגזמת

      דורון, 01/10/08 01:08

      רואים שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך.בלי חיל האוויר חיזבאללה כבר מזמן היה מגיע לת''א ואפילו דרומה.חוץ מזה,חיל האויר תקף אתר בנייה של כור בסוריה.אני מסכים איתך בנושא גוש קטיף- זאת באמת הייתה הצלחה מסחררת.(ותגיד תודה ששלחו את חיה''א , כי חירניקים היו שוברים להם את כל העצמות)

    • 15 מיליארד זה 70000 $ לכל פילישיתיני.....סודק וואלה חאקוייאק..סודק...! (ל''ת)

      אבשלום חודיידא-נצרת עילית., 01/10/08 01:08

    • תגובה מומלצת ביותר (ל''ת)

      רוני, 01/10/08 01:22

      • הכנרת מקום שלו ורגוע לא רוצים שם רעש מטוסים (ל''ת)

        דג קרפיון, 01/10/08 08:55

  • 11.

    לא חבל על הכסף ??? קנו מזון לעניים...!!!! (ל''ת)

    ירון חורב_ליבנה, 01/10/08 00:33

    • להחזיר את כל לובשיי הגלימות הללו לתיימן ארץ מוצאם..!!!! (ל''ת)

      נתנאל הגואל-- נירים., 01/10/08 03:46

  • 10.

    2013-2014? מאוחר מדי. (ל''ת)

    אחרי המבול, 01/10/08 00:27

  • 9.

    2013-2014

    Avi Ecuador, 01/10/08 00:27

    זה כבר מאוחר מידי.
    אחריה המלחמה הבאה יהיה שלום להרבה שנים

  • 8.

    מכרו אותנו לאירן תמורת מטוסים ומכ''ם

    חיים, 01/10/08 00:24

    אין אמונה בגויים !!!

  • 7.

    אם תנסו לחשוב לרגע בצורה רציונלית

    Avi Ecuador, 01/10/08 00:23

    ההיגיון אומר שישראל לא מדינה עצמאית ועם השמאל גם לא יאפשרו לה שמאלנים ועמלקיים להיות מדינת היהודים ועדיף לישראל לנסות לשאוף ולהסביר שלפני כל משא ומתן היא דורשת להסתפח לארצות הברית ככוכב בדגל האמריקאי או שמורת טבע בסגנון שמורת טבע אינדיאנית לדת לכל הדתות באחריות יהודית.
    חזון אחרית הימים...

    • 7 ידידי.! אתה נישמע כמו גבר שארמאנטי..מה דעתך על המצב הכללי בארץ? (ל''ת)

      samtur@mail.com, 01/10/08 01:05

      • אתה טרחן (ל''ת)

        ע, 01/10/08 08:01

  • 6.

    כבר ב-2013 ! פששש איזה מהירים. חבל רק שזה מאוחר מידי. (ל''ת)

    ליאור, 01/10/08 00:22

  • 5.

    עוד 5 שנים כבר לא נהיה קימים!

    אילן, 01/10/08 00:16

    לאיראן פצצה מוכנה בתוך שנה גג.

    • ברח חביבי ברח לאוגנדה , אני מוכן לתרום לך לכרטיס,,,,,, (ל''ת)

      חוזה, 01/10/08 09:04

  • 4.

    מה 2013 ? עושים צחוק? האירנים יהיו גרעיניים כבר ב-2009 (ל''ת)

    אלירן, 01/10/08 00:16

  • 3.

    לא עד 2014 כבר יהיו מטוסים משוכללים יותר?

    שאלה, 01/10/08 00:00

    מי אמר שניהיה פה ב2014? כמו שזה נראה המלחמה מתקדמת מהר מאוד.
    וחוץ מזה, עד 2014 כבר בטוח יהיו מטוסים משוכללים ומתקדמים הרבה יותר! ואולי מטוסים לא מאוישים עדיפים יותר, או כל טכנולוגיה אחרת שעדיין לא הומצאה.
    5-6 שנים זה המון זמן ובטוח תיהיה תקדמות אדירה בטכנולוגית המטוסים ככה שכשנקבל את ה-אף 35 בטוח יהיו שיכלולים הרבה יותר חדישים לארה''ב..
    חבל לסכים לעיסקה שתתממש עוד 6 שנים!!! זה המון זמן!!! מה בינתיים???

    • מטוסים, טנקים וכלי שיט בונים לתקופות

      ^_^, 01/10/08 10:56

      של 20-30 שנה.
      לא יקרה משהו משמעותי בחמש שנים הבאות.

    • מטוס קרב זה לא מכשיר פלאפון

      האסטרטג, 01/10/08 14:09

      אתה לא משדרג כל כמה שנים. ה-F-16 שחיל האוויר משתמש בו כיום יוצר בשנות ה-80.

  • 2.

    כמה פטאתי

    א, 30/09/08 23:58

    כאילו שמישהו הולך לעשות משהו
    אני לא מבין למה מצטיידים במטוסים שעולים
    כל כך הרבה כסף (תחשבו מה יכלו לעשות פה
    עם 15 מיליארד דולר) מילא אם המדינה שלנו
    הייתה תוקפת או עושה משהו (ברצועת עזה לא
    עושים כלום אז יעשו משהו מול אירן?) לפי
    הכתבה המטוסים יסופקו ב2013 בתאריך הזה
    תהיה לאירן פצצה אז מה זה שווה?

    לפי דעתי צריך לבדוק מי במערכת הביטחון
    והתעשיות הצבאיות מרוויח מכל העניין הזה
    שרץ על חשבוננו

    • עי, חקוייאק.......וואלה חקוייאק......................!!! (ל''ת)

      עליזה ברושים [אלומרוט], 01/10/08 04:12

    • לאן הולך הכסף

      אחד שיודע, 01/10/08 11:55

      הרכישה מבוצעת מכספי סיוע של הממשל האמריקני. הכסף חייב לצאת בתוך ארה''ב ברובו ומלעשה מוזרם לתעשייה הבטחונית האמריקנית. חלקו מגיע למדינות אחרות כולל ישראל ע''י רכישות של תתי מערכות. למשל במטוס הזה מותקנות מערכות קסדה משוכללות מתוצרת ישראל.
      ולכן האינטרס של ישראל לא למנוע את העיסקאות הנל אלא לדאוג שירכשו טכנולוגיות ומוצרים כתתי מערכות שישולבו במטוסים. כך משלבים תוספת בטחונית עם חיזוק כלכלי. את הכסף הזה לא ניתן כנראה להוציא על תרופות .

  • 1.

    שישלחו גם ראש ממשלה בעיסקה... (ל''ת)

    just me, 30/09/08 23:56

    • 1 ידידי.... !!! אתה נישמע כמו גבר שארמאנטי...אשמח לשוחח..נאווה יון. (ל''ת)

      samtur@mail.com, 01/10/08 03:40

      • לפחות תחליף את המייל יא מעקאף הSAMTUR הזה מופיע בכל מקום (ל''ת)

        חתול אקרובטי, 01/10/08 08:02

    • כדור הארץ

      מוטי קליפורניה, 01/10/08 03:59

      היישר !