• 123.

    יחי הימין

    יגאל .ע, 02/10/08 16:32

    בדיוק כמו שהמנוול ימח שמו שרצח את רבין היה שמאלן מנוול מתחזה, כך גם בני העוולה שניסו לחזור על מעשיהם ולרצוח את שטרנהל היו שמאלנים מתחזים

  • 122.

    רוני מלול יקר . איך הוא שוחרר מרמבם כאשר הוא נפצע ב עגנון ירושלים? (ל''ת)

    דר' שערי צדק יהו ממומחה לגיאוגרפיה אורבנית, 27/09/08 19:48

  • 121.

    בזה שאתה מאשים את הימין ללא הוכחות אתה מלבה שנאה

    הרצל, 27/09/08 19:07

    אתה מקצין וזאת מטרתך...רק להאשים...אולי יש לך עסקים אפלים? חשבתם על זה? הכי קל ליצור מלחמת אחים...יא שונאי ישראל שכמותכם

  • 120.

    לא מעניין (ל''ת)

    חסוי, 27/09/08 15:02

  • 119.

    האם הפרופסור מתואם עם הפושעים לכן הוא בטוח אבסולוטית שימין עשה זאת? (ל''ת)

    קורן נאוה טבריה, 27/09/08 12:58

  • 118.

    זה לא ימין, השמאל התחיל לייצר מטענים בתוך בתי מגורים, ומאשים את הימין (ל''ת)

    יש להעמיד את שטרנהל לדין על ייצור אמל''ח בלתי חוקי., 27/09/08 03:10

  • 117.

    זה לא ימין. השמאל התחיל לייצר מטענים בתוך בתי מגורים, ומאשים את הימין (ל''ת)

    יש להעמיד את שטרנהל לדין על ייצור אמל''ח בלתי חוקי., 27/09/08 03:04

  • 116.

    רוב המגיבים הם נגד שטרנהל

    רוני דניאל, 26/09/08 22:12

    שטרנהל הוא לא פיגורה חדשה בחיים הפוליטיים שלנו. יש לו פה גדו ולמלוכלך ובסך הכל זה חזר אליו כמו בבומרנג. מי שנוקט דברי תוקפנות מכניס ממד של אלימות לתוך ההויה שלו וזה בעצם מה שקרה האתמול. האלימות לה מטיף הפרופסור הלא ניכבד חזרה אליו בגדול.

  • 115.

    זה כבר לא בגלל הדעות שלו ,האיש הזה פשוט דוחה. (ל''ת)

    אלעד, 26/09/08 19:02

  • 114.

    איך אתה כה בטוח, מי לחש לך?

    המלחשש, 26/09/08 18:38

    המתכנן מהשמאל?
    שמאלנים, אתם תמכרו גם את האמא שלכם על מנת להכפיש את הימין.
    איזה צבועים.

  • 113.

    ידידי המתנחלים אל נה תשחיתו את כוחכם על הזקן הנירגן הזה

    דרזן פטרוביץ, 26/09/08 17:55

    חבל על האנרגיה שאתם משקיעים כדי לפגוע בו. הוא לא שווה את הסיכון. כדאי להתכונן לדברים הגדולים שבא יבואו אם הצמד פייגה ליבני ברק בתוספת תגבורת של מר''ץ ישארו בשילטון. שטרנהל הוא בסך הכל דג רקק. כלב נובח. את הנשיכות נקבל מכלבים אחרים.

  • 112.

    שטרנהל בוגד כמו וואנונו קליינברג ואודי אדיב

    אשרף מרואן, 26/09/08 17:51

    במשך 60 שנות המדינה היו לנו כאן הרבה בוגדים והוא בסך הכל עוד אחד ברשימה. שטרנהל הוא בוגד מסוג אחר. הוא לא ירגל בחשכת לילה ויעביר סודות ביטחוניים. זה לא בשבילו כי זה מסוכן ואפשר להתפס ולהכנס לכלא לכל החיים. הוא בחר בבגידה מסוג אחר. מה שקרוי בגידה פוליטית שמבוססת על העקרון של חופש הדיבור במדינה דמוקרטית. חופש הדיבור כולל החופש שיש לכלבים לנבוח. לכל כלב מותר לנבוח במשך כל שעות היום והוא החליט להיות כלב נובח אבל לנבוח בלשון אדם. הוא בסך הכל כלב שלמד לדבר ומדבר תוך כדי נביחות. במקום לנבוח על ערבים כמו שעושה כל כלב טוב הוא נובח על יהודים שמהם הוא מקבל את הארוחות שלו. יוצא שאנו משלמים עבור הארוחות שלו ותמורת זה הוא נובח עלינו. האם אנחנו מזוכיסטים שאנו מממנים כלב כזה?

  • 111.

    אתה אברג'יל אחר (ל''ת)

    א, 26/09/08 17:50

  • 110.

    ולמה לא מהשמאל , כדי ליצור פרובוקציה ?

    ישמעאל, 26/09/08 17:47

    ראשית , השמאל מסוגל לכל פרובוקציה ! שנית , הרי עם מטען כזה קטן , הם בטח לא רצו שתיפגע אנושות . שלישית , הרי הפיגוע הזה , שאיני מסכים עימו , הרי גרם רק לפתיחת הג'ורה של כל אנשי השמאל ! אז מה האינטרס ?

    • ולמה לא מהימין כדי ליצור פרובוקציה ע''ג פרובוקציה?

      אורן, 26/09/08 22:26

      דביל...

  • 109.

    משת''ף של עזמי בשארה. מייעץ לפלסטינים איך להרוג יהודים

    רוזה האדומה, 26/09/08 17:44

    שטרנהל התחבר לשונאי ישראל טיבי ברכה בשארה דניאל ברנבוים וודי אלן ונועם חומסקי ודומיהם. מתעורר כל בוקר לעבודת הקודש שלו של יריקת ארס והסתה נגד המדינה. המדינה לא טובה לו אז שילך מכאן. אף אחד לא יצטער עליו או יבקש ממנו להשאר. אני מציע לו לטובתו לסתום את הפה בזמן מלחמה כשהחיילים שלנו עוצרים בחזותיהם את גלי הטרור הערבי הפלסטיני ומקריבים את עצמם כדי שלפרופסורים מסוגו יהיה בית לשוב אליו בערב. הצרה שלנו שברק ופייגה ליבני חושבים כמותו רק הם מפחדים לחשוף את מחשבותיהם בפומבי. שטרנהל מרגיש שהשילטון הולך איתו ולכן מרשה לעצמו לחרוץ לשון בצורה גלויה וללא פחד.

  • 108.

    משהו טוב קורה לפרופסור הלא מכובד

    חבל על הזמן, 26/09/08 17:39

    פרסום לדעות האנטישמיות בחינם.
    הוא יכול להרצות שכל הפלסטינים טהורי כפיים, מעולם לא חיבלו ברכוש יהודי, מעולם לא גנבו ציוד חקלאי, מעולם לא שדדו כוורות שלמות, מעולם לא חתכו צינורות השקייה וגנבו אותם, מעולם לא עקרו עצי זית של חקלאים יהודים, והנה מתנכלים לאומללים ישרי הדרך האלה !

  • 107.

    שטרנהל ממשיך להסית, והתקשורת השמאלנית נותנת לו במה. (ל''ת)

    שלמה, 26/09/08 17:17

  • 106.

    את תנועת אייל של השב''כ שכחתם? שמפניה שכחתם?

    עתונות נמוכת מצח, 26/09/08 16:59

    הכיצד בכל העיתונות הישראלית אף אחד לא קם אף אחד לא עצר לרגע לחשוב הרי היינו כבר בסרט הזה. עדין לא שכחתי את תנועת אייל של השב''כ ואת אבישי רביב סוכן השב''כ שביצעו פרובוקציות מתוכננות נגד אנשי שמאל והערבים.
    אני עדין זוכר את פיצוץ הרימון ליד הדלת של טומי לפיד שהואשמה בה תנועת אייל, קודם שהתברר שמדובר בתנועה פרובוקטיבית של השב''כ.

    העיתונות הישראלית איבדה כל שבב של מחשבה? של הגיון?

  • 105.

    פרובוקציה של ארגוני הטרור ערבי\\איסלאמי כדי להשיג את המטרה

    ערבי לא פראייר, 26/09/08 16:56

    חג שמח !

  • 104.

    ומה עם ''לעלות עם טנקים על עפרה וקרית-ארבע''? גם ניסוח לא טוב? (ל''ת)

    סטודנט בטכניון, 26/09/08 16:55

  • 103.

    גם אם רבין יצא מקברו וישבע שעמיר לא הרוצח השמאל בנוסח שטרנהל יגיד לו ש

    קורן נאוה,טבריה, 26/09/08 16:43

    שרק אנחנו מחליטים וקובעים מי הרוצח!

  • 102.

    להשאיר אותם עם הערבים

    הגיון בריא, 26/09/08 16:41

    אין צורך לפנות את המתנחלים, אם הם רוצים כל כך ומתנגדים באלימות אז שישארו ביישובים שלהם תחת שלטון פלסטינאי, נראה אותם אז גיבורים גדולים בלי הצבא ששומר עליהם ארבעי שנה יום ולילה, אולי אז הם יקבלו את העונש המגיע להם על הפצה של שנאת האחר ומחיקת כל ערכי האדם כאדם

  • 101.

    רק המתנחלים לא שומרים על החוק ??

    דן, 26/09/08 16:40

    מדינת ישראל היא מדינת חוק בה כולם שומרים עליו בקפידה. היום מתפרסםמת כתבה שבה בדרך אגב מסופר על תופעות בהם בדואים מתנכלים לנוסעים בנגב, שוטרים שהחרימו רכבים בצפון נאלצו להחזיר אותם לפושעים כי איימו עליהם, בכל יהודה ושומרון מתנחלים צריכים לשמור על חוקי איכות הסביבה אבל הפלסטינים עושים מה שהם רוצים (כולל שריפת כבלים גנובים, פלסטינים עם אנשי שמאל הרסו שדות של יהודים והמשטרה לא עצרה אותם. בהפגנות נגד הגדר זורקים אבנים על שוטרים ועדיין לא שמעתי שמישהוא הובא לדין. אבל בעיתונות יש רק מתנחלים פורעי חוק. סלקו את המתנחלים ויש לנו דמוקרטיה ושלטון חוק למופת.

    • גם הנהגים, הערבים, המרוקאים, ח''כים,, מעלימי מס...אז לא נטפל בהם?

      אורן, 26/09/08 20:06

      תירוצים של ילדה אוטיסטית

  • 100.

    שטרנהאל: ''אין צדק בפגיעה באדם בשל דעותיו''

    מזרחן, 26/09/08 16:32

    אבל - שוב שטרנהאל - מוצדק לרצוח מתנחלים. אין מה לדבר, הבן אדם הוא אינטלקטואל על אמת.

    • ושוב זו דעתו! הפרשנות שלך למה שהוא אמר היא מה שמקומם... (ל''ת)

      אורן, 26/09/08 20:07

  • 99.

    גם שטרנהל ''לא ניסח את המשפט היטב'' וגם המטען לא הוכן היטב

    גם זה וגם זה לא נכון, 26/09/08 16:32

    שטרנהל ניסח את ההצעה שלו לפלסטינאים לבצע פיגועים רק בהתנחלויות ורק בגברים בצורה קרת רוח ומצמררת.
    זה שהוא לא נשפט על ההסתה שלו זה כי מדובר בהסתה משמאל וזה תקין כידוע.
    ודאי לא מדובר במשפט ששטרנהל לא ניסח היטב. זה עלוב אפילו לנסות להאמין לו.
    מצד שני, לדעתי המטען שהתפוצץ אצל שטרנהל לא נועד לעשות יותר ממה שהוא עשה. על כל פנים, שטרנהל לא ניצל בזכות מזל.

  • 98.

    האם זה כמו שהיה ברור שאבישי רביב על כלהמחתרות המפוברקות שלו היה סוכן ש

    קורן נאוה,טבריה, 26/09/08 16:31

    שב''כ לפרובוקציות ועלילות סרק סרק נגד הימין בגלל שביבי הוביל בכל הסקרים כמו עכשיו?!

  • 97.

    ששטרנהל יזכה לראות בשגשוג מפעל ההתיישבות

    אברהם מתנחל, 26/09/08 16:25

    אני מאחל לשטרנהל אריכות ימים ושיזכה לראות בשגשוג מפעל ההתנחלות ובמיליוני יהודים שגרים ברחבי יהודה ושומרון ארץ התנ''ך.

    • המפעל שלך קורס וקרס כבר מזמן. נכשלתם ובענק! אתם בזיון להתישבות (ל''ת)

      אורן, 26/09/08 20:09

  • 96.

    שטרהנל אל תדאג יבוא יום הנקמה במטורפי הימין (ל''ת)

    שגיב, 26/09/08 16:22

  • 95.

    מר שטרנהל היקר היום כולנו שמאלנים

    אוהב ישראל, 26/09/08 16:20

    כולנו אתך. עם ישראל מוקיע ומקיא מתוכו את חבורת הזבל של הימין הקיצוני. הם לא מזרע ישראל אלא מזרע ישמעאל.

    • אנשים כמותך מקומם בעזה...שם יאהבו אתכם (ל''ת)

      הרצל, 26/09/08 20:10

  • 94.

    דמוקרטיה צריכה להתגונן

    צדקיהו, 26/09/08 16:18

    הדמוקרטיה צריכה להתגונן מפני מחריביה מבפנים. הימין הקיצוני חותר להקים פה מדינת הלכה. המדינה הציונית חילונית צריכה להתגונן מפניו באמצעים של מלחמה בטרור, מעצרים, הוצאה מחוץ לחוק, גרוש ואף לשנות את הוראות הפתיחה באש. דינו של מתנחל שמרים יד על קצין צהל צריך להיות כדינו של פלשתיני שתוקף חייל או קצין במחסום. כלומר כדור בראש.

  • 93.

    בסליחות של בוקר יש ניגון שומר ישראל יש להוסיף:

    שומר גוי קדוש שמור שארית גוי קדוש, 26/09/08 16:18

    שונא ישראל, תשמיד שונא ישראל!!
    ותואבד את שונאי ישראל האומרים בכל יום:
    להשמיד את ישראל

    • ואתה תקבע את הקריטריונים של מי נחשב כשונא ישראל? (ל''ת)

      אורן, 26/09/08 20:10

  • 92.

    פניה דחופה לשבכ ולמשטרה

    ניסן, 26/09/08 16:17

    באתרי האינטרנט השונים ישנם לא מעט מגיבים שמצדיקים את מעשה הטרור של הימין הקיצוני. מדובר בגרעין תמיכה של פורעי חוק עבריינים. אני מבקש מהמשטרה לאסוף מהאתרים את כתובות ה- IP של תוכמי הטרור היהודי ולעצור אותם לחקירה.

  • 91.

    מאיפה המלומד הזה יודע שהמתנקש(?)

    צביקה, 26/09/08 16:16

    הוא מתנחל? מאיפה א.ב. יהושע יודע שמדובר במתנחלים?
    למה השמאל המזורגג הזה יורד ישר על מתנחלים??

    • מי נראה לך שזה? (ל''ת)

      אורן, 26/09/08 20:14

  • 90.

    אם יש חופש דיבור במדינה, אני רשאי לומר ששטרנהל מבייש את המדינה

    ובודאי את פרס ישראל שהוענק לו, 26/09/08 16:15

    לדעתי הטעות שעשתה מדינת ישראל בכך שהעניקה לכולירה את הפרס הזה מהווה כתם על פרס ישראל מאז ואילך. זאת משום שכל מקבלי הפרס תתווספים לרשימה בה מופיע שטרנהל, אדם שהטיף בכתב להרוג במתנחלים ואחר כך טען שהוא פשוט לא ניסח את הכתוב בצורה טובה. מי שקרא את הדברים מבין ששטרנהל כתב בדיוק את מה שאפשר היה להבין מהדברים ורק בדיעבד ניסה איכשהוא לצאת מזה...

    • יתכן. אבל איש שמאל לא ידמיין אפילו לרגע להניח לך מטען בגלל דעותיך.

      אורן, 26/09/08 20:15

      שם לב להבדל?

  • 89.

    המנון המתנחלים

    טרומפלדור, 26/09/08 16:15

    ''זבל זבל לך
    זבל זבל לך
    זבל לך מכורתי מכורתי''.

  • 88.

    פינוי עכשיו של ההתנחלויות בלי פיצוי

    פניני, 26/09/08 16:14

    לא מגיע להם שום פיצוי. הם שדדו את קופת עם ישראל מאז שישים ושבע. עכשיו צריך להוציא אותם בכח ולהושיב אותם במחנות אוהלים על גבול מצרים.

  • 87.

    נא לפרסם כאן כתובות של אנשי ימין קיצוני

    עידו, 26/09/08 16:13

    אנחנו רוצים לשלוח להם שנה טובה.

  • 86.

    כל הכבוד לשטרנהל. גבר גבר. אומר את האמת בלי לפחד

    ירון ד., 26/09/08 16:12

    ממי אתה מפחד? מהמרזלים והבן גבירים האפסים האלה? אל דאגה. אתה לא תשאר לבד. יש הרבה חברה טובים במדינה הזאת שבשעת הצורך יצאו לרחוב וידאגו לנקות אותו מצואת הימין המשיחי המטורף.

  • 85.

    שטרנהל. היית מתון מדי. המתנחלים הם גיס חמישי (ל''ת)

    חסידוב, 26/09/08 16:11

  • 84.

    בין אדם שאמר שצריך לירות לילדי המנתחילם בראש לבין מר אחמדניגאד ? (ל''ת)

    מה ההבדל, 26/09/08 16:10

  • 83.

    אני עושה מילואים בקרוב בשטחים. מתנחים דיר באלק

    בוריס, 26/09/08 16:10

    אם מישהו מכם ינסה להרים יד עלי, על מישהו מחברי או מפקדי, אני אכסח לו את הצורה. אם הייתי במילואים בזמן שאותו חרא שבר יד למג''ד הייתי בעצמי שובר לו את שתי הידיים ושורף לו את הבית. ראו הוזהרתם

  • 82.

    מה אתה מתלולן ? אתה בעצמך קורה לאלימות ורצח (ל''ת)

    עדי ., 26/09/08 16:08

  • 81.

    פרס יקיר החמאס למתנחבלים

    יאיר, 26/09/08 16:08

    מי שביצע את פיגוע הטרור בפרופסור דרור מגיע לו פרס יקיר החיזבאללה.

  • 80.

    האיש יעץ למאס לרצות מתנחלים. האיש מטיף להחרמת המדינה.

    חלק מרוב יהודי, 26/09/08 16:08

    אם הדמוקרטיה בראשות בגץ מאפשרת לאיש להטיף את שבארכה נזהר לא לעשות אז אין פלא שלווקום מגיעים אנשי קיצון ימני אבל בוודאות אוהבי ישראל.

    אינני חש בצער על נסיון הפגיעה בו! אני חש בצער על אוזלת היד של המדינה במלחמה באוייבי ישראל היהודים והערבים כאחד.

  • 79.

    שאלה לרב

    חרדלניק, 26/09/08 16:07

    שאלה לרב
    האם מותר להרוג שמאלני בשבת?
    האם מותר להרוג שמאלני שיושב בסוכה?
    האם מותר להרוג ילדים של שמאלני?
    אם יש לי לולב ביד אחד ומטען צינור ביד השניה, באיזה יד מחזיקים את הלולב?

  • 78.

    לו רק היו מכוונים ללשון שלו..לא נורא בפעם הבאה (ל''ת)

    כל כך פשוט, 26/09/08 16:07

  • 77.

    קראתם מבזק של NRG ב 3:55 ?

    אור, 26/09/08 16:07

    ובכן,הפרופסור טוען שהציבור לא למד מרצח רבין..
    מה מכעיס אותי יותר,אני לא יודעת..
    כבר הייתה כתבות פה נרחבות(בה אני מגיבה,למשל)..אז מה עכשיו?עברנו למבזקים של כל מוצא פיו??
    רבין? הוא משווה את עצמו לרבין???
    אני ממש לא שמאלנית,אבל אני יודעת שרבין לא התנהג בהתנשאות,כמו הפרופםור למשל.איך הוא משווה את עצמו לרבין?? מה הוא מחמיא לעצמו בכלל?!!!
    פרופסור,הבט בעצמך בראי,דבר אל עצמך,ספר לעצמך כמה אתה חכם,כמה אתה צודק..רק תפסיק להטריד אותנו עם כל מיני ''דיאגנוזות'' (''זה רק הימין'',למשל)..
    יש לנו דברים יותר חשובים לעסוק בהם.אתה לא נכלל בהם..

  • 76.

    מה פרוש ''המשפט לא היה מנוסח טוב''? שטרנהל מהתל באינטלגנציה שלנו !

    בתקווה שלא ישימו לב, 26/09/08 16:07

    שטרנהל לא סתם ניסח משפט לא טוב. קודם כל, כי מדובר בפיסקה שלמה ושנית משום שיש בה תיאור מדוייק מאד של מה כדאילפלסטינאים לעשות.
    נאמר שם כי לא כדאי להם להניח מטענים ממערב לקו הירוק.
    נאמר שם כי מומלץ מאד לא לפגוע בגילה (על אף שהיא מחוץ לקו הירוק) אולי מכיוון ששטרנהל העריך שהציבור לא יאהב פיגועים בגילה.
    כן, שטרנהל גם המליץ לפלסטינאים לא לפגוע בנשים ובילדים.
    זה נקרא: משפט שלא מנוסח טוב?
    לי זה יותר נראה נטו התרת דמם של המתנחלים וגם בית המשפט בזמנו הצדיק את הענקת פרס ישראל למנוול הזה רק משום שהפרס היה בתחום אקדמאי ספציפי (וכאילו אפשר להפריד בין הישגיו האקדמאים של אדם לבין ההסתה הזו).

  • 75.

    יבוא יום נקם ושילם בוא נפרע מכל מופרעי הימין ושולחיהם (ל''ת)

    יוסקה לבונטין, 26/09/08 16:06

  • 74.

    לאנשי הימין הקיצוני תודה רבה מטהרן

    אחמדיניגאד, 26/09/08 16:05

    חברים. התכנית שלנו להשמדת ישראל עובדת מצויין. אתם תפעלו מבפנים - תחסלו אנשי שמאל, תפגעו בחיילי וקציני צהל, תשברו להם ידיים, תשרפו להם מחנות, תחבלו להם בכלי הרכב, תקללו ותפגעו בהם, תחסמו צמתים, תקימו מאחזים בזמן שאני אעשה את חלקי. לידיעתכם הפצצה מתקדמת יפה על פי התכנית.
    תודה רבה לכם על שיתוף הפעולה. אתם עשר!
    ד''ש חם גם מנסראללה.
    נשיקות לנדיה מטר ולכל המתנחלות.

    • פשפש שמאלני, היחידים שמהם עדיין חוששים אוייבנו הם מהימין

      מורדכי היהודי, 26/09/08 18:44

      ולא עלובי נפש כמוך, המוכנים למכור את המדינה ואת האימא שלהם כדי למצוא חן בעני אוייבנו.
      אבל תזכור היטב, אתם תהיו הראשונים לכבשנים הלוהטים, כאשר נפסיד חס וחלילה את המדינה לאוייבנו.

  • 73.

    האם יש רק ימין קיצוני? אין שמאל קיצוני?.

    יחיאל כ''ץ, 26/09/08 16:01

    אתה שקורא לערבים לפגוע במתנחלים בשל דעותיך השמאלניות אינך קיצונישמאלי? .רק הימין קיצוני מסוכן? . על זה נאמר :'' הפוסל , במומו פוסל''.

  • 72.

    להכנס במפורעי הימין בכל הכח

    יוסלה, 26/09/08 15:56

    אין מנוס. צריך להרוס את הגידול הממהיר הזה לפני שהם ירצחו פה פוליטיקאים ומנהיגי ציבור סופרים ואנשי רוח.
    צריך להכנס בהם בכל הכח. להפעיל את הימ''מ, לפצח לנוער הגבעות כמה גולגות, לזרוק אותם למוסדות סגורים פסיכיטארים ובתי סוהר לכל ימי חייהם.

    • החלום שלי שתהיה מלחמת אזרחים אתכם

      יהודי אמיתי, 26/09/08 17:15

      אתה יודע למה אנחנו נשמיד אתכם?
      כי אנחנו בניגוד אליכם,מוכנים למות במלחמה עם אויבים כמוכם.

  • 71.

    השב''כ הופך לזרוע של התמנון הפוליטי! הולך לרדוף אנשים שמתנגדים לחונטה!! (ל''ת)

    זהירות! השב''כ הוא פוליטי!, 26/09/08 15:55

  • 70.

    להתחיל לאסוף כתובות של רבנים ופעילי ימין

    חסדאי, 26/09/08 15:54

    לא נשב בשקט.

  • 69.

    אם המאמר לא היה מנוסח טוב, אזי גם הפיגוע לא בוצעה כמו שצריך... (ל''ת)

    ראובן, 26/09/08 15:49

  • 68.

    משפט שדה

    מלכה, 26/09/08 15:49

    איחולי החלמה מהירה ואריכות ימים לפרופ' שטרנהל.

    אולם, ''משפט השדה'' המהיר שבו הוא מחליט שהוא לא אברגיל, אי לכך זה הימין הקיצוני שניסה להרוג אותו. הוא משפט פזיז וחסר כל הוכחות. היה עדיף לתת למשטרה ולשב''כ לחקור ולמצוא את האשמים מאשר לנפף במשפטים מלהימים שלא תורמים לייצוב המצב.

    ומה יקרה אם הנאשמים הם לא מהימין הקיצוני?

  • 67.

    יש לאפשר לכל השמאלנים לעזוב את המדינה במענק ויחזרו לאירופה (ל''ת)

    שיחיו בדמוקרטיה באירופה, 26/09/08 15:45

    • לא רוצים אותם באירופה. בגלל זה מממנים אותם שיישארו כאן ויעשו ליהודים (ל''ת)

      את המוות, 26/09/08 17:18

  • 66.

    בטח ראה שלא שמים עליו אז הוא פוצץ את עצמו

    רועי, 26/09/08 15:44

    עכשיו הוא יכול להגיד שטויות אנטי ישראליות וכל העם יקשיב, כי הוא מסכן

  • 65.

    שטרנהל הוא מסית לרצח שרק בגלל היותו מהשמאל טרם הועמד לדין.

    כנניהו המיסר, 26/09/08 15:43

    ההסתה שלו נגד המתנחלים מזכירה לי את ההסתה שהסיתו נגד משפחתי בשנות השלושים בגרמניה.

  • 64.

    There was NO bomb read this!!!

    Human Being, 26/09/08 15:39

    From my extensive experience with explosives in the U.S. military (I was an engeneer) and worked with explosives a lot we also practiced dismantling and exploding pipe bombs of all kinds and sizes a lot.

    I can tell you that after seeing the true picture of the front of the professor's house and his front door where the supposed bomb supposedly exploded and supposedly got injured. According to the type of damage seen in the picture that is not the type of damage left by a pipe bomb

    BECAUSE THERE WAS NO DAMAGE!!!!! and a pipe bomb would of caused some damage at least.

    Actually pipe bombs direct the blast in 1 specific direction causing extensive damage in the direction that the energy of the blAst was directed therefor there would of been visible damage and any injuries sustained would be severe enough to where he would not be walking right now as if nothing happend.

    The only reason that the house looks like nothing happend and Sternhall is walking as if nothing happend is because NOTHING HAPPEN it's all made up-it's a lie.

    NRG please don't censure me for telling the truth and publish my response I promise I'm not a right winger and have never voted for a right wing party, I'm even voting for Barack Hussain Obama.

  • 63.

    לדעתי - המטען פשוט בא לומר שדם יהודי הוא לא הפקר !

    ron, 26/09/08 15:39

    אני מבין שאתה יודע שדם ערבי הוא אינו הפקר ואין לזלזל בו - ואסור לשפוך אותו,כך כתבת.

    לדעתי המטען בא לומר שגם דם יהודי הוא אינו הפקר - וגם ''התנגדות'' לא צריכה להיות כזו שמתירה דם של מתנחלים ,כפי שאתה מצהיר שאתה מאמין.

    - לא היה נעים כשהתירו את הדם שלך, נכון ? - אל תתיר דמם של אחרים - אנשים - יהודים - כמוך.

  • 62.

    לא יעזרו זעקות השמאלנים וחללות התקשורת! הדיקטטורה של הבג''ץ והתקשורת חי

    אנרכיסטים למען ישראל, 26/09/08 15:38

    חיבים להיסתים!

  • 61.

    i am against killing jews ....we have enouge,,,,

    d, 26/09/08 15:34

    from arabs killing jews.but when a jew calls for killing another jews over the green line thats hasata....thats what killed rabin.so the left in israel are creating the hasata....and than screems help. and who is abargil ? i know hirsenzon better. there are more articales on this subject than the 17 soldiers that got run over less than a week ago.

  • 60.

    חמישים אחוז מהמרצים שלנו באוניברסיטה שבויים באגנדה הפוליטית שלהם. (ל''ת)

    מרצה בכיר, 26/09/08 15:33

  • 59.

    לא מרחם עלייך ולא משתתף בצערך.

    אחד, 26/09/08 15:32

    מתעב אותך.

  • 58.

    מר שטרנהל הקדיש את חייו לפאשיזם האיטלקי - על הציונות הוא כנראה לא יודע (ל''ת)

    דוקטורנט, 26/09/08 15:31

  • 57.

    אם תמות לא אצטער..אם תעלם אשמח

    אליאב, 26/09/08 15:30

    לכן מי יתן ותעלם לנו מהעניים

  • 56.

    ברור שזו פרובוקציה אנרכסיטית - שמאלנית או ''ממלכתית''

    נעם ארנון, 26/09/08 15:27

    ברור כשמש שזו פרובוקציה. שטנרהל איננו מעניין איש מאנשי הימין, ואיש לא היה מסתכן בפגיעה בו.על פי ניסוח הכרוז ברור שהוא מפוברק.מצפה בכיליון עיניים לתוצאות החקירה, ומייחל למיצוי הדין עם האחראים.

  • 55.

    זה שהפרופסור בטוח במשהו עוד לא עושה את זה נכון........ (ל''ת)

    האקדמיה בצרות גדולות, 26/09/08 15:27

  • 54.

    Y-NET מצנזרת תגובות של תומכי ימין

    השמאל מצנזר, 26/09/08 15:27

    ניראה על פניו כי הדיעות בעד ובנגד הם חצי חצי, אך מנסיוני וניסיון אחרים רוב התגובות של תומכי הימין מצונזרות ולא עולות לאויר.

    • זה בגלל ההתנסחות הזועמת. תלמדו מהסמול לעקוץ במתק שפתיים. (ל''ת)

      בניהו, 26/09/08 17:11

  • 53.

    אדון פרופסור!!!!!

    מאיר, 26/09/08 15:26

    מאיפה אתה ו.א.ב.יהושע יודעים היו אלו מתנחלים?
    ואם יתברר שהם באו מת''א?חולון?צפת?
    אתה תתנצל בפני המתנחלים?

  • 52.

    הוא הביא את זה על עצמו.. שלא יבוא בטענות (ל''ת)

    ישראלי, 26/09/08 15:23

  • 51.

    החטיאר הזקן מנסה להפוך את עצמו לרבין 2

    מריה דולורס, 26/09/08 15:23

    מקימים רעש כזה גדול בגלל זקן שנפל וקיבל מכה בברך. הוא לא רבין ולא יהיה רבין. הוא מקסימום ביילין. ביילין לא שווה חיסול. סתם פודל שנובח.

    • לייבש את ביצת ההתנחלויות עכשיו

      מר דולורס, 26/09/08 16:22

      ענן הצחנה שעולה מהם הוא רק מבשר של ענן יתושי הקדחת והאנופלס שבדרך. יש לייבש את הביצה וליישר את הקרקע. להרוס את כל המאחזים הבלתי חוקיים, לשלוח את נוער הגבעות למוסדות לטיפול בנוער עבריין. את רבניהם להסתכלות כמו את רוב המתנחלים. מי שירים יד על חייל צהל יש לירות בו.

      • לא תזכה לראות את זה

        מריה דולורס, 26/09/08 22:09

        נוער הגבעות הוא נוער קדוש כמו חלוצי חומה ומגדל של שנות ה 30 . בגופם ובדמם הם יכבשו לנו ארץ. הם אלה שיממשו בגופם את הדיבר ''ונתתי את הארץ לזרעך עד עולם'' מהנילוס בדרום עד בואך הפרת והחידקל בפאתי צפון מזרח. הכל שלנו. ככה צוותה התורה הקדושה ומי אתה יבחוש בן יתוש שתערער על כך? הצבא והקצינים הולכים איתנו . הם משלנו. תכניס לך את זה לראש הסמולן שלך.

  • 50.

    ומה עם העובדות?

    דניאל, 26/09/08 15:23

    אוכלוסית ההתנחלויות מגוונת בדיוק כמו זו הנמצאת בשאר אזורי ארץ ישראל. ואם עושים כבר הכללות, אז הרשה גם לי אחת: עם ההבדל שאוכלוסית ההתנחלויות היא הרבה יותר איכותית.
    מר שטרנהל, אולי אתה יכול למנות כמה מקרים בהם תושבי ההתנחלויות עברו על החוק? וגם את הנסיבות של אותם מקרים? המאמרים שלך הם בדרך כלל השמצה מתועבת. קל מאוד לדבר על ציבור המתנחלים בכללו. אינני עורך דין אך נדמה לי שעל כך אי אפשר לתבוע בשל דיבה.
    השנאה פשוט מעוורת. ההפסד הוא כולו שלך.

  • 49.

    חבל שנותנים לו במה בחירתו ביזיון של פרס ישראל

    אורטל, 26/09/08 15:10

    הדעות הפוליטיות שלך הזויות מסכנות את קיום המדינה. אם יחזירו את השומרון לא תוכל לנסוע בעולם ולהשמיע את דעותיך הפרו פלסטיניות.כי שדה התעופה וכל גוש דן יהיה תחת איום של רקטות. צא ולמד את ההתנתקות בוא אלינו לעוטף עזה ותראה כמה מצבינו הבטחוני התדרדר מאז.ההתנקשות בך היתה טעות כי אתה מפזר את דעותיך ההזויות מאז בכל כלי התקשורת.

  • 48.

    סרק סרק

    צבי, 26/09/08 15:05

    אם הימין הקיצוני לא שם מטען לפגוע בערבים ששלחו מחבל שהצליח לרצוח 8 בני ישיבה,אז הוא בטח לא פגע ביהודי שמאלני אנטישמי כמו פרופ שטרנהל. בעונת בחירות הייתי בודק טוב טוב את האירגון שצעק סרק סרק ברצח המבוים (הם חשבו) הפןליטי האחרון שהרעיד את המדינה.

  • 47.

    פרופסור

    מאיר, 26/09/08 15:01

    רק בגלל שאתה פרופסור שמאלן יש מסביב המןלה כבר יומים לא שמעתי כשפוגעים בילדים או סתם אזרחים יהודים המולה והסטה כל כך פרועה שאתה התקשורת והשמאל מסיטים יומיים בלי הפסק די נמאס לנו לשמוע אותכם עוד כחודש יתחיל פסטיבל יצחק רבין כשגם את התקשורת והשמאל לא מרפים מזה כאילו עוד לא נרצחו יהודים רק בגלל שהם יהודים אבל לא נורא כדברי השמאל הדם שלהם כחול תתבישו לכם נמאס לעם ישראל לשמועאת ההסטה שלכם מספיק יש לנו נושאים יותר חשובים כמו אירן חמאס בעזה ולבנון

  • 46.

    כאילו חשבתם שיגיד אחרת אחו בלוע..שונא ישראל (ל''ת)

    הרצל, 26/09/08 15:00

  • 45.

    פרס ישראל לשונא ישראל

    משה, 26/09/08 14:54

    שטרנהאל אינו סתם שמאלן המביע דעות. האיש, עפ''י התבטאויותיו, כבר מזמן איבד את ההגינות ואת הזכות להטיף לנו. עפ''י הגדרה, אדם התומך באויבי עמו (ללא קשר לדעותיו), נקרא ''בוגד'', בלי כחל ושרק. איני מצדיק את הצינור ששמו לו, אך עדיף היה שלא יתלהם בתקשורת הפתוחה לרווחה בפניו, יאשים את כולנו, ויציג עצמו כקדוש מעונה ההולך לפני המחנה...

  • 44.

    מר פרופסור אתה חוקר

    יוסי, 26/09/08 14:52

    מאיפה אתה יודע אדוני
    אולי סטודנט שלך
    אולי מישהוא ירושלמי שלא אוהב אותך

    דווקא הימין
    מי מכיר אותך

    גרועים ממך דיברו ואף אחד לא תקף
    יש עיתונאים גרועים ממך שהלוואי ולא היו איתנו מי נגע בהם

    אבוי למי שנוגע ותוקף אבל למה כבר להאשים

    אבל התשקורת כרגיל

  • 43.

    לא הבנתי. אם הוא גר בירושלים אז מה הוא עשה ברמב''ם?

    אודי מאשקלון, 26/09/08 14:51

    זה בחיפה, לא? מעניין.. ועוד יותר מעניין- שהוא '' בטוח '' שזה בא מהימין.. מי הוא בכלל????? עד לפני יומיים אף אחד לא שמע עליו! חצוף מושחת!

    • למה מושחת? זו מילת הקסם שלכם? עדר... (ל''ת)

      אורן, 26/09/08 16:44

  • 42.

    האם אותה לוגיקה שבעזרת הזה כל כך ברור לו היא אותה הלוגיקה ששמשה אותו

    השואל, 26/09/08 14:50

    בעבודת הוקטורט שלו?
    אם כן רצוי לבדוק אם לא הגיע הזמן לשלול לא את התארים!

  • 41.

    דווקא יותר מסתבר שמדובר בפרובקציה של השב''כ או משהו ממחנה השמאל

    הפוך על הפוך, 26/09/08 14:48

    שכן אלא למעשה המרויחים הגדולים מהספור
    וחוץ מזה לא באמת רצו להתנקש בו שכן לו רצו היו גם מצליחים!

  • 40.

    דיי כבר לדה-לגיטימציה על הימין בישראל !! (ל''ת)

    לב כל-רואה, 26/09/08 14:48

  • 39.

    מיהו השמאל הישראלי ? כתבה מעניינת !

    מדוע ולמה ?, 26/09/08 14:43

    הדעות חלוקות בשמאל הרדיקלי באשר לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. נקודת מחלוקת אחת היא סביב זכות ההגדרה העצמית של העם היהודי, שרוב השמאל הרדיקלי אינו רואה בו לאום במובן הרגיל של המלה. יש המקבלים את קיומו של עם ישראלי כלאום בעל-זכויות כמו מק''י, ויש הרואים בו קבוצה קולוניאליסטית שאין לה זכויות קבוצתיות אלא רק זכויות אדם ואזרח. המצדדים בתפיסה הראשונה לרוב תומכים בשתי מדינות לשני עמים או במדינה דו-לאומית, שני פתרונות המכירים בזכויות הלאומיות של הישראלים (אם כי לא בהכרח של היהודים) לצד אלה של הפלסטינים. בעלי הגישה השנייה, שהם מיעוט קטן מתוך השמאל הרדיקלי, תומכים בהקמת מדינת לאום פלסטינית דמוקרטית וחילונית. אף אחד בשמאל הרדיקלי אינו שולל את זכותם של הישראלים לחיות בארץ כיחידים שווי-זכויות.

    בקרב רבים בציבור הישראלי רווחת עמדה שלילית כלפי השמאל הרדיקלי, אותו רואים מבקריו כקיצוני. אנשי הימין רואים באנשי השמאל הרדיקלי בוגדים, ואת התנגדותם להגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית כחתירה לחיסול המדינה. בחוגים מסוימים החלו לאחרונה לכנות את השמאל הרדיקלי (ולעתים גם עמדות שמאלניות מתונות יותר) בשם ''סמול''.

    רווחת הטענה שהשמאל הרדיקלי הוא ''חד-צדדי'', ושהוא עיוור לאלימות נגד ישראלים. השמאל הרדיקלי מואשם בתמיכה בטרור הפלסטיני המופנה כנגד חפים מפשע. מצד חוגי הימין נשמעת ביקורת על כך שהשמאל הרדיקלי ממעט לגנות את הטרור ולעתים אף מגן על מבצעיו, ושארגוני השמאל הרדיקלי המגנים באופן כללי פעולות טרור ואלימות נגד אזרחים מפרסמים את הגינויים כלפי הטרור הפלסטיני בלשון רפה, בהשוואה לביקורת על ישראל.

    עוד נשמעת הטענה שבפעולות ההסברה של השמאל הרדיקלי, הן בישראל והן בעולם, מוצג מידע לא מדויק, מסולף או חלקי. נטען גם שלפעמים בוימו אירועים והוקצנו סיפורים על אכזריות צה''ל. האשמות דומות מופנות גם אל הפלסטינים עצמם.

    ביקורת נוספת מאשימה את השמאל הרדיקלי במתן לגיטימציה לארגוני הטרור, כאשר המקרים הבולטים הם התמיכה בזמנו ביאסר ערפאת, הקריאות לשחרר את מרואן ברגותי, ההפגנות כנגד גדר ההפרדה, כולל הפגנה שבה השתתפו פעילי גוש שלום לצד נציגי החמאס [6] והבעת תמיכה בלתי מסויגת בעזמי בשארה, גם לאחר שפורסמו כנגדו חשדות בגין בגידה וריגול (התמיכה פורסמה באתר האינטרנט AIC ועליה חתומים מספר אנשי אקדמיה ישראלים).

    מבקרים טוענים כי השמאל הרדיקלי מגנה באופן אוטומטי וגורף פעולות רבות, בהן הקמת מחסומים, הטלת עוצר, פעולות חישוף, הריסת בתים וסיכולים ממוקדים, שישראלים רבים רואים כחיוניים למלחמה בטרור, וכי גינויים אלו אינם מוצדקים ופוגעים במאבק של ישראל בטרור על ידי פגיעה בדעת הקהל והפעלת לחץ כנגד ישראל המקל על הטרוריסטים לפעול. בנוסף, רבים רואים גינויים אלו כעדות לחוסר הרגישות של השמאל הרדיקלי לחיי ישראלים וכצביעות, לאור יחסו של השמאל הרדיקלי לטרור הפלסטיני. בעוד שבשמאל ובחלקים במרכז הישראלי ישנו קונצנזוס לגבי סיום השליטה הישראלית בשטחי הרשות הפלסטינית, הוויכוח שנסוב עם החוגים הפוסט והאנטי ציוניים בשמאל הרדיקלי הינו על עצם זכותה של ישראל להתקיים כמדינת העם היהודי, מתוקף זכותו המוסרית של כל עם להגדרה עצמית ולקיום עצמאי, ריבוני.

    • קשה להאמין שבקירבנו חיים אנשים כאלה !

      שונאי ישראל, 26/09/08 15:07

      פשוט ליקרוא ולא להאמין איך האנשים האלה שולטים במדינה ,בבגץ ובחלק מהתקשורת והממשלה נותנת להם גיבוי !

    • השמאל הקלאסי

      מפאי, 26/09/08 15:39

      דגל בריבונות ישראלית בשטחי ארץ ישראל, ובסוציאליזם ושוויון עם הערבים והפלשתינאים.
      השמאל החדש מפרש את השוויון בדגלים, אך בעצמו התרחק לתחום האדנות, מלחמתו אינה מציאותית אלא משיחית, פרטנית, מנוכרת.

    • 80% מהציבור אינו מגדיר עצמו כשמאל! אבל באמצעות הבג''ץ השמאל שולט על הרב (ל''ת)

      אברהם, 26/09/08 15:40

    • השמאל

      שמואל, 26/09/08 16:25

      שחכת להוסיף שהשמאל הישראלי הוא האפוטרופוס של הגייס החמישי הערבי ישראלי' ביתר ניתחתה יפה מאוד.

    • הסמול מספק רוח גבית לטרור ולשונאי ישראל. (ל''ת)

      בניהו, 26/09/08 17:17

  • 38.

    פרובוקציה של האנרכיסטים שידע עליה מראש (ל''ת)

    דגכדגכ, 26/09/08 14:42

    • ממש נכו. גם רבין ירה בעצמו וגרינצוויג התאבד

      צדקיהו, 26/09/08 15:56

      אתם חבורת הזבל.

  • 37.

    הדברים שאמרת נגד העם היהודי הם ''ניסוח לא טוב''?אז גם המטען הוא רק ניסוח (ל''ת)

    נורא קל לשחק עם מילים, 26/09/08 14:36

  • 36.

    מאבק אלים נגד יהודים בשטחים זה בסדר

    יחיאל - רחובות, 26/09/08 14:34

    אבל כאשר זה מגיע לבית שלו זה דבר אחר. ''הילדים שלו היו עלולים להפגע'' כמו הילד שנדקר ביצהר.
    הייתי מצפה מפרופסור שידע לברר את העובדות לפני שהוא מאשים.
    בקיצור - לא פרופסור ולא בטיח, סתם עוד שמאלני אחד שטוען ''הכו במתנחלים והצילו את המדינה''.

    • יחיאל אתה נשמע כמו ערבי מעזה

      דבורין, 26/09/08 15:58

      חתיכת דפוק שכמוך. אתה מצדיק טרור? אני מקווה שהשבכ יאסוף באתר את ה- IP שלך ויבואו לדפוק לך בדלת באמצע הלילה. אני בעצמי מפעיל סורק כתובות מחשב כדי למצוא אותך יה זבל.

  • 35.

    גם אם ההתנקשות נעשתה ע''י ימני. גם אז אסור להשמיץ את כל הימין. (ל''ת)

    אבל מתי מותר ואסור השפיע על השמאל הסהרורי, 26/09/08 14:31

  • 34.

    האם ''גורמי הבטחון הונחו להביא לדין'' את פורעי בילעין, ואת

    דרור מרמת גן, 26/09/08 14:31

    הלינצ'אים משפרעם?

  • 33.

    מה קורה עם הלינצ'אים משפרעם? (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 26/09/08 14:30

  • 32.

    ההסתה הפרועה תמשך כנראה עד לתחילת פסטיבל רבין. (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 26/09/08 14:29

  • 31.

    לתבוע דיבה את כל מוציאיה. ללמד לקח את החצופים אחת ולתמיד

    דניאל, 26/09/08 14:27

    העובדה שעת הסופר בידיך לא נותנת לך הזכות להכפיש. מעשיך האומללים הם הם הרס הדמוקרטיה, הם אלימות מילולית ובריונות לשמה. אין הבדל בינך לבין האברג'לים והאבוטבולים שמטילים אימתם במילים, איומים ואמצים אפלים!!!

  • 30.

    הדמוקרטיה בישראל חוסל ע''י השמאל בפסילת תנועת כך מלרוץ בבחירות

    משה, 26/09/08 14:26

    מאז, אין להם זכות מוסרי לדרוש מאף אחד לשחק את המשחק לפי הכללים שלהם.

    • העיקר שבל''ד בכנסת (ל''ת)

      דרור, 26/09/08 15:02

    • תנועת כך היא ארגון טרור היא כמו החמאס או החיזבאללה

      חיים, 26/09/08 15:59

      היא הוצאה מחוץ לחוק בישראל ובארצות הברית וגם באירופה היא רשומה בין ארגוני הטרור ביחד עם החמאס.
      אם אתה מזדהה אתם בבקשה תרשום פה את הפרטים המלאים שלך ואנחנו נגיע אליך לביקור.

  • 29.

    הפיגוע בלתי נסלח. אבל ראוי שפרופ' שטרנהל

    אייל, 26/09/08 14:24

    יגנה גם את האנרכיסטים נגד הגדר, שמרוב שהם תומכים באגרסיביות, הם כבר לא תומכים בשלום.

    • מעניין אם אתה מעדיף שלום עם הערבים בים או במחנות הסגר (ל''ת)

      סקרן, 27/09/08 02:28

  • 28.

    חוקי נירנברג לא היו מנוסחים טוב

    אדולף, 26/09/08 14:20

    עלק ''המאמר לא היה מנוסח טוב''

  • 27.

    הרווחת זאת ביושר, הר שטרנהל

    לורד האו האו, 26/09/08 14:18

    ביי ביי, שלום עכשיו, להתראות אחר כך.

    • יומכם יבוא מטורפי הימין

      נתן החכם, 26/09/08 16:00

      כמו שכל התפילות שלכם וכל הרבנים הסהרורים שלכם לא עזרו כשאמרו ''היה לא תהיה'' בהתנתקות כך ההתנחלויות יהרסו עד היסוד ולא ישאר מהם זכר.

  • 26.

    מיהו השמאל בישראל ? מיתוך ויקיפדיה -מילון מושגים

    שמאלנים ארורים, 26/09/08 14:16

    בקרב רבים בציבור הישראלי רווחת עמדה שלילית כלפי השמאל הרדיקלי, אותו רואים מבקריו כקיצוני. אנשי הימין רואים באנשי השמאל הרדיקלי בוגדים, ואת התנגדותם להגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית כחתירה לחיסול המדינה. בחוגים מסוימים החלו לאחרונה לכנות את השמאל הרדיקלי (ולעתים גם עמדות שמאלניות מתונות יותר) בשם ''סמול''.

    רווחת הטענה שהשמאל הרדיקלי הוא ''חד-צדדי'', ושהוא עיוור לאלימות נגד ישראלים. השמאל הרדיקלי מואשם בתמיכה בטרור הפלסטיני המופנה כנגד חפים מפשע. מצד חוגי הימין נשמעת ביקורת על כך שהשמאל הרדיקלי ממעט לגנות את הטרור ולעתים אף מגן על מבצעיו, ושארגוני השמאל הרדיקלי המגנים באופן כללי פעולות טרור ואלימות נגד אזרחים מפרסמים את הגינויים כלפי הטרור הפלסטיני בלשון רפה, בהשוואה לביקורת על ישראל.

    עוד נשמעת הטענה שבפעולות ההסברה של השמאל הרדיקלי, הן בישראל והן בעולם, מוצג מידע לא מדויק, מסולף או חלקי. נטען גם שלפעמים בוימו אירועים והוקצנו סיפורים על אכזריות צה''ל. האשמות דומות מופנות גם אל הפלסטינים עצמם.

    ביקורת נוספת מאשימה את השמאל הרדיקלי במתן לגיטימציה לארגוני הטרור, כאשר המקרים הבולטים הם התמיכה בזמנו ביאסר ערפאת, הקריאות לשחרר את מרואן ברגותי, ההפגנות כנגד גדר ההפרדה, כולל הפגנה שבה השתתפו פעילי גוש שלום לצד נציגי החמאס [6] והבעת תמיכה בלתי מסויגת בעזמי בשארה, גם לאחר שפורסמו כנגדו חשדות בגין בגידה וריגול (התמיכה פורסמה באתר האינטרנט AIC ועליה חתומים מספר אנשי אקדמיה ישראלים).

    מבקרים טוענים כי השמאל הרדיקלי מגנה באופן אוטומטי וגורף פעולות רבות, בהן הקמת מחסומים, הטלת עוצר, פעולות חישוף, הריסת בתים וסיכולים ממוקדים, שישראלים רבים רואים כחיוניים למלחמה בטרור, וכי גינויים אלו אינם מוצדקים ופוגעים במאבק של ישראל בטרור על ידי פגיעה בדעת הקהל והפעלת לחץ כנגד ישראל המקל על הטרוריסטים לפעול. בנוסף, רבים רואים גינויים אלו כעדות לחוסר הרגישות של השמאל הרדיקלי לחיי ישראלים וכצביעות, לאור יחסו של השמאל הרדיקלי לטרור הפלסטיני. בעוד שבשמאל ובחלקים במרכז הישראלי ישנו קונצנזוס לגבי סיום השליטה הישראלית בשטחי הרשות הפלסטינית, הוויכוח שנסוב עם החוגים הפוסט והאנטי ציוניים בשמאל הרדיקלי הינו על עצם זכותה של ישראל להתקיים כמדינת העם היהודי, מתוקף זכותו המוסרית של כל עם להגדרה עצמית ולקיום עצמאי, ריבוני.

    עיתונאים ואנשי ציבור ציונים מן הימין ומן המרכז (ואף אישים המזוהים עם השמאל הציוני כמו גדי טאוב, בן דרור ימיני ואמנון רובינשטיין) הביעו ביקורת קשה על אנשי שמאל רדיקלי ישראליים, בטענם כי בהתקפותיהם בחו''ל על מדיניות ישראל הם יוצקים דלק על מדורת האנטישמיות. מירב הביקורת מתמקדת באקדמאים מן השמאל הרדיקלי כגון טניה ריינהרט, לב גרינברג, אילן פפה ודומיהם שפעילותם זכתה להבלטה עקב השתתפותם בעצומות נגד מדיניות ישראל, מאמרים חריפים שפרסמו ותמיכת חלקם בחרם אקדמי על ישראל. כמו כן, תמיכת אנשי השמאל הרדיקלי והשתתפותם במאבק המשפטי, המנוהל בישראל ומחוצה לה, נגד בכירים בצבא ובממשלה והדבקת התואר ''פשעי מלחמה'' על מעשיהם נתפסות כ''חציית קו אדום''.

    • מיהו הימין הקיצוני שמתוכו יוצאים רוצחים ומחבלים

      נקדי, 26/09/08 16:03

      מאפיינת את חברי הקבוצות הללו התפיסה שיש הבדל מהותי בין יהודים וערבים וקבלת העיקרון שיש לגיטימציה להרוג ערבים ולנקוט טרור יהודי. חברי הקבוצות מקדשים את מעשיהם של ברוך גולדשטיין ויגאל עמיר והם רואים את הנקמה כלקח מוסרי הנובע ממעשים אלה. אין להם שום עכבות מוסריות או הלכתיות להרוג ערבים. מכיוון שהם מקדשים, באופן עקרוני, את מעשיהם של ברוך גולדשטיין ויגאל עמיר יש לגיטימציה, מבחינתם, גם לפגוע ביהודים (למרות שהדגש הוא על ערבים). חברי קבוצות אלה לא מקבלים את הממלכתיות כערך ודוחים את הלגיטימיות והסמכות של מוסדות המדינה. מבחינתם, למדינה החילונית אין שום מעמד דתי ולכן בעת משבר הם לא יהססו גם לפגוע בחיילי צה''ל. העקרונות האידיאולוגיים המניעים פעילים אולטרא-קיצוניים - נקמה, אשליית הדמוקרטיה הישראלית, כינון המקדש ועוד - מפורטים בקונטרס ''ברוך הגבר'' בעריכת הרב גינזבורג ובכתבים נוספים.
      בקבוצות האולטרא קיצוניות חברים הרבה מפעילי תנועת כ''ך, לשעבר, שהוצאה מחוץ לחוק, וכן, בעלי תשובה המשתייכים לישיבות קיצוניות במיוחד, מתנחלי גבעות בשומרון ופעילים מהישוב היהודי בחברון, מקבר יוסף, חסידי הרבנים גינזבורג (חב''ד וקבר יוסף) וברלנד (''שובו בנים'' של ברסלב) ועוד

  • 25.

    וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים, וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת

    יעקב, 26/09/08 14:15

    ובתקופה ההיא ימשיכו ערביי כנען לרצוח עם מזמרות. כי הם מאד יצירתיים בלהרוג.

  • 24.

    ואם אותו פרופ' היתה מתבונן בערבים החיים בישראל - והיה בוחן את הזלזול ש

    ארז, 26/09/08 14:15

    שלהם בחוקי המדינה , בתחום עבירות הרכוש , ביטוח לאומי , שמירת הסדר , שלא נדבר על ניקיון , תשלומי מיסים ועוד הוא בוודאי היה מזדעזע , אך שנאתך לעצמך ולמשפחתך שנטעו בך הנאצים עדיין לא מאפשר לך לראוץ שאתה כורת את המדינה עליה אתה יושב .

    וזה מממש לא משנה כמה מילים חכמות אתה יודע השאלה לאיזו מטרה הינך משתמש בהם .

  • 23.

    אני מציע לארגוני הטרור לחסל אנשי שמאל בולטים מהאקדמיה (ל''ת)

    המטרה מקדשת את האמצעים..., 26/09/08 14:13

    • אבל אירגוני הטרור יודעים מי תומך בהם ובמאבקם... (ל''ת)

      אבי, 26/09/08 16:26

  • 22.

    כן, כמו שאני בטוח שסבתה שלי פולניה.

    ספרדי טהור, 26/09/08 14:13

    מדינת הטמטום.

  • 21.

    האם הפרופסור מציע לנו לחיות לצד מדינה חמאסית שנייה שבירתה ירושליים???? (ל''ת)

    תם, 26/09/08 14:11

    • ראה תגובה 26 !

      מיהו השמאל באמת ?, 26/09/08 14:59

      ככה תבין על מה נילחם הימין ולאן מוביל אותנו השמאל הישראלי ?

    • כנראה. אגב, חברו אברום בורג מציע שנחזור לפולין.......... (ל''ת)

      האמת הכואבת, 26/09/08 15:18

  • 20.

    בנאלי כל כך להגיד,אבל אם

    אור, 26/09/08 14:09

    מישהו מהימין,היה רק מביע את דעתו שלא עולה עם השמאל,היו מאשימים אותו בהסתה..כמו כל רב או אדם ימני אחר,שכבר הואשמו בהסתה..
    אבל לפרופ' ה''מכוכד'' הזה מותר להסית ומותר לו להציע לערבים לפגוע ב''מתנחלים'' ולא באנשים אחרים בארץ.אז זו לא הסתה,זו לא גזענות,פשוט ''פנינים'' מפיו של הנ''ל..
    אם אתה כל כך חכם.תחשוב היטב.אם לא היו התיישבויות (סליחה,'' התנחלויות''),הבית שלך היה קרוב יותר למחבלים ערבים והאמן לי,אף משכיל ערבי לא היה מציע לאותם מחבלים ''אל תפגעו בשמאלנים,תפגעו באחרים''..
    הנה אמרתי את דבריי.בלי תואר ראשון ולא שני..
    ואם אנסה לנתח את הרעש סביבך.הרשה לי לשאול..אתה נהנה מ''הבאז'' התקשורתי סביבך? קיבלת מספיק תשומי? נהנית מ 15 דקות התהילה שלך,מבחינת מי שאפילו לא ידע שקיים אדם בשימך? נהנה מהפלאשים? מקבל עוד במות כדי להציע לערבים לפגוע במתנחלים?!!
    היי,''כוכבים יש רק בשמיים''.אל תחשוב שאם יש לך תואר,אתה אדם טוב יותר או חכם יותר..
    זה לא שאני נגד אלימות,אבל דבריך הם בגדר אלימות לא פחות מסוכנת (וטיפשית,אם יותר לי לי להגיד)..
    אני מתביישת באנשים כמוף במדינה.ילדי המנתחלים מתגייסים ליחידות הנבחרות ביותר בארץ,הם אנשים משכילים,מתורבתים..
    אם היה ילב בגיל של צבא,לא הייתי נונת לו להתגייס.ולמה?כדי שאנשים כמוך,כפויי טובה,יעשו ויגידו ככל בעולה על רוחם? על חשבונם??!!
    SORY ! אם אתה כל כך ''נאור'',אתה צריך להבין את משמעות המילה שיוויון..
    אתה באת מאותו מקום שכולנו הגענו,וכולנו נחזור לאותו מקום..

  • 19.

    כאילו מה ציפו מאנרכיסט שמאלן כמוך

    הרצל, 26/09/08 14:09

    גם אם היה ברור בודאות שזה מחבלים היית אומר שזה הימין...וחבל שמי שעשה זאת לא הצליח יותר

  • 18.

    בכלל לא ברור- הרי הוא לא דמות ידועה ,גם אם היה חתן ישראל

    שרית, 26/09/08 14:07

    הכוונה היא שהוא לא סלבריטי
    הוא זקן הזוי שאף אחד לא מתייחס אליו
    מתי ראיתם כתבה שלו באינטרנט/בעיתון /בתקשורת פופלרית אחרת???

  • 17.

    השמאל של שטרנהל מנסה יום יום להרוג חיילים בבילעין ואיפה התשקורת? (ל''ת)

    חזי, 26/09/08 14:06

  • 16.

    סליחה שניצחנו

    קישון, 26/09/08 14:04

    ועלי לסלוח לעצמי על הגאווה מימי ששת הימים של 'עם בחירה' שניצח לחינם, או יותר נכון- העביר את הזכות והאחריות לניצחונו למדינאים הססנים, קבלנים מנצלי עבדים, ולניבחרים-מופרטים-שטחיים.גאווה שהובילה להתרפסות.
    סליחה שעלי להמשיך לנצח ולנצל הניצחון.

  • 15.

    הבטחון בדיבוריו נובע משנאת הימין ולא מידע !!!!!!!!!!!!!!!!

    צדק בעלמא, 26/09/08 14:02

    שטרנהל השנאה מעבירה אותך על דעתך בדיבורך מאז ומעולם שנאת אבל רק את הימין

  • 14.

    והיכן כל התגובות של הטוקבקיסטים הסהרורים בעברית הנלעגת שלהם?

    צפוני מרמת אביב, 26/09/08 14:01

    האם הניחו למקלדת השמנונית שלהם והחליטו להשלים בגרות (או חט''ב)? לאן נעלמו ''כנססססססו'' ו ''סמולנים''? שובו אלינו נציגי פרעחלנד הגאים!

    • סמולנים זה SMALL טמבל... (ל''ת)

      בניהו, 26/09/08 17:37

  • 13.

    ליבי עם שטרנהל אבל.......

    אחד 1, 26/09/08 13:56

    אם הוא יודע שזה מהימין אולי יעזור למשטרה למצוא האשמים.
    מה יקרה אם יתברר שזה לא מהימין אלא טעות זיהוי כמו שקורה לא פעם אצל העולם התחתון.
    בכל אופן אפילו כלפי תנועה שהיא גיס חמישי בעליל אסור לנהוג בדרך זו. זה גרוע יותר ממעשי השמאל כי זה יעודד אנשים להצטרף אליהם ולו רק כמחאה.

  • 12.

    דעות

    גיל, 26/09/08 13:54

    שטרנהל טוען ''אך אין צדק בפגיעה באדם בשל דעותיו''. למרות זה, הוא שונא ומאשים כל אלו שאינם מככימים עם דעותיו הקיצוניים.פרס ישראל לצביעות.

    • תשאל את הרב שלך

      שמעון בן ארי, 26/09/08 14:45

      תגיד לי,אם הרב שלך מטיף לך מוסר על מידותך הרעות,אבל לא יורה לך הראש זה סימן שהוא צבוע?
      כל כך קשה לך לעשות הבחנה בין ביקורת מילולית קשה ככל שתהיה לבין נקיטה באמצעי טרור שעלולים לסכן גם אחרים, רק משום שדעתו של שטרנהל מכעיסה אותך.

      • לשאול את הרב

        גיל, 26/09/08 16:24

        שמעון, אתה חושב שכל בן אדם שאיננו שמאלני הוא דתי או ימני? כל אדם שמטיף אלימות מהווה סכנה לחברה בין אם הוא איש דת או פרופסר ידוע כמו שטרנהל.

        • אדם שתומך בהתנחלויות ולא גר בכזו הוא סתם טיפש או מזוכיסט (ל''ת)

          שמאלן, 27/09/08 02:23

  • 11.

    מר שטרנהל טועה!

    דוקטורנט, 26/09/08 13:53

    1. הבטחון הגמור שבו שטרנהל טוען כי ההתנחלויות הם טעות היסטורית פוסל את טענתו. יתכן והוא צודק ויתכן שלא - הנחרצות הוכיחה כל כך הרבה פעמים שאיננה נכונה - הייתי מייעץ לו להזהר בה. 2. המתנחלים נמצאים במקומם כי ממשלות ישראל החליטו על כך - בדמוקרטיה עד אחרון האזרחים מחוייב לקבל את ההחלטות ולהיות אחראי להם - אם יש התנחלויות גם שטרנהל שותף בהם כל עוד הוא גר במדינת ישראל. 3. ההסתה הכוללנית והמשתלחת של שטרנהל בציבור המתנחלים שהם רובם אנשים מעולים ותמימים לא פחות ממנו היא אנטי דמוקרטית וגם בו היה החוק צריך כבר לטפל מזמן. לסיכום: שטרנהל לא צדיק ולא צודק ופוסל במומו אבל יחד עם זאת כמובן שאין לקחת את החוק לידיים. את שטרנהל ודומיו היה צריך לעצור החוק והיועץ המשפטי לממשלה. רפיסות החוק היא שתהייה בעוכרינו.

    • אתה הדוקטוראנט נשמע מענין - מה עם כניסה לפוליטיקה ?

      שלומציון, 26/09/08 14:36

      אני כל הזמן מחפש חבר'ה שייכנסו לכנסת ויכניסו לשם רוח חדשה, בלי חקירות משטרה ושכחה שלמדה תואר שני וכד'.

      • אני בשל - אבל מי יבחר בשכמותי בשיטה הקיימת? (ל''ת)

        ד, 26/09/08 15:07

    • הפוסל בהתנחלותו פוסל

      שמעון בן ארי, 26/09/08 14:41

      מסכים ללוגיקה שלך, אך תמשיך בה עד הסוף.
      פעם היו ממשלות שכריבון אישרו התנחלויות שאני חשבתי שהן אסון אךקיביתי את מרות הריבון, עכשיו תורך לנהוג בעקביות כמוני.

      • זה מה שעשיתי בגוש קטיף. או בהסכמי אוסלו. למרות השגיאות הגדולות. (ל''ת)

        על מה אתה מלין?, 26/09/08 15:17

    • אני מניח ששטרנהל מדבר על שגיאה מוסרית, אבל כבר עכשיו הפסדנו המון

      שמאלן, 27/09/08 02:21

      לא צריך להיות דוקטורנט למתמטיקה לדעת שאם אתה משקיע 100 מיליארד דולר בשטחים, הם חסרים בגבולות הקו הירוק, למשל בשיפור החינוך והבריאות. הם בודאי לא תורמים ליחסינו עם כלל העןלם הערבי, ולמעשה עם רוב מדינות העולם. מה שרצינו להוכיח. יש עוד המון סיבות למה ההתנחלויות הן אסון, אבל זה לא למסגרת תגובה כאן.

  • 10.

    אדון שטרנהל פרופסור מכובד והגון? חייב היה להשאיר את התשובה למשטרה!

    ABRAHAM, 26/09/08 13:53

    התנהגותו אינה שונה מי זו של הפוליטיקאים שלנו!
    ואני מגנה בכול תוקף את מעשה הטרור שבוצע נגדו.

    • מה חושב שטרנהל וחבורתו מהשמאל ?

      שונאי ישראל, 26/09/08 14:44

      בקרב רבים בציבור הישראלי רווחת עמדה שלילית כלפי השמאל הרדיקלי, אותו רואים מבקריו כקיצוני. אנשי הימין רואים באנשי השמאל הרדיקלי בוגדים, ואת התנגדותם להגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית כחתירה לחיסול המדינה. בחוגים מסוימים החלו לאחרונה לכנות את השמאל הרדיקלי (ולעתים גם עמדות שמאלניות מתונות יותר) בשם ''סמול''.

      רווחת הטענה שהשמאל הרדיקלי הוא ''חד-צדדי'', ושהוא עיוור לאלימות נגד ישראלים. השמאל הרדיקלי מואשם בתמיכה בטרור הפלסטיני המופנה כנגד חפים מפשע. מצד חוגי הימין נשמעת ביקורת על כך שהשמאל הרדיקלי ממעט לגנות את הטרור ולעתים אף מגן על מבצעיו, ושארגוני השמאל הרדיקלי המגנים באופן כללי פעולות טרור ואלימות נגד אזרחים מפרסמים את הגינויים כלפי הטרור הפלסטיני בלשון רפה, בהשוואה לביקורת על ישראל.

      עוד נשמעת הטענה שבפעולות ההסברה של השמאל הרדיקלי, הן בישראל והן בעולם, מוצג מידע לא מדויק, מסולף או חלקי. נטען גם שלפעמים בוימו אירועים והוקצנו סיפורים על אכזריות צה''ל. האשמות דומות מופנות גם אל הפלסטינים עצמם.

      ביקורת נוספת מאשימה את השמאל הרדיקלי במתן לגיטימציה לארגוני הטרור, כאשר המקרים הבולטים הם התמיכה בזמנו ביאסר ערפאת, הקריאות לשחרר את מרואן ברגותי, ההפגנות כנגד גדר ההפרדה, כולל הפגנה שבה השתתפו פעילי גוש שלום לצד נציגי החמאס [6] והבעת תמיכה בלתי מסויגת בעזמי בשארה, גם לאחר שפורסמו כנגדו חשדות בגין בגידה וריגול (התמיכה פורסמה באתר האינטרנט AIC ועליה חתומים מספר אנשי אקדמיה ישראלים).

      מבקרים טוענים כי השמאל הרדיקלי מגנה באופן אוטומטי וגורף פעולות רבות, בהן הקמת מחסומים, הטלת עוצר, פעולות חישוף, הריסת בתים וסיכולים ממוקדים, שישראלים רבים רואים כחיוניים למלחמה בטרור, וכי גינויים אלו אינם מוצדקים ופוגעים במאבק של ישראל בטרור על ידי פגיעה בדעת הקהל והפעלת לחץ כנגד ישראל המקל על הטרוריסטים לפעול. בנוסף, רבים רואים גינויים אלו כעדות לחוסר הרגישות של השמאל הרדיקלי לחיי ישראלים וכצביעות, לאור יחסו של השמאל הרדיקלי לטרור הפלסטיני. בעוד שבשמאל ובחלקים במרכז הישראלי ישנו קונצנזוס לגבי סיום השליטה הישראלית בשטחי הרשות הפלסטינית, הוויכוח שנסוב עם החוגים הפוסט והאנטי ציוניים בשמאל הרדיקלי הינו על עצם זכותה של ישראל להתקיים כמדינת העם היהודי, מתוקף זכותו המוסרית של כל עם להגדרה עצמית ולקיום עצמאי, ריבוני.

    • המשטרה והצבא הם משתפים של הימין הקיצוני, לא יצא מהחקירה שלהם כלום (ל''ת)

      שמאלן, 27/09/08 02:16

  • 9.

    ולחשוב שרק לפני 7 שנים רצחו לנו פה רה''מ (ל''ת)

    רם, 26/09/08 13:50

    • על אבישי רביב, איש השב''כ,שחילק כרזות אנטישמיות של רבין, שמעת? (ל''ת)

      שרית, 26/09/08 14:09

    • זה היה לפני 13 שנה, אדיוט.

      אחד, 26/09/08 14:45

      אבל זה נראה כאילו זה קרה אתמול כי המאפיה השמאלנית טוחנת את הארוע הזה בלי הפסקה.

      • ''7 השנים'' רק להדגיש את עליבות השמאל

        רם, 26/09/08 17:26

        כולם יודעים שזה היה לפני שנתיים

    • אין דבר. קודם תתחיל לספור על האצבעות... לאט...לאט.....

      משה, 26/09/08 14:59

      כשיגמרו אצבעות הידיים, תגיע לרגליים... ובסוף תראה שתצליח!!!! שזה קצת יותר מ-7...

    • ולחשוב שרק לפני 7 שנים רבין הסית נג ציבור ערכי ותורם (ל''ת)

      אליהו גלבוע, 26/09/08 15:00

  • 8.

    השמאל חודשים זורק אבנים ובקבוקי תבערה על צה''ל

    צ לנדו, 26/09/08 13:49

    בנעלין... והתקשורת שותקת.....

    אז.. סלחו לי אם אני מפהק.....

    • תקרא קצת על השמאל ותבין .......

      שונא שמאלנים, 26/09/08 14:17

      בקרב רבים בציבור הישראלי רווחת עמדה שלילית כלפי השמאל הרדיקלי, אותו רואים מבקריו כקיצוני. אנשי הימין רואים באנשי השמאל הרדיקלי בוגדים, ואת התנגדותם להגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית כחתירה לחיסול המדינה. בחוגים מסוימים החלו לאחרונה לכנות את השמאל הרדיקלי (ולעתים גם עמדות שמאלניות מתונות יותר) בשם ''סמול''.

      רווחת הטענה שהשמאל הרדיקלי הוא ''חד-צדדי'', ושהוא עיוור לאלימות נגד ישראלים. השמאל הרדיקלי מואשם בתמיכה בטרור הפלסטיני המופנה כנגד חפים מפשע. מצד חוגי הימין נשמעת ביקורת על כך שהשמאל הרדיקלי ממעט לגנות את הטרור ולעתים אף מגן על מבצעיו, ושארגוני השמאל הרדיקלי המגנים באופן כללי פעולות טרור ואלימות נגד אזרחים מפרסמים את הגינויים כלפי הטרור הפלסטיני בלשון רפה, בהשוואה לביקורת על ישראל.

      עוד נשמעת הטענה שבפעולות ההסברה של השמאל הרדיקלי, הן בישראל והן בעולם, מוצג מידע לא מדויק, מסולף או חלקי. נטען גם שלפעמים בוימו אירועים והוקצנו סיפורים על אכזריות צה''ל. האשמות דומות מופנות גם אל הפלסטינים עצמם.

      ביקורת נוספת מאשימה את השמאל הרדיקלי במתן לגיטימציה לארגוני הטרור, כאשר המקרים הבולטים הם התמיכה בזמנו ביאסר ערפאת, הקריאות לשחרר את מרואן ברגותי, ההפגנות כנגד גדר ההפרדה, כולל הפגנה שבה השתתפו פעילי גוש שלום לצד נציגי החמאס [6] והבעת תמיכה בלתי מסויגת בעזמי בשארה, גם לאחר שפורסמו כנגדו חשדות בגין בגידה וריגול (התמיכה פורסמה באתר האינטרנט AIC ועליה חתומים מספר אנשי אקדמיה ישראלים).

      מבקרים טוענים כי השמאל הרדיקלי מגנה באופן אוטומטי וגורף פעולות רבות, בהן הקמת מחסומים, הטלת עוצר, פעולות חישוף, הריסת בתים וסיכולים ממוקדים, שישראלים רבים רואים כחיוניים למלחמה בטרור, וכי גינויים אלו אינם מוצדקים ופוגעים במאבק של ישראל בטרור על ידי פגיעה בדעת הקהל והפעלת לחץ כנגד ישראל המקל על הטרוריסטים לפעול. בנוסף, רבים רואים גינויים אלו כעדות לחוסר הרגישות של השמאל הרדיקלי לחיי ישראלים וכצביעות, לאור יחסו של השמאל הרדיקלי לטרור הפלסטיני. בעוד שבשמאל ובחלקים במרכז הישראלי ישנו קונצנזוס לגבי סיום השליטה הישראלית בשטחי הרשות הפלסטינית, הוויכוח שנסוב עם החוגים הפוסט והאנטי ציוניים בשמאל הרדיקלי הינו על עצם זכותה של ישראל להתקיים כמדינת העם היהודי, מתוקף זכותו המוסרית של כל עם להגדרה עצמית ולקיום עצמאי, ריבוני.

      עיתונאים ואנשי ציבור ציונים מן הימין ומן המרכז (ואף אישים המזוהים עם השמאל הציוני כמו גדי טאוב, בן דרור ימיני ואמנון רובינשטיין) הביעו ביקורת קשה על אנשי שמאל רדיקלי ישראליים, בטענם כי בהתקפותיהם בחו''ל על מדיניות ישראל הם יוצקים דלק על מדורת האנטישמיות. מירב הביקורת מתמקדת באקדמאים מן השמאל הרדיקלי כגון טניה ריינהרט, לב גרינברג, אילן פפה ודומיהם שפעילותם זכתה להבלטה עקב השתתפותם בעצומות נגד מדיניות ישראל, מאמרים חריפים שפרסמו ותמיכת חלקם בחרם אקדמי על ישראל. כמו כן, תמיכת אנשי השמאל הרדיקלי והשתתפותם במאבק המשפטי, המנוהל בישראל ומחוצה לה, נגד בכירים בצבא ובממשלה והדבקת התואר ''פשעי מלחמה'' על מעשיהם נתפסות כ''חציית קו אדום''.

    • קצת על השמאל הקיצוני בישראל !

      עוכרי ישראל, 26/09/08 14:55

      פובליציסטים, המהווים חלק מהשמאל ומהשמאל הקיצוני, פרסמו מאמרים ובהם הבנה (ולעתים אף הצדקה) למעשיהם של המחבלים המתאבדים, תוך ביצוע רומנטיזציה של הפיגועים (למשל דליה רביקוביץ [1]). אם כי התבטאויות בזכות פיגועי ההתאבדות הן נדירות, ארגוני שמאל רדיקלי הביעו לא אחת תמיכה בפלסטינים האחראים לפיגועי טרור כנגד אזרחים ולעתים אף פעלו להגן עליהם מפני סיכול ממוקד, משום שזה, לטענתם, הוצאה להורג ללא משפט - כמו גם עקב העובדה, שבסיכולים אלה נפגעו, לעתים קרובות, גם אזרחים פלסטינים חפים-מפשע. בדרך כלל הפעילות התמקדה במישור הפובליציסטי והמשפטי אך לפעמים גם גלשה למעורבות פעילה: הפרעה לביצוע מעצרים על ידי כוחות הביטחון, התנדבות לשמש כמגן אנושי וביקורי תנחומים אצל משפחותיהם של מחבלים מתאבדים.

      בקרב רבים בציבור הישראלי רווחת עמדה שלילית כלפי השמאל הרדיקלי, אותו רואים מבקריו כקיצוני. אנשי הימין רואים באנשי השמאל הרדיקלי בוגדים, ואת התנגדותם להגדרת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית כחתירה לחיסול המדינה. בחוגים מסוימים החלו לאחרונה לכנות את השמאל הרדיקלי (ולעתים גם עמדות שמאלניות מתונות יותר) בשם ''סמול''.

      רווחת הטענה שהשמאל הרדיקלי הוא ''חד-צדדי'', ושהוא עיוור לאלימות נגד ישראלים. השמאל הרדיקלי מואשם בתמיכה בטרור הפלסטיני המופנה כנגד חפים מפשע. מצד חוגי הימין נשמעת ביקורת על כך שהשמאל הרדיקלי ממעט לגנות את הטרור ולעתים אף מגן על מבצעיו, ושארגוני השמאל הרדיקלי המגנים באופן כללי פעולות טרור ואלימות נגד אזרחים מפרסמים את הגינויים כלפי הטרור הפלסטיני בלשון רפה, בהשוואה לביקורת על ישראל.

      עוד נשמעת הטענה שבפעולות ההסברה של השמאל הרדיקלי, הן בישראל והן בעולם, מוצג מידע לא מדויק, מסולף או חלקי. נטען גם שלפעמים בוימו אירועים והוקצנו סיפורים על אכזריות צה''ל. האשמות דומות מופנות גם אל הפלסטינים עצמם.

      ביקורת נוספת מאשימה את השמאל הרדיקלי במתן לגיטימציה לארגוני הטרור, כאשר המקרים הבולטים הם התמיכה בזמנו ביאסר ערפאת, הקריאות לשחרר את מרואן ברגותי, ההפגנות כנגד גדר ההפרדה, כולל הפגנה שבה השתתפו פעילי גוש שלום לצד נציגי החמאס [6] והבעת תמיכה בלתי מסויגת בעזמי בשארה, גם לאחר שפורסמו כנגדו חשדות בגין בגידה וריגול (התמיכה פורסמה באתר האינטרנט AIC ועליה חתומים מספר אנשי אקדמיה ישראלים).

      מבקרים טוענים כי השמאל הרדיקלי מגנה באופן אוטומטי וגורף פעולות רבות, בהן הקמת מחסומים, הטלת עוצר, פעולות חישוף, הריסת בתים וסיכולים ממוקדים, שישראלים רבים רואים כחיוניים למלחמה בטרור, וכי גינויים אלו אינם מוצדקים ופוגעים במאבק של ישראל בטרור על ידי פגיעה בדעת הקהל והפעלת לחץ כנגד ישראל המקל על הטרוריסטים לפעול. בנוסף, רבים רואים גינויים אלו כעדות לחוסר הרגישות של השמאל הרדיקלי לחיי ישראלים וכצביעות, לאור יחסו של השמאל הרדיקלי לטרור הפלסטיני. בעוד שבשמאל ובחלקים במרכז הישראלי ישנו קונצנזוס לגבי סיום השליטה הישראלית בשטחי הרשות הפלסטינית, הוויכוח שנסוב עם החוגים הפוסט והאנטי ציוניים בשמאל הרדיקלי הינו על עצם זכותה של ישראל להתקיים כמדינת העם היהודי, מתוקף זכותו המוסרית של כל עם להגדרה עצמית ולקיום עצמאי, ריבוני.

  • 7.

    תהיה בריא

    פרופ' חרטא, 26/09/08 13:47

    מאחל לך בריאות עד 120 ומגנה כל פגיעה, אבל סתום כבר.

    זה שאתה פרופ', לא נותן לך איזה יתרון על כל אדם אחר במדינה. ''סייג לחכמה שתיקה'', את זה כנראה, לא מלמדים באקדמיה ואתם ממשיכים לקשקש.

    במקום להתנפל על המתנחלים, עשה נפשות לתחום המחקר שלך, עסוק במקצוע ובענף בו אתה מומחה עולמי. פוליטיקה זה לא בשבילך, כי ככל שאתה מלהג יותר, כך נוצר הרושם, שחכם גדול אתה לא.

    • פרופסור אתה לא, חרטא כן!

      שמעון בן ארי, 26/09/08 14:18

      יראה לך הגיוני אם אציע לך להפסיק להביע את דעותך רק משום שאני חושב שהן מטומטמות?

      אז מה אתה מציע לשטרנהל מה שתכעס אם יציעו לך?

    • אסור לתקוף אדם בשל דעותיואבל מותר להסית נגד חבר בני אדם במאמרים כתובים

      חי-חרבת הדמוחרטה, 26/09/08 14:48

      בעיקר אם הם מתנחלים או מאנשי הימין אפילו אם הם מתגוררים על כפרים חרבים בצפון תל אביב
      ואנחנו אנשי השמאל אנחנו אנשים נאורים חכמים יודעים הכל ובוחני כליות ולב מבלי לחקור מראש אנחנו יודעים כל דבר ולכן גם הפעם זה רק אנשי ימין

      בנעלין אנשי שמאל לא זורקים אבנים על חיילים ומגב וחוץ מזה אבן לא מתפוצצת רק מפוצצת ראש ומנפצת שמשת רכב בתנועה

      מה כבר יכול לקרוא מזה?

      אז מכסימום ניפצו לעוד חיל את הפרצוף או את היד
      אבן אינה מטען-ובכלל בנעלין זו הבעת דעה נאורה ולגיטימית

  • 6.

    הכל פרובקציה של השמאל שגם רצח את רבין.השמאל הוא ארגון טרור

    מוטי, 26/09/08 13:43

    אל תאמינו למה שהתיקשורת מנסה להעביר לכם תחשבו.מי הרוויח מרצח רבין רק השמאל שגם גייס מיליארדים של דולרים.וגם מרוויח כל שנה מעשיית הפסטיבל לרצח רבין.זה גם הסיפור עם ניסיון הפיגוע בפרופסור.3 ימים רק כותבים על זה ומי מרוויח השמאל.דרך אגב אני איש מרכז שמאל חילוני גמור אבל כל הזמן חושב

  • 5.

    ממתי יש זכות לאנטישמים להוציא דיבה על יהודים? (ל''ת)

    איפה הצדק?, 26/09/08 13:42

  • 4.

    מי שקרא לעלות עם טנקים על עפרה, מטיף לדמוקרטיה, כי הימין הרופס והמתרפס

    דרור מרמת גן, 26/09/08 13:42

    לא מכה בפרופ' השמאלן הקיצוני הזה.

  • 3.

    הגיון

    1, 26/09/08 13:40

    אם היהודים בשטחים מפירי חוק למה אתה לא מצדיק אותם בגין היותם מודרים מהמיינסטרים של מדינת הדמוקפיטל? הרי אתה מבין את האויב בהיותו מיעוט נדכה? לחילופין- הלחם במפירי החוק היהודים בלי לנשל אותנו מארצנו.
    הפרדה לצורך חיבור בריא יותר חיונית- אך לא במחיר שמשולם רק ע''י יהודי מוכחש ריבונות.
    הדמוקרטיה שלך סלקטיבית, פוליטית, ואנטי ישראלית בדיוק כמו של ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בתוך הקוו הירוק.

    • אלוהים מדכא לך את ההיגיון?

      שמעון בן ארי, 26/09/08 14:15

      רק אם תפנים כי הריבון הוא הקובע תמיד ( לא רק כשנוח לך) תהיה ביננו שפה משותפת.
      אני חרקתי שן ונאבקתי פוליטית נגד בגין שמיר ושרון כשהם כריבון הציפו את השטחים בישובים חדשים, שנראו כבר אז כעושים נזק לעתידו של העם היהודי. הייתי אז במיעוט, אז הלכתי כמו חבריך להניח מטענים ליד הבית של לווינגר?
      רק אם אתה וחבריך תפסיקו לשחק משחק כפול של ניצול הדמוקרטייה כשנוח לכם ואימוץ ההלכה כשטוב לכם, נוכל לבנות כאן מדינה על ערכים משותפים.שבת שלום.

      • לא באתי בשם אלוהים

        1, 26/09/08 15:08

        וגם אינני דתי, אבל אתה בטח לא צריך אותו לדיכוי ההגיון שלך.
        נראה לך שבניית בית ופירוקו צריך להתנהל עפ''י תוצאות הבחירות?
        תלמד ערבית, אז אולי יתאזן גם הלהט הדמוקרטי הנירצע שלך.

        • תלוי איפה בונים את הבית יא דביל! (ל''ת)

          אורן, 26/09/08 16:48

      • שכחת

        נפר נצ'ר, 26/09/08 15:57

        שכחת שהפרופסור קרא לפגוע במתנחלים.

  • 2.

    אם לא היינו בונים את ההתנחלויות

    שחקן פוקר, 26/09/08 13:39

    היינו נאלצים להניח על השולחן קלפים שכתוב עליהם תל אביב חיפה ובאר שבע

    • אוי כמה שאתה צודק....... אבל לך תסביר זאת לאיש שמאל רדיקאלי כמו הפרופ'

      זה אני................., 26/09/08 14:20

      מעניין גם לשמוע ממנו,מה נותן לו זכות להתיישב על האדמה שבה הוא מתגורר ? האם הפלשתינאים שגרו שם ב-48' הסכימו ?! אנשי השמאל סוברים שאם ''יקריבו'' את ההתנחלויות על ''מזבח השלום והוויתורים הכואבים'' כי אז נתקבל בכל העולם כולו-ובמיוחד זה הערבי-כבני אדם שווים... דעתם של אנשי השמאל אינה גובלת בטימטום,דעתם היא הטימטום עצמו....

      • אוניברסיטת ת''א יושבת על חורבות שיח גראח......... (ל''ת)

        אינדיאני, 26/09/08 15:03

    • קודם נפנה את ההתנחלויות ללא תמורה, ואח''כ נשים את הערים האחרות (ל''ת)

      על השולחן, כדבריך, 26/09/08 14:21

    • יצאו הקלפים מהשק

      שמעון בן ארי, 26/09/08 14:23

      הדוגמה שנתת, רק ממחישה את הבעייה של החושבים כמוך.
      מדינאות איננה משחק הימורים, גם לא פוקר.
      התאוריה שלך לא עבדה עם בין בסיני, לא עם רבין בירדן.
      מסתבר שההשלמה עם ישראל בגבולות 67 עמוקה הגיונית חוצה מדינות ובסתר ליבם מקובלת גם על ארצות ערב.
      מילא,לו החזקנו את השטחים ריקים רק למען המיקוח, אבל מילאנו אותםבמתיישבים אמוניים ונאביים שלא רצו להאמין כי יקום משהו שייעזלפנות אותם.
      טוב שהדוגמה ניתנה על ידי בשר מבשרם- אריק שרון.אני מקווה שכעת הם מפוקחים יותר, ויודעים כי אין עתידם שם

  • 1.

    ספרו לנו מה היא הפגיעה הקלה, שדרשה אישפוז של יומיים!! (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 26/09/08 13:38

    • שתי סיבות.....

      קובי, 26/09/08 14:12

      (1) הגיל
      (2) התרגיל --- כך הוא יכול לקרבן את עצמו ולהוציא עד כמה כתבות על עצמו

    • לדעתי הוא סתם פיברק כדי לקבל במה. הוא לא מפסיק לקשקש מאז. (ל''ת)

      נכון - זה מוזר, 26/09/08 14:15

      • לי יש מידע מוצק שזה היה מישהוא ממשפחתו המורחבת של שטרנהל

        כנניהו המיסר, 26/09/08 15:48

        המידע שלי מוצק כמו היציאות של שטרנהל...

        אם כך איש המדע מקריץ את יציאותיו, אין פלא שאנשי הרוח נחשבם תחתית הביוב של האקדמיה...

    • ספר לנו על הגבורה בלהניח מטען נגד קשיש בן 74... אח''כ תשאל מה שלומו...

      אורן, 26/09/08 16:46

      אתה אפס מאופס...

      בימים כאלו מרכינים ראש בבושה...