• 12.

    כנסו ותבינו דברים

    שחר, 02/03/10 22:57

    בשביל מה לבנות את זה אההה גם אם זאת רכבת והיא מהירה ושקטה פעם ראיתם איפה היא עוברת?
    בדיוק בקו של הרכבת בול חוץ מבקרית שזה על כביש ההסתדרות שזה מקביל לרכבת בדיוק.
    אז חיפה הלכה והשקיע מליארד שקל על רכבת שלא עוזר בכלל בעוד רוב עומסי התנועה הם ממרכז הכרמל לעיר התחתית וחוף הכרמל.
    זה חוסר חשיבה ענק וכואב!!!

  • 11.

    לכל הספקנים... אתם חייבים להיכנס עכשיו!!!

    אדם, 07/03/09 09:58

    אני ממליץ לכם לראות את הסרט של ניצן הורביץ ''אגדה אורבנית''. ראו והשכילו.

  • 10.

    חח רק בארץ עושים אוטובוס וקוראים לזה רכבת

    דני, 20/10/08 09:41

    אוטובסים יש מספיק תבנו רכבת קלה נורמלית כמו באירופה

  • 9.

    חחח ישראבלוף במיטבו

    ישראל בלפור, 23/09/08 13:49

    מאז הבלוף שבלפור תמך בהקמת מדינת ישראל, כמעט כל דבר כאן הוא בלוף

    אולי זה לא היה בלפור, אלא בלופר

    או Israel Blooper כי הכל פה זה פספוסים

  • 8.

    לדורון מגיד

    מירה מחיפה, 23/09/08 08:47

    חלמאות זה מי שמתעקש לנסוע ברכב פרטי????
    האם ניסיתי מאז השינוי במסלולי האוטובוסים ב1.9 לנסוע באוטובוס? חלמאות זה מי שתכנן את השינוי הזה, ומי שהפך את חיפה לפקק אחד ענק.

    • איפה התשובה של מגיד ?? (ל''ת)

      בר, חיפה, 24/09/08 11:36

  • 7.

    דורון מגיד שקרן בשם הבולשביקים

    אא- מהנדס חשמל, 22/09/08 15:36

    .המטרונית היא בלוף מיומה הראשון.
    גליון צבעוני שלה הופץ בתיבות הדואר לפני שנים והביא תמונות דמיוניות עם נתונים שלופים מהשרוול.
    במקום להשקיע בפתרון המקובל וכיום היחיד האפשרי של אוטובוםים חשמליים הניזונים מקווי חשמל עיליים נזרק כםף אדיר על בניית מלכודות להולכי רגל ואופנועים באמצע הכביש.
    גם היום הם ממשיכים לשקר לציבור ולפרסם כאילו הקרונות יהיו חשמליים, כשבפועל מדובר באוטובוסים עם מנוע דיזל

  • 6.

    חיפה עיר שבזבזה מליארד ש''ח על כמה מסלולים בצבע אדום!! (ל''ת)

    להעיף את הכשלון מהכסא, 22/09/08 08:56

  • 5.

    למה לא לעשות כמו בסיאטל? אוטובוס על חשמל

    מישקה, 22/09/08 05:19

    עם כבלים והכל .. אבל לא מזהם עובד .. ויכול להיות גם חינם ..
    נו מה ?

  • 4.

    תראו את הכרמלית בחיפה

    גלית, 21/09/08 09:36

    נטושה, מסריחה, מפחידה. זה יהיה גם גורל המטרונית או איך שלא קוראים לזה.

  • 3.

    יונה יהב תתבייש, לפחות תודה שנכשלת

    חיפאית מיואשת, 21/09/08 09:32

    כל העיר פקוקה כשבצד מסלולי המטרונית עומדים חדישים נקיים וריקים. וככה המצב יהיה עוד שנתיים לפחות. זו חלמאות חיפאית טיפוסית. יונה יהב רץ להצטלם עם איזה קרון ואחר כך מתברר שכלום לא זז. ובינתיים העיר הזו קורסת.

  • 2.

    התחבורה בחיפה בקנטים

    צעיר מהקריות, 21/09/08 03:03

    מאז שהקימו את שתי התחנות המרכזיות החדשות ואילצו כל נוסע שממשיך מעבר לחיפה ליסוע דרך קו מאסף וארוך דרך כל העיר התחתית או לעלות על רכבת שמגיעה פעם בחצי שעה הנסיעה בתחבורה הציבורית הפכה לסיוט, ואם כל הרצון הטוב לזהם פחות ולבחור בתחבורה ציבורית המחיר של הזמן שמתבזבז יקר מידי. שלא לדבר על אוטובוסים בתוך העיר שעושים עשרות סיבובים (אוטובוס מלב המפרץ למרכז הכרמל יכול לקחת שעה ואף יותר) ושהרכבת הקלה בכלל לא פותרת.
    בקיצור, עד שלא ימצאו פתרון תחבורתי אמיתי בחיפה, אני אמשיך ליהיות חלמאי וליסוע ברכב פרטי.

  • 1.

    כל העולם מאמץ את המודל של ''אוטובוס מתוחכם'', ורק בחיפה מתפלספים

    חיפאי, 20/09/08 20:28

    המטרונית פונקציונלית בדיוק כמו רכבת קלה, וחוץ מהדיון בהגדרה המילונית של רכבת המטרונית זכאית לכינוי רכבת, ובכלל זה נושא שולי לקטנונים בלבד.

    בורובסקי, את הקול שלי אתה לא תקבל ולו רק בגלל שתפסת ראש על המטרונית. לך תניח פסים אצלך בסלון.

    הפקקים בעצמאות נגרמים רק מסיבה אחת (ואני עובר שם פעמיים ביום בכל מני שעות), נהגים שעוצרים בנתיב הימני וחוסמים אותו ובכך משאירים נתיב בודד יחיד לכל התנועה בכיוון המסוים.
    הפקחים נדרשים להעיף משם את פורקי הסחורות אך בעיקר את החצופים שעוצרים שם ומשאירים מישהו באותו בשביל כמה סידורים, יש חניון רכבת נוח מול ''חיפה מרכז'' והוא בחינם, אז שיחנו שם.

    • לא רכבת אלא אוטבוס שבקושי סוחב את המצברים של עצמו

      חלם זה כאן, 20/09/08 21:25

      קיבולת של אוטובוס דו-מפרקי מהסוג החיפאי: 150 נוסעים (כולל נוסעים בעמידה).
      קיבולת של שני מערכי רק''ל מהסוג הירושלמי: 500 נוסעים! 500 לעומת 150!

      כל העולם בונה רכבות קלות ותחתיות בקצב. מי שמאמץ את מודל ''האוטובוס המתחכם'' (זו לא שגיאת כתיב) - הן מדינות מתפתחות כמו ברזיל, טורקיה וסין. ישראל ''אמורה'' להיות מדינה מפותחת, ואם תרצו, אין זו אגדה - תהיה מערכת להסעת ה-מ-ו-נ-י-ם בחיפה (ולא ''הסעת בודדים'' כמו שבונים עכשיו) - ובגוש דן אף הרק''ל לא יספיק. דרושה רכבת תחתית בגוש דן ולא איזו ''מערכת מתקדמת'' שלא סוחבת בעליות.

      מר ''חלמאי'' מהתגובה הראשונה - אתה שקרן! אינטרסים של מי אתה מייצג כאן? לא של הציבור בוודאות, הרי יש אלטרנטיבות טובות יותר ונקיות יותר (כן!) מהשטויות שאתה מפרסם כאן!

      אז... שלא יעבדו עליכם!

      • תשכח כבר מרכבת תחתית אין לזה כסף, וישראל מפגרת אחרי סין וברזיל בתכנון

        חיפאי, 20/09/08 22:19

        ואני לא מייצג אף אחד חוץ מעצמי.
        קרונות של 500 איש יגיעו בתדירות נמוכה מקרונות של 150 איש, אני מעדיף את האופציה השניה.
        אין לי מושג מדוע יצרו כלי רכב שלא סוחב בעליות, אך זאת בטח לא סיבה לפסול את הקונצפט של האוטובוס המתוחכם, שמוכיח את עצמו והוא זול עשרות מונים מחפירת מנהרות ותחנות תת קרקעיות.

        רק''ל בסה''כ יותר יקר, ואגב למרות שרכבת חוסכת אנרגיה (פחות חיכוך) היא כבדה מצד שני, ואני מסופק אם היו מצליחים לבנות את המסילות בחיפה ככה שהרכבת לא תחליק במורד ההר.

        קיצור, היצרן (הולנדי אם אינני טועה) עשה צחוק מהעבודה אבל זאת לא סיבה להתפס לרעיון עצמו, חיפה תהיה קוריטיבה של המזרח אני רק מקווה שהחיפאי הפרובינציונלי יצא מהאוטו ויתחיל ליסוע בת''צ.

    • בחיפה הכל הולך עקום

      מיכאל, 21/09/08 09:34

      הרעיון של מטרונית הוא רעיון טוב רק הביצוע מחורבן. אז יונה יהב יכול לקלל את החיפאים כמה שהוא רוצה, הכשלון הוא שלו.

      • אתה צודק, מי שאחראי על ביצוע זה ראש העיר והוא נכשל שוב ושוב ושוב (ל''ת)

        כמעט בכל תחום!, 22/09/08 09:04