• 78.

    ג'ון לא יותר יפה נפש רודף שלום מפול..

    עם המון אהבה עמוקה לשניהם (ולג'ורג'), 14/06/09 19:35

    ג'ון ויוקו לא פעם ניצלו את מעמדם כדי לקבל רווח אישי דולפעמים הרבה יותר גרוע- סתם כדי לקבל איזה גיחוך טוב. לדוגמא בפעם שבא ניכנסו לשקים וקראו לעיתונאים רעבים לשערוריה מטופשת מבית לנון-אונו.
    למה הם עשו זאת? האם הם ניסו להעביר לך מסר מסובך ועמוד על השלום? לא! ג'ון אמר יותר מפעם אחת שהוא פשוט רצה לראות עד כמה התיקשורת תאכל את כול מה שהוא יתן להם בתיאבון.

    פול גם הוא לא איזה שא תמים.. לדוגמא כשביקש משלושת חבריו לשנות השישים לקרוא לאותם עיתונאים מטופשים.
    שאר חברי הלהקה הובילו את העיתונאים לחדר שנראה קודר במיוחד ובמרכזו ארון קבורה, לפתע יצא חברינו פול מהארון והודיעה שהכול נכון ''אני מת!''.
    שוב, ניסיון מטופש לצחוק על התיקשורת המדיה העולמית והמעריצים רק בגלל שהם יכולים.


    אני חושבת שהיחיד מבין ארבעת המופלאים שלנו שיכול להיקרא שא תמים אמיתי הוא ג'ורג'.
    ג'ורג' לא פעם הוכיח את עצמו כמוכשר, סלחן ואוהב במיוחד. הוא סלח לאישתו וחברו הטוב ביותר (פטי בויד ואריק קלפטון) על הרומן הסוער שניהלו ואף היה בחתונתם.
    הוא אפילו ניסה לאחד את הביטלס ללילה אחד למען המטרה שהוא נילחם עליה גם שנים לאחר מכן ''המופע לבנגאלדש'' שהיה במקור ניסיון איחוד. למרות יחסים רעועים במיוחד עם פול וג'ון. ג'ורג' קיווה שהם יוכלו לעזור לו להפיק מופע ענק למען פליטי המלמחה ההיא.

  • 77.

    בלי איור טוב.........

    יוסי, 21/10/08 11:55

    אחרי כל טור טוב יש איור מדהים שאומר הכל כל הכבוד למאיר אתה מיוחד

  • 76.

    אני חושבת שאין צורך לקטול את האחד

    נוף, 30/09/08 14:44

    כדי להראות כבוד לאחר.
    לנון ומקרטני השפיעו אחד על השני ואפילו בשיר מופת כa Day in the life יש השפעות של מקרטני.
    (באשר לסיפור ה''ביטלס משחיתים את הנוער'' - מאד משעשע לדבוק בו אך כבר הוכח שהוא לא נכון).

  • 75.

    חרטוט

    יונתן, 27/09/08 20:57

    כן, מר גפן, שטויות במיץ.
    הייתה אחלה הופעה

  • 74.

    יונתן,אתה כל כך חלש,שהצנזור מוחק כל שבב ביקורת

    אמיר, 23/09/08 05:57

    כדיל הגן עליך..אתה כבר לא מסוגל להגן על עצמך, הפכת לסמרטוט שיכור, הסחבה המלהגת של השמאל הרקוב וחסר המוסר.
    פאתטי.

  • 73.

    יונתן לצערך מקרטני הוא הרוח האמיתית מאחורי היצירה של החיפושיות.

    אלון, 21/09/08 21:12

    את זה כל אחד יכול להגיד גם שונאיו הגדולים ביותר כמוך.
    הניסיון האידיוטי לייחס לג'ון אמירות מתוחכמות ומהפכניות ולפול אמירות טיפשיות שייכות למסע צלב (לא מעט בעידודו של ג'ון) פטתי ומטופש שאין בו אמת.
    ג'ון שלא ידע לקבל את עליונותו של פול ניסה לטשטש את האמת ע''י אמירות מטופשות ומרגיזות,אבל את האמת לא ניתן להסתיר לאורך זמן,ופול הוכיח ביצירות שלו אחרי החיפושיות מיהו אומן העל ומי זקוק לאנשים כמוך לסנגר עליו.
    דרך אגב גם אריק לא צריך אל תעשה לו בושות.

  • 72.

    כשל בהיגיון

    רואה את המציאות, 21/09/08 15:50

    כותב י. גפן ש''שכל אלילי הנעורים שלי מתו צעירים ויפים''.
    אין זה מקרה.
    בדיעבד, אלה שלא הזדקנו איתנו נשארו כדמויות נערצות. זו תופעה ידועה.
    אגב, עוד בחייו לא התכחש לנון לצד החומרני שלו ויוקו דאגה היטב לנהל את עסקיו בקשיחות.

    בקשר ל''שני הביטלס הלא נכונים מתו'' - הבדיחה הזו הייתה מסתדרת בלי קשר למי היה מת.
    אנו מודעים לחסרונות, או יותר נכון לאנושיות, רק של אלה שממשיכים לחיות עמנו.

  • 71.

    אז בסופו של דבר מה הפואנטה של הכתבה???

    טל, 21/09/08 15:25

    וווואאאאאווווו!!!! ממש דברי חכמה...

  • 70.

    איזה שטויות נכתבו פה. יא אלוהים. (ל''ת)

    גבריאלי, 21/09/08 11:10

  • 69.

    כמי שעוקב אחר החיפושיות 45 שנים אציין שזה אחד המאמרים הגרועים שקראתי

    מאזין ותיק, 21/09/08 11:03

    הכותב שבמקור היה פטריוט מזויף, הפך למין איש שלום מזויף לא פחות, שכל דבריו עוברים בפילטר ההבלים הרדוד של שמאלנים טובים וכל היתר הרעים.
    התיוג הפוליטי של ג'ון ופול במאמר זה מופרך ומגוחך. גם ''רדיפת הכבוד'' של פול שהוזה הכותב, פשוט מביכה. פול מקרתניאיננו רק מוזיקאי ענק, אלא גם ניחן באצילות נפש נדירה. בשנים הראשונות כשהכריזמה של ג'ון דחפה את החיפושיות, פול תמך בו ויצר יחד איתו את הצמד היצירתי של המאה.
    כאשר ג'והן יצא קצת מהפוקוס, משנסחף אחרי אותה יפנית תימהונית, תפס פול מנהיגות ובזכות כך זכינו לאלבומים המאוחרים הנהדרים.
    קצרה היריעה להגיב לכל הבלי המאמר אך גם אין צורך בכך.

  • 68.

    עכשיו ניתן לקבוע סופית שישראל היתה מושמדת אילו הביטלס היו מגיעים לכאן.

    י, 21/09/08 10:20

    אם סמולנים קיצונים חולמי שלום בהקיץ כמו יונתן גפן, היו משפיעים על המדינה ב 65, ישראל היתה מזמן מושמדת ע''י צבאות ערב.
    טוב עשו קברניטי המדינה שלא נתנו לפיגוע הזה שנקרא ''הביטלס'' לבאו בשערינו. בתקופה ההיא לא היתה טלויזיה בישראל אבל מי שהיה צריך לדעת, ידע מה קורה בארצות הברית וכיצד רעיונות הזויים יכולים להכריע מעצמה.

  • 67.

    ליהונתן הצעיר

    zorba, 21/09/08 10:14

    יפה רומנטי נאיווי ואידיוטי. אולי כשתגדל תבין שלהלחם זו לא מטרה כל כך נעלה כמו שנדמה לך. ולהלחם עד מוות עוד פחות. ולהלחם למען השלום זה בכלל אוקסימורון מטופש.ולהלחם למען סדאם רק בכדי להראות לבוש זה פשוט פשע נגד האנושות שאתה כל כך דואג לה. אבל יש מצב שכבר לא תגדל. מה שמצער אותי זה שלפי הקריטריונים שלך, נכשלת כשלון חרוץ, הואיל ואתה עוד חי.. ודווקא גולדה לא.. באג בתיאוריה?

  • 66.

    די נמאס כבר מהטרנד החדש לרדת על מקרטני!!!

    M, 21/09/08 10:11

    זה נורא בקטע עכשיו להיות אנטי פול מקרטני כזה כאילו??? איפפפ אנשים מטופשים, נכון הוא לא ג'ון לנון, נכון אם ג'ון לנון היה חי הייתי מעדיפה הופעה שלו, אבל מפה ועד כל הירידות על פול, זה ממש מגעיל. האיש מוסיקאי גאון ויחיד במינו, הוא חלק מההרכב המוסיקלי הגדול ביותר בכל הזמנים, ועד שאמן בסדר גודל שלו כבר מגיע לארץ יש לכווווולם מה להגיד. כשאף אחד לא בא מקטרים על זה שאף אחד לא בא, כשמישהו כבר בא מקטרים על זה שהוא בא... שיהיה לכם וליהונתן גפן לבריאות, אני הולכת להופעה!!!

  • 65.

    yonatan-once,upon a time u were good-u r old ,stone,-f.u. (ל''ת)

    AVI, 21/09/08 09:59

  • 64.

    yonatan-once,upon a time u were good-u r old ,stone,-f.u. (ל''ת)

    AVI, 21/09/08 09:58

  • 63.

    נמאס מהשיכורים הזקנים שעוד בוכים על אי-הגעת הביטלס לישראל. (ל''ת)

    אחד צעיר,פיכח ופיקח, 21/09/08 09:53

  • 62.

    תורידו כבר את הקשקשן המיזדקן הזה מהאתר

    יפה, 21/09/08 09:52

    די, נו. למה לבזבז שטח זיכרון על הגיגים של איזה כתבן מתוסכל בגיל של מקרטני וקליף, רק שהם היצליחו ומצליחים בגדול, מולטימיליונרים שממלאים איטדיונים והוא מיזדקן שבקושי ימלא את צוותא (רק ביום הולדת שלו) ודלפון שצריך ליכתוב מאמרים נמוכים כאלה כדי להיתפרנס.
    זירקו אותו, ביטוח לאומי יטפל בו.

  • 61.

    לא מפתיע שאתה מנסה למכור לנו שנאה,אתה מנסה לעשות את זה כל חייך.

    שי, 21/09/08 09:38

    הדבר היחיד שהצלחת בו הוא להשניא את עצמך על כולם.
    אל תבוא לפארק זה ממש לא חשוב.
    הצרה היא שאתה חי בתחושה שאתה מישהו,אומן עלאק,אני לא מבין למה מעריב נותנת לך טור,זה ממש עצוב.

  • 60.

    גפן אתה פאתט. טור מלא חשיבות עצמית מזויפת... (ל''ת)

    יאללה סע עשית את שלך עלק מהפכן..., 21/09/08 09:37

  • 59.

    יא, יהונתן, אתה כל כך מיוחד ויוצא דופן, ואחיין של ח''כ ומגניב (ל''ת)

    אורן, 21/09/08 08:20

  • 58.

    מה אתה מקטר כל כך הרבה האם זאת הזיקנה או סתם שוקולד מריר (ל''ת)

    ש, 21/09/08 06:33

  • 57.

    Geffen POL

    idiot 1, 21/09/08 06:17

    and stay in the mud. Paul's genius is beyond your capacity

  • 56.

    אומרים שפול בעט בהת'ר מילס עם הרגל שלה, (ל''ת)

    כרגע המצאתי, 21/09/08 05:53

  • 55.

    טוב שאתה לא בא. יש כרטיס פנוי (ל''ת)

    עוזי בלי כת, 21/09/08 05:22

  • 54.

    בגלל ריבים ואגו

    גם אתה כמו רבים מתעלם מג'ורג', 21/09/08 04:35

    האריסון לא קיבל מספיק במה להפיץ את שיריו..
    אם יעשה סקר מהו שיר האהבה הכי יפה של הביטלס..SOMTHIBG יקח בהליכה.
    אם יעשה סקר מהו השיר הטוב ביותר..אין ספק WHILE MY GUITAR GENTLY WHIPS יגיע לטופ 5.

    אם כל המחזור של מקרטני וקריירת הסולו המזוויעה שלו..פול תמיד היה פורץ הדרך באיכות ההקלטות והבומבסטיות שמלווה חלק משירי הלהקה.
    ג'ון היה יותר רומנטי ונאיבי..אני מהמר שאם היה נשאר בחיים היה מאבד מהרלוונטיות שלו..
    אתה יכול לדמיין איך אלביס או ג'ים מוריסיון היו נראים/יוצרים? לא נראה לי שהם היו שורידם את מבחן הזמן..רק מעטים נשארים רלוונטים ומתחדשים עם הזמן.

  • 53.

    who cares? (ל''ת)

    yoko, 21/09/08 04:32

  • 52.

    גפן, אתה חושב שאתה לנון אבל אתה יותר מקרתני

    מהגר, 21/09/08 03:52

    כי גם אתה התברגנת יפה מאוד, ומעולם לא יצאת ממש נגד הממסד אלא היית חלק ממנו. כל הטקסטים הנפלאים שכתבת אינם ממש, כמו סופרים ישראלים רבים, עסוקים בחטא הכיבוש מחד, אך מאידך זוהי לא יותר מאוננות עצמית די פתאטית המזכירה תסביך ידוע של יהודים נרדפים. זה אולי מה שהממסד הישראלי טיפח בפן התרבותי: הכיבוש משחית אותנו, אנו סובלים, אנחנו נהנים, בקיצור, יורים ובוכים.

    בשורה תחתונה, לנון עם כל האנרכיזם שלו, ניגש יום אחד לשגרירות האמריקאית וביקש גרין קארד (ימי ניקסון), הוא גם חגג אזרחות אמריקאית ערב הרצחו. אם היה חי היום, אולי היה אורח באמריקן איידול, כי כולם בסוף מתברגנים. גם לבן המתוסבך שלך זה קרה בסוף.

  • 51.

    פשששש... הצנזור מגן עליך ועל לנון חזק!

    123, 21/09/08 03:36

    משטרת הדעות בשעות נוספות כאן.

  • 50.

    יאללה יאללה, חכמה גדולה להגיד את זה עכשיו...

    עדי, 21/09/08 03:04

    אבל מי מבטיח לך שאם לנון לא היה נרצח הוא היה שונה מפול מקרטני היום? מי אמר לך שלנון לא עשה את כל מה שהוא עשה רק בשביל לעורר פרובוקציות ולמשוך תשומת לב? גם לנון וגם מקרטני הם גאונים מוסיקליים בעיניי, ולדעתי לנון לא היה שונה בהרבה מפול אם הוא היה חי היום. אמנם מקרטני לא עומד וצועק בכיכרות, אבל הוא תורם לא מעט ולא כדי לקבל כבוד. את הכבוד כבר יש לו, ובצדק. אני לא אחת מאלו שלטענתך ''הפכו לשמנים ופאתטיים כמוהם מוכנים לשלם מאות דולרים כדי לראות אותם'', אני צעירה למדי שאוהבת את הביטלס בדיוק כמו רבים אחרים ומתכוונת ללכת להופעה הזו כי היא תהיה אחת הטובות שהיו פה אי פעם, כי היא הדבר הכי קרוב שאני אזכה לראות אי פעם להופעה של הביטלס, וכי היא תכלול כל כך הרבה שירים מקסימים ויפים, שזו פשוט לא הופעה שאני מתכוונת להפסיד. את דעותיך תשמור לעמצך הפעם, ותן לנו ללכת ולהנות כמו שצריך בלי לנתח מי עשה מה ולמה ומה זה אומר.

  • 49.

    משהו קצת שונה

    רחלה, 21/09/08 02:23

    הידעת, יהונתן, שג'ון לנון לא היה אב אוהב לבנו הראשון, ג'וליאן? למעשה הוא היה צועק עליו בכל הפעמים המועטים שהם התראו.
    ראה ראיון עם הבן ביו-טיוב.
    ואני שואלת, איפה באמת האהבה והשלום?

  • 48.

    מה שמפריע לו שפול מגיע לארץ המובטחת .

    קובי, 21/09/08 01:03

    במידה ולא .לא היה כותב את המאמר הבנאלי הזה .הוא לא היה צריך לחכות יותר מעשרים שנה בכדי לכתוב את בליל השטויות האופיני לאנרכיסט כגפן .שמטרתו כפית דרך מחשבתו תחת ניצול תמימות חלק מהקוראים כאילו מתנגד לנורמות .ככה זה שאתה שמאלני ושונא את עצמיך ולא יודע להתמודד עם זה .הדיכאון כובש ושולט בייצריך .אולי גם יונתן איש השלום... היה מעדיף את סאדם חוסין בשלטון בערק יחד עם בניו .שהיו אונסים נשים מכל הבה לידם ועושקים את עמם .זה נקרא מוסר כפול .שמאלנים צבועים .פול מקרטני מסכן את חייו בבאו לישראל .אבל את זה כמובן גפן לו יזכיר .העיקר הוא נגח בחזק יהודים.....צבועים.

  • 47.

    יצאת קטן וקטנוני יא יונתן. פול מקרטני זה לא ''ציוד''. (ל''ת)

    דרור, 21/09/08 00:43

  • 46.

    פול הוא סיר, ג'ון הוא סיינט, וגפן - קדוש מעונה

    Gal, J Town, 20/09/08 23:17

    פעם הייתי מאנשי לנון, כלומר מאלה שהשם פול או מקרטני גרם להם לעקם את הפה בעווית של זלזול, כי לא מגניב לשיר על אהבה. צריך לבכות על גורל מר. ג'ון עיצב את אישיותי במידה רבה - לימד אותי להיות רודף שלום, חידד את ההומור הבריטי שלי, הטביע בי דבר או שניים שקשור לגאונות מוזיקלית. אבל כשחציתי את אחד העשורים הקריטיים הבנתי שאין שום דבר רע בלשיר על אהבה ובלהיות נחמד, גם אם זה לקהל שלך או, שאלוהים ישמור, לזוגתך. מעבר לזה, הבנתי שמזג טוב תורם לשלום הרבה יותר מלשכב במיטה ולעשות פרובוקציות מול כל העולם. גפן מדבר מעומק לבו, זה בטוח, אבל אם כמותו הייתי מכיר מקרוב אלימות מהי - הייתי שותק. הוא לא נשמע כמו פובליציסט מתוחכם; הוא נשמע כמו נער טרום-מתבגר שמשווע לתשומת לב. שישב בבית. אתם - צאו לפארק ותאהבו את האיש שאוהב לאהוב. אפילו ג'ון אמר: All You Need is Love.

  • 45.

    נמאס מהטרנד החדש

    די לצנזר תגובות, 20/09/08 23:06

    של לרדת על מקארתני. כל סטודנט לקולנוע שבטוח שהוא הפליני הבא מתנהג כאילו הוא גדול מספיק בשביל שמקארתני יהיה קטן עליו. יאללה יאללה.

  • 44.

    היידה ג'ורג'!

    דניאל, 20/09/08 22:33

    הוא לא נופל לא לא מפול ולא מג'ון.

  • 43.

    יהונתן האומלל

    מעריץ לשעבר, 20/09/08 22:17

    נו באמת,
    תפסיק להשוות את עצמך לגדולי עולם ולגדולי ישראל כגון איינשטיין וזוהר.
    אתה והפסימיות המכוערת שלך פשוט הורסים לעצמך כל הזמן.
    מעולם לא שמעתי אותך חיובי...
    פשוט פטטי.
    הלוואי שאתה קורא ואולי תשנה קצת....

  • 42.

    פול מקרטני איש משפחה למופת

    ., 20/09/08 22:04

    אתה יודע מה? אתה צודק, אתה ולנון באמת דומים
    לדעתי אתה אחד האנשים המוכשרים ביותר שהיו לנו מבחינת כתיבה.
    אבל אתה יודע במה פול שנה ממך ומלנון? הוא נשאר נאמן שנים לאשתו גם אחרי שהתבגרה, הילדים שלו מצליחים אבל שפויים ומשבחים את איך שגידלו אותם כשמראיינים אותם. הוא היה צמוד אליה כל הנישואים שלהם עד שהיא מתה.
    ועם מי הוא התחתן אחריה? עם בחורה נכה. נראה לי שעם כל הכסף שלו הוא יכול למצוא כוסית בת 20 עם ציצים גדולים במקום, לא?

    הוא אכן אבירי ואדם מדהים, אבל כל אחד ומה שהוא מעריך....

    (ובקשר למה שגרושתו אמרה - האם גם כל מה שכתבו עלייך נכון?)

    • מסכימה. יש בך משהו דומה לג'ון- לטובה ולרעה.

      ע, 14/06/09 19:40

      ג'ון, בדומה משהו לסיפור חיים אחר, נטש את בנו הקטן ואישתו הצעירה והמסכנה.
      כן הוא כנראה יושב לו שם במקום שהוא כתב שלא קיים (גן עדן), יד ביד עם ישו וג'ורג' האריסון (שהרבה יותר מגיע לו להיות שם..) וכותב מופטים מדהימים שאין שניים להם.

      אבל גם פול כתב כמה וכמה יצירות מופת לא?

  • 41.

    מה משותף ליונתן גפן וג'ון לנון?

    קצת חוצפה, לא?, 20/09/08 21:52

    רמז: הסיבה שבגללה פול מקרטני כתב את hey jude על הבן של לנון מנישואיו הראשונים

    נכון, פול מקרטני קצת פחות מוכשר אבל הוא תמיד היה ויהיה האדם הטוב יותר והמוסרי יותר

    לנון היה אמן מדהים (גם ליונתן גפן לא חסר, כמובן)
    אבל פול הוא אדם מדהים.

  • 40.

    צר לי על כל מי שמספיד את רוח המוזקאי האמיתי יש עוד צעירים שרוצים לשנות (ל''ת)

    איש, 20/09/08 21:49

  • 39.

    צר לי על כל מי שמספיד את רוח המוזקאי האמיתי יש עוד צעירים שרוצים לשנות (ל''ת)

    איש, 20/09/08 21:49

  • 38.

    אז זה הקטע... אתם פשוט לא מבינים מה זה ''שלום''

    גל, 20/09/08 21:38

    כן, לנון שר שירי שלום, עשה מצעדי שלום ונכנס למיטה עם יוקו למען השלום, אבל בתכלס, כשהגיע הרגע ליישם שלום עם יריב שלו, הוא ידע רק לשפוך עליו אש, גופרית ושנאה מרירה. ההתקפות של לנון נגד מקרטני הראו מה לנון יודע באמת לעשות מול יריבים: לירות בכל תחמושת שזמינה בידיו.

    זו הבעיה של השמאל? אתם פשוט לא מבינים מה זה שלום??

  • 37.

    גם אני לא הולכת להופעה (-:

    מיכל, 20/09/08 20:51

    אני אמנם כמה שנים מתחתיך אבל גם אני גדלתי על הביטלס.. האמת, לא בא לי על ההופעה הזאת.. אין לי את התשוקה ללכת להופעה הזאת.. שאני אשלם 500 שקל? ב500 שקל הייתי החודש בחווה אלברשטיין, אבישי כהן, צ'ארלי בגר ושי זלמן וטריפונס! והופעת חינם של חבר'ה שמנגנים ביטלס! ותאמינו לי כל הופעה בצבע! שמים את סר פול בכיס הקטן! לפחות בתשוקה שהלכתי לכל הופעה והופעה ומהרעב שיצאתי מכל אחת מהן. ווי, איך נפתח לי התאבון!

    והיום בלילה בלילה.. אני נוסעת לגן עדן לראות את סיינט ג'ון לנון בהופעה..

    הנה הפלייליסט של ההופעה:

    פאוור טו דה פיפל
    וורקינג קלאס הירו
    אימג'ין
    אול יו ניד איז לאב

    הופעה קצרה אמנם.. אבל מה לעשות שמחר בבוקר אני צריכה לקום לעבודה..(-:

  • 36.

    איך מבדילים בין אוהבי ביטלס אמיתיים

    ?, 20/09/08 20:20

    לאלו שמזוייפים? האמיתיים אוהבים את ג'ון ופול, הצבועים עושים את הפיצול הזה כדי להראות מגניבים בטור שלהם.

  • 35.

    איזו צביעות, אמאל'ה

    פ, 20/09/08 20:19

    כמו כלבלב היית רץ להופעה אם מישהו היה נותן לך כרטיס חינם לאזור הסלבס או אפשרות לראיין אותו.
    התוקפנות הזו, לירוק לכל הבארות מהן שתית - פשוט דוחה. שב בבית ותאזין ללנון (האהוב) ותישאר צדקן ומיוסר ומהפכן כורסא שכותב טורים לעיתון המיינסטרים.

  • 34.

    בולשיט במעטפת מהפכנית

    אכזבה, 20/09/08 20:16

    לא נמאס לך להיות צדקן?
    ג'ון, חובב השלום, היה אדם גס רוח שפגע בעניי עירו (בשתי נשותיו, בפילגשו, בבנו), שיחסי האנוש שלו היו חרא ושונים מאד מהגיגיו על שלום עולמי.
    פול לפחות לא התיימר - הוא היה ונותר מוזיקאי, נטול גימיקים כמו מיטת שלום (להכנס למיטה עם אשתך כדי להביא שלום עולמי, ואז לחיות 5 שנים עם פילגש), את פול עניין בדיוק מה שהוא עושה: מוזיקת פופ, הרמוניות, בורגנות צמחונית ומילים שטחיות.

    ההערה לגבי האלימות נגד אשתו - בולשיט. שנינו יודעים מי היה בעל הנטיה לאלימות בביטלס, וה לא היה פול.

  • 33.

    אידיוט

    שמוך קום, 20/09/08 19:33

    מקרטני רצה לעשות מוזיקה, וזה מה שהוא עשה טוב. זה שלנון רצה להיות חלק מתנועה פוליטית היה עניינו האישי בלבד.

    אתה גורם לעובדה שפול לא רצה חלק מזה להיראות כמשהו שלילי. אז מה?

    לאף אחד לא אכפת שאתה לא תגיע, ההיפך יהיו יותר כרטיסים לאנשים אחרים.

  • 32.

    נכשל בארכיאולוגיה

    יפיע, 20/09/08 19:14

    גפן, איך זה ששכת את אלן שפירא

  • 31.

    John was the furthest from an Angle

    dan, 20/09/08 19:02

    John was adorable Punkish /Selfish /artist .A most talented and even better Sales man .
    He wrote One great spiritual song. Poul never pretended to be what he is not. I like his eyes that shows Love for life. Beatles was Magical genius on earth. It took all 4 to make it happen . Would I buy a ticket to see him with that price? To listen to the past? NO!

  • 30.

    קשקושים.

    עידו, 20/09/08 18:57

    הרבה דיבורים, אבל בלי פול לא הייתה נוצרת לעולם היצירה השאפתנית סרג'נט פפר, שלא לדבר על שלושה רבעים מהשירים בה. וגם גדולי ריבולבר כמו For No One ו-Eleanor Rigby. וגם אבי רוד לא היה יוצא לעולם אלמלא פול התעקש להמשיך. ההסתכלות על פול כ''רק יוצר שירי אהבה מתקתקים'' היא שטחית ולא מדוייקת.
    מעבר לזה, קריירת הסולו שלו היא טובה והוציאה שירים מעולים.

    להבדיל, ג'ון, עם כל ההערכה שלי אליו, דיבר על עולם ללא רכוש אבל השאיר את המיליונים בבית, כתב שיר לבן הקטן ולגמרי התעלם מהבן הגדול, ובשורה התחתונה- תרם לביטלס חלק זהה בכמותו ובאיכותו לשל מקרטני.

    אני אלך לראות את פול ואהנה מכל רגע.

  • 29.

    מסכימה איתך כנראה שגדלנו באותה תקופה אבל תן לאנשים להתענג על תקופה יפה (ל''ת)

    פול רופסון, 20/09/08 18:29

  • 28.

    חח.. זה כמו שתולעת במעיים של פיל תגיד שהפיל הקודם

    שאול, 20/09/08 18:28

    אצלו ביקרה היה אדיב יותר.

  • 27.

    למה גפן (GAFEN) כותב גם כאשר אין לו על מה ?

    אבי,התנחלות רמת אביב ג', 20/09/08 16:48

    האם למר גפן יש חוזה עם מעריב לפיו הוא מוכרח לספק כל שבוע כתבה ? היתי מציע לעיתון
    למצוא דרך לצאת מחוזה כזה במהירות המירבית.
    הבן אדם מדרדר על בסיס שבועי.לא הבנתי את ההשואה של אלויס לאריק איינשטיין (שהיה מכנה את גפן Gafen ).האם יש כאלה שטוענים שגם איינשטיין חי או שהוא עדיין מקליט או שניהם ביחד ?

  • 26.

    אם פול מקרטני היה יודע שכ''כ יקטרו עליו אולי הוא היה מבטל את ההופעה (ל''ת)

    אופיר, 20/09/08 16:28

  • 25.

    אוף, הצלחת להפוך את ג'ון לקלישאה פאתטית

    ב., 20/09/08 16:11

    ועוד לקרוא לו ''קדוש''?! איזה זוועה! מכל הדברים הנהדרים, הגאוניים, הטיפשיים והמרתקים שעשה קיבעת אותו בדמות הכי משעממת, נאיבית וחלבית, שלצערי הרבה אנשים קונים אותה. הפכת אותו לפוסטר ולסלוגן, איזה שעמום.

    • לגמרי

      ג, 14/06/09 19:46

      עושים מג'ון קדוש. דבר שהוא ניסה למנוע כול חייו, אז מה שלא עבד בחייו יעבוד במותו.
      ג'ון שנא את הקהל שלו, העיתונות ושאר חברים. והוכיח את זה בקול רגע נתון. הוא נהנה פחד מלצחוק עליהם ולנצל אותם במקביל.

  • 24.

    נו, עוד קפיטליסט צבוע... תעשה טובה ותשמור את המיות ליבך הקרתניות לעצמך (ל''ת)

    פול רצה כבוד ואתה חסר כבוד., 20/09/08 15:38

  • 23.

    הרבה יותר נועז

    רינגו, 20/09/08 15:32

    הרה יותר נועז לקרוא לצמחונות מאשר לשלום. זוהי מטרה שכל יחיד יכול לנסות ולבצע, ולכן להכשל בה - יש פה סיכוי וסיכון, וזה בהחלט ערך, אלא אם כן מוות של מיליוני בעלי חיים ביום נראה לך עניין של מה בכך. לקרוא לשלום, כשאין פעולה אקטיבית ברורה ומיידית, שניתן ליישם כאן ועכשיו על בסבס יומיומי זו סתם אוננות. נו, מה כבא אפשר לצפות מגפן, שמעדיף להיות מרטיר גדול מאשר סיינט קטן. ולחשוב שהערצת הנועזים (ואת זה בהחלט אפשר לומר על ג'ון) הופכת אותך לנועז. בעיקר כשמדובר בהערצת מתים, כמה נוח. המתים לא מגיבים על ענייני השעה ואומרים מה דעתם. אפשר לזרוק עליהם מה שאתה רוצה.

  • 22.

    ליהונתן גפן.

    ////, 20/09/08 15:22

    היתי המ''מ שלך בבמסלול. חיל טוב לא היית, גם חכם גדול לא. מה כן? ילד מפונק נהלל , WASP ישראלי שמשפחתו עלתה עם המיי פלאואר הישראלית וחשבת שאתה יודע הכל ומבין הכל.
    כבר אז לא הבנת כלום (כמו הדוד הזבל שלך משה זיין ובני המשפחה הדפוקים האחרים מנהלל) אריסטוקרט דפוק שלא רדף לא שלום ולא כלום חוץ מזיוני מוח וחשיש.
    כמו שהיית ככה נשארת. גון לנון כל מה שרצה זהאת מהנה יותר גדולה של קוקאין או הירואין ואתה חשבת שהוא ביג שוט.
    מקרטני שם אותו בכיס הקטן מכל הבחינות.

  • 21.

    מקרטני גדול מלנון

    רגב פורת, 20/09/08 14:46

    לטעמי המסרים של לנון היו די רדודים ופשטניים, גם אם נבעו ממקום טוב ומוצדק. משהו שמתאים וטוב בעיקר לגיל הטיפש-עשרה. דווקא קריאתו של מקרטני לצמחונות היא הדבר החשוב ביותר שביטאה חיפושית כלשהי אי פעם. אם רק תפתח באמת את העניים, אני בטוח שתבין.
    Let it be

  • 20.

    ''אלילי נעורינו הזקנים'' - זה אתה, לא?

    שעיר לנצח, 20/09/08 13:38

    פעם, כשהיית צעיר, כתיבתך היתה בועטת, נושכת, מעניינת - צעירה. עכשיו אתה כותב כמו קוטר זקן ובכיין, כזה שמתקשר להתלונן למשטרה שהשכנים מרעישים או שיש מעט מדי גרגרי קימל בלחם.
    אווו, פול לא נחמד? איזה פויה הוא. אי אפשר לחשוד בי שאני פולניק, אבל גם ג'ון אחרי הפירוק לא היה מי-יודע-מה, רחוק מזה. יוקו חתכה לו את האגוזים. ומה לעשות, ירו בבחור לפני כמעט 28 שנה. ועכשיו, יש לך הזדמנות לראות את פול - הדבר הכי קרוב לביטלס שנשאר. אבל אתה לא רוצה לבוא לפארק, לראות הופעה שתעיף אותך עם השירים שעיצבו את נערותך. מה אתה מעדיף לעשות - להישאר בבית ו''להתייחד'' עם ג'ון, לכוון את מכשיר השמיעה, לנגן תקליטים והזעיף פנים.
    כמו שכתבתי - זקן.

  • 19.

    לי יש אבחנה אחרת

    KSP, 20/09/08 13:38

    ג'ון היה מסומם ומטומטם כל הזמן(כן, ייצר מוזיקה מדהימה) ולפול היו גם הפוגות מהסמים.
    למרות שאני אוהב את המוזיקה שלהם (גם לפני 40 שנה אהבתי), הרי אין ספק שהם תרמו תרומה משמעותית לתהליך בו העולם הולך ונעשה רדוד, שטוח, מטומטם, שסוף הציויליזציה האנושית הולך ומתקרב.
    למרות מה שכותב גפן על ג'ון, מספר האנשים שמסוגל לחשוב או לכתוב ברמה אינטלקטואלית כמוהו (כמו גפן), הולך ופוחת.
    ני שיכול להציל אותנו כאן בארץ - החברה' מבני עקיבא. (כעת שבת - אני לא אחד מהם וגם לא הייתי).
    KSP

  • 18.

    למה הינך מרבה ריב ומדון שממילא קיים

    משה אלון, 20/09/08 13:25

    אני מאד אוהב את כתיבתך יהונתן. ואתה מצטייר ומציר עצמך כל הזמן כרודף שלום, והנה כתיבתך הבקורתית הנשונה רק מרבה ריב ומדון. ודווקא לדבר מופלא כמו ג'ון ופול גם שם אתה מוצא לנכון לחדד בפערים ולהרבות ריב ומדון.
    למה לא לצייר את ההשלמה בין השנים, את תהרומה ההדית ביניהם ולכולנו בחיבור בייהם. למה לצייר את השוני כבעיה, כקושי, כשחור ולבן. אם בנפשך אתה כ''כ מסוכסך הרי אין זה הוגן להשליכו בכל תחום ללא הבחנה. לכתיבתך יש השפעה וחבל להובילה תמיד בכיוון חד פעמי. וצר לי בשבילך שלא תבוא לשמוע את פול ותמשיך להתאבל, אין הרבה רגעי קסם בחיינו, ואתה יודע זאת, רגעי אבל לא חסרים.
    משה

  • 17.

    כהן ודילן

    אמילי, 20/09/08 13:21

    השוואה בעייתית ואת דילן מוטב לשמוע במטבח (ובכל חלל שמאפשר אנטימיות) מאשר בהופעה וכהן- (שמישהו במשרד התרות ירים את הכפפה ויממן את המופע במקום המפעילות הסלולריות החלולות) א ג ד ה !

  • 16.

    כשפול הלך עם המוסיקה, נשארנו במיטה עם השלום ויוקו

    גיב פיס א-ברייק!, 20/09/08 13:14

    בדרך כלל כשנגמרת האמירה המוסיקלית והסמים כבר לא עושים את זה לאמנות, מגיע השלב של המחאה, השלום, רעבי אפריקה, והמהפכנות מהפוסטרים.
    ג'ון היה שחקן נהדר. פול היה מוסיקאי.
    גם פול המוסיקאי מת. המוסיקה שלו נשארת.

  • 15.

    אחד הוא מוזיקאי ומלחין גאון השני נרקסיסט הסטרי ומגוחך

    דניאל, 20/09/08 13:04

    נחשו מי ממהם יגיע לפארק ? ומי מהם היה תומך בחרם אנטי ישראלי?

  • 14.

    מה ''הקריב''? ממתי זה מסוכן לאמר בעולמנו המערבי ססמאות שלום?

    יואל, 20/09/08 12:56

    זה כל כך מלוטף ומוערץ , שבאמת אי אפשר להדביק לזה תגיות גבורה ואומץ, גפן...

  • 13.

    כל הכבוד - הצלחת להפוך את ג'ון לקלישאה פאתטית

    אוף איתך, 20/09/08 12:53

    ומה עוד, ג'ון ''החכם'', פול ''החמוד'', ג'ורג' ''השקט'' ורינגו ה''זה שמאחורה ולא חשוב לאף אחד''? דווקא שנות המרטיר במיטה עם יוקו הן התקופה הכי פחות אהובה עלי שלו.והתקופה הזו גם כך נמשכה רק עד 1974 ואז הוא נפל להתהוללות הדוניסטית בלוס אנג'לס שממנה הגיח לשנות אפיית הלחם עם יוקו בבית. קרא את האוטוביוגרפיה של סינתיה, אשתו, שמספרת איך התייחס אליה ולבנה בתקופה שבה ''לחם'' למען השלום. בקיצור, אתה הופך את ג'ון לסלוגן, לפוסטר. היה מוכן להקריב את כשרונו וחייו למען השלום? אפילו בסיקטיז מה שכתבת נשמע מצחיק. ג'ון ''קדוש''?! איזו זוועה! תודה לאל שהוא לא היה כזה אלא אדם מרתק ומורכב שעשה גם שטויות.

  • 12.

    כל מילה בסלע ורק טעות (מחרידה) אחת..

    אחת שיודעת, 20/09/08 12:50

    ג'ון, סיינט ג'ון לנון האלוהי לא 'מת' הוא
    נרצח, לעזאזל! אני מעוצבנת ועצובה עד היום על הרצח הזה... ת.נ.צ.ב.ה. ולא, לא הולכת ולא נוסעת לראות את פול, הוא לא עניין אותי אז, אז היום?

  • 11.

    ג'ון דיבר על שלום עולמי והיו לו רעיונות גדולים

    גיא, 20/09/08 12:48

    אבל עם הבן שלו לא היה לו מושג איך מתקשרים.

  • 10.

    הוא דיבר על שלום עולמי, (ל''ת)

    גיא, 20/09/08 12:45

  • 9.

    אבל הכי, הכי הרבה, אתה אוהב את עצמך. (ל''ת)

    ביזבוז של סייברספייס, 20/09/08 12:36

  • 8.

    ואוליה היה לנון מצתרף ל''שלום עכשיו'' .... (ל''ת)

    Vox Ami, 20/09/08 12:12

  • 7.

    הביטל השלישי

    אריק, 20/09/08 12:12

    פול הוא הביטל השלישי הכי טוב.גם ג'ון וגם ג'ורג' היו אמנים עמוקים ומעניינים יותר,למרות הגאונות המוזיקלית של פול(ולמרות שג'ורג' כתב פחות).מה שכן,אם ג'ון היה חי אין סיכוי שהיה מופיע בארץ,גם כי הוא לא כלכך אהב להופיע וגם כי לא נראה לי שהיה בא לו להופיע במדינה כובשת.

  • 6.

    utk (ל''ת)

    Vox Ami, 20/09/08 12:09

  • 5.

    מקרטני ופרס.

    kabulkabul., 20/09/08 11:54

    ברבין ירו, פרס ''נשיא''... בלנון ירו, מקרטני ''סיר''... צירוף מקרים?

    • כן (ל''ת)

      אמממ, 20/09/08 18:20

    • לא טמבל, הם קיבלו את העיטור ביחד ב-65' מהמלכה (ל''ת)

      רונרון, 21/09/08 06:01

    • אדון גפן זה שאתה מנסה להשמע כמו אחד שמבין בחיפושיות

      רמי, 21/09/08 09:34

      זה כבר בדיחה עצובה.
      שנים שאתה מזיין את השכל על ג'ון לנון,מנסה למכור אותו.
      האיש שתרם למחתרת האירית ,שהתעלם מבנו, הוא מושא ההערצה שלך.
      אתה כמו רבים שמתקשים להתמודד עם האמת ולכן רצים אל סמים חייב להפנים שהאיש שעיצב את המוסיקה של החיפושיות הוא מקרטני,והדמות המאיימת של ג'ון כמו הליבלוכים שלו רק עזרו לו לשרוד,בקרב שבו לא היה לו שום סיכוי.
      המשך דרכם המוסיקלית הוכיח בוודאות מי היה הכישרון הגדול מאחורי הצלחת החיפושיות.
      אז שמור את הסיפורים על הסגמים והשלום לחברים המסוממים שלך,אנחנו הולכים לראות את המלך האמיתי.

  • 4.

    יהונתן , גם מופז לא יגיע , הוא ''פרש''

    שאול, 20/09/08 10:46

    אגב , אם הפוליטיקאים ה''גאונים'' שלנו היו קצת קוראים יותר , קצת שומעים יותר , קצת משכילים יותר וגם קצת חכמים יותר ?!
    אז היו ''נפטרים'' מהשטחים חודש לאחר מלחמת ששת הימים .. אבל , זה מה יש

    • תגובה בתגובה לתגובה ששלח המגיב שאול .

      סקופידון, 20/09/08 11:04

      (שכבר לא יהיה מלך בישראל. סתם). אם הפוליטיקאים הגאונים שלנו היו קצת קוראים יותר, קצת שומעים יותר, קצת משכילים יותר וגם קצת חכמים יותר?! אז היו נפטרים מהפלסטינים באותו יום שפרצה המלחמה... אבל, זה מה שיש. (שכחת לשים נקודה בסוף התגובה, אז אני הוספתי משלי. אני מקווה שאין לך בעייה עם זה).

      • ל - סקופידון

        שאול, 20/09/08 11:14

        אין לי בעיה עם ה''נקודה'' שלך (למרות שהתכוונתי לסימן קריאה)

        לגבי החודש .. ''יודע צדיק נפש בהמתו'' , מעל 30 שנה הם לא הבינו , אז ביום אחד ציפית שיבינו ?! לכן ''הלכתי'' לקראתם ונתתי להם 30 ימי חסד.

        כן , אכן מצבנו עגום עם כל הפוליטיקאים שהפכו השליחות למקצוע ושהעם צריך לשרת אותם במקום ההיפך.

        כנראה שאנחנו עם ''חרא'' וזה מה שמגיע לנו ?!

        שתהיה שנה טובה לכולנו

        • שתהיה לך שנה מקסימה. (ל''ת)

          סקופידון, 20/09/08 11:53

          • שאולון וסקופידול - או שמא להפך

            מסכימה עם יונתן, 20/09/08 16:25

            ממש שיח חירשים: שאול אומר ''להיפטר מהשטחים'' וסקופידון אומר ''להיפטר מהפלסטינים'', ושניכם כאילו מסכימים זה עם זה, בעוד שדעותיכם לגמרי הפוכות. אולי זו הדרך להגיע להסכמה כאן במדינה - לנהל דו שיח של אטומים/מטומטמים. אה...זה כבר המצב כאן? אז איך עוד אין שלום? טוב, כנראה שזה מה יש. נקודה. על זה כולם יכולים להסכים כנראה.

          • תודה , שנה טובה לך ולכולם !! (ל''ת)

            שאול, 20/09/08 19:05

          • yonatan,smoke a joint and seek mental help (ל''ת)

            AVI, 21/09/08 09:59

  • 3.

    כל מה שהם רצו זה הרבה כסף ולזין הרבה בחורות ,כל השאר הוא בלוף (ל''ת)

    דלפון, 20/09/08 10:40

    • בלוף??? , בלוף שממשיך כבר 40 ומשהו שנה , ועובר לדורות הבאים? (ל''ת)

      רונן, 20/09/08 12:14

    • no my friend - its all about the message (lyrics).

      noone, 20/09/08 15:58

      Imagine there's no Heaven
      It's easy if you try
      No hell below us
      Above us only sky
      Imagine all the people
      Living for today

      Imagine there's no countries
      It isn't hard to do
      Nothing to kill or die for
      And no religion too
      Imagine all the people
      Living life in peace

      You may say that I'm a dreamer
      But I'm not the only one
      I hope someday you'll join us
      And the world will be as one

      Imagine no possessions
      I wonder if you can
      No need for greed or hunger
      A brotherhood of man
      Imagine all the people
      Sharing all the world

      You may say that I'm a dreamer
      But I'm not the only one
      I hope someday you'll join us
      And the world will live as one

    • ג'ון אמר פעם ''אנחנו פה רק בשביל הכסף''.. הם מעולם לא הכחישו את זה... (ל''ת)

      נגה, 14/06/09 19:26

  • 2.

    ההההה מה? פיהקתי, מישהו אמר משהו? (ל''ת)

    סקופידון, 20/09/08 09:53

  • 1.

    זהו נגמר.....

    האוסטרלי, 20/09/08 09:52

    לא יהיו יותר כוכבי על כמו ג'ון פול מיק ואפילו לא כמו U2.


    בעבר התקשורת הייתה חד ערוצית - רדיו, טלוויזיה ואלבומים שהיית צריך ממש לאהוב כדי לשלם עליהם.

    בעידן האינטרנט ישנם אין סוף ערוצים והפילוח כל כך אישי שלא יכולים לצמוח כוכבים גלובליים.

    • קרן פלס לא קטנה מהם. (ל''ת)

      וכל כך הרבה צעירים ישראליים כישרוניים,, 20/09/08 16:27

    • צודק. (ל''ת)

      מני, 21/09/08 11:11