• 40.

    עדיין נוסעים על נגמשי אלומיניום M113?

    מישקפופר, 05/10/08 13:01

    העיקר שקונים לחיל האוויר צעצועים חדשים והחיל שבאמת כובש את השטח נוסע בנגמשי אלומיניום.

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    ישראל לא מפיקה לקחים .משום מלחמה שדורשת דבר שכזה .

    פקק תנועה קרית ביאליק, 21/09/08 14:44

    בגלל הגישה הציבורית שישנה בארץ. כלפי מה שקורה ועובר על עם ומדינת ישראל .וזו בעיה פסיכולוגית בעיקרה. שמעורבת בפילוסופיה .

    הגב לתגובה זו

  • 38.

    ליד גלילות

    ערן, 20/09/08 17:00

    בצה''ל דבר לא השתנה !!
    אחוז המשטמטים רק עלה
    הקצינים במיוחד מדרגות סרן ומעלה פשוט מלוקקים ,
    מדהים על מה הם חושבים :
    רכב צמוד , מכשיר מירס , הלאפטופ , הנופש , הלימודים האקדמאיים - ( להוציא סרן ל 3 שנים לימודים = 700 אלף ש''ח !!!!!! על כל קצין.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    חטיבה 7 עשתה תרגיל אחרי 9 שנים...

    איזה נס, 20/09/08 16:14

    הבעיה הגדולה ביותר של צה''ל הוא העליבות של מפקדיו, שמה שמעניין אותם זו הפוליטיקה בצבא ואחר כך הפוליטיקה בחיים האזרחיים. לכן לא מעניין אותם אימונים ושיקום של צה''ל. אם היה מעניין אותם, היו עושים משהו גם לפני מלחמת לבנון השנייה.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מכיר את סוקניק. הוא לוחם אמיתי. מצדיע לו על היושר הפנימי

    בידרמן, 20/09/08 15:10

    על האמת שהוא מוציא החוצה. שלא יאמרו שהוא לא התריע....

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    צהל של היום הכי רדוד, אפור ולא חושב...רק מתאמן עם הראש בקיר למלחמה (ל''ת)

    לא רלבנטית..., 20/09/08 13:31

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    עם טיפש הולך כצאן לטבח,וישלם את מחיר הדמים הבלתי נמנע. (ל''ת)

    דרור מרמת גן, 20/09/08 13:06

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    ישראל תובס גם בקרב הבא,כי המנהיגות וחלק מהעם הובסו כבר מבחינה נפשית.

    דרור מרמת גן, 20/09/08 13:01

    רק מכה צבאית קשה מאד יכולה, אולי, להכריח את העם הטיפש והמוכה שלנו, להוציא מתוכו מנהיגות חדשה לחלוטין, ציונית, אמינה, נחושה וישרה.
    אחרת, המדינה היהודית דוהרת במדרון להעלמותה.

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    לא הכל שחור

    מילואמניק, 20/09/08 12:48

    אני עושה מילואים בחיר כבר 13 שנה ויש שינויי בחיר, לפחות עברנו מהפכה בנושא הציוד והתרגולות. למרות ש 24 צודק מישהוא שכח לספר לצהל שאין יותר נוהל בזוקה.
    אמנם הנמר עוד לא נכנס אבל אם יהיה תכנון לטווח ארוך הוא יכנס לשימוש.

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    איך הגענו לכך, ואיך יוצאים מזה

    אפרון, 20/09/08 12:26

    התהליך שהביא את צבא היבשה לאן שהגיע - והוא אינו כה שחור כפי שמציגים - אבל בעייתי, נובע משילוב תהליכים: המדינה שלנו החלה להתפרק מאחריותה לתושבים. קוראים לזה הפרטה, ומשמעותה: המדינה לא רוצה לנהל, לא רוצה אחריות: בריאות יקבל מי שיכול לשלם, ולימודים רציניים - מי שיכול לממן. מדינת הרווחה עוברת לידי עמותות מתנדבות וגאידמקים נדבנים. כשהחוזה בין המדינה לאזרחיה מתפרק - זה דו צדדי. אז גם ''אני'' מתחיל לדאוג לעצמי, מה שמעניין אותי זה לעשות לביתי, ההיי טק מקבל יוקרה, משלם יפה מאד, והצבא פחות מושך כקריירה, למי שנשאר הוא בינוניים (אנשים טובים, עם רצון טוב, פטריוטיים - אבל עם יכול אישית פחות ממצטיינת). חיל האוויר זיהה את הבעייה, ובית הספר לטיסה הפך לאקדמיה, כולל לימודים אקדמאיים ותואר ראשון – תמורת חתימה ל-9 שנים. העיסקה ברורה, מיטיבה עם שני הצדדים – ואין מחסור במתנדבים איכותיים. צבא היבשה לא מתמודד עם העניין, ולכן נשאר עם קצונה ברמה בהתאם. לפני עשרות שנים, כשהתיישבות העובדת ''קיבלה'' מהמדינה, היא גם נתנה – ובגדול! את ששת הימים, הגדול בנצחונות, הוביל דרג מ''פים, מג''דים, מח''טים מבני התיישבות זו. אלו אנשים שדרך חינוכם וגידולם הכשירו אותם לכך: עצמאות, הישרדות, תושיה. אז גם אחוז ההרוגים שלהם היה נורא: רבע מהרוגי ששת הימים – לעומת 3 אחוזים באוכלוסיה. בתהליך שהתפתח מאז הם הוחלפו ע''י קצונה מחינוך דתי – שנותן בסיס של הקרבה, פטריוטיות, מסירות בלי גבול – אבל לא מכשיר אותך לעצמאות מחשבתית. אתה ניזון מ''פי'' הרב, חוות דעתו היא הקובעת, אין חשיבה מרדנית ועצמאית, אתה תלוי בהנחייה מבחוץ, והשיפוט שלך תלותי. כשזהו בסיס הקצונה, משולב עם תהליך ההפרטה – זה מה שנקבל אם לא נשנה כיוון. במלחמת לבנון השניה אירעו דברים שלא יאומנו: צבא שמיילל כי לא הביאו לו אוכל (והוא לא נמצא בדיוק במדבר סהרה...), מפקד שדוחס 100 לוחמים לבית מחשש שייפגעו מחיזבאללה, במקום ללכת לחפש את החיזבאללה ולטפל בו. כל הסיפורים על אימונים בתמרון באש, ואם נלחמים על יעד כזה או אחר בצאלים הם משניים לתמונה הגדולה. המדינה צריכה לקבל אחריות מחדש על אזרחיה – בכל הגזרות, להחזיר את הלכידות החברתית, את התחושה שהמדינה היא שלי, ואז כל אזרחיה יחזירו לה בהתגייסות המתאימה. צריך לעצב תנאים מיוחדים למצטיינים, שיישארו בצבא פחות אנשים - אבל איכותיים, שייפתח מסלול של שינוי כיוון לאופי הקצונה בצבא היבשה. שהשירות הלאומי כמ''פ / מג''ד סדיר (ולא רק מילואים) יהיה לא פחות אטרקטיבי מההיי טק, או חלק ממנו.

    הגב לתגובה זו

    • ישר כח לאפרון

      ישראל, 20/09/08 21:31

      אני שמח שעדיין נותרו פה אנשים חושבים- כמוך- מילים כדרבנות והלוואי שיקראו על ידי רבים. אחד מההתישבות העובדת שהיה שם

      הגב לתגובה זו

    • דברים חשובים כתב אפרון

      שמואל אביתר, 21/09/08 11:25

      תודה על הדברים.
      הרבה מהדברים נכונים, אך יש גם שגויים.

      אין זה המקום והאפשרות לתקן וכנראה אתה הכותב משוכנע בצדקתו ובמיוחד עוד יותר, שבתיאור התופעות הוא צודק. בחלק ממסקנותיו - פחות!
      תנועת העבודה החלה לחסל את המדינה שלנו בדיוק על פי הכלל של הזונה במשפט שלמה. לא לי - לא לך! תנו לה את הילוד החי והמת אל תמיתוהו''
      אם לא היו לוקחים מהם את השלטון הם לא היו פתאום פרו פלשתינאיים ומחסלי המדינה.
      על זה התיישב תהליך ההפרטה. אבל זה יסוד חשוב בהבנה מדוע צריך להרחיק אותם ולעשות חנוך מחדש של כל האומה הזאת. מי יעשה את זה? מי מבין את זה?
      באשר לנוער הדתי:
      מובן שאדם הגדל בתפישות עולם חילוניות חושב כך (ואני לא משתייך למחנה הדתי). הדת היהודית מחנכת לעצמאות מחשבתית, לא לעצמאות הלכתית, אבל על כל דבר מדברים, מתווכחים מתוך רמה אינטלקטואלית הרבה הרבה יותר גבוהה מגבוב האמתות שבהן האכילו את אנשי תנועת העבודה, עם התייחסות לעל המשמר ועל דבר כאילו היו אלה שיר השירים קוהלת ו/או תהילים.
      שנויי הלמודים במדעי הרוח הפכו את החברה לטכנולוגית ונטולת רוח.
      אלה תוספות חשובות ובסיסיות לדברים שכתב האיש החכם אפרון.

      הגב לתגובה זו

  • 30.

    אשכנזי לא היה ולא יהיה רמטכל אמיתי- נשאר פוליטיקאי קטן -תשאלו את פואד (ל''ת)

    פואד יודע, 20/09/08 10:07

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    תשאלו למה סוקניק ישב בשקט עד עכשיו? חשב שאשכנזי יתן לו משהו ביצועי...

    קצינים שקשה להם להפרד מצהל..., 20/09/08 09:55

    זה הגורם שהניע את כל הקצינים בדימוס שהתנדבו ''לתחקר'' את מלחמת לבנון השניה.
    התחקיר שלהם היה לרוב שרלטני וועדת וינוגרד שבה ישב מנחם עינן 0 איש מקצועי לכל הדעות ואלוף בדימוס הפכה את הקערה של השרלטנים שכל מה שהם רצו זה למנף את התחקיר ולקבל מינוי חוזר בצהל, חלקם אף רצו להיות רמטכ''לים...
    עינן לא חיפש פרסום ועשה עבודה מקצועית ולכן תחקיריו היו מקצועיים.
    רקשכיום אלופי צהל ובראשם האדון אשכנזי הראיס בורחים ממלחמת לבנון השניה כמו מאש ותשאלו למה?
    כי לאט לאט חודרת ההכרה שלא באמת הפסדנו שם, היו שם מהלכים מדהימים ולמעט כשלון ניהולי של חלוץ פרץ אולמרט, וטיפוסים כמו דוברת צהל, נעשתה שם עבודה מצויינת. ככה זה צריך להפנים שבכל מלחמה יש פצועים, יש הרוגים ובמיוחד כזו שנמשכת 34 ימים.
    ביום כיפור להזכיר לכם, מלחמה שנמשכה מספר ימים היו 2000 הרוגים!
    אשכנזי לא יודה לעולם שבמלחמה האחרונה היו דברים טובים הכי קל להשליך הכל לפח להשתמש בסיסמה שצהל ''מתחדש'' ו''מתאמן'' (כן ממש...) וכולנו רואים איך הצבא הזה מתנהל כבר שנתיים - תקלות אימונים, הרוגים, כשלים ערכיים, קצינים בכירים שמטייחים ומרמים (טרקטורונים, ילדים בני 14 שנוהגים עליהם...) ובכלל התחושה קשה שאין באמת מנהל אמיתי לצבא וזה מושך אותנו למקומות לא טובים.
    אם אשכנזי ואלופיו היו מתחקרים באמת את המלחמה ולא מתעלמים ממנה (ראה התנהגות מפקד מז''י אבי מזרחי שמתעלם ממנה - הוא יודע מה היה חלקו בלוגיסטיקה שכשלה במלחמה...) צהל באמת היה משתנה.
    מקווים שבבחיות הקרובות יוחלפו כל הצמרת הכושלת של משרד הבטחון ויבוא לציון גואל!

    הגב לתגובה זו

    • יפה כתבת! (ל''ת)

      אמא של חייל, 20/09/08 10:42

      הגב לתגובה זו

      • אגב אותו דין כמו לסוקניק גם לברברנים בלתי נלאים כמו : יה יה (ל''ת)

        מדבר על כל במה, 20/09/08 11:46

        הגב לתגובה זו

  • 28.

    אנחנו מברברים והם משתפרים (ל''ת)

    אזרח, 20/09/08 01:46

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    התסכול של סוקניק מאי הצלחתו בעסקים האזרחיים אוכל אותו (ל''ת)

    דו''צים, 19/09/08 22:55

    הגב לתגובה זו

    • הפרויקטים שלו בצאלים בפרט ובמזי בכלל מדברים בעד עצמם (ל''ת)

      רועי. ל, 19/09/08 23:53

      הגב לתגובה זו

      • פרויקטים שמפרויקטים: המבחן זה בסוף האזרחות. ושם הוא כשלון טוטלי! (ל''ת)

        יודעים, 20/09/08 09:40

        הגב לתגובה זו

    • קישקוש. סוקניק תותח על! רק למדנו ממנו כל יום וכל רגע (ל''ת)

      י.ט, 20/09/08 15:11

      הגב לתגובה זו

  • 26.

    חייבים פשטות. ככל שמערכת גדולה יותר היא חייבת לשאוף לפשטות. (ל''ת)

    א' תלוי ב-ב' שתלוי ב-ג' שתלוי ב-ד' שהלך לאיבוד, 19/09/08 22:39

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    חוסר ההבנה הניכר מדיבוריהם ממש אנציקלופדיה

    מרק טווין, 19/09/08 22:16

    כבר רומל הבין ששילוב בין חי''ר לשריון הוא המערך הנכון
    היום השילוב מחייב חיר +שריון+ מסוקי קרב
    ברור כי בן ראובן אינו מבין בטקטיקה צבאית והסטוריה צבאית. דומני שהוא היה אחראי מרכזי בכשלון פיקוד צפון.
    כל שאר הדוברים היו כלליים בסיסמאות
    ד''ר אורי מילשטיין יכול לפרט לכם,אם הייתם רוצים להבין. אבל כנראה הצבא לא רוצה לבלבל את חוסר הידע שלו בעובדות

    הגב לתגובה זו

    • מסכים. דיבור כל כך מסורבל מראה על מחשבה לא בהירה (ל''ת)

      הבינוניות שולטת, 20/09/08 09:15

      הגב לתגובה זו

  • 24.

    תגובה

    עירן השריונר החרד, 19/09/08 21:53

    שום דבר לא השתנה בצה''ל.
    בתעסוקה במילואים עדיין חסרים אמצעי אופטיקה ואין רכב מנהלות( מה שאומר שהסיור עושה גם מנהלות).

    גם באימון הכל נשאר אותו הדבר: עדיין מסתערים על הפודרה בצאלים בהכנה למלחמת יוה''כ ( כנראה שלא הסבירו להם שהחזרנו את סיני ושהמלחמה האחרונה הייתה על בולדרים בלבנון).

    עדיין מסתערים על אותה ''פיתה סורית'' שהסתערנו לפני עשור בסדיר.


    עדיין בתרגולת הנ''ט הסאגר הוא הטיל הכי חדש והתרגולת מוכוונת למלחה''ע השנייה ולכן גם קרוייה '' תרגולת באזוקה'' שבה נוסעים באיטיות( כי בכל זאת זה מג''ח) זורקים רימון ודורסים את חוליית הנ''ט ( כאילו בלבנון 2 לא ירו נ''ט ממאות מטרים).


    אבל משהוא השתנה- פלוגת המג''חים שלי הייתה אמורה להתפרק ובעקבות המלחמה פרשו אותנו לכיוון לבנון- כנראה החיים שלי זולים ולהחליף את המג''ח (טנק משנות ה 60 )במרכבה יקר יותר.

    כנראה 130 חיילים מתים זה מעט יותר ולכן צריך לשלש את המספר ע''י הכנסת טנקים שיוצרו לפני 40 שנה לשדה הקרב העתידי בלבנון.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ומה עשיתם בשביל מדינה - פרט לקחת פנסיה שמנה?

    זהבה המתוקה, 19/09/08 20:37

    כבר עשרות שנים אין מפיקים לקחים בצבא. מה חדש - פרט לכך שהם אכלו יחד אוכל לא כל כך טוב בלטרון.

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    תפנימו: לישראל אין צבא יבשה.

    רון הכחול, 19/09/08 20:17

    מה שיש לה זה גוף ביורוקרטי מיושן ומסורבל, שזולל תקציבי ענק וסובל ממחסור חמור בלוחמים ובאימונים. חלק מהיחידות הלוחמות בסדיר מאוישות בפחות מ-50 אחוז מהתקן!

    זוהי הסיבה שממשלת ישראל מנהלת מו''מ מהיר על חוזי שלום עם סוריה ועם הפלסטינים בכל מחיר. כי במלחמה, אם תפרוץ, אין לצבא היבשה שום סיכוי מול שום צבא ערבי.

    הגב לתגובה זו

    • נשמע כמו עוד יהיר מחיל האוויר

      חיים ישראל, 20/09/08 07:41

      עוצמת הצבא לא יכולה להיבנות על קומץ טייסים מיומנים ומטוסים במחירים אסטרונומיים - משום שאם מערכת הזו תקרוס ולא תהיה אפקטיבית במלחמה - אנחנו צפויים לאסון כמו במלחמת יום הכיפורים שם בלמו כוחות הקרקע בגופם את השיטפון המצרי-סורי - ןהמחיר ידוע אלפי הרוגים ופצועים ו''עשור אבוד'' מבחינה כלכלית .

      הדרך הנכונה היא גם הקשה - אימון ומיקצועיות של מערך גדול בהרבה של עשרות אם לא מאות אלפי חיילים . אבל זה דורש אירגון לוגיסטיקה ונכונות של הפרט לתת מעצמו - משהו שהיום חלש מאוד בישראל הקפטליסטית .

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    לא הופתעתי לרגע. עאלק הצבא הכי חזק במזרח התיכון (ל''ת)

    זיו, 19/09/08 17:59

    הגב לתגובה זו

    • ולכן ישראל תקבל בסופו של דבר את כל דרישות הצד השני.

      צח המפוכח, 20/09/08 06:56

      כן, כולל זכות השיבה וביטול אופיה היהודי-ציוני של המדינה. אין לישראל שום כוח צבאי שיכול לגבות התנגדות לדרישה ערבית כלשהי.

      ושכל אחד יחליט בעצמו אם ברצונו לחיות בעוד 15 שנה כבן חסות ברפובליקה האיסלאמית של פלסטין (שזה גרוע ממצב הלבנים בדרום אפריקה כיום), או כאזרח שווה זכויות באחת ממדינות מערב אירופה, צפון אמריקה או דרום הפסיפיק.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    תותח

    מיכה, 19/09/08 17:48

    אמיר זה מיכה ,אתה פשוט תותח אמיתי,יש לי אילך הרבה הערכה והערצה על הכתבות היפות,האובייקטביות והממצות תמשיך כך...מיכה

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    סוקניק, יה יה, גחטן - אלופים בדימוס מתחקרים ומתוסכלים- לא יוצלחים (ל''ת)

    ולכן מחפשים במה ציבורית להגיגיהם, 19/09/08 17:07

    הגב לתגובה זו

    • חפש פתרונות, לא אשמים. (ל''ת)

      נסה לעזור, 19/09/08 22:40

      הגב לתגובה זו

    • האזרחות מוכיחה שהם נפלים, לעומת אחרים שפרשו והצליחו... (ל''ת)

      צהל במערומיו המתמשכים, 20/09/08 09:42

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    צבא של כוסיות שחזקים על ילדים בני 12 !!!

    איציק מ, 19/09/08 17:05

    פעם הצבא היה בנוי מהשמאל הציוני שלחם ובנה את הארץ,היום הצבא הוא פוליטי ברובו,אם חיילי שוקולד,חיילי הכוכב נולד ונינט,
    סבא שלי שגר בארצות הברית במשך 40 שנה אמר לי ליפני מותו בביקורו פה שמדינת ישראל זאת לא אותה מדינה,מדינה של קפיטליסטים חזיריים ,מדינה שבזה לחלשייה לנכייה לניצולי השואה,ולעובדים שלה מדינה של נוחי והאחים עופר,
    איזה חייל שרואה את מישפחתו חייה בעוני ועושק ירצה להקריב את חייו למען המדינה???
    צה''ל זה גוף רקוב של קצינים מנותקים ופחדנים שמיתחבא מאחורי פלזמות ושמפקיר פצועים בשטח,
    לא למדינה הזאת פיללנו,
    אין סולידאריות אין אחווה אין אידיאולוגיה,
    מדינת אדם לאדם זאב,
    מדינת ישראל מחסלת את עצמה לאט לאט ובשקט,לפרסי הגמד לא תישאר עבודה,
    עצוב.

    הגב לתגובה זו

    • מעניין. כשלחמתי בסיני ב-73 הייתי דוקא ימין ציוני. (ל''ת)

      מצ'לס, 19/09/08 18:59

      הגב לתגובה זו

    • הצבא לא היה פוליטי??.

      רון הכחול, 20/09/08 06:52

      היה מאד מאד פוליטי. בשנות ה-50 קצינים בכירים היו חברים במפלגות בעודם במדים והשתתפו בועידות שלהן. המטכ''ל אויש עפ''י סיכומים בין מפא''י למפ''ם.
      כן, ממש כמו בצבא האדום. מאיר יערי, שהיה מנהיג מפ''ם, הכריז בגלוי שאם המלחמה הקרה תביא למצב בו צה''ל ייאלץ להילחם מול הצבא האדום, הוא יצווה על החיילים בני הקיבוצים של השמו''צ (וזה היה עובד - מעמדו היה כשל אדמו''ר) לערוק לצד השני.

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    זה בסדר אנחנו לא תמימים, אין על מי לסמוך, צה''ל של היום הוא צבא ממוצע! (ל''ת)

    מיקי, 19/09/08 15:45

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    להפסיק עם מדיניות הקיצוצים

    אורי, 19/09/08 14:39

    מה קורה עם קיצוץ הימי מילואים?.. כל תפיסת ההפרטה בצהל?? קיצוץ באימונים?
    מערך התחזוקה,והמזון.הכשרה טכנולוגית !!!

    הגב לתגובה זו

    • קיצוצים, בזבוזים, סיבוכים מנהליים ואי הבנה בפוליטיקה ובתקשורת (ל''ת)

      זו הבעיה של הצבא, 19/09/08 22:42

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    בתור לקחי מלחמת לבנון 2 יש למנות את מירי רגב לראש המטה הכללי

    גולן, 19/09/08 14:14

    אלוף צפון את סילבן שלום אלוף מרכז את נוחי דנקנר אלוף דרום יצחק תשובה סגן רמטכל את גליה מאור מפקד צאלים את שוקי פורר ראש עיריית רחובות ראש אמן פנינה רוזנבלום בר רפאלי מפקד מזי יעל בר זוהר ראש אגף מבצעים

    הגב לתגובה זו

    • שכחת את הלוחמים צביקה פיק ואביבוש גפן לוחמי הקומנדו. (ל''ת)

      לגולן, 20/09/08 17:52

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    כח האש הקרקעי

    גורא, 19/09/08 13:59

    הגיע העת להקים גדודי רקטות פשוטות( ''קטיושות'' ) שיופעלו על ידי אנשי מלואים מבוגרים. כך שנתן יהיה להציף את האויב(פלסטינים , חזבללה, ערים וכפרים או כל גורם מטריד בטווח ) ברקטות. מה שמפריע לנו יפריע גם להם, כמו כן להחזיר לשרות לוחמים ''קשישים'' ו''נמוכי כשר'' ליח. אזוריות (נק''ל והרבה מקלעים) למקרה של ''מאורעות'' מקומיים.הגנה מרחבית לכל עמק המדינה.

    הגב לתגובה זו

    • תגובה

      אזרח, 19/09/08 14:48

      צודק

      הגב לתגובה זו

    • נכון מאוד. יורים עלינו - יורים בחזרה.

      נכון גם נכון, 19/09/08 19:43

      הערים של האוייב אינן חסינות מתגובה שלנו.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    כשלי לבנון יחזרו כל עוד נמצא בצהל את אייזנקוט, רוסו, ואשכנזי...

    היינו שם וראינו, 19/09/08 13:02

    אשכנזי להזכירכם שימש יועצו של עמיר פרץ במלחמה, אייזנקוט היה ר אגף המבצעים וטל רוסו חירחר מלחמה וחתרנות...

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    ''פקודות נהירות? פנה לבוגי, ידידיה יערי, חיים אסא-הם בעלי השפה והפקודות (ל''ת)

    הלא ברורות, 19/09/08 12:59

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    רק ציפורה לבני

    שאלי, 19/09/08 12:52

    מסוגלת להוציא את ישראל מהבוץ ולהביא פתרון לכל הבעיות הלוחצות כעת ותלחצנה בעתיד.
    עם ציפי לבני ניתו יהיה בקרוב לוותר בכלל על צהל כי לא יהיו לישראל אויבים, כי ישראל לא תקרא ישראל אלא פלשתין השלמה. בדיוק כפי שהיה לפני 1948.

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    למנות לתפקיד שר הבטחון את רוחמה אברהם השרה לחגיגות 60

    רם, 19/09/08 12:47

    כך יהיה תאום יותר טוב

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    מזרחי באופן שיטתי מתעלם ממלחמת לבנון-טוב הוא היה רמ''ט מז''י ואשם לא קטן

    בבעיות הלוגיסטיות, 19/09/08 12:44

    מזרחי אתה חושב שאנחנו לא יודעים מה היה תפקידך במלחמת לבנון?
    כרמ''ט מז''י לך חלק לא קטן בכשלים הלוגיסטיים, תשאל את בני גנץ
    בושה שאתה מתחמק מאחריות

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    עד מתי יפיק סוקניק המתוסכל הון אישי בתואנת כשלון במלחמה, מצהל? (ל''ת)

    מזרחי, 19/09/08 12:43

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    טוב שראש הממשלה לא ספרדי! (ל''ת)

    הכישלונות מקום המדינה נעשו ע''י אש...!, 19/09/08 12:39

    הגב לתגובה זו

    • מה בגין לא נולד במרוקו?! (ל''ת)

      אני בשוק, 20/09/08 17:54

      הגב לתגובה זו

      • לא! אבל זה הוא שפתח את דלתות הפוליטיקה וההחלטות למרוקאיםץ

        ערס אשכנזי., 21/09/08 19:47

        ואת התוצאות אנחנו מכירים.

        הגב לתגובה זו

  • 6.

    סוקניק - עוד אלוף מתוסכל שלא הצליח בעסקים ומחפש כותרות (ל''ת)

    לבנון 2- נושא סקסי לדיון..., 19/09/08 12:39

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    אותן פקודות שסוקניק וצוות מרעיו כתבו וזרקו את התיק על מפקדי האוגדות...

    כולם רואים את הקומבינה, 19/09/08 12:33

    בושה וחרפה שסוקניק הוא אלוף בצהל
    א מזמן ראינו את תמונתך במעריב כאחד מאילו שהוזהרו לא לעשות עסקים בחוסר אחריות בחול
    לא הצלחת בעסקים אז חזרת להשתלח בצבא ובלוחמיו במיל ובסדיר?

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    אלופים במיל מתוסכלים שהקריבו את מפקדי לבנון 2-שוינוגרד זיכה! (ל''ת)

    בושה שזה צהל, 19/09/08 12:29

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    עם מטומטם

    רועי, 19/09/08 12:22

    מדינה חובבנית עם הנהגה חובבית ועם שמחובר לכוכב נולד ולאח הגדול.

    מי שאשם פה זה העם. העם שהפך ליצור מטומטם שיכור ואלים שיושב על הכורסה ורואה טלויזיה.

    ממשלה וחברי כנסת שמורכבים: מחברים לויסקי של נוחי והאחים עופר + מחלקי כפות במסיבות מופלטה (שעד לאחרונה ענו לטלפונים במתנס בדימונה).


    צבא של פוזות ופלאפונים שבעת מבחן ברח (תוך חילוץ פצועים)מכל דבר שיורה לכיוונו. מי שעקב אחרי המלחמה היה מבין שצבא פינלנד היה נלחם ומשיג תוצאות טובות יותר.


    ומה אנחנו עושים במקום לדרוש רעידת אדמה בצבא, מבקשים שאולמרט וחלוץ יתפטרו וממשיכים לשלוח sms לכוכב נולד.זהו עכשיו הצבא מצויין אחרי שחלוץ ואולמרט אינם.

    במילחמה הבאה אולי ייצטרף צבא ל - 1,000 לוחמים שעשו צחוק מצה''ל שלנו, ואז אולי חיילים סורים יבואו בליווי ערביי הגליל לנתק לנו את הראש מהכורסה.אה, שכתי, אולי הפרשנים הפוליטים יצליחו להגן עלינו מפניהם.

    הגב לתגובה זו

    • צודק צודק צודק (ל''ת)

      צבי ש. פ''ת, 19/09/08 13:13

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    ''מה יהיה בסופנו''.

    סגב, 19/09/08 12:05

    נמאס לי, אני רץ לשאול את נורית גלרון.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    סוקניק מתוסכל שכמוך עזוב כבר את גיא צור והתחקיר הרדוד שלך! (ל''ת)

    לוחם, 19/09/08 12:03

    הגב לתגובה זו