• 61.

    כל אחד עם השכל העקום שלו מנסה לישר אחרים

    הראל, 25/06/12 12:15

    כל אלה שממצאים הסברים עקומים למה לא צריך לנסוע לאומן בראש השנה זה רק בגלל שהם לא זכו להתקרב לצדיק באמת ולא הבינו מה המשמעות לנסיעה הזאת מי שלא לא רוצה שלא יבוא רק על תמציאו קשקושים מהשכל העקום,
    וזה שכתב את את המאמר תעשה לי טובה תדאג לנשמה שלך ועל תטיף לאחרים מה לעשות,ועוד משהו רוב הדתיים לאומיים הם בכלל לא דוגמא
    לאחרים המצאתם הרבה דברים עקומים ביהדות תמשיכו ללמוד פילוספיה וניראה לאן תגיעו.

  • 60.

    כנסו כנסו כנסו...

    חיים מהצפון, 22/08/10 18:39

    היום הרבה גאונים נוסעים לקברי צדיקים בחו''ל כהרבי אלימלך מליזנסק למשל.
    ולענין הנסיעה לראש השנה נצטט משל. אדם אחד נחשד שעבר עבירה במדינתו שענשה גזר דין מוות רח''ל. אחר שנכלא בכלא מספר ימים, קבעו לו תאריך למשפטו על עוונו החמור. מבירורים שונים בנושא משפטו נודע לו שהקטיגור האמור ליצג אותו במשפטו, הינו מומחה ומנוסה מאד בתפקידו, ומספר לא מבוטל של אנשים כבר הוצאו על ידו להורג על עבירות כגון זו עליה הוא אמור להשפט עתה. פחד נורא תקף אותו, מחשבות יאוש החלו לחדור אל תוך מוחו ואיימו לשתקו כליל. בדמיונו החשוך כבר ראה את עצמו מורד אחר כבוד... אלי בור ציה וצלמוות... בצר לו בירר האיש אצל מכריו וידידיו על סניגור - עורך - דין ראוי לשמו, מנוסה ובעל השפעה גדולה בחצרות המלוכה, שיוכל להתמודד מול אותו קטגור בהצלחה... ויצילו ממות לחיים. ואכן אחר בירורים גדולים ומתישים, נודע לו שישנו עורך דין גדול שהתמודד רבות מול אותו קטיגור ממולח והציל רבים מהמוות הנורא. חיש מהר עלה מיודעינו על עגלה בעלת מספר סוסים דוהרים והגיע למעונו של אותו עורך דין מנוסה וגדול. נפל האיש לרגלי אותו עורך דין והתחנן אליו בדמעות שליש שיפעל למענו כל מה שיוכל ויצילו ממות לחיים. אחר תחנונים רבים אישר העורך דין הגדול את השתתפותו בדיון בבית המשפט. אלא שהתנה זאת בכך שהמשפט יתקיים רק בתאריך מסויים בו הוא פנוי עדיין. לתדהמתו של אותו עורך דין - רק שמע מיודעינו את הבשורה המשמחת יוצאת מפיו של אותו עורך דין, פרץ הוא בבכי עז - קורע לב. תוך כדי שהוא מגמגם ביבבות קטועות, שבדיוק באותו תאריך חוגגים בני משפחתו חגיגה משפחתית לרגל מאורע חשוב במשפחתו, וכיצד יוכל להיות נעדר מהבית בתאריך גורלי זה של ה'מסיבה המשפחתית'... היתכן לא לסעוד עמם באותה 'סעודה משפחתית'. הרי נוכחותו מאד תחסר להם באותה מסיבה...?! - ריחם אותו עורך דין על אותו פתי - אומלל. שנשגב מבינתו להבין שכדאי לו להעדר מהבית בחג משפחתי אחד, כדי שיוכל להנות עם משפחתו בעוד אין ספור מסיבות. ולא יסיים את חייו בימים ספורים עקב מסיבה משפחתית אומללה זו... והנמשל מובן...

    עוד משל ישנו בענין הנסיעה דווקא למרחקים לתפילה בציונם של הצדיקים פועלי הישועות בעם ישראל יהודי בן טובים ארס את בתו בשעה טובה. כדרכו של עולם החל הוא לטרוח ולעמול קשות עבור הוצאות החתונה המתקרבת ובאה. יום אחד שם לב ידידו משכבר הימים, שהוא אורז את חפציו האישיים ומתארגן לנסוע למדינה רחוקה מאד כדי לגייס כספים. לשאלת ידידו לאן פניו מועדות, השיב הוא שפניו מועדות לאיזה גביר אדיר המתגורר אי שם במדינה מרוחקת מאד. פנה אליו ידידו ואמר לו ''תמיהני עליך ידידי,- מפני מה אתה מכתת רגליך רחוק כל כך, האם אין מספיק גבירים ונגידים במדינתינו? האם לא חבל על כוחותיך? השיב לו חבירו: ''... אבל הוא הבטיח לי!!!'' והנמשל מובן...

  • 59.

    ציפי. ירית לעצמך חזק ברגל (ל''ת)

    מאיר, 29/08/09 22:47

  • 58.

    ציפי. ירית לעצמך חזק ברגל (ל''ת)

    מאיר, 29/08/09 22:47

  • 57.

    נ נח נחמ נחמן מאומן !!!!

    מתנוש , 13/08/09 13:22

    אשרינו שזכינו לרבי כזה שיכול להוציא אותנו מכול התאוות שלנו ומסטיות המיניות שלו ומהכול !!!!! יש לו כוח אדיר מהשם יתברך!

  • 56.

    נסיע

    אליעד, 18/05/09 21:18

    שלום לך חברת כנסת ציפי חוטובלי .
    אני מאוד שמח לינסוע בראש השנה כי זה כף

  • 55.

    כמה לעז? כמה לשה''ר? כמה שנאה? - וכמה אהבה!!!

    הבוטח אליך, 09/10/08 22:10

    תמהני כמה לעז לשה''ר ושנאה ניתן להרעיף על הנוסעים לאומן. לא, לא כולם חייבים להסכים לנסיעה לאומן, אבל מכאן ועד לכינוי ''עובדי אלילים'' (ר''ל) יש מרחק גדול, וכי כלב בן יפונה היה עובד אלילים? (-כשהלך להשטתח על קברי אבות), וכי יעקב אבינו היה חלילה דורש אל המתים כאשר קבר את רחל אימנו בדרך בית לחם למען יוכלו עמ''י לבוא אליה בתפילה?
    כמה שנאה? כמה תהום? ללמד חובה על כל הנוסעים לרבינו הקדוש?

    אני השנה נסעתי לראשונה לאומן ומלבד האוקראינית השמנה ממנה שכרנו חדר לימי החג לא ראיתי כלל ''אוקראיניות יפות'', אבל המקךדת כנראה סובלת הכל וללכלך קל. נכון מי שמחפש חטאים ימצא אותם (ואגלה בסוד: כאלה יש גם בארץ) אבל מי שרוצה תיקון אמת ברה''ש הרי שיכול הוא לבוא לרבינו ולהדבק בצדיק ולהיות מושפע מברכתו.

    כמה, כמה אהבה השפיע עלינו ר' נחמן מברסלב זי''ע כשנתן לנו את תרופת הנפש לדור העיקש הפתלתל והמבולבל הזה.

    כולי תפילה כי יזכני אבינו הטוב שבשמים לנסוע גם בשנה הבאה על ציון רבינו הקדוש ולתקן נשמתי ברה''ש.

    שנה טובה וגמר חתימה טובה.

  • 54.

    תגובה

    אפרת, 24/09/08 09:15

    וניסיתי להבין מה מושך בציון של רבי נחמן 50,000 איש מדי ראש השנה.
    זה ציטוט מהכתבה והשאלה שלי היא מה מושך 100.000 איש מדי שנה למירון בל''ג בעומר.

    מי שלא בענין לעולם לא יבין ולדעתי זו כתבה ממש מיותרת כי ברגע שאני קוראת כזו כתבה אני מבינה שהכותב נסע לשם אבל לא הבין את משמעות הענין כי לנסיעה לאומן בראש השנה יש משמעות מאוד עמוקה שמי שנוסע למטרה נשגבה כל כך תהייה לו ברכה כל השנה וזה בדוק ומנוסה...

    • בדיוק כך!!!

      ישראלית, 28/09/08 21:48

      ממליצה לכותבת לנסוע שוב עם הדרכה ולא לכתוב דברים לא מדוייקים ועוד במקום שמגיע לכ''כ הרבה אנשים כמו nrg

  • 53.

    כמה שאני עצוב , על נטישת ארץ ישראל בראש השנה

    ארץ ישראל, 23/09/08 15:03

    במקום שמשפחה יהודית , תשב סביב שולחן החג בראש השנה , חסרי בינה, נוסעים לגלות. אבל ,מה שהם לא יודעים שעל הנטישה הזאת אלוהים סוגר איתם חשבון ביום כיפור.

  • 52.

    כמה שאני עצוב , על נטישת ארץ ישראל בראש השנה

    ארץ ישראל, 23/09/08 15:03

    במקום שמשפחה יהודית , תשב סביב שולחן החג בראש השנה , חסרי בינה, נוסעים לגלות. אבל ,מה שהם לא יודעים שעל הנטישה הזאת אלוהים סוגר איתם חשבון ביום כיפור.

  • 51.

    כפרה עליך אולי תבואי איתי לאומן (ל''ת)

    יוני, 22/09/08 02:53

  • 50.

    אומן 'אפיזודה מקרית' אצל ר' נחמן כמו שארץ ישראל מקרית לאברהם אבינו....

    איש יהודי, 21/09/08 23:56

    אני לא בעד הנסיעה לאומן, אבל לא מנסה לתלות את זה בפרשנות מופרכת ובורה במשנתו [צר לי אין הולמת מילה אחרת. מי שכותבת ככה, אינה מכירה את דבריו בענין].

  • 49.

    כמה בורות ושקר בכתבה אחת

    כמה בורות, 21/09/08 19:40

    אומן ''עיירה מיקרית'' בחסידות ברסלב? אין לנסיעה לשם בראש השנה כל ערך רוחני?

    רבי נחמן הודיע על ערכה הרוחני של אומן, ועל כוונתו ורצונו להקבר באומן ולא בארץ ישראל 3 שנים לפני מותו -- אבל למה שתתחשבי בזה אם זה לא מתאים לטיזה שלך?

    רבי נחמן קרא לכל חסידיו לבא לאומן בראש השנה בלשון ''איש בל יעדר'' -אך את יודעת שאין שום משמעות להיות בראש השנה באומן אז מי הוא רבי נחמן לחלוק על דבריך?

    הבעיה שלך, ציפי, שאת מלהגת בפלצנות שטויות ושקרים בבטחון עצמי פנטסטי מבלי לתת לעובדות לבלבל אותך.

    תחזירי את הכסף עבור הכתבה למעריב. קיבלת דבר במירמה.

    • תרגע ומהר.אפשר לדבר יותר יפה, למרות שזה טוקבק

      קרן, 22/09/08 17:51

      זוהי דעתה, תכבד אותה

    • שקרן!!!

      יהודי, 23/09/08 09:03

      רבי נחמן לא קרא לכל חסידיו לבא לאומן בראש השנה בלשון ''איש בל יעדר''.

      מי שהבין שרצונו שיבואו אצלו זה תלמידו רבי נתן, וגם הוא לא אומר שרבי נחמן אמר לו אלא שהבין זאת ממנו.

      אז למה אתה משקר ???

      אולי זה בגלל שאתה לא באמת יהודי שמאמין בה' אלא יותר עובד אלילים מודרני בחסות כאילו דתית ??

  • 48.

    בורות לשמה - באומן נטבחו אלפי יהודים

    ש, 21/09/08 17:44

    ולכן ר' נחמן בחר להיקבר שם! חבל שלא בדקת את העניין......

  • 47.

    ובנפאל זה בסדר להיות? (ל''ת)

    י, 21/09/08 15:56

  • 46.

    למה לכתוב בבטחון מלא על דברים שאין לך מושג בהם?

    רועי, 21/09/08 01:16

    אני לא יודע כמה זה אפשרי, אבל אם תסעי פעם אחת בראש השנה תביני מה זה, כמו עוד מישהו שכתב כאן, אני חושב שאת באמת לא מבינה בדיוק את העניין של הנסיעה ואת ההבטחה של רבי נחמן שמי שמאמין לה נוסע אליו. העובדה שבזמן מסך הברזל לא נסעו אליו היא כי לא הייתה אפשרות. וכמו שיש רבנים שלא בעניין שייסעו לאומן יש רבנים אחרים שמאוד בעניין שייסעו לאומן, זה שיש כמה רבנים שחושבים שזה לא רעיון טוב זה כי הם לא מקבלים את מה שרבי נחמן אמר, נראה לי שזה גם דיי מצחיק לנסות להפוך את הדעה האישית שלך לאמת אבסולוטית לגבי רעיון הנסיעה. זה שטסת במסגרת לימודית זה לא נותן לך את הליגיטימציה לשלול את אומן בראש השנה כי לא היית שם. ביחוד שיש שם חיבור אדיר בין כל זרמי היהדות (יש שם אפילו מניין של חב''ד) אולי כדאי לך לנסות להתאמץ יותר ולכתוב על דברים שיש לך הבנה על סמך נסיון?

    בברכת שנה טובה

    • פסיכי, היא כתבה שנסעה כבר פעם אחת.... (ל''ת)

      כג, 21/09/08 05:57

      • היא טסה במסגרת לימודית

        רועי, 22/09/08 16:33

        ולא לקחה חלק בראש השנה באומן...קרא את המילים..תעכל אותם לאט בראש ואז תתלהם על המקלדת

  • 45.

    רבי נחמן הקדוש צדיק גדול ונורא!היזהרו בדיברכם!

    סיגל, 21/09/08 00:15

    כדאי שנזהר בדיבוריינו אודות רבי נחמן הקדוש,ואודות חסידיו היקרים והקדושים.

    לפני שנתים שחזרנו בתשובה, אחרי שחזרנו מאומן אצל רבי נחמן מברסלב- אני רוצה רק לאמר שהבית שלי השתנה ללא היכר, גם ביני לבין בעלי וגם עם הילדים וההורים שלנו- ובכלל- בעבודת השם.

    כדאי להזכיר- שאנחנו קטנים וגמדים לעומת רבי נחמן הקדוש- כדאיח להיזהר בדיבורים חברים.

    בעלי כבר טס שנתיים לאומן בראש השנה,עוד שבוע הוא יטוס בעז'ה בפעם השלישית, אני זו שמברכת אותו ומעודדת אותו על זה.
    אני שמחה על זה שבראש השנה הוא ננמצא אצל הצדיק האמת , אצל רופא הנפשות הגדול.

    ראש השנה זה לא יום של בטלה ולא יום של משחקים בבית הכנסת-זה יום של המלכת השכינה הקדושה-יום של דין ורחמים יחדיו,
    וכשאתה נמצא הציון רבי נחמן- ופועל למען נשמות כלל ישראל- למען האישה שלך, הילידם שלך- למען השכינה שמצאת בגלות- למען בית המקדש שחרב, אז אתה יותר מסוגל להביא תיקון לדברים.
    אתה נמצא אצל ה-צדיק האמת!!
    שאמר -מה לכם לדאוג מאחר שאני הולך לפנייכם?סמכו על כוחי נגדול- סמכו על זקן שבקדושא!!1


    אז שאנחנו נעיז לרכל דיבורי הבל שכאלה??

    שהשם ייזכה אותי להגיע לאומן שוב בעז'ה!!! הלואי. וגם את הילדים שלי מואת אימי ואבי וחמותי וחמי הלווואי
    !!!

    ככה תבוא גאולה לעולם הזה!!!!!


    מי שלא יודע----כדאי שלא ידבר!!
    למען השם יתברך!!!!


    צדיק השם!!!!
    צדיק!!!!

    איזה רב'ה קדוש שלחת לעמ'י!!
    ולרב אבינר והשני שאמרו את מה שאמרו- נתפלל עלייכם בעז'ה באומן בר'ה, שהשם יעזור לכם!!

    שלא תדברו דיבורים כאלה לציבור שתצמא לתורה ולחסידות ולאמת!!
    לאמת חוקקת בלבבות!!!

    • מי שעושה עוול לצדיק זו את ושכמותך, שכחתם את הקב''ה איפשהו

      ירמיהו, 21/09/08 08:39

      הצדיק מתגלגל בקיברו בגלל רודפי אוב וידעונים כמוך ושכמותך.

    • נו, אז מה ההבדל בין פתיה זו לבין המאמינים בישו, או כל עובדי אלילים אחר

      עצוב כמה זה מצחיק, 21/09/08 12:52

      בלבול המושגים אצל כבשה פועה זו בין הקדוש ברוך הוא לבין הקדוש נחמן הוא - אינו נובע מהתרגשות יתר מעבודה מאומצת על המקלדת.

      הוא נובע מהיותה עובדת אלילים לכל דבר ועניין, ואין שום הבדל בינה לבין המאמינים בישו ותחייתו, או בשבתאי צבי, או ברעבע שניאורסון הקדוש יבדל''א, או אלילי הבושמנים באפריקה.

      עוילם גוילם של אנשים שהתפתחותם האבולוציונית דומה לחמור או עז.

      רחמו רחמו עמי.

    • חדשים מקרוב באו וכבר יודעים מה נכון ומה לא נכון.

      אברי, 22/09/08 07:52

      לעזוב את הקב''ה בראש השנה וללכת לארץ טמאה, יש בזה עיוות גדול מאין כמוהו. שרק בורים במקרא, בתלמוד ובהלכה יכולים לחדש.

      עם כל הערכה לרבי נחמן, מלבד הקב''ה יש בארץ ישראל עוד מלא אנשים קדושים: תנאים, אמוראים וגדולי ישראל בכל הדורות כמו הרמב''ם, רשב''י, האר''י, השל''ה ועוד. אם מישהו רוצה להשתטח על קברי צדיקים, שיסע כבר לטבריה או לצפת.

      כל אלו שחזרו בתשובה בשנים האחרונות שיעשו לנו טובה ולא ימציאו יהדות חדשה.

  • 44.

    מצוות עליה לרגל הי לבית המקדש - די לעשות עוול לצדיק, מספיק עם זבחי המ

    ירמיהו, 20/09/08 20:11

    וּבַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּאֶחָד לַחֹדֶשׁ מִקְרָא-קֹדֶשׁ יִהְיֶה לָכֶם כָּל-מְלֶאכֶת עֲבֹדָה לֹא תַעֲשׂוּ יוֹם תְּרוּעָה יִהְיֶה לָכֶם. ב וַעֲשִׂיתֶם עֹלָה לְרֵיחַ נִיחֹחַ לַיהוָה פַּר בֶּן-בָּקָר אֶחָד אַיִל אֶחָד כְּבָשִׂים בְּנֵי-שָׁנָה שִׁבְעָה תְּמִימִם. ג וּמִנְחָתָם סֹלֶת בְּלוּלָה בַשָּׁמֶן שְׁלֹשָׁה עֶשְׂרֹנִים לַפָּר שְׁנֵי עֶשְׂרֹנִים לָאָיִל. ד וְעִשָּׂרוֹן אֶחָד לַכֶּבֶשׂ הָאֶחָד לְשִׁבְעַת הַכְּבָשִׂים. ה וּשְׂעִיר-עִזִּים אֶחָד חַטָּאת לְכַפֵּר עֲלֵיכֶם. ו מִלְּבַד עֹלַת הַחֹדֶשׁ וּמִנְחָתָהּ וְעֹלַת הַתָּמִיד וּמִנְחָתָהּ וְנִסְכֵּיהֶם כְּמִשְׁפָּטָם לְרֵיחַ נִיחֹחַ אִשֶּׁה לַיהוָה במדבר כ''ט א'-ד'
    קרבנות מקריבים בבית המקדש בארץ ישראל ולא זבחי מתים על פני השדה.

  • 43.

    מי שמך שופטת על איך שאחגוג את החג?

    Agent J, 19/09/08 18:22

    מי שמך שופטת על איך שאחגוג את החג?
    אני מציין את החג בנסיעה לאומן (בהסכמת אישתי ועל חשבוני) מכיוון שזה חשוב לי. תחגגי את איך שאת רצה אבל אל תקבעי בצורה שרירותית שדרך ציון החג שלך הוא משום מה נכון יותר.

    ודרך אגב: רבי נחמן הוא זה שאמר 'הראש השנה שלי עולה על הכל' (טוב... זה תרגום מיידיש)אל תתימרי להבין את תורתו יותר טוב מחסידו.

    • אף אחד לא כפה עליך. זכותה להביע את דעתה (הצודקת במקרה זה) (ל''ת)

      @, 21/09/08 09:35

  • 42.

    אחת מתרי''ג מצוות היא ישוב א''י ונאמר שהיא שקולה כנגד כל המצוות אז ברור

    נשמתו בגיהנום, 19/09/08 16:59

    לי שרבנו נחמן שהיגע לארץ ובחר לעזוב לאירופה לא קיים את מצוות ישוב א''י ולכן תפח עצמותיו באישה של הגיהנום ובכף הקלע ישכון לנצח הוא וכל מאמיניו הברסלבים הטפילים והמשתמטים משירות צבאי.

  • 41.

    תורת ברסלב מעמידה את רבי נחמן מעל משה רבנו

    המהרהר, 19/09/08 16:23

    כל מי שבקי בתורתו של רבי נחמן יודע שהאיש מעיד על עצמו כצדיק הדור שאין בילתו ורק דרכו הנפש היהודית יכולה להיגאל,כאשר אנשים מאמינים במסר הזה מספיק שיהיה כתוב שרבי נחמן הבטיח למי שיעלה על קברו בראש השנה שהוא יציל אותו מהגיהנום על מנת שהאנשים ינהרו לשם בעינים עצומות וכל הטענות והדיונים מעניינים אותם כקליפת השום.

    • משה מי? הצחקת את נחמן. גם הקדוש ברוך הוא עושה אצלו סטאז' (ל''ת)

      הרבי מיעוטו, 21/09/08 12:53

  • 40.

    הדתיים והשטויות שלהם, עדיף איזה סרט פורנו טוב (ל''ת)

    אחד שיודע, 19/09/08 14:04

    • ואתה אפילו לא קולט עד כמה שאתה מסכן. פשוט מדהים. (ל''ת)

      שנים, 21/09/08 19:31

  • 39.

    אני מפסיד מזה הרבה כסף - כל המשוגעים לא מגיעים לטיפול (ל''ת)

    מנהל בי''ח אברבנאל, 19/09/08 10:37

    • צא לפאבים, לדיסקוטקים, למגרשי הכדורגל ואסוף משוגעים כאוות נפשך (ל''ת)

      מצא מין את מינו, 19/09/08 14:04

  • 38.

    המאמר המלא - תשובת הרב משה ארז דורון למכתב של הרב אבינר (ל''ת)

    מתבונן מן הצד, 19/09/08 10:08

  • 37.

    את מנסה לשכנע עובדי אלילים ?

    גיל, 19/09/08 09:41

    גם המשתטחים בארץ על כל מיני קברים הם עודי אלילים

    • גם כשאתה עולה לקבר של אמא שלך אתה מפגין את עבודת האלילים שבך (ל''ת)

      למה קוברים את החילונים אם אפשר לשרוף אותם?, 19/09/08 11:36

    • גם את עצמות יצחק רבין הקדוש אפשר להפוך לגחלים למנגל מסגרת המלחמה באליל (ל''ת)

      אנו הרי לא עובדי אלילים כמו הדתיים, 19/09/08 11:38

    • בשם היעילות אפשר גם לייצר מבשר האדם סבון, חבל על בזבוז המשאבים היקר (ל''ת)

      גם אני לא סובל את עובדי האלילים הדתיים, 19/09/08 11:39

  • 36.

    עיון מעמיק יותר

    יהושע, 19/09/08 08:56

    בעיון מעמיק יותר תגלי שדוקא ארץ ישראל תופסת רק מקום סמלי אצל ר' נחמן בתור מושג רוחני ולא יעד מוחשי לעלייה (עובדה שהוא רצה לעזוב מיד אחרי שהגיע). הגעה לאומן, לעומת זאת, קשורה אצלו לטבח שבצעו ההיידמקים במקום והצורך ''לתקנו''. זה לא אומר שדעתי האישית היא שצריכים ליסוע לאומן, ובכל זאת אין לחטוא לאמת ההיסטורית גם לשם מטרה טובה...
    לעיון נוסף עיינו במאמר: http://www.daat.ac.il/daat/history/hasidut/hanesia-2.htm

    • חרטה ! (ל''ת)

      ron, 19/09/08 10:26

      • לקחת שכטה? (ל''ת)

        לחילוני ה''מעמיק'', 19/09/08 11:39

  • 35.

    למה לא עולים גם לקברו של רבנו בעל הקו קוקו קוקורי קוקורי קוקוריקו? (ל''ת)

    חסיד הרב קוקוריקו, 19/09/08 07:35

    • אנו עולים על קברם של האורנג אוטנגים רבותינו הקדושים על פי דרווין (ל''ת)

      לנו לחילונים יש קדושים משלנו, 19/09/08 11:41

    • כי מורנו הדגול צ'ארלס דרווין לימד אותנו שרק בבבונים המשודרגים יש קדושה (ל''ת)

      אני (חילוני נאור) לא אדם אלא בבון מפותח, 19/09/08 11:43

      • כן, דרווין ''קידש'' את הקופים... אוי כמה שאווילותכם פאתטית, מסכנים (ל''ת)

        משתטח על אשתו, 21/09/08 12:56

  • 34.

    די לבורות-יש צדיקים שביקשו להקבר בחו''ל דווקא בגלל סיבות רוחניות... (ל''ת)

    הנוזף-אני מתחיל להתעצבן...נרצחו שם הרבה יהודים..., 19/09/08 00:32

  • 33.

    קצת צניעות - ללא קשר למסקנות

    ע', 18/09/08 22:30

    האמנם, את שולטת בתורתו של רב נחמן לדעת מה הוא התכוון? כח הסברא זה לא הכל למרות שזה אכן הרבה. אך עדיין להבדיל ממסקנתך, זה קצת יומרני לומר מה רב נחמן התכוון.

  • 32.

    ספר דברים פרק ל''ב - פרשת האזינו

    נשאר בארץ ישראל תובב''א, 18/09/08 21:47

    טז יַקְנִאֻהוּ בְּזָרִים {ר}
    בְּתוֹעֵבֹת יַכְעִיסֻהוּ. {ס} יז יִזְבְּחוּ לַשֵּׁדִים לֹא אֱלֹהַּ {ר}
    אֱלֹהִים לֹא יְדָעוּם {ס} חֲדָשִׁים מִקָּרֹב בָּאוּ {ר}
    לֹא שְׂעָרוּם אֲבֹתֵיכֶם. {

  • 31.

    26 לקחת לי את המילים.

    פשוט עבודת אלילים, 18/09/08 21:26

    ציפי, חבל שאת לא קוראת ''לילד בשמו''. גם תעלולי חב''ד עם ההתעללות בזכר האדמור ''מלך המשיח'', גם תופעת הנסיעה לאומן הן תופעות זרות לעולם היהודי עד כדי עבודת אלילים מכוערת, אמונות טפלות ובעצם תת-רמה. חבל שבאו לעולם ויש לגנותן בכל פה.

  • 30.

    חילוניים? הצחקת אותי, הם נוסעים להשתטח על אוקראיניות (ל''ת)

    יוסף מלך השטיחים, 18/09/08 21:21

  • 29.

    מה רע בציון הרשב''י? האר''י? ר' לייב בעל הייסורים? זכותם יגן עלינו אמן

    ירמיהו, 18/09/08 21:18

    איפה הייתם לפני 20 שנים? חוץ מכמה הרפתקנים, מי התקרב לאומן? כל הנסיעה הזו היא יחצ''נות שיש ני שגוזר ממנה קופון, חוץ ממשלת אוקראינה וחברות התעופה. יום הזיכרון הוא יום קדוש, שמן הראוי להישאר עם בארץ הקודש עם המשפחה. אוי לכם בעלי משפחות, במיוחד אלה שמטופלים בילדים קטנים, העוזבים את משפחותיכם וטסים לעשות את החג בניכר. ועוד יותר אוי לכם אלה שהפרוטה לא מצויה בכיסם וחוסכים ממנעמי יום הזיכרון כדי להפליג לניכר. בימי חול רגילים, מצווה גדולה וזכות גדולה, בראש השנה?! בבית בארץ ישראל, עם המשפחה.

  • 28.

    מבלי לפגוע בזכות הצדיק זיע''א

    מאמן, 18/09/08 21:11

    מספרים על יהודי אחד שהיה לו בן יפה, נחמד, מחונך אמ' לא בדיוק עילוי. החליט האב לשלוח את הנער לדודו שחי באחת מערי השדה ומופקד על ציון של צדיק, אליו נוהרים מאות ואלפי מאמינים. עזר הנער לדודו בהחזקת המקום ובשרות העולים לרגל. משהתבגר, ניגש הנער לדודו וביקש את ידה של בת הדוד שהיתה נערה יפהפיה. כדי לא לפגוע בבחור, נתן לו הדוד חמור, מזון לשבוע, נאד מים ומס' שטרות. אמר הדוד לבחור:''צא לך לעולם הגדול ונסה את מזלך. אם תצליח, אפילו בקטן, חזור אלי ואתן לך את בתי לאשה''. משהגיעו להרים, התייבש החמור ומת. הבחור, כדי למנוע סירחון וגיחות של ציפורי וחיות טרף, חפר בור וקבר בו את החמור. לאחר קבורת החמור, ישב הבחור אובד עצות אך לא להרבה זמן, היות ולידו עברה שיירת סוחרים נוודים. בירכו הסוחרים את הבחור לשלום ושאלוהו לפשר מעשיו במקום. סיפר להם הבחור:''שמש של צדיק גדול הייתי.
    מידי פעם, היינו הצדיק ואני צועדים להרים, כדי שאדוני יוכל להתייחד עם האל ולבקש על בני האדם. לצערי, בגיחה זו שלנו מת אדוני.
    קברתיו במקום והנני שומר על קיברו מחיות טרף ושאר מזיקין''. שמעו זאת הסוחרים, ירדו מעל סוסיהם והשטתחו על קיברו של הצדיק.
    השאירו הסוחרים לבחור גלילי בדים שיפרוש שטיחים על קבר הצדיק, אוכל למחייתו ומים להרוות נפש והפליגו לדרכם. השמועה על הצדיק פרשה כנפיים ועד מהרה החלו עולי רגל רבים לפקוד את המקום. הבחור החרוץ לא המתין ובנה ציון מפואר ובית הארחה לעולי הרגל. בינתיים, אצל דודו של הבחור הידלדלה תנועת עולי הרגל והדוד תמה לפשר הדבר. מששמע על הצדיק שבהרים, החליט לעלות לרגל ולגלות את פשר סוד ''הצדיק''. כשהגיע הדוד לציון, התפלא לראות את הבחור במקום ושאל אותו לפשר מעשיו. לקח הבחור את דודו לצד ושח לו בלחש:
    ''זוכר את היום ששילחתני מעל פניך? זוכר את החמור שנתת לי? מסכן החמור, מת ופה קברתיו.
    פתאום החלו אנשים לעלות לרגל וככה זה התחיל וכך זה ממשיך''. צחק הדוד צחוק גדול וטפח לבחור על שיכמו:''אתה זוכר את ציון הצדיק עליו אני מופקד? ובכן, זהו אביו של ''הצדיק''
    הקבור פה. לך יש פה צדיק בן צדיק''.

  • 27.

    להעלות את עצמותיו לארץ??? גוואעלד!!!

    אני, 18/09/08 19:59

    ומה יהיה על כל הדולרים שאנחנו עושים מדי ראש השנה על כל הפרייארים?

  • 26.

    את משחיתה דברייך על אוזניים ערלות. הנוסעים הם עובדי אלילים.

    א, 18/09/08 18:40

    התלמידים הראשונים של יש''ו, היו יהודים יותר מהנוסעים לאומן.

    • ל-26

      רעות, 21/09/08 00:16

      כדאי ש תקראי!!
      אני מאחלת לך שהשם יחזיר אותך בתשובה שלמה!!
      איזה הבלים את משברת!!

      שהשם יסלח לך!!!!!!!!

      עובדי אלילים ??
      תתביישי!!



      אולי את?

  • 25.

    לא הבנת? בדקי מדוע בראה''ש מגיעות מאות אוקראיניות יפות לאומן

    נערה עובדת, 18/09/08 18:14

    הם גם נעשות ''צדיקות גדולות'' תמורת סכום קטן מאד...

  • 24.

    הנמענים לכתבה זו לא קוראים אותה. (ל''ת)

    דני, 18/09/08 16:34

  • 23.

    ציפי - למי את פונה ? לסהרורים הפאנטים ?

    מיכאל, 18/09/08 16:13

    אותו רבי נחמן העלה את עצמו לדרגת משיחיות.מעריציו ונאמנן סוגדים לו כמו לאלוהים.
    כולפ שכחו כי היהדות מקדשת את החיים לא את המתים,לראיה משה רבנו מקום קבורתו לא נודע, ולמה ? חז''ל אמרו כדי שקברו לא יהפוך למקום עליה לרגל.

  • 22.

    אמר כי זה המקום נקבע לו מששת ימי בראשית ורק שם יכולה הנפש המרוחקת לקבל

    משה, 18/09/08 16:03

    אמר כי זה המקום נקבע לו מששת ימי בראשית ורק שם יכולה הנפש המרוחקת לקבל את המתנה של ארץ ישראל שהיא בחינת אמונה עוד יש לכתוב רבות רבי נתן כתב בנושא מאות עמודים

    ואיך נותנים לאנשים לכתוב מאמרים שאינם בקאים בנושא

    • נו... אז הוא אמר

      חיים, 18/09/08 21:19

      למה צריך להתרגש ממה שאמר מגלומן

  • 21.

    התעלות ירודה (ל''ת)

    מצפון, 18/09/08 15:35

  • 20.

    ןאם קיים גוף המסוגל....הוא אינו מעוניין.

    שמעון 101, 18/09/08 15:28

    הרבי מאומן הוא נחלת חסידיו וההולכים בעקבותיהם, גם אם לא חסידים מושלמים. זהו עוול המשווע לשמים - שערו את ההון שמזרימים כל המבקרים לידי האוקראינים המקומיים שרק לפני 65 שנה רצחו אותנו כמו כבשים. המארגנים ומיני המאכרים בארץ מרויחים הון עתק מן הנוסעים לאומן, הם המתנגדים העיקריים לשינוי הסטאטוס, זו פרנסתם והם ילחמו עד הסוף כדי שעצמותיו ישארו באומן. כמה חבל.

  • 19.

    ןאם קיים גוף המסוגל....הוא אינו מעוניין.

    שמעון 101, 18/09/08 15:25

    הרבי מאומן הוא נחלת חסידיו וההולכים בעקבותיהם, גם אם לא חסידים מושלמים. זהו עוול המשווע לשמים - שערו את ההון שמזרימים כל המבקרים לידי האוקראינים המקומיים שרק לפני 65 שנה רצחו אותנו כמו כבשים. המארגנים ומיני המאכרים בארץ מרויחים הון עתק מן הנוסעים לאומן, הם המתנגדים העיקריים לשינוי הסטאטוס, זו פרנסתם והם ילחמו עד הסוף כדי שעצמותיו ישארו באומן. כמה חבל.

  • 18.

    לא קיים גוף שיזיז מהלך להביא עצמותיו לישראל... (ל''ת)

    שמעון 101, 18/09/08 15:18

  • 17.

    זר לא יבין זאת...

    דתי לאומי נאור, 18/09/08 15:06

    אין על אומן בר''ה. זו אחת החוויות המדהימות שהיו לי בחיים, קדושה, עצב, שמחה.
    אולי זה המקום היחיד שמקבץ לתוכו את כל חלקי האומה: דתים, אשכנזים, ספרדים, חילונים, מתחזקים, מתנחלים.
    בקיצור, זר לא יבין זאת ובטח מי שמרגיש מהראש

    • גם אקסטזי זה חוויה רוחנית מדהימה. וגם זה לא קשור ליהדות. (ל''ת)

      ברוך, 18/09/08 18:51

    • חילונים לא היו שם. (ל''ת)

      א, 18/09/08 18:53

    • אז תגיד שאתה נוסע ל''חוויה'' אבל לא בשם הדת ! (ל''ת)

      רון, 19/09/08 10:27

  • 16.

    אוי וי ציפי

    טלאור, 18/09/08 14:57

    אם את חושבת שאת יכולה להסביר לעולם
    מה רבי נחמן זצ''ל התכוון יותר טוב מרבי נתן אז '' אשרייך''....
    אין לך מושג מה זה רבי נחמן בכלל
    אין לך מושג מה זה צדיק
    אין לך מושג מה זה תורה
    והכי עצוב שאין לך ולכל מי שמדבר על אומן
    מושג מה זה ארץ ישראל !!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • מזל ש''טלאור'' יודע/ת הכל.

      יהודי, 18/09/08 23:07

      אין גבול ליהירות?!

  • 15.

    אומן

    zev, 18/09/08 14:47

    צודקים כל אלה המתנגדים לטריפ הרוחני הזה.צודק מס 9 אומן ביזנס ענק. צודק מס 6 כאילו היזדמנות כשרה לברח מהבית.וכמובן לעזב את הבית בימים נוראים איזו הרגשה לבני המשפחה הנשארים. בנוסף באם יבדקו את היכולת הכספית של העולים לקבר יתברר שחלק גדול מהם עדר של שנוררים מקבצי נדבות אשר דופקים כל השנה על הדלתות בטענה שלמשפחה אין מה לאכול וכולם זקוקים לנתוח.אבל האמת היא אחרת לגמרי הימים הנוראים שלנו אצל האוקרניות הם באמת הימים הטובים ביותר במשך כל השנה .לאס וגאס קטנה ליד אומן בראש השנה .המבין יבין .והנוסע הקבוע יודע.רק חבל שאנו היהודים בימים נוראים מסבסדים את הכלכלה האוקראינית עם שבימים הבאמת נוראים של העם היהודי בלשון המעטה לא כל כך עזרו לנו .להזכירכם באבי יאר נמצאת באותה מדינה.

    • אין אין אין על האוקראיניות (ל''ת)

      אוהב את זה!, 18/09/08 18:18

  • 14.

    שכחתם שכתבתי בתורה : ''אל תעבדו את המתים '' ? (ל''ת)

    הקב''ה, 18/09/08 14:17

  • 13.

    הם מ-פ-ח-ד-י-ם

    אחד העם, 18/09/08 13:57

    אחרי כל ההתפלמסות הלגיטימית כל רצון לאסור על נסיעה לאומן במסגרת איזשהו איסןר הלכתי מראה את הפחד הגדול של רבנים מסוימים על אף שהכותבת מתייחסת לטענה זו ומתרצת על זה כי כבר פשטה תורתו של רבי נחמן וכבשה את מקומה וזכות קיומה הוא בלתי מעורער היום. מרוח דברי הנגדים ניתן לשמוע כי הפחד הגדול אכן עדיין נושב בתוכם עמוק עמוק בפנים
    אין לי אלא לומר הם מ-פ-ח-ד-י-ם
    תמשיכו ליסוע לאומן אל תפחדו
    אל תקשיבו למה שמנסים לכוף אתכם

    • לא פחד, אלא הבנה שאין כמו ארץ ישראל. (ל''ת)

      @, 18/09/08 14:38

  • 12.

    למה שלא תכתבי על מצב החסה בשטחים?

    שכל אחד יתעסק בתחומו, 18/09/08 13:16

    אולי בזה את מבינה גם כן?
    מאיפה היומרה שלך או של הרב אבינר להבין מה ר' נחמן אמר או רצה. ר' נחמן לא היה יהודי שבמקרה אמר דברי תורה יפים, הוא צדיק וידע טוב מאד מה עשה כשנקבר ''במקרה'' באומן ולמה הוא אמר לבוא אליו לראש השנה, ולמה כל החסידים שלו נוסעים.
    קצת להבין המ זה צדיק, ואז הכל נראה אחרת. יש אנשים שחיים בצורה שונה, ואנחנו מנסים להכניס את העולם לתבניות הצרות שלנו, כאילו הכל עובד לפי השכל שלנו. ממש לא! העולם הזה היה קיים לפנינו ויהיה קיים אחרינו, ויש כמה אנשים יחידי סגולה שמסוגלים לראות את זה, והם קובעים את המציאות ''צדיק גוזר והקב''ה מקיים''.

    • את מדברת נגד מסגרות אך חיה לפי מציאות שקבעו ''יחידי סגולה''? מצחיקולה.. (ל''ת)

      שוש, 18/09/08 13:49

    • מה שברור הוא שהרב נחמן לא היה מתיר הלבנת פנים. (ל''ת)

      נ., 18/09/08 14:13

      • אופס. צודק. לא התכוונתי לפגוע. (ל''ת)

        סליחה, 18/09/08 20:31

    • 3 אותיות - ח ח ח ! (ל''ת)

      רון, 19/09/08 10:28

  • 11.

    מדוע נטפלת דווקא לנסיעה לאומן?

    תמה, 18/09/08 13:06

    בני אדם צריכים להרגיש שהם עוזבים את המוכר והידוע ונוסעים למקום אחר לשם חוויה רוחנית.
    בעבר (הרחוק) היה את מסע העלייה לרגל לירושלים. אדם שגר בגליל, היה נערך לפרויקט - אורז את מיטלטליו, משפחתו וכו' ועומד בתלאות המסע ואז ההגעה לירושלים היתה חוויה רוחנית (שהרי הוא השקיע מאמצים ניכרים בהגעה לשם).
    באופן דומה המוסלמים אימצו את מצוות החאג' למכה - כך ניתן להשיג חוויה רוחנית.
    כיום ירושלים נמצאת בטווח של שעה נסיעה מרוב אוכלוסיית המדינה ושלוש שעות מאלו שממש רחוקים ממנה. העלייה לרגל מאבדת את אפקט החוויה. לכן אנשים מחפשים את אומן. בעוד 20-30 שנה, הטכנולוגיה תתפתח וניתן יהיה להגיע לאומן בקלות ויצטרכו לחפש מקום עלייה לרגל אחר - אולי באנטארקטיקה. חשוב שזה יהיה מקום רחוק (כדי שיהיה קשה להגיע) אבל לא רחוק מדי (בכל זאת, אי אפשר להשקיע משאבים בלתי נדלים).

    • חוויה רוחנית? באומן החוויה היא בעיקר ריחינית, בגלל הצפיפות והסירחון (ל''ת)

      הייתי שם, 18/09/08 13:51

      • זהו בדיוק

        תמה, 18/09/08 14:28

        זה חלק מהחוויה. אסור לה להיות קלה ונעימה. כמו שאומרים באנגלית no pain no gain. צריך להיות (במידה) קשה ומסריח ולא נוח ומאמץ. אחרת לא ירגישו כלום.
        למעשה עקרון בסיסי בכל האמונות - לא להיטיב עם העם, אלא להקשות עליו. האמונה המצליחה דורשת מהאנשים לוותר על דברים (קיום יחסי מין שונים, אכילת מאכלות מסוימים, לקיחה של מזונות יקרים ושריפתם על מזבח או נתינתם לסגל כהונה וכו'). כל עוד לא מגזימים בכך, הציבור מוכן ומזומן לשלם.

    • תלכו לירושלים ברגל.

      באבא נחמן, 18/09/08 14:47

      למחמירים, ניתן גם לזחול, כמנהג ההינדים.

    • לירושליים כן ובודאי - אבל לאוקראינה ??

      רון, 19/09/08 10:28

      זאת הארץ המובטחת ?

  • 10.

    אשרייך צדקת וצודקת (ל''ת)

    אורי, 18/09/08 12:18

  • 9.

    ברסלב עושים מזה ים כסף. עבודת אלילים זה עסק מאוד מכניס (ל''ת)

    יואב, 18/09/08 11:50

  • 8.

    היהודים צריכים חאג' כמו של המוסלמים? תתביישו את חיים בארץ ישראל (ל''ת)

    מנדל, 18/09/08 11:49

  • 7.

    לא. נמשיך להתפלל לקבר השיש של הרבי. זאת מצוה. (ל''ת)

    יודה, 18/09/08 11:48

    • כדאי לבנות גם פסל של הרבי שנוכל להשתחוות לו, מזהב אולי? (ל''ת)

      משה, 18/09/08 13:47

  • 6.

    רוצים לברוח מהאשה והילדים ? תתגייסו לצבא ותעשו מילואים. (ל''ת)

    חודורוב, 18/09/08 11:37

  • 5.

    אז הסרוגים הנוסעים לאומן יהיו קצת יותר רצינים מהפוחזים של בני עקיבא (ל''ת)

    מפחדים מזה?, 18/09/08 11:34

  • 4.

    לא שמענו על ויכוח דומה כאשר מדובר בצרכי עבודה (ל''ת)

    אומן בראש השנה = מטען רוחני לכל השנה, 18/09/08 11:10

    • אתה עוד סוכן נסיעות מבוהל שמפחד ךהפסיד עמלות על טיולים לאומן (ל''ת)

      שלויימה, 18/09/08 13:46

  • 3.

    צודקת. (ל''ת)

    נ., 18/09/08 11:04

  • 2.

    Who is the real Gadol-Hador?

    Isaac Ashmedi, 18/09/08 10:50

    Harav Shmuel Izik Popack Shlita is the real Gadol-Hador

  • 1.

    איך אפשר להשאיר את האישה לבד בראש השנה?!

    שמוליק, 18/09/08 10:47

    אני פשוט לא מבין, ומשתומם נוכח הטרנד שתופס תאוצה בקרב רבים מחבריי. מעבר לטיעונים כבדי המשקל בדבר היציאה מארץ הקודש והניסיון של הכותבת להתחקות אחר רצונו של רבי נחמן, איני מבין איך אפשר לעזוב את הבית ואת שולחן החג שלך מיותם. החיפוש הרוחני של אדם נשוי הוא גם חיפוש זוגי, ופתיחת השנה היא לא רק עניין אישי אלא גם עניין משפחתי. לובשים בגדי חג, הולכים יחד לבית הכנסת, מצטערים על טעויות משותפות ומתכננים שנה אישית-זוגית-משפחתית טובה יותר.

    • וליסוע שבועות לחו''ל לצרכי עבודה לא מקומם אותך? (ל''ת)

      רק כאשר בצרכים רוחניים עסקינן אתה חש התקוממות?, 18/09/08 11:09

      • לא בראש השנה.. בימי חו''ל זה סיפור אחר (ל''ת)

        jj, 18/09/08 13:45

      • כן מקומם אותי. (ל''ת)

        מ., 18/09/08 14:39

      • שאלה דמגוגית..

        שמוליק, 21/09/08 09:54

        וכי עוסקת הכתבה אליה הגבתי בנסיעות לצורכי עבודה בחו''ל? לא. היא עוסקת בנסיעות לאומן בראש השנה.
        כמו כן, בהחלט ניתן לומר שיש בעייתיות מיוחדת בעזיבת הבית בחג, מעבר לעזיבתו בימי חול.
        בנוסף, חז''ל עצמם הכירו ב''פטור'' במקרים מסוימים לעזיבת הארץ כלפי מי שפרנסתו תלויה בנסיעות לחו''ל, ואיני מכיר התייחסות כלשהי בדבריהם להיתר שכזה לשם נסיעה לאומן..
        לסיום, אם ''הצרכים הרוחניים'' של אדם נשוי מובילים אותו להרחיק נדוד מאשתו בחג ולהותרת את שולחנו מיותם, יש בהם פסול שמומלץ לבררו דווקא בימי תשובה אלה.

    • האשה שמחה שאין לה בעל על הראש (ל''ת)

      ולא צריכה לבשל לו, 18/09/08 16:14

    • בטח גם את זה אמר רבי נחמן !

      רון, 19/09/08 10:30

      עזבו את הבית בראש השנה בארץ ישראל - טוסו לאוקראינה - ושם תקבלו את פני השנה החדשה ללא האישה והילדים !

      זאת וודאי היתה כוונתו !

      ''ולא אותי קראת יעקוב - כי יגעת בי ישראל'' - עם קשה עורף !