• 72.

    מה קורה פה????? מה נסגר איתכם???? הכל משחק מעפן!!!!!

    וווואאאאאאווווו????????????, 26/07/10 22:07

    תגידו לי י'חרטטנים!! שמים חצאיות וכיפות, מספרים סיפורים על מגזר של דתיים. שחקנים!! תאמרו- תפסיקו לפחד- תאמרו- שלום אני שומר מסורת, אבל בכללי- אני קצת פחות מאמין באלוקים!
    אני לא רוצה לרגע להכנס לנעליים של כל הרווקים , אבל בוקר!!! אתם מדברים איתי בכזה זלזול על ה' יתברך, כאילו אתם נבראתם כדי לסבול, פשוט אם ה' נותן הכל קל להודות- וכשה' חוסך מאיתנו, יש לנו איזה התר הלכתי להכנס באישות העליונה הזו כאילו זה דבר מוחשי ברמה שלנו- מותק! תגידי תודה לה' שקמת הבוקר, את ומשפחתך!!!
    לפני לא כ''כ הרבה זמן הייתה שואה ואנשים מאמינים!!!! ואם שכחתם מהי שואה, קפצו לאושוויץ.
    מה זה הגועל נפש הזה????
    מי אתם שתדברו ככה על הרב אבינר.
    ובתור אחת שעמדה בכל צדדי ההרכב הדתי לייט, חילוני, דוסים, מתנחלים ועירונים-
    אני רוצה לומר לכם במשפט אחד!
    להיות דתי לאומי- זה לא לומר לחילונים אנחנו כמוכם- אנחנו פשוט שומרים שבת ונוגעים בלי שישימו לב.
    גועל נפש- איך כולם מתייפיפים פה כאילו מגנים על עצמם!
    אני מכירה טוב מאוד את מי שנוגע לפני חתונה ומי שיכול לחיות שנה שלמה ואפילו יותר, בלי נגיעה אחת!!! כולם קיימים!!

  • 71.

    בוא נגיד ש...

    משה, 17/10/08 06:02

    אתה מהדוסים שמעולם לא יצאו החוצה לראות מה קורה בחוץ. סיימת ישיבה תיכונית ורצת להסדר וא לישיבה הגבוהה בלי לראות מה קורה לחברים מסביבך...

    קרה גם לאחי, היום הוא מבין מה זה לחיות עם 10 ילדים!!!
    לא עצרת לחשוב אם אתה עושה הכל כי צריך או כי הרבה אמר. אז כמו שעולמך צר, דעותיך צרות ורדודות.

    תתפלא כמה ''מרכזניקים'' כאלה יש. שנופלים מהר כי לא לימדו אותם להתמודד. רק אמרו להם שאסור.

    לא ראיתי את התוכנית, וסביר להניח שכמו כל תוכנית טלוויזיה ממוצעת היא חוטאת לאמת. אבל ברור שברגע ש''דוס'' כמוך יראה אותך הוא יתנגד בעוד אנשים יותר ליבראליים יהנו ממנה.

    איך שאני רואה את זה אתה פשוט מרגיש שעלבו בדתיות שלך ויוצא למלחמת קידוש ה', כל תגובה כמו שלי רק מכניסה אותך חזק יותר לעולם שלך.
    צא מהבועה. בכל חברה יש שלל גוונים כמספר האנשים בה. לכל אחד מחשבות, אמונות ורצונות משלו. אולי אתה לא יכול להזדהות אם אף אחת מהדמויות וזה סבבה. אבל אל תתקוף.
    ולגבי ההערה על הבחור החילוני המתחשב לעומת הדתי המתוסבך אז נראה לי שאתה מהסוג המתוסבך. מה לעשות שלא לימדו אותך מעולם איך להתייחס לאישה.... כמוך כמוני. אצל החילוני זה בא בטבעיות כי הוא רואה אחים וחברים ולומד מהם.

    שתהיה שנה טובה

    מ

  • 70.

    בא נגיד את האמת

    אתה מתחסד, 10/10/08 07:05

    אני מציע לך לקרא שוב ושוב את מה שכתבת
    עד שתבין מה לא בסדר

  • 69.

    הקטע עם דב אולבויים הזוי לחלוטין ומיותר.זאנ'ר אחר. (ל''ת)

    צופה, 07/10/08 20:26

  • 68.

    הנסיך האמיתי זו ההצגה ''בעצב תצאי עם בנים'' (ל''ת)

    אני, 07/10/08 20:11

    • אמת!!1ההצגה הזו היא שיעור באמונה. יש יצירה יהודית אמתית.

      צופיה, 07/10/08 20:46

      הצגה מדהימה ומרגשת. שנוגעת בכל אחת וגם מעבירה ביקורת חברתית שגורמת לחשיבה. חשוב לראות . מה גם שהיא מצחיקה בטרוף. פשוט הנאה צרופה.

      • צודקת.חשוב ליצור עם אחריות ולא רק להראות מציאות (ל''ת)

        וואוואי, 11/10/08 19:57

  • 67.

    אני כ''כ מזדהה

    מיטל, 23/09/08 16:12

    הוצאת את המילים מגרוני!!
    שמחה שיש עוד אנשים שמרגישים כמוני!

  • 66.

    יוני אתה וחברך הכבדים עם הקיטבק והפקל גורמים לעיות הדימוי הדתי

    גאולה מגלה, 22/09/08 00:06

    המאצו הפתוח בעל גבולות ועקרונות מול הדתי החנון ,המתוכנת,המובל והמושפל כיורם לבקן שמהנהן להן לכל פניה מבלי ששמע את סופה דיי אנחנו רוצות גבר ,גבר כמו ,,,,,,
    נו גם אני חנונה בישנית

  • 65.

    אתה יושב בבית ושומע רק ערוץ 7

    רווק, 21/09/08 23:33

    אין לי הרבה מה לומר. מלבד,להעמיד דברים על דיוקם, לייזי הצליח בצורה כה אמנותית להעלום על המרקע מחשבות שעוברות בראשו של רווק מתבגר. פשוט התעוררו! זה לא נגד אף אחד! זאת הצגת מציאות, קשה אמנם, אבל מציאות, שרבים מבוגרי ''בני-עקיבא'' חווים.

  • 64.

    הגיע הזמן שמישהו יגיד את הדברים הנכונים (ל''ת)

    רננה, 21/09/08 23:29

  • 63.

    יוני! במילה אחת - מצויין!!! (ל''ת)

    י, 21/09/08 22:50

  • 62.

    יוני, אולי תצאו לנו מהווריד?

    ביצתית, 21/09/08 17:13

    אתה, הרב אבינר, רבקה שמעון...
    נמאס לנו לשמוע את הביקורות המשעממות על ''רווקות מאוחרת''. כולם חכמים גדולים כי כולם התחתנו מוקדם ולא יודעים מה זה להיות רווק בגיל 30.

    וכל הטענות שלך על ''חוסר צניעות''-מילא אם הסידרה הייתה מוצגת בערוץ ''תכלת'' או משהו כזה, אבל היה מוצגת בלווין ואפילו סקס אין שם אז על מה אתה מתרעם?

    וסתם שתדע,
    הסידרה הרבה יותר ''נקיה'' לעומת מה שקורה בפועל בביצות. לייזי היה עדין ביותר כנראה.

    בתור אחת שקצת מבינה אני בהחלט יכולה להגיד שהסידרה מעולה, הבימוי והמשחק מעולה, ולצערי אפילו הכאב אמיתי לכמה מאיתנו.

  • 61.

    גם יוני לביא חי בבואה...

    ברני, 21/09/08 15:23

    וזה מאכזב מאוד, כיון שיוני ידוע בפעילותו הברוכה, ובמעורבותו החברתית, מסתבר שגם הוא כמו כל חבריו להנהגת המגזר...

  • 60.

    זו סדרה מהחיים שמדברת אלינו הדתיים ישר ללב

    ברוך, 21/09/08 12:40

    אצלנו הנשואים ובעלי המשפחות במודיעין הסידרה נצפית באדיקות.
    מתכנסים כמה חברה פעם בשבוע שבועיים ורואים פרק שניים. זו כמובן שיחת היום בבית הכנסת.
    ההסכמה הגורפת היא שזו סידרה מהחיים שלנו למעט פספוסים קטנים פה ושם.

    לעניין התוכן. הסדרה נוגעת בנושאים שמדברים אלינו הדתיים ושמעניינים אותנו. הגבולות, מגבלות לבוש ונגיעה, יחס בין בני זוג, חיפוש קשר ואהבה, קשר עם חילונים, ישיבה מול עבודה, הדתי המרכזניק ודרך חייו, האשה ומעמדה בעולם הדתי, השלכות של פינוי גוש קטיף, הברסלבים, הפחד מקשר, הרצון בקשר, ועוד ועוד ועוד. כל פרק מוסיף עוד נושא שתמיד מוכר לנו הדתיים.

    אולי זה לא שיחות הגות מעמיקות אבל זה בהחלט נוגע בחיינו אנו

  • 59.

    זו סדרה מהחיים שמדברת אלינו הדתיים ישר ללב

    ברוך, 21/09/08 12:35

    אצלנו הנשואים ובעלי המשפחות במודיעין הסידרה נצפית באדיקות.
    מתכנסים כמה חברה פעם בשבוע שבועיים ורואים פרק שניים. זו כמובן שיחת היום בבית הכנסת.
    ההסכמה הגורפת היא שזו סידרה מהחיים שלנו למעט פספוסים קטנים פה ושם.

    לעניין התוכן. הסדרה נוגעת בנושאים שמדברים אלינו הדתיים ושמעניינים אותנו. הגבולות, מגבלות לבוש ונגיעה, יחס בין בני זוג, חיפוש קשר ואהבה, קשר עם חילונים, ישיבה מול עבודה, הדתי המרכזניק ודרך חייו, האשה ומעמדה בעולם הדתי, השלכות של פינוי גוש קטיף, הברסלבים, הפחד מקשר, הרצון בקשר, ועוד ועוד ועוד. כל פרק מוסיף עוד נושא שתמיד מוכר לנו הדתיים.

    אולי זה לא שיחות הגות מעמיקות אבל זה בהחלט נוגע בחיינו אנו

  • 58.

    תנוח מר לביא...

    איציק, 21/09/08 12:18

    לא נגעת עד החתונה? מתי התחתנת, אחרי שבועיים עם הבחורה?...
    די עם הצביעות, זה לא תורם לך...
    בתור אחד שיש לו חברים בביצה הנ''ל,
    אני יכול לומר לך שלא רק שהסדרה משקפת נאמנה את חייהם של החבר'ה שם, היא אפילו מציירת את זה בנימה אופטימית משהו - ברוב המקרים, לא צצים אנשים חדשים בחייהם כמו בסדרה...
    אז נכון שהם קצת קיצרו תהליכים עם המרכזניק, אבל צר לי להרוס לך מיתוס, לשחוט פרה קדושה לרגלך (או סתם לדחוף לך ספויילר...) - גם הם ''חוטאים'' לפעמים באהבה לנשים...
    עמיתוס, אח שלי, מתי נפגשים???

  • 57.

    מסכים ולא מסכים

    הצפרדע, 21/09/08 10:44

    גם אני צפיתי באדיקות - עד בערך הפרק של המקווה שם נמאס לי מהמראות (בכל זאת- אלול אתם יודעים...). לדעתי, הסדרה התחילה טוב והמשיכה להיות עוד סידרה חילונית שעוסקת בדתיים. מה שמפריע לי במאמרת היה ''המחשבה איך החילונים חושבים עלינו'' צאו כבר מהקונספט הזה! את מי זה מעניין לכל הרוחות? מה איכפת לי מה דני כהן מתל אביב חושב עלי?
    אבל אין ספק שיש נסיון מעניין לגעת בנושא כאוב אשר חייב פתרון

  • 56.

    מי

    ל, 21/09/08 10:29

    לא יצאת עדיין מהישיבה לעולם האמיתי, לעולם שבו לא מערבים את אלוקים בכל מה שקורה פה על פני הארץ.
    למה ? כי אם נערב אותו אז נגלה כי אנחנו נשארנו רווקים רק בגלל חוש ההומור הדפוק שלו. שכל הבדיחה היא בעצם על חשבוננו, אין תשובה אחרת שיכולה להסביר למה מסתובבים עשרות ברחבי שתי הביצות ולא מתחתנים. לא יכול להיות שגם אחרי 80 דייטים אני נשארתי רווקה וכל שאר מטומטמות העולם נשואות ויולדות ללא הבחנה.
    מה לעשות מחוץ לעולם הישיבה הטהור והשלו שלך , חי שם בין עננים לבנים ושמיים כחולים פה על פני הארץ לא מקבלים את מה שרוצים, לא יש כאלה שבכלל לא מקבלים , גם לא אחרי 32 שנים של בדידות וקנאה באחרות.
    אולי אצל, יש קשר ישיר לאל למעלה אז כל בקשה שלך נענת אבל אצלנו פה, בעולם האמיתי זה לא המצב.

    נמאס מנשואים שמחנכים את כל העולם ואותנו.
    זה שאנחנו רווקים לא גורם לנו להקשיב לבקורת הילדותית שלך.

    נודניק .

    • מסכימה עם כל מילה שלך! (ל''ת)

      אני, 21/09/08 13:34

    • הוא לא אשם במצבך, אל תאשימי אותו

      Drusilla, 29/09/08 22:58

      צר לי על שנות בדידותך ותקווה שתמצאי בחור כלבבך.
      את מאשימה ''תפיסת עולם'' שהכותב מציג, לא אותו אישית. כאמור בתפיסתו מחזיקות ''כל מטומטמות העולם'' ש''יולדות בלי אבחנה''.
      את יודעת במה את צודקת? שלא צריך להיות חכמה כדי להיות נשואה.או גרושה. אפילו בעולם האמיתי יודעים את זה. אבל בעולם ההזיות והאשליות של כל אלו שרוצים ללמד את כולם אפה הטעות שלהם ואפה הם נכשלו, לא יתכן כישלון. את הכישלון בכך שאת מפנימה אותו.
      לא צריך להיות חכמה כדי להיות רווקה. רק להיות בנאדם. הסירי את האיסורים מעלייך ובואי תראי מה את באמת מסוגלת. אם את לא מסוגלת זאת התשובה. אין צורך לקנא, רק לפרוש כנפיים לחופשי, ובואי נראה אם את תהיי מסוגלת למה שאת מתימרת להיות, בלי תרוצים ובלי אלוהים.
      את לא בדיחה גרועה של אלוהים, את בדיחה גרועה של מי שהסכמת להיות הבדיחה שלו. תפסיקי להיות בדיחה ותתחילי להיות בנאדם.
      עוד חמש שנים אני אהיה במצבך אם אלך בדרך שבה את הלכת. וזה מפחיד מאוד.

      • עוד מצטדק

        משה, 17/10/08 08:19

        מה עם ''אל תדון אדם עד שתדיע למקומו''

        אה... שכחתי עוד ''דוס'' עם אחד בפה ואחד בלב

  • 55.

    מר לביא

    מאמר מעצבן, 21/09/08 10:29

    לא יצאת עדיין מהישיבה לעולם האמיתי, לעולם שבו לא מערבים את אלוקים בכל מה שקורה פה על פני הארץ.
    למה ? כי אם נערב אותו אז נגלה כי אנחנו נשארנו רווקים רק בגלל חוש ההומור הדפוק שלו. שכל הבדיחה היא בעצם על חשבוננו, אין תשובה אחרת שיכולה להסביר למה מסתובבים עשרות ברחבי שתי הביצות ולא מתחתנים. לא יכול להיות שגם אחרי 80 דייטים אני נשארתי רווקה וכל שאר מטומטמות העולם נשואות ויולדות ללא הבחנה.
    מה לעשות מחוץ לעולם הישיבה הטהור והשלו שלך , חי שם בין עננים לבנים ושמיים כחולים פה על פני הארץ לא מקבלים את מה שרוצים, לא יש כאלה שבכלל לא מקבלים , גם לא אחרי 32 שנים של בדידות וקנאה באחרות.
    אולי אצל, יש קשר ישיר לאל למעלה אז כל בקשה שלך נענת אבל אצלנו פה, בעולם האמיתי זה לא המצב.

    נמאס מנשואים שמחנכים את כל העולם ואותנו.
    זה שאנחנו רווקים לא גורם לנו להקשיב לבקורת הילדותית שלך.

    נודניק .

  • 54.

    עידו אתה גאון (ל''ת)

    התמונה מקסימה., 21/09/08 10:27

  • 53.

    אתה חי בעולם משלך

    מר לביא, 21/09/08 10:26

    לא יצאת עדיין מהישיבה לעולם האמיתי, לעולם שבו לא מערבים את אלוקים בכל מה שקורה פה על פני הארץ.
    למה ? כי אם נערב אותו אז נגלה כי אנחנו נשארנו רווקים רק בגלל חוש ההומור הדפוק שלו. שכל הבדיחה היא בעצם על חשבוננו, אין תשובה אחרת שיכולה להסביר למה מסתובבים עשרות ברחבי שתי הביצות ולא מתחתנים. לא יכול להיות שגם אחרי 80 דייטים אני נשארתי רווקה וכל שאר מטומטמות העולם נשואות ויולדות ללא הבחנה.
    מה לעשות מחוץ לעולם הישיבה הטהור והשלו שלך , חי שם בין עננים לבנים ושמיים כחולים פה על פני הארץ לא מקבלים את מה שרוצים, לא יש כאלה שבכלל לא מקבלים , גם לא אחרי 32 שנים של בדידות וקנאה באחרות.
    אולי אצל, יש קשר ישיר לאל למעלה אז כל בקשה שלך נענת אבל אצלנו פה, בעולם האמיתי זה לא המצב.

    נמאס מנשואים שמחנכים את כל העולם ואותנו.
    זה שאנחנו רווקים לא גורם לנו להקשיב לבקורת הילדותית שלך.

    נודניק .

  • 52.

    הקטעים הלא צנועים בהחלט לא הוסיפו. הסדרה יפה בלעדיהם. (ל''ת)

    צופה, 21/09/08 10:21

    • מסכים בהחלט (ל''ת)

      ציפופו, 21/09/08 10:59

      • אבל מה לעשות שזו האמת? (ל''ת)

        ג'ימס בונד, 21/09/08 12:02

  • 51.

    אמת, הייתי צופה אדוק ונמאס ... (ל''ת)

    דורי, 21/09/08 07:52

  • 50.

    לא ''אלוקים'' חסר שם. אם כבר - אלוהים. עם ה'. האות החמישית. ה'. אלוהים (ל''ת)

    עד המלה הזו היית בסדר, 19/09/08 22:06

  • 49.

    מילה בסלע

    צופה, 19/09/08 14:09

    כל מילה נכונה!!!

  • 48.

    מילה בסלע

    צופה, 19/09/08 14:08

    כל מילה נכונה!!!

  • 47.

    גם הבנות לא משהו......

    בייני''ש, 19/09/08 14:02

    הודיה עם תסביך הזהות שלה, רעות עם השאיפה לדומיננטיות ועליונות ויפעת עם הנטייה להימשך לגברים שלא יודעים להעריך אותה או שהם בילתי ניתנים להשגה.

    אברי הוא מושלם כי השריטות של החילונים הם לא הנושא כאן.

    כל הנושא הוא טעון רגיש ומביך, לרבנים נוטים להציג את הרווקות המאוחרת כתוצר של החברה של החברה החילונית שאותם רווקים מתדפקים על דלתותיה, ולא היא, הבעיה נעוצה בכך הדתיים הלאומיים הם בד''כ אנשים מאוד נחמדים וערכיים אבל לא פחות אימפוטנטים ריגשית.

    בצבא אני ניפגש עם זה מדי יום, כן, דתיים לייט הם אנשים שאצלם הפחד ממחויבות הוא די בולט או מבילבול אמוני ערכי או מסתם אורח חיים נהנתני ומנותק ריגשית שהם פיתחו לעצמם, ביינישים נוטים להיות אנשים ביישנים ומופנמים וקצת חסרי חסרי טאקט באופן כללי , מרכזניקים זקנים הם לרוב תוצאה של אסקיפיזים ורצון להתגונן מפני מהעולם האמיתי בצל חיקה החם של הישיבה מתוך פחד וכן..... איפנטיליות.

    אבל בשורה תחתונה עם כל אוטנטיות המכאיבה חוסר הצניעות בסידרה מהווה בושה וכלימה, ניתן להעביר את המסר גם בלי על שום הלכה.

    • תגובה לעניין,ביניש

      מירב, 20/09/08 23:53

      בתור ביניש מופנם,אתה קורא את המפה של הגברים הדתיים לא רע בכלל..

  • 46.

    סדרה מטופשת רדודה מגעילה! (ל''ת)

    יייייייייי, 19/09/08 13:52

  • 45.

    מממש לא הסדרה הכי מדוברת במגזר תפסיקו להשלות את עצמכם!

    שיר, 19/09/08 13:44

    סדרה טפשית ורדודה וא משקפת שום דבר מהדת היהדית ולא מהמגזר
    תפסיקו לחפש ריטניג ע''י עשיה מטופשת של סרטים מטופשים ורדודים מאוווד מאוד

    ככה לא נראה המגזר ולא יראה והחילונים שמשחקים שם היו מתים להיות רבע ממה שאנחנו
    לכו תחפשו תחברים שלכם רואים שמשעמם לכם!

  • 44.

    בתור ביצתית לשעבר- הסדרה מייצגת מאד

    ורד, 19/09/08 08:37

    כן, בגיל 30 מה שמעניין אותך זה רק דייטים. לא עד כדי כך מוזר, לדעתי, כשזו המטרה המרכזית...
    וכן, בגיל 30, מעטים מאד האנשים שנשארים שומרי נגיעה, אם כי אני בטוחה שהם קיימים.
    וכן, בגיל 30, הרבה מאד גברים שנשארו רווקים הם מתוסבכים. לא הייתי אומרת נכים רגשית בהכרח, אבל מתוסבכים- בהחלט.
    בכל מקרה, סדרה היא לא חיקוי מדוייק של המציאות וקצת מצחיק לצפות להכניס ב-45 דקות גם משפחה, עבודה ולימודים, כשהנושא הוא חיפוש זוגיות.
    בעלי ואני, בכל מקרה, מאד נהנים לראות את הסדרה, שעשויה היטב ופשוט מעניינת.

    • הינה מה שרצת לאמר

      Drusilla י-ם, 30/09/08 16:58

      כן, בגיל 30 מה שמעניין אותך זה רק מה יגידו עליך ויחשבו עליך. לא עד כדי כך מוזר, כשאת תיכוניסטית שהתחפשה לבחורה בוגרת ומשלה את כל העולם, להשלות זו המטרה המרכזית...לשכנע את כולם שאת מה זה מתוחכמת שבתוכך את ילדה מתבגרת...וכן, בגיל 30 יש עדיין בתולות. אם כי אני בטוחה שהן תגענה כך לגיל 40. וכן, בגיל 30 הרבה מהגברים שנשארים רווקים הם כבר לא טפשים, לא הייתי אומרת כמו בגיל 20 בהכרח, אבל לא טפשים-בהחלט. הם כבר יודעים לזהות בנות כמוני. בכול מקרה, הסדרה אינה חיקוי מדויק של המציאות כי המציאות נוראה בהרבה וקצת מצחיק לצפות להכניס בראש חלול של ביצתית כמוני בת 30 לשעבר אישיות וכושר החלטה של אישה בוגרת, שהמטרה היא להיות נשואה ומטומטמת. בעלי המסכן, בכל אופן, שלא ידע עם איזה תסבוך הוא מתחתן (אני גם לא נותנת לו בקלות...נו, אחרי כל כך הרבה שנים בביצה!) מאוד נהנה לראות את הסדרה שנותנת הסבר חלקי ליצור עמו הוא התחתן. זה שהתחתנתי בנות יקרות, זה לא בגלל שאני כזאת חכמה, אלא בגלל שאיזה גבר סוף סוף קיבל אחריות עלי, ועל הרווקות שלי, זה לא היה תלוי בי מעולם.
      אבל אני טובה בלכתוב טוקבקים שמאחוריהם לא עומד דבר, רק בחורה ריקנית וטפשה, שמיחסת את נישואיה לסבל שעבר עליה שנים בביצה.
      את יודעת מה מתוקה? על כך אחת כמוך יש עוד 10 אולי או 20 שלא התחתנו וגמרו, שוד ושבר, מנופחות...מתרומת זרע.
      ראו הוזהרתן בנות וראו הוזהרתן!!!!!

  • 43.

    לביא, רואים שאין לך מושג ...

    תושב השכונה, 19/09/08 07:51

    לביא, אין לך מושג כי הסדרה משקפת הכי קרוב שאפשר את המציאות, אתה טוען שהאנשים שם מתמקדים רק בדייטים, בהשוואה לחברים שלך הדוסים שלא עובדים ונתקעים בישיבות שנים, בסרוגים מדובר באנשים עובדים עם שאיפות,למשל נתי - רופא, רעות - עוסקת בחשבונאות , - הודיה - סטודנטית וכו' .הם גם משתתפים בתפילות , הולכים לקולנוע - סמדר ויוצאים לבתי קפה , אך מה לעשות שעניין הדייטים והרצון למציאת בן זוג מעסיק את רוב שעות הפנאי שלהם גם העניין המשפחתי לא רלוונטי הם פוגשים את בני משפוחתיהם פעם בשבועיים, שלוש - דבר שהוא כך גם במציאות. פעם הבאה שאתה כותב משהו תברר אותו

  • 42.

    הכותב צודק. ידוע שדתיים עשויים עץ ואסורים עליהם הנאות החיים (ל''ת)

    אכול ושגול חילוני, 18/09/08 18:18

    • החיים הטובים

      אחיסמך, 15/10/08 20:46

      זה בכלל לא נכון!!! רק הדתיים באמת יכולים מהחיים בלי סוף

    • המשך

      אחיסמך, 15/10/08 21:20

      אחי היקר!!!אתה מוזמן להיצ טרף לחיים הטובים של הדתיים אני מבטיח לך עונג בלי סוףמחיים מלאי תוכן ומשמעות

  • 41.

    חרדי ורוד

    זימרית, 18/09/08 18:14

    ברמה ירודה שכזו ממש עצוב שככה אתה מדבר דקה לפני שספרי השנה נפתחים.
    המלך שלנו שהוא הקדוש ברוך הוא הוא אבל'ה רחום וחנון ארך אפיים רב חסד ואמת..
    אני מקווה שהוא יבין למה התכוונת בתגובה הפטתית שלך

  • 40.

    על מה אתה מדבר?? (ל''ת)

    חני, 18/09/08 16:03

  • 39.

    סידרה לא אמורה לשקף בדיוק את החברה

    ??, 18/09/08 13:26

    כל סידרה מתמקדת בתחום מסויים בחיים של הדמויות. זה לא ריאלטי שאמור להראות הכל. היוצרים בדרך כלל מתמקדים בחלק מסויים מהחיים.

  • 38.

    למה

    טליה, 18/09/08 13:24

    אי אפשר פשוט לפרגן קצת לליזי שפירא! יישר כוחו על סדרה מעולה שעשויה היטב!ליהוק שחקנים מעולה!והכי חשוב סדרה שמראה את המציאות היטב.מה רע בזה? רק למצוא שלילי כל הזמן.די כבר! אם זה מה שאתה חושב סימן שלא הבנת כלום, לא באמת כואב לך על תופעת הרווקות!כי זה העניין בעצמו!הבנת? שמים על זה את הדגש בסדרה ולא להראות כמה מצוות אנחנו מקיימים זה כל אחד כלפי בורא עולם, כל אדם והקב''ה מולו.

  • 37.

    כמה דברים:

    אני, 18/09/08 13:07

    זאת לא סדרת על יחסים באיזה סימנריון הדרכה זו סדרת דרמה טלויזיונית כך שכל הפרספקטיבה על הסידרה משתנת באחת
    אני מניחה שלא יצאת מעולם עם בחורים ולצערי הרב (והוא רב תאמין לי) מצב הנכות הרגשית כמתואר לעיל
    ותתפלא אפילו מרכזניק אדוק נופל ואפילו שודד בחיים האמיתיים

  • 36.

    סדרה גדולה!

    בלה בלה, 18/09/08 12:53

    אני דתי. מתנחל בעברי. מתענג על כל פרק. מצפה לפרק הבא כל שבוע. נהנה מכל רגע.

    זה לא מעניין אותי כמה זה משקף או לא. אבל יש דברים שאני רואה מחיי ומחיי הסובבים אותי בסידרה הזאת. אני לא חושב שזה משקף את כולם. אני לא חושב שמישהו חושב ככה. ומי שכן חושב - יש לו חוסר הבנה במהי יצירה אישית.

    אני חושב שלייזי שפירא עשה עבודה מצויינת. סחטיין.

  • 35.

    לא ממש קופרניקוס

    החטא ועונשו, 18/09/08 12:15

    הנה מיצג מובהק של ריאקציונריות דוסית. לא צנוע, מחמיא לחילוניים ושאר פתפתי ביצים. בשורה התחתונה מדובר באחת הסדרות המדוייקות, הנוגעות ללב והאיכותיות שהופקו בישראל אי פעם. הבוז למלעיגים

  • 34.

    כל מילה בסלע

    אהרון, 18/09/08 11:19

    אני מסכים מאוד עם הכתבה

  • 33.

    דתיים לאומיים הם חילונים עם כמה מנהגים יהודיים (ל''ת)

    מהותו של הציוני דתי (קודם ציוני ואח''כ דתי!!!), 18/09/08 11:00

    • איזה שטויות

      דתיה מבית, 18/09/08 12:11

      יש כל כך הרבה סגנונות גם בתוך החברה הדתית לאומית, ובכלל כל אדם לגופו.
      אני מכירה המון, המון דתיים לאומיים צדיקים בני צדיקים. אנשים שמוסרים את נפשם על לימוד התורה, על המצוות, על גמילות חסדים, בדרך שבה הם מאמינים, ללא עצימת עיניים מוחלטת מהעולם הזה, אלא התמודדות יומיומית אמיתית.
      וההוכחה שלך , של קודם ציוני, אח''כ דתי, לא מוכיחה כלום. קודם דתי, אח''כ לאומי... זה ממש לא העניין.
      בקיצור, אתה לא מכיר את האנשים הנכונים, אלא רק את אלו שמראים לך בתקשורת. צר לי.

  • 32.

    נו, דתילונים, מה כבר אפשר לצפות? (ל''ת)

    מי חשב אחרת?!, 18/09/08 10:58

    • וכמובן רק מאנשים חרדים ניתן לצפות... (ל''ת)

      חושב אחרת, 21/09/08 12:04

    • השמצה

      אחיסמך, 15/10/08 21:49

      הם לא דתילונים עובדה שחשוב להם לשמור צניעות כשרות ושבת

  • 31.

    תתבגרו........

    רחל, 18/09/08 10:30

    הכותב בטח התחתן בן 20 ואין לו מושג ירוק מה זה להיות רווק בן 30 , עזבו אותו, תנו לו ולכמותו להתבגר קצת ולהבין שסרוגים זה
    ב-ד-י-ו-ק החיים האמיתיים... אין מה לעשות - הבחורות שוות בהרבה מעל הבחורים שלרוב באמת אימפוטנטים רגשית , זאת עובדה.. וכן, לצערנו, מעטים הרווקים שעוד שומרים נגיעה בגיל 30, מה לעשות? אני בטוחה שאם היוני הזה היה נשאר רווק- גם הוא לא היה שומר נגיעה..

    • הוא בטח התחתן עם רב שהאכילו מיץ תורה ישר מהלולב (ל''ת)

      הרב השובב, 18/09/08 11:02

    • דווקא לא!

      חגית, 18/09/08 12:51

      הכותב לא התחתן בגיל 20, דווקא קרוב יותר ל-30....

      ולא כולם נוגעים בבנים! זה נכון שהמצב מחמיר ככל שהגיל עולה ובכל זאת: לכל אחד יש את הקווים האדומים שלו גם בגיל מבוגר!!!

  • 30.

    פגעת בול!!!!! (ל''ת)

    ירושלמי, 18/09/08 10:02

  • 29.

    ''הדור הצעיר''

    יאיר, 18/09/08 09:42

    יוני לביא זה לא הדור הצעיר...
    הסדרה מדוייקת להחריד, ולכן זה כל כך עצוב לראות אותה.
    מי שלא מבין את זה הם חרדלים שהתחתנו ילדים, הם באמת חיים בסרטים ולא מבינים שאפילו החברים הכי דוסים שלמדו איתם, אם הם נשארו רווקים עד גיל שלושים הם כבר... תסלחו לי על הביטוי שמתאים ל''חברים מקשיבים''... לא בדיוק שומרים נגיעה וכאלה.
    יש לזה שם, קוראים לזה ''התבגרות''.

  • 28.

    שולי רנד אחד ויחיד. אין לו לצערנו מתחרים בציבור הדתי לאומי

    קטמוני נשוי, 18/09/08 09:34

    כל מה שיוצא מסדרה רדודה וחפיפית זו הוא מסקנה אחת: הנסיונות של היוצרים למצוא חן בעיני החילונים יותר מאשר להוציא את המיטב מהעולם הדתי לאומי ומה שהוא מיצג - נדון לכשלון מוחלט. הסדרה אינה עולה בקנה אחד עם ההלכה ולדעתי אסור לראותה!!! עדיף לראות סדרות רדודות מחו''ל -שם יודעים שזה עולם אחר משלנו. מי שיראה סדרה זו יכול לחשוב שאם זו סידרה של דתיים אז כל מה שיש בה - מותר.
    האם הציבור הדתי לאומי לא יכול להוציא מקרבו יוצר אותנטי, מקורי, חזק באמונתו ובאורח חייו ולא מתבייש בו אלא גאה בו - כמו שולי רנד? והרי הסרט אושפיזין מצא חן גם בעיני חילונים רבים, דוקא מתוך עומקו, טוהרו ואמותנו התמימה.
    בספרות אמנם הגענו לכך - הרב סבתו, מיכאל שיינפלד ועוד. בקולנוע אנו בפיגור גדול.
    מי מוכן לזרוק את הכפפה???

  • 27.

    או במשפט אחד:חילול ה' גדול (ל''ת)

    איזק, 18/09/08 09:06

  • 26.

    קבלו נקודת מבט של ''חילוני ממוצע'' על הסדרה

    מוטי, 18/09/08 09:05

    ראיתי שהכותב שואל את עצמו מה עובר בראשו של חילוני ממוצע שרואה את הסדרה (ומייד לאחר מכן כמובן התשובה, כאילו הוא אחד כזה).
    אז ככה... ראיתי כמה פרקים בסדרה הזו ומעבר למשחק המצויין, תסריט לא רע ובניית דמויות מעניינת, אם הייתי חושב שהדמויות הללו אמורות לייצג איזה ''מגזר'' (והן לא, ממש לא) הייתי מתרשם מאד לטובה מן הדמויות הללו.
    אנשים טובים כולם, בעלי ערכים ולכל אחד מהם יש כמה בעיות כמו לכולנו.
    אם רוצים לעשות השוואה, אפשר להשוות את הדמויות בסדרה לדמויות בסדרות דומות שנעשו על ''חילונים'' כמו פלורנטין וכאלה.
    אנשים מושלמים יש רק בסיפורי ילדים וללא קונפליקטים ובעיות אין מה לעשות עם זה כלום מבחינה אומנותית.
    בקיצור, לדעתי הסדרה הזו עושה ''שירות טוב'' למגזר שלך בעיני החילונים או לפחות בעיני.
    ולגבי הדמות הנעדרת בסדרה, כנראה שלא מצאו מישהו שיוכל לשחק אותו. אולי בפעם הבאה יקראו לך לשחק אותו.

  • 25.

    מי שרוצה עומק - קורא ספר !

    דליה, 18/09/08 08:55

    הטלויזיה שטחית ומסלפת במהותה.
    הספר החדש של מיקי שיינפלד ''מים שאין להם סוף'' מוכיח שאפשר אחרת - הוא משקף את חייו של רווק דתי על כל התחומים והקשרים שבהם - כולל עם חברתו - בצורה נקייה, עמוקה ורצינית.
    והוא מרתק !!!

  • 24.

    הדת החדשה של הרפורמים בכינוי מסורתי-צריכה בירור אמיתי.

    אמת מארץ תזעק, 18/09/08 01:07

    אידאולוגיה כמו דרך ארץ ויישוב הארץ אף אם נראית כמצווה חשובה אינה מחליפה את עיקרי התורה עליהם נאמר יהרג ובל יעבור-קדושה היא מעיקרי הדת ולכן מי שאינו מקבל אותה עקרונית שום דגש אחר לא מכפה,ומצד התורה הוא כופר בכולה למעט אם נכשל בגלל יצרו אז יכול לעשות תשובה,ואינו נקרא כופר...כל דיעה אחרת מנוגדת לכל חכמי ישראל בכל הדורות(למעט הרפורמים).

  • 23.

    אאוץ,. נשמע כאילו דרכו לך על יבלת. (ל''ת)

    לא מתאים לך? זפזפ. זו רק טלוויזיה, 18/09/08 00:48

  • 22.

    את הדתילוני כולם מכירים-מה עם קצת מהעולם החרדי,שלא באמת מוכר לחילוני.. (ל''ת)

    ירא שמיים, 18/09/08 00:47

    • אני כרגע מיעץ לסידרה כזו בהכנה, שתיקרא ''אדמו''רים וחתיכים''

      הרב השובב, 18/09/08 11:01

      יש לנו כבר 3 פרקים עם תסריט סגור:

      ''מברכים על הלולב''
      ''ארבעה רבנים ונער אחד''
      ''רטובים במקווה''

      כל הצדדים הלוהטים של החיים החרדים! שטריימלים אופנתיים ועכוזים כשרים!

    • מה אם הסדקה החצר - שלדעתי פשוט נפלה !!!

      ר., 21/09/08 10:21

      הוא היה די אנושי אבל גם הראה אנשים צדקים באמת והעומק של עולם התודה. וגם חולשות אנוש.

  • 21.

    הסדרה מצוינת, רק השם שנתנו לה מטעה

    יעל, 17/09/08 23:12

    אני מסכימה עם כותב המאמר בדבר אחד: השם של הסדרה מרמז שהיא מתארת את כל הציבור הדתי לאומי, וזה כמובן לא נכון. אבל את הביצה הירושלמית הוא כנראה בכל זאת מתאר יפה, ולדעתי אפילו באופן מרגש ומוצלח.

  • 20.

    מדויק כמעט לחלוטין. ולואי ונתבדה מעט בהמשך. (ל''ת)

    שלומי, 17/09/08 23:04

  • 19.

    כל מילה זהב (ל''ת)

    רווק סרוג, 17/09/08 21:29

  • 18.

    אלוקים חסר?!

    מיצי, נוה-יללות, 17/09/08 20:57

    ואולי הוא חסר בצורה שבה אתה תופס אותו, כמישהו ש''מכוון את חיינו'', ''אבא שמשגיח עלינו'' ויתר פרפראות ברסלביות-חב''דניקיות שעושות מהקב''ה סוג של יועץ פסיכולוגי ולא מישהו שאליו מתפללים ומקיימים את מצוותיו בלי להאשים אותו כשלא הולך לנו בחיים?

    ותגיד בבקשה: מה נחשב אצלך ''יצירה דתית ראויה''? האם רק יצירות של מי שעשו את המסלול ''הנכון'', כלומר משפחה דתית-תיכון-הסדר-חתונה בגיל 22 ויונקת מהמוסכמות החברתית שממביאים אותנו לכל אחד מהשלבים האלה, רק זה נחשב אצלך ''יצירה ראויה''?

    הסדרה הזו חושפת קבוצה שקיימת, תרצה או לא. צורת החיים שמוצגת בסדרה, היא פחות עניינם של ''כמה מאות צעירים ירושלמים'' אלא יותר מאפיינת צעירים דתיים בכל הארץ. אם תוציאו את האף מהגרעינים התורניים אולי תבחינו בהם.

  • 17.

    אחדשמכיר (ל''ת)

    מה המייל של יוני לביא ?, 17/09/08 20:50

  • 16.

    פיספוס

    אריאל, 17/09/08 20:39

    אכן צודק,יש סדרה טובה שככול שמתחילה לאבד מהקסם הראשוני כך מתגלה הפיספוס בהצגת ציבור זה רדוד שכל עולמו אך ורק בדייטים תוך שיח ציני להחריד

  • 15.

    לא מסכימה איתך בכלל

    מיכל, 17/09/08 20:28

    יוני..
    תן לי לנחש.. התחתנת בגיל 20? אולי קצת אחרי..
    הסדרה משקפת באופן מדהים את מה שעובר על יושבי הביצה.
    נכון.. הגברים מוצגים על הפנים.. ברוב המקרים הם אכן כאלה..
    אני נשואה ברוך ה' ולא רווקה ממורמרת.. הסדרה נוגעת בי כל כך.. היא בוחרת באופן אמיץ ביותר לגעת בנושאים כואבים..
    הבחורה מצליחה ומתקדמת.. ודאי שיש לה נושאים מעניינים אחרים אבל כרגע היא מודאגת.. מודאגת מאוד.. ומתפללת לרגע שתצא מהסטטיסטיקה של האלה שנשארות רווקות אחרי 30.. כי יש כאלה המון..
    היא מקווה שהדייט הבא יהיה קצת יותר טוב..
    או לפחות בסדר..
    כי הגברים במגזר איך לומר.. קצת לוקים בחסר.. כן יש להם בעיות אגו כמו שמוצג ע''י נתי.. כן יש להם חוסר נסיון והבנה מה זה אישה.. ושוכחים להכין גם לה קפה כמו שקרה להודיה.. וכן הם גם נוגעים בדיוק כמו שעשה יוחאי..
    תפקח את העיניים.. תצא מהחברה המרובעת שלך.. יש רווקים שהחיים שלהם מורכבים מאוד מאוד..
    כמעט כמו הסדרה..

  • 14.

    יוני, אתה דתי פטתי

    יואב, 17/09/08 20:04

    הכתבה הזאת היא דוגמא מדוייקת ללמה הדתיים (אגב, אני דתי, סרוג, מתנחל) הם בלתי נסבלים. הם רוצים לראות רק אבל רק מה שיישקף אותם במדוייק. איזו אטימות וחוסר סבלנות. מה קרה? לא הצליחו לשקף את חייך בתוך סידרהנ בטלויזיה? למה אתה מצפה?
    אגב, אני מסכים עם כל דברי הביקורת. אכן יש שם דברים חסרים. אבל זו יצירה וזו מהותה. היא מתייחסת לפן מסויים בחיים. והפן הזה, אגב, מוצג להפליא.
    לא טוב לך, אתה מוזמן לכתוב סידרה על בחור ישיבה שיושב ולומד כל היום ולא מדבר לשון הרע. את יוצרי סרוגים עיניינו דברים אחרים.
    פשוט פטתי, קצר ראות, מעצבן קנטרני ודוסי להחריד.
    הצלחת לעצבן אותי.

    • מיליים כדורבנות

      זמלינסקי, 17/09/08 23:42

      הנה רעיון לתסריט מתקן, אותו יכול יוני לכתוב ואז לגאוג שאף אחד לא יראה (שהרי יראי שמיים אמיתיים אינם צופים בטלוויזיה ולעולם אינם כותבים טוקבקים באינטרנט):
      בחורה דתיה לומדת ר''ל תשקורת בואניברסיטה. אלא שאז פורצת לחייה הרבנית ימימה, ובן רגע משתנים חייה, והיא מוצאת את ייעודה במטבח.
      בעלה, עד אז איש הייטק, מצטרף לדוכן הנחת תפילין של ישיבת הר המור ומשלים הכנסה בתחזוקת השרת של פרויקט השו''ת. מאז נהורא רבא שורה עליהם, ועל שלל ילדיהם.

      • יפה, אבל למה כל דתי צעיר חייב לעבוד בהיי-טק? (ל''ת)

        מיצי, נוה-יללות, 18/09/08 09:45

    • יואב - זה אולי מעצבן אבל נכון

      יצחק, 18/09/08 10:07

      כשאתה מכליל (''סרוגים'') ואתה מראה תמונה מאוד לא דתית, זה פוגע בהרבה סרוגים אחרים.
      לא מחפש סדרה עלי, אבל מחפש סדרה שתבליט גם אנשים עם ערכים ומושגים שונים בחברה הדתית לאומית.
      עקרונית אתה צודק שלא צריך להתרגש כל כך מסדרת טלויזיה.

  • 13.

    לא יכולת לחכות שתגמר הסדרה .... אלוקים בפרק 13

    אורי, 17/09/08 20:02

    אבל אני מבין כי דבריך נובעים מרצונך שבני הנוער לא יתקלקלו חלילה בעת צפייתם בסדרה ועל כך אני מכבד אותך מאוד ! (בלי ציניות)

    אך אני וחבריי הרווקים המבוגרים מזדהים עם כל שניה מהסדרה , נכון לא הכול באמת משקף את עולמנו בל בהחלט את רוב הסובבים אותנו .

    את מאמרי אני מכין כעת לאחר שתגמר הסדרה .

  • 12.

    יללה צא מזה

    יוראי, 17/09/08 19:51

    מ'כפת לי מה חושב החילוני הממוצע כשהוא רואה את זה?
    עוד פעם הסרטים של קידוש השם וחילול השם.
    נמאס לנו מזה כבר מזמן.
    אולי אלוהים נעדר מהסדרה בגלל שהוא גם די נעדר מחיי היום יום של מי שלא חבר ב''חברים מקשיבים''.
    אולי בעצם אתה הבועה ולא הם?

  • 11.

    אין מה להוסיף, כתבה מדוייקת. (ל''ת)

    ליאור, 17/09/08 19:41

  • 10.

    כל כך נכון. חבל (ל''ת)

    עינת, 17/09/08 19:34

  • 9.

    מילים כדורבנות! (ל''ת)

    ג, 17/09/08 19:30

  • 8.

    צודק. סדרה גסה ורדודה (ל''ת)

    רדוד כמו מחמוד, 17/09/08 19:30

    • צניעות

      אחיסמך, 15/10/08 20:52

      זה בכלל לא נכון כי סרוגים היא סידרה מאוד צנועה שמטרתה להעלות נושאים חשובים לדיון בציבור הדתי לאומי

  • 7.

    אולי זה לא נעים

    דיקלה. יוני צודק, 17/09/08 19:29

    אך יוני לביא פשוט צודק!!!!!!!!

  • 6.

    אולי זה לא נעים

    דיקלה. יוני צודק, 17/09/08 19:29

    אך יוני לביא פשוט צודק!!!!!!!!

    • אולי זה לא נעים - אבל הסדרה פשוט צודקת בתמונה שהיא מציגה (ל''ת)

      דקל, 17/09/08 20:28

      • נכון אבל זה לא אומר שצריך

        דיקלה, 18/09/08 11:13

        נכון אבל זה לא אומר שצריך לעשות סרט (על ידי יוצר דתי) של כל מציאות ש(לצערנו) מתרחשת.

  • 5.

    האם לא מדובר ביוצר דתי??????????????? (ל''ת)

    קולגה מהשטיבלך, 17/09/08 19:27

  • 4.

    האם לא מדובר ביוצר דתי??????????????? (ל''ת)

    קולגה מהשטיבלך, 17/09/08 19:27

  • 3.

    צודק לחלוטין!!!!! (ל''ת)

    ערן כובשי קטמון, 17/09/08 19:27

  • 2.

    כל מילה נכונה!!! כל הכבוד שסופסוף מישהו כותב פה את האמת על הסידרה הזאת! (ל''ת)

    ר, 17/09/08 19:26

  • 1.

    צודק בכול מילה

    זימרית, 17/09/08 18:59

    אני דתייה היום מזה שנתיים וחצי וגאה שחזרתי לאבל'ה שלנו.

    הסדרה לא מייצגת ולו בקצת את המגזר הדתי מכול צבעיו.
    הדתיים הלאומנים שהם מציגים מתייחס לאנשים שעדיין לא חזרו בתשובה.
    הדתיים הלאומניים הם אנשי תורה ועבודה שומרי מצוות כהלכתן קלה כבחמורה,אין חיפופים בתורה הקדושה ובחכמים הצדיקים שהם בעצם דרבנן.
    אם אנשים רוצים לחזור בתשובה הסדרה הזו לא תועיל להם אפילו בקצת כדי להכיר את העולם,
    אפילו שבת אחת יפה וחלומית כמו שיש לנו לא מציגים שם כראוי.
    כול שבת ''הביצתיים'' נשארים ולא נוסעים להורים?
    מי אמר שכול הבנות מארחות גברים בדירתם?
    מי אמר שכול בת רודפת אחרי גברים בצורה סדרתית היום כול בחורה צנועה הולכת למדרשה,או מכירה דרך חברה,קרובה ובטח שלא באוטובוס או ברחוב.
    אנחנו בנות מלך!!!!ולא חתולים עזוןבים ברחוב.
    באמת קצת כבוד,לא ייתכן שגם דרך הטלוויזיה ינסו לעשות שטיפת מוח על הדתיים על מנת לצאת מהעולם הזה אל עולם רדוד ושטוח

    • הצדקת צודקת (ל''ת)

      צדיק, 17/09/08 20:29

    • את נשמעת ברסלבית, לא ממש סרוגה....

      נעמי, 17/09/08 21:48

      ואת לא יודעת שיש בציבור הדתי כל כך הרבה גוונים, לא כולם שומרים קלה כחמורה... ממש לא.
      את הביצה, מסתבר, את ממש לא מכירה - ום לא יוני המכובד!

      • ברסלבית גאה

        זימרית, 18/09/08 08:06

        תני חיוך הכול לטובה...
        ואם את מתכוונת לסרוגים שהם ''דתילוניים'' או חצי שומרי מצוות אז אשרייך..

        יש רבי נחמן לא רבי נוח

        • מי את שתתני תג דתילוני או חפיפני לאדם

          משה, 17/10/08 08:30

          כנראה שרב נחמן שרצה להחליף את אלוהים בהערצה אליו, שכח ללמד אותך כלל ''70 פנים לתורה''. את יכולה להבין את ההלכה איך שאת רוצה. אבל אני מבין אותה אחרת. אני מבין שההלכה לא צריכה להיות דיקטטורית. ה''עשה לך רב'' לא אומר שאני צאיך להיות בובה שעושה כל מה שאיזה רב אומר לי אלא ללכת בדרך הישרה לי. אז אל תגידי לי שאני חפיפניק. מבחינתי כל מיני איסורים שהם בעצם ''סייג של גדר של פירוש על איסור דרבנן'' מיותרים. אני לא עושה אותם. גם כל מיני השלכות על איסורים שההלכה ניסתה להיות מודרנית ואסרה אותם בלי להסתכל על מה עמד מאחורי הסייג.
          אז תקראי לי חפיפניק..... מבחינתי את אדם חשוך כמו הרבה דתיים שראו את ''האור'' והתקרבו לממלכת החושך

    • איך אני אוהבת את (ל''ת)

      דבש, 18/09/08 09:28

    • איך אני אוהבת את ''אנחנו בנות מלך''.

      דבש, 18/09/08 09:29

      כי מימי לא שמעתי על נסיכות, בנות מלך, שעובדות כמו שפחות בבית, במקביל לעבודה בחוץ, כי הרי הגבר עסוק במצוות, ולכן האישה צריכה לעשות הכל בבית.
      במקרה הטוב שהוא יואיל בטובו לשטוף איזה צלחת או להשגיח על התינוק בזמן שהיא מאכילה את אחיו הגדול ממנו בשנה, הוא יצא ''אב השנה ובעל נפלא''.

      • דבש, מה כואב לך?

        אשה מאושרת, 18/09/08 12:11

        כואב לך שיש אנשים שטוב להם כך? מה אכפת לך? אני מאושרת בצורה הזו, מעולם לא הפריע לי אם יש נשים שמאושרות מלהשאר רווקות ולהסתובב כל כמה לילות עם גבר אחר, כל אחת ומה שטוב לה, והעיקר שכולנו מאושרים...
        מה אכפת לך אם האושר הכי גדול שלי הוא לפרגן לבעלי, ולאפשר לו חיים נוחים כמה שיותר, ותתפלאי לשמוע שכיף לי לטפל בילדים שלי, לפחות כמו שלשחקנית טלוויזיה כיף לקום באמצע הלילה כדי להצטלם ובדיוק כמו שלדוגמנית יש הנאה עצומה מללבוש בגדי חורף כשבחוץ 40 מעלות ובגדי קיץ ברוסיה בקור של
        10-כל אחד מאושר בדרכו, לי לא אכפת מה גורם לך אושר, מה אכפת לך?

        • דבש בת מלך?

          זימרית, 18/09/08 15:22

          חבל לי מאוד שאת לא מרגישה נסיכה,אולי כי עדיין לא יצא לך להכיר את הגבר שיעשה אותך מלכה שלו.
          אם הקדוש ברוך הוא מלך מלכי המלכים ואנחנו הילדים שלו אז אנחנו נסיכים וגם את...כול אחד ואחת...
          ולצערי שהדעה שלך שאשת חייל היא בעצם שפחה.
          אני נשואה טרייה,עובדת בחוץ וגם בבית מגהצת,מכבסת,מבשלת...הגבר שלי לומד תורה ועובד בחוץ..בתמורה לכול מה שאני עושה עבורו אני מקבלת יחס חם אהבה פירגון הקשבה צורך ורצון להשתנות בשבילי ובשביל הבית...
          גבר של ירא השם לא יודע מה זה,לכן אני ממליצה לך בחיבוק חם ללמוד טיפה יהדות ולהבין שאת בת מל ומגיע לך יחס של נסיכה.

          • בסלנג הגייז ''מלך'' זה מי שדופק מאחורה את ה''מלכה''. (ל''ת)

            חרדי ורוד, 18/09/08 15:48