• 18.

    תת רמה של מדינה עם תת רמה של תחזוקת מטוסים. (ל''ת)

    ישראלי גאה, 25/02/09 13:17

  • 17.

    נו טוב , לא מצפים לאיכות ממטוס רוסי. (ל''ת)

    ככ, 25/02/09 13:17

  • 16.

    קישקוש - מה הקשר למקרה בחיפה ? (ל''ת)

    מנסים לייצר דרמות, 26/10/08 12:18

  • 15.

    כד קטן כד קטן שמנה ימים שם יונתן (ל''ת)

    בואינג ביז ביז, 25/10/08 16:42

  • 14.

    אני מקווה שרוסיה לא רוצה ליכבוש את ישראל (ל''ת)

    פקק תנועה קרית ביאליק, 07/09/08 14:57

  • 13.

    למגיבים שאינם מבינים

    טייס עברי, 06/09/08 12:02

    מטוס מקבל רישוי רק לאחר שהוכיח שהוא יכול להמשיך לטוס על מחצית ממנועיו בלבד.
    לא רק להמשיך בטיסה ישרה ואופקית אלא גם לטפס בגובה.

    לפי חוק הטיס, מטוס שאחד ממנועיו כשל -ימשיך בטיסה לשדה התעופה הקרוב המעשי לנחיתה. הכוונה היא שינחת בשדה התעופה הקרוב המתאים לביצועיו.

    מנועים כושלים. טרם נבנה מנוע שיעבוד לנצח.

    טייסים מתאמנים בכשל מנוע ויכולים להנחית מטוס עם מנוע שכשל ללא כל בעייה.
    הקפצת 669 וחסימת הכביש - כסת''ח שבמקרה קיצון של תאונה ועדת החקירה לא תאשים את כותב הנוהל.

    נחיתה עם רוח גב היא תקנית כל עוד ספר ביצועי המטוס מוכיח שבנתוני הרוח האלה ניתן לתפעל את המטוס בבטחה. בד''כ מדובר ברוח גב של עד 18 קמ''ש והשיקול הוא של ביצוע פניות בהקפה לכוון המנוע שכשל מול גישה ישירה שבתוך המגבלות.

    לסיכום - מי שלא מבין, שישתוק.

  • 12.

    נחיתת אונס ?

    נחת, 06/09/08 02:19

    לא היתה נחיתת אונס.
    היה חשש מנחיתת אונס.
    ה-737 בנוי על פי תקן אמריקאי,
    דהינו, ימשיך לטוס גם על מחצית ממספר מנועיו.

    הטייס חשש.
    דווח נכון.
    אך הנחיתה היתה רגילה.

  • 11.

    מדוע אתה מאוכזב מהאימפוטנציה של הטייסים?

    Surfers Logic, 06/09/08 01:59

    מדוע אתה משרבב את בעיית ההתרוממות
    בשעה שכאן מדובר על מקרה שלהתרומם הם הצליחו והחשש היה מאסון בירידה

    אולי תסביר מדוע ואיך אתה הייתה נהנה יותר
    אילו הטייסים לא היו אימפוטנטים?

  • 10.

    המטוסים הרוסיים מתפרקים

    אליהו, 05/09/08 22:41

    הטיסות בתוכם גורמות לנוסעים בחילות וסחרחורות בגלל העדר מערכת לויסות לחץ אויר ומיזוג גרוע.
    הכנפיים שלהם עשויות ממתכת חלודה, והמנועים שלהם בנויים בטכנולוגיה של שנות החמישים,
    ובכלל ..הרביצו לטייסים עם סרגל בבית הספר לטיסה ורובם סובלים מאימפוטנציה

    • זה היה מטוס אמריקאי!

      אריק, 05/09/08 23:31

      זה היה מטוס Boeing 737 אמריקאי! יש מלא מטוסים מסוג זהה לאל-על, ארקיע וישראייר, שיוצרו עוד בשנות ה-70!
      די כבר לטמטום הזה שלכם...

      • נכון אבל....

        איש צוות קרקע, 06/09/08 02:08

        תלוי מי מטפל בהם שהרי המטוסים האילו במיוחד הדגמים הישנים יותר צריכים תחזוקה וסדרת בדיקות מקיפה וידוע שבמדינות הפחות מפותחות המטוסים לא מתחוזקים כמו שצריך. מדינות כמו רוסיה קונות דגמי 737, 757 וכו ממדינות ש''הפרישו'' את המטוסים האילו משירות פעיל אצלן לטובת מטוסים חדשים יותר.

      • לארקיע וישראייר אין מטוסים כאלה

        r, 06/09/08 09:28

        חוץ מזה מטוסי 737 יש כבר מהדגמים החדשים
        737-700/800/900 שיוצרו בשנים האחרונות

    • אליהו .. אלומיניום לא מחליד !! (ל''ת)

      יוסי, 06/09/08 10:23

      • אבל יש ראשים שכן... (ל''ת)

        Surfers Logic, 06/09/08 13:14

        • באמת שלא ידעתי

          ישראלי, 01/03/10 15:05

          שאלומיניום מחליד. אבל יודע אני שישנה עיפות מתכת.

      • גאונים , גם אלומיניום מתחמצן (חומר לבן ) (ל''ת)

        שושו, 25/10/08 17:38

      • אלומיניום מחליד ועוד איך

        מהנדס חומרים, 25/10/08 18:09

        אלומיניום כן מחליד. אחת לכמה שנים מסירים את הצבע שלו ובודקים. יש גם שיטות לבדוק במקומות מוסתרים אבל זה לא מכסה במאה אחוזים. חברות תעופה רציניות בדרך כלל מחליפות את צי המטוסים שלהם בתדירות מספקת ועושות בדיקות.

        • אבל יש טיפול אלקטרוליטי שמצפה את האלומניום לא ???? (ל''ת)

          אני שאלה, 25/02/09 13:18

    • ...

      איילה, 04/10/08 11:05

      חשבת אולי על טיפול?
      אני בטוחה שזה יעשה לך טוב!

  • 9.

    י.ל, 05/09/08 21:40

    מה הקשר לתאונת המטוס הקל בחיפה . גם סבתא יוכבד שברה רגל בטימבוקטו .....

  • 8.

    הרוסים האלה תמיד עושים בעיות הם חיים 100 שנה אחורה במקום להתקדם (ל''ת)

    א, 05/09/08 20:45

  • 7.

    בעבור מה נתוני ,יחידות , בתי חולים ושאר המספרים,יפה שתיקה לחכמים קל ..

    טורונטו טורונטו, 05/09/08 20:44

    וחומר ליותר חכמים

  • 6.

    מי משלם את כל זה???????? (ל''ת)

    רוני, 05/09/08 20:43

    • אתה, כמובן. (ל''ת)

      א, 05/09/08 22:29

    • וגם אני (ל''ת)

      ניר דרזי, 06/09/08 01:34

  • 5.

    זה לא תקלה, הם מבצעים בדיקת זמן תגובה של חיל האוויר הישראלי! (ל''ת)

    הישראלי הפרנואיד, 05/09/08 19:44

  • 4.

    Better screen the plane for intelligence gathering equipment

    Menachem, 05/09/08 19:37

    Just in case.

  • 3.

    יופי - מנוע אחד גישה ישירה רוח גב לבן גוריון פיספוס ואלפי הרוגים

    השאלה מתי לא אם, 05/09/08 19:31

    גישה ישירה לבן גוריון מהים-רוח גב בהנמכה על מנוע אחד !!!!!!!!!!!!!!!
    יופי תקלה נוספת הכי קטנה והמטוס פשוט נופל בלב גוש דן.

    • אתה במקרה נביא הזעם איוב????

      מ.ב.ע., 05/09/08 19:51

      כל טייס מבצע מידי שנה אימונים למצב הנתון די לדרמות

  • 2.

    למה הדרמה הזאת???

    מ.ב.ע., 05/09/08 19:23

    מטוס יכול לנחות בקלות עם מנוע אחד. לא צריך להגזים ולהכניס דרמטיות לסיפור.

    • הא זה אתה פה המומחה לעינייני תעופה!? לא ידעתי...

      א, 05/09/08 20:44

      נראה אם המטוס היה נוחת על הבית שלך איך היית מדבר אז

    • כן - מה הבעיה? די לדרמות

      מ, 06/09/08 02:03

      כן - אני במקרה טייס ויכול להגיד לך שאין שום בעיה למטוסי נוסעים לנחות עם מנוע אחד. ה 777 למשל עושה את זה בלי להזיע בכלל, יש לו את המנועים הכי החזקים הקיימים כרגע ומערכות שמסוגלות להנחית את המטוס אוטומטית על מנוע אחד. מעריב סתם אוהב להפוך אירוע שאנו מתרגלים כל הזמן לאיזה פסטיבל אימה ופחד. ממש סתם.

      • תודה על החיזוק, גם אני טייס. אני לא אוהב דרמות מיותרות (ל''ת)

        מ.ב.ע., 06/09/08 13:53

  • 1.

    תפסיקו לעשות דרמות מכל דבר

    אוקס, 05/09/08 19:20

    תרחיש כזה של ''מצב 2'' זה דבר שקורה כל שנה לא מעט פעמים בנתב''ג.