• 38.

    ''סיירת ההוראה'' כבר קיימת - בבתי הספר הפרטיים

    להפריט את מערכת החינוך עכשיו, 07/09/08 09:27

    במקום להזרים עוד כספים למערכת ההממשלתית המנוונת כדאי לפתוח את העינים ולראות איפה באמת נמצאים המורים הטובים. איזה מוסדות לימוד מצליחים בצורה מזהירה במקום בו מערכת החינוך הממשלתית כשלה? במקומות כמו אנקורי, לחמן, תיכון תל אביב, ברליץ, וול סטריט, ג'ון ברייס ועוד. צריך לאפשר לכולם - כולל מעוטי היכולת ללמוד בבתי ספר פרטיים ולהכניס תחרות לתחום הנשלט ע''י מונופול ממשלתי.

    הגב לתגובה זו

  • 37.

    נו באמת...

    הרגשתי חובה להגיד משהו, 06/09/08 08:33

    תמיד שאנשים משתמשים במונח הזה ''חינוך לערכים'' צריך לשאול אותם לאיזה ערכים ?!?!?!?! החברה הישראלית היא חברה מאוד מגוונת ומפולגת ואין בינינו למעשה שום הסכמה על ערכים. בפרט לא בין חרדים לדתיים וחילוניים, שמאל וימין תרבות מזרחית לעומת אירופית וכו... וכו..... יש בחינוך לערכים סיכון עצום , ואני באופן אישי מעדיף שאת ערכיהם יקבלו ילדי בראש וראשונה ממני, אין לי שום צורך במערכת חינוך שתקנה להם ערכים. את זה אני מסוגל לבצע בעצמי. אני כן צריך מערכת חינוך שתקנה להם מיומנויות וידע , מה שמכונה ''הישגים'' בכתבה.
    לסיכום, חינוך לערכי בפני עצמו הוא מונח ריק שכן צריך להסכים על אילו ערכים, מה שהוא מאוד בעייתי וקשה בפני עצמו. לכן כן כדי להתמקד בחינוך להישגים.

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    אתם יכולים רק להרוס

    יוני, 05/09/08 23:42

    תנו לחילונים ללמוד יהדות לבד בלי ''הערכים'' שלכם.
    20 שנה של המפדל במשרד החינוך השניאו את לימודי היהדות.
    אתם לא מסוגלים להבין שיש זרמים שונים??.
    אני כותב לקיר

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    נמאסת!

    עמית, 05/09/08 17:28

    לדעת ציפי הערכים שאנחנו צריכים ללמד את הנוער הם לא לשמור את החוק לשפוך חומצה על שוטרים עד גרימת עיוורון לחטוף נשק מחיילים ולהצמיד להם סכין לגרון כי רק ככה זאת הדרך!
    כל היפי נפש שמדברים נגד התל אביבים שעוברים על החוק ולא עושים צבא במה המתנחלים יותר טובים בזה שהם הלכים לצבא? אז הם יפרו את החוק יום אחרי זה כשהם ירביצו לחייל.
    המתנחלים הולכים לצבא אבל זה לא הופך אותם לאנשים בעלי ערכים.
    התל אביבים שלא הולכים לצבא (ולא שאני מצדיק אותם) עושים זאת לרוב בגלל אידאולוגיה.
    אבל זה נוח להפיל את הכל על תל אביב..למה לא מפריע לכם העובדה שבשנה מתגייסים מכלל החרדים רק 1000 איש?

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מסכים עם 33 ועוד יותר מסכים עם 30.

    עמית, 05/09/08 17:20

    תפסיקי לחשוב שאת יודעת כל דבר.
    מנסה ללמד אותנו על ערכים?
    איזה ערכים יש למתנחלים מה מלמדים שם בבתי הספר שיעור ספורט קליעה למטרה בערבים?
    ועוד כל מיני דברים כדי שיצאו עוד כמה שטופי מוח כמוך?

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    את מזכירה לי את הגששים

    מורה ומחנכת בישראל, 05/09/08 12:24

    על כל שאלה תשובה מאת יצחק לבנון- ציפורה ציפורה, הכל את יודעת? היית מנהלת בית ספר? מורה? גננת לפחות?
    את חושבת שאת המצאת את הביקור בבית משפט עליון וביד ושם? עד עכשו לא שלחנו לשם תלמידים? קצת צניעות גם לזה צריך לחנך בבית ספר

    הגב לתגובה זו

  • 32.

    ציפי, תעשי לי ילד!!!!!!!!!!!!!11111111111

    מאוהב, 05/09/08 08:43

    פּליז...

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    תגובה רצינית

    רמי, 05/09/08 08:24

    אני לא מצליח להבין למה את כותב בעיתון חילוני. למה אתם מפריעים לנו לחיות. תלכו לחינוך החרדי העצמאי ותעזבו אותנו במנוחה. אנחנו בתל אביב חיים טוב ולא זקוקים לעצות שלכם בחינוך. את כל התיקונים וההצעות תעשו אצלכם נניח הצעה לשרת בצבא?

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    והערכים לא תרצח, לא תגזול, ואהבת לרעך וכל שאר פשעי הכיבוש והמתנחלים!!! (ל''ת)

    אליהו גלעדי, 05/09/08 07:47

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    המחנכת הגדולה, והיא מחנכת לנצל לפשוע ולהרוס את הארגון המדיני.

    תחת שלטון הטלויזיה ניתן לחנך לערכים??הטלויזיה היא, 05/09/08 07:31

    את חושבת שאיזשהי מערכת חינוך בכל שיטה, יכולה לדגדג לטלויזיה, נגד 'האח הגדול' במובן הישן של אורוול הכוונה (לא רק תוכנית טלויזיה), לעולם לא תפצי פה. להפך, את מצטרפת אליהם בכיף.

    הגב לתגובה זו

  • 28.

    שוב נטפלים לחינוך???? (ל''ת)

    חי בבועה, 05/09/08 06:30

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    ציפיטפוט-לא מבינה שדבר אחד חסר לה:התורה.

    י., 05/09/08 02:40

    לקחת את התורה כאידאולוגיה ''ובמתינות מודרנית'' כמו הציבור ממנו באה-זו הבעיה. מבחינה רוחנית את גרועה מכל חילונית טועה-ולה יש מקום לגלות את האמת בניגוד אליך- שאין לך כבוד לא לתורה ולא לרבנים(כמובן האשמה בחינוך ולא אישית דווקא).לך יהיה הרבה יותר קשה למצוא אמת כי את בטוחה שדתילונית כמוך זה הטופ ,אבל עובדה היא שכמעט כל החוזרים בתשובה לא פונים לכוון שלך אלא ליראת שמיים אמיתית ולא חיצונית וצבועה-סתם לדוגמא: טלביזיה -איסור חמור מהתורה שלא לדבר על השפעתה המזיקה ללא קשר לדת-לפחות לפי מחקרים בחו''ל...ולמרות הכל מאחל מכל לב תשובה שלמה, וזווג הגון בקרוב.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    בתור תלמיד לשעבר - צודקת

    רועי, 05/09/08 01:52

    זה לא מכבר סיימתי את לימודי התיכון.
    אני חייב לומר לך שאת צודקת במאת האחוזים, אובדן הערכים הוא כנראה הבעיה החמורה ביותר שלנו, הירידה בהישגים הוא רק סימפטום בסינדרום כולל.
    אזרחות, תנ''ך והיסטוריה הם מקצועות מעניינים להפליא אם יודעים להתמקד בעיקר ולא בתפל (תקבולות כיאסטיות את אמרת, וצדקת) ולהעבירם לתלמידים בצורה מרתקת.
    אני רק מקווה שמישהו באמת שם לב.

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    לא בטוח שביביהו יהיה ראש ממשלה.

    כהנא צדק, 04/09/08 23:35

    אז נא פחות אשליות.

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    את חלק מהבעיה ציפי-חלק מהשטחיות והרדידות......חוסר המקצועיות

    gg, 04/09/08 23:31

    סתם דתיה מאיזה חור ואת נותנת תוכנית לחינוך מדינה שלמה?

    אם אני ארצה דעה כזו אני אשאל את נהג המונית מה צריך לעשות בחינוך.

    הגב לתגובה זו

  • 23.

    ערכים חשובים בבצפר .אבל זה לא קשור ללימודי התנ''ך. (ל''ת)

    גדי, 04/09/08 22:55

    הגב לתגובה זו

  • 22.

    זאת המטרה של חוק הזרם המשולב של ח''כ אסתרינה טרטמן. (ל''ת)

    מיכל, ת''א, 04/09/08 22:36

    הגב לתגובה זו

  • 21.

    צעד ראשון בתוכנית: החלפת ההורים.

    פדגוג ומגוג, 04/09/08 21:22

    עם כל הכבוד לבית הספר, למעט חריגים ברי-מזל, רוב בני האדם רוכשים את הערכים, התרבות, החינוך, והיחס לעצמם ולזולת, קודם כל מהבית. מה שהם רואים ושומעים יעצב אותם,לא מה שאומרים להם.
    החליפו את ההורים, החליפו את החברה, החליפו את הטלביזיה, החליפו את העם, והכל יהיה בסדר.

    הגב לתגובה זו

    • ומאיפה ההורים שואבים ערכים ?מהסביבה קרי עיתונים חברים בקיצור מעגל (ל''ת)

      א, 04/09/08 23:05

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    על מנהלת שמשקרת

    המבין יבין, 04/09/08 20:51

    מנהלת ראתה קבוצה של ילדי כיתה א' שהתגודדה בפינת החצר והחליטה לברר מה קורה שם.

    היא ניגשה למקום ושאלה את הילדים, ''במה אתם משחקים?''

    ''אנחנו מחליפים שקרים'', הם סיפרו לה, ''מי שמספר את השקר הכי גדול בעולם יקבל את הכלב שמצאנו.''

    ''הו! איזה דבר נורא'', התקוממה המנהלת, ''כשאני הייתי בגילכם לא שיקרתי אף פעם.''

    צעקו כל הילדים בפה אחד, ''הכלב שלך...''

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    חינוך והשכלה

    המבין יבין, 04/09/08 20:39

    מורה לטבע ביקשה מהתלמידים שלה להביא את חיות המחמד שלהם לכיתה כדי שיראו לכיתה מה הם לימדו אותם לעשות.

    היא פנתה לתלמידה שהביאה כלב ואמרה לה, ''תראי בבקשה לכיתה מה לימדת את הכלב.''

    התלמידה אמרה לכלב, ''רקס צא!''

    הכלב רץ במהירות למזכירה הביא משם מסמכים ושם אותם על השולחן של המורה.

    המורה מאוד התרשמה והילדה קיבלה ציון 100.

    אחריה המורה פנתה לילד אחר שהביא חתול ואמרה לו, ''תראה בבקשה לכיתה מה לימדת את החתול.''

    הילד אמר לחתול, ''מיצי קפוץ!''

    פתאום החתול זינק, עשה סלטה כפולה ונתפס על המנורה, משם עוד סלטה משולשת ונחת על ארבעת רגליו ללא פגע.

    המורה מאוד התרשמה והילד קיבל ציון 100.

    כשהמורה חיפשה עוד מישהו, להפתעתה הרבה היא ראתה את אחד הילדים מחזיק בידיו קיפוד, ''זה חידוש, תראה לנו מה הוא יודע לעשות.''

    הילד לקח אצבע אחת, ליקק אותה טוב טוב והכניס אותה לתחת של הקיפוד, מכניס מוציא, מכניס מוציא מהר לאט. בעוד הקיפוד השמיעה צחוק, ''ח, ח, ח, ח, חא, חא...''

    המורה בהלם, ''מה אתה עושה, השתגעת?''

    הילד ציחקק יחד עם שאר התלמידים ואמר, ''לא המורה, חכי עד הסוף, את לא תאמיני.''

    הוא לקח שתי אצבעות ליקק אותן טוב טוב והכניס אותן לתחת של הקיפוד, מכניס מוציא, מסובב מכניס יותר עמוק. בעוד הקיפוד עם עיניים סגורות, נושך את השפתיים ועושה, ''חח, חח, ח, חחח, חא, חא, חא...''

    המורה ההמומה צעקה לעברו, ''זהו, מספיק, לך שב במקום שלך!!!''

    הילד המשיך לצחקק ואמר, ''לא לא המורה, את חייבת לראות, את לא תאמיני לי עם אני אספר לך. את חייבת לראות. פעם אחרונה בבקשה המורה.''

    בייאוש היא הסכימה, העיקר שיסיים ויעזוב כבר את הקיפוד המסכן.

    הילד לקח את כל היד עד המרפק, ליקק אותה מכל הכיוונים טוב טוב.

    הוא תופס את הקיפוד חזק, הכניס לו את כל היד לתחת, ו... מכניס ומוציא, מכניס ומוציא, יותר מהר ויותר חזק.

    הקיפוד המצחקק, כבר עם דמעות בעיניים עושה, ''חח, חחחח, חחחחחחח, חחחחחחחחחח, חאלס!!!''

    הגב לתגובה זו

    • לא הבנתי את הסיפור (ל''ת)

      ענת, 05/09/08 05:02

      הגב לתגובה זו

  • 18.

    בלי טובות גב' טיביליסי/גורי לא רוצים למודי תנ''ך, עדיף המניפסט של מרקס (ל''ת)

    ס''ט ספרדי טרוד, אחד העם 70 ת''א, 04/09/08 19:52

    הגב לתגובה זו

    • כמה שאתה עלוב. הכי עלוב. אבל הכי הכי הכי עלוב (ל''ת)

      ה, 05/09/08 05:50

      הגב לתגובה זו

  • 17.

    כל הכבוד!

    אסף, 04/09/08 19:22

    ציפי אני מסכים איתך בכל מילה, זו צריכה להיות הדרך לשנות את המצב העגום של מערכת החינוך בישראל.
    הערכים ולא ההישגים, הם צריכים להיות הפרמטרים לחברה טובה יותר!

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    ערכים הם לשפוך חומצה על שוטרים וחיילים

    כתום עצבני, 04/09/08 19:11

    לזרוק שקיות שתן מעל גג של בית כנסת
    לפזר מסמרים ושמן בכבישים עליהם נוסעים כוחות הבטחון
    לשלוח את הילדות שלך להכות שוטרים, להיעצר ואז להיכלא כמה חודשים בגלל סירוב להזדהות.

    אין מה לדבר, א''י השלמה חמושה בכיפה סרוגה היא אחלה מתכון לערכים ולמידות נאות כנאה ויאה ליהדות אמונית. זה מה שאבותינו עשו בגלות לגויים לא?

    הגב לתגובה זו

    • ערכים זה גם לשרת ביחידות הקרביות ביותר איפה שתל אביבים לא נמצאים

      מילואימניק חילוני, 04/09/08 22:01

      התגובה שלך היא הכללה של אנשים שחיים ע''פ סטיגמות.זה בערך כמו להגיד שכל יום מוסלמים שולחים מטוסים להתפוצץ נגד בינייני התאומים.
      אני לא דתי לאומי(ולא דתי בכלל)וחיי במרכז אבל כל פעם שאני מגיע למילואים אני רואה מהי הקבוצה החברתית המיוצגת ביותר...הדתים הלאומים(ואני אומר את זה צער הייתי מעדיף לראות שם את שאר הקבוצות כולל תל אביבים).
      אני גם רואה מה הסיבה שהם נמצאים שם הרבה יותר מאחרים:הם עדיין מאמינים בערכים של לתרום לכלל,לעם,למדינה מה שהולך ונאבד אצל שאר הקבוצות החברתיות.

      הגב לתגובה זו

      • 65000חרדים אשכנזים ושסניקים בגילים 18-23 לא משרתים ולא עובדים הם

        לא סטיגמה הם עובדה שחותכת בבשר החי.למה על זה לא..., 04/09/08 23:23

        מדברים?!

        הגב לתגובה זו

        • דמגוגיה זולה...יש הרבה יותר חרדים ,אבל גם השאר לא מדוייק...

          י., 05/09/08 02:25

          א.רב החרדים עובדים (ההבדל ביחס לחילונים הוא כ-10%). ב.ישנם חרדים ושסניקים לא מעטים שכן משרתים בניגוד לאביב גפן שיכול לתרום לפחות בלהקה צבאית או שחקני כדורגל ודוגמניות... ג. מדברים ללא הרף... ד. בזכות הלומדים אתה חי...גם אם אתה לא מבין... שכחת להזכיר את הערבים -אני מניח שלא במקרה. ה. ילד חרדי מתוקצב בכשישית מחילוני בחינוך-וזה לאחר מאבק בכל שנה מחדש-מה שניקרא תקציבים ייחודיים...ועושק הקופה הציבורית-וזו בהחלט סטיגמה.

          הגב לתגובה זו

        • לא דיברתי על חרדים אשכנזים או שסניקים אלה על דתים לאומים

          מילואימניק חילוני, 05/09/08 09:54

          לא להתבלבל זה ממש לא אותו דבר

          הגב לתגובה זו

      • הדתיים הם לא המיטב של צהל-הם החילים הגרועים בצהל

        fff, 04/09/08 23:33

        לא רק שהם חילים גרועים גם כל האוכלוסיה טיפשה כל כך שהיא בילבלה את הנתון של אחוז גבוהה בצבא יחסית לאוכלוסיה עם נתון של רוב בצבא.

        לא מצפה מהם ליותר האמת.

        הגב לתגובה זו

        • לא אמרתי שדתים לאומים הם רוב בצה''ל

          מילואימניק חילוני, 05/09/08 10:01

          אמרתי שהם נמצאים שם הרבה יותר מאחרים כלומר הם מהווים בערך 10% מהאוכלוסיה הכללית וביחידות הקרביות הם הרבה יותר מ-10%(50% מקציני חי''ר הם דתים לאומים)

          הגב לתגובה זו

      • פחחח...

        חילוני כמו הנעל שלי, 05/09/08 05:24

        כל שנה מעמידות כ-ל ישיבות ההסדר בין 2,000 ל-2,200 מלש''בים, ל-כ-ל התפקידים בצה''ל (גם כאלה עם פרופיל קטן מ-62). זה כל הכוח שצה''ל מגייס מבין אלה שטוענים ל-''ערכי מולדת''. יש לך מושג כמה בני 18 מעמידה ת''א מדי שנה? גם אם אחוז הגיוס מתוכם היה עומד על 25% הם עדיין היו מטביעים את כ-ל ישיבות ההסדר ביחד!
        ועוד הבדל פיצי פיצי. התל-אביבים מתגייסים ל-3 שנים! הבני''שים לפחות משנה וחצי. התל-אביביות מתגייסות לשנתיים. הנערות ''חבושות השביס'' לא מתגייסות כלל!

        אז אם אתה הולך לשקר, דתי מתחזה למילואימניק חילוני - למד לשקר שלא יתפסו אותך!

        הגב לתגובה זו

        • אל תתעלם מן האמת...גם אם האמת כואבת

          מילואימניק חילוני, 05/09/08 11:08

          אני חילוני תושב רעננה(ואם אתה לא רוצה להאמין אל תאמין זה גם לא כזה משנה)אבל מה לעשות לא כל חילוני הוא אנטי-דתי,יש עדיין אנשים סובלנים.זה לא אומר שאני מתכוון להיות מתנחל או שאנ מסכים עם כל הדעות הפוליטיות של הדתים הלאומים.אני רק אובייקטיבי ומתאר מצב אמת שאני רואה בעצמי בצה''ל כבר כמה שנים.לא אמרתי שתל אביבים לא משרתים,אמרתי שהם כמעט ולא נמצאים ביחידות הקרביות.אני במהלך שרות של 3 שנים ביחידה קרבית פגשתי ביבחידה תל אביבי אחד,אחרי 5 שנים ביחידת מילואים אני גם פגשתי ביחידת מילואים שלי תל אביבי אחד.מה שכן אני רואה ייצוג מאוד גדול של דתים לאומים.לפי נתונים מדויקים בקורס קצינים של חי''ר הם 50%(הם מהווים בקושי 10% מכלל האוכלוסיה!).אז אמנם תל אביבים ועירונים באופן כללי מביאים לצה''ל הרבה יותר חיילים...אבל יש הבדל מאוד משמעותי בין שירות בקירייה או בבקו''ם(בלי לזלזל בחיילים האלה שגם תורמים)לבין שרות ביחידות קרביות ומובחרות שם יש ייצוג מאוד גדול של דתים לאומים(שזה לא רק ישיבות הסדר).לגבי בנות דתיות לאומיות הן עושות שירות לאומי ותורמות לא פחות(אפילו יותר אולי)מחיילות.זו המציאות היום דתים לאומים תורמים יותר מאחרים וזה בזכות הערכים שלהם,ואני אומר שוב המציאות הזאת ממש לא משמחת אותי הייתי מעדיף לראות את האחרים תורמים באותה מידה.

          הגב לתגובה זו

      • אה כן? כמה טייסים הגיעו מההתנחלויות וכמה מת''א?

        כיפה מוטסת, 05/09/08 07:18

        חיל האוויר הוא החיל היחיד שמפרסם כל שנה סטטיסטיקות לגבי בוגרי קורס הטייס. בעשר השנים האחרונות סיימו קורס טייס בקושי 5 מתנחלים כולל בנו של ברוך גולדשטיין. רוב מוחלט של הטייסים מגיע מהערים הגדולות! כל שקר אחר שתפרסמו הוא שקר כיד השקרים הטובה של חבוטי הכיפה. איך אתם לא מתביישים לשקר באופן בוטה כ''כ?

        הגב לתגובה זו

        • צה''ל זה ממש לא רק טייסים

          מילואימניק חילוני, 05/09/08 11:46

          קודם כל לא כל דתי לאומי הוא מתנחל(אני גר ברעננה ויש בעיר הרבה דתים לאומים).חוץ מזה עם כל הכבוד לטייסי חיל האוויר(ויש הרבה מאוד כבוד!)מדובר על קבוצה מאוד קטנה ולא על המאסה של צה''ל כמו בח''יר שיריון וכו'...ביחידות אלה יש ייצוג גדול מאוד של דתים לאומים.

          הגב לתגובה זו

        • לכיפה מוטסת-על סלקציה כבר שמעת???-פשוט הסיפור האמיתי הוא

          י., 07/09/08 02:54

          הפחד לתת לדתי עמדת כח ,ןלא עניין של חסר מוטביציה או יכולת בציבור הדתי...

          הגב לתגובה זו

  • 15.

    מאמר חשוב מאד

    דני, 04/09/08 18:59

    הכותבת ממש צודקת.
    כל הכבוד.
    אכן דרושה מהפכה בחינוך.
    רק שהשאלה היא מי יעשה אותה ?
    אם האזרחים עצמם לא יעשו משהו זה לעולם לא יקרה.
    למי הפתרונים ?

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    עצם העובדה שאת ''דוקטורנטית'' (למשפטים) רק מוכיחה...

    אמיר, 04/09/08 18:45

    עד כמה רדודים בידיעותיהם הם אנשי האקדמיה !!!

    הגב לתגובה זו

    • תגובה מאוד בוגרת

      הפסיכולוג, 05/09/08 16:29

      אני לא רוצה להתייחס לכותבת או לדברים שהיא כתבה אך סוג התגובה המעליב והפוגע שלך הוא מיותר. אפשר להתייחס עניינית לטענות שלה ולא להשפיל, לבזות וללגלג. חבל!

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    כתבה מעולה ונכונה מאוד...כל הכבוד!!! (ל''ת)

    ישראלי, 04/09/08 18:03

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    השינויים הם תמיד עבור המבוגרים (הזקנים) ואף פעם עבור התלמידים

    Vox Ami, 04/09/08 17:47

    את זוכרת מה שלמדת לפי דבריך לא הרבה נשאר לך. אך האם את זוכרת שהיית ילדה צעירה ואת חלומותיך? הבעיה שרוב המתקנים קמו ההורים שכחו שהם פעם היו ילדים

    הגב לתגובה זו

  • 11.

    התנ''ך מייצג ערכים שאין להם מקום במאה ה-21

    יהודי ישראלי, 04/09/08 17:33

    מעשה פנחס, טבח בכוהני דת זרה ע''י אליהו, ועוד הרבה מעשים שלא היו מביישים את הטאליבן. חשוב ללמוד את התנ''ך כמיתוס מכונן בתרבות המערבית, וכדי לפתח מיומנות לשונית של הבנת טקסט עם אוצר מילים לא מוכר. אבל לא יותר מזה.

    הגב לתגובה זו

    • אם היה יותר מקום לערכים אלה מצבנו היה יותר טוב

      יהודי לא דתי, 04/09/08 18:02

      במקום להתייחס לדברים ''שלא היו מביישים את הטאליבן'',תתייחס לערכים המוסרים שיש...ותבין שהיום במיוחד אנו זקוקים בהם.

      הגב לתגובה זו

      • אז מה לבחור?

        רן, 05/09/08 21:35

        נכון שיש בתנך ערכים אוניברסליים ששווה ללמד וללמוד. אבל יש גם המון המון המון דברים שלא הייתי חולם לתת לילד שלי לקרוא (לפחות עד שעולם הערכים שלו יתגבש). אז אי אפשר לומר באופן גורף 'ללמוד את ערכי התנך'. צריך לומר 'ללמוד את הערכי הטובים בתנך'. או (פשוט יותר) 'ללמוד ערכים טובים, יהיה אשר יהיה מקורם'.
        זה מה שמנסים היום לעשות. הבעיה אינה איזה ערכים ללמוד, אלא שלא מצליחים ללמד.

        הגב לתגובה זו

  • 10.

    ערכים של מי?

    המגיב, 04/09/08 17:14

    מדי פעם יוצא לי לצפות בהופעותייך הרהוטת בטלויזיה. את מאמינה בהרכים שלך, מציגה אותם כדבעי ומשכנעת בדרכך. אינני שותף לרבים מערכייך למרות שגם אני נלחם בדרכי על ערכיי. אז מה ילמדו ילדיי? את הערכים שלי של המורה או שלך? או שמא עדיף לתת להם לגבש ערכים תוך הצגת החלופות ?יתכן שהם יצמחו להיות ציונים או לא? שווה לדעתי הסיכון.

    הגב לתגובה זו

  • 9.

    הגברת רוצה שיחנכו לערכים אבל בתנאי שיהיו הערכים שלה

    מוטי, 04/09/08 17:11

    עם החלק הראשון של המאמר אפשר להסכים באופן כללי.
    החלק השני רק מראה לאיזה ''ערכים'' רוצה הגברת שיחנכו את ילדינו, לערכים שלה.
    מכל נושאי הלימוד הרבים שבהם נכשלים ילדינו היא מביאה (כמובן) רק את התנ''ך.
    ודרך אגב, את בעיות האלימות, תרבות הנהיגה וההשתמטות (של מי? של בנות הציונות הדתית או החרדים או הצפונים?) מצה''ל, לא יפתרו מערכות החינוך.
    אלה בעיות שבאות מהבית מהחברה הסובבת ומההורים.

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    ציפי, את תחליף לכדור שינה... (ל''ת)

    מספיק לקשקש, 04/09/08 17:07

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מסכימה איתך.

    יעל, 04/09/08 17:00

    בחורה ערכית הדוברת דברי חכמה.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    שלום רב צי-פורה חוטובלי חברתה של סהרה בלאו

    ראול, 04/09/08 16:56

    העצות שלך לא טובות ולא שימושיות א. חזלנו
    זה אוסף משלים ופתגמים מאכד, מאשור וממסופוטמיה בכלל, תקראי את אנומה אליש ספר
    הבריאה המסופוטמי, נוסף בתלמודי תורה יש עדין עונשי גוף הרגשתי אותם כנ''ל גם בישיבות
    אז בחיאת יש משהו מסריח בדוסלנד

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    הסיירת תורכב מבכירי תלמידי ומורי בר אילן=יגאל עמיר ופרופסור הלל וייס

    צריך כאן משטרה חזקה כי היהודים בעיקר הדתיים זקוקים, 04/09/08 16:55

    לנבוט בראש כדי לחדול מחשיבה על רמאות ושחיתות.

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מאיפה הידיעות המפליאות (ל''ת)

    ניסים, 04/09/08 16:28

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    זו בדיוק הבעיה. אין ערכים לחזור אליהם.

    !!!, 04/09/08 16:14

    לחזור לערכים הישנים זה להחזיר את השמאל לגודל האמיתי שלו, כלומר כ-3 מנדטים. (מק''י). אבל הוא שלח גרורות לכל האיברים החשובים. משפט, חינוך, תקשורת, ממשל ואיפה לא.

    הגב לתגובה זו

    • אתה החריג ואתה הוא השייך ל 3 מנדטים (ל''ת)

      dd, 04/09/08 23:34

      הגב לתגובה זו

  • 2.

    בנאלי ומקושקש עד אימה.

    להרחיק את בוגרי בני עקיבא מהתקשורת, 04/09/08 15:55

    הם משעממים אותנו עד מוות.

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    ציפי, את כזאת דעתנית וקשקשנית...

    אמיר, 04/09/08 15:54

    איך זה שיש לך תמיד ''דעה'' לגבי כל דבר - למרות שברוב הדברים אינך מבינה כלום ???

    הגב לתגובה זו