• 32.

    המאמר מתלהם ונשען על סילוף העובדות

    איציק, 30/08/08 21:28

    גאידמק לא ''השתלח נגד הקהילה'' בכללותה, הוא התיחס לקיומו המוחצן של המצעד, וייחד את התנגדותו לקיומו בירושלים בלבד, מתוך כבוד לערכי שלושת הדתות, שהעיר קדושה להן.

    הייתי מצפה ממר לב הנכבד, כאדם הרגיש כל כך לכבוד הזולת ולזכויותיו, והנלחם בשנאת הזר, לכלול במצעו כמועמד למועצת העיר ת''א את העברת המצד לת''א- כעיר גדולה וקוסמופוליטית- ובכך לדאוג לזכויות הקהילה בלי לפגוע ברגשות הדתיים.

    קיום המצעד בירושלים הוא לא יותר מאשר פרובוקציה.
    עובדה היא שהחרדים לא התנגדו מעולם לעריכת המצעד בת''א או בכל מקום אחר, מי שרומס את זכויות המיעוט ורגשותיו הם דווקא הקהילה ותומכיה, ובכללם מרצ.

  • 31.

    המאמר מתלהם ונשען על סילוף העובדות

    איציק, 30/08/08 21:28

    גאידמק לא ''השתלח נגד הקהילה'' בכללותה, הוא התיחס לקיומו המוחצן של המצעד, וייחד את התנגדותו לקיומו בירושלים בלבד, מתוך כבוד לערכי שלושת הדתות, שהעיר קדושה להן.

    הייתי מצפה ממר לב הנכבד, כאדם הרגיש כל כך לכבוד הזולת ולזכויותיו, והנלחם בשנאת הזר, לכלול במצעו כמועמד למועצת העיר ת''א את העברת המצד לת''א- כעיר גדולה וקוסמופוליטית- ובכך לדאוג לזכויות הקהילה בלי לפגוע ברגשות הדתיים.

    קיום המצעד בירושלים הוא לא יותר מאשר פרובוקציה.
    עובדה היא שהחרדים לא התנגדו מעולם לעריכת המצעד בת''א או בכל מקום אחר, מי שרומס את זכויות המיעוט ורגשותיו הם דווקא הקהילה ותומכיה, ובכללם מרצ.

  • 30.

    המאמר מתלהם ונשען על סילוף העובדות

    איציק, 30/08/08 21:28

    גאידמק לא ''השתלח נגד הקהילה'' בכללותה, הוא התיחס לקיומו המוחצן של המצעד, וייחד את התנגדותו לקיומו בירושלים בלבד, מתוך כבוד לערכי שלושת הדתות, שהעיר קדושה להן.

    הייתי מצפה ממר לב הנכבד, כאדם הרגיש כל כך לכבוד הזולת ולזכויותיו, והנלחם בשנאת הזר, לכלול במצעו כמועמד למועצת העיר ת''א את העברת המצד לת''א- כעיר גדולה וקוסמופוליטית- ובכך לדאוג לזכויות הקהילה בלי לפגוע ברגשות הדתיים.

    קיום המצעד בירושלים הוא לא יותר מאשר פרובוקציה.
    עובדה היא שהחרדים לא התנגדו מעולם לעריכת המצעד בת''א או בכל מקום אחר, מי שרומס את זכויות המיעוט ורגשותיו הם דווקא הקהילה ותומכיה, ובכללם מרצ.

  • 29.

    המאמר מתלהם ונשען על סילוף העובדות

    איציק, 30/08/08 21:23

    גאידמק לא ''השתלח נגד הקהילה'' בכללותה, הוא התיחס לקיומו המוחצן של המצעד, וייחד את התנגדותו לקיומו בירושלים בלבד, מתוך כבוד לערכי שלושת הדתות, שהעיר קדושה להן.

    הייתי מצפה ממר לב הנכבד, כאדם הרגיש כל כך לכבוד הזולת ולזכויותיו, והנלחם בשנאת הזר, לכלול במצעו כמועמד למועצת העיר ת''א את העברת המצד לת''א- כעיר גדולה וקוסמופוליטית- ובכך לדאוג לזכויות הקהילה בלי לפגוע ברגשות הדתיים.

    קיום המצעד בירושלים הוא לא יותר מאשר פרובוקציה.
    עובדה היא שהחרדים לא התנגדו מעולם לעריכת המצעד בת''א או בכל מקום אחר, מי שרומס את זכויות המיעוט ורגשותיו הם דווקא הקהילה ותומכיה, ובכללם מרצ.

  • 28.

    אמירות

    יוספייס, 30/08/08 20:42

    לעיתים קרובות, נאמרים דברים, כדי לרכוש את אהדת אוכלוסיה זו או אחרת ואולי אחרי רבים להטות.

    גאידמק זקוק לאוהדים.

    רבים בישראל, רואים בהומואים בעיה, מסיבות דתיות.

  • 27.

    דבריו של גיידמק מזכירים אירוע שהתרחש בניו-יורק.

    יובל, 30/08/08 12:50

    סיפור קטן שאירע בניו-יורק,אי אז בתחילת שנות ה 80',כאשר ארה''ב עדיין הייתה דמוקרטיה ראויה לשמה ולא אוליגרכיה שהתפרקה מעקרונותיה אודות לרייגן,בוש האב ובוש(ה) הבן.
    יהודים חרדים בברוקלין פנו לחברת האוטובוסים וביקשו שלא תשובצנה נשים-נהגות בקווים המשרתים את שכונותיהם.יצרם פשוט לא יעמוד בכך.חברת האטובוסים השיבה להם תשובה מנומסת,שנכנסה מאז לקלאסיקה של זכויות האזרח ועקרונות הדמוקרטיה:''לצערנו,חוקת ארה''ב אוסרת אפליה על רקע מיני ולכן לא נוכל להיענות לבקשתכם עם זאת חוקת ארה''ב בשום פנים ואופן לא אוסרת ללכת ברגל''.ובהשאלת לדבריו של גאידמק וחלק מהטוקבקים כאן,פסילת המצעד הינו פגיעה ברורה
    ובוטה בחופש הביטוי שהרי זכות ההפגנה והמחאה היא ניגזרת מחופש הביטוי,והיא אחד הביטויים הנעלים ביותר לחירות האדם והאזרח
    לטוען לקיפוח בזכויות חברתיות ולתבוע תיקון עוול.אולם לאף אחד לא חלה החובה לצפות בו.במילים אחרות אם יש כאלה שניפגעים
    ממצעד מחאה של אנשים הנושאים עימם דגלים צבעונים ושלטים בעד שוויון זכויות ,הם רשאים לא לצפות בו.אף אחד לא מכוון אקדח לרקתו של פלוני ומחייב אותו להשתתף.דבריו של גיידמק הם טיפוסים לבריון קשקשים שתפקיד ניהול קבוצת כדורגל כמו בית''ר ירושלים הידועה בבריונותה,גזענותה ואלימותה בהחלט מתאימה לו.
    אגב,לא ראוי לאחד כמוהו שמאד ''רגיש '' לענייני ההלכה היהודית לעצור את משחקי קבוצתו בימי שבת שהרי חילול שבת המוני בפרהסיה הינו חמור יותר ממצעד גאווה זוטא הרחוק ממקומות קדושים בתוככי ירושלים(הכותל ,לדוגמה) שמסלולו אינו עובר בשכונות של דתיים(מאה שערים לדוגמה) .מוטב לו לגאידמק לחפש לו סיבות אחרות לחזר אחרי קולות הדתיים שכן ראש עיר לא יכול
    לעצור מצעד.

  • 26.

    אנשים שמגדירים את עצמם דרך שעשועי המין שלהם --סתם בהמות

    בסיסיים, 29/08/08 09:32

    לאדם כמה מיני רצונות מהנמוך לגבוה:
    תאוות גופניות: אוכל ומין, כמו כל חיה.
    כבוד: רוצים לקבל מבני מינם: שם מוצאים הגיבורים ומנהיגי הציבור.
    חכמה: שאיפה שאיננה מוגבלת ולא מוגבלת במקום או זמן. אנשים שחכמתם מלווה את האנושות לאורך הדורות
    שאיפה רוחנית: רוצים לגלות את המעבר שמפעיל העולם. הנביאים ודומיהם.
    ההומואים לא אומרים אנו רוצים להיות חכמים, להועיל למישהו במשהו, לגלות משהו, לעשות משהו.... סתם קבוצה שמגדירה את עצמה דרך השאיפה הכי בסיסית ונמוכה -- וגם שם שקיימת בצורה מזיקה וחולנית. אז מה אפשר להגיד על קבוצת אנשים שמגדירים את עצמם דווקא בתכונה זו? לא מצאתי יותר טוב מבהמות ...

    • אתה החלטת על דעת עצמך שלהיות הומו מסתכם בפעילות מינית בלבד.

      יובל, 30/08/08 14:26

      כמובן שמדובר בהנחה שגויה לחלוטין.

  • 25.

    חרדי ומשפחה הם שני שליש מפאשיזם הוסיף לאומני ו...הנה.... (ל''ת)

    Vox Ami, 29/08/08 09:18

  • 24.

    אם כל המדינה היו הומואים ולסביות -- היתה המדינה נחרבת !!

    הומו זו מחלה, 29/08/08 09:12

    כמה שלא יסובבו את העניין זוהי סטייה מהטבע וזה בהגדרה מחלה! והכי מעצבן שהחולים לא מודים שהם חולים אלא מנסים להדביק אחרים !!!! ובכך להרוס החברה

    • סטיה מהטבע? מחלה? מי קבע,באזיה ספר ?באיזו מהדורה?

      יובל, 30/08/08 14:24

      הרי הומוסקסואליות היא חלק מהטבע,איך אפשר לומר עד דבר שהוא חלק ממנו כסוטה ממנו?

  • 23.

    למה צרות העין של התקשורת ,למה אתם לא מספרים שהוא שלח מטוס פרטי להציל

    אזרח, 29/08/08 09:00

    עד כדי כך אתם פוחדים ממנו שאפילו לא מספרים שהוא שלח את מטוסו האישי להציל תינוק פג, אבל אילו זה היה איזה סנוב אחר הייתם כבר טוחנים לנו את המוח עוד פעם ועוד פעם(סליחה אתם לא פוחדים אתם פשוט
    פודלים של הממשלה)

  • 22.

    אם אני לא מסכים איתך אני ''הומופוב''?

    אני, 29/08/08 08:26

    יש גל חדש בפלורליזם ה''נאור''. כל מי שמתקרא כך מכבד רק דעות הקרובות לליבו. את כל הדעות האחרות הוא יפסול כלא לגיטימיות ויקרא להם בשמות שונים שכל אחד מכיל את המילה ''אירן'' בהטיות שונות.
    למשל, לא אכפת לי שאנשים מרססים גרפיטי בכל מקום, אבל אם מישהו יעשה את זה על הבית שלי אני ממש אתעצבן. האם אני גרפיטיפוב?
    לא אכפת לי מה אתם עושים בחיים הפרטיים שלכם ואיך אתם נהנים מזה, אבל תדחפו את המצעד שלכם בעיר אחת ולא בירושלים.

  • 21.

    מה עם הר הבית?

    י., 29/08/08 01:26

    מדוע לא נותנים ליהודים שם חפש?- אה ,כמובן יש עוד שיקולים:לא להרגיז את הערבים אז למה כן את החרדים - בעיר הקדושה לכולם???-כמובן להם אין רגשות וכו''. 1.התופעה לא נורמאלית-זו פשוט סטיה מהנורמה ועל זה אין ויכוח. 2.זה לא טוב לקיום העולם-אין צורך להסביר. 3.אפילו הנורמאלים לא מתגאים אז במה להתגאות??? 4. למה בכל זאת לא אובייקטיבים בתיקשורת כלפי התופעה?- זה פשוט:בעבר הרחוק הייתה עבודה זרה שנקראה בעל פעור ,ובה היה צרין לעשות את הצרכים על הפסל שלו-הם ממש לא היו מטומטמים כמו שנראה אלא היה להם רעיון שאם דבר מכוער הוא קדוש -אז הכל מותר ואין יותר בעיות מוסר בעולם וכולם גאים בעצמם- זה מה שנקרא היום ''נאורות''.

    • דברייך הם ערמת קש וגבבה חלק 1

      יובל, 30/08/08 13:31

      1-יהודים יכולים לעלות להר הבית אך הם לא יכןלים להתפלל שם.הדוגמה להר הביתת אינה טובה משום שהר הבית נחשב למתחם קדוש,אילו מארגני המצעד היו מתעקשים לעשות את המצעד בהר הבית או ברחבת הכותל בהחלט הייתה הקבלה לדברים שרשמת,טענה שירושלים היא עיר קדושה טומנת בחובה מסר שכל ניסיון חילון
      אינו מתקבל על הדעת,ולכן נשאלת השאלה מדוע אם כן יש מקומות הפתוחים
      בשבת ?מדוע יש איצטדיון כדורגל שאף נוהגים לשחק בו בשבת וגורמים
      לחילול שבת המוני בפרהסיה שהעונש המושת עליו עפ'י ההלכה היהודית
      הינו סקילה ? האם אפשר לומר על שוק מחנה יהודה כמקום קדוש
      בגלל הימצאותו בשטחה של ירושלים ? או שמא ''האומן 17'' ?
      יש צורך להבין שיש מקומות קדושים בי-ם,ומקומות קדושים
      בכלל מוכרזים ומוכרים עפ'י חוק (כגון:הכותל,בתי כנסת,כנסיות ,מסגדים וכו')
      אבל עיר,ובפרט עיר בירה הינה מקום ציבורי,ולא מקום קדוש.
      ירושלים אינה בית כנסת,אלא עיר.הדבר משיק לפולמוס שהתנהל
      בשנות ה 50' כשניפתחה בריכת שחיה ראשונה בי-ם,רבים מתושביה הדתיים התנגדו
      נחרצות נגד הקמת בריכת שחיה מעורבת שמא אנשים יסתובבו
      עירומים למחצה ,כנ'ל לגבי
      הקמת הסימנטק ואף הקמת סניף מקדונלד'ס ,אך לא עלה בידם לעצור זאת.
      ואם הצועדים היו מנסים להיכנס למקומות קדושים כן הייתה היתגרות מצידם
      אך כשמדובר במדרחוב או בגן עירוני הטענה הזאת מופרכת מהיסוד,אי אפשר
      לטעון שכל ירושלים קדושה,ירושלים היא עיר סימבולית לאחווה,לסובלנות,
      לפלורליזם,לשוויון,לצדק חברתי,רב גוניות של החברה בשלל גווניה
      ירושלים היא עיר הבירה שלנו,היא עיר שעולים אליה כל מי שמבקש מזור למצקותיו
      ואוזן קשבת לצרכיו הפוליטיים והחברתיים.ובירושלים נימצאים שניים
      מהמוסדות הדמוקרטיים החשובים ביותר האחראים על הלך הרוח מבחינה
      חברתית פוליטית:כנסת ישראל,ובית משפט העליון.שניים מהמוסדות שדרכם תצלח ידם להשיג שוויון זכויות.
      קדושתה של ירושלים גם לדידם של אלה המאמינים
      שיש קדושה באבנים ועצים -משתרעת בקושי על כמה דונמים בודדים.כל השאר,
      מרוממה ועד תלפיות,ממוסררה ועד קריית משה לא קדוש יותר ולא קדוש פחות
      ממעלות תרשיחא למשל או הרצליה פיתוח.לו הייתה ירושלים רק עיר קודש על
      כל רחובותיה וסימטאותיה ייתכן והחרדים היו מנהלים אותה ככל העולה על רוחם,
      אך מה לעשות שעליהם לקבל את העובדה שירושלים היא בירת מדינת ישראל,
      מעוזה הרישמי של הדמוקרטיה הישראלית על חוקיה והזכויות שהיא משיתה
      על כלל אזרחיה.

    • דברייך הם ערמת קש וגבבה חלק ב'

      יובל, 30/08/08 13:38

      -לגבי נורמלי/לא נורמלי.זהו הטיעון הכי חלש שרק יכול להיות,נורמלי הוא מה
      שהחברה קובעת שהוא נורמלי.הנורמות מישתנות מתקופה לתקופה ומחברה לחברה,
      נורמה איננה סטאטית ומקובעת באופן קטגורי.
      להבדיל מטאבואים אוניברסלים שנשארים כגון גילוי עריות,(עם שינויים
      קלים בהגדרה אך הטאבו הבסיסי נשאר)לגבי הומוסקסואליות הדוגמה הכי טובה
      היא יוון העתיקה,יחסים הומוסקסואלים היתה נורמה ברורה ומקובלת
      ואף הייתה אידאל לזוגיות (ניתן לקרוא על כך ב ''המישתה''/לאפלטון)ולהיות מאהב של מישהו,
      לא פגע בסיכויי הצלחתו המדיניים והצבאיים של האדם המצביא אלקבידיאס, לדוגמא, היה ''הידוע בציבור''
      של כמה דמויות מפורסמות,ולא רק שלא הסתירו, אלא אהבת גברים נחשבה, משום מה,לאצילה יותר מאהבת נשים.
      ובזמן האימפריה הרומית נהגו זוגות חד-מיניים להינשא הקיסר נירון,לדוגמה,
      הירבה להיתחתן עם גברים כנ'ל דיוקליטיאנוס.גם ביפן במאה ה 17 כמדומני,לגברים
      בעלי מעמד (מצביאים,אנשי מימשל,פקידים בחלונות הגבוהים)היה פילגש זכר,וזה נחשב לנורמטיבי לחלוטין גם בסין העתיקה גם בקרב חברות ילידיות בצפון אמריקה ואפריקה ישנם עדויות על נשואים חד-מיניים.
      אך לעיתים קביעות חברתיות יכולות להיות מחרידות כמו אנטישמיות,מספיק לקרוא את ספריהם של סופרים רוסים משלהי המאה ה 18 כדי להבין עד כמה האנטישמיות השתרשה והייתה לנורמה רווחת מקובלת וברורה,צמד המילים ''יהודון מטונף'' חזרו רבות פעמים בספריהם הם אפילו לא היו אנטישמים גדולים אך הנורמות האנטישמיות חילחלו לתודעתם ואת התוצאות המחידות של האנטישימיות כולנו מכירים.גם שמאליים(איטרי יד ימין)היו קורבנות לנורמות חברתיות,הם נחשבו לסוטים בתרבויות שונות.אצל האסקימוסים ,למשל,שמאליים נחשבו למכשפים ולכן נידו אותם,גם בישראל עד שנות ה 50 ניסו ''לתקן''אותם בדרכים שונות ומשונות
      וגרמו להם סבל על לא עוול בכפם,היום מבינים שעל אף שהאדם בעל
      דומיננטיות ימנית,ישנם גם שמאליים.
      נורמות חברתיות יכולות להוות אסון אם היא נזונה מבורות ונחשלות,לכשלעצמי
      לעולם לא אקבל נורמות חברתיות מבלי לבדוק אותן,לחלוטין ולעולם לא,
      ראיתי כל כך הרבה נורמות מפגרות שאם מליון זבובים עפים לשם זה לא
      אומר שזה שוקולד.חשוב שתבין יש הבדל בין
      ''לא נורמלי'' ל''לא נורמטיבי'' אפשר לומר שהומוסקסואליות הינה לא נורמטיבית במובן הזה שרוב האכלוסייה אינה כזאת.אך אני יכול לומר שגם צמחונים הם לא נורמטיבים משום שרוב האוכלוסיה אוכלת בשר או כפי שאני יכול לומר שגם דתיים הם אינם נורמטיבים משום שרוב האוכלוסייה הינם חילונים או כפי שאני יכול לומר שאיטרי יד ימין (שמאליים) הם לא נרמטיבים משום שרוב האכלוסייה כותבת ביד ימין לחלופין אני יכול לומר שיהודים הם לא נורמטיבים שכן רוב אוכלוסיית העולם הם לא יהודים.

    • דברייך הם ערמת קש וגבבה חלק 3

      יובל, 30/08/08 13:46

      אני גאה בכך שאני הומו.מה רע בכך שאני גאה במי שאני?אני הומו כי כזו אני.זוהי זהותי.כי לפני עשר שנים לערך הצלחתי לאזור את הכוחות הדרושים כדי להפסיק לברוח מעצמי, למרות כל הקשיים, ולחיות בדרך היחידה שיכולה להיות הדרך שלי. ואני גאה בה. אני גאה באומץ שלי להיות מי שאני, על כך הגאווה שמקוממת קומץ אנשים שלא מבינים את פשר הגאווה.אני גאה בכל הומו שנכנס בלילה לחדרי הצ'טים שליבו מקננת התקווה שהפעם ימצא זוגיות יציבה, אני גאה בכל לסבית שעולה על דראג, בכל טרנסג'נדר שמתעקשת שידברו אליה בנקבה, למרות שהקול עוד קצת גברי.
      לא כל כך הצלחתי להין במה בדיוק התקשורת לא בסדר שהרי במהותה התקשרות אמורה להוות פלטפורמה לחופש הביטוי,אתה חי בעידן האינטרנט'' בו כל אחד ראשי לפרסם ברשת את השקפת עולמו כפי שגם אתה עשית.נהיר לי מדוע יקשה עליכם לראות הומוסקסואלים ולסביות, לצד תומכיהם הסטרייטים, צועדים בראש מורם ברחובות עיר הקודש. ידוע לי שנשיקה בפומבי וחיבוק בפרהסיה, ובוודאי בין בני אותו המין, פוגעים ברגשותיכם וסותרים את עיקרי אמונתכם. ובכל זאת, הרשו לי לומר לכם שמאבקכם - לטווח ארוך - אבוד. את הגלגל אין להחזיר ואת עקרונותיה של חברה ליברלית אי אפשר לקפל ולהטמין בארון ההיסטוריה, אלא במחיר פירוקה של החברה הישראלית המודרנית כולה. את המחיר הזה מרבית הישראלים מסרבים לשלם. המאבק נגד הלגיטימיות הציבורית של הומואים ולסביות אבוד, כשם שאבוד המאבק בנשים חשופות-כתף ובגברים גלויי-ראש ובזוגות חבוקים ברחובה של עיר. המאבק נדון לכישלון, כשם שכשלו הניסיונות להטיל צנזורה על ביטויי יצרים ומיניות בתקשורת ובאמנות ובספרות ובקולנוע הישראליים. המאבק חסר תוחלת, כשם שאין תוחלת בניסיון להשתיק או להפחיד או לחנך מחדש את ריבואות בעלי הדעות השונות והמגוונות שנושאים את קולם ברבים. לא ניתן עוד להאחיד ולהטיל משמעת על הזירה הציבורית הישראלית רבת הפנים, וככל שהיא מתבגרת - כך מתרבות פניה. לטעמי, טוב שכך. אבל גם ללא טעמי, זהו כיוון צמיחתן של חברות בעידן המודרני: איש עוד לא הצליח לרדד ציבור פלורליסטי לתוך תבנית אורתודוכסית. מדינות טוטליטריות, שניסו זאת במאה העשרים, כשלו בזו אחר זו לאחר שהקיזו דם רב.
      בכל החברות החופשיות בעולם, בפתח המאה העשרים ואחת, הכיר החוק והכיר רוב הציבור ביכולתו של פרט לבטא את מיניותו בגלוי, כמו גם את דעותיו והעדפותיו וטעמו, כל עוד אין הדבר פוגע גופנית בזולת או מסכן בוודאות את שלום הציבור.
      אומר לך דבר קשה, ולא אני המצאתי אותו; הוא כתוב על ספר דברי הימים של המחשבה הפוליטית המודרנית: אמנם, אסור לפגוע בגופו של אדם, אבל מותר לפגוע ברגשותיו, ובעצם אין ברירה אלא לפגוע ברגשותיו. אולי זה מקומם, אבל אין חופש ביטוי ללא פגיעה ברגשות הזולת, ואין חירות פרט ללא חופש ביטוי, ואין דמוקרטיה ללא חירות פרט, ואין עדיין חברה מודרנית תקינה שאינה דמוקרטיה. על כן, עד שתימצא נוסחה טובה יותר, לא יושתק קולו ולא ייכבלו ידיו של אדם שדבריו או מעשיו מרגיזים את רעהו.

  • 20.

    צרות המוחין החילונית פשוט מבהילה

    מאיר, 29/08/08 01:14

    אם אין לך בעיה לחשוף את עצמך ואת ילדיך לזוהמה האנושית מתוך מחשבה שאין בה כל רע זאת זכותך, אבל למה לכל הרוחות אתה חושב שאסור להתחשב בדעותיי וברגשותיי? אתה רוצה להלעיט את עצמך בסרטים מזוהמים ולצפות בהם עם בני ביתך כאמצעי להנחלת מורשתך והשקפת עולמך הברברית, זאת זכותך, אבל למה לכפות זאת עלי? צפה בהם בביתך ואל תקרין אותם באותם המקומות שיש לי זכות להיות בהם בדיוק כפי שיש לך!
    שטפו את מוחך בטענה שכל התחשבות ברגשותיי הנה כניעה לכפיה הדתית בעוד שאינך רואה כל בעיה בנוכחות האינטנסיבית של הזוהמה החילונית ממנה אני מנסה לברוח בכל דרך אפשרית.
    לטעון ששמירת רשות הרבים באופן המאפשר את מעבר הדתיים בו הוא כפיה דתית , זוהי חוצפה מהסוג המבחיל ביותר ומעידה על צרות המחשבה המבהילה בה ניחן החילוני הממוצע.
    כאמור, בביתך עשה מה שאתה רוצה, אבל ביציאתך מביתך זכור שישנם בני אדם נוספים בעולם מלבדך.

    • מתי החרדים יזכרו שהם לא לבד בעולם?

      הומו גאה, 29/08/08 05:29

      לרוב הם שוכחים . שוכחים את האמת והמוסר ומשתיתים את חייהם על נצלנות, צביעות,גזל,בטלה ומרמה
      שוכחים את ילדיהם בשדה התעופה.
      שוכחים שמישהו מפרנס אותם.
      שוכחים ללכת לצבא.
      שוכחים מה זה להיות יהודים.

    • משונה

      אביחי, 29/08/08 08:55

      מאד משונה שחרדים בברוקלין ומיאמי לא סובלים.
      מאד משונה שרק החרדים בארץ סובלים כלכך מהפתיחות והליברליות של כלל הציבור.

    • סלח לי אם אני אסובב זאת כלפייך.משום שצרות העין בהחלט נובעת ממך.

      יובל, 30/08/08 14:30

      אבל למה בראש חוצות, אתה זועק? ברשותכך אציע תשובות: ראשית, עיקרון השוויון. יכול כל אדם לבטא את זהותו המינית ברשות הרבים, בתוך גבולות הנורמה החברתית הכללית. אם לסטרייטים מותר, גם להומואים מותר. מה שתבקשו לאסור על האחרונים, איסרו במטותא גם על הראשונים. נשיקה בין גברים מעוררת בכם בחילה? צר לי על הפגיעה ברגשותיכם. אני, למשל, נתקף קבס כל אימת שהמגיבים למאמרים באתר הזה מחרפים ומגדפים אותי, ואת שכמותי, ואת שאינם כמותי. זה מבחיל, מעליב ודוחה, ובעיניי גם משפיל את כבוד החברה והזירה הציבורית שלנו, אבל זה גם חוקי ולגיטימי ונובע במישרין מעקרונות חופש הביטוי וחירות הפרט והדמוקרטיה. עלבון או שאט נפש הם מחיר סביר, בעיניי, לחיים בחברה פתוחה.

      שנית, פשר הגאווה. אמנם ה''גאים'' העבריים הם תרגום של ה''גייז'' הלועזיים, כלומר: תרגום של מצלול ולא של משמעות, אבל יש יסוד לגאוותם. זוהי גאוות הנרדף, גאוות המוקע וגאוות הנלעג. תנו לכל אדם לאהוב ולחשוק כלבבו, ואיש לא יצטרך עוד להתגאות במובן מאליו. או להיפך: שיתגאה כל אוהב ושיתבייש כל שונא, וכך נרבה אהבה בעולם. אומרים שאין מספיק.

      ומה יקרה לירושלים עיר קדשנו, ולישראל, מדינה שיהדותה קודמת בעיני רבים לדמוקרטיות שלה? האם יכניסו ההומוסקסואלים ותומכיהם צלם להיכל, או שדווקא יזכירו לירושלים שכל אדם נברא בצלם? אלה ואלה דברי ספר ויקרא, שמצד אחד אומר (מ''ג, כ''ב) ''ואת זכר לא תשכב משבכי אשה, תועבה הוא'', ומצד שני מדגיש הדגש היטב (י''ח, י''ט) ''לא תקום ולא תטור את בני עמך, ואהבת לרעך כמוך: אני יהוה''. אלה שתי פניה של היהדות, ולפעמים צריך לבחור. היה פעם מורה הומניסטי גדול, עקיבא שמו, שבחר בקול רם וצלול ב''ואהבת''. כלל גדול בתורה.

  • 19.

    אני הומו ועדין חושב שגאידמק צודק. כל החגיגה הפומפוזית הזו לא משרתת את (ל''ת)

    הקהילה אלא מזיקה לה, 29/08/08 00:25

  • 18.

    הדתיים המסכנים פשוט לא מבינים עם מי יש להם עסק

    מתי תתחילו ללכת עירומים ברחובות?, 28/08/08 23:55

    הדתיים המסכנים פשוט לא מבינים עם מי יש להם עסק, בעולם שהכל מותר ואין אמת (למעט קודש הקודשים הפמניסטי) , בעולם שבו נעשה צייד מכשפות כנגד אלו החושבים אחרת מהדוגמות המקובעות של העולם המערבי הצבוע (המכנה עצמו פלורליסטי, פתוח ושאר כינויים משעשעים שכאלה) – באמת שאין עם מי לדבר ואין עם מי להתווכח. מחר הם ישכבו עם ילדות ויסבירו לנו שאין בעיה כי הילדה הקטנה מסכימה (זה מה שהראו לה הוריה בטלויזיה וזו דרכו של עולם בסך הכל). בשלב הבא החילונים ילכו ערומים ברחובות מאותו הנימוק, הם לא פוגעים באף אחד. לאחר מכן הם יארגנו אורגיות המוניות בפרהסיה (מי שלא רוצה שלא יסתכל) . קצת לפני כן יתחילו להקרין סרטים פורנוגרפיים ברחובות (אם בבית מותר אז למה בחוץ זה אסור?) משתתפי האולימפיאדה יתחרו אחד בשני בעירום מלא, כמו בימי יוון הטובים והעליזים, ושוב, למה לא? מי שעיניו בראשו רואה את הכיוון אליו החילונים מדרדרים. די ברור שהערך ה''נעלה'' שהחילונים מעלים על ראש שמחתם ולא מפסיקים לדוש בו הוא המין. לפנינו חידושים מרעישים וחדשניים בתחום הזה ומבטיחכם אני נאמנה כי עוד היד נטויה.
    מי שרואה עצמו כפרי התפתחות אבולוציונית של השימפנזה, לא פלא שהוא עומד על זכותו לחיות בהתאם למקובל בקרב השימפנזות ואני מציע בכל הכנות פשוט להניח להם. אנו מייחסים עצמנו לאדם הראשון (''בן אדם''), הומו ספיינס זה לא המצאה שלנו...

    • אני שם לךב שעירום מאד מעסיק אותך.

      יובל, 30/08/08 14:38

      אך מה לעשות שבעירום לא ניתן ללכת וזה עפ'י חוק.גם כלפי חילונים גם כלפי דתיים גם כלפי
      סטרייטים וגם כלפי הומואים.במצעד הגאווה
      ראיתי אומנם רקדנים מפזזים עם מכנסיים קצרים אך עירומים כביום היוולדם לא ראיתי.כפי שגם לשכב עם ילדה הוא בניגוד לחוק מכיוון שלילדה אין שיקול דעת כמו מבוגר .התהליכים הפסיכולוגים והמוחים העוברים על מתבגר שונים מאלו של המבוגר,
      ולכן אינו ''סגור על עצמו'',ומכאן הוא קל להשפעה.
      בנוסף הם אינם מבינים את השתמעויות מעשיהם(ודאי לא כמו בגיר),
      הם לא יודעים תמיד כיצד להגיב במצבים שונים ולכן הם רגישים יותר.
      לכן גם החוק הינו חד-משמעי ואוסר זאת,החוק נועד להגן על ילדים
      גם אם הם עושים זאת בהסכמה,החוק אינו מתחשב בדעתו של
      המתבגר משום שפעולה נמהרת עלולה להיות בעלת השתמעויות מזיקות.אגב הומוסקסואליות קיימת בכל חברה ובכל תקופה כך שאין מדובר בתופעה של חילונים.דברייך מעידים על רמה נחותה של ויכוח ושכנוע.

  • 17.

    אני מאחל לך בת קלפטומנית ושתי ילדים סדיסטיים

    (בעלי נטייה טבעית לכך כמובן...), 28/08/08 23:50

    לפני הכניסה לארץ הוזהרו בני ישראל שלא לחזור על החטאים שעשו יושבי הארץ שגורשו והתורה מפרטת את אותם החטאים וביניהם משכב זכור משכב בהמה וכו. לא גיליתם שום דבר חדש ואינכם ''נאורים'' כפי שאתם משלים את עצמכם. אתם פרימיטיביים שההסטוריה שלהם מתחילה משחר האנושות.
    גם לקלפטומנים, לאנסים וחובבי נשים אובססיביים יש נטיות שונות ואנו מכריחים אותם להתגבר עליהם כלומר אנו בהחלט מאמינים שזה אפשרי. כל השאלה היא האם מוצדק המאמץ.
    אני מאחל לך בת קלפטומנית ושתי ילדים סדיסטיים.

  • 16.

    ל ''כל אחד והאמת שלו'' יש מחיר לא תצמיד סימפטי

    אתם תשמידו עצמכם ממילא, 28/08/08 23:49

    שמתי לב שהטיעון המרכזי בו משתמשים התומכים בתופעה הזו כי אלו הם נטיותיהם ואין הם פוגעים באף אחד. אם כן, ''גאים'' חביבים ונחמדים, מדוע לפי הטיעון הזה לא נקבל את המעשים הבאים כלגיטימיים:
    1. מה הבעיה עם מי שמסתובב ערום ברחובות כי לדעתו זה יפה והוא לא פוגע באף אחד? מדוע בכלל יש ללבוש בגדים אם חם לי או סתם לדעתי ערום הוא יפה?
    2. מדוע שבן לא לקיים יחסי מין עם אמו כאשר היא מסכימה לכך? למה שלא להביא ילדים מיחסים כגון אלו לעולם? זה פוגע במישהו? אז למה לא?
    3. למה שבן לא יתחתן עם אמו או בת תתחתן עם אביה אם הם חפצים בכך?
    4. למה לא לאפשר לזה שרוצה להתאבד לעשות זאת? למה להניא אותו מכך אם זהו רצונו ולמה להעלות על דעתנו להתערב בכלל בזכותו של האדם על גופו?
    4. למה להחליט שיש להדחיק את הדחף כאשר יש במימושו סכנה לפגוע בסביבה? מי קבע שהדחף חשוב פחות? איך אפשר לענות על שאלה כזאת?
    בעולם של כל אחד והאמת שלו, האיסור להזיק לזולת הוא בסך הכל מוסכמה חברתית נטולת כל ערך ממשי ולכן לגיטימי לחלוטין, לפי גישה זו, שפרט כלשהו יקבע שלעזאזל החברה היא היא עומדת בדרכו לסיפוק דחפיו. דחפים אלו יכולים להיחות גם נטיה טבעית לגנוב (קלפטומן) או סתם הנאה מרצח.
    אם נטיה טבעית נחשבת להצדקה אז מדוע לא?

  • 15.

    מצעדי הגאווה - זוועה

    ראובן - חולון, 28/08/08 23:42

    התנגדות למצעדי הגאווה אינה שינאת זרים
    משתתפי המצעדים הם אנשים סוטים וחולניים.במקום להלחם בסטייתם, הם רוצים להפכה לנורמליה.

  • 14.

    גאידמק הוא סוג חיזר ולא מוכיח כלום על החברה הישראלית (ל''ת)

    סוקרטס מקיסריה, 28/08/08 22:47

  • 13.

    איזה כיף לי שאני הומו

    ''על מה הם גאים?!'', 28/08/08 22:33

    למגיב 9 - ככזה למדתי לשנוא פחות ככל האפשר רבדים שונים בעם, דווקא משום שאני מכיר מקרוב את התחושה של להיחשב ל''לא נורמאלי'' ול''חולה'' (כן, גם לאחר שירות קרבי בעזה).

    אני מניח שניתן להכליל ולומר כי מרבית ההומואים ערים יותר למצוקותיהם של אחרים באופן ניכר יותר מאשר הסטרייטים, בזכותה של החוויה הלא נעימה שנגרמת להם ע''י החברה.

    • תגובה ל-13

      ראובן - חולון, 28/08/08 23:45

      תהיה מה שאתה מרגיש, אך אל תחשוף את הסטיה בפומבי.

    • אז למה אתם משניאים עצמכם בכח על החרדים ומבזים את אמונותיהם? (ל''ת)

      עוד צבוע קשקשן, 28/08/08 23:57

  • 12.

    מאמר חשוב!

    מישהי, 28/08/08 22:14

    עוד מעט הטוקבקיסטים מלאי השנאה ידגימו עד כמה צודק הכותב...

    • אתם אלו המכנים את החושבים אחרת מכם כ''חשוכים'', ''פרימיטיביים'' וכו (ל''ת)

      ''התמודדותכם'' האינפנטילית מעידה על רמות השנאה שלכם, 28/08/08 23:58

  • 11.

    אני מכבד הומואים אבל-

    ישראלי, 28/08/08 21:16

    הבעיה לדעתי בנושא היא שאנשי המקצוע והתקשורת החליטו להיות מקובעים בדעה שהתופעה היא גנטית בלבד ואין שום נגיעה לפן הסביבתי.
    ייתכן מאד וזה נכון אבל יש לת למדע לחקור את העניין ולא לגדף ''הומופוב'' כל אחד שחושב כך.
    לא קשור לגאידמק אני יודע אבל קשור להומואים.

    • וזה קשור לדברי התועבה של גידא-מקק כי..? (ל''ת)

      בני, 28/08/08 22:52

    • גם אני מכבד את הקלפטומנים ואת אלו בעלי הנטייה להנות משפריצים של דם (ל''ת)

      התופעה בסה''כ גנטית..., 29/08/08 00:00

  • 10.

    איך מצעד של מתערטלים מקדם את קהילת ההומואים והלסביות שמישהו פעם יסביר

    אבי, 28/08/08 21:01

    קהילה שרוצה להסביר שיש לה הרבה מעלות טובות ולא רק סקס עם אותו מין עושה מצעד שכולו רק סקס מכוער.
    אם רצו שאחשוב שזאת קהילה משכילה תרבותית ויצרנית הרי שמהמצעד מבינים שהם בעצם חולי מין כפי שמגדירים אותם.
    מדוע האנשים הרגילים לא מתפשטים ברחוב ועושים עם הגוף והפה דברים שמגעילים גם בחדר סגור

    • תחסוך מכולנו את הפנטזיות שלך

      בני, 28/08/08 22:52

      זה שאצלך בראש המעוות המצעד הירושלמי הוא מצעד של ''מתערטלים'', זו בעיה שלך וראוי שתפנה לטיפול פסיכולוגי.
      מי שהיה שם יודע שהסטייה האמיתית נמצאת אצל החרדים בבית החשוך ובראש המעוות.

  • 9.

    גם ההומואים שונאים רבדים שונים בעם. שלא יבואו בטענות. הם לא צדיקים. (ל''ת)

    י, 28/08/08 20:27

    • הם החליטו ''לחנך'' את ילדי החרדים, שיתוודעו לטינופת ולזוהמה האנושית (ל''ת)

      מוקדם ככל האפשר במקום ''לשקוע'' בתמימות מיותרת..., 29/08/08 00:02

  • 8.

    הפעם ארקדי גאידמק צודק

    amir, 28/08/08 19:51

    שיעשו את תועבות שלהם בארון ולא בראש חוצות

  • 7.

    עוד פעם השמאל מחליט שכל מי שלא חושב כמוהוה הוא הזוי. (ל''ת)

    ytre, 28/08/08 19:33

    • הם מחד מתהדרים בהיותם פלורליסטים אלא שמאידך הם אבי אבות הפטרנליסטים (ל''ת)

      הצביעות הבזויה היא העקרון היחידי שלהם, 29/08/08 00:03

  • 6.

    אני שונא הומו-ספיינס באופן כללי (ל''ת)

    פון מיזנטרופ, 28/08/08 19:15

  • 5.

    סליחה אבל מה לא בסדר בלהיות ''הומופוב''?

    הומופוב, 28/08/08 18:45

    אני לא מבין מדוע אסור לי להיות ''הומופוב''

    ואני לא מדבר על פחד מהומואים או פגיעה בזכויותיהם כבני אדם,אני מדבר על התנגדות בלתי אלימה לצורת חיים מסוימת,מדוע התנגדות לצורת חיים
    אינה לגיטימית? מדוע מותר להתנגד לקפטיליזם
    ולא לחיים משותפים בין בני מין זהה הנעשים בפרהסיה?

    זכותו של הומו לחיות כהומו וזכותי כסטרייט להתנגד לצורת חיים כזאת באופן חוקי ללא אלימות וללא פגיעה בזכויות האדם ההומו.

    אני באמת חושב שצורת החיים הזאת היא לא טבעית ולא נכונה,ולא ראוי שמדינה תיתן יד להפצתה.

    • אותו דבר שלא בסדר בלהיות ''אנטישמי''

      עמנואל, 28/08/08 22:50

      יבוא מישהו ויאמר שהוא לא מדבר על פגיעה בזכויותיהם של היהודים כבני אדם, אבל חשוב שזו דת לא לגיטימית, וישעשו בביתם מה שרוצים, אבל למה צריכים להפגין את אמונותיהם בפרהסיה?

    • זכותך להתנגד רק לדברים להם מתנגדים השמאלנים אחרת זה לא לגיטימי ולא דמו (ל''ת)

      הבנת טמבל?, 29/08/08 00:05

    • מכיוון שהמשפט המסיים של מה שאתה אומר הוא פגיעה בזכויות אדם (ל''ת)

      007, 29/08/08 01:25

  • 4.

    עברינים מבחוץ שקיבלו מקלט בארץ חיבים באסור של פוליטיקה (ל''ת)

    Vox Ami, 28/08/08 18:18

  • 3.

    אחלה מאמר. נכון וצודק. נהניתי לקרוא! (ל''ת)

    TIKI, 28/08/08 17:52

  • 2.

    איזה כיף לי שאני לסבית

    יעל, 28/08/08 17:51

    מומלץ לכולן. הסיבה שגברים הם הומופובים היא שהם שוביניסטיים. זה הולך ביחד. זה מאיים על ההגמוניה שלהם.

    • תפסיקי להשפריץ ססמאות ריקות מתוכן השאובות מעולם הג'ונגל הדרוויניסטי (ל''ת)

      כל הפוסל במומו פוסל..., 29/08/08 00:06

  • 1.

    הכל באשמתכם!

    נדב, 28/08/08 16:48

    קשה להאמין איך אנשים שכביכול מסמלים את הליברליות כופים על עיר כירושלים מצעד גאווה. כשהיה מצעד בתל אביב אף אחד לא נסה למנוע מכם לקיים אותו, אך כשאתם בבריונות מקיימים מצעד גאווה בפרהסיה של ירושלים, מצעד המנוגד להשקפת עולמם של רובם המכריע של תושביה, אל תתפלאו שזה יחזור אליכם כבומרנג בצורה של הומופוביה.
    לגופו של עניין, אמירה שכזו אינה הומופובית אלא הגיונית לחלוטין. מאמין אמיתי בחופש ושוויון יתנגד למצעד גאווה בעיר שאוכלוסייתה כשל ירושלים.

    • ותשאל אותו מדוע הם לא עושים ''מצעד גאווה'' בעיר מכה

      א.נ, יהודה, 28/08/08 17:14

      אתה יודע מה, לא נלך רחוק, פה בעזה, או ברמאללה. אז הם יגידו שרק היכן שהחוק הוא ישראלי, נראה אותם מבצעים את התועבה שלהם באום אל פאחם.הם מסוגלים להציק רק ליהודים החרדים שכן מהם המשטרה לא מפחדת וניתן לעשות פרובוקציות בקלות יחסית.

      • כי הם אנשים הזויים וחולים (ל''ת)

        ytre, 28/08/08 19:34

        • תגובתך מעדה פחות או יותר על זהות זה הזקוק לטיפול פסיכיאטרי דחוף (ל''ת)

          אם אין לך תגובות ענייניות מן הראוי שלא תפגין זאת, 29/08/08 00:09

      • אני יהודי, אין לי מה לחפש באום אל פאחם

        הומו, 28/08/08 21:50

        מה גם שירושלים היא עיר הבירה שלי.

        העובדה שהערבים הם ברובם גזענים ובורים כמוך לא עומדת לזכותך.

        • תענה לעניין ואל תתחמק בתירוצים אינפנטיליים (ל''ת)

          למה לא להביא את ה''אור'' גם לערבים? הם לא בני אדם?, 29/08/08 00:08

        • שטויות במיץ

          א.נ, יהודה, 29/08/08 00:32

          ''מצעד הגאווה'' הוא בינלאומי ורוב המשתתפים אינם ישראלים אלא אירופאים. כפי שנאמר, הרצון הוא לעורר פרובוקציות.

    • כי זאת עיר הבירה שלי ממש כמו שהיא שלך

      הומו, 28/08/08 21:48

      אני משרת במילואים ומשלם מיסים ואלחם על הזכויות שלי בעיר הבירה שלי.

      • ואני אלחם שלא תפריע לי ולרוב הציבור בירושלים שמתנגד למצעד (ל''ת)

        יהודיה חילונית, 29/08/08 00:06

      • אלוהים אדירים - מתי תבינו שנטייה מינית זה עניין פרטי ולא לאומי? (ל''ת)

        ז, 29/08/08 07:43

    • תגובה לנדב וגם ליהודיה חילונית.אסביר לכם את הכשל בתגובתכם חלק א'

      יובל, 30/08/08 14:45

      לכאורה, להט''בים שבאים לדבר בשם הסובלנות, הפתיחות והנכונות לקבל את השונה היו צריכים לקבל את האמירה שיש לכבד גם דרך חיים אחרת משלהם, כמו זו הדתית, שרוצה לשמור על מאפייניה שלה מבלי שאחרים יתערבו ויפריעו לה להתנהל כדרכה. מנקודת המבט הזו, אין ספק שעריכת המצעד דווקא בירושלים נראית כמו פרובוקציה זולה.
      אבל השאלה שעולה היא האם אנחנו מוכנים לקבל את הרעיון שלקבוצות תרבותיות מסויימות יש את הזכות להסתגר, ובעיקר - לזרוק את כל מי שלא נראה להם החוצה. השאלה היא האם אנחנו חושבים שהפיתרון למתח ביחסי רוב ומיעוט יכול באמת להיות 'זכות היציאה' הליברלית: האם הפיתרון למיעוט הערבי במדינת ישראל, שרוצה לשמור את תרבותו ואת מאפייניה, ביחסיו עם הרוב, שרוצה לשמור את תרבותו היהודית על מאפייניה, יכול להיות זכות היציאה - שפירושו המעשי, עבור הערבים הוא חובת יציאה. כך גם לגבי יהודים בגרמניה הנאצית: האם הפיתרון לבעיית המיעוט הזה יכולה להיות לא השמדה, אלא אמירה: ''הואילו בטובכם ועופו לנו מהעיניים למקום שבו כן רוצים אותכם - נגיד, לארה''ב'' (ונעזוב כרגע את העובדה שארה''ב סגרה את שעריה בפני יהודי אירופה במלחמת העולם). האם הפיתרון עבור המיעוט החרדי בישראל החילונית ברובה יכול להיות: 'יש לכם זכות יציאה. או שתחיו על פי הנורמות והסטנדרטים שלנו - או שתעופו לנו מהעיניים'? כשחושבים על הבעיה בצורה כזו, נדמה לי שהעמדה של 'טוב, תמיד יש להומואים את תל אביב הפתוחה והליברלית - שיצעדו שם' נראית לא משכנעת כל כך: הרעיון של זכות יציאה הופך למעשה להיות חובת יציאה. למעשה, זה בדיוק מה שאמרה דעת הרוב של חשין בסוגיית חוק האזרחות, כדוגמא: ''ערביי ישראל רוצים להתחתן עם פלסטינים? בבקשה, אנחנו לא אומרים להם לא; רק יואילו ויתכבדו ויעופו לנו מהעיניים ויעשו את זה במקום אחר''.

    • תגובה לנדב ויהודיה חילונית חלק ב'

      יובל, 30/08/08 17:49

      כך גם לגבי הטיעון על אופיו הראוותני של המצעד, על הנוצות הורודות והישבנים המתנועעים על משאיות (מה שמעולם לא היה במצעד בירושלים ולא צפוי להיות גם השנה): השאלה היא האם גבולות הקבלה הדמוקרטית לגיוון ולפלורליזם נעצרת ברגע שאנחנו צריכים להתייצב פנים אל פנים עם השונה. זו בערך הטענה נגד הגאווה הלהט''בית בכלל: 'אין לנו בעיה שתעשו סקס עם מי שאתם רוצים - כל זמן שאנחנו לא צריכים לראות או לדעת את זה'. אבל באותה המידה אנחנו יכולים לטעון את זה כלפי הערבים, למשל: ''אין לנו בעיה שתדברו באיזה שפה שאתם רוצים בבית. אבל כשאתם יוצאים למרחב הציבורי 'שלנו', התכבדו ודברו ב-'שפה של בני אדם', קרי - עברית, שלא נצטרך ממש לראות ולשמוע שאתם שונים''. או כלפי החרדים: ''אין לנו בעיה שתחיו איך שאתם רוצים אצלכם בבית - אבל כשאתם יוצאים לרחוב, הואילו להתאים את עצמכם לנורמה של הלבוש המקובלת אצלנו, ואל תתלבשו כמו פינגווינים. שימו ג'ינס וטי-שירטס, ואת השטריימל תשמרו לחתונות פרטיות''. זה הטיעון הידוע של: ''היה יהודי בביתך ואדם בצאתך'' - כלומר, ברגע שאתה יוצא מן המרחב הפרטי אל הציבורי, תתנער מכל מה שמייחד ומחריג אותך מן הכלל, הרוב, ותתיישר לפי הנורמה שלנו. משם גם בא כל הטיעון על: ''למה ההומואים האלה לא יכולים לעשות סקס בבית? למה להבליט את החריגות שלהם?''. עד כמה רחוק אנחנו מוכנים ללכת עם הטיעון הזה בדבר כוחו של הרוב לכפות על המיעוט את ההתנרמלות, את יישור הקו?

      כך גם הטיעון לגבי חופש הביטוי: יש לו ערך לא כדי לשמוע את האנשים שמסכימים ומייצגים את דעת הרוב, אלא דווקא כדי שנוכל לשמוע את השונה, את החריג, את המקומם והמרגיז. קבוצות מיעוט שרוצות להגביל את חופש הביטוי משחקות באש: היום החרדים, הערבים והימין הכתום רוצה להשתיק את ההומואים בטענה שרוב הציבור בירושלים לא רוצה לשמוע או לראות אותם; מחר הנימוק הזה עצמו ישמש כדי להשתיק את מתנגדי ביהמ''ש העליון, את מתנגדי הכיבוש או את מתנגדי ההתכנסות. זו חרב פיפיות לכל קבוצות המיעוט האלה.

      אבל כאמור, העיקר הוא ברירה הקלאסית שהליברליזם הקלאסי מעמיד בפנינו: להתנרמל או לממש את זכות היציאה. אני רוצה לטעון שהבחירה הזו היא אילוץ כוחני לבחור בין אובדן העצמי לבין חובת יציאה. לכן אסור להסכים לבחירה הלכאורה ליברלית הזו; לכן העובדה שניתן לערוך את המצעד בתל אביב (קרי - זכות יציאה) והעובדה שהוא לא מוצא חן בעיני רוב הירושלמים (קרי - לא מתיישר לנורמה) הן לא סיבות מספיק טובות כדי לא לערוך את המצעד בירושלים