• 120.

    אוי אוי אוי - שטפנו כלים במטבח...

    מגי, 03/01/13 14:14

    חיילים של שוקולד גידלנו.

    ממש בושה! עוד יותר בושה לחטיבת גולני שמחזיקה חיילים שבזמן מלחמה, יברחו כי.... המפקד אמר שצריך לישון 7 שעות....

  • 119.

    ואנחנו נחשוב שהמרידות יפסקו ולא יתגברו בעתיד (ל''ת)

    ושוב צה''ל יבדוק את עצמו, 27/01/10 09:00

  • 118.

    מרד?

    bar-oz herzel , 10/12/08 17:35

    למה זה קורה תמיד בגולני,איפה המח"ט כשצריך אותו. זה ייכנס למור"ק של החטיבה?

  • 117.

    לא סומכת על הצהרות הצבא

    אאא, 10/12/08 10:53

    מאז השתתפות הצבא במשימות נגד אזרחים ישרים וכשרים אין מה להאמין להצהרות צהליות. הרבה מהדברים שדובר צהל אומר ונציגי הצבא הם שקר ומניפולציות.

  • 116.

    יודעת מזה חיילים נפקדים ובעיתיים ולפעמים בצדק

    חיילת עצובה, 04/09/08 09:16

    נכון, זה לא בסדר שהם ברחו ככה מהבסיס אבל מצד שני אף חייל שרוצה לתרום את כל הנשמה שלו למדינה שלו לא יסכים שישפילו אותו ואני מסכימה איתם. המפקדים צריכים לדעת שהם גם בני אדם לפני שהם חיילים

  • 115.

    רובאית 12

    אוויזי הפרא כאןן, 01/09/08 22:50

    תמידדדד ידעתיי מסיעעת מלשיניםם ושמנים בכייניםם ... הוללה ג'

  • 114.

    האם צריך עוד הסברים למה צריך צבא קבע?

    מישקפופר, 31/08/08 03:38

    אני לא מכיר צבא מערבי שבו 3 שנים טוחנים את התחת ומקבלים 50 דולר משכורת.
    יש קודקודים בצה''ל ובעם ישראל שמאמינים לסיסמת צבא העם, בפועל זה צבא העם ירד מהפרק בכל צבאות מערב כמעט.
    עדיף להיות שכיר חרב בלגיון זרים הצרפתי ולהיות חיה רעה בקרב ולקבל אלפי יורו בחודש מאשר בשר תותחים תחת פיקודו של גל הירש במלחמת לבנון.

  • 113.

    עכשיו אני יודע שאני לא רוצה להיות קרבי (ל''ת)

    טום, 29/08/08 17:52

    • נמושה מצא תירוץ, הידד (ל''ת)

      מישקפופר, 31/08/08 03:28

  • 112.

    העיקר שכל הסלבריטאים מפעילים פרוטקציות והופכים לג'ובניקים וכך ניצלים

    תהיה פה מהפיכה בסוף, 29/08/08 01:28

    שימו את הקישור לכתבה זו פעם הבאה שתהיה כתבה על מפורסם ג'ובניק עם פרופיל קרבי, והמגיבים בתשלום יכתבו כמה הם תומכים בו.

  • 111.

    חיילים מפונקים מ''פ תותח

    גולנצ'יק גאה, 29/08/08 01:19

    אני מכיר את החיילים. אני מכיר את הפלוגה ואני מכיר את המ''פ. לא התנהל שם שום דבר שהוא לא כשורה פשוט המשמעת של החיילים לא הייתה קיימת עוד מעלייתם מהבא''ח!

    גולני זה משפחה אל תנסו לקחת אותה!

  • 110.

    בהרבה מקומות בצבא זה ככה עם הגימלים..

    אלי, 29/08/08 01:07

    שמפקדים מתנכלים לחיילים שמוציאים גימלים... ביזיון !

  • 109.

    אוי אוי... 61 כמה שאתה צודק...! (ל''ת)

    קובי, 29/08/08 00:34

  • 108.

    מכל התלונות שלהם רק אחת מוצדקת: עונש על טיפול רפואי. (ל''ת)

    כל חייל צריך להתגלח, 29/08/08 00:26

  • 107.

    ל-97! אל תכתוב דברים לפני שאתה מוודא אותם... (ל''ת)

    אייל, 29/08/08 00:21

  • 106.

    חיילי קקה...בושה וחרפה (ל''ת)

    סורג בריח ואח''כ פטור מצה''ל, 29/08/08 00:19

  • 105.

    במקום בטקסים והתעללויות לכאורה טוב יותר להתרכז במשימות (ל''ת)

    גל, 28/08/08 23:43

  • 104.

    מה משמש המפ בפלוגה לוחמת

    דוד אבא של לוחם במסייעת 12, 28/08/08 21:36

    מפ צריך לשמש דוגמא ומשוא להערצה עבור חיליוו וחיליוו ילכו אחריו באש ובמים המעשה שעשו הלוחמים [תואר שאי אפשר לקחת אותו מהם ]הוא מעשה שאסור היה שיקרא אבל היה אפשר למנוע אותו אם היו קצת קשובים אליהם בתענות כלפי המפ גולני שלי מסייעת 12 סוסי הפרא גדוד ברק

    • הנוער של היום אפילו אם פאטון היה המ''פ שלהם - עדיין יתבכיינו

      אורן, 29/08/08 00:43

      כי אבא שלו (זה אתה) מנגב לו את התחת אחרי כל פעם שהוא מפליץ ומאשים את כל העולם ואחותו במקום להבין שהילד שלו לא בסדר ושציך מישהו לחנך אותו.

  • 103.

    השפלה אינה הכשרת לוחמים.

    מש''ק ותיק, 28/08/08 21:32

    רק אדם מכובד לוחם כהלכה.
    חשוב לך להשפיל מישהו ? בחר מי שאינו לוחם אלא נמצא בסביבה בלי מוטיבציה.

  • 102.

    Golani it's the best

    Nick, 28/08/08 21:05

    everybody needs to know Golani it's the best

  • 101.

    וואו איזה שקרנים דובר צה''ל

    רז, 28/08/08 20:25

    יש כ''כ הרבה מרידות בגדודים שהם לא מפרסמים ע''מ שלא תהיה השתמטות

    היחס באמת חרא נו אז מה אם הם צעירים,לא עושים דברים כאלה כמו שהקצין שלהם עושה

  • 100.

    מ''פ מגעיל.

    יעלון, 28/08/08 20:20

    לא צריך להאשים אותם... המ''פ אשם.
    אם הצבא יאשים את החיילים זה יהיה מחדל.
    הקצינים המטומטמים האלה מאשימים את החיילים במקום להקשיב לטענות שלהם.
    גם אני הייתי במסייעת ואני יודע איזה יחס לא אנושי יש שם לפעמים לצעירים.
    הגיע הזמן שבמקום להתייחס לצעירים כבהמות יתייחסו אליהם כבני אדם.

  • 99.

    גולני? נוו מה נסגר עם המדינה הזאת? (ל''ת)

    Amityo, 28/08/08 20:00

  • 98.

    חתיכת ביזיון צעירים חצופים

    עפרי, 28/08/08 18:46

    אני אף פעם לא מגיב ובטח גם לא יראה את התגובות לתגובה
    אבל בתור קרבי בגדודים ובמסייעת אני יכול להגיד מהכתבה בבטחון מלא שהחיילים האלה הם חבורה של ביזיון ובכיינים חצופים לא הסכמתי להתגלח אז הענישו אותי קוראים לזה צבא יא חבורה של סמרטוטים היו לנו מחסור שעות שינה נו באמת בלבנון לא ישנו יותר מידי ותיפקדנו מצויין למה? תירגול בקו! קיצור ניתן תנשמה לגולני בלה בלה פאקינג בלה גולני האנשים שהכי הרבה חיים בסרט בצבא הזה!!!

    • אנא ממך, צעיר שכמותך

      אל''מ (במיל.), 28/08/08 23:54

      אל תדבר שטויות.
      אני לא אתחיל לפרט איפה שירתתי, כמה ולמה אבל היו דברים שלא ראיתי לרוח עיני ופעלתי.
      בסוף, הדרג העליון נשק לרגליי, לא פחות.

  • 97.

    מן הסתם מדובר בסרוגים שמשמידים את צה''ל, נכון ?

    יגאל כהן-רחובות, 28/08/08 18:33

    השחצנות של הכתומים סכנה קיומית.

    • מן הסתם כל אחד יכול לכתוב כל מה שמתחשק לו (ל''ת)

      וזה מה שעשית, 29/08/08 00:27

  • 96.

    גם במלחמה הם עשו מרד. כך לא בונים מדינה !!!!!!!!!! (ל''ת)

    מיקי, 28/08/08 16:52

  • 95.

    וואלה חברים שלי הם אלה שאירגנו את המרד הזה

    שמי אלכס ואני לוחם בגדוד 12 בגולני, 28/08/08 16:26

    וואלה אני יגיד לכם את האמת נשבר הזין מגולני אני לא מבין למה לאזעזל כולם מחזיקים מגולני למה? תסבירו לי הרי לא עשינו משהו ב5-6 שנים האחרונות שהוא מרהיב ביכולתיו שצנחנים או גבעתי לא יכולים לעשות זה סתם חרטה ואני לוחם כבר שנתיים ומעלה אבל אני מצטער על כל רגע שהתגייסתי לצהל ותרמתי למדינה!!!!

    • כי אתה סמרטוט רצפה

      עפרי, 28/08/08 18:47

      שלא מבין כלום!

    • למה? במרידות אתם הכי טובים (ל''ת)

      גאוות יחידה, 29/08/08 00:30

    • סמרטוט (ל''ת)

      כי אתה בכיין, 01/09/08 23:20

  • 94.

    לזיו המגיב

    אב זועם, 28/08/08 16:18

    אין ספק שגם אותך גידלו על עקרונות מטומטמים ואגדות גבורה. אין ספק שטרם התרגלת לעידן החדש שבו חייל בריא עדיף על גיבור מת וטוב למות בעד ארצנו הוא ביטוי מעט מוגזם. לחייל קרבי חייבים לתת יחס וכבוד. לקרוע לו את התחת באימונים אבל לא לשחק איתו בככא, לחנך אותו אבל לא להשפיל אותו. אם לא היו חשוכים כמוך הצבא היה נראה אחרת, וגם המדינה. מי יתן ואנשים כמוך יעלמו מהמפה.

  • 93.

    פרייר מי שמתגייס - מושונוב המשתמט מגיוס לצה''ל התארח אתמול בגלי צה''ל (ל''ת)

    גלי צה''ל. גם כן צבא עלק..., 28/08/08 16:10

    • מוני מושונוב שירת בלהקת חיל השיריון. (ל''ת)

      צר לי, 29/08/08 00:29

  • 92.

    פרייר מי שמתגייס (ל''ת)

    רונן, 28/08/08 15:52

  • 91.

    ''מדובר בחיילים חוצפנים שרצו לקבל לעצמם זכויות של חיילים ותיקים''

    חייל, 28/08/08 15:25

    אוי לצבא שאלו הם קציניו.
    חוצפן.

  • 90.

    אנחנו גם הינו שם

    אמא של חייל- שתודה לאל כבר לא במחלקה, 28/08/08 15:07

    מנסיון שלי ושל בני עם הקצין שלא ראוי להיות מ,פ. הוא אינו מקשיב לחיליו חיילים אשר נותנים את הנשמה . הוא אטום.אינו מקשיב או קשוב לחיליו.להזכירכם מדובר באנשים-ילדים ולא ברובוטים .קח דוגמא מהמ''פ שהחלפת

    • אמאל'ה, מפקד פלוגה זה לא פסיכולוג ולא גננת. ביטחון המדינה חשוב יותר (ל''ת)

      מהנימוס אל החיילים, 29/08/08 00:32

      • בגלל ''גברים'' קשוחים כמוך יש מרידות

        לוחם גולני, 29/08/08 18:55

        כמו שהיא אמרה הלוחמים לא רובוטים כולה ילדים בני 19 שבאו לתרום ולהגן על המדינה.
        אז כן מותר שיהיה להם קשה ומחובתו של המ''פ להקשיב לבעיותיהם. בשביל זה הוא מקבל משכורת.

  • 89.

    דובר צה''ל משקר-אנו 32 חיילים שמסרבים לחזור לגדוד!

    יוסי צנעאני-גדוד 12, 28/08/08 14:53

    גם בפלנ''ט יש מרד!

  • 88.

    יש להנהיג עונש מוות על מרד-זה יעזור.

    פולקובניק גנאדי שראנסקי, 28/08/08 14:52

    אצלנו ברוסיה זה עובד מצוין ויש משמעת.

    • אצלכם ברוסיה

      ישראלי, 28/08/08 19:26

      מה אתה עושה פה?

      לך תחזור לרוסיה,אם שם הכול מתקתק טוב בשבילך.

  • 87.

    תמורת 40 ש''ח אני נותן לכל חייל פטור משמירות לשבוע או מנעליים גבוהות

    ד''ר אחמד מאדבולי-רפיח, 28/08/08 14:51

    גימלים עולים 80 ש''ח ליום,140 ליומיים,3 גימלים עולים 200 שח-הכל במזומן

  • 86.

    על פי ההלכה יש להדיח את המח''ט החדש והמג''ד שאחראים על ההתעללות בלוחמים

    רס''ן הרב נחמן פרקש-רב חטיבתי, 28/08/08 14:47

    יהודים המוסרים נפשם על ארץ ישראל ותורת ישראל ונדרשים בכפיה לחלל שבתות ולאכול טריפות.

    • לרב פרקש

      לוחם בגדוד, 28/08/08 15:22

      איפה היה כתוב שהם נכפים לחלל שבת ולאכול טרפות? הייתי במסייעת ואין שם דברים כאלה מה גם שהמ''פ אדם מאמין מאוד.
      מה שכן היחס לחיילים בגדוד לא קשור למציאות והכל הכל על בסיס הטענה של צעירות וותיקות שחוץ מנקיונות ועבודות מנהלתיות שצעירים צריכים לעשות (מה לעשות) הכל שטויות ואין קשר לצעירות [ פעם זה לא היה כך!!! ]

    • דע את מקומך

      שלמה, 28/08/08 16:30

      כבוד הרב.
      א. אתה בתור רב צבאי חלק מהמערכת, אינך יכול לכתוב בטוקבאק דברים נגד הצבא, ובמיוחד לא תוך שימוש בשמך ובתפקידך.
      ב. איני חושב שחלק מהגדרת תפקידו של רב צבאי הינה להמליך מלכים ולפטר קצינים. הרבנות הצבאית הינו מוסד מתווך בין החיילים הדתיים לבין הצבא כמערכת חילונית, גם אם מיטב קציניה וחייליה דתיים.
      ובמקום בו לפסק אין משמעות, על כבוד הרב לכבוש פסיקתו ולנהוג בריסון.

      • מי אמר שזה בכלל הרב?? אולי זה מתחזה! (ל''ת)

        שקד, 29/08/08 00:24

  • 85.

    חילי גדוד 890 תומכים בחיילי גדוד 12 -יודח המ''פ והמג''ד לכלא!!!

    חיילי גדוד 890-צנחנים גאים, 28/08/08 14:44

    המח''ט אשם כי הוא לא מתפקד.זה שהוא חדש לא תירוץ!

    • כבוגר 890..72 תתבייש לך מלדבר בשם הגדוד המפואר בצה''ל..מרד שייך לגולני (ל''ת)

      לא בבית ספרנו, 28/08/08 21:18

  • 84.

    גם אני שירתתי

    אבא של חייל, 28/08/08 14:37

    בגולני גד' 12,הגדוד שכבש את תל פאחר ב67,ובני שירת אחרי וסיים כסמל בפלוגת עורב,ולכן, כבעל סמכה אני משוכנע שהחיילים שמרדו אינם מפונקים ובטח לא חוצפנים,כנראה שנפלו על מ.פ. חולירע,איני מצדיק מרד אבל מבחינתם של הלוחמים כנראה שכלו כל הקיצין

  • 83.

    מדים למקלחת?!

    שמעון, 28/08/08 14:12

    ללכת להתקלח עם מדים, הכוונה לא להתקלח עם מדים עליכם אלא שאת הדרך למקלחת תעשו עם מדים תתקלחו ערומים ולאחר המקלחת תחזרו ללבוש מדים. ודרך אגב ברוכים הבאים לצה''ל. נ.ב- עוד לא הבנתי על מה המרד!

    • יכול להיות שהמ''פ אמר לחיילים ללכלת להתקלח עם מדים והם חשבו שהם צריכים

      אבנר, 28/08/08 19:18

      להתקלח עם המדים.ואמרו להם להתגלח...אז הם חשבו שהם בטירונות - כאילו שמהטירונות עד שהם הגיעו למסייעת הם לא התגלחו אפילו פעם אחת.....חיילים דיי מוזרים.

  • 82.

    עדכון

    סתם אדם פשוט, 28/08/08 14:05

    נא לדייק בפרטים 12 לוחמים,(אם הם בכלל ראויים להיקרא לוחמים)

    • אולי אתה ראוי להקרא פשוט, אבל לא אדם (ל''ת)

      עוד יותר סתם אדם, 28/08/08 16:22

  • 81.

    לכל במגיבים כנראה לא עשיתם צבא

    עופר, 28/08/08 13:48

    בצבא יש טלוויזיות ודיוידי מכיוון שאין משהוא אחר לעשות המצב בשטחים בשנים האחרונים הוא של שלום ללא שום פעילות כמעט (למעט עזה לפרקים קצרים) ובמיוחד בגדודים שעמום כבד ובוא לא נשכח שפעם הותיקים היו גם צעירים, וותיקות בצבא זה הדבר הטוב ביותר שיכול להיות זה מחזיק חיילים ונותן להם לאין לשאוף רוב החיילים לא שואפים לצאת לקורס קצינים אלה להיות ותיקים ולקבל כבוד מהחדשים זה דבר מחזורי וכל צעיר יהיה בסופו של דבר ותיק כמו כן על מנת לבצע עבודות רסר ומטבח צריך מספר מצוצמצם של חיילים לא צריך את כל הפלוגה

    • לחכות לותיקות - מזוכיזם

      לוחם, 28/08/08 15:37

      עופר על עבודות רסר ומטבח לא יתלוננו אבל כל שאר הדברים שחייל לא יכול לעשות בטענה שהוא צעיר זה לא קשור לצעירות זה לא הגיוני וזה מפגר ומטומטם ברמה גבוה (למי שלא מבין או לא היה בגדודים אז המוטו זה לסבול שנתיים/שנתיים וארבע כדי ששמונה חודשים אחרונים הוא ירגיש סיפוק והקלה זה כמו לדפוק תראש בקיר כדי להגיד אחר כך ''איזה כיף נעלם לי הפצע) זה מתאים לכת מזוכיסטית
      דרך אגב הנה פירוש למלה מזוכיזם-
      מזוכיזם הוא פאראפיליה, הלך נפש שבו האדם נהנה לסבול כאב והשפלה על מנת להגיע לסיפוק...

    • הקצינים בגולני קוראים את עצמם למען החיילים

      דוד, 28/08/08 15:46

      אם הם רוצים לשאוף למשו שישאפו סיגריות זה צבא לא תנועת נוער או קייטנה תתחילו להבין שחייל הוא חיל והוא צריך להיות מקצועי ולוחם טוב ולא להתעסק בשטויות שאיפות זה לחברות הייטיייק ובואו לא נשכח ש 3 שנים בחיים זנ כלום אז תתאפקו ותסבלו בשקט המקדים שלכם קוראים את עצמם בשבילכם אז תתחילו להעריך אתזה

  • 80.

    אכן צה''ל השתנה מאז קום המדינה... וחבל (ל''ת)

    Vox Ami, 28/08/08 13:44

  • 79.

    אף אחד לא צריך חיילים קוקסינלים מסריחים שמקטרים על גילוח ומקלחת. (ל''ת)

    אבנר, 28/08/08 13:44

  • 78.

    אחיין שלי היה שם.

    שלום, 28/08/08 13:07

    אחיין שלי היה שם לפני שיצא לקצינים.
    כל מה שהחיילים מספרים צודקים.
    הם עוברים השפלות והתעלליות מהותיקים והמפקדים.
    כל היום מטבחים ופירוק מכולות ונקיונות.
    הם עשו מסלול לוחמים ביב בעזה בתקופה הקשה ועכשו במוצב הם עובדי ר''סר שסופגים התעלליות עם יציאות של לוחמים.
    בשביל זה הם קראו את התחת יותר משנה?
    לעשות כל היום עבודות ר''סר מסריחות?
    שיביאו את הגובניקים המסריחים מהקריה לעשות שם עבודות ר''סר נרא אז איך כל ההורים של הגובניקים יגיבו הרי הם עורכי דין ובעלי מעמד .....

    • רעיון מצוין

      קניתי!, 28/08/08 16:27

      רעיון מבריק! תורנות ג'ובניקים לנקיונות ומטבח במחנות של חיילים לוחמים. קניתי!!

  • 77.

    אם יש משהו שלמדתי בתור קצין ומפקד בצבא

    ניצן, 28/08/08 13:06

    זה שמרד לא מתארגן מעצמו, בטח לא בקבוצה בהיקף כזה.
    אני לא מכיר את המ''פ ולא את הסגל שלו, ויכול להיות שבאופן כללי הם מפקדים משכמם ומעלה, אבל אם בשגרה מבצעית, מגיעים למצב שהם מתארגנים ובורחים סימן שמשהו היה לא בסדר.
    יכול להיות שהם מפונקים, יכול להיות שהם חצופים, אבל מרידות לא מתרחשות סתם.
    משהו, איפשהו בשרשרת הפיקוד היה פגום, והטיפול בענייני םלא נעשה כראוי.
    גם אם יש בעיות, מפקד טוב אמור למנוע אותם. מפקד שלא צהליח למנוע מרד צריך לפנות את המקום.

  • 76.

    אני מאמין לחיילים מנסיון, המפקדים בצה''ל לפעמים חלאות תתי רמה.

    גדי, 28/08/08 13:04

    שמתיחסים לחיילהם גרוע מעבדים וזה בלי הפרזה.

  • 75.

    תקראו את 61 זה כל האמת.!!! (ל''ת)

    יוני, 28/08/08 12:50

    • ניראה לך ? התלמוד יותר קצר ומובן ........ (ל''ת)

      קיצורי ......, 28/08/08 13:08

      • אני רוצה להסביר יותר טוב את כוונתי ב61

        אהרון, 28/08/08 13:55

        בס''ד
        דבר ראשון התלמוד לא קצר ומובן מי שחושב ככה לא למד תלמוד בעיון מעולם....
        דבר שני כוונתי הייתה שכמו שתלמיד חכם הולך מחיל אל חיל והדגש זה שאין לא מנוחה! אין לו מנוחה! ככה גם החיל הותיק צריך ללכת מחיל אל חיל שאין לו מנוחה! וזה בא לידי ביטוי במקצוענות במדסים ובראבק ובמידות טובות ברצון להתקדם והיסוד לכל זה זה האחריות האישית- שכרגע אין שלום- ובטחון האזרחים נתון על החחילים ובעיקר על הותיקים... שנותנים דוגמה אישית...

  • 74.

    תקראו את 61 זה כל האמת.!!! (ל''ת)

    יוני, 28/08/08 12:49

  • 73.

    מי המטומטם והדביל שמתגייס לצבא ??? מי ? (ל''ת)

    ---- מי שיגיב לתגובתי ........................., 28/08/08 12:34

    • רק מטומטם ודביל שרוצה לראות את המשכיות המדינה ושגשוגה...

      זיו, 28/08/08 13:17

      אבל אני מניח שאתה יותר טיפש מכדי להתחיל להבין את המשמעות המשפט....

      • אז בנוסף למטומטם ודביל - אתה גם פרייר ........ (ל''ת)

        ----- מרחם עליי ך ., 28/08/08 14:52

  • 72.

    העברת מושכות ,כך זה מנוהל,כמו אורווה ולא כמו חטיבת רגלים.

    גולני דור שני מזועזע, 28/08/08 12:09

    אבי עליו השלום שרת בחטיבת גולני,כלוחם במלחמת העצמאות,אחיי ואני(ארבעה) שרתנו בגולני,בני הבכור שירת בגולני וצר לי לאמר זו לא אותה חטיבה שהכרתי.בוא נקרא לתופעה הזו בשמה- כך לא מתנג צבא.
    העברת מושכות,אי גילוח,קשה לנו,מאפיין אוסף של פרטים שבאקראי הצטרפו לאיזו מלצייה שכונתית בלבנון של שנות השבעים-שמונים.
    זה המתכון הבטוח להמשך שרשרת הכשלונות של צבא שמצוי במלחמה על הבית שלו.

  • 71.

    אם גאה ללוחם בגדוד 12

    יעל, 28/08/08 12:02

    אני מכירה את המ''פ המופלא הזה כשנתיים. מדובר באחד מהאנשים הטובים ביותר שעם ישראל זכה שיהיו בניו ושאזרחי ישראל זכו שישמור את שנתם ואת שלומם.
    זהו מפקד שהיו לו אפס תקלות ונפגעים שלא רק רואה בנלאכתו שליחות, אלא ממש עושה שליחות יום יום שעה שעה.
    לכל המשתמטים (והחצופים עוד גאים בכך)- בואו התגייסו ואז אולי ירד הנטל, ובני וחבריו ישנו עוד שעה בלילה (אתם יודעים שהם שומרים גם עליכם, מונעים פיגועים שעלולים לפגוע גם בכם ?!). המ''פ הזה דואג לכך שבעת הצורך, שלוות חייכם לא תופרע. לו ידעתם כמה אתם חייבים לו ולשכמותו, הייתם מתים מבושה על טפשותכם האינסופית

    • לוחם בגדודים

      אורי, 29/08/08 00:33

      צודקת! אין ספק! מה שטוב- צריך לשמר! אבל יש גם כמה דברים שצריך שיפור...

  • 70.

    אם גאה ללוחם בגדוד 12

    יעל, 28/08/08 12:01

    אני מכירה את המ''פ המופלא הזה כשנתיים. מדובר באחד מהאנשים הטובים ביותר שעם ישראל זכה שיהיו בניו ושאזרחי ישראל זכו שישמור את שנתם ואת שלומם.
    זהו מפקד שהיו לו אפס תקלות ונפגעים שלא רק רואה בנלאכתו שליחות, אלא ממש עושה שליחות יום יום שעה שעה.
    לכל המשתמטים (והחצופים עוד גאים בכך)- בואו התגייסו ואז אולי ירד הנטל, ובני וחבריו ישנו עוד שעה בלילה (אתם יודעים שהם שומרים גם עליכם, מונעים פיגועים שעלולים לפגוע גם בכם ?!). המ''פ הזה דואג לכך שבעת הצורך, שלוות חייכם לא תופרע. לו ידעתם כמה אתם חייבים לו ולשכמותו, הייתם מתים מבושה על טפשותכם האינסופית

  • 69.

    הממ''פ רץ אחרי האוטובוס??!!

    המום, 28/08/08 11:58

    כבוד הרמטכ''ל!! עם אתה לא מטפל בשנוקים האלה, ומיד! אני מקיר גן ילדים שזקוק לעוזר גננת.

  • 68.

    נשמע שהחיילים באמת חוצפנים

    תום, 28/08/08 11:49

    העונשים שהטילו עליהם לא נשמעים קיצוניים ובמקרה הרע גורמים אי נוחות. גם אופן דיבורים.

    אני חושב שזו בעיה בצהל בשנים האחרונות כתוצאה ממהלכיו של הרמטכ''ל הקודם שהחליט לבטל את ה''מעמדות'' בצה''ל ולתת יחס שווה לכל חייל. כך החיילים החדשים כבר מצפים לקבל זכויות אשר היו שמורות בעבר לוותיקים. הם מרגישים שזה מגיע להם בלי שיצטרכו לעבוד בשביל זה.

    יש עוד טעות שאדון חלוץ עוד לא עשה?!

  • 67.

    אחד המפ''ים הטובים ביותר שידע צה''ל (ל''ת)

    מכיר את המ''פ, 28/08/08 11:41

    • אז שילחם נגד המחבלים ויחזיר את שליט ... (ל''ת)

      - מה הוא נלחם נגד חייליו ?, 28/08/08 12:32

  • 66.

    חיילים חוצפנים

    ephi, 28/08/08 11:41

    Kitat Yeri kmo bekol Zava

  • 65.

    אוי אוי אוי דרשו מכם להתגלח

    אסף, 28/08/08 11:41

    בשריון או בתותחנים היו מטיסים אותכם לכלא על זיפים והפקרת נשק . מה קרה? בגלל שאתם בגולני אתם מיוחסים??
    אתם לא יותר טובים מכל לוחם אחר בצה''ל ולא מגיע לכם יחס מיוחד. על אחת כמה וכמה כשאתם עדיין צעירים פעורים.

    חוצפנים.

  • 64.

    ''השכירן'' מכל המיגזרים, לבטח לא קוראים כאן, אותם מעניין הכיסא, (ל''ת)

    הקידום,הכסף,השפלת האחר. כלומר ראייה צרה ואגואיסטית, 28/08/08 11:34

  • 63.

    לא צריך חי''ר תשלחו את הילדים שלנו הביתה. יש מספיק טילים.

    דוד פיזאנטי, 28/08/08 11:21

    חבל על הזמן.

    • ל-#63 - אתה תמפיט... נהיית רמטכ''ל פתאום??? סייג לחוכמה - שתיקה !!!! (ל''ת)

      זיו, 28/08/08 12:01

      • שנים שלא שמעתי את המושג-תמפיט-טיפש (ל''ת)

        רומניה, 28/08/08 12:31

  • 62.

    חיילים מפונקים

    עמיר, 28/08/08 11:16

    הכל שטויות במיץ !
    המושג :מתעלל הוא מושג יחסי. עבור חייל מסויים, התעקשות של מפקד לבצע משימה היא השפלה / התעללות ועבור חייל אחר זה מובן מאליו.
    הסוד הוא פשוט : יש לאתר את החיילים הכריזמטיים ובעלי ההשפעה ביחידה, שיש ביכולתם להניע אחרים למרד, ולתת להם תפקיד בעל משמעות וכוח ( לא פיקודי אם הם לא הוכשרו לכך ! ) וע''י כך להפוך אותם לבעלי בריתו של המפקד.
    תמיד היו ויכוחים, ניסיונות ל''מרד'' וכו'. לא רק בגולני כי אם בכל היחידות הקרביות הרגילות ( לא שמעתי על מקרים כאלה ביחידות עילית ).
    מפקד חכם, ללא רגשי נחיתות, אשר איננו מחפש כוח לשם כוח, ומוכן לוותר על אגו, ימנע תופעות כאלה בעודם באיבם.
    אחד הרעיונות הכי פשוטים והכי יעילים : לתת לפסיכולוגים ( לא קב''נים ! ) מטעם הצבא לקיים שיחות רוחב עם כל הקצינים ביחידה - אחת לתקופה - ולתת לאותם קצינים כלים שיוכלו לעזור להם במצב דומה.

  • 61.

    אין פלא שהצבא שלנו נראה ככה

    אהרון, 28/08/08 11:05

    בס''ד
    יש טעות ביסוד של צהל :ככל שהחייל ותיק יותר ככה הוא זז פחות ראיתי את זה בעינים שלי... זה יסוד לא לעם שלנו לפי היהדות תלמיד חכם - שצריך להורות הלכה לציבור (וככה לפי דעתי צריך להיות גם לוחמים בצהל ) כתוב במקורות ''תלמידי חכמים הולכים מחיל אל חיל'' זאת אומרת אין להם מנוחה אין להם נחלה... הם כל הזמן בפעולה לא ישנים לא נחים גם בהסטוריה היהודית הצבאית היה ככה דוד (מלך ישראל) ויהונתן (בן של מלך) היו יותר ויותר מורעלים!!! הם היו תמיד ראשונים בקרב תמיד הכי טובים תמיד תמיד תמיד מתאמנים תמיד מנצחים!!! אבל בצהל זה הפוך החייל הותיק צריך כל היום לראות טלויזיה כל היום לשון, לזוז כמה שפחות אין דוגמה אישית, הצעיר מבין שהמטרה זה לקבל הרבה שעות שינה זה הדוגמה מהוותיקים???? אין פלא לכל המרידות האלה.... אין!!! מה שצריך להיות זה שהותיקים מראים רצון למצוינות רצון לנצח רצון למקצוענות רצון למנהיגות... אבל לצערינו הצבא הפוך לוותיק – קשה לו לזוז הביאו לו טלויזיה די וי די, יס, עיתון למה לזוז שהצעיר יזוז אין פלא למרידות! כל זה נובע מערבוב של חלומות השלום למיניהם (שקיימים הרבה זמן ומעולם לא התגשמו בעבר) והצבא! צבא צריך להיות מנותק מחלומות כל שהם! יסוד הצבא זה להלחם ורק זה צריך להיות בראשו! לשלום ידאגו הפוליטיקאים... הצבא צריך להיות מוכן למלחמה כל הזמן להתאמן כל הזמן... להשתפר כל הזמן להגדיל ראש באימונים כל הזמן אם יבוא שלום יבוא.. אבל עד אז- מוכן למלחמה! מה לעשות זה תפקיד הצבא...?!!! אבל בצהל זה לא כך הצבא הוא של חיילי שוקולד שהכניסו להם לראש ''יש שלום לא צריך להתאמן'' (גם לצעירים שמגיעים לותיקות) ואז מה שקורה מרד ''למה להם יש חיים של שלווה ומנוחה ובנו מתעללים''?? וגם הכניסו לצבא לראש יש תוכנית התנתקות בנחישות וברגישות... מוכר לכם? גם במלחמה היו החיילים רגישים, ונחושים- ברגישות שלהם... כי אין דוגמה אישית יש רק טלויזיה ועיתון... ולצערי גולני גם כן נהפכו לחיילי שוקולד פעם זה לא היה ככה היו פעם יותר התעלליות וזה לא חיובי אבל מצד שני הותיקים היו רבאקיסטים הם היו הלוחמים הכי טובים הכי מקצוענים ולא הכי ''עייפים'' הם היו עושים אז הפעולות הכי קשות ולא רואים טלויזיה כל היום (כמו שראיתי במו עיני בתקופתנו ) הרסו גם את גולני ... אם ח''ו תפתח מלחמה (דבר שמאוד הגיוני...) ספק האם ננצח עם חיילי שוקולד כאלה שהם צריכים להיות הכי פייטרים... אין פלא שככה נראה צה''ל!!!. ככה צריך להראות צבא טוב: צעירים למטבח ולתורנויות וותיקים - לא לטלויזיה! אלא לקרב... לפעולות הטלויזיה מיותרת לגמרי... בגללה אנו שאננים ומפסידים במילחמות....!!! בחזבאללה הבינו את זה ולכן הם לא מספיקים להתאמן... הם גם מנצחים... אנחנו לא הבננו את זה ואנחנו נסבול מחיזבאללה שהבין את זה גם מאין וגם מסוריה...

    • בעית הותיקות בגולני

      מאזוז, 28/08/08 13:09

      אכן שורש מרכזי לחוסר המשמעת ולכן לחוסר בתפקוד המקצועי של חי''ר גולני, הוא מעמד הותיקים בגדודי גולני. מסורת בעייתית שנופחה עם השנים מעבר לכל פרופורציה ולא עברה התאמה לזמנים המשתנים. הבעיה האמיתית, עם כל התנאים והזכויות העודפות של המשמרת הותיקה, היא לא רק באפליה בין לובשי מדים באותה יחידה- כל מערכת, צבאית או אזרחית מוצאת לבסוף דרכים לתגמל וותק בצורת הקלות כאלו ואחרות. גם בחטיבות האחרות זה קיים, רק קוראים לזה אחרת. הבעיה בגולני שהותיקות הפכה מאמצעי, למטרה ''קדושה'' שהחיילים מקדישים לה בסופו של דבר יותר מידי אנרגיה, מחשבה ותשומת לב. במקום להשקיע בדבר האמיתי, דהיינו, להיות חיילים, מקצועיים, טובים יותר, מאומנים ובעלי כושר גופני וקרבי גבוה יותר. אם פיקוד החטיבה היה דואג לכך שחלק משמעותי מהזמן שבו הותיקים לא שמרו, שטפו כלים, עבדו עבודות רס''ר וכו' היו מנצלים לשיפור המקצועיות, כושר גופני חייתי, אפילו סדנאות של ערכים ומוטיבציה, ניחא. הדבר היה משפר את הרמה הכללית של החטיבה ולדעתי גם היתה נחסכת הרבה מההתמרמרות של הצעירים. כל עוד עודף הזמן הזה של הותיקים מנוצל לסבב חופשות מוגבר, רביצה מול מסכי הטלויזיה והלווין וכיוצא בזה, תמשך ואף תוחרף הבעיה.

      • סמרטוט

        אתה סתם בכיין, 01/09/08 23:00

        מה אתה ביכלל יודע על ויתקות ניראה לי הייתה יומיים בותיקהה לקחתה בולים ובחרחתה אנשים בסך הכול רוצים לקבל תמורה למה שמגיע להם כשהם הם היו צעירים.. ויש קצינים בצבא שלא שמרו ולא ''טחנו צעירות'' מה הם ביכלל יודעים על עבודה קשה על להיות חייל פשוט שעובד כול היום הם (הקצינים) חושבים שהם יכולים לעשות הכול והם רוצים לשנות סידרי עולם.. הלוחם הפשוט רוצה בסך הכול לקבל מה שמגיע לו נטו.. אני בתור לוחם גולני לשעבר ברואית 12 יודע מה הם מרגישים שמיתנהגים אלייהם כמו לילדים בבא''ך תנוו להם לעבוד קשה ולקבל תמורה בחזרה בוותיקות שלהם.

    • כל מילה בסלע! (ל''ת)

      אביעד, 28/08/08 15:24

    • אתה צודק, אבל זה לא קשור לחלומות השלום

      אוגוסט 70, צנחנים, 29/08/08 00:05

      זה היה ככה גם בזמני ואף אחד לא דיבר אז על שלום. זה יותר קשור לחברה מעמדית. זה קשור לזה שאף אחד לא רוצה להיות הפועל - כולם רוצים לנהל. זה היה ככה גם בשנות החמישים.

  • 60.

    איפה כל הרעש והרוחות שגולני עושים ?

    נחלוואי, 28/08/08 10:50

    החיילים האלה הורסים את השם העצום של חטיבת גולני .

  • 59.

    כל עוד הצבא בהתנדבות - זכותם לקבל יחס אנושי ! (ל''ת)

    רונן, 28/08/08 10:34

  • 58.

    יש בעיה עם הפירוד הזוטר בצה''ל

    דורון, 28/08/08 10:29

    בזמני לא עשו דברים כאלו,
    צה''ל בוחר לפיקוד שלו אנשים סאדיסטים.

    זו התוצאה.

    • ל-#58 - זה קישקוש !! אין בעיה עם הפיקוד !!

      זיו, 28/08/08 12:14

      יש בעיה עם כל אלה שמתערבים להם בפיקוד:
      האימהות הנודניקיות (וגם האבות הקרציות) שמתקשים למפקד לסלולרי האישי לבלבל לו את המוח ולבקש הטבות לבן היקיר אפריים.
      כל אותם חוצפנים שמתקשים למפקד היחידה ומנסים ללמד אותו איך לנהל את הצבא.
      די כבר!! באיזה צבא שמעתם שהורים מתקשרים בכלל למפקד???
      בצבא האמריקאי, הפעם היחידה בו ההורים שמועים מהמפקד, זה אם חס וחלילה הילד שלהם נפל. אחרת אף אחד לא רואה ולא שומע. למה? כי ככה מנהלים צבא. זה לא גן ילדים, ולצערי הרב צה''ל מתנהל כמו פעוטון !!!!!!!!
      אמא מתקשרת למפקד כי לילד שלה לא נתנו אוכל שהוא אוהב. אוי אוי אוי... ממש פעוטון !!!
      חייבים להפסיק עם זה ומהר. יש להחזיר את המשמעת לצבא. מי שמע על חיילים שמתמרדים כי שלחו אותם להתגלח? הרי היום זה גילוח ומחר לא יצחצחו נעליים ןמחרתיים לא ינקו את הנשק. זה ברור כשמש !!!
      עם החיילים האלה יש לנקוט יד מאוד קשה:
      1. לפחות 35 יום מחבוש
      2. לסלקם מהיחידה - לתמיד !!
      3. לסלקם מכל תפקיד קרבי - לתמיד !!
      4. למנוע מהם קידום כלשהו - לתמיד !!
      זו הדרך היחידה לטפל בבעיה כזו, ויפה שעה אחת קודם !!

  • 57.

    נראה לכם שלזה אתגייס? אנצל את הפטור הדתי שבן גוריון

    שלום, 28/08/08 10:27

    העניק לי

    • אז תוותר גם על האזרחות שלך משתמט. (ל''ת)

      קובי, 28/08/08 12:52

  • 56.

    הגיע הזמן שיבינו בצה''ל, חוסר שיוויון בגיוס יוביל לקריסתו, אין יותר פרי

    ירושלמי, 28/08/08 10:17

    פרייארים פה במדינה. זה לא מה שהיה פעם, ולא ניתן לענות חיילים כאשר חבריהם שרים בכוכב נולד או נהנים בחוף הים.

  • 55.

    לטפל במפקדים - ויפה שעה אחת קודם

    אב מתוסכל, 28/08/08 10:17

    המושגים עליהם מתחנכים והדרכים אותן מאמצים המפקדים בצה''ל הם ביזיון אנושי. ילדים עם שתן בראש ושכל בז*ן.
    יחס כזה הוא אחת מהסיבות המובילות להשתמטות. מדוע לנער להתגייס לקרבי כשזה היחס לו הוא זוכה. אני קורא ואני זועם.
    אני אב לחייל שהתגייס over motivated לקרבי, ופעמיים מצא את עצמו נלחם במפקדים מטומטמים עם אגו מנופח וחינוך קלוקל במקום באויב מבחוץ.
    חארות, תרדו מהגג ותתחילו להנהיג.

    • ל-#55 - הם הרבה יותר טובים מהמפקדים שהיו לך ואבא שלך לא התערב !!!!

      זיו, 28/08/08 12:16

      אז תרד מזה וגם אתה אל תתערב...
      זה צבא ולא גנון...

      • לזיו המגיב

        אב מתוסכל, 28/08/08 16:17

        אין ספק שגם אותך גידלו על עקרונות מטומטמים ואגדות גבורה. אין ספק שטרם התרגלת לעידן החדש שבו חייל בריא עדיף על גיבור מת וטוב למות בעד ארצנו הוא ביטוי מעט מוגזם. לחייל קרבי חייבים לתת יחס וכבוד. לקרוע לו את התחת באימונים אבל לא לשחק איתו בככא, לחנך אותו אבל לא להשפיל אותו. אם לא היו חשוכים כמוך הצבא היה נראה אחרת, וגם המדינה. מי יתן ואנשים כמוך יעלמו מהמפה.

        • מן הסתם אתה מתלהב ומלהם כשאין לך מושג כל מי או על מה אתה מדבר...

          זיו, 28/08/08 16:45

          או אפילו באיזה הקשר...
          אף אחד לא מדבר על השפלה או דיכוי. אבל לי אין מושג מה קרה שם, בדיוק כמו שלך אין מושג, אבל ההבדל ביננו שאתה מתלהם ו מוציא הרבה אויר חם על לא מאומה, כי אין חל מושג על מה אתה מדבר, עם מי אתה מדבר ומה הקונטקסט.
          אני מיימי השפלתי חייל? טיפלתי בחייל לא בכבוד הראוי? ועוד לוחם... אז מה אתה מקשקש ומתלהם. צא ולמד את העובדות ותגיב אחר כך.
          הגיע הזמן שכולכם תפנימו: הצבא הוא לא גן ילדים ולך כאבא אין שום זכות, מוסרות ו/או אחרת להתערב במה שקורה שם באינטראקציה בין החייל למפקדו. אתה לא הייתה שם, לא ראית מה הסיטואציה, לא שמעת מה אמר המפקד, לא שמעת מה ענה החייל, ואז אם המפקד העניש את החייל או אמר לו לעשות משהו, על החייל לבצע. נקודה, סוף פסוק. מי אתה שתגיד למפקד אם זה בסדר או לא? מי אתה שתקרא למפקד חשוך או מחנך גרוע? אתה חושב שאתה יותר טוב? מעניין, כי אני ממש לא רואה אותך שם במקום המפקד... אז טול קורה מבין עיניך, שב בצד ואל תפריע למפקדים לעשות את העבודה, כי ההפרעות האלה שלך ושל דומיך עולות בחיי אדם !!!! תו למפקדים לעשות את העבודה הקשה שהם עושים, למרות ההפרעות של הורים נודניקים שמתקשרים לסלולארי הפרטי של המפקד בגלל שטויות (הבן שלי לא קיבל אוכל שהוא אוהב...). באיזו חוצפה בכלל מתקשרים למפקד? אם יותר אנשים כמוני היו פה, מן הסתם היו פה פחות אנשים כמוך שמפריעים לעשות את העבודה עם כל מיני עצות בגרוש, כאשר אין להם מושג מה באמת קורה...

  • 54.

    עוד מפ טמבל שבגללו ככה נראה הצבא שלנו !!! (ל''ת)

    מילואימניק, 28/08/08 09:52

  • 53.

    בצבא הרוסי למשל שוברים לך את העצמות. דווקא לא כי לא התגלחת אלא כי בא

    מיקי, 28/08/08 09:49

    למפקד.

  • 52.

    העצים והיער

    ערפיח, 28/08/08 09:34

    המדינה שלנו מאוכלסת בחברה חולה.
    תרמו למחלת החברה, גופי שלטון מאוישים על ידי בינונים ומטה.

    מי שמתבונן ברשויות השלטון, רואה את שליטת הבינויות באנשים, כמו בספרו של פרקינסון על פירמידות השלטון המסואבות.

    עסקן, הוא לא בהכרח מנהיג, ולרוב לא מבין את ההבדל הדק שבין עסקנות למנהיגות.

    מי שיעיין בתולדות עם ישראל, מבין, למה מעולם לא החזיקה מעמד מדינה יהודית, לא בתקופת בית ראשון ולא בתקופת בית שני וגם לא תחזיק בתקופת בית שלישי.

    שחיתות ושלטון מקורבים, יחד עם רשות שופטת שמשרתת פרקליטי על, זה לא בדיוק מה שאננו צריכים כדי לשרוד.

    אבל למי איכפת ?
    המעמד של אלה שכבר אין להם מה להפסיד, גדל לממדים חולנים, כמו מעמד העבדים, כמו מליון הילדים ממשפחות עוני, כמו חסרי הבית שחלקם הגיעו לשם בגל שופטים מנותקים מהעם.

    כאמר, אם לא איכפת לעסקנים, אם זה לא מזיז לעובדי ציבור, מה אנחנו הקטנים יכולים לעשות ???

  • 51.

    להעניש ולקנוס

    צחי דוד, 28/08/08 09:19

    אין דרך אחרת החיילים היום נהיו חבורה של ילדות שחושבות שיש להן איזשהו זכות דיבור

    • לחיילים יש זכות דיבור.

      יונתן, 28/08/08 10:36

      תקשיב לי טוב אדון מורעל..לחייל יש זכות דיבור. זה שלקחו אותי מהבית שלי בגיל 18, הלבישו אותי במדים ירוקים, נתנו לי נשק וכיוב'. לא מבטל אותי כאדם, יש לי צרכים, שאיפות, רצונות, חלומות ופחדים. את רובם אני נאלץ להצניע במהלך שירותי הצבאי.. אבל יש לי זכות דיבור ויש לי זכות למחות ויש לי זכות לחיות.
      כשאני מרגיש מנוצל, מושפל ומופלה אני אמרוד.

      • כנראה שאתה לא מבין איפה אתה חי - זה צבא ולא קייטנה !!!!

        זיו, 28/08/08 12:22

        בצבא תעשה מה שאומרים לך. זכות המחאה לא נתונה לך כלל ועיקר. אם יש לך השגות אתה יכול לפנות בצינורות המקובלים, ויש כאלה. פשוט תלמד לסתום את הפה ולעשות את העבודה. בצבא אין מקום לדעות שלך ולפרשנויות שלך.יש מפקד ואתה עושה מה שהוא אומר. פשוט, לא ????
        תבין - צבא זו לא דמוקרטיה. נהפוך הוא. זו מסגרת מאוד נוקשה שבה המפקד קובע ואתה מבצע. גם המפקד שלך מבצע את מה שהמפקד שלו אומר לו לעשות. ככה זה, כי אחרת הצבא נהיה גן ילדים ולא מסוגל לבצע את המשימות. אז כנס למסגרת ותפסיק לחשוב - תתחיל לבצע.
        אהה, וכן, שמור על עצמך, ילד. שתחזור הביתה בשלום.

        • וכנראה שאתה לא מבין שהעבדות עברה מהעולם.

          חן, 04/09/08 17:30

          צריך להפסיק עם צבא העבדים ועובדי הכפיה ולהקים צבא מקצועי.

  • 50.

    הם צודקים, צריך להפסיק את התעללות המטופשת בחיילים הקרביים בצה''ל!

    אביעד, 28/08/08 09:10

    יש דברים ממש טיפשיים בצבא שחייבים לעקור אותם! זה צריך להיות צבא מקצועי, ולא צבא של דאווין! הזלזול בקרביים לפעמים בלתי נסבל! להתקלח עם מדים ולשטוף כלים עם נשק אלה שטויות מטומטמות! אסר לבזות בני אדם ! אם רוצים להעניש - עיכוב ביציאה הביתה. ולא ''מצב 2'' או ''קדרים''!

  • 49.

    אולי המ''פ הגזים אבל לנטוש את המוצב???אין דרך אחרת? (ל''ת)

    מדינה מזרח תיכונית, 28/08/08 08:59

  • 48.

    ל42 :כשאתה ובני משפחתך תנדנדו תלויים על עץ בכיכר העיר

    א.מ, 28/08/08 08:56

    לאחר שהערבים יכבשו את הארץ אולי תבין כמה באמת היית פראייר.

  • 47.

    צריך להגיד תודה בכלל לחיילים

    ירדנה, 28/08/08 08:53

    שהם הולכים לצבא!!!

  • 46.

    חיילים לא איכותיים למפקדים לא איכותיים יותר.

    רון, 28/08/08 08:50

    בזבוז כל כספי המיסים - לשלוח אותם הביתה וזהו .

  • 45.

    צודקים

    מישהו, 28/08/08 08:45

    בתור אחד שהיה בגדוד 13 ובלי לשמוע את הצד השני,די ברור שהחיילים האלה צודקים.את ה''חוויה'' של להיות צעיר במסייעת גם אנחנו עברנו.ברור שלא רוצים חיילי שוקולד,אבל מה שעושים בחטיבה הזאת ספציפית,ממש ממש מוגזם.

    • אתה מרדת? באם לא כנראה שהשד לא כזה נורא.... (ל''ת)

      גילי, 28/08/08 11:01

      • גולני

        מישהו, 28/08/08 11:59

        אחי,אני לא מרדתי,כי הצלחתי לעבור להיות סרס''פ ורס''פ באגוז-פתאום אתה מגיע לתפקיד עם אחריותומרגיש שאתה עושה משהו ולא תיאלנדי עם נשק..
        הייתי במסייעת במשך 4 חודשים,ואם היינו ישנים שעה בלילה זה היה פינוק-כמובן עם המדי ב' המסריחים והנעליים על הרגליים.הכל אמת בלי הגזמה,ימים שלמים של להוציא מכולות ולהחזיר אותם בלי סיבה,חיתוך ירקות במשך שעות במטבח(ושיהיה דק דק - אם לא זה לא מספיק טוב)ועוד ועוד,הכל אמת!!!
        אני לא בכיין ולא כלום ואני בטוח שגם החיילים הללו לא!אני עובד היום 11 שעות ביום ושורד...שם זה הייתה פשוט התעללות.כמה כבר הולכים פה היום לקרבי?צריך להרים על נס את החיילים האלה..

  • 44.

    כאחד ששרת בצבא הרוסי.

    חייל לשעבר, 28/08/08 08:40

    הייתם צריכים להיות חיילים בצבא הרוסי הייתם מרגישים מה זה צבא ולא לפלפים צווחניים.
    כנראה שהשירות בשטחים וליווי ילדי המתנחלים לחוגים גרמו לכם להיות חברת אבטחה ולא חיילים עם ביצים.
    כנראה שלשמור על מאחזים גורם לכם לאבד את החיילות שלכם כאשר אתם לא יודעים עבור מה התגייסתם.
    מזלכם שאתם לא בצבא הרוסי, שם התגייסת משפחתך שוכחת ממך ל-3 שנים.
    אין שם מספר הטלפון של המפקד בידי ההורים המטרידים אותם על ''למה לא יצא לשבת''.
    חיילי שוקולד הפכתם קוטרים ובכיינים.
    אולי לירות על מפגינים וילדים פלסתיניים עושה לכם את זה אבל זה לא נקרא חייל.

    • בצבא הרוסי

      Stout Viking, 28/08/08 11:27

      בצבא הרוסי חיילים חוזרים חולי נפש הבייתה, מכים את האישה והילדים (במידה ויש), משתכרים ואונסים בחורות בחדרי מדרגות של בניינים.
      כל הגברים במשפחתי גם הם שירתו בצבא הרוסי, ולצבא הרוסי אין במה להתגאות. יש שם התעללות על ימין ועל שמאל. מה? לא שמעת על החייל הזה שהוכה כחלק מהרודנות של ה''דדובשינה''? כן, הוא הוכה ולא קיבל טיפול רפואי ונהייה לו נמק בכל חלקי גופו. היו צריכים לכרות לו את הידיים, הרגליים ואת הזין, כן, את הזין! ילד בן 19, בן יחיד לאם חד הורית שבחיים לא תהייה לו חברה או ילדים. בובה שבורה ותו לא. וכמה עוד חיילים כאלו ישנם?
      יש לי חבר שהיה צנחן ב-Bundeswehr עד לפני 4 שנים. הם היו באימונים של נאטו ביחד עם צבאות אחרים מאירופה, כולל הצבא רוסי. הרוסים התנהגו בצורה מזוויעה ומבזה. אני בתור רוסיה התביישתי. הם היו מכים קבוצות חיילים קטנות כדי להעיף אותם מהחדר אוכל. הם היו משתכרים ותוקפים חיילים ואנשי צוות בבסיס ומגדפים אותם, ולמחרת ההשתכרות היו מסרבים לקום לאימונים (המפקד שלהם לא ידע מילה אנגלית ורק קרא לעבר כולם ''פאק יו!''). תסלח לי, זה לא צבא. זה דומה יותר לגרסה הלבנה של ה-ג'אנג'אוויד בסודן. הצבא הרוסי נרקב החל מהגנרלים המושחתים, וכל החרא מטפטף מטה מטה במדרון אל המפקדים בשטח ולחיילים.
      ככה אתה רוצה שצה''ל ייראה?

      • בקצב הזה גם אנו נראה כמו הצבא הרוסי אותו את מתארת (ל''ת)

        חפ''ש במיל', 28/08/08 12:11

      • בצבא הרוסי החיילים נהנים מיחס מעולה ואוכל מצוין-הלוואי אצלנו ככה (ל''ת)

        מאיור בוריס לרנר-עשדוד, 28/08/08 14:49

        • נראה לי שאתה מתכוון לצבא הפרוסי

          Stout Viking, 28/08/08 16:26

          ופרוסיה התפרקה.

  • 43.

    אלו הילדים שתמיד פינקו ואף פעם לא הענישו-פרי הבאושים של ''חינוך'' מודרני

    אייל, תל אביב, 28/08/08 08:32

    זהו ריקבון מוחלט. ילדים שגידלו אותם להאמין שלאף אחד אין זכות לגרום להם לאי-נוחיות ושכל פעולה שלהם חייבת להיות תוצאה של דיון שבו ביקשו את הסכמתם והשתדלו לבוא לקראתם כדי שיסכימו.

    אלו תוצאות שלטון יפי הנפש והמושג שלהם לגבי מהות ה''חינוך''. מדובר בסכנה קיומית לביטחון המדינה - לא פחות ולא יותר.

    • צודק לחלוטין ובלי קשר למקרה ספיציפית. (ל''ת)

      א.מ, 28/08/08 09:00

  • 42.

    פריירים !!! בגלל זה אני לא מתגייס לצבא ........ (ל''ת)

    מי צריך את הח'ארה הזה ???, 28/08/08 08:23

    • אתה החרא !

      עמיר, 28/08/08 11:18

      בוש והיכלם !

      • הכי חשוב לא להיות פרייר ורעל עבור קצינים מורעלים ....... (ל''ת)

        שיהיו מורעלים על המחבלים שמחזיקים את שליט ..., 28/08/08 11:39

      • לא אחי זה אתה הפרייאר אנחנו פה באזרחי צוחקים על*ך (ל''ת)

        טום, 29/08/08 18:11

    • אל תתגייס. בכלל לך מכאן. לא צריכים כאן משתמטים...

      זיו, 28/08/08 13:26

      למה אתה חושב שמישהו צריך לסכן חייו כדי שאתה תוכל לחיות כאן ?!?!?!?!
      למה משיהו בכלל חייב לך משהו ?? מי אתה בכלל ??

      • אתה לא המטומטם והדביל ??? (ל''ת)

        וגם הפרייר ?, 28/08/08 14:55

      • לך אתה מכאן!!!למי אכפת מה אתה וכמותך חושבים אנחנו נמשיך השתמט (ל''ת)

        תומאס, 29/08/08 18:13

  • 41.

    ייענשו בחומרה

    רגב, 28/08/08 08:22

    החיילים ישפטו אצל המגד ל35יום עלתנאי חלק בפועל וזה שאירגן את המרד יחתוף 70 יום אצל המחט
    בברכה חייל ברדקיסט לשעבר

  • 40.

    חיילי גולני

    בוזי, 28/08/08 08:13

    קצינים קודם כל מאשימים למה אתם לא בודקים וטחכ מדברים זאת הקצונה של היום

  • 39.

    אני מריח חיילים שמתגאים ותופסים מעצמם - צריכים להורידם לקרקע

    כוסיות, 28/08/08 08:03

    כך שיגדלו מאפס. חוסר היכולת לעמוד בנהלים ובפקודות היבשות, ועוד למרוד ... זה סימן לחוסר מקצועיות, חישול רשלני שהביא לחיילים המכונים ''כוסיות''. יש לשבור אותם לרסיסים ולבנות מחדש, דבר שלא נעשה כנראה ביסודיות המספקת בטירונות..... ואם הם לא מסוגלים להפוך למכונות מלחמה אלא שומרים על האיגואיזים הפרטי שלהם -- שילכו לשלישות יחד עם יתר הכוסיות

  • 38.

    אצלנו במשפחה לא קורים דברים כאלה !!! (ל''ת)

    משפחת פרוש , ירושלים, 28/08/08 07:56

  • 37.

    עכשיו הנו מדוע נכשלנו בלבנון ? זה לא אולמרט, זה צה''ל מפונק.

    חיילים עלובים., 28/08/08 07:55

    שוב ושוב מתברר שצה''ל בהריסות. הוא לא מתפקד מול האוייב והוא אינו מתפקד גם מול עצמו. וש לנו רמטכ''ל מגולני... וזו מורשת הקרב שהוא כנראה השאיר מאחוריו.
    וחיזבללה מתבונן. וחיזבללה מבין. מתי אנו נבין ?

    • תגובה טיפשית שיותר טוב לו לא הייתה נאמרת כלל !!!!

      זיו, 28/08/08 12:53

      תגובתך היא זילות בחיי אותם לוחמים שקיפםחו את חייהם כשדי שתוכל לכתוב תגובות טיפשיות כאלה !!!!
      אין לצה''ל בעיה עם הלוחמים שלו. גם במלחמה לא הייתה בעיה עם הדרג הלוחם.
      הבעיה היתה בדרגים הבכירים שלא נתנו פקודות הולמות לדרג הלוחם, אן אף הגדילו לעשות ונתנו פקודות סותרות !! הבעיה הייתה בחוסר התאום בו התנהלו בשדה הקרב, עקב היות מפקדים יותר מדי מנותקים מהקורה בשדה הקרב.
      וכן, הבעיה התרכזה קודם כל בראש הממשלה, בשר הביטחון וברמטכ''ל. שלישיית מוקיונים שפשוט לא ידעו את העבודה ולא הבינו מה קורה ולמה....

  • 36.

    ל9

    יוסי גולני 13 אוגוסט 01, 28/08/08 07:44

    תקשיב אחי
    לבוא ולפרק חטיבה כמו גולני זאת טעות וטיפשות
    גולני לימדו את על החטיבות האחרות איך להילחם ואיך להיות חייל למופת הם עשו אותי גבר שאני יום
    היום החיילים הם כוסיות והגיע הזמן לחנך אותם
    גולני גדוד 13 כבוד!

    • גולני חיילי מפונקים (ל''ת)

      עובדה., 28/08/08 07:57

  • 35.

    חיילים משוקולד

    לוחם, 28/08/08 07:41

    כל פעם מחדש שומעים על לוחמים שמתנהגים כמו ועד עובדים. ישראל לא יכולה להרשות לעצמה כזה דבר.
    צריך להוריד אותם לדרגת טוראי, להכניס אותם לכלא לשנה, ןלשלול מהם את הזכות להיות לוחמים.

    • 35 אתה מלך (ל''ת)

      ארז, 28/08/08 09:12

      • ממתי לעבדים יש זכויות ?

        ערן, 28/08/08 10:25

        35 צודק.

        מדובר בחבורה של עבדים שהעזו להמרות את פי אדונם ולכן צריכים להענש בחומרה.

  • 34.

    מפקד מסריח

    אבנר, 28/08/08 07:35

    תמיד יש בצבא איזה מפקד מסריח שעושה את המוות לפקודיו.
    הייתי בצבא, הייתי קרבי, ואני מכיר מצויין מקרוב את ראשי האבטיח שמקבלים פיקוד על חיילים וחושבים שזה משחק, ואת החיילים המושפלים מצד שני...

    • תגוכה ךאבנר

      וזי, 28/08/08 08:15

      צודק

    • ומצד שני אין לך מושג ירוק מה בדיוק קרה פה, ואתה נותן ללשון שלך לרוץ... (ל''ת)

      זיו, 28/08/08 12:54

    • גם אני מכיר את ראשי הדלעת שמתנהגים כמו נוגסי עבדים. (ל''ת)

      גדי, 28/08/08 13:12

      • אז למה שלא תלך לקורס קצינים ותנסה לשנות משהו מתוך המערכת ?!?!?!?

        זיו, 28/08/08 13:24

        רק להתלונן אתם יודעים ?!?!?!?!?!?!

  • 33.

    יש עוד אנשים שחושבים שהם בבית הספר ולא בצבא. (ל''ת)

    מאיר כרמיאל, 28/08/08 07:34

  • 32.

    מרד

    berg, 28/08/08 07:32

    מעשה המפקד בלבד אותו יש לעניש בחומרה

  • 31.

    חיילים בכיינים

    אלון, 28/08/08 07:30

    כשאני הייתי מ''פ, מי שלא היה מגולח בבוקר היה מקבל שבת במקום.

  • 30.

    בהצלחה לתמיר ואבי,,שני תותחים (ל''ת)

    אמיר, 28/08/08 07:29

  • 29.

    חברים אתם לא בקיטנה (ל''ת)

    תם החופש הגדול, 28/08/08 07:28

  • 28.

    ושובב בגלל סדיסט בדרגת קצין יש מרידה של 15 חיילים המח''ט חייב לבדוק (ל''ת)

    לבדוק את תיפקוד הסדיםט, 28/08/08 07:21

    • ואני מניח שיש לך את כל העובדות, והאצבעות שלך לא עבדו שעות נוספות סתם.. (ל''ת)

      זיו, 28/08/08 12:55

  • 27.

    באתם לברך - יצאתם מקוללים.

    סמ''ר מיל, 28/08/08 07:12

    דוגרי צה''ל חרא של מקום

  • 26.

    קץ להתעללות בחיילים (ל''ת)

    ם, 28/08/08 07:08

  • 25.

    מה לעשות - אלו חיילי השוקולדה של היום !

    אריה - מודיעין, 28/08/08 07:00

    לא התגלחו - בעים בטענות למפקד ?
    בעיות משמעת חמורות - באים בטענות למפקד?
    אין מצב - על צה''ל לטפל בחומרה בכל בעיית משמעת.
    כולנו היינו באותו צבא וכולנו יודעים מדוע המשמעת כל כך חשובה.

  • 24.

    דובר צה''ל כהרגלו מנסה למרוח אותנו,''הקומץ ''הזה הוא מונח שמתאים לבית''ר

    יאיר, 28/08/08 06:57

    ולא לצבא לוחם.

    • כן חביבי מצבא לוחם הפכנו לצבא מצגות ,ספינים וכסתח''ים. (ל''ת)

      ל דו''צ, 28/08/08 12:16

  • 23.

    האמנם זה צה'ל שיגן עלינו ביום פקודה? כלוחם תש'ח מיצר אני על שכה עלת

    משה בודק, 28/08/08 06:56

    עלתה לנו

  • 22.

    בחטיבת גולני בעשורים האחרונים-רעות חולות שאת תוצאתן חווינו בלבנון

    משהו רע מתרחש, 28/08/08 06:54

    וזה ככל הנראה מאפיין גם התנהלות של יחידות אחרות בצבא.
    אני מציע לכם להתחיל לדאוג.כך לא מקיימים מדינה במזרח התיכון,לבטח שלא מדינה יהודית.

    • אתה כל כך צודק=מהכירות עם מה שמתרחש שם המצב רע מאוד. (ל''ת)

      ל-22 בתגובה, 28/08/08 12:14

  • 21.

    עוד סיבה לכשלון המחפיר במלחמות ישראל=הם לא הפנימו שזה צבא ולא מלציה . (ל''ת)

    יעקב- רובאי בעבר, 28/08/08 06:47

  • 20.

    15 חיילים לא מפנטזים די להתעללויות!!!

    אמא לחיילים, 28/08/08 06:38

    כל מיני סדיסטים מוצאים להפ פורקן ליצריהם האפלים בצבא. שיתביישו ההורים שגידלו מפקד שכזה. גם להורים אני קוראת להשמיע קולם ולמרוד נגד מסורות של התעללויות בחיילים. די כבר לשחק בחי ילדינו.

  • 19.

    בגלל יחס כזה שקיבלתי מהמפקדים.

    רות, 28/08/08 05:47

    אני הייתי בעד חיזבאללה במלחמת לבנון.
    השירות הצבאי גרם לי לשנוא את צה''ל צבא של לוזרים.
    ברוך השם אני בקרוב מאוד עפה מהמדינה לפני שהטיל האיראני ישיג אותי

    • שלום ולא להתראות. לכי ותראי כמה נעים להיות זר במדינה אחרת.... (ל''ת)

      גילי, 28/08/08 10:58

    • זבל כמוך לא צריך במדינתנו. שלום וברוך שפטרנו !!!! (ל''ת)

      זיו, 28/08/08 13:06

    • נכון את מהכיזבאללה של ביבי וממעריציו של נסראללה ?

      יגאל כהן-רחובות, 28/08/08 18:34

      אני זוכר אתכם בטוקבקים בזמן המלחמה.
      עבדתם בשרות החיזבאללה.

  • 18.

    חיילים משוקולד. לא פלא שחיזבאללה מנצח

    א, 28/08/08 05:43

    מענישים אותם בגלל שלא התגלחו אז הם בוכים כמו ילדות קטנות ובורחים מהבסיס. לא יותר פשוט להתנהג כמו חייל ולהתגלח? מתנהגים כמו צבא מונגוליה ואחר כך מפלאים שבמלחמה צה''ל נראה כמו עדר מבוהל.

  • 17.

    חיילים משוקולד. לא פלא שחיזבאללה מנצח

    א, 28/08/08 05:42

    מענישים אותם בגלל שלא התגלחו אז הם בוכים כמו ילדות קטנות ובורחים מהבסיס. לא יותר פשוט להתנהג כמו חייל ולהתגלח? מתנהגים כמו צבא מונגוליה ואחר כך מפלאים שבמלחמה צה''ל נראה כמו עדר מבוהל.

  • 16.

    התפוררות חברתית

    עשרת, 28/08/08 05:36

    זו אחת מתת התופעות של התפוררות חברתית וקריסת ערכים.

    אומרים שגם הרשות השופטת של ישראל, בנויה לשרת את העשירים והמקורבים ולרמוס למוות את החלשים והעניים.

    לאן כל זה יוביל אותנו ?

    מי שמוח בין אזניו, כבר מבין.

  • 15.

    אני מאמין לכל מילה של החיילים! יש לבדוק את הנושא!

    אסי, סטודנט, 28/08/08 05:16

    אין לי ספק שדברי החיילים אינם בדיה. נהפוך הוא. לצערי, הרבה מן הקצינים הם על תקן ''עבד כי ימלוך'' ומנסיוני בעברי הלא-כל-כך רחוק (4 שנים) הם אכן מסוגלים לבצע זוועות כאילו. קל לבוא מן הצד ולומר כי על החיילים לספוג את שנאמר להם ולבצע ללא רבב, ושיפסיקו להיות חיילי שוקולד, אבל אני לא חושב שלהתייחס לחיילים שעובדים כל כך קשה רחוק מהבית החם כמו לעצירים שפשעו, זו הדרך. מוטב שהמ''פ ישקיע את מאמציו בלשמור על המדינה במקום לחפש זיף שוטה.. כמובן, שהדרך שהחיילים בחרו להביא זאת לתודעת הציבור בעייתית, אולם בהחלט לא קשה לי להבין אותם.
    חבל.

  • 14.

    בין עתלית לבין חיפה כלא 6 שם נמצא וואי לי וואי לי (ל''ת)

    חלפון, 28/08/08 04:52

  • 13.

    לא מאמיןן שאין בסיס לטענות החיילים. המ''מ הזה כנראה לוזר משהוא. (ל''ת)

    ג.ק., 28/08/08 04:44

  • 12.

    כלא שש עצוב מאד סורגים ארבע קירות, לה,לה,לה,55 יום לפחות. (ל''ת)

    טורונטו טורונטו, 28/08/08 04:41

    • לא נורא סך הכל ילדים בני 18 הכל חוויות, נקווה שיהיה ביטול תב''ן (ל''ת)

      קוקו, 28/08/08 08:33

  • 11.

    מה הבעיה עם ריתוק/שעות ביציאה לחייל לא מגולח?

    אסי, 28/08/08 04:40

    נגמרה הטירונות אז לא מתגלחים?

  • 10.

    חיילים מפונקים וחצופים. קשה באימונים - קל בקרב. (ל''ת)

    גולני שלי, 28/08/08 04:30

  • 9.

    הגיע הזמן לפרק את חטיבת הברדק הזו

    חייל לא צעיר, 28/08/08 04:18

    עם כל המורשת, רוח המלחמה והדאווין. אין מקום לסטנדרטים של המשמעת שלהם, להתעללות בצעירים, למראה המוזנח לכלום.
    חטיבות החי''ר האחרות אינן נחותות מהחטיבה עם הכיפה.

    הפתרון: להכריז לא מבצעית. להוריד חטיבה מן הסד''כ. לפרק ולהקים מחדש לגמרי. שנתיים תהיה חטיבת סדירה אחת פחות בסבב (בין כה וכה לא מרבית הזמן בבט''ש מתבצעת במסגרת גדודית או פלוגתית), כך שיגדל העומס על שאר החטיבות בצורה נסבלת, ועוד שנה ושמונה חדשים תקום חטיבה חדשה, עם אותו השם אולי אך מורשת נקיה.

  • 8.

    קוץ בשדה פרחים

    העוקץ, 28/08/08 04:17

    כדאי לבדוק טוב את התנהלות אותו מפקד
    אולי יגלו שהוא הקוץ בשדה הפרחים

  • 7.

    חטיבת גולני

    מפקד בצבא, 28/08/08 04:05

    הגיע הזמן לסגור כבר את החטיבה הזאת שנותנים את הנשמה ועדיין מאיזים לעשות את מה שעושים
    על גילוח במקומות אחרים מקבלים שבת

  • 6.

    עצוב

    יוגב, 28/08/08 03:53

    זה לא הדרך לעשות דברים! חיליים בכיניים.

  • 5.

    בושה של צבא

    יהודי, 28/08/08 03:52

    ועוד רצים שאני יתגייס וייתן את הנשמה שלי לצבא הזה ששם עליי אתם יודעים מה
    פשוטחוסר כבוד ללוחמים שנותנים את כל כולם אין להם לא יום ולא לילה ועוד עם יחס כזה כאילו הם פועלים זרים...

  • 4.

    במקום לטפל בלוחמים שיטפלו במ''פ הזה (ל''ת)

    לוחמים לא עבדים, 28/08/08 03:50

    • שערותי סמרו למקרא הידיעה. להתקלח במדים? מה זה חיילים ותיקים?

      ריטה, 10/12/08 12:00

      כך הם נולדו?

  • 3.

    חיילי צעצוע - דמיינו את זה קורה אצל בני דודינו. (ל''ת)

    lomipo, 28/08/08 03:29

    • אולי הבני דודים שלך. שלי לא באים לארוחות משפחתיות,לא מתפוצצים באוטובוס (ל''ת)

      אלון, 30/08/08 05:23

  • 2.

    Responsible Israeli media must stand down

    Menachem, 28/08/08 03:20

    This event will not be resolved by the media or by the Israeli public. The army has the authority and the responsibility to investigate and deal with such event
    This is not a reality show - stop treating it as such.
    .

    • סוף סוף דברים של טעם.... קיראו ולימדו... ולמי שלא מבין אנגלית:

      זיו, 28/08/08 12:59

      אלו דברים בשם אומרם:
      נושא זה לא ייפתר על ידי התקשורת או הציבור. לצבא יש הסמכות והאחריות לבחון ולטפל בנושא שכזה. זו לא תכנית ריאליטי - תפסיקו להתייחס אל הנושא כאילו היה כזה.

      ממש דברים כדורבנות !!

  • 1.

    ''לגולני ניתן את הנשמה שלנו'', להתגלח זה נראה להם משימה קשה, אז לתת את

    מילואימניק, 28/08/08 03:17

    הנשמה?

    חוצפנים צעירים!

    • ''חוצפנים צעירים'' ? בגלל דברים כאלה יש מרידות

      חייל, 29/08/08 13:08

      תפנימו כולכם , הצבא של היו םזה לא מה שהיה פעם , כיו םזה נראה יותר כמו צבא התנדבותי (אני מתייחס לכל המשתמטים בזאת..) כי מי שלא בא לו - יוצא מהצבא תוך שבוע דרך קב''ן.
      עם אחוז מתשמטים כמו של היום , אז כאשר חיילים בכל זאת מתגייסים לצה''ל , תורמים למדינה 3 שנים מהחיים שלהם , טוחנים את התחת 3 שנים , ומסכנים את החיים שלהם 3 שנים בקרבי , מגיע להם יחס של מלכים.
      הם עושים עבודת קודש ואין שום סיבה שהם יקבלו יחס מזלזל מאף אחד , אז הוא מח''ט אז מה? מי שם זין על הדרגות שלו? כולנו בני אדם והוא צריך לזכור את זה.