• 63.

    העולם אכזר אבל קשה להיות צמחוני כשאוכלים בחוץ (ל''ת)

    אין ביצי חופש במסעדות וכו', 07/12/08 12:00

  • 62.

    מה רע במנה עיקרית של דגנים וירקות

    ליזה, 06/09/08 06:31

    אנשים לא מבינים את הצמחונים , הם חושבים שמשהו אצלנו לא בסדר, זה בדוק האוכלוסיה הצמחונית סטטיסטית יותר בריאה מהאוכלוסיה הלא צמחונית.בהזדמנות תרשו לי להמליץ על ספרה של זהורית שייחי ''לבריאות''מאות מתכונים נהדרים וטעימים ללא בשר.

  • 61.

    אין כמו חלבי :)

    קייטי, 02/09/08 13:43

    רציני כבר לכמה כתבות אני מגיבה?! תעשו משהוא בנידון!! אשכרה שואה לחיות וכולם עומדים ומקטרים! קדיממממה! תעשו משו לגבי זה זה כבר יוצא מכל שליטה

  • 60.

    אני צמחונית מאז שאני בת 5,

    מאי, 01/09/08 16:30

    כן נכון, אני עכשיו בת 11. אני מאוד
    מתעניינת בנושא הצמחונות. אותה תגובה
    של הורי ממשיכה להופיע :
    '' אבל חמודה זה לא בריא לך''
    אך לי לא אכפת כי תמיד אשאל
    אותה שאלה: ''אמא היית מעדיפה
    שהמון חיות ימותו או שאני אשאר
    נמוכה?''

    • התפתחות פיסית לא בהכרח קשורה למאכלים מן החי

      אורן, 10/10/08 14:06

      בתור גבר בגובה 1.85 ששרת בצנחנים
      בתור מאגיסט (סוחב הכי הרבה משקל)
      אני יכל לציין, שהעובדה שהייתי
      צמחוני מאז שאני זוכר את עצמי, כלל
      לא השפיעה על ההתפתחות הפיסית שלי.
      תמצאי אותי במשמרות המחאה של אנונימוס.
      O

  • 59.

    אולי סוף סוף תגיע ההארה והמודעות!!!

    בעל חיים, 31/08/08 16:50

    בכל פעם אני המומה מחדש מתגובות של אנשים על בנושא.
    אנשים כל כך אטומים שהם לא מבינים שבמודרניזציה של היום ישנם תחליפים מצויינים לבשר.
    בעידן של היום ההיצע בשוק המזון ,ביגוד,הנעלה וכו' הוא כל כך גדול שאפשר וניתן לצמצם כמויות.
    אכילת בשר ורצח של בע''ח כנראה שלא תעלם מהעולם אבל צימצום אחוזי הצריכה הוא משהו שניתן לעשות ולהשריש כדרך חיים עוד בבתי הספר כחלק מהשיעורים הנלמדים.
    לדעתי צריך להיות פיקוח בעניין. לא יתכן שבעלי משקים יעמיסו לולים באופן כזה שלאף אחד אין מקום לנשום,
    לא תיתכן סלקציה של אפרוחים מי למוות ומי לללול העמוס, ממש כפי שנעשה בשואה,
    לא יתכן לגזול מולדים את האימהות שלהם.מה עם האינסטינקט האימהי???
    לא יתכן שאנחנו כזן מתקדם ננצל את הטבע ואת החלשים לצרכים שלנו בצורה ברוטלית וגסה.
    אלה שאומרים:''בבשר ישנם ויטמנים שאין בתחליפים, אנחנו גזע עליון וטבעי שנמרוד בחלשים כי בטבע החזק שורד, אכילת בשר היא עניין תרבותי מקובל, ההרג מתבצע בשיטות הומניות,'' וכו'.רק דבר אחד יש לי להגיד בעניין: כל זה רבותיי- ש ט ו י ו ת!!!!
    הבשר שאתם כל כך אוהבים כבר כל כך מעובד ומוזק לתוכו כל מיני חומרים שרק אלוהים יודע מה.
    לא יתכן שלאנשים פשוט לא איכפת, זה הזוי!!!

  • 58.

    יאללה אפשר גם בלי! כל הכבוד דדי כפרה! (ל''ת)

    נקי ובריא, 31/08/08 12:41

  • 57.

    נכון מאוד!

    דנה קו, 30/08/08 09:59

    בתור צמחונית מגיל צעיר מאוד אני מסכימה עם הכותב. ''המחיר'' שעלינו לשלם בהפסקת צריכת מזונות מהחי פעוט לעומת המחיר והסבל הרב שמשלמים מדי יום מיליארדי בעלי החיים בתעשייה.
    כתבה נכונה, מדוייקת וצודקת. רואים שהכותב הוא אדם אכפתי ומוסרי. כתיבה מצויינת!

  • 56.

    הבעיה - אין סקס אפיל לצמחונות

    אשת חי, 29/08/08 12:47

    הטיעון הרווח כנגדי הוא ''אבל בשר כל-כך טעים'' ולך תשכנע אדם כזה, הצופה בתכניות כ''קרב סכינים'' או כל התוכניות הללו שמבתרות בשר חיה לשם השעשוע, לשם הקישוט, לשם הרייטינג. אין לנו סקס אפיל, הטופו מול הפילה. ככל שאנסה אני מגלה כי קשה מאוד לשכנע אנשים, אינטליגנטים ומוסריים בשאר התחומים, להבין מה בדיוק עומד כאן על כף המאזניים - החיך שלהם מול החיים שלו.

  • 55.

    כן ירבו כתבות כאלו למען

    יוסי ברנע, 28/08/08 23:33

    השינוי התרבותי שאנו צרכים לעבור שיסיט את האדם ממרכז האנושות לטובת סביביתו ובעלי החיים שעל כדור הארץ כמו גם זכויותיהם.

  • 54.

    תעשיות מזון מן החי פוגעות באיכות הסביבה !

    שני, 28/08/08 22:31

    זיהום מים ואוויר, ביזבוז אנרגיה ומים, הרס קרקע, העלמות מגוון מינים חיים ועוד....

    למי שאכפת מהסביבה כדאי לשקול לעבור לתזונה צמחית

  • 53.

    מאמר מצויין! (ל''ת)

    רמדיוס, 28/08/08 14:44

  • 52.

    איכס (ל''ת)

    irit, 28/08/08 11:32

  • 51.

    המסורת הקולינרית אכן מהווה בעיה

    אורן, 28/08/08 08:15

    הרצון הארור גובר על ההיגיון וחבל שכך.

  • 50.

    צודק אבל ליהיות צימחוני זה יקר מידי לרובינו

    אודי, 27/08/08 15:44

    כמה שניסיתי גיליתי שזה יקר מאוד ליהיות צימחוני. אני מנסה לצמצם מה שיכול. לא שותה חלב. ביצים אני אוכל רק חופש או ביצי שלוים שאני מגדל (בתנאים מעולים חייב לציין). אבל החלופות לא זולות .
    אני הייתי שמח לאכול בשר ''חופש'' של בעלי חיים שלא מעונים עד רגע השחיטה אבל בשר זה קשה לימצוא ויקר מאוד מאוד.

    מיסתבר לצערי ששמירה על העולם היא בנתיים עינין לעשירים.
    אני עושה מה שיכול , מה שרשמתי למעלה וגם ממחזר נייר. אבל חומרי ניקוי ידידותיים לסביבה עולים פי 3 מהרגילים. אז אני קונה ליפעמים אבל לאדם הממוצע זה קשה

    יותר קל לי להיתמודד עם ריגשות האשם מאשר עם מנהל הבנק

    • יקר? להיפך!

      אני, 28/08/08 18:48

      מאז שנהייתי טבעונית, ההוצאות על מזון ירדו - גבינות, ביצים, בשר - כל אלו יקרים מירקות, אורז וקטניות.
      מה שכן השתנה הוא הזמן שאני מבלה במטבח כדי להכין את המזון, אבל היתרון הוא ש(בעל כורחי) התחלתי לאכול אוכל בריא ונקי יותר - אין יותר ג'אנק פוד, אין שמן ומלח בלי הגבלה, אין יותר משלוחים ומסעדות (מה שצמצם עוד יותר את ההוצאות שלי).
      עם הזמן גם התחלתי להינות מהבישול עצמו - זה יקרה גם לך...
      עוד דבר - אתה לא חייב להציל את כל העולם בדקה, קח לך זמן להסתגל לכל שינוי - אתה לא חייב להיות קורבן של הרצון הטוב שלך - אתה צריך קודם כל לחיות!

  • 49.

    תתחילו להתעורר!

    נועה, 27/08/08 12:27

    דיי שי מסכימה עם כל מילה שלך. האכזריות הכי קשה היא בבעלי חיים בתעשית המזון. למי שנמאס להדחיק שיגלוש: www.animal.org.il

  • 48.

    לאנשים כ''כ קשה להבין שאכילת הבשר של היום הי כ''כ לא טבעית

    דן, 27/08/08 11:55

    הישרדות ושרשרת מזון כ''כ לא קשורים לכמויות הבשר שנזרק והמאכל לצורך מאכל ושעשוע, לא לצורך הישרדות.

  • 47.

    נכון מאוד!! (ל''ת)

    מיטל, 27/08/08 11:45

  • 46.

    רציתי להזכיר לכולם שהתרנגולת היא בת דודה של ה טי-רקס האכזרי (ל''ת)

    י, 27/08/08 11:15

  • 45.

    צער בעלי חיים!

    אזרחית עולם מודאגת, 27/08/08 09:40

    לא להאמין שעם מוסרי כמו שלנו עם חוקים כל כך מוסריים בצבא, עם שעבר תלאות ושואה מתייחס כך לבע''ח פשוט בושה!!

    • מה הקשר לעם?

      י, 27/08/08 11:07

      באדיבות השמאל אנחנו לא עם אלא אוסף של אינדיבידואלים.ולכל אחד יש את ''האמת שלו''

  • 44.

    אכילת בשר היא התעללות מטורפת בבעלי חיים

    רון, 27/08/08 09:37

    העובדות לאר משאירות מקום לספק - מדובר בתעשיית הסבל הגדולה בעולם. כמה סבל, כמה עינויים, ובשביל מה? צרכים קולינריים?? בשביל להרוס לנו את כדור הארץ ואת העתיד ע''י תעשיית המזון מן החי שהיא מהגורמים המשמעותיים ביותר לבעיות הסביבתיות הקשות ביותר

  • 43.

    צריך לזעזע אנשים כדי שיבינו כבר מה הולך שם

    א.פ. מירושלים, 27/08/08 08:30

    אנשים לא מבינים מה עבר על הבעל חיים לפני שהוא הגיע לצלחת שלהם. צריך לשדר סרטונים מזעזעים על התעשיה לא רק באינטרנט אלא גם בתוכנית תחקירים בערוץ 2 או 10 או משהו כזה. אם אנשים לא ירחמו על הבעלי חיים אולי לפחות הם יזדעזעו מהזוהמה והליכלוך שהולכים במשקים המתועשים ויגעלו לאכול בשר, ואז לפחות זה יעצור אותם.

  • 42.

    אם אפשר לחיות בלי לאכול בשר אז למה לא?

    נופר, 27/08/08 03:27

    תחשבו שכל סטייק שאתם אוכלים היה פעם חייה שעברה התעללות ושאם הייתם מוותרים על הסטייק הזה אולי הייתם מצילים נשמה...
    בוא נשים על כף המאזניים: סטייק בצלחת או חיים שלמים?????
    ולכל מי שטוען שבטבע שלנו אנחנו חיות טורפות אז:
    1.בתקופת האדם הקדמון לא היו מתעללים ככה בחיות לפני ששחטו אותן.
    2.לא היו צורכים בשר בכמויות כמו שהיום
    3.אנחנו לא האדם הקדמון... עברו כמה שנים מאז וקצת התפתחנו...

    • שרשרת המזון

      ארנון, 01/09/08 21:02

      על פי המבנה הפזיולוגי שלנו אנחנו בכלל לא בעלי חיים טורפים - אין לנו ניבים או ציפורנים ארוכות וחדות ומערכת העיכול שלנו בנויה כמו מערכות עיכול של בעלי חיים צימחוניים בטבע. המסקנה היא ברורה - אנחנו צימחוניים מטבענו, ולכן אנחנו כלל לא צריכים בשר ביצים וחלב!

  • 41.

    הכנסו, זה כדאי!

    יומן חייתי, 27/08/08 01:25

    יומן חייתי. סרטונים שהם לא רוצים שתראו...
    http://animal-tv.org

    ששששששש.........

  • 40.

    טבעונות היא הבחירה המוסרית ביותר

    סטודנטית למדעי בע''ח, 27/08/08 00:47

    הסבל שעוברים בע''ח במשקים המתועשים נוראי, ועל כך אני יכולה להעיד מהיחשפות לכך במסגרת הלימודים,מהצד של התעשיה עצמה.כשמבינים שכל הסבל הזה נגרם בגלל גרגרנות נטו, שכן אין לנו שום הכרח לאכול מוצרים מהחי והם רק מזיקים לנו ולסביבה, מגיעים למסקנה הבלתי נמנעת-טבעונות היא הדרך.

  • 39.

    אתם אלה ששמים מדורי אוכל (ל''ת)

    איפה המראה?, 26/08/08 22:58

  • 38.

    א. כ.

    כתבה טובה וחשובה, 26/08/08 22:56

    אני אמנם לא צמחוני (לפחות לא עדיין) אבל טוב מאוד שמישהו מעלה את הנושא של בעלי-חיים בתעשיית המזון לסדר היום, כל הכבוד!

  • 37.

    כתבה אשר גרמה לי לחשוב

    מתן, 26/08/08 22:22

    המעבר לצמחונות באמת נראה קשה, אבל אולי הגיע הזמן להתחיל.

  • 36.

    זה גם טעים

    מוטי, 26/08/08 22:16

    אם הקוף הראשון לא היה נותן ביס באיזה צבי
    כנראה שהיינו מבלים עד היום על ראשי העצים ואוכלים עלים (לא טעימים).
    חבל שלא הוספת שאכילת בשרים במידה היא גם מזינה וגם בריאה.
    חוץ מזה זה הרבה יותר טעים מערימת חסה בכל רוטב שהוא. בתיאבון!!

  • 35.

    פשוט די להתעללות

    דמיטרי, 26/08/08 22:15

    האדם יצור כל כך הרסני וחסר פרופורציות פשוט צריך לחוקק חוקי ברזל נגד המעשים המזוויעים הללו אין שום סיבה להתעלל בחיות הרי אפשר גם לגדל אותם בתנאים נאותים ולא להתייחס אליהם כמו אל זבל!!!

    איפה לעאזאזל החמלה האנושית האם זה לא מבון שאין לנו שום זכות להתעללות כזאת ולדתיים שבינינו יש חוקים בתנ''ך האוסרים על התעללות בבעלי חיים לגבי השחיטה אין מה להגיד זוהי תורתכם אך היחס לחיה כאשר היא חיה אמור להיות בכל הכבוד הראוי!

    לסיכום בני האדם מנצלים את החיות אז לפחות תיתנו יחס ''נורמלי'' לחיה (מקום לנוח בשלווה ולא בכלובים וגם דרך חסרת כאב למות מכת חשמל או כל דרך שהיא ללא כאב).

    תודה ומקווה שמתישהו נשתנה כולנו

  • 34.

    הגידול התעשייתי יוצר גם בעיות כשרות

    הרב שמואל בן דב, 26/08/08 22:05

    בעיות בצומת הגידים ועוד ומצב שפרה נחשבת ''טריפה'' כי היא לא בריאה. אין איסור על אכילת בשר אך יחד עם זאת אכילת בשר נחשבת כאכילת תאווה שאם היא חורגת ממידתה היא איהנה ראויה

  • 33.

    אני אוהב בשר מדיום רייר (ל''ת)

    amir, 26/08/08 22:01

  • 32.

    מלה בסלע!

    נועם (צמחוני), 26/08/08 21:50

    תודה על הכתבה.

  • 31.

    כתבה טובה

    אפרת, 26/08/08 21:48

    אבל לצערי נראה כי היא משכנעת את המשוכנעים בלבד. אולי יש כמה קולות דוממים שיפנימו משהו. אולי לא.

  • 30.

    שמחתי לראות כתבה כזו בדף הראשי

    טבעונית, 26/08/08 21:45

    לצערי הסתכלתי בתגובות...מעניין למה אנשים חשים צורך להתגונן כל כך כשזה מגיע לנושא הזה. ככל שהטיעונים פחות הגיוניים כך רמת התוקפנות עולה. דדי הביא עובדות כאובות על תעשיית המזון. הוא לא נכנס לאף אחד לצלחת, בסך הכל כתבה שמנסה לגרום לאנשים לחשוב קצת על ההשלכות של מה שהם אוכלים. אי אפשר להמשיך להתעלם לנצח ממה שהמין האנושי עושה לשאר בעלי החיים.

  • 29.

    אכילת בשר אינה התעללות בחיות. התעללות בחיות היא התעללות בחיות.

    לא לבלבל ולא להתבלבל ., 26/08/08 21:12

    מותר ואפילו חשוב לאכול בשר. אסור להתעלל בחיות . אלו שני דברים שונים ולא צריך להיות קשר ביניהם.

    • צודק מאוד! פרות, תרנגולים. ושאר חיות המשק הם מכונות ליצור מזון. וזהו.

      מר דקארט, 27/08/08 01:24

      אין להם מערכות עצבים, אין להם אפשרות לחוש סבל, אושר או כל תחושה אחרת, זה בסדר לבעוט בהם, לדקור אותם ולשחוט אותם, כי הם בכלל לא מרגישים. והציפצופים שהם עושים זה כמו כששוברים שעון מעורר. גם הוא משמיע רישרושים וקולות. זה אותו דבר בדיוק!
      ואם מתעורר אצלך איזו תחושה של רחמים- זאת טעות. זה כמו לרחם על שעון שבור. ולכן זה בסדר גמור לגדל בעלי-חיים לבשר, כי אלה לא בעלי-חיים, אלא מכונות! בלי תחושות, בלי צרכים, בלי רצונות, בלי זכויות, ובלי שום דבר!
      לא כמו כלבים.

      • אתה אמיתי?

        אוהבת חיות, רמת גן, 27/08/08 09:00

        אני מאוד רוצה להאמין שלא ושהתגובה שלך נכתבה בציניות. אם אתה באמת מתכוון למה שכתבת, אז מצבך קשה. לא, אני לא כועסת, אני פשוט מרחמת עליך ועל שכמותך. זה הכל. אתם יצורים אומללים.

        • ברור שכוונתו צינית

          אורי, 27/08/08 10:48

          ברור כשמש שהתגובה נכתבה בציניות, והיא יוצאת כנגד השימוש בבע''ח לתעשיית המזון. אם את מתכוונת לגשת לפסיכומטרי בקרוב - כדאי לך לשקול זאת שוב...

          • העלבת אותי

            אוהבת חיות, רמת גן, 27/08/08 13:02

            הרמז שאתה נתת לגבי רמת האינטליגנציה שלי הוא מאוד ברור ומאוד מעליב. וכדי להסביר את הספיקות שלי לגבי התגובה אליה הגבתי, אומר לך שלא חסרים כיום אנשים מטורפים וגסי רוח להפליא, ועל כן אי אפשר לדעת אף פעם מי מתכוון ברצינות ומי כותב בציניות.

            ואגב, אמנם לא ניגשתי לפסיכומטרי, אבל אני בעלת תואר ראשון מהאוניברסיטה הפתוחה בציון המכובד של 82 - אז תחשוב פעמיים לפני שאתה מעליב אנשים בצורה כל כך בוטה.

    • תיקון, ופיתרון

      פיף, 27/08/08 12:33

      אפשר לאכול בלי להתעלל בחיה לפניכן.
      מחיר הבשר יעלה, ותכיפות אכילת בשר תרד.
      עובדה: האדם המערבי במאה ועשרים אכל יותר בשר מאי פעם!

  • 28.

    תודה על המאמר החשוב! (ל''ת)

    איתמר, 26/08/08 21:03

  • 27.

    Arye

    We don't have to stop eating meat, 26/08/08 20:56

    We just need to try and make the animals live a better life while they do live, and have the Shchita a little more humane. We need to pressure the governments to have laws that limit the farmer so the animals can have a little better living space, nutrition, less stress etc. , and we need to stop having cheap meat at McDonalds, and pay a little more for the meat that we do eat.

  • 26.

    כל כך הרבה שטויות בכתבה אחת בטבע יש טורף ונטרף ככה זה היה מעולם...

    ירוק, 26/08/08 20:28

    מה נעשה בלי בשר נאכל צ'יטוס?????????

    • בשביל זה שמו קישור בסוף הכתבה: (ל''ת)

      אינגבורג, 27/08/08 08:30

    • אתה רוצה להגיד שלקנות בשר קפוא בניילון זה לטרוף?

      טבעונית, 27/08/08 13:14

      גם ככה החיים כיום רחוקים מאד מלהיות טבעיים.
      הטיעון של טורף ונטרף חסר כל משמעות באורח החיים המערבי.

      אגב, אנחנו יצורים מוסריים ולכן מה שמנחה אותנו זה לא רק יצרים. אם רק יצרים היו מנחים אותנו, לא היינו בני אדם.

  • 25.

    כנראה ששאר הבעיות נפתרו...

    דן, 26/08/08 20:00

    נו באמת זה מה שבוער לך לכתוב?
    אין יותר סחר בנשים, התעללות ורצח ילדים, עבדות של עובדים זרים, הכחדה של חיות בר, מלחמות, עוני.
    מזל שאין עוד הרבה אנשים כמוך אחרת כדור הארץ היה מתחמם ממש מהר מהנפיחות שלכם.
    דווקא מבחינת תזונה ובריאות, אז דיאטה ים תיכונית נחשבת למאוד בריאה והיא אכן כוללת המון ירקות אבל גם הרבה דגים ובשר כבש...

    • מה הקשר?

      אפרת, 26/08/08 21:42

      האם רק הנושאים שהעלית ראויים לדיון? מותר ורצוי לכתוב גם על נושאים אחרים ואין זה מפחית כהוא זה מחשיבות שאר ענייני העולם. כל אחד עושה לעצמו את סדר העדיפויות שלו, והעובדה שהכותב מתמקד בזכויות בעלי החיים לא עושה אותו פחות ''בסדר''. לפחות הוא עושה משהו כדי לשנות מציאות שלא נראית לו (במסגרת החוק).

    • אם תגיד כך על כל בעיה, אף בעיה לא תפתר.

      עשה טוב, 27/08/08 13:16

      עם טיעון כמו שלך, אני יכול לאנוס מישהי בטענה שעדיין יש כנופיות ורוצחים סדרתיים בעולם.
      איפה ההגיון?!

      העניין הוא שצמחונות או טבעונות היא לא אקט פעיל אלא סביל. אתה *נמנע* מלעשות משהו לא טוב. קודם תמנע מדברים לא טובים, אח''כ תלך לתרום לילדים נזקקים ולעשות מעשים טובים. זה הסדר הנכון: סור מרע ועשה טוב.

  • 24.

    נו, אל תהיה טיפש

    א.נ, יהודה, 26/08/08 19:53

    על פי ההגיון שלך מותר לאכול רק מאכלים סינטטיים, הרי גם צמחים הם יצורים חיים.

    • אתה משווה בע''ח לצמחים?

      שילת, 27/08/08 11:25

      הצמחים הם אכן חיים, אבל ברמה אחרת לגמרי מבע''ח או אנשים. אין להם מערכת עצבים ומילא אין תחושת כאב. מלבד זה שלו יצוייר ובע''ח כן היו מרגישים, לא מתעללים בהם כשמגדלים אותם, לעומת פרות ותרנגולות שעוברים התעללות קשה לכל אורך החיים שלהם על מנת שנאכל אותם בסוף. וזו הבעיה המוסרית העיקרית, לא האכילה עצמה של יצור חי שהיא בעיה בפני עצמה.

    • לצמחים אין יכולת חישה, תודעה, מערכת עצבים..

      יצורה חיה, 27/08/08 13:18

      אני נמנעת מגרימת סבל למי *שמסוגל לחוש סבל*.

  • 23.

    כתבה ברורה צחה וחיונית. כל מילה ומילה ותודה על חוסר ההתלהמות (ל''ת)

    אלון, 26/08/08 19:46

  • 22.

    כמה שטויות בכתבה אחת

    אחד, 26/08/08 19:36

    אין הוכחות לכך שצמחונות בריאה יותר, לעומת זאת יש הוכחות שבשר במינון נכון חיוני לבריאות.

    הבעיה האמיתית נובעת ממאמרים כל כך טיפשים. במקום להיות הגיוניים, צמחונים למינהם נוטים להיות קיצונים ומרחיקים אנשים מלפעול נגד סבל של החיות.

    וכמי שאכל למעלה מ-40 מינים של בע''ח, צריך לפעול נגד התעללות בבע''ח, לא למנוע אכילה שלהם, זה לא אפשרי.

  • 21.

    אני אוכל בשר ואתה יכול להמשיך ללעוס ולרצוח את החסה והברוקולי (ל''ת)

    אל תכנס לי לצלחת, 26/08/08 19:23

  • 20.

    דברים נכונים מאוד

    מיכאל, 26/08/08 19:20

    הכתבה מדוייקת. אנשים אטומים לסבל של יצורים שלא מדברים בשפתם, עדיפה להם תחושת ההנאה מאכילת הבשר מאשר מניעת הסבל מיצור אומלל. אני משוכנע לחלוטין שאם הבשר שהם היו אוכלים היה נשחט להם מול העיניים, הם כבר מזמן היו מפסיקים עם ההרגל הזה. פשוט כשמקבלים את הכל מוכן, ארוז יפה ומנותק מכל הקשר של התעללות וטירוף, מאוד קל להרגיש טוב עם עצמך.

  • 19.

    ראינו לאן מגיעים רחמנים כמוכם

    מרחמת על בני אדם, 26/08/08 19:17

    ומה עם האמבות שבמים? להם לא מגיע לחיות? והחיידקים והווירוסים? מה איתם?
    מי אתם שתהיו מוסריים יותר מהמוסריות של מי שברא את העולם והתיר לאכול בלעי חיים?
    אנשים כמוכם בהחלט דואגים מאד לפרה ולתרנגול ואפילו לנמלה המסכנה אויויוי אבל לאח שלכם או לשכן ממול? מה פתאום.

    • אדם שאכפתי כלפי בעלי חיים - בוודאי שאכפתי כלפי האדם.

      אמיר, 26/08/08 21:09

      אדם שלא אכפתי כלפי בעלי חיים - סיכוי שגם אין בו חמלה כלפי בני האדם.
      להיות רגיש ולגלות חמלה כלפי החי - לא משנה אם קוראים לו משה או עגל.

    • כן, גם לשכן ממול

      ירדן, 27/08/08 11:28

      זה לא סותר. יכול להיות שיש אנשים שיכולים לדאוג רק לשכן ממול ולא לחיות סובלות, יש גם אנשים שיכולים לפעול ביותר מתחום אחד, ובוחרים לעשות זאת.
      בוא נניח גם שיש צמחונים שדואגים רק לחיות ולא לשכנים, כן? אם כן יופי. הם דואגים לחיות, את דואגת לשכנים ושלום על ישראל.

    • אני לא אוכלת רק יצורים שמסוגלים לסבול

      רחמיו על *כל* מעשיו, 27/08/08 13:21

      צמחים, חד-תאיים וכו' - אין להם יכולת חישה.

      ובקשר לשאר הטיעונים שלך - ראשית, אני מכירה הרבה צמחונים ואני לא חושבת שהצמחונות גורמת להם להיות פחות אכפתיים כלפי בני אדם. להיפך.

      שנית - אם תעייני בספר בראשית פרק א', תראי שבבריאת העולם הקב''ה לא הרשה לאכול חיות. רק לאחר המבול (פרק ט') כשהוא ראה שבני האדם לא מוסריים מספיק הוא הרשה להם את זה בתור פשרה, וגם אז הוא שם מגבלות (לא לאכול את הדם, לא לאכול אבר מן החי, וכו').

  • 18.

    הפגיעה החמורה ביותר בבעלי החיים היא דווקא בשדות החקלאיים

    איתי, 26/08/08 19:15

    בשדה תירס או חסה שהיה פעם יער לא יטיילו יעלים ולא יקפצו קופים. האדם הרס את כל הטבע וזאת דווקא על מנת לגדל ירקות - ומאות מינים עומדים בפני הכחדה מלאה, רק בגלל אוכלי הסלט למינהם! אין לחיות טבע לחיות בו, אפילו את השדות מרססים! לעומת זאת בעלי חיים למאכל (לא כאלה שניצודים בטבע כמו דגים אלא פרות ועופות) - גדלים בצורה מסודרת ולמינים שלהם לא נשקפת שום סכנה. עוד 100 שנה לא יהיו כאן בכלל בעלי חיים חוץ מחתולים, כלבים, פרות, תרנגולות ובחו''ל חזירים. וזה לא בגלל אוכלי הבשר אלא דווקא בגלל אוכלי הסלט ושאר צמחונים שהרסו את היערות! אז נא לדייק בבקשה בכתבות!

    • תגידו תודה!

      אורית, 26/08/08 22:19

      שיש לכם אוכל,הרבה ובזול!! הרי בטח תרצו גם שהירקות יהיו אורגניים...ואז נראה אותכם מאכילים מיליארדים של בני אדם בחסה,אורגנית כמובן...

    • ובמה אתה חושב מאכילים את הפרות והתרנגולות שאתה אוכל?

      אוהבת חיות, רמת גן, 26/08/08 22:36

      שטחים חקלאים עצומים מוקדשים לגידול מזון להזנת בעלי החיים שאתה אוכל. שטחים אלו גדולים יותר מהשטחים שמוקדשים להזנת בני אדם, כך שהפגיעה מצד אוכלי הבשר היא כפולה-הן בעלי החיים עצמם שנרצחים על מנת שתוכל לספק את יצר הגרגרנות שלך, והן בעלי החיים שמנושלים ממקומות המחיה שלהם אשר הופכים לשטחי גידול מזון לאותן חיות שאתה אוכל. אתה הבנת את זה ברוך?

      • צודק במאה אחוזים (ל''ת)

        הוצאת מילים מהפה, 27/08/08 11:30

  • 17.

    וולאה צודקים מי שמדברים על זה שלאכול בשר זה בסדר

    קרניבור מתקדם, 26/08/08 19:09

    זכותי לאכול מה שאני רוצה, ובכלל לאחרונה התחלתי לצוד בעצמי בעלי-חיים, ואף אחד לא יגיד לי מה לאכול! אם אני רוצה לאכול חיות שום דבר לא ימנע ממני לעשות זאת! ואם אני ארצה לחסל משפחה שלמה של חזירים, אף אחד לא יגיד לי כלום- כי זה בסדר גמור- זה חוקי! ותאמינו לי, גם אם אחסל מישהו כדי לקבל את מה שאני רוצה - זה יקרה! כי בטבע החזק שולט!!! ואם אני החזק, אז מותר לי לעשות מה שבא לי! אם תהיה איזו בחורה שארצה לשכב איתה, ואני אהיה חזק ממנה- אז זה זכותי לעשות מה שאני רוצה, כי אני חזק ממנה. ולכל יפי הנפש שחושבים שאנחנו צריכים להתחשב בזכויות וברגשות של החלשים ושל הגזעים הנחותים, אז שיחשבו פעמיים. כי הגזעים הנחותים, נחותים!!! ולנו מותר לעשות איתם מה שבא לנו (להרוג, לשרוף, לחסל, להכחיד, לפוצץ, לאנוס, לבזוז, ולהתעלל!)

    • 17, אומנם ברור לי שאתה ציני. אבל רק כדי לסבר את האוזן

      יהודית, 26/08/08 21:05

      לא החזק שולט או שורד, אלה הסתגלן או המותאם ביותר למציאות המשתנה.
      THE SURVIVAL OF THE FITTEST, NOT THE STRONGEST OR MOST POWERFUL

  • 16.

    סוף סוך הגענו לראש שרשרת המזון -- ונחזור לאכול חסה? (ל''ת)

    קובי - אכלן הבשר, 26/08/08 18:52

  • 15.

    זו שרשרת המזון ! מישהו מהירוקים השמאלנים אומר לאריות להפסיק לטרוף ?!

    ניצן, 26/08/08 18:43

    חלאס כבר עם כל ההתחסדות הניו-אייג'ית צדקנית הזו. אנחנו המין העליון על פני כדוה''א ואנחנו תמיד היינו ותמיד נהייה טורפים ונאכל בשר. מי שלא טוב לו, שלא יאכל ויסתום את הפה.

    • אם זו שרשרת המזון אולי תיקח סכין ותשחט לך פרה?

      כרוב ניצן, 26/08/08 19:10

      מאוד קל להיות מין עליון כשאתה מקבל את הפרה שלך בניילון מהסופר.
      נראה אותך לוקח חיים של חיה במו ידיך, בשביל קציצה עלובה בלחמניה.
      לך בניגוד לאריה יש את היכולת לבחור.

    • גם מי שעומד בראש שרשרת המזון

      אאא, 26/08/08 19:16

      צריך להתרבות בצורה מבוקרת.
      אתה לא רואה 7 מליארד אריות בעולם,נכון?
      יש מקום לכמה מליונים מקסימום ויש מקום לכמה מאות מליוני בני אדם,מקסימום.
      וכל עוד יש כלכך הרבה מליארדים עודפים של בני אדם,אז לא יהיה מקום לא לאריות ולא לשום חיה אחרת (מלבד ג'וקים,חתולים,כלבים,עכברים,דרורים,קרציות,יתושים,יונים ונמלים) על הכוכב.

    • רמת האינטיליגנציה והתרבות שלך, כמו של אריה?

      יניב, 26/08/08 19:57

      האם אתה חי בשבט ושוכב עם בנותיך? קשה לי להאמין. האריה טורף כי זו הדרך היחידה שלו לשרוד בטבע. אנחנו, בני האדם (להוציא אנשים כמוך) כבר נמצאים במקום אחר מבחינה תרבותית, ערכית ושכלית. האם הבשר שאתה קונה בסופר הוא בשר צייד?! לא ממש.. הוא בשר תעשייתי בדיוק כמו מוצרי מזון אחרים. לנו הזכות לבחור והיכולת להתקיים ממזונות שלא דורשים פגיעה בבעלי חיים ואין סיבה שלא נעשה זאת.

    • אני לא אריה, ובשרשרת המזון אין מין עליון.

      הפסען, 26/08/08 20:22

      אני בנאדם, אוכל-כל, שמסוגל לבצע בחירות בנוגע לתזונה שלי. כלומר, אני לא חייב לאכול בשר. זאת בניגוד מוחלט לאריה, שלא יכול לבצע בחירות שכאלו.

      שרשרת המזון היא בדיוק כפי שהשם שלה מעיד עליה - שרשרת. אחד תלוי בשני תלוי בשלישי תלוי בראשון, כך שהטבע מסוגל לקיים מערכת ברת-קיימא שאינה מתכלה.
      תעשיית הבשר היא ההפך המוחלט משרשרת המזון. יש כאן מין שמייצר, מילולית ממש, מיליארדי בעלי-חיים שלא לצורך. הוא לא ''מדלל'' את אוכלוסיית בעלי-החיים כדי לשמור על הטבע, הוא פשוט יוצר אותם והורס אותם כרצונו.
      הטבע לא יפגע לו התעשייה הזאת תעלם, אלא להפך: הוא ירוויח מהקלה במידת השפכים והזיהום שהיא מייצרת.

      נ.ב. - אני לא שמאלן, וניו-אייג' לא מדבר אליי; לעומת זאת, אני מכיר אנשים שהם שני הדברים האלה גם יחד, ואינם צמחונים.

    • מישהו אומר לאריות להפסיק לאנוס את הלביאות?

      אוהבת חיות, רמת גן, 26/08/08 20:29

      סתם מסקרן אותי - אם אנס יציג טיעון כזה בפני השופט (דהיינו שגם בטבע הזכרים אונסים את הנקבות), האם השופט ישתכנע ויזכה אותו מכל אשמה? סתם נקודה למחשבה.

    • כל כך מסכים. נמאס כבר עם כל המתחסדים

      סטייק פילה עסיסי, 26/08/08 20:35

      נמאס עם הצדקנים (100% שמאלנים), המצפון שלכם הורג אתכם, מי יודע למה, ולמי אכפת ואתם מענישים אותנו, בני האדם הרגילים ומנסים לגרום לנו נקיפות מצפון. אולי גם תפסיקו לאכול אוכל טבעוני? דווקא אומרים שלגזר יותר כואב כשחותכים אותו מאשר לפרה...

    • ההשוואה אינה במקום

      אינגבורג, 27/08/08 08:33

      האכזריות שבגידול בעלי חיים במשקים המתועשים גדולה בהרבה מהאכזריות שבציד.

    • מה הקשר לשמאלנים!?!?

      מתנחלת טבעונית, 27/08/08 13:26

      זו לא התחסדות ניו אייג'ית, ואין כל קשר בין צמחונות לדעה פוליטית.

      אני למשל מאמינה שאין לי כל זכות מוסרית לפגוע בחפים מפשע.

      לעומת זאת, הבא להרגך השכם להרגו - אני בהחלט חושבת שהצבא של מדינת ישראל צריך להתגונן באופן ראוי (בגבולות המוסריות כמובן, תוך פגיעה מינימלית בחפים מפשע).

      אין שום קשר בין הימנעות מרצח חפים מפשע לבין דעה פוליטית.

  • 14.

    שאלה על תמונת הסטיק מעוררת התיאבון שבלינק מהדף הראשי

    י, 26/08/08 18:30

    איך הסטיק כזה צרוב מבחוץ ונא לגמרי מבפנים?

    • חום גבוה

      אהוד, 26/08/08 18:59

      ע''י חום גבוה ניתן להשחים את הבשר מבחוץ והמרכז נשאר ורוד/אדום.

      גם אני נכנסתי בגלל התמונה. הכתבה מיותרת.

  • 13.

    מקור הבעיה איננו תעשיית המזון

    אאא, 26/08/08 18:28

    ואיננו תעשיית התרופות אלא העבודה שיש על הכוכב,שמתאים לחיים של כמה מאות מליוני בני אדם,כ 7 מליארד.
    ציד של חיות או הרג של כמות מסוימת לא עושים כלכך הרבה נזק,כי האוכלוסיה תשקם את עצמה לאט לאט.מה שעושה את כל הנזק הוא הרס סביבת המחיה של חיות שמונעת כל אפשרות לשיקום.הרס סביבת המחיה של חיות נובע מכך שיש כלכך הרבה אנשים שחיים ברמת חיים כזו המחייבת המון קרקע למגורים,תעסוקה,תחבורה ופנאי.

    להפסיק לאכול בשר לא יפתור שום כלום מלבד פלצנות ליברלית של קולוניאליסטים יפי נפש שמממן האויב האירופי.כנ''ל לגבי מחזור אשפה או ''ריאות ירוקות''.

    האדם הוא חיה האמורה להשתלב בטבע,ולא חיה שמנסה לשלוט בטבע ולשעבד אותו לצרכיה.

    • כל כך הרבה סתירות יש במה שכתבת ..

      ליאור, 26/08/08 20:21

      מחד גיסא, אתה קורא ל''ריאות ירוקות'' ו''מחזור אשפה'' פלצנות. ומאידך אתה טוען כי על האדם ''להשתלב בטבע''. תעשייה (כן, כן משחטות הן תעשייה וכך גם מפעלי עיבוד בשר) בקנה מידה של היום היא ''להשתלב בטבע''?! חחחח ממש כמו בימי בראשית, אה?

  • 12.

    תודה על כתבה ברורה וישירה

    זהר, 26/08/08 18:15

    בציבור יש מצד אחד בורות לגבי היקף סבלם של בעלי החיים בתעשיית המזון ומצד שני חרדה איומה משינוי תזונתי. זה מובן. החדשות הטובות הן שהמודעות לתזונה בריאה יותר גדלה וחלק די נכבד ממנה כולל הורדה משמעותית באכילת מוצרים מן החי.

    תודה לך דדי.

  • 11.

    אכול פרה הצל צמח

    תנין, 26/08/08 18:11

    בשר זה טעים צמחים זה פוי

  • 10.

    תודה, דדי. (ל''ת)

    עידו, 26/08/08 18:02

  • 9.

    אין בעיה לאכול בשר, למה החיות צריכות לסבול בדרך לצלחת ?!?! (ל''ת)

    ma, 26/08/08 18:00

    • למה לשחוט אותן מלכתחילה?

      הפסען, 26/08/08 19:58

      עבור החיות, החיים שלהן אינם עניין להקל בו ראש. הן רוצות לחיות, ולנו יש אפשרות להעניק להן את זה.

  • 8.

    צמחונים, תפסיקו לאכול את האוכל של האוכל שלי!!! (ל''ת)

    יוני, 26/08/08 17:45

    • בדיוק!!

      קרניבורית וגאה בזה, 26/08/08 18:04

      בגלל הצמחונים, לחיות לא נשאר אוכל.

      • טיעון מטופש של אנשים מטופשים

        אחד אכפתי, 26/08/08 18:10

        חסר כל אחיזה במציאות.
        ואם זה התירוץ שלכם - אתם עלובים בדיוק כמוהו.

        • אתה מתכוון- טיעון מוצדק של אנשים מלומדים.

          קרניבורית וגאה בזה, 26/08/08 19:07

          וכמו שנאמר- בשר זה טעים רצח!

          • יש סימוכין לטענה שלך ש''לחיות לא נשאר אוכל''?

            אלון, 26/08/08 21:02

            כי אם לא, את לא רק מטופשת. את גם רדודה וחסרה בתוכן ממשי ואין שום טעם בלקיים איתך דיון. ואם את נהנת לצחוק ולגחך על הנושא - לא אבזבז זמני. יש מספיק אנשים טובים ואכפתים בעולם הזה שאפשר לדבר איתם :)

            • אלון היקר,

              קרניבורית וגאה בזה, 27/08/08 11:24

              לקרוא לי ''מטופשת, רדודה וחסרת תוכן ממשי'' זה ממש מיותר, לנוכח העובדה שאין אתה מכיר אותי כלל ולכן לא יכול להעביר עלי ביקורת כזו, שבעצמה ריקה מתוכן ממשי.
              לא אגיד לך שלא אכפת לי מהסבל של החיות, כי כן אכפת לי, אבל אני לא רואה בעיה בלהנות מדי פעם מאוכל בשרי, מה גם שזה מקור נהדר ל-B12, שצמחונים וטבעונים רבים צריכים להזריק אותו ישירות לוריד, במקום לקבל אותו במזון. ואם יש מזון צמחוני עשיר ב-B12, לא נראה לי שקיים סיכוי שרמת ה-B12 שלו גבוהה כמו שיכולה להמצא בבשר.

        • למה מחוסר אחיזה? מדוייק לגמרי

          איתי, 26/08/08 19:19

          מתי בפעם האחרונה ראית ג'מוס בישראל, חוץ מאיזה 5 שמסתובבים בעמק החולה? חשבת על זה שזה בגלל שכבר אין לחיות האלה מה לאכול, בין כל השדות שמהם הצמחונים עושים אוכל (וגם אלה שמגדלים בהם כותנה)?! דווקא הצמחונות היא הסכנה האמיתית לטבע! התרנגולות והפרות ישרדו כל עוד ישרוד האדם, חיות אחרות - לא!

          • יש לך סימוכין לכך?

            אלון, 26/08/08 21:05

            עושה רושם שמישהו דחף לך ססמאות ריקות מתוכן ואתה מבסס את הדיעה שלך על הנחה שגוייה לחלוטין. למד את הנושא. ואם יש בידך סימוכין לטענה זו, אשמח לדון על כך. אחרת הדיון ריק מתוכן, מצטער.

          • אם כבר...

            אפרת, 26/08/08 21:46

            הסכנה האמיתית היא בכך שאנחנו מאכילים את החיות באוכל שאנחנו יכולים לאכול בעצמינו. לו היינו משקיעים יותר בגידולים חקלאיים לבני אדם ופחות בגידולים ובשטחי מרעה עצומים לבעלי חיים, היה הרבה יותר אוכל בכל העולם; ולו הייתה פחות שחיתות, הוא גם היה מגיע לאנשים שזקוקים לו.

            • אפרת, נראה לי שהוא לא ממש מחובר לעובדות..

              אלון, 26/08/08 22:41

              אחרת היה מבין שהטיעונים שלו חסרי כל בסיס.
              הוא גם לא מבין כמה יבול עלינו לייצר על מנת להאכיל את בעלי החיים שהוא צורך.

      • לא בדיוק

        הפסען, 26/08/08 19:54

        לחיות בתעשיית האוכל מיוצר אוכל במיוחד בשבילן, לא חסר אוכל עבורן.
        מה שכן, כמות האוכל שמפיקים מתעשיית-הבשר קטנה מכמות האוכל שצריך להשקיע כדי שתמשיך להתקיים.
        כלומר, החיות אוכלות יותר אוכל ממה שמפיקים מהן בסופו של דבר.

        • בדיוק. (ל''ת)

          אלון, 26/08/08 22:41

  • 7.

    כנראה שמתקרב זמן להתחיל לחסל פעילי זכויות חיות מטורפים (ל''ת)

    זאב, 26/08/08 17:43

    • אדיוט (ל''ת)

      אני, 28/08/08 18:29

  • 6.

    די להתעללות בג'קים

    יורם, 26/08/08 17:41

    למה לא מקימים ארגון לשמירה על זכויות התיקנים,
    הלא רומסים את הגזע הזה ברגל גסה.
    מרססים אותם בזרחן אורגני, וכך הם מתים ביסורים אדירים.
    בגלל שאין להם קול, לא שומעים את צעקתם.
    בגלל שאין להם דמעות, לא רואים את הבכי.

    אני מוחה בכל מאודי נגד רצח הגזע האציל הזה.

    • וגם בנמלים...

      יעקב, 26/08/08 20:59

      תזהר בדבריך. יש תנועה שלמה בארה''ב נגד הדברה בכלל. לא ג'וקים, לא נמלים לא טרמיטים. הסיבה היא כמובן שהרעלים מגיעים בסופו של דבר לבני אדם בכלל, וילדים בפרט.

  • 5.

    כתבה חשובה!!! טוב שהכתבה לפחות מקבלת את מרכז הבמה (ל''ת)

    נועה, 26/08/08 17:40

  • 4.

    אם לבעלי חיים יהיו זכויות אז הם יגישו תלונות לבג''צ? (ל''ת)

    יופי, 26/08/08 17:32

    • סביר להניח שלא

      אאא, 26/08/08 18:31

      רוב החיות אינן בצבע לבן,ללא עיניים כחולות והן אפילו לא ערביות.
      חוץ מזה,חיות חיות בטבע.הטבע הוא ההפך המוחלט מהדת הליברלית שבג''צ מנסה לכפות על כלל המזרח התיכון.

      • די כבר, יא פנאט אובססיבי

        המציאות, 26/08/08 20:20

        אתה מלכלך את הטוקבקים כאן עם השטויות שלך. כולם יודעים שאדם מאמין (כמוך) אינו בעל דעה חופשית. אתה העתק זול של מישהו אחר ודעתך אינה עצמאית ומשכך אין לך זכות דיבור.

        העובדות בשטח הן שאיכות הבשר שגם אתה אוכל הולכת ומדרדרת משנה לשנה בגלל מצב נפשי ותנאי גידול ירודים. אפשר לאכול בשר שגודל בצורה חופשית וקיבל יחס אנושי. אסור ואפילו מסוכן לאכול בשר שגודל בתנאי שבי, מופצץ בהורמונים ובאנטיביוטיקה הן בריאותית והן מבחינה מוסרית.

  • 3.

    עוד אחד...צא לי מהצלחת עלוקה! אני אוכל בשר עד יומי האחרון מי אתה שתגיד

    just me, 26/08/08 17:32

    לי מה לעשות? חוצפן.

    אתה רוצה לסבול כול החיים ואכול טופו? be my guest .

    מה אתה רוצה מאיתנו? .

    פגשתי הרבה פלצנים כמוך וצימחונים למיניהם חלקם התוודו בפני שלא יכלו להיות צמחונים יותר כי יש להם אנמיה חמורה ומחסור ב- B-12

    מסקנה- גוף האדם צריך בשר כדי להתקיים.

    end of $%@# story

    נמאס כבר מכול הפלצנים האלה...אותם פלצנים בדיוק שבוכים שעושים ניסויים בבע''ח ואחר כך כשיש להם מחלה הם משתמשים בתרופות שנוסו על בע''ח.

    צבועים נמאסתם. תנו לי לאכול את הסטייק בשקט .

    • ד''ש מהמחלקה האונקולוגית

      אוכל בשר גאה, 26/08/08 18:05

      אני אתך אחי, אל תיתן לאף אחד מהצמחונים הסמולנים האלה להגיד לנו מה לאכול. אני כל החיים אהבתי סטייקים, ואני ממשיך לאכול אותם, גם כשהכולסטרול, סרטן המעי הגס והסוכרת אוכלים לי את הגוף עורק אחרי עורק, יד אחרי רגל.
      חוץ מזה, בגלל שצריך למחוק כל כך הרבה יערות כדי לגדל את הסטייקים שלי, זה עניין של זמן עד שההתחממות הגלובאלית המואצת תחסל את העולם גם ככה, אז לי לא אכפת שאני הולך למות בגיל 40.

    • תמשיך לתרץ לעצמך..

      צמחוני, 26/08/08 18:15

      אתה יודע שעם כמות ואיכות התחליפים היום, אין צורך להרוג בעלי חיים. זו האמת. אתה מודע לה.ואם הייתי חי לפני מאות שנים, גם היית טוען שללבוש כותנה זו ממש פלצנות - ו''אין על עור של כלב''. אנשים כמוך היו ויהיו לאורך כל ההסטוריה - רוע ואכזריות ילוו אתכם.

      • אז בוא נמשיך ללבוש בגדים מכותנה...

        איתי, 26/08/08 19:21

        ולנשרים ולתנשמות לא יהיה מה לאכול, כי אין שפנים ועכברים, כי כל הארץ מכוסה שדות חקלאיים! לובשי בד מחסלים את עופות הבר! אם היית לובש בגדי עור - היית מציל נשרים, תנשמות וינשופים!

        • יש צורך באיזון ולא בראדיקליות שאתה מציג.

          אמיר, 26/08/08 21:11

          אבל, רצח הוא רצח הוא רצח. אם אפשר להמנע ממנו - חייבים לעשות כך.

      • אני מכיר את התחליפים ... זה נחמד

        עידו, 26/08/08 20:38

        אך לא יכול להגיע לרמה של גוש בשר טרי, מדמם, רך ... ועוד.
        אין שום קשר לאכזריות כי זה חלק בלתי נפרד מאיתנו. העובדה שהוזכרה קודם לגבי B12 רק מוכיחה את זה. למה שאני אחפש תחליפים שמופקים בתהליך תעשייתי כשיש מקור טבעי.
        צריך פשוט לחייב יצרני בשר לתנאים נוחים עבור החיות ולוודא אכיפה.כדי לעשות את זה משתלם להם, לעלות את מחירי המוצרים.
        מי שיש לו בעיה מוסרית עם אכילת בשר, זכותו המלאה להמשיך לבלוע כדורי B12.

        • הבורות שלכם פשוט מטריפה את הדעת..

          אמיר, 26/08/08 22:21

          B12 קיים במרכיבים מן הצומח כאגוזים בכמות ובאיכות טובה מבבשר תעשייתי. למד את הנושא ואז פנה לדון בו.

          • טעות מסוכנת!

            5, 27/08/08 02:39

            B12 לא קיים באגוזים. הדרך הכי בטוחה לצריכת B12 היא תוסף- כזה ששמים מתחת ללשון. שאף אחד לא יסמוך על אגוזים כמקור לזה, מטעויות כאלה של אנשים שלא אחראים על התזונה שלהם יכולה להיות אנמיה ולא מצמחונות/טבעונות.

            • סליחה, התכוונתי לחומצה פולית

              אמיר, 27/08/08 08:14

              מרב הטמטום שכותבים המגיבים אוכלי הבשר, אבדתי כבר את הסבלנות. B12 ניתן להשיג מכמה מקורות מזון - ולא כולם מהחי. וכפי שכתבת, חשוב להקפיד על תזונה נכונה, צמחונים או קרניבורים.

              • לא, אי אפשר להשיג B12 מהצומח. אל תטעה את הציבור

                יעל טבעונית, 27/08/08 11:05

                אלא שיש כל כך הרבה אוכלי בשר שסובלים ממחסור ב B12, זה רק אומר שגם תזונה מהחי לא מחסנת מפני הבעיה.

                כי הבעיה היא של ספיגה. האדם בכלל אמור לייצר בעצמו את ה B12 שלו, אלא שעודף הגיינה ואנטיביוטיקה הורסות את החיידקים אצלנו. ומכאן השימוש בתוספים.

                • נכון. התכוונתי לחומצה פולית :)

                  אמיר, 27/08/08 16:56

                  כפי שכבר כתבתי.

    • כמה נקודות שכדאי לשקול :)

      הפסען, 26/08/08 20:16

      1) תזונה צמחונית לא חייבת להיות מלווה בסבל. להחליף תזונה זה מעשה שצריך עבורו תכנון ולפעמים גם קצת השקעה, אבל זה לא סיוט. תפריט צמחוני יכול להיות טעים ומהנה.

      2) זה מצער לשמוע שישנם אנשים שלא הצליחו בתזונה הצמחונית. אני לא יודע אם מדובר בתפריט לא מאוזן או בבעיה אחרת, אבל באופן כללי תזונה צמחונית היא תזונה בריאה שיכולה להתאים לרוב האנשים. חבל לזרוק את האפשרות מהחלון עוד לפני הנסיון.
      נייר העמדה של איגוד הדיאטנים האמריקאי מבהיר שמדובר בתזונה טובה ומזינה:
      http://www.eatright.org/cps/rde/xchg/ada/hs.xsl/advocacy_933_ENU_HTML.htm

      3) הצמחונים והטבעונים לא עשויים מקשה אחת, גם בקרב אלו שבחרו בכך מסיבות מוסריות. השימוש בתרופות שנוסו על בעלי-חיים *כשאין ברירה אחרת* אינו מקרה זהה לאכילת בשר, שהיא בפירוש עניין של נוחות גרידא עבור רוב מוחלט של האנשים.

      אני מקווה שתשקול לחיוב את הנקודות שהעליתי, ושיהיה לך יום נעים :)

    • בקרוב אבל בקרוב מאוד

      חב, 27/08/08 10:35

      אם תוכלו רק בשר תהיו בריאים לגמרי

  • 2.

    כל מילה בסלע

    משה, 26/08/08 17:32

    כמה סבל אנו בני האדם מרעיפים על חיות חסרות ישע? כמה אנו כעם, היהודי, לא למדנו דבר ורבע דבר ואיננו מגנים על החלש?

    אין הבדל בין שואת עמנו לבין שואת בעלי החיים.

    מתי יבוא היום והרוב האדיש יפקח את עיניו ויתפכח?

  • 1.

    אנשים מוכנים להיאבק, עד שזה נוגע לנוחיות שלהם

    סיני, 26/08/08 17:29

    פגשתי אנשים שלא מבקרים במשקי חי כי הם שונאים לראות את החיות סובלות, אבל אין סיכוי שיפסיקו לאכול בשר. הם ישכנעו את עצמם ואת הסביבה שזה: ''לא בריא להיות צמחוני'' או ש''זה תיקון של החיות'' ועוד שאר המצאות ושכנועים עצמיים,

    אבל ההתעללות בחיות עוד תחזור אלינו כמו בומרנג. החיות סובלות ממצב גופני ונפשי גרוע שמשפיע על איכות המזון שאנו אוכלים. האנטיביוטיקה, ההורמונים ושאר מרעין בישין שמוזרמים אל דם החיות מגיעים ישירות אלינו. בגלל זה יש כל כך הרבה חולי סרטן וילדים עם הפרעות הורמונליות.

    • לאינטרסים שלהם,לא לנוחות שלהם

      אאא, 26/08/08 18:33

      וזה בדיוק מה שחיות עושות...

      • בדיוק. בגלל זה בני אדם המציאו מושג שנקרא מוסר... (ל''ת)

        ישעיהו, 26/08/08 19:29